[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Zou iemand iets voor mij willen proberen? Ik betaal een bedrijf om een camping reserveringsformulier te hosten. Nu schijnt dit niet te werken met Safari in OS X10.8?

Kan iemand deze pagina openen www.hetpolderbos.nl/component/content/article/36

Krijg je dan meteen een foutmelding in het formulier of kan je accommodaties reserveren? Als cookies accepteren aan staat zou het moeten werken volgens dat bedrijf.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
wrcveen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:09:
Zou iemand iets voor mij willen proberen? Ik betaal een bedrijf om een camping reserveringsformulier te hosten. Nu schijnt dit niet te werken met Safari in OS X10.8?

Krijg je dan meteen een foutmelding in het formulier of kan je accommodaties reserveren? Als cookies accepteren aan staat zou het moeten werken volgens dat bedrijf.

Bedankt!
Zowel bij NetNewsWire als bij Safari krijg ik de foutmelding:

U sessie is verlopen. Controleer of uw browser cookies accepteert

Als ik dan bij Safari ga kijken, is mijn standaard instelling "Blokker cookies van derden en adverteerders" Hiermee heb ik nooit problemen. Als ik de instelling op "nooit" blokkeren zet kan ik inderdaad wel meteen een accomodatie selecteren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
wrcveen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:09:

Bedankt!
Komt inderdaad door wat funske zegt, je maakt gebruik van een iframe en cookies die door de iframe worden gezet worden niet altijd geaccepteerd. Niet zo'n nette manier om een formulier op je site te plaatsen.

Het bedrijf kan hier vast een mooie oplossing voor vinden, daar betaal je ze immers voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
thaan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:14:
[...]

Komt inderdaad door wat funske zegt, je maakt gebruik van een iframe en cookies die door de iframe worden gezet worden niet altijd geaccepteerd. Niet zo'n nette manier om een formulier op je site te plaatsen.

Het bedrijf kan hier vast een mooie oplossing voor vinden, daar betaal je ze immers voor ;)
Oke duidelijk, bedankt. Andere manier dat ze aanbieden is een pop-up (lijkt me ook niet verstandig :| ) of een nieuw venster wat dan ook niet weer mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
wrcveen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:55:
[...]

Oke duidelijk, bedankt. Andere manier dat ze aanbieden is een pop-up (lijkt me ook niet verstandig :| ) of een nieuw venster wat dan ook niet weer mijn voorkeur heeft.
Popup kan inderdaad ook geblokkeerd worden, daar is wel kans op als de popup van een andere site is.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een cookie-vrije versie te maken, maar of ze dat gaan doen..

Je moet gewoon naar ze toe stappen en verhaal halen. Je betaald voor dat systeem, en het hoort gewoon cross-browser te werken. Als het niet met de standaard instellingen van Safari (en who knows welke andere browser?) werkt, zijn ze gewoon slordig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47
Apple Releases OS X 10.8.4
- Compatibility improvements when connecting to certain enterprise Wi-Fi networks
- Microsoft Exchange compatibility improvements in Calendar
- A fix for an issue that prevented FaceTime calls to non-U.S. phone numbers
- A fix for an issue that may prevent scheduled sleep after using Boot Camp
- Improves VoiceOver compatibility with text in PDF documents
- Includes Safari 6.0.5, which improves stability for some websites with chat features and games
- A fix for an issue that may cause iMessages to display out of order in Messages
- Resolves an issue in which Calendars Birthdays may appear incorrectly in certain time zones
- A fix for an issue that may prevent the desktop background picture from being preserved after restart
- A fix for an issue that may prevent documents from being saved to a server using SMB
- Addresses an issue that may prevent certain files from opening after copied to a volume named "Home"
- A fix for an issue that may prevent changes to files made over NFS from displaying
- Resolves an issue saving files to an Xsan volume from certain applications
- Improves Active Directory log-in performance, especially for cached accounts or when using a .local domain
- Improves OpenDirectory data replication
- Improves 802.1X compatibility with ActiveDirectory networks
- Improves compatibility when using mobile accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Geinig. Op de dag dat ik mijn Mac heb gekregen, mag ik updaten naar 10.8.3 en vervolgens meteen naar 10.8.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik dat zo zie is het vooral een enorme bugfix release (zelf eigenlijk alleen wel eens het iMessage "out of order"-issue gehad). Niet zo gek ook, gezien het feit dat er al over 10.9 wordt gesproken. Alle features worden voor die release bewaard.

Hij was voor mij maar 152 MB (delta update) en ik heb hem zojuist geinstalleerd, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Features worden altijd voor 10.x bewaard. 10.x.x zijn altijd bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
De fsck-bug in safe mode is ook eindelijk opgelost. Deze bug zorgde ervoor dat de fsck-check bleef hangen in safe mode, waardoor je niet meer in safe-modus kon opstarten, hij bleef dan hangen op ongeveer 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
PBP schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:00:
Features worden altijd voor 10.x bewaard. 10.x.x zijn altijd bugfixes.
Niet altijd, iCloud is bijvoorbeeld met 10.7.2 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
me_mrtn schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Niet altijd, iCloud is bijvoorbeeld met 10.7.2 toegevoegd.
Dat is een uitzondering ja. Alleen zonder keynote of aankondiging vooraf hoef je dat soort dingen niet te verwachten in een 10.x.x update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Weet iemand het build nummer toevallig? Ik draai de bèta's dus het kan zijn dat build E55 final is geworden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MetaFrame schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:44:
Weet iemand het build nummer toevallig? Ik draai de bèta's dus het kan zijn dat build E55 final is geworden.
Software OS X 10.8.4 (12E55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren mijn 1e macbook gekocht en moet nog een beetje wennen aan osx maar tot nu toe wil ik niet meer terug :D .
Enige waar ik een beetje tegen aanloop is dat me elke keer gevraagd wordt of ik zeker weet of ik een programma wil openen dat ik van internet gedownload heb. Weet iemand een manier om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:24:
heb gisteren mijn 1e macbook gekocht en moet nog een beetje wennen aan osx maar tot nu toe wil ik niet meer terug :D .
Enige waar ik een beetje tegen aanloop is dat me elke keer gevraagd wordt of ik zeker weet of ik een programma wil openen dat ik van internet gedownload heb. Weet iemand een manier om dit uit te zetten?
Dat doet hij alleen maar de allereerste keer dat je dát programma opstart. Als je dat programma afsluit en dan weer opstart, start hij hem meteen op. 8)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:24:
En als je het écht graag wil...

code:
1
defaults write com.apple.LaunchServices LSQuarantine -bool NO

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
chem schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:49:
[...]

code:
1
Moet je hem wel erbij vertellen dat hij dit in het programma "Terminal" moet invoeren……. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
funske schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Moet je hem wel erbij vertellen dat hij dit in het programma "Terminal" moet invoeren……. O-)
cmd+spatiebalk typ terminal

Lekker snel je programma zoeken en starten! Werkt ideaal :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het in de terminal moet was ik al achtergekomen. maar denk dat het verstandiger is om dan mar 1x per programma een xtje op ok te klikken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

chem schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:49:
[...]

code:
1
Je kunt het natuurlijk ook gewoon via de gui doen...
http://www.appletips.nl/1...r-activeren-en-gebruiken/

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Een prima site met tips, maar daar ging het hem niet om………... :N

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 vraagje, misschien een domme maar ik stel hem toch. Ik heb destijds met snow leopard gezien dat er aan de rechterkant van het dock een mappje applications stond. die staat er nu bij mountain lion niet bij. Is de launchpad hier de vervanger van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:29:
nog 1 vraagje, misschien een domme maar ik stel hem toch. Ik heb destijds met snow leopard gezien dat er aan de rechterkant van het dock een mappje applications stond. die staat er nu bij mountain lion niet bij. Is de launchpad hier de vervanger van?
Gewoon naar Macintosh HD gaan en dan het Programma's mapje in je dock slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukt niet om de 1 of andere reden -.-

Edit: nevermind heb het al. Moet aan de rechterkant kennelijk

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dat is een uitzondering ja. Alleen zonder keynote of aankondiging vooraf hoef je dat soort dingen niet te verwachten in een 10.x.x update
10.7.2 deed het heel groots, maar 10.8.2 voegde ook extra dingen toe (GameCenter en Facebook integration). Maar ik bedoelde ook net iets kleinere dingetjes, bijvoorbeeld zoals 10.6.5 het mogelijk maakte om via SSL met je iDisk te verbinden. Of 10.8.2 dat Powernap voor sommige laptops mogelij maakte.

Heel vaak zijn het kleine dingetjes die bijvoorbeeld een optie toevoegen in de preferences, of de werking van een systeemprogramma aanpassen, die juist de krenten in de pap van een release zijn.

Soms zijn het ook alleen maar heel flauwe en grappige dingetjes, zoals in release 10.5.7, waarin het icoon van de energiebesparing van een gloeilamp in een spaarlamp veranderde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Eén ding hebben ze wel veranderd op al m'n systemen en dat is dat de achtergrond tijdens het inloggen en Mission Control totaal verneukt blauw is. Ik werk met achtergronden van Kuvva (wallpaperchanger) maar dat werkt niet helemaal lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58

RnB

Daar had ik sporadisch al last van op 10.8.3, niet meer op 10.8.4 (nog).
Dus het kan ook best aan de Kuvva app liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 06-06-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Keypunchie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:16:
[...]

10.7.2 deed het heel groots, maar 10.8.2 voegde ook extra dingen toe (GameCenter en Facebook integration). Maar ik bedoelde ook net iets kleinere dingetjes, bijvoorbeeld zoals 10.6.5 het mogelijk maakte om via SSL met je iDisk te verbinden. Of 10.8.2 dat Powernap voor sommige laptops mogelij maakte.

Heel vaak zijn het kleine dingetjes die bijvoorbeeld een optie toevoegen in de preferences, of de werking van een systeemprogramma aanpassen, die juist de krenten in de pap van een release zijn.

Soms zijn het ook alleen maar heel flauwe en grappige dingetjes, zoals in release 10.5.7, waarin het icoon van de energiebesparing van een gloeilamp in een spaarlamp veranderde...
Ja ik weet het wel. Maar ik bedoel dat er niet zo snel grote features worden toegevoegd zonder aankondiging. Dat Game Center en Facebook zijn toegevoegd was van te voren al aangekondigd dat het in een update er bij zou komen omdat het niet af was. Features als tabjes in Finder en dat soort dingen hoeven we pas te verwachten met 10.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Path Finder is erg traag met vinden van shares. Ik hoopte dat dit in de laatste versie opgelost zou zijn maar helaas...

Ik heb een ReadyNas NV+ met CIFS en AFS shares. Met finder zelf gaat het wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:31
De Thunderbolt-firmware-update-1.2 wil bij mij niet installeren, hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Gait schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:26:
De Thunderbolt-firmware-update-1.2 wil bij mij niet installeren, hoe kan ik dit verhelpen?
Deze update installeert alleen met de MBP op netvoeding.

Anders:

https://discussions.apple.../5029114?start=0&tstart=0

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnienerd op 19-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:31
Dankje! Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 23:53
Meer mensen last van trage shutdowns met 10.8.4? 20+ secondes vanaf het verdwijnen van je desktop, terwijl het opstarten gewoon wel snel is, 10 secs vanaf de *ding* naar loginscherm.

Heb zitten googlen en kwam op de volgende pagina:

http://hints.macworld.com...p?story=20130407064110603

sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.coreservices.appleevents ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.securityd ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.diskarbitrationd ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchAgents/com.apple.coreservices.appleid.authentication ExitTimeOut -int 1

Nog meer 10.8.4 bugs: kan mn networkmounts niet meer zien in Finder :( Zie ze wel op mn desktop (even aangevinkt om te testen) maar dus niet in Finder bij Devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 17:25
Hmm, nu je het zegt. Hier ook trager dan anders sinds de update. Zal eens meten als ik hem weer uitzet en laat het hier weten.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Helox-in-a-box schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:53:
Meer mensen last van trage shutdowns met 10.8.4? 20+ secondes vanaf het verdwijnen van je desktop, terwijl het opstarten gewoon wel snel is, 10 secs vanaf de *ding* naar loginscherm.

Heb zitten googlen en kwam op de volgende pagina:

http://hints.macworld.com...p?story=20130407064110603

sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.coreservices.appleevents ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.securityd ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.mDNSResponder ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.diskarbitrationd ExitTimeOut -int 1
sudo defaults write /System/Library/LaunchAgents/com.apple.coreservices.appleid.authentication ExitTimeOut -int 1

Nog meer 10.8.4 bugs: kan mn networkmounts niet meer zien in Finder :( Zie ze wel op mn desktop (even aangevinkt om te testen) maar dus niet in Finder bij Devices...
Naar wat ik kan herinneren, zijn alle versies van ML bij mij traag geweest met het afsluiten. Ik zal morgen eens die link van je bekijken, mss is het interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Lastigheidjes bij 10.8.4 hier:

- Mail flipt met een memory leak wanneer gebruik makende van Exchange VU mail account. Heb nog geen idee waar dit aan ligt, maar als ik het VU account verwijder en alleen Google mail over laat lijkt het probleem weg. Threads en mem use blijven soms hoog.

- Shutdown tijd duurt soms inderdaad erg lang. In 10.8.3 kon dit helpen: http://forums.macrumors.c...?p=16162261&postcount=103
Heb het zelf niet geprobeerd voor 10.8.4 maar staat wel op het programma als ik tijd heb.

- Safari hangt soms (is voor het eerst dat ik dit heb gehad sinds 10.7.4)

- SPSS kon niet geinstalleerd worden na ML reinstall. Nieuwste Java en SPSS installer zijn niet compatible...

- Battery health is geboost van 89% naar 95% in de tussen tijd ??? :-) Niet zo slecht als dit echt waar is.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zojuist een clean install gedaan via internet recovery. Helaas kan ik iTunes niet gebruiken omdat ik de meest recente versie nodig heb, maar via software update wordt er aangegeven dat er geen updates beschikbaar zijn. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat raar, een oude versie van iTunes zou gewoon moeten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
De library is aangemaakt met de nieuwe versie op m'n vorige installatie, vandaar. Gekke is hij herkent het wel en stelt voor de nieuwe te downloaden. Maar dat gebeurd vervolgens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Aha, op die manier.
Even handmatig downloaden en installeren dan? Even zoeken op de Apple website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Vraagje.

Hoe kan ik mijn thuismap zichtbaar maken? Als ik er nu probeer heen te navigeren staat hij er niet in, als ik het directe pad invoer kom ik er wel in en zie je ook dat de map er is maar is uitgegrijsd, hoe kan ik deze weer zichtbaar maken?
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/7843/r6st.png

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan in de Finder preferences...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Yes ik heb hem gevonden, maar als ik dan alsnog wil navigeren naar /users/richardbrunsveld is hij alsnog niet zichtbaar, hij staat nu alleen in me navigatiekolom, er is toch ook een terminal command waarmee je hem zichtbaar kan maken?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hij zou standaard al zichtbaar moeten zijn. Heb je die map ooit verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik ben net aan het wennen aan osx, en er zijn een aantal dingen die ik wil aanpassen. Nu wordt online overal gesproken over .globalprefernces.plist in de preferences map van de libary. Ik heb echt 10 keer gekeken maar er is bij mijn GEEN .globalprefernces.plist. Enig idee waar ik deze file kan vinden?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
MenN schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:08:
Ik ben net aan het wennen aan osx, en er zijn een aantal dingen die ik wil aanpassen. Nu wordt online overal gesproken over .globalprefernces.plist in de preferences map van de libary. Ik heb echt 10 keer gekeken maar er is bij mijn GEEN .globalprefernces.plist. Enig idee waar ik deze file kan vinden?
Die is er wel maar die is hidden.

Voor het volgende commando uit in Terminal:

code:
1
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE

En vervolgens:

code:
1
killall Finder

Vervolgens zou je hem moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moet zelf nog een keertje naar wat dingetjes kijken waar ik tegenaan loop met Mac OS X sinds Mountain Lion:

- voor die zeldzame keer dat ik afsluit ipv sleep gebruik, sluit hij slecht af: er is altijd wel weer een of ander programma dat verhindert dat het OS afsluit. Beetje vreemd, het OS zou de meeste apps zonder moeite zelf kunnen killen zonder input van de gebruiker.
- muisissues: verdwijnende aanwijzer (meer mensen last van als ik google) en een aparte: heel soms een enorme aanwijzerlag (extreem traag bewegende aanwijzer over 't scherm) die weggaat als..ik wifi uitzet en weer aanzet 8)7

Dacht bij de muis eerst dat het aan het soort batterijen lag, maar dat heb ik al kunnen uitsluiten :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 15-09 11:54
Kun je de scrollrichting voor je muis onafhankelijk instellen van de scrollrichting voor de trackpad? Als ik de trackpad op 'scroll direction natural' instel (dus omhoog vegen zorgt voor een scroll naar beneden) dan is dit bij de muis ook zo. Maar bij de muis wil ik scrollen op de oude manier: scroll wiel naar beneden scrollen is pagina naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
SAICRJMPM schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 06:10:
Kun je de scrollrichting voor je muis onafhankelijk instellen van de scrollrichting voor de trackpad? Als ik de trackpad op 'scroll direction natural' instel (dus omhoog vegen zorgt voor een scroll naar beneden) dan is dit bij de muis ook zo. Maar bij de muis wil ik scrollen op de oude manier: scroll wiel naar beneden scrollen is pagina naar beneden.
Heb het even uitgeprobeerd voor je, maar je kunt ze onafhankelijk van elkaar instellen.
Helaas, ik was iets te snel. Ik krijg het niet zomaar voor elkaar. Misschien dat het met BetterTouchTool wel te regelen is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.

[ Voor 13% gewijzigd door funske op 09-07-2013 10:26 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 15-09 11:54
funske schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:12:
[...]

Heb het even uitgeprobeerd voor je, maar je kunt ze onafhankelijk van elkaar instellen.
Helaas, ik was iets te snel. Ik krijg het niet zomaar voor elkaar. Misschien dat het met BetterTouchTool wel te regelen is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
Ja. Als ik in de settings natural scroll direction uitzet bij de muis gaat het vanzelf ook bij de trackpad uit. Je kunt het inderdaad niet onafhaneklijk instellen. Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
is er een manier om een exchange 2007 account in te stellen op de mac mail?
ik heb al de tutorials gevolgd die ik vond op internet, maar het loopt al mis bij het connecteren naar de mailserver.
moet ik misschien dingen aanpassen in exchange 2007 zelf?

het gaat om een imac met 10.8.4 osx.
ben wel een gigantische apple leek. eerste maal dat ik daarmee werk :p

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Misschien dat het met BetterTouchTool wel te regelen is, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.
Ik heb het even nagekeken bij BTT, maar die twee zijn inderdaad gekoppeld en kunnen niet los van elkaar ongesteld worden: "Inverse up/down scrolling (also used for Magic Mouse)".
Dus helaas…………..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb een zeer lastig probleem met mijn Apple keyboard. Binnen vijf minunten dat m'n iMac aanstaat vertoodn hij hele rare keuren:

- Pijltjes toetsen die niet reageren
- De functie toetsen zijn omgewisseld. Bijvoorbeeld F12 is nu dashboard omhoog laten komen
- Backspace werkt vaak niet of gedraafd zich als de 'delete' key

Ik begrijp niet war het probleem zit. iMac en keyboard komen uit 2011, schone installatie van Mountain Lion, vers opgeladen eneloop batterijen van sanyo (oplaadbaar).

Zou eventueel de geheugen upgrade met Apple compatible Kingston modules voor bluetooth / toetsenbord problemen gezorgd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

Ethirty

Who...me?

Ik kan aan die natural scroll maar niet wennen, een van de eerste dingen die ik uit heb gezet. Ook omdat Apple het niet consequent doorvoert. De 3-vinger swipe naar een andere desktop is namelijk nog wel in de "oude" stijl. Op een touchscreen begrijp ik het, maar mijn vingers willen er op een touchpad maar niet aan wennen.
ronwiel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:35:
Ik heb een zeer lastig probleem met mijn Apple keyboard. Binnen vijf minunten dat m'n iMac aanstaat vertoodn hij hele rare keuren:

- De functie toetsen zijn omgewisseld. Bijvoorbeeld F12 is nu dashboard omhoog laten komen

Ik begrijp niet war het probleem zit. iMac en keyboard komen uit 2011, schone installatie van Mountain Lion, vers opgeladen eneloop batterijen van sanyo (oplaadbaar).

Zou eventueel de geheugen upgrade met Apple compatible Kingston modules voor bluetooth / toetsenbord problemen gezorgd hebben?
Klinkt als de fn toets die blijft hangen.

[ Voor 54% gewijzigd door Ethirty op 09-07-2013 12:38 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Leek mij ook, maar als ik het toetsenbord verwijder bij bluetooth apparaten en opnieuw connect werkt het wel goed. Helaas gaat het dan weer fout zodra ik op de backspace, enter of spatie toets druk. Dan lijkt hij in een soort faulty mode te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die Mountain lion op hun iMac uit 2008 heeft staamn? IK heb deze pas heel goedkoop overgekocht en snow leopard is al onderweg. Maar ik wil het liefst ook upgraden naar ML ( en straks op mavericks..)

Iemand ervaring? lees verschillende verhalen. Er zit al 4 GB ram in en een ATI. Ook een 1 TB HDDschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik weet niet precies wat de specs zijn van een iMac uit 2008. Maar ik heb 't op een MacBook alu late 2008 staan en het draait prima. Core2Duo met 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:29:
Ik weet niet precies wat de specs zijn van een iMac uit 2008. Maar ik heb 't op een MacBook alu late 2008 staan en het draait prima. Core2Duo met 8GB RAM.
Ik heb dan 4 GB ram. Op het internet zegt iedereen dat minimaal 2 verreist is maar 4 beter is. Upgrade tot 6 is mogelijk, maar is het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:24:
Zijn er hier mensen die Mountain lion op hun iMac uit 2008 heeft staamn? IK heb deze pas heel goedkoop overgekocht en snow leopard is al onderweg. Maar ik wil het liefst ook upgraden naar ML ( en straks op mavericks..)

Iemand ervaring? lees verschillende verhalen. Er zit al 4 GB ram in en een ATI. Ook een 1 TB HDDschijf.
Ik heb ook een iMac van "begin 2008" met "4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM" en werk gewoon met ML.
Volgens mijn weten kan er ook niet meer in dan 4GB; 6 GB klinkt al heel ongeloofwaardig, omdat het 2, 4 of 8 etc is volgens mij.
Ik heb het wel eens nagevraagd maar mij werd verteld dat dit het max was voor deze iMac. :'(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:18:
[...]

Ik heb ook een iMac van "begin 2008" met "4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM" en werk gewoon met ML.
Volgens mijn weten kan er ook niet meer in dan 4GB; 6 GB klinkt al heel ongeloofwaardig, omdat het 2, 4 of 8 etc is volgens mij.
Ik heb het wel eens nagevraagd maar mij werd verteld dat dit het max was voor deze iMac. :'(
Ik weet dat het werkt of dat het ondersteund wordt, maar is de stabiliteit er ook? Ik las dat je in een van de slots 4 kon doen en in de ander 2. Hier zit al 4 in, dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
ronwiel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:35:

Onvoorstelbaar. Clean install heeft niet geholpen evenals het terugzetten van het geheugen in de oude stijl. Is er echt niemand dit een vergelijkbaar probleem heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer het keyboard eens te pairen met een andere computer, het lijkt erop dat je keyboard het probleem is. Nee, het upgraden van je geheugen zorgt niet voor zulke problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Fietsbel op 10-07-2013 20:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Zojuist gedaan, eerste 30 seconde werk hij prima daarna worden de keys weer door elkaar gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan heb je het probleem gevonden :) Terug naar de winkel mocht je nog garantie hebben of anders een nieuwe kopen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Maar hoe is dat mogelijk? Ik heb hier een week prima op zitten werken. Zouden de Sanyo Eneloop 1.2 volt 1900mah voor een soort overspanning gezorgd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Tja, alles kan een keer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nog steeds een newbie m.b.t. OS X, dus weer een vraag:
Hier een rMBP, i7 (2,3), 16GB, 256GB SSD (75GB vrij)
Het was me al een paar keer opgevallen. Maar het verplaatsen van mappen/items duurt zo lang dat ik de actie vaak niet eens meer wil afmaken.

Gisteren bijvoorbeeld: Ik wilde mjn iPhoto library (126GB) verplaatsen zodat deze niet meer in de weg zat bij het syncen van mijn afbeeldingen map naar mijn NAS.

Verplaatsen bedoel ik mee van de 'Map Afbeeldingen' naar de aangemaakte map 'iPhoto libraries' Beide dus op mijn rMBP. Na een 20 minuten te hebben gekeken naar 'kopiëren voorbereiden' heb ik de actie maar afgesloten. Zoals gezegd, al vaker meegemaakt dat een verplaats/kopieeractie erg lang duurt.

Verplaatsen doe ik d.m.v. slepen naar een andere map. Even getest met een los bestandje, en daar werkt het gewoon bij.

Zit nu op het werk op een oude HP6730b (C2D 2,2GHz, 3GB intern). Ik pak hier een map van 75GB en verplaats die binnen 1 a 2seconden naar een andere map.

Heeft dit te maken met hoe OS x in elkaar zit? Begrijp ik het niet? Of gaat er inderdaad iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

readytoflow schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:46:
Nog steeds een newbie m.b.t. OS X, dus weer een vraag:
Hier een rMBP, i7 (2,3), 16GB, 256GB SSD (75GB vrij)
Het was me al een paar keer opgevallen. Maar het verplaatsen van mappen/items duurt zo lang dat ik de actie vaak niet eens meer wil afmaken.

Gisteren bijvoorbeeld: Ik wilde mjn iPhoto library (126GB) verplaatsen zodat deze niet meer in de weg zat bij het syncen van mijn afbeeldingen map naar mijn NAS.

Verplaatsen bedoel ik mee van de 'Map Afbeeldingen' naar de aangemaakte map 'iPhoto libraries' Beide dus op mijn rMBP. Na een 20 minuten te hebben gekeken naar 'kopiëren voorbereiden' heb ik de actie maar afgesloten. Zoals gezegd, al vaker meegemaakt dat een verplaats/kopieeractie erg lang duurt.

Verplaatsen doe ik d.m.v. slepen naar een andere map. Even getest met een los bestandje, en daar werkt het gewoon bij.

Zit nu op het werk op een oude HP6730b (C2D 2,2GHz, 3GB intern). Ik pak hier een map van 75GB en verplaats die binnen 1 a 2seconden naar een andere map.

Heeft dit te maken met hoe OS x in elkaar zit? Begrijp ik het niet? Of gaat er inderdaad iets mis?
Hier gaat duidelijk iets mis. Als ik 50GB wil verplaatsen dan is het binnen de seconde gebeurd. Zowel op mijn iMac (7.200 rpm schijf) als mijn MBP (256 GB SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
hmm..inderdaad. net nog eens geprobeerd. Nu geen probleem. Misschien was iPhoto op de achtergrond toch nog ergens mee bezig ondanks cmd-q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:08
Ik ben nu bezig om mijn Macbook Pro te herinstalleren met een USB drive met daarop ML. Ook al heb ik de complete SSD gewist, bij het installeren herkent hij altijd het WIFI netwerk en hij verbind er ook mee. Worden die WiFi gegevens nog ergens opgeslagen? Of mee gebrand tijdens het maken van de USB Drive? Zit me nou echt af te vragen hoe dat kan.. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Erulezz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:31:
Ik ben nu bezig om mijn Macbook Pro te herinstalleren met een USB drive met daarop ML. Ook al heb ik de complete SSD gewist, bij het installeren herkent hij altijd het WIFI netwerk en hij verbind er ook mee. Worden die WiFi gegevens nog ergens opgeslagen? Of mee gebrand tijdens het maken van de USB Drive? Zit me nou echt af te vragen hoe dat kan.. :/
Die worden inderdaad opgeslagen in het NVRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Iemand een tip welke ssd het beste is voor de mac mini 2012?
Wil een schijf erbij doen naast de 1tb standaard schijf voor osx 10.8...ik lees namelijk hier en daar verschillende meningen tussen de samsung 830 of crucial m4 of een intel ssd (word dual drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

Ethirty

Who...me?

Dat zou ik in het Mini topic vragen, dit topic gaat over het OS ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Even een kort vraagje: is het mogelijk om het aantal output devices in het audio snelmenu te vergroten? Standaard heb je alleen de keuze tussen internal speakers en de laatst gebruikte airplay speaker alleen ik heb meerdere airplay speakers in huis dus ik zou dat menu graag wat groter willen hebben.

Nu moet ik namelijk iedere keer weer de settings induiken wat toch gaat irriteren omdat de oplossing zo makkelijk zou kunnen zijn.

Plaatje om even duidelijk te maken over welk menu ik het heb:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/x0engsu4x/Screen_Shot_2013_07_14_at_1_09_38_PM.jpg

Ik zou daar dus graag Apple TV, Internal Speakers, Airport, etc. etc. hebben staan. Iemand enig idee?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

ankhie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:48:
[...]

Hier gaat duidelijk iets mis. Als ik 50GB wil verplaatsen dan is het binnen de seconde gebeurd. Zowel op mijn iMac (7.200 rpm schijf) als mijn MBP (256 GB SSD).
Dat verplaatsen hoeft inderdaad geen tijd te kosten omdat de bestanden fysiek niet verplaatst worden. Als gebruiker zijn we alleen in de illusie dat de bestanden daadwerkelijk ergens anders staan omdat ze in een ander mapje gestopt worden.

Kijk eens of je HDD nog helemaal gezond is en kijk anders even of OSX kan repareren als daar de fout zit.

Edit: Zie nu pas dat je daarna alweer had gereageerd dat het goed ging :+ :+ :+

[ Voor 6% gewijzigd door BombaAriba op 14-07-2013 13:24 . Reden: stom stom stom ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BombaAriba schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:13:
Even een kort vraagje: is het mogelijk om het aantal output devices in het audio snelmenu te vergroten? Standaard heb je alleen de keuze tussen internal speakers en de laatst gebruikte airplay speaker alleen ik heb meerdere airplay speakers in huis dus ik zou dat menu graag wat groter willen hebben.

Nu moet ik namelijk iedere keer weer de settings induiken wat toch gaat irriteren omdat de oplossing zo makkelijk zou kunnen zijn.

Plaatje om even duidelijk te maken over welk menu ik het heb:
[afbeelding]

Ik zou daar dus graag Apple TV, Internal Speakers, Airport, etc. etc. hebben staan. Iemand enig idee?
Het ligt in elk geval niet aan het feit dat het menu niet meer wil tonen, want ik heb daar soms 4 opties (hdmi, onboard, externe display en AirPlay). Waarschijnlijk wordt het zoeken in de richting van AirPlay apparaten.

• RnB

RnB

Wat een oud topic.. :X

Ik lees net dat 10.8.5 is uitgebracht en hoewel 10.9 (pas) in oktober uit komt en ik gewoon de laatste DP met plezier draai, ben ik wel benieuwd hoe de update op een rMBP draait.
10.9 is bijna een revolutie qua smoothness improvement, maar ik vraag me af of er bij 10.8.5 een evolutie heeft plaatsgevonden. Dan heb ik het over scrollen in Safari bij ''zware'' pagina's en de overall animaties binnen het OS.

Iemand met een rMBP die 10.8.5 heeft draaien? :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Jep. Ik.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

En hoe draait dat dan? :/
RnB schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:20:
blabla, maar ik vraag me af of er bij 10.8.5 een evolutie heeft plaatsgevonden. Dan heb ik het over scrollen in Safari bij ''zware'' pagina's en de overall animaties binnen het OS.

• TommyB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:08
Mijn Mac Mini heeft geen audio over HDMI meer sinds de update naar 10.8.5. Als ik verschillende fora moet geloven ben ik niet de enige met dit probleem, dus wees voorzichtig met het updaten van je media center (of zorg voor een audio/spdif kabel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Nu online
Hier ook bij mijn mac mini 2012 geen audio over HDMI sinds de update 10.8.5
Als 'm opnieuw opstart wel maar als ik 'm uit standby stand haal is de audio dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Waarom komt de 8.5 update hier niet te voorschijn? Is toch al enkele dagen gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

ronwiel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:37:
Waarom komt de 8.5 update hier niet te voorschijn? Is toch al enkele dagen gereleased.
Eh... mijn glazen bol is stuk dus ik zou het ook niet weten.

Serieus: vermeld dan op zijn minst om wat voor systeem het gaat. Zie je ook niets als je handmatig in de app store bij updates gaat kijken?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hij heeft het over Mac OS X 10.8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

dbz1985 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:48:
Hier ook bij mijn mac mini 2012 geen audio over HDMI sinds de update 10.8.5
Als 'm opnieuw opstart wel maar als ik 'm uit standby stand haal is de audio dood
komt idd door de update. k heb de audio omgehangen naar de analoge output op de mac mini zelf om het probleem te omzeilen.

d:)b

• breinonline
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Smultie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:28:
Hij heeft het over Mac OS X 10.8.5.
Ja, maar niet over of hij een Mac Mini, MacBook, etc. heeft en van welke release. Dat kan uitmaken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dbz1985
  • Nu online
Hdmi probleem na update is op te lossen door naar instellingen te gaan en vervolgens energiestand en dan de volgende opties uitvinken:
Plaats harde schijven in skuimerstand indien mogelijk
Start automatisch op na stroomstoring

Dat laatste staat als het goed is al uitgevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Nu online
Helaas, deze oplossing duurde maar 1 dag helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Nu online
Einde van audioproblemen en diverse andere problemen in zicht
http://9to5mac.com/2013/1...ernally-as-releases-near/

10.8.5 Update oplossing voor problemen is zojuist online gekomen in de appstore

[ Voor 20% gewijzigd door dbz1985 op 04-10-2013 01:02 . Reden: Update is uitgerold ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kuuuuuuuuuut...
Ik heb vandaag W8.1 opnieuw geinstalleerd in bootcamp en dacht slim te zijn door een 2e partitie aan te maken. Eenmaal in Windows Disk Management ik dus die partitie instellen, vraagt ie: "instellen als Dynamic Disk?" Ik dus, "ehm... ja doe maar".

Poef, al m'n OSX partities zijn opeens RAW geworden! Niet dat ik echt veel deed met OSX (ik vind Windows toch leuker) maar toch! Wat nu?

[ Voor 9% gewijzigd door Slashdotter op 05-10-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hoi,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Agenda. Mijn gedeelde iCloud agenda's veranderen opeens spontaan van kleur. Het gaat om 2 agenda's die zijn veranderd van kleur na het opstarten van Agenda. Wanneer ik de kleur weer terug verander in de oorspronkelijke kleur, veranderd ie na een paar tellen gewoon weer terug in de andere kleur... Erg irritant.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
Studiocitroen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:36:
Hoi,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Agenda. Mijn gedeelde iCloud agenda's veranderen opeens spontaan van kleur. Het gaat om 2 agenda's die zijn veranderd van kleur na het opstarten van Agenda. Wanneer ik de kleur weer terug verander in de oorspronkelijke kleur, veranderd ie na een paar tellen gewoon weer terug in de andere kleur... Erg irritant.

Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb precies hetzelfde. Toevallig ook 'Werk' naar kleur paars?

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
RRenken schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Toevallig ook 'Werk' naar kleur paars?
Hmm bij mij zijn het 'privé' en mijn werkagenda. 1 blauw en andere paars. Beide staat er bij kleur 'Andere' erg vaag, op me andere devices blijft het wel goed staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Toevallig een iDevice geupgrade naar iOS7? Het viel me op dat de kleuren van de accounts in iOS waren veranderd. Mogelijk wordt dat gesynced met je Mac.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Een nu bekend probleem op de Apple forums idd. Mijn agenda is ook paars geworden bij het updaten van mijn Iphone naar IOs7. Zowel op de telefoon, mac alswel de Icloud veranderd de kleur weer na een paar tellen vrolijk terug naar het (IMHO akelige) paars zodra je iets anders kiest. Een workaround is het maken van dummy calenders met alle kleuren behalve degene die je echt wilt. Pfff. dan toch maar paars en wachten op de volgende update.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Jouke74 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:26:
Een nu bekend probleem op de Apple forums idd. Mijn agenda is ook paars geworden bij het updaten van mijn Iphone naar IOs7. Zowel op de telefoon, mac alswel de Icloud veranderd de kleur weer na een paar tellen vrolijk terug naar het (IMHO akelige) paars zodra je iets anders kiest. Een workaround is het maken van dummy calenders met alle kleuren behalve degene die je echt wilt. Pfff. dan toch maar paars en wachten op de volgende update.
Ja echt het zelfde probleem als mij. Heel irritant. Hopelijk komt er snel een oplossing voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Slashdotter schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:05:
Kuuuuuuuuuut...
Ik heb vandaag W8.1 opnieuw geinstalleerd in bootcamp en dacht slim te zijn door een 2e partitie aan te maken. Eenmaal in Windows Disk Management ik dus die partitie instellen, vraagt ie: "instellen als Dynamic Disk?" Ik dus, "ehm... ja doe maar".

Poef, al m'n OSX partities zijn opeens RAW geworden! Niet dat ik echt veel deed met OSX (ik vind Windows toch leuker) maar toch! Wat nu?
partities maximaal toewijzen aan bootcamp/windows.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ok dit is echt te simpel voor woorden maar ik kom er niet uit. Als ik een plaatje bekijk in preview wil ik gewoon inzoomen via het scroll wiel. Waar kan ik dat instellen, tis toch echt niet normaal dat je gewoon niet kan inzoomen met je scroll wheel? Op het trackpad gaat het namelijk wel, dus het zou toch ook moeten kunnen met je muis?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Op m'n trackpad doet de scroll-beweging (two-finger-swipe) ook niks met zoom hoor. Op het track moet ik pinch-to-zoom gebruiken. En dat zit niet op een normale muis.

Cmd + en Cmd - zijn de sneltoetsen die je als alternatief kunt gebruiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste