[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik denk dat jij die folders niet ziet!! En dan kun je dus ook niets zoeken, laat staan weggooien.

Ga naar de Finder, houdt de option-toets (Alt of ⌥) ingedrukt en klik op de menu-optie "Ga" of "Go".
In het lijstje dat volgt staat "Library". Klik deze aan. Er komt nu een venster met allerlei folders. Zoek de folder Preferences en dubbel klik deze. Je krijgt nu een hele waslijst van bestanden te zien, waarvan vele op "plist" eindigen of ergens in de naam staat. Klik in het zoek-vakje rechtsbovenin en type "preview".

Dan zul je het bestand "com.apple.Preview.plist" echt wel vinden.
Waarschijnlijk staat het bestand "com.apple.Preview.LSSharedFileList.plist" er ook.
Gooi beide bestanden weg en probeer het dan daarna nog een keer. Het programma maakt deze bestanden zelf weer aan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 21 januari 2013 @ 06:36:
Quicklook probeert alles voor je te openen (ook filmps, muziek, etc.) en voorvertoning is alleen voor afbeeldingen.

Bedoel je met een normale muisklik dubbelklik?
ja dat bedoel ik idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
funske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
Ik denk dat jij die folders niet ziet!! En dan kun je dus ook niets zoeken, laat staan weggooien.

Ga naar de Finder, houdt de option-toets (Alt of ⌥) ingedrukt en klik op de menu-optie "Ga" of "Go".
In het lijstje dat volgt staat "Library". Klik deze aan. Er komt nu een venster met allerlei folders. Zoek de folder Preferences en dubbel klik deze. Je krijgt nu een hele waslijst van bestanden te zien, waarvan vele op "plist" eindigen of ergens in de naam staat. Klik in het zoek-vakje rechtsbovenin en type "preview".

Dan zul je het bestand "com.apple.Preview.plist" echt wel vinden.
Waarschijnlijk staat het bestand "com.apple.Preview.LSSharedFileList.plist" er ook.
Gooi beide bestanden weg en probeer het dan daarna nog een keer. Het programma maakt deze bestanden zelf weer aan.
Dat was wat ik al deed, echter toch nog maar eens opnieuw gedaan. Helaas niets gevonden, zelfs niet via Spotlight wanneer ik de gehele MBP doorzoek. Zie hieronder ook wat ik wél zie:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/t9bcqf.png

Ik heb nog even gekeken bij de preferences van Preview, maar daar staat ook niets tussen dat me zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
TB1989 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:13:
[...]

Dat was wat ik al deed, echter toch nog maar eens opnieuw gedaan. Helaas niets gevonden, zelfs niet via Spotlight wanneer ik de gehele MBP doorzoek. Zie hieronder ook wat ik wél zie:

Ik heb nog even gekeken bij de preferences van Preview, maar daar staat ook niets tussen dat me zou kunnen helpen.
Er zijn 3 Bibliotheken:
1. Op het hoogste niveau zelf
2. Op het hoogste niveau in de folder Systeem
3. en op het hoogste niveau onder Users in de folder met je eigen usernaam

Als ik jouw voorbeeld bekijk, zit je volgens mij in de 1e te kijken, maar je moet juist in de 3e kijken. Dus onder Users> je eigen naam> Bibliotheek.

Mocht ik ongelijk hebben, dan zou ik het programma naar het bureaublad slepen terwijl je de option / alt toets ingedrukt houdt, dan komt daar een nieuwe copy. Dan eens kijken wat die doet als je die opgestart hebt en verplaatst in de Dock. Als die dan wel werkt, dan gooi je de oude weg en verplaats je de gekopieerde weer terug naar de Applications-map.

Meer mogelijkheden zie ik zo op afstand ook niet…..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
funske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:09:
[...]

Er zijn 3 Bibliotheken:
1. Op het hoogste niveau zelf
2. Op het hoogste niveau in de folder Systeem
3. en op het hoogste niveau onder Users in de folder met je eigen usernaam

Als ik jouw voorbeeld bekijk, zit je volgens mij in de 1e te kijken, maar je moet juist in de 3e kijken. Dus onder Users> je eigen naam> Bibliotheek.

Mocht ik ongelijk hebben, dan zou ik het programma naar het bureaublad slepen terwijl je de option / alt toets ingedrukt houdt, dan komt daar een nieuwe copy. Dan eens kijken wat die doet als je die opgestart hebt en verplaatst in de Dock. Als die dan wel werkt, dan gooi je de oude weg en verplaats je de gekopieerde weer terug naar de Applications-map.

Meer mogelijkheden zie ik zo op afstand ook niet…..
Ook dit werkte helaas niet! Ik zat uiteindelijk toch wel in de goede folder, echter stond de genoemde file er niet. Ik heb nu dan toch maar een ander programma gedownload (Skim), hierbij is dit geen probleem en dus is het probleem 'verholpen'.

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp, ondanks dat het niet mocht baten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:52:
Hmmm dat is idd een oplossing. Jammer dat quicklook niet opent na een normale muisklik. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen voorvertoning en quicklook op de positie van het venster na?
Preview (aka Voorvertoning in het Nederlands) opent op een vaste plek zoals wel meer applicaties dat doen. Bij een aantal is het instelbaar maar bij Preview niet. Dit betreft overigens alleen nieuwe vensters. Reeds bestaande vensters worden op hun laatst bekende positie geopend (en dat doet volgens mij weer wel iedere app in OS X).

Het verschil tussen Quicklook en Preview zou je al uit de naam moeten kunnen afleiden. Quicklook is er voor een snelle blik: een eenvoudig tooltje om heel snel te kunnen kijken of je de juiste file hebt. Daarom kun je het ook snel activeren door in Finder op de spatiebalk te drukken. Preview is een heuze applicatie waarmee je kunt scannen, pdf'jes bekijken en deels bewerken en plaatjes bekijken en deels bewerken. Zoals het in de help op mijn Mac staat: "View your images and PDF documents, touch them up, annotate them, and add comments.". Allemaal zaken die je met Quicklook niet kunt. Dat is alleen maar bekijken. Quicklook kan dat overigens voor diverse files, niet alleen plaatjes en pdf documenten (en dat is middels plugins uit te breiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Hebben meer mensen last van een onzorgvuldige chronologie van Messages? Ik heb dit meestal als ik nog ongelezen iMessages heb en ik haal mijn Macbook uit standby. Dan raakt ie ineens overstuur.
Soms is het zo erg, dat ik 3 dagen terug moet om een iMessage van vandaag terug te vinden, dat lijkt me niet de bedoeling...

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v3PiUrw6dGxVMaJjFB5KSY4L/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
RnB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
Hebben meer mensen last van een onzorgvuldige chronologie van Messages? Ik heb dit meestal als ik nog ongelezen iMessages heb en ik haal mijn Macbook uit standby. Dan raakt ie ineens overstuur.
Soms is het zo erg, dat ik 3 dagen terug moet om een iMessage van vandaag terug te vinden, dat lijkt me niet de bedoeling...

Ter illustratie:
[afbeelding]
Je bedoelt dat er random tijden buiten de chronologische volgorde staan? Zijn al die gesprekken met een iDevice of Mac gedaan, of juist die stukken die niet kloppen? Ik heb nergens last van en ik gebruik Messages én iMessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja dat bedoel ik inderdaad.
Dus een bericht die ik vandaag heb ontvangen (terwijl mijn Macbook in standby staat), kan na het uit standby komen van mijn Mac, tussen berichten van soms 3 dagen terug staan, waardoor ik moet gaan scrollen.

Met welk apparaat de messages zijn gedaan, verschilt. De ene keer krijg ik berichten verstuurd vanaf een Mac en soms vanaf een iDevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RnB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:45:
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Dus een bericht die ik vandaag heb ontvangen (terwijl mijn Macbook in standby staat), kan na het uit standby komen van mijn Mac, tussen berichten van soms 3 dagen terug staan, waardoor ik moet gaan scrollen.

Met welk apparaat de messages zijn gedaan, verschilt. De ene keer krijg ik berichten verstuurd vanaf een Mac en soms vanaf een iDevice.
Ik heb precies het zelfde probleem, soms komen nieuwe berichten ver boven een veel ouder bericht. Klopt gewoon niets van.
Ik denk dat Apple zelf dit echt moet fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg dan niet berichten van 3dagen terug. Maar wel dat als ik chat, berichten ineens 3regels naar boven springen. Ook krijg ik vaak een error tijdens verzenden en moet het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En het uitloggen bij iCloud op alle apparaten en aanmelden verhelpt het synchronisatieprobleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14
In mijn geval niet. Ik heb een tijdje een soortgelijk probleem gehad met Google Chrome. Kreeg ik ineens bladwijzers terug die ik maanden geleden verwijderd had. Lijkt erop dat Google het gefixt heeft in een update want het is nu al een tijdje niet meer voorgekomen. Nu Apple nog met iCloud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een gekke Mountain Lion klacht: mijn mailgeluidje is erg traag ten opzichte van het in de inbox verschijnende mailtje. Ik heb de mail vaak al gelezen voor hij pling zegt...

Gewoon een vlotte iMac met SSD en 16gb ram die uit z'n neus staat te vreten, het zou geen probleem hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Zowel het vertraagde mail geluidje als de iMessage chronolgie problemen herken ik. Soms denk ik: "he, nog een nieuw mailtje?" en dan "o nee, mail al gelezen, dat geluidje..." :z

[ Voor 10% gewijzigd door autoreverse op 27-01-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Als voorbereiding op mijn OS X 10.8 examen heb ik een uitgebreide samenvatting gemaakt. Wellicht dat iemand er nog wat mee kan: http://bjornhouben.wordpr...ort-essentials-10-8-exam/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

punisher007 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:29:
Als voorbereiding op mijn OS X 10.8 examen heb ik een uitgebreide samenvatting gemaakt. Wellicht dat iemand er nog wat mee kan: http://bjornhouben.wordpr...ort-essentials-10-8-exam/
Waarom doe je daarover examen? Wat doe je voor opleiding? Het lijkt mij trouwens meer een featurelijst dan echt een samenvatting om te leren.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik werk in de ICT en daar is het normaal dat je ook je kennis toetst en gecertificeerd bent. Ik snap wat je bedoelt met de feature lijst, maar het is wel uitgebreider dan dat in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een macbook waarbij ik Mac OS X opnieuw wilde installeren omdat ik de macbook verkoop. Nu moet ik een Apple ID invullen voor de installatie begint omdat Lion gekocht is op een account. Is er een manier om Lion eraf te halen en terug te gaan naar het "originele" OS? Anders kan diegene die de macbook koopt geen herinstall doen zonder zelf Lion aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Squ1zZy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:19:
Ik heb een macbook waarbij ik Mac OS X opnieuw wilde installeren omdat ik de macbook verkoop. Nu moet ik een Apple ID invullen voor de installatie begint omdat Lion gekocht is op een account. Is er een manier om Lion eraf te halen en terug te gaan naar het "originele" OS? Anders kan diegene die de macbook koopt geen herinstall doen zonder zelf Lion aan te schaffen.
Hdd leeghalen en door middel van een Snow Leopard CD/DVD Snow Leopard herinstalleren zou moeten werken. Of wat was het originele OS?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006

Saven

Administrator

Kent iemand een volwaardige tool die het snappen van vensters in zoals Windows nabootst? :) Had er eentje gevonden maar die onthield niet de oorspronkelijke window size. Liefst gratisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Saven schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:28:
Kent iemand een volwaardige tool die het snappen van vensters in zoals Windows nabootst? :) Had er eentje gevonden maar die onthield niet de oorspronkelijke window size. Liefst gratisch :P
Kan het OS zelf toch?

Apple (Command) Key +Shift+4 then press Spacebar

Source: http://hosting.intermedia.net/support/kb/default.asp?id=923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
ShiftIt en DoublePane al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:18
Squ1zZy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:31:
[...]

Kan het OS zelf toch?

Apple (Command) Key +Shift+4 then press Spacebar

Source: http://hosting.intermedia.net/support/kb/default.asp?id=923
Met 'snappen van windows' wordt hier vensters schermvullend maken e.d. bedoeld, geen screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Laatst online: 03-09 18:00
Better Touch Tool http://www.boastr.de. Gratis en zelfde snap instellingen als Windows 7. Heel fijn programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Niet helemaal gratis (1,79) maar dezelfde maker heeft ook bettersnaptool, die gebruik ik al een tijd naar volle tevredenheid. Deze is puur gericht op het window-management stuk.
Ideaal tooltje: https://itunes.apple.com/...naptool/id417375580?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RFdeGroot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:26:
Niet helemaal gratis (1,79) maar dezelfde maker heeft ook bettersnaptool, die gebruik ik al een tijd naar volle tevredenheid. Deze is puur gericht op het window-management stuk.
Ideaal tooltje: https://itunes.apple.com/...naptool/id417375580?mt=12
Tja, als je graag wilt betalen voor minder functionaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Ik gebruik Flexiglass! Wel iets duurder maar heeft een hoop handige dingen van Windows 7 en werkt erg mooi, zoals snappen, maar ook dubbel klik op titelbar voor fit to screen, en 'real zoom' en 'real close': linker muisknop op groen/plusje (hoe noem je dit? :p) is echt fit to screen en linker muisknop op rood/xje is echt afsluiten (quit/command+q)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
kheowkul schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:09:
[...]

Better Touch Tool http://www.boastr.de. Gratis en zelfde snap instellingen als Windows 7. Heel fijn programma!
Ik gebruik het ook al twee jaar, gratis, veel aanpasmogelijkheden en geen gezaag voor het kopen van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Smultie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Tja, als je graag wilt betalen voor minder functionaliteit :+
Tja, als je die extra functies niet gebruikt (vind de standaard mogelijkheden van mijn magic trackpad meer dan genoeg qua gestures e.d) en de maker toch een kleine bijdrage wilt doen voor een tool die je dagelijks gebruikt... :o

En misschien is het sinds kort anders maar toen ik deze tool een jaar geleden kocht leek het in elk geval zo te zijn dat de window management features van bettertouchtool achterliepen op die van bettersnaptool.
Bettersnaptool werd in elk geval vaker geupdate.
Plus deze staat in de App Store wat dus voor automatische updates zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik mirror vanaf een iMac 2011 naar een Apple TV 3, maar als ik het beeldscherm uit zet van de iMac (ctrl + shift + eject) dan stopt het beeld van de video die ik dan aan het streamen ben... iemand al een oplossing gevonden om de video door te laten spelen?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De video airplayen ipv mirroren. Best logisch dat als je je beeld op zwart zet dat de mirror dan ook zwart wordt ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Of een applicatie als deze gebruiken:
http://beamer-app.com/

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het probleem met de iMessages heb ik ook. Heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar tot nu toe heeft niets geholpen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Apple heeft voor de tweede keer deze maand de Java Applet plugin geblokkeerd.

Aangezien ik deze plugin nodig heb om vanaf thuis te connecten met de portal van het werk, kan ik nu dus niet werken.

Ik vind het allemaal leuk en aardig dat Apple mij beschermt tegen lekken, maar ik wil zelf ook enig invloed uitoefenen over wat ik wel en niet doe op mijn laptop.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om de blokkade van java applets op OS X te omzeilen / deblokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Boktor schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:58:
Apple heeft voor de tweede keer deze maand de Java Applet plugin geblokkeerd.

Aangezien ik deze plugin nodig heb om vanaf thuis te connecten met de portal van het werk, kan ik nu dus niet werken.

Ik vind het allemaal leuk en aardig dat Apple mij beschermt tegen lekken, maar ik wil zelf ook enig invloed uitoefenen over wat ik wel en niet doe op mijn laptop.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om de blokkade van java applets op OS X te omzeilen / deblokkeren?
Kun je de plist van xprotect niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een Apple TV, en dat werkt fantastisch samen met mijn iPhone 5 en mijn MBP. Maar nu ben ik benieuwd of ik ook ALLEEN geluid vanaf mijn MBP kan streamen naar de Apple TV. Nu doet hij ook altijd beeld. En dat wil ik niet..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DennusB schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:31:
Ik heb sinds vandaag een Apple TV, en dat werkt fantastisch samen met mijn iPhone 5 en mijn MBP. Maar nu ben ik benieuwd of ik ook ALLEEN geluid vanaf mijn MBP kan streamen naar de Apple TV. Nu doet hij ook altijd beeld. En dat wil ik niet..
Option+klik op je audio-icoon in je menubar. Uitvoerapparaat: Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
me_mrtn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Kun je de plist van xprotect niet aanpassen?
Het is mij inmiddels gelukt :)

Wat ik heb gedaan is als volgt:

In security & privacy, advanced, heb ik de checkbox 'Automatically update safe downloads list' uitgevinkt, en vervolgens heb ik uit de XProtect.meta.plist de JavaAppletPlugin verwijderd uit de blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De patch is intussen ook uitgekomen: http://www.oracle.com/tec...vase/downloads/index.html

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

waarschijnlijk is het geen nieuw topic waard

Sinds ongeveer een week doet mijn MBpro (mid 2009) een beetje vreemd en gisteren deed hij ineens helemaal niks meer. Hij bleef hangen op het grijze scherm met Apple-logo en daar bleef hij hangen tot ik hem weer uit heb gezet. Heb een VPRAM-reset en een SMC-reset gedaan en daarbij kwam steeds een 'broken folder' op het scherm.

https://discussions.apple.../3892570?start=0&tstart=0
Hier vond ik dat een nieuwe installatie nog wel kon helpen, maar zelfs dat wil niet meer lukken (via Command + Option + R). Is er nog een andere oplossing of is mijn harde schijf kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Mijn iTunes loopt vaak vast. Vaak gebeurt dit als de computer maar net aan is, of een poos in de sluimerstand heeft gestaan. Hij wacht dan een minuut of twee, en gaat dan weer verder voor een paar seconden, om vervolgens weer te wachten. Dit herhaalt zich zo'n 5x. Daarna loopt die weer fijn door.

Ik zet dinsdag 8 GB RAM erin (nu 4GB) en over een week of twee een SSD (128 of 256 gb Samsung 840 pro). Ik neem aan dat dit het probleem weg zal nemen?

(Macbook pro, mid 2010)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een MBP uit 2010. Echter wil ik mijn HDD gaan vervangen door een SSD.
Ik kwam op de Apple site het volgende tegen: http://support.apple.com/kb/HT4904?viewlocale=nl_NL#
Software installeren zonder DVD/CD, nu wil ik deze update doen en krijg ik de melding dat mijn deze niet gebruikt kan worden op mijn laptop, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is die update niet allang geïnstalleerd?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:06:
Is die update niet allang geïnstalleerd?
Dat is wel een goeie, morgen eens bekijken... Thanks. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 06:41:
Quicklook? Dus even de foto aanklikken en dan de spacebar indrukken.
Kan je quick view niet als default kiezen als je een foto met een dubbelklik opent via muis, trackpad ipv voorvertoning? Ik kan hem nergens vinden bij programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:18:
[...]

Kan je quick view niet als default kiezen als je een foto met een dubbelklik opent via muis, trackpad ipv voorvertoning? Ik kan hem nergens vinden bij programma's.
Quick View? Je bedoelt gewoon Quicklook? Dat is een onderdeel van de Finder en dus niet als een "losse applicatie" te gebruiken. Je kunt wel een app als Xee gebruiken, maar volgens mij is die al tijden niet meer bijgewerkt. Gewoon spatie ipv openen als je Quicklook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Quick View? Je bedoelt gewoon Quicklook? Dat is een onderdeel van de Finder en dus niet als een "losse applicatie" te gebruiken. Je kunt wel een app als Xee gebruiken, maar volgens mij is die al tijden niet meer bijgewerkt. Gewoon spatie ipv openen als je Quicklook wilt.
Juist Quicklook idd. Ik weet inmiddels dat de spatie een alternatief is maar ik wil het gewoon mbt de dubbelklik hebben.

Het grote voordeel van Quick look vind ik dat het foto netjes in het midden van het scherm staat gepositioneerd en je gelijk naar een volgens foto kan doordrukken via de cursors. Erg jammer dat het niet standaard hiermee kan worden geopend. Ik vind die "voorvertoning" die telkens in de uiterste linkse hoek v.h. scherm opent uiterst irritant. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Quicklook zet hem niet netjes in het midden, Quicklook opent gewoon op de laatste positie. Dat kan Preview niet net als een aantal andere apps. Je zult dus op zoek moeten gaan naar eentje die dat wel doet. Xee is wel een goede, daar kun je fullscreen browsen met toetsen en is wellicht een goede vervanger. Of deze ook in het midden van het scherm opent weet ik niet, dat moet je zelf even uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:23:
Quicklook zet hem niet netjes in het midden, Quicklook opent gewoon op de laatste positie. Dat kan Preview niet net als een aantal andere apps. Je zult dus op zoek moeten gaan naar eentje die dat wel doet. Xee is wel een goede, daar kun je fullscreen browsen met toetsen en is wellicht een goede vervanger. Of deze ook in het midden van het scherm opent weet ik niet, dat moet je zelf even uitzoeken :)
Thanks dat Xee ziet er veelbelovend uit echter krijg ik het niet voor elkaar om standaard foto's met die programma te openen. Als ik via rechtermuis een andere app kies en dan "altijd met dit programma openen" aanvinkt opent ie hem daarna gewoon weer met die voorvertoning crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Kijk eens in de instellingen van Xee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:53:
Kijk eens in de instellingen van Xee ;)
Tsja naar optie formats (Use Xee to open:.....) gegaan, alle formaten geselecteerd maar dan nog steeds als ik bv een jpg aanklik komt die verdomde 'voorvertoning' weer op links in de hoek van mijn scherm. |:(
Misschien slikt ML hem niet goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Selecteer je bestand, cmd+i of rechtsklik, Get info. Dan bij Open With Xee selecteren en change all kiezen. En dat voor alle typen bestanden die je met Xee wilt openen, doen.

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 04-02-2013 06:45 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:03
me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met foto's, maar voor .PDF bestanden gebruik ik de standaard OS X viewer (quicklook of preview) om deze te openen. Maw, dubbelklik om de file te openen met Quicklook/preview. Adobe Reader is %###$%% traag op OS X met scrollen en met de standaard viewer van Apple gaat het wel lekker snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anteros op 04-02-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Anteros schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met foto's, maar voor .PDF bestanden gebruik ik de standaard OS X viewer (quicklook of preview) om deze te openen. Maw, dubbelklik om de file te openen met Quicklook/preview. Adobe Reader is %###$%% traag op OS X met scrollen en met de standaard viewer van Apple gaat het wel lekker snel.
Ja maar dubbelklikken is dus niet QuickLook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Heb een vraagje:

Is het mogelijk om in mac os een usb stick van meerdere partities te voorzien waarna ik een van die partities gebruik als usb installatie van mac osx? Ik ga namelijk langere tijd naar het buitenland en neem dan gelijk mijn macbook mee. Mocht deze daar dan crashen dan heb ik in ieder geval een usb stick met daarop het os en daarnaast op een andere partitie wellicht nog de programma's die ik ook nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Volgens mij kun je in schijfhulp gewoon kiezen voor meerdere partities bij het partitioneren..
Alleen werkt het dan onder windows niet (die ziet maar 1 partitie) maar dat zal zo te lezen geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
lasharor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:57:
Heb een vraagje:

Is het mogelijk om in mac os een usb stick van meerdere partities te voorzien waarna ik een van die partities gebruik als usb installatie van mac osx? Ik ga namelijk langere tijd naar het buitenland en neem dan gelijk mijn macbook mee. Mocht deze daar dan crashen dan heb ik in ieder geval een usb stick met daarop het os en daarnaast op een andere partitie wellicht nog de programma's die ik ook nodig heb.
Kan prima, een partitie van 5GB voor de ML installatie (installESD.dmg). De rest kun je naar eigen blieven indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 04 februari 2013 @ 06:39:
Selecteer je bestand, cmd+i of rechtsklik, Get info. Dan bij Open With Xee selecteren en change all kiezen. En dat voor alle typen bestanden die je met Xee wilt openen, doen.
Dat was hem thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Yonah schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:26:
Volgens mij kun je in schijfhulp gewoon kiezen voor meerdere partities bij het partitioneren..
Alleen werkt het dan onder windows niet (die ziet maar 1 partitie) maar dat zal zo te lezen geen probleem zijn ;)
en mr_martin:

Werkt idd perfect, stickje opgedeeld in 3 partities, op de eerste partitie de install image van osx terug gezet en even geprobeerd te booten. Dat lukt, dus zal de rest ook wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kan er om lachen en eigenlijk ook weer niet... hopen dat ze het snel fixen, want inderdaad als je ;
'File:///' (without the quotes)
bijvoorbeeld in safari in je google balkje plakt.. CRASH..
En blijkbaar crashed de error report ook als je die wil verzenden...

Lol en niet-lol

Check
http://www.macrumors.com/...ings-down-nearly-any-app/

[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 04-02-2013 18:01 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:00:
Ik kan er om lachen en eigenlijk ook weer niet... hopen dat ze het snel fixen, want inderdaad als je ;

[...]

Lol en niet-lol

Check
Con/con?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24

World Citizen

FreeReef.nl

Sry Me_mrtn... maar die snap ik nie :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:37:
Sry Me_mrtn... maar die snap ik nie :)
Je kan onder Windows om de één of andere bizarre reden geen folder aanmaken met de naam Con/Con

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

me_mrtn schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:57:
[...]

Je kan onder Windows om de één of andere bizarre reden geen folder aanmaken met de naam Con/Con
Con is de gereserveerde naam voor je toetsenbord..... tik maar eens in (op een Windows machine)
"copy con plop.txt"

dan wat tekst intikken en afsluiten met ctrl-z (als ik het goed zeg uit mijn hoofd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jeroen V schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Con is de gereserveerde naam voor je toetsenbord..... tik maar eens in (op een Windows machine)
"copy con plop.txt"

dan wat tekst intikken en afsluiten met ctrl-z (als ik het goed zeg uit mijn hoofd :))
Geen Windows hier, dus kan het ook niet testen. Geloof je overigens direct. Van File:// / is het overigens een stupide fout, maar dat wordt wel rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:00:

Lol en niet-lol

Check
Storm in een glas water. Het aantal mensen dat zoiets gaat intikken is ultraklein. Daarnaast is het ook eenvoudig op te lossen: in language & text zet je de autocorrect en de symbol & text substition uit. In sommige apps zoals TextEdit moet je ook nog even de spellingscontrole uit zetten. Er gaat dus kennelijk iets mis in de API(s) die wat te maken hebben met spellingscontrole en het vervangen van tekst. Knullig wellicht maar om daar nu zo'n drama om te gaan maken is ook weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ppl schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Storm in een glas water. Het aantal mensen dat zoiets gaat intikken is ultraklein. Daarnaast is het ook eenvoudig op te lossen: in language & text zet je de autocorrect en de symbol & text substition uit. In sommige apps zoals TextEdit moet je ook nog even de spellingscontrole uit zetten. Er gaat dus kennelijk iets mis in de API(s) die wat te maken hebben met spellingscontrole en het vervangen van tekst. Knullig wellicht maar om daar nu zo'n drama om te gaan maken is ook weer zoiets.
Gaat om een feature die data, locaties en zulke zaken herkent voor het toepassen van die zaken in de agenda bijvoorbeeld. Die feature was op eerdere OS X-versies niet aanwezig, dus is die bug daar ook niet te reproduceren. Of die feature nu in de spellingschecker zit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat zijn data detectors en daar gaat het niet om. Er zijn namelijk diverse applicaties die geen gebruik maken van die data detectors, er zijn maar een handvol die dat doen op OS X terwijl er ontzettend veel apps zijn die je er mee kunt laten crashen. Die vlieger gaat dus niet op. Temeer omdat de features die ik al aangaf inmiddels door diverse mensen zijn geverifieerd als zijnde fix voor deze bug. Het uitschakelen zorgt er voor dat de boel niet meer crasht. TextEdit laat dit nog eens veel duidelijker zien: het aan of uit hebben staan van die data detectors (dat kun je in de voorkeuren van TextEdit doen) heeft geen enkele invloed op het wel of niet crashen. Zet je de spellingscontrole daarentegen aan of uit...

Btw, die feature van data detectors is al heel lang aanwezig in OS X. In Lion, Snow Leopard en volgens mij ook al Leopard. Deze systemen hebben er trouwens geen last van, het gaat alleen om Mountain Lion.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 04-02-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Morgen komt mijn Samsung 840 Pro binnen.
Nu zit ik te twijfelen of ik een schone installatie moet doen of dat ik een Clone moet maken.
Hoor graag wat advies en meningen over waarom en waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
lasharor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:57:
Heb een vraagje:

Waarom maak je niet een partitie aan van 8 GB op je HD van je mac, zet je hier het installatieDMG op van ML (let op: via Schijfimage terugzetten in schijfhulpprogramma, dus niet simpelweg de DMG erop neer zetten!). Ja maakt dan een bootable partitie die je tijdens het opstarten met OPTION ingedrukt kunt benaderen.
Zo doe ik het al jaren en werk als een speer.

via http://serverfault.com/qu...internal-disk-on-mac-os-x kun je de partitie hiden in OS X, zodat je hem niet ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door DaSaN op 05-02-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Een vriend van mij zit met het volgende in z'n mail.app applicatie.
Als hij een bijlage meestuurt met een e-mail wordt deze weergegeven in de tekst i.p.v. bijlage.
Inmiddels zijn we erachter dat dit standaard gedrag is van mail.app, maar niet ideaal imo.
Gevolg is namelijk dat ik bijvoorbeeld - als outlook gebruiker - de afbeelding heel klein in de e-mail zie en dus niet als bijlage. Ik kan hem wel opslaan als via het context menu, maar voor dit is geen ideale manier voor het verzenden van emails. We willen graag dat de bijlage ook als bijlage wordt ontvangen en niet als een afbeelding in de tekst.

Aangezien er wel een afbeelding in z'n handtekening zit die behouden moet blijven, werken de standard trucs die ik via Google heb kunnen vinden ook niet. Weten jullie een oplossing?

Hieronder twee screenshots ter illustratie:

Mail.app: Afbeeldingslocatie: http://www.bartcrum.com/dropbox/tn_Aris.png

Outlook: Afbeeldingslocatie: http://www.bartcrum.com/dropbox/tn_Bart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Rechtsklik op de afbeelding in Mail en dan als icoon weergeven werkt waarschijnlijk ook niet (is mijn ervaring). Ik zip de boel meestal maar gewoon.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
breinonline schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:12:
Rechtsklik op de afbeelding in Mail en dan als icoon weergeven werkt waarschijnlijk ook niet (is mijn ervaring). Ik zip de boel meestal maar gewoon.
Nee klopt, dat werkt ook niet. Volgens mij is dat 'view as icon' sowieso alleen maar eigen weergave. Want dat is bij de ontvanger dan nooit zo, volgens mij.
Iemand anders hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat kan niet zonder het installeren van een plugin. Mail zal dit blijven doen en er is geen setting om dat anders te laten doen. De plugin waarmee je het oplost heet Attachment Tamer (van Lokiware). Je kunt vrij lang een trial gebruiken zodat je goed kunt testen of het wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
ppl schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:11:
Dat kan niet zonder het installeren van een plugin. Mail zal dit blijven doen en er is geen setting om dat anders te laten doen. De plugin waarmee je het oplost heet Attachment Tamer (van Lokiware). Je kunt vrij lang een trial gebruiken zodat je goed kunt testen of het wat voor je is.
Ja dat vermoeden kreeg ik al. Maar is dat niet raar. Zowel van outlook als mail.app, dat ze niet of nauwelijks rekening met elkaar hebben gehouden of houden in deze? Het zijn waarschijnlijk de twee meest gebruikte mailprogramma's?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat komt door al dat fancy rtf en html gedoe. Clients zijn dan al bijna niet meer compatible met elkaar. Houdt je dingen in plain text dan gaat het prima. Het beperkt zich dan ook niet tot Mail en Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
+1 voor Attachment Tamer. Gebruik het al enige jaren met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Is het mogelijk om de lettergrootte in Safari aan te passen?

Ik weet dat het in Firefox kan, maar ik zou het graag in Safari willen gebruiken. Ik heb een hele tijd gewerkt op een 1920x1200 resolutie, maar wegens praktische redenen ben ik overgestapt op een 1680x1050 resolutie. Nadeel is echter dat de teksten er niet meer uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

RnB schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:22:

Ik weet dat het in Firefox kan, maar ik zou het graag in Safari willen gebruiken. Ik heb een hele tijd gewerkt op een 1920x1200 resolutie, maar wegens praktische redenen ben ik overgestapt op een 1680x1050 resolutie. Nadeel is echter dat de teksten er niet meer uitzien.
CMD en -

Wordt alleen niet standaard onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Die kende ik, maar dan moet ik op elke website gaan uitzoomen. Ik zoek echt zo'n optie als die bij Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Ik heb een nieuwe ML installatie met meerdere gebruikers, en bij sommige accounts ook meerdere virtuele desktops.
Als ik uit slaapstand kom, is vaak de wallpaper op de 1e desktop verdwenen. Ik heb al zitten zoeken maar lees alleen maar als oplossing om "killall Dock" uit te voeren, wat een lame oplossing is en nog niks oplost ook.
Iemand suggesties om dat op te lossen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar blijft 10.8.3.. begin moe te worden van de wifi disconnectens.
heb nu een frankenstein met oude kext van lios om de disconnects tegen te gaan maar apple neemt wel zijn tijd voor 10.8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
EDIT // oplossing gevonden :

Migrating a Time Machine backup to a new Mac

When you buy a new Mac, you can transfer all of your applications, files, settings, and other information from a Time Machine backup you've already made.

You will be asked if you want to transfer files when you start up your new Mac for the first time. Or, you can use the Migration Assistant (located in Applications/Utilities).

Goedenavond,

Ik ga morgen een Imac mini kopen en er direct een SSD in plaatsen.
Kan ik een volledige backup met Time machine van mijn MBA probleemloos op de mini plaatsen of gaat dit problemen geven door mogelijks verschillende hardware van beide toestellen ?

[ Voor 44% gewijzigd door tuxken op 12-02-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

RnB schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:22:

Met een custom css zou dat moeten lukken: http://www.leancrew.com/a...2/07/some-safari-6-stuff/

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat met die stijlen is me niet gelukt, zowel de terminal versie als de .txt versie niet.
Dus ik laat het maar zoals het is, helaas.

Verder iets anders: wanneer ik Windows 7 HE 64bit dmv Boot camp gedraait heb en OS X opstart, start mijn dock nooit op. Reboot ik mijn systeem nog eens, dan pas start de dock mee.
Meerdere mensen die dit ervaren en is er een fix voor?

[ Voor 77% gewijzigd door RnB op 13-02-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
1 klein vraagje
Als ik nu de recovery hdd gebruik dat op de laptop staat, heb ik dan weer een geheel clean instal?

Heb een macbook pro met mounntain lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Zonic schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:27:
1 klein vraagje
Als ik nu de recovery hdd gebruik dat op de laptop staat, heb ik dan weer een geheel clean instal?

Heb een macbook pro met mounntain lion.
Alleen wanneer je in de setup via schijfhulpprogramma te systeempartitie volledig wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
DaSaN schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:03:
[...]

Alleen wanneer je in de setup via schijfhulpprogramma te systeempartitie volledig wist.
Oke bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Het lukt mij niet om het scanprogramma van mijn Canon MP 830 te installeren op mijn Mac Mini i5 late 2012. Ik kan een .dmg pakketje downloaden vanaf de Canon-website. Als ik dat open krijg ik een .pkg bestand te zien. Dat heb ik geinstalleerd en daarna moet je herstarten. Na het herstarten is er helaas geen scanprogramma (ScanGear) te vinden, niet in de map Programma's en ook niet via Spotlight. |:(

Deze installatie verloop wel duidelijk anders dan andere .dmg-bestanden. Er komt ook geen scherm in beeld waarbij je het programma toe kunt voegen aan de map Programma's. :-(

Het printergedeelte werkt wel goed. :*)

Iemand een idee hoe ik het scannen aan de praat kan krijgen? bvd.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Louise525 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:40:
Het lukt mij niet om het scanprogramma van mijn Canon MP 830 te installeren op mijn Mac Mini i5 late 2012. Ik kan een .dmg pakketje downloaden vanaf de Canon-website. Als ik dat open krijg ik een .pkg bestand te zien. Dat heb ik geinstalleerd en daarna moet je herstarten. Na het herstarten is er helaas geen scanprogramma (ScanGear) te vinden, niet in de map Programma's en ook niet via Spotlight. |:(

Deze installatie verloop wel duidelijk anders dan andere .dmg-bestanden. Er komt ook geen scherm in beeld waarbij je het programma toe kunt voegen aan de map Programma's. :-(

Het printergedeelte werkt wel goed. :*)

Iemand een idee hoe ik het scannen aan de praat kan krijgen? bvd.
Open spotlight en zoek op "Fotolader".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Tjoekie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:26:
[...]

Open spotlight en zoek op "Fotolader".
Thnx, gelukt! _/-\o_

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik zit met een probleem: Ik wil graag Windows op mijn iMac zetten. Geen probleem dacht ik, gewoon Boot Camp gebruiken; tot ik erachter kwam dat sinds Mountain Lion er geen Windows Vista support meer is, alleen Windows 7. Ik heb echter wel een Windows 7 upgrade liggen, maar heb dus alleen een full version Vista liggen. Enig idee hoe ik dit op ga lossen?

Misschien handig: Ik heb een oude MacBook die op Snow Leopard draait en waarop wel Windows draait. Kan ik op de een of andere manier een soort image maken op een externe harde schijf van mn MacBook en de hele Windows install op mn iMac zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan die Windows 7 "upgrade versie" gewoon installeren op Bootcamp, de "upgrade" zit hem erin dat je een geldige Vista serial nodig hebt, niet dat je het over een bestaande Vista heen geinstalleerd moet hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 27-02-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
Thanks, had daarop ook al gezocht maar kon niets vinden. Ga het gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apple waar blijft 10.8.3.... beta 11 werkt prima op mijn test mac maar wil geen beta op mijn retina book:)

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:08
Is er een fatsoenlijke manier om Java 1.6.0_41 compleet te verwijderen? Kom allemaal verschillende manieren tegen. Slecht dat er niet gewoon ergens een uninstaller te vinden is...

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Meer mensen problemen met de App Store onder 10.8.2?

Ik kreeg een melding van een systeemupdate, vervolgens klik ik op "werk bij" en dan opent de App Store om vervolgens aan te geven dat alle apps up to date zijn.

Ik heb het gevoel dat dit door de update kwam van itunes 11. Ik kon hem niet installeren via de systeemupdate op mijn Mac mini. Zoeken naar updates via iTunes zelf opent ook de App Store. Wederom geen updates beschikbaar. Ik heb hem uiteindelijk handmatig gedownload en geïnstalleerd.

Nu krijg ik met regelmaat de melding dat er een update klaar staat en zie ook het rode bolletje met 1 in het App Store icoontje. Ik heb al handmatig onder cookies de plist van de App store verwijderd. Hierna verdwijnt het bolletje in het icoontje. Paar uur later popt de update weer op.

Op het tabblad aankopen zijn alle apps up to date of niet geïnstalleerd.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.8.3 seed met nummer 12D74 is released, vewacht eigenlijk dat dit de GM versie is en we soon de update kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
hmm, scrollen in 10.8.2 in safari gaat meestal toch niet smooth hier op een MBA 2012 :( Hopelijk lossen ze dit op bij volgende update. GoT gaat niet supersmooth maar google afbeeldingen wel perfect!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste