Volgens mij is dit 'default behavior' dat doet Mail bij mij ookbart1074 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:48:
Kan iemand mij goed uitleggen hoe de spam filter werkt in Mail.app.
Ik heb net een nieuwe Macbook Air en mijn emailadressen ingesteld via IMAP. Hij heeft dus al mijn berichten opgehaald. Uiteindelijk heeft hij ook een hele rits mails gemarkeerd als ongewenste reclame (die zijn goudkleurig). Helaas zitten daar best veel e-mails tussen die ik niet als reclame beoordeel. Nu druk ik op het duimpje zodat ze niet meer zijn gemarkeerd als reclame. Echter, werkt dit niet goed. Want alle andere emails van deze persoon blijven dan nog wel ongewenste reclame. Bovendien springen ze niet terug naar m'n inbox. Andersom werkt het ook niet goed. Dat als ik een afzender markeer als reclame de mail niet verplaatst wordt naar de ongewenste reclame map. Iemand een idee hoe dit wel werkt en waarom het niet werkt?
Moet ook alles handmatig terug slepen de eerste keer, daarna gaat het overigens wel goed, eenmaal aangevinkt als niet-spam verschijnt mail van die gebruikert de volgende x netjes in de inbox.