[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
bart1074 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:48:
Kan iemand mij goed uitleggen hoe de spam filter werkt in Mail.app.
Ik heb net een nieuwe Macbook Air en mijn emailadressen ingesteld via IMAP. Hij heeft dus al mijn berichten opgehaald. Uiteindelijk heeft hij ook een hele rits mails gemarkeerd als ongewenste reclame (die zijn goudkleurig). Helaas zitten daar best veel e-mails tussen die ik niet als reclame beoordeel. Nu druk ik op het duimpje zodat ze niet meer zijn gemarkeerd als reclame. Echter, werkt dit niet goed. Want alle andere emails van deze persoon blijven dan nog wel ongewenste reclame. Bovendien springen ze niet terug naar m'n inbox. Andersom werkt het ook niet goed. Dat als ik een afzender markeer als reclame de mail niet verplaatst wordt naar de ongewenste reclame map. Iemand een idee hoe dit wel werkt en waarom het niet werkt?
Volgens mij is dit 'default behavior' dat doet Mail bij mij ook :?
Moet ook alles handmatig terug slepen de eerste keer, daarna gaat het overigens wel goed, eenmaal aangevinkt als niet-spam verschijnt mail van die gebruikert de volgende x netjes in de inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik heb een probleempje.
van de sint heb ik dit jaar een externe harde schijf gekregen. alleen het probleem is nu dat mijn mac zegt dat de bevoegdheden zijn: alleen lezen. daar heb ik natuurlijk weinig aan. kan ik daar iets aan doen?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Formatteren als exFAT of HFS(+). Waarschijnlijk is 'ie NTFS geformatteerd en dat kan OS X alleen maar lezen, niet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

vraag 2 dan: hoe doe ik dat?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Met de Disk Utility (Schijfhulpprogramma) welke standaard in OS X zit. Google is your friend, een beetje eigen inzet zou niet verkeerd zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ja ik had gezocht idd. maar ik kwam alleen dingen tegen die via windows werken.
maar als het goed is kom ik er nu wel uit. bedankt iig

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Ik ben van plan een fusion drive te maken op mijn Macbook late 2008 met een clean install van Mountain Lion. Ik draai momenteel nog Lion op HDD. Ik ga dus straks een SSD op de plaats van de optical drive zetten en wil deze als bootdrive gebruiken ipv de HDD.
Wat ik in gedachte heb is het volgende:

SSD inbouwen
Vanaf HDD Mountain Lion installeren op SSD
SSD als bootdrive aanwijzen
Vanaf SSD HDD whipen
Fusion Drive maken

Is dit de beste manier?

[ Voor 6% gewijzigd door Bpow op 13-12-2012 04:46 ]

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik wel zou overschakelen naar ML.
Als ik op internet wat opzoek dan is het eerder negatief ipv positief.
De batterijduur zou nog minder zijn.
Toen ik Snow Leopard draaide had ik een zeer goede batterijduur, maar sinds Lion is dit met 1 à 2 uur verminderd.
Met ML zou deze nog minder zijn.
Ok, je hebt enkele handige features erbij, maar het is eerder wikken en wegen voor de overstap :-).

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Den Deze schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:14:
Toen ik Snow Leopard draaide had ik een zeer goede batterijduur, maar sinds Lion is dit met 1 à 2 uur verminderd.
Ok, je hebt enkele handige features erbij, maar het is eerder wikken en wegen voor de overstap :-).
Tussen Lion en Mountain Lion zit geen verschil. Aan het begin wel omdat er een bug was waardoor accuduur maar eens uur of 2 was maar dat was redelijk snel opgelost.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Den Deze schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:14:
Vergeet ook niet dat mensen sneller een topic met klachten openen dan een topic 'het werkt geweldig'. Mountain Lion is niet perfect maar als je Lion draait zou ik overstappen. Met Lion had ik vrij veel problemen, met ML zijn (bij mij) alle problemen opgelost en loopt mijn systeem een stuk soepeler.

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

woelders schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:44:
Met de Disk Utility (Schijfhulpprogramma) welke standaard in OS X zit. Google is your friend, een beetje eigen inzet zou niet verkeerd zijn overigens.
het is me gelukt nadat ik me in wat bochten moest werken. maar we zijn er! dus bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Heeft iemand hier ook last van? Het dubbel voorkomen van Adobe Photoshop CS6 (en Pixelmator).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1LWZXsn82gFaLhOE16YQTH99/full.png

En hoe krijg ik dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God wat is het installeren van een printer klote zeg.. Iemand ervaring met een Epson XP-205? Ik kan nergens een goede handleiding vinden voor de installatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Google "mac Epson XP-205 install":

http://support.apple.com/kb/HT4670?viewlocale=nl_NL
Hier staat echt alles!!!! Je kunt de drivers downloaden, lezen hoe je moet installeren etc.

Was echt héééééél moeilijk te vinden, ja. ;(

[ Voor 25% gewijzigd door funske op 14-12-2012 09:59 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
RnB schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:10:
Heeft iemand hier ook last van? Het dubbel voorkomen van Adobe Photoshop CS6 (en Pixelmator).

[afbeelding]

En hoe krijg ik dit weg?
Yep hier ook, ik weet ook niet hoe dit te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1621t93.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
frank_b schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:16:
[...]

[afbeelding]
dit in de Terminal plakken verhelpt de dubbele entries:
code:
1
/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/LaunchServices.framework/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
frank_b schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:16:
[...]

[afbeelding]
1. Go to your Home/Library/Preferences folder
2 .Find "com.apple.LaunchServices" file and trash it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
De laatste werkte sowieso (wel even herstart)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/211weme.png

Echter moet je daarna wel even je default player opnieuw instellen (geen probleem)

Ik had de oude plist file wel eerst even veilig gesteld :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2eekd50.png

Maar die kan nu weg, tx, de boel weer netjes zo en weer wat bijgeleerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dit kan offtopic zijn, gezien het voor mij Lion betreft en niet Mountain Lion. Maar ik probeer te VNC'en naar m'n Macbook vanaf een Windows machine, en krijg daar soms de grijze achtergrond, en soms wel m'n beschikbare inlogbare (is that even a word?) users, het gewone OS X loginscherm. Ze zijn enkel niet aanklikbaar. Ik heb al geprobeerd zoals hier beschreven de boel wakker te schudden (services herstarten) maar niks mocht baten. Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:05:
Dit kan offtopic zijn, gezien het voor mij Lion betreft en niet Mountain Lion. Maar ik probeer te VNC'en naar m'n Macbook vanaf een Windows machine, en krijg daar soms de grijze achtergrond, en soms wel m'n beschikbare inlogbare (is that even a word?) users, het gewone OS X loginscherm. Ze zijn enkel niet aanklikbaar. Ik heb al geprobeerd zoals hier beschreven de boel wakker te schudden (services herstarten) maar niks mocht baten. Iemand hier een idee?
Een collega van me had laatst precies hetzelfde. Ik kan me niet meer precies herinneren wat ze deed, maar het kwam dat ze niet de juiste permissies had. Ze moest behalve "remote login" in system preferences > sharing, ook screen sharing en/of remote management inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

ido schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:19:
[...]

dit in de Terminal plakken verhelpt de dubbele entries:
code:
1
/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/LaunchServices.framework/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user
Super, deze werkte voor mij!
Bedankt. :)

Maar hoe zou zoiets komen? Het is niet zo dat ik Photoshop 2x heb geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door RnB op 15-12-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

RnB schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:34:
[...]

Super, deze werkte voor mij!
Bedankt. :)

Maar hoe zou zoiets komen? Het is niet zo dat ik Photoshop 2x heb geïnstalleerd.
Het is een fout in het OS zelf. Ik heb het namelijk met verscheidene programma's dus of die hebben het niet goed geprogrammeerd of in de laatste versie van OSX is de behandeling van bepaalde code veranderd waardoor zo'n fout plaats kan vinden.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Je vraagt je toch af waarom zulke dingen de mensen van Apple zelf niet opvallen. Werken zij daar zelf niet met een Mac?

Je komt anders toch zelf ook al deze fouten tegen? De meeste fouten in dit topic zijn namelijk behoorlijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Gaan we weer :z ...

Deze week iOS 6.1 en OSX 10.8.3 ? Zijn al aardig wat beta's van geweest en volgende week gaat Apple op vakantie. Hopelijk fixen ze eindelijk het sleep/wake probleem op sommige Macs sinds 10.8.2. Als ik de reacties lees in het topic lijkt het wel opgelost bij iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Pyrone89 schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:34:
Je vraagt je toch af waarom zulke dingen de mensen van Apple zelf niet opvallen. Werken zij daar zelf niet met een Mac?

Je komt anders toch zelf ook al deze fouten tegen? De meeste fouten in dit topic zijn namelijk behoorlijk zichtbaar.
Deze reactie past niet echt bij je onderschrift. :+ (Sinds wanneer is een retina scherm icm de accu van Apple eigenlijk inferior hardware? Of sinds wanneer is de iPhone 5 inferieur?)

Dit soort fouten zie je niet allemaal aangezien je het maar beperkte tijd test en er geen miljoenen mensen aan het testen zijn. Het R&D budget van Apple is redelijk klein in verhouding tot anderen dus ze kunnen moeilijk duizenden mensen iedere versie laten testen. Het goedkoopst en makkelijkst is simpelweg het uitbrengen en dan via feedback van consumenten de bugs oppakken en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

BombaAriba schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:15:
[...]
Het R&D budget van Apple is redelijk klein in verhouding tot anderen dus ze kunnen moeilijk duizenden mensen iedere versie laten testen.
Als dit tot het niet vinden van bugs leidt is het budget dus te klein. En aangezien Apple het grootste ICT bedrijf is, en een enorme zak geld heeft is het een gevolg van beleid.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Man, lately word ik steeds vaker en vaker geconfronteerd met rare toestanden in verband met sharing.

Ik heb een Linux bak met Netatalk 3.0.1, deze komt netjes in de sidebar van Finder te staan onder sharing. Er zijn echter momenten dat als ik hier op klik en mijn shares wil bekijken, hij een "connection failed" terug gooit. Als ik dan echter CMD + K doe en het server adres ingeef, werkt het wél. Als ik dan daarna weer op het server icoontje klik in de Finder, werkt ook dat weer wel.

Ik heb ondertussen al NFS & SMB geprobeerd als alternatief maar beiden wegen niet op tegen de voordelen die ik heb met AFP.

Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen?

Misschien verdient zo'n probleem zijn eigen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
BombaAriba schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:15:
[...]

Deze reactie past niet echt bij je onderschrift. :+ (Sinds wanneer is een retina scherm icm de accu van Apple eigenlijk inferior hardware? Of sinds wanneer is de iPhone 5 inferieur?)

Dit soort fouten zie je niet allemaal aangezien je het maar beperkte tijd test en er geen miljoenen mensen aan het testen zijn. Het R&D budget van Apple is redelijk klein in verhouding tot anderen dus ze kunnen moeilijk duizenden mensen iedere versie laten testen. Het goedkoopst en makkelijkst is simpelweg het uitbrengen en dan via feedback van consumenten de bugs oppakken en oplossen.
Gezien de 100+ miljard die ze op de bank hebben staan is dit vrij stupide beleid. :) En volgens mij stond Jobs er juist op dat alles, dus software gecombineerd met hardware, in perfectie was uitgewerkt. Niet releasen tot het perfect was. Tegenwoordig lijkt het erop dat men eerst released, de gebruikers laat testen en daarmee probeert perfect te maken.

Moet voor de lol eens zoeken op 'mountain lion WIFI' dan zie je hoe slecht sommige zaken tegenwoordig getest worden. Valt mee dat ik er hier niet veel over lees.

[ Voor 6% gewijzigd door Xanion op 17-12-2012 12:04 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pyr0wl schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:01:
Man, lately word ik steeds vaker en vaker geconfronteerd met rare toestanden in verband met sharing.

Ik heb een Linux bak met Netatalk 3.0.1, deze komt netjes in de sidebar van Finder te staan onder sharing. Er zijn echter momenten dat als ik hier op klik en mijn shares wil bekijken, hij een "connection failed" terug gooit. Als ik dan echter CMD + K doe en het server adres ingeef, werkt het wél. Als ik dan daarna weer op het server icoontje klik in de Finder, werkt ook dat weer wel.

Ik heb ondertussen al NFS & SMB geprobeerd als alternatief maar beiden wegen niet op tegen de voordelen die ik heb met AFP.

Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen?
Ik heb zelf dit probleem niet maar ik kwam wel iets vergelijkbaars tegen toen ik vandaag afp548.com aan het afstruinen was. Het zou komen door een of andere oude iDisk setting die nog ergens in een plist staat. Het probleem doet zich pas voor sinds het sluiten van MobileMe. Het is eenvoudig op te lossen door die settings weg te gooien. Hoe het precies zit en wat je precies moet doen vindt je hier: Odd AFP and SMB connection problem caused by iDisk going away. Is dit voor jou de oplossing?
Xanion schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:03:
Moet voor de lol eens zoeken op 'mountain lion WIFI' dan zie je hoe slecht sommige zaken tegenwoordig getest worden. Valt mee dat ik er hier niet veel over lees.
Omdat het gewoonweg niet zo'n groot probleem is als je denkt... Dat iets op internet staat maakt het nog niet altijd een waarheid noch een gigantisch groot probleem waar complete volksstammen last van hebben.
Pyrone89 schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:34:
Dan is het heel verstandig om even te kijken hoe het hele problem solving verhaal in elkaar steekt. Het ontdekken van het probleem is niet zo moeilijk, dat is vaak evident. De oorzaak achterhalen daarentegen absoluut niet. Heb je de oorzaak dan is het verhaal nog immer niet makkelijk want je moet er nog een oplossing voor zien te bedenken en dat kon ook nog wel eens heel wat voeten in de aarde hebben. Het is niet zo dat je eventjes in een week tijd het probleem spot, de oorzaak achterhaald, een fix schrijft en de fix uitrolt. Daar kunnen soms maanden overheen gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door ppl op 17-12-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daftz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:18:
[...]

Ja, hier ook op een MBA2011. Ik begin me zo langzamerhand te irriteren aan dit soort issues. Jarenlang tevreden Mac gebruiker zonder een centje pijn, maar met ML stelt Apple mijn loyaliteit op de proef. Dat batterij-gedoe is zo langzamerhand ook een terugkerend fenomeen. Verder een mooi OS hoor, ML, daar niet van, maar zou het echt zo moeilijk zijn voor Apple om dit soort dingen fatsoenlijk te testen?
Ik ook! Welliswaar aan andere problemen.

Valt me op hoe slecht ML met het geheugen omgaat. Apple zegt dat ze al het geheugen gebruiken voor snel opstarten bla bla. Ik heb nu 16GB geheugen in mijn Mac Mini, en ding is vaak zo traag als dikke stront. Heb net maar eens een memory cleaner geprobeerd want dit schiet echt niet op.

En ja, ik heb een clean install gedaan (doe geen upgrades om dit soort problemen te verhelpen). Start nu ook maar elke dag de Mac opnieuw op om hem nog een beetje snel te houden. Kon ik maar weer Snow Leopard erop zetten, die werkte tenminste wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:41:
[...]

Ik ook! Welliswaar aan andere problemen.

Valt me op hoe slecht ML met het geheugen omgaat. Apple zegt dat ze al het geheugen gebruiken voor snel opstarten bla bla. Ik heb nu 16GB geheugen in mijn Mac Mini, en ding is vaak zo traag als dikke stront. Heb net maar eens een memory cleaner geprobeerd want dit schiet echt niet op.

En ja, ik heb een clean install gedaan (doe geen upgrades om dit soort problemen te verhelpen). Start nu ook maar elke dag de Mac opnieuw op om hem nog een beetje snel te houden. Kon ik maar weer Snow Leopard erop zetten, die werkte tenminste wél.
Leg eens uit wat er traag aan is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
ppl schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:44:
[...]
Omdat het gewoonweg niet zo'n groot probleem is als je denkt... Dat iets op internet staat maakt het nog niet altijd een waarheid noch een gigantisch groot probleem waar complete volksstammen last van hebben.
Het was een enorm groot probleem voor mij, waarom denk je dat ik er op ging zoeken?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
ppl schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:44:
[...]

Ik heb zelf dit probleem niet maar ik kwam wel iets vergelijkbaars tegen toen ik vandaag afp548.com aan het afstruinen was. Het zou komen door een of andere oude iDisk setting die nog ergens in een plist staat. Het probleem doet zich pas voor sinds het sluiten van MobileMe. Het is eenvoudig op te lossen door die settings weg te gooien. Hoe het precies zit en wat je precies moet doen vindt je hier: Odd AFP and SMB connection problem caused by iDisk going away. Is dit voor jou de oplossing?

[...]
Bedankt voor je inbreng! Wel heb ik nog nooit gebruik gemaakt van MobileMe of iDisk dus ik betwijfel dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Ergens later deze week eens een herinstallatie doen en kijken of het probleem aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:30:
[...]

Leg eens uit wat er traag aan is dan?
Het hele systeem. Als ik bijvoorbeeld safari of firefox wilde opstarten kon ik dus een tijdje naar een springend icoontje gaan staren.

Ik werk veel met virtuele machine's, en heb gekeken dat VMWare niet meer actief is, en nog was die ontzettend traag, en had hij maar 12 MB geheugen over oid 8)7

Als ik dan een PRAM reset deed dan was het weer normaal. Is imo een duidelijk geval van slecht omgaan met geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:48:
[...]

Het hele systeem. Als ik bijvoorbeeld safari of firefox wilde opstarten kon ik dus een tijdje naar een springend icoontje gaan staren.

Ik werk veel met virtuele machine's, en heb gekeken dat VMWare niet meer actief is, en nog was die ontzettend traag, en had hij maar 12 MB geheugen over oid 8)7

Als ik dan een PRAM reset deed dan was het weer normaal. Is imo een duidelijk geval van slecht omgaan met geheugen ;)
Met 16 gig in je Mac Mini? Ik denk dat er iets anders mis is in je mac, want ik heb een 2011 met 8 gig en er is niets traags aan.
Kan je wellicht uitleggen wat er wel traag is en wat niet, en hoeveel seconden bepaalde handelingen duren?
Als je een 1080p filmpje aanzet en daarna safari opent enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impstoker schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:19:
[...]

Met 16 gig in je Mac Mini? Ik denk dat er iets anders mis is in je mac, want ik heb een 2011 met 8 gig en er is niets traags aan.
Kan je wellicht uitleggen wat er wel traag is en wat niet, en hoeveel seconden bepaalde handelingen duren?
Als je een 1080p filmpje aanzet en daarna safari opent enz..
Opstarten van Safari duurt een halve minuut bijvoorbeeld. En vaak zo traag dat het gewoon een aantal seconden duurt voor dat hij reageert. Ik heb een SSD liggen waar het kabeltje nog voor moet binnen komen. Als die binnen is bouw ik de SSD in en doe ik nog een keer een clean install (inmiddels de 3e keer :'( na aanschaf). En kijk wat die dan doet. Als ik straks thuis ben kan ik er wel een filmpje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Lijkt erop dat je harde schijf niet in orde is. Het is in ieder geval niet normaal dat bijvoorbeeld Safari er een halve minuut over doet om op te starten.
Dat heeft verder niks met memory management van ML te maken, want die is gewoon in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Of de 16GB geheugenmodules zijn niet helemaal fris. Het hoort in ieder geval niet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

BillSpaarbank schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:18:
Of de 16GB geheugenmodules zijn niet helemaal fris. Het hoort in ieder geval niet.
Met Rember zou hij zijn geheugenmodules kunnen testen. Gratis programma.
http://kelleycomputing.net/rember/

Even een andere vraag: ik heb gisteren mijn Safari performance kunnen vergelijken met dat van iemand met een Macbook Air en die is echt tig keer sneller. Hoe zou zit kunnen komen? In principe is mijn hardware op ieder vlak superieur en als we in een browser als Chrome of Firefox vergelijken blijkt dat ook. Alleen Safari is en blijft bij mij echt ontzettend traag, Internet explorer op een budgetlaptop is er niks bij om het zo maar te zeggen.

Ik dacht eerst dat dit er gewoon aan lag dat Safari een brakke browser is maar blijkbaar zijn er dus mensen waarbij Safari wel normale snelheden neerzet. Dus nogmaals mijn vraag: hoe zou dit kunnen komen? En hoe los ik het op? Ik heb al redelijk wat gegoogled en vind genoeg mensen met dezelfde problemen op de discussions boards van Apple en Macrumers maar daar vind ik ook geen oplossing. De algemene strekking is deal with it en dat is nou niet echt een fijne oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat voor systeem heb je?
En wat bedoel je met Safari is traag? Is het de opstarttijd, is het het laden van websites, is het de algehele performance van Safari?

Begin eens met een reset van Safari:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ehiDHE8caF2u9NG6E49nutfn/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

RnB schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:35:
Wat voor systeem heb je?
En wat bedoel je met Safari is traag? Is het de opstarttijd, is het het laden van websites, is het de algehele performance van Safari?

Begin eens met een reset van Safari:

[afbeelding]
Op al die fronten is het eigenlijk traag. Zou het mogelijk zijn om Safari te deinstalleren en te reinstalleren?

Ik heb op deze MacbookPro Mountain Lion draaien met alle updates geinstalleerd. CPU load komt niet boven de 5% gedurende het gebruik van Safari en er qua ram is er ook nog ruim 10GB vrij. Alle andere programma's draaien ook fatsoenlijk en nee ik heb geen gekke extensions geinstalleerd in Safari.

Ik zit zelf echt te denken aan een bug wat door Apple zelf opgelost zal moeten worden en waar ik weinig invloed op kan uitoefenen.

Edit:
Heb de reset uitgevoerd en hij is een stuk sneller :D Alhoewel hij nog steeds soms blijft hangen op naar mijn idee makkelijk te laden pagina's zoals bijv een nieuwsartikel op nu.nl. Hij begint met laden en blijft vervolgens doodleuk 20 seconden staan op een blanco pagina voordat hij de daadwerkelijke pagina laadt.

[ Voor 14% gewijzigd door BombaAriba op 18-12-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
BombaAriba schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:30:
[...]

Met Rember zou hij zijn geheugenmodules kunnen testen. Gratis programma.
http://kelleycomputing.net/rember/

Even een andere vraag: ik heb gisteren mijn Safari performance kunnen vergelijken met dat van iemand met een Macbook Air en die is echt tig keer sneller. Hoe zou zit kunnen komen? In principe is mijn hardware op ieder vlak superieur en als we in een browser als Chrome of Firefox vergelijken blijkt dat ook. Alleen Safari is en blijft bij mij echt ontzettend traag, Internet explorer op een budgetlaptop is er niks bij om het zo maar te zeggen.

Ik dacht eerst dat dit er gewoon aan lag dat Safari een brakke browser is maar blijkbaar zijn er dus mensen waarbij Safari wel normale snelheden neerzet. Dus nogmaals mijn vraag: hoe zou dit kunnen komen? En hoe los ik het op? Ik heb al redelijk wat gegoogled en vind genoeg mensen met dezelfde problemen op de discussions boards van Apple en Macrumers maar daar vind ik ook geen oplossing. De algemene strekking is deal with it en dat is nou niet echt een fijne oplossing :+
Check je plugins als je die hebt.

Sinds kort heb ik allemaal dubbele programma's in het "open met" menu bij een rechtsklik. Zo staat er bijvoorbeeld 2x VLC als ik het bij een film doe. Hoe krijg ik dit weg? Heb al een beetje gezocht, maar ik kan het bestand dat ik ervoor moet verwijderen niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Het enigste waaraan ik merk dat Safari niet helemaal geoptimaliseerd is, is het feit dat het 'lees--later' kolommetje schokkerig verschijnt en verdwijnt (in 3 schokken) en dat je soms onnodig lang moet wachten tot een pagina laad.

Waren het niet dat ik de functionaliteit fijn vindt (lees-later, sync tussen diverse devices goed uitgewerkt met bladwijzers die op alle devices snel bereikbaar zijn) was ik al overgestapt naar Chrome. Zo jammer, want als ze het net wat meer aandacht geven en voor Windows beschikbaar zouden houden zou het mijn inziens de browser der browsers zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 18-12-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Goed, ik ben wat verder met m'n filesharing probleem. (zie mijn eerdere post hier: Pyr0wl in "[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2")

Ik had eerder al aangehaald dat CMD + K het probleem "oploste", nu blijkt echter dat een simpele ping naar de server dit ook doet.

Dit geeft mij het idee dat, als de laptop uit standby komt, hij niet meteen een refresh doet van de DNS data.

Straks eens testen hoe lang het duurt vooraleer deze data wel gerefreshed wordt en als dit mij te lang duurt, een oplossing zoeken (een plist oid ergens aanpassen?) ofwel een scriptje schrijven dat een refresh uitvoert en dit laten lopen bij elke keer de laptop uit standby komt.

Er zijn blijkbaar nog mensen met een gelijkaardig probleem, met uiteenlopende configuraties. Zelfs mensen met Tiger hadden hier problemen mee. Het verbaast me dat dit "onhandigheidje" nog steeds aanwezig is bij 10.8.2

[ Voor 14% gewijzigd door Pyr0wl op 19-12-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen is in orde in de MM. Gisteravond om 19.00 uur gestart en nu gestopt zonder fouten. Heb het in totaal 15x laten testen. Dus dat moet wel goed zitten.

Ik heb het idee dat de MM traag wordt vanwege het geheugen wat vol zit waardoor alles naar de HDD weggeschreven wordt, wat uiteraard het systeem traag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:31:
Geheugen is in orde in de MM. Gisteravond om 19.00 uur gestart en nu gestopt zonder fouten. Heb het in totaal 15x laten testen. Dus dat moet wel goed zitten.

Ik heb het idee dat de MM traag wordt vanwege het geheugen wat vol zit waardoor alles naar de HDD weggeschreven wordt, wat uiteraard het systeem traag maakt.
Om er zeker van te zijn kan je eens "Activity Monitor" opengooien en onder het tabje van het geheugen, kijken naar het aantal pageouts.

edit: Ik lees hierboven dat je een Mac Mini '11 hebt met 16 gieg geheugen? Als het goed is ga je niet overdreven veel pageouts hebben, of zelfs geen. Als dat het geval is en je mini is nog altijd traag, is er waarschijnlijk een heel andere oorzaak voor het gebrek aan performance. Hoe kom je trouwens aan het idee van "traag"? Wat is je maatstaf?

[ Voor 23% gewijzigd door Pyr0wl op 19-12-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:34:
[...]

Om er zeker van te zijn kan je eens "Activity Monitor" opengooien en onder het tabje van het geheugen, kijken naar het aantal pageouts.

edit: Ik lees hierboven dat je een Mac Mini '11 hebt met 16 gieg geheugen? Als het goed is ga je niet overdreven veel pageouts hebben, of zelfs geen. Als dat het geval is en je mini is nog altijd traag, is er waarschijnlijk een heel andere oorzaak voor het gebrek aan performance. Hoe kom je trouwens aan het idee van "traag"? Wat is je maatstaf?
Klopt, heb ik gedaan. Is naar mijn mening aan de hoge kant. Op dit moment:
Page ins: 38 GB
Page outs: 4,1 GB
Swap used: 1,71 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Hangt er een beetje vanaf wat de uptime is van je mini op het moment van schrijven en wat je tot nu toe er al allemaal mee hebt gedaan.

Als je VM's hebt zitten draaien en dergelijke kan ik er ergens nog wel inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik VM's draai kan ik er ook wel inkomen. Maar als ik de VM's afsluit en in activity monitor controleer of het ook echt afgesloten is (wat dan het geval is) is het systeem vaak nog traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Hangt er vanaf. Als je VM's hebt zitten draaien en programma X op dat moment niet actief gebruikt, wordt programma X geswapped naar disk om je VM's wat meer beweegruimte te geven.

Sluit je je VM's af en wil je terug naar programma X gaan, zal het systeem toch wel eerst de geswapte pagina's terug moeten inladen van disk wat wel kan resulteren in een secondje of twee wachten. Dat wachten is natuurlijk eenmalig, tot er van programma X weer dingen naar disk worden geswapped.

Komt dit overeen met jouw ervaringen? Heb je trouwens met een tooltje al gekeken daar de gezondheid van je schijf? Draai desnoods de Apple Harware Test, die test gelijk ook het moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0wl op 19-12-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gezondheid van de HDD heb ik nog niet gecontroleerd. Maar de Mini is net een paar weken oud (Late 2012 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:03:
Nee, gezondheid van de HDD heb ik nog niet gecontroleerd. Maar de Mini is net een paar weken oud (Late 2012 model).
Dat het toestel een paar weken oud is zegt helemaal niets over de staat van de onderdelen. Je kan altijd pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Xanion schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:33:
Het was een enorm groot probleem voor mij, waarom denk je dat ik er op ging zoeken?
Et viola...het is een groot probleem voor jou maar dat betekent niet dat ieder ander er ook last van heeft en dat het een enorm ruk product is, slecht design heeft en weet ik wat nog meer. Een probleem is nooit leuk maar je reactie hierop is overtrokken. Focus liever op de oplossing dan op het feit dat je een probleem hebt want dat brengt je veel verder. Ga dus niet meteen met vingertjes wijzen, al helemaal niet als het op wifi aan komt. Wifi is gewoon gigantisch frustrerend wanneer het niet naar behoren werkt. Het is zo ongelooflijk storingsgevoelig en beïnvloedbaar door een waslijst aan factoren dat je het apelazarus zoekt naar de oorzaak waarom het niet goed werkt. Je kunt software hebben geinstalleerd die iets stuk maakt, je kunt een configuratie hebben gedaan die het stuk maakt, je AP/router kan een bug hebben in bepaalde scenario's waar je nu met ML tegenaan bent gelopen, je buur kan ineens een extra sterk netwerk hebben aangelegd wat jou uit de ether drukt en ga zo maar door. Wifi problemen oplossen...mij niet gezien, dat is echt pokke werk. Probeer in ieder geval andere oorzaken uit te sluiten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:48:
Nee hoor want een PRAM reset doet niets met je geheugen noch met je schijf. Het enige wat PRAM/NVRAM bevat op schijf en geheugen gebied is wat de opstartschijf is. Meer informatie: About NVRAM and PRAM. Je hebt nu gewoon het effect van een reboot en dat is dat ie dingen als caches leeggooit. Als je performance problemen wil oplossen dan moet je een SMC reset doen:
System Performance
The computer is running unusually slowly although it is not experiencing abnormally high CPU utilization.
Application icons may "bounce" in the Dock for an extended amount of time when launched.
Applications may not function correctly or may stop responding after being opened.
Als dat ook niet werkt wordt het inderdaad tijd om eens goed naar de schijf zelf te kijken. Dat een machine net nieuw is zegt helemaal niets. Op werk hebben we inmiddels ook al een aantal machines gehad waarvan de schijf kaduuk was in de eerste week. Maandagmorgenmodel, te veel gegooid tijdens transport...wie zal het zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 19-12-2012 23:26 ]

• Xanion
ppl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:24:
[...]

Et viola...het is een groot probleem voor jou maar dat betekent niet dat ieder ander er ook last van heeft en dat het een enorm ruk product is, slecht design heeft en weet ik wat nog meer. Een probleem is nooit leuk maar je reactie hierop is overtrokken. Focus liever op de oplossing dan op het feit dat je een probleem hebt want dat brengt je veel verder. Ga dus niet meteen met vingertjes wijzen, al helemaal niet als het op wifi aan komt. Wifi is gewoon gigantisch frustrerend wanneer het niet naar behoren werkt. Het is zo ongelooflijk storingsgevoelig en beïnvloedbaar door een waslijst aan factoren dat je het apelazarus zoekt naar de oorzaak waarom het niet goed werkt. Je kunt software hebben geinstalleerd die iets stuk maakt, je kunt een configuratie hebben gedaan die het stuk maakt, je AP/router kan een bug hebben in bepaalde scenario's waar je nu met ML tegenaan bent gelopen, je buur kan ineens een extra sterk netwerk hebben aangelegd wat jou uit de ether drukt en ga zo maar door. Wifi problemen oplossen...mij niet gezien, dat is echt pokke werk. Probeer in ieder geval andere oorzaken uit te sluiten.
Wellicht moet je zelf eens wat verder rondzoeken ipv onfgefundeerd commentaar leveren. Ik zeg nergens dat Mountain lion een ruk product is met slecht design. Dat zijn jouw woorden. Maar het heeft wel fouten en daar mag ik of ieder ander gewoon op wijzen. Waarom voel je je eigenlijk aangevallen?
Zoek voor de lol eens op 'wifi problems mountain lion' en zie hoeveel hits je terug krijgt. Meeste apple forums hebben er topics voor lopen inclusief op de Apple support communities. Dat maakt het probleem echt wel groter als dat IK alleen er last van heb.

Secondly, het probleem ligt NIET bij mijn wifi/Router. Het probleem ontstond DIRECT na het installeren van 10.8.2 en was daarvoor niet aanwezig. Dus ja, je hebt wel gelijk. Ik heb software geinstalleerd die iets stuk maakte.
Iedere keer als ik mijn macbook open deed knalde heel de WIFI bij mij thuis er uit. Ieder device in huis was dan zijn connectie met Internet kwijt. Iedere keer als ik de laptop aanzette, again, and again, and again. En de enige manier om het op te lossen was om steeds na aanzetten laptop de router te resetten. Dat vindt ik een enorm groot probleem voor mij inderdaad. En een simpele zoek op Internet leerde dat ik niet de enige was met dit probleem. Er zijn bergen topics hierover. En het probleem is dus ook wel van iets ander aard dan je 'WIFI is storingsgevoelig, zoek het daar eens in'

Overigens heb ik dankzij die andere topics waar er uitgebreid over bericht werd wel een mogelijke oplossing gevonden.

• ppl
  • Niet online
Nogmaals, de oorzaak van een bagger wifi verbinding kan gevonden worden in 1238904789213764589012748971234 oorzaken en zit 'm vaak in meerdere oorzaken. Als ik ga zoeken op wifi problems Mountain Lion dan krijg ik er nagenoeg evenveel results als ik zoek op welk ander OS dan ook. Wifi is *altijd* en op *ieder* OS een groot probleem zoals ik al heb uitgelegd. Uit de kwantiteit van de search results kun je dan ook geen conclusie trekken dat een bepaald OS het probleem is, wel dat wifi een lastig iets is. Je kunt uit diezelfde kwantiteit ook niet concluderen dat er in jouw geval sprake is van een probleem in het OS.

Het enige ongefundeerde hier is het continue wijzen met dat vingertje zonder ook maar enig stukje onderzoek om te kijken of het wel zo is. Dat jij graag de werkwijze van "het staat op het internet dus het is waar en dus heb ik er last van" wil hanteren moet je zelf weten maar kijk niet raar op dat de werkelijkheid totaal anders kan zijn. Er kunnen altijd problemen zijn die door een groep gebruikers wordt ondervonden. Dat wil niet zeggen dat jij en ieder ander op deze planeet er ook last van heeft en dit de enige mogelijke oorzaak van je problemen kan zijn. Het is veel vruchtbaarder om eerst te gaan kijken of je daadwerkelijk last hebt van dat probleem of dat er bij jou iets anders aan de hand is als je het opgelost wil hebben. Zoals gezegd lees je er niet veel over om de doodeenvoudige reden dat het niet de proporties heeft als jij denkt en andere zoals jij je willen doen geloven. Vraag eerst jezelf maar eens af of jij hier niet degene bent met tunnelvisie.

Btw met uitspraken als "Moet voor de lol eens zoeken op 'mountain lion WIFI' dan zie je hoe slecht sommige zaken tegenwoordig getest worden. Valt mee dat ik er hier niet veel over lees." en "Maar het heeft wel fouten en daar mag ik of ieder ander gewoon op wijzen." zeg je wel degelijk dat het product ruk is. Daarnaast is het ook verstandig om tussen de regels door te lezen en dingen vooral niet gruwelijk letterlijk te nemen (men wil nog wel eens wat voorbeelden geven, het is dan van de zotte om alle mogelijke opties te gaan opsommen).

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Niet om het een of ander, maar:

1) De problemen van Xanion zijn pas begonnen na installatie van 10.8.2, wat een duidelijke indicatie van een probleem met het OS, en niet van interne of externe hardware

2) Er zijn wel degelijk, goed gedocumenteerde, problemen met WiFi en 10.8.2 bij bepaalde macs

3) Je gelijk proberen te halen om gelijk te hebben is vaak niet de meest constructieve manier van discussiëren

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal de HDD eens een keertje testen dan :) Hopelijk heeft Apple het HDMI probleem ook snel gefixt. Dan ben ik weer gelukkig met mijn Mac Mini :P Hele dag werkt het remote prima op de MM, kom ik thuis wil ik een serie kijken krijg je weer het HDMI probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
afterburn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:43:
Niet om het een of ander, maar:

1) De problemen van Xanion zijn pas begonnen na installatie van 10.8.2, wat een duidelijke indicatie van een probleem met het OS, en niet van interne of externe hardware
Ervaring leert dat dit lang niet altijd het geval is. Er zijn al eerder problemen geweest met OS X en wifi. Het meest recente is nog wel het probleem met de KPN Experiabox. Dit ontstond na een software update van OS X en bleek een bug in de firmware van de Experiaboxes te zijn en was dus geen probleem in OS X zelf. Bij Netgear zijn er in het verleden ook vaker dit soort bugs geweest eveneens als bij meerdere merken en andere operating systems. Je kunt namelijk tegen hele specifieke bugs aanlopen van firmware wanneer een OS wat tweakt aan de wifi drivers/settings. Je ziet het ook vaak in de release notes van nieuwe firmware versies.

Daarnaast leert de ervaring dat gebruikers altijd de laatste update als oorzaak van een probleem aanwijzen. Als het netwerk het niet doet omdat de stekker er niet in zit dan komt dat niet daardoor maar doordat het systeem is geupdate. Als je wat constructiever gaat kijken kom je meestal tot een andere conclusie.
2) Er zijn wel degelijk, goed gedocumenteerde, problemen met WiFi en 10.8.2 bij bepaalde macs
Ja en? Zoals ik al aangaf zijn die er voor FreeBSD, OpenBSD, SUSE, Ubuntu, Android, iOS, Windows 7, Windows 8 en ga zo maar door ook. Wifi staat zo ongeveer gelijk aan het hebben van problemen.
3) Je gelijk proberen te halen om gelijk te hebben is vaak niet de meest constructieve manier van discussiëren
En waar denk je dat ik op aanstuur? Het wijzen met het vingertje naar de laatste update alszijnde de oorzaak is bij wifi wel het domste wat je kunt doen. Wifi staat gewoon gelijk aan problematiek dus is het van het allergrootste belang om constructief te werk te gaan om de oorzaak te achterhalen en de problematiek op te lossen. Met vingertjewijzen gaat je dat niet lukken noch met het lopen ranten op een software update, OS en/of bedrijf zoals hier het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
ppl schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:36:
[...]

Ervaring leert dat dit lang niet altijd het geval is. Er zijn al eerder problemen geweest met OS X en wifi. Het meest recente is nog wel het probleem met de KPN Experiabox. Dit ontstond na een software update van OS X en bleek een bug in de firmware van de Experiaboxes te zijn en was dus geen probleem in OS X zelf. Bij Netgear zijn er in het verleden ook vaker dit soort bugs geweest eveneens als bij meerdere merken en andere operating systems. Je kunt namelijk tegen hele specifieke bugs aanlopen van firmware wanneer een OS wat tweakt aan de wifi drivers/settings. Je ziet het ook vaak in de release notes van nieuwe firmware versies.

Daarnaast leert de ervaring dat gebruikers altijd de laatste update als oorzaak van een probleem aanwijzen. Als het netwerk het niet doet omdat de stekker er niet in zit dan komt dat niet daardoor maar doordat het systeem is geupdate. Als je wat constructiever gaat kijken kom je meestal tot een andere conclusie.

[...]

Ja en? Zoals ik al aangaf zijn die er voor FreeBSD, OpenBSD, SUSE, Ubuntu, Android, iOS, Windows 7, Windows 8 en ga zo maar door ook. Wifi staat zo ongeveer gelijk aan het hebben van problemen.

[...]

En waar denk je dat ik op aanstuur? Het wijzen met het vingertje naar de laatste update alszijnde de oorzaak is bij wifi wel het domste wat je kunt doen. Wifi staat gewoon gelijk aan problematiek dus is het van het allergrootste belang om constructief te werk te gaan om de oorzaak te achterhalen en de problematiek op te lossen. Met vingertjewijzen gaat je dat niet lukken noch met het lopen ranten op een software update, OS en/of bedrijf zoals hier het geval was.
Enige wat ik je probeerde duidelijk te maken is dat je gelijk OSX/Apple begint te verdedigen en en roept dat het probleem echt wel ergens anders moet liggen. Dit zonder zelf enig onderzoek te doen naar wat ik zeg of er op zijn minst een kern van waarheid in kan zitten. Dat is wat ze noemen ongefundeerd commentaar leveren.

Ik wil er verder niet al te veel woorden meer aan vuil maken, maar:
  • Het probleem is begonnen na een update van OSX
  • Het probleem is op te lossen in OSX
Dat zowel het ontstaan gebeurde bij OSX alszijnde de oplossing in OSX is, lijkt mij toch echt een reden dat het probleem bij OSX ligt. Alhoewel dit vast en zeker ook weer te ontkennen valt.

Overigens, het probleem trad alleen op bij mensen die een WPA2 connectie hadden met de router over de 5Ghz band. Vandaar dat je ook geen hele volksstammen hoorde over deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xanion schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:49:
[...]

Dat zowel het ontstaan gebeurde bij OSX alszijnde de oplossing in OSX is, lijkt mij toch echt een reden dat het probleem bij OSX ligt. Alhoewel dit vast en zeker ook weer te ontkennen valt.
En toch is dat niet vol te houden.

Als OSX zich netjes aan de specs houdt maar je router niet, en OSX verandert een gedraging binnen de specs waar je router van in de war raakt is dat het probleem van je router.

Ik zeg niet dat 't niet aan OSX ligt, maar alleen dat je met de gegeven informatie die conclusie niet kunt trekken.
Overigens, het probleem trad alleen op bij mensen die een WPA2 connectie hadden met de router over de 5Ghz band. Vandaar dat je ook geen hele volksstammen hoorde over deze problemen.
Die combinatie is vakervoorkomend dan je denkt, aangezien zo ongeveer elke 802.11n dual-band router dat doet. En aangezien zo ongeveer alle routers behalve de allergoedkoopste tegenwoordig dual-band zijn, tsja.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 23-12-2012 20:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Kort vraagje; is er een mogelijkheid om op een simpele manier het Notification Center icoon uit de menu bar te halen? Ik zal al eea langskomen op internet waarbij ik bestanden moet gaan aanpassen, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Xanion schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:49:
Enige wat ik je probeerde duidelijk te maken is dat je gelijk OSX/Apple begint te verdedigen en en roept dat het probleem echt wel ergens anders moet liggen. Dit zonder zelf enig onderzoek te doen naar wat ik zeg of er op zijn minst een kern van waarheid in kan zitten. Dat is wat ze noemen ongefundeerd commentaar leveren.
Ik verdedig niemand, ik merk alleen maar op dat jouw manier van concluderen niet de juiste manier is om tot een oplossing van het probleem te komen. Jij bent hier degene die meteen naar een conclusie springt, geen onderzoek doet en daarmee dus ongefundeerd commentaar aan het leveren bent. Je onderbouwing dat het de update is komt neer op "ja maar het staat ergens op internet dat het zo is dus dan is dat zo". Er staat verder geen enkele werkwijze waarop je het hebt lopen verifiëren en dus is het gewoonweg geen onderbouwing. Heb je al eens een backup teruggezet naar 10.8.1, al gekeken of je router een firmware update heeft, etc.? Kortom, het hele verhaal wat je hebt gedaan om te achterhalen dat het daadwerkelijk de update is mis ik volledig in je verhaal.

Mij boeit het echt niet wat nou de oorzaak is, ik vind je redenatie en gebrek aan onderbouwing uiterst merkwaardig. Dat is ook het enige waar ik op reageer. Uiteindelijk ben jij degene met het probleem en ben jij degene die teleurgesteld zal zijn als je te snel getrokken conclusie niet waar blijkt te zijn. Ikzelf kijk liever verder dan mijn neus lang is en verifieer liever eerst even of datgene wat ik denk dat het kan zijn ook zo is maar ik heb kennelijk ook heel wat meer ervaring met troubleshooting dan jij dat lijkt te hebben.

Edit: om je even een idee te geven waarom je niet direct de 10.8.2 update de schuld moet geven is het volgende topic op MacRumors handig om door te nemen en vooral eens goed te tellen hoeveel oplossingen er wel niet worden gepost (die allemaal niets te maken hebben met de 10.8.2 updaten overigens): OS X 10.8.2 wifi issue. Dan ligt de volgende vraag ook gelijk voor de hand: wat gebeurde er bij jou toen je de aangedragen oplossingen in dat topic doorvoerde?
TB1989 schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:22:
Kort vraagje; is er een mogelijkheid om op een simpele manier het Notification Center icoon uit de menu bar te halen? Ik zal al eea langskomen op internet waarbij ik bestanden moet gaan aanpassen, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Bedankt!
Het is dat of iets van een sticker of tipp-ex.

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 24-12-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

launchctl unload -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.notificationcenterui.plist

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
|sWORDs| schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:44:
[...]

launchctl unload -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.notificationcenterui.plist
Even voor de goede orde; dat gewoon in Terminal invoeren? (sorry, wat dat betreft ben ik techneut genoeg een SSD in te bouwen, maar meer ook niet... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Yep, die regel selecteren, kopieren en dan in terminal plakken. Waarschijnlijk moet je er nog even het woordje "sudo" voor zetten zodat je 'm met admin rechten uitvoert. Hij vraagt dan om het wachtwoord van de huidige gebruiker (die dus wel admin rechten moet hebben). Als je die invoert zul je niks zien, dat is normaal en is gedaan omwille van security. Na het invoeren gewoon op enter drukken en het commando wordt met admin rechten uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bartender gebruiken! Werkt perfect!! Ruimt je menubar op op precies die manier die jij graag wil; in een sub-menubarretje, helemaal weg of gewoon in de menubar laten staan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

funske schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:45:
[...]

Bartender gebruiken! Werkt perfect!! Ruimt je menubar op op precies die manier die jij graag wil; in een sub-menubarretje, helemaal weg of gewoon in de menubar laten staan.
Dank voor de tip, ik zat het me net af te vragen toen ik deze vraag/discussie hier las :P

Overigens ben ik sinds zaterdag over op ML en nieuwe MBP (recovery stick gemaakt en die plempte ML over mijn bestaande install..wat 100% prima draait dus scheelt me weer wat uurtjes tweaken). Een van de dingen die ik irritant vond is dat ik niet in de menubar kon zien hoeveel accu ik heb in tijd. Ja, kan wel maar dan moet ik eerst dat icoontje aantikken. Niet handig, bovendien zegt "85%" mij geen moer natuurlijk..de tijdsindicatie werkt voor mij altijd erg accuraat. Het zal hier al wel gepost zijn, maar heb meteen even een oplossing geregeld: http://mathijskadijk.nl/p...ow-battery-time-remaining

Laat meteen meer info zien via het icoontje waar je wel wat aan hebt e.d. Erg fijn :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
En ook dat tooltje kun je via Bartender wel of niet laten zien.
Je kunt het zelfs alleen laten zien als het verandert en dan zolang je het zelf wil; 5 seconden tot 10 minuten
Ideale combinatie.

Have Fun Funske

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Hebben meer mensen last van dat Skype in idle 15-20% cpu gebruikt? En wie heeft er een oplossing voor? Internet staat er VOL mee... Cache verwijderd, preferences file ook, restart, maar niks helpt. Behoorlijk irritant.. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:11
Als ik een bestand van een externe harde schijf naar bijvoorbeeld de Documenten folder in Finder wil knippen/plakken via [CMD + C] -> [ALT + CMD + V] krijg ik de volgende foutmelding?
Ik krijg dus een rare melding over de Prullenmand, terwijl deze gewoon leeg is..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8494/8307823760_d0f99d6ae6_b.jpg

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Erulezz schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:58:
Hebben meer mensen last van dat Skype in idle 15-20% cpu gebruikt? En wie heeft er een oplossing voor? Internet staat er VOL mee... Cache verwijderd, preferences file ook, restart, maar niks helpt. Behoorlijk irritant.. :/
Yeps, Skype is echt een enorme resource vreter wat dat betreft. Heb het zowel op mijn iMac 2011 (i7 3,4 Ghz) en MBP 2012 (i7 2,3) dus geeft mij ook niet het 'incidentele' gevoel. Helemaal als je veel met videobellen bezig bent. Heb ook al een tijdje gezocht naar een oplossing, maar het ziet er gewoon uit alsof het slecht geprogrammeerd is. Had alleen het idee dat het pas sinds de recente versie is. De oudere versies deden dat volgens mij niet maar 100% zeker ben ik er niet over. Als iemand een oplossing heeft dan hou ik mij ook aanbevolen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ankhie op 28-12-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

AntraXxX schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:23:
Als ik een bestand van een externe harde schijf naar bijvoorbeeld de Documenten folder in Finder wil knippen/plakken via [CMD + C] -> [ALT + CMD + V] krijg ik de volgende foutmelding?
Ik krijg dus een rare melding over de Prullenmand, terwijl deze gewoon leeg is..

[afbeelding]
Waarschijnlijk probeer je te knippen - plakken vanaf een externe schijf die NTFS geformatteerd is? Mac OS X noemt bestanden die "alleen lezen" zijn namelijk beveiligd. Alleen zijn voor OS X alle bestanden van een NTFS schijf "alleen lezen" omdat OS X zonder aanpassingen niets kan schrijven of verwijderen op een NTFS schijf. Als je zoekt op het forum vindt je denk ik genoeg oplossingen om te kunnen schrijven en verwijderen op NTFS volumes met OS X.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:21:
Google "mac Epson XP-205 install":

http://support.apple.com/kb/HT4670?viewlocale=nl_NL
Hier staat echt alles!!!! Je kunt de drivers downloaden, lezen hoe je moet installeren etc.

Was echt héééééél moeilijk te vinden, ja. ;(
Dacht je dat ik dit nog niet heb geprobeerd? Ik ben op zoek naar een specifieke handleiding voor de XP-205, want op de website van Epson zelf is niks te vinden. Ik heb de printer nu maar via USB aangesloten maar dit is niet mijn geprefereerde oplossing, heb de printer speciaal voor wifi printen gekocht. Contact met de KS van Epson schiet ook niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:38:
[...]

Dacht je dat ik dit nog niet heb geprobeerd? Ik ben op zoek naar een specifieke handleiding voor de XP-205, want op de website van Epson zelf is niks te vinden. Ik heb de printer nu maar via USB aangesloten maar dit is niet mijn geprefereerde oplossing, heb de printer speciaal voor wifi printen gekocht. Contact met de KS van Epson schiet ook niet echt op.
Ik snap het punt niet. Ga eens naar de website van Epson en dan Support -> All-in-one -> XP-205 -> OS X (Intel) en daar staat gewoon de handleiding met wat je moet doen. Zo lastig is het niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Ik draai Mountain Lion op m'n macbookpro, hiernaast bootcamp en om wat te testen had ik laatst nog een extra partitie aangemaakt en Snow leopard geinstalleerd. Sinds die installatie kon ik niet meer in Bootcamp.. (couldn't find operating system error) had niet verwacht dat triple boot niet ondersteund zou zijn. Hier heb ik nog reFit voor geinstalleerd maar zonder succes.
Nu paar maanden later mis ik bootcamp soms wel en zou weer terug willen naar de oude situatie zonder snow leopard. Zou dit simpel kunnen door de snowleopard partitie weg te halen?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Vuvuzela schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:06:
Ik draai Mountain Lion op m'n macbookpro, hiernaast bootcamp en om wat te testen had ik laatst nog een extra partitie aangemaakt en Snow leopard geinstalleerd. Sinds die installatie kon ik niet meer in Bootcamp.. (couldn't find operating system error) had niet verwacht dat triple boot niet ondersteund zou zijn. Hier heb ik nog reFit voor geinstalleerd maar zonder succes.
Nu paar maanden later mis ik bootcamp soms wel en zou weer terug willen naar de oude situatie zonder snow leopard. Zou dit simpel kunnen door de snowleopard partitie weg te halen?
Lijkt mij wel, wellicht moet je bootcamp wel weer helemaal opnieuw installeren maar zoveel moeite zal dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 09:30
Geen oplossing voor je probleem maar is het niet veel makkelijker om gewoon een virtual machine te draaien met Windows? En natuurlijk eentje met snow leopard. Zeker als je het alleen maar gebruikt om wat dingetjes te testen enzo is dat toch veel praktischer?

[ Voor 8% gewijzigd door RFdeGroot op 12-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Weet iemand of het mogelijk is om een Nederlandse woordenboek te importeren in de Dictionary app? Ik heb mijn OS X namelijk op Engels staan, de Dictionary app zoekt dan alles op in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
RnB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:19:
Weet iemand of het mogelijk is om een Nederlandse woordenboek te importeren in de Dictionary app? Ik heb mijn OS X namelijk op Engels staan, de Dictionary app zoekt dan alles op in het Engels.
Ja hoor, gewoon ergens vandaan vissen en zorgen dat het of een .dictionary bestand is (in de Dictionary-map dan plaatsen) of een .mpkg, zodat alles automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Op de volgende link staat het officiële woordenbestand die ook in OpenOffice.org/LibreOffice en Firefox wordt gebruikt ( inclusief een handleiding hoe die te installeren): Spellingbestanden. Helaas hebben ze er niet eentje in woordenboek vorm die je nodig hebt voor Dictionary. Volgens mij gold hier echter wel hetzelfde principe en kon je ook dezelfde woordenboeken gebruiken als die voor veel ander open source spul wordt gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door ppl op 14-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, na een langdurende zoektocht is het me niet gelukt om een Nederlands woordenboek te vinden voor de Dictionary app. Enige wat ik heb kunnen vinden zijn de translatie woordenboeken (dus van TAAL naar Nederlands en andersom).
Het scheelt dat mijn Engels goed is, maar ik had het leuk gevonden om ook definities in het Nederlands te verkrijgen middels de Dictionary app.

Hoe zit dat nou op Nederlandse installaties, geeft de app dan wel definities in het Nederlands? Ik heb ook daarover namelijk niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
RnB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:25:
Nou, na een langdurende zoektocht is het me niet gelukt om een Nederlands woordenboek te vinden voor de Dictionary app. Enige wat ik heb kunnen vinden zijn de translatie woordenboeken (dus van TAAL naar Nederlands en andersom).
Het scheelt dat mijn Engels goed is, maar ik had het leuk gevonden om ook definities in het Nederlands te verkrijgen middels de Dictionary app.

Hoe zit dat nou op Nederlandse installaties, geeft de app dan wel definities in het Nederlands? Ik heb ook daarover namelijk niets kunnen vinden.
Nee, voor het Nederlands is er geen woordenboek standaard onder OS X. Als je bij voorkeuren gaat kijken zie je daar de referenties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update gekocht, maar er staan meerdere Mac's in het huis!
Mogen die mijn update, die ik gekocht heb, gratis ook installeren?
Ik dacht het wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:54:
Ja dat mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Tot 5 computers toch? Er zat in ieder geval een restrictie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:54:
Tot 5 apparaten mag je het idd overdragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Even een korte vraag, wellicht dat anderen dit ook zijn tegengekomen;

Bij SL had ik altijd mijn favorieten bij Finder, zoals mijn studiemap, downloads, homefolder etc. Vanuit elke map sleepte ik dan bestanden naar mijn meest gebruikte mappen. Dit deed ik door het geselecteerde bestand een tijdje op de map te houden, waarna een nieuw venster geopend werd met de desbetreffende map. Vanuit daar navigeerde ik op dezelfde manier verder, zodat ik het bestand altijd op de juiste plek kreeg. Echter werkt dit niet meer zo in ML, ik kan slechts een bestand in de favoriete folder gooien, deze moet ik dan afzonderlijk openen en vanuit daar weer verder navigeren. Doe ik iets verkeerd of werkt dit hetlaas 'nu eenmaal niet meer zo in ML'? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvs-odrs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:42
TB1989 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:14:
Even een korte vraag, wellicht dat anderen dit ook zijn tegengekomen;

Bij SL had ik altijd mijn favorieten bij Finder, zoals mijn studiemap, downloads, homefolder etc. Vanuit elke map sleepte ik dan bestanden naar mijn meest gebruikte mappen. Dit deed ik door het geselecteerde bestand een tijdje op de map te houden, waarna een nieuw venster geopend werd met de desbetreffende map. Vanuit daar navigeerde ik op dezelfde manier verder, zodat ik het bestand altijd op de juiste plek kreeg. Echter werkt dit niet meer zo in ML, ik kan slechts een bestand in de favoriete folder gooien, deze moet ik dan afzonderlijk openen en vanuit daar weer verder navigeren. Doe ik iets verkeerd of werkt dit hetlaas 'nu eenmaal niet meer zo in ML'? Thanks!
Download XtraFinder op je Mac: http://www.trankynam.com/xtrafinder/

En vink vervolgens "Spring-loaded Path Bar" aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.trankynam.com/xtrafinder/screenshots/XtraFinderScreenshot2.png

Door deze optie aan te vinken kan je weer "slepen en openen" zoals jij hierboven beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Daar heb je geen extra software voor nodig. Het zit nog gewoon bij de preferences van Finder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HaWKlDN0ck2AgQEAOR4TXSXQ/full.png

Overigens kan je het 'tijdje' dat je moet hoveren dus aanpassen en met de spatiebalk open je meteen de map waar je boven zweeft.

[ Voor 29% gewijzigd door breinonline op 17-01-2013 19:03 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Helemaal super, dank jullie wel! Wist simpelweg niet dat dat springloaden van folders heette, vandaar dat ik niets met die optie deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een praktisch probleempje waarvan ik niet weet of het typisch voor ML is.

Als ik een foto aanklik, en deze wordt geopend met "voorvertoning" dan gaat het schermpje ALTIJD naar de linkerbovenhoek toe. Kan ik het niet zodanig instellen dat er een window geopend wordt die de foto toont, in het midden ofzo. In ieder geval niet in de uiterste linkse hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Quicklook? Dus even de foto aanklikken en dan de spacebar indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 06:41:
Quicklook? Dus even de foto aanklikken en dan de spacebar indrukken.
Hmmm dat is idd een oplossing. Jammer dat quicklook niet opent na een normale muisklik. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen voorvertoning en quicklook op de positie van het venster na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Quicklook probeert alles voor je te openen (ook filmps, muziek, etc.) en voorvertoning is alleen voor afbeeldingen.

Bedoel je met een normale muisklik dubbelklik?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Nog een kort vraagje, wellicht heeft iemand hier ooit hetzelfde gehad:

Ik heb mij Dock aan de linkerkant, echter zou ik graag willen dat elk programma op dezelfde positie opent. Nu moet ik hier en daar het window verslepen/vervormen om hem te krijgen zoals ik wil. Preview is bijvoorbeeld een app die ik wel redelijk vaak gebruik, maar constant op de 'verkeerde' plek het window toont. Zie de foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/308hcep.png

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Het is wat azijnzeiken, maar ik word er serieus gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Als het programma open is, dan kun je hem verslepen naar de plaats die jij graag wil. Daar blijft hij dan staan, ook al sluit het programma af.
Zo heb ik ± 30 icoontjes op een vaste plaats in Dock staan. Allemaal programma's die ik regelmatig gebruik en die ik dus door een simpel kliekje kan activeren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

vvs-odrs schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:46:
[...]

Download XtraFinder op je Mac: http://www.trankynam.com/xtrafinder/

En vink vervolgens "Spring-loaded Path Bar" aan.
[afbeelding]

Door deze optie aan te vinken kan je weer "slepen en openen" zoals jij hierboven beschreef.
Dit lijkt wel een app speciaal voor Windows-overstappers :) F2, cut/paste, etc.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
funske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:49:
Als het programma open is, dan kun je hem verslepen naar de plaats die jij graag wil. Daar blijft hij dan staan, ook al sluit het programma af.
Zo heb ik ± 30 icoontjes op een vaste plaats in Dock staan. Allemaal programma's die ik regelmatig gebruik en die ik dus door een simpel kliekje kan activeren.
Dat werkt dus helaas niet bij mij! Zo te zien is het echter Preview dat voor problemen zorgt, gezien de Finder window inderdaad wel op dezelfde plek terecht komt wanneer deze na afsluiten weer opnieuw wordt geopend. Wellicht maar Adobe Reader oid gebruiken, als Preview dit blijft doen... Doe bij jou Preview ook hetzelfde als bij mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik heb het even geprobeerd, maar ook Preview (Voorvertoning zoals het bij mij heet) blijft keurig op de plaats staan waar ik hem neergezet heb.
Misschien kun je eens proberen om de bestanden die beginnen met "com.apple.Preview." in de folder Preferences in de Bibliotheek van de gebruiker weg te gooien. Bij mij zijn dat 5 verschillende.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
funske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:02:
Ik heb het even geprobeerd, maar ook Preview (Voorvertoning zoals het bij mij heet) blijft keurig op de plaats staan waar ik hem neergezet heb.
Misschien kun je eens proberen om de bestanden die beginnen met "com.apple.Preview." in de folder Preferences in de Bibliotheek van de gebruiker weg te gooien. Bij mij zijn dat 5 verschillende.
Ik heb het nogmaals geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem. Tevens zijn er bij mij geen com.apple.preview bestanden te vinden, wellicht dat dat het probleem kan zijn? Wat doet een dergelijk bestand trouwens? Bedankt voor de geboden hulp in ieder geval!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste