Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
en Grats Kyozu en DynoZ
ze hebben gold gewonnen in signature contest
[ Voor 24% gewijzigd door dynosu op 25-09-2012 13:33 ]
Inderdaad, jammer genoeg zelf niks gewonnen.dynosu schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:20:
en Grats Kyozu en DynoZ ze hebben gold gewonnen in signature contest

Ja dat was erg tof! Ik kon helaas niet opboksen tegen deze geweldige signature;

Tjah, je kan ook gewoon Russian bias te verslaan. De M48 is nog steeds prima te spelen, echter is het nu gewoon ultra-hardcore mode. Want voor 8.0 liet deze tank de T-62A gewoon alle hoeken van het veld zien, dat ding is/was gewoon OP.wontcachme schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:21:
[...]
T62 heb ik niet en ga er ook geen tijd meer aan besteden. En leuk zal wel. Het is een rus die moet beter zijn dan de rest. En testserver heb ik gespeeld maar na een paar potjes had ik het gezien met alle nerfs aan de P3 en E4. Een tank spelen hoort leuk te zijn en geen strafkamp. En dat is precies wat ze nu doen door de gigantische nerfs. Altijd doen ze het in stapjes, maar nu gaan ze met mokers aan de slag om te nerfen.
Maar nerfen is oke, maar dit is overdone. Wat is nu de rol van deze tank? Langzaam, hoog, groot (groter dan een freaking E5), geen armor, inaccurate gun (stilstaand+rijdend), middelmatige dpm, hull down was al redelijk onmogelijk. De T62 is sneller, lager, kleiner, accurater, meer RPM, hogere dpm. De E50M is 1rpm langzamer met schieten en verder ook in alles beter dan de P3 behalve hull down.
De P3 is zo gemakkelijk nu al te killen. HE beschadigt minimaal 2 modules (een Grille heeft een keer al mijn crew gedood en ik verloor 100HP.....) en armor bounced soms wat, maar alles van tier 6+ zou er makkelijk door moeten kunnen. Het enigste wat de Amerikanen hadden was Hull Down en DPM. Nu geen van beide meer. Hull down was al beroerd door de tumor + de middel geplaatste turret en DPM is nu verdwenen. T62 vs P3 zal nu altijd in voordeel van de T62 uitvallen. Wie gaat nu bang zijn voor een P3? Het is het "special needs" broertje van de E5 geworden. Altijd steun nodig want zonder hulp kan hij niks aan.
Om mij weer eens te herhalen: Amerikaanse mediums waren altijd een soort Hardcore mode. De goede spelers gingen daarvoor terwijl 90% van de spelers richting de russen ging. Daardoor hebben de de mensen die de Amerikaanse tree hebben gespeeld de tanks veel beter geleerd en de sterkte/zwakke punten kunnen de benutten. Daardoor lijkt de amerikaanse tank gigantisch OP omdat niet iedere idioot ermee speelt. Als je iedereen die russische tanks speelt een Amerikaanse tank laat spelen zou de P3 juist een gigantische buff moeten gaan krijgen.
Ik ben heel erg benieuwd wat ze gaan doen als met de normalisation van de shells en IS4/IS7/T62 gigantisch OP gaan worden. Die zullen ze wel niet nerfen wat het is "historisch correct"
Het is niet de underdog Patton die generfed is, het is gewoon een OP tank welke een giga win ratio had. Ik heb er zelf iets van 81% op. Ik ben het wel met je eens dat ze te ver zijn gegaan, maar het is absoluut geen onspeelbare tank.
Maar het beste was jij vanaf 8.0 kan doen in de P3 is veel spelen, en keihard verliezen. Wanneer iedereen dat doet is er in 8.1 een buff voor deze tank.
Plus de Russen hoef jij je geen zorgen over te maken.
http://wotarmory.com/2012/09/18/is-7-8-0-armor-update/
De IS-4 is frontaal voor een T-62/M48 gewoon gatenkaas. Echter... is er wel een trend op 8.0 gaande die wel van toepassing is.
Weten hoe jij je tank neer moet zetten is weer belangrijk! Angelen gaat nu meer uitmaken als voorheen.
Thanks Nemean, had het overigens totaal niet verwacht zeker het aantal votes had ik niet verwacht (zelfs niet met de vele -1's die ik had gekregen).Nemean schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:44:
[...]
Inderdaad, jammer genoeg zelf niks gewonnen.
En maar goed ook dat houdt de game gewoon erg leuk en kun je jezelf altijd weer trainen in beter spelen!Appel schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:56:
[...]
De IS-4 is frontaal voor een T-62/M48 gewoon gatenkaas. Echter... is er wel een trend op 8.0 gaande die wel van toepassing is.
Weten hoe jij je tank neer moet zetten is weer belangrijk! Angelen gaat nu meer uitmaken als voorheen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik had op alle mensen van wie ik wist dat ze in HARDS of GOT/GOT2 zaten gestemdpsychoclown schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:23:
[...]
Thanks Nemean, had het overigens totaal niet verwacht zeker het aantal votes had ik niet verwacht (zelfs niet met de vele -1's die ik had gekregen).
[...]
En maar goed ook dat houdt de game gewoon erg leuk en kun je jezelf altijd weer trainen in beter spelen!
GoT first!
En ik denk dat ze de -1 gewoon genegeerd hebben.
erutangiS

Zoveel vage bounces en 0 damage hits... daarstraks in een potje een stuk of 8-9 hits op 2 tanks met 0 damage... 3 daarvan op de zijkant van een Tiger P.
Overwinning!
Gevecht: Klif dinsdag 25 september 2012 20:39:38
Voertuig: S-35 CA
Ervaring ontvangen: 708
Credits ontvangen: 22.658
Gevechtsprestaties: Onoverwinnelijk
Non-premium. Blijft een heerlijke tank!
Edit:
Overwinning!
Gevecht: Siegfriedlinie dinsdag 25 september 2012 20:54:12
Ervaring ontvangen: 740
Credits ontvangen: 22.539
Gevechtsprestaties: Top Gun, Magere Hein, Onoverwinnelijk
Wat een troll-aparaat...ik heb weinig tanks gehad die zoveel fun waren om te rijden...
Edit2:
Laatste...dan houd ik op.
Overwinning!
Gevecht: Westfield dinsdag 25 september 2012 21:08:10
Ervaring ontvangen: 1.068
Credits ontvangen: 31.545
Gevechtsprestaties: Scherpschutter, Meesterschapsbadge: Tank Aas
[ Voor 48% gewijzigd door Sapstengel op 25-09-2012 21:13 ]
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
http://forum.worldoftanks...bernovember/#entry2700925quote: GeneralDirectionTomorrow for NA, unless we run into any last minute issues.
[ Voor 26% gewijzigd door Nemean op 25-09-2012 22:06 ]
Of beter gezegd, er zijn een aantal tanks die er flink door geraakt worden. Overall zijn er ook wel een aantal verbeteringen. Die Duitse guns die over het algemeen wat meer penetratie en accuratesse krijgen.
Maar als ik dan dit soort dingen lees:
Damn, ik speel eigenlijk niks van US lijn, maar dat de onderkant zo zacht als boter is weet ik wel. Waarom hull-down eruit slopen?T29:
Depression angle of 105 mm Gun T5E1 decreased from -25 degrees to -15 degrees
Depression angle of 76 mm Gun M1A2 decreased from -25 degrees to -15 degrees
Depression of 90 mm Gun M3 decreased from -25 degrees to -15 degrees
Of deze:
Alle guns beter in hull down, behalve de laatste gun...M10 Wolverine:
Depression angle gun 105 mm AT SPH M4 L23 incresed from -20 deg. to -30 deg.
Depression angle of the gun 76 mm AT Gun M7 L/50 increased from -25 deg. to -30 deg.
Depression angle of the gun 76 mm AT Gun M1A1 increased from -25 deg. to -30 deg.
Depression angle of the gun 76 mm AT Gun M1A2 decreased from -25 deg. to -20 deg.
Dat tanks als een Marder een flinke klap lrijgen, tsja, dat valt te verwachten...
Edit:
Check September Calendar dan. Vrijdag dus lijkt me.Nemean schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:
En 8.0 komt morgen uit op de US server als het goed is;
[...]
http://forum.worldoftanks...bernovember/#entry2700925
[ Voor 13% gewijzigd door crizyz op 25-09-2012 22:10 ]
Heb nu de VK3601H en ben de sterkste motor aan het grinden, daarna wil ik eigenlijk door naar de Tiger. Lijkt me erg fun en wil helemaal voor die tank + upgrades gaan. Tot nu toe steeds mijn vorige tank moeten verkopen om een beetje door te kunnen stomen met een free account. Altijd al de Tiger op het oog gehad
Het gaat dan ook om de US server.crizyz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:
Edit:
[...]
Check September Calendar dan. Vrijdag dus lijkt me.
Maar wij zitten op de eu servert.
Edit: tenminste, ik neem aan dat je dat meldt, zodat we een tijd hebben dat we de release kunnen verwachten op de eu servert. Dan is het dus interessanter om te weten wanneer hij daadwerkelijk op de eu komt ipv de na servert hè...
[ Voor 37% gewijzigd door crizyz op 25-09-2012 22:28 ]
Op weakspots richten met een inaccurate gun?Knowuse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:47:
. Aangezien je gun niet echt accuraat is, zul je van niet te ver moeten schieten en op de weakspot moeten richten.
Ja, ik weet dat op papier de T28proto niet zo gek sclecht lijkt. Maar alles gecombineerd maakt dat dat ding compleet waardeloos is.
Ik ging juist van de T28/T95 naar de turreted lijn over omdat ik geenzin had in zo'n slomo TD rond te rijden, had de T28 geresearched toen ik overstapt. Echter wist ik niet dat de armour zoveel uitmaakte maar het is triest als een T-43 me frontaal afmaakt in een 1 vs 1 op 300-350 meter.dynosu schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:41:
ZenTex:
Welke gun heb je op de T28prot zitten?
Stock/Bijna stock kan ik me voorstellen dat het apparaat nog niet grandioos is. Maar met de top gun erop kan het een leuke tank zijn. Echter arty voer zal je altijd blijven, je turret is open. Zodra ik open turret zie als ik op mijn arty zit, gaat er gelijk een HE shell die kant op.
Als je iets met wat meer armor zoekt, kan je redelijk snel overstappen naar de T28. Deze heeft 51MM meer frontal armor en geen zwakke turret. De T30 is echter een beest, dus ik denk dat deze het waard is. Ik zelf zal uiteindelijk ook de T28prot bezitten
Heb em zelf nog niet overigens, maar na wat leeswerk/uitzoekwerk en meningen van anderen ^

Enfin, ik ging eigenlijk voor de T30, maar heb een aantal maanden niet kunnen spelen en in de tussentijd is juist de T30 finaal generfed.
Maar als ikd e patchnotes lees kan ik maar beter helemaal stoppen met de US trees. Tsjongejonge zeg, wat vallen daar een klappen!
Verwijderd
Heb de T28 proto op de testserver gespeeld en hij is inderdaad traag. Maar die gun is wel dusdanig pijnlijk dat mensen niet gek zijn om d'r lekker voor te springen. Ook is geflankt word redelijk lastig in die tank, als in je kan je turret mooi een stuk meedraaien. Natuurlijk gaat het niet snel, maar beter dan hulpeloos vooruit/achteruit rijden.ZenTex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 03:57:
[...]
Ik ging juist van de T28/T95 naar de turreted lijn over omdat ik geenzin had in zo'n slomo TD rond te rijden, had de T28 geresearched toen ik overstapt. Echter wist ik niet dat de armour zoveel uitmaakte maar het is triest als een T-43 me frontaal afmaakt in een 1 vs 1 op 300-350 meter.![]()
Enfin, ik ging eigenlijk voor de T30, maar heb een aantal maanden niet kunnen spelen en in de tussentijd is juist de T30 finaal generfed.
Maar als ikd e patchnotes lees kan ik maar beter helemaal stoppen met de US trees. Tsjongejonge zeg, wat vallen daar een klappen!
Echter, wat me vooral ergert is de bagger frontal armor waar jij het ook over had. Stond laatst met mijn type tegenover een T28 proto en een T28 (platoon
(einde rant over USA turreted TDs...:P)
Verwijderd
Het is op zich ook wel logisch dat de klappen aan de US kant vallen. In een M48 was ik absoluut niet bang voor een Batchat, E-50M of T62. De T110E4 is/was ook gewoon een beest onder de TD's, hij was zelfs populair in Clan Wars. Waarom ze de T30 hebben generfed is mij echter een raadsel, wellicht is de win-ratio geboost toen alle goede grinders voor een E4 gingen.ZenTex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 03:57:
[...]
Op weakspots richten met een inaccurate gun?![]()
Ja, ik weet dat op papier de T28proto niet zo gek sclecht lijkt. Maar alles gecombineerd maakt dat dat ding compleet waardeloos is.
[...]
Ik ging juist van de T28/T95 naar de turreted lijn over omdat ik geenzin had in zo'n slomo TD rond te rijden, had de T28 geresearched toen ik overstapt. Echter wist ik niet dat de armour zoveel uitmaakte maar het is triest als een T-43 me frontaal afmaakt in een 1 vs 1 op 300-350 meter.![]()
De T110E5 vind ik wel de vreemde eend in de bijt, in deze tank ben ik ook absoluut niet bang voor andere tier X'en. Echter, ze blijven er vanaf. Wellicht dat er gewoon genoeg noobs in spelen dat deze een net win percentage heeft op de server(s).
Dat is namelijk waar ze aan bepalen of een tank generfed moet worden. WG mikt altijd op een global win ratio van 50%. In het voorbeeld van de T110E4 was deze ratio 56% (Gemiddelde ALLE servers).
Dus of de nerfs logisch zijn... Ja. Maar volgens mij zijn ze gewoon te hard generfed, echter misschien vind WG het tijd dat we weer de Russen gaan grinden...
Één potje was ook wel apart, samen met een nieuwe recruit en een vriend probeerden ons best te doen op Airfield in een tier 8 potje. Helaas konden we niet het einde van de match uitzingen maar deden we het zeker niet slecht. De laatste paar tanks zou het team toch wel moeten kunnen hebben en in de hangar kreeg ik een aardige 1287 exp.. potje erna bedacht ik me ineens 'hey waarom moet ik de Pershing nog dubbelen?'.. Had het team het nog voor elkaar gekregen te verliezen en had ik dus weer eens bijna 1.3k exp met een verlies.
Je kan die aantalleen aanpassen onder het "Service" tabje. Ik neem max 5 HE shells mee. De rest AP. Wellicht nog wat gold als het een clan wars tank ishopiconjo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:38:
Heb advies van WG opgevolgd en Object268 gekochtMoet nog even leren spelen. Open maps snipe ik meestal van afstandje. Camowaarde is zeer goed. In stadsmappen kan die zeker agressief gebruikt worden vanwege snelheid. Vraag me alleen af waarom standaard er 27 HE shells geleverd tegenover 7 AP. Hoewel ik bij sommige tanks er soms 700 tot 800 HP erafschiet met HE
Het blijft gewoon raar dat WG de standaard loadout qua shells zo raar zet als je hem koopt meer HE dan AP terwijl hij de grootste pennetration heeft van tanks in de game (met AP dan)
Had laatst al een lijstje gemaakt wat mijn volgende project moet worden maar als ik zo die patchnotes zie krijgt de M48 toch niet meer de voorkeur....
Gewoon daily's doen met de Patton en E50 en dan toch voor een E50M gaan.
Ook USA td lijn opgepakt met de t25-2 maar als ik hier zo die verhalen over de T28 proto hoor...

Dus wat doe je dan.....je pakt de ussr td lijn maar weer op en gaat met de SU-100 aan de slag....
Arty gaat me de laatste tijd ook wel goed af, Lorraine 155-50 is een erg leuke, accuraat en snel genoeg om een veilig plekkie op te zoeken (was laatst een 13-75 op zoek naar mij....hij kon blijven zoeken

Helaas weinig damage.
GW Tiger nog niet de topgun maar haal er gemiddeld rond de 800xp mee per potje...
Keuzes keuzes..
[ Voor 77% gewijzigd door ShockWave op 26-09-2012 15:31 . Reden: aanvulling ]
Babs out!
Ben benieuwd hoe groot de impact op de VKDB gaat zijn i.v.m. het niet langer bouncen van grote shells op sloping armor. Morgen gaan we het weten.
Er wordt wel over gesproken maar allemaal een beetje vaag..je wordt gecompenseerd....
(beetje balen dat ik mijn T-54 en GW-Panther) heb verkocht.
Verwijderd
http://worldoftanks.eu/news/3992-version-80-release/The maintenance will take place on the 27th of September and will last from 5:00 CEST (3:00 GMT) until 13:00 CEST (11:00 GMT).
Je krijgt gewoon 100% gold terug. Echter, ik heb bijna alles in de aanbieding gekochtshockwae schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:53:
Ben ook wel benieuwd of ik gold terug ga krijgen of dat het credits gaan worden voor alle cammo op mijn tanks....
Er wordt wel over gesproken maar allemaal een beetje vaag..je wordt gecompenseerd....
(beetje balen dat ik mijn T-54 en GW-Panther) heb verkocht.
Als dat zo is.....Appel schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:38:
[...]
Je krijgt gewoon 100% gold terug. Echter, ik heb bijna alles in de aanbieding gekochtDus gold x2 terugkrijgen
WoT is beter dan de beurs het dividend is 100% op sommige dingen...
Dat zou ik maar niet te hard zeggen:shockwae schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:14:
[...]
Als dat zo is.....heb ook een hele hoop tanks voorzien van cammo tijdens de halfprijs tijd.
WoT is beter dan de beurs het dividend is 100% op sommige dingen...
http://forum.worldoftanks...only-partial-camo-refund/
Je krijgt de prijs van die nieuwe cammo in gold terug, als ik het zo lees...
Verwijderd
De T25/2 is totaal niks mis mee, prima snipert. De T28 is echt in zijn tier een totaal beest. Die 120mm, die had ik dan van T30 al, dat is BEEST. Die moet je wel hebben. Niks mis met snelheid. Ding kan alles bereiken wat jij wilt. Alleen je moet van te voren bedenken wat je gaat doen. En heel goed op je minimap kijken. Wat de hoeken zijn naar anderen.
Er is een hele goede thread op forum over welke lijnen je per map kunt nemen.
Kan me echt niet voorstellen dat die T28proto zo slecht is.
En ja je schiet net naast de turret, ik knalde der altijd vol in zijkant in, als zon gast zo dom was.....
Ja, maar dat is ook weer zulke onzin.Appel schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]
Het is op zich ook wel logisch dat de klappen aan de US kant vallen. In een M48 was ik absoluut niet bang voor een Batchat, E-50M of T62. De T110E4 is/was ook gewoon een beest onder de TD's, hij was zelfs populair in Clan Wars. Waarom ze de T30 hebben generfed is mij echter een raadsel, wellicht is de win-ratio geboost toen alle goede grinders voor een E4 gingen.
De T110E5 vind ik wel de vreemde eend in de bijt, in deze tank ben ik ook absoluut niet bang voor andere tier X'en. Echter, ze blijven er vanaf. Wellicht dat er gewoon genoeg noobs in spelen dat deze een net win percentage heeft op de server(s).
Dat is namelijk waar ze aan bepalen of een tank generfed moet worden. WG mikt altijd op een global win ratio van 50%. In het voorbeeld van de T110E4 was deze ratio 56% (Gemiddelde ALLE servers).
Dus of de nerfs logisch zijn... Ja. Maar volgens mij zijn ze gewoon te hard generfed, echter misschien vind WG het tijd dat we weer de Russen gaan grinden...
Al sinds beta was het duidelijk dat de Russische tanks veel gemakkelijker spelen want vergevingsgezinder.
Net als bijna iedereen begon ik met duitse tanks, en stapte na de TII bereikt te hebben over naar de IS lijn.
Tier 7 Tigers kansloos afmaken in een Tier V KV1, veel bounces op de Russiche heavy waar de Tiger de "XP pinata" voor low tiers was.
Het lijkt mij veel uit te maken wie met welke tanks speelt. Zoals ik eerder zei vond ik de T29 en de T32 gewoon OP mits goed gebruikt. Maar als ik goed oplette zag ik dat in veruit de meeste potjes juist die tanks belachelijk makkelijk te verschalken waren met welke andere tank dan ook, omdat de meesten niet weten hoe met dat ding om te gaan en lekker gaan brawlen a la USSR heavy (net als veel Tiger spelers). Enkel in sommige potjes met goede spelers kan zo'n ding het hele potje naar z'n hand zetten.
Uiteindelijk zal ook WG moeten begrijpen dat W/L ratio niet alles is en de uiteindelijke som van alle stats ook belangrijk is.
Een T29 met de huidige depression kan goddelijk zijn. De 10 graden depression nerf echter vermoordt de hele tank.
Uiteindelijk komt het er weer op neer dat als je gewoon een tank wilt hebben die in alle situaties goed te gebruiken is je toch weer bij de USSR heavies uitkomt.
Dat USSR drivers gewoon slechte spelers zijn werd me pas echt duidelijk toen ik in de IS-4 terechtkwam toen die nog T9 was. Op de forums en ingame werd geklaagd dat de IS-4 geen schijn van kans had tegen E-75's. Terwijl ik lachend die dingen om zeep bracht, dat ding is 1 grote weakspot met een gund als de BL-9.
In meerdere gevallen een 1 vs 2 gedaan en de E-75's waren beide dood terwijl ik lachend wegreed met 90% health.
De T25/2 valt niet te vergelijken met de T28 Proto, de T28 ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:57:
Mbt dat T28 verhaal. Ik heb de Proto nooit gespeeld, wel de T25/2 helemaal tot elite, en T30 had ik al, ook Elite, T110E4 nooit gekocht, komt wel.
De T25/2 is totaal niks mis mee, prima snipert. De T28 is echt in zijn tier een totaal beest. Die 120mm, die had ik dan van T30 al, dat is BEEST. Die moet je wel hebben. Niks mis met snelheid. Ding kan alles bereiken wat jij wilt. Alleen je moet van te voren bedenken wat je gaat doen. En heel goed op je minimap kijken. Wat de hoeken zijn naar anderen.
Er is een hele goede thread op forum over welke lijnen je per map kunt nemen.
Kan me echt niet voorstellen dat die T28proto zo slecht is.
En ja je schiet net naast de turret, ik knalde der altijd vol in zijkant in, als zon gast zo dom was.....
Als je je het niet kunt voorstellen, tsja, probeer hem zelfs een zou ik zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door ZenTex op 27-09-2012 03:33 ]
Ze nemen ook wel de hele som mee, alleen de belangrijkste stat daarvan is de W/L ratio. Op zich ook niet gek want als 99 man een tank niet optimaal spelen en daarmee een W/L van 45% haalt terwijl er 1 iemand is die wel weet hoe het moet en 60% haalt, wat lijkt je dan de meest logisch actie ? Ik zou dan toch ook zeggen dat -ondanks dat de tank OP is mits goed gespeeld- je hem toch beter een buf kunt geven zodat die 99% van de mensen weer rond de 50% uitkomen met de tank. Dat die ene dan zijn W/L naar 65% kan halen is dan maar pech gehad.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 02:54:
[...]
Uiteindelijk zal ook WG moeten begrijpen dat W/L ratio niet alles is en de uiteindelijke som van alle stats ook belangrijk is.
Ze proberen de tank gewoon te balanceren zodat het meerendeel van de mensen er een normale W/L mee halen. Dat daarbij de echt goede spelers bufs krijgen op tanks die het voor hun niet nodig hebben en andersom is dan helaas een bijzaak (hierdoor zul je b.v. bij CW nooit krijgen dat alle tanks redelijk gelijkwaardig zijn)
[removed]
Het gaat me er om dat matige tanks generfed worden omdat de winrate te hoog is.
Zo kan ik me niet voorstellen dat zelfs goede tanks voor een dusdanig hoge winrate kunnen zorgen dat WG zich genoodzaakt ziet om de tanks in kwestie te nerfen. Enkel zeer goede spelers weten met zeer goed spelen een ronde te beslissen, voor de redelijke/goede spelers; er zitten nog 14 andere idioten in je team. Een tank zal werkelijk extreem OP moeten zijn wil de gemiddelde speler een zeer hoge winrate bereiken.
Neem de T32. Zeer goede tank als je hem goed speelt, zeer slechte tank als je hem slecht speelt. Heb die tank in 1 week naar de M103 gegrind. Echter, na 4 dagen hosanna en een winrate van 60% ging ik ineens in 3 dagen van 60% naar 52%. Niet dat ik anders ging spelen, maar de teams waar ik in terecht kwam waren gewoon zwaar bagger, dusdanig dat ik geen enkele invloed meer had, zelfs geen kans om invloed te hebben.
Na vele potjes met de Turret US tanks gesepeeld te hebben zag ik ook wat een idioten er in die tanks rondrijden (T29 en T32) die werkelijk food waren voor alles en nogwat, ik gok dat zo'n 70% van de spelers niet weten hoe ze met zo'n ding om moeten gaan. Dat zijn de spelers die massaal gaan lijden onder de depression nerf, want zonder dat is de T29 compleet waardeloos. Enkel met een buff in hull armour gaan die spelers er wat van merken, want hull down gaan konden ze eerder toch al niet.
Zeg nu zelf, wat blijft er over van een T29 die niet hull down kan gaan?
En over welke period eworden die stats genomen? 1 maand? 1 week? 1 jaar? Nemen ze de voorgaande pre-nerf periode mee? Hoeveel spelers spelen met die tank en welke winrate hebben die spelers globaal?
De US T8 en T9 heavy zijn sowieso al redelijk hard-core te noemen. Elk klein foutje word keihard afgestraft, ga met je T29 en T32 de stad in en je bent binnen no time en smeulend wrak, of je nu een goede of slechte speler bent. (Ervan uitgaande dat diegenen die je tegenkomt geen complete idioten zijn)
Enfin. Kom ik er toch net achter dat ere een nieuwe server geopend is in Azie, in Signapore. Denk dat dat een redelijke ping gaat worden (100-150? vs 350 nu).
Denk niet dat ik mijn account ga transferren, heb zelfs net een nieuw accout aangemaakt. Ik ben met veel tanks bij tier 9 aangekomen en op enkele zelfs maar een paar potjes verwijderd van tier 10, maar juist in tier 10heb ik mijn interesse verloren want end of the line. Oftewel "It's the journey that counts".
Kan nu niet inloggen uiteraard, dus ik ga zometeen wel zien hoe het daat is, enkel vraag ik me af of ik met mijn EU client kan inloggen of een nieuwe moet downloaden, ik kan iig geen optie vinden om in een andere server in te loggen met de huidige client.
nep view/spotting ellende, sponsige armor, ghost shells, go-karts en het groeiende aantal fansasia tanks.
De Tiger kom totaal niet tot zijn recht in dit spel. IRL was de tank juist wel in de voorste linies te vinden, de speerpunt van de tank aanval. Hoezo sniperen/achterhoede tank ?
In dit spel lijkt het meer op spongebob met een speldeprikker.
Natuurlijk is dit een spel, maar ik poch dan ook niet over de "historische accuracy" zoals die gasten van WOT doen. Ook zo lekker, als het om de cijfers gaat; Russian stuff is allemaal historisch correct, Duits spul, als je daar over klaagt is het antwoord steevast; ja, maar het is een spel he! Lekker Hypocriet.
Heb ik nog geen woord gerept over arty, begin er ook maar niet aan

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 08:36 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Maar iedereen zal moeten toegeven dat een tank uit 1941 het af zal moeten leggen tegen een tank uit 1945.
(maar in het geval van de Tiger is de armour niets waard)
Wat fantasie tanks betreft, tsja, dat komt het spel uitendelijk ten goede, wat meer variatie, tenzij WG vage troep gaat gebruiken om tanks te buffen of te nerfen (motor voorin de E-75? WTF!)
Heb overlord meermaals horen zeggend at een tank gebuffed word omdat het geen sim is, en generfed vanwege historical accuracy. Laatstgenoemde natuurlijk duitse tanks. Als we dan echt historisch accurat willen zijn, geef dan de USSR tanks met hun enorme kaliber guns ook de laadtijd die hoort bij 2delige shells.
Ja, ze zijn as we speak een patch aan het installeren die physics toevoegt. WG heeft Bigworld overgenomen (maker engine) om prio te krijgen bij het oplossen van de huidige game limitations zoals: Spotting, max 15vs15 en nog een aantal andere dingen.Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:35:
IS WOT nog steeds zo populair ? Ben er na 12K battles mee gekapt, kon het niet meer verteren die
nep view/spotting ellende, sponsige armor, ghost shells, go-karts en het groeiende aantal fansasia tanks.
De Tiger kom totaal niet tot zijn recht in dit spel. IRL was de tank juist wel in de voorste linies te vinden, de speerpunt van de tank aanval. Hoezo sniperen/achterhoede tank ?
In dit spel lijkt het meer op spongebob met een speldeprikker.
Natuurlijk is dit een spel, maar ik poch dan ook niet over de "historische accuracy" zoals die gasten van WOT doen. Ook zo lekker, als het om de cijfers gaat; Russian stuff is allemaal historisch correct, Duits spul, als je daar over klaagt is het antwoord steevast; ja, maar het is een spel he! Lekker Hypocriet.
Heb ik nog geen woord gerept over arty, begin er ook maar niet aan
En je moet niet vergeten dat IRL de tiger normaal tegen tier 5/6 (medium) tanks (Sherman, Easy 8, T-34, T-34-85, KV) speelde. Wanneer je daar tegenover staat... dan komt de historische Tiger was meer tot zijn recht. Maar om hem historisch in tier 7 te zetten... dat is gewoon enorm OP en onrealistisch. Pas aan het einde van de oorlog kwamen de IS-1 en de IS-2 in beeld. Wikipedia: Iosif Stalin tank
Welke een Panther sowieso frontaal uit konden schakelen. De T-29 heeft WW2 niet gehaald. Dus daar is geen data over beschikbaar.
Maar ook al is de Tiger niet de historische ownage machine welke mensen denken dat deze is, het is een leuke tank om te spelen. Als enige tier 7 kan je ook gewoon een IS, T-29 of AMX-M4-1945 aan, zo lang jij je tank maar kent en geen waanbeeld hebt met de historische Tiger die links en rechts over T-34's heen walst
Arty kan ik ook redelijk over ranten. Ik ben het gaan spelen omdat het leuk is, maar als tank bestuurder zie ik het toch liever verdwijnen. Al is arty af en toe wel gigantisch makkelijk. Ik zat laatst in een Assault op Prokorovka tegen een stuk of 4 tier X TD's en geen arty.
Laten we zeggen dat het potje snel over was
Daar zitten nu echter de paperware VK'tjes.
In het begin ging het ook nog wel, maar na de komst van de go-karts en nog veel meer fantasy tanks was de lol er wel af. Van mij mag het juist realistischer, hier gaat het precies de andere kant op.
(voor de poster boven jou)
Sorry, maar meer rommel maakt een spel niet beter, alleen maar chaotischer. fun? Vast wel, voor de verzamelaars.....en natuurlijk de goldstocks van de ontwikkelaars.
[ Voor 60% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 08:56 ]
Waarbij enkel de T34-85 op redelijke afstanden een Tiger uit kon schakelen. En die kwam pas later in de oorlog.Appel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:47:
[...]
En je moet niet vergeten dat IRL de tiger normaal tegen tier 5/6 (medium) tanks (Sherman, Easy 8, T-34, T-34-85, KV) speelde. Wanneer je daar tegenover staat... dan komt de historische Tiger was meer tot zijn recht.
Historisch gezien zou de Tiger een Tier 6 moeten zijn.
De Panther is helemaal een drama, elke tank komt daar gewoon doorheen met z'n proppenschieter, terwijl de front van de Panther zelfs beter was dan die van de tiger.
Maar zelfs dan, ongeacht de sterkte en zwaktes van die tanks (snipen ind eTiger) blijf ik vinden dat de Tiger en Panther te zwak zijn in het spel. Nogmaals, elke tier 5 komt er frontaal doorheen. De tiger is enkel goed vanneer goed gespeeld, en dat is op aftand blijven en snipen, terwijl elke tank dat "redelijk" kan. Ga lekker brawlen in de stad en de Tiger maakt niets waar van zijn verleden.
KV (oude stijl tier V) vs Tiger anyone?
EDIT: wat betreft de go-karts: Meeeens, vaak een gamebreaker. Leuk om eindelijk een counter te hebben vs arty, maar als de vijand 3 T50's heeft en jouw team enkel "normale" lights is de battle al beslist. Buiten dat zijn de grootste verliezers de TD's. Toen de T50 en de andere lights hun intrede deden ging mijn winrate in de Ferdi omlaag van 67% naar 57%.
[ Voor 13% gewijzigd door ZenTex op 27-09-2012 08:58 ]
Ik zeg toch ook dat het andersom ook zo geldtZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:13:
Ik bedoelde eigenlijk andersom, greenwing.
Het gaat me er om dat matige tanks generfed worden omdat de winrate te hoog is.
Ze kijken naar gemiddeldes en daar kan een tank best een paar procenten winnen. Om van 48 naar 52 te gaan hoeft een tank niet supersterk te zijn. Het is eigenlijk hetzelfde als met spelers. Als je een goede speler bent kom je normaal gesproken echt wel boven de 48% uit.Zo kan ik me niet voorstellen dat zelfs goede tanks voor een dusdanig hoge winrate kunnen zorgen dat WG zich genoodzaakt ziet om de tanks in kwestie te nerfen. Enkel zeer goede spelers weten met zeer goed spelen een ronde te beslissen, voor de redelijke/goede spelers; er zitten nog 14 andere idioten in je team. Een tank zal werkelijk extreem OP moeten zijn wil de gemiddelde speler een zeer hoge winrate bereiken.
Maar daarvoor geldt weer de statistieken met de grote getallen. Gemiddeld zal die tank net zo vaak in het goede als het slechte team zitten. Het verschil wordt dan gemaakt in de battles die aardig gelijk zijn maar waar jij het verschil kunt maken. Als jouw tank dan beter is dan de rest zul je het net winnen en andersom.Neem de T32. Zeer goede tank als je hem goed speelt, zeer slechte tank als je hem slecht speelt. Heb die tank in 1 week naar de M103 gegrind. Echter, na 4 dagen hosanna en een winrate van 60% ging ik ineens in 3 dagen van 60% naar 52%. Niet dat ik anders ging spelen, maar de teams waar ik in terecht kwam waren gewoon zwaar bagger, dusdanig dat ik geen enkele invloed meer had, zelfs geen kans om invloed te hebben.
NietsZeg nu zelf, wat blijft er over van een T29 die niet hull down kan gaan?
Daar wordt echt wel over na gedacht. Die laatste (winrate spelers) zullen ze echter niet meenemen omdat dat ze niet interesseert. Als een tank 55% winrate heeft is hij te goed ongeacht welke spelers er in rijden.En over welke period eworden die stats genomen? 1 maand? 1 week? 1 jaar? Nemen ze de voorgaande pre-nerf periode mee? Hoeveel spelers spelen met die tank en welke winrate hebben die spelers globaal?
Nice, thanks voor de infoEnfin. Kom ik er toch net achter dat ere een nieuwe server geopend is in Azie, in Signapore. Denk dat dat een redelijke ping gaat worden (100-150? vs 350 nu).
Nieuwe downloaden. Je server-settings zitten ingebakken (alhoewel ik wel eens door een verkeerde patch download met mijn EU account op de NA server heb gespeeld)Kan nu niet inloggen uiteraard, dus ik ga zometeen wel zien hoe het daat is, enkel vraag ik me af of ik met mijn EU client kan inloggen of een nieuwe moet downloaden, ik kan iig geen optie vinden om in een andere server in te loggen met de huidige client.
[removed]
De derp was ook wel aardig, maar met die slow reload een easy target. Als je teammaats je dan in de steek laten (wat vaak gebeurde) ben je het haasje tegen een paar slimmerikken aan de rooie kant.
EDIT: wat betreft de go-karts: Meeeens, vaak een gamebreaker. Leuk om eindelijk een counter te hebben vs arty, maar als de vijand 3 T50's heeft en jouw team enkel "normale" lights is de battle al beslist. Buiten dat zijn de grootste verliezers de TD's. Toen de T50 en de andere lights hun intrede deden ging mijn winrate in de Ferdi omlaag van 67% naar 57%.
De LEO vond ik nog een van de leukste tanks aan duitse zijde. Staat daar zo'n groot AT monster, ziet je aankomen, denkt waarschijnlijk, die sloop ik wel ff, maarre..ik knalde er vol gas op af, zig zaggend en meestal lukte het dan om mijn leo naast zijn rupsbanden te zetten, sidehuggen. Kost je bijna je gehele ammo magazijn, maar hij ging down....lol. 1x heb ik letterlijk tot de klok op nul stond "geworsteld" met zo'n ferdi, mijn ammo was op..haha. Hij maar trekken en duwen om los te komen....pffff.
[ Voor 58% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 09:06 ]
En toch, ik ben redelijk laat met de Derp begonnen, voorheen altijd de 107mm ZIS, pas toen ik bijna de S-21 geresearched had maar aan het derpen geslagen.Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:58:
OMg, die KV 5..lol. Heb ik ruim 2000 battles mee gedaan, ik haat dat uiterlijk maar die gun; bruut! (107mm) .
De derp was ook wel aardig, maar met die slow reload een easy target. Als je teammaats je dan in de steek laten (wat vaak gebeurde) ben je het haasje tegen een paar slimmerikken aan de rooie kant.
En zo is het zo vaak gebeurd dat ik gewoon 3 tier 7-8 tegenhield in m'n uppie. Tier 7's bijna 1-shotten als ze onvoorzichtig zijn doet gewoon iets met de vijand.
Zelfs als ik geschoten heb en aan het herladen zal de vijand soms denken "maar als ik nu de enige ben die vooruit rijdt, en hij is herladen vordat ik hem dood maak ben ik de sjaak, en aangezien de andere tanks naast me niets doen..."
Opvallend vaak voorgekomen.
Client gedownload en wachten totdat de servers weer up gaan.Nice, thanks voor de infoIk zit nu op de 400 (Z-Korea) dus het kan wel leuk zijn om daar eens een account aan te maken en te kijken hoe dat gaat.
De forums gelezen en het merendeel schijnen Ozzies en Kiwi's te zijn die vanuit NA getransferred zijn.
Dan nog, wat ik lees in de forums doet me af en toe ook de haren te berge rijzen, dus zat noobs over om af te slachten.
Klopt, dat zijn de groentjes. Die snappen het co-op/wolfpack principe niet. Hopeloos soms.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:05:
[...]
En toch, ik ben redelijk laat met de Derp begonnen, voorheen altijd de 107mm ZIS, pas toen ik bijna de S-21 geresearched had maar aan het derpen geslagen.
En zo is het zo vaak gebeurd dat ik gewoon 3 tier 7-8 tegenhield in m'n uppie. Tier 7's bijna 1-shotten als ze onvoorzichtig zijn doet gewoon iets met de vijand.
Zelfs als ik geschoten heb en aan het herladen zal de vijand soms denken "maar als ik nu de enige ben die vooruit rijdt, en hij is herladen vordat ik hem dood maak ben ik de sjaak, en aangezien de andere tanks naast me niets doen..."
Opvallend vaak voorgekomen.
Schreeuwen ze moord en brand om hulp bijv... kom je helpen met je lichtere tank dan de foe, express ga je links van hem, mijn maat is rechts van hem, zo kunnen we beide flank shot doen. Neehoor, meneer kiest het haze pad, laat mij alleen. Hij draait naar mij toe, sloopt me, draait dan naar hem en schiet de lafaard kapot.
Jij kan maar 1x schieten in de 30 sec. Als ze alle drie gas geven ben je toasted in je KV.
Gebeurde mij zo vaak in de tiger. Flank beschermen....maarre, huh? ben ik alleen hier of met die nog slappere tier 3/4 tier. Jahoor, 2 tanks. en daar komen ze. He, een spongebob...die pakken we wel ff, (4-5 meds).
[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 09:12 ]
En WG vond het best. Iets met historical accuracy ofzo.
Je moet met een Tiger ook niet de stad in willen. Net als je dat eigenlijk niet wilt met de T29, net als je met de IS niet in de grote en/of open heuvel gebieden in wilt.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:55:
[...]
Waarbij enkel de T34-85 op redelijke afstanden een Tiger uit kon schakelen. En die kwam pas later in de oorlog.
Historisch gezien zou de Tiger een Tier 6 moeten zijn.
De Panther is helemaal een drama, elke tank komt daar gewoon doorheen met z'n proppenschieter, terwijl de front van de Panther zelfs beter was dan die van de tiger.
Maar zelfs dan, ongeacht de sterkte en zwaktes van die tanks (snipen ind eTiger) blijf ik vinden dat de Tiger en Panther te zwak zijn in het spel. Nogmaals, elke tier 5 komt er frontaal doorheen. De tiger is enkel goed vanneer goed gespeeld, en dat is op aftand blijven en snipen, terwijl elke tank dat "redelijk" kan. Ga lekker brawlen in de stad en de Tiger maakt niets waar van zijn verleden.
KV (oude stijl tier V) vs Tiger anyone?
Jij zegt het net zelf nog. De T29/T32, compleet OP wanneer goed gespeeld, en je 'klaagt' niet dat niet niet met noob mode aan met de Tiger de stad ik kan om alles af te maken?
WoT is een arcade spel, dat WG historische accuraatheid gebruikt is bullshit. Maar elke tank is goed, zolang je deze maar in de rol speelt welke bij de tank past.
En waar de Tiger in uitblinkt is lange afstand peek-a-boo. Niet per defenitie in het open staan snipen, daar is ie arty voer.
Wel, ik moedigde mijn maats juist aan, he die kv-5 derp, hij heeft net geschoten....kom snel...zoiets.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:15:
Dat is het hem juist, tegen de solo tier 5 Derp KV durft niemand te rushen. Tegen een Tier7 tiger + 2 andere tier 5 ofzo tanks juist wel.
En WG vond het best. Iets met historical accuracy ofzo.
Maar idd, vele lemmings gingen prompt in de ankers zodra ze een derp-kv zagen. En dan 1 voor 1 het loodje leggen, als makke schapen...lol
Appel; ik snap hoe je de Tiger in dit spel moet gebruiken en dat is precies wat ik nou juist NIET leuk vind. Net als de meeste heavies btw. Achter huisje, rots...peek..a...boo....wachten..wachten...peek ...a....booo....boeien.
Enne, wederom totaal geen afschildering van IRL tank companie gevechten. Was ook vaak geen huis om achter te schuilen. Waar ze ook nog prooi voor stuká's etc...konden zijn. Neh.
[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 09:49 ]
De E-50 en E-75 zouden worden gebasseerd op het chassis van een KingTiger welke de transmissie voorin had.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:44:
Wat fantasie tanks betreft, tsja, dat komt het spel uitendelijk ten goede, wat meer variatie, tenzij WG vage troep gaat gebruiken om tanks te buffen of te nerfen (motor voorin de E-75? WTF!)
Daarom hebben deze tanks in game ook de transmissie voorin en niet de motor.
De E-50m heeft als het goed is alles wel achterin.
Fixed.Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:45:
[...]
Wel, ik moedigde mijn maats juist aan, he die kv-5 2 derp, hij heeft net geschoten....kom snel...zoiets.
Maar idd, vele lemmings gingen prompt in de ankers zodra ze een derp-kv zagen. En dan 1 voor 1 het loodje leggen, als makke schapen...lol
[ Voor 26% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 09:50 ]
Ik heb Overlord minimaal 3 keer "historical accuracy" aan zien halen, ik denk dat als je een beetje zoekt je zo 10 voorbeelden kunt vinden. E-75 engine in front anyone?Appel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:29:
[...]
WoT is een arcade spel, dat WG historische accuraatheid gebruikt is bullshit. Maar elke tank is goed, zolang je deze maar in de rol speelt welke bij de tank past.
Maar inderdaad, een goede speler zal het goed doen in bijna elke tank. Blijft het feit dat sommige tanks enkel op 1 manier "goed" gespeeld kunnen worden omdat ze het in een andere rol veel te slecht doen, terwijl sommige tanks dusdanig veelzijdig kunnen zijn dat ze in elke situatie goed te spelen zijn.
Dat de Tiger I een accurate gun heeft maar verder zwak is maakt het nog geen goede tank, ook niet als je dat ene voordeeltje uitbuit, enkel omdat het niets anders kan.
Ondanks dat voor de toekomstige E-75 de transmissie achterin gepland stond.shockwae schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:46:
[...]
De E-50 en E-75 zouden worden gebasseerd op het chassis van een KingTiger welke de transmissie voorin had.
Daarom hebben deze tanks in game ook de transmissie voorin en niet de motor.
De E-50m heeft als het goed is alles wel achterin.
En dat het om de transmissie gaat en de motor maakt in WoT niet uit. Als je in je lower front geschoten word heb je gewoon motor damage en fik, alsof het de morot is die geraakt word en niet de transmissie.
Maar nogmaals, dit enkel vanwege "historical accuracy", hetgeen een op een nerf uitdraaide.
[ Voor 27% gewijzigd door ZenTex op 27-09-2012 09:51 ]
[ Voor 9% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 09:51 ]
Patch:
http://dl.wargaming.net/wot/eu/files/WoT_0.8.0_eu_patch.exe
Volledige setup:
http://dl.wargaming.net/wot/eu/files/WoT_0.8.0_eu_setup.exe
Torrent volledige setup:
http://dl.wargaming.net/w....8.0_eu_setup.exe.torrent
Ben ze nu aan het binnenhalen..
[ Voor 78% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 12:03 ]
Maar als ik t goed begrijp is de patch wel een beetje buggy, dus kan je beter de full nemen.
After reviewing the comments on PTwr's thread, It appears that the patch installation is somewhat buggy, at least it was for us americans. I would highly reccommend then that you download the full client.
[ Voor 160% gewijzigd door themaxter op 27-09-2012 10:04 ]

[ Voor 89% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 10:09 ]
Historical acuraccy is bullshit. Je doet het OF historisch OF arcade.ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:47:
[...]
Ik heb Overlord minimaal 3 keer "historical accuracy" aan zien halen, ik denk dat als je een beetje zoekt je zo 10 voorbeelden kunt vinden. E-75 engine in front anyone?
Maar inderdaad, een goede speler zal het goed doen in bijna elke tank. Blijft het feit dat sommige tanks enkel op 1 manier "goed" gespeeld kunnen worden omdat ze het in een andere rol veel te slecht doen, terwijl sommige tanks dusdanig veelzijdig kunnen zijn dat ze in elke situatie goed te spelen zijn.
Dat de Tiger I een accurate gun heeft maar verder zwak is maakt het nog geen goede tank, ook niet als je dat ene voordeeltje uitbuit, enkel omdat het niets anders kan.
[...]
Ondanks dat voor de toekomstige E-75 de transmissie achterin gepland stond.
En dat het om de transmissie gaat en de motor maakt in WoT niet uit. Als je in je lower front geschoten word heb je gewoon motor damage en fik, alsof het de morot is die geraakt word en niet de transmissie.
Maar nogmaals, dit enkel vanwege "historical accuracy", hetgeen een op een nerf uitdraaide.
Daarbij heeft WG ook een slechte manier van tanks balancen in mijn mening. Wat ik zou doen:
Je pakt een aantal punten voor een tank. Deze geef je een nummer.
Om als voorbeeld een tier X heavy te pakken, dit wordt je template. Deze default tier X heeft aan de hand van een formule welke armour, mobilitiet, hp, acc, pen, dmg enz een bepaalde waarde. Laten we even grof doen en bepalen dat de uitkomst van de formule 10 is.
Deze tank kopieer je 4x. Een Duitse, Franse, Amerikaanse en Russische. Of meerdere keren, hangt van de hoeveelheid tanks af. Het doel daarna is om bij elke tank de waardes van de formule te veranderen zo dat elke tank anders is maar de uitkomst van de formule nog steeds 10 blijft.
Daarna leg je er een skin overheen, zet je de weakspots uit de formule er op en ben je klaar. Het resultaat is een x aantal tanks, die uniek zijn maar toch even goed. Dat is balans. Wat ze nu doen is kijken naar het resultaat zonder dat de formule bekend is. Dan passen ze wat aan en kijken ze een aantal maanden later wat het resultaat is.
Dit is arcade, en de enige manier om een goede balans te krijgen in het spel. Maar historisch accuraat als een manier om te balanceren tussen echte tanks, prototypes en fantasie tanks. Die Russen zijn wel grappig
shockwae schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:55:
Even wat aangepast en hier is hij voor de EU server
Patch:
http://dl.wargaming.net/wot/eu/files/WoT_0.8.0_eu_patch.exe
Volledige setup:
http://dl.wargaming.net/wot/eu/files/WoT_0.8.0_eu_setup.exe
Ben ze nu aan het binnenhalen..
[ Voor 6% gewijzigd door Appel op 27-09-2012 10:20 ]
Dat was nu m'n hele punt.Appel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:20:
Dit is arcade, en de enige manier om een goede balans te krijgen in het spel. Maar historisch accuraat als een manier om te balanceren tussen echte tanks, prototypes en fantasie tanks. Die Russen zijn wel grappig
[...]
Maar zoals ik al eerder aanhaalde, een tank of het succes van een tank is meer dan de som van punten. Zo kun je een tank hebben met goede mobiliteit maar slechte armour en gun, die een tank met goede gun en armour finaal inmaakt. En onderschat de weakpoints niet. De E-75 is op korte afstand een makkie vanwege de grote cupola in een 1 vs 1 tegen een andere heavy. En sommige tanks zijn gewoon 1 grote weakspot, terwijl die van anderen zeer lastig te raken zijn.
Uieindelijk denk ik dan winrate er weinig mee te maken heeft, en historical accuracy al helemaal niet.
Zo heb ik sinds de E-75 "fix" een aantal potjes mee gespeeld, ik denk dat er weining potjes waren waar ik niet ind e fik gestaan heb, en in 1 geval zelfs 2 keer in 1 potje. Dat heeft niets met historical accuracy te maken, dat is gewoon een nerf!
Keer op keer word er over russian bias gesproken, en ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Vanaf tier V tot X is USSR gewoon beter, of iig niet slechter dan de rest qua heavies, of in ieder geval vergevingsgezinder.
Zoals al vaker is aangehaald, het is een arcade spel die historische aspecten leent.Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:52:
Wat me nog het meest stoor(de) was de viewrange. Een tank die een paar cm hoger was, ziet zomaar 50/100 mtr verder dan die andere tank. Ridicuul! In het sand op 700 mtr geen IS tank kunnen zien bijv...wtf.... een cactus zie je al op die afstand....haha.
Kun je lang over zeuren maar deal with it, spel zit gewoon goed in elkaar en de gameplay is simpel maar doeltreffend. Daarnaast wordt skill en met name (logisch) nadenken beloond.
Voor alle mensen die aan het ranten zijn over de accuratesse van WOT. Ga historical battles spelen!Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:52:
Wat me nog het meest stoor(de) was de viewrange. Een tank die een paar cm hoger was, ziet zomaar 50/100 mtr verder dan die andere tank. Ridicuul! In het sand op 700 mtr geen IS tank kunnen zien bijv...wtf.... een cactus zie je al op die afstand....haha.
Geen minimap meer, geen uitzoom mogelijkheden meer. Geen icoontjes boven tanks. Gewoon voorzichtig tussen de boompjes door rollen en een minuutje nadenken of daar inderdaad een tiger in de bosjes staat.
Ik hoop dat voor historical battles in de toekomst ook de properties van de tanks aangepast kunnen worden. Zo zou je camo waardes zover omhoog zetten dat ze geen effect meer hebben. De waardes van een tiger echt accuraat maken tov de huidige tank.
In een echte sim zit je te zweten en kijkend vanuit een claustrofobisch kleine spleetje in je tank of er een stuk geschut in dat groene bosje aan de overkant van de rivier staat.
En ook historisch accurate verhoudingen tussen de partijen, niet meer mixen, maar duitsers aan een kant en geallieeerden aan de andere kant.
Hij staat ook op de lijst met development voor Wargaming zelf, ze willen het inbouwen in WOT.Ashrah schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:47:
Historical Battle mod werkt niet met 8.0 en de spelers die die mod hebben gemaakt zijn gestopt met spelen.
Heel jammer, ik weet dat er een grote groep veel plezier aan beleefd...Ashrah schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:47:
Historical Battle mod werkt niet met 8.0 en de spelers die die mod hebben gemaakt zijn gestopt met spelen.
Downloads zijn binnen, helaas vandaag geen tijd meer om er wat mee te doen...morgen maar even kijken ben lekker dagje vrij.
[ Voor 17% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 11:11 ]
Ja en nee, Zorin, Groundtrooper, ik en nog een paar anderen hebben er over gesproken met Overlord, Tuccy en nog wat anderen, en hun ideen over HB zijn heel anders, hun view is gewoon dat je alleen tanks mag gebruiken uit de gestelde periode, maar met mod, 100% crew etc etc.defiler1974 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:54:
[...]
Hij staat ook op de lijst met development voor Wargaming zelf, ze willen het inbouwen in WOT.
Met de patch of volledige setup?shockwae schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:48:
Grrrr krijg een foutmelding met de setup..."non 7z archive" ??
De volledige setup heb ik namelijk net geinstalleerd en ging goed.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Krijg een foutmelding met de setup niet krijg een foutmelding met de patch.
staat ook op fora dat het dus waarschijnlijk gewoon een incomplete dowload is.
Hoe groot is jouw setup.exe file?
[ Voor 37% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 11:56 ]
Hier werkte de test redelijk bagger. Continue CTD's, werd er niet goed van. Maar die CTD's kwamen waarschijnlijk door het feit dat mijn install vol staat met meuk als XVM, FXAA injector en dergelijke.Appel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:57:
Ik zou voor deze versie gewoon even een complete her-installatie doen. Er wordt zo verschrikkelijk veel in veranderd. Al deed de test server het met een patch wel goed bij mij!
Torrentfile volledige setup:
http://dl.wargaming.net/w....8.0_eu_setup.exe.torrent
[ Voor 41% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 12:04 ]
3,67 GB (3.948.812.872 bytes)shockwae schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:55:
Schreef dus.
Krijg een foutmelding met de setup niet krijg een foutmelding met de patch.
staat ook op fora dat het dus waarschijnlijk gewoon een incomplete dowload is.
Hoe groot is jouw setup.exe file?
Krijg je bij een patch geen setup-scherm dan?
Heb namelijk nog nooit een patch gedaan...altijd een volledige install.
Warning.
The data obtained from the update service is incorrect.
For details, see log file.
Oke voor diegene die het nog niet snappen......probeerde dus de setup.exe en niet de patch.exeSapstengel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:04:
[...]
3,67 GB (3.948.812.872 bytes)
Krijg je bij een patch geen setup-scherm dan?
Heb namelijk nog nooit een patch gedaan...altijd een volledige install.
De groote van het bestand is 3,67 GB (3.948.811.412 bytes), mis dus 1.46 bytes.....
[ Voor 6% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 12:18 ]
Logisch, het hele grafische systeem is compleet op de schop gegaan. Volgende install voor mij wordt vanilla + crosshair mod. Voor de rest is alles er al standaard inUser.tmp schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:58:
[...]
Hier werkte de test redelijk bagger. Continue CTD's, werd er niet goed van. Maar die CTD's kwamen waarschijnlijk door het feit dat mijn install vol staat met meuk als XVM, FXAA injector en dergelijke.
HD Minimaps, soundpack en XVM hoef ik allemaal niet meer!
Heb de volledige setup zojuist geinstalleerd, de mods nog even goed zetten en dan kan ik het vanavond en van het weekend nog op mijn PC's

Moet zo weg.....
ff googelen en je vind dit:Gouwden schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:06:
Heb de compleet nieuwe setup gedaan, maar krijg nu de melding;
Warning.
The data obtained from the update service is incorrect.
For details, see log file.
http://forum.worldoftanks...ate-service-is-incorrect/
[ Voor 78% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 12:29 ]

[ Voor 90% gewijzigd door ShockWave op 27-09-2012 12:29 ]
Hoezo geen HD minimaps meer? Of zitten die er nu standaard in?Appel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:14:
[...]
Logisch, het hele grafische systeem is compleet op de schop gegaan. Volgende install voor mij wordt vanilla + crosshair mod. Voor de rest is alles er al standaard in
HD Minimaps, soundpack en XVM hoef ik allemaal niet meer!
Soundpack komt er hier wel weer denk ik, nieuwe geluiden vind ik echt bagger.
Voor mij wordt het denk ik:
- Soundpack
- Zoom out mod
- HD texture pack
- Crosshair mod
- OTM
Net 1e potje op EU gespeeld enne. Me like de end battle screen. Eindelijk!
Edit3:
Potje op m'n T44.
Victory!
Battle: Fjords Thursday, September 27, 2012 7:39:32 PM
Vehicle: T-44
Experience received: 1,807
Credits received: 47,017
Battle Achievements: Top Gun
Geen Boelter!? 7 kills!
Geen sniper ook trouwens, ondanks 23 van de 24 schoten raak.
[ Voor 97% gewijzigd door ZenTex op 27-09-2012 13:54 ]
Dat schiet dan niet op. Ik krijg op de website te horen dat ik beter naar de NA server kon gaan terwijl die naar mijn idee toch verder weg zou moeten zitten. En ik heb eigenlijk weinig zin om zowel NA als SEA server te gaan proberen om te kijken welke nu beter is. Is er een manier om de ping te testen zonder het spel compleet te downloaden ?ZenTex schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:09:
Net op de SEA server ingelogd. Ik was de enige.
Yup, ziet er leuk uit en nu kun je eindelijk ook eens zien hoe je team heeft gespeeld.Net 1e potje op EU gespeeld enne. Me like de end battle screen. Eindelijk!
Toevallig een arty erbij gekilled ? Boelter is voor 7 tanks als ik het goed heb, alhoewel ze volgens mij ook wat verandert hebben aan die medaille (ergens iets over gelezen als ik het goed heb)Edit3:
Potje op m'n T44.
Victory!
Battle: Fjords Thursday, September 27, 2012 7:39:32 PM
Vehicle: T-44
Experience received: 1,807
Credits received: 47,017
Battle Achievements: Top Gun
Geen Boelter!? 7 kills!
Geen sniper ook trouwens, ondanks 23 van de 24 schoten raak.
[removed]
Arty telt gewoon mee afaik. Ik vermoed dat er een lagere tier oid bij heeft gezeten, die tellen niet mee. (of nu weer wel, whatever)redwing schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:18:
[...]
Toevallig een arty erbij gekilled ? Boelter is voor 7 tanks als ik het goed heb, alhoewel ze volgens mij ook wat verandert hebben aan die medaille (ergens iets over gelezen als ik het goed heb)
Dat is jammer, WOT heeft wel de potentie om een stuk realistischer te zijn.Ashrah schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:40:
[...]
Ja en nee, Zorin, Groundtrooper, ik en nog een paar anderen hebben er over gesproken met Overlord, Tuccy en nog wat anderen, en hun ideen over HB zijn heel anders, hun view is gewoon dat je alleen tanks mag gebruiken uit de gestelde periode, maar met mod, 100% crew etc etc.
In hoeverre kunnen die mods ingrijpen in het spel? Zou wel leuk zijn om een mod daarvoor te maken die ook kan ingrijpen in de stats van tanks. (uiteraard alleen voor private matches).
Zoiets ja, ben in de tussentijd ook een beetje kwijt hoe die medailles nu precies tellen. Zeker aangezien er een tijdje wat bugs in hebben gezeten, de naam verandert is en er al een paar keer iets aan de eisen voor het behalen ervan is gebeurt.User.tmp schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:20:
[...]
Arty telt gewoon mee afaik. Ik vermoed dat er een lagere tier oid bij heeft gezeten, die tellen niet mee. (of nu weer wel, whatever)
volgens de website : Boelter's Medal (is not being granted since 8.0 update)
Awarded for destroying seven or more enemy tanks and self-propelled guns with a tank or tank destroyer, or 10 or more vehicles with a self-propelled gun in one battle. The targets must be at least tier four enemy vehicles.
Ik zit trouwens de medailles eens door te kijken, maar ik moet zeggen dat ik die uitbreiding van medailles nog niet echt beter vind. Voorheen kon je nog zelf bedenken wat je voor medailles zou krijgen, maar hiermee is het niet echt meer bij te houden.
[ Voor 36% gewijzigd door redwing op 27-09-2012 14:33 ]
[removed]
De E4 is een grap met de gun mantle. Werd constant gepenetreerd door een Tiger2 zonder dat ik hem kon raken door minder gun depression. De M48 was vanmiddag helemaal horror. ik werd geraped door een Lowe omdat hij mij spotte en kon schieten zonder dat ik hem zag. Elke match was ook minimaal mijn loader/gunner 2x dood. Tel daarbij de ammo rack bij elk zijschot eraan gaat en een T62 die om je heen kan draaien en je hebt een goede tank!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Meh, het verhaaltje van de M48 en T62 had je gisteren om kunnen draaien. En over 2 weken komt er weer een hotfix die het weer omdraait. Flavor of the week.wontcachme schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:38:
Net een paar potjes gedaan in de M48A1 en T110E4 en kan nu al vertellen dat ik alleen nog online kom voor Mangled cup. In elk geval tot 8.1.
De E4 is een grap met de gun mantle. Werd constant gepenetreerd door een Tiger2 zonder dat ik hem kon raken door minder gun depression. De M48 was vanmiddag helemaal horror. ik werd geraped door een Lowe omdat hij mij spotte en kon schieten zonder dat ik hem zag. Elke match was ook minimaal mijn loader/gunner 2x dood. Tel daarbij de ammo rack bij elk zijschot eraan gaat en een T62 die om je heen kan draaien en je hebt een goede tank!
Heb jij een bron daarvoor?defiler1974 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:41:
[...]
Meh, het verhaaltje van de M48 en T62 had je gisteren om kunnen draaien. En over 2 weken komt er weer een hotfix die het weer omdraait. Flavor of the week.
Dat is crap en dat weet je ook. Gisteren was het close geweest tussen een M48 en T62. Het had afgehangen van random damage. Nu kan je amper meedraaien in close combat, je hebt lading minder damage, op gras ben je compleet de sjaak.defiler1974 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:41:
[...]
Meh, het verhaaltje van de M48 en T62 had je gisteren om kunnen draaien. En over 2 weken komt er weer een hotfix die het weer omdraait. Flavor of the week.
Dan niet te spreken over afstand gevechten. De T62 is een stuk lager dan een M48 (die groter is dan een T110E5). Dus moeilijker te raken en ook helemaal nu de gun minder accuraat en en je sneller de turret zal raken en dus bouncen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
http://forum.worldoftanks...49510-m48-vs-t62a-vs-e50/wontcachme schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:51:
[...]
Dat is crap en dat weet je ook. Gisteren was het close geweest tussen een M48 en T62. Het had afgehangen van random damage. Nu kan je amper meedraaien in close combat, je hebt lading minder damage, op gras ben je compleet de sjaak.
Dan niet te spreken over afstand gevechten. De T62 is een stuk lager dan een M48 (die groter is dan een T110E5). Dus moeilijker te raken en ook helemaal nu de gun minder accuraat en en je sneller de turret zal raken en dus bouncen
Wel jammer dat ik van 127 fps naar 45 fps ben gegaan...maja het oog wil ook wat.
Dit topic is gesloten.