[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.456 views

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09-2025
PvtMashkov schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:37:
Heeft er iemand anders ook last dat zijn netwerk regelmatig wegvalt.

Lumia 920 met Vodafone abbo.
Ja volgens mij is het een defect in de Lumia, met een iphone heb ik wel goed bereik. Ik ga mijn lumia van de week eens opsturen, heb naast dit euvel ook last van lightbleeding.
Zo kan mijn l920 weer ophalen :D Telefoon ging door een vage piekspanning van mijn pc niet meer aan.. Volgens de phonehouse is hij helemaal gerepareerd en werkt hij weer. Ga het straks meemaken haha :D

edit:
Hij gaat in ieder geval weer aan, weer eventjes wennen aan de grote sinds de huawei w1 4inch is.

staat gelijk de 1308.0003 firmware op, de irritante trilbug merk ik ook niks meer van :+

[ Voor 32% gewijzigd door vali op 18-04-2013 19:40 ]

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:36
Scrisissszzz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:29:
[...]

De batterij blijft bij mij ook een vreemd iets. Soms keldert ie uit het niets. Zaterdag had ik hem volledig opgeladen om 18u. 's avonds rond half 12 op de bank nog 19%!! En bijna niks gedaan. Toen dacht ik laat ik battery sense nog eens installeren, die waarschuwt idd voor drains. maar vanaf die dag, natuurlijk, niet 1 keer gehad.

Gister heb ik hem om 7 uur van de lader gehaald en zat rond 16u nog op 74%!! Terwijl ik meer met het ding gedaan heb dan afgelopen zaterdag.. Ik blijf het ding echt raar vinden op batterij gebied.

Btw, de 1308 heeft de levensduur van de batterij bij mij dus niet echt verbeterd...
Vorige week zat ik in het buitenland en had dus geen data (3g en wifi) aan staan. Ik gooi hem s`nachts aan de lader en leg de telefoon onder mn kussen (wat normaal gesproken prima gaat) maar de volgende dag pak ik m vast, hij had een enorm hoge temperatuur (ik gok zelf een graad of 60/70, alhoewel ik zelf misschien niet zo`n betrouwbare temperatuurmeter ben :+). ook was de accu hetzelfde aantal % ongeveer t.o.v de avond ervoor XD. meteen uitgeschakeld en gewacht tot ie weer afgekoeld was

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Er zijn weer updates voor Accesspoint & Transfer my data...

Indien je ze nog niet hebt, hierbij;

Toegangspunt:

Afbeeldingslocatie: http://ivibes.home.xs4all.nl/qr/qraccess.png

en
Mijn gegevens overbrengen:

Afbeeldingslocatie: http://ivibes.home.xs4all.nl/qr/qrtransfer.png

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Verwijderd

Gisteren mijn grijze Lumia 920 ontvangen die ik in Duitsland gekocht heb ( getgoods.de ) .
Nu zie ik constant het roaming symbool , ook al zit ik in Belgie op Mobistar netwerk.
Hoe kan dat en hoe op te lossen ?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:19:
Gisteren mijn grijze Lumia 920 ontvangen die ik in Duitsland gekocht heb ( getgoods.de ) .
Nu zie ik constant het roaming symbool , ook al zit ik in Belgie op Mobistar netwerk.
Roamen niet toestaan bij instellingen Mobiel Netwerk?

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:19:
heb je bij instellingen --> Taal en regio, de regio ook op belgie gezet ipv Duitsland?

Verwijderd

ivibes schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:21:
[...]

Roamen niet toestaan bij instellingen Mobiel Netwerk?
Ja maar ik zit in Belgie met mijn abbo op Mobistar . Hoe kan dit roaming symbool dan aanstaan ?
Roaming is enkel int buitenland . Kan dit omdat het een Duits toestel is ? SIM kaart is dus Belgisch

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:26:
[...]

Ja maar ik zit in Belgie met mijn abbo op Mobistar . Hoe kan dit roaming symbool dan aanstaan ?
Roaming is enkel int buitenland . Kan dit omdat het een Duits toestel is ? SIM kaart is dus Belgisch
Ik heb zelf ook een Duits toestel en woon vrij dicht bij de grens en heb roaming gewoon uitstaan. Maar als ik roamen wel toesta krijg ik ook geen symbool.. alleen als ik natuurlijk de grens overga wel..

Verwijderd

ivibes schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:33:
[...]

Ik heb zelf ook een Duits toestel en woon vrij dicht bij de grens en heb roaming gewoon uitstaan. Maar als ik roamen wel toesta krijg ik ook geen symbool.. alleen als ik natuurlijk de grens overga wel..
Mijn probleem is juist dat het roaming symbool altijd zichtbaar is.
Ook hier in Belgie met Belgisch abbo Mobistar. Hoe kan dat ?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

BM

Admin Softe Goederen
Roaming is niet enkel buitenland. Als jouw provider gebruik maakt van het netwerk van een ander maakt je daar ook gebruik van. Dat zou kunnen verklaren waarom dat icoon zichtbaar is.

Geen idee of Mobistar een eigen netwerk heeft of niet

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

BM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:37:
Roaming is niet enkel buitenland. Als jouw provider gebruik maakt van het netwerk van een ander maakt je daar ook gebruik van. Dat zou kunnen verklaren waarom dat icoon zichtbaar is.

Geen idee of Mobistar een eigen netwerk heeft of niet
Aha , dat is de reden. Ik ben nl. bij Telenet en zij maken gebruik van het Mobistar netwerk.
Op mijn HTC was dit niet te zien.

Nog iets , kun je bij Whatsapp niet het geluid kiezen ?

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
ivibes schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:16:
Er zijn weer updates voor Accesspoint & Transfer my data...

Indien je ze nog niet hebt, hierbij;

Toegangspunt:

[afbeelding]

en
Mijn gegevens overbrengen:

[afbeelding]
Ik wilde de update voor toegangspunt installeren... krijg ik de melding dat ie niet beschikbaar is voor mijn toestel.... (nog geen 1308-update)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
peerke63nl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:24:
[...]

Ik wilde de update voor toegangspunt installeren... krijg ik de melding dat ie niet beschikbaar is voor mijn toestel.... (nog geen 1308-update)
Ik had al, met de niet 1308 firmware.

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Er is hier al veel gezegd over batterij en batterijduur. De batterijduur is bij mij nog niet optimaal maar kan ermee door. Toestel heb ik pas in gebruik. Ik heb wel de volgende fout en wil door deze post erachter komen of dit ook een bekend probleem is.

Op dit moment laat ik de batterij nog helemaal leeglopen. Om de duur te bevorderen (heb ik altijd gelezen). Als ik dan het toetsel aan de oplader leg nadat ie leeg is zie ik wel de afbeelding verschijnen van het opladen maar ik kan het toestel niet meer aanzetten. En dat is geen kwestie van alleen de eerste minuten. Vanochtend had ik dat ie na een minuut of 10 zelfs eerst het 'afscheidsscherm' geeft (met commando 'schuif omlaag om af te sluiten'). Daarna kon ik m nog niet aanzetten. Er is een soft reset voor nodig om m weer aan te kunnen zetten. De datum is daarna weer teruggezet. Is dat normaal bij een soft reset? Worden er nog meer instellingen teruggezet (nog niet gecheckt)?

Mijn gevoel (ik ben verre van een nerd op digitaal gebied) zegt dat dit een softwarefout is. Voel er niet zo heel veel voor om de batterij of het toestel een tijdje kwijt te zijn als dit wellicht in een volgende update verholpen is.

Kent iemand dit probleem?
Is het verstandig om hierover te bellen/mailen met Nokia?
Gewoon het nummer/e-mailadres (klantenservice?) van de site? Of hebben jullie een ander nummer/adres?

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Birello schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:36:
Er is hier al veel gezegd over batterij en batterijduur. De batterijduur is bij mij nog niet optimaal maar kan ermee door. Toestel heb ik pas in gebruik. Ik heb wel de volgende fout en wil door deze post erachter komen of dit ook een bekend probleem is.

Op dit moment laat ik de batterij nog helemaal leeglopen. Om de duur te bevorderen (heb ik altijd gelezen). Als ik dan het toetsel aan de oplader leg nadat ie leeg is zie ik wel de afbeelding verschijnen van het opladen maar ik kan het toestel niet meer aanzetten. En dat is geen kwestie van alleen de eerste minuten. Vanochtend had ik dat ie na een minuut of 10 zelfs eerst het 'afscheidsscherm' geeft (met commando 'schuif omlaag om af te sluiten'). Daarna kon ik m nog niet aanzetten. Er is een soft reset voor nodig om m weer aan te kunnen zetten. De datum is daarna weer teruggezet. Is dat normaal bij een soft reset? Worden er nog meer instellingen teruggezet (nog niet gecheckt)?

Mijn gevoel (ik ben verre van een nerd op digitaal gebied) zegt dat dit een softwarefout is. Voel er niet zo heel veel voor om de batterij of het toestel een tijdje kwijt te zijn als dit wellicht in een volgende update verholpen is.

Kent iemand dit probleem?
Is het verstandig om hierover te bellen/mailen met Nokia?
Gewoon het nummer/e-mailadres (klantenservice?) van de site? Of hebben jullie een ander nummer/adres?
Nee! Niet elke keer telkens helemaal laten leeg lopen! Vaak bijladen tot 100% is vele malen beter voor een moderne accu! En het probleem dat je tel niet aan gaat, tsja het kan zijn dat de accu écht helemaal leeg is. Ik zou zeggen, niet meer elke dag compleet laten leeg lopen tot 0%. Kijk dan eens hoe je accu het vol houdt. En het klopt dat je de datum opnieuw moet instellen. De soft reset is in feite het zelfde als de accu er uit halen. Dan moet je ook de tijd + datum opnieuw instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart_GR op 19-04-2013 08:44 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bart_GR schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:44:
[...]

Nee! Niet elke keer telkens helemaal laten leeg lopen! Vaak bijladen tot 100% is vele malen beter voor een moderne accu!
Dat wel, maar het is nog steeds aanbevolen om hem af en toe (1x in de 2 maand ofzo) helemaal leeg te laten lopen. Bij de iPhone die ik hiervoor had zorgde het telkens opladen voordat hij helemaal leeg was ervoor dat hij na een paar maand ontzettend snel leeg leek te zijn maar dat de telefoon nog een halve dag bleef werken op 1%. Na hem dan uit te laten vallen en hem helemaal vol te laden was dat dan weer opgelost.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 19:52
BastiaanN schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:19:
[...]

Dat wel, maar het is nog steeds aanbevolen om hem af en toe (1x in de 2 maand ofzo) helemaal leeg te laten lopen. Bij de iPhone die ik hiervoor had zorgde het telkens opladen voordat hij helemaal leeg was ervoor dat hij na een paar maand ontzettend snel leeg leek te zijn maar dat de telefoon nog een halve dag bleef werken op 1%. Na hem dan uit te laten vallen en hem helemaal vol te laden was dat dan weer opgelost.
Ben het met Bart eens, een moderne batterij regelmatig leeg laten lopen zorgt er voor dat hij niet lang meegaat

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
kruila schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:57:
[...]

Ben het met Bart eens, een moderne batterij regelmatig leeg laten lopen zorgt er voor dat hij niet lang meegaat
Ja, ik ook. Maar zoals ik al zei er is een uitzondering:
Allow partial discharges and avoid full ones (usually)

Unlike NiCad batteries, lithium-ion batteries do not have a charge memory. That means deep-discharge cycles are not required. In fact, it’s better for the battery to use partial-discharge cycles.

There is one exception. Battery experts suggest that after 30 charges, you should allow lithium-ion batteries to almost completely discharge. Continuous partial discharges create a condition called digital memory, decreasing the accuracy of the device’s power gauge. So let the battery discharge to the cut-off point and then recharge. The power gauge will be recalibrated.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Zit natuurlijk wat in. Bij steeds korte laadtijden van een tiental procent snapt de telefoon waarschijnlijk op een bepaald moment niet meer hoelang hij ECHT kan dan met een volle accu.

Vandaag dan maar eens voor het eerst helemaal laten leeglopen :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
En toch ... heb ik gewoon al weer 2 weken geen Store Updates op mijn Live tile gehad, terwijl ik zeker weet dat er updates zijn ... Ik weet dat anderen hier op dit forum dit ook hebben, maar er zijn ook gewoon mensen die periodiek hun updates te zien krijgen. Waar ligt dit nu aan ... ?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zou het mischien werken om de vinkjes bij "find my phone/phone update eens uit en aan te zetten? ik zeg maar wat. heb zowel op mijn phone 7 en mijn phone 8 hier geen problemen mee.
probeer anders ook eens een willekeurige gratis app vanuit de market (webbrowser) naar je telefoon te pushen,mischien geeft die net dat tikje

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Scrisissszzz
Ik zelf krijg met de 1308 firmware wel gewoon updates te zien op mijn store tile..

Las op WPCentral dat er een grote Whatsapp update aankomt. Zou mooi zijn als het dan niet zo'n batterij vreter meer is :)

En de audio API zou niet meer gebruikt worden!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-01 13:28
Scrisissszzz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:48:
Ik zelf krijg met de 1308 firmware wel gewoon updates te zien op mijn store tile..

Las op WPCentral dat er een grote Whatsapp update aankomt. Zou mooi zijn als het dan niet zo'n batterij vreter meer is :)
Dit is inderdaad een goede zaak! Ben erg benieuwd wanneer de update komt. Heb al eerder een e-mail gestuurd naar WhatsApp met de vraag. Hoop binnen een weekje. Ze houden de maandelijkse-update-cycle niet meer strak aan helaas :/

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 13:48

Swerfer

Hmm...

Scrisissszzz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:48:
Dat Whatsapp een batterijvreter is is volgens mij een fabeltje. Ik heb whatsapp altijd op de achtergrond draaien en als ik mijn Lumia 920 zeer weinig gebruik dan gaat de accu 5 dagen mee. Dus ook als Whatsapp op de achtergrond draait. En het versturen van een berichtje kan nooit veel power kosten.

Of er moet een combinatie van Whatsapp met een andere app roet in het eten gooien...

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 19-04-2013 12:36 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

whatapp gebruikt veel als je deze open hebt staan,niet als deze op de achtergrond draait. van wat ik las is de nieuwe versie op 16 april ingedient,dus zal dan wel voor woensdag te voorschijn moeten komen (uit ervaring met andere apps)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

BM

Admin Softe Goederen
mrsar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:44:
whatapp gebruikt veel als je deze open hebt staan,niet als deze op de achtergrond draait. van wat ik las is de nieuwe versie op 16 april ingedient,dus zal dan wel voor woensdag te voorschijn moeten komen (uit ervaring met andere apps)
Dat is een beta versie, die krijgen wij niet in de store. Even afwachten wanneer de final gesubmit word.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Scrisissszzz
mrsar schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:44:
Inderdaad, ik sluit de app normaal gewoon af, maar als ik erin zit, bijvoorbeeld in een groupchat met vrienden, ben ik al snel een half uur verder. Dan keldert de batterij enorm. Als ik de app met rust laat dan is het prima.

Stand by tijd van de lumia is sowieso subliem.

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 16:15
Afgelopen weekend had ik mijn headset gebruikt, alleen toen ik de plug uit de telefoon haalde en later normaal wilde bellen had ik geen geluid meer uit mijn speaker :/ .
Daarna op luidspeaker gezet onder aan de telefoon die werkt wel, weer de headset gebruikt die werkt ook. Dus het lag aan de connectors die blijven hangen van de headset ingang :'(

Ik heb toen de ingang met lucht schoon geblazen en met alcohol geprobeerd schoon te maken, na een volgende test deed hij het heel even en daarna niet meer en heb het ook niet meer goed gekregen.

Nu is er vanochtend een monteur langs geweest van KPN Smartcare/Teleplan, en het verhaal uitgelegd en die stuurt hem nu op ter reparatie. Voor zover ik het begreep valt het onder de garantie, ik hoop hem snel weer terug te krijgen en ik gebruik voortaan maar een bleutooth headset :/

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
bhorvers schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:39:
En toch ... heb ik gewoon al weer 2 weken geen Store Updates op mijn Live tile gehad, terwijl ik zeker weet dat er updates zijn ... Ik weet dat anderen hier op dit forum dit ook hebben, maar er zijn ook gewoon mensen die periodiek hun updates te zien krijgen. Waar ligt dit nu aan ... ?
Sinds een paar dagen krijg ik keurig alle store Updates binnen op 1308. Daarvoor 2 weken (heb 1308 sinds 2 april) nooit iets ontvangen. Vandaag een nieuwe Facebook update.

Don't rely on their truth alone

Verwijderd

Mijn excuses voor het grote plaatje, maar zo is wel m'n "klacht" beter zichtbaar.

Als ik iets in m'n agenda zet, en daarna het maandoverzicht bekijk staan er allemaal vage teksten bij de ingevulde dagen... Meer mensen die dit hebben, en waarom is dit ingodsnaam zo vaag?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1j9kli.jpg

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43
Dat heeft iedereen ja, geloof dat het idee is dat voor de highres schermen de tekst toch niet leesbaar was en ze dus een standaard placeholder neerzetten...

Je kan wel bijvoorbeeld Simple Calendar installeren, die zet wel de normale teksten neer (en is sowieso prettiger).

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

m0ridin schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:45:

Je kan wel bijvoorbeeld Simple Calendar installeren, die zet wel de normale teksten neer (en is sowieso prettiger).
Week View 8 werkt ook erg fijn..

• kruila
m0ridin schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:45:
Dat heeft iedereen ja, geloof dat het idee is dat voor de highres schermen de tekst toch niet leesbaar was en ze dus een standaard placeholder neerzetten...

heb al verschillende kalenders geprobeerd, het maandoverzicht vsyscalendar wp8 vind ik het duidelijkst

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kruila schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:08:
[...]

heb al verschillende kalenders geprobeerd, het maandoverzicht vsyscalendar wp8 vind ik het duidelijkst
Doet die wel private appointments? Wat dat vind ik toch wel een groot nadeel van Simple Calendar

• kruila
EgMaf schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:49:
[...]

Doet die wel private appointments? Wat dat vind ik toch wel een groot nadeel van Simple Calendar
wat wordt er precies bedoeld met "private appointments"? Alles was ik in outlook klop, krijg ik in vsys te zien

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kruila schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:17:
[...]

wat wordt er precies bedoeld met "private appointments"? Alles was ik in outlook klop, krijg ik in vsys te zien
Dat zijn appointments waarbij het "Private" vinkje gezet is :)
(Open eens een agenda item, dan kun je (bij Office2013) bovenin de tag "private" (met slotje) zetten.)

Als anderen dan in je agenda kijken, zien ze bij dat item alleen of je bezet bent of niet, maar niet de titel, locatie, details enz. Zo zet ik persoonlijke afspraken in mijn werk-agenda: Ze weten dat ik niet bereikbaar ben, maar ze hoeven niet te weten waarom.

[EDIT} Maar als ik het goed zie kan het überhaupt niet met Exchange calendars omgaan, dus dan houdt het al helemaal op. Wel vaag, wat die calendar staar al op de foon...

[ Voor 11% gewijzigd door EgMaf op 19-04-2013 17:49 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43
kruila schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:08:
[...]

Zelf ook wel fan van vsyscalendar idd... maar dacht maar een gratis alternatief voor te stellen.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 23:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:36:
Mijn excuses voor het grote plaatje, maar zo is wel m'n "klacht" beter zichtbaar.

Als ik iets in m'n agenda zet, en daarna het maandoverzicht bekijk staan er allemaal vage teksten bij de ingevulde dagen... Meer mensen die dit hebben, en waarom is dit ingodsnaam zo vaag?

[afbeelding]
Nergens last van. Oké, de tekst is erg klein maar verder haarscherp.

ps. Volgens mij is het plaatje van Danielle85 van de app Simple Calender.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 13:48

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:29:
[...]

Nergens last van. Oké, de tekst is erg klein maar verder haarscherp.

ps. Volgens mij is het plaatje van Danielle85 van de app Simple Calender.
Het plaatje is gewoon van de Windows kalender. Die kleine teksten staan waarschijnlijk bij iedereen in het maandoverzicht. Ik heb diverse forums gevonden waar ook die vraag werd gesteld, en sommige hebben over eastereggs. Dit komt blijkbaar al voor vanaf WP7 en sommige hebben de tekst 'Hello from Seattle' al als tekst gehad. De meeste teksten lijken wel Latijn, maar als ik de teksten door Google laat zoeken, dan vind hij niets. Maar dat kan ook komen doordat ik geen loep heb en misschien de teksten verkeerd lees...

Ik kom er net ook achter dat als je op een dag klikt met zo'n tekst en daarna terug gaat naar het overzicht, dat dan de tekst zomaar anders kan zijn 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 20-04-2013 10:01 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 10:57
bhorvers schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:39:
Ik sluit me hierbij aan. Sinds de 1308 update heb ik geen Store update meer op de tile gezien. Ik moet nu handmatig naar de app gaan in de Store en dan kan ik wel updaten. Echter moet ik dit per app doen en werkt dit niet voor systeemapps, aardig irritant.

EDIT: Alsof de duivel er mee speelt... Nog geen paar seconden na het typen van dit bericht plopt er ineens een cijfer op de tile. Ik moet wel zeggen dat ik gisteravond de tile verwijderd heb, een reboot gedaan heb en daarna de tile weer op zijn plek gezet heb.

[ Voor 17% gewijzigd door TMPJ op 20-04-2013 10:46 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Swerfer schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:56:
[...]

Het plaatje is gewoon van de Windows kalender. Die kleine teksten staan waarschijnlijk bij iedereen in het maandoverzicht. Ik heb diverse forums gevonden waar ook die vraag werd gesteld, en sommige hebben over eastereggs. Dit komt blijkbaar al voor vanaf WP7 en sommige hebben de tekst 'Hello from Seattle' al als tekst gehad. De meeste teksten lijken wel Latijn, maar als ik de teksten door Google laat zoeken, dan vind hij niets. Maar dat kan ook komen doordat ik geen loep heb en misschien de teksten verkeerd lees...

Ik kom er net ook achter dat als je op een dag klikt met zo'n tekst en daarna terug gaat naar het overzicht, dat dan de tekst zomaar anders kan zijn 8)7
The small text you see on a calendar day in the WP8 calendar in month view are latin text-markers only. They are not your actual appointments and are only there to show you which days you have appointments on. The more appointments on a day, the more latin text markers. Here is a list (may be a partial list only) of the latin text markers.

• Dignis milt Worthy of milt.

• Nulla facilis There are no easy ones.

•Aliquam sodale A member

• Nam rhoncus nis For the work

• Nam nec vulputate For the builders

• Hello from Seattle Hello from Seattle

• Suspendisse egetos We suffer

• Maecenas sem mattis Read more here

• Clas aptent tacitis And drive the fleet of silence

• Vestibulum imperdiet Your event

Waarschijnlijk zijn dit dus gewoon een soort van 'placeholder' teksten om aan te geven dat er op die dag iets gepland staat. Vanwege het zoomniveau (maandview) zijn de teksten toch niet goed te lezen en misschien dat ze daarom hiervoor gekozen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door iVibes op 20-04-2013 11:01 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-01 19:16
Maar waarom dan niet voor allemaal een tekst als "You have appointment(s)". Dit staat zo knullig.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

autje schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:09:
Maar waarom dan niet voor allemaal een tekst als "You have appointment(s)". Dit staat zo knullig.
Helemaal mee eens, erg knullig. Een placeholder wordt meestal gebruikt bij de ontwikkeling en later vervangen. Of dit is een 'vergeten' slordigheidje of ze hebben er bewust voor gekozen. Maar ik zou dan eerder voor symbolisatie kiezen om bijvoorbeeld met symbooltjes duidelijk te maken dat er afspraken voor die dag gepland staan. Denk ik veel duidelijker, maarja, wie ben ik....

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 23:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ivibes schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:11:
[...]

Helemaal mee eens, erg knullig. Een placeholder wordt meestal gebruikt bij de ontwikkeling en later vervangen. Of dit is een 'vergeten' slordigheidje of ze hebben er bewust voor gekozen. Maar ik zou dan eerder voor symbolisatie kiezen om bijvoorbeeld met symbooltjes duidelijk te maken dat er afspraken voor die dag gepland staan. Denk ik veel duidelijker, maarja, wie ben ik....
Of minstens de kunst afkijken van Simple Calender. Lijkt mij niet al te ingewikkeld voor MS.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds afgelopen woensdag ben ik een troste bezitter van een zwarte Lumia 920. Ben blij dat ik de overstap gemaakt hebt van android naar WP8. Er zijn wel een klein aantal puntjes, wat ik jammer vind, aan de 920. Zo mis ik het gebrek van een notification ledje en vervaagt de achterkant bij mij heel snel. Toen ik hem kocht was deze netjes mat zwart maar nu zitten er al plekken op de achterkant waar het matte ervan af begint te komen, krasjes als het ware. Dit terwijl ik het toestel of in mijn broekzak heb zitten of op tafel heb liggen. Dit zelfde deed ik ook met mijn HTC sensation en voorgaande toestellen maar daar had ik er geen last van.

Zijn er hier meerdere mensen die er last van hebben dat de achterkant snel beschadigd? Of is er iets mis met mijn toestel?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 22:00
Wat ik niet helemaal snap, ik zet voor ik ga slapen de wifi en dataverbinding van mn 920 uit en leg 'm op het oplaad pad. 's ochtends gaat t ingestelde alarm en zet ik de dataverbinding en wifi weer aan.
Pas dan ververst de livetile van bv de batterylevel voor wp8 pas.
Welke connectie heeft die livetile met de wifi en/of dataverbrinding?

Verwijderd

Probleem hier met mms-en.
Iemand zei me dat hij me een mms had gestuurd maar ik heb niets ontvangen. Blijkt inderdaad zo te zijn dat je alles moet instellen bij "toegangspunt". Heb dit geprobeerd maar helaas...
Zijn er nog met problemen hiermee en is hier een oplossing voor?
Thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:49:
Probleem hier met mms-en.
Iemand zei me dat hij me een mms had gestuurd maar ik heb niets ontvangen. Blijkt inderdaad zo te zijn dat je alles moet instellen bij "toegangspunt". Heb dit geprobeerd maar helaas...
Zijn er nog met problemen hiermee en is hier een oplossing voor?
Thanks!
Instellingen => Mobiel netwerk => [apn voor mms bewerken]
De precies APN instellingen voor MMS moeten je op de site van je provider zoeken.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:11
Caayn schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:24:
Sinds afgelopen woensdag ben ik een troste bezitter van een zwarte Lumia 920. Ben blij dat ik de overstap gemaakt hebt van android naar WP8. Er zijn wel een klein aantal puntjes, wat ik jammer vind, aan de 920. Zo mis ik het gebrek van een notification ledje en vervaagt de achterkant bij mij heel snel. Toen ik hem kocht was deze netjes mat zwart maar nu zitten er al plekken op de achterkant waar het matte ervan af begint te komen, krasjes als het ware. Dit terwijl ik het toestel of in mijn broekzak heb zitten of op tafel heb liggen. Dit zelfde deed ik ook met mijn HTC sensation en voorgaande toestellen maar daar had ik er geen last van.

Zijn er hier meerdere mensen die er last van hebben dat de achterkant snel beschadigd? Of is er iets mis met mijn toestel?
Absoluut geen last van! Misschien even contact opnemen met Nokia? Mijn mat zwarte is nog altijd even zwart, geen krasjes of wat dan ook. Al heb ik er nu sinds kort een cyaan kleurige CC-1043 om heen zitten.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Worsteneter schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:02:
[...]

Absoluut geen last van! Misschien even contact opnemen met Nokia? Mijn mat zwarte is nog altijd even zwart, geen krasjes of wat dan ook. Al heb ik er nu sinds kort een cyaan kleurige CC-1043 om heen zitten.
Bedankt voor je reactie, ik ga gelijk zo'n cover bestellen. Heb even een foto gemaakt ter verduidelijking: Link
Excuus voor de lage kwaliteit maar ik had alleen de camera van mijn Sensation bij de hand. Maar het is wel duidelijk zichtbaar wat ik bedoel. Ik ga hier inderdaad contact mee opnemen met Nokia.

• Worsteneter
Caayn schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:21:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik ga gelijk zo'n cover bestellen. Heb even een foto gemaakt ter verduidelijking: Link
Excuus voor de lage kwaliteit maar ik had alleen de camera van mijn Sensation bij de hand. Maar het is wel duidelijk zichtbaar wat ik bedoel. Ik ga hier inderdaad contact mee opnemen met Nokia.
Dit is duidelijk een defect inderdaad. Mijn Lumia ziet er namelijk nog net zo uit als toen hij binnenkwam ;)
Voordeel van de hoesjes is dat je met 1 lumia 920 wél allemaal kleurtjes hebt. Dus in de lente lekker een cyan cover erop, zakelijk een grijze erop dat soort dingen. Best wel tof

Verwijderd

Hoe kan ik contact opnemen met Nokia mijn accelerometer werkt namelijk niet meer

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:20:
Hoe kan ik contact opnemen met Nokia mijn accelerometer werkt namelijk niet meer
http://bit.ly/15xIDeo

Verwijderd

Tip: Facebook.

Heb ook contact gehad met Nokia via Facebook, krijg echt binnen enkele uren, zo niet direct antwoord en word netjes geholpen.

Verwijderd

Dan is Engels bellen, hun Twitter en van mail wordt ik niet wijs ik wil gewoon met een Nederlander bellen

• Tropicc
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:32:
[...]

Dan is Engels bellen, hun Twitter en van mail wordt ik niet wijs ik wil gewoon met een Nederlander bellen
0900-0401198 van 8:30 t/m 16:30 ma-vr

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 22:00
Wat betreft defecten, kijk eens naar de reacties op deze pagina, hoeveel en welke defecten er voor komen bij de iPhone 5...
Niet om te bashen oid, maar om de defecten van de lumia 920 in een ander perspectief te plaatsen. :)
http://www.iphoneclub.nl/...hones-terug-naar-foxconn/

• Worsteneter
Sowieso is Facebook een hele goede tip. Bedrijven reageren daar heel erg snel en koppelen erg snel terug. Nokia heeft van de week fysiek voor mij getest of de hh-23 paste op de Lumia 920; dat noem ik pas service. Gewoon even vragen of ze dat willen passen en binnen 1 dag alle reacties terug, geweldig.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:48
deBennie schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:26:
Wat betreft defecten, kijk eens naar de reacties op deze pagina, hoeveel en welke defecten er voor komen bij de iPhone 5...
Niet om te bashen oid, maar om de defecten van de lumia 920 in een ander perspectief te plaatsen. :)
http://www.iphoneclub.nl/...hones-terug-naar-foxconn/
Dat is zowat twee kwartalen Lumia verkoop voor Nokia. Hopen voor Nokia dat het niet zover komt :P

• peerke63
Misschien domme vraag... maar hoe heb je dat geconstateerd?
Ik bedoel... als mijn scherm wél kantelt... is dat dan ook die accelerometer? Of hoe kan ik het anders controleren?

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:13
Vraagje over het contact opnemen met Nokia via Facebook.. hoe werkt dat precies? Via Nokia-facebook pagina een private message sturen of?

Verwijderd

BigF25 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:47:
Vraagje over het contact opnemen met Nokia via Facebook.. hoe werkt dat precies? Via Nokia-facebook pagina een private message sturen of?
Ja, gewoon "Nokia NL" liken en dan een privé bericht sturen. Op werkdagen heb je supersnel antwoord en alles gewoon in het Nederlands.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:13
Het is natuurlijk heel vriendelijk, maar posts met alleen "bedankt" hoeven niet op Got. We gaan er simpelweg vanuit dat je bijna barst van geluk bij zoveel behulpzaamheid door de mede-Tweakers ;)

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 22-04-2013 11:18 ]

Verwijderd

Die update uitrol duurt wel erg lang.. heb die 1308 nog steeds niet binnen mijn 920 komt bij Hi/KPN vandaan.
BigF25 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:56:
[mbr]Het is natuurlijk heel vriendelijk, maar posts met alleen "bedankt" hoeven niet op Got. We gaan er simpelweg vanuit dat je bijna barst van geluk bij zoveel behulpzaamheid door de mede-Tweakers ;)[/mbr]
haha :P Wat heb jij toch een leuke baan als admin :D

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Re: App Updates / Store problemen

Ik heb hier zelf ook last van, dat de Store geen app updates weergeeft, en je dus eigenlijk
alleen handmatig kan controleren per app en updaten.

Pre-1308 had ik hier geen last van, met 1308 wel.

Enige oplossing die ik heb kunnen vinden:

1) IE starten, daar delete history
2) Daarna een soft-reset:

Dus niet gewoon uit- en aanzetten, maar een soft-reset.
Let op: hier raak je niks mee kwijt, behalve je datum/tijd instellingen.

Soft-reset door: Volume Down indrukken en ingedrukt houden, dan de powerknop indrukken en ingedrukt houden (beide dus op hetzelfde moment). Na een seconde of 5-10 restart je phone, en moet je wel even je datum en tijd opnieuw instellen.

Bij mij krijg ik dan ongeveer direct updates van apps op de Store icon te zien, en kan ik updaten.
Helaas werkt dit maar een paar dagen en stopt dat weer met werken, maar is ook zo weer opgelost.

Wel erg irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Seven_PRX op 22-04-2013 15:52 ]

• kruila
Vraag gesteld aan Nokia via Facebook:

Wanneer wordt Here Maps geschikt gemaakt voor wandelaars, ik bedoel daarmee, wanneer krijgen we de beschikking over het kompas in Here Maps (net zoals dat was in maps voor symbian)?
Ik heb een Nokia Lumia 920.
...
Antwoord:
Er wordt voortdurend gewerkt om onze services zoals HERE Maps te verbeteren. Of en wanneer deze optie beschikbaar komt, is helaas niet bekend. Zodra er nieuws over is, zullen we het ook op Facebook vermelden.

Vriendelijke groet,
Linda

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
peerke63nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 06:19:
[...]

Misschien domme vraag... maar hoe heb je dat geconstateerd?
Ik bedoel... als mijn scherm wél kantelt... is dat dan ook die accelerometer? Of hoe kan ik het anders controleren?
Je kunt de Nokia Care Suite installeren en je toestel in testmodus zetten. Dan kun je via de Suite alle functies van je telefoon testen. Trillen, touchscreen, accel meters, volume etc etc etc.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Seven_PRX schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:50:
Re: App Updates / Store problemen

Ik heb hier zelf ook last van, dat de Store geen app updates weergeeft, en je dus eigenlijk
alleen handmatig kan controleren per app en updaten.

Pre-1308 had ik hier geen last van, met 1308 wel.

Enige oplossing die ik heb kunnen vinden:

1) IE starten, daar delete history
2) Daarna een soft-reset:

Dus niet gewoon uit- en aanzetten, maar een soft-reset.
Let op: hier raak je niks mee kwijt, behalve je datum/tijd instellingen.

Soft-reset door: Volume Down indrukken en ingedrukt houden, dan de powerknop indrukken en ingedrukt houden (beide dus op hetzelfde moment). Na een seconde of 5-10 restart je phone, en moet je wel even je datum en tijd opnieuw instellen.

Bij mij krijg ik dan ongeveer direct updates van apps op de Store icon te zien, en kan ik updaten.
Helaas werkt dit maar een paar dagen en stopt dat weer met werken, maar is ook zo weer opgelost.

Wel erg irritant.
Hmm irritant inderdaad. Heb hier zelf ook 1308 op staan en daar zelf geen probleem mee. Misschien een account-probleem? Al reboot ik mijn toestel niet vaak (1x per week hoogstens).
Bunker37 schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:04:
[...]

Je kunt de Nokia Care Suite installeren en je toestel in testmodus zetten. Dan kun je via de Suite alle functies van je telefoon testen. Trillen, touchscreen, accel meters, volume etc etc etc.
Misschien een how-to daarvan? Voor het aan en natuurlijk uitzetten van die modus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• peerke63
Bunker37 schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:04:
[...]

Thnks... gaan we proberen...

En idd die KPN-update duurt erg lang... via NCS nog niet gelukt / c.q. durf ik eigenlijk niet zo goed aan........

edit:

Overigens zegt NCS dat mijn toestel "not upgradable" is

[ Voor 7% gewijzigd door peerke63 op 22-04-2013 19:14 ]

• Seven_PRX
  • Laatst online: 23-12-2025
Heeft iemand nog toegang tot Navifirm? Ik ben er zelf anonymous niet meer bij - lees net ook dat dat per vandaag dichtgezet is. Las namelijk dat 1314 te downloaden is - en vroeg mij af of iemand die nog wel toegang heeft, kan kijken of die er ook voor VAR NL CV is? Black in mijn geval :)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-01 14:46
Nee, bij hier is hij er nu ook uit...
Gelukkig heb ik 1308 voor de zekerheid nog op mijn computer gezet...

• kruila
Seven_PRX schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:19:
Heeft iemand nog toegang tot Navifirm? Ik ben er zelf anonymous niet meer bij - lees net ook dat dat per vandaag dichtgezet is. Las namelijk dat 1314 te downloaden is - en vroeg mij af of iemand die nog wel toegang heeft, kan kijken of die er ook voor VAR NL CV is? Black in mijn geval :)
die 1314 is alleen voor die mensen bij wie de eerste 1308 problemen gaf (AT & T-gebruikers in USA)
oftewel 1314 is het zelfde als 1308.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Seven_PRX schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:19:
Via NCS kan je op productcode nog steeds online checken of er een nieuwere versie beschikbaar is op de Nokia Servers...

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

As I speak komt er nu Over the Air een grote update bij me binnenrollen, ben benieuwd welke versie dit nu is, 1308 of 1314.... (Duitse L920, unbranded, NL Firmware)

[ Voor 4% gewijzigd door iVibes op 22-04-2013 20:42 ]

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
ivibes schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:33:
As I speak komt er nu Over the Air een grote update bij me binnenrollen, ben benieuwd welke versie dit nu is, 1308 of 1314.... (Duitse L920, unbranded, NL Firmware)
Hier ook, 1308.0007

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:12
ivibes schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:33:
Hier komt hij nu na handmatig checken ook binnen ineens (doe dit normaal dagelijks)!

• Tropicc
Vanochtend voor het laatst gekeken en toen was er nog niks. Nu handmatig gekeken en nu staat er een update klaar :)

[edit]
Heb nu 1308.0003 erop staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Tropicc op 22-04-2013 22:05 ]

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:54
Ik had 3 uur geleden nog gecheckt, nu ook aan het binnenhalen. Duitsland, Vodafone branded :)

• peerke63
En hier ook de update na handmatig checken...
1308.0003
edit:

benieuwd wat ik er van ga merken.... vooraleerst maar eens wifi aan laten staan om te kijken of ie dan nog vast loopt ;)

[ Voor 55% gewijzigd door peerke63 op 22-04-2013 22:31 ]

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-01 20:20

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Yes ! Hier ook binnen aan het vissen. Betreft een Lumia 920 black Vodafone branded uit Deutschland

#edit: damn dat "gegevens migreren" mag even duren, maja mijn lumia zit dan ook proppie vol

[ Voor 33% gewijzigd door dreameater op 22-04-2013 23:50 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

mooi dat iedereen hem nu heeft! Ik merk met de 1308.0003 een verbetering in de accu.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Hier geen update, maar hier stond al 1308 op (NL T-Mobile). Ik moet waarschijnlijk wachten op de 1314 update (wat eigenlijk alleen een ander versienummer is, maar wel de fix voor netwerken heeft). Zal voor mij overigens weinig veranderen, want de versie die er nu op staat doet het voor mij al prima.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
vali schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:32:
mooi dat iedereen hem nu heeft! Ik merk met de 1308.0003 een verbetering in de accu.
Hoop dat ik hetzelfde ga ervaren!! Net ook handmatig gechecked,en 1308 binnengeslurpt !! Tijd zal t leren!!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 15:48
nog betere accuduur zou wel bizar zijn. Ik kan nu ook al 3 dagen met een lading, we zullen het vanaf morgenochtend zien.

Flickr - Strava

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 09:16
Ik heb gister ook eindelijke de 1308 update gekregen. Kennelijk was gister het moment dat iedereen (eindelijk) toegang kreeg op de update...

• zonoskar
  • Laatst online: 16-01 17:06
Ik heb hem ook binnen. Ik was even bang dat het niet zou lukken omdat ik in het verleden mijn rode Lumia 920 via navifirm geupdate heb, maar ook die telefoons krijgen dus automatisch de 1308 update.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hoeveel MB groot is de update die wordt gedownload? Heeft iemand een idee?

Verwijderd

GWBoes schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 00:46:
nog betere accuduur zou wel bizar zijn. Ik kan nu ook al 3 dagen met een lading, we zullen het vanaf morgenochtend zien.
Lucky you... Ik haal nog geen 24 uur. :-(

Gisteravond nog 51% en vanmorgen nog 15%... Mail doe ik handmatig ophalen, updates staan uit, wifi stond uit, achtergrondtaken staan uitgeschakeld waar het mogelijk is.

Op m'n werk en het snachts doe ik er niks mee, ligt in m'n tas / op nachtkastje en hij trekt gewoon bijna de helft leeg op zulke momenten.

Ik word er echt een beetje moe van, loop constant met een lader rond te zeulen.

Trouwens met laden leeft tie ook z'n eigen leven. Van 0% tot 50% gaat supertraag, en van 50% tot 100% gaat in een kwartier.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 08:57 ]

• kruila
Martinspire schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:33:
Hier geen update, maar hier stond al 1308 op (NL T-Mobile). Ik moet waarschijnlijk wachten op de 1314 update (wat eigenlijk alleen een ander versienummer is, maar wel de fix voor netwerken heeft). Zal voor mij overigens weinig veranderen, want de versie die er nu op staat doet het voor mij al prima.
die 1314 is alleen voor die mensen bij wie de eerste 1308 problemen gaf (AT & T-gebruikers in USA)
oftewel 1314 is het zelfde als 1308

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-01 19:16
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:53:
[...]

Gisteravond nog 51% en vanmorgen nog 15%... Mail doe ik handmatig ophalen, updates staan uit, wifi stond uit, achtergrondtaken staan uitgeschakeld waar het mogelijk is.

Op m'n werk en het snachts doe ik er niks mee, ligt in m'n tas / op nachtkastje en hij trekt gewoon bijna de helft leeg op zulke momenten.

Trouwens met laden leeft tie ook z'n eigen leven. Van 0% tot 50% gaat supertraag, en van 50% tot 100% gaat in een kwartier.
Welke achtergrondtaken staan nog niet uit? Zet die ook eens een nachtje uit ('nachts zijn ze waarschijnlijk toch niet nodig), en kijk hoe het dan loopt. De mijne verliest 's nachts iets meer dan 10%.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:53:
[...]

Meer dan twee dagen (bij gebruik) lijkt mij ook niet realistisch ... wellicht als je er echt helemaal niets mee doet en dan ook wifi en bluetooth uit, alle mail handmatig ophalen, geen live tiles, etc. ... Maar eh, sorry hoor, wat heb je dan aan je telefoon. Dat ding moet toch doen waar ie voor bedoelt is ?!

Ik haal er zelf een dikke 24 uur uit, maar dan heb ik diverse live tiles, altijd wifi en bluetooth aanstaan en ik gebruik hem normaal. Alleen als ik echt intensief bezig ben, dan is het minder dan 24 uur. Volgens mij is dit voor zo'n beetje iedere smartphone wel hetzelfde.

Dat enorme verval van de batterij in de nacht heb ik ook soms. Snap er niets van ... ik heb het heel soms ook overdag. Lijkt wel of dat de Lumia dan problemen met het netwerk heeft en heel veel energie verbruikt voor het vinden van het signaal. Kan ik uiteraard niet bewijzen.

Laat je batterij anders eens een paar keer achter elkaar naar 10% (niet helemaal leeg) gaan, waarna je hem in 1 keer weer helemaal naar 100 % oplaad. Wellicht een soft reset voordat je dit alles gaat doen ...

En anders terug naar Nokia ... nieuwe batterij !

• TajTaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Wat ik wel heb is iets hardwarematigs. Als ik aan de rechterkant van het toestel, de zijkant, druk aan de behuizing dan is alles goed, het voelt stevig aan. Maar als ik aan de linkerkant druk dan zit er wat beweging in. Ik kan het scherm links precies wat indrukken en de zijkant ook. Het voelt niet stevig of 'goed vastgeplakt' aan.

Is dit iets wat binnen garantie valt? Als ik via de Nokia Care website ga dan staat er al direct een kostprijs vermeld. Dit zou toch gratis moeten zijn als het een productiefout is?

Bij de L920 van een kennis heb ik eens hetzelfde getest en die voelt superstevig aan. Een groot verschil met mijn eigen toestel.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-01 14:43
Die heb ik ook op mijn branden duitse vodaphone. Maar wat doet deze update eigenlijk? Ik lees alleen maar dat mensen hem nog niet of al wel hebben, maar waar zie ik de changelog?

Verwijderd

Kaasje123 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:32:
[...]

Die heb ik ook op mijn branden duitse vodaphone. Maar wat doet deze update eigenlijk? Ik lees alleen maar dat mensen hem nog niet of al wel hebben, maar waar zie ik de changelog?
Die is hier al tig keer voorbij gekomen, even zoeken dus ;)

Verwijderd

En wat gaat deze update precies doen?

Had gehoopt dat dit de update met dubbel tap to unlock was.. en de klok als hij op lockscreen staat

• kruila
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:06:
En wat gaat deze update precies doen?

Had gehoopt dat dit de update met dubbel tap to unlock was.. en de klok als hij op lockscreen staat
Dat komt nog, weet niet meer precies wanneer, maar meen me te herinneren: eind juli of zo

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:44:
[...]

Die is hier al tig keer voorbij gekomen, even zoeken dus ;)
Waar? Ik lees dat iedereen weer een ander update nummer krijgt en als ik zoek op google kom ik ook alleen tegen dat er een update is maar niemand die even aan kan geven WAT er geupdate is. Waarom doet iedereen nu zo geheimzinnig...

Zou je dit soort frustraties via een TR willen melden en niet in het topic zelf?

In dit geval kan ik mij de frustratie wel voorstellen want van de Lumia 920 zijn er meerdere malen firmware updates uitgerold en soms zelfs met dezelfde nummers. Een simpel "dat is al tig keer hier voorbij gekomen" is in dit specifieke geval dus wel een beetje kort door de bocht. Wat dat betreft kan je met de link van TJMP er prima achter komen.

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 23-04-2013 11:52 ]

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 10:57
Om maar even behulpzaam te zijn, de changelog kun je hier vinden :)
http://www.developer.nokia.com/Community/Wiki/Firmware_change_logs_for_Nokia_Lumia_%28Windows_Phone%29_devices#Lumia_920

Behulpzaamheid... Dat zouden meer mensen moeten doen :X
Pagina: 1 ... 74 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;