[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.476 views

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik vond op het grote wijde web de volgende diagnostic tool: de lifetime counter. Op te vragen door in de telefoon applicatie ##634# in te voeren. Hier krijg je te zien welke kleur het toestel orgineel zou moeten hebben (in mijn geval rood), en daar onder staat een couter. Van deze counter snap ik he-le-maal niets. Er valt ook weinig info over te vinden. Mijn lumia uit begin maart gekocht bij bol.com geeft het volgende aan:

(ik heb de tool 2 april ook gedraaid, en zojuist nog een keer)

2-4-2013: 308:17:37
8-4-2013 : 310:09:59

Wat betekend dit precies? Heeft iemand enig idee? :?

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

peerke63nl schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:38:
Kheb eens zitten kijken wáár dat ook weer in te stellen is... dat automatisch aanpassen van tijd etc.
Kan het in ieder geval niet meer terugvinden :(
In ieder geval niet bij datum/tijdinstellingen....
Wel NL Firmware? en zo ja welke versie?

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-01 10:08
Birello schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:28:
Ik heb op dit moment een tijdelijk nummer (T-mobile) waarmee ik in afwachting van ingaan abonnement (met nummerbehoud van oorspronkelijke Vodafonenummer) zou moeten kunnen bellen.

Tot nu toe niet naar omgekeken omdat ik nog met mijn oude mobiel gebeld heb. Vandaag geprobeerd mijn oude sim-kaartje op formaat te knippen voor de Lumia. Niet gelukt dus wilde ik nu dan nog maar een weekje met dat tijdelijke nummer bellen.

In de tegel staat echter geen bereik. Ik heb al met de helpdesk gebeld van de webwinkel maar daar kreeg ik een medewerker aan de lijn die niet echt slim overkwam. Ik word morgen teruggebeld maar misschien dat hier op dit forum er soortgelijke ervaringen zijn.

Komt het vaker voor dat zo'n tijdelijk nummer toch niet blijkt te werken? Of moet ik nog ergens iets activeren of een instelling veranderen?
Is het een nieuwe sim? Dan moet je hem mogelijk even activeren: http://www.t-mobile.nl/activeersim (wel effe inloggen natuurlijk)
peerke63nl schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:38:
Kheb eens zitten kijken wáár dat ook weer in te stellen is... dat automatisch aanpassen van tijd etc.
Kan het in ieder geval niet meer terugvinden :(
In ieder geval niet bij datum/tijdinstellingen....
Huh? Instellingen->Datum & tijd:
Automatisch instellen even uitschakelen waarna je de tijdzone en tijd kunt instellen. Als dat klopt kan die wel weer naar automatisch (al heeft dat weinig zin als ie toch niet bijwerkt). Had er met mijn Omnia overigens geen last van, maar ik heb niet het idee dat ie veel afwijkt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29
Martinspire schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:28:
[...]Huh? Instellingen->Datum & tijd:
Automatisch instellen even uitschakelen waarna je de tijdzone en tijd kunt instellen. Als dat klopt kan die wel weer naar automatisch (al heeft dat weinig zin als ie toch niet bijwerkt). Had er met mijn Omnia overigens geen last van, maar ik heb niet het idee dat ie veel afwijkt.
Nee hij heeft gelijk. Er zijn bezitters van de Lumia 920 die NIET de optie Automatisch hebben bij Tijd en datum. Zij zie letterlijk alleen de tijd en de datum en de mogelijkheid die handmatig bij te stellen, echt geen andere opties.

Ik heb hier hetzelfde "probleem" (met f/w 1308). Maar "all over the world" hoor je van mensen met dit euvel.
Daarnaast heb ik sinds aankoop (week geleden) nogsteeds geen Store Updates op de Live Tile gezien. Ook dat is een bekend probleem. (En nee; "tile eraf, IE cache legen, softreset, tile er weer op, herstarten" lost dit probleem niet op.)

[ Voor 20% gewijzigd door LessRam op 10-04-2013 14:48 ]

Don't rely on their truth alone

• Martinspire
Hier ook de 1308 met nl t-mobile en ik zie het wel. Ook de 820 van mn moeder en de 900 van mn vader hebben het, dus het was mij niet bekend. Raar is het wel.

Dat van die store snap ik verder ook niet, maar dr zal wel een verklaring voor zijn.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:53:
Voor de mensen die (net als ik) de nieuwe firmware al via NCS geflashed hebben en niet de nieuwe storage tool krijgen: Ga op je telefoon naar de link van Nokia Extra's en informatie, updaten en klaar.
Welke versie is dat dan? Ik heb 1308 maar kan die storage tool echt niet vinden..

https://opensea.io/seaart

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 07:27
LessRam schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:57:
[...]

Nee hij heeft gelijk. Er zijn bezitters van de Lumia 920 die NIET de optie Automatisch hebben bij Tijd en datum. Zij zie letterlijk alleen de tijd en de datum en de mogelijkheid die handmatig bij te stellen, echt geen andere opties.
[afbeelding]
Ik heb hier hetzelfde "probleem" (met f/w 1308). Maar "all over the world" hoor je van mensen met dit euvel.
Daarnaast heb ik sinds aankoop (week geleden) nogsteeds geen Store Updates op de Live Tile gezien. Ook dat is een bekend probleem. (En nee; "tile eraf, IE cache legen, softreset, tile er weer op, herstarten" lost dit probleem niet op.)
ik heb inderdaad ook de optie voor de automatische tijd-instellingen niet, terwijl ik ook de Lumia 920 heb met de 1308-versie. vind het nog steeds raar dat sommige 920's deze optie wel hebben en andere weer niet...

verder had ik in het begin wel dat de store aangaf dat er updates waren maar sinds de update naar 1308 niet meer :?

Verwijderd

ivibes schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:01:
[...]
bij mij lijkt dit (tot nu toe) goed te werken. Loopt op tijd, past zich na een reset netjes na een paar seconden aan. Misschien verschillend per provider? (Vodafone hier)
Windows Phones past zich normaal automatisch aan de tijd op het netwerk van je telefoonprovider. Je kunt Windows Phones wel instellen om de tijd handmatig in te stellen al hoewel ik uit de reacties hierboven begrijp dat dat nu met de nieuwe op de Lumia 920 niet altijd kan (dat zal dus wel een setting zijn die Nokia of de telco's op een ROM kunnen laten instellen).

Als er mensen zijn die last hebben van een foute tijdinstelling op bijvoorbeeld het netwerk van TMobile dan is het verstandig om daarover contact op te nemen met TMobile.
Bijvoorbeeld hier: http://www.facebook.com/tmobileplein

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

En het verschil dat sommige mensen de optie "automatisch tijd aanpassen" wel of niet hebben heeft niets te maken met de 1308 FW. Dit verschil zat ook al in eerdere firmware versies. In de Duitse 1249 fw had ik deze optie bijvoorbeeld ook niet, maar nu wel in de NL 1249 fw.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-01 11:51
Hoe kan ik een homescreen als deze maken? Dus met een foto als achtergrond op al je tiles.

Afbeeldingslocatie: http://prod00mytiles.blob.core.windows.net/i-med/515392a83ae8afb9b6000001.jpeg

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
robkrekel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:55:
Hoe kan ik een homescreen als deze maken? Dus met een foto als achtergrond op al je tiles.

[afbeelding]
Niet.

• robkrekel
Das toch raar, hier staan er nog meer

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-01 08:53
robkrekel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:55:

[afbeelding]
Vet!!

• kippetje01
robkrekel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:58:
[...]
Tja, dat zijn dan misschien lockscreens oid, of photoshops maar bij mijn weten kan het niet.

• robkrekel
Ik heb @NokiaNL al een tweet gestuurd, die kwamen zelf ook met de site aanzetten op twitter. Kijken of er antwoord komt.

• kippetje01
robkrekel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:11:
Ik heb @NokiaNL al een tweet gestuurd, die kwamen zelf ook met de site aanzetten op twitter. Kijken of er antwoord komt.
De meeste zijn ook wel echt, gewoon een paar losse foto's op het screen gezet enzo, maar die waar je echt een background ziet die zijn in ieder geval niet functioneel / echt.

edit: I stand corrected... hoewel beperkt kan er dus wel wat. Zie hier onder.

[ Voor 9% gewijzigd door kippetje01 op 09-04-2013 10:49 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

robkrekel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:58:
[...]
Dit kan wel degelijk...

Met bijvoorbeeld;

Wiztiles Pro
of
Skinery Tiles Pro
oid

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 11:20

defcon84

Multipass?

Bart_GR schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:47:
Ik vond op het grote wijde web de volgende diagnostic tool: de lifetime counter. Op te vragen door in de telefoon applicatie ##634# in te voeren. Hier krijg je te zien welke kleur het toestel orgineel zou moeten hebben (in mijn geval rood), en daar onder staat een couter. Van deze counter snap ik he-le-maal niets. Er valt ook weinig info over te vinden. Mijn lumia uit begin maart gekocht bij bol.com geeft het volgende aan:

(ik heb de tool 2 april ook gedraaid, en zojuist nog een keer)

2-4-2013: 308:17:37
8-4-2013 : 310:09:59

Wat betekend dit precies? Heeft iemand enig idee? :?
dat is de Life Time Counter, bij mij staat ie op 59:08:16
ik gok op 59 dagen aan, 8u 16m gebeld in total (?)

• Bart_GR
  • Niet online
Lijkt me sterk. Ik heb het toetsel nieuw gekocht een maand geleden bij bol.com, en nog lang niet zo veel gebeld.. ?! En zo lang is de lumia 920 toch nog niet uit? Toch?...

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:18
ik heb het toestel ook een maand, en bij mij staat ie op 327:02:14

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de mijne sinds begin november (Duits toestel).
mijn timer staat op 1068:13:15. Kan er ook geen logica in ontdekken...
zolang de timer maar oploopt en niet afloopt vind ik het best.

• Bart_GR
  • Niet online
Timer staat bij mij op dit moment precies gelijk als gisteren, 310:09:59 .. Logica ontbreekt een beetje.

• Martinspire
ivibes schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:22:
[...]

Dit kan wel degelijk...

Met bijvoorbeeld;

Wiztiles Pro
of
Skinery Tiles Pro
oid
Jup, dat zijn deze apps. Groot nadeel daarbij is dat je geen live-tiles meer hebt en dus ook geen counters op de tiles voor het aantal berichten bijvoorbeeld.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
ivibes schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:04:
[...]

Wel NL Firmware? en zo ja welke versie?
NL FW (KPN) versie1232.5951.1248.1002

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
SjorsC schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:13:
[...]

ik heb inderdaad ook de optie voor de automatische tijd-instellingen niet, terwijl ik ook de Lumia 920 heb met de 1308-versie. vind het nog steeds raar dat sommige 920's deze optie wel hebben en andere weer niet...

verder had ik in het begin wel dat de store aangaf dat er updates waren maar sinds de update naar 1308 niet meer :?
Ik heb wel de optie voor automatisch updaten van de tijd, maar die doet simpelweg niets.

Vwb de Store begon ik te twijfelen omdat ik ook erg lang geen updates meer kreeg, maar gisteren stonden er dan toch weer 4. Het zou dus zo maar kunnen dat er gewoon geen updates zijn voor de apps die je hebt. Niet iedereen update (regelmatig) de apps.

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
ik snap nog steeds niet dat Microsoft niet wat flexibeler is (zoals android) naar de gebruikers toe.
Verschillende tegels grote maar ook vormen plus foto op achtergrond.
Zou het een stuk meer tweak zijn :)

• defcon84

defcon84

Multipass?

Bart_GR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:58:
Timer staat bij mij op dit moment precies gelijk als gisteren, 310:09:59 .. Logica ontbreekt een beetje.
mss helemaal niet gebeld?
op de vorige nokia's was de lifetimer echt het aantal minuten dat je belde
maar zag er zo uit: "000500:50"

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

peerke63nl schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:38:
[...]

NL FW (KPN) versie1232.5951.1248.1002
Branded KPN firmware dus. Best kans dat KPN deze optie dus bewust uitgeschakeld heeft omdat ze het (nog) niet ondersteunen.

• Martinspire
mrcosmo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:00:
ik snap nog steeds niet dat Microsoft niet wat flexibeler is (zoals android) naar de gebruikers toe.
Verschillende tegels grote maar ook vormen plus foto op achtergrond.
Zou het een stuk meer tweak zijn :)
WP8 != tweak
Android = tweak

Het past gewoon niet bij de ideeën van het OS. Als je graag wilt tweaken kun je beter terecht bij Android. WP8 is dan ook geen OS wat bij tweakers.net past en daardoor ook vaak afgekraakt wordt heb ik het idee. Op de frontpage nemen ze ook elke mogelijkheid aan om MS of zelfs Nokia te bashen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Dat is al enige tijd duidelijk. Toen de Ipad de contest won voor beste E-reader (reviews: Tweakers Awards 2012: de uitslag) toen was het gigantisch duidelijk dat het hier zwaar gesponsored wordt.

Erg jammer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
ivibes schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:35:
[...]

Branded KPN firmware dus. Best kans dat KPN deze optie dus bewust uitgeschakeld heeft omdat ze het (nog) niet ondersteunen.
Het stomme is dat ik zeker weet dat vóór de FW update die functie er wél in zat, maar dta ik die toen niet gebruikte omdat ik meende te weten dat KPN automatiasche datum/tijd-instelling (nog) niet ondersteunt

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
ja idd android is meer tweak maar windows 8 spreekt me gewoon meer aan. Voor mijn gevoel ga ik met andoid terug in de tijd en met windows vooruit. Maar een beetje zelf dingen in kunnen stellen is wenselijk.
waarom dacht je dat het bureaublad nog steeds zo populair is?

• Bart_GR
  • Niet online
defcon84 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:34:
[...]

mss helemaal niet gebeld?
op de vorige nokia's was de lifetimer echt het aantal minuten dat je belde
maar zag er zo uit: "000500:50"
aahaa, is het een counter van je bel minuten? Kan best kloppen, net 5 min gebeld en de counter staat op 310:15:56.. Maar echt niet dat ik dus binnen 1 maand 310 uur heb gebeld 8)7 .. Ik vermoed dat de teller start bij 300:00:00 .. (Bel zo goed als nooit).

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 20:31
Ik heb ook maar even gekeken.
Ik heb vandaag om 08:43 gekeken, toen had ik:
173:19:57
Nu kijk ik net weer om 14:11, en nu heb ik:
173:23:15
Ik heb in die tijd ertussen niet gebelt, alleen naar muziek geluisterd, VK chat gebruikt en foto's gemaakt.

• Ladykiller007
Is dat niet het aantal uur dat de telefoon aan staat?

• Bart_GR
  • Niet online
De teller begint idd niet bij 300, bekeek net een screenshot van mijn teller van 29 maart, toen stond 'ie op 277:46:53.. Nog steeds een mysterie!
Ladykiller007 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:15:
Is dat niet het aantal uur dat de telefoon aan staat?
Nee, als ik 310 deel door 24 (1 dag bestaat immers uit 24u), kom ik uit op 12.9 dagen. Heb het toestel al langer, en staat continu aan..

Heb een tweet naar NokiaNL gestuurd, die geven aan dat het uren:minuten:seconden zijn... maar van wat? Dat krijg ik hopelijk straks te horen :-)

EDIT: antwoord van nokia nederland op mijn tweets:

@nokianl : Dat kunnen we ons voorstellen! R&D geeft aan dat deze niet representatief is en soms niet stopt met tellen. 1/2

@nokianl 2/2 Tevens is dit een verborgen functie die niet bedoeld is voor de eindgebruiker.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart_GR op 09-04-2013 15:04 ]

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Bart_GR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:33:
De teller begint idd niet bij 300, bekeek net een screenshot van mijn teller van 29 maart, toen stond 'ie op 277:46:53.. Nog steeds een mysterie!

[...]

Nee, als ik 310 deel door 24 (1 dag bestaat immers uit 24u), kom ik uit op 12.9 dagen. Heb het toestel al langer, en staat continu aan..

Heb een tweet naar NokiaNL gestuurd, die geven aan dat het uren:minuten:seconden zijn... maar van wat? Dat krijg ik hopelijk straks te horen :-)

EDIT: antwoord van nokia nederland op mijn tweets:

@nokianl : Dat kunnen we ons voorstellen! R&D geeft aan dat deze niet representatief is en soms niet stopt met tellen. 1/2

@nokianl 2/2 Tevens is dit een verborgen functie die niet bedoeld is voor de eindgebruiker.
Er is een app in omloop (ben even de naam kwijt) waar alle Nokia codes met uitleg in staan en het zijn er nogal wat.

Constant aan als in aan aan of in standby aan. Anders zou het best kunnen dat de standby minuten niet tellen. Ofwel wanneer het scherm aan staat of er muziek wordt geluisterd etc.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat ik nog steeds belachelijk vind is dat je het volume niet onafhankelijk kan instellen, dus voor ringtone, gesprekken, games, etc.

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 00:28
Sanction schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:51:
Wat ik nog steeds belachelijk vind is dat je het volume niet onafhankelijk kan instellen, dus voor ringtone, gesprekken, games, etc.
Een van de redenen dat ik ook rustig ga wachten tot er een fatsoenlijke update uit komt.

Sinds september ben ik eigenlijk al het nieuws rond Windows Phone en de Lumia 920 aan het volgen en als ze snel genoeg beschikbaar waren geweest had ik er ook direct een gekocht. Nu vind ik het echter niet meer de moeite waard en wacht ik liever op de volgende Lumia en WP versie. Hopelijk hebben ze tegen die tijd alle bugs er uit gesloopt en wat nodige features toegevoegd.

Verwijderd

Zojuist mailtjes van CB gekregen over de reparatie van m'n telefoon, accuduur die slecht was en scherm die zwart bleef na het bellen. Volgens Nokia bestaan de problemen niet???!!

Nu kan ik kiezen om hem terug te laten komen -met defecten zodat ik hem zelf kan testen- of een "nieuwe" telefoon waarvan de verzegeling is verbroken. Wat zouden jullie doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:27:
Zojuist mailtjes van CB gekregen over de reparatie van m'n telefoon, accuduur die slecht was en scherm die zwart bleef na het bellen. Volgens Nokia bestaan de problemen niet???!!

Nu kan ik kiezen om hem terug te laten komen -met defecten zodat ik hem zelf kan testen- of een "nieuwe" telefoon waarvan de verzegeling is verbroken. Wat zouden jullie doen?
Scherm zwart na bellen is een stof probleem, dus Nokia zal de stofjes verwijderd hebben. Accuduur is van geen enkele smartphone erg lang, gemiddeld een dag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:45:
[...]

Scherm zwart na bellen is een stof probleem, dus Nokia zal de stofjes verwijderd hebben. Accuduur is van geen enkele smartphone erg lang, gemiddeld een dag.
Maar 6 uur zonder ook maar iets van apps te hebben geïnstalleerd, ben ook wel benieuwd of de stof weg is. We zullen zien.

Verwijderd

Waar kan ik mijn telefoon nr's raadplegen op skydrive / cloud?

Heb de pech dat mijn Lumia 920 verzonden is voor reparatie en dat er geen enkel nr op de sim kaart terug te vinden is.

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je linksboven in het scherm op het pijltje omlaag drukt naast 'skydrive' kan je contacten aanklikken. Daar staan al je contacten. Doch zonder telefoonnummers zie ik nu.

• Martinspire
people.live.com zou als het goed is het meeste moeten weergeven

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:33:
people.live.com zou als het goed is het meeste moeten weergeven
Merci :)

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ja, nooit geweten. :)

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02

Instatic

To Be Or Not To Be

Voor de mensen die graag foto's willen uploaden naar hun Instagram account via hun windows phone. Er is nu een onofficiële Instagram app genaamd Instagraph (helaas niet gratis) waarmee dat mogelijk is.
Het is niet mogelijk om een Instagram account aan te maken met de app, dus je moet wel al een instagram account hebben of aanmaken via een android/ios toestel of met bluestacks op je pc.
feed bekijken ,browesen etc. is niet mogelijk met de app puur en alleen uploaden.

Bronnen:
http://www.wpcentral.com/...indows-phone-8-instagraph
http://www.wpcentral.com/...phone-right-now-instagram

That Is The Question

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Bij mij staat er na 3 maanden gebruik nog steeds 00:00:00
Bart_GR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:33:

Verwijderd

Hoi allen, ben nieuw hier. Heb een Lumia 920 sinds een dikke week.
Prima smartphone trouwens!
Sinds vanmorgen staat er op mijn startscherm (schermafbeelding) rechts beneden "f 13". Iemand een idee wat dat betekent?
Thanks !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 16:35 ]

• Ladykiller007
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:34:
Hoi allen, ben nieuw hier. Heb een Lumia 920 sinds een dikke week.
Prima smartphone trouwens!
Sinds vanmorgen staat er op mijn startscherm (schermafbeelding) rechts beneden "f 13". Iemand een idee wat dat betekent?
Thanks !
facebook....

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:53
facebook berichten idd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:34:
Thanks !
Ik zie geen schermafbeelding

• defcon84

defcon84

Multipass?

_O-

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Damn mijn Vodafone branded toestel heeft ook nog steeds geen update ontvangen, wel raar omdat ze met portico júist heel snel waren.. naja nog maar even volhouden. Ik irriteer me trouwens het meest aan dat overdreven geluid van die trilmotor.. damn

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
dreameater schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:56:
Damn mijn Vodafone branded toestel heeft ook nog steeds geen update ontvangen, wel raar omdat ze met portico júist heel snel waren.. naja nog maar even volhouden. Ik irriteer me trouwens het meest aan dat overdreven geluid van die trilmotor.. damn
Zoals al eerder hier op het forum gedeelt was, is de uitrol van de update gestaakt door Nokia. De update die zoveel moest fixen bleek bugs te bevatten.

Nog even wachten dus :)

Edit:

Source: http://au.ibtimes.com/art...8-update.htm#.UWWE1JP-Hmo

Er zijn meer sites met deze informatie, echter kon ik zo snel die niet vinden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PvtMashkov op 10-04-2013 17:28 ]

Verwijderd

Ok Thanks. En hoe komt het dat dat niet verdwijnt? Ben ondertussen al op Facebook geweest en alle meldingen bekeken.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Toch apart dat ik helemaal geen bugs ben tegengekomen die in die FW zouden moeten zitten...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-01 09:50

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Sinds een paar dagen mijn Lumia 920, nu heb ik dus een flikkering in mijn scherm, dit treedt op als je bijvoorbeeld je games hub open, dat ziet er dus uit alsof je een oude monitor op een lage hz hebt draaien.
Dit heb ik echt niet altijd, de ene keer is er niets aan de hand en blijft ook zo, dan wil ik hem later weer gebruiken en dan is het er weer. Er zit geen logica in.

Ik had al gezocht in dit topic, maar zag niet zo gauw hier antwoorden op, ook via google kom ik niet ver.

Weet iemand of dit kan worden opgelost met software, of dat dit echt alleen met reparatie kan worden opgelost?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

En als je je 'Helderheid' niet op automatisch zet, maar op laag, normaal of hoog, gebeurt het dan ook?

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ja, staat daar geheel los van. Ook het hele gebeuren van resetten enz (incl hard reset) in het donker etc werkt niet.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• LessRam
Scrisissszzz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:20:
Toch apart dat ik helemaal geen bugs ben tegengekomen die in die FW zouden moeten zitten...
Wat mij opvalt als "bug" in 1308:

1) Tijd Automatisch instellen - OPTIE VERDWENEN
2) Store Tile toont geen updates meer
3) On Screen Buttons veeeeel te fel als ze aan staan qua licht (???
4) Sommige RSS achtige apps, zijn opeens niet meer weg te krijgen met back-button (bijv. Nu.nl, blijft op bericht staan hoevaak je ook de back knop indrukt)
...
Wie vult aan?

[ Voor 29% gewijzigd door LessRam op 10-04-2013 22:26 ]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo, ik ben nieuw en heb sinds vandaag een Lumia 920. Deze heeft echter, zoals ik van veel mensen heb gelezen het ratelende geluid bij de trilfunctie.

Ook heb ik gelezen dat dit bij mensen is verholpen met de 1308 update.
Dus even een vraag aan de mensen die de 1308 update al hebben geïnstalleerd en ook het ratelende geluid hebben/hadden, is het verholpen?

Ik zit er namelijk over te denken om mijn Lumia terug te sturen en een andere te kopen, aangezien het ratelende geluid niet bij alle 920's voorkomt. Maar als het verholpen wordt met die update hoeft dat natuurlijk niet.

En over de Lumia 920. Wat een toestel _/-\o_ Ik had een Lumia 800, maar dit is echt een vooruitgang. Zo'n mooi scherm, zo verschrikkelijk snel (wat een verademing). Apps werken gewoon goed, waar dit in WP7.8 meestal niet het geval was.
Ben er heel erg blij mee :)

Verwijderd

Sanction schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:51:
Precies, erger me zelf er ook enorm aan.

En het feit dat er amper verschil is tussen volume 1 en 5.

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:26:
[...]
Precies, erger me zelf er ook enorm aan.
En het feit dat er amper verschil is tussen volume 1 en 5.
idem!!! Ik irriteer me eraan dat ze 2 verdiepingen hoger nog horen wanneer ik een whatsapp binnen krijg, dat wil ik niet. Wel wil ik dat desnoods het hele huis wakker wordt als ik gebeld wordt. Maar dat verschil maken is onmogelijk.

• LessRam
Tropicc schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:25:
Hallo, ik ben nieuw en heb sinds vandaag een Lumia 920. Deze heeft echter, zoals ik van veel mensen heb gelezen het ratelende geluid bij de trilfunctie.

Ook heb ik gelezen dat dit bij mensen is verholpen met de 1308 update.
Dus even een vraag aan de mensen die de 1308 update al hebben geïnstalleerd en ook het ratelende geluid hebben/hadden, is het verholpen?

En over de Lumia 920. Wat een toestel _/-\o_ Ik had een Lumia 800, maar dit is echt een vooruitgang. Zo'n mooi scherm, zo verschrikkelijk snel (wat een verademing). Apps werken gewoon goed, waar dit in WP7.8 meestal niet het geval was.
Ben er heel erg blij mee :)
Ik had voor 1308 het ratelende geluid ook, maar sinds 1308 niet meer. Maar of het echt verholpen is vraag ik me af. Ik vermoed dat de frequentie van de trilling dusdanig veranderd is waardoor die resonantie niet meer ontstaat.

Ik ben ook over gegaan van de L800 naar de L920, maar qua scherm heb ik een andere mening. Buiten dat hij natuurlijk fysiek groter is en (voor mij) daarmee fijner. Vind ik hem qua kleuren wel minder. Leg ze maar eens naast elkaar en ondanks dat de L920 super is, is het contrast van de L800 wel helemaal gigantisch. Naast elkaar is de L920 toch grijzig.
En qua apps.... op de L800 werkten ze bij mij even goed als op de L920.

Zelf zie ik verschil in de snelheid, de grootte, nieuwere apps, en foto/film kwaliteit. Daarnaast vind ik het heeeeeeeerlijk dat Zune niet meer nodig is om er muziek op te zetten. gewoon drag&drop. En tenslotte hoop ik dat geluids opnamen echt beter zijn; bas geluiden niet meteen het opname volume verlagen, wat de L800 wel doet. Maar tot op nu nog geen concert bezocht met de L920

• Tropicc
LessRam schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:34:
[...]

Ik had voor 1308 het ratelende geluid ook, maar sinds 1308 niet meer. Maar of het echt verholpen is vraag ik me af. Ik vermoed dat de frequentie van de trilling dusdanig veranderd is waardoor die resonantie niet meer ontstaat.

Ik ben ook over gegaan van de L800 naar de L920, maar qua scherm heb ik een andere mening. Buiten dat hij natuurlijk fysiek groter is en (voor mij) daarmee fijner. Vind ik hem qua kleuren wel minder. Leg ze maar eens naast elkaar en ondanks dat de L920 super is, is het contrast van de L800 wel helemaal gigantisch. Naast elkaar is de L920 toch grijzig.

Zelf zie ik verschil in de snelheid, de grootte, nieuwere apps, en foto/film kwaliteit. Daarnaast vind ik het heeeeeeeerlijk dat Zune niet meer nodig is om er muziek op te zetten. gewoon drag&drop. En tenslotte hoop ik dat geluids opnamen echt beter zijn; bas geluiden niet meteen het opname volume verlagen, wat de L800 wel doet. Maar tot op nu nog geen concert bezocht met de L920
Het is dan inderdaad vooral snelheid bij de apps. Neem bijvoorbeeld de app van nu.nl. Op de 920 is die direct opgestart en toont vrijwel direct het laatste nieuws. Op de 800 duurt het vrij lang voordat hij opgestart is, en dan duurt het ook nog even voordat er nieuw nieuws komt.
Whatsapp ook. Op de 800 ergerde ik me eraan dat het opstarten zo lang duurde, of het momentje wachten als je via 'multitasken' terug in whatsapp kwam. Op de 920 start hij vrijwel direct op en is hij ook met multitasken direct terug. Vooral fijn als je hem net hebt afgesloten en iemand stuurt nog een berichtje.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

[...]Ik ben ook over gegaan van de L800 naar de L920, maar qua scherm heb ik een andere mening. Buiten dat hij natuurlijk fysiek groter is en (voor mij) daarmee fijner. Vind ik hem qua kleuren wel minder. Leg ze maar eens naast elkaar en ondanks dat de L920 super is, is het contrast van de L800 wel helemaal gigantisch. Naast elkaar is de L920 toch grijzig.
De 800 heeft een amoled scherm, 920 een lcd.

Ik begrijp wat je bedoel hoor, mijn oude Omnia 7 heeft ook een amoled, de kleuren daarvan waren veel intenser en het zwart veel zwarter. Kleur echtheid van amoled is en blijf wel een probleem. Als hobby fotograaf vind ik de kleur echtheid een stuk belangrijker, maar als WP gebruiker vind ik amoled mooier, dus ja, het is maar wat je wilt.

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:28:
[...]

idem!!! Ik irriteer me eraan dat ze 2 verdiepingen hoger nog horen wanneer ik een whatsapp binnen krijg, dat wil ik niet. Wel wil ik dat desnoods het hele huis wakker wordt als ik gebeld wordt. Maar dat verschil maken is onmogelijk.
Bij mij is het echt merkbaar irritant wanneer ik naar muziek luister tijdens het werk met oortjes.

Ik kan de collega's niet meer horen als het op volume 1 staat en lager kan niet 8)7

• LessRam
Benjamin- schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:41:
[...]

De 800 heeft een amoled scherm, 920 een lcd.

Ik begrijp wat je bedoel hoor, mijn oude Omnia 7 heeft ook een amoled, de kleuren daarvan waren veel intenser en het zwart veel zwarter. Kleur echtheid van amoled is en blijf wel een probleem. Als hobby fotograaf vind ik de kleur echtheid een stuk belangrijker, maar als WP gebruiker vind ik amoled mooier, dus ja, het is maar wat je wilt.
Weet ik L800 Amoled, 920 LCD. Dus is ook heel verklaarbaar.
Al snap ik niet dat ze hun nieuwe flagship van een minder scherm hebben voorzien, en geen Xenon flits. De L920 met die 2 dingen (welke ze al in eerdere toestellen hebben gebruikt) had hem "the max" gemaakt.
Op het scherm ziet de Amoled er gewoon veel mooier uit, realistisch of niet. Als fotograaf zou me dat niet veel uitmaken.... het is maar het scherm, niet de foto zelf. Om nog maar te zwijgen over het feit of een hobby fotograaf de L920 ook maar enigzins als optie ziet voor zijn hobby. Mijn inziens is zelfs een hobby fotograaf nog steeds beter af met een instant 300 euro camera van 3 jaar geleden met "12 Megapixel".
Betekend niet dat ik de camera van de L920 afdoe. Want die camera was voor mij 1 van de belangrijkste aankoop redenen. Ik wilde de beste camera die er is. (Okee als ik alleen daarna had gekeken was de Nokia 808 een betere keuze)

[ Voor 7% gewijzigd door LessRam op 10-04-2013 23:06 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je begrijpt me niet goed. Een hobby fotograaf gebruikt de Lumia niet voor foto's maken, maar om ze te kunnen laten zien, dan is kleur echtheid belangrijk. Ik zat dan flink wat tijd te steken voor goede foto's en dan de RAWs bewerken in Lightroom voor de juiste kleuren, om dan het amoled scherm mijn foto's helemaal te verzieken.

Tevens kan ik zeggen dat ik als hobby fotograaf, achter dat bedrag een nulletje kan zetten en dan nog steeds iets te laag zit qua uitgave aan mijn aparatuur. :P

• LessRam
;) Ik begreep je wel. Had alleen even zin lekker te porren, sorry.
Maar RAW fotos uren bewerken om ze vervolgens realistisch om een L800 schermpje te laten zien.... ???? Daar lijkt mij het scherm formaat alleen al niet voldoende voor. Op een L800 laat ik ze zien omdat je even niets anders voor handen hebt (nogmaals; mijn inziens). Wil ik ze echt tonen en daarvoor tijd erin steken zou een 10inch tablet toch het minste zijn.
Maar dat terzijde.
De Lumia800 geeft (te) mooie kleuren, en maakt mindere fotos.
De Lumia920 maakte betere fotos, en geeft realistischere kleuren
Daar zijn we het over eens....

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben een L920-gebruiker van 'het eerste uur' in Nederland, dus vanaf halverwege januari. Ik ben nog steeds erg tevreden met het apparaat. Ik kwam van een HTC Touch Diamond Pro zonder internet, dus de hele 'moderne' smartphone-wereld was nog nieuw voor mij. Dit kan mijn ervaring misschien wat biassen.

In de eerste 1 à 2 weken een paar vastlopers met sponane reboot gehad. Daarna nooit meer gezien. Apparaatje moest zich aanpassen aan zijn nieuwe omgeving?

Verder in het begin batterij-issues: zonder dat ik iets deed, besloot hij op willekeurige momenten de batterij ineens leeg te trekken en werd hij erg warm. Alleen een reboot of soft reset loste dit op. Later bleek het een mailaccount te zijn, die bleef hangen tijdens een van zijn sync-pogingen. Er bleef non-stop 'synchroniseren' boven in beeld staan en er gebeurde verder niets. Het mailaccount op handmatig gezet (ik heb mijn pc voor mail, op de phone is het alleen voor naslag) en daarna geen problemen meer gehad. Batterij zit na een dag normaal gebruik (met alles qua radio's en zenden aan) rond de 30% à 40% en dan gaat hij voor het slapen gaan op de lader. Misschien niet geweldig, maar prima werkbaar omdat ik ervan uitga dat ik elke dag wel kan laden.

De 'rattle' heb ik me nooit druk om gemaakt. Hij was inderdaad wat luidruchtig, en dat is na de 1308-update helemaal verholpen. Ik merkte dat ik ineens mijn WhatsApp-berichten niet meer binnen 'hoorde' komen, terwijl mijn telefoon op stil op mijn bureau lag. Eerder een nadeel voor mij dus :). De fix aan de trilstand is ook duidelijk merkbaar wanneer je hem om de draadloze lader legt. Waar dat vroeger een vrij felle tril was, komt het nu veel vloeiender en rustiger over.

Wat ik echt een van de beste apps vind, is Skype. Programma draait non-stop op de achtergrond en de belkwaliteit is prima. Ook de messaging-functie is een prima vervanger voor WhatsApp (als tenmiste iedereen dat zou gebruiken).

Grote nadelen kan ik zo niet bedenken. Het aanbod van apps is prima (is mis alleen een goede SIP-softphone), maar soms vind ik het vervelend dat je in reclames op tv of in magazines ziet dat je 'de app' uit je Store kunt halen en dat het dan alleen om Android of iOS gaat. Ik hoop dat Windows Phone ook snel serieus genomen wordt door partijen die dergelijke apps uitbrengen.

Nog een laatste nadeel: als ik een close-upfoto wil maken (en dan echt heel dichtbij), dan lijkt hij scherp te stellen, maar op het laatste moment toch weer naar 'default' te gaan, waardoor je een onscherpe foto krijgt. Ik vind het jammer dat hij niet de beste focus opzoekt en die vasthoudt, of dat nu echt scherp is of niet.

Zo, dit had misschien beter in een product-review gekund, maar nu staat het hier al :P.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 14:15

mrsar

waar een sar is,is een wodka

van die close-up, probeer het eens met de hardwarematige knop,die kan je half indrukken om scherp te stellen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:09
Merken jullie nog verschil in camera met de 1308 update? Nog steeds aan het dubben om hem handmatig te updaten...

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2025
mrsar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:10:
probeer het eens met de hardwarematige knop,die kan je half indrukken om scherp te stellen :)
Dan stelt hij gewoon niet scherp. Hij probeert het wel, maar net als je denkt: "nu stoppen, scherp genoeg!" schiet hij weer naar 'ver weg'. Zelfde gedrag dus, behalve dat hij natuurlijk geen foto maakt als je hem maar half indrukt. Een workaround is om de camera iets verder weg te houden, zodat hij wel scherp stelt (half indrukken) en dan de camera naar voren bewegen.

Ik heb het idee dat hij voor scherpstellen iets over het scherpste punt heen moet, omdat hij die kan detecteren. Als je dus een object op precies de minimale afstand hebt, kan hij er niet overheen, waardoor hij niet scherp stelt. Misschien moet ik voor dergelijke foto's geen smartphone gebruiken, maar een apparaat waarbij je de auto-focus uit kunt zetten ;).
m0ridin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:20:
Merken jullie nog verschil in camera met de 1308 update?
Ik heb zelf geen verschil gemerkt, maar ik heb ook niet mijn best gedaan om gelijkwaardige omstandigheden te creëren zodat ik kan vergelijken.

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 09:16
jeej, na meer dan een maand geen updates te hebben ontvangen vanuit de store nu opeens 23 updates... Ik vind dat toch een merkwaardig verschijnsel, hoop dat dit met de 1308 wat consequenter gaat werken.

Verwijderd

Pfff... Heb ik eindelijk een L920 die niet meer constant vasthangt, is het nu de batterij! Gisteravond 100%, vanmorgen nog maar 69%. En dan ligt hij dus echt alleen maar op het nachtkastje te niksen.

Heb tot nu toe alleen de Facebook app en twee Angry Birds spellen erop, en heb Gmail, Hotmail en Facebook gekoppeld. Beide mailboxen staan al ingesteld op handmatig synchroniseren, achtergrondtaken die kunnen worden afgesloten (Angry Birds Roost en Drive Here Beta), zijn afgesloten.

Dus ik snap echt niet waar m'n batterij zo snel aan opgaat midden in de nacht...

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:34:
Pfff... Heb ik eindelijk een L920 die niet meer constant vasthangt, is het nu de batterij! Gisteravond 100%, vanmorgen nog maar 69%. En dan ligt hij dus echt alleen maar op het nachtkastje te niksen.

Heb tot nu toe alleen de Facebook app en twee Angry Birds spellen erop, en heb Gmail, Hotmail en Facebook gekoppeld. Beide mailboxen staan al ingesteld op handmatig synchroniseren, achtergrondtaken die kunnen worden afgesloten (Angry Birds Roost en Drive Here Beta), zijn afgesloten.

Dus ik snap echt niet waar m'n batterij zo snel aan opgaat midden in de nacht...
hij heeft wel een week nodig om bij te komen, dus geef het een paar dagen alsie nieuw is.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:21:
[...]

Mail naar nokia, ups of duits reparatiebedrijf?
Nokia.Intellifix.NL (apestaartje) bertelsmann.de

Verwijderd

badluckboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:36:
[...]

hij heeft wel een week nodig om bij te komen, dus geef het een paar dagen alsie nieuw is.
Oke... Is het raadzaam om hem telkens leeg te laten lopen, of toch beter om telkens te blijven bijladen?

• Bart_GR
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:53:
[...]

Oke... Is het raadzaam om hem telkens leeg te laten lopen, of toch beter om telkens te blijven bijladen?
Telkens bijladen. Accu's in moderne telefoons vinden het fijn om vaak opgeladen (tot 100%!) te worden. Ze blijven langer hun capaciteit houden op deze manier. Van compleet laten leeg lopen slijten ze meer dan regelmatig bijladen tot 100%.

Verwijderd

Bart_GR schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:55:
[...]

Telkens bijladen. Accu's in moderne telefoons vinden het fijn om vaak opgeladen (tot 100%!) te worden. Ze blijven langer hun capaciteit houden op deze manier. Van compleet laten leeg lopen slijten ze meer dan regelmatig bijladen tot 100%.
Oké, thanks! In dat geval gaat de lader maar mee naar m'n werk.

Verwijderd

Eagle_Erwin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:32:
[...]

Dan stelt hij gewoon niet scherp. Hij probeert het wel, maar net als je denkt: "nu stoppen, scherp genoeg!" schiet hij weer naar 'ver weg'. Zelfde gedrag dus, behalve dat hij natuurlijk geen foto maakt als je hem maar half indrukt. Een workaround is om de camera iets verder weg te houden, zodat hij wel scherp stelt (half indrukken) en dan de camera naar voren bewegen.

Ik heb het idee dat hij voor scherpstellen iets over het scherpste punt heen moet, omdat hij die kan detecteren. Als je dus een object op precies de minimale afstand hebt, kan hij er niet overheen, waardoor hij niet scherp stelt. Misschien moet ik voor dergelijke foto's geen smartphone gebruiken, maar een apparaat waarbij je de auto-focus uit kunt zetten ;).

[...]

Ik heb zelf geen verschil gemerkt, maar ik heb ook niet mijn best gedaan om gelijkwaardige omstandigheden te creëren zodat ik kan vergelijken.
Als je hem bij de foto-instellingen in de Close-Up stand zet dan kun je verbluffend dichtbij scherpstellen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 09:12 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:03
mkrijt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:38:
jeej, na meer dan een maand geen updates te hebben ontvangen vanuit de store nu opeens 23 updates... Ik vind dat toch een merkwaardig verschijnsel, hoop dat dit met de 1308 wat consequenter gaat werken.
Ik heb gemerkt dat als je de store elke dag even opent, je vaak een paar uur later een aantal updates hebt (tenzij er niks te updaten valt). Het lijkt er, voor zover ik kan beoordelen, op dat de taak die checkt of er updates zijn niet vanzelf gaat draaien, maar alleen nadat je de store even gestart hebt. Dus ik start elke morgen even de store op en later op de dag zijn er vaak een aantal updates.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• LessRam
Ik kreeg vandaag voor het eerst een update te zien op de Live Tile. De eerste sinds aanschaf van de L920, 2 weken geleden. Al was het maar 1 update (de app "Populaire Apps") Dit is een update van 22 Februari....

Weet niet of het toeval was, maar hij kwam binnen een 20 minuten nadat ik besloten had de store maar eens open te laten staan op het scherm.

• Tropicc
Op mijn lumia 800 kreeg ik nooit app updates. Dit kwam omdat mijn telefoon 's nachts altijd op vliegtuigstand had staan en juist 's nachts gaat hij updates ophalen. Heb hem sinds toen gewoon op stil gezet en nu heb ik geregeld 's ochtends een paar updates. Weet niet of het op de Lumia 920 ook zo werkt.

• PvtMashkov
Laatste nieuws:

"Nokia Announces Software Updates for Lumia 920, 820 and 620 Windows Phones"

http://pocketnow.com/2013...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 25% gewijzigd door PvtMashkov op 11-04-2013 10:53 ]

Verwijderd

PvtMashkov schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:53:
Laatste nieuws:

"Nokia Announces Software Updates for Lumia 920, 820 and 620 Windows Phones"

http://pocketnow.com/2013...lvr.it&utm_medium=twitter
Die update kreeg ik paar weken terug al binnen op mijn Lumia 920

• PvtMashkov
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:56:
[...]

Die update kreeg ik paar weken terug al binnen op mijn Lumia 920
Die heb ik nooit gehad omdat Nokia die update relatief snel weer staakte. Blijkbaar wordt deze opnieuw uitgerold.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:09
Gister na een week de 920 van mijn vrouw terug gekregen, configuratie ging goed. eerste mail die binnenkwam toestel loopt vast en is alleen los te krijgen met een reset :( om gek van te worden. Net belt ze me dat ze ineens uit het niets om een simpin gevraagd word, ze was aan het browsen en kreeg ineens die melding (dus geen reset geweest. Iemand enig idee hoe coulant KPN is in combinatie met toestel lease of ze eventueel voor een ander toestel zouden gaan?

:(

Verwijderd

Bart_GR schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:55:
[...]

Je kan de batterij wel af en toe (bijvoorbeeld 1 keer per 2 of 3 maanden) bijna of helemaal leeg laten lopen.
Dat hercalibreert de verbruiksmeting.
Je telefoon kan namelijk niet meten hoeveel stroom er in je batterij zit maar meet bijvorobeeld de geleverde spanning en leidt het daarvan af. Dat soort metingen is nogal gevoelig voor allerlei invloeden bijvoorbeeld de temperatuur en of je telefoon beweegt of stil ligt. Daarom moet je ook die percentages van batterij capaciteit niet al te serieus nemen.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:53:
[...]

gebruik hem gewoon normaal, als hij maar niet dood uitvalt(0%)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
badluckboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:12:
[...]

gebruik hem gewoon normaal, als hij maar niet dood uitvalt(0%)
Nog meer info hier over? Kijk eens hier: http://batteryuniversity.com/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

[...]
En tenslotte hoop ik dat geluids opnamen echt beter zijn; bas geluiden niet meteen het opname volume verlagen, wat de L800 wel doet. Maar tot op nu nog geen concert bezocht met de L920
Ik heb nu met mijn 920 2 concerten bezocht en ben duidelijk wél te spreken over de opname kwaliteit, het filmen echter is wat lastiger.. hij wil extreem snel weer scherpstellen wat niet echt goed lukt met lasers, rook & veel belichting.. Bij het 2e filmpje ging dit iets beter.

oordeel zelf:

YouTube: Survival - Muse 2nd law tour @ Ziggo Dome 17 December [GOOD SOUND]

YouTube: The Killers live 11-03-2013 @ Ziggo Dome - When you where young - Good Sound Quality

Beide opgenomen in 't Ziggo dome

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Martinspire
Locks schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:03:
Gister na een week de 920 van mijn vrouw terug gekregen, configuratie ging goed. eerste mail die binnenkwam toestel loopt vast en is alleen los te krijgen met een reset :( om gek van te worden. Net belt ze me dat ze ineens uit het niets om een simpin gevraagd word, ze was aan het browsen en kreeg ineens die melding (dus geen reset geweest. Iemand enig idee hoe coulant KPN is in combinatie met toestel lease of ze eventueel voor een ander toestel zouden gaan? :(
Die sim pin zou je eigenlijk aan het begin moeten hebben gehad bij de setup. Ik weet niet waarom ie dan later komt, maar dat is altijd wel nodig. Het is niet alsof je die altijd moet indrukken of je moet hem laten staan als ontgrendelingscode. Volgens mij zat dat Instellingen->Toepassingen (2e tab)->Telefoon en dan onderaan "simbeveiliging".

Mail die vastloopt is ook wel apart. Weet je zeker dat de instellingen goed staan? Ik zie op het net dat het mogelijk een conflict is met skype. Ook kun je even bij accounts kijken welke blijft hangen op synchroniseren. In ieder geval zag ik dit en dit. Waarbij die laatste aangeeft dat je even skype eraf moet gooien. Alles moet synchroniseren en vervolgens weer skype erop zetten.

• Wognummer
Martinspire schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:15:
[...]

Die sim pin zou je eigenlijk aan het begin moeten hebben gehad bij de setup. Ik weet niet waarom ie dan later komt, maar dat is altijd wel nodig. Het is niet alsof je die altijd moet indrukken of je moet hem laten staan als ontgrendelingscode. Volgens mij zat dat Instellingen->Toepassingen (2e tab)->Telefoon en dan onderaan "simbeveiliging".

Mail die vastloopt is ook wel apart. Weet je zeker dat de instellingen goed staan? Ik zie op het net dat het mogelijk een conflict is met skype. Ook kun je even bij accounts kijken welke blijft hangen op synchroniseren. In ieder geval zag ik dit en dit. Waarbij die laatste aangeeft dat je even skype eraf moet gooien. Alles moet synchroniseren en vervolgens weer skype erop zetten.
Vergeten te vermelden dat ze er al mee gebeld had dus de sim pin al ingevoerd had :(

alle accounts waren gesynct inmiddels ook tijdens het kijken van een youtube video via Facebook alweer een keer blijven hangen

• Martinspire
Locks schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:19:
[...]

Vergeten te vermelden dat ze er al mee gebeld had dus de sim pin al ingevoerd had :(

alle accounts waren gesynct inmiddels ook tijdens het kijken van een youtube video via Facebook alweer een keer blijven hangen
Hmm dat is niet zo mooi. En is de 1308 update ook nog niet beschikbaar? (Even kijken bij instellingen->telefoonupdates) ?

• Wognummer
stond er al op toen hij vorige week wegging

• Martinspire
Locks schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:38:
stond er al op toen hij vorige week wegging
Hmm, dat is wel erg apart dan.
Maar heb je al skype er even afgegooid en alles handmatig even nog extra laten synchroniseren (even lang je vinger op de account houden en dan synchroniseren) om vervolgens skype er weer op te zetten?

Pagina: 1 ... 71 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;