[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.456 views

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:21:
[...]

Mail naar nokia, ups of duits reparatiebedrijf?
Ik kan ook geen mailadres vinden. Hoop hem morgen te ontvangen. Ben ook wel weer klaar met mijn SGS.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:59:
[...]
De batterij gaat na een paar weken langer meegaan, nog te vroeg om je daar zorgen over te maken.

En als je batterij wilt sparen moet je eens een kijkje nemen welke apps in de background draaien en die eventueel afzetten.
Mijn batterij gaat nog steeds geen dag mee hoor. Heb geen enkele app in de achtergrond draaien die ik kan blokkeren. Heb zelfs geen battery stats meer draaien omdat ik dat niet durf. locatie uit, wifi uit, bluetooth uit en nfc uit. Ik ga ervanuit dat WhatsApp de boosdoener is aangezien ik daar wel veel gebruik van maak, maar blij met de batterij ben ik totaal niet.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb nog niets kunnen ontdekken en als ik zo teruglees, de mensen die de 1308 update al langer hebben, ook niet ... maar nu zie ik hier weer het volgende:

http://www.wpcentral.com/...rmware-connectivity-issue

Zijn er mensen die dit na hun update ook zien ?

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09-2025
bhorvers schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:38:
Ik heb nog niets kunnen ontdekken en als ik zo teruglees, de mensen die de 1308 update al langer hebben, ook niet ... maar nu zie ik hier weer het volgende:

Ik had dit al voor de update maar ik dacht dat het kwam door Vodafone. Wat ik heb gedaan is twee APN's aangemaakt, als het internet dan weer weg is of heel traag dan switch ik. Vervolgens heb ik dan weer een goede internet verbinding!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-01 13:28
Rips10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:36:
[...]

Mijn batterij gaat nog steeds geen dag mee hoor. Heb geen enkele app in de achtergrond draaien die ik kan blokkeren. Heb zelfs geen battery stats meer draaien omdat ik dat niet durf. locatie uit, wifi uit, bluetooth uit en nfc uit. Ik ga ervanuit dat WhatsApp de boosdoener is aangezien ik daar wel veel gebruik van maak, maar blij met de batterij ben ik totaal niet.
Dan gebruik je wel erg veel Whatsapp, of is er iets mis met je accu. Als je niet veel aan het browsen bent kun je ook de verbinding op 2G zetten, dat scheelt aanzienlijk. Mocht je veel onderweg zijn is een Duracell oplader voor onderweg een oplossing; ook een tijdje terug aangeschaft voor €25; hoef je niet meer 'bang' te zijn dat je accu het niet volhoudt :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[...]

Ik merk dat vooral met groepsgesprekken met veel berichten dat accuduur aanzienlijk afneemt. Als ik whatsapp een dag veel minder gebruik, heb ik 's avonds nog een half volle accu.

• Rips10
Bart_GR schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:55:
[...]
Ik merk dat vooral met groepsgesprekken met veel berichten dat accuduur aanzienlijk afneemt. Als ik whatsapp een dag veel minder gebruik, heb ik 's avonds nog een half volle accu.
Ja, ik heb nogal wat groepsgesprekken dat zal het dan wel zijn, maar is er eigenlijk ook 1 manier om whatsapp geheel uit te zetten(behalve alle internet uitzetten) ?
bhorvers schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:38:
maar nu zie ik hier weer het volgende:

Ik heb hier inderdaad ook altijd al last van. Dus ook al voor de update. De gegevens die Vodafone stuurt(bij het eerste gebruik) zijn sowieso ook niet beschikbaar als je die wil downloaden.

[ Voor 33% gewijzigd door Rips10 op 04-04-2013 10:16 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dewaterweg schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:49:
[...]

Ik had dit al voor de update maar ik dacht dat het kwam door Vodafone. Wat ik heb gedaan is twee APN's aangemaakt, als het internet dan weer weg is of heel traag dan switch ik. Vervolgens heb ik dan weer een goede internet verbinding!
Ik heb dan wel een Lumia 820, maar ervaar met Vodafone exact hetzelfde issue :( Hoopte juist dat de update dit zou verhelpen....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

[...]
In de tweakers test gaat de accu bij zwaar gebruik 15 uur mee. Iets meer dan een SIII of een HTC One X maar wat minder dan een iPhone.
Maar dus wel iets minder dan een dag bij erg zwaar gebruik.

Overigens merkte ik dat de telefoon vanzelf wat minder gebruikt wordt na een paar weken. De eerste dagen ben je toch wat flink wat intensiever met je nieuwe telefoon bezig dan normaal en wil je die ook vaker laten zien aan je vrienden en/ of collega's. Als je dat in standby uren omzet neemt je accuduur zo met een paar uur toe.

Verder kan het nog veel uit maken of je provider binnen bij je thuis, of binnen in je werk/school een goede verbinding hebt omdat een matige verbinding ook meer energie vergt van je telefoon.

• Bart_GR
  • Niet online
Rips10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:59:
[...]

Ja, ik heb nogal wat groepsgesprekken dat zal het dan wel zijn, maar is er eigenlijk ook 1 manier om whatsapp geheel uit te zetten(behalve alle internet uitzetten) ?
Ja, whatsapp verwijderen :Y)

Je kan ook stop the music! downloaden uit de appstore, die killt het process van whatsapp. Maar zodra je nieuwe berichten binnenkrijgt staat de app weer aan natuurlijk.

• Rips10
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:16:
[...]

In de tweakers test gaat de accu bij zwaar gebruik 15 uur mee. Iets meer dan een SIII of een HTC One X maar wat minder dan een iPhone.
Maar dus wel iets minder dan een dag bij erg zwaar gebruik.
Nouja zwaar gebruik kan ik het niet meer noemen, ik gebruik niet heel veel naast whatsapp en heb alle functies ongeveer uit staan om de batterij maar te sparen.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik ben vast niet de enige die zo geniet van nokia music.
Nou is er sinds kort een Nokia Music+ Abbo beschikbaar voor de liefhebber. http://www.computeridee.n...music-deze-week-nederland

Er wordt overal gezegd dat je ook de nokia streams kan luisteren op je pc of tablet.
Maar dat heb ik nog niet echt uitgevonden.

Iemand een idee?

https://www.youtube.com/@droommotor

Verwijderd

Met je webbrowser naar http://music.nokia.com/nl/nl gaan, inloggen en afspelen maar

URL fix 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 15:31 . Reden: url fix ]

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:39
Rips10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
[...]

Nouja zwaar gebruik kan ik het niet meer noemen, ik gebruik niet heel veel naast whatsapp en heb alle functies ongeveer uit staan om de batterij maar te sparen.
Je bent niet de enige hoor.
Die van mij springt na ong. 13 uur in standby modus.
Wat doe ik dan? Offline muziek luisteren voor een uurtje of 8. Af en toe whatsapp berichten lezen. Af en toe "World Domination" (online risk) spelen.

In het begin ging het beter. Dus ik denk dat het aan software ligt. Hoogstwaarschijnlijk WhatsApp. Tegenwoordig crasht mn toestel ook regelmatig.
Alle updates maken het bij mij instabieler. Wacht nu op de nieuwe update.

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:12
Iemand met een Duitse Lumia 920 al de 1308 update ontvangen?
Heb op m'n Lumia via navifirm 1232.5951.1249.1002 firmware geflashed een tijd geleden.
Geen problemen met store update notificaties maar zit al sinds eergisteren handmatig naar telefoon updates te zoeken maar deze geeft aan dat er geen update is. Lumia ook al op USA en Duits gezet maar biedt ook geen soelaas.

Verwijderd

Zojuist na anderhalve week m'n 920 kunnen ophalen. Zoals gedacht is er nieuwe software opgekomen, maar geen nieuwe firmware. Ben eens benieuwd of het toestel nu wel naar behoren gaat werken...

Zie nu ook dat het een ander IMEI nummer is dan voorheen. Dat is toch toestelgebonden, heb ik nu een nieuw toestel of hoe heb ik dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 13:12 ]

• Bart_GR
  • Niet online
Ja, dan heb je een nieuw toestel. IMEI nummers zijn toestelgebonden.

Verwijderd

Bart_GR schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:27:
Ja, dan heb je een nieuw toestel. IMEI nummers zijn toestelgebonden.
Ben terug geweest bij Vodafone, heb geen nieuw toestel volgens hun maar wel een nieuwe printplaat. Daarom zou het IMEI nummer anders zijn.

Ben er toch maar achteraan gegaan ivm de verzekering. Straks heb ik weer er iets aan, en word misschien gezegd dat dit niet het toestel is wat van Vodafone komt.

Maargoed, ze zijn er mee bezig. Tot die tijd maar weer opnieuw beginnen met de hele meuk opnieuw in te stellen.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

dr_dreey schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:05:
Iemand met een Duitse Lumia 920 al de 1308 update ontvangen?
Heb op m'n Lumia via navifirm 1232.5951.1249.1002 firmware geflashed een tijd geleden.
Geen problemen met store update notificaties maar zit al sinds eergisteren handmatig naar telefoon updates te zoeken maar deze geeft aan dat er geen update is. Lumia ook al op USA en Duits gezet maar biedt ook geen soelaas.
Hier ook een Duitse L920 met FW 1232.5951.1249.1001. Update 1308 is hier ook nog niet binnen komen rollen en volgens mij zijn we lang niet de enige. Nog even geduld hebben dus denk ik...

Regio/taal-instellingen wijzigen heeft hier ook niet geholpen de update eerder te krijgen.

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:26:
Met je webbrowser naar nokia.music.com gaan, inloggen en afspelen maar
Andersom! Maar toch bedankt.

http://music.nokia.com/nl/nl

https://www.youtube.com/@droommotor

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
SjorsC schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:03:
[...]

ik heb ook het vermoeden dat whatsapp gewoon blijft vragen. opzicht echt zonde aangezien het voor mij 1 van de belangrijkste functies is en hierdoor de telefoon geen dag mee kan...

zou dit eraan liggen omdat whatsapp zichzelf nog steeds ziet als "media-player" :?
imo is Whatsapp idd nog lang niet optimaal geschreven voor WP8. Ik merk nergens een echte drain alleen met Whatsapp... Maar goed, hopelijk geven ze hier gehoor aan bij een van de volgende updates.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Iemand al een app gevonden die mkv can streamen naar een lumia 920 vanuit bv een NAS ?
vlc player zou toch ook komen ?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-01 20:45
mrcosmo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:29:
Iemand al een app gevonden die mkv can streamen naar een lumia 920 vanuit bv een NAS ?
ik weet niet wat voor NAS je hebt maar DS Video van synology kan dat. VLC voor WP8 is nog niet uit.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

mrcosmo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:29:
Ik draai een Windows 7 Mediacenter met Remote Potato, op mijn telefoon staat HD EPG Pro.
Speelt alles, muziek, video (ook mkv) en zelfs live televisie 8)

• dubbeldekkert
  • Laatst online: 10:23
Ben er inmiddels achter dat Gorilla Glas 2.0 niet zo sterk is als ik dacht. M'n telefoon valt net van ongeveer 1,20 meter vol op een tuintegel, resultaat zijn een aantal flinke barsten bovenin m'n glasplaat. Heb hem helaas ook niet verzekerd.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/h6q9fq417/Foto_op_04_04_13_om_18_24.jpg

Nu begrijp ik dat de glasplaat en het LCD zijn gelamineerd en ik dus beide moet vervangen? Dat gaat me dan €200,- kosten.. :'(

Verwijderd

[/quote]

Ik weet niet over welke periode je het hebt maar ik had ook moeite om een dag rond te komen de eerste weken.
Nu na 6 maand gaat hij met gemak 2 dagen mee bij middelmatig gebruik (+4G).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 19:02 ]

• dubbeldekkert
Edit: Never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door dubbeldekkert op 04-04-2013 19:32 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Mijn vader heeft een paar dagen geleden zijn Lumia 900 laten maken bij replacedirect. Kostte hem 210 euro geloof ik. Grootste deel daarvan was een nieuw scherm (a 180 euro) en daarnaast nog reparatiekosten. Duurde een half uur om hem erin te zetten. Helaas bleek het scherm niet goed te functioneren dus daarna duurde het wederom een half uur om een ander scherm erin te zetten maar die werkt nu weer prima.

Je kunt hem daar opsturen of gewoon langsgaan (in Gemert) waarna ie redelijk snel weer terug is. Als je hem niet verzekerd hebt maar verder nog prima kunt gebruiken, is het de moeite waard. Ze leveren in ieder geval net werk af voor als je het zelf niet kunt of wilt doen. Grootste kosten zijn dan wel voor de onderdelen waarbij het nog even de vraag is hoeveel het gaat kosten, maar ik denk dat als je ze even mailt en de foto meestuurt ze wel een prijs op kunnen geven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• dubbeldekkert
Glasplaat blijkt gelukkig wel redelijk makkelijk te vervangen, goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is €50 voor een nieuwe. Scheelt toch weer, morgen eens kijken wat Hi zegt.

Verwijderd

dubbeldekkert schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:56:
Ben er inmiddels achter dat Gorilla Glas 2.0 niet zo sterk is als ik dacht. M'n telefoon valt net van ongeveer 1,20 meter vol op een tuintegel, resultaat zijn een aantal flinke barsten bovenin m'n glasplaat. Heb hem helaas ook niet verzekerd.

[afbeelding]

Nu begrijp ik dat de glasplaat en het LCD zijn gelamineerd en ik dus beide moet vervangen? Dat gaat me dan €200,- kosten.. :'(
Gewoon glas vervangen en dat kost je 20-50 € euro?

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
http://www.symbiantweet.c...s-lcd-display-replacement
Lijkt me niet heel erg moeilijk. Heb ook al vier keer een iPad scherm vervangen/opengemaakt dus ben er redelijk bedreven in. De Lumia lijkt mij gemakkelijker alleen heeft hij wel veel aparte onderdeeltjes en (wanneer je bijvoorbeeld het hoesje wilt vervangen) moet je moeilijk doen met de draadloze oplaad techniek aan de achterkant.

Verwijderd

M'n 920 nu een half dagje in gebruik en nog geen vastlopers gehad. Wel leeft m'n scherm een eigen leven, terwijl ik wat dingetjes ben aan het instellen veranderd de sterkte van de verlichting telkens. Behoorlijk irritant.

Vodafone blijft erbij dat ik hetzelfde toestel terug heb gekregen, maar ik heb echter m'n twijfels. Het IMEI nummer is anders, m'n screen protector is eraf en de 3 knopjes onderaan lichten helaas geelachtig op, terwijl dit eerst wit was wat ik veel mooier vond.

Heb inmiddels contact gehad met Nokia om te achterhalen wat er nou precies gebeurt is met de telefoon.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben laatst voor mijn HTC 8X bij Touchfix geweest in Den Haag. Gewoon blijven wachten tijdens reparatie met een kopje koffie en klaar. Jongens leveren puik werk af, checken op dode pixels en schadevrij repareren.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Als bij de Nokia Online Care geleverd staat bij status is hij dan afgegeven? Ik heb namelijk niets ontvangen en ook geen briefje dat iets bij de buren afgeleverd is gekregen.. Weet iemand wie ik het beste kan contacten?

Net UPC gebeld en er niets geleverd op mijn adres. Neem aan dat het met UPC komt?

[ Voor 16% gewijzigd door Coldcat op 05-04-2013 08:47 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Coldcat schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:39:
Als bij de Nokia Online Care geleverd staat bij status is hij dan afgegeven? Ik heb namelijk niets ontvangen en ook geen briefje dat iets bij de buren afgeleverd is gekregen.. Weet iemand wie ik het beste kan contacten?

Net UPC gebeld en er niets geleverd op mijn adres. Neem aan dat het met UPC komt?
UPC lijkt me sterk, als je geen digitale tv besteld zal je van hun weinig krijgen...
Ik zou UPS eens proberen..

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 13:31

defcon84

Multipass?

De digitizer, touch screen & glas plaat zijn idd samen geplakt. Je kan deze natuurlijk snel zelf vervangen in een kwartiertje, ma dan ben je iets duurder uit.. ebay: 115 €

Je kan idd ook zelf de glasplaat losmaken, dit is iets meer werk en iets meer risico, maar een stuk goedkoper ebay: 40 €

beide opties zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan ergens laten doen.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 11:56
dubbeldekkert schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:28:
Glasplaat blijkt gelukkig wel redelijk makkelijk te vervangen, goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is €50 voor een nieuwe. Scheelt toch weer, morgen eens kijken wat Hi zegt.
Omdat ik lease bij KPN laten doen. €160,-. Echter wel via de inboedelverzekering van een maat van me gedaan, die had hem laten vallen :X

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Is er een manier om die update wat sneller te forceren? Ik word gek van die tril-motor.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Natuurlijk, via NaviFirm, zoek maar eens in dit forum

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:06:
M'n 920 nu een half dagje in gebruik en nog geen vastlopers gehad. Wel leeft m'n scherm een eigen leven, terwijl ik wat dingetjes ben aan het instellen veranderd de sterkte van de verlichting telkens. Behoorlijk irritant.
wat bij meerdere mensen hielp,was om een donkere ruimte op te zoeken,het automatisch aanpassen uit en weer aan te zetten,dan reset ie zichzelf qua felheid naar het minst felle (want donker) en daarna zou het goed moeten zijn (volgens mij was het op deze manier,maar kan net anders zijn,google het anders even :) )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:29
Hebben jullie ook dat de kleuren van het scherm soms erg flets worden? Dat het zwart opeens grauw grijs is en alle kleuren heel flets overkomen? Na een tijdje hersteld zich dit en worden de kleuren weer mooi zwart/bont. Ik vind het wel behoorlijk irritant soms.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Op zich erg tevreden geweest over mijn Lumia 920.

Weet niet of iemand anders iets soortgelijks heeft gehad maar na het gebruik van de navigatie reageerde het touchscreen op geen enkele manier meer.

Uiteindelijk de telefoon gereset zonder resultaat. Toen naar fabrieksinstellingen en hij start nu op, met het Nokia logo, alleen het blauwe scherm met het WP8 logo is nu een blauw scherm zonder WP8 logo. Na een tijdje gaat het scherm uit en als je hem dan weer aanzet het zelfde liedje.

Vandaag maar opgestuurd..

• -Splash-
dubbeldekkert schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:56:

[afbeelding]

Mijn telefoon viel van 10 -15 cm hoogte gemeen (op een bakstenen ondergrond) op de linker hoek en versplinterde mijn complete scherm.... Ik moet dus ook een nieuw scherm. (kon even niet geloven dat het mijn telefoon was die daar lag, zo een kleine val...)

Afbeeldingslocatie: http://www.recon-design.nl/telefoon_scherm.jpg

Ouch.... ik hoorde ook 200 euro. Als dat goedkoper kan is het welkom (graag met behoud garantie). Even verder snuffelen in dit topic. :)

• TajTaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Zo erg :s

De L920 zou toch juist veel 'steviger' moeten zijn? En dat op 15cm hoogte...

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:27
hoeft maar net verkeerd terecht te komen, daar doe je jammer genoeg toch niks aan

• -Splash-
TajTaj schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:50:
Zo erg :s

De L920 zou toch juist veel 'steviger' moeten zijn? En dat op 15cm hoogte...
Dat dacht ik ook... het was nogal een teleurstelling. Zeker na de youtube filmpjes van 2 meter hoogte of omhooggooien... etc...

Hij lag op de lijst van het voorportier van mijn auto terwijl ik mijn veters strikte (ja, niet het meest slimme idee) en gleed ervan af (25 / 30 cm hoogte). Uit reflex hield ik nog mijn hand eronder maar niet genoeg om hem in mijn grip te krijgen en poef.

Mijn eerste reactie was ook... dat kan niet mijn telefoon zijn, maar toch. Het is wel zo dat hoeken bij dit soort telefoons het meest gevoelige punt zijn. Hij hoeft maar nét verkeerd te vallen en poef... Hij is verder nog volledig functioneel hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door -Splash- op 05-04-2013 12:02 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

schijnbaar laat je ze beter vallen als je dronken bent :+ heb lopend mijn telefoon laten vallen op de stoep (tegels) en afgezien van een deuk in de linker boven hoek (nu ook een hoesje :P ) verder niets aan de hand. wel ff zonde,maar ja,niets aan te doen,ben blij dat het hele scherm niet kapot is gegaan (val was rond de 1,50-60 denk ik

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Martinspire
Black-Xjuh schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:19:
Op zich erg tevreden geweest over mijn Lumia 920.

Weet niet of iemand anders iets soortgelijks heeft gehad maar na het gebruik van de navigatie reageerde het touchscreen op geen enkele manier meer.

Uiteindelijk de telefoon gereset zonder resultaat. Toen naar fabrieksinstellingen en hij start nu op, met het Nokia logo, alleen het blauwe scherm met het WP8 logo is nu een blauw scherm zonder WP8 logo. Na een tijdje gaat het scherm uit en als je hem dan weer aanzet het zelfde liedje.

Vandaag maar opgestuurd..
Hmm, dat klinkt wel ernstig. De telefoon was zeker ook wel erg warm geworden? Dat doet die van mij in ieder geval wel als ik hem laat navigeren (scherm, gps en cpu lekker aan het werk). Hoe lang stond de navigatie aan?

Grote kans dat er iets intern niet goed is gegaan (oververhitting bv) en dat ie daardoor niet meer aangaat, maar het is wel klote ja. Vind zelf dat ie erg warm wordt bij intensief gebruik.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:11
Schermen zijn rare beestjes. Ik heb mijn lumia 800 wel eens in een half spastische beweging bij het in de knup raken met mijn oordopjes onder het fietsen van de fiets af gesmeten, al fietsende. Echt 3/4 meter verderop terecht gekomen op het asfalt, gewoon géén schade (minimaal hoekje gebuts, zelfs dat zag je niet goed).

Vervolgens mijn Lumia 800 laten vallen uit m'n hand terwijl ik zat in de trein, hele scherm kapot :P

Achja, mijn Lumia 920 heb ik voor het eerst verzekerd. Kost wat, maar dan kan ik heb ook aan het eind van contract in de WC gooien en dan krijg ik een mooie nieuwe telefoon :)

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:34:
[...]

Hmm, dat klinkt wel ernstig. De telefoon was zeker ook wel erg warm geworden? Dat doet die van mij in ieder geval wel als ik hem laat navigeren (scherm, gps en cpu lekker aan het werk). Hoe lang stond de navigatie aan?

Grote kans dat er iets intern niet goed is gegaan (oververhitting bv) en dat ie daardoor niet meer aangaat, maar het is wel klote ja. Vind zelf dat ie erg warm wordt bij intensief gebruik.
Ik gebruik hem dagelijks voor navigeren, en laatst zelfs helemaal naar zuid zwisterland, maar die van mij wordt nooit echt warm hoor, heel klein beetje lauw zo af en toe.

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 10:57
Weet niet of dit gerucht hier al gemeld is, maar wellicht een stukje duiding voor diegenen van ons die nog geen 1308 update ontvangen hebben (waaronder ik):

http://www.wp7.nl/31618/nokia-lumia-920-firmware-1308-uitrol-gestaakt/

[ Voor 3% gewijzigd door TMPJ op 05-04-2013 13:26 ]

Verwijderd

mrsar schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:37:
[...]

wat bij meerdere mensen hielp,was om een donkere ruimte op te zoeken,het automatisch aanpassen uit en weer aan te zetten,dan reset ie zichzelf qua felheid naar het minst felle (want donker) en daarna zou het goed moeten zijn (volgens mij was het op deze manier,maar kan net anders zijn,google het anders even :) )
Thanks, heeft inderdaad geholpen! _/-\o_

Heb overigs vandaag van Nokia de bevestiging gekregen dat ik inderdaad een nieuwe 920 heb mogen ontvangen.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

FoggyFreek

I'm a llama again!

Goed nieuws. De nieuwe firmware lost het Proximity Sensor probleem op (waarschijnlijk al genoemd, maar toch). Erg fijn want dat irriteerde me! Ook is de automatische helderheid een stuk beter, geen rare, snelle aanpassingen is helderheid gezien.

-- Altijd blijven prutsen --

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
Worsteneter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:56:
Achja, mijn Lumia 920 heb ik voor het eerst verzekerd. Kost wat, maar dan kan ik heb ook aan het eind van contract in de WC gooien en dan krijg ik een mooie nieuwe telefoon :)
En daarom kost zo'n verzxekering zoveel, omdat te veel mensen zo denken en doen.

Don't rely on their truth alone

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 14:50

EraZor

Don't mention the war

LessRam schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:54:
[...]

En daarom kost zo'n verzxekering zoveel, omdat te veel mensen zo denken en doen.
Dan be je idd een aardig sneue l*l... :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:06:

Vodafone blijft erbij dat ik hetzelfde toestel terug heb gekregen, maar ik heb echter m'n twijfels. Het IMEI nummer is anders, m'n screen protector is eraf en de 3 knopjes onderaan lichten helaas geelachtig op, terwijl dit eerst wit was wat ik veel mooier vond.

Heb inmiddels contact gehad met Nokia om te achterhalen wat er nou precies gebeurt is met de telefoon.
Van je scherm is dat normaal, je moet een setting veranderen zodat de sensor niet automatisch je belichting aanpast.

• Rips10
mrsar schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:02:
schijnbaar laat je ze beter vallen als je dronken bent :+ heb lopend mijn telefoon laten vallen op de stoep (tegels) en afgezien van een deuk in de linker boven hoek (nu ook een hoesje :P ) verder niets aan de hand.
Zelf ook meegemaakt toen ik hem uit mn broekzak wilde halen nadat ik de kroeg uitkwam, deukje in de hoek maar verder niks. Nu toch maar een hoesje erbij gekocht :)

Verwijderd

Vanmorgen de eerste keer een uitvaller gehad. Geen vastloper, kon de telefoon gewoon weer aanzetten en hoefde geen zachte reset te doen... Ook had ik gisteravond nog 56% batterij en vanmorgen nog maar 14%.

Hoe fijn ik de telefoon ook vind in gebruik, maar door de problemen gaat de telefoon me steeds meer tegenstaan...

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 16-01 13:28
Leuk nieuwtje! Nokia Music heeft nu ook een app in Windows 8. Maakt de drempel wat lager om te gebruiken.

Hoewel het nog best lastig is; Xbox Music vs Nokia Music.
- Xbox kan muziek afspelen van het internet; albums, singles, noem maar op.
- Nokia kan mixen afspelen van geselecteerde artiesten.

Allebei betaalde diensten en ook wel echt cool
Wat kiezen jullie?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-01 15:13
Reaper.JA2 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:10:
Leuk nieuwtje! Nokia Music heeft nu ook een app in Windows 8. Maakt de drempel wat lager om te gebruiken.

Wat kiezen jullie?
spotify :+

edit:
maar dat is eigenlijk vooral omdat ik het leuk vindt om gedeelde afspeellijsten met vrienden te maken, van die dingen als slimme afspeellijsten hou ik niet.
edit2:
en de spotify app werkt echt heel goed.

[ Voor 17% gewijzigd door kaasplank1 op 06-04-2013 12:26 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:10:

Wat kiezen jullie?
dat is alweer een oud nieuwtje, maar ik ben er erg blij mee idd :)

• Rips10
Ik heb in totaal tot nu toe 2 vastlopers gehad. Beide gebeurde op het moment dat ik iets aan het ontvangen was (via wifi) en dat de wifi verbinding wegviel omdat ik er gewoon te ver vanaf stond.

Verder vannacht heeft mijn telefoon de hele nacht aan de lader gezeten en vanmorgen was die gewoon vol. Ik dacht ik herstart mijn telefoon een keer (met de oplader er nog in) en bij het opstarten geeft mijn telefoon aan dat de batterij leeg is. De telefoon dus nog aan de lader laten liggen en 20 minuten later was het nog geen 10% :S vandaag dus zonder telefoon van huis gegaan..

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Vandaag als testje m'n Duitse L920 geflasht naar de originele (oude) NL firmware.
Daarna alleen m'n MS account toegevoegd en WiFi ingesteld.

Kreeg vervolgens netjes direct de 'Portico' update aangeboden en ook uitgevoerd.
Nu zie ik toch wat verschillen tussen de Duitse FW en de NL versie..

- in de NL versie zitten standaard al meer apps uit de Nokia collectie en geen 'landgebonden' bullshit apps
- automatische tijd/datum aanpassing zit wel in de NL FW, niet de DE FW. Kan handig zijn na softresets zodat je niet steeds de datum en tijd weer goed moet zetten.
- Wat me verder opvalt is dat de ruimte tussen de bovenkant van het scherm en het begin van de eerste Tiles in de NL versie veel groter is dan in de DE versie, das jammer en vind ik ook heel apart..

Ga nog even verder snuffelen naar verschillen...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Kan ik over een KPN-branded FW zonder moeite een merkvrije FW zetten? Of moet ik dan eerst codes veranderen?

@ivibes Leuk om te lezen van die verschillen en idd apart dat er zo'n verschil in schermlayout zit

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

peerke63nl schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:36:
Kan ik over een KPN-branded FW zonder moeite een merkvrije FW zetten? Of moet ik dan eerst codes veranderen?

@ivibes Leuk om te lezen van die verschillen en idd apart dat er zo'n verschil in schermlayout zit
Ja dat kan gewoon, je krijgt wel even een melding van NCS voor het flashen die je moet bevestigen maar verder geen probleem..

Tip: als je gaat flashen zorg dan ook even dat je de originele FW van je foon even download en ergens opslaat. Als er ooit iets met je telefoon gebeurt zodat je hem moet opsturen voor reparatie kan je hem altijd ff terugflashen naar de originele FW om gezeur over garantie te voorkomen

[ Voor 24% gewijzigd door iVibes op 06-04-2013 17:51 ]

• Martinspire
Heb je een verschil met plaatjes dan misschien? Lijkt me namelijk wel raar want aan de bovenkant heb je gewoon ruimte voor de notificatiebalk als er iets binnenkomt.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Martinspire schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:49:
Heb je een verschil met plaatjes dan misschien? Lijkt me namelijk wel raar want aan de bovenkant heb je gewoon ruimte voor de notificatiebalk als er iets binnenkomt.
Nee geen verschillen, ruimte was er sowieso ook in de DE versie maar in de NL versie lijkt die wel 2x zo groot...

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1 week de nokia lumia 920, ook mijn telefoon wordt bij het minste gebruik al erg warm. Vooral rond te volumeknop wordt hij heel erg snel warm.

Heeft iemand een goede (bij voorkeur gratis) applicatie om je dataverbruik bij te houden?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43
Sinds gisteravond ook de Lumia 920 in bezit... Bevalt tot nu toe prima maar het is een (simlockvrije) vodafone versie. Zat er aan te denken om een algemene stock firmware te flashen, maar in hoeverre is dat de moeite waard?

Naast het verwijderen van vodafone logo en apps (wat het voor mij op zich al bijna de moeite waard maakt), heeft het ook nog voordelen met (firmware) updates? Als in, hoe werkt dat met windows phone updates en branded telefoons?

Zo zit er nu nog de 1249 firmware op geloof ik, dacht er aan de 1308 versie te proberen maar eerst even de moed bij elkaar schrapen ;) Zat geflashed met android maar met windows phone is het nog nieuw hehe.

Verder nog aanraders voor apps qua geheugengebruik, batterijverbruik en andere tools om gebruik van resources te monitoren?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 19:52
m0ridin schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:20:
Sinds gisteravond ook de Lumia 920 in bezit... Bevalt tot nu toe prima maar het is een (simlockvrije) vodafone versie. Zat er aan te denken om een algemene stock firmware te flashen, maar in hoeverre is dat de moeite waard?

Naast het verwijderen van vodafone logo en apps (wat het voor mij op zich al bijna de moeite waard maakt), heeft het ook nog voordelen met (firmware) updates? Als in, hoe werkt dat met windows phone updates en branded telefoons?

Zo zit er nu nog de 1249 firmware op geloof ik, dacht er aan de 1308 versie te proberen maar eerst even de moed bij elkaar schrapen ;) Zat geflashed met android maar met windows phone is het nog nieuw hehe.

Verder nog aanraders voor apps qua geheugengebruik, batterijverbruik en andere tools om gebruik van resources te monitoren?
Als je de moeite neemt om terug te bladeren in dit forum, dat vind je antwoorden op al je vragen

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net een berg reacties over verzekeringen getrashed. Dat heeft niets specifiek met de Lumia 920 te maken

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Martinspire
m0ridin schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:20:

Je kunt natuurlijk even kijken of je telefoon al de 1308 versie zelf kan vinden bij Instellingen->telefoonupdates. Dan heb je meteen de nieuwste versie erop staan. Al weet ik niet of die nu nog werkt aangezien er een bug in de nieuwe firmware zat over het kwijtraken van de verbinding
Flashen kun je doen, maar dat maakt imo ook weinig uit. Het zal je niet hinderen om de laatste updates te verkrijgen. Enige verandering is ook het bootscherm (wat je een seconde of 5 ziet volgens mij) en die apps kun je ook verwijderen, al doen ze verder weinig. Ik zie daarom niet wat het uit maakt, want je werkt verder hetzelfde met je telefoon als de rest hier. Je wordt niet belemmerd en hebt ook geen irritaties aan wat Vodafone erop heeft gezet.

Mocht je de nieuwe update niet krijgen en je hebt nu problemen met vastlopers of spontane resets, dan is het misschien de moeite waard om te flashen, anders zou ik het lekker laten zitten of gewoon normaal updaten.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43
Thanks voor de reactie(s), zo te lezen dan niet echt de moeite waard nee. Wacht ik het nog maar even rustig af (update was niet te vinden overigens, maar niet zo gek als hij teruggetrokken is natuurlijk).

En @kruila: Dacht dat ik iig de laatste 10 paginas oid iig goed had doorgenomen... Maar dan blijkbaar niet helemaal goed genoeg.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:44
m0ridin schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:07:
Thanks voor de reactie(s), zo te lezen dan niet echt de moeite waard nee. Wacht ik het nog maar even rustig af (update was niet te vinden overigens, maar niet zo gek als hij teruggetrokken is natuurlijk).

En @kruila: Dacht dat ik iig de laatste 10 paginas oid iig goed had doorgenomen... Maar dan blijkbaar niet helemaal goed genoeg.
Enige tijd geleden kwam in het nieuws dat Nokia de servers voor consumenten ging sluiten. Het is dus nu of nooit. Ik zou in ieder geval de firmware binnenhalen.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-01 14:46
Wietsee. schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:22:
[...]

Enige tijd geleden kwam in het nieuws dat Nokia de servers voor consumenten ging sluiten. Het is dus nu of nooit. Ik zou in ieder geval de firmware binnenhalen.
Dat was eind januari, we zijn nu bijna 3 maanden verder...

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:44
hahahi20 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:24:
[...]

Dat was eind januari, we zijn nu bijna 3 maanden verder...
Geef jij garanties soms?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Nokia heeft natuurlijk niet voor niets de uitrol van de 1308 update gestaakt.
Ik zou dus zeker niet deze versie van de Nokia servers gaan flashen.

Even een tip voor mensen die geen update-notificaties meer krijgen op de Store-tile;

Nogal vrij omslachtig maar werkt wel...

- Verwijder de store tile van je startscherm
- Wis alle geschiedenis van IE
- Softreset je foon (volume-down + unlock plusminus 10 seconden vasthouden)
- Voeg de store tile weer toe aan je startscherm
- Zet je telefoon uit en weer aan.

Na een uurtje ofzo krijg je weer netjes notificaties van updates op je store-tile.

• kaasplank1
Even een vraagje voor degene die de 1308 update al wel hebben, ik heb ergens gelezen dat je de telefoon dan kan unlocken met een dubbele tik op het scherm, klopt dit? en werkt het goed?
lijkt mij echt ideaal

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

kaasplank1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:34:
Even een vraagje voor degene die de 1308 update al wel hebben, ik heb ergens gelezen dat je de telefoon dan kan unlocken met een dubbele tik op het scherm, klopt dit? en werkt het goed?
lijkt mij echt ideaal
Die zit nog niet in de 1308 update maar is aangekondigd in een latere update... (GDR2 update)

Double-tap to-unlock, flip-to-silence, fm radio, etc

• kaasplank1
hmm, oke jammer.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
ivibes schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:54:
Nokia heeft natuurlijk niet voor niets de uitrol van de 1308 update gestaakt.
Ik zou dus zeker niet deze versie van de Nokia servers gaan flashen.

Even een tip voor mensen die geen update-notificaties meer krijgen op de Store-tile;

Nogal vrij omslachtig maar werkt wel...

- Verwijder de store tile van je startscherm
- Wis alle geschiedenis van IE
- Softreset je foon (volume-down + unlock plusminus 10 seconden vasthouden)
- Voeg de store tile weer toe aan je startscherm
- Zet je telefoon uit en weer aan.

Na een uurtje ofzo krijg je weer netjes notificaties van updates op je store-tile.
Dit heb ik 2 dagen geleden al gedaan.... maar heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Had inderdaad gelezen dat veel mensen hier baat bij hebben gehad. Not me....

Don't rely on their truth alone

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik heb voor de firmware pause wel de 1308 firmware geinstalleerd. Hoe werkt dat double-tab-unlock eigenlijk?

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 13:53
Dewaterweg schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:52:
Ik heb voor de firmware pause wel de 1308 firmware geinstalleerd. Hoe werkt dat double-tab-unlock eigenlijk?
als je even wat naar boven kijkt kan je zien dat iemand al vermeld heeft dat dit pas in een latere update zit.
het is momenteel alleen maar aangekondigd...

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
ivibes schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:14:
Vandaag als testje m'n Duitse L920 geflasht naar de originele (oude) NL firmware.
Daarna alleen m'n MS account toegevoegd en WiFi ingesteld.

- automatische tijd/datum aanpassing zit wel in de NL FW, niet de DE FW. Kan handig zijn na softresets zodat je niet steeds de datum en tijd weer goed moet zetten.
Zou inderdaad heel handig zijn als het zou werken! Maar helaas werkt deze optie niet of niet zoals je zou verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bunker37 op 07-04-2013 23:54 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Bunker37 schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:54:
[...]

Zou inderdaad heel handig zijn als het zou werken! Maar helaas werkt deze optie niet of niet zoals je zou verwachten.
bij mij lijkt dit (tot nu toe) goed te werken. Loopt op tijd, past zich na een reset netjes na een paar seconden aan. Misschien verschillend per provider? (Vodafone hier)

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Wanneer ik mijn lumia 920 op mijn draadloze oplader leg begint deze te tikken. Heeft iemand anders dit ook ervaren?

• defcon84

defcon84

Multipass?

PvtMashkov schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:58:
Wanneer ik mijn lumia 920 op mijn draadloze oplader leg begint deze te tikken. Heeft iemand anders dit ook ervaren?
hadden we het hier ook net over

[ Voor 10% gewijzigd door defcon84 op 08-04-2013 10:15 ]

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:59:
[/quote]

Ik weet niet over welke periode je het hebt maar ik had ook moeite om een dag rond te komen de eerste weken.
Nu na 6 maand gaat hij met gemak 2 dagen mee bij middelmatig gebruik (+4G).
Vorige week enkele dagen in Barcelona rondgetrokken. Alle connecties (BT, wifi en dataconnectie) stonden van 9h 's morgens tot 21h 's avonds af, dit vooral om datakosten te besparen en om geen onnodige energie te verspillen. Normaliter staan deze meestal de hele dag aan. Ik was bang dat de lumia het niet zou halen daar op een normale werkdag mijn batterij bijna leeg is (max 35%). Speciaal voor deze trip had ik een externe batterij pack gekocht. De lumia werd in BC de gehele dag (vrij intensief) gebruikt voor fotograferen en filmen; op het einde van de dag had ik nog iets meer dan 50% aan batterij capaciteit over, en dit zonder de externe batterij te gebruiken.

Wat mij betreft dus een positieve verrassing!

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Verwijderd

Hmm... in Flight mode kun je 5Ghz conform design niet gebruiken...
Van Nokia R&D:

De frequentie 5ghz voor Wifi is niet toegestaan om te gebruiken in alle landen. In ons toestel ontwerp bepaald de simkaart van het toestel of 5ghz aan of uit wordt geschakeld.
Omdat in flight modus dit niet van de sim kan worden gelezen is 5ghz dan niet ingeschakeld.

Het betreft hier dus geen fout, maar een bewuste keuze in het ontwerp.

• Martinspire
shizoframia schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:53:
[...]

Vorige week enkele dagen in Barcelona rondgetrokken. Alle connecties (BT, wifi en dataconnectie) stonden van 9h 's morgens tot 21h 's avonds af, dit vooral om datakosten te besparen en om geen onnodige energie te verspillen. Normaliter staan deze meestal de hele dag aan. Ik was bang dat de lumia het niet zou halen daar op een normale werkdag mijn batterij bijna leeg is (max 35%). Speciaal voor deze trip had ik een externe batterij pack gekocht. De lumia werd in BC de gehele dag (vrij intensief) gebruikt voor fotograferen en filmen; op het einde van de dag had ik nog iets meer dan 50% aan batterij capaciteit over, en dit zonder de externe batterij te gebruiken.

Wat mij betreft dus een positieve verrassing!
Goed om te horen. Verder ook nog mooie foto's en video's geschoten?

• Popmart1970
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik zou graag media van mn pc via wifi willen streamen naar mn Lumia.....zijn er al mede-tweakers die dit doen en zo ja met welke app/progjes!!

THNX!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Je kunt kijken naar Plex (http://www.plexapp.com/) hoewel dat misschien meer biedt dan je wilt gaan gebruiken.

• Popmart1970
  • Laatst online: 27-10-2022
perentaart schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:53:
Je kunt kijken naar Plex (http://www.plexapp.com/) hoewel dat misschien meer biedt dan je wilt gaan gebruiken.
Thnx!!!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

Verwijderd

Popmart1970 schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:44:
Ik zou graag media van mn pc via wifi willen streamen naar mn Lumia.....zijn er al mede-tweakers die dit doen en zo ja met welke app/progjes!!

THNX!
Kijk ook eens naar Remote Potato in combinatie met HD EPG Pro. Zeker als je Windows Media Center hebt, zelfs live TV streamen naar je Windows Phone 8)

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
ivibes schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:01:
[...]

bij mij lijkt dit (tot nu toe) goed te werken. Loopt op tijd, past zich na een reset netjes na een paar seconden aan. Misschien verschillend per provider? (Vodafone hier)
tmobile zeker niet terwijl de functionaliteit op de iPhone het altijd en overal prima heeft gedaan..
erg handig als dit zou werken maar heel mensen klagen erover dat het niet werkt..

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Bunker37 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:56:
[...]

tmobile zeker niet terwijl de functionaliteit op de iPhone het altijd en overal prima heeft gedaan..
erg handig als dit zou werken maar heel mensen klagen erover dat het niet werkt..
Klopt, heb ik net vanmiddag bij een collega gezien die ook T-Mobile heeft en een Lumia 620. Verkeerde tijdzone en tijd, ligt dus echt aan de kant van de provider.

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb op dit moment een tijdelijk nummer (T-mobile) waarmee ik in afwachting van ingaan abonnement (met nummerbehoud van oorspronkelijke Vodafonenummer) zou moeten kunnen bellen.

Tot nu toe niet naar omgekeken omdat ik nog met mijn oude mobiel gebeld heb. Vandaag geprobeerd mijn oude sim-kaartje op formaat te knippen voor de Lumia. Niet gelukt dus wilde ik nu dan nog maar een weekje met dat tijdelijke nummer bellen.

In de tegel staat echter geen bereik. Ik heb al met de helpdesk gebeld van de webwinkel maar daar kreeg ik een medewerker aan de lijn die niet echt slim overkwam. Ik word morgen teruggebeld maar misschien dat hier op dit forum er soortgelijke ervaringen zijn.

Komt het vaker voor dat zo'n tijdelijk nummer toch niet blijkt te werken? Of moet ik nog ergens iets activeren of een instelling veranderen?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Kheb eens zitten kijken wáár dat ook weer in te stellen is... dat automatisch aanpassen van tijd etc.
Kan het in ieder geval niet meer terugvinden :(
In ieder geval niet bij datum/tijdinstellingen....
Pagina: 1 ... 70 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;