Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Manuel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Dat dacht ik dus ook.
Ik vraag mij af hoe lang telefoons nog branded worden geleverd, zie ook: http://www.wpcentral.com/...-no-carrier-logos-allowed
Dat bericht was een gerucht, inmiddels is bekend geworden dat de AT&T modellen wel een logo zullen hebben. Nu enkel hopen dat het hier in de EU wel gewoon unbranded en zonder simlock is.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:06
Preddie schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:15:
Is het sowieso niet altijd voordeliger zelf je mobiel gewoon te kopen via de goedkoopste kieskeurig.nl
Ga eens snel je toetsenbord schoonmaken, daarvoor gebruiken we onze eigen pricewatch natuurlijk.
en daarbij een goedkope abbo te nemen? Ik zat even te kijken bij de Lumia 900, soms moet je 300 euro bijbetalen en de telefoon via kieskeurig is voor 330 beschikbaar. Een abbo voor €15,- met 1000mb en 150 belminuten is prima, scheelt een hoop geld bij elkaar als je het uitrekent
Ja dat is in de regel wel goedkoper tegenwoordig, je moet het gewoon even goed uitrekenen in een spreadsheet. Dat soort berekeningen zullen straks wel in het nog aan te maken "Lumia 920 beschikbaarheid en abonnementen" topic komen, in het forum Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50
Als het je puur om de prijs gaat wel, maar wil je ook nog wat service, snelheid met leveren, een prettige website en een betrouwbare afhandeling, dan betaal je vaak wat meer. Een telefoon bij een provider of belshop kopen is misschien wat duurder, maar die zitten wel overal waardoor je altijd wel ergens terecht kunt als je problemen hebt ipv dat je moeilijk moet doen met opsturen e.d.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:56:
Of een telefoon gesimlocked is of niet heeft niets te maken met of hij branded is. Je kan best een vodafone bramded toestel hebben die niet gesimlocked is of een normaal toestel die door je carrier is gelocked.
Ik bedoelde met branded toestellen dat hij de updates krijgt van de provider en niet rechtsstreeks van Microsoft. Meestal zijn die toestellen ook gesimlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
vali schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:15:
[...] Ik bedoelde met branded toestellen dat hij de updates krijgt van de provider en niet rechtsstreeks van Microsoft. Meestal zijn die toestellen ook gesimlocked.
Ah, maar dat gebeurt bij WP sowieso niet. Een provider moet wel goedkeuring geven, maar de updates komen gewoon van de MS servers af. Daarnaast kan een provider, bij WP7 in ieder geval, een update maar één keer blokkeren en gebeurt dat in overleg met MS. Willen ze een latere update goedkeuren dan moeten alle voorgaande updates ook worden goedgekeurd. Het is dus (alweer) een tussenweg tussen wat Apple doet en Google (+ fabrikanten). Leuk artikel hierover: http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Ah, maar dat gebeurt bij WP sowieso niet. Een provider moet wel goedkeuring geven, maar de updates komen gewoon van de MS servers af. Daarnaast kan een provider, bij WP7 in ieder geval, een update maar één keer blokkeren en gebeurt dat in overleg met MS. Willen ze een latere update goedkeuren dan moeten alle voorgaande updates ook worden goedgekeurd. Het is dus (alweer) een tussenweg tussen wat Apple doet en Google (+ fabrikanten). Leuk artikel hierover: http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx
Dat is inderdaad waar, maar in de praktijk werkte irritant als je phone branded was. Ik flashde vroeger vaak firmwares die uitlekte en daar moest je goed kijken of hij branded was of unbranded. Had bijvoorbeeld een keer perongelijk een Franse provider geflashed en merkte gelijk dat de updates van hen veel trager waren.

Sinds met wp8 custom roms niet meer mogelijk wordt (zover bekend is), is dit ook de reden waarom ik de 920 heel graag unbranded wil. Ik wil de updates rechtstreeks van Microsoft hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 08-10-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:13:
Als het je puur om de prijs gaat wel, maar wil je ook nog wat service, snelheid met leveren, een prettige website en een betrouwbare afhandeling, dan betaal je vaak wat meer. Een telefoon bij een provider of belshop kopen is misschien wat duurder, maar die zitten wel overal waardoor je altijd wel ergens terecht kunt als je problemen hebt ipv dat je moeilijk moet doen met opsturen e.d.
Toch is een beetje rond shoppen tegenwoordig wel aan te raden, goedkoop betekend helemaal niet meer dat er geen service is en al helemaal niet dat het langzaam geleverd wordt.

Zo koop ik voor de zaak vaak Blackberry's bij electrosky, geen winkel en je kunt ze niet tot moeilijk bellen maar de afhandeling is super snel en de garantie afhandeling is super!.

Ik ga daar ook zeker kijken zodra de Lumia 920 uit komt.
(net zoals bij Belsimpel.nl trouwens, die zijn ook altijd lekker snel en goed met prijzen)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-10-2012 10:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 08:00
ik hoop echt dat ik het uithou tot einde maand. Mijn telefoon is dringend aan vervanging toe (mijn telefoon kon ik vanochtend niet opstarten.

Mocht het niet lukken dan wordt het helaas toch een Note.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:12:
ik hoop echt dat ik het uithou tot einde maand. Mijn telefoon is dringend aan vervanging toe (mijn telefoon kon ik vanochtend niet opstarten.

Mocht het niet lukken dan wordt het helaas toch een Note.
Niet doen, schieten we niets mee op.

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 08-10-2012 16:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38
Preddie schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:15:
Is het sowieso niet altijd voordeliger zelf je mobiel gewoon te kopen via de goedkoopste kieskeurig.nl en daarbij een goedkope abbo te nemen? Ik zat even te kijken bij de Lumia 900, soms moet je 300 euro bijbetalen en de telefoon via kieskeurig is voor 330 beschikbaar. Een abbo voor €15,- met 1000mb en 150 belminuten is prima, scheelt een hoop geld bij elkaar als je het uitrekent
Ben de afgelopen vier jaar telkens goedkoper uitgeweest met de losse combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Wietsee. schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:45:
[...]

Echt nuttige informatie, haal lekker een Note ben jij ook van je first world problem verlost!

[video]
Ik had dezelfde problemen toen ik in de derde wereld aan het werk was. Dus wat dat betreft sla je de plank volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 13:31

Woembah

YNWA

Robkazoe schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Ben de afgelopen vier jaar telkens goedkoper uitgeweest met de losse combinatie.
Grappig, ik ben nog nooit echt goedkoper uitgekomen met een los toestel. Vorig jaar december kreeg ik mijn Lumia 800 gratis bij een 1-jarig vodafone abonnement a 35 euro per maand. En daarvan kreeg ik de eerste 3 maanden ook nog eens 50% korting. Het kwam erop neer dat het hele abonnement bij elkaar iets goedkoper was dan een losse Lumia op dat moment :p.

Dit was een online aanbieding van The Phone House die anderhalve dag duurde, en volgens mij ga ik nooit meer zo'n goede telefoondeal tegenkomen. Maar het kan dus wel...

Leuke bijkomstigheid is dat ik nu al kan verlengen naar een L920 als ik zou willen, maar ik ga proberen de verleiding te weerstaan :).

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
De term 'derde wereld' is toch zoooooooo not done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fruitbakje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:13:
De term 'derde wereld' is toch zoooooooo not done...
Derde wereld is zo'n rekbaar begrip. Ik heb 2 jaar in een derde wereld land gewerkt, voor een lokaal salaris. Ik voelde me alles behalve arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ben vanavond wat gaan googlen op google.de naar de 920. Daar staat ie op leverbaar tussen 4 en 6 weken voor een prijs van 599.

Dat is nu ook de losse prijs van de 900 bij Vodafone in Nederland. Ik heb daarmee goede hoop dat ik met een 2 jarige verlenging van mijn abonnement hem 'gratis' ga krijgen. Nu alleen nog wachten wanneer hij in Nederland beschikbaar gaat komen!

Duitsland lijkt hem sowieso eerder te krijgen dan Nederland. In tegenstelling tot bij de 800 zit Nederland niet bij de eerste lichting die het toestel gaan krijgen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bestaat er een mooi en duidelijk overzicht van het OS van windows phones in het algemeen? En van de nieuwe functies van Windows 8 op telefoons? Ik heb uiteraard gegoogled, maar kon het niet vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door christiaann1985 op 08-10-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
christiaann1985 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:33:
Bestaat er een mooi en duidelijk overzicht van het OS van windows phones in het algemeen? En van de nieuwe functies van Windows 8 op telefoons? Ik heb uiteraard gegoogled, maar kon het niet vinden.
Voor een gedetailleerde lijst zoals waar jij het over hebt zullen we helaas toch moeten wachten tot 29 october wanneer microsoft windows 8 en windows phone 8 officieel aankondigt. De lijsten die tot nu toe zijn opgesteld zijn onofficieel en bevatten niet meer dan speculaties.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
christiaann1985 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:33:
nee want windows phone 8 is nog niet geannounced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23
Op WPcentral hebben ze alvast een lijstje staan met dingen die gespot zijn in een franse video.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SpitfireNL schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:36:
[...] De lijsten die tot nu toe zijn opgesteld zijn onofficieel en bevatten niet meer dan speculaties.
Mja.. Dat is ook wel weer kort door de bocht. Er zijn toch al behoorlijk wat features hier en daar bevestigd door mensen binnen MS die ook daadwerkelijk direct betrokken zijn bij het ontwikkelen van WP8. Daarnaast hebben we natuurlijk de diverse MS presentaties waarin ze bepaalde features hebben bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Je zou wat dingen uit de diverse presentaties kunnen halen. Die van Nokia bv. Of die van de developer summit Als je wilt weten wat er bij WP8 bij komt. Daarnaast zijn sites als WPCentral wel fijn, die zetten tegenwoordig een geruchtenmeter erbij om aan te geven hoe betrouwbaar een bericht is.

Maar je kunt natuurlijk voorlopig ook bij de features van Windows Phone 7 terecht. Het meeste komt ook wel in WP8 terug, maar dan uitgebreid of vernieuwd. Een playlist van het Windows Phone kanaal op youtube bv of gewoon de WP site van Features en HowTo

Verder kun je 29 oktober meer te weten komen via de MS presentatie van WP8. Er zijn wel wat dingen gelekt uit de SDK en ook wat hands-ons die weer wat meer bevatten, maar dat zijn toch vooral kleine details en geen major features.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
PaT schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:29:
Ben vanavond wat gaan googlen op google.de naar de 920. Daar staat ie op leverbaar tussen 4 en 6 weken voor een prijs van 599.

Dat is nu ook de losse prijs van de 900 bij Vodafone in Nederland. Ik heb daarmee goede hoop dat ik met een 2 jarige verlenging van mijn abonnement hem 'gratis' ga krijgen. Nu alleen nog wachten wanneer hij in Nederland beschikbaar gaat komen!

Duitsland lijkt hem sowieso eerder te krijgen dan Nederland. In tegenstelling tot bij de 800 zit Nederland niet bij de eerste lichting die het toestel gaan krijgen.
600 euro zou ik een prima startprijs vinden. Dat heb ik vaker geroepen. Zal alleen wel teleurgesteld zijn als wij in Nederland niet als eerste aan de beurt zijn. Heb het idee dat er vrij veel lumias zijn verkocht in Nederland tot nu toe (al kan ik het niet met cijfers onderbouwen, maar het gevoel zegt dat). Anders maar naar Duitsland toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gister even naar de mediamarkt geweest en de lumia 900 met de samsung s3 vergeleken en ik moet eerlijk zeggen dat de lumia toch wel een draak van een apparaat is. Hij is kwa size hetzelfde maar het voelt aan alsof ze slecht gebruik hebben gemaakt van die ruimte. Alles voelt toch wat klein aan terwijl dat bij de s3 toch niet het geval is.

Dat is overigens ook het moment geweest dat ik begon te twijfelen. De presentatie is heel mooi... maar de integratie met het os maakt wel dat je behoorlijk afhankelijk bent van microsoft om het up to date te houden. Als de api's veranderen over 2 jaar ben je in de aap gelogeerd omdat microsoft dat niet bijhoud (alleen 18 maanden).

Dit is allemaal speculatie, en ik schat in dat microsoft dat wel goed gaat afhandelen, maar iets gister vertelde mij dat ik daar goed over moest nadenken. Ook was de interface van windows 7 (of 7.5 geen idee) ook een beetje oud kwa indruk. Weet niet of dat juist was of omdat je bijna niets kunt met zo'n telefoon zonder social media maar zo kwam het wel over bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:41:
Als de api's veranderen over 2 jaar ben je in de aap gelogeerd omdat microsoft dat niet bijhoud (alleen 18 maanden).
Wat bedoel je hier nu mee? Microsoft zal heus de api's niet dusdanig veranderen dat je toestel na 18 maanden waardeloos is. Zelfs toestellen van 2 jaar oud nu draaien nog probleemloos alles.
Weet niet of dat juist was of omdat je bijna niets kunt met zo'n telefoon zonder social media maar zo kwam het wel over bij mij.
Dit is inderdaad een huge verschil. Zonder de feeds is WP7.5 (De Lumia's draaien standaard Mango) een vrij statisch geheel. Juist apps van andere partijen en de feeds in je people/me-hub maken het zo'n dynamisch geheel zonder er gelijk een ballentent van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

Wat bedoel je hier nu mee? Microsoft zal heus de api's niet dusdanig veranderen dat je toestel na 18 maanden waardeloos is. Zelfs toestellen van 2 jaar oud nu draaien nog probleemloos alles.

[...]

Dit is inderdaad een huge verschil. Zonder de feeds is WP7.5 (De Lumia's draaien standaard Mango) een vrij statisch geheel. Juist apps van andere partijen en de feeds in je people/me-hub maken het zo'n dynamisch geheel zonder er gelijk een ballentent van te maken.
Is dat niet bij iedere OS zo? Je ziet bijvoorbeeld dat android en nu sinds ios6 dat Apple dezelfde kant op wilt gaan als Microsoft met wp7 heeft gedaan. Zelfs RIM heeft nu een people BB hub geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
PaT schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:02:
[...]

microsoft niet. Maar facebook en twitter wellicht wel en als microsoft zegt dat niet meer bij te houden na 18 maanden dan is dat jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik ben wel met je eens hier is een risico aan verbonden. Enkel facebook en twitter zullen vast afspraken gemaakt hebben met microsoft. Microsoft zal als de api's veranderd worden ook voor de nieuwe telefoons een softwareupdate moeten maken. De kans acht ik omdat dit zo'n groot onderdeel is van het os dat ze die update dan wel naar alle telefoons zullen verspreiden. Maar je hebt wel gelijk er is een kans..

Verder ben ik met je eens dat de Lumia900 een draag van een telefoon is. Heb hem zelf ook nooit mooi gevonden en buien proporties. Vraag me ook altijd af waarom ze die vergelijken. De 800 is vele malen mooier. Enkel is het scherm kleiner maar dat brengt hem wel in betere proporties. De 920 vind ik daarintegen weer beter in balans, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
walletje-w schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:11:
Ik ben wel met je eens hier is een risico aan verbonden. Enkel facebook en twitter zullen vast afspraken gemaakt hebben met microsoft. Microsoft zal als de api's veranderd worden ook voor de nieuwe telefoons een softwareupdate moeten maken. De kans acht ik omdat dit zo'n groot onderdeel is van het os dat ze die update dan wel naar alle telefoons zullen verspreiden. Maar je hebt wel gelijk er is een kans..

Verder ben ik met je eens dat de Lumia900 een draag van een telefoon is. Heb hem zelf ook nooit mooi gevonden en buien proporties. Vraag me ook altijd af waarom ze die vergelijken. De 800 is vele malen mooier. Enkel is het scherm kleiner maar dat brengt hem wel in betere proporties. De 920 vind ik daarintegen weer beter in balans, gelukkig.
In het verleden is dit al eens gebeurt en voor de oplossing was geen SW upgrade nodig. Microsoft lijkt op afstand dit soort dingen te kunnen aanpassen zonder dat je hier iets van merkt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Devian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:19:
[...]

In het verleden is dit al eens gebeurt en voor de oplossing was geen SW upgrade nodig. Microsoft lijkt op afstand dit soort dingen te kunnen aanpassen zonder dat je hier iets van merkt.
wellicht. toch moet er iets van een handeling gedaan worden. en je bent aan microsoft overgeleverd. Want veel meer dan dit is er niet in windows phone (laten we eerlijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Que? Veel meer dan Facebook is er niet in WP? Hallo, dat is even kort door de bocht. Een prima gamehub, perfecte exchange integratie, langzaam maar zeker steeds betere apps...

Maar goed, we gaan off-topic geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Misschien is het voor justice strike ook beter om gewoon geen Windows Phone toestel te nemen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
PaT schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:31:
Que? Veel meer dan Facebook is er niet in WP? Hallo, dat is even kort door de bocht. Een prima gamehub, perfecte exchange integratie, langzaam maar zeker steeds betere apps...

Maar goed, we gaan off-topic geloof ik.
prima gamehub? ik kan me vergissen maar toch in geen verhouding met android en ios

exchange integratie... ik ken weinig mensen met een exchange server thuis draaien. Echt een enterprise solution die geen aansluiting heeft bij de consument.

Dus wat dat betreft is het zeker alleen de facebook en twitter integratie (en de vormgeving) wat wp8 maakt.

laten we ook heel eerlijk zijn. Zonder die twee zaken is windows phone ook eigenlijk niets. Alles wat het persoonlijk maakt komt ook van facebook af (en in mindere mate twitter).
Devian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:33:
Misschien is het voor justice strike ook beter om gewoon geen Windows Phone toestel te nemen.
tja... je kunt je hoofd als een struisvogel in de grond laten zitten maar dat veranderd de werkelijkheid niet. Ik kaart wat zaken aan die volgens mij gewoon legitiem zijn. Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat windows phone zonder facebook gewoon geen aantrekkelijk os is. Alle foto's die er zijn worden voor een groot deel daar toch wel vandaan getrokken als ik mij niet vergis.

[ Voor 36% gewijzigd door justice strike op 09-10-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

prima gamehub? ik kan me vergissen maar toch in geen verhouding met android en ios

exchange integratie... ik ken weinig mensen met een exchange server thuis draaien. Echt een enterprise solution die geen aansluiting heeft bij de consument.

Dus wat dat betreft is het zeker alleen de facebook en twitter integratie (en de vormgeving) wat wp8 maakt.

laten we ook heel eerlijk zijn. Zonder die twee zaken is windows phone ook eigenlijk niets. Alles wat het persoonlijk maakt komt ook van facebook af (en in mindere mate twitter).
Hij heeft het over Hub, niet de games zelf. Ja er zijn minder games, maar de gamehub an sich werkt toch wat beter en is veel uitgebreider dan de Apple an Google alternatieven. De Xbox Live integratie alleen al is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:39:
[...]

Hij heeft het over Hub, niet de games zelf. Ja er zijn minder games, maar de gamehub an sich werkt toch wat beter en is veel uitgebreider dan de Apple an Google alternatieven. De Xbox Live integratie alleen al is prima.
ik heb weinig gedaan met de game hub, dus hoe dat in elkaar steekt weet ik niet maar ik geloof dat zo'n hub uberhaupt wel beter zou werken dan de losse applicaties. Ik zou de telefoon (of elke andere telefoon) ook niet echt voor de games kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 09-10-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42

Ik moet bekennen dat ik in de winkel niet veel met WP heb gespeeld, maar de Lumia 920 trekt me, omdat ik het een mooi toestel vind.
En na de 3G en de 4 wil ik eens wat anders dan een Apple smartphone. M'n vrouw heeft de Samsung SII en Android ik vind het echt geen fijn toestel qua hardware feeling en qua software.
Dus als de 920 uit komt wacht ik de reviews af, speel er een beetje mee en hoogstwaarschijnlijk wordt het dan m'n volgende toestel.
En toch heb ik geen fb en twitter account. Offline navigatie op de Nokia is een goede verkoopargument voor me. Als dit een waardige tomtom vervanger is, dan ben ik zekers om.

Ga er van uit dat MS de Wassup bedrijf een zak met geld gegeven heeft zodat ze een fatsoenlijke versie opleveren op W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 08:03
Devian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:33:
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
[...]
Hotmail / Outlook.com draaien op Exchange en dan heb je ook nog P-IMAP wat Google en de andere grote leveranciers gebruiken (mits ze geen alternatief draaien). Waarom zou je ook een Exchange server thuis moeten draaien als het gewoon gratis wordt aangeboden door Outlook?

Wat is een telefoon zonder apps?
Zonder die twee zaken is Android / iOS eigenlijk ook net niets, je kan ermee bellen en dat is het. De apps maken het platform. Windows Phone onderscheidt zich in dit geval door een all-in oplossing aan te bieden.

Laten we eens reëel zijn; hoe groot is de kans dat Facebook / Twitter van de een op de andere dag wordt opgeheven.
tja... je kunt je hoofd als een struisvogel in de grond laten zitten maar dat veranderd de werkelijkheid niet. Ik kaart wat zaken aan die volgens mij gewoon legitiem zijn. Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat windows phone zonder facebook gewoon geen aantrekkelijk os is. Alle foto's die er zijn worden voor een groot deel daar toch wel vandaan getrokken als ik mij niet vergis.
Waar denk je dat andere besturingssystemen de foto's vandaan halen? |:( Ergens van het internet met een zoekopdracht?
Ik weet niet of je een plank voor je hoofd hebt maar zowat bij elke post die je maakt trek je alles in twijfel wat Microsoft doet. Of dat nou onwetendheid is of een manier van trollen je mag het zelf invullen, ik word er alleen een beetje moedeloos van en ik ben zoals ik het topic nu doorlees niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Krijg bijna het idee dat verplicht wordt om wp8 te gaan gebruiken... Anyway ik heb persoonlijk wel een exchange 2010 server gebruiken en heb daarbij ook de exchange van hogeschool utrecht ingesteld.. Als ik zie hoe mijn medestudenten zit te kutten tussen hun emails, komt in mijn ogen de kracht van mijn omnia naar boven. Het koppelen van email adressen werkt in mijn ogen echt heel fijn.

offtopic:
Werkt outlook.com tegenwoordig niet op exchange basis ??

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 09-10-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Manuel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Waar denk je dat andere besturingssystemen de foto's vandaan halen? |:( Ergens van het internet met een zoekopdracht?
Ik weet niet of je een plank voor je hoofd hebt maar zowat bij elke post die je maakt trek je alles in twijfel wat Microsoft doet. Of dat nou onwetendheid is of een manier van trollen je mag het zelf invullen, ik word er alleen een beetje moedeloos van en ik ben zoals ik het topic nu doorlees niet de enige.
Zoekknop, vul je zoekopdracht in, swipe van rechts naar links en je hebt internet afbeeldingen. :D
vali schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

Krijg bijna het idee dat verplicht wordt om wp8 te gaan gebruiken... Anyway ik heb persoonlijk wel een exchange 2010 server gebruiken en heb daarbij ook de exchange van hogeschool utrecht ingesteld.. Als ik zie hoe mijn medestudenten zit te kutten tussen hun emails, komt in mijn ogen de kracht van mijn omnia naar boven. Het koppelen van email adressen werkt in mijn ogen echt heel fijn.

offtopic:
offtopic:
Dat komt ook door de gigantische lading bagger die je van de HU binnenkrijgt. Studeren in het buitenland, vul deze enquette in, ga de studentenraad in, vul nog een enquette in, stadium generale, spannend event X met nog spannerder persoon Y die een praatje gaat geven, nog een enquette die ingevuld moet worden. De helft van de mails die ik krijg, is echt zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
wat is dit nou voor karaktermoord
[...]

Hotmail / Outlook.com draaien op Exchange en dan heb je ook nog P-IMAP wat Google en de andere grote leveranciers gebruiken (mits ze geen alternatief draaien). Waarom zou je ook een Exchange server thuis moeten draaien als het gewoon gratis wordt aangeboden door Outlook?
dus met andere woorden, we hebben het eigenlijk gewoon over email en agenda synchronisatie. Wat hetzelfde is voor veel andere telefoon's.
[...]

Wat is een telefoon zonder apps?
Zonder die twee zaken is Android / iOS eigenlijk ook net niets, je kan ermee bellen en dat is het. De apps maken het platform. Windows Phone onderscheidt zich in dit geval door een all-in oplossing aan te bieden.
nee ik bedoel specifiek dat wp8 zonder facebook gewoon helemaal geen aantrekkelijk os is. Alles wat wp8 maakt komt uit facebook. De personalisatie komt uit facebook. De mooie vormgeving wordt deels ontleend aan de foto's die van fb komen. Dat is toch echt fundamenteel anders met ios en android. Dat is mooi, maar daar is dan een veel grotere afhankelijkheid dan dat met ios en android er is. Dat is niet slecht of goed, dat is een design keuze. Dat betekent dus ook dat als fb wegvalt dat je een bijzonder mager os overhoud.
Laten we eens reëel zijn; hoe groot is de kans dat Facebook / Twitter van de een op de andere dag wordt opgeheven.
de sites/bedrijven niet. De api's wellicht wel.
[...]

ja, maar die foto's zijn geen prominent onderdeel van het OS.
pardon? Volgens mij ben jij degene met een plank voor je hoofd want alles wat ms doet is blijkbaar goed. Ik zeg nergens dat het goed of fout is, maar wel dat het een risico is die bij andere ossen niet zodanig aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:41:
Ook was de interface van windows 7 (of 7.5 geen idee) ook een beetje oud kwa indruk. Weet niet of dat juist was of omdat je bijna niets kunt met zo'n telefoon zonder social media maar zo kwam het wel over bij mij.
LOL, je hebt je duidelijk niet, maar dan ook helemaal NIET verdiept in het hele OS. Ik heb een Lumia 800 en doe niet aan social media. Ik heb geen twitter en geen facebook en toch werkt de telefoon perfect. Echt serieus die opmerking doet me van mn stoel afvallen van het lachen. Weet je wat jij moet doen, snel naar het iOS of Android topic gaan.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vali schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

offtopic:
Wat bedoel je precies met koppelen van email adressen? Ik had begrepen (en wellicht is dat mijn fout) dat er geen unified inbox is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb mijn privedomeinmail, via Hotmail.com zo gekoppeld aan mijn Titan en werkt perfect. Alles synct goed heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
MRELynx schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

LOL, je hebt je duidelijk niet, maar dan ook helemaal NIET verdiept in het hele OS. Ik heb een Lumia 800 en doe niet aan social media. Ik heb geen twitter en geen facebook en toch werkt de telefoon perfect. Echt serieus die opmerking doet me van mn stoel afvallen van het lachen. Weet je wat jij moet doen, snel naar het iOS of Android topic gaan.
ik volg het os al enige tijd en heb de emulator al een tijd gebruikt. Ik zeg alleen wat ik in de winkel zie. Namelijk, dat de interface in de mediamarkt heel leeg aandoet zonder alle foto's. Feitelijk wordt de interface teruggebracht naar een stel grote knoppen welke wat info weergeven ipv een mooi persoonlijke interface met foto's van vrienden en familie.

Zonder die foto's is de UI heel karig.

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 09-10-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zucht, dat zeg ik dus in mn vorige post, dat je je totaal niet hebt ingelezen/voorbereid etc whatever in het OS WP7.5. Unified inbox bestaat dus wel. Hell, ik heb Exchange zakelijk, exchange prive en outlook.com gecombineerd in 1 inbox.

Ooit wel eens in je opgekomen dat je in outlook (ook in outlook.com) foto's kan zetten bij je contact personen ? De hele mikmak kun je invullen, van verjaardag, tot assistent tot werkadres en prive adres. Daar komt geen facebook aan te pas hoor voor die foto's. De hele zooi syncht netjes ZONDER FACEBOOK of TWITTER !!!

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Deze discussie gaat absoluut niet (meer) over de Lumia 920, waarom gaan jullie niet verder door in het algemene WP7.5 (of WP8) topic? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Laten we vooral rustig blijven jongens ;)

Justice strike kan ook niet alles weten. Je moet met je telefoon gaan leven en dat kan door je facebook account te koppelen aan je telefoon of niet. Facebook maakt het makkelijker om extra content op je telefoon te zien. Maar zonder facebook kun je nog steeds foto's toevoegen aan je contactpersonen. Ook kun je zodra je zelf foto's maakt met de telefoon die afbeeldingen gebruiken voor de mooie lay out. Verder heb je nog in de music hub dat er afbeeldingen gebruikt kunnen worden van covers. Zodoende blijft er meer over dan je denkt als je facebook niet gebruikt. Ik ben wel met je eens op eerste gezicht kan het er wat kaal uitzien tegenover een telefoon die al geleefd word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Justice strike, als je in die ballententMedia markt alleen een 'kale' 900 aantrof, loop even de lokale 'echte' telefoonwinkel in. In iig de VDF shops hebben ze iig een soort van 'showroom' modus, dus da's een meer real-life experience... (contacten, koppelingen met social media, berichten, foto's etc).

En wat ik denk dat men bedoeld over of je wel of niet een WP toestel moet nemen; het komt op mij over of je een beetje een sombere kijk op 'dingen' hebt. De posts van je die ik de laatste tijd lees, ik heb er nog geen enkele gezien die over wat dan ook iets positiefs over zegt, niet in dit, of de andere topics. Naar Android/iOS/BBos gaan is voor jou ben ik bang ook geen oplossing; ook daar zul je helaas alleen de slechte kanten van zien denk ik. Extragratis tip; zie niet overal een doemscenario in, probeer het eens van de zonnige kant te zien, als iets onduidelijk is, of je weet het niet, benader het als een verrassing die ook positief kan uitpakken ipv de aanname te doen dat het k*t is... :) (nofi)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Overigens zover ik heb begrepen wordt het Facebook, linkedin en Twitter account gekoppeld aan het Microsoft account. Je geeft MS bij die koppeling toestemming om gegevens te verwerken. Zover ik weet gaan dan ook alle gegevens via MS servers (moet ook wel voor de live tiles). Mocht er dus iets veranderen bij Facebook verandert het voor iedere WP7, WP8, Windows 8, Skype en outlook.com gebruiker en kunnen ze (MS) het op hun server weer fixen.

@vali. Outlook.com werkt met Exchange ActiveSync net als Google voor wp7 en Windows 8. Google heeft heel royaal een activesync server beschikbaar gesteld :P waarschijnlijk ook voor de iPhone btw.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit topic is bedoeld voor de Nokia Lumia 920 specifiek en niet WP7/8 in het algemeen. Daar hebben we andere topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Dit mag dus in [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 09-10-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 08:03
[Dan poets ik dit wel even voor je weg ;)
Genoeg hierover, laten we het maar weer hebben over de Lumia. :)
Had de MBR gemist PaT, me culpa.

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 09-10-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Sorry PapT... :+

Vooruit dan, de eerste foto met flitser van de 920...
First Nokia Lumia 920 low-light + Flash picture published
Nokia’s Chase Arrington, Head of Developer & Content Marketing, has posted this picture taken by the Nokia Lumia 920 at his wedding recently.

The full resolution image is the first published low-light picture taken by the Nokia Lumia 920 with the flash, and appears to be doing a great job delivering a very natural-looking image without the wash-out that we have come to expect when using a camera phone flash.

The full resolution image can be seen on SkyDrive here*.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/10/WP_20121006_007.jpg
* SkyDrive link deed het bij mij helaasch niet... -O-

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja ik zag hem al. Denk dat dit qua foto voor de meeste doorsnee gebruikers (we zijn tenslotte niet allemaal fotograaf) meer dan prima is. Je ziet goed de details en de belichting is prima. Rode ogen is als het goed is ook makkelijk weg te werken (had eigenlijk wel verwacht dat ie dat automatisch zou doen) en ik zie op de normale weergave (zoals hij hier dus gepost is) geen ruis. Tuurlijk zul je het op formaat 2000px+ wel zien, maar dat doe je meestal toch niet.

Kortom: mooi plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Kleine toevoeging, op WPCentral stellen ze dat het 'another' low-light plus flash is. Daar staat overigens ook een wel werkende link naar SkyDrive bij. Volledige artikel daar gaat er ook iets meer op in.

@Martin; jep, voor mij is dit voldoende, ik vind m'n Lumia 800 in goede lichtomstandigheden prima foto's nemen. Echter voor dit soort foto's gaat het voor geen meter en heb ik dus een compactcamera bij. Met de 920 is dat hopelijk niet meer nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Rowdy.nl schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:48:
Sorry PapT... :+

Vooruit dan, de eerste foto met flitser van de 920...

[...]

* SkyDrive link deed het bij mij helaasch niet... -O-
ligt het aan mij of lijkt het dat ze te diep in het glaasje gekeken hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

ligt het aan mij of lijkt het dat ze te diep in het glaasje gekeken hebben. :+
LOL. Op 100% is het toch echt wel een uitgesmeerde foto door de ruis onderdrukking. Nergens echt scherp, je kunt dat goed zien bij de wimpers of de baard. Jammer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:51:
Mja ik zag hem al. Denk dat dit qua foto voor de meeste doorsnee gebruikers (we zijn tenslotte niet allemaal fotograaf) meer dan prima is. Je ziet goed de details en de belichting is prima. Rode ogen is als het goed is ook makkelijk weg te werken (had eigenlijk wel verwacht dat ie dat automatisch zou doen) en ik zie op de normale weergave (zoals hij hier dus gepost is) geen ruis. Tuurlijk zul je het op formaat 2000px+ wel zien, maar dat doe je meestal toch niet.

Kortom: mooi plaatje :)
Lijkt me niets meer dan een Marketing beslissing om de rode ogen te laten zitten. Nu denken we allemaal dat de flits geweldig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Vandaag de Lumia 820 en 920 kunnen bezichtigen en even mee kunnen spelen. Waar ik de Lumia 900 lomp vond vind ik de 920 veel fijner in de hand liggen. Dat die 'zwaar' zou zijn vind ik juist een voordeel, als je hem vasthoud voel je ook echt dat je wat in je handen hebt.

Software is nog niet af dat zag je vooral met het nemen van foto's, wel heel mooi maar het scherpstellen kan beter denk ik. Al kan dat liggen aan het feit dat ik geen instellingen heb aangepast.

Verder is WP8 lekker snel en nog steeds zo smooth als WP7.5. Helaas was het nog allemaal wat prototyperig dus kon geen NFC demo doen(zag wel dat het mogelijk is om Tab NFC te gebruiken voor filesharing) of andere dingen uitproberen. Het draadloos laden zag er wel weer leuk uit, al moet nog blijken hoe functioneel dat gaat zijn!

Ik ben uitermate positief verrast en ik wacht met smart op de Lumia920 (waarschijnlijk eind van dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
@Dewaterweg

Waar heb je het kunnen bezichtigen?

Ik hoop niet pas eind van dit jaar! Sites die pre-orders hebben geven 26 oktober t/m 12 november als leverdatum.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Lisadr schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:13:
@Dewaterweg

Waar heb je het kunnen bezichtigen?

Ik hoop niet pas eind van dit jaar! Sites die pre-orders hebben geven 26 oktober t/m 12 november als leverdatum.
Bij een medewerker van Nokia. Ja ik hoop zelf ook vanaf november maarja dat is natuurlijk ook 'eind' van het jaar. Ik vind het wel de moeite waard om te wachten op deze phone. We kunnen het komend jaar veel verwachten van Nokia! Vooral op zakelijk gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Dewaterweg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:34:
Helaas was het nog allemaal wat prototyperig dus kon geen NFC demo doen(zag wel dat het mogelijk is om Tab NFC te gebruiken voor filesharing) of andere dingen uitproberen. Het draadloos laden zag er wel weer leuk uit, al moet nog blijken hoe functioneel dat gaat zijn!

Ik ben uitermate positief verrast en ik wacht met smart op de Lumia920 (waarschijnlijk eind van dit jaar)
Prototyperig? Damn duurt nog geen maand voordat telefoon werledwijd gereleased wordt. Willen ze succes boeken dan mag w8 wel bugvrij en goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Russel88 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Prototyperig? Damn duurt nog geen maand voordat telefoon werledwijd gereleased wordt. Willen ze succes boeken dan mag w8 wel bugvrij en goed werken.
Grote kans dat ze dezelfde versie hebben als die van de Nokia presentatie. Het lijkt me best logisch dat die gewoon de hele wereld over gaan als showmodel om vervolgens gewoon weg te doen of te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:22:
[...]

Grote kans dat ze dezelfde versie hebben als die van de Nokia presentatie. Het lijkt me best logisch dat die gewoon de hele wereld over gaan als showmodel om vervolgens gewoon weg te doen of te updaten.
we merken het snel. Ik denk dat er een hoop reviews klaar staan om gereleased te worden als de NDA afloopt. En anders dat er een aantal first impressions komen zodra het os gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dewaterweg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:16:
[...]

Bij een medewerker van Nokia. Ja ik hoop zelf ook vanaf november maarja dat is natuurlijk ook 'eind' van het jaar. Ik vind het wel de moeite waard om te wachten op deze phone. We kunnen het komend jaar veel verwachten van Nokia! Vooral op zakelijk gebied :)
Hoop alleen niet dat ze de flagship 920 binnen een paar maanden vervangen. Hoewel ik wel verwacht dat er binnen 6 maanden een vervanger komt voor de 820,710,610 en 510. Voornamelijk omdat de 820 slechts 800x480 is. Jammer dat WP8 geen tussen optie heeft zoals 960x540, dat zou een betere resolutie zijn voor de 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:34:
Ik denk dat er een hoop reviews klaar staan om gereleased te worden als de NDA afloopt.
Ik denk het niet eigenlijk :) WP8 is paar een week of 2 (?) echt klaar, en ik verwacht niet dat Nokia nu al 920's rondgestuurd heeft die volledig voorzien zijn van het complete OS :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik gok dat na de aankondiging, de modellen verstuurd worden naar sites als Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de draadloze laders clove.uk biedt ze al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
mafiatounes schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:05:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de draadloze laders clove.uk biedt ze al aan.
Wat een prijzen zeg. Niet normaal hoe duur die draadloze dingen zijn. Had graag meerderen gewild, maar gok dat ik nu alleen maar een deskstand haal en de rest maar gewoon met de opladers doe die ik al heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

Wat een prijzen zeg. Niet normaal hoe duur die draadloze dingen zijn. Had graag meerderen gewild, maar gok dat ik nu alleen maar een deskstand haal en de rest maar gewoon met de opladers doe die ik al heb
Ja vond ik ook, maar aangezien Clove.uk ze als enige momenteel aanbied denk ik dat ze de prijzen hoog houden voor de early adopters, bij normale beschikbaarheid zou de prijs gelijk naar onderen gaan.

Ik persoonlijk koop er geen voor mijn Lumia 920 heb er niet echt behoefte aan momenteel en zie er ook het nut niet van in bij mijn levenstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Coldcat

HODL

Ik ben wel benieuwd of er een mooie car mount voor komt. Dat lijkt me wel makkelijk. Telefoon erin gooien en wordt automatisch geladen. Vervolgens kun je via BT mooi muziek streamen en eventueel nog een navigatie gebruiken :) Best handig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Martinspire schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

Wie gaat 89 euro betalen voor een draadloos lader!

Het zijn Qi standaarden. Binnen enkele weken zullen er Chinese/OEM fabrikanten zijn die vergelijkbare producten gaan aanbieden voor een fractie van de prijs. Op Ebay zijn er al een aantal (lelijke) Qi-Enabled laders voor $25 (20 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Prijzen zijn erg duur en ben benieuwd hoeveel ze gaan kosten in Nederland. Als ze alles * 1,25 gaan doen voor de europrijzen, dan gaat geen hond dat kopen natuurlijk en gaat DealExtreme hele goede zaken doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Op zich wel te verwachten dat het duur is trouwens, het is tenslotte nieuw, maar het is te hopen dat het nog wel omlaag gaat binnen niet afzienbare tijd om wat verkopen te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Lisadr schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Wie gaat 89 euro betalen voor een draadloos lader!

Het zijn Qi standaarden. Binnen enkele weken zullen er Chinese/OEM fabrikanten zijn die vergelijkbare producten gaan aanbieden voor een fractie van de prijs. Op Ebay zijn er al een aantal (lelijke) Qi-Enabled laders voor $25 (20 euro).
Die dan ook even lang mee gaan en even goed laden?

Draadloos laden is leuk, maar ik snap niet dat dit in een tijd waarin men zeurt over energie een opkomst maakt.
Rendement is echt waardeloos (zelfs bij een goede), en ik zie niet het nut om niet gewoon het kabeltje in de telefoon te steken. Laad hij nog sneller op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Gemakzucht van de mens.
Steeds minder handelingen hoeven te doen om hetzelfde resultaat te behalen.
Je komt thuis van een dag werken en pleurt gewoon dat ding op die plaat, geen gefrot met de kabel die er verkeerd om in kan.

Waarom een scooter elektrisch starten terwijl het ook met een kickstarter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 20:32
Inderdaad, het lijkt mij geweldig makkelijk om in huis en op het werk zo een lader te hebben. Op mijn werk bijvoorbeeld loop ik regelmatig van mijn bureau weg en neem dan mijn telefoon mee. Als ik dan terug kom lijkt het mij erg handig om gewoon mijn telefoon neer te leggen. Op die manier vergeet ik hem ook niet aan de lader te hangen. Waardoor ik tijdens mijn rit naar huis mijn telefoon niet kan gebruiken voor flits waarschuwingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
LOTG schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:02:
Rendement is echt waardeloos (zelfs bij een goede), en ik zie niet het nut om niet gewoon het kabeltje in de telefoon te steken.
De bewering is dat het rendement marginaal minder hoog is (70% voor wireless tov 72% voor bedraad laden), dus heel erg veel slechter is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

De bewering is dat het rendement marginaal minder hoog is (70% voor wireless tov 72% voor bedraad laden), dus heel erg veel slechter is het niet.
Heb jij daar een bron van? Zou het wel graag eens willen inlezen als het daadwerkelijk zo een klein verschil is valt het best mee.

Never mind heb het al gevonden.Bron

[ Voor 14% gewijzigd door mafiatounes op 11-10-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Bedankt, ik was ook al aan het zoeken maar kon het zo snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Die 70% en 72% zijn alleen niet gelijk.

Die 70% gaat over vanuit de muur naar je apparaat.
Die 72% gaat over vanuit de wireless charger naar je apparaat.

Zoals beschreven moet je nog even 30% van die 70% afhalen, als je de ook nog het verloop van de muur naar je charger wilt meenemen.

Zoals in je eigen bron staat:

wireless
charging: 1 hours * 4 W / 72% / 70% = 7.9 Wh (we are now charging 2 devices simultaneously)

wired
charging: 1 hour * 2 W / 72% = 2.8 Wh (this assumes that 5 W charger will supply, on average, 2 W during a complete charging cycle)

Waarom ze meteen voor 2 apparaten gaan weet ik niet, dat zal vast beter staan in de berekening.

Maar de efficientie van een wireless charger is dus 50,4%.

Ik ben het ook niet eens met de standby power die word meegerekend. Als ik een adapter niet gebruik dan gaat die uit de muur. Ik vraag mij dan ook af of die 7.9 watt minder word als er maar 1 apparaat word opgeladen of altijd 7.9 is.

[ Voor 13% gewijzigd door LOTG op 11-10-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wireless laden lijkt me persoonlijk super handig, ik leg mijn mobiel altijd op de salon tafel thuis en wil hier dan die "mat" onder bevestigen, als het bereik echt een paar cm is zou hij dus moeten laden als ik hem op de tafel leg. Makkelijker kan haast niet. Draadjes onder het kleed en klaar is kees.

Geweldig, Kijk er bijna naar uit :P. Heeft een beetje een StarTrek vibe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik hoop iig dat mijn volgende auto Wireless Charging ingebouwd heeft... :)

Ook een interessant interview met Menno, de voorzitter van het WPC (World Power Consortium), de organisatie die de Qi standaard hanteert/producten certificeert...
http://conversations.noki...re-for-wireless-charging/

[ Voor 37% gewijzigd door Rowdy.nl op 11-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
@LOTG: je hebt gelijk. Ik had het artikel wat te snel gelezen. Maar dan nog 72% tegen 50.4% is niet heel slecht IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ze hadden het er bij Nokia over dat het maar een half uur langer duurt om op te laden 4.20 vs 4.50 uur. Valt reuze mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

4.20 uur klinkt ook niet echt als een nieuw wereldrecord.....

Ik had ooit een cheape LG telefoon, 800mh batterij (of een andere eenheid XD), en die was binnen 30 minuten vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Rub3s schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:22:
4.20 uur klinkt ook niet echt als een nieuw wereldrecord.....

Ik had ooit een cheape LG telefoon, 800mh batterij (of een andere eenheid XD), en die was binnen 30 minuten vol.
Jah 800mah is sneller opgeladen natuurlijk, toch is 4u20 best lang in vergelijking met mijn S3 die is in ongeveer 2u30 a 3u opgeladen met de zelfde batterij capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ow wacht, dat ging alleen over de wireless charger. Staat geen normale lading bij. Excuus:
the Lumia 820 takes about 3h 20min, while the Lumia 920 takes about 3h 50min to charge from empty to full with wireless chargers.
Via: http://conversations.noki...eless-charging-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesses
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 22:12
http://news.softpedia.com...d-in-Germany-298631.shtml ook wel erg interessant.

Prijs van de lumia 920 volgens deze website is zo'n 649 EUR exl. abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
In Duitsland klopt die adviesprijs inderdaad, echter zit er flink wat verschil in het ding kost per land.

[ Voor 9% gewijzigd door LOTG op 11-10-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wesses schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:15:
http://news.softpedia.com...d-in-Germany-298631.shtml ook wel erg interessant.

Prijs van de lumia 920 volgens deze website is zo'n 649 EUR exl. abbo.
649 is te hoog. 599 advies en 540 tot 590 bij shops is een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:57:
[...]
649 is te hoog. 599 advies en 540 tot 590 bij shops is een mooie prijs.
Baseer je dat dit maal wel ergens op? Of is het nog steeds je wens en herhaal je jezelf graag?.. :+

Laat ik mezelf dan ook nog even kort herhalen... (Lange versies: 1, 2, 3)
€649 is goedkoop in vergelijking waarmee de SGSIII op de markt kwam (€699).
Lumia 920, zie het als de opvolger van de 900. Ook advies van €650, heeft ie ook de eerste maand op gezeten en daarna zakt ie rustig naar de €550. En een paar weken later zelfs naar de €500. Mooi toch? Lees mijn linkjes in mijn aangehaalde posts even na en dan zie je vergelijkbare patronen voor de meeste telefoons.

Als jij €650 te duur vind, wacht dan een maand, misschien twee. Nieuwe dingen zijn gewoon duurder de eerste maand. Je zou ook enorm stom zijn als winkel/leverancier als je die gratis winst niet mee pakt. Degenen die 'm graag willen hebben maar 'm te duur vinden kopen 'm daarna wel en de mensen die 'm direct willen hebben kopen 'm ook voor die €650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Voor de huidige WP gebruikers is het ook niet "te duur", maar hiermee is het wel lastig voor Nokia/WP om met Android en iPoney's te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Alles van MS moet maar goedkoop! Wat een bullshit! Ook met de MS Surface "het wordt pas een succes als het 199 dollar is" wat een onzin. Niemand gaat zulke goedkope troep kopen. Persoonlijk hoeft dat gezeik over de prijs wat mij betreft niet zo. Vind je het waard, koop je hem, vind je het niet waard, koop je hem niet. The end.

Mensen klagen ook dat alle Windows 8 hardware zo duur is. Nee het is niet duur, het is de normale prijs. Dat zekere fabrikanten de afgelopen jaren PC wereld in een race naar de afgrond hebben gebracht door de prijs alsmaar omlaag te brengen, daar moet de markt nu van herstellen en met normale prijzen komen gelukkig ook betere ontwerpen en materiaalgebruik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Rowdy.nl schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:17:
[...]

Baseer je dat dit maal wel ergens op? Of is het nog steeds je wens en herhaal je jezelf graag?.. :+

Laat ik mezelf dan ook nog even kort herhalen... (Lange versies: 1, 2, 3)
€649 is goedkoop in vergelijking waarmee de SGSIII op de markt kwam (€699).
Lumia 920, zie het als de opvolger van de 900. Ook advies van €650, heeft ie ook de eerste maand op gezeten en daarna zakt ie rustig naar de €550. En een paar weken later zelfs naar de €500. Mooi toch? Lees mijn linkjes in mijn aangehaalde posts even na en dan zie je vergelijkbare patronen voor de meeste telefoons.

Als jij €650 te duur vind, wacht dan een maand, misschien twee. Nieuwe dingen zijn gewoon duurder de eerste maand. Je zou ook enorm stom zijn als winkel/leverancier als je die gratis winst niet mee pakt. Degenen die 'm graag willen hebben maar 'm te duur vinden kopen 'm daarna wel en de mensen die 'm direct willen hebben kopen 'm ook voor die €650.
Ik herhaal mijzelf inderdaad :o

Als ik naar de pricewatch kijk was de SIII rond 600 a 630 euro toen het op de markt kwam. Samsung gaf inderdaad 699 als adviesprijs, maar vanaf dag 1 was het te koop voor 609 euro. Het grootste verschil tussen de SIII en de 920 is dat de SI en SII al een groot succes ware de 900 was dat niet. Daarnaast probeerde Samsung niet een markt binnen te komen, ze waren binnen. En Samsung zat niet in een financieel moeilijke positie, Nokia wel.

Nokia moet het niet hebben van mensen die vanuit de 900 naar de 920 upgraden. Ze moeten het hebben van mensen die durven te investeren in een "nieuwe speler" en nieuw ecosysteem. Daarbij speelt prijs een belangrijke rol. Je wilt exclusief zijn, maar te exclusief en mensen gaan het niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Coldcat

HODL

Dat weet je pas achteraf. Verkopen doe je toch wel. Beter dan de hoofdprijs vragen van de mensen die dat er wel voor overhebben.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:35
Hoe lang het duurt om op te laden vind ik niet zo interessant. Ik had een Palm Pre met wireless charger en het handige is dat ik 'm altijd op de charger had liggen op m'n bureau. Dus altijd opgeladen. Als je gebeld wordt of een bericht krijg, zit je niet met een draad dat meestal niet lang genoeg is.

Dus een wired charger haal je eraf na het laden omdat het onhandig is. Maar met een wireless charger ligt je mobiel er in veel gevallen gewoon op. Dat is mijn ervaring tenminste. In mijn geval was de batterij bijna altijd 100%, tenzij ik van huis was of in een andere ruimte.

Met de mobieltjes van tegenwoordig, die ongeveer een dag meegaan, vind ik het toch wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:37:
[...]

Ik herhaal mijzelf inderdaad :o

Als ik naar de pricewatch kijk was de SIII rond 600 a 630 euro toen het op de markt kwam. Samsung gaf inderdaad 699 als adviesprijs, maar vanaf dag 1 was het te koop voor 609 euro. Het grootste verschil tussen de SIII en de 920 is dat de SI en SII al een groot succes ware de 900 was dat niet. Daarnaast probeerde Samsung niet een markt binnen te komen, ze waren binnen. En Samsung zat niet in een financieel moeilijke positie, Nokia wel.

Nokia moet het niet hebben van mensen die vanuit de 900 naar de 920 upgraden. Ze moeten het hebben van mensen die durven te investeren in een "nieuwe speler" en nieuw ecosysteem. Daarbij speelt prijs een belangrijke rol. Je wilt exclusief zijn, maar te exclusief en mensen gaan het niet kopen.
Niet jokken €650,-.

Overigens, de mensen die juist een 900 hebben willen wel upgraden; die zijn al gewend aan het OS. En hoe denk je dat het over komt, hier heb je een high-end telefoon, met top specs, een betere camera die je in de meeste toestellen vind, maar je mag 'm voor een schijntje hebben. :?

Leuk, heel veel specs in een lada, èn goedkoop. Wil niet zeggen dat ik dat spul wil hebben...

Overigens zie ik het gehele nut van de discussie niet. Het is een marktconforme prijs voor een goed product. Vind je het te duur? Dan koop je het niet. Vind je een paar tientjes goedkoper wel acceptabel? Prima, dan wacht je gewoon een paar maanden. Simpel... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-10-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Rowdy.nl

Je linkt naar de SII(S2) en niet de SIII(S3).

Ik zeg juist dat mensen vanuit de 900 naar de 920 gaan upgraden, maar dat het niet voldoende zijn omdat de 900 niet zo goed verkocht als de SII(2). Nokia moet het hebben van nieuwe klanten.

Ben het met je eens, het is inderdaad een nutteloze discussie.

Pagina: 1 ... 8 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;