Offtopic: De MKI9200 is wat dat betreft een echte aanrader, het heeft zelfs nog de mogelijkheid om USB / Line-In / iApparaat (tot iPhone 4S i.v.m. connector) apparaten af te spelen.vali schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:46:
[...]
Daarom vraag ik dit jaar heel lief aan sinterklaas een parrit
oeff, die is niet echt goedkoop. Toevallig heeft een collega van mij precies dezelfde en die werkt echt perfect met zijn wp7. Bedankt in ieder geval voor de tip! Als ik er 1 aanschraf wil ik wel gelijk een goeie hebbenManuel schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:26:
[...]
Offtopic: De MKI9200 is wat dat betreft een echte aanrader, het heeft zelfs nog de mogelijkheid om USB / Line-In / iApparaat (tot iPhone 4S i.v.m. connector) apparaten af te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 03-10-2012 18:43 ]
Ik speel ook altijd muziek via BT in de auto (twee, 1 met een Sony autoradio en 1 met een Pioneer radio, beide dus met BT). Op de sony kan ik ook gewoon nummers skippen via de autoradio, op de pioneer niet.
Ondertussen kan il ook gewoon op navigeren met Navigon of ik heb Flitsnav aanstaan
Ondertussen kan il ook gewoon op navigeren met Navigon of ik heb Flitsnav aanstaan
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik neig nu wel naar die grijze. Vind zo een grauwe oldschool kleur wel stoer voor zo een modern device.
Nog vetter zou zijn een navy groene kleur. En dan ook zo mat, grauw!
Nog vetter zou zijn een navy groene kleur. En dan ook zo mat, grauw!
https://opensea.io/seaart
Dik gerucht: morgen presenteert AT&T een jaarlijks evenement en de kans is heel groot dat ze de Lumia 920 gaan presenteren. Als een telco dat doet, dan moeten prijs en datum op handen zijn is dan mijn redenatie.
Bron: wpcentral
Zo AT&T heeft zonet bevestigd dat beide 820/920 toestellen in November komen, het goede nieuws voor sommige mensen is de 920 komt gelijk ook in Cyan (hopelijk is de kleur niet exclusief voor AT&T) uit!!Robkazoe schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:58:
Dik gerucht: morgen presenteert AT&T een jaarlijks evenement en de kans is heel groot dat ze de Lumia 920 gaan presenteren. Als een telco dat doet, dan moeten prijs en datum op handen zijn is dan mijn redenatie.
[ Voor 3% gewijzigd door mafiatounes op 04-10-2012 16:27 ]
Multiple pc builds in progress
november welke dag?mafiatounes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Zo AT&T heeft zonet bevestigd dat beide 820/920 toestellen in November komen, het goede nieuws voor sommige mensen is de 920 komt gelijk ook in Cyan (hopelijk is de kleur niet exclusief voor AT&T) uit!!
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dit is de AT&T aankondiging daar werd enkel November meegedeeld, volgens geruchten zeggen ze of 4-11 of 11-11 omdat AT&T meestal op zondag toestellen released. Ik weet wel niet of dit ook een correcte indicatie is voor BE of NL..
Later vanavond is er nog een event van AT&T misschien wordt daar meer onthuld.
[ Voor 9% gewijzigd door mafiatounes op 04-10-2012 17:39 ]
zou wel een primeur zijn als AT&T in nl gaat releasenmafiatounes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:38:
[...]
Dit is de AT&T aankondiging daar werd enkel November meegedeeld, volgens geruchten zeggen ze of 4-11 of 11-11 omdat AT&T meestal op zondag toestellen released. Ik weet wel niet of dit ook een correcte indicatie is voor BE of NL..
Later vanavond is er nog een event van AT&T misschien wordt daar meer onthuld.
Hahaha jah was slecht geformuleerd, maar je weet wat ik bedoeldejustice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
zou wel een primeur zijn als AT&T in nl gaat releasen
Nu even afwachten wat Nokia gaat doen. De Lumia 800 kom pas vele maanden later uit in de USA. De Lumia 900 was alleen weer zeer snel in de USA te koop en dat heeft hier weer drie maanden op zich laten wachten.
Nou aangezien Nokia van beide toestellen veel verwacht en de 920 HET toestel is die moet gaan concurreren met de iPhone 5 en Galaxy S3 lijkt het me voor de hand liggen dat Nokia dit keer kiest voor een uitrol die per werelddeel erg kort op elkaar gaat zitten. Dit omdat de concurrenten al enige weken of maanden voorsprong hebben.Robkazoe schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:59:
Nu even afwachten wat Nokia gaat doen. De Lumia 800 kom pas vele maanden later uit in de USA. De Lumia 900 was alleen weer zeer snel in de USA te koop en dat heeft hier weer drie maanden op zich laten wachten.
Maar de tijd zal het leren, zal nu niet meer lang duren voor er meer bekend wordt over een NL/BE launch, ik ben erg benieuwd
Op de website van Smartphoneshop nog niet te vinden, maar al wel bij de PDAShop (beide van CoolBlue
):
http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-920-zwart.html
Prijs zoals verwacht €649
Zo nu weten we eindelijk dat 29 Oktober de datum is dat Microsoft WP8 (volledig) gaat onthullen.
Vandaag even met de lumia 920 en windows phone 8 mogen spelen. Mocht alleen geen apps openen. Startscherm indelen gaat super simpel en werkt heel goed. En wat een heel gaaf toestel zeg. Vond hem wel wat groter en zwaarder dan verwacht, maar nog steeds erg handzaam. Even vergeleken met de htc 8x en de samsung ativ, die zijn toch een stuk lichter. Wordt een lastige keus als ze straks echt uit zijn...
veel verschil met mango?bassio schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:56:
Vandaag even met de lumia 920 en windows phone 8 mogen spelen. Mocht alleen geen apps openen. Startscherm indelen gaat super simpel en werkt heel goed. En wat een heel gaaf toestel zeg. Vond hem wel wat groter en zwaarder dan verwacht, maar nog steeds erg handzaam. Even vergeleken met de htc 8x en de samsung ativ, die zijn toch een stuk lichter. Wordt een lastige keus als ze straks echt uit zijn...
sjow... ruim 100 euro meer dan de ativ s. Dat is niet mis!gauchov6 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:39:
Op de website van Smartphoneshop nog niet te vinden, maar al wel bij de PDAShop (beide van CoolBlue):
[ Voor 27% gewijzigd door justice strike op 04-10-2012 21:03 ]
920 heeft dus 32gb en ativ s maar 16gb. daarnaast kan de 920 gewoon veel meer dus prijs €649 is toch zeker terecht.
veel meer? hij kan meer maar laten we het niet overdrijven. Hij mist ook gewoon een aantal features die de Ativ S wel heeft.SpitfireNL schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:10:
920 heeft dus 32gb en ativ s maar 16gb. daarnaast kan de 920 gewoon veel meer dus prijs €649 is toch zeker terecht.
Sd kaart en groter scherm. Ik denk dat hij rond dezelfde prijs zou moeten uitkomen. Zeker als je bedenkt dat hij een stuk zwaarder is dan de ativs
Het gemis van een SD kaart is wel een minpunt, het scherm van mijn S3 is wel mooi en heeft een mooie grootte maar 4.5" wijkt daar niet veel vanaf.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:14:
[...]
veel meer? hij kan meer maar laten we het niet overdrijven. Hij mist ook gewoon een aantal features die de Ativ S wel heeft.
Sd kaart en groter scherm. Ik denk dat hij rond dezelfde prijs zou moeten uitkomen. Zeker als je bedenkt dat hij een stuk zwaarder is dan de ativs
Ik ben het niet eens met jou voor mij zelf heb ik liever een lekker zwaar toestel dat degelijk aanvoelt, er zijn vele Samsung toestellen die te licht zijn en goedkoop aanvoelen maar goed ieder zijn ding.
Ook denk ik dat Nokia kwalitatief veel beter is dan Samsung denk aan gebruikte materialen, en componenten zoals camera enz.
Samsung support voor WP ligt ook veel lager dan Nokia.
Als de prijs hierdoor wat hoger is dan de Ativ S dan vindt ik dat terecht.
[ Voor 26% gewijzigd door mafiatounes op 04-10-2012 21:32 ]
carbonfiber is ook goedkoper dan plaatstaal zeker. Die f1 wagens zijn echt supergoedkoop want ze wegen niets.spNk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:25:
Ja, want hoe zwaarder iets is, hoe meer materiaal erin verwerkt is, hoe goedkoper het word.
een cm verschilmafiatounes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:26:
[...]
Het gemis van een SD kaart is wel een minpunt, het scherm van mijn S3 is wel mooi en heeft een mooie grootte maar 4.5" wijkt daar niet veel vanaf.
we hebben echt geen idee van de materialen. Ik denk wel dat je nogal snel lichte materialen als "goedkope"materialen classificeert.Ik ben het niet eens met jou voor mij zelf heb ik liever een lekker zwaar toestel dat degelijk aanvoelt, er zijn vele Samsung toestellen die te licht zijn en goedkoop aanvoelen maar goed ieder zijn ding.
Ook denk ik dat Nokia kwalitatief veel beter is dan Samsung denk aan gebruikte materialen, en componenten zoals camera enz.
wat bedoel je met support? applicaties? maakt dat echt veel uit? enige wat ik wel nice vind is nokia music. Maargoed is dat de meerwaarde van 100 euro waard?Samsung support voor WP ligt ook veel lager dan Nokia.
Ja, er zitten echt veel meer features in. Als je alleen al bij settings kijkt is er echt veel bijgekomen. Wat mij overigens ook opviel was dat het scherm van de 820 iets fellere kleuren had. Vond ik eigenlijk wel mooier, Maar de 920 heeft weer een betere resolutie en veel gavere specs.
En aangezien ik toch voor de specs val en de apps die nokia exclusive zijn, ga ik waarschijnlijk gewoon de 920 halen
Over materialen en gewicht.. staat echt wel op een manier met elkaar verbonden. Ik weet nog niet hoe maar er zit wel zeker een link tussen.mafiatounes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:26:
[...]
Het gemis van een SD kaart is wel een minpunt, het scherm van mijn S3 is wel mooi en heeft een mooie grootte maar 4.5" wijkt daar niet veel vanaf.
Ik ben het niet eens met jou voor mij zelf heb ik liever een lekker zwaar toestel dat degelijk aanvoelt, er zijn vele Samsung toestellen die te licht zijn en goedkoop aanvoelen maar goed ieder zijn ding.
Samsung support voor WP ligt ook veel lager dan Nokia.
Zie dit filmpje bewijst toch de bouwkwaliteit van de lumias:
YouTube: Always On - Torture testing the Nokia Lumia 900
welke features? wat merk je daarvan? ik zie namelijk wp8 en ik zie niet veel verschil met wp7.5bassio schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:47:
[...]
Ja, er zitten echt veel meer features in. Als je alleen al bij settings kijkt is er echt veel bijgekomen. Wat mij overigens ook opviel was dat het scherm van de 820 iets fellere kleuren had. Vond ik eigenlijk wel mooier, Maar de 920 heeft weer een betere resolutie en veel gavere specs.
En aangezien ik toch voor de specs val en de apps die nokia exclusive zijn, ga ik waarschijnlijk gewoon de 920 halen
Bleh wat een dilemma's allemaal
Wil mijn iPhone 4 vervangen.
Maarja met wat???
iPhone 5 is vertrouwd, maar ook wel iets wat ik een x gezien heb.
Android heb ik niet veel mee dus dat valt sowieso af.
De Windows Phone moet ik weer concessies doen.
Ik vind de Nokia 920 verreweg de mooiste kwa specs en features. Nokia heeft wireless charging en de nieuwste bluetooth versie. Ook heb je nog eens het voordeel dat het mij kwa merk wat meer aanspreekt en de exclusive apps. Veel leuke accessoires als die fatboy laadmat, geniaal!
Maar dan het design, ik vind de HTC 8x weer mooier kwa design.... Net iets kleiner scherm met dezelfde resolutie, maakt hem weer wat minder log en groot. Mooie ronde vorm aan de achterkant.
Waarom een niet net iets kleinere Nokia?
Ik denk dat ik ze alle 3 maar eens in het echt moet gaan bekijken, misschien verander ik dan wel van mening!
Maarja met wat???
iPhone 5 is vertrouwd, maar ook wel iets wat ik een x gezien heb.
Android heb ik niet veel mee dus dat valt sowieso af.
De Windows Phone moet ik weer concessies doen.
Ik vind de Nokia 920 verreweg de mooiste kwa specs en features. Nokia heeft wireless charging en de nieuwste bluetooth versie. Ook heb je nog eens het voordeel dat het mij kwa merk wat meer aanspreekt en de exclusive apps. Veel leuke accessoires als die fatboy laadmat, geniaal!
Maar dan het design, ik vind de HTC 8x weer mooier kwa design.... Net iets kleiner scherm met dezelfde resolutie, maakt hem weer wat minder log en groot. Mooie ronde vorm aan de achterkant.
Ik denk dat ik ze alle 3 maar eens in het echt moet gaan bekijken, misschien verander ik dan wel van mening!
Of je het waard vindt is een persoonlijke afweging, maar ik vind dat je de innovatie van de 920 nou wel bagatelliseert.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:14:
[...]
veel meer? hij kan meer maar laten we het niet overdrijven. Hij mist ook gewoon een aantal features die de Ativ S wel heeft.
- Nokia Drive
- Nokia Transport
- Nokia Creative Studio
- Nokia Music
- Innovatieve camera met innovatieve software
- Rich recording
- Nokia city lense
- Equalizer
- PureMotion en met name Super Sensitive Touch wat per definitie iedereen een plus zal vinden.
- WXGA IPS LCD vind ik een stuk mooier dan super amoled (ervaring met een Lg optimus 4hd)
- Nokia heeft een hogere ppi (kan mij niet zoveel schelen maar een aantal mensen wel)
- Draadloos laden
- Nokia tot op heden enige fabrikant die echte firmware updates deed met extra features.
PS 0,3 inch is 0,76cm
[ Voor 13% gewijzigd door trabbit op 04-10-2012 22:09 ]
Dat is de Nokia 820 toch?duncanvdlinden schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:58:
Apps (Nokia Music, Drive+, City Lens enz), Updates (Telefoon fw), Features (Equalizer enz). + alles wat Trabbit opnoemtjustice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
we hebben echt geen idee van de materialen. Ik denk wel dat je nogal snel lichte materialen als "goedkope"materialen classificeert.
Ik zeg niet dat het goedkoop is maar wel zo aanvoelt, S3 en de 920 gebruiken polycarbonaat enkel is dit bij de S3 zeer dun en bij de Lumia's dikker voelt degelijker aan.
[...]
wat bedoel je met support? applicaties? maakt dat echt veel uit? enige wat ik wel nice vind is nokia music. Maargoed is dat de meerwaarde van 100 euro waard?
Ik ga me niet over de pre-order prijzen uitspreken dat doe ik pas als beide toestellen in de winkel liggen, maar stel de Nokia 920 kost 100€ meer dan heb ik dat ervoor over, de Lumia 920 is beter buiten SD kaart en de schermgrootte.
Dit is mijn mening, als jij dat niet vindt kan je gerust een Ativ S nemen
Niet vechten jongens. Nog een maandje. Dan mogen we lekker patsen met de nieuwe Windows Phone lineup
Klopt maar ik bedoel iets er tussenin, zelfde maat als de HTC 8X, die is gewoon iets slanker in dikte en grootte wat me aanspreekt.
De 820 heeft een stuk lagere resolutie, en doet wat minder premium aan als de 8X, kwa materiaal en looks.
Of ben ik nou een zeurpiet
deze is beschikbaar voor elke telefoon:trabbit schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:01:
[...]
Of je het waard vindt is een persoonlijke afweging, maar ik vind dat je de innovatie van de 920 nou wel bagatelliseert.
- Nokia Drive
http://conversations.noki...dows-phone-8-smartphones/
dit is al tijden bekend overigens.
geen landelijke dekking in nederland. OV9292 is beter
- Nokia Transport
instagram toch wel op windows phone? want als dat zo is is de toegevoegde waarde hiervan ook laag
- Nokia Creative Studio
dit is zeker een plus. Ander zou je een muziek abbo moeten afsluiten terwijl het er nu bij zit.
- Nokia Music
de camera is innovatief maar de software is standaard windows software (met die lens effects kopen etc...)
- Innovatieve camera met innovatieve software
Leuke app, maar layar was ook niet echt doorgebroken.
- Nokia city lense
wat is er met puremotion? supersensitive touch is leuk. Ik ben overigens wel benieuwd wat er gebeurd als je hem in je broekzak stopt.
- Innovatief scherm met PureMotion en met name Super Sensitive Touch wat per definitie iedereen een plus zal vinden.
je bent echt aan het zoeken he?
- Nokia heeft een hogere ppi (kan mij niet zoveel schelen maar een aantal mensen wel)
dat is persoonlijk denk ik. Maar volgens mij is de amoled scherm beter met black values. En een tikkie energie zuiniger.
- WXGA IPS LCD vind ik een stuk mooier dan super amoled (ervaring met een Lg optimus 4hd)
enfin je krijgt wel wat ervoor maar je doet nu alsof de ativ s helemaal geen features bied die niet beschikbaar zijn voor de lumia.
Groter scherm
lichtere telefoon
Grotere batterij
verwisselbaar batterij
SD card
enfin, zo kan ik een lijstje maken van elke telefoon. Maar ik denk dat alleen nokia music echt iets toevoegd en dat de andere zaken gewoon wegvallen tegenover de features van de ativ s. Dan is de vraag hoeveel zou nokia daar voor mogen vragen. En ik denk dat 50 euro toch wel netjes is als meerwaarde. Maar 100 euro is echt wel teveel.
We zullen het binnen een maandje weten als er reviews en vergelijkingen zijn tussen beide toestellen, je hebt gelijk je kan zon lijstje voor elke telefoon maken dat zijn enkel specs die op papier mooi zijn, als je de 920 vs 8x vs Ativ S ziet in real life dan kan je de kwaliteiten beter inschatten want groter scherm betekent niet beter bijvoorbeeld
.
Dat is jou goed recht toch om voor de samsung te gaan ? Ik heb nu de omnia 7 en dat is qua hardware (1 van de weinig amoled schermen) zeer goed, alleen waar Samsung erg tekort komt is de app support. Die is in mijn ogen echt om te janken. Hopelijk hebben ze met wp8 hun ogen geopenend en verbeteren ze dit.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
[...]
deze is beschikbaar voor elke telefoon:
http://conversations.noki...dows-phone-8-smartphones/
dit is al tijden bekend overigens.
[...]
geen landelijke dekking in nederland. OV9292 is beter
[...]
instagram toch wel op windows phone? want als dat zo is is de toegevoegde waarde hiervan ook laag
[...]
dit is zeker een plus. Ander zou je een muziek abbo moeten afsluiten terwijl het er nu bij zit.
[...]
de camera is innovatief maar de software is standaard windows software (met die lens effects kopen etc...)
[...]
Leuke app, maar layar was ook niet echt doorgebroken.
[...]
wat is er met puremotion? supersensitive touch is leuk. Ik ben overigens wel benieuwd wat er gebeurd als je hem in je broekzak stopt.
[...]
je bent echt aan het zoeken he?
[...]
dat is persoonlijk denk ik. Maar volgens mij is de amoled scherm beter met black values. En een tikkie energie zuiniger.
enfin je krijgt wel wat ervoor maar je doet nu alsof de ativ s helemaal geen features bied die niet beschikbaar zijn voor de lumia.
Groter scherm
lichtere telefoon
Grotere batterij
verwisselbaar batterij
SD card
enfin, zo kan ik een lijstje maken van elke telefoon. Maar ik denk dat alleen nokia music echt iets toevoegd en dat de andere zaken gewoon wegvallen tegenover de features van de ativ s. Dan is de vraag hoeveel zou nokia daar voor mogen vragen. En ik denk dat 50 euro toch wel netjes is als meerwaarde. Maar 100 euro is echt wel teveel.
Dit is mijn reden dat ik voor de 920 ga, zekerheid met firmware updates en betere app support (en natuurlijk de hardware).
ik hecht waarde aan een groot scherm want (komend van een blackberry) ik typ iedere keer mis op een kleiner scherm, sterker nog, als er een samsung note 2 achtig toestel was voor wp8 dan was het een done deal.mafiatounes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:25:
We zullen het binnen een maandje weten als er reviews en vergelijkingen zijn tussen beide toestellen, je hebt gelijk je kan zon lijstje voor elke telefoon maken dat zijn enkel specs die op papier mooi zijn, als je de 920 vs 8x vs Ativ S ziet in real life dan kan je de kwaliteiten beter inschatten want groter scherm betekent niet beter bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 04-10-2012 22:28 ]
Vind je? Ativs heeft een groter scherm en een lagere resolutie...justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
Nokia heeft een hogere ppi (kan mij niet zoveel schelen maar een aantal mensen wel)>> jij"je bent echt aan het zoeken he?":
Camera software is niet hetzelfde (bij windows 7.5 al niet), veel speciale functies zitten erin qua focus en personen herkennen. Heel de pureview techniek is voor een groot deel software.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
Innovatieve camera met innovatieve software
Puremotion is een hogere refresh rate waardoor tekst bij scrollen beter leesbaar moet zijn. Super Sensitive Touch Is leuk? Het haalt 1 van de grote nadelen aan touch bediening weg, namelijk niet te bedienen bij erg vette/koude vingers, waterdruppels of handschoenen.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
Amoled schijnt alleen zuiniger te zijn bij zwart waardes en minder zuinig bij lichte kleuren.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
Nee dat doe ik niet, ik zeg alleen dat jij de innovaties van de 920 bagatelliseert.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
Wegvallen? Dus jij vindt Nokia music 50 euro waard dus?justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:16:
enfin, zo kan ik een lijstje maken van elke telefoon. Maar ik denk dat alleen nokia music echt iets toevoegd en dat de andere zaken gewoon wegvallen tegenover de features van de ativ s.
mja, ik durf te wedden dat je scherm een lagere ppi heeft en daar merk je niets van.trabbit schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:30:
[...]
Vind je? Ativs heeft een groter scherm en een lagere resolutie...
naar mijn weten is dat allemaal in wp8 gezet.[...]
Camera software is niet hetzelfde (bij windows 7.5 al niet), veel speciale functies zitten erin qua focus en personen herkennen.
ohja 60hz... zoals elke andere telefoon die gereleased Volgens mij is die verkeerd geinterpreteerd door mensen want ik ken geen moderne smartphone die niet op 60hz werkt. Ik weet precies wat je bedoelt, en het is ook zeker een pluspunt... maar niet ten koste van alles[...]
Puremotion is een hogere refresh rate waardoor tekst bij scrollen beter leesbaar moet zijn. Super Sensitive Touch Is leuk? Het haalt 1 van de grote nadelen aan touch bediening weg, namelijk niet te bedienen bij erg vette/koude vingers, waterdruppels of handschoenen.
klopt. Gelukkig vind ik de zwarte theme van wp8 beter dan wit... maar das smaak.[...]
Amoled schijnt alleen zuiniger te zijn bij zwart waardes en minder zuinig bij lichte kleuren.
ik baggatalliseer het niet, maar ik vind 100 euro wel veel, als je kijkt naar de hardware dan is deze op 3 punten beter en op 2 punten minder goed (waarvan het nog de vraag is of de ativ s wireless charging gaat ondersteunen). Dan kies ik liever zelf de software die ik erop wil gooien. Vergis je niet voor 100 euro kun je behoorlijk wat apps kopen.[...]
Nee dat doe ik niet, ik zeg alleen dat jij de innovaties van de 920 bagatelliseert.
ik vind nokia music ongeveer 50 euro waard als ik het bij een telefoon inbegrepen zou kopen... maar zeker geen 100 euro. voor 100 euro koop ik lekker een 64gb sd kaart en gooi ik die vol met muziek... hou ik nog geld over ook.[...]
Wegvallen? Dus jij vindt Nokia music 50 euro waard dus?
[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 04-10-2012 22:38 ]
Ik weet wel zeker dat het verkeerd wordt geinterpreteerd. Wat Nokia doet met hun PureMotion is het panel tijdelijk een hogere voltage geven tijdens het wisselen van de kleurintensiteit waardoor het sneller (binnen 1 frame ipv 2-4 ofzo) verandert. Het geheel staat overigens hier beschreven: http://i.nokia.com/blob/v...data/2/-/PuremotionHD.pdfjustice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:37:
[...] ohja 60hz... zoals elke andere telefoon die gereleased Volgens mij is die verkeerd geinterpreteerd door mensen want ik ken geen moderne smartphone die niet op 60hz werkt. Ik weet precies wat je bedoelt, en het is ook zeker een pluspunt... maar niet ten koste van alles[...]
Ik denk dat je eerste indruk goed overeen zal komen als je ze in handen hebt gehad. De 8x vond ik veruit het beste in de hand liggen. Zowel kwa gewicht, als form factor. De 820 kon mij niet echt aanspreken. De ativ vond ik wel een hele chique look hebben, maar net iets te plastic aanvoelen. Mijn ideale toestel zou de form factor van de 8x zijn, met de features en apps van de 920.duncanvdlinden schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Klopt maar ik bedoel iets er tussenin, zelfde maat als de HTC 8X, die is gewoon iets slanker in dikte en grootte wat me aanspreekt.
De 820 heeft een stuk lagere resolutie, en doet wat minder premium aan als de 8X, kwa materiaal en looks.
Of ben ik nou een zeurpietik moet ze echte en keer in de handen hebben om echt te oordelen denk ik.
dat klinkt heel erg als overdrive... ben verbaast dat dat niet was geimplementeerd al. Maargoed, eens moet de eerste keer zijn.Caelorum schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:50:
[...]
Ik weet wel zeker dat het verkeerd wordt geinterpreteerd. Wat Nokia doet met hun PureMotion is het panel tijdelijk een hogere voltage geven tijdens het wisselen van de kleurintensiteit waardoor het sneller (binnen 1 frame ipv 2-4 ofzo) verandert. Het geheel staat overigens hier beschreven: http://i.nokia.com/blob/v...data/2/-/PuremotionHD.pdf
Even tussendoor. Bij de bekendmaking van AT&T was dus de Cyaan kleur ook bekend gemaakt, maar opvallend hierbij is dat op een poll van wpcentral dat ook meteen de populairste kleur is. Denk dat ze bij Nokia ook dachten dat ze anders toch veel saaie kleuren gingen verkopen en er toch maar een blauwe bij hebben gedaan (als dit al niet de hele tijd de bedoeling was geweest).
The Verge had nog wat mooie plaatjes ervan geschoten:
http://www.theverge.com/2...an-lumia-920-att-hands-on
De kleur is overigens mat en niet glossy zoals geel en rood, maar het ziet er imo wel erg mooi uit.Which Lumia 920 would you choose?
Black 18.54% (461 votes)
Cyan 25.99% (646 votes)
Grey 16.65% (414 votes)
Red 12.03% (299 votes)
White 9.45% (235 votes)
Yellow 17.34% (431 votes)
Total Votes: 2,486
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 05-10-2012 00:11 ]
Het is ook panel overdrive, maar die term zegt net zo weinig als PureMotion HD+ dus dacht laat ik het wat versimpeld vertellenjustice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:06:
[...] dat klinkt heel erg als overdrive... ben verbaast dat dat niet was geimplementeerd al. Maargoed, eens moet de eerste keer zijn.
Moeilijk hoor, al die keuzes
(We hadden alle telefoons bij elkaar op de company meeting) met een Lumia900 als referentie (witte)

Mijn voorkeur was ook steeds de 920 ivm camera, maar de HTC en de Samsung zijn eigenlijk ook wel gaaf.

Mijn voorkeur was ook steeds de 920 ivm camera, maar de HTC en de Samsung zijn eigenlijk ook wel gaaf.
ligt nog best dicht bij elkaar op de blauwe na.Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:05:
Even tussendoor. Bij de bekendmaking van AT&T was dus de Cyaan kleur ook bekend gemaakt, maar opvallend hierbij is dat op een poll van wpcentral dat ook meteen de populairste kleur is. Denk dat ze bij Nokia ook dachten dat ze anders toch veel saaie kleuren gingen verkopen en er toch maar een blauwe bij hebben gedaan (als dit al niet de hele tijd de bedoeling was geweest).
[...]
De kleur is overigens mat en niet glossy zoals geel en rood, maar het ziet er imo wel erg mooi uit.
Ben alleen nog steeds wel benieuwd of dat matte mat blijft, en niet gaat glimmen van je vingers enz.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind de Cyan er wat lichter uitzien, dan de Cyan van de Nokia 900/800. Ligt dat aan mij?
Er is wat meer informatie naar buiten gekomen over de navigatie functie in wp8. Het schijnt dat het eigenlijk een verbetere versie is die nu aanwezig is (downloaden van offline mappen van Nokia)
Wil je graag Nokia drive (zoals de huidge lumia toestellen), dan moe tje nog steeds voor de 920 of 820 gaan. Of het is straks mogelijk dat iedere wp8 toestel nokia drive los kan downloaden..
Wil je graag Nokia drive (zoals de huidge lumia toestellen), dan moe tje nog steeds voor de 920 of 820 gaan. Of het is straks mogelijk dat iedere wp8 toestel nokia drive los kan downloaden..
[ Voor 23% gewijzigd door vali op 05-10-2012 09:49 ]
Uiteraard is dat niet altijd zo, maar de materialen van de toestellen zijn al bekend.justice strike schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
carbonfiber is ook goedkoper dan plaatstaal zeker. Die f1 wagens zijn echt supergoedkoop want ze wegen niets.
[...]
Ik hoop dat de functionaliteiten die Nokia Drive in Symbian heeft ook naar WP komen. Voor mij belangrijke zaken als veerboot vermijden, offline poi's en file informatie (alleen in Nokia Maps niet in Drive) zitten nog steeds niet in de WP versie, daarom gebruik ik nog steeds mijn N8 voor navigeren naar zweden....
[ Voor 13% gewijzigd door trabbit op 05-10-2012 10:19 ]
Kun je dan niet net zo goed Navigon aanschaffen?trabbit schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
Ik hoop dat de functionaliteiten die Nokia Drive in Symbian heeft ook naar WP komen. Voor mij belangrijke zaken als veerboot vermijden, offline poi's en file informatie (alleen in Nokia Maps niet in Drive) zitten nog steeds niet in de WP versie, daarom gebruik ik nog steeds mijn N8 voor navigeren naar zweden....
Lucky b****Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 06:02:
Moeilijk hoor, al die keuzes(We hadden alle telefoons bij elkaar op de company meeting) met een Lumia900 als referentie (witte).
En ligt de 920 lekker in de hand vergeleken met de 8X en Ativ of is het hogere gewicht voelbaar en storend?
Ik neig ook nog steeds naar de 920, maar de 8X ziet er ook fraai uit. De Samsung hebben veel collega's hier (met Android uiteraard) en die is wel erg groot en plat.
Waarom zou ik? Nokia Drive op de N8 werkt probleemloos en is gratis. Enige dat ik opmerk is dat het opmerkelijk is dat tot op heden de nieuwe telefoons van Nokia minder op navigatie gebied kunnen dan de oudere. Het verschil is met de Belle Refresh update alleen maar groter geworden....Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:20:
[...]
Kun je dan niet net zo goed Navigon aanschaffen?
Nou lijkt mij meer dan logisch dat Nokia Drive op de 920 wel al deze functies krijgt, maar er is nog erg weinig over bekend.
[ Voor 20% gewijzigd door trabbit op 05-10-2012 10:28 ]
Hoe verhoudt Nokia Drive zich met de HTC Locations app? Heeft iemand ze beide al eens gebruikt? Ik vond de HTC Locations app ook vrij indrukwekkend (3D kaarten, offline navigatie, POI).
Ik zou vooral graag de alternatieve route optie zijn (a la tomtom) in geval van een weg die afgesloten is bijvoorbeeld...trabbit schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
Dit is ook de reden waarom ik nog steeds navigon gebruik en niet nokia drive. Voor de rest werkt de app echt perfect.Tomba schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:37:
[...]
Ik zou vooral graag de alternatieve route optie zijn (a la tomtom) in geval van een weg die afgesloten is bijvoorbeeld...
Het is wat verstopt, maar offline poi's zitten al wél in Nokia Drive. Daar kwam ik ook laatst pas achter. Het enige is dat je bijvoorbeeld 'atm' in moet voeren als bestemming. Dan krijg je alle pinautomaten in de buurt in een lijstje. Zo werkt dat ook met 'hotel', 'gas station', etc.trabbit schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
Ik heb trouwens mijn telefoon in het Engels, misschien zijn de zoekopdrachten anders in het Nederlands.
Verder zie ik geen reden waarom Nokia niet de andere Symbian-functies aan de WP-Versie van Drive toe zou willen voegen in de toekomst. Het is toch een sterke troef.
Check out my photography on Instagram
Alternatieve route is echt een must, net zoals je bv bij Navigon uit 3 routes kan kiezen. Heb het al eerder een keer gezegd, maar Nokia Drive wilde dat ik via Duitsland en Frankrijk naar Basel zou rijden. Waarom zou ik via Franse autosnelwegen gaan rijden en tol gaan betalen als het rijden door Duitsland gratis is. En dan 50km blijven mekkeren dat ik de eerst volgende afslag moet nemen om te keren en dan alsnog via Frankrijk gaan rijden.
Eigenlijk ben ik er wel uit welk WP8 toestel ik ga nemen, de 920, alleen de kleur nog. Met de blauwe versie wordt het nog moeilijkter. Zit te twijfelen tussen wit, zwart, rood en nu dus ook blauw.
Eigenlijk ben ik er wel uit welk WP8 toestel ik ga nemen, de 920, alleen de kleur nog. Met de blauwe versie wordt het nog moeilijkter. Zit te twijfelen tussen wit, zwart, rood en nu dus ook blauw.
XBL: MRE Inc
De WP8 Lumia toestellen zullen een andere versie krijgen namelijk Nokia Drive+ wat alle extra functies zijn is nog niet duidelijk maar hij zal wel verschillen van de "gewone" versie.
Nokia maakt mij het steeds moeilijker om voor een kleur te gaan, ze zien er allemaal mooi uit. Zijn het dezelfde kleuren als de 800 / 900? Als dat namelijk het geval is rijd ik nog even naar de MediaMarkt / Saturn toe.
@Matthijs:
Lang niets meer van je vernomen op het forum, eindelijk weer wat tijd gevonden?
@Matthijs:
Lang niets meer van je vernomen op het forum, eindelijk weer wat tijd gevonden?
Lijkt me een goede keuze want deze foto is best brakMatthijs Hoekstra schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 06:02:
Moeilijk hoor, al die keuzes(We hadden alle telefoons bij elkaar op de company meeting) met een Lumia900 als referentie (witte)
[afbeelding]
Het gaat echt niet goed met Nokia. Nokia zal hun HQ gaan verkopen om geld op te brengen, vervolgens zal men weer het gebouw huren van de nieuwe eigenaar.
http://www.engadget.com/2...uarters-in-espoo-finland/
wordt spannend of ze het gaan halen door deze barre tijden.
Verwijderd
Moeten we wel kleuren kiezen?Na de uitlevering zullen de covers wel verkocht worden op ebay niet?
Het is een unibody volgens mij die je niet los kunt halen tenzij je een schroevendraaier er tussen zet.
Des te meer reden om snel de Lumia WP8 toestellen te gaan verkopenjustice strike schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:24:
Het gaat echt niet goed met Nokia. Nokia zal hun HQ gaan verkopen om geld op te brengen, vervolgens zal men weer het gebouw huren van de nieuwe eigenaar.
Er komen zulke mooie features op, t.o.v. concurrerende platformen maar ook "concullega's" die WP8 toestellen maken. Kijk maar eens naar de uitgebreide NFC ondersteuning.
Dit moet een hit gaan worden! Kom maar door met de 820 en 920
En hopelijk genoeg om Nokia er weer helemaal bovenop te helpen.
Ik las ergens dat ze dat deden omdat het belastingtechnisch interessanter was om het gebouw te huren ipv te kopen en er dus niet zozeer een probleem was maar dit een kostenbesparing op zou leveren.justice strike schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:24:
Ik snap even niets van de Lumia 920. Ik heb altijd gedacht dat hij op WP8 zou draaien maar nu lees ik dat die versie pas eind van oktober gepresenteerd gaat worden. Maar ik kan de Lumia nu al kopen? Draait deze dan WP7 en zal hij dan een upgrade krijgen naar WP8? Op nokia's site word daar ook helemaal niets over gezegd.
Mijn abo is verlopen en vind het wel een leuke upgrade vanaf mijn 4S.
edit:
sorry, ik zat even niet goed op te letten. Vergiste de 900 met de 920.
edit:
sorry, ik zat even niet goed op te letten. Vergiste de 900 met de 920.
[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 05-10-2012 15:27 . Reden: foutje.... ]
>> Signature?
en jij kunt de Lumia 920 waar kopen dan?
Je kan de nieuwe Lumia's pas kopen na de lancering. Overigens zijn zogenaamde lease-back constructies (gebouwen verkopen en dan weer terug leasen) heel normaal in het bedrijfsleven, Philips deed dit ook al jaren geleden.
Microsoft NL doet het ook en je kan toch echt niet zeggen dat Microsoft aan de rand van de afgrond staat.Rolfski schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:19:
Je kan de nieuwe Lumia's pas kopen na de lancering. Overigens zijn zogenaamde lease-back constructies (gebouwen verkopen en dan weer terug leasen) heel normaal in het bedrijfsleven, Philips deed dit ook al jaren geleden.
ooit van typenummers gehoord?ChiLLeR schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:16:
Ik snap even niets van de Lumia 920. Ik heb altijd gedacht dat hij op WP8 zou draaien maar nu lees ik dat die versie pas eind van oktober gepresenteerd gaat worden. Maar ik kan de Lumia nu al kopen? Draait deze dan WP7 en zal hij dan een upgrade krijgen naar WP8? Op nokia's site word daar ook helemaal niets over gezegd.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Uhm haha, o. Ja nu nog ik even goed de site van AT&T bekijk is het inderdaad de 900 die nu te koop. De 920 komt in de fall line up (http://www.att.com/gen/pr...consumer%7Cmobile-devices)MattyBomba schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:19:
en jij kunt de Lumia 920 waar kopen dan?
Dan is ook meteen mijn vraag beantwoord
>> Signature?
Omdat het belastingtechnisch aantrekkelijker is is ook maar een slap excuus tegenover de consumenten en aandeelhouders.Caelorum schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Microsoft NL doet het ook en je kan toch echt niet zeggen dat Microsoft aan de rand van de afgrond staat.
Een pand bezitten is nog altijd beter dan huren. Een pand bezitten is een soort van machtsvertoon en doet wat met de kredietwaardigheid en aandelen van een bedrijf op de beurzen. Gaat een bedrijf zijn pand verkopen dan dalen deze aandelen sterker in waarde.
Een bedrijf dat een pand bezit zou het nog altijd kunnen verkopen als een reddingsmiddel on the event als het plots minder goed gaat met het bedrijf om zo snel wat geld in het laadje te brengen.
Een pand huren is uiteindelijk altijd een minpunt ook al is het belastingtechnisch aantrekkelijker.
[ Voor 21% gewijzigd door SpitfireNL op 05-10-2012 15:34 ]
Lees deze zin nog eens doorSpitfireNL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
Een pand huren is uiteindelijk altijd een minpunt ook al is het belastingtechnisch aantrekkelijker.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Heel veel grote bedrijven hebben helemaal geen vastgoed. Dat valt niet onder hun 'core-business'. Ze huren het gewoon en hebben dan het voordeel dat ze dat vermogen in hun business kunnen steken. Vastgoed laten ze dan aan een andere partij over. Ik denk dat er weinig beurs genoteerde bedrijven zijn die echt vastgoed hebben.
>> Signature?
Het gaat hier over één pand. Nokia heeft in totaal iets over de 36 miljard aan activa. Eén pand van 3-400 miljoen verkopen en terugkopen doet echt bijna niets af aan dit immense getal. Even ter vergelijking: Het is een derde van wat Google heeft, een vierde van wat Microsoft of Apple hebben, 6x zoveel als wat HTC heeft en een tiende van wat Samsung heeft. En een kwart meer als wat Philips heeft. Nokia heeft wat dat betreft dus nog best wel een lange adem.SpitfireNL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
[...] Een pand bezitten is nog altijd beter dan huren. Een pand bezitten is een soort van machtsvertoon en doet wat met de kredietwaardigheid en aandelen van een bedrijf op de beurzen. Gaat een bedrijf zijn pand verkopen dan dalen deze aandelen sterker in waarde.
Een bedrijf dat een pand bezit zou het nog altijd kunnen verkopen als een reddingsmiddel on the event als het plots minder goed gaat met het bedrijf om zo snel wat geld in het laadje te brengen.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 05-10-2012 16:00 ]
Financiele analysten zien het als een symptoom van cashflow problemen.Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:14:
[...]
Ik las ergens dat ze dat deden omdat het belastingtechnisch interessanter was om het gebouw te huren ipv te kopen en er dus niet zozeer een probleem was maar dit een kostenbesparing op zou leveren.
Microsoft NL is ook geen HQ. Als ze de panden in Redmond zou verkopen zou het vergelijkbaar zijn.Caelorum schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Microsoft NL doet het ook en je kan toch echt niet zeggen dat Microsoft aan de rand van de afgrond staat.
je hebt gelijk. Maar je hebt het nu over totale assets. Nokia doet dut nu omdat ze een tekort hebben aan liquide assets, want HQ is nogal een vaste activa. Dat betekent dat ze op termijn met een cashflow probleem kunnen zitten wat best gevaarlijk is.Caelorum schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:58:
[...]
Het gaat hier over één pand. Nokia heeft in totaal iets over de 36 miljard aan activa. Eén pand van 3-400 miljoen verkopen en terugkopen doet echt bijna niets af aan dit immense getal. Even ter vergelijking: Het is een derde van wat Google heeft, een vierde van wat Microsoft of Apple hebben, 6x zoveel als wat HTC heeft en een tiende van wat Samsung heeft. En een kwart meer als wat Philips heeft. Nokia heeft wat dat betreft dus nog best wel een lange adem.
[ Voor 65% gewijzigd door justice strike op 05-10-2012 16:22 ]
Rogers krijgt de 920 exclusief in Canada, ATT krijgt hem in de VS exclusief. Hopelijk komt hij hier in Nederland gewoon simlock vrij. Ik heb al een abbo en wil helemaal geen nieuw abbo.
Ik wil hem inderdaad ook gewoon los aanschaffen, heb al een sim only abbo
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Leuke nieuwtjes op Wpcentral.
Nokia Lumia 920 vanaf 4 november bij ATT en vanaf heden voor te bestellen in Italie voor 599,- met een levering in November.
Best wel goed nieuws, 599,- bij Nokia betekend toch wel dat hij voor een eurotje op 75,- minder bij de webshops zal verschijnen.
Nokia Lumia 920 vanaf 4 november bij ATT en vanaf heden voor te bestellen in Italie voor 599,- met een levering in November.
Best wel goed nieuws, 599,- bij Nokia betekend toch wel dat hij voor een eurotje op 75,- minder bij de webshops zal verschijnen.
599 in Italië, 649 in Duitsland. Benieuwd wat ze in Nederland gaan doen.
Het regent nu toch wel heel veel kleine nieuwtjes. Weet niet of dat komt door de goede marketing van Nokia of dat er meer toestellen in omloop zijn en daardoor meer vernieuwingen zichtbaar zijn.
AT&T krijgt hem op 4 november, op 24 oktober is er een event die dit gaat bevestigen inclusief prijs. Italië is begonnen met preordering voor de prijs van 600 euro. Men moet 100 euro neerleggen en krijgen een zwarte of witte variant "early november". Viber HD is terug al vraag ik me af wat daar het voordeel van is nu Skype vuistdiepe integratie krijgt met Apollo.
Het loont nu idd wel om twee keer per dag op wpcentral te kijken.
AT&T krijgt hem op 4 november, op 24 oktober is er een event die dit gaat bevestigen inclusief prijs. Italië is begonnen met preordering voor de prijs van 600 euro. Men moet 100 euro neerleggen en krijgen een zwarte of witte variant "early november". Viber HD is terug al vraag ik me af wat daar het voordeel van is nu Skype vuistdiepe integratie krijgt met Apollo.
Het loont nu idd wel om twee keer per dag op wpcentral te kijken.
Kun je de Lumia 920 niet simlock vrij laten maken voor paar euro? Of gaat dat niet meer?Robkazoe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:00:
Rogers krijgt de 920 exclusief in Canada, ATT krijgt hem in de VS exclusief. Hopelijk komt hij hier in Nederland gewoon simlock vrij. Ik heb al een abbo en wil helemaal geen nieuw abbo.
Nokia 7Plus
als Viber integratie krijgt zoals skype dat krijgt dan zie ik geen problemen. Immers hebben we allemaal toch ook meerdere soorten im/text services (whatsapp, gchat, ping, etc...)[b][message=39055186,noline] Viber HD is terug al vraag ik me af wat daar het voordeel van is nu Skype vuistdiepe integratie krijgt met Apollo.
Nou, reken maar op 649 in NL. Het zou mij zeer verbazen als ze het hier voor 599 in de verkoop doen.ImpaileR schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:17:
599 in Italië, 649 in Duitsland. Benieuwd wat ze in Nederland gaan doen.
De vraag is, Wat weerhoudt het winkels om hem uit italie te importeren? 50 euro is toch een behoorlijke marge en ik denk dat je daarvoor echt well transport kunt regelen.takemenow schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
Nou, reken maar op 649 in NL. Het zou mij zeer verbazen als ze het hier voor 599 in de verkoop doen.
Voor 50 euro moet je dan transport + eigen winst bekostigen? Beetje weinig dat er dan nog overblijft imo. Is het risico op transportproblemen of invoerrechten niet waard.justice strike schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:13:
[...]
De vraag is, Wat weerhoudt het winkels om hem uit italie te importeren? 50 euro is toch een behoorlijke marge en ik denk dat je daarvoor echt well transport kunt regelen.
ja want al die winkels in Italie verkopen die telefoon tegen kostprijs, het gaat daar zo slecht dat ze geen winstoogmerk meer hebben.Martinspire schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:27:
[...]
Voor 50 euro moet je dan transport + eigen winst bekostigen? Beetje weinig dat er dan nog overblijft imo. Is het risico op transportproblemen of invoerrechten niet waard.
overigens denk ik dat 50 euro nog vrij duur is. voor 30 euro kun je waarschijnlijk via dhl verzekerd alles versturen. Heb je toch weer 20 euro extra marge. 5% ongeveer das best veel. Bovenop de normale marge.
Dat zal wel zo zijn, maar in Nederland haal je ook wel een marge hoor en die zal wel groter zijn dan die 20 euro. Dus om al die problemen te riskeren en dan nog weinig te verdienen doet geen enkele weldenkende shop. Of dacht jij dat ze ook 650 aan inkoop kosten hier?justice strike schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:52:
[...]
ja want al die winkels in Italie verkopen die telefoon tegen kostprijs, het gaat daar zo slecht dat ze geen winstoogmerk meer hebben.
overigens denk ik dat 50 euro nog vrij duur is. voor 30 euro kun je waarschijnlijk via dhl verzekerd alles versturen. Heb je toch weer 20 euro extra marge. 5% ongeveer das best veel. Bovenop de normale marge.
Grijze import is al zo oud. Ik ben verbaast dat je denkt dat het niet winstgevend is. Hoogstwaarschijnlijk is de kostprijs in italie substantieel lager om een 50 euro prijs verschil te kunnen tonen. Dus dan koop je in via de italiaanse importeur en niet via de NL importeur.Martinspire schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:47:
[...]
Dat zal wel zo zijn, maar in Nederland haal je ook wel een marge hoor en die zal wel groter zijn dan die 20 euro. Dus om al die problemen te riskeren en dan nog weinig te verdienen doet geen enkele weldenkende shop. Of dacht jij dat ze ook 650 aan inkoop kosten hier?
Tenzij de kostprijs hetzelfde is. In dat geval maakt het niets uit, maar ik schat in dat die 50 euro verschil niet alleen het btw tarief is.
[ Voor 5% gewijzigd door justice strike op 06-10-2012 15:08 ]
Zou wel !@#$ zijn als de tel niet simlock vrij op de markt komt. Absoluut geen behoefte aan een nieuwe abbo.
Als de 920 niet sim lock vrij is, dan toch maar hopen dat de HTC WP8 van december het wel is.
Als de 920 niet sim lock vrij is, dan toch maar hopen dat de HTC WP8 van december het wel is.
Robkazoe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:00:
Nog maar eens de vraag: Kun je de Lumia 920 niet simlock vrij laten maken voor paar euro? Of gaat dat niet meer?Toepus schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:32:
[...]
Kun je de Lumia 920 niet simlock vrij laten maken voor paar euro? Of gaat dat niet meer?
Nokia 7Plus
En wie zou die vraag moeten kunnen beantwoorden? Iemand die het toestel al heeft?
https://wren.co/join/Devian
Lijkt mij beetje domme vraag, het toestel is nog niet op de markt en bestaat alleen op papier, hoe zou iemand je dat dan wel kunnen vertellen?????Nog maar eens de vraag: Kun je de Lumia 920 niet simlock vrij laten maken voor paar euro? Of gaat dat niet meer?
[ Voor 31% gewijzigd door PeepPeepPeep op 06-10-2012 17:50 . Reden: verkeerd gequote..... ]
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Alleen als het een branded toestel betreft dan heeft het een SIM-lock. Het enige voordeel van een branded toestel is dat het goedkoper is.Martinspire schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:40:
Volgens mij heeft geen enkel WP toestel een simlock toch? Gewoon elke simkaart erin doen die je wilt? Maar aangezien je bv die Lumia mogelijk niet zonder abo kunt krijgen, maakt dat toch geen fuck uit.
Phoneshop doet of deed dit met oa de iPhone's. Dus misschien dat ze het met de Lumia ook wel gaan doen om hem zo eerder te krijgen oid.justice strike schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:13:
[...]
De vraag is, Wat weerhoudt het winkels om hem uit italie te importeren? 50 euro is toch een behoorlijke marge en ik denk dat je daarvoor echt well transport kunt regelen.
Dat klopt, alleen zover ik weet zijn de lumia's alleen unbranded leverbaar.Manuel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:51:
[...]
Alleen als het een branded toestel betreft dan heeft het een SIM-lock. Het enige voordeel van een branded toestel is dat het goedkoper is.
Dat dacht ik dus ook.vali schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:56:
[...]
Dat klopt, alleen zover ik weet zijn de lumia's alleen unbranded leverbaar.
Ik vraag mij af hoe lang telefoons nog branded worden geleverd, zie ook: http://www.wpcentral.com/...-no-carrier-logos-allowed
Of een telefoon gesimlocked is of niet heeft niets te maken met of hij branded is. Je kan best een vodafone bramded toestel hebben die niet gesimlocked is of een normaal toestel die door je carrier is gelocked.
Is het sowieso niet altijd voordeliger zelf je mobiel gewoon te kopen via de goedkoopste kieskeurig.nl en daarbij een goedkope abbo te nemen? Ik zat even te kijken bij de Lumia 900, soms moet je 300 euro bijbetalen en de telefoon via kieskeurig is voor 330 beschikbaar. Een abbo voor €15,- met 1000mb en 150 belminuten is prima, scheelt een hoop geld bij elkaar als je het uitrekent
[ Voor 17% gewijzigd door Paniohitus op 08-10-2012 09:16 ]
BF1: Don-Panio
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;