Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
en een mat touchscreen heeft ook wel wat style 8)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
SpitfireNL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:01:
en een mat touchscreen heeft ook wel wat style 8)
dat is goed tegen zonlicht

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik gewoon voor een witte of een zwarte ga dit word me ook steeds aangeraden als ik een auto koop.Zo zou hij 2 de hands beter verkoopbaar zijn .Van af wanneer gaan we de lumia kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Wat leuk dat je de Lumia 920 met een nieuwe auto vergelijkt :)

Na alle geruchten en nieuwsberichten te hebben gelezen denk ik dat de 920 ergens begin november in de winkels zal liggen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edith Ik zie nu pas de fotos van die grijze. Die is ook wek erg fraai zeg. Ik vraag me dan alleen af hoelang het mat blijft.

Heb nu eeen HTC One X en die is ook Mat (wit). Begon alleen op bepaalde plekken al te glimmen na een paar dagen. Hoe schoon mijn handen ook zijn het "vet" [an je vingers komt eraan en dat geeft een lelijk glim effect.

Dat zal dus bij de grijze nomia ook wel zo zijn. quote]Manuel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:26:
[...]

Sorry, maar het enige antwoord wat ik hierop kan verzinnen is :')
Ik hoop toch echt dat dit sarcasme is.
[/quote]

toch heeft hij wek gelijk. Ik gebruik mijn prive telefoon ook op het werk en dan is een gele misschien geen goeie keuze. Zie mezelf al komen bij klanten met mijn gele telefoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 28-09-2012 16:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:24:
[...] toch heeft hij wek gelijk. Ik gebruik mijn prive telefoon ook op het werk en dan is een gele misschien geen goeie keuze. Zie mezelf al komen bij klanten met mijn gele telefoon.
Dat is een gespreksopener. Zo heb ik een knalgroene broodtrommel met een oranje elastiek eromheen ;)
"Oh, heb je net gegeten?" "ehh, ja.. Hoe is jouw dag?" :P

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21

toch heeft hij wek gelijk. Ik gebruik mijn prive telefoon ook op het werk en dan is een gele misschien geen goeie keuze. Zie mezelf al komen bij klanten met mijn gele telefoon.
Oh? Je bedoelt die klanten die allemaal net zo bang zijn om iets te kopen, leasen, dragen wat niet grijs of zwart is?

Zo maken we met zijn allen vanzelf de toekomstbeelden uit verhalen als 1984 waarheid.

[ Voor 38% gewijzigd door drvinnie op 28-09-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Remy!!!! schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:55:
Als ik die zwarte hierboven zie, dan lijkt die matzwart. Jammer dat de andere kleuren ook niet in mat uitvoeringen verkrijgbaar zijn, want de rode vindt ik opzich ook wel mooi, maar de glanslaag vindt ik dan weer een stuk minder mooi.
Zwarte is idd mat 8) . Grijze zo te zien ook, enige die ik nog niet gezien had op echte pics. Beetje Bundeswehr kleurtje :P , wel strak eigenlijk ... weer een optie d'rbij (naast de zwarte) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
drvinnie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:45:
[...]

Oh? Je bedoelt die klanten die allemaal net zo bang zijn om iets te kopen, leasen, dragen wat niet grijs of zwart is?

Zo maken we met zijn allen vanzelf de toekomstbeelden uit verhalen als 1984 waarheid.
jawel je kunt wel wat anders kopen. Maar ik zou nu niet iets wat je elke dag bij je moet hebben in een uitgesproken kleur nemen. Dan kun je beter de kleding (waarvan ik mag hopen dat je die toch wel verwisseld per dag) in kleur nemen en je telefoon in een neutrale kleur kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Het hangt er vanaf naar wat voor klanten je toegaat en wat de markt is waar je je op bevindt. Mijn klanten maakt het niets uit met wat voor telefoon ik meeneem, zolang ik maar bereikbaar ben. Maar goed, zoals ik al zei, elke markt en klant verschilt natuurlijk.

Ik snap al dat modegezeur niet echt, kleur X moet perfect bij kleur Y passen en anders is het een no-go. Voor zakelijke redenen zoals hierboven begrijp ik het enigszins wel, maar voor privé?
justice strike schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:38:
[...]

jawel je kunt wel wat anders kopen. Maar ik zou nu niet iets wat je elke dag bij je moet hebben in een uitgesproken kleur nemen. Dan kun je beter de kleding (waarvan ik mag hopen dat je die toch wel verwisseld per dag) in kleur nemen en je telefoon in een neutrale kleur kiezen.
Wat is de kleur van je boterhamtrommel, kleurt die wel met je telefoon en je kleiding (incl. onderkleding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:40:
[...]

Het hangt er vanaf naar wat voor klanten je toegaat en wat de markt is waar je je op bevindt. Mijn klanten maakt het niets uit met wat voor telefoon ik meeneem, zolang ik maar bereikbaar ben. Maar goed, zoals ik al zei, elke markt en klant verschilt natuurlijk.

Ik snap al dat modegezeur niet echt, kleur X moet perfect bij kleur Y passen en anders is het een no-go. Voor zakelijke redenen zoals hierboven begrijp ik het enigszins wel, maar voor privé?
[...]

Wat is de kleur van je boterhamtrommel, kleurt die wel met je telefoon en je kleiding (incl. onderkleding)?
Ik heb geen boterhamtrommel. Ik eet altijd warm in de middag. Mijn telefoon nu is redelijk neutraal (zwart en zilver) dat gaat met elke soort kleding. Zwart of gekleurd. (en ja mijn onderkleding kleurt uiteraard mee met wat ik erboven aan heb. Ziet er niet uit als je een zwart hempje aan hebt onder een wit shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Over het hemdje ben ik het met je eens, dat moet je gewoon niet willen combineren, maar dit is slechts een accessoire. Net alsof iemand mij gek gaat aangapen als ik een blauw t-shirt draag en een gele telefoon in de handen heb.

Ik heb het persoonlijk erg gehad met al grauwe kleuren, het is altijd zwart of grijs en soms zelfs wit. Doe mij maar zo'n leuke gele / rode telefoon, een keer wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zeg, we zijn hier toch niet op het forum van Viva, Flair, Beau Monde of Elle terecht gekomen? Al dat geneuzel over of je telefoon wel bij je onderbroek past?...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
PaT schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:37:
Zeg, we zijn hier toch niet op het forum van Viva, Flair, Beau Monde of Elle terecht gekomen? Al dat geneuzel over of je telefoon wel bij je onderbroek past?...
Lol, ik stond op het punt om een zelfde opmerking te maken. Kappe nah met dat nichterige gedoe, dit is een tech forum. Over mooie kleuren praten prima maar ik zit niet te wachten op al dat mode geneuzel.
On topic please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kijk ik zeg niet dat de klanten waar ik of andere komen geen kleurtje kunnen waarderen maar soms kom je wel eens ergens waar "Saai zwart/grijs/wit" beter past. Dat bedoelde ik. Een mooie knallende kleur das kan erg goed maar om nou bij elk pak en/of outfit een Kleur Lumia te kopen gaat me wat ver.

Was de 800 / 900 er ook in het mat trouwens? Zijn die bij tweakers hier glimmend geworden?
Dat lijkt mij nou belangrijk, 3weken na aanschaf een half glimmende Ljumia hebben lijkt me niet fraai namelijk.

Mocht het echt mat blijven dan ga ik voor die grijze van een aantal posts hierboven.
Rolfski schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:32:
[...]

Lol, ik stond op het punt om een zelfde opmerking te maken. Kappe nah met dat nichterige gedoe, dit is een tech forum. Over mooie kleuren praten prima maar ik zit niet te wachten op al dat mode geneuzel.
On topic please.
Nu ben ik toevallig hetro maar is het zorgvuldig uitzoeken van je kleding echt nichterig?
Ik loopt er graag fatsoenlijk bij en dat vergt wat meer selectie als het pakken van kleding met je ogen dicht.

We moeten het alleen met een horloge doen als accessoire. Gun ons dan dit tweede ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Prima als je een telefoon als modeaccessoire ziet en nee, je bent dan geen nicht maar laten we het alsjeblieft over de Lumia 920 en de kleuren an sich hebben en niet oeverloos discussiëren welke das er het beste bij past.

De Tweakers redactie noemt hem al de innovatiefste high-end smartphone van het jaar trouwens. Ik denk dat ze daarin wel eens gelijk in zouden kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Rolfski schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:26:
Prima als je een telefoon als modeaccessoire ziet en nee, je bent dan geen nicht maar laten we het alsjeblieft over de Lumia 920 en de kleuren an sich hebben en niet oeverloos discussiëren welke das er het beste bij past.

De Tweakers redactie noemt hem al de innovatiefste high-end smartphone van het jaar trouwens. Ik denk dat ze daarin wel eens gelijk in zouden kunnen krijgen.
En dat terwijl de iPhone 5, 5 sterren krijgt. Hoeveel krijgt de Lumia er dan? 6?
offtopic:
Nee, 920 natuurlijk, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Het enige waar ik me bij deze telefoon enigszins zorgen over maak is het baksteengevoel.
Hij is in alle gevallen groter/zwaarder dan mijn huidige Samsung Omnia 7 en zelfs zwaarder dan de HTC Touch Pro 2 die ik daarvoor had en die laatste voelde echt als een baksteen. Benieuwd dus hoe die in de hand ligt en voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Robkazoe schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:50:
[...]

En dat terwijl de iPhone 5, 5 sterren krijgt. Hoeveel krijgt de Lumia er dan? 6?
offtopic:
Nee, 920 natuurlijk, >:)
De 5 sterren voor bouwkwaliteit in die review mocht ook wel minder dan. De lak op de achterplaat van de iphone 5 beschadigd echt ongelooflijk snel volgens de laatste geruchten. Anodised aluminium.
De nokia N8 had ook anodised aluminium maar die lak was toch veel sterker volgens de videoreview die ik heb gezien.
Gelukkig heeft de lumia 920 een heel andere lak/polycarbon. Die lak zal zowiezo niet er af gaan. Trouwens is de bouwkwaliteit van nokia al jaren de beste. dus inderdaad 6 sterren voor bouwkwaliteit lijkt me wel passen voor de lumia 920.

[ Voor 36% gewijzigd door SpitfireNL op 28-09-2012 22:01 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rolfski schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:26:
Ooh nee dat bedoelde ik niet. De kleur bedoelde ik, een toestel zelf niet.
Rolfski schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:51:
Het enige waar ik me bij deze telefoon enigszins zorgen over maak is het baksteengevoel.
Ik meer over het gebrek aan apps. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Veel bedrijven met een eigen app hebben die nu voor ios en android maar gaan ze die ook vlot maken voor wp8.

Niet dat apps na 6maanden eens uitkomen oid. Je kan dan namelijk best wat "missen
"

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 28-09-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Donstil schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:03:
[...]

Ooh nee dat bedoelde ik niet. De kleur bedoelde ik, een toestel zelf niet.

[...]

Ik meer over het gebrek aan apps. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Veel bedrijven met een eigen app hebben die nu voor ios en android maar gaan ze die ook vlot maken voor wp8.

Niet dat apps na 6maanden eens uitkomen oid. Je kan dan namelijk best wat "missen
"
Mwah ik maak me over die apps ook geen zorgen. De belangrijkste apps zullen toch ook voor WP8 uit gaan komen. Over 1 van de belangrijkste, whatsapp, komen de laatste tijd meer en meer goede berichten door en ik zie dit ook wel goed komen.

1 van mijn grootste struikelblokken, de grootte en gewicht van het toestel (baksteengevoel ;)) worden ook redelijk de kop ingedrukt door diverse hand-ons op het internet. Door de vorm van het toestel voelt het toestel lekker en relatief licht aan en dit vind ik goed nieuws. Toch zal ik wel even afwachten tot het toestel in de winkel ligt, wil het wel even proberen :)

Trouwens, vandaag was een medewerker van een leverancier van ons in de zaak en die kwam trots z'n iPhone 5 aan me showen, zwarte versie. Toegegeven, mooi toestel om te zien, super strak afgewerkt en wat dat betreft kan er weinig tippen aan Apple. Maar, het liet de iPhone wel definitief afvallen van mijn lijstje. Ik wil wat nieuws en voor mij zag en voelde dit aan als een "grotere" 4S. Zelfde interface, rijtje meer voor apps, (te) weinig innovatief.

Toch blij dat ik 'm even heb kunnen aanschouwen en proberen maar nee, m'n gevoel zegt meer en meer dat ik voor de Lumia 920 moet gaan, benieuwd naar wat de prijs gaat worden in NL! :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik mis ook Instagram nog een beetje.

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:40:
Ik mis ook Instagram nog een beetje.
Daar heb je het WP8 topic voor.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:05:
[...]

Daar heb je het WP8 topic voor.
Ja? Gaan ze hem dan maken als ik het daar post?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-09-2012 01:23 ]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Voor iedereen die bang is dat er niet genoeg apps zijn:

Het is een Kip en Ei verhaal. Vorig jaar waren er 10.000 apps en nu zijn er meer dan 100.000 apps. Hoe meer mensen WP8 gaan kopen, hoe interessanter het zal worden om een WP8 app te maken.

Ik verwacht zelf dat de Top 50 van Google Play and Appstore binnen 3 a 6 maanden, zover mogelijk, ook voor WP8 beschikbaar zullen zijn.

Natuurlijk zullen er niet snel 700.000 apps zijn zoals bij Android en persoonlijk hoeft dat niet van mij. Naar mijn mening zijn er bij Android te veel apps die exact hetzelfde doen en is het af en toe een doolhof om de juiste app te vinden.

Voor mijn zijn er 3 minpunten voor de Nokia Lumia 920, op volgorde van hoe belangrijk ik ze vind:

1. Geen SD-kaart. Natuurlijk is 32GB veel, maar ik verwacht minimaal 2 jaar met een telefoon te kunnen doen en ik weet niet of 32GB over 2 jaar voldoende is. In december 2009 kocht ik mijn huidige telefoon met 8GB. Daarvoor had ik een telefoon met 2GB en dacht dat ik 8GB nooit zal volmaken. Ruim 8 maanden geleden liep ik tegen mijn limiet van 8GB. Voornamelijk door mijn navigatiesoftware (EU was 2.6GB in 2009 en is inmiddels 4.3GB omdat de maps steeds uitgebreider worden). Doordat ik ook regelmatig buiten de EU kom, moet ik steeds mijn EU kaarten verwijderen en nieuwe kaarten erop zetten.

Video, foto’s, muziek en audio books nemen nog eens 3GB in beslag. Ik ben geen type die veel foto’s maakt en complete films/serie kijkt op mijn telefoon. Heb een paar audio books, een paar albums en voornamelijk video en foto’s die ik zelf heb gemaakt. 1 foto is +- 3mb en 3min video is +-100mb. Met een 8megapixel camera en 1080p video op een hogere bitrate zal dit alleen maar toenemen met de Lumia 920.
Natuurlijk kan ik mijn geheugen legen, maar ik ben eenmaal verwend met data en wil graag al mijn belangrijke vakantie foto’s en video’s bij mij hebben ipv online te zetten. Plus in combinatie met mijn EU navigatie loop ik tijdens mijn vakantie tegen een probleem op, namelijk dat ik niet voldoende ruimte heb om meer muziek en audio boeken mee te nemen. 32Gb is 4x meer dan 8GB, maar 8GB is 4x meer dan 2GB en hoewel ik in 2007 genoeg had aan 2GB, en in 2009 genoeg aan 8GB, vraag ik mij af of ik in 2014/2015 genoeg heb aan 32GB.

Had echt graag een micro-SD kaart gehad. Als ik op vakantie of zakenreis ga, kan ik dan mijn "Vakantie SD kaart" meennemen met veel meer muziek, audio-boeken enz.

2. Beschikbaarheid van kleuren: Niet is zeker, maar tot heden hoor ik steeds de CEO en medewerkers spreken over de vele kleuren bij launch. De geruchten zijn dat ze de 920 eerste in vele kleuren gelanceerd gaat worden en pas in december in wit en zwart beschikbaar zal zijn. Hopelijk is dit niet waar, maar voor mij zou het een dikke minpunt zijn.

3. Formaat en gewicht: 185g is eenmaal zwaar voor een telefoon. Waar de meeste telefoons van +- 4,3 a 4,5 inch op 120 a 140g zitten, vermoed ik dat 185g zwaar aanvoelt. Maar ik denk dat het mee gaat vallen.

Op foto’s en video’s lijkt de telefoon te groot voor zijn scherm. Ter vergelijking de LG Optimus G is 131.9 x 68.9mm met een 4,7 inch scherm en de Nokia Lumia 920 is 130.3 x 70.8mm met een 4,5 inch scherm. 1,5% meer oppervlakte, maar wel een kleiner scherm. Had liever gezien dat de telefoon iets kleiner was met een 4,3 of 4,5 inch scherm, waardoor het minder zwaar zou zijn.

GoT, You have to love it!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Lisadr schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:40:
Voor mijn zijn er 3 minpunten voor de Nokia Lumia 920, op volgorde van hoe belangrijk ik ze vind:

1. Geen SD-kaart.
2. Beschikbaarheid van kleuren:
3. Formaat en gewicht:
Er zijn nog andere toestellen met WP8 he, die wellicht meer bij jou eisen passen. Wil je een SD kaart dan heb je de HTC 8s en de Samsung Ativ S, wil je wat neutralere kleuren dan heb je wederom de Ativ S (grijs) en de HTC 8x (zwart bijv) of de 8s (zwart-wit combi). Wil je lichtgewicht dan heb je de Ativ S, de HTC 8x en 8s...... (zo ongeveer alles wat geen Nokia is, is lichtgewicht)

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 29-09-2012 10:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lisadr
Ramon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:03:
[...]

Er zijn nog andere toestellen met WP8 he, die wellicht meer bij jou eisen passen. Wil je een SD kaart dan heb je de HTC 8s en de Samsung Ativ S, wil je wat neutralere kleuren dan heb je wederom de Ativ S (grijs) en de HTC 8x (zwart bijv) of de 8s (zwart-wit combi). Wil je lichtgewicht dan heb je de Ativ S, de HTC 8x en 8s...... (zo ongeveer alles wat geen Nokia is, is lichtgewicht)
De HTC 8s ziet er op de foto's uit als speelgoed en 480 x 800 pixels voor een Q4 2012 model is voor mij niet geschikt. Elke 2/3 jaar wil ik vooruitgang voor alle specs.

De Samsung Ativ S is voor mij de enige echte concurrent van de Lumia 920. Pas als ik de reviews heb gelezen kan ik beslissen tussen de 920 en Ativ S. Hoewel ik qua design Lumia 920 leuker vindt.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
Bedenk met die 32GB wel dat de bestandsformaten niet echt gestegen zijn de laatste tijd. Je hebt alleen meer dingen geïnstalleerd. Navigatie is dan wel groot, maar die neemt niet echt toe in formaat (dus niet 30/40% van je geheugen). Muziek is ook al jaren niet echt gegroeid, dus daarbij hangt het gewoon af van hoeveel je erop wil zetten, maar het lijkt erop dat je ook een boel kunt streamen.
Video e.d. zijn nog wel groot, maar daarvan hangt het echt af hoeveel je er nou op wil zetten. Je kunt niet alles tegelijk kijken en ook hier kun je kijken naar streaming.

Voor foto's en video's die je zelf gemaakt hebt is het ook meer dan genoeg. Voor 8gb is het bij mij hier krap, maar 32gb geeft je gewoon 4x meer. Daarnaast staan natuurlijk ook je mail en apps op die 8gb, waardoor je al snel kunt uitbreiden.

Ik heb hier ook zelf 8gb in mn Omnia (wilde eigenlijk 16 maar dat lukte uiteindelijk niet) en die zit ook erg vol (99% ofzo). Dat komt vooral door mn apps, mail en navigatie, maar ik verwacht dat ik bij normaal gebruik eerder bij de 16gb kom te zitten dan 32. Het is voor mij weer een grote verandering, namelijk 4x zoveel. Hiervoor was ik ook van 2gb naar 8gb gegaan en dat was ook voor een langere tijd erg fijn. Pas toen ik er navigatie op zette en een paar grote apps op had gedaan was het pas teveel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ja ik zou het ook wel erg knap vinden als je 32 gb er op zet. Ik bedoel, navigatie is veel maar volgens mij past heel Europa wel in 3gb. Dan heb je fotos en video, gewoon regelmatig even overzetten naar je PC anders bekijk je ze toch nooit meer. Volgens mij moet je wel heel erg je best doen om meer dan een gigabyte aan apps op je telefoon te zetten. Houd je muziek over; dat kan wel erg oplopen natuurlijk maar met 15-20gb moet je toch even vooruit kunnen en dan houd je nog een aantal GB's over.

Maar er zijn inderdaad veel mensen die, zeggen, het nodig te hebben dusja.

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de prijzen van de 920 en wil hem graag een keer in de hand hebben. Ben er nog echt niet uit of ik voor de iPhone 5, Lumia 920 of toch een Galaxy S3 of One X ga...

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Lisadr schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:15:
[...]

De HTC 8s ziet er op de foto's uit als speelgoed en 480 x 800 pixels voor een Q4 2012 model is voor mij niet geschikt. Elke 2/3 jaar wil ik vooruitgang voor alle specs.

De Samsung Ativ S is voor mij de enige echte concurrent van de Lumia 920. Pas als ik de reviews heb gelezen kan ik beslissen tussen de 920 en Ativ S. Hoewel ik qua design Lumia 920 leuker vindt.
De 8X heeft anders ook wel mijn interesse gewekt hoor.

• Martinspire
Mr Ton schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:37:
Ja ik zou het ook wel erg knap vinden als je 32 gb er op zet. Ik bedoel, navigatie is veel maar volgens mij past heel Europa wel in 3gb. Dan heb je fotos en video, gewoon regelmatig even overzetten naar je PC anders bekijk je ze toch nooit meer. Volgens mij moet je wel heel erg je best doen om meer dan een gigabyte aan apps op je telefoon te zetten. Houd je muziek over; dat kan wel erg oplopen natuurlijk maar met 15-20gb moet je toch even vooruit kunnen en dan houd je nog een aantal GB's over.

Maar er zijn inderdaad veel mensen die, zeggen, het nodig te hebben dusja.

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de prijzen van de 920 en wil hem graag een keer in de hand hebben. Ben er nog echt niet uit of ik voor de iPhone 5, Lumia 920 of toch een Galaxy S3 of One X ga...
Op mijn Omnia is Navigon nu 300mb, maar dat komt omdat ik er nu alleen Navigon+NL op heb gezet. Doe ik Europa erbij, dan zit ik al wel snel aan 4gig. Mijn apps zijn overigens ook niet al te klein. Ik denk zelf dat ik nu aan de 2gb zit, maar als ik alles erop had laten staan (aangezien ik op 90+% zit moet ik telkens wat gamesverwijderen) dan had ik zo aan de 4gb gezeten. Muziek heb ik niet veel, maar daar kan ik ook al snel een paar gig van hebben. Mail, foto's en overig zal bij mij nu ook iets van 3gb zijn, dus bij elkaar kom ik al aan een gig of 12. Vooruit, maak ik er 16gb van omdat ik er dan toch meer op ga zetten, maar dan hou ik nog zat over voor wat er in de toekomst nog bij komt.

Die keuze van de toestellen hebben denk ik wel meer mensen. Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt en wat je hebt gehad. Als je bv al veel apps op Android of iOS hebt gekocht, is de stap om over te gaan naar en ander platform natuurlijk wel groter. Al kan ik me voorstellen dat er bij die 2 platformen ook weer genoeg mensen zijn die niets hebben gekocht, maar alles via jailbrake of iets erop hebben gezet. Iets wat bij WP8 dus niet meer mogelijk gaat zijn.

Wil je graag opvallen met een ander toestel, of wil je meer van hetzelfde. Wil je het vertrouwen dat de keuze voor veel apps er nu al is of heb je er minder problemen mee om wat langer te wachten op de apps van rages (al verwacht ik dat het bij wp8 wel minder wordt). Wil je een telefoon die meteen klaar is, of waar je naar diverse roms moet zoeken. Allemaal keuzes die mee kunnen wegen. Alleen op hardware zou ik het eigenlijk niet doen. Ik vind draadloos opladen of een goede camera wel nice, maar niet iets wat ik toch vaak ga gebruiken of waar ik niet omheen kan werken. Het is niet dat de rest meteen brak is ofzo. Maar goed, mijn keuze voor de 920 was al snel gemaakt. Ik wil gewoon een nieuwe Windows Phone en als het effe kan dus het toptoestel.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 29-09-2012 12:28 ]

• Claude
  • Niet online
Foto's gemaakt met de Lumia 920: link
:9~

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Verwijderd

Verkooppraatje, maar bevat wel leuke feitelijke informatie over "Qualcomm’s revolutionary Snapdragon S4" en de Lumia 920.
7 ways the Snapdragon S4 makes the Nokia Lumia 920 amazinghttp://conversations.noki...-nokia-lumia-920-amazing/

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:55
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vroeg me hoe het stond met de accesoires voor de Lumia 920. Op de site van Nokia zie ik er wel een paar. Belangrijkste voor mij is dock voor m'n receiver (dus niet zo'n hippe speaker, maar gewoon een dock met A/V output) en een SINGLE kabeltje voor in de auto (audio / power), dit mag uiteraard ook via een draadloos systeem. Dit wordt voor mij belangrijk voor de overstap vanaf de iPhone4.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik hoop inderdaad dat er wireless opladers komen voor in de auto. Via bluetooth audio afspelen doe ik nu ook al.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is de Lumia 920 aan de buitenkant gelijk aan de 900? Die heb ik namelijk net even gezien en vastgehad maar die eerste indruk was niet geweldig. Vond hem erg log en zwaar tov mijn htc one x welke nog een groter scherm heeft ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Maarja, laat de htc one x en de lumia 920 maar eens op de grond vallen. Dan zul je merken dat de 920 zwaarder is omdat deze zo veel betere bouwkwaliteit heeft. De htx one x is echt maar een tedere plastic toy net zoals de sammies.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Een one X is idd van kunstof maar dat is een 900/920 toch ook gewoon? Althans zo voelde het wel aan.

Vond de degelijkheid prima inorde hoor maar doelde meer op afmeting en gewicht.
(gewicht zal heus wennen na een paar minuten eigen gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
ik heb nu de samsung omnia 8700 en dat bevalt me goed, zeker qua prijs/kwaliteit. echter het apparaat houdt het op 1 acculading nauwelijks een dag vol. een minpuntje dus

daarom ben ik me het oriënteren op een nieuw windows toestel, de nokia 920 vind ik er mooi uitzien en de specificaties zien er op papier wel goed uit

echter 1 ding valt me op en dat is dat de nokia toestellen zo dik lijken? meer dan een cm dik, als ik dat vergelijk met de 7,6 mm van bv de iphone 5

mijn vraag, waarom zijn de nokia toestellen zo dik? is daar een reden voor? kiest nokia hier bewust voor? of lopen ze technisch gewoon achter bij apple en samsung en kunnen ze geen dunnere toestellen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Bol scherm met curved glass, metalenplaat in de backplate om wireless chargen te ondersteunen en dan nog de betere pureview camera.
Dan is het feit dat hij iets dikker en zwaarder is dan zijn concurrenten wel logisch te verklaren. Nokia stopt er gewoon meer in en dan kan je niet verwachten dat hij net zo dun hoort te zijn als de rest.
Tenslotte de Nokia N8 is nog een stuk dikker en de oudere nokias (3310 enzo) waren altijd nog veel dikker. Was toen toch ook helemaal geen probleem. Nu dat ik de Galaxy S2 van mijn baas een aantal maanden in gebruik heb begin ik eigenlijk de bouwkwaliteit van nokia wel wat te missen.

Ik heb liever een goudstaaf in mijn hand dan een 1000 euro biljet die zo weg waait of scheurt.

Edit: ik zou zeggen, wacht af en speel er een keer mee als die in de winkel ligt. Op de Nokia website staat dat hij 10,7mm dik is. Maar ik denk door de design en ergonomie voelt hij dunner in de hand aan.

Edit 2: HTC one X heeft een Quad-core processor maar een 1800mah battery. Lumia 920 heeft dual-core en een 2000mah battery. Reken maar uit. Ik wed dat de Lumia 920 een stuk langer blijft draaien op zijn battery.

[ Voor 22% gewijzigd door SpitfireNL op 30-09-2012 05:23 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47
Ik kijk zeker uit naar de Lumia 920.
Mijn huidige telefoon is een HP Ipaq 614c Business Navigator uit 2008. Vergeleken met dit toestel is de Lumia 920 nauwelijks zwaarder, alleen een klein stukje groter. De Ipaq weegt met volle accu 151 gram.
Het zal zonder meer wel een hele vooruitgang zijn om van Windows Mobile 6.0 over te gaan naar Windows Phone 8.
Alleen even een geschikt abonnement vinden voor het internet gedoe, want door het waardeloze scherm van de Ipaq en de traagheid heb ik me daar nog nooit druk om gemaakt.
En als ik die foto's zie, krijg ik toch heel even de neiging om de Canon 7D maar weer weg te doen. Gelukkig keerde ik daarna weer terug op aarde en besefte me dat de Canon toch betere foto's maakt. :*)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
tazmaniankoala schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:48:
De Ipaq weegt met volle accu 151 gram.
Is een lege accu lichter dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Ramon schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:57:
[...]
Is een lege accu lichter dan? :o
Dat ik dit niveau aantref op Tweakers...

Als je je iPaq met een volle of een lege accu op de weegschaal zou leggen, zou je in beide gevallen hetzelfde meten.
De lege accu is echter wel degelijk lichter dan de volle, maar het is verschil is zo klein dat het niet meetbaar is.
Het verschil in gewicht (enkele nanogrammen) kun je uitrekenen met de volgende formule: E = mc² .

En nu weer on-topic!

[ Voor 15% gewijzigd door Wietsee. op 30-09-2012 11:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
computergenie schreef op zondag 30 september 2012 @ 04:53:
ik heb nu de samsung omnia 8700 en dat bevalt me goed, zeker qua prijs/kwaliteit. echter het apparaat houdt het op 1 acculading nauwelijks een dag vol. een minpuntje dus

daarom ben ik me het oriënteren op een nieuw windows toestel, de nokia 920 vind ik er mooi uitzien en de specificaties zien er op papier wel goed uit

echter 1 ding valt me op en dat is dat de nokia toestellen zo dik lijken? meer dan een cm dik, als ik dat vergelijk met de 7,6 mm van bv de iphone 5

mijn vraag, waarom zijn de nokia toestellen zo dik? is daar een reden voor? kiest nokia hier bewust voor? of lopen ze technisch gewoon achter bij apple en samsung en kunnen ze geen dunnere toestellen maken?
De iphone 5 is 7 mm dik, de camera lens/sensor van de lumia is al 7 mm dik. Dus er zit meer kwaliteit in vandaar de dikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wietsee. schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:15:
[...]

Dat ik dit niveau aantref op Tweakers...
Ik mag hopen dat je het tegen tazmaniankoala hebt. Het was een retorische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supermario16 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:49:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vroeg me hoe het stond met de accesoires voor de Lumia 920.
Voor in de auto zal Brodit heel snel een mooie dock hebben inclusief active lader. De USB aansluiting zit mooi van onderen. Connectie naar de audio gaat tegenwoordig het makkelijkst via BT. Onlangs nog 4 verschillende auto's gehad en mijn Lumia 800 maakte mooi connectie met alle 4. Je Lumia wordt dan gelijk een remote (Inclusief kunnen browsen in de muziek bibliotheek, skippen, volumeregeling, enz). Grappig detail is dat je zelfs op een paar meter afstand buiten de auto, deze kan gebruiken als remote jukebox. De eerste keer dat ik dat deed, was toch wel erg stoer 8)

Voor thuis gebruik ik ook een BT connectie. Met een Nokia BH-111 naar audio in. http://www.bol.com/nl/p/n...1-zwart/9005000011659089/ Werkt erg relaxed.
Als dock kan je dan de Nokia DT-910 http://www.nokia.com/nl-n...ire/dt-910/specificaties/
(charger dock met NFC pairing en BT) gebruiken èn wordt je Lumia draadloos opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Wietsee. schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:15:
[...]
De lege accu is echter wel degelijk lichter dan de volle, maar het is verschil is zo klein dat het niet meetbaar is.
Het verschil in gewicht (enkele nanogrammen) kun je uitrekenen met de volgende formule: E = mc² .
Die formule heeft vrij weinig te maken met de lading van een accu volgens mij. In accu's zit de energie in de elektrische lading van ionen oid. Hoe die energie zich daadwerkelijk manifesteert weet ik niet.
Die formule is volgens mij meer van toepassing in de relativiteitstheorie (die ik uiteraard niet begrijp) en enigszins bij kernsplijting/-fusie. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
fruitbakje schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:38:
[...]

Die formule heeft vrij weinig te maken met de lading van een accu volgens mij. In accu's zit de energie in de elektrische lading van ionen oid. Hoe die energie zich daadwerkelijk manifesteert weet ik niet.
Die formule is volgens mij meer van toepassing in de relativiteitstheorie (die ik uiteraard niet begrijp) en enigszins bij kernsplijting/-fusie. Toch?
lichtelijk offtopic:
Energie = massa maal de lichtsnelheid in het kwadraat. Je weet hoeveel energie er in een batterij gaat en je weet de lichtsnelheid.
Omdat de energie in verhouding met de lichtsnelheid een enorm klein getal is kom je dus ook op een heel laag gewicht uit. Zeker weten doe ik ook niet want ik weet niet zeker of je deze energie met elkaar mag vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computergenie schreef op zondag 30 september 2012 @ 04:53:

Ik maakte me eerst ook zorgen over de 'dikte', totdat ik erachter kwam dat ie gewoon dunner is dan mijn huidige HTC Sensation. Die heeft ook van die aflopende randen, dus in je hand zal ie gewoon prima liggen.

Ik vind de extreem dunne iPhone en Galaxy SIII ook niet erg prettig omdat er dan een hol kuiltje ontstaat in je handpalm (tussen je hand en de telefoon). Hij rust dan als het ware alleen op je pink en duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

walletje-w schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:44:
[...]

lichtelijk offtopic:
Energie = massa maal de lichtsnelheid in het kwadraat. Je weet hoeveel energie er in een batterij gaat en je weet de lichtsnelheid.
Omdat de energie in verhouding met de lichtsnelheid een enorm klein getal is kom je dus ook op een heel laag gewicht uit. Zeker weten doe ik ook niet want ik weet niet zeker of je deze energie met elkaar mag vergelijken.
Om dat nog even te onderbouwen met wat berekeningen: stel dat we 20 uur met die 2000 mAh batterij kunnen doen en dat we iets van een 3.5 volt verbruik spanning hebben. Dan komen we uit op een verbruik van gemiddeld 0.7 Watt. Als we dat maal 20 uur doen en dan delen door de snelheid van het licht in het kwadraat komen we uit op ongeveer een halve nanogram. En nu moet iedereen wel in het achterhoofd houden dat we deze formules nu een beetje aan het misbruiken zijn (die E=mc^2-formule is een veel te versimpelde variant). Maar dan nog, we praten hier over het gewicht van een cel van een menselijk lichaam ofzo. Dat ga je niet merken. Sterker nog: dat kan je niet eens meten. Pak een stuk schuurpapier en wrijf een keer tegen je batterij aan en je bent al snel een miljoen keer meer gewicht kwijt ;)

Terug ontopic: ik ben zelf wel erg benieuwd hoe de 920 in de hand ligt. Ik heb de afgelopen tijd een paar van de grote modellen van de concurrenten kunnen proberen en ik vind de verschillen best groot. Voor het gewicht van het ding ben ik niet zo bang, maar ik wil echt geen telefoon die te groot/te onhandig is om met 1 hand te bedienen. Het scheelt dat ik best wel grote handen heb, maar dan nog had ik liever een 4.3 inch-model gezien of iets wat lijkt op de Xperia T, waarbij de de rand om het scherm heen zo klein hebben gemaakt dat de hele telefoon een stuk handzamer wordt.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Is er al een Nokia Lumia 820 topic? Alle overige aangekondigde Windows telefoons hebben er al wel een, en ik overweeg eerder een 820 te kopen dan een 920...vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:47:
[...]
Voor in de auto zal Brodit heel snel een mooie dock hebben inclusief active lader. De USB aansluiting zit mooi van onderen. Connectie naar de audio gaat tegenwoordig het makkelijkst via BT. [...]
Ik mag hopen dat Brodit snugger is en die houder voorziet van Wireless Charging en NFC, gewoon naar goed voorbeeld van de Nokia Wireless Charger.

Geen geklooi met kabeltjes, gewoon in de houder hangen en ie wordt opgeladen. Door NFC in de houder te verwerken kun je dan ook nog eens bijvoorbeeld automatisch Nokia Drive, FlitsNAV of je muziek (oid) op laten starten... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Ik weet waar de letters voor staan. Maar waarom zou die formule van toepassing zijn? We kunnen door hard te lopen ook geen accu opladen met de formule E=0.5m*v2 of wel? Je telefoon van de eiffeltoren gooien levert de telefoon ook geen opgeladen accu op volgens de formule E=m*g*h of wel?
Aangezien mijn natuurkunde (en scheikunde) alweer een paar jaartjes geleden is heb ik het maar even opgezocht: in een accu wordt geen massa omgezet in energie. Bepaalde stoffen worden onder stroom gezet, waardoor hun elektronen een beetje verhuizen. Haal de stroom eraf, en de elektronen bewegen langzaam weer naar de plek waar ze 'willen' zijn. Deze beweging genereert spanning en stroom enzo (kort door de bocht). Het opladen en ontladen van een accu heeft in principe geen invloed op de massa van een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het hele wetenschappelijke verhaal is eigenlijk voor mij :Z

Ik geloof het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

eswa schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:47:
Is er al een Nokia Lumia 820 topic? Alle overige aangekondigde Windows telefoons hebben er al wel een, en ik overweeg eerder een 820 te kopen dan een 920...vandaar :)
Nee, als een van de weinigen heeft dit toestel nog geen eigen topic. Wie hier dus nog wat tijd aan wil besteden (en karma wil genereren :P ), je ben van harte uitgenodigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
PaT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:56:
[...]

Nee, als een van de weinigen heeft dit toestel nog geen eigen topic. Wie hier dus nog wat tijd aan wil besteden (en karma wil genereren :P ), je ben van harte uitgenodigd!
Zo ik heb het maar ff gedaan snel, ook al heb ik niet zoveel interesse in de 820 kan de discussie over het toestel hier verder.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/1743.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Can't blame Nokia for that. MS heeft WP8 nog niet officieel gereleased, daar kan Nokia niets aan doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
The comic has a valid point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Inderdaad het stripje maakt een statement en die is goed raak. Uiteraard is het niet alleen Nokia aan te rekenen maar waarom dan de persconferentie van 5 september? Had dan de persconferentie ergens midden Oktober gehouden, de fans die een iPhone willen kopen die toch wel ongeacht wat de concurrentie doet. Nu is het tot op heden vapor-ware. Je krijgt wat speciale kiekjes en kunstjes maar echte real life hands on is er niet bij. Kans is groot dat de Lucia voor midden november via de gewone retail kanalen niet te krijgen is. Al met al is de strategie van Nokia en Microsoft niet sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Miki schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:52:
Inderdaad het stripje maakt een statement en die is goed raak...
Wat dan als Nokia/HTC/Samsung (Microsoft) geen aankondiging hadden gedaan? Dan wist niemand wat van de aankomende WP toestellen af en was iedereen voor de S3/iPhone 5/Lumia 800/900 gegaan. Vond de aankondiging wel een goede zet nu is er een relatief grote groep die wacht met aanschaffen tot het toestel wat hij/zij wil in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mafiatounes schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:58:
[...]

Wat dan als Nokia/HTC/Samsung (Microsoft) geen aankondiging hadden gedaan? Dan wist niemand wat van de aankomende WP toestellen af en was iedereen voor de S3/iPhone 5/Lumia 800/900 gegaan. Vond de aankondiging wel een goede zet nu is er een relatief grote groep die wacht met aanschaffen tot het toestel wat hij/zij wil in de winkels ligt.
duurt me echt te lang. De note 2 is nu al te verkrijgen. Ik had echt wel verwacht dat de lumia zo rond dezelfde tijd te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
justice strike schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

duurt me echt te lang. De note 2 is nu al te verkrijgen. Ik had echt wel verwacht dat de lumia zo rond dezelfde tijd te krijgen is.
Ja het begint bij mij ook te irriteren wil het toestel nu! Maar nog een maandje geduld kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mafiatounes schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Ja het begint bij mij ook te irriteren wil het toestel nu! Maar nog een maandje geduld kan wel.
ondertussen valt de prijs van de note 2 rap en is de introductieprijs hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik denk dat iedereen nu wel wil weten wanneer het toestel op de markt komt, welke prijs en wanneer die aankondiging is. Maar ik heb ook geen flauw idee of WP8 al gereed is (RTM). Want ik heb het idee dat Microsoft er zelf nog niet klaar mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Robkazoe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:04:
Ik denk dat iedereen nu wel wil weten wanneer het toestel op de markt komt, welke prijs en wanneer die aankondiging is. Maar ik heb ook geen flauw idee of WP8 al gereed is (RTM). Want ik heb het idee dat Microsoft er zelf nog niet klaar mee is.
WP8 is al RTM

nieuws: Microsoft heeft rtm-versie Windows Phone 8 klaar

WP8 wordt gewoon eind oktober voorgesteld en een week of 2 later zullen de toestellen wel in de winkels liggen. (dat laatste is een aanname van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Robkazoe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:04:
wp8 is rtm
PaT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:06:
[...]

WP8 is al RTM

WP8 wordt gewoon eind oktober voorgesteld en een week of 2 later zullen de toestellen wel in de winkels liggen. (dat laatste is een aanname van mij)
ik weet niet of ze het zo snel voor elkaar krijgen eerlijk gezegd. Er is niet eens een fatsoenlijke review van geweest. Laat staan dat er echt foons al gereed zijn voor over een maand.

Kijk maar samsung. Die heeft de note 2 al een maand geleden aangekondigd en ze zijn nog steeds niet te krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door justice strike op 01-10-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

wp8 is rtm

[...]

ik weet niet of ze het zo snel voor elkaar krijgen eerlijk gezegd. Er is niet eens een fatsoenlijke review van geweest. Laat staan dat er echt foons al gereed zijn voor over een maand.

Kijk maar samsung. Die heeft de note 2 al een maand geleden aangekondigd en ze zijn nog steeds niet te krijgen.
Van Windows 8 zijn er ook nog geen grote reviews geweest omdat ie nog niet officieel uit is (alleen de RTM voor developers dus, maar nog niet voor consument). Zodra dat wel is, zullen er ook veel dingen online komen. Je zag het bij HTC ook, bij de presentatie kwam ineens allemaal previews online waar ze al langer aan hebben kunnen werken. Dat zal bij de lancering van Windows 8 als Windows Phone 7 niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Van Windows 8 zijn er ook nog geen grote reviews geweest omdat ie nog niet officieel uit is (alleen de RTM voor developers dus, maar nog niet voor consument). Zodra dat wel is, zullen er ook veel dingen online komen. Je zag het bij HTC ook, bij de presentatie kwam ineens allemaal previews online waar ze al langer aan hebben kunnen werken. Dat zal bij de lancering van Windows 8 als Windows Phone 7 niet anders zijn.
het duurt samsung een maand om de note in de winkel te krijgen. Waarom denk je dat nokia dat sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:56:
[...]

het duurt samsung een maand om de note in de winkel te krijgen. Waarom denk je dat nokia dat sneller kan?
Omdat Nokia nu gewoon al veel mobieltjes aan het produceren is waar alleen het OS nog op hoeft? Daarnaast zit er dus nog even tussen de daadwerkelijke presentatie en de RTM status, waardoor ze in feite al een aantal weken extra de tijd hebben om mobieltjes volledig af te maken? Het lijkt er bij Samsung op dat ze het toestel nog niet in grote aantallen geproduceerd had.

Al kan het natuurlijk ook een stukje logistiek zijn. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
justice strike schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:56:
[...]

Waarom denk jij dat je die twee kunt vergelijken? Ik kan zo 10 dingen op noemen die voor beide bedrijven verschillend zijn en waardoor Nokia het of sneller kan of niet. Dat heeft niets met het merk te maken. Maar de tijd tussen de aankondiging en het daadwerkelijk op de markt brengen is toch niet goed vergelijkbaar voor de kwaliteit of capaciteit van een bedrijf.

Nokia is er alles aan gelegen om de 920 zo snel mogelijk op de markt te brengen nadat WP8 uit gebracht is, om zo de connectie met windows phone nog sterker naar voren te laten komen en omdat het MOET inlopen op de concurrentie. Dit zou een reden kunnen zijn waardoor ze een snelle verkrijgbaarheid willen realiseren nadat windows phone 8 is aangekondigd en is zeer lastig te vergelijken met de situatie van Samsung en de galaxy note 2.

Zelf was ik eerst hartstikke enthousiast over alle nieuwe telefoons en windows phone 8 alleen heeft microsoft een probleem voor mij gecreerd en dat is dat ik eigenlijk wel erg tevreden ben met mijn huidige samsung omnia 7 en het besturings systeem. Ik zal eerst echt een poosje kijken wat de verschillen zijn en de meerwaarde aan een nieuwe telefoon voordat ik daar op zal overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
walletje-w schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:10:
[...]

Waarom denk jij dat je die twee kunt vergelijken? Ik kan zo 10 dingen op noemen die voor beide bedrijven verschillend zijn en waardoor Nokia het of sneller kan of niet. Dat heeft niets met het merk te maken. Maar de tijd tussen de aankondiging en het daadwerkelijk op de markt brengen is toch niet goed vergelijkbaar voor de kwaliteit of capaciteit van een bedrijf.
Ze moete nu beginnen met de telefoons door de kanalen heen te brengen willen ze de telefoon beschikbaar stellen vlak na de aankondiging. Dat betekent dat op enig moment dat bekend moet worden dat het gebeurd.
Nokia is er alles aan gelegen om de 920 zo snel mogelijk op de markt te brengen nadat WP8 uit gebracht is, om zo de connectie met windows phone nog sterker naar voren te laten komen en omdat het MOET inlopen op de concurrentie. Dit zou een reden kunnen zijn waardoor ze een snelle verkrijgbaarheid willen realiseren nadat windows phone 8 is aangekondigd en is zeer lastig te vergelijken met de situatie van Samsung en de galaxy note 2.

het is evident dat ze er alles aan gelegen zijn dat hij snel verkrijgbaar is. Dat wil niet zeggend at dat ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
"aan gelegen zijn dat hij snel verkrijgbaar is" is nogal een rekbaar begrip heh. Dus het is nogal snel een volledig correcte statement en zal zeker gebeuren. Bij de een is snel 6 weken en bij de ander is snel morgen al.

[ Voor 71% gewijzigd door SpitfireNL op 01-10-2012 19:18 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
My bad, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe gaat zoiets eigenlijk? Nokia maakt de mobieltjes alvast en sluit ze daarna per aantal duizend aan op een machine welke er software op ragt?

(Maakt nokia mobieltjes zelf trouwens? Of doet Foxcon dat net zoals voor apple bv. Begreep online namelijk dat Nokia Hun productie weg haalt uit Finland.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Donstil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:28:
(Maakt nokia mobieltjes zelf trouwens? Of doet Foxcon dat net zoals voor apple bv.
http://www.nokia.com/glob...es/production-facilities/

9 locaties, eigen fabrieken (in China bijv werken rd 20.000 bij Nokia, maar dat is inkl. Nokia Siemens en R&D)

Wikipedia: Nokia

En hier wat cijfers:
http://press.nokia.com/20...n-q2-2012-interim-report/

Q2 - 2012
* 73,5 miljoen mobile phones (niet 'smart')
* 10,2 miljoen smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wist helemaal niet dat nokia nog zo groot was. Ik ga daar ff lezen.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
Zie ik het nu goed of heeft de achterkant van de Lumia920 een wigvorm zoals veel SE Xperia toestellen?

Groot nadeel is dat hij dan niet met één hand op de tafel te bedienen is omdat hij dat constant wegdraait en wiebelt. Kan iemand hier meer over vertellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/09/dsc04424-12.23.01-pm-1346863713.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Tweddy op 02-10-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:28:
Hoe gaat zoiets eigenlijk? Nokia maakt de mobieltjes alvast en sluit ze daarna per aantal duizend aan op een machine welke er software op ragt?

(Maakt nokia mobieltjes zelf trouwens? Of doet Foxcon dat net zoals voor apple bv. Begreep online namelijk dat Nokia Hun productie weg haalt uit Finland.)
Compal is de partij in China die de Lumia telefoons assembleert.

Ga er maar vanuit dat de memory chips preloaded worden met een gekloond image van het OS en dat het niet op de afzonderlijke geassembleerde toestellen wordt gezet. Daardoor kunnen vroeg geassembleerde toestellen nog wel oudere firmware versie met een bugje bevatten die in later batches al is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar dan zouden ze nog helemaal geen 920's gebouwd kunnen hebben? Althans het lijkt me niet wenselijk dat er straks consumenten zijn die een Early 920 ontvangen met Windows 8 Beta zoveel erop.

(Verplichte) update zou wel kunnen maar ik zie in mijn omgeving zoveel gebruikers die nooit updaten dat die dan best wat missen (Zo zie ik nog best geregeld mensen met een iPhone 4 inclusief iOS 4.0, om maar een voorbeeld te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik vermoed dat ze gewoon opnieuw geflashed worden. Bij videokaarten word ook nog wel eens later een BIOS erin geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweddy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:10:
Zie ik het nu goed of heeft de achterkant van de Lumia920 een wigvorm zoals veel SE Xperia toestellen?

Groot nadeel is dat hij dan niet met één hand op de tafel te bedienen is omdat hij dat constant wegdraait en wiebelt. Kan iemand hier meer over vertellen?
Grappig. Ik typte gister een bericht met één hand op mijn HTC Sensation (ook met aflopende zijkanten) en moest aan hetzelfde denken qua L920! Het is een beetje onhandig, maar daar staat tegenover dat ie veel beter in je hand ligt. Zoals ik al zei zorgt de vorm ervoor dat je 'm beter kunt vasthouden dan zo'n plat, dun ding (die rust dan alleen op twee punten waardoor er een holte ontstaat tussen de achterkant van de telefoon en je hand). Dit design zorgt voor meer grip. En laten we wel wezen, die dingen worden natuurlijk in eerste plaats ontworpen om vast te houden, niet voor tafels ;).

Ik zag overigens een vergelijking tussen de Lumia 900 en de iPhone 5. De iPhone 5 wordt geprezen om zijn dunheid (7,6mm). De Lumia 900 wordt als dikkertje gezien (11,5mm). De Lumia 920 is dunner dan de 900 met 10,7mm. Als je de 900 en de iPhone 5 naast elkaar houdt is het verschil van 4 mm amper te zien al. De 920 is maar 3 mm dikker dan de iPhone 5. Ik krijg het idee dat ik teveel op de cijfertjes gelet heb. Als je onderstaand beeld ziet, is het toch verwaarloosbaar?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img441/9584/iphone5vslumia900dikte.png

Bron filmpje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

Compal is de partij in China die de Lumia telefoons assembleert.

Ga er maar vanuit dat de memory chips preloaded worden met een gekloond image van het OS en dat het niet op de afzonderlijke geassembleerde toestellen wordt gezet. Daardoor kunnen vroeg geassembleerde toestellen nog wel oudere firmware versie met een bugje bevatten die in later batches al is verholpen.
Tuurlijk, de kans is groot dat ze pas in elkaar gaan als het OS erop is gezet, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet al kunt beginnen met de productie van de overige componenten? Het mobo, de camera's, de batterijen, het frame e.d. kunnen ze gewoon al aan werken. Dat de daadwerkelijke assemblage nog niet gedaan werd tot het OS af was, is logisch, al is het niet helemaal onmogelijk om dat achteraf nog gewoon te flashen via USB (is overigens niet een snel karwei dus lijkt met niet echt kostenproductief). Ik heb geen idee hoe dat allemaal gaat, maar kan me voorstellen dat je niet op het OS hoeft te wachten om de meeste zaken alvast te produceren. Zo'n ding is niet in 1x klaar natuurlijk. Verder kunnen ze al hardware inkopen, productielijnen klaar zetten, verpakkingen maken en meer. Het is niet alsof je meteen kunt beginnen ofzo, maar daar hebben ze wel ervaring mee.

Kijkend naar het feit dat het OS al RTM is gegaan, kunnen ze in principe vanaf dan ook nog de laatste tests afmaken, drivers afronden en ondertussen wel beginnen met produceren. Gok dat ze nu onderhand wel wat hebben lopen in de diverse fabrieken. Uiteraard zal er rond de release ook wel weer ergens een patch verschijnen en over een paar weken zal die ook wel op de nieuwe telefoons gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
HTC poept er ondertussen weer een One X+ uit welke over 14 dagen in de winkel te vinden is. Just saying en geen aanval op Nokia want de One X+ is gebasseerd op de One X natuurlijk. Maar toch, zo kan het blijkbaar dus ook.

Ik snap zelf niet zo goed wat er nu nog moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:24:
Grappig. Ik typte gister een bericht met één hand op mijn HTC Sensation (ook met aflopende zijkanten) en moest aan hetzelfde denken qua L920! Het is een beetje onhandig, maar daar staat tegenover dat ie veel beter in je hand ligt. Zoals ik al zei zorgt de vorm ervoor dat je 'm beter kunt vasthouden dan zo'n plat, dun ding (die rust dan alleen op twee punten waardoor er een holte ontstaat tussen de achterkant van de telefoon en je hand). Dit design zorgt voor meer grip. En laten we wel wezen, die dingen worden natuurlijk in eerste plaats ontworpen om vast te houden, niet voor tafels ;).
Ik denk dat al die miljoenen gebruikers van smartphones met een vlakke achterkant, hun telefoon een prima pasvorm vinden hebben en niets te klagen hebben over grip.

Als ik kijk naar hoe collega's en klanten hun smartphone gebruiken, valt het mij op dat hij 99% van de tijd sowieso op tafel ligt én dat hij om even iets snels te bekijken meestal ook op tafel wordt bediend. En dat dit toeneemt naarmate het beeldscherm groter is. Een beetje zoals je een tablet ook bedient. Onderweg in de auto of trein moet je een smartphone natuurlijk wel vasthouden maar ik denk dat het tafelgebruik redelijk onderschat wordt.
Anyway, ik ga de Lumia 920 eerst eens even vasthouden, (op tafel leggen ;) ) en met WP8 spelen voordat tot aankoop over ga. Maar dat hij hoog bovenaan mijn lijstje staat, staat vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:47:
[...]
Voor in de auto zal Brodit heel snel een mooie dock hebben inclusief active lader. De USB aansluiting zit mooi van onderen. Connectie naar de audio gaat tegenwoordig het makkelijkst via BT. Onlangs nog 4 verschillende auto's gehad en mijn Lumia 800 maakte mooi connectie met alle 4. Je Lumia wordt dan gelijk een remote (Inclusief kunnen browsen in de muziek bibliotheek, skippen, volumeregeling, enz). Grappig detail is dat je zelfs op een paar meter afstand buiten de auto, deze kan gebruiken als remote jukebox. De eerste keer dat ik dat deed, was toch wel erg stoer 8)

Voor thuis gebruik ik ook een BT connectie. Met een Nokia BH-111 naar audio in. http://www.bol.com/nl/p/n...1-zwart/9005000011659089/ Werkt erg relaxed.
Als dock kan je dan de Nokia DT-910 http://www.nokia.com/nl-n...ire/dt-910/specificaties/
(charger dock met NFC pairing en BT) gebruiken èn wordt je Lumia draadloos opgeladen.
Dit is dan juist waar Apple zo sterk in is. Dan moet ik met twee accesoirs gaan plaren om muziek op mijn standaard receiver te krijgen, maak gewoon een audio-out aansluiting op dat laadstation... Daarnaast heb ik geen nieuwe auto, dus heb ik ook geen BT radio. Op dit moment heb ik de audio out van mijn iPhone (die over hetzelfde kabeltje gaat dan de power) gewoon volgens standaard op de audio in van mijn Radio. Dit zijn gewoon allemaal standaarden die Apple zelfs ondersteund, als Nokia hier moeilijk mee gaat doen of er geen accesoires verschijnen dan is mijn keuze ook gemakkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supermario16 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:24:
[...]

Dit is dan juist waar Apple zo sterk in is. Dan moet ik met twee accesoirs gaan plaren om muziek op mijn standaard receiver te krijgen, maak gewoon een audio-out aansluiting op dat laadstation... Daarnaast heb ik geen nieuwe auto, dus heb ik ook geen BT radio. Op dit moment heb ik de audio out van mijn iPhone (die over hetzelfde kabeltje gaat dan de power) gewoon volgens standaard op de audio in van mijn Radio. Dit zijn gewoon allemaal standaarden die Apple zelfs ondersteund, als Nokia hier moeilijk mee gaat doen of er geen accesoires verschijnen dan is mijn keuze ook gemakkelijk gemaakt.
??? Ik zie het probleem niet helemaal. Muziek stream je d.m.v een audio kabel en opladen doe je met behulp van je 12v aansluiting. Als je keuze van het maken van een phone moet afhangen van 1 kabel en geen twee.... Zou eerder kijken wat de voor en nadelen zijn van het phone zelf (problemen rond iphone 5). De 920 gaat vast ook bugs krijgen bij de release, maar als je ziet hoe ze het hebben aangepakt bij de lumia 800 zie ik geen problemen ontstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 02-10-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

Ik zag overigens een vergelijking tussen de Lumia 900 en de iPhone 5. De iPhone 5 wordt geprezen om zijn dunheid (7,6mm). De Lumia 900 wordt als dikkertje gezien (11,5mm). De Lumia 920 is dunner dan de 900 met 10,7mm. Als je de 900 en de iPhone 5 naast elkaar houdt is het verschil van 4 mm amper te zien al. De 920 is maar 3 mm dikker dan de iPhone 5. Ik krijg het idee dat ik teveel op de cijfertjes gelet heb. Als je onderstaand beeld ziet, is het toch verwaarloosbaar?

[afbeelding]

Bron filmpje
Op beeld is het idd verwaarloosbaar, toch merk je het verschil gelijk.
De iPhone 4s was 9,x mm en de 5 is 7,6mm. Toch voelt de 4s dik als je de iPhone 5 in de andere hand hebt.
(Mijn vriendin heeft de 5 dus heb er even mee "mogen" spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Donstil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Op beeld is het idd verwaarloosbaar, toch merk je het verschil gelijk.
De iPhone 4s was 9,x mm en de 5 is 7,6mm. Toch voelt de 4s dik als je de iPhone 5 in de andere hand hebt.
(Mijn vriendin heeft de 5 dus heb er even mee "mogen" spelen)
Ik ben geneigd je te geloven. Maar dan is er ook nog zoiets als een pasvorm. Doordat de iphone redelijk strakke randen heeft voel je de dikte ook beter. Soms heb je iets in je hand waarvan je denkt, wauw dat ligt lekker in de hand.

Vergelijk het maar eens met bestek. Er is bestek wat heerlijk in de hand ligt maar wat relatief zwaar en dik is. Toch vind ik dit geen enkel probleem omdat de pasvorm er beter door wordt. Nu weet ik natuurlijk niet of dit het geval is bij de 920 maar ik zou het vermoeden kunnen hebben dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
walletje-w schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:25:
[...]

Ik ben geneigd je te geloven. Maar dan is er ook nog zoiets als een pasvorm. Doordat de iphone redelijk strakke randen heeft voel je de dikte ook beter. Soms heb je iets in je hand waarvan je denkt, wauw dat ligt lekker in de hand.
Ik heb ze ook allebei in mijn handen gehad en ik merkte er niets van. Maar wel van die strakke rand, vond hem niet lekker in mijn hand liggen. Vind ik mijn desire HD toch een stuk lekkerder in mijn hand liggen, deels door de rand, deels door het gewicht. De iphone voelt wel degelijk, niet zoals dat plastic van samsung (galaxy 1) maar toch te licht voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Goed nieuws voor muziekliefhebbers de 920 heeft een volledig aanpasbare EQ!!

http://www.wpcentral.com/...alizer-gets-picture-lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Supermario16 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:24:
[...]

Ik zelf zit ook nog in dubio wat ik zal nemen ter vervanging van mijniphone 4 en idd is de markt van iphone accessoires niet te evenaren. Echter kun je tegenwoordig in je auto wel bluetooth streamen, kun je dat niet prefereer ik zelf nog altijd een losse usbstick met mp3's erop, moet je echt met een analoge aux input aansluiten dan moet je idd gaan werken met 2 kabeltjes op een lumia. Echter praat je hier dus wel over een kleine beperking van een verouderd systeem, wat voor veel mensen niet meer relevant is. Thuis kan je met de wireless charger werken en een creative bluetooth audio receiver van 2 tientjes, heb je ook muziek op je receiver!

Wat ik dan persoonlijk wel weer een jammer vind is dat je niet snel de playlist op de telefoon kan bedienen vanaf een radio, zo dat wel vaak met ipod's en iphone's kan. Ik denk niet dat ik het zal gebruiken gezien mijn alpine radio in de auto een mp3 usbstick aan kan. Dat gebruik ik nu omdat ik anders een speciale ipod kabel moet kopen en helemaal achter mijn radio langs moet gaan trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mafiatounes schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:26:
Goed nieuws voor muziekliefhebbers de 920 heeft een volledig aanpasbare EQ!!

http://www.wpcentral.com/...alizer-gets-picture-lumia
Had het ook gelezen! echt super nieuws dit! Ik mis toch wel een equalizer op mijn omnia 7 en was al van plan om voor de 920 te gaan.

@hierboven over accessoires, dat is al aan het veranderen. Zelf werk in als weekend baan in een elektronica winkel en daar zie ik steeds meer universele accessoires op basis van bluetooth erbij komen. Er waren 2 jaar geleden inderdaad een overvloeit aan Apple accessoires, maar nu Android de grootste speler is en andere OSen ook druk bezigf zijn een weg naar boven te timmeren, is slimmer om alle consumenten tegelijk te pakken (hiermee doel ik op de verschillende smartphones).

Bij de tablets zie je weer doordat Apple daar het grooste marktaandeel heeft, dat er voornamelijk Apple accessoires te vinden zijn (hoesjes ect)..

[ Voor 44% gewijzigd door vali op 02-10-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wat vinden jullie van de nieuwe Nokia video advertentie. Persoonlijk vindt ik het music vervelend en advertentie niet echt sprekend.

http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia920/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Robkazoe schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:55:
HTC poept er ondertussen weer een One X+ uit welke over 14 dagen in de winkel te vinden is. Just saying en geen aanval op Nokia want de One X+ is gebasseerd op de One X natuurlijk. Maar toch, zo kan het blijkbaar dus ook.

Ik snap zelf niet zo goed wat er nu nog moet gebeuren.
Interessant. Helemaal niets van meegekregen, maar ziet er niet onaardig uit. Ze hebben er in ieder geval 64gb + 25gb dropbox (2 jaar) bij gedaan, dus dat is erg netjes. Verder verschilt het niet zo gigantisch veel van de rest, maar ik vind de release wel opvallend.

Maar waar HTC met Android niet aan een vast releaseschema zit (wat ook negatief werkt, gezien het feit dat ze nu pas JB 4.1 erop krijgen), kunnen ze dus vrijwel willekeurig een nieuw toestel uitbrengen. Hierdoor lijkt het alsof ze veel sneller kunnen produceren, maar in feite lopen ze zo ook wel weer snel achter de feiten aan. Mensen horen dat de nieuwe Android is gepresenteerd, maar kunnen die niet erop zetten.

Maar goed, het maakt het voor de consument allemaal niet makkelijker op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:49:
[...]Wat ik dan persoonlijk wel weer een jammer vind is dat je niet snel de playlist op de telefoon kan bedienen vanaf een radio
Met BT pairing in de auto kan ik de playlist ook bedienen. Heb je geen iOS voor nodig. En losse kabeltjes in de auto is voor mij per definitie een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:56:
Wat vinden jullie van de nieuwe Nokia video advertentie. Persoonlijk vindt ik het music vervelend en advertentie niet echt sprekend.

http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia920/
Ik vind het zelf juist een mooie reclame. Wel heb ik het idee dat de commercial net zoveel gericht is op de concurrenten als de consumenten. Het lijkt wel alsof ze in elke uitlating proberen te zeggen: "Zie je wel. Wij kunnen het nog steeds. Wij blijven innovatief terwijl jullie maar blijven stilstaan."
Ik heb al op verscheidene blogs gelezen van mensen die dit ook is opgevallen. Het lijkt ook wel alsof het bedrijf zelf weer een beetje pit heeft gekregen. Alsof ze eindelijk uit hun verlamming en depressie zijn geraakt en weer met vernieuwde kracht hun core-business aan het uitvoeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:23:
[...]

Met BT pairing in de auto kan ik de playlist ook bedienen. Heb je geen iOS voor nodig. En losse kabeltjes in de auto is voor mij per definitie een no go.
Daarom vraag ik dit jaar heel lief aan sinterklaas een parrit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:23:
[...]

He dat wist ik niet :D Das idd gaaf, nog wel handiger ook!
Pagina: 1 ... 6 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;