• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:15:
[...]

je moet dan ook geen gelakt staal gebruiken. ik heb geen capacitive scherm. Maar ik heb wel capacitive toetsen gebruikt met een metalen pen en dat werkt gewoon. Verder zijn er gewoon metalen stylussen die ook gewoon werken met een capacitive scherm
Wat probeer je nou? Ik snap jou niet. Probeer je nou de Lumia 920 over een kant te scheren met betrekking tot scherm technologie? Video demonstraties hebben duidelijk aangetoond dat het scherm van een Lumia 920 materialen registreert die 'standaard' capatitive schermen niet kunnen.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:06:
[...]

Wat probeer je nou? Ik snap jou niet. Probeer je nou de Lumia 920 over een kant te scheren met betrekking tot scherm technologie? Video demonstraties hebben duidelijk aangetoond dat het scherm van een Lumia 920 materialen registreert die 'standaard' capatitive schermen niet kunnen.
vork vind ik niet interessant. maar plastiv pennen of handschoenen zijn volgens mij veel interessanter.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:12:
[...]

vork vind ik niet interessant. maar plastiv pennen of handschoenen zijn volgens mij veel interessanter.
Ja. maar een vork word wel interessant op het moment dat andere schermen het niet kunnen registreren.

• justice strike
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:15:
[...]

Ja. maar een vork word wel interessant op het moment dat andere schermen het niet kunnen registreren.
als hij het doet met mijn leren handschoen (en volgens mij doet hij dat) dan ben ik geinteresseerd.... de rest is gimmick

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:15:
[...]

dit begint eng te worden hoor..ik heb zelf nooit de neiging om me gsm met een vork te bedienen. Waar gebruik je die zoal nog meer voor? :+

https://wren.co/join/Devian

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:30:
[...]
als hij het doet met mijn leren handschoen (en volgens mij doet hij dat) dan ben ik geinteresseerd.... de rest is gimmick
Als je het nou meteen zo had gesteld. In je vorige post (of die daarvoor) was je voor andere mensen aan het beslissen wat wel of niet nuttig is. Ik zelf zit geregeld met een stuk vork in de hand en als ik hierdoor die vork niet meer hoef neer te leggen... ;)
Zelf vind ik het absoluut geen gimmick. Ik kan mij voorstellen dat je met je sleutels preciezer kan zijn dan met leren of stoffen handschoenen. Overigens heb ik dus een sleutel van praktisch hetzelfde materiaal als mijn bestekset ^^

• justice strike
Devian schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:30:
[...]

dit begint eng te worden hoor..ik heb zelf nooit de neiging om me gsm met een vork te bedienen. Waar gebruik je die zoal nog meer voor? :+
nogal vervelend om jus op je telefoon te hebben. Ze gebruiken niet eens de achterkant... dus dat suggereerd dat je tijdens het eten je vork niet meer los hoeft te laten.

Ik zie al speciale accesoires de kop op steken om hem schoon te houden.

wanneer komt dit ding uit!!! ik zit zwaar te overwegen om de samsung note 2 te halen. Het gebrek aan info is storend.
Caelorum schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:18:
[...]

Als je het nou meteen zo had gesteld. In je vorige post (of die daarvoor) was je voor andere mensen aan het beslissen wat wel of niet nuttig is. Ik zelf zit geregeld met een stuk vork in de hand en als ik hierdoor die vork niet meer hoef neer te leggen... ;)
Zelf vind ik het absoluut geen gimmick. Ik kan mij voorstellen dat je met je sleutels preciezer kan zijn dan met leren of stoffen handschoenen. Overigens heb ik dus een sleutel van praktisch hetzelfde materiaal als mijn bestekset ^^
ik ga tijdens het eten dus echt niet mijn telefoon met hetzelfde gerei gebruiken. Dat is gewoon smerig. Ik zal nu ook nooit een lumia 920 tweedehands kopen. Bedankt! :P

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 27-09-2012 09:22 ]

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Allemaal posts over vorken... daar had ik deze smiley bij verwacht: :Y)

Maargoed, eindeloze discussies over wat het scherm wel/niet kan, schiet ook niet op.
We moeten gewoon de mogelijkheid krijgen om het zelf te proberen ;)

Hopelijk weten we snel "hoe de vork in den steel zit" - d.w.z. wanneer die mooie Nokia Lumia's te koop zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
NetAmp schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:33:
Allemaal

Hopelijk weten we snel "hoe de vork in den steel zit" - d.w.z. wanneer die mooie Nokia Lumia's te koop zijn.
_/-\o_

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Reken maar op ergens in november.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Het zal idd minimaal eind oktober worden.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:15:
[...]
je moet dan ook geen gelakt staal gebruiken. ik heb geen capacitive scherm. Maar ik heb wel capacitive toetsen gebruikt met een metalen pen en dat werkt gewoon. Verder zijn er gewoon metalen stylussen die ook gewoon werken met een capacitive scherm
Ik heb nog nooit een van mijn toestellen met een capacitief scherm (LG E900, Nokia Lumia 710/800, HTC HD2) kunnen bedienen met wat voor soort staal/metaal dan ook? Ik begrijp je theorie, als ik ook wikipedia bekijk zal dat niet zo simpel werken als jij jezelf voorstelt. ;)
Styli that work on capacitive touchscreens primarily designed for fingers are required to simulate the difference in dielectric offered by a human digit.
Wat overigens wel werkt; en wat een Tweaker standaard in huis heeft ( }:O ), gewoon een stuk van een antistatisch zakkie oprollen en een stukkie plakband eroverheen.
justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:20:
[...]

ik ga tijdens het eten dus echt niet mijn telefoon met hetzelfde gerei gebruiken. Dat is gewoon smerig. Ik zal nu ook nooit een lumia 920 tweedehands kopen. Bedankt! :P
Zal ik het even goed voor je verpesten, zodat je alleen nog maar nieuwe telefoons durft te kopen? :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Na een ochtend regen kijk ik wel uit naar de "Super sensitive touch" functie. Het is zo irritant dat je mobiel met een paar druppels al onbruikbaar wordt! Ben wel benieuwd naar de officiële prijzen, meer dan 500 euro is voor mij teveel.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

trabbit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:31:
Na een ochtend regen kijk ik wel uit naar de "Super sensitive touch" functie. Het is zo irritant dat je mobiel met een paar druppels al onbruikbaar wordt! Ben wel benieuwd naar de officiële prijzen, meer dan 500 euro is voor mij teveel.
Dan zul je waarschijnlijk toch naar de 820 moeten; alles wat naar buiten komt over de 920 qua prijzen is >€500. (ook een marktconforme prijs voor zo'n toestel) Vanmorgen nog Italië; €599, en beschikbaar vanaf half november.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Voor de 820 is geen topic voozover ik kon vinden, ook de 920 heeft "Super sensitive touch". Wel gaat er doorgaans al snel 50-100 euro van de prijs af, dus ik moet even wachten als ik de 920 wil. :)

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

trabbit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:41:
Voor de 820 is geen topic voozover ik kon vinden, ook de 920 heeft "Super sensitive touch". Wel gaat er doorgaans al snel 50-100 euro van de prijs af, dus ik moet even wachten als ik de 920 wil. :)
Ik bedoelde ook niet dat je moest verhuizen naar een ander topic... :+

En true, de prijzen liggen vaak lager dan de adviesprijzen/introductieprijzen. However, ik probeerde je alvast voor te bereiden dat je er niet teveel hoop op moet vestigen dat de 920 voorlopig onder de €500 duikt. Natuurlijk is het nog speculatie; maar de meeste prijzen die je tegen komt (Duitsland, Engeland, Italië) zijn rond de €600. De prijs van 900 destijds bleef de eerste maand ook steken rond de €650, daarna zakte hij pas naar €550 en na nog een paar weken zakte hij pas naar rond de €500 euro waar ie nu pas sinds twee maanden onder zit... (Zie de grafiek van de pricewatch)

However, als het je niet zoveel boeit om een maandje of twee te wachten nadat ie uit is, naar alle waarschijnlijkheid zakt ie dan wel... Meestal sowieso het verstandigste om te doen... :P

Instant edit, nu we het er toch over hebben, vers van Engadget:
Nokia has revealed that its Windows Phone 8 flagship will arrive in Europe priced at 649 euros ($836), while the Lumia 820 will arrive several hundred euros cheaper at 499 euros ($643). Both will arrive in Italy and Germany some time in November, although the company weren't pointing to any specific launch date just yet.
Dan ligt die €600 inderdaad in de lijn der verwachtingen... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rowdy.nl op 27-09-2012 12:48 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Dat is naar mijn mening te duur. Ja, het is een pracht van een telefoon en hij heeft bepaalde opties/apps/camera die bijvoorbeeld de HTC en Samsung niet hebben. Maar (uitgaande dat die toch echt rond de 500-550 zitten) is dit toch te duur.

Ik zie ook geen reden t.o.v android telefoons om zo'n hoge prijs te vragen. Nu maar hopen dat de prijs snel daalt, want ik vind dit toch echt te veel geld. Misschien dan toch maar naar de 820 kijken.

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Zeara schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:11:
Dat is naar mijn mening te duur. Ja, het is een pracht van een telefoon en hij heeft bepaalde opties/apps/camera die bijvoorbeeld de HTC en Samsung niet hebben. Maar (uitgaande dat die toch echt rond de 500-550 zitten) is dit toch te duur.

Ik zie ook geen reden t.o.v android telefoons om zo'n hoge prijs te vragen. Nu maar hopen dat de prijs snel daalt, want ik vind dit toch echt te veel geld. Misschien dan toch maar naar de 820 kijken.
Eens. Ze komen ze 100 euro boven de flagships op Android uit, dat is denk ik niet de manier waarop je de markt (die je al verloren hebt) weet terug te winnen. Ik ben ook bang dat veel mensen dan denken, 'oh voor dat geld kan ik ook een iPhone halen!'

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Ik vind het ook aan de prijzige kant. € 649 is een hoop geld om in een telefoon te investeren, vooral in deze 'crisis'. Maar goed, ik neem aan dat dit de adviesprijzen zijn en dat de introductieprijs in de € 500 zal zitten.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Een iPhone is beduidend duurder dan de 599 die nu vermeld wordt. Daarnaast zijn de S3 en OneX ook alweer een tijdje uit. Door de toevoegingen in hardwarevernieuwing zie ik de prijs nog wel gerechtvaardigd.

Wat meer roet in het eten gooit is de onwetendheid van verkopers en dat eigenlijk alleen de 920 echt een toptoestel is. De overige WP toestellen zijn meer van hetzelfde en vallen daardoor al minder op. Alleen HTC heeft wat mooie kleurtjes, maar ik denk dat mensen daar toch niet echt een voordeel voor zien.

Je moet overigens ook niet vergeten dat de 920 een 32gb toestel is, die zijn nog niet zo ingeburgerd. De 16gb SGS3 is volop verkrijgbaar maar de 32gb zit ook ruim boven de 599

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2012 13:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

drvinnie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:14:
[...]

Eens. Ze komen ze 100 euro boven de flagships op Android uit, dat is denk ik niet de manier waarop je de markt (die je al verloren hebt) weet terug te winnen. Ik ben ook bang dat veel mensen dan denken, 'oh voor dat geld kan ik ook een iPhone halen!'
Jongens toch, doe voor de grap eens een zoektocht voor je gewoon iets blaat. De SGSIII kreeg bij introductie een adviesprijs van €699 mee. Kijk je naar het prijsverloop op de pricewatch zie je dat die begon bij €600 euro, net als de Lumia 920.

Your argument is invalid. :+

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Rowdy.nl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:57:
[...]

Jongens toch, doe voor de grap eens een zoektocht voor je gewoon iets blaat. De SGSIII kreeg bij introductie een adviesprijs van €699 mee. Kijk je naar het prijsverloop op de pricewatch zie je dat die begon bij €600 euro, net als de Lumia 920.

Ik heb inderdaad gekeken voordat ik dat postte. De introductieprijs van de S3 is echter niet relevant als het gaat om de keus die een consument nu heeft. Een S3 kun je nu kopen voor 500. De Lumia wordt aangekondigd voor 650 euro. Als dat de prijs is dan kan ik je wel vertellen wat de gemiddelde consument kiest.

Je kunt het vast ook wel met me oneens zijn zonder persoonlijke aanval en onjuiste aanname.

• justice strike
drvinnie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:04:
[...]

Ik heb inderdaad gekeken voordat ik dat postte. De introductieprijs van de S3 is echter niet relevant als het gaat om de keus die een consument nu heeft. Een S3 kun je nu kopen voor 500. De Lumia wordt aangekondigd voor 650 euro. Als dat de prijs is dan kan ik je wel vertellen wat de gemiddelde consument kiest.

Je kunt het vast ook wel met me oneens zijn zonder persoonlijke aanval en onjuiste aanname.
s3 (us versie) is nog eens dezelfde hardware als waar windows op draait (maar dan 2 gb) dus ik zie ook echt niet in waarom hij veel meer moet kosten (windows licentie, wat aanpassingen maar dan heb je toch echt wel alles gehad)

kwa hardware is het niet zo vernieuwend.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Aangezien eerder 549 euro als verkoopprijs werd aangegeven, verwachting ik dat 649 de introductie is, net als 699 bij de SIII. Dat shops het gaan verkopen voor +- 550 a 600 euro en dat het binnen 1 maand naar 550 euro gaat.

Hoop op:

Lumia 920 -> 549 euro
Lumia 820 -> 399 euro
Lumia 720 -> 299 euro

GoT, You have to love it!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

drvinnie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:04:
[...]

Ik val je niet persoonlijk aan, at least, dat bedoel ik niet. Mocht je dat zo opvatten, excusé moi.

Maar nog steeds blijft het hetzelfde; bij introductie kostte de SGSIII net zoveel; waarom zou iemand dat ding destijds kopen? Dat de 920 nu duurder is dan de huidige topmodellen is imho een krom argument; da's altijd zo bij introductie, dan is het nieuwe toestel altijd duurder. Als je naar de prijsverlopen van alle toestellen kijkt, ook bij de Nokia's (zoals ik hierboven al postte) zie je dat ze na de eerste maand zo'n €100 zakken. Ga je zeggen, ja, maar ze hebben vergelijkbare hardware? Nope. (dubbele opslaghoeveelheid, beter scherm, zwaar betere camera) En zelfs al zou dat zo zijn, dan nog kun je de hardware (proc/geheugen) niet vergelijken aangezien er een totaal anders OS op zit.

En de meeste consumenten kopen zo'n ding toch pas als d'r goede acties op zitten bij de telecomaanbieders, of als ze een nieuw abonnement afsluiten. En dan ben je snel een maand na introductie, dus wanneer dat ding een vergelijkbare adviesprijs als de Android toestellen hebben.

Ander denkvoer; hoeveel wordt een telefoon nu goedkoper bij de telecomaanbieders tussen de tijd van de eerste introductie en 4 maanden later? Afgezien van individuele toestelacties en abonnementsacties, het blijft nog steeds 35€/maand plus 100€ bijbetalen. Of zie je de mensen in die shops elke week marktconform de bordjes bij de toestellen veranderen. Ja, deze week issie bij dat abonnement €93,26...

• Robkazoe
Maar die 599, is dat nu al officieel? Nee toch?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Voor Nederland niet, de prijs varieert nogal per land.

Voor Nederland is nog helemaal niets aangekondigd.

Ik hoop dat de retail onder de 600 gaat zitten, anders vind ik hem voorlopig nog al duur. Duitsland was eerst een optie, maar ook niet voor 649.

[ Voor 40% gewijzigd door LOTG op 27-09-2012 14:45 ]

• DocM3
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik wil niet veel zeggen, maar kom op jongens wat een belachelijke prijzen. Het is hier eerder genoemd, maar voor die prijs krijgt men ook een iphone. Dan mag het wel marktconform zijn, Nokia c.q. MIcrosoft moeten zorgen dat ze zieltjes winnen. Ik snap dat ze niet het imago van 'de goedkope telefoon' willen, maar haal hier op z'n minst 100 - 150 euro van af en je haalt naar mijn idee veel meer marktaandeel. Uiteraard kan ik dat niet staven met data, enkel met common sense. Ik wacht wel tot januari/februari. Veel meer dan €500 - €550,- vind ik m niet waard.

Don't they have towels in the future ?

• Martinspire
Voor die prijs heb je op dit moment dus GEEN iPhone 5

Apple iPhone 5 16GB Zwart:
€ 762,-

Apple iPhone 5 32GB Zwart
€ 899,-

Aldus de pricewatch.

Overigens zijn dit de adviesprijzen:
16GB iPhone 5 voor €659
32GB iPhone 5 voor €769
64GB iPhone 5 voor €879

Ofwel, daar zit ie nog ruim onder.

En de kans is groot dat er nog wel korting te krijgen is op accessoires, maar ik heb het er wel voor over. Vind het echt een tof toestel die qua hardware erg indrukwekkend is. Je moet niet vergeten wat voor dingen er allemaal in de mooie behuizing zitten die de prijs echt wel rechtvaardigen. Tuurlijk, hij wordt goedkoper, maar dit is voor een productintroductie niet onverwacht hoor. Dit erg duur vinden is gewoon erg raar. Dan heb je echt een bord voor je kop

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:58
DocM3 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:11:
Ik wil niet veel zeggen, maar kom op jongens wat een belachelijke prijzen. Het is hier eerder genoemd, maar voor die prijs krijgt men ook een iphone. Dan mag het wel marktconform zijn, Nokia c.q. MIcrosoft moeten zorgen dat ze zieltjes winnen. Ik snap dat ze niet het imago van 'de goedkope telefoon' willen, maar haal hier op z'n minst 100 - 150 euro van af en je haalt naar mijn idee veel meer marktaandeel. Uiteraard kan ik dat niet staven met data, enkel met common sense. Ik wacht wel tot januari/februari. Veel meer dan €500 - €550,- vind ik m niet waard.
Kan wel zijn dat je voor die prijs een Iphone krijgt (wat dus niet waar is), maar deze telefoon is toch ook op bijna alle vlakken gelijk/beter dan de Iphone?

• justice strike
kaygoffin schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:24:
[...]

Kan wel zijn dat je voor die prijs een Iphone krijgt (wat dus niet waar is), maar deze telefoon is toch ook op bijna alle vlakken gelijk/beter dan de Iphone?
volgens mij heeft de iphone de snelste processor van alle telefoons.

• Robkazoe
Martinspire schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:22:
Dit erg duur vinden is gewoon erg raar. Dan heb je echt een bord voor je kop
Wat is daar raar aan? Ik vind 650 euro ook gewoon een hele hoop geld. Had zelf een bandbreedte van 500 en 600 euro verwacht wat denk ik een goede prijs is voor het toestel. 600 euro als marktconform, 500 euro als een zeer scherpe prijs/kwaliteitverhouding. Ik was zelf heel blij met het toestel, maar als hij niet binnen een maand voor minder dan 550 euro over de toonbank gaat, dan ga ik misschien toch voor de HTC 8X kijken of misschien zelfs de Samsung.

Maar het feit dat Duitsland, Italie en Rusland hem nu wel aankondigen, maar dat Nokia Nederland geen gehoor geeft, is ook niet echt positief. "Krijgen wij hem dan later?" is nu mijn vraag/gevoel.

[ Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 27-09-2012 15:54 ]

• Zeara
Rowdy.nl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:57:
[...]

Ik heb niet gekeken naar de launchprijzen van de SG3, al weet ik wel dat prijzen dalen.

Maar ik ga er ook een beetje vanuit dat nokia graag weer marktaandeel wint, en als je dan met deze introductie prijzen komt. Dan schrik je mensen af. En het prijsverschil moet niet te hoog worden in vergelijking met andere WP8 toestellen.

Maar misschien denk ik te veel als tweaker/onderzoekende consument (eerst research, dan kopen), en zullen inderdaad de meeste mensen hem gewoon bij een abbo nemen (ik ook waarschijnlijk) en dan valt het misschien wel mee. Maar dan blijf je het argument houden dat het toch wel een "onbekend" OS is (wp8). En als ik eerdere posts moet geloven, verkopen de winkels liever android toestellen...

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Zeara schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:57:
[...]

Ik heb niet gekeken naar de launchprijzen van de SG3, al weet ik wel dat prijzen dalen.

Maar ik ga er ook een beetje vanuit dat nokia graag weer marktaandeel wint, en als je dan met deze introductie prijzen komt. Dan schrik je mensen af. En het prijsverschil moet niet te hoog worden in vergelijking met andere WP8 toestellen.

Maar misschien denk ik te veel als tweaker/onderzoekende consument (eerst research, dan kopen), en zullen inderdaad de meeste mensen hem gewoon bij een abbo nemen (ik ook waarschijnlijk) en dan valt het misschien wel mee. Maar dan blijf je het argument houden dat het toch wel een "onbekend" OS is (wp8). En als ik eerdere posts moet geloven, verkopen de winkels liever android toestellen...
Ze hebben weinig keus toch? Qua OS heb je eigenlijk de keuze uit iOS, Android, WP7/8 en Blackberry, voor de rest doet er weinig echt serieus mee...? iPhone zit weinig marge op, in de states is in de winkels van AT&T zelfs een advies om alles behalve iPhones te verkopen... En aangezien er tegen elke Windows Phone zo'n 5 Android toestellen in de winkel liggen is de keus voor een consument vaak snel gemaakt. Overigens verkoopt een shop gewoon waar ze op dat moment de meeste provisie over krijgen, of daar nu WP of Android op draait... ;)

Na een paar weken zijn de prijzen van de 920 waarschijnlijk de SGSIII en de OneX op een paar tientjes na genaderd. Dan is het gewoon een erg aantrekkelijke telefoon. Ook vermoed ik zelf dat Windows 8 nog wel eens een positieve invloed zou kunnen hebben; het ziet er hetzelfde uit; mensen willen dat misschien ook op hun telefoon...? (Alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn, dus het zou ook averechts kunnen werken :P)

• Martinspire
Robkazoe schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:48:
[...]

Wat is daar raar aan? Ik vind 650 euro ook gewoon een hele hoop geld. Had zelf een bandbreedte van 500 en 600 euro verwacht wat denk ik een goede prijs is voor het toestel. 600 euro als marktconform, 500 euro als een zeer scherpe prijs/kwaliteitverhouding. Ik was zelf heel blij met het toestel, maar als hij niet binnen een maand voor minder dan 550 euro over de toonbank gaat, dan ga ik misschien toch voor de HTC 8X kijken of misschien zelfs de Samsung.
Ik snap dat je de prijs hoog vind, maar het is nog wel marktconform en ook nog wel te verantwoorden. Ik weet zelf nog niet wat voor abo ik ga nemen of wat ik ga bijbetalen, maar dat maakt me eigenlijk weinig uit (al wordt het wel een rip uit mn lijf)
Maar het feit dat Duitsland, Italie en Rusland hem nu wel aankondigen, maar dat Nokia Nederland geen gehoor geeft, is ook niet echt positief. "Krijgen wij hem dan later?" is nu mijn vraag/gevoel.
Nokia Duitsland was de eerste die een prijs aankondigt. Dat is volgens mij ook de eerste bron die met adviesprijzen komt (de rest zijn allemaal webshops). Dus dat gaat nog wel komen, maar het is niet de eerste keer dat Nederlandse leveranciers/shops later zijn maar wel gewoon meedoen met de lancering. De 800 en 900 kwamen ook gelijktijdig in Nederland uit met de rest van de lanceer-landen.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:40:
[...]

volgens mij heeft de iphone de snelste processor van alle telefoons.
De iPhone een 1,3Ghz dual core vs een op 1,5Ghz geklokte dualcore op de Lumia 920. En dan heb ik het niet eens over de Quadcore's in de HTC One X of de SGSIII. Maar, hoe wil je verschillende SOC architecturen en verschillende OSsen nu vergelijken? Hoe definiëer je 'snel'...?

Daar zul je toch real life zaken voor moeten testen en dan nog, je kunt wel gaan testen hoe snel een webpagina laadt in de browser, of hoe snel je bestanden kunt overzetten, maar andere zaken zoals het updaten van een status, verzenden van een email? dat wekt zo verschillend dat die verhoudingen weer anders kunnen liggen... (en waar Miscrosoft een beetje 'misbruik' van maakt in hun 'Smoked by Windows Phone' advertenties)

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 27-09-2012 16:25 ]

• Robkazoe
Zag deze link ook nog in de Tweakers comments voorbij komen.

http://www.nokiacashback.nl/

Leuke site. Heb nu de Titan liggen, die zou dan best wat geld gaan opleveren en dat maakt het een heel stuk aantrekkelijker. Hopelijk komt er ook zo'n soort actie voor de 920 en 820. Heb toch nog een oude E5 liggen als backup toestel en om nu twee touchscreen toestellen te laten liggen vind ik zonde.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Mwah, 72 euro voor een werkende Omnia W? Dan hou ik hem liever zelf.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Robkazoe
€ 155,00 voor een Titan vind ik een goede deal. Vooral omdat de Titan nieuw nog maar 280 euro kostte via ibood (hunt). Of ik zou hem tweede hands moeten verkopen. Ze worden aangeboden vanaf 200 tot soms wel 250 euro. Maar zou mij verbazen als iemand dat er nu nog voor over heeft.

• Zeara
Is dat ook bij een abbo, want dat kan ik er niet uit opmaken. Als ze dit ook doen bij de 920/820, lijkt mij dat een goede deal. Mijn desire HD levert nog 144 euro op :D

Verwijderd

Is NokiaCashback te vertrouwen? Heeft iemand er ervaring mee?

Ik vind 280 euro voor een iPhone 4 16gb eigenlijk to good to be true.
Daarnaast staat er een zeer dubieus zinnetje in de voorwaarde: "Vraag: Kan ik mijn mobiele telefoon nog terugkrijgen van Nokia/ReCell? Antwoord: Ingeleverde toestellen worden niet geretourneerd."

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:59:

Daarnaast staat er een zeer dubieus zinnetje in de voorwaarde: "Vraag: Kan ik mijn mobiele telefoon nog terugkrijgen van Nokia/ReCell? Antwoord: Ingeleverde toestellen worden niet geretourneerd."
Waarom zou dat een probleem zijn? Alsof je je verkochte auto nog terug krijgt? Die dingen komen aan en worden verzameld, die gaan echt niet bijhouden welke van wie was...

Als je overigens een Vodafone klant bent krijg je zelfs een andere aanbieding; gewoon €50,- korting bij aankoop van een 800/900. Heb ze gemaild dat ze die mogen houden (heb ik al) en dat ze me tzt maar een goede aanbieding doen voor de 920... })

[ Voor 11% gewijzigd door Rowdy.nl op 27-09-2012 18:27 ]

• Robkazoe
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:59:

Het is volgens mij een actie van Nokia Nederland bv en ReCell. Site staat op naam van een marketingbureau.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
€75,- voor mijn oude n97 mini lijkt me ook een goede deal, neem aan dat het niet uit maakt dat mijn lock-knopje afgebroken is?

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier een leuke Thaise overview van de 920 ik denk dat ze de NDA gewoon negeren daar. _/-\o_

YouTube: พรีวิวฟีเจอร์เด่น Nokia Lumia 920

Multiple pc builds in progress

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Mooie video review inderdaad. Helaas kan ik ze niet verstaan.
Maar 3 november ga ik zelf naar thailand en mijn vriendin werkt daar bij een grote telefoonmaatschappij. Dus zal ik eens kijken of ik de 920 eens kan testen en als de prijs toch maar rond de 550 euro ligt(omgerekend) dan een grote kans dat ik hem wel koop.
Nederlandse taal zit er dan waarschijnlijk niet in maar ik gebruik mijn telefoon toch altijd al met engelse taal ingesteld.

- Mijn PC -

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:26:
[...]

Waarom zou dat een probleem zijn? Alsof je je verkochte auto nog terug krijgt? Die dingen komen aan en worden verzameld, die gaan echt niet bijhouden welke van wie was...

Als je overigens een Vodafone klant bent krijg je zelfs een andere aanbieding; gewoon €50,- korting bij aankoop van een 800/900. Heb ze gemaild dat ze die mogen houden (heb ik al) en dat ze me tzt maar een goede aanbieding doen voor de 920... })
Bij de verkoop van een auto zijn meestal zowel de verkopende als kopende partij fysiek aanwezig bij de deal. Gaat één van de partijen niet akkoord met welke rede dan ook (technisch, prijs etc) gaat de koop niet door.

In zake NokiaCashback heb ik het idee dat je als verkopende partij zwakker staat.

Quotje uit de voorwaarde:

Alleen werkende, complete mobiele telefoons inclusief batterij en IMEI-nummer, zonder vocht- of andere ernstige schade, en voorkomend op de Nokia cashback site komen voor 100% van de vergoeding in aanmerking.

Voor toestellen die niet aan deze eisen voldoen, wordt 25% van de waarde uitbetaald m.u.v. toestellen met ernstige schade o.a. gebroken/bleeding lcd’s, vochtschade of gebroken toestellen. Voor deze toestellen wordt GEEN vergoeding gegeven. Tevens zijn 'namaak' toestellen uitgesloten.

Voorbeeld:
Ik stuur mijn iPhone op met de overtuiging dat hij aan alle voorwaarden voldoet om voor 100% van de vergoeding in aanmerking te komen. Zij (NokiaCashback) vinden op hun beurt dat het toestel niet aan de eisen voldoet en ik krijg maar 25% van de waarde. Of erger nog... zij constateren vochtschade en ik krijg helemaal geen vergoeding. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord en vraag of ze het toestel terug willen sturen waarna zij zich beroepen op de voorwaarde dat zij het toestel niet retourneren. Dan zitten we toch in een aardige impasse want mijn iPhone is op de tweedehands markt toch beduidend meer waard dan €70,-.

Tjaaa, wat dan nu? Zal het echt zo vergaan of maak ik hier een flinke denkfout |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 19:24 ]

Verwijderd

spNk schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:37:
€75,- voor mijn oude n97 mini lijkt me ook een goede deal, neem aan dat het niet uit maakt dat mijn lock-knopje afgebroken is?
Ik ben bang dat jouw aanname niet op gaat!

Uit de voorwaarde:

"Onder werkend wordt verstaan:

dat de mobiele telefoon/pda bij een power on test aan en uit dient te gaan
dat men met het toestel kan bellen en gebeld worden
dat alle toetsen naar behoren dienen te werken
dat de mobiele telefoon/pda compleet moet zijn (zonder barsten/scheuren) en inclusief batterij + batterijklepje en IMEI-code sticker (inclusief nummer)
dat de body niet gescheurd en/of gebroken mag zijn en dat er geen plastic/metalen onderdelen en/of toetsen mogen missen
dat de LCD moet werken en intact moet zijn zonder barsten/scheuren of vlekken
dat de LCD geen lijnen vertoont of dode pixels heeft
dat bij toestellen met touch screen, de touch screen volledig en goed functioneert
dat bij slide telefoons het schuifmechanisme goed functioneert
dat het toestel geen stickers of stickerresten mag hebben, niet beschilderd mag zijn met verf, nagellak etc., niet beplakt mag zijn met bijv. steentjes."

• mafiatounes
  • Niet online
Vooralsnog is de Cashback actie enkel geldig bij aankoop van een 800/900 hoop dat dit ook voor de 920 komt, in Belgie was de actie anders hier moet je je Lumia inschrijven en krijg je 50/100€ terug (zonder inlevering van een oud toestel), weet enkel niet of die actie er nog is of zal komen in de toekomst.

• mafiatounes
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:27:
Samsung heeft op 24 oktober een The Next Big Thing event. Zou dit een nieuwe Windows Phone Note tablet of Phone kunnen zijn?

Oops, verkeerder topic.
Hoogstwaarschijnlijk de Note 2 denk ik zo, geen andere WP toestellen.

• spNk
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:28:
[...]

Ik ben bang dat jouw aanname niet op gaat!
Dat is jammer :) Had ik misschien toch toen mijn abbo afgelopen was snel de telefoon onder garantie moeten laten repareren :p.
Dat knopje was overigens niet van de kwaliteit die we van Nokia gewend zijn, bij zowel de mini als de normale n97 brak deze bij iedereen af...

Note2 lijkt mij ook, zeker gezien de slogan welke je op 2 manieren op kunt vatten, geen gevaar voor WP dus IMO..

[ Voor 11% gewijzigd door spNk op 27-09-2012 20:36 ]

• justice strike
SpitfireNL schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:11:
Mooie video review inderdaad. Helaas kan ik ze niet verstaan.
Maar 3 november ga ik zelf naar thailand en mijn vriendin werkt daar bij een grote telefoonmaatschappij. Dus zal ik eens kijken of ik de 920 eens kan testen en als de prijs toch maar rond de 550 euro ligt(omgerekend) dan een grote kans dat ik hem wel koop.
Nederlandse taal zit er dan waarschijnlijk niet in maar ik gebruik mijn telefoon toch altijd al met engelse taal ingesteld.
true, ais of dtac? Ik gok zelf op true... Als je hem wil testen kun je overigens het beste naar Central world gaan en naar de Nokia store gaan. True staat er overigens tegenover, DTAC staat daar weer tergenover en AIS staat er naast.

enfin... als hij hier niet is op 2 nov dan schat ik in dat die daar zeker nog niet uit is. Thailand is niet echt vooraanstaand mbt tech (in verhouding tot nl)
Rowdy.nl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:22:
[...]

De iPhone een 1,3Ghz dual core vs een op 1,5Ghz geklokte dualcore op de Lumia 920. En dan heb ik het niet eens over de Quadcore's in de HTC One X of de SGSIII. Maar, hoe wil je verschillende SOC architecturen en verschillende OSsen nu vergelijken? Hoe definiëer je 'snel'...?

Daar zul je toch real life zaken voor moeten testen en dan nog, je kunt wel gaan testen hoe snel een webpagina laadt in de browser, of hoe snel je bestanden kunt overzetten, maar andere zaken zoals het updaten van een status, verzenden van een email? dat wekt zo verschillend dat die verhoudingen weer anders kunnen liggen... (en waar Miscrosoft een beetje 'misbruik' van maakt in hun 'Smoked by Windows Phone' advertenties)
benchmarks. En de iphone schijnt toch wel hogere benchmarks te hebben.
mafiatounes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:30:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk de Note 2 denk ik zo, geen andere WP toestellen.
note 2 is toch al aangekondigt aan het begin van de ifa

[ Voor 59% gewijzigd door justice strike op 27-09-2012 21:10 ]

• Martinspire
justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:03:
[...]

benchmarks. En de iphone schijnt toch wel hogere benchmarks te hebben.
Dat is omdat ze iOS vergelijken met Android. Die toestellen zijn gewoon minder snel met dat systeem, daar is het inmiddels wel bekend om. iOS is helemaal geoptimaliseerd voor 4 toestellen (3gs, 4, 4s en 5) waardoor er gewoon minder fragmentatie is en het geheel vloeiender draait. Daarnaast is de core gewoon anders.

Maar ivm WP8 kan het nog wat anders worden. IE10 is echt heel snel met javascript (wat voor een boel browsertests toch wel zwaar telt) en het systeem staat er wel om bekend dat het relatief vlot werkt (gezien het feit dat de singlecores toch in het begin wel mee konden komen met de dual cores).

Aangezien er van WP8 nog geen benchmarks zijn, zullen we nog even moeten wachten. Ook van de Win8 tablets is nog niet iets van benchmarks te bekijken, maar dat zou een indicatie kunnen zijn (verschil tussen win8, ios op tablets en android tablets).

• justice strike
Martinspire schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:38:
[...]

Dat is omdat ze iOS vergelijken met Android. Die toestellen zijn gewoon minder snel met dat systeem, daar is het inmiddels wel bekend om. iOS is helemaal geoptimaliseerd voor 4 toestellen (3gs, 4, 4s en 5) waardoor er gewoon minder fragmentatie is en het geheel vloeiender draait. Daarnaast is de core gewoon anders.

Maar ivm WP8 kan het nog wat anders worden. IE10 is echt heel snel met javascript (wat voor een boel browsertests toch wel zwaar telt) en het systeem staat er wel om bekend dat het relatief vlot werkt (gezien het feit dat de singlecores toch in het begin wel mee konden komen met de dual cores).

Aangezien er van WP8 nog geen benchmarks zijn, zullen we nog even moeten wachten. Ook van de Win8 tablets is nog niet iets van benchmarks te bekijken, maar dat zou een indicatie kunnen zijn (verschil tussen win8, ios op tablets en android tablets).
komen we weer op het originele punt uit... maakt dat uit? Overigens moet wp8 ook behoorlijk geoptimaliseerd zijn voor de krait cores.

• mafiatounes
  • Niet online
justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:48:
[...]

komen we weer op het originele punt uit... maakt dat uit? Overigens moet wp8 ook behoorlijk geoptimaliseerd zijn voor de krait cores.
Als ik me niet vergis zijn er enkel WP8 toestellen met de S4 soc, WP8 zal wel volledig ontwikkelt zijn voor de S4 denk ik dan zo..

Verder is Android 4.1 best goed geoptimaliseerd tov eerdere versies, eerlijk is eerlijk op de S3 heb ik geen lag ervaren met ICS, en met JB is het alleen maar vloeiender. In Geekbench 2 verslaat mijn S3 (JB) de iphone 5.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]

En zo kun je wel blijven draaien dat het altijd negatief uit komt.

Maar dan nog, wat ga je benchen, en nog steeds; wat is snel. Als jij benchmarks snel vind; ga ze alvast even erbij zoeken. Bewijs iig dat de iPhone het snelste is van alles wat er op dit moment te benchmarken is ipv het maar te roepen, en als men daar commentaar op geeft weer te roepen dat het er niet toe doet?

Kijken we iig daarna wel wat die syntetische benchmarks die geen klap zeggen zich verhouden op de 920. Over de real world benchmarks zullen we het maar niet hebben; daar rent mijn 800 (en zelfs 720) rondjes om een iPhone 5... Op bepaalde zaken offcourse... :P 8)
mafiatounes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:10:
[...]

Als ik me niet vergis zijn er enkel WP8 toestellen met de S4 soc, WP8 zal wel volledig ontwikkelt zijn voor de S4 denk ik dan zo..

[..]
Nee hoor, de HTC One S draait er toch al een behoorlijke tijd op... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rowdy.nl op 27-09-2012 22:14 ]

Verwijderd

^ En de grap is dat die One S in veel van de benchmarks beter scoort dan de One X :). Niks mis met dat ding dus

• Martinspire
[...]

Nee dat is natuurlijk ook zo, maar er zijn nog geen benches van WP8 waardoor vergelijken lastig gaat. Maar de iPhone 5 gaat nu wel overal overheen ja, dus ik ben benieuwd.

Benchen is natuurlijk altijd nog relatief. De ervaring staat voorop en de manier waarop WP met bepaalde animaties naar de volgende schermen gaat, voelt het geheel vloeiend aan (al scheelt het kwa tijd eigenlijk niet veel). Android 4.0 en 4.1 waren inderdaad verbeteringen voor het platform, maar dat is voor de meeste toestellen niet te krijgen of komt pas binnenkort uit.

Overigens zal het bij de benchmarks wel weer zo zijn dat er niet genoeg gelijkwaardige tests draaien op WP7/8 waardoor de meeste tests niet te draaien of vergelijken zijn en ze bij de tweakers review hier wel weer om zullen zeuren.

• justice strike
Maar dan nog, wat ga je benchen, en nog steeds; wat is snel. Als jij benchmarks snel vind; ga ze alvast even erbij zoeken. Bewijs iig dat de iPhone het snelste is van alles wat er op dit moment te benchmarken is ipv het maar te roepen, en als men daar commentaar op geeft weer te roepen dat het er niet toe doet?
voila:

http://www.phonearena.com...performance-boost_id32557

overigens was de meting die was gedaan met de iphone en android een raw cpu test. Dus daar heeft het os weinig impact in.

[ Voor 58% gewijzigd door justice strike op 27-09-2012 23:53 ]

justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:49:
[quote]Rowdy.nl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:12:
[...]

En zo kun je wel blijven draaien dat het altijd negatief uit komt.

[...]
Gaan we serieus hier een discussie houden over welke phone paar puntjes meer scored met een benchmark?? Ik dacht dat het algemeen bekent was dat de meeste benchmark geen reet meer zegt over de preformence van een phone en tegenwoordig met slimme trukjes worden ontworpen om met bepaalde chipsets meer cijfertjes te toveren.......

Laten we nouw gewoon nog ff anderhalve maand wachten, dan kan iedere mobiele website helemaal los gaan op de lumia 920 én worden de benchmarks eindelijk voor jullie gemaakt..

• justice strike
vali schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:53:
[...]

Gaan we serieus hier een discussie houden over welke phone paar puntjes meer scored met een benchmark?? Ik dacht dat het algemeen bekent was dat de meeste benchmark geen reet meer zegt over de preformence van een phone en tegenwoordig met slimme trukjes worden ontworpen om met bepaalde chipsets meer cijfertjes te toveren.......

Laten we nouw gewoon nog ff anderhalve maand wachten, dan kan iedere mobiele website helemaal los gaan op de lumia 920 én worden de benchmarks eindelijk voor jullie gemaakt..
ligt eraan welke benchmark je runt. Het woord benchmark zegt ansich niets. Je kunt ook een benchmark voor usability runnen. Dat zegt dan weer niets over performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
justice strike schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:57:
[...] Je kunt ook een benchmark voor usability runnen. Dat zegt dan weer niets over performance.
En ook niets over usability :P Maar gelijk heb je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik gebruik mijn telefoon om er telefoon dingen mee te doen en niet om benchmarks te draaien. Zullen we het anders hebben over welke kleur 920 het voor jullie gaat worden? Voor mij is het 99% zeker de witte.

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/6925/Lumia920inhand2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

Eagle Creek

Breathing security

Prachtig ding, ben weg van de grijze maar wat een prijs.. Mijn huidige abonnement is in geen gelijke vorm meer te krijgen bij enige provider en los ga ik hem niet aanschaffen.

Jammer.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik ben er nog niet echt uit welke kleur het gaat worden. Wat ik wel weet is dat het een felle kleur is, zoals geel of rood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit. De witte, rode en gele zijn nog in de race.
Het liefst zou ik voor de gele gaan maar ben bang dat je daar op uitgekeken raakt. Dan is wit saaier maar wel veiliger.

Niet dat ik nou zo lang met een gsm doe maar toch. Lastig lastig.
Eerst ff kijken in de winkel is dan het verstandigst maar ik weet nu al dat ik hem sneller wil hebben dsn dat de detail winkels voorraad krijgen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik wil de Lumia 920 in het lime groen van de HTC 8X... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
als je een kleur neemt dan is het lastig combineren met je kleding. Loop je daar rond met een rood shirt en een lime groene telefoon. Staat voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik ga voor Wit. Hoesjes zullen de uiteindelijke kleur wel bepalen :p.

Ik maak me overigens niet echt zorgen hoe mijn telefoon bij mijn kleren staat... Je staat toch niet 24/7 met dat ding in je klauwen? (uitzonderingen daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Wit of Zwart

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
justice strike schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:13:
als je een kleur neemt dan is het lastig combineren met je kleding. Loop je daar rond met een rood shirt en een lime groene telefoon. Staat voor geen meter
Sorry, maar het enige antwoord wat ik hierop kan verzinnen is :')
Ik hoop toch echt dat dit sarcasme is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Manuel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:14:
Ik ben er nog niet echt uit welke kleur het gaat worden. Wat ik wel weet is dat het een felle kleur is, zoals geel of rood. :)
Idd hier. Knalt zo lekker en daar hou ik wel van. Kan de maand niet sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Ik koop een zwarte, ik doe namelijk altijd een TPU case op mijn telefoons, en dan kan ik daarmee de kleur bepalen. In het begin zal het de zwarte worden icm een rode TPU case. Zoiets wordt het dan:

http://www.handhelditems....nokia-lumia-p-189708.html

http://www.ebay.com/itm/G...T-ACCESSORY-/251068320337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Leuk al die kleuren. Toen ik mijn Nokia N8 kocht twijfelde ik ook tussen zwart, lime groen, blauw. Heb ik toen toch maar gewoon zwart genomen.
De kleuren zijn heel aantrekkelijk maar ik wil wel dat ik minimaal 2 jaar lang naar mijn telefoon kan kijken zonder spijt te krijgen van mijn keuze. De kleuren zijn vaak een aantal maanden leuk maar gaan dan vervelen...
En je wil ook een keer een ander kleuren thema kiezen voor de WP8 interface... maar heb je bijvoorbeeld een rode Lumia 920 dan staat een groene WP8 interface thema helemaal niet. Al die kleuren themas kun je dus wel beter combineren met een zwart toestel.

Tenslotte komen er over een aantal maanden na release ook weer nieuwe kleuren uit (is mijn voorspelling) en die wil je dan ook weer graag hebben.
Daarnaast vindt ik zwart ook nog steeds gewoon de gaafste kleur. Dark Knight styleeeeee _/-\o_

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik wil die blauwe -O- maar die komt waarschijnlijk niet met de lancering en ik kan niet zo heel lang wachten denk ik... (moet verlengen in november)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zwarte foon, blauwe bumber eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Martinspire schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:16:
Ik wil die blauwe -O- maar die komt waarschijnlijk niet met de lancering en ik kan niet zo heel lang wachten denk ik... (moet verlengen in november)
MOET??? Houdt je provider een pistool tegen je slaap aangedrukt dan? :+ Er is toch helemaal niemand in Nederland die MOET verlengen??? Lekker je huidige contract door laten lopen totdat je een ander toestel wil? :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Moeten is een groot woord inderdaad. Maar vaak betaal je na het verlopen van je contract ineens de volle mep voor je abonnement en dat ging bij mij van €24 naar €42. Dan moet je niet, maar je voelt toch een lichte, financiële druk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PaT schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:41:
[...]

MOET??? Houdt je provider een pistool tegen je slaap aangedrukt dan? :+ Er is toch helemaal niemand in Nederland die MOET verlengen??? Lekker je huidige contract door laten lopen totdat je een ander toestel wil? :)
Nouja, moeten inderdaad niet, maar mijn contract zal er niet goedkoper van worden, waardoor je dus eigenlijk teveel betaald en dat vind ik wel zonde. Tuurlijjk kan ik hem door laten lopen, maar als bij de lancering niet bekend is of en wanneer een blauwe versie beschikbaar is, dan is dat voor mij wel jammer. Heb liever een blauwe, maar wil er niet maanden op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:26:
[...]

Sorry, maar het enige antwoord wat ik hierop kan verzinnen is :')
Ik hoop toch echt dat dit sarcasme is.
mja, lime green zou ik zowieso niet kopen. Alsmede neon geel of bloed rood.

blauw zou nog kunnen maar je moet toch wel enigszins modebewust zijn. Ik bedoel, kan wel een beetje afwijken maar ik koop niet zoveel telefoons dus ik wil lang met een telefoon kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Andere kleur cover kost je €3 op ebay, tadaaaa andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Roet schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:43:
Moeten is een groot woord inderdaad. Maar vaak betaal je na het verlopen van je contract ineens de volle mep voor je abonnement en dat ging bij mij van €24 naar €42. Dan moet je niet, maar je voelt toch een lichte, financiële druk :P.
Ik zit zelf al een aantal jaren op SIM only, maar als je contract afloopt dan heb je je toestel "afbetaald" dan zou je in theorie toch juist minder moeten gaan betalen in plaats van meer?
Of in ieder geval hetzelfde bedrag blijven betalen (waardoor het juist weer interessant wordt om te verlengen met een nieuw toestel, anders betaal je teveel).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
justice strike schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:46:
[...]

mja, lime green zou ik zowieso niet kopen. Alsmede neon geel of bloed rood.

blauw zou nog kunnen maar je moet toch wel enigszins modebewust zijn. Ik bedoel, kan wel een beetje afwijken maar ik koop niet zoveel telefoons dus ik wil lang met een telefoon kunnen doen.
Autofabrikanten doen hetzelfde, kijk bijvoorbeeld naar de nieuw aangekondigde Renault / Nissan auto's.

Als ik mij het niet vergis zijn de felle kleuren juist in de mode, kijk maar eens naar die (IMHO lelijke) rode chino-broek.
spNk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:52:
Dit dus. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Manuel op 28-09-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, moet je je alleen wel afvragen of de pasvorm een beetje goed is. Heb ooit wel eens op dealextreme van die dingen gekocht... wat een zooi...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk lijkt de rode me erg vet, maar ik hou niet van die glossy afwerking. Moet het echt even in real life zien.

Zoals hieronder ziet ie er prima uit, maar in reviews glimt ie soms echt. Anders wachten op een matte kleur. Ik heb altijd zwart gehad, dus dat is wel veilig (maar ook saai).

Afbeeldingslocatie: http://preview.turbosquid.com/Preview/2012/09/07__04_14_39/920_red_36s.jpg4ca9ee1a-df96-4f19-952f-721a0f9e296aLarge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PaT schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:50:
[...]

Ja, moet je je alleen wel afvragen of de pasvorm een beetje goed is. Heb ooit wel eens op dealextreme van die dingen gekocht... wat een zooi...
Mja, het hangt sterk af van dat ding. Heb zelf een Case-Mate Barely There op mijn Omnia 7 zitten. Grootste reden was niet zozeer het beschermen van valschade, maar dat ie wiebelt als ie op een tafel ligt en je hem bedient. Lipje van de batterij-opening steekt wat uit ( :') ). Is overigens wel een kwalitatief dingetje, lekker ligt en toch erg stevig.

Van die rubberen dingen heb ik al snel dat ze uitgelubberd zijn en daardoor niet meer mooi aansluiten. Maar een case verwacht ik gewoon niet nodig te hebben omdat het scherm beter tegen krassen kan en de body van stevigere kwaliteit is. Daarnaast is ie al groot en zwaar genoeg :>

Ik vind die rode overigens iets teveel lipstick / hart rood aanvoelen en niet zo mannelijk dus. Geel kan op zich nog wel, maar vind ik nog wel wat fel (daarnaast heb ik niets met geel, wel oranje of blauw).

Laten we hopen dat ze bij Nokia nog wat leuks in petto hebben om ook gewoon de blauwe te lanceren. Vind dat toch meer een mannenkleur die toch wel afwijkt van de veelal saaie grijstinten van de concurrentie (zonder verwijfd of kinderachtig over te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
PaT schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:50:
[...]

Dat klopt,
ik heb verschillende types geprobeerd, en de TPU S-line bevalt mij echt prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 16:57
Vanaf de presentatie stond het voor mij vast dat ik voor de grijze variant zou gaan. Echter kwam ik gisteren hands-on foto's tegen. Nu begint het twijfelen weer toe te slaan... :-( Ik ben om eerlijk te zijn wat teleur gesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.symbiantweet.com/wp-content/uploads/2012/09/lumia_920_grey_engadget2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.symbiantweet.com/wp-content/uploads/2012/09/lumia_920_grey_engadget3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.symbiantweet.com/wp-content/uploads/2012/09/lumia_920_grey_engadget1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Waltie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:23:
Vanaf de presentatie stond het voor mij vast dat ik voor de grijze variant zou gaan. Echter kwam ik gisteren hands-on foto's tegen. Nu begint het twijfelen weer toe te slaan... :-( Ik ben om eerlijk te zijn wat teleur gesteld.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarover precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:00:
Persoonlijk lijkt de rode me erg vet, maar ik hou niet van die glossy afwerking. Moet het echt even in real life zien.
Glossy + schuurpapier = mat. Problem solved :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 16:57
Van wat ik had gezien van de renders, zag de grijze 920 er chique uit. Nu lijkt het meer op een telefoon die in de grondverf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Zwart vindt ik dan duidelijk veel mooier dan al die bonte kleuren.
Het mooie is dat je het goed kan combineren met alle interface kleuren themas van WP8.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EyqglMTm95YdFiyCWanaXgA1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MQht6fijzZyH64mbEWDCM33B/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F0wtRf4HBgR9yGFwLpyABciH/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 28-09-2012 12:43 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de 920 heeft geen backcovers dat is de 820
Manuel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:09:
[...]

Autofabrikanten doen hetzelfde, kijk bijvoorbeeld naar de nieuw aangekondigde Renault / Nissan auto's.
een auto trek je niet aan.
Als ik mij het niet vergis zijn de felle kleuren juist in de mode, kijk maar eens naar die (IMHO lelijke) rode chino-broek.
kan ook wel, maar als je dan met je groene telefoon erbij staat dan staat het voor geen meter. Dus rode broek, rode telefoon, of een neutrale kleur.

Of je moet grijze kleding aantrekken en dan een accentkleur op je telefoon gebruiken.

Maar contrakleuren is echt not done. Dit si ook precies de reden waarom Nederlanders in de wereld ook bekend staan om hun slechte mode smaak

[ Voor 67% gewijzigd door justice strike op 28-09-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

justice strike schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:17:
[...]
de 920 heeft geen backcovers dat is de 820
[...]
De iPhone ook niet. Toch zijn daar covers/hoesjes/whateverjezelwiltnoemen voor.
Maybe dat je even de linkjes in de post van Roet bekijkt, weet je gelijk waar de rest in het topic het over heeft... ;)
SpitfireNL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:42:
Zwart vindt ik dan duidelijk veel mooier dan al die bonte kleuren.
Het mooie is dat je het goed kan combineren met alle interface kleuren themas van WP8.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wordt die van mij ook. Ik vind de kleuren van de Nokia's niet mooi. Die lime groene van HTC zou ik nog overwogen hebben; die vind ik nl echt gaaf. Maar vooral die glossy finish vind ik bdd niet mooi...

[ Voor 45% gewijzigd door Rowdy.nl op 28-09-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Waltie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt wel een beetje blauw-grijs achtig. Vind hem overigens best wel nice. Dat grondverf effect zie ik niet echt erin (ben dan ook geen schilder :> )

Als ik geen blauwe kan krijgen, dan doe ik die lekker.

Wat ik me overigens nog wel afvraag: wat voor kleuren zullen het eerst beschikbaar zijn? Kan me niet voorstellen dat alle kleuren meteen vanaf dag 1 te bestellen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Een telefoon wel dan? ;)
[...]

kan ook wel, maar als je dan met je groene telefoon erbij staat dan staat het voor geen meter. Dus rode broek, rode telefoon, of een neutrale kleur.

Of je moet grijze kleding aantrekken en dan een accentkleur op je telefoon gebruiken.

Maar contrakleuren is echt not done. Dit si ook precies de reden waarom Nederlanders in de wereld ook bekend staan om hun slechte mode smaak
Je hebt wel een punt. Ik heb zelf een cyaan lumia 800 en die heeft toch invloed op de kleding die ik koop en aantrek. Nu houd ik bij kleding juist vooral van wat subtielere kleuren (bruin, gebroken wit, donkerrood, donkerblauw), waardoor zo'n gekleurde telefoon niet snel afsteekt en juist vaak iets lekker opvallends toevoegt. Echter heb ik ook nog een limoen-groen vest en hoewel die combinatie met cyaan niet heel erg fout is, wordt het wel een bont geheel, dus die draag ik een stuk minder.

Overigens ben ik na bijna een jaar nog steeds niet uitgekeken op mijn cyaan 800. Was er wel bang voor toen ik hem kocht, maar nog steeds ben ik er erg blij mee zodra ik 'm oppak. Het is ook niet zo dat alleen het blauwe thema mooi staat, ook magenta , lime green, teal en mango heb ik als thema ingesteld en dat beviel prima. En met de nieuwe kleuren van WP8/WP7.8, waaronder verschillende grijstinten, is dat eigenlijk ook geen probleem meer.

Als ik nu een 920 zou kopen, zou het waarschijnlijk de witte zijn. Die vond ik bij de 800 ook al heel sexy, maar hij was pas veel later verkrijgbaar. De gele en de rode vind ik best mooi, maar niet zo overtuigend als cyaan destijds.

Of toch die gijze...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Als ik die zwarte hierboven zie, dan lijkt die matzwart. Jammer dat de andere kleuren ook niet in mat uitvoeringen verkrijgbaar zijn, want de rode vindt ik opzich ook wel mooi, maar de glanslaag vindt ik dan weer een stuk minder mooi.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Remy!!!! schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:55:
Als ik die zwarte hierboven zie, dan lijkt die matzwart. Jammer dat de andere kleuren ook niet in mat uitvoeringen verkrijgbaar zijn, want de rode vindt ik opzich ook wel mooi, maar de glanslaag vindt ik dan weer een stuk minder mooi.
schuurpapier 2000 gebruiken. Zonder krassen van je glanslaag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Als je de behuizing er makkelijk eraf kan halen is dat inderdaad een optie, maar dat doe ik toch liever niet.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
badluckboy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:59:
[...]

schuurpapier 2000 gebruiken. Zonder krassen van je glanslaag af.
vooral goed over de lens heen gaan ook anders houdt het mat zo abrupt op.

Pagina: 1 ... 5 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;