Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ja die van de maps is inderdaad van Nokia (is ook op de blog te vinden), die andere niet al komt ie wel in de buurt maar ik denk nu dat ie inderdaad de 820 foto bij de 920 heeft gezet

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ashaman schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:00:
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de grootte van de foto's.
Op de nokia n8 bijv. worden de foto's verkleint tot zo'n 1mb per foto, wat op het scherm er oke uitziet, maar op een pc toch minder mooi is.

Zelf gebruik ik een hack om de foto's te optimaliseren (naar 100%) en dan zijn de foto's zo'n 8mb groot en zien ze er geweldig uit...

Iemand een idee hoe dat op de 808 pureview is ?
Of weet iemand al hoe dit op de 920 zal zijn ?
Mijn Lumia 800 (Ik knip op 7MP 16:9 en 8MP 4:3) foto's zijn meestel ergens rond de 1,5MB. Uitschieters tot 2MB indien er veel detail in een foto zit. Maar daar kun je verder weinig over zeggen.
Volgens mij hebben ze in dat artikel op The Verge waar ze in Central Park zijn geweest ook de originele foto's bij staan.

Edit: Nieuw filmpje OIS...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=czIrXlkNHOw]

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 21-09-2012 12:28 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Grappig gedaan dat filmpje met die raceauto + 2 cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Rowdy.nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:45:
[...]
Mijn Lumia 800 (Ik knip op 7MP 16:9 en 8MP 4:3) foto's zijn meestel ergens rond de 1,5MB. Uitschieters tot 2MB indien er veel detail in een foto zit. Maar daar kun je verder weinig over zeggen.
Volgens mij hebben ze in dat artikel op The Verge waar ze in Central Park zijn geweest ook de originele foto's bij staan.

[video]
Mooi vergelijk alleen wel slecht uitgevoerd door duidelijk geen WP7.5 gebruiker :P

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50
[...]

[video]
tnx, heb wel wat foto's gezien bij the verge, maar die zijn volgens mij ook gecompirmeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik ga dit topic met veel interesse volgen. Ik mag mijn abbo al verlengen (loopt december af) en tot voor kort wist ik eigenlijk niet welk toestel ik wilde. Heb nu android maar begin dat zat te worden, heb voorheen een iPhone gehad en die beviel ook uitstekend en keek daarom reikhalzend uit naar de presentatie van de iPhone 5. Die viel me eerlijk gezegd wat tegen, mooi toestel maar niet echt Unique Selling Points, en daarnaast een mijns insziens verouderde OS. Bovendien ben ik wel toe aan iets nieuws.

En toen kwam de 920 in beeld met WP8. Mooi OS, mooie interface, mooi toestel met leuke nieuwtjes en wat mij betreft "alles erop en eraan". Het enige wat me tegenstaat is het gewicht en de grootte (toch wel even groot als de S3 die ik al groot vind) maar dat zijn dingen die ik dan maar moet proberen als ie in de winkels ligt. WP8 moet zich tenslotte ook nog bewijzen...

Voorlopig ligt mijn keus iig bij de Lumia 920! Had niet verwacht dat Nokia nog een kanshebber zou zijn voor me :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Ik kijk met grote interesse naar deze telefoon. Ik ben al een tijdje sim-only (HTC Desire) en wacht op een telefoon die het kopen waard is. Ik ben alleen bang dat WP8, zelfs als deze telefoon een klein succes word, lang genegeerd zal worden door developers/opdrachtgevers. Net als Android nog steeds, terwijl dit al lang groter is dan iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik denk dat dit nu wel eens een geslaagde poging kan gaan worden. Microsoft heeft een killer toestel, een goed OS. Hopelijk maken ze de developers ook goed blij en zorgen ze voor goede reclame. Dan wordt dit vanzelf een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:18
[...]

[video]
Gaaf filmpje al schrik ik wel van de grootte. De S3 is al fors, maar de 920 doet daar nog een flinke stap bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38969284,noline]Miki schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:02
Gaaf filmpje al schrik ik wel van de grootte. De S3 is al fors, maar de 920 doet daar nog een flinke stap bovenop.
L920 - 130.3 - 70.8 - 10.7
GS3 - 137 - 71 - 8.6

De L920 is dus iets korter, iets smaller en iets dikker. Schijn bedriegt omdat de opname schuin van de kant van de L920 genomen is?
.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik vind het jammer dat de kleuren niet mat zijn m.u.v. grijs en wit. Rood leek mij dus wel heel mooi in mat, net zoals bij de 8X limegreen mat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CokeZero schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:15:
Ik vind het jammer dat de kleuren niet mat zijn m.u.v. grijs en wit. Rood leek mij dus wel heel mooi in mat, net zoals bij de 8X limegreen mat. :)
Zwart/grijs is mat de andere kleuren niet, Cyan is nog niet bekend of ie mat of glossy is.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Tja.. waarom ze voor grijs hebben gekozen is voor mij een raadsel. Ik vindt het persoonlijk de lelijkste kleur die je maar kan kiezen en daarin ben ik zeker niet alleen. Er zijn altijd nog zo veel verschillende kleuren blauw: navy, aqua, azure, denim.. een andere blauw variatie of een andere geel of rood variatie extra is nog altijd beter dan grijs.

- Mijn PC -

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Software ziet er wel gaaf uit, die moderne uitstraling van WindowsPhone8 spreekt me wel erg aan.
Het ziet er alleen allemaal nog wel erg sloom uit, iets wat hopelijk komt door de beta software die op zijn 920 zal staan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Denman schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:54:
Ik ga dit topic met veel interesse volgen. Ik mag mijn abbo al verlengen (loopt december af) en tot voor kort wist ik eigenlijk niet welk toestel ik wilde. Heb nu android maar begin dat zat te worden, heb voorheen een iPhone gehad en die beviel ook uitstekend en keek daarom reikhalzend uit naar de presentatie van de iPhone 5. Die viel me eerlijk gezegd wat tegen, mooi toestel maar niet echt Unique Selling Points, en daarnaast een mijns insziens verouderde OS. Bovendien ben ik wel toe aan iets nieuws.

En toen kwam de 920 in beeld met WP8. Mooi OS, mooie interface, mooi toestel met leuke nieuwtjes en wat mij betreft "alles erop en eraan". Het enige wat me tegenstaat is het gewicht en de grootte (toch wel even groot als de S3 die ik al groot vind) maar dat zijn dingen die ik dan maar moet proberen als ie in de winkels ligt. WP8 moet zich tenslotte ook nog bewijzen...

Voorlopig ligt mijn keus iig bij de Lumia 920! Had niet verwacht dat Nokia nog een kanshebber zou zijn voor me :)
Wow, mijn situatie en mening loopt werkelijk voor 99% samen met die van jou, enkel dat ik nooit zelf een iPhone heb gehad maar daarintegen rekening moet houden met mijn Macbook. Voor de rest heb ik exact dezelfde standpunten en situatie. Grappig! :)

Mijn voorkeur loopt op dit moment ook uit naar de Lumia 920, maar dat komt misschien naast dat het een heel vet toestel is ook wel een beetje uit armoede. Ik vind de S3 en One X heel groot en daarnaast heb ik het gehad met Android, en aan de andere kant vind ik de iPhone wel weer erg duur en niet vernieuwend, Maar het is wel logisch en handig om naast je Macbook ook een iPhone te nemen. Nu schijnt WP prima met OSX te syncen maar ik ben van mening dat WP zich nog moet bewijzen en daarnaast wil ik er zelf mee aan de gang om te zien of mijn key apps wel goed genoeg werken. Als whatsapp maar een beetje niet goed werkt ga ik gewoon naar iOS of Android, want ik ben echt de hele dag daarmee bezig.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de definitieve presentatie van WP8.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Ton op 22-09-2012 01:41 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Donstil schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:53:
[...]

Software ziet er wel gaaf uit, die moderne uitstraling van WindowsPhone8 spreekt me wel erg aan.
Het ziet er alleen allemaal nog wel erg sloom uit, iets wat hopelijk komt door de beta software die op zijn 920 zal staan.
Ik denk dat wat je ziet meer komt door de user die niet snapt hoe Windows Phone werkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Martinspire
Als je de S3 en One X groot vind, moet je zeker niet voor de 920 kiezen want die is qua formaat nog wat groter dacht ik

• Donstil
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:47:
[...]

Ik denk dat wat je ziet meer komt door de user die niet snapt hoe Windows Phone werkt.
Nou wat ik voornamelijk bedoelde was het laden van de video na hij al op play had gedrukt, toestel moest echt ff denken zo leek het.

Verwijderd

Niks makkelijker dan de maten erbij pakken ;)
One X ........= 134.4 x 69.9 x 8.9
Lumia 920..= 130.3 x 70.8 x 10.7
Galaxy S3..= 137 x 71 x 8.6

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Donstil schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 02:25:
[...] Nou wat ik voornamelijk bedoelde was het laden van de video na hij al op play had gedrukt, toestel moest echt ff denken zo leek het.
Dat komt denk ik omdat de camera app 'de' video app opent. Het is maar de vraag of zo'n korte delay van +- 300ms echt vervelend is in dagelijks gebruik. Ikzelf vermoed van niet, maar je hebt wel gelijk. Op sommige/veel punten is en zal WP nog wat trager zijn dan Android, maar dat gebeurt net zo goed andersom. Zaken als informatie over iemand aggregeren van verschillende netwerken zal een stuk sneller gaan in WP dan in Android.
Ik denk dat je goed moet gaan kijken welke taken je echt vaak uitvoert met een telefoon en met welk OS je die sneller kan uitvoeren en bij welk OS je je prettiger voelt als je die taken uitvoert.

• prOnorama2
  • Laatst online: 13-09 23:35
Donstil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:56:
Daar stemmen mensen dan wel weer op "Nokia 3310", "Yes", "Shitballs MCGee", "Chuck Norris", "Your mom" en "That phone from the Matrix" dus of dat nou wat zegt 8)7
Kwam gisteren nog een oude 3310 in een la tegen. :)

Ik ben wel geïnteresseerd in die 920 of evt. 820 als upgrade van mijn nogal cheapo Android Samsung. Met name vanwege die PureView technologie. Voor de rest is het ook leuk als Android en iOS gewoon weer wat meer concurrentie krijgen en als ik daar aan bij kan dragen, prima.
Caelorum schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:04:
[...]

Dat komt denk ik omdat de camera app 'de' video app opent. Het is maar de vraag of zo'n korte delay van +- 300ms echt vervelend is in dagelijks gebruik. Ikzelf vermoed van niet, maar je hebt wel gelijk. Op sommige/veel punten is en zal WP nog wat trager zijn dan Android, maar dat gebeurt net zo goed andersom. Zaken als informatie over iemand aggregeren van verschillende netwerken zal een stuk sneller gaan in WP dan in Android.
Ik denk dat je goed moet gaan kijken welke taken je echt vaak uitvoert met een telefoon en met welk OS je die sneller kan uitvoeren en bij welk OS je je prettiger voelt als je die taken uitvoert.
Ik zie niet wat er anders gebeurd met de lumia 920 dan tegenover mijn omnia 7. Als je een film hebt gemaakt en je drukt daarna opnieuw op de camera knop, opent hij opnieuw de camera en maakt het mogelijk om een nieuwe film/foto te maken. Enige wat hij had moeten doen is een swipe naar links drukken en op play drukken, inplaats van "record" drukken....

Verwijderd

Demo betere touch gevoeligheid van de L920/L820 t.o.v. een GS3 met standaard gevoelig scherm:
YouTube: Инновационный сенсор Nokia Lumia 920 vs Samsung Galaxy S3
Ik zie me dit op wintersport wel gebruiken en dus handig vinden.

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:13:
Demo betere touch gevoeligheid van de L920/L820 t.o.v. een GS3 met standaard gevoelig scherm:
YouTube: Инновационный сенсор Nokia Lumia 920 vs Samsung Galaxy S3
Ik zie me dit op wintersport wel gebruiken en dus handig vinden.
Kan wel handig zijn. Maar hoe zit het met pocket dialing?

• Ramon
Cheeky schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:36:
[...]

Je hebt toch z'n knop aan de zijkant, waarmee je de screen lock aan/uit zet?
retorische vraag

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 22-09-2012 11:41 ]

Verwijderd

Cheeky schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:36:
[...]
En zelfs àls je toevallig de aan knop indrukt in je broekzak, dan is het net als nu het geval is:
Proximity sensor geblockeerd (en dat is ie in je broekzak) = scherm uit = scherm reageert niet.

No worries :)
.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 11:58 ]

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:39:
[...]

Niks makkelijker dan de maten erbij pakken ;)
One X ........= 134.4 x 69.9 x 8.9
Lumia 920..= 130.3 x 70.8 x 10.7
Galaxy S3..= 137 x 71 x 8.6
Nu is het wel iets subjectiever dan dat.. De Galaxy S2 is mijn zijn 4.3 inch scherm en kleine afstand tussen scherm en rand nog goed met een hand te bedienen. De S3 (4.7 inch scherm) totaal niet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met de 920. Dat zal oa afhangen van de verhouding van het scherm, afstand tussen rand en scherm en dikte van de telefoon. Je zult er wel snel aan wennen, maar ik vind het wel handig om op de fiets nog even een berichtje te kunnen versturen, of in ieder geval te bekijken. Ik ben rechtshandig, zitten de toetsen die daarvoor moet gebruiken aan de rechterkant van het scherm, of zijn ze daar neer te zetten. Kleine details die veel betekenen in gebruikerservaring. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Ton op 22-09-2012 12:25 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Leuke vergelijking tussen de 920 en de iPhone 5 met de camera( low light)

http://wmpoweruser.com/in...werUser+%28WMPowerUser%29

• Donstil
  • Niet online
Dat zijn van die bullshit posts. Wie zegt dat het scherm van de iPhone niet veel donkerder staat bv.

Laat eerst de echte jpg's maar zien voordat we oordelen. Het valt me op dat er rond de 920 best een hoop fanboys hangen die koste wat het kost de iPhone5 willen zien als rot telefoon, ze doen zo hard hun best dat het een beetje sneu begint te worden. (Net zoals andersom hoor)

• Martinspire
Mja, ik denk ook dat die iPhone 5 wel wat beter kan. Sowieso zou ik in zo'n situatie al snel naar een flitser grijpen, maar we zullen zien. Bij de release van de 920 zullen er genoeg reviews uitkomen.

Voorlopig heb ik wel een goede indruk van de camera en ik denk ook wel dat die hoge ogen gaat gooien. Ik hoop alleen niet dat ze weer domme promofilmpjes maken of veel fanboy reacties krijgen, maar gewoon een eerlijke, duidelijke en nette promotie. Klanten kunnen heus wel nadenken en ik denk dat Nokia ook wel goed op weg is.

De echte iOS liefhebbers hebben inmiddels toch al wel (of bijna) een nieuw toestel bemachtigd. Die ga je ook niet echt overtuigen. Het is aan Nokia om de overige klanten aan te spreken en die te laten zien dat ze toch beter voor een Nokia kunnen gaan.

Hoop alleen dat we binnenkort eens wat meer duidelijkheid over de release, wp8 launch of wp8 presentatie gaan krijgen. En dan vooral concrete data en getallen. Dus xx oktober/november om xx.xx uur en niet "soon" of q3

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 22-09-2012 21:12 ]

• Donstil
  • Niet online
Ja en de prijs ben ik toch wel bebieuwd naar. Niet advies maar webshop prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Donstil schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:48:
Dat zijn van die bullshit posts. Wie zegt dat het scherm van de iPhone niet veel donkerder staat bv. [...]
Ik vind het ook twijfelachtig, maar je kan zelfs met een verschil in helderheid van de schermen zien of de ene betere foto's maakt dan de andere. Kijk maar goed naar wat je allemaal wel en niet ziet op de foto's. Op de rechter foto zie je in ieder geval beduidend meer detail zoals de witte tekst op de linker doos die je in zijn geheel ziet die je op de linker foto maar half ziet. Zelfs met lagere helderheid hoor je die witte tekst nog wel te zien.
Zelf kan ik niet goed beoordelen of dat komt doordat de iphone op een ander punt heeft gefocust dan de lumia of niet, maar mocht het zo zijn dat ze wel op hetzelfde punt hebben gefocust is de lumia 920 duidelijk een winnaar.
Maar het blijft een "we zullen het zien totdat we een fatsoenlijke review hebben".

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 23-09-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat zijn van die bullshit posts. Wie zegt dat het scherm van de iPhone niet veel donkerder staat bv.

Laat eerst de echte jpg's maar zien voordat we oordelen. Het valt me op dat er rond de 920 best een hoop fanboys hangen die koste wat het kost de iPhone5 willen zien als rot telefoon, ze doen zo hard hun best dat het een beetje sneu begint te worden. (Net zoals andersom hoor)
Tja, het komt ook niet vaak voor dat een toestel kan concurreren met iPhone, laat staan dat een Windows Phone dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben na een half jaartje met een Optimus 7 ook weer toe aan een nieuw abbo+toestel en ben de Lumia's al een tijdje in de gaten aan het houden. Ik zit alleen meer in de markt van een mid-range toestel en dus ben ik meer in de 820 geïnteresseerd dan in de 920, met name vanwege het kaartgat en het kleinere formaat. Is daar al een topic van? Mijn zoektocht leverde nl. niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

@eswa Vreemd, ik kan het 820 topic ook niet vinden. Ik durf te zweren dat die er wel geweest is, of heb ik mij dat verbeeld :S

Trouwens, gezien je in de mid-range markt zit raad ik je aan om ook een kijkje te nemen in de HTC 8S topic. Specs komen overeen met de Lumia 820, maar het design van de HTC 8S vind ik echt velen malen beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt me op dat er rond de 920 best een hoop fanboys hangen die koste wat het kost de iPhone5 willen zien als rot telefoon, ze doen zo hard hun best dat het een beetje sneu begint te worden. (Net zoals andersom hoor)
Dat valt reuze mee, de meeste windows phone gebruikers zijn gewoon blij dat Nokia eindelijk een troef heeft om het grote public te benaderen en in mijn ogen is dit gelukt. Ken nu meerder mensen om mij heen die diehard android gebruikers zijn (vroeger ios) en nu serieus overwegen om over te stappen naar de 920.

Dit zijn gebruikers die vroeger altijd maar flamde op mijn omnia 7 dat live titels niks is en ze hun phone tot in de puntjes willen aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik heb voor de aardigheid mijn lumia 800 eens op de weegschaal gelegd om een idee te krijgen van het gewicht van de 920. Met het standaard siliconenhoesje, volle batterij en apps weegt hij 160 gram. Dat plaatst de 185 gram van de 920 ook wel weer in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15
Vistajevski schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:50:
Ik heb voor de aardigheid mijn lumia 800 eens op de weegschaal gelegd om een idee te krijgen van het gewicht van de 920. Met het standaard siliconenhoesje, volle batterij en apps weegt hij 160 gram. Dat plaatst de 185 gram van de 920 ook wel weer in perspectief.
Vooral die volle batterij is wel is zwaar idd. Hoeveel data heb je er eigenlijk op staan? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowinG op 23-09-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Vistajevski schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:50:
Met het standaard siliconenhoesje, volle batterij en apps weegt hij 160 gram.
Hehe
Edit; ik ben het er mee eens dat die nieuwe Lumia's wel tikkeltje obesitas zijn. M'n omnia W weegt 120 ofzo? Heb vandaag een Xperia Go in m'n handen gehad (die wel 10 gram minder weegt), en dat ligt best lekker in de hand. We hebben het natuurlijk maar over 80 gram, maar op de een of andere manier denk ik wel dat je dat in het begin toch wel merkt.

[ Voor 46% gewijzigd door fruitbakje op 23-09-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
Je zult het wel voelen. Maar heb al eerder gezegd, het is geen probleem.

Vind het een hype, dat steeds lichter en dunner. Op een gegeven moment maakt het niet uit, dat hebben we met gewicht al lang bereikt dat punt, en met dikte de afgelopen 2-3 jaar.

Een dikte rond 1cm vind ik geen probleem. Maar een gewicht van 180gram is al helemaal geen issue.
Ze hebben het tegenwoordig over tablets van 500gr die makkelijk met 1 hand vast te pakken zijn. Er is geen probleem met een toestel van 180gram. Fabrikanten lossen dus ook niets op met het steeds lichter maken van toestellen, het is gewoon een marketingmiddel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
fruitbakje schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:01:
[...]

Hehe
Edit; ik ben het er mee eens dat die nieuwe Lumia's wel tikkeltje obesitas zijn. M'n omnia W weegt 120 ofzo? Heb vandaag een Xperia Go in m'n handen gehad (die wel 10 gram minder weegt), en dat ligt best lekker in de hand. We hebben het natuurlijk maar over 80 gram, maar op de een of andere manier denk ik wel dat je dat in het begin toch wel merkt.
Ik weet het niet. Ik heb ook nog een BB Curve van m'n werk. Die is een stuk lichter dan de lumia, maar hij vóelt niet lichter. En het komt niet door de data die erop staan :). Ergonomie speelt dus ook nog wel een rol, en dat heeft Nokia met de lumia's wel goed voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
25gram en bijna een inch groter is niet verkeerd! Wist niet dat mijn 800 al 162gr was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Devian schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:10:
Je zult het wel voelen. Maar heb al eerder gezegd, het is geen probleem. [...]
Het kan zelfs een voordeel zijn. Mits het fatsoenlijk is gedaan, dus gewicht op de goede plekken, kan het ervoor zorgen dat het toestel beter aanvoelt dan met minder gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhaal van iemand die de Lumia 920 heeft kunnen testen op de Photokina in Keulen.
When I heard Nokia is presenting a the Lumia 920 at the Photokina I immediately called my friend Pascal who lives in Switzerland and we met in Cologne just for the 920.
http://wmpoweruser.com/ha...okina-in-cologne-germany/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:13:
Verhaal van iemand die de Lumia 920 heeft kunnen testen op de Photokina in Keulen.
When I heard Nokia is presenting a the Lumia 920 at the Photokina I immediately called my friend Pascal who lives in Switzerland and we met in Cologne just for the 920.
http://wmpoweruser.com/ha...okina-in-cologne-germany/
Kijk da's een fijn artikel. Iemand die bevestigt dat de telefoon niet zwaar aanvoelt en lekker in de hand ligt. Vooral dat hij aangeeft dat het toestel dun aanvoelt door de "curve" is prettig. Dit toestel begin me meer en meer te bevallen! :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Denman schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:23:
[...]

Kijk da's een fijn artikel. Iemand die bevestigt dat de telefoon niet zwaar aanvoelt en lekker in de hand ligt. Vooral dat hij aangeeft dat het toestel dun aanvoelt door de "curve" is prettig. Dit toestel begin me meer en meer te bevallen! :D
Me wants too. RELEASEPRICE, DATUM!!! Come on :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:29
Mocht deze rond de prijs van 600,- komen... dan bestel ik hem direct wanneer hij beschikbaar is. Werk momenteel nog steeds schaamteloos met mijn Windows mobile 6 HTC en het is nu tijd om te switchen. Ik wilde eerst gaan voor iets van een HTC one x... maar hoe vaker ik de 920 zie, hoe sneller ik hem wil hebben. Hier word ik echt enthousiast van!

- Prijs ?
- Release in Nederland ?

Let me know if someone knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Denman schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:23:
[...]

wmpoweruser neem ik niet zo serieus. Ze kunnen niet kritisch zijn vind ik en zijn echte fanboys. Wpcentral is wat dat betreft beter, ze zijn WP liefhebbers maar zijn toch kritisch en nuchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, dat valt ook wel weer mee. Het is alleen erg duidelijk dat Nokia op elk punt, behalve gewicht, de concurrentie met 2 vingers in de neus verslaat. Dit is weer de Nokia die wij kunnen van vroeger: innovatieve telefoons van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:33:
[...]

Mwah, dat valt ook wel weer mee. Het is alleen erg duidelijk dat Nokia op elk punt, behalve gewicht, de concurrentie met 2 vingers in de neus verslaat. Dit is weer de Nokia die wij kunnen van vroeger: innovatieve telefoons van goede kwaliteit.
Dat is voor mij de reden om weer graag naar Nokia terug te willen, een aantal van mijn mooiste en fijnste telefoons waren Nokia's (6110, 6310/6310i, 9500, E61, E71, E90. Wat een heerlijke dingen waren dat).
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Laatst online: 19-07-2023
Wat ik me dus afvraag hoe de filmpjes zullen zijn in low-light. Foto's (low-light) en filmpjes (OIS) hebben we al wat voorbeelden van gezien en dat het zou moeten werken.

Ik vraag me af hoe het gecombineerd is en of Pureview hierin nog een toegevoegde waarde zal hebben. Ik heb vooralsnog geen voorbeeldfilm in een dergelijke setting voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
rajboen schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:20:
Wat ik me dus afvraag hoe de filmpjes zullen zijn in low-light. Foto's (low-light) en filmpjes (OIS) hebben we al wat voorbeelden van gezien en dat het zou moeten werken.

Ik vraag me af hoe het gecombineerd is en of Pureview hierin nog een toegevoegde waarde zal hebben. Ik heb vooralsnog geen voorbeeldfilm in een dergelijke setting voorbij zien komen.
Hier zat ik ook aan te denken. Maar met mijn beetje verstand van fotografie en logica lijkt het me dat er met deze telefoon niet veel voordeel is te behalen vanaf een bepaald punt. Je wilt namelijk met 25 fps filmen dus de sluitertijd zal niet langzamer kunnen dan 1/25. Verder helpt de bewegingsreductie wel om het beeld stabiel te krijgen maar als het te donker is dan zal ook de ISO op de 920 omhoog moeten gaan wat een slechtere beeldkwaliteit tot gevolg heeft.
Dit zegt natuurlijk nog niets over het eindresultaat maar ik geef hier enkel aan dat het truukje, de sluiter langer open laten waardoor iso naar beneden kan, voorbij een bepaald punt niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

rajboen schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:20:

Nee, maar vergeet niet dat de lens back-illuminated en f2.0 heeft. Kortom, super kwaliteit. Voor filmen is OIS erg duidelijk te zien.
Foto's maken is een combinatie van lens, sluitertijd en OIS (om blur te voorkomen). Ook bij daglicht.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Donstil schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:41:
[...]
Dat is voor mij de reden om weer graag naar Nokia terug te willen, een aantal van mijn mooiste en fijnste telefoons waren Nokia's (6110, 6310/6310i, 9500, E61, E71, E90. Wat een heerlijke dingen waren dat).
6300 YEAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Via Twitter gehoord: Nokia posts mobile promotional site for their Windows Phone 8 devices
http://wmpoweruser.com/no...-windows-phone-8-devices/

en hier de directe link:
http://lumia920.12dld.mobi/nap/view.do?name=LUMIA920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Laatst online: 19-07-2023
FoggyFreek schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:41:
[...]
Nee, maar vergeet niet dat de lens back-illuminated en f2.0 heeft. Kortom, super kwaliteit. Voor filmen is OIS erg duidelijk te zien.
Foto's maken is een combinatie van lens, sluitertijd en OIS (om blur te voorkomen). Ook bij daglicht.
Het ging me dus juist om een film bij low-light en niet een foto.

En v.w.b. lens back-illuminated en f2.0: HTC One X heeft dat volgens mij ook en mijn mening daarover is dat een film van een HTC One X absoluut geen super kwaliteit is in low-light. En een film in het donker heb ik nog nergens voorbij zien komen en dat OIS daarbij duidelijk te zien is en eventueel of het een toegevoegde waarde heeft (buiten het gebibber om).
walletje-w schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:31:
[...]
Hier zat ik ook aan te denken. Maar met mijn beetje verstand van fotografie en logica lijkt het me dat er met deze telefoon niet veel voordeel is te behalen vanaf een bepaald punt. Je wilt namelijk met 25 fps filmen dus de sluitertijd zal niet langzamer kunnen dan 1/25. Verder helpt de bewegingsreductie wel om het beeld stabiel te krijgen maar als het te donker is dan zal ook de ISO op de 920 omhoog moeten gaan wat een slechtere beeldkwaliteit tot gevolg heeft.
Dit zegt natuurlijk nog niets over het eindresultaat maar ik geef hier enkel aan dat het truukje, de sluiter langer open laten waardoor iso naar beneden kan, voorbij een bepaald punt niet meer werkt.
Thanks voor je uitleg, klinkt logisch. Mja, ik ben dan ook geen foto-expert :) Zullen een dergelijk voorbeeld maar eens moeten afwachten.

[ Voor 53% gewijzigd door unknowndb op 24-09-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

rajboen schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:03:
[...]

Het ging me dus juist om een film bij low-light en niet een foto.

En v.w.b. lens back-illuminated en f2.0: HTC One X heeft dat volgens mij ook en mijn mening daarover is dat een film van een HTC One X absoluut geen super kwaliteit is in low-light. En een film in het donker heb ik nog nergens voorbij zien komen en dat OIS daarbij duidelijk te zien is en eventueel of het een toegevoegde waarde heeft (buiten het gebibber om).
Ja maar, ja maar, dat bedoelde ik juist te zeggen. Nee, geen effect -> vervolgens een korte uitleg wat en waar het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Nokia Lumia 820 Vs HTC Windows Phone 8S: tech spec, colours and features explored:

http://www.noknok.tv/2012...rs-and-features-explored/

In de tabel ontbreekt nog een feature van de Lumia 820: changeable battery :) HTC 8S: niet wisselbaar.
(En natuurlijk de Nokia apps).

[ Voor 25% gewijzigd door shyblue op 24-09-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
shyblue schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:33:
Nokia Lumia 820 Vs HTC Windows Phone 8S: tech spec, colours and features explored:

http://www.noknok.tv/2012...rs-and-features-explored/

In de tabel ontbreekt nog een feature van de Lumia 820: changeable battery :) HTC 8S: niet wisselbaar.
(En natuurlijk de Nokia apps).
Als je kijkt naar hoeveel fouten er in de comments aangegeven worden vraag ik me af hoe betrouwbaar het is. Nog een foutje: In het plaatje staan de HTC 8x en de L820 naast elkaar....

Maar check dat gewicht van de 8s. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Ramon schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:13:
[...]
Als je kijkt naar hoeveel fouten er in de comments aangegeven worden vraag ik me af hoe betrouwbaar het is. Nog een foutje: In het plaatje staan de HTC 8x en de L820 naast elkaar....

Maar check dat gewicht van de 8s. Heerlijk!
Ik denk, dat de tabel nu klopt.
Het gewicht van de Lumia 820 is een feature van een 4.3 scherm met stevig en duurzaam material :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Wow Nokia gaat Htc aanklagen voor het design van de 8x dat te veel op de Lumia lijn lijkt http://mynokiablog.com/20...-lumia-copies-damn-right/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik hoop niet dat Nokia dit door zet, liever geen 2e Apple.
De 820 en de 8x lijken idd op elkaar, maar deze zijn tegelijk in ontwikkeling geweest (+/-) waardoor HTC dus nooit het design heeft kunnen kopiëren. Goed, de opvallende kleuren is echt Nokia, maar het lijkt me niet dat hier een patent op aangevraagd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:18
mafiatounes schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:38:
Wow Nokia gaat Htc aanklagen voor het design van de 8x dat te veel op de Lumia lijn lijkt http://mynokiablog.com/20...-lumia-copies-damn-right/
Bruut! Wat Apple kan kan Nokia ook zullen ze wel gedacht hebben daar in Espoo :)

Ben benieuwd zodra de aanklacht formeel is ingediend waarover Nokia valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar blijft het Lumia 820-topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
shyblue schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:28:
[...]

Ik denk, dat de tabel nu klopt.
Het gewicht van de Lumia 820 is een feature van een 4.3 scherm met stevig en duurzaam material :p
http://www.theverge.com/products/lumia-820/6083
http://www.wpcentral.com/...tiv-s-and-nokia-lumia-920

De 8x weegt met 4.3" maar 130 gram en de Ativ S met 4.8" zelfs maar 135 gram!

Of zijn die allebei troep?

Ik ga voor de 8x in ieder geval met die hoge ppi :9 veel lichter en veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Ramon schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:40:
[...]
Ik ga voor de 8x in ieder geval met die hoge ppi :9 veel lichter en veel mooier!
Ja, hoor. Niks mis mee als de HTC aantrekkelijker voor je is.
Maar waarom is het zo belangrijk je voorkeur in een Nokia Lumia topic te benadrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ramon schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:40:
[...]

http://www.theverge.com/products/lumia-820/6083
http://www.wpcentral.com/...tiv-s-and-nokia-lumia-920

De 8x weegt met 4.3" maar 130 gram en de Ativ S met 4.8" zelfs maar 135 gram!

Of zijn die allebei troep?

zet je er een hoesje omheen. Issie iets dikker en iets zwaarder en iets sterker.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt een type dat dagelijks het telefoon nieuws bijhoudt maar ik had inmiddels toch wel verwacht dat er in ieder geval een leverdatum en prijs bekend was. Blijkbaar niet dus. Nokia had beter die presentatie een maand of 2 naar achteren geschoven want wat mij betreft ebt het enthousiasme zo toch wel aardig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De eerste prijzen druppelen pas nu binnen. De Lumia 920 lijkt richting de 500 a 550 euro (los) te gaan. Ik verwacht dat de komende weken meer prijzen bekend zullen worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:06:
Ik ben niet echt een type dat dagelijks het telefoon nieuws bijhoudt maar ik had inmiddels toch wel verwacht dat er in ieder geval een leverdatum en prijs bekend was. Blijkbaar niet dus. Nokia had beter die presentatie een maand of 2 naar achteren geschoven want wat mij betreft ebt het enthousiasme zo toch wel aardig weg.
Op zich, ja, maar wat ze nu wel voor elkaar hebben is dat de Lumia 920 een veelbesproken toestel is, zelfs ter faveure van iPhone5 en Samsung Galaxy S3.
Nou maar hopen dat de Lumia 920 niet tegenvalt ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
PaT schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:15:
De eerste prijzen druppelen pas nu binnen. De Lumia 920 lijkt richting de 500 a 550 euro (los) te gaan. Ik verwacht dat de komende weken meer prijzen bekend zullen worden.
500-550 lijkt me aardig laag in de pricerange te zitten. de 900 was al 650...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat van die aanklacht tegen HTC, onzin. Een wild gerucht, nergens op gebaseerd. Eerst zien dan geloven. Nokia is met andere zaken altijd heel duidelijk geweest, eerst pogen te schikken, dan pas aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
500,- zou wel erg mooi zijn. Dat zou betekenen dat hij online nog wel wat goedkoper te vinden is.

Ik wil het :P

Edit: Maar ik lees net een gerucht over een HTC 5" telefoon met een 1080P scherm.
Daar zou ik ook wel vrolijk van kunnen worden >:). Wat leven we toch in een ingewikkelde wereld 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 25-09-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Als dat zo is, koop ik het toestel gelijk los en neem een sim only abbo er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
justice strike schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:23:
[...]

zet je er een hoesje omheen. Issie iets dikker en iets zwaarder en iets sterker.
Ga je voor de Lumia 920 en als Nokia kenner weet ik dat je geen hoesje nodig gaat hebben.
Ik heb mijn Nokia N8 al 3 jaar in gebruik, nooit hoesje, altijd in mijn broekzak, een paar keer gevallen op laminaatvloer... en nog steeds zonder krasjes (alleen klein beetje rond de USB connector maar dat komt door het in en uit pluggen van de kabel.)

Bouwkwaliteit en betrouwbaarheid van de hardware is altijd al TOP geweest bij Nokia.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SpitfireNL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:00:
[...] Bouwkwaliteit en betrouwbaarheid van de hardware is altijd al TOP geweest bij Nokia.
Vond die zelf bij de N8 nu juist wat minder. Nee, neem dan de N900: net een goudstaaf. Net zo zwaar en niet kapot te krijgen. Of de 5800, ding liet je vallen op de stenen en het spatte in 4 stukken uitelkaar, maar als je dan weer alles in elkaar had gezet zag je er ook niets meer van.
Die N8 zat vrij snel onder de krassen bij mij, voordat ik het verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Ik heb persoonlijk ook nooit problemen gehad met de bouwkwaliteit van Nokia de N900 was een tank, de N8 had ik ook geen last van krasjes, enkel de n86 zijn schuifmechanisme was slecht maar dat was maar 1 van de 20 Nokia toestellen die ik in bezit had. Hoop dat Nokia deze kwaliteit doorzet in de toekomstige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktijktest van de videostabiliteit van de L920 (vs iP5)
http://www.engadget.com/2...e-stabilization-face-off/

• Donstil
  • Niet online
We kunnen alleen maar dromen dat de bouwkwaliteit van vroeger geëvenaard gaat worden in de 920.
De 800 had wel wat probleempjes toch? Rammelende en falende knopjes oid?

• SpitfireNL
Wederom de bouwkwaliteit zit wel goed als ik onderstaande videotest zie.
Kijk deze torture test van de Lumia 900 maar eens.. misschien niet de juiste topic voor deze phone maar wel een extra reden meer om de Lumia 920 wel te gaan kopen. Omdat 900 en 920 sterk met elkaar overeenkomen op het gebied van bouw/design, gorilla glass en body polycarbonate body.

Pretty amazing results: http://mynokiablog.com/20...a-lumia-900-torture-test/

[ Voor 6% gewijzigd door SpitfireNL op 26-09-2012 05:11 ]

- Mijn PC -

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Donstil schreef op woensdag 26 september 2012 @ 02:23:
We kunnen alleen maar dromen dat de bouwkwaliteit van vroeger geëvenaard gaat worden in de 920.
De 800 had wel wat probleempjes toch? Rammelende en falende knopjes oid?
De bouwkwaliteit van mijn Lumia 800 is prima wat betreft. Nokia waardig.

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Nokia maakt het dus hier even keihard waar.

Greetings from Earth

• mafiatounes
  • Niet online
Rense2002 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:55:
[...]

Nokia maakt het dus hier even keihard waar.
Engadget heeft het artikel inmiddels bijgewerkt met vergelijkingmateriaal van de L920 vs de S3 & One X

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Prima bouwkwaliteit van Nokia telefoons, op wat uitzonderingen na inderdaad.
offtopic:
Zoals mijn huidige N97, die na 3 jaar wel aan vervanging toe is. Hij is een paar keer gevallen maar functioneert over 't algemeen zoals het hoort. Echter is wel verf afgebladderd. En sinds kort het "unlock" knopje afgebroken :-( (gelukkig is ook daar een app voor - namelijk nUnlock (Lite) in de Nokia Store)

Vanochtend vertoonde hij toevallig heel raar gedrag opeens. Ik werd gebeld maar het toestel "bevroor" en de beltoon werd hakkelend, in slow-motion, afgespeeld. Mooi dat bij o.a. de N97 nog de batterij er zo gemakkelijk uit kan :*)

Laat die nieuwe Lumia WP8 toestellen maar snel komen! :9~
Ja... ook in de 820 heb ik wel interesse. Keuze ook afhankelijk van budget namelijk - benieuwd naar definitieve (NL) toestelprijzen :?

Van die 'torture tests', zoals eerder in dit topic genoemd, vind ik toch altijd wel pijnlijk om te zien. Ookal weet ik dat zo'n toestel er niets van voelt ;) Net als "will it blend?". Maar tof dat de 920 zo stevig is.

De video-vergelijkingen met beeldstabilisatie zijn briljant! :*)

Verwijderd

Nog maar een heel goed bericht voor toekomstige Lumia 920 eigenaars :)
http://www.engadget.com/2...ia-920-low-light-shootout

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Heel interessant, vooral omdat Engadget erover schrijft. Engadget is voornamelijk pro iPhone en zelfs met deze test doen ze hun best om de iPhone 5 niet af te kragen met zinnen zoals "The 920 took the cake, without question, but the iPhone didn't fare too poorly itself, snatching up nearly as much light as the Nokia device."

Als WPCentral of een andere "Pro Windows/Pro Nokia" deze filmpjes en foto's had gemaakt, kon je twijfelen. Maar het is Engadget.

Hopelijk komt de Nokia 920 binnen een maand uit. Het had al te koop moeten zijn! Hoe langer ze wachten, hoe moeilijker het wordt om de hype en hun hardware krachten te benutten.

Als ze pas half november te koop zijn, dan komt Samsung of een andere fast-to-consumer fabrikant met een betere toestel qua hardware in januari 2013!

ps. Weet iemand hoe ik de originele "Original Image Files (101MB ZIP)" kan downloaden. Hun link werkt niet http://ge.tt/api/1/files/6jdWSQO/0/blob?download

[ Voor 20% gewijzigd door Lisadr op 26-09-2012 20:36 ]

GoT, You have to love it!

• SpitfireNL
YouTube: Nokia Lumia 920 Screen Works with a Fork
Nog een interessante video. Touchscreen bedienen met een metalen vork.

Ook is er wat meer te zien van de nieuwe windows phone 8 features, zie ik dat goed?

- Mijn PC -

• justice strike
SpitfireNL schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:58:
YouTube: Nokia Lumia 920 Screen Works with a Fork
Nog een interessante video. Touchscreen bedienen met een metalen vork.

Ook is er wat meer te zien van de nieuwe windows phone 8 features, zie ik dat goed?
wat is daar speciaal aan? metaal geleid.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:52:
[...]

wat is daar speciaal aan? metaal geleid.
Met welk andere toestel kun je dat ook doen? :?

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

.. en zonder krassen ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• shyblue
NetAmp schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:12:
Ja... ook in de 820 heb ik wel interesse. Keuze ook afhankelijk van budget namelijk - benieuwd naar definitieve (NL) toestelprijzen :?
Ik persoonlijk ben ook meer geinteresseerd in de 820, was benieuwd hoe de schermkwaliteit en de resolutie eruit zien, niet in de promo videos, maar in RL. Inmiddels op blogs met specs gevonden, dat het scherm van de 820 even goed lijkt te zijn als die van de 920, maar gewoon met een resolutie van 800x480 (wat voor mijn ogen beter is). Hier een video met een direkte vergelijking van de twee modellen in RL:

YouTube: Hand on Demo of the Nokia Lumia 820 and 920 at Nokia NYC

Duidelijk nu voor mij: de 820 is het. Micro-sd kaart slot, verwisselbare batterij, lichter, heel veel verschillende back covers (met of zonder wireless charging), die je los kan kopen, en wss ~ 150 € goedkoper.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Lisadr schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:33:
[...]

Als WPCentral of een andere "Pro Windows/Pro Nokia" deze filmpjes en foto's had gemaakt, kon je twijfelen. Maar het is Engadget.
WPCentral vind ik de meest reële en kritische van de Windows Phone bloggers, dus daar ben ik het niet mee eens. Maar we get the point :)

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:29
Ik heb vernomen dat de 920 op 'selective markets' verschijnt... hiermee neem ik toch wel aan dat Nederland er tussen zit mocht dit werkelijkheid zijn (lijkt me een domme move om eerlijk te zijn).

• justice strike
dreester schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:57:
[...]

Met welk andere toestel kun je dat ook doen? :?
elke andere capacitive touch screen. Je maakt een geintje of meen je dit nu serieus?

Super Sensitive is alleen nuttig als je minder geleidende zaken wil gebruiken zoals handschoenen ed... heeft totaal geen toegevoegde waarde met metalen objecten die juist heel goed geleiden.

Verwijderd

^ Voor zover ik weet niet hoor. Net geprobeerd op mijn HTC Sensation met een vork, geen beweging in te krijgen ;)!

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:43:
[...]

elke andere capacitive touch screen. Je maakt een geintje of meen je dit nu serieus?

Super Sensitive is alleen nuttig als je minder geleidende zaken wil gebruiken zoals handschoenen ed... heeft totaal geen toegevoegde waarde met metalen objecten die juist heel goed geleiden.
Probeer het maar eens op een ander scherm, dat werkt simpelweg gewoon niet.

Sleutel @ 50sec
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wzN2t8oc5us]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 22:52 ]

• shyblue
justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:43:
[...]

Deal, justice strike :)
Je laat het ons zien. Niet beweren, maar in een video. Ok?

(Ik heb het op drie verschillende capacitive schermen getest: het werkte bij mij niet.)

• justice strike
shyblue schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:51:
[...]

Deal, justice strike :)
Je laat het ons zien. Niet beweren, maar in een video. Ok?

(Ik heb het op drie verschillende capacitive schermen getest: het werkte bij mij niet.)
je moet dan ook geen gelakt staal gebruiken. ik heb geen capacitive scherm. Maar ik heb wel capacitive toetsen gebruikt met een metalen pen en dat werkt gewoon. Verder zijn er gewoon metalen stylussen die ook gewoon werken met een capacitive scherm

• shyblue
@justice strike: laten zien, en ik geloof het :)

(de test natuurlijk op een capacitive scherm, niet op een resistive)

[ Voor 42% gewijzigd door shyblue op 26-09-2012 23:33 ]

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:15:
[...]

je moet dan ook geen gelakt staal gebruiken. ik heb geen capacitive scherm. Maar ik heb wel capacitive toetsen gebruikt met een metalen pen en dat werkt gewoon. Verder zijn er gewoon metalen stylussen die ook gewoon werken met een capacitive scherm
Dan is de grap toch juist dat het scherm van de L920 zelfs bij gelakt staal werkt ;) ? Dat is volgens mij vrij normaal voor een vork. Het gaat dus niet om of staal in theorie geleidt, maar autosleutels en bestek in de praktijk. Dat is nu juist het leuke aan zo'n scherm
Pagina: 1 ... 4 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;