Dat jij een beperkt voorstellingsvermogen hebt wil niet zeggen dat NFC onzin is.Donstil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:48:
Die lijstjes kan je voor elke nieuwe gsm maken zodat ze in het nadeel van de nieuwe Iphone komen.
De 920 lijkt me een prachtig apparaat maar ech niet de beste gsm op de markt.
Een hoop van die features zijn dan ook niet meer als gimmics en zullen zichzelf nog gaan moeten bewijzen. Nokia zegt nu wel dat het erop komt maar veel bewijs hebben we nog niet gezien niemand mocht echt met de gsm spelen en al de fotos waren fake, misschien is daarom bv de camera van de iPhone wel beter ondanks al die flitsende termen die nokia gebruikte
[...]
Dat is helemaal geen onzin. NFC wordt nergens echt gebruikt, ik heb het al 2 jaar op gsms maar je gebruikt het echt nooit. Kijk naar je eigen voorbeeld. Als het beste reallife voorbeeld wat je kunt geven een sticker op je nachtkastje is dan geef je het stiekem toch wel een beetje toe.
Stel je telefoon heeft DLNA, je legt hem naast je TV en op je TV word een menu geopend met alle films/series/muziek die je op je telefoon hebt staan.
Mocht je een el-cheapo carkit hebben, plak een sticker op je carkit.. zodra je telefoon plaatst --> geluid hard, GPS aan --> nav app word geopend + flits app.
Plak een sticker op je voordeur.. je gaat de deur uit --> wifi uit + 3g aan.... je komt weer terug --> wifi aan + 3g uit
Plak een sticker op je werkbureau, koppel daar wat leuke acties aan.
Ja er zijn apps die zoiets wellicht ook gebasseerd op locatie kunnen doen, maar ik vind dit een leuke aanwinst, en hier komen vast nog leuke creatieve apps mee tevoorschijn.
Nokia komt al met leuke hardware met NFC ondersteuning. Kan niet wachten tot er receivers uit komen die NFC kunnen. Telefoon tegen receiver houden en het geluid gaat daar naar toe. Ook handig voor conference gesprekken, of gewoon eenvoudig je muziek van je oordoppen naar de radio brengen.
https://wren.co/join/Devian