Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 19:19
Donstil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:48:
Die lijstjes kan je voor elke nieuwe gsm maken zodat ze in het nadeel van de nieuwe Iphone komen.
De 920 lijkt me een prachtig apparaat maar ech niet de beste gsm op de markt.

Een hoop van die features zijn dan ook niet meer als gimmics en zullen zichzelf nog gaan moeten bewijzen. Nokia zegt nu wel dat het erop komt maar veel bewijs hebben we nog niet gezien niemand mocht echt met de gsm spelen en al de fotos waren fake, misschien is daarom bv de camera van de iPhone wel beter ondanks al die flitsende termen die nokia gebruikte

[...]

Dat is helemaal geen onzin. NFC wordt nergens echt gebruikt, ik heb het al 2 jaar op gsms maar je gebruikt het echt nooit. Kijk naar je eigen voorbeeld. Als het beste reallife voorbeeld wat je kunt geven een sticker op je nachtkastje is dan geef je het stiekem toch wel een beetje toe.
Dat jij een beperkt voorstellingsvermogen hebt wil niet zeggen dat NFC onzin is.

Stel je telefoon heeft DLNA, je legt hem naast je TV en op je TV word een menu geopend met alle films/series/muziek die je op je telefoon hebt staan.

Mocht je een el-cheapo carkit hebben, plak een sticker op je carkit.. zodra je telefoon plaatst --> geluid hard, GPS aan --> nav app word geopend + flits app.

Plak een sticker op je voordeur.. je gaat de deur uit --> wifi uit + 3g aan.... je komt weer terug --> wifi aan + 3g uit

Plak een sticker op je werkbureau, koppel daar wat leuke acties aan.

Ja er zijn apps die zoiets wellicht ook gebasseerd op locatie kunnen doen, maar ik vind dit een leuke aanwinst, en hier komen vast nog leuke creatieve apps mee tevoorschijn.

Nokia komt al met leuke hardware met NFC ondersteuning. Kan niet wachten tot er receivers uit komen die NFC kunnen. Telefoon tegen receiver houden en het geluid gaat daar naar toe. Ook handig voor conference gesprekken, of gewoon eenvoudig je muziek van je oordoppen naar de radio brengen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Anoniem: 80466 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:44:
[...]

De ATIV S lijkt qua specs heel erg op de S3 (zij het de US versie van de S3) en ook best wel op de 820
Wat specs betreft wel maar ik vind het erg jammer dat ze het ontwerp niet aangepast hebben want nu lijkt het wel heel erg veel op een iPhone met WP8.
Kwestie van smaak natuurlijk maar ben eens wat speelser en origineler zoals Nokia met de Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Anoniem: 230001 schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:19:
Dat draadloos opladen kan best handig zijn. Bij de Sensation moet je het stekkertje aan de zijkant er in stoppen en dat zit op een ontiechelijke k*t plek. Als je gebeld wordt zit dat stekkertje in de weg.
Afstand tussen draadloze charger en telefoon was toch max 40mm ofzo? Hoe bel jij precies terwijl je draadloos blijft opladen? Ik ben héél benieuwd naar een foto! ;)
shyblue schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:22:
[...]
Dat weet ik. En bij Samsung en Apple weet ik precies, hoe ze in elkaar zitten. Sorry, dat ik het hier niet meer kan uitleggen, mijn Nederlands is helaas niet voldoende. Samsung trouwens nog erger dan Apple.
Hier ga ik offtopic, maar ik ben nieuwsgierig. Heb je het nu over hun info over CSR die ze naar buiten brengen (PR geblaat in principe) of datgene wat ze daadwerkelijk dóen?
Dat PR geblaat zou ik niet zo vertrouwen, dat is gewoon een kwestie van wie het beste in communicatie is. Wat ze daadwerkelijk doen is een ander verhaal (waar ik in ieder geval geen idee van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fruitbakje schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:11:
[...]

Afstand tussen draadloze charger en telefoon was toch max 40mm ofzo? Hoe bel jij precies terwijl je draadloos blijft opladen? Ik ben héél benieuwd naar een foto! ;)
Dan laadt ie niet op maar je hoeft niet elke keer het stekkertje er in en uit te doen. Na het bellen leg je hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
fruitbakje schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:11:
Hier ga ik offtopic, maar ik ben nieuwsgierig. Heb je het nu over hun info over CSR die ze naar buiten brengen (PR geblaat in principe) of datgene wat ze daadwerkelijk dóen?
Dat PR geblaat zou ik niet zo vertrouwen, dat is gewoon een kwestie van wie het beste in communicatie is. Wat ze daadwerkelijk doen is een ander verhaal (waar ik in ieder geval geen idee van heb).
Offtopic: een 6 maanden journalistiek recherche over de twee bedrijven, niet over hun producten, maar management, bedrijfscultuur, strategien, doelen, methoden, hoe ze met mensen omgaan, en patent-oorlog. Sorry, het is echt boven mijn hoofd, dit in het NL te schrijven, en off-topic. Kunnen we het zo laten staan? Het was maar een persoonlijke opmerking.
Dat lijkt me inderdaad een strak plan. Voor zo'n onderwerp mag een nieuw topic geopend worden

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 16-09-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 230001 schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:19:
Dat NFC gebeuren zou dit jaar toch uitgerold gaan worden door de Nederlandse providers? Mij lijkt het wel handig, ook bij bv parkeerautomaten.

Dat draadloos opladen kan best handig zijn. Bij de Sensation moet je het stekkertje aan de zijkant er in stoppen en dat zit op een ontiechelijke k*t plek. Als je gebeld wordt zit dat stekkertje in de weg.

Daarnaast heb ik ook al gelezen dat het draadloos opladen de volgende stap kan zijn in de service van bv die rood-gele hamburgerketen naast het gratis wifi. Elke tafel krijgt dan een bepaald deel (bv het midden) waar je tijdens het eten je telefoon weer wat bij kunt laden. Als dit een succes wordt volgt Apple vanzelf, nu zien ze het nut er nog niet van in omdat een laadmat weer een aparte oplader is die je ook in het stopcontact moet steken. Naar mijn mening maakt dat niets uit, een stekker is een stekker en wat er aan de andere kant van het snoertje zit boeit dan niet zo.
Dat zou wel cool zijn. Als de mc heet doet volgt de StarBucs vast snel. Zodra die dan weer mee zijn moet de rest ook wel.

Zou een mooie ontwikkeling zijn.
justice strike schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:04:
Verder heb je in de 7/11 ook al van die terminals die (volgens mij) via nfc werken. Dus het wordt zeker gebruikt en het wordt alleen maar groter.
Dat klopt idd. De Cc terminal(tjes) bij de 7Eleven ondersteunen nfc. Helaas blijft een CC swipe veel vlotter en daarom voor de meeste mensen makkelijker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Donstil schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:19:
[...]

Dat zou wel cool zijn. Als de mc heet doet volgt de StarBucs vast snel. Zodra die dan weer mee zijn moet de rest ook wel.

Zou een mooie ontwikkeling zijn.

[...]

Dat klopt idd. De Cc terminal(tjes) bij de 7Eleven ondersteunen nfc. Helaas blijft een CC swipe veel vlotter en daarom voor de meeste mensen makkelijker.
Ik heb ze het zien gebruiken in de 7/11 en daar is dat nfc toch echt sneller dan een swipe+handtekening. Ze zetten er echt op in met reclame dat je je telefoon niet moet vergeten omdat je anders niet kunt betalen.
Wietsee. schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:52:
[...]

Er zit helemaal geen wireless charging functionaliteit in de Ativ van Samsung. Het toestel heeft ook andere specs dan de S3.
anders? nagenoeg dezelfde telefoon. En hoe weet jij dat er geen wireless charging functionaliteit op zit (ala 820 met andere back? Ze hebben maar bar weinig info uitgegeven over de ativ s

[ Voor 24% gewijzigd door justice strike op 16-09-2012 17:51 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justice strike schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:44:
[...]

Ik heb ze het zien gebruiken in de 7/11 en daar is dat nfc toch echt sneller dan een swipe+handtekening. Ze zetten er echt op in met reclame dat je je telefoon niet moet vergeten omdat je anders niet kunt betalen.
Mijn eerste ervaring was helaas geen fijne, ik ga het de komende dagen nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Donstil schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:07:
[...]

Mijn eerste ervaring was helaas geen fijne, ik ga het de komende dagen nog een keer proberen.
welk land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Anoniem: 230001 schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:14:
[...]
Dan laadt ie niet op maar je hoeft niet elke keer het stekkertje er in en uit te doen. Na het bellen leg je hem weer terug.
Dus het voordeel voor jou is dat je geen stekkertje erin en eruit hoeft te doen. Voor dat geld laat ik het schieten denk ik. Kan ik bovendien al het andere op m'n telefoon wél gewoon blijven doen terwijl ie oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fruitbakje schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:57:
[...]

Dus het voordeel voor jou is dat je geen stekkertje erin en eruit hoeft te doen. Voor dat geld laat ik het schieten denk ik. Kan ik bovendien al het andere op m'n telefoon wél gewoon blijven doen terwijl ie oplaadt.
ik heb er wel geld voor over om geen kabels op mijn bureau te hebben (let wel, ik ga dan een power mat ondr mijn burea monteren, uit het zicht).

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die af willen van draden en daar best voor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het is niet alleen de telefoon. Je kunt straks nog meer draadloos op gaan laden zodat je van alle laders af bent op die mat na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
[...] Kan ik bovendien al het andere op m'n telefoon wél gewoon blijven doen terwijl ie oplaadt.
Alsof het een het ander uitsluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Bij dat draadloos laden vraag ik me wel af of dit milieuvriendelijk is. Men zegt altijd dat je de adapter uit de wandcontactdoos te halen als de telefoon er niet aan hangt. Maar ik neem aan dat je niet elke keer als je de Lumia 920 draadloos wil opladen de oplader aansluit op het lichtnet, dat zal mi wel gewoon altijd verbonden zijn. Verbruik je dan niet stiekum een hoop stroom?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 16:07
zonoskar schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:53:
Bij dat draadloos laden vraag ik me wel af of dit milieuvriendelijk is. Men zegt altijd dat je de adapter uit de wandcontactdoos te halen als de telefoon er niet aan hangt. Maar ik neem aan dat je niet elke keer als je de Lumia 920 draadloos wil opladen de oplader aansluit op het lichtnet, dat zal mi wel gewoon altijd verbonden zijn. Verbruik je dan niet stiekum een hoop stroom?
Als er gewoon een aan/uitknop opzit zie ik geen probleem.

Wat ik meer afvraag is hoe lang duurt het op deze manier en hoe precies is de sensor.

En daarnaast: kun je met NFC inderdaad dingen als profielen selecteren (profielen aanmaken kan nu bv niet eens)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

zonoskar schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:53:
Qi (spreek uit als Chee) is de standaard die Nokia gebruikt:
First, a transmitter awaits a signal from a receiver that it needs power. When it detects a receiver, the transmitter sends electricity through a transmitting coil, creating an electromagnetic field with a specific frequency. The receiving coil, designed to accept energy at that frequency, then turns that energy into something we all need, more battery life. When the receiver’s battery is full, the receiving coil tells the transmitter to stop sending energy, effectively telling the transmitter to standby. Devices talking intelligently to one another over beams of energy may not be flying cars, but it’s still pretty futuristic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In de vs. Begreep bij de 7Eleven dat het goed zou werken met Google Wallet.
Jammer alleen dat mijn Htc One X dat niet ondersteund :)

Maar goed. Back on topic. Ik blijf het de komende weken zo nu en dan eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Anoniem: 614 schreef op maandag 17 september 2012 @ 01:06:
[i]First, a transmitter awaits a signal from a receiver that it needs power. When it detects a receiver,....
Dus staat de transmitter (oplader) de hele dag te zoeken naar een receiver (telefoon) en dat kost stroom. Maar als er een aan/uit knop op zit zal het wel goed komen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 19:36
Gok dat dat ook gewoon via NFC werkt? Zal dus amper iets verbruiken op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:58:
[...]

Dus staat de transmitter (oplader) de hele dag te zoeken naar een receiver (telefoon) en dat kost stroom. Maar als er een aan/uit knop op zit zal het wel goed komen.
Ik heb er nu al een stekkerblok met schakelaar tussen zitten. In dit stekkerblok zitten 2 USB laders, een laptopvoeding en een printer.

Wat doe je met je huidige USB telefoonlader? Die neemt ook stroom al zit je telefoon niet aan de kabel. Haal je die iedere keer dan uit het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Anoniem: 614 schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:13:
[...]
Wat doe je met je huidige USB telefoonlader? Die neemt ook stroom al zit je telefoon niet aan de kabel. Haal je die iedere keer dan uit het stopcontact?
Ik wel.
Caelorum schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:47:
[...]
Alsof het een het ander uitsluit...
Ik volg je niet? Oh wacht, bedoel je dat je met draadloos opladen je telefoon ook gewoon kan blijven gebruiken? Dat is eigenlijk in principe wel waar. Maar je kan hem niet optillen/vasthouden enzo. Mét draad opladen wel. Toch wel makkelijker.
Anoniem: 230001 schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:47:
[...]
Het is niet alleen de telefoon. Je kunt straks nog meer draadloos op gaan laden zodat je van alle laders af bent op die mat na.
Oja. Dat is idd wel handig. Oplaadzone op je bureau ofzo idd. Moet ie inderdaad geen stroom verbruiken oid als er niets op ligt. Trouwens, dat is eigenlijk iets van de toekomst, zodra meer apparaten draadloos opladen hebben. Maar de vraag is dan, heb je dan nog wel zoveel verschillende apparaten. Ik gebruik nu al geen aparte mp3 speler meer, en als compactcamera kan je telefoon vaak nu al prima dienst doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fruitbakje schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:10:[...]
Ik volg je niet? Oh wacht, bedoel je dat je met draadloos opladen je telefoon ook gewoon kan blijven gebruiken? Dat is eigenlijk in principe wel waar. Maar je kan hem niet optillen/vasthouden enzo. Mét draad opladen wel. Toch wel makkelijker. [...]
Ik bedoelde dat als een telefoon de mogelijkheid heeft om draadloos opgeladen te worden dat niet betekent dat die niet meer met draad kan worden opgeladen. De lumia 820 kan je namelijk gewoon bedraad opladen, maar je kan er ook een hoesje bijkopen die draadloos opladen mogelijk maakt. Mocht je telefoon dus leeg zijn en je wilt toch bellen kan je het alsnog bedraad doen.
Het lijkt mij in ieder geval sterk dat als je dat met de 820 kan doen je dat niet met de 920 kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 17-09-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 19:49
De wireless charger is een optie/accessoire, bijgeleverd is gewoon een reguliere USB lader.

De Lumia 920 is alleen standaard voorbereid voor draadloos opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
zonoskar schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:58:
[...]
Dus staat de transmitter (oplader) de hele dag te zoeken naar een receiver (telefoon) en dat kost stroom.
--->
http://www.wirelesspowerc...technology-specifications

"How low can you go? At first I thought we would have to trade low standby power against response time. You would expect that a responsive transmitter, searching constantly for new power-demanding receivers, will consume more power than a transmitter that goes to sleep and looks once a minute.

It turns out there is no need to trade response time. I have seen a Qi transmitter with a standby power of only 0.0001 Watt (100 µW) that detects new receivers instantaneously."

Ik heb geen flauw idee wat dat betekent :+
Ook weet ik niet wat een "efficiency up to 83%" echt betekent.

Hier is nog een artikel:
http://blogs.freescale.co...-eco-friendly-technology/

"Wireless charging is overall 20% more energy efficient!"

Edit: als dat klopt met 0.0001 Watt (100 µW), betekent het voor een gewone mens (ik heb geen idee of mijn berekening klopt ...):

Een 42 inch nieuwe 'groene' Philips TV verbruikt in 1 minuut meer stroom dan 3 van die schattige wireless pads, als ze het hele jaar in standby aan het stopcontact blijven. Deal! We kopen 2 voor thuis. En 2 voor op kantoor.

[ Voor 14% gewijzigd door shyblue op 17-09-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja ik ook hoor. Haal laders altijd uit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dus ook, maar doe dat via een stekkerblok met schakelaar.

Zo te lezen hierboven is er feitelijk dus geen nut meer om dit te doen met een draadloos lader, als deze zo'n lage standby stroom blijkt te hebben. Positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Caelorum schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:43:
[...]
Ik bedoelde dat als een telefoon de mogelijkheid heeft om draadloos opgeladen te worden dat niet betekent dat die niet meer met draad kan worden opgeladen.
Check. Ik heb nu geen enkel probleem meer met wireless charging.
shyblue schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:29:
[...]
It turns out there is no need to trade response time. I have seen a Qi transmitter with a standby power of only 0.0001 Watt (100 µW) that detects new receivers instantaneously."
Ik heb geen flauw idee wat dat betekent :+
Ook weet ik niet wat een "efficiency up to 83%" echt betekent.
Hier is nog een artikel:
http://blogs.freescale.co...-eco-friendly-technology/
"Wireless charging is overall 20% more energy efficient!"
In de comments staan nogal wat, euh, voorwaardes (ceveats? Mooi woord, zou meer gebruikt moeten worden).
De slechte prestaties van draadopladers kwam vooral door slecht gebruik (19% van de tijd wel in stopcontact zonder telefoon en 30% van de tijd met volle telefoon) en doordat ze opladers van een paar jaar oud hebben bekeken (terwijl ze de nieuwste draadloze opladers bekeken).
Uiteindelijk gaat hem om hele kleine energiehoeveelheden natuurlijk. Ik zit met het effect op de lader in m'n hoofd. Mijn draadlader ging, bij vaak in het stopcontact laten zitten, op een gegeven moment ratelende geluiden maken enzo. Kan niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat deed mijn n95 lader ook, maar ik heb er toen een van een vriend gekregen waarvan zijn n73 was overleden,
dit was exact dezelfde lader, maar had dit probleem niet. Lijkt dus eerder een productie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 17:56
Ik laat mijn iphone en ipad laders constant in het stopcontact zitten, worden niet warm, geen geluiden niks...

Wat betreft de lumia 920: ik weet 99% zeker dat dit de opvolger wordt van mijn iphone 4.
De iphone5 vind ik niks toevoegen, en zal waarschijnlijk ook wel duurder zijn dan de lumia.
Bovendien ben ik ios een beetje zat en lijkt windows phone 8 toch wel een goed OS te worden!

Met een 8 als cijfer dat het klopt:
http://www.wpcentral.com/att-eyes-october-21st-att-lumia-920
Windows Phone Central has now come across new documentation circulating within AT&T that does indeed confirm the date of October 21st as an important day for the upcoming Nokia flagship phone.

• Martinspire
Interessant, mogelijk toch Bluetooth 4.0 in de 920/820?
http://wmpoweruser.com/no...etooth-4-0-certification/

Ik hoop in ieder geval van wel, altijd mooi om batterijbesparingen te hebben. Nu heb ik gewoon nooit bluetooth aan tenzij ik hem expliciet nodig heb, anders loopt mn batterij snel leeg.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:46

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:15:

Ik hoop in ieder geval van wel, altijd mooi om batterijbesparingen te hebben. Nu heb ik gewoon nooit bluetooth aan tenzij ik hem expliciet nodig heb, anders loopt mn batterij snel leeg.
Zag 'm net ook al; erg fijn. Als je de links in dat artikel bekijkt en op 'Technical Specifications' klikt zie je dat beide iig een Bluetooth 4.0 host controller hebben. :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:15:

Bullshit dat je accu leegloopt. Ik het BT altijd aanstaan omdat ik nou eenmaal een BT carkit heb. Ik wil niet elke keer bt aan of uit moeten zetten, dus zowel wifi als bt altijd aan. En ik doe gewoon een hele dag met de telefoon met veel mail en bellen.....

Maar wel mooi als BT 4 erin komt....

XBL: MRE Inc

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MRELynx schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:49:
[...]

Bullshit dat je accu leegloopt. Ik het BT altijd aanstaan omdat ik nou eenmaal een BT carkit heb. Ik wil niet elke keer bt aan of uit moeten zetten, dus zowel wifi als bt altijd aan. En ik doe gewoon een hele dag met de telefoon met veel mail en bellen.....

Daar had ik overheen gelezen, ik heb op beide telefoons (Lumia 800 en LG E900) ook altijd Bluetooth aan staan (ook ivm de carkit) merkt weinig verschil tussen batterijdrainage. Maar, energiezuiniger is altijd bon! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-09-2012 13:53 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nou ik vond Bluetooth 3.1 vreemd staan want het bestaat gewoon niet, ik denk dat Nokia gewoon niet alle goedjes wou vrijgeven bij de voorstelling of moest wachten op de certifiering voor het bekendmaken.

Multiple pc builds in progress

• Martinspire
MRELynx schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:49:
[...]

Mijn BT trekt de batterij wel degelijk sneller leeg. Misschien niet zoveel dat het problemen oplevert, maar ik merk wel degelijk dat de performance van mijn batterij achteruit aan het gaan is. Waar ik eerst nog wel 1,5 dag met de batterij kon doen moet ie nu echt elke avond aan het infuus. Verder helpt het niet dat ik 6 mailboxen (plus calender) en 3 andere accounts erop heb staan (live, facebook, twitter). Dat zorgt er gewoon voor dat ik niet wifi en bluetooth tegelijk aan wil hebben, anders red ik de avond niet.
2.1 is toch nog wel een tikkeltje verspillend als 3.1/4.0. Daarnaast is 1500mAh ook weer niet echt gigantisch veel.

Maar mijn Omnia 7 gaat altijd al niet geweldig lang met zn batterij, dus ik hoop dadelijk wel een dag of 2 eruit te kunnen halen

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Alle beetjes helpen, Bluetooth 4.0 zal bij veelgebruikers toch wel een percentage minder verbruiken t.o.v. de voorgaande versies.

Ik persoonlijk zet Bluetooth dagelijks ff aan om wat foto's/documenten te sturen naar pc, dit kan ook met Dropbox maar aangezien ik meestal geen mobiel internet gebruik door de week (buitenland) is Bluetooth de beste oplossing.

Multiple pc builds in progress

• Martinspire
Voor een heleboel mensen is Bluetooth 4 ten opzichte van 3.1 ook niet echt interessant, maar het is toch weer een cijfertje wat omhoog is gegaan. De iPhone 5, OneX en GS3 hebben het allemaal, dus dan is dat wel fijn.

Zojuist dus de presentatie van de 8X en 8S van HTC gehad. Niet onaardige toestellen, maar het blaast de Nokia's niet bepaald weg.

Hier even een korte vergelijking
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/35454/WPCentral%20Spec%20Comparrison_sw.jpg
8X heeft dus geen 32gb, ook geen microsd, mogelijk mindere camera (geen speciale hardware oid) en geen draadloos laden.

Qua prijs lijkt ie op 600 dollar te liggen, wat ik echt belachelijk hoog vind (net zo duur als iPhone 5). Dus vraag me af of ze dat gaan redden. De blauwe kleur spreekt me wel meer aan dan het palet van de 920, maar daar ga ik het natuurlijk niet voor doen. Al met al niet onaardig, maar zeker niet indrukwekkend.

Qua software hebben ze eigenlijk helemaal niets getoond (wederom erg jammer), maar ik verwacht eigenlijk weinig htc-only applicaties.

[ Voor 75% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2012 17:56 ]

We weten nu de adviesprijzen van de ATIV S en de HTC's en die zijn gelijk. Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar die van Nokia, maar ik kan me niet voorstellen dat de 920 voor 600 euro in de winkel gaat liggen. Anders wordt het prijsverschil met de HTC en Samsung modellen veel te groot.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Zowiezo heeft nokia ook gewoon gorilla glass 2 volgens mij.

- Mijn PC -

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41
Anoniem: 230001 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:28:
We weten nu de adviesprijzen van de ATIV S en de HTC's en die zijn gelijk. Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar die van Nokia, maar ik kan me niet voorstellen dat de 920 voor 600 euro in de winkel gaat liggen. Anders wordt het prijsverschil met de HTC en Samsung modellen veel te groot.
Ik denk niet dat Nokia het zich kan veroorloven om de 920 voor 700 euro in de winkel te leggen. Want dan koopt geen hond het toestel. Ik ga ervan uit dat dit toestel gewoon 550/600 euro kost.

Anoniem: 323506

@Martinspire: Er bestaat een kans dat die cyaankleur zoals die op de L900 en 800 voorkomt ook naar de 920 komt. Er waren daar wat geruchten voor, al zal die pas een paar maanden later worden toegevoegd. Ik zelf wil die vuurrode, hoewel ie in sommige video's beetje oranje-achtig overkomt. Even real life zien dus!

@Kohaku: Lumia 920 wordt zo'n 549 euro dacht ik.

Verder niet veel te vrezen voor de HTC8X. Ook als gewicht belangrijk is 'wegen' alle extra's op de Lumia 920 mee ;).

Anoniem: 323506 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:43:
@Martinspire: Er bestaat een kans dat die cyaankleur zoals die op de L900 en 800 voorkomt ook naar de 920 komt. Er waren daar wat geruchten voor, al zal die pas een paar maanden later worden toegevoegd. Ik zelf wil die vuurrode, hoewel ie in sommige video's beetje oranje-achtig overkomt. Even real life zien dus!

@Kohaku: Lumia 920 wordt zo'n 549 euro dacht ik.

Verder niet veel te vrezen voor de HTC8X. Ook als gewicht belangrijk is 'wegen' alle extra's op de Lumia 920 mee ;).
Is dat adviesprijs of verkoopprijs? Niet dat ik 549 euro geen nette prijs zou vinden maar onder de 500 euro is natuurlijk nog beter :)

Wel jammer dat de cyaankleur pas later komt, al had ik donkerblauw ook niet erg gevonden.

^ Ik dacht op sommige forums 599 als adviesprijs te hebben gelezen (wat ik logisch zou vinden), en daarom een verkoopprijs van ongeveer 549 euro. Als WP een groter ecosysteem had was dit ding qua innovatie zo 649 a 699 euro waard geweest ;).

Anoniem: 323506 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:51:
^ Ik dacht op sommige forums 599 als adviesprijs te hebben gelezen (wat ik logisch zou vinden), en daarom een verkoopprijs van ongeveer 549 euro. Als WP een groter ecosysteem had was dit ding qua innovatie zo 649 a 699 euro waard geweest ;).
Dat is dan ook redelijk scherp geprijsd voor een telefoon met deze specs. Ik vrees dan alleen wel voor HTC en Samsung met deze prijzen :)

• Martinspire
599 denk ik niet dat ie hier gaat halen. 650 lijkt me al eerder aangezien er toch aardig wat nieuwe hardware inzit die ze toch wel zelf hebben ontwikkeld. De meeste nieuwe toestellen als GS3 en iPhone zitten bij release ook wel rond die buurt of mogelijk iets duurder. Dat ie daarna al snel zakt is gewoon logisch want met de eerste batch haal je toch al een deel van je ontwikkeling eruit. Rond de feestdagen dan effe een korting bv.
Maar zo lang kan ik toch niet wachten met verlengen en de HTC of Samsung vind ik net niet goed genoeg (niet alleen qua hardware, ook qua software vermoed ik).

• shyblue
De pre-order prijs van de 920 is al langer bekend: 599 € inkl. btw:
http://www.notebooksbilli...dys+smartphones/lumia+920

Binnen weken naar 549 inkl., en daarna naar 498.

Dat is feest vandaag voor Helsinki. Zelfs de Lumia 820 is aantrekkelijker dan de 8X.

Wat ik zie is, dat heel veel tech sites kennelijk niet beseffen welke meerwarde de exklusieve Nokia apps hebben, missch. omdat de schrijvers nooit een Lumia hebben gebruikt. Ik hoop dat de ex-Android HTC kopers niet teleurgesteld worden als ze het (te laat) zien op een Lumia. Misschien denken ze ook, dat het zo als bij Android, bloatware is van de fabrikanten, terwijl het bij WP juist andersom is.

[ Voor 9% gewijzigd door shyblue op 19-09-2012 22:40 ]

Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:22:
599 denk ik niet dat ie hier gaat halen.
De PDAshop had de Lumia 920 voor 599 euro staan (en de Lumia 820 499)
Mij lijkt na een paar dagen/weken 549 euro een realistische prijs.
En heel mooi voor de geboden specs (waar vandaag BT 4.0 bijgekomen is)

Edit: link
http://www.wpcentral.com/...0-windows-phone-8-devices
.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 614 op 19-09-2012 23:10 ]

• Martinspire
shyblue schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:38:
De pre-order prijs van de 920 is al langer bekend: 599 € inkl. btw:
http://www.notebooksbilli...dys+smartphones/lumia+920

Binnen weken naar 549 inkl., en daarna naar 498.

Dat is feest vandaag voor Helsinki. Zelfs de Lumia 820 is aantrekkelijker dan de 8X.

Wat ik zie is, dat heel veel tech sites kennelijk niet beseffen welke meerwarde de exklusieve Nokia apps hebben, missch. omdat de schrijvers nooit een Lumia hebben gebruikt. Ik hoop dat de ex-Android HTC kopers niet teleurgesteld worden als ze het (te laat) zien op een Lumia. Misschien denken ze ook, dat het zo als bij Android, bloatware is van de fabrikanten, terwijl het bij WP juist andersom is.
Ik kan me voorstellen dat er inderdaad wel wat teleurgesteld raken, maar het is ook weer niet dat je gigantisch veel mist hoor. Ik heb een Omnia 7 en vind het wel jammer, maar er is overheen te komen. Drive is erg goed, maar als je het toch elke dag gebruikt is Navigon ook weer niet zo duur (en imo ook weer een stuk uitgebreider). Verder lijkt het erop dat Xbox Music e.d. ook weer wat uitgebreid worden, naast een boel Lens applicaties dus.

Al denk ik dat ze in de winkel dadelijk ook wel mensen de Lumia's aanraden. Ik zou zelfs niet weten waarom je nu voor een Samsung of HTC zou kiezen want die zijn gewoon minder speciaal (en ook niet echt goedkoper ofzo).

Overigens vind ik je bron voor de prijs (een 1 of andere obscure duitse webshop) niet echt representatief voor een definitieve prijs. Grote kans dat die ook maar wat heeft gedaan om wat kijkers te trekken.

• shyblue
lol @Martinspire. notebooksbilliger.de een 'obscure webshop' te noemen zou hetzelfde zijn als 4launch.nl deze naam te geven.

Nokia Drive (gratis offline kaarten) & Nokia Maps (ook die gaan gratis offline in WP8) & Nokia City Lens & Nokia Pulse (in WP8) is een geheel, in combinatie met de GPS hardware van Nokia. Heb je ooit een Lumia gebruikt?

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:22:
599 denk ik niet dat ie hier gaat halen. 650 lijkt me al eerder aangezien er toch aardig wat nieuwe hardware inzit die ze toch wel zelf hebben ontwikkeld. De meeste nieuwe toestellen als GS3 en iPhone zitten bij release ook wel rond die buurt of mogelijk iets duurder. Dat ie daarna al snel zakt is gewoon logisch want met de eerste batch haal je toch al een deel van je ontwikkeling eruit. Rond de feestdagen dan effe een korting bv.
Maar zo lang kan ik toch niet wachten met verlengen en de HTC of Samsung vind ik net niet goed genoeg (niet alleen qua hardware, ook qua software vermoed ik).
Een Iphone is bij release €599,- en dat wordt in de reacties op oa tweaker s altijd als "duur" bestempeld.
Nokia heeft de naam niet meer zoals ze vroeger hadden en Windows Phone is ook al niet populair. Met die gegevens in het achterhoofd moet Nokia handelen. Als ze Iphone prijzen gaan vragen lopen ze waarschijnlijk klanten mis, want waarom zou een consument voor een Nokia gaan als "iedereen een iphone heeft" die net zo duur is?

Kijk wij snappen al die nieuwe technieken wel en kiezen daarop een toestel maar de normale consument is zó slim helemaal niet.

• Martinspire
De iPhone 5 zie ik anders overal voor 799 staan, das nog een bak duurder. Al heb ik niet ver gezocht voor een officiële prijs hoor..

En ik ken die hele webshop niet, dus ik vind het niet een bekend iets. Dat het jou wat zegt is prima en ik geloof je dan ook, maar een duitse 4launch zou ik denk ik wel kennen.

• Robkazoe
De 16 GB iPhone is 600 euro, de 32 GB is 700 euro.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:29
Als nokia wil terugkomen, en microsoft wil WP8 aan de man brengen. Lijkt het mij ook niet verstandig om de hoofdprijs er voor te vragen.
Ik denk dat de gewone consument kijkt naar de high end modellen, en dan dus de one x, SG3 en iphone. Nou is de iphone eigenlijk al te duur (imo). En lijken mij de one x en SG3 de grote concurrenten. Die kosten nu ongeveer 460 voor de one x en 500 voor de SG3.

Dus met die gegevens in het achterhoofd (en de aanname dat nokia graag weer wat aandeel wil terugwinnen en microsoft wil dat ook) kunnen ze in mijn ogen niet meer vragen dan 500 euro.

Al wordt een groot deel denk ik "verkocht" met een abbo en dan verschillen de prijzen volgens mij niet zo heel veel meer.

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:14:
De iPhone 5 zie ik anders overal voor 799 staan, das nog een bak duurder. Al heb ik niet ver gezocht voor een officiële prijs hoor..

En ik ken die hele webshop niet, dus ik vind het niet een bekend iets. Dat het jou wat zegt is prima en ik geloof je dan ook, maar een duitse 4launch zou ik denk ik wel kennen.
Ja dat zijn webshops die een slaatje slaan uit de schaarste.

Officiele prijzen (apple.nl of AppleStore Amsterdam)
16gb 599,-
32gb 699,-
64gb 799,-
(100,- per verdubbeling van opslag blijft wel erg prijzig maar dat terzijde)

• Devian
Te goedkoop en de Lumia word niet meer gezien als high end. Door ons wel, maar de gemiddelde consument niet.

• zonoskar
Donstil schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:51:
Officiele prijzen (apple.nl of AppleStore Amsterdam)
Op apple.nl staan nog steeds geen prijzen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik moest ontzettend lachen om de reacties van sommige Apple fanboys op de reclame van de iphone vs 920 (flyweight meet heavyweight). Veel negatieve reacties over dat er als feature Live Tiles bij staat.

Die domme apple fanboys hebben nog steeds niet door dat Live Tiles de nieuwe iOS iconen zijn van het volgende iOS. Ze zien er de meerwaarde niet van in. Toch wel grappig, vergelijk het met een billboard:
Op het Apple billboard staat alleen een witte pagina met zwarte letters: Kijk op Apple.com om te zien hoe de nieuwe iphone 5 eruit ziet. Op het Nokia billboard staan grote foto's van e 920 met alle nieuwe features erbij. De apple fanboys zullen direct naar de link gaan om die foto's te bekijken, terwijl de nokia fanboys de foto direct zien, het in zich opnemen, direct alle info zien die ze willen weten zonder extra handelingen en daarna doorgaan met hun leven.

Waarom denk je dat er bv in voetbalstadions niet of nauwelijks meer gebruik gemaakt wordt van statische reclame borden, maar van dynamische? Dus dat je de hele wedstrijd tegen een reclame bord van Vliegvakanties.nl zit te kijken. Aan de ene kant natuurlijk om meer reclame te kunnen verkopen, maar aan de andere kant ook om het publiek meer te kunnen laten zien.

Als je nu al hoort van apple gebruikers dat iOS gedateerd aanvoelt, dan kun je de donder erop zeggen dat Apple bij zijn volgende release van iOS met een tegenhanger komt van Live Tiles. Waarschijnlijk nog iets aangepast, bv met iets kleins wat niet in de MS Live Tiles zit en anders en dan zul je weer horen van de apple fanboys dat het revolutionair is en dat Apple het heeft uitgevonden.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 17:22
Ben ik de enige die zich aan de htc toestellen stoort? Ze lijken zo verdomd veel op de Lumia's.
En het vergelijk/afgeven met/op de iPhone. Tja. Het is echt niet voor niets de best verkochte toestel. Software werkt intuitief en het werkt simpel. M'n vrouw heeft de samsung s2. Maar wat een flut software is dat zeg. Waarschijnlijk kan je er alles mee, maar ze weet alleen niet hoe. Met haar vorige toestel, de iphone kon ze wel alles doen wat ze wilde.
Na 2 iphones is het echter tijd voor wat anders voor me en de Lumia's zijn gewoon prachtig. Als het uit is, effe kijken hoe w8 is en dan hoogstwaarschijnlijk eentje halen. W8 voelt idd veel nieuwer aan dan ios, maar het is voor mij maar afwachten of het net zo prettig werkt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:03:
Op apple.nl staan nog steeds geen prijzen.
Niet doen, je weet wel waarom

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 20-09-2012 10:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 19:49
Russel88 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Ben ik de enige die zich aan de htc toestellen stoort? Ze lijken zo verdomd veel op de Lumia's.
Ach, ik vind het toch weer unieke toestellen met een heel andere vorm. Alleen dat ze ook kleuren hebben net zoals de Lumia's, kan ik alleen maar toejuichen. Ik vind het erg gaaf in ieder geval. En waarom zou je als consument klagen over meer keuze? Live and let live. Zelfde geldt voor de iPhone discussie.

Als ik hierboven dingen lees als "Die domme apple fanboys" dan daalt mijn interesse om de post te lezen enorm. Heb respect voor iemand anders keuze en richt je meer op je eigen keuze, denk ik dan. Het zal me ook roesten wat andere mensen van het toestel vinden, zolang ik hem maar prettig vind in gebruik en voldoet aan de eisen die ik aan een smartphone stel.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

MRELynx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:17:
Ik moest ontzettend lachen om de reacties van sommige Apple fanboys op de reclame van de iphone vs 920 (flyweight meet heavyweight). Veel negatieve reacties over dat er als feature Live Tiles bij staat.

Die domme apple fanboys hebben nog steeds niet door dat Live Tiles de nieuwe iOS iconen zijn van het volgende iOS. Ze zien er de meerwaarde niet van in. Toch wel grappig, vergelijk het met een billboard:
Op het Apple billboard staat alleen een witte pagina met zwarte letters: Kijk op Apple.com om te zien hoe de nieuwe iphone 5 eruit ziet. Op het Nokia billboard staan grote foto's van e 920 met alle nieuwe features erbij. De apple fanboys zullen direct naar de link gaan om die foto's te bekijken, terwijl de nokia fanboys de foto direct zien, het in zich opnemen, direct alle info zien die ze willen weten zonder extra handelingen en daarna doorgaan met hun leven.

Waarom denk je dat er bv in voetbalstadions niet of nauwelijks meer gebruik gemaakt wordt van statische reclame borden, maar van dynamische? Dus dat je de hele wedstrijd tegen een reclame bord van Vliegvakanties.nl zit te kijken. Aan de ene kant natuurlijk om meer reclame te kunnen verkopen, maar aan de andere kant ook om het publiek meer te kunnen laten zien.

Als je nu al hoort van apple gebruikers dat iOS gedateerd aanvoelt, dan kun je de donder erop zeggen dat Apple bij zijn volgende release van iOS met een tegenhanger komt van Live Tiles. Waarschijnlijk nog iets aangepast, bv met iets kleins wat niet in de MS Live Tiles zit en anders en dan zul je weer horen van de apple fanboys dat het revolutionair is en dat Apple het heeft uitgevonden.
WTF, ff serieus!!! Je neemt wel erg veel moeite om een grap te maken zo.

Of jij beweert dat een apple fanboy een andere manier van informatie verwerken heeft dan een nokia fanboy? ff serieus?

Het enige onderscheid dat je kan maken is dat iemand de voorkeur heeft voor toestel x of toestel y. Al dan niet met gefundeerde overwegingen of totaal onbewust. Helaas zijn er ook apple fanboys die denken zoals jij, maar wat ik me afvraag is of het wel mogelijk is om elkaar in de waarde te laten. Jij vind nokia beter en dan koop je dus een nokia. De volgende vindt een groen weer een mooiere kleur dus let it be!

...en waarom?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 10:21
Younes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:29:
[...]

De volgende vindt een groen weer een mooiere kleur dus let it be!
Dat terwijl rood een betere kleur is! :)

Maar even on-topic.
Ik ben ook nog aan het oriënteren naar een WP8-toestel, alleen heeft het geen haast. Bijna twee jaar geleden heb ik de HTC HD7 gekocht en werkt nog steeds goed, af en toe een slechte accu (wat je wil ook met € 4 accu's) maar dat is ook wel alles wat ik ermee heb gehad.

Toch ben ik nieuwsgierig geworden naar de nieuwe Nokia toestellen. Veel features, unieke apps (wat ik op de HD7 mis) en het nieuwe design spreekt mij aan. Geen geklooi met screen protectors e.d. want er wordt gebruik gemaakt van Gorilla Glass.

Ik wacht het even af en blijf dit topic volgen. Ik hoop dat als iemand van jullie een Lumia 820 / 920 koopt je de ervaring deelt met mede-Tweakers. :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Younes schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:29:
[...]

WTF, ff serieus!!! Je neemt wel erg veel moeite om een grap te maken zo.

Of jij beweert dat een apple fanboy een andere manier van informatie verwerken heeft dan een nokia fanboy? ff serieus?

Het enige onderscheid dat je kan maken is dat iemand de voorkeur heeft voor toestel x of toestel y. Al dan niet met gefundeerde overwegingen of totaal onbewust. Helaas zijn er ook apple fanboys die denken zoals jij, maar wat ik me afvraag is of het wel mogelijk is om elkaar in de waarde te laten. Jij vind nokia beter en dan koop je dus een nokia. De volgende vindt een groen weer een mooiere kleur dus let it be!
Nee het is geen grap. Wees reeel, iedereen wil zoveel mogelijk doen met zo min mogelijk moeite. Dat zie je in alle dingen om je heen. Heel simpel voorbeeld in de ICT wereld. Programma X heeft een functionaliteit die niet werkt. Die functionaliteit werkt dmv 1 muisklik. De workaround is dat je 5x moet klikken met je muis. Gebruiker is niet tevreden want dit kost hem extra tijd.

Zelfde met de statische iconen van iOS en de Live Tiles van WP. Ik zie meteen de updates op facebook, twitter etc etc en straks met WP8 als je de sms/messaging tile groter maakt, zie je meteen wat er gemaild is. Op iOS zie je een simpel nummertje dat weergeeft dat er 1 update is en vereist een extra handeling (wellicht meer) om de info te zien.

Face it, we willen vaak in één oogopslag de meeste informatie binnen krijgen die we van belang vinden zonder daar extra moeite voor te doen. Kijk maar naar de notificatie leds op bepaalde toestellen. Zonder de telefoon aan te raken, zie je dmv een notificatie led dat je een oproep hebt gemist of mail/sms binnen hebt. Erg handig als je het mij vraagt.

En nee een apple gebruiker heeft geen andere informatie verwerking dan een android of wp gebruiker. Het is gewoon zo (na veel reacties gelezen te hebben van ios gebruikers) dat ze die Live tiles maar onzin vinden. Maar ik zeg het je: Binnen 2 jaar zal iOS dermate veranderd zijn dat het ook direct informatie verschaft dmv een soort tiles zonder eerst een app te moeten openen om te zien wat iemand op FB zet.

Oa de Live TIles zijn de kracht van WP7.5 nu en straks met WP8 helemaal als je ze groter en kleiner kan maken. Zal ook zsm een 920 aanschaffen zodra mn budget dat toestaat.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Het is zeker niet de bedoeling om hier een flame war te beginnen over iPhone 5 vs Lumia 920. die discussie is te vaak gevoerd om uberhaupt nog interessant te zijn. Ieder zijn of haar keuze. Weinigen van jullie zullen bij Apple of Microsoft werken, dus jullie voortbestaan zal vast niet afhangen van meer verkochte iPhones of Lumia's. deze discussie willen we hier dus ook niet voeren met slechts "meningen, onderbuikgevoelens en meer van dat soort vage dingen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Dus jij vindt Nokia beter? Ok, maar wat maakt het jou uit dat iPhoners daar een bepaalde mening over hebben?

Het is steeds weer hetzelfde: 'Mijn telefoon is beter dan die van jou!' : Mijn punt is dat een discussie als deze weinig waarde toevoegd aan de manier waarop jij je telefoon beleefd. Jij hebt 'm gekocht of wilt 'm graag kopen. Jij bent overtuigd van jouw keuze en je voelt je er goed bij. Waarom moeten android, WP of ios gebruikers elkaar in de grond te boren? Eigenlijk kan je deze hele discussie gelijk trekken met de het gezeik tussen de discussie (en zelfs oorlogen) van mensen uit het christendom, jodendom en de islaam. Mijn geloof is beter dan jouw geloof, omdat...

Dat hele geneuzel is bullshit, omdat men elkaar niet in de waarde laat. Als ik zin heb in een Nokia dan koop ik die. Als ik daarop uitgekeken ben, koop ik weer een android of een ios phone. Klaar...
Dat zeg ik dus hierboven. We tikten e.e.a. te gelijkertijd, dus ik laat hetm staan. Dit is echter wel het laatste wat ik er over wil zien in het Lumia 920 topic :)

[ Voor 55% gewijzigd door PaT op 20-09-2012 11:21 ]

...en waarom?

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Meer over whatsapp op de lumia 920:

WhatsApp for Lumia has it all…

WhatsApp Messenger is a cross-platform mobile messaging app, which allows you to exchange messages without having to pay for SMS. Because WhatsApp Messenger uses the same Internet data plan that you use for email and web browsing, there is no cost to message and stay in touch with your family, friends, and colleagues.

Current features for Nokia Lumia and Windows Phone smartphones include search, group creation plus photos, messaging encryption, location and contact sharing, etc. Upcoming features launching with the Nokia Lumia 920 and Nokia Lumia 820 will include a new user experience that takes advantage of a more panoramic look and feel, additional languages, emoticons, and more.

“With billions of messages delivered each day, WhatsApp’s core mission is to enable people from all around the world to continually stay connected to those that matter most: their family, friends, and colleagues,” said Brian Acton, Co-Founder of WhatsApp. “Through our partnership with Nokia, we are excited to launch a differentiated user experience tailored for the Nokia Lumia 920 and Nokia Lumia 820.”

We know you all have a favourite when it comes to apps, but which app are you particularly looking forward too from this list? Let us know, below.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 20-09-2012 11:31 ]

• Robkazoe
PaT schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:18:
[modbreak]Het is zeker niet de bedoeling om hier een flame war te beginnen over iPhone 5 vs Lumia 920. die discussie is te vaak gevoerd om uberhaupt nog interessant te zijn. Ieder zijn of haar keuze. Weinigen van jullie zullen bij Apple of Microsoft werken, dus jullie voortbestaan zal vast niet afhangen van meer verkochte iPhones of Lumia's. deze discussie willen we hier dus ook niet voeren met slechts "meningen, onderbuikgevoelens en meer van dat soort vage dingen.[/modbreak]
offtopic:
Das niet helemaal waar. Door de marginale verkopen hebben wij nu weinig apps op WP7.5 dus het hangt er wel voor een deel aan vast dat Nokia veel toestellen gaat kopen. :P

Het whatsapp verhaal is een beetje een verkoopspraatje. Ik hoop dat de app vooral sneller opstart, op dit moment vind ik (na alle ellende) hem eigenlijk wel OK. Laat ze vooral niets veranderen want dan slopen ze ongetwijfeld weer een hoop.

Russel88 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Ik stoor me er meer aan dat Microsoft ze zo in de watten legt, terwijl Nokia toch echt er alles aan doet om WP verder te krijgen. Denk ook aan apps als Nokia Drive die nu ook op HTC verkrijgbaar is. Beetje rare move van Microsoft, zoals het verlenen van de Windows Phone naam in de naam van de telefoon. Verder heeft Nokia niet veel te vrezen voor de 8X die meer met de 820 concurreert voor de prijs van een 920..

Verder interessant de Whatsapp for Lumia. Leuk, ben benieuwd wat er zo bijzonder aan wordt.

• Martinspire
Die info over Whatsapp was al ten tijde van de 920 presentatie bekend. Niets nieuws dus.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 19:50
MRELynx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:06:
[...]

Nee het is geen grap. Wees reeel, iedereen wil zoveel mogelijk doen met zo min mogelijk moeite. Dat zie je in alle dingen om je heen. Heel simpel voorbeeld in de ICT wereld. Programma X heeft een functionaliteit die niet werkt. Die functionaliteit werkt dmv 1 muisklik. De workaround is dat je 5x moet klikken met je muis. Gebruiker is niet tevreden want dit kost hem extra tijd.

Zelfde met de statische iconen van iOS en de Live Tiles van WP. Ik zie meteen de updates op facebook, twitter etc etc en straks met WP8 als je de sms/messaging tile groter maakt, zie je meteen wat er gemaild is. Op iOS zie je een simpel nummertje dat weergeeft dat er 1 update is en vereist een extra handeling (wellicht meer) om de info te zien.

Face it, we willen vaak in één oogopslag de meeste informatie binnen krijgen die we van belang vinden zonder daar extra moeite voor te doen. Kijk maar naar de notificatie leds op bepaalde toestellen. Zonder de telefoon aan te raken, zie je dmv een notificatie led dat je een oproep hebt gemist of mail/sms binnen hebt. Erg handig als je het mij vraagt.

En nee een apple gebruiker heeft geen andere informatie verwerking dan een android of wp gebruiker. Het is gewoon zo (na veel reacties gelezen te hebben van ios gebruikers) dat ze die Live tiles maar onzin vinden. Maar ik zeg het je: Binnen 2 jaar zal iOS dermate veranderd zijn dat het ook direct informatie verschaft dmv een soort tiles zonder eerst een app te moeten openen om te zien wat iemand op FB zet.

Oa de Live TIles zijn de kracht van WP7.5 nu en straks met WP8 helemaal als je ze groter en kleiner kan maken. Zal ook zsm een 920 aanschaffen zodra mn budget dat toestaat.
Ben het wel eens met je wat je zegt, maar je moet in je achterhoofd houden dat Android dit al jaren doet met hun widgets. En hoewel Android tegenwoordig het grootste marktaandeel heeft is Apple niet direct overgestapt op een OS waar ook meer dynamische iconen op staan. Het notification systeem hebben ze daarin tegen wel overgenomen.

Daarnaast moet je het nut van die info een beetje minder hoog inschatten. Op een facebook Tile of widget zie je een enkele status of activiteit op facebook en een enkele tweet op de tile van twitter. Dat is leuk maar als je langer dan 5 seconden de tijd hebt open je toch gewoon de desbetreffende app. De muziek en weer tiles of widgets zijn vaak een stuk handiger om in een oog te kunnen zien wanneer het gaat regenen of hoe warm het is, en om een nummer te pauzeren of volgende te selecteren. En de agenda widget of tile is natuurlijk heel handig.

Maar een dynamisch OS zoals jij het noemt is wel de toekomst inderdaad.

En reacties op nieuws van Apple moet je niet serieus nemen. Er zijn gewoon erg veel 'fanboys' (een beetje een groot woord maar daar komt het wel op neer) op GoT die niet neutraal kunnen reageren op bepaald nieuws. Dat geldt ook voor de topics trouwens en niet alleen voor Apple maar ook voor Android en WP.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 20-09-2012 13:27 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Donstil
  • Niet online
Die live tiles spreken mij persoonlijk het meeste aan van WP8 maar de uitwerking heb ik nog niet helemaal begrepen.

Stel er komt Instagram voor wp8 en ik maak daar een Large tile van. Zie ik daar dan ook gelijk miniatuur fotos op? Zou dat in de mogelijkheden liggen? (Ik snap dat instagram er nog niet is hoor maar als voorbeeld)

• Robkazoe
Wat je nu met de foto tile hebt, is dat er random foto's uit je foto albums wordt geshowd. Ik denk persoonlijk dat een overzicht van minatuur foto's iets te veel van het goede is, maar misschien dat de nieuwe resolutie daar verandering in kan brengen.

• Devian
Foto's zijn niet random. Je kunt foto's favoriet maken en alleen die laat hij dan zien

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
Waar ik benieuwd naar ben:
Stel ik bestel een gele Lumia 920, kan ik de de tiles dan ook bijvoorbeeld paars instellen, of is dit echt gebonden aan de kleur van je telefoon?

Biejor schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:04:
Stel ik bestel een gele Lumia 920, kan ik de de tiles dan ook bijvoorbeeld paars instellen, of is dit echt gebonden aan de kleur van je telefoon?
Ik las op een buitenlandse site dat het niet mogelijk zou zijn maar dat kan ik me niet voorstellen. Je zou juist mooie combinaties kunnen maken als je de tiles een andere kleur geeft als dat je telefoon is.

• SpitfireNL
Volgens mij kan je wel het hele thema kleur veranderen. Dus: ja het kan.

Maar niet live tiles ieder afzonderlijk een andere kleur instellen. Dat kan dan weer niet.

- Mijn PC -

• Robkazoe
Met Windows Phone 7.5 kon het. Waarom zouden ze dat eruit halen? Vond het wel grappig om dat eens in de zoveel tijd te veranderen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Natuurlijk kan dat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Caelorum
Biejor schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:04:
Zoals hierboven gezegd kan je een themakleur kiezen en dan zullen de tiles die overnemen. Wel met de kanttekening dat als een appontwikkelaar een eigen tile maakt deze best de kleuren niet kan overnemen. Zie bijv. de Nu.nl tile op WP7 (die is wit met nu.nl logo), de Adobe Reader tile (die is rood met logo) of de Skype tile (die is blauw met logo).
Daarnaast was er een openbaar vervoer app waarbij je zelf in de app een tilekleur kon kiezen, zodat de tile van die app niet per se gebonden is aan de themakleur. Dat is technisch iets moeilijker te maken voor de appontwikkelaar, maar is wel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 20-09-2012 21:51 ]

• Martinspire
Wat je bij een screenshot van de 8S kunt zien is een zwarte tile/accent-kleur en een witte achtergrond. Dus die komt er in ieder geval bij (zwart op zwart zal waarschijnlijk niet kunnen en das ook wel logisch). Maar een andere kleur selecteren kon altijd al, dus dat is verder niet zo boeiend.

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
Oké, top, bedankt voor jullie antwoorden. Kom zelf namelijk van een Android af. Was van plan voor de iPhone 5 te gaan, maar na het zien van de prijs en tegenvallende specs + mijn kennismaking met de nieuwe Lumia's ben ik verkocht :)

• Martinspire
Nokia is trouwens lekker bezig met agressieve (doch op feiten gebaseerde) marketing:

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/Maps-apps-benchmark.jpg

En ook opvallend:
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/nokiavsapple.jpg

Vooral het laatste plaatje is apart met de kleuren, aangezien daar niet de rode maar wel een blauwe in staat. Het lijkt wel de kleuren van de 820 te zijn? Gaan we dan toch nog een extra kleur krijgen met de launch? Ik hoop het echt heel hard want die blauwe vind ik echt geweldig!

• Robkazoe
Vaak worden dit soort dingen ook nog wel eens door fan(boy)s gemaakt. Dit hoeft niet van Nokia af te komen en fans kunnen zich wel eens vergissen.

Offline navigatie is toch wel een pluspunt voor mij. Ik gebruik in Nederland google maps voor navigatie maar als ik voor het werk België in moet is dat niet bruikbaar.

Ik hoop ook dat er meteen een blauwe beschikbaar is, die heeft dan mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 20:33
Robkazoe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:57:
Vaak worden dit soort dingen ook nog wel eens door fan(boy)s gemaakt. Dit hoeft niet van Nokia af te komen en fans kunnen zich wel eens vergissen.
En het zijn leuke plaatjes, maar er zullen (bijna) geen telefoons meer of minder door worden verkocht (welke telefoon laat ik in het midden ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik wil eigenlijk ook wel weten of de 920 in Lime Green kleur uit komt. Ik denk van wel in een later stadium.
de Nokia N8 ws toen ook in lime green beschikbaar en dat ziet er heel goed uit vindt ik persoonlijk. Als je dan de 920 hebt in Lime Green met de Live Tiles ook Lime Green dat zou erg gaaf zijn.

Afbeeldingslocatie: http://76.my/UserImages/Items/1012/18/apollolim@2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIa8ftlSaYVU6wqjMOFezbXl3flgOX-PgCbkzgiLcKSfHX-1fWy_DpBrxhhQ

[ Voor 14% gewijzigd door SpitfireNL op 21-09-2012 05:58 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand dit gezien toevallig? Is maar 1 site natuurlijk maar laat wel leuk zien hoe de internetter naar de Lumia920 kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img832/9169/schermafbeelding2012092.png
(Poll op WPcentral)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja, het aandeel Nokia binnen de WP community is dan ook hard gestegen. Interessanter is de poll van The Verge van Facebook: http://www.facebook.com/questions/446027285433620/
Al was die volgens mij al snel richting de kant van Nokia gegaan omdat er op enkele WP sites een link naartoe is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Daar stemmen mensen dan wel weer op "Nokia 3310", "Yes", "Shitballs MCGee", "Chuck Norris", "Your mom" en "That phone from the Matrix" dus of dat nou wat zegt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SpitfireNL schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 05:51:
Ik wil eigenlijk ook wel weten of de 920 in Lime Green kleur uit komt. Ik denk van wel in een later stadium.
de Nokia N8 ws toen ook in lime green beschikbaar en dat ziet er heel goed uit vindt ik persoonlijk. Als je dan de 920 hebt in Lime Green met de Live Tiles ook Lime Green dat zou erg gaaf zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor mijn Nokia Lumia 800 heb ik het hoesje in deze kleur besteld. Dat is 1 week leuk geweest. Daarna werd het groen zo groezelig dat het mooie er eigenlijk wel vanaf was.. Sindsdien zit de blauwe cover er weer om...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

SpitfireNL schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 05:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
De HTC 8X heeft wel zo'n gave kleur. Vind ik mooier dan die gele van de Nokia... Ag, voor mij zal het (lekker saai) een zwarte 920 worden...

Ik ben wel benieuwd wat die charging accesoires van Nokia gaan kosten, ben bang dat die niet goedkoop worden. Alternatieven zijn helaas erg lelijk*... :(

* Hmz, misschien een leuk project om een gat ter grootte van die plaat van onderuit in m'n bureau te freezen tot net onder het oppervlak en zo'n ding eronder te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ach, het is ook de enige die ik op Ebay kan vinden. Er komen vanzelf meer alternatieven wanneer wireless charging wat populairder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

spNk schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:09:
Ach, het is ook de enige die ik op Ebay kan vinden. Er komen vanzelf meer alternatieven wanneer wireless charging wat populairder word.
Vast... Maar aan het design van van die Nokia is wel nice. Vooral ook die NFC functionaliteit die er in verwerkt zit is misschien wel iets wat de prijs omhoog drijft. (Automagisch een App op laten starten als je 'm op de lader zet)

Wat anders; de prijzen in Hong Kong zijn erg cheap, slechts $512. Hopelijk heeft dat ook (voor ons) positieve invloed op de Europese prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 21-09-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wordt in de reacties al gelijk ontkracht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Daar moet sowieso nog BTW bij komen, maar ik denk wel dat ie niet veel duurder dan dat gaat worden. HTC heeft zijn toestellen gewoon duur geprijst (al is het goedkoper dan ik had verwacht), maar we zullen zien.

Mij lijkt die NFC ook wel erg handig. Hoop dat je er zaken als profielen e.d. mee kunt regelen (of in ieder geval de telefoon stil/hard te zetten, bluetooth/wifi te regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de grootte van de foto's.
Op de nokia n8 bijv. worden de foto's verkleint tot zo'n 1mb per foto, wat op het scherm er oke uitziet, maar op een pc toch minder mooi is.

Zelf gebruik ik een hack om de foto's te optimaliseren (naar 100%) en dan zijn de foto's zo'n 8mb groot en zien ze er geweldig uit...

Iemand een idee hoe dat op de 808 pureview is ?
Of weet iemand al hoe dit op de 920 zal zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Rowdy.nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:39:
[...]
De HTC 8X heeft wel zo'n gave kleur. Vind ik mooier dan die gele van de Nokia... Ag, voor mij zal het (lekker saai) een zwarte 920 worden...
Ik ga sowieso wachten tot ze uit zijn. Wil ze eerst wel eens voelen (gevoel en gewicht) en zien hoe de kleuren eruit zien. Als ik dat gedaan heb, koop ik pas een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:40

NetAmp

"for indoor use only"

De infographic die Martinspire hierboven postte, is ook verwerkt in een artikeltje op WP7.nl:

Nokia zit Apple (en Samsung) achter de broek aan
"De nieuwe Maps software van Apple zit barstensvol fouten en krijgt bergen kritiek over zich heen.

Nokia ziet daar gelijk een mooie opening en somt in een zeer duidelijke infographic even de verschillen op tussen de software die je op een Lumia standaard aantreft, de Samsung Galaxy SIII en de iPhone 5. Hoewel de Galaxy SIII nog redelijk mee kan komen, de iPhone 5 krijgt de wind van voren qua functionaliteit. [...] Als je naar deze punten kijkt is er geen speld tussen te krijgen lijkt me."
;)

[ Voor 14% gewijzigd door NetAmp op 21-09-2012 11:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;