Toon posts:

[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 111 Laatste
Acties:
  • 574.704 views

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Redlion schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:12:
Maar er zijn ook positieve kanten, zoals de LTE ondersteuning!!!

LTE 800
LTE 900
LTE 1800
LTE 2100
LTE 2600

Volgens mij zijn dit de frequenties die ook in Nederland gebruikt gaan worden, kan iemand hier iets overzeggen? Dit zou betekenen dat je voorlopig wel vooruit kunt met deze telefoon als je tenminste niet de laatste games voor de komende 5 jaar wilt blijven spelen.
De huidige LTE in nederland is op 2,6GHz, LTE 2600 dus. Er komt een LTE veiling waarin de frequenties 800, 900 en 1800 worden geveild. Deze zijn namelijk veel geschikter dan 2600 die lastig door muren heen komt en dus ook zorgt voor een slecht bereik binnen. Zoals je ziet ben je met de Nokia compleet gedekt, alle 3 de potentiële LTE frequenties, worden ondersteund.
De reviews van o.a. gsmarena zullen uitwijzen of dit mijn volgende telefoon gaat worden, want de kwaliteit van de camera zal dit bepalen, blaast deze alle concurrenten weg of is het allemaal ongeveer het zelfde???
Idem. Wie de beste camera phone maakt dit jaar met Android of WP, heeft mijn geld. Ik denk dat de strijd zal gaan tussen de Xperia T en de Lumia 920.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
In de comments van het Tweakers.net artikel staat iemand die beweert dat het zelfs januari voor Nederland kan gaan worden. :S

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:04
Baal wel dat ze niet komen met een goed toestel van max. 4"(liever 3,5"), ook bij Android is in die maat geen goed toestel te krijgen. Ik had dan graag de overstap gemaakt.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

McBoom

Broem

Chevalley schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:36:
Baal wel dat ze niet komen met een goed toestel van max. 4"(liever 3,5"), ook bij Android is in die maat geen goed toestel te krijgen. Ik had dan graag de overstap gemaakt.
Vergeet niet dat dit de top-toestellen zijn, de Lumia 7XX en de Lumia 6XX (de 'budget'-toestellen) zullen ook niet lang op zich laten wachten. Zal me niets verbazen als we daar komende weken leaks van zullen zien.

The ramblings of an idiot

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit ziet er een heerlijke telefoon uit, ik wissel veel van OS af en gebruik nu Android 4.1.1 op een S3 die ik ga blijven gebruiken, mijn Galaxy Ace 2 draait op 2.3.6 en gaat binnenkort de deur uit, in de plaats komt de Lumia 920.

Nokia heeft veel negatief nieuws te verduren gekregen, maar ik denk dat ze nu met de 820/920 een heel goed product in huis hebben! Nu hopen dat WP8 gaat leveren daar WP7.5 mij niet volledig kon bekoren. Nokia is een van de weinige innovatieve bedrijven in de telecomwereld er wordt veel in R&D geinvesteerd.

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:04
McBoom schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:07:
[...]

Vergeet niet dat dit de top-toestellen zijn, de Lumia 7XX en de Lumia 6XX (de 'budget'-toestellen) zullen ook niet lang op zich laten wachten. Zal me niets verbazen als we daar komende weken leaks van zullen zien.
Ik wil juist een toestel dat zich kan meten met de high end toestellen, anders had ik ook bij Android voor bijvoorbeeld een Sony Xperia P kunnen gaan ofzo. Maargoed, blijkbaar is de markt daarvoor te klein.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
De markt is er groot genoeg voor als je naar Apple kijkt. Alleen die biedt geen Android ;)
Chevalley schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:24:
[...]

Ik wil juist een toestel dat zich kan meten met de high end toestellen, anders had ik ook bij Android voor bijvoorbeeld een Sony Xperia P kunnen gaan ofzo. Maargoed, blijkbaar is de markt daarvoor te klein.
Je kan ook kijken wat de andere fabrikanten gaan leveren. Htc bijvoorbeeld komt ook met een flink aantal wp8 toestellen.

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Door willem_liu, vrijdag 7 september 2012 16:28

Voor degenen die wel willen weten dat de camera goed is:
YouTube: Nokia photo challenge with the Lumia 920 and PureView camera

Greetings from Earth

• mafiatounes
  • Niet online
De 920 werd net wat beter er zit namelijk Rich Recording op zoals de 808!

http://www.slashgear.com/...slashgear+%28SlashGear%29

Nog wat nieuws i.v.m. het fiasco dat Nokia ontketende door fake videos en fotos te gebruiken, The Verge kreeg een Lumia 920 om het toestel zelf te testen. Het ziet er een beetje wazig uit maar na wat navraag bij The Verge blijkt dat de software nog niet volledig klaar is.

http://www.theverge.com/2...view-camera-hi-res-photos

[Voor 42% gewijzigd door mafiatounes op 07-09-2012 21:31]

Pc build in progress: Evolv Shift Air/X570/32gb 3600CL16/RTX2070s/500gb Samsung Evo/2tb Intel 660p/Bequiet SFX-L 600w - RTX3000/Ryzen 4000 here i come

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 17:51
YouTube: Nokia Lumia 920 demo

Hier nog een heel interessante hands-on waarin je de mogelijkheden van de camera software goed kunt zien. Het ziet er echt veel belovend uit. Hoe hij de animatie maakt met dat bewegend object en de optical image stabilization terwijl je de phone gewoon beweegt en dan toch scherpe foto's maakt.

- Mijn PC -

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vrouwen & winter is altijd miepen als de handschoenen uit moeten, alleen al die feature trekt vast een hoop over de streep! :)

specs

• Anoniem: 80466
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
rajboen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:44:

- Rich Recording had er van mij ook op mogen zitten, sterker nog: het is mono (http://www.nokia.com/nl-n...n/lumia920/specificaties/)
Toch wel hoor.
http://www.slashgear.com/...hones-confirmed-07246489/
Blijkbaar houdt Nokia nog wat info vast omdat de softwasre nog niet klaar is of zoiets...
mafiatounes schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:30:
[...] Het ziet er een beetje wazig uit maar na wat navraag bij The Verge blijkt dat de software nog niet volledig klaar is. [...]
Wazig is het zeker en ik vermoed dat ze de shutter nog wel iets minder lang open zullen zetten. De foto's zijn nu namelijk wel heel erg licht en kunnen best iets donkerder worden als je daar scherpte voor terug krijgt.
Maar ik vind het wel lastig vergelijken tussen de telefoons. De fotografen bij The Verge zijn iig niet bijzonder goed. Zo lijkt het alsof de lumia het behoorlijk wat beter doet dan de S3 als het gaat om detail in de achtergrond opvangen*, maar als je dan de foto's gaat vergelijken zie je dat op de foto van de lumia niet een 10 gigawatt led lamp is meegenomen en op die van de S3 wel.
Ik wacht in ieder geval met smart reviews van wat professionelere sites af dan The Verge. Gelukkig is het voor mij geen killer feature en kunnen ze het onmogelijk slechter doen dan mijn Trophy 7. Ik hoop wel dat ze het minstens gelijk doen aan mijn N900 waarmee ik Raw HDR foto's kon maken :P

*midden-rechts op de foto: het gebouw door de bomen heen heeft wel ramen op de lumia 920 en die zie je nauwelijks op de S3.

• mafiatounes
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:41:
[...]

Wazig is het zeker en ik vermoed dat ze de shutter nog wel iets minder lang open zullen zetten...
Ja dat had ik ook opgemerkt, de shutter moet nog wat beter afgestemt worden zodat wazigheid bij gebruik zonder tripod niet of nauwelijks voorkomt. Om eerlijk te zijn vertrouw ik erop dat dit nog veel beter wordt Nokia en met name Damian Dimming staan erom bekond om uitstekende camera's te leveren kijk naar het verleden Pureview 808, N8, N86, N82, N95, N93 enz. zijn allemaal smartphones met topcameras. Maar het camera gedeelte komt helemaal goed bij de 920 daar ben ik zeker van.

Verder zou ik graag willen dat de 920 ook een goede DAC heeft, de muziek kwaliteit bij de Lumia 800 liet wat te wensen over. Is hier wat info over bekend?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
ik heb even gekeken naar de qi plates. Die zijn nog aardig dik. Heeft iemand enig idee hoe dicht de telefoon tegen die plate aan moeten zitten om te kunnen chargen? ik was nameluijk van plan zo'n plate onder het bureau te monteren en dan op het burea af te tekenen wat de charging spot is (ala wat ze in het cafe hebben) maar je ziet niet echt van die installatie matten die je daarvoor zou kunnen gebruiken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
justice strike schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:34:
ik heb even gekeken naar de qi plates. Die zijn nog aardig dik. Heeft iemand enig idee hoe dicht de telefoon tegen die plate aan moeten zitten om te kunnen chargen? ik was nameluijk van plan zo'n plate onder het bureau te monteren en dan op het burea af te tekenen wat de charging spot is (ala wat ze in het cafe hebben) maar je ziet niet echt van die installatie matten die je daarvoor zou kunnen gebruiken.
Ik denk niet dat dat gaat werken. Met mijn Palm Pre kwam het altijd heel erg precies, hij moest echt op dat ene puntje liggen ander chargde hij niet. Daarom zie ik wireless chargen vooralsnog eigenlijk vooral als een gimmick.

Daarnaast moet je opletten dat je niet een routine ontwikkelt waarbij je de telefoon altijd op de lader legt als je hem niet gebruikt, want dat heeft de batterij van mijn Palm Pre gesloopt, van één dag batterij-tijd tot 2 uur.......

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

justice strike schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:34:
Er is ergens een video van een 'hands on' waarin een nokia medewerker de telefoon op een houten tafel legt en de telefoon toch oplaad. Het lijkt mij in ieder geval dat er toch minstens een millimeter of 2 tussen kan zitten aan hout. Ook als je kijkt naar die luidspreker met oplaadplaat erin kan ik het mij niet voorstellen dat dat plastic dunner is dan 2 mm omdat het dat gewoon te zwak wordt voor een gebruiksapparaat.
Ik denk dus dat het best mogelijk is om het erin te verwerken als je met de zaag aan de gang wilt. Zelf heb ik een glazen plaat op mijn bureau liggen van 5mm dik. Ik denk dat ik daar wel een wireless charging plate onder kan leggen en dat die het nog steeds doet. Al denk ik dat ik wel even goed moet zoeken naar de juiste componenten want ze zullen het niet allemaal door zo'n plaat heen doen.
Ramon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:53:
[...] Ik denk niet dat dat gaat werken. Met mijn Palm Pre kwam het altijd heel erg precies, hij moest echt op dat ene puntje liggen ander chargde hij niet. Daarom zie ik wireless chargen vooralsnog eigenlijk vooral als een gimmick. [...]
Houd er wel rekening mee dat dit en een doorontwikkeling is van die wireless chargers en dat er 12 echt verschillende designs zijn voor wireless chargers die onder de qi standaard vallen. De standaard zelf zegt eigenlijk ook niet zoveel over de hardwarekant, behalve dat er beperkingen zijn in wat het moet doen. Zo moet het bijv. tussen de 5 en de 120W blijven. De afstand wordt zover ik heb kunnen zien niet zoveel over gezegd, maar bijv wel weer over bepaalde maatregelen zodat niet alles dat in de buurt komt wordt bestookt (en wellicht kapot gaat).

Ik heb even gekeken naar de verschillende wireless charging transmitters die zijn gemaakt (de componenten dus) en er zijn er in ieder geval een paar bij die zeggen dat hun transmitter een breed uitvoer veld heeft en je er dus niet precies recht boven hoeft te zitten.

[Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 08-09-2012 11:09]

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De Lumia x20 demo site zegt: on sale from oct.

http://lumia920.12dld.mob...itter-gb-en-1todtmt1ce986

• Niet online
Ramon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:53:
[...]
Ik denk niet dat dat gaat werken. Met mijn Palm Pre kwam het altijd heel erg precies, hij moest echt op dat ene puntje liggen ander chargde hij niet. Daarom zie ik wireless chargen vooralsnog eigenlijk vooral als een gimmick.
Uit specs van Nokia en Qi (Chee) wordt gesproken dat dat juist door de standaard opgelost wordt.
Opgelost door meerdere coils/rondjes verplicht zijn, zodat precies mikken niet meer nodig is.

• justice strike
Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:04:
[...]

Er is ergens een video van een 'hands on' waarin een nokia medewerker de telefoon op een houten tafel legt en de telefoon toch oplaad. Het lijkt mij in ieder geval dat er toch minstens een millimeter of 2 tussen kan zitten aan hout. Ook als je kijkt naar die luidspreker met oplaadplaat erin kan ik het mij niet voorstellen dat dat plastic dunner is dan 2 mm omdat het dat gewoon te zwak wordt voor een gebruiksapparaat.
Ik denk dus dat het best mogelijk is om het erin te verwerken als je met de zaag aan de gang wilt. Zelf heb ik een glazen plaat op mijn bureau liggen van 5mm dik. Ik denk dat ik daar wel een wireless charging plate onder kan leggen en dat die het nog steeds doet. Al denk ik dat ik wel even goed moet zoeken naar de juiste componenten want ze zullen het niet allemaal door zo'n plaat heen doen.

[...]

Houd er wel rekening mee dat dit en een doorontwikkeling is van die wireless chargers en dat er 12 echt verschillende designs zijn voor wireless chargers die onder de qi standaard vallen. De standaard zelf zegt eigenlijk ook niet zoveel over de hardwarekant, behalve dat er beperkingen zijn in wat het moet doen. Zo moet het bijv. tussen de 5 en de 120W blijven. De afstand wordt zover ik heb kunnen zien niet zoveel over gezegd, maar bijv wel weer over bepaalde maatregelen zodat niet alles dat in de buurt komt wordt bestookt (en wellicht kapot gaat).

Ik heb even gekeken naar de verschillende wireless charging transmitters die zijn gemaakt (de componenten dus) en er zijn er in ieder geval een paar bij die zeggen dat hun transmitter een breed uitvoer veld heeft en je er dus niet precies recht boven hoeft te zitten.
25 of 30 mm zou beter zijn. Dan kun je hem gewoon onder je bureau kunnen monteren. Ik zie het niet echt werken om alles weg te schaven tot 2 mm. En als het je lukt dan kun je daar vervolgens niets zwaars op leggen en kan die plek alleen voor de tel gebruikt worden.

Overigens dacht ik wel dat qi power sipping ondersteund. Wat betekent dat je ook meerdere apparaten kunt opladen met 1 power mat (maar zal wel langzamer gaan). Enfin, even afwachten wat de afstand is en of er een installatie achtige versie van komt die je met 4 schroefjes onder je bureau kan monteren. Ik ben die plaat liever uit het zicht kwijt.

--edit
net gevonden. Nieuwe standaard aangenomen door qi maakt het mogelijk om vanaf 40mm te kunnen laden. Precies wat ze in de demo ook gebruiken. Maar dan alleen om 5 watt apparaten aan te sturen.

[Voor 4% gewijzigd door justice strike op 08-09-2012 12:09]

Dat plankje lijkt me overigens niet al te fijn, ziet er naar uit dat ie best smal is waardoor de kans dat ie eraf valt (al tik je tegen de tafel aan) nog best groot is. Doe mij maar een ding ter grootte van een muismat, zodat ik niet meteen ongezien een telefoon heb met 10% batterij.

Maar aangezien ze zo'n standaard gebruiken, lijkt het me wel logisch dat er op den duur ook andere accessoires voorbij komen die meerdere toepassingen mogelijk maken. Heb bv ook nog geen carkit gezien.

Martinspire - PC, PS4, X1

• SpitfireNL
Ik zie het al helemaal voor me.

*dream mode: on*

Lumia 909 Pureview met 41 megapixel oversampling, Xenon flash, Optical Image Stabilization, micro-SD slot, HDMI aansluiting, windows phone 8.

*dream mode: off*

Ja dat lees je goed. HDMI inderdaad. Ik heb het met mijn nokia N8 meerdere malen gebruikt tijdens verblijf in hotel, resort, thuis,.. enzo. Op zo veel plaatsen. Er is namelijk op nog maar een erg beperkt aantal plaatsen DLNA beschikbaar. HDMI op LCD TV heb je tegenwoordig al in behoorlijk veel hotels. Dit in de hotel kamer zullen vooral journalisten blij mee zijn wanneer ze weer reizen en tijdelijk in een hotel verblijven om ergens een interview af te nemen.

De lumia 920 is zeker mooi voor de grote doelgroep. De OIS is mooi voor hun maar vele Nokia fans die lang trouw zijn gebleven zitten toch nog te wachten op een MP-oversampling camera die draait op WP8 gok ik zo.

Ik ben wel erg blij om te zien dat Nokia al zo veel harten aan het veroveren is met de Lumia 920 _/-\o_

- Mijn PC -

Waarom wil iedereen toch een aparte hdmi aansluiting als dat via micro-usb naar hdmi ook gewoon kan? Je kunt de lumia dadelijk gewoon op een draadloze lader zetten en vervolgens je tv op je micro-usb aansluiten, dus ik zie het probleem niet helemaal. Enige wat mis kan gaan is dat Windows Phone 8 het niet gaat ondersteunen, maar goed, de Samsung GS3 heeft het ook gewoon.

Ik denk echter dat je als doelgroep journalist wel uit kunt gaan dat ze een laptop bij zich hebben, dus dan is er zoiezo geen probleem. Heb je die niet, dan weet ik niet precies wat je in het wereldje doet om jezelf een journalist te noemen.

[Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2012 16:45]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

McBoom

Broem

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 920 video out over USB heeft, maar kan het zo niet meer terugvinden :?

Dat draadloos laden is natuurlijk wel leuk, maar voor mij eigenlijk niet zo zinvol. Als ik 's avonds op bed ga hang ik mijn telefoon aan de stroom, maar ik lig vaak nog wel even wat te internetten of een spelletje te doen, dus dan is voor mij een kabeltje handiger :)

The ramblings of an idiot

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:43
Tijdens de presentatie hebben ze die video out over USB gebruikt, maar als ik mij niet vergis is dat enkel maar een development feature oa voor presentaties te geven.
ZouZou Dude schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:16:
Tijdens de presentatie hebben ze die video out over USB gebruikt, maar als ik mij niet vergis is dat enkel maar een development feature oa voor presentaties te geven.
Zou kunnen, maar misschien is ie nu betrouwbaar genoeg om toe te voegen? Bv als je als developer zelf presentaties wilt geven? Het is nog even afwachten, maar mogelijk kunnen Windows 8 tablets het al wel? Aangezien het dezelfde core heeft, zou het misschien kunnen dat het daardoor wel kan?

Ben er zelf niet van op de hoogte, maar het maakt mij weinig uit in ieder geval.

En anders kun je nog kijken naar DNLA naar hdmi oid. Genoeg mogelijkheden als je effe zoekt, maar dat is voor journalisten tegenwoordig altijd zo lastig >:)

Wat overigens voor mijzelf wel fijner is aan de grote schermen van tegenwoordig. Dan kun je met het normale toetsenbord nog fatsoenlijk typen als je net zoals ik van die worstenvingers hebt.

[Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2012 18:24]

• Ryffa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06-2019
Dit lijkt mijn nieuwe toestel te worden :)!

Het is altijd even beseffen dat binnen een jaar er weer een nieuwer en beter ding bestaat, maar je moet toch ook genieten van het nu :9

Ik vind die Ferrari-rode wel erg vet om te hebben. Ben alleen niet zo'n fan van die glossy vingerafdrukgevoelige afwerking. De zwarte en grijze zijn mat, maar ook saaier/veiliger/zakelijker. Even in de winkel aanvoelen!

Verder erg te spreken over het 'high-end gehalte'. Het beste scherm met Super Sensitive Touch, beste camera en beste geluidsopname (als we nicheproducten als de 808 niet meerekenen), mooie behuizing en heel veel mooie apps! Je gaat mij niet vertellen dat een plastic flutding als die ATIV S een bedreiging is voor deze. Zal wel goedkoper zijn, maarja, dat zie je ook.

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03 12:03
Ryffa schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:18:
Dit lijkt mijn nieuwe toestel te worden :)!

Het is altijd even beseffen dat binnen een jaar er weer een nieuwer en beter ding bestaat, maar je moet toch ook genieten van het nu :9
De rode gaat ook de mijne worden!

Als ik persoonlijk kijk wat ik nu echt mis, kan ik niks opnoemen, een paar gimmicks die ik er graag op had gezien:
- MicroSD
- TV out
- FM transmitter
- Dunner toestel

Maar om nu te zeggen dat ze zo belangrijk zijn, nee niet echt! Dit toestel is voldoende qua specs dit in tegenstelling tot het vorige toestel de 800, toen was ik zwáár teleurgesteld! Maar hier zit gewoon alles op!

- NFC
- FFC
- Moderne Proc
- LTE
- Fatsoenlijke grootte van het scherm

en dan zelfs nog
- goede camera
- draadloos opladen
- scherm dat nog beter in zonlicht te bekijken is!!!!

Nee, ik heb niet veel te klagen, hoogstens de prijs ;) En het is te hopen dat de camera zijn niveau gaat halen, hier wordt ik steeds sceptischer over zeker na de grote woorden bij de Lumia 800 "Carl Zeiss optics" of te wel het was nogsteeds bagger!
ZouZou Dude schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:16:
Tot nu toe hebben de presentatoren de hele tijd lopen reopen dat het speciale hardware is en dat het op een gewoon toestel simpelweg niet kan. OF dat ook nog voor WP8 hardware geld is natuurlijk de vraag nu :D
Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:56:
[...]

Tot nu toe hebben de presentatoren de hele tijd lopen reopen dat het speciale hardware is en dat het op een gewoon toestel simpelweg niet kan. OF dat ook nog voor WP8 hardware geld is natuurlijk de vraag nu :D
Ze doelde meer op de behuizing dan op de hardware. Mij maakt het eigenlijk niet uit, 32gb is echt meer dan genoeg voor mij. Gebruik nu 8 gb en merk daarbij dat het iets meer wel wenselijk is, maar om nou naast een 32gb een micro sd nog te hebben zie ik het nut niet in...

Met skydrive kan ik altijd nog muziek streamen of foto's van mijn telefoon backuppen.
vali schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:02:
[...] Ze doelde meer op de behuizing dan op de hardware. [...]
Wat heeft de behuizing met de presentatie te maken? Punt is dat er een extra video out op de telefoons moet zitten, want als je het via usb->hdmi wilt doen maakt de processor overuren. Dus dat er extra hardware of aanpassingen in de hardware (bijv. overclock) nodig is vind ik eigenlijk niet eens zo ongeloofwaardig. Of dat met WP8 nog steeds zo is weet ik niet, maar voor WP7 volgens de presentatoren van MS wel. De andere presentatoren die soms ook de video uit gebruiken hebben tot nu toe allemaal aangegeven speciale hardware van MS te leen te hebben gekregen,
Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:32:
[...]

Wat heeft de behuizing met de presentatie te maken? Punt is dat er een extra video out op de telefoons moet zitten, want als je het via usb->hdmi wilt doen maakt de processor overuren. Dus dat er extra hardware of aanpassingen in de hardware (bijv. overclock) nodig is vind ik eigenlijk niet eens zo ongeloofwaardig. Of dat met WP8 nog steeds zo is weet ik niet, maar voor WP7 volgens de presentatoren van MS wel. De andere presentatoren die soms ook de video uit gebruiken hebben tot nu toe allemaal aangegeven speciale hardware van MS te leen te hebben gekregen,
Dat vroeg ik mij ook af, maar ze beweerde dat ze moeite hadden om meerdere aanslutingen te maken met deze behuizing ( a one-piece polycarbonate body)...

Had het op een site gelezen waar ze een intervieuw hadden gehouden..,,

• Niet online
De Lumia 920 http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-920-zwart.html
en de Lumia 820 http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-820-zwart.html
te preorderen bij pdashop.nl.
Pdashop België heeft ook prijzen: 599 (L920) en 499 (L820)
Preorderen is me eigenlijk nooit goed bevallen bij de coolblue groep. Levering is niet altijd even snel en de prijs die je betaald is nooit minder dan Advies verkoop. De kans dat hij op release bij andere shops ligt voor minder is erg groot.

Als er eerst een release komt in andere landen dan is er een grote kans dan expansys het snelste kan leveren, Franse/Engelse/Duitse import zijn ze altijd wel sterk in bij Nokia toestellen. In het verleden meerdere keren gedaan en altijd goed bevallen.

Edit: kan de 920 ook normaal opgeladen worden trouwens? Kon dat in de specs nog niet echt vinden afgelopen week.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-09-2012 19:18]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Novermars
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2020
^Hij heeft gewoon een Micro USB aansluiting, dus de kans is erg groot.
Coolblue was mij bij mijn vorige toestel prima bevallen (al was ie toen al wel een tijdje beschikbaar). Vooral de service was erg netjes en het lijkt me ook wel een winkel die de komende jaren niet gaat bezwijken (wat je dus bij een hoop andere shops die voor minder werken wel hebt). Dus tja, denk je support nodig te hebben, dan is het geen verkeerd idee.

Vooralsnog hebben ze alleen zwart erin staan (op zich ook wel logisch, dat is voor veel telefoons de populairste kleur), maar ik gok dat er ook nog wel meer beschikbaar komt bij hun.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14

https://wren.co/join/Devian

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Novermars schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:28:
^Hij heeft gewoon een Micro USB aansluiting, dus de kans is erg groot.
Tuurlijk kan het. Er word niet eens een draadloze lader bijgeleverd.
Als je op de site kijkt staat er duidelijk bij dat er een usb snellader wordt meegeleverd.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ben ook zeer benieuwd wanneer ik deze in mijn handen kan houden.. Ik heb al ervaring met WIndows Phone 7.5 doordat ik een HTC HD7 had. Dat vond ik al heeeel fijn werken alleen waren de killerapps zoals Whatsapp en een goed werkende facebook nog niet beschikbaar. Toch heb ik het 5 maanden vol gehouden met die HTC. Daarna werd het gebrek aan Whatsapp me toch teveel en heb ik m verkocht en een Samsung Galaxy S2 aangeschaft. Mijn eerste keer Android. Wat een warboel was dat vergeleken met het strakke WP7. Achteraf gezien vind ik het enige goede aan de Galaxy S2 (eerst met android 2.3.3 en daarna met 4.0.3) zijn afmetingen en de Google Play Store. iPhone is me veel te klein. Heb zelf koleschoppenhanden (en voeten :X ) dus ik heb een lekker groot scherm nodig.

Al die nieuwe hardware innovaties icm WP8 maakt dit echt de meest gewilde telefoon voor mij persoonlijk...

Ik heb een aantal reacties n.a.v. deze post m.b.t. WP8 verplaatst naar [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen. Daar mag het nieuwe OS besproken worden. Hier gaat het over de Lumia 920

[Voor 12% gewijzigd door PaT op 11-09-2012 10:59]

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01 14:41
Lijkt me echt een AWESOME telefoon, jammer dat het nog even duurt voordat hij uit is......

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 23:21
Inderdaad tijmen1. Ze zijn te vroeg geweest met hun launch. Ze hadden het rond 20 oktober moeten doen. Nu hebben software en hardware fabrikanten (zoals Samsung en LG) 2 maanden de tijd om met hetzelfde hardware/software feature te komen voor minder geld of met betere hardware/software features te komen.

GoT, You have to love it!

• Roet
Lisadr schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:
Inderdaad tijmen1. Ze zijn te vroeg geweest met hun launch. Ze hadden het rond 20 oktober moeten doen. Nu hebben software en hardware fabrikanten (zoals Samsung en LG) 2 maanden de tijd om met hetzelfde hardware/software feature te komen voor minder geld of met betere hardware/software features te komen.
Een telefoon heeft wel een langer ontwikkeltraject dan dat hoor, naast het feit dat Samsung zijn ATIV S heeft aangekondigd. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Het probleem, naar mijn mening, is meer dat de IFA onhandig was qua datum ten opzichte van de WP8 presentatie van Mircrosoft. Die liggen te ver uit elkaar waardoor je je enthousiasme verliest. Je gadget heb je het liefst zo snel mogelijk en zo 'nieuw' mogelijk. Nu moet je nog een tijdje wachten en wordt het toestel naar je gevoel gewoon al 'ouder' en je enthousiasme neemt misschien weer af als je de iPhone 5 ziet of de WP8 devices van HTC.

• mafiatounes
  • Niet online
Roet schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:48:
[...]

Een telefoon heeft wel een langer ontwikkeltraject dan dat hoor, naast het feit dat Samsung zijn ATIV S heeft aangekondigd. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Het probleem, naar mijn mening, is meer dat de IFA onhandig was qua datum ten opzichte van de WP8 presentatie van Mircrosoft. Die liggen te ver uit elkaar waardoor je je enthousiasme verliest. Je gadget heb je het liefst zo snel mogelijk en zo 'nieuw' mogelijk. Nu moet je nog een tijdje wachten en wordt het toestel naar je gevoel gewoon al 'ouder' en je enthousiasme neemt misschien weer af als je de iPhone 5 ziet of de WP8 devices van HTC.
Om eerlijk te zijn heeft de Apple presentatie voor veel mensen voor een averrechts effect gezorgd, ik lees overal (Engadget, The Verge enz) dat ze na de presentatie van de iPhone 5 de Lumia 920 willen nemen. _/-\o_

• Roet
Inderdaad. Ze hadden de kans om over de Lumia heen te gaan maar het scherm van de Lumia doet denk ik weinig onder voor die van de iPhone 5, net als de camera. Echter heeft de iPhone 5 zich bewezen en het systeem staat als een huis, net als de apps. De vaste kern zal natuurlijk nog steeds ervoor gaan en ongelijk kan ik ze niet geven, zeker als je veel apps voor het platform hebt gekocht. Ik hoop dat WhatsApp stabiel en betrouwbaar wordt op WP8. Dat is namelijk de enige echt belangrijke applicatie voor mij, de rest is allemaal van minder groot belang.
Mwoah, ik denk dat Apple zichzelf anders wel in de voet schiet door geen NFC toe te voegen, geen revolutionair scherm of camera toe te voegen, geen draadloos laden en geen grote vernieuwing aan het OS. Daarnaast heb je nu weer een nieuwe adapter die meteen alle bestaande accessoires overbodig maakt (of in ieder geval onhandiger in gebruik). Ik kan overigens wel waarderen dat het niet uitmaakt hoe je hem erin steekt en dat ie een stuk kleiner is (werd gvd tijd), maar ik denk dat weinig mensen zin hebben in een nieuwe adapter.

Wat ze eerder bij apple zal houden is het kopen van bestaande applicaties. Als je switched van platform dan kan ik me voorstellen dat je niet alleen je applicaties mist, maar ook de applicaties waar je voor betaald hebt. En of dat nou 1 euro of 20 euro is, je kunt er niet meer zomaar naartoe.

• Niet online
Ik had alleen nog het voorbehoud van grootte en gewicht in vergelijking met een Lumia 800.
Na 5 minuten spelen met een Lumia 900, zowel in de hand als zittend in mijn broekzak, zijn die allebei als sneeuw voor de zon verdwenen :)
Nu nog de keuze maken tussen een Lumia 820 en de 920.
De eerste reviews zullen hier wel snel duidelijkheid in geven.

• SpitfireNL
Apple heeft een kleine overwinning behaald door het toevoegen van gesproken route begeleiding en dat is niet echt een overwinning te noemen maar meer een inhaalslag want ze zijn lang niet de eerst daarmee. We moeten ook nog maar afwachten of die route app redelijk werkt omdat die net nieuw is en naar mijn gevoel afgerafeld is om de release date van iphone 5 op tijd te kunnen halen.
Maar iphone heeft helaas behoorlijk veel populairiteit waar ze op voort kunnen borduren over de rug heen van Nokia want Nokia's kaarten service is ongetwijfeld velen malen beter en volwassen maar wordt wederom weer ondergewaardeerd door al die apple fanboys.

Gelukkig heeft Nokia over het algemeen gezien wel meer innovatie toegevoegd en hopelijk is dat nu genoeg om Apple's successspree te kunnen doorbreken.
Daarnaast heeft Nokia ook meer verschillende modellen om aan iedereen z'n wensen te kunnen voldoen. Is natuurlijk ook een pluspunt.

[Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 13-09-2012 13:19]

- Mijn PC -

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
Zoals sommige mensen eerder al zeiden, het is jammer dat Nokia de 920 zo vroeg heeft aangekondigd maar ik denk dat ze het toch slim gedaan hebben. Ik heb de bekendmaking van de iphone5 zitten bekijken en moest bij vele dingen denken aan de 920 die hetzelfde heeft maar dan eigenlijk zelfs nog beter. En toen Apple het 'het beste scherm van de wereld' noemde moest ik gewoon even lachen. Technisch gezien zou het kunnen omdat de 920 nog niet uit is maar dan is het in ieder geval niet voor lang.

De grootste verschillen zijn de vorm(factor) van de iPhone en de 920 en het besturings systeem.

Ik hoop dat er genoeg goede applicaties uitgebracht worden en dat dit gelijk getrokken word met IOS. Die heeft er nu wel ontzettend veel. Mijn hoop dat dit voor Windows ook goed gaat komen is dat er van bijvoorbeeld windows 7, 600 miljoen licenties zijn verkocht. http://www.zdnet.nl/news/...ows-7-licenties-verkocht/ Dat zou toch ook wel wat goede ontwikkelaars aan moeten trekken om goed hun best te doen voor windows 8 en windows phone 8.

[Voor 0% gewijzigd door walletje-w op 13-09-2012 14:55. Reden: Zie onderstaande reactie, vorm is niet alleen wat ik bedoel.]

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De grootste verschillen zijn de vorm van de iPhone en de 920 en het besturings systeem.
Het gewicht is ook nog wel samen te vatten onder 'de grootste verschillen': 112 gram (iPhone 5) tegen 185 gram (Lumia 920).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:43
Die fatboy wireless charger ziet er gaaf uit, maar is er ook al een idee om een wireless car cherger te maken. Dat je je telefeoon op zo'n navagatie standaard in je uit klemt en hij dan draadloos oplaadt. Alleen klemt aan de zijkant. Idee of is dit er al??

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 22:27
sinasappel schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:27:
Die fatboy wireless charger ziet er gaaf uit, maar is er ook al een idee om een wireless car cherger te maken. Dat je je telefeoon op zo'n navagatie standaard in je uit klemt en hij dan draadloos oplaadt. Alleen klemt aan de zijkant. Idee of is dit er al??
wat is de meerwaarde daarvan ? want er moet dan nog steeds een kabeltje van sigarettenaansteker naar de houder.

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:43
Check, niet aan gedacht..... dacht alleen aan alles draadloos :o

toch lijkt het me makkelijk, dan hoef je niet elke keer die usb aansluiting te gebruiken aan de onderkant, slijtage misschien? (Moet toch iets verzinnen)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Mja, prijs word een stuk hoger natuurlijk.... Maar ik denk als je Ebay/China een beetje in de gaten houd dat deze er gegarandeerd gaan komen :p.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42
sinasappel schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:27:
Dit is inderdaad wel een goeie.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Grmbl!

Ik wil hem wel, maar dan moet er wél HDMI-out, Symbian en een échte pureview camera (á la 808) in zitten :P.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:51:
[...] Het gewicht is ook nog wel samen te vatten onder 'de grootste verschillen': 112 gram (iPhone 5) tegen 185 gram (Lumia 920).
Persoonlijk snap ik al die commotie rond gewicht niet. Ik had een Nokia n900 en die woog 181 gram. Dat ding voelde echt heerlijk aan. Had echt het gevoel een kwaliteitsproduct in handen te hebben. Iets dat ik bij mijn Trophy 7 niet heb. Dat komt mede door de vorm van de N900: beetje een baksteen vorm in plaats van een badkamertegel, maar ook zeker door het gewicht. Daarnaast had ik zelf in ieder geval nooit last van een vermoeide hand oid.
Maarja, blijkbaar willen veel mensen lichtere telefoons, dus het zal wel ^^

• Niet online
Caelorum schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:49:
[...].
Maarja, blijkbaar willen veel mensen lichtere telefoons, dus het zal wel ^^
Nee hoor, ben het met je eens dat het maar cijfertjes zijn die blijkbaar leuk zijn voor de vergelijking ie minder gram "staat leuker" in de folder.
Na verschillende modellen in de hand gehad te hebben is lichter als 140 gram zelfs een nadeel.
Het verschil tussen 140 gram (L800) en 160 gram (L900) kon ik niet eens voelen.
De 185 gram van de Lumia 920 zal dus ook een non issue zijn voor mij en velen met mij.
Gezien er toestellen zijn van minder dan 140 gram, ben ik blij dat de Lumia 920 (en Lumia 820) boven de 140 gram zitten. :)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:19
Ik sluit mij aan dat een hoger gewicht prima is. Ik heb op dit moment een desire HD, en ik zat twee jaar geleden (Ja ik mag een nieuwe telefoon en de lumia staat hoog op dat lijstje :D ) te twijfelen tussen deze en de galaxy S1. Maar de galaxy weegt niks, en als ik weet dat een telefoon 500 euro kost (of iets in die richting) dan wil ik ook iets in mijn handen hebben dat, dat gevoel bevestigd. De galaxy voelde als plastic speelgoed. Maar goed dat ben ik natuurlijk ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zeara schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:50:
Ik sluit mij aan dat een hoger gewicht prima is. Ik heb op dit moment een desire HD, en ik zat twee jaar geleden (Ja ik mag een nieuwe telefoon en de lumia staat hoog op dat lijstje :D ) te twijfelen tussen deze en de galaxy S1. Maar de galaxy weegt niks, en als ik weet dat een telefoon 500 euro kost (of iets in die richting) dan wil ik ook iets in mijn handen hebben dat, dat gevoel bevestigd. De galaxy voelde als plastic speelgoed. Maar goed dat ben ik natuurlijk ;)
Nee hoor, zo denk ik er ook over. Heb diverse SGS1 2 en 3 in mn handen gehad en ze voelen gewoon te licht aan en erg plastic achtig. Ik zou met zo'n telefoon net zo lopen als met een ongekookt ei in mn hand. Daarvan weet je ook dat die bij het minste geringste kan breken.

Uiteraard zullen de Apple fanboys wel weer lopen te schreeuwen dat de Lumia 920 gewoon te zwaar is, maar waar hebben we het over, 60 gram, dat merk je niet eens in het dagelijks gebruik.

XBL: MRE Inc

MRELynx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:17:
[...]

Nee hoor, zo denk ik er ook over. Heb diverse SGS1 2 en 3 in mn handen gehad en ze voelen gewoon te licht aan en erg plastic achtig. Ik zou met zo'n telefoon net zo lopen als met een ongekookt ei in mn hand. Daarvan weet je ook dat die bij het minste geringste kan breken.

Uiteraard zullen de Apple fanboys wel weer lopen te schreeuwen dat de Lumia 920 gewoon te zwaar is, maar waar hebben we het over, 60 gram, dat merk je niet eens in het dagelijks gebruik.
Nouja, het is natuurlijk een verschil van 50% dus je merkt het wel, maar je hebt er niet last van ofzo.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, dat hangt er van af. Ik vind het wel leuk als innovatie op alle vlakken zichtbaar is, en dat een fabrikant een uitdaging durft aan te gaan. Mooie materialen, alle mooie nieuwe features en ook nog eens ultra lightweight. Bij een telefoon van 200 euro boeit dat niet maar in de top kan ik dat soort dingen erg waarderen. Overigens heb ik om niet te verklaren redenen wel een hekel aan te zware telefoons trouwens, maar da's persoonlijk :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Anoniem: 231877

Pff, ik weet het toch nog niet hoor. Ik heb nu een N9, en was reeds lang voor de aankondiging overtuigd dat m'n volgende toestel een WP8 zou worden. De 920 leek me zo op het eerste zicht ideaal, maar nu blijkt deze geen Amoled scherm te hebben. Ik ben eens benieuwd hoe het met de zwartwaarden zit.

De overstap van de N900 naar de E7 was op dat vlak een openbaring, en bij de N9 met z'n geweldige Swipe-UI + Amoled clearblack scherm lijkt het verdorie echt of het zwarte vlak ook gewoon echt zwart is en in de rand vloeit. hopelijk kan je met de Clearblack-filter op de 920 ongeveer hetzelfde effect bekomen.

Op deze foto ziet er in ieder geval goed uit:

De handigste functie van de Symbians met Amoled en de N9, namelijk een hoop info op het standbyscherm zonder hoog stroom verbruik zal op deze manier echter niet naar de Lumia's komen :(.

• SpitfireNL
De lumia 920 heeft ook gewoon clearblack technology in zijn scherm. + puremotion ( refreshrate overdrive) voor scherpere bewegingen dat maakt het scherm al stukken beter dan die van de N9. Maarja geen info op je standby scherm is inderdaad erg jammer. Maar 1 druk op de home knop en het scherm verlicht even op en je kan toch meteen alles zien..dus echt onhandig kan ik het ook niet noeme.

- Mijn PC -

Anoniem: 231877

SpitfireNL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:21:
De lumia 920 heeft ook gewoon clearblack technology in zijn scherm. + puremotion ( refreshrate overdrive) voor scherpere bewegingen dat maakt het scherm al stukken beter dan die van de N9. Maarja geen info op je standby scherm is inderdaad erg jammer. Maar 1 druk op de home knop en het scherm verlicht even op en je kan toch meteen alles zien..dus echt onhandig kan ik het ook niet noeme.
Nee, echt onhandig is dat natuurlijk niet, want in de periode na m'n vanaf m'n Xperia X1 tot en met de N900 had geen enkel van m'n toestellen het, maar ondertussen ben ik er zo aan gewend dat ik het mis bij andere GSM's.
Heeft de 920 dan wel een notificatieled, of moet je echt even op de home-knop duwen om te checken of je iets gemist hebt?

Het scherm zal qua resolutie, gevoeligheid en refreshrate zeker een stuk beter zijn dan dat van de N9, maar ik ben nu net een fan van "echt zwart". Ik weet ook wel dat de 920 ook clearblack heeft, maar dat blijft gewoon een filterlaag. Bij een amoled scherm moet die enkel wat "restlicht" blokkeren, bij een LCD met backlight zoals in de 920 moet die het backlight mee wegfilteren. Daarom vraag ik me af of dit een beetje deftig zal werken.
Hmm, notificatieled heb ik eigenlijk niet van gehoord bij de nieuwe toestellen. Vermoed niet dat het erin gaat zitten dus, wat wel jammer is.
Overigens heb je geen mogelijkheid om het scherm op actief te zetten met de home-knop als het geen hardware knop is. Mijn vader heeft een lumia 900 en die kan zijn scherm dus alleen aanzetten met de standbyknop omdat zn homeknop niet reageert. Mijn Omnia 7 heeft dat echter wel gewoon. Vind het imo ook nog steeds fijner reageren (nog afgezien van het feit dat volgens mij zijn back-knop niet helemaal jofel is).

Martinspire schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:45:
Hmm, notificatieled heb ik eigenlijk niet van gehoord bij de nieuwe toestellen. Vermoed niet dat het erin gaat zitten dus, wat wel jammer is.
Tja, HTC gaf het ook niet aan bij de HTC Trophy 7, maar die heeft wel degelijk een notificatieled. Die is rood wanneer die oplaad, groen wanneer die aan de lader hangt en vol is, knipper rood als de telefoon bijna leeg is en knippert groen bij een gemiste oproep.
Overigens heb je geen mogelijkheid om het scherm op actief te zetten met de home-knop als het geen hardware knop is. Mijn vader heeft een lumia 900 en die kan zijn scherm dus alleen aanzetten met de standbyknop omdat zn homeknop niet reageert[...]
Ik kan het ook alleen met de standby knop op mijn Trophy. Met de camera knop kan ik het daar overigens ook niet. Net zo min als met de volumeknop(pen).

• Niet online
Weer een mooie HD promo video:
YouTube: Discover the new Nokia Lumia
Naast de Lumia 920 wordt de Lumia 820 ook steeds mooier.
Persoonlijk snap ik de ophef over "echt zwart is niet echt zwart" op lcd telefoon schermen nooi zo, hallo het is geen plasma voor in de woonkamer hoor.

Dat mindere zwart wordt toch ruimschoots goed gemaakt door de mooiere kleuren van LCD? Met een beetje camera in je toestel wil toch niemand van die Oled Lollypop kleuren?

Edit: Vroeger liep ik trouwens met van die Nokia Communicators (9210/9500 en later E90). Doe waren pas zwaar. Wogen een kwart kilo :)
walletje-w schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:41:
Zoals sommige mensen eerder al zeiden, het is jammer dat Nokia de 920 zo vroeg heeft aangekondigd maar ik denk dat ze het toch slim gedaan hebben. Ik heb de bekendmaking van de iphone5 zitten bekijken en moest bij vele dingen denken aan de 920 die hetzelfde heeft maar dan eigenlijk zelfs nog beter. En toen Apple het 'het beste scherm van de wereld' noemde moest ik gewoon even lachen. Technisch gezien zou het kunnen omdat de 920 nog niet uit is maar dan is het in ieder geval niet voor lang.
Ik ben enorm enthousiast over de 920 hoor maar waarom lijkt de 920 jouw dan zoveel beter?
Het scherm is groter (Pluspunt) maar verder is alles toch wel redelijk gelijk?

Snelle dualcore CPU,
8mp camera (Die van de Nokia moet zich nog bewijzen maar verwacht ik niet beter),
vaste opslag,
prachtige heldere scherm (6ppi meer op de 920 maar dat lijkt me te verwaarlozen.)

Ik denk dat kiezen tussen de Nokia 920 en de iPhone 5 puur op specs daarom niet gaat.
Persoonlijk denk ik dat de Nokia 920 het nog moeilijk gaat krijgen, OS is bij de normale consument niet echt populair en de mensen die nu al honderden euro's aan AppS in een iOS device hebben gestopt stappen ook niet makkelijk over denk ik.
Anoniem: 614 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:38:

Ik had alleen nog het voorbehoud van grootte en gewicht in vergelijking met een Lumia 800.
Na 5 minuten spelen met een Lumia 900, zowel in de hand als zittend in mijn broekzak, zijn die allebei als sneeuw voor de zon verdwenen :)
Heb je met de Lumia 900 gespeeld terwijl hij in je broek zat? Je had een Bio-scoop broek aan zeker 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-09-2012 03:02]

• Niet online
Donstil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 03:00:
Heb je met de Lumia 900 gespeeld terwijl hij in je broek zat? Je had een Bio-scoop broek aan zeker 8)7
Nèh, gewoon om te zien of de grootte geen bezwaar is in mijn broekzak.
Zowel staand als zittend. En dat voelde feitelijk net zo aan als met mijn huidige Lumia 800.
Dat viel 100% mee. Groter scherm is perfect, maar het moet wel praktisch blijven en dat is het.

• Niet online
Voor wie een beleving van de Lumia 920 wil hebben: print m uit :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1887011

• Niet online
Ik ben enorm enthousiast over de 920 hoor maar waarom lijkt de 920 jouw dan zoveel beter?
Er is toch wel flink wat meer.

Verbeteringen van de Nokia Lumia 920 tov de iphone 5
  • De UI. Op de iphone met iOS 6 hebben ze een rijtje icoontje toegevoegd. Op de 920 heb je een veel m eer vrijheid met een nieuwe mix van kleine midsize en grotere iconen om uit te kiezen
  • Ultrasensitief scherm dat je met nagel of handschoen kan bedienen (ik zelf voorzie mijn tenen met sokken de telefoon op tafel bedienen)
  • Draadloos opladen van de telefoon
  • Optisch gestabiliseerde camera
  • Rich audio recording met 3 microfoons
  • Normale apps sizing (geen zwarte balkjes zoals bij de iphone 5 vboor bestaande apps)
  • Ruimere keuze in kleuren voor de telefoon

• Devian
Vergeet NFC niet en het Overdive LCD panel.

• SpitfireNL
Om dan maar even een totaallijst te maken van alle pluspunten van de 920 tov de Iphone 5:
  • UI support resizable widgets and icons with just 1 big homescreen (scrolling) With Iphone 5 you need to swipe through various homescreens to get there.
  • Ultrasensitive screen you can touch with any type of material
  • Wireless Charging (my favorite new feature)
  • Optical Image Stabilisation
  • Superb Low light photos.
  • Rich audio recording (microphones supporting higher decibels)
  • Normale apps sizing (geen zwarte balkjes zoals bij de iphone 5 vboor bestaande apps)
  • Many more colors to choose from
  • NFC
  • Overdrive LCD (higher refreshrate for sharper motion)
  • Universal Micro-usb connector
  • Worldwide 4G LTE. Covering ALL bands
Ben ik nog iets vergeten toe te voegen?

De mooiste innovatie vindt ik toch echt de wireless charging. Gewoon geen zorgen meer maken over opladen in mijn auto, maar kan je ook toepassen op zo veel meer manieren. Wanneer ik hem in de auto-standaard klem, geen kabel meer inpluggen(die je vaak vergeet), begint ALTIJD meteen op te laden.

Maar wat bedoel je eigenlijk precies met "Normale apps sizing" en de "zwarte balkjes bij iphone"? ik heb zelf nooit iphone echt gebruikt (wel ooit vast gehouden)

- Mijn PC -

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
SpitfireNL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:25:
Om dan maar even een totaallijst te maken van alle pluspunten van de 920 tov de Iphone 5:
  • UI support resizable widgets and icons with just 1 big homescreen (scrolling) With Iphone 5 you need to swipe through various homescreens to get there.
  • Ultrasensitive screen you can touch with any type of material
  • Wireless Charging (my favorite new feature)
  • Optical Image Stabilisation
  • Superb Low light photos.
  • Rich audio recording (microphones supporting higher decibels)
  • Many more colors to choose from
  • NFC
  • Overdrive LCD (higher refreshrate for sharper motion)
  • Universal Micro-usb connector
  • Worldwide 4G LTE. Covering ALL bands
Ben ik nog iets vergeten toe te voegen?

De mooiste innovatie vindt ik toch echt de wireless charging. Gewoon geen zorgen meer maken over opladen in mijn auto, maar kan je ook toepassen op zo veel meer manieren. Wanneer ik hem in de auto-standaard klem, geen kabel meer inpluggen(die je vaak vergeet), begint ALTIJD meteen op te laden.

Maar wat bedoel je eigenlijk precies met "Normale apps sizing" en de "zwarte balkjes bij iphone"? ik heb zelf nooit iphone echt gebruikt (wel ooit vast gehouden)
Dit soort lijstjes zijn echt nietszeggend en kunnen ook in het voordeel van de iPhone 5 gemaakt worden.
Het is echt een persoonlijke keuze wat je belangrijker vindt. De grootste afweging die je moet maken is of Windows Phone en microsoft's cloud eco-systeem je aanstaan.

Wat betreft wireless charging, zo wireless is het helemaal niet. Je hebt nog steeds een stopcontact nodig voor dock en met een goede carkit hoef je ook geen kabeltje in de telefoon in te pluggen. Het is een leuke gimmick maar erg praktisch is het niet. Idem geldt eigenlijk ook voor NFC, tot op heden heb ik nog weinig rand apparatuur en ondernemingen gevonden die hiervan gebruik maken.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Miki schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:04:
[...]

Wat betreft wireless charging, zo wireless is het helemaal niet. Je hebt nog steeds een stopcontact nodig voor dock en met een goede carkit hoef je ook geen kabeltje in de telefoon in te pluggen. Het is een leuke gimmick maar erg praktisch is het niet. Idem geldt eigenlijk ook voor NFC, tot op heden heb ik nog weinig rand apparatuur en ondernemingen gevonden die hiervan gebruik maken.
Op jouw manier van alles onderuit redeneren komt technologie stil te staan.

Greetings from Earth

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Dit soort opmerkingen mag je in het Marketplace en applicatie topic plaatsen

[Voor 77% gewijzigd door PaT op 16-09-2012 17:08]

Nokia 7Plus

• Devian
Steeds dat NFC niet veel gebruikt word. Dat is onzin natuurlijk. Omdat jij niet de mogelijkheden ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Kijk bvb naar NFC stickers. Plak er 1 bij je nachtkastje, en zodra je je mobiel op het nachtkastje legt om te gaan slapen gaat hij vanzelf op stil, laat de tijd zien en zet de wekker om 7.00.

Zo zijn er genoeg voorbeelden te bedenken voor persoonlijk gebruik van NFC en kan het alleen maar beter worden zodra grote bedrijven het ook gaan inzetten.

• Ramon
  • Nu online
Ja ik zag ook al een HP all-in-one met een NFC ding in de base, zodat je kon inloggen in Windows door je telefoon op die base te leggen, lijkt me ook wel leuk voor bedrijven. En wie weet wat voor leuke dingen je kan doen met je WP8 + NFC en je W8 + NFC tablet :)

[Voor 20% gewijzigd door Ramon op 15-09-2012 12:43]

• Niet online
Een echte Nokia Lumia fan en het werd door Nokia gewaardeerd:
2 mooie accessoires voor straks bij zijn rode Lumia 920.

Aaron left the event tooting a Nokia Play 360° Wireless Speaker and a Nokia Purity HD Stereo Headset by Monster http://conversations.noki...00-miles-for-lumia-event/
Die lijstjes kan je voor elke nieuwe gsm maken zodat ze in het nadeel van de nieuwe Iphone komen.
De 920 lijkt me een prachtig apparaat maar ech niet de beste gsm op de markt.

Een hoop van die features zijn dan ook niet meer als gimmics en zullen zichzelf nog gaan moeten bewijzen. Nokia zegt nu wel dat het erop komt maar veel bewijs hebben we nog niet gezien niemand mocht echt met de gsm spelen en al de fotos waren fake, misschien is daarom bv de camera van de iPhone wel beter ondanks al die flitsende termen die nokia gebruikte
Devian schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:41:
Steeds dat NFC niet veel gebruikt word. Dat is onzin natuurlijk. Omdat jij niet de mogelijkheden ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Kijk bvb naar NFC stickers. Plak er 1 bij je nachtkastje, en zodra je je mobiel op het nachtkastje legt om te gaan slapen gaat hij vanzelf op stil, laat de tijd zien en zet de wekker om 7.00.

Zo zijn er genoeg voorbeelden te bedenken voor persoonlijk gebruik van NFC en kan het alleen maar beter worden zodra grote bedrijven het ook gaan inzetten.
Dat is helemaal geen onzin. NFC wordt nergens echt gebruikt, ik heb het al 2 jaar op gsms maar je gebruikt het echt nooit. Kijk naar je eigen voorbeeld. Als het beste reallife voorbeeld wat je kunt geven een sticker op je nachtkastje is dan geef je het stiekem toch wel een beetje toe.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-09-2012 17:51]

Donstil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:48:
Die lijstjes kan je voor elke nieuwe gsm maken zodat ze in het nadeel van de nieuwe Iphone komen.
De 920 lijkt me een prachtig apparaat maar echtiet de beste gsm op de markt.

Een hoop van die features zijn dan ook niet meer als fe nature s/gimmics en zullen zichzelf nog gaan moeten bewijzen. Nokia zegt nu wel dat het erop komt maar veek bewijs hebben we nog niet gezien, misschien is daarom de camera van de iPhone wel beter (of niet) ondanks al die flitsende termen.

[...]

Dat is helemaal geen onzin. NFC wordt nergens echt gebruikt gebruikt, ik heb het al 2 jaar op gsms maar je gebruikt het echt nooit. Kijk naar je eigen voorbeeld. Als het beste reallife voorbeeld wat je kunt geven een sticker op je nachtkastje is dan geef je het stiekem toch wel een beetje toe.
Onzin is het niet hoor, je ziet dat het steeds meer wordt toegepast. In amerika is het sinds kort al mogelijk om in verschillende eet zaken te betalen. Straks zie je dat de AH als eerste supermarkt ermee gaat promoten en volgen de andere ketens als lamme lammetjes...

Als we op deze manier gaan denken komt er nooit iets nieuws van de grond en zaten we nog steeds met infrarood bestanden met elkaar te delen |:(

[Voor 4% gewijzigd door vali op 15-09-2012 18:13]

In amerika wordt het alleen veel gebruikt volgens de blogs die erover schrijven. Ik kom regelmatig in de vs (zo tik dit berichtje vanuit een hotel kamer in las vegas) maar zie het zelden. De kastjes om via nfc te betalen zijn er wel hoor begrijp me niet verkeerd maar als je er mee wilt betalen (bij de starbucks bv) zijn ze maar zelden echt aangesloten of geven ze voor het gebruik al fout meldingen.

Het is een techniek die op papier zeker interessant is maar gewoon in het dagelijkse leven overgeslagen gaat worden naar mijn verwachting. (betalen met cash of plastic is gewoon prima en vaak sneller)

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-09-2012 18:10]

• Niet online
Als ik bijvoorbeeld naar die demo met die JBL dock kijk, dan is NFC erg cool.
Je ziet Nokia dan ook goed gebruik maken van NFC/accessoires/Speakerdock/Wireless charger docks/BT speakers.
Of het voor iedereen een must have wordt, kan je jezelf afvragen, maar ik vind het al erg leuk dat de Lumia's het gaan hebben in combinatie met een of meerdere accessoires. Ik zal dan ook zeker gebruik gaan maken van NFC.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45

[...]

Snelle dualcore CPU,
8mp camera (Die van de Nokia moet zich nog bewijzen maar verwacht ik niet beter),
vaste opslag,
prachtige heldere scherm (6ppi meer op de 920 maar dat lijkt me te verwaarlozen.)

Ik denk dat kiezen tussen de Nokia 920 en de iPhone 5 puur op specs daarom niet gaat.
Persoonlijk denk ik dat de Nokia 920 het nog moeilijk gaat krijgen, OS is bij de normale consument niet echt populair en de mensen die nu al honderden euro's aan AppS in een iOS device hebben gestopt stappen ook niet makkelijk over denk ik.

[...]
Ik scrijf hier toch niet dat ik de 920 zoveel beter vind. Enkel dat de presentatie van de iPhone 5 tegen viel doordat nokia de 920 aangekondigt heeft. Qua scherm vond ik het grappig want Apple noemde het het beste scherm van de wereld en dat lijkt me dus niet het geval.

Verder bied de 920 wat meer vernieuwende opties terwijl de iPhone de kleine behuizing als pluspunt heeft en dat het os + apps zich al bewezen hebben.

• SpitfireNL
Zowiezo zal de camera van de 920 echt wel beter zijn vermoed ik. Nokia gebruikt altijd al de Carl Zeiss lenzen die berucht zijn voor de kwaliteit. Daarnaast zit er nog OIS en betere low light (pureview tech) in.
De cameras van de iphone hebben altijd al te veel saturation gebruikt waardoor foto's minder echt lijken.
Ook zal de lens in de iphone vermoedelijk weer kleiner zijn (diepte-afstand) door de dunnere behuizing.

- Mijn PC -

Miki schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:04:
[...] Wat betreft wireless charging, zo wireless is het helemaal niet. Je hebt nog steeds een stopcontact nodig voor dock en met een goede carkit hoef je ook geen kabeltje in de telefoon in te pluggen. Het is een leuke gimmick maar erg praktisch is het niet.[...]
Ja, hallo. Dan kan je alleen wireless opladen als je er een zonnecel instopt. Natuurlijk is dit wel wireless opladen gezien vanuit de telefoon. De telefoon heeft immers geen draad nodig om op te laden. Hoe de wireless power station aan zijn stroom komt is verder niet belangrijk. Dat kan inderdaad via het stopcontact, maar ook met zonnecellen of desnoods een mini-kernreactor + stoomgenerator. En in die laatste gevallen is de power station portable, maar het chargen van de telefoon niet minder wireless. Overigens is direct contact ook niet nodig tussen telefoon en station. De standaard die wordt gebruikt voorziet in draadloos opladen tot max. 40cm afstand.

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 07:10
Over een week of 3 loopt het abonnement van m'n iPhone 4s af en ik zit enorm te twijfelen of ik niet gewoon een jaartje iOS vrij wil zijn door eens iets anders te kiezen :)

Mijn oog is uiteraard direct op de Lumia 920 gevallen, aangezien WP mij altijd wel heeft kunnen charmeren sinds de Mango update. Zijn er mensen die 'm al goed hebben kunnen bekijken onlangs? Is het design echt zo 'slick' als op de foto's zichtbaar is? Dan kan het wellicht een goede keuze voor me worden. Wellicht zijn er hier nog meer mensen die eraan denken om hun iPhone een jaartje in te ruilen voor iets anders.

Gisteren moest ik me verantwoorden bij de Hi winkel aan een verkoper waarom ik WP wilde, als Android er ook is... tevens moest ik me verantwoorden waarom ik op de 920 wacht en niet gelijk de 800/900 zou nemen. Ik snap nu weer waarom ik m'n telefoontjes gewoon op internet bestel.. |:(

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

mauwz schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:04:
...
Gisteren moest ik me verantwoorden bij de Hi winkel aan een verkoper waarom ik WP wilde, als Android er ook is... tevens moest ik me verantwoorden waarom ik op de 920 wacht en niet gelijk de 800/900 zou nemen. Ik snap nu weer waarom ik m'n telefoontjes gewoon op internet bestel.. |:(
Anderzijds; als je Windows Phone wilt proberen, dan is een eenjarig contract met een 900 wel een veilige test. Ik denk dat de 920 nog wel aardig aan de prijs gaat worden met een 1 jarig abo (lees: dat is mijn dilemma)

Tjielp... een vogel.

• Roet
Kan je dan niet beter gewoon de 820 pakken? Lijkt mij dan logischer in ieder geval. Iets minder kwijt maar wel een recent toestel.

• justice strike
Caelorum schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:36:
[...]
Overigens is direct contact ook niet nodig tussen telefoon en station. De standaard die wordt gebruikt voorziet in draadloos opladen tot max. 40cm afstand.
ik dacht 40 mm. Dat komt ook wel overeen met de berichten die ik gehoord heb over dat het nu eindelijk mogelijk is om het op tafels te monteren voor coffeeshops (voorheen was het iets van 6 mm afstand die er tussen mocht zitten)

ik denk overigens dat het success van de 920 echt van de prijs gaat afhangen. De ativ s is echt een heel goed alternatief. 4.8 inch scherm maar wel even groot maar dunner als de 920. SD card met 16 of 32gb geheugen built in. Hoogstwaarschijnlijk ook wireless charging aangezien dit ook op de samsung s3 zit. User replaceable battery die een hogere capaciteit heeft en een adviesprijs van $545

Wat blijft er dan nog over voor de Lumia? super sensitive touch en de camera.

Dat zou imho dan ongeveer even duur moeten gaan worden. Maar iets zegt mij dat de lumia 920 toch wel 200 dollar meer gaat costen.

overigens nfc wordt al gebruikt. Je kunt via payter al betalen en in azie zie ik iedereen ook al rondlopen met een iphone hoesje waar een nfc chip in zit zodat ze deuren open kunnen maken en kunnen betalen. Verder heb je in de 7/11 ook al van die terminals die (volgens mij) via nfc werken. Dus het wordt zeker gebruikt en het wordt alleen maar groter.

[Voor 48% gewijzigd door justice strike op 16-09-2012 11:10]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05
justice strike schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:04:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk ook wireless charging aangezien dit ook op de samsung s3 zit.
Er zit helemaal geen wireless charging functionaliteit in de Ativ van Samsung. Het toestel heeft ook andere specs dan de S3.

Web Enrichment

• Niet online
Wietsee. schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:52:
[...]

Er zit helemaal geen wireless charging functionaliteit in de Ativ van Samsung. Het toestel heeft ook andere specs dan de S3.
De ATIV S lijkt qua specs heel erg op de S3 (zij het de US versie van de S3) en ook best wel op de 820

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 16-09-2012 12:51]

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Als ik volgend jaar een nieuw toestel koop ga ik weer voor een Nokia Lumia, en zeker niet voor een Samsung.

Waarom?

Software - exklusive Nokia Collection:
Nokia Music - gratis muziek streaming
Nokia Drive (gratis offline navigatie)
Nokia Maps
Nokia Music (gratis streaming/offline muziekmix)
Nokia City Lens (integreatie met maps en drive)
Nokia Creative Studio en Camera Extras
Nokia Reading (straks met een soort FlipBoard/Google Currents achtig RSS reader)
Nokia Smart Shoot
.. en meer.

Hardware:
* Wireless charging - en betaalbare accessoires (voor mij een killer feature)
* PureView, OIS
* PureMotion HD+-scherm met Super Sensitive Touching
* Mooie en degelijke behuizing en afwerking (geen plastic flutding)
* Rich Recording

Prijs:
Adviesprijs voor de 920: 549 €
(Adviesprijs voor de 820: 449 €)

Het bedrijf:
* Goede ondersteuning van WP
* De service - Nokia Care Points
... en voor mij persoonlijk heel belangrijk, ik ben iemand die hecht aan ethische en morele waarden:
http://www.nokia.com/global/about-nokia/people-and-planet/

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 17:45
shyblue schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:58:
... en voor mij persoonlijk heel belangrijk, ik ben iemand die hecht aan ethische en morele waarden:
http://www.nokia.com/global/about-nokia/people-and-planet/
Elk bedrijf heeft een mooi stukje over CSR op hun website. Daar is Nokia niet speciaal in.

Anoniem: 230001

Dat NFC gebeuren zou dit jaar toch uitgerold gaan worden door de Nederlandse providers? Mij lijkt het wel handig, ook bij bv parkeerautomaten.

Dat draadloos opladen kan best handig zijn. Bij de Sensation moet je het stekkertje aan de zijkant er in stoppen en dat zit op een ontiechelijke k*t plek. Als je gebeld wordt zit dat stekkertje in de weg.

Daarnaast heb ik ook al gelezen dat het draadloos opladen de volgende stap kan zijn in de service van bv die rood-gele hamburgerketen naast het gratis wifi. Elke tafel krijgt dan een bepaald deel (bv het midden) waar je tijdens het eten je telefoon weer wat bij kunt laden. Als dit een succes wordt volgt Apple vanzelf, nu zien ze het nut er nog niet van in omdat een laadmat weer een aparte oplader is die je ook in het stopcontact moet steken. Naar mijn mening maakt dat niets uit, een stekker is een stekker en wat er aan de andere kant van het snoertje zit boeit dan niet zo.

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 16-09-2012 14:20. Reden: Typo]

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 80466 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:44:
[...]

De ATIV S lijkt [...] best wel op de 820
Echt niet.

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
fruitbakje schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:16:
[...]

Elk bedrijf heeft een mooi stukje over CSR op hun website. Daar is Nokia niet speciaal in.
Dat weet ik. En bij Samsung en Apple weet ik precies, hoe ze in elkaar zitten. Sorry, dat ik het hier niet meer kan uitleggen, mijn Nederlands is helaas niet voldoende. Samsung trouwens nog erger dan Apple.
Pagina: 1 2 3 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee