[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.438 views

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Hey allen!! Ik heb ook m'n bedenkingen over m'n batterij !! Heb m een keer laten drainen totdat ie leeg was! Daarna aan de bijgeleverde lader gehangen! Na iets meer dan 1uur15 geheel vol!! Dit kan toch niet goed zijn?! Zit nu 7 uren later met wat internet pagina's geladen/10 whatsappjes/5 sms / en 15 minuten bellen nog maar op 48% !!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Popmart1970 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:10:
Hey allen!! Ik heb ook m'n bedenkingen over m'n batterij !! Heb m een keer laten drainen totdat ie leeg was! Daarna aan de bijgeleverde lader gehangen! Na iets meer dan 1uur15 geheel vol!! Dit kan toch niet goed zijn?! Zit nu 7 uren later met wat internet pagina's geladen/10 whatsappjes/5 sms / en 15 minuten bellen nog maar op 48% !!!
zelfde hier... Opladen duurt behoorlijk lang. Sinds 01:00 uit lader gehaald en had een uurtje terug ongeveer 10% over. (licht gebruik alleen 1 mail verstuurd en heel soms whatsapp). Ik merk ook dat mn tril functie los zit. Ik ga hem toch maar eens opsturen binnenkort. Hoelang ben ik mn telefoon ongeveer kwijt als ik het opstuur?
Popmart1970 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:10:
l920 is inderdaad in iets meer dan een uur opgeladen. Tevens is het niet raar dat je telefoon in 7 uur leeg is. Vollop internetten met daarbij gebruik van 3g is nou eenmaal belastend voor een smartphone (vooral met slecht bereik). Zit je op wifi zal je merken dat je veel langer met je accu kan doen.

Daarbij raad ik het af om je accu helemaal leeg te drainen, als je wilt dat je accu 2 jaar nog meegaat zou ik dat niet dagelijks doen.

Mijn lumia heb ik maar aangemeld bij Nokia care center. Ik weet niet wat er precies mis ging met het flashen (want dat kon ik niet eens uitvoeren), maar mijn telefoon start nog steeds niet op. Iemand een idee hoelang ik hem ongeveer kwijt ben? Ik heb een iphone4 nu te leen van mijn broer en wil daar persoonlijk zo kort mogelijk gebruik van maken :X

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 22-03-2013 20:32 ]

Verwijderd

Ben sinds 2 maart in bezit van een Lumia 920. Morgen gaat hij na amper 3 weken gebruik weg voor "reparatie".

Vanaf dag 1 liep hij constant vast. Als ik hem een tijdje niet had gebruikt, dan was er niks meer, alleen nog zwart schem. Een zachte reset was nog de enige optie. Dat begon met 1 keer in de 2 á 3 dagen, later werd het 2 á 3 keer per dag.

Van de week terug naar de winkel geweest waar ik te horen kreeg dat ze hem enkel konden opsturen. Een andere optie was de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Om te beginnen voor de laatste optie gekozen, maar zonder resultaat. Na anderhalve dag kwam weer het zelfde probleem. Overigs kan ik ook niet gebeld worden als hij vasthangt.

Nou ben ik niet zo'n fan van dat opsturen. Heb een oude telefoon ook eens laten opsturen wegens een software fout en die kwam in precies dezelfde staat weer terug. Volgens de winkel heb ik pas recht om een vervangend toestel indien de huidige 3 keer op reparatie is geweest.

Baal er echt gigantisch van, vind het een heerlijk toestel in gebruik en heeft alle optie's die ik verlang van een telefoon.

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 18:08
Zo vandaag me eerste vast loper gehad, drukte de camera knop in vanuit standby hij kwam te voorschijn en liep gelijk vast, ook was me op gevallen dat ik van huis naar werk ongeveer 11% batterij verstook met 3g aan, en op me werk ongeveer 10% en op de terug weg bijna 25%, het rare is dat ik 3 uur totaal reis dat kost dus 36% batterij, op me werk 10% terwijl ik daar 8 1/2 uur was... Tijdens het reizen luister ik muziek via een offline playlist van spotify heb 3g aan. Op me werk staat 3g uit wifi aan (ook in standby) en whatsapp ik alles bij elkaar, telefoneer ik ruim 2 uur en zit ik tussen door nog mail op te halen enz, en dat verbruikt bijna niks?

[ Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 22-03-2013 22:15 . Reden: typo's ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:
Ben sinds 2 maart in bezit van een Lumia 920. Morgen gaat hij na amper 3 weken gebruik weg voor "reparatie".

Vanaf dag 1 liep hij constant vast. Als ik hem een tijdje niet had gebruikt, dan was er niks meer, alleen nog zwart schem. Een zachte reset was nog de enige optie. Dat begon met 1 keer in de 2 á 3 dagen, later werd het 2 á 3 keer per dag.

Van de week terug naar de winkel geweest waar ik te horen kreeg dat ze hem enkel konden opsturen. Een andere optie was de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Om te beginnen voor de laatste optie gekozen, maar zonder resultaat. Na anderhalve dag kwam weer het zelfde probleem. Overigs kan ik ook niet gebeld worden als hij vasthangt.
Precies voor dit probleem is de nieuwe firmware update uitgevoerd. Die had je nog niet op 2 maart en is ook nog niet vanzelf voorbij gekomen. Probeer je toestel te updaten via NCS. Er staat genoeg over te lezen. De laatste versie gaat je waarschijnlijk helpen en dat is altijd sneller dan opsturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bunker37 op 22-03-2013 23:00 ]

Verwijderd

Bunker37 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:59:
[...]

Precies voor dit probleem is de nieuwe firmware update uitgevoerd. Die had je nog niet op 2 maart en is ook nog niet vanzelf voorbij gekomen. Probeer je toestel te updaten via NCS. Er staat genoeg over te lezen. De laatste versie gaat je waarschijnlijk helpen en dat is altijd sneller dan opsturen.
Oke, shoot me... Updaten via NCS? Waar moet ik hiermee beginnen?

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:09:
[...]

Oke, shoot me... Updaten via NCS? Waar moet ik hiermee beginnen?
Niet als je niet weet hoe het moet. Je loopt de kans je toestel te bricken indien je verkeerde handelingen verricht.

Verwijderd

Wietsee. schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:32:
[...]

Niet als je niet weet hoe het moet. Je loopt de kans je toestel te bricken indien je verkeerde handelingen verricht.
In dat geval breng ik hem morgen maar weg. Kan toch niet optimaal gebruik maken van het toestel, dus kan ik hem net zo goed laten opsturen.
Wietsee. schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:32:
[...]

Idd ik zou niet zomaar iets gaan doen echt goed lezen voordat je flashed. Ik heb veel met wm6.5, android en met custom rom op wp7,8 gehobbyd, maar het blijft voor mij een raadsel hoe ncs mijn l920 om zeep heeft geholpen terwijl hij nog geen flash had uitgevoerd...

Je toestel bricken had ik liever gehad, dat kan je namelijk nog verhelpen.

Verwijderd

Misschien een domme vraag van mijn kant:

Zelf nieuwe firmware erop zetten kan het einde van je toestel betekenen als je, zoals in mijn geval, niet weet wat je doet. Maar wat doen ze dan met het toestel als het word opgestuurd? En hoe kan ik zien of er uberhaupt iets mee gedaan is als ik hem terug heb? Heb nu even m'n IMEI code en de firmware versie voor mezelf opgeschreven.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:57:
Misschien een domme vraag van mijn kant:

Zelf nieuwe firmware erop zetten kan het einde van je toestel betekenen als je, zoals in mijn geval, niet weet wat je doet. Maar wat doen ze dan met het toestel als het word opgestuurd? En hoe kan ik zien of er uberhaupt iets mee gedaan is als ik hem terug heb? Heb nu even m'n IMEI code en de firmware versie voor mezelf opgeschreven.
Opsturen bied je geen garantie. Soms maken ze iets, soms updaten ze je toestel en soms krijg je hem vrijwel hetzelfde weer terug.

Ook de nieuwe firmware is nog niet officieel uit, dus het valt te betwijfelen dat of ze dat dan doen (nog niet elke provider heeft ook een versie, zo zag ik t-mobile nog zonder).

Wat je kunt doen is alle versienummers opschrijven, maar het kan ook dat ze iets van de hardware zelf veranderen.

Ik ben overigens niet bekend met of de nieuwe firmware al dat soort problemen oplost, maar er is een goede kans (zie hier in het topic namelijk minder klachten daarover). Bij opsturen kun je hem gerust 2 weken kwijt zijn, om vervolgens nog geen verandering te merken.

Het flashproces lijkt me op zich niet lastig. Heb het zelf ook nog niet gedaan, maar dat is meer omdat ik aardig wat applicaties heb met elk zijn eigen instellingen die ik liever niet kwijtraak. Ik twijfel nog wel omdat ze nog niet hebben laten weten wanneer ie nou eigenlijk komt (dat kan best pas ergens in april of zelfs mei zijn, mogelijk gekoppeld met een nieuwe OS update).

Zolang je je goed voorbereid op het flashproces. Alle versienummers dubbelchecked en nog verder leest op wat voor problemen de rest is gestuit, etc. Moet je nog best ver kunnen komen zonder problemen. Of misschien dat een andere tweaker je wat beter van dienst wil zijn, want het is natuurlijk zonde dat je nu niet optimaal van je telefoon gebruik kunt maken (ik ken het, een onbetrouwbare telefoon is erg irritant).

De risico's zijn dus aanwezig, maar zolang je er aandachtig mee omgaat, je goed inleest en alles dubbelchecked voor je gaat beginnen, moet het wel goed komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Ezekiel-NL schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:03:
[...]

wat je hier denk ik aan het updaten bent is NCS zelf en niet de firmware aan et downloaden.
als je NCS start , pak je product update , dan start er een nieuwe programma.
hier komt dan je telefoon te staan, en zal er ook te zien zijn dat er een nieuwere versie is die kan je dan downloaden.
Klopt... ben update van NCS aan het binnenhalen... en nu
meer dan 10 uur later is dat update-pakketje pas op 93% binnen.
Ik heb UPC maar dáár zal dit toch niet aan liggen... :)

Verwijderd

Zit nu wel te twijfelen... Toch maar opsturen en maar afwachten wat er met het toestel gedaan word, of toch even de update afwachten. Maar als dat nog een maand á 2 duurt, zit ik wel al die tijd met een "defect" toestel. Maar als ik hem opstuur loop ik de kans dat er niks mee gedaan word.

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
NCS updaten zorgde er bij mij voor dat de telefoon niet werd herkend. Updaten is ook niet nodig om aan de laatste firmware te komen.

kapot maken met ncs lijkt raar. Staat de telefoon niet toevallig in test mode nu?

mijn toestel is unbranded maar ik bel via t-mobile. Ik heb het ding geflashd en zou niet weten waarom je moet wachten op een fw release specifiek voor t-mobile..

download ncs uit de link een aantal posts terug.
ncs niet updaten.
telefoon met usb verbinden
eerst backup maken en screen shots van je home screen en op skydrive zetten
dan volgens de beschrijving in de link de 821 fw downloaden
daarna je toestel flashen door refurbish te kiezen
als dat fout gaat, wat eigenlijk niet kan, kun je je toestel altijd nog opsturen.
als het goed gaat, heb je over een uur een up2date toestel die als het goed is niet meer vastloopt.

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb mijn toestel op 6 maart op laten halen (bol.com) en volgens de status pagina bevindt hij zich, sinds 12 maart al, bij de Nokia Repair Service. Tot op heen nog geen zicht op wanneer ik hem terug krijg. Vermelde problemen waren rattle, freezes, backlight leakage en proximity sensor.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:14:
Zo vandaag me eerste vast loper gehad, drukte de camera knop in vanuit standby hij kwam te voorschijn en liep gelijk vast
Dit heb ik ook, was niet de eerste keer, denk een firmware bug dan. Blijkbaar eerst unlocken en dan de camera activeren.

Hopelijk komt de officiële update van WP8 snel, betere accuduur is nooit weg :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• vl_leo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-01 08:39
Hoi allemaal,
Even wat ervaringen delen.
Ik heb m'n 920 nu een anderhalve maand, via expansys aangekocht.
Toestel kwam blijkbaar uit Engeland, had al de laatste update
en leek al gebruikt aangezien er ergens in de settings een onbekend telefoonnummer stond.
Maakte verder niets uit, want hij werkte perfect met mobile vikings en nu met proximus.
Men had er een europese lader bijgedaan van expansys zelf.
Met die lader heb ik wel een probleem, hij laadt het toestel perfect op,
maar ik kan m'n lumia niet gebruiken tijdens het laden aangezien het touchscreen dan na een tijdje niet meer reageert.
Bij het laden via usb heb ik daar geen last van en kan ik hem gewoon gebruiken.
Met licht gebruik, wifi aan, data aan (3g), bluetooth aan(1 uurtje per dag effectief verbonden met de autoradio),nfc uit en locatie aan haal ik net 48 uur.(nog 10 a 15% over)
Whatsapp gebruik ik niet.
Ik had ook een wireless lader besteld, deze is donderdag aangekomen en werkt perfect,
geen gepruts met usb kabeltjes.
De tijd om te laden is niet noemenswaardig langer en het is makkelijker om tussendoor even bij te tanken indien nodig.
Voor diegene die er wat aan heeft, volgende data.
best.syst. 8 0 10211 204
rev. firmware 1232 5951 1249 1004
rev. hardware 1 0 0 0
softw. radio 1 0 202075 3
chip soc ver. 8960
als provider staat hier nog steeds CV GB, zal dus wel via die provider op de markt gegooid zijn.
Ben zeer tevreden over het toestel, er komen regelmatig diverse updates binnen, de software van nokia is zeker een +++
WP8 kan nog wel wat verbeteringen gebruiken maar ik twijfel er niet aan dat dit op zijn pootjes terecht komt.
Apps ... zoals dat tegenwoordig heet boeien me niet erg,
ik ben de tijd van prullaria en spelletjes voorbij en asphalt 7 doet me steevast in de berm belanden :-)
Nog een nutteloze tip ... voor de mensen die met laswerkzaamheden bezig zijn,
hou je telefoon uit de buurt, die spettertjes branden zich door je broek heen vast in je scherm.
grts Leo

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Hier ook nog wat ervaringen. Ik had in het begin best regelmatig wat vastlopers maar nadat ie voor een body beschadiging bij Arvato is geweest heb ik nu 2 weken lang zero problemen meer. Ik begon steeds meer m'n twijfels te krijgen over de 920, maar nu deze het weer zo goed doet, is het echt een top toestel. Zeker de combinatie met een CC-1043 cover is een aanrader, zit als gegoten! _/-\o_

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Kan iemand mij eens uitleggen wanneer mijn toestel gebruik maakt van de 3G dataverbinding.

Nu ben ik verbonden met WIFI maar zie links boven toch nog G of 3G staan.

Ik ben duidelijk in de war :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37
PvtMashkov schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:38:
Kan iemand mij eens uitleggen wanneer mijn toestel gebruik maakt van de 3G dataverbinding.

Nu ben ik verbonden met WIFI maar zie links boven toch nog G of 3G staan.

Ik ben duidelijk in de war :P
Als Wifi aan staat gebruik je Wifi, als Wifi uit staat gebruik je 3G.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Nou maak hier een dag gebruik van een iphone 4 (leen toestel) en heb nu al voor elkaar gekregen om het toestel vast te laten lopen. Nota bene bij het installeren van whatsapp. Hopelijk krijg ik snel bericht van NCS en kan ik hem opsturen, want dit is gewoon drama...

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:18
Misschien een hele suffe vraag. In de regio is KPN druk bezig met de uitrol van het 4G netwerk wat ik zo gelezen heb. Ik merk nu dat ik ook op mijn telefoon ipv 3g H+ heb staan. Dit is dus het snellere netwerk?

In de instelling op mijn Lumia kan ik bij toegangspunt kiezen tussen KPN/Hi Internet en kpn/Hi 4g LTE.

Moet ik hier dan ook iets omzetten? En bij mobiel netwerk bij Hoogste verbindingssnelheid? Die staat nu standaard op 3g moet die dan ook op 4g worden gezet?

Hmm ik lees nu net dat H+ buiten Amerika niet als 4g wordt gezien, maar waarom zie ik het dan nu opeens wel?

[ Voor 10% gewijzigd door mknoppert op 24-03-2013 11:01 ]

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
mknoppert schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:45:
Misschien een hele suffe vraag. In de regio is KPN druk bezig met de uitrol van het 4G netwerk wat ik zo gelezen heb. Ik merk nu dat ik ook op mijn telefoon ipv 3g H+ heb staan. Dit is dus het snellere netwerk?

In de instelling op mijn Lumia kan ik bij toegangspunt kiezen tussen KPN/Hi Internet en kpn/Hi 4g LTE.

Moet ik hier dan ook iets omzetten? En bij mobiel netwerk bij Hoogste verbindingssnelheid? Die staat nu standaard op 3g moet die dan ook op 4g worden gezet?

Hmm ik lees nu net dat H+ buiten Amerika niet als 4g wordt gezien, maar waarom zie ik het dan nu opeens wel?
Je moet hem niet op de 4g LTE zetten. Dat had ik na een system restore ook gedaan. Onderweg in de auto merkte ik op dat internet het helemaal niet deed. Na wat zoeken terug kunnen switchen op KPN/Hi Internet en toen werkte alles weer.

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Na het updaten naar de laatste firmware (1308.0003) ziet Windows Store geen updates meer.
Heeft iemand anders daar ook last van, of, vind hij juist wel nog updates voor apps?

Als ik zelf naar een app in de store ga, waar een update van is, kan ik wel gewoon updaten - maar ik krijg dus geen bericht dat er updates voor apps zijn.

Niet echt werkbaar om zelf continu alle apps handmatig te controleren.

Ben dus benieuwd af anderen wel correct update notificates krijgen, of ook niet?

In mijn geval waren er o.a. bv heel veel van de Nokia apps waarvan ik geen update notificaties voor kreeg, bv deze van de volgende link:

http://www.wpcentral.com/...number-system-app-updates

Maar, ook bij andere, 'gewone' apps.

• Martinspire
Seven_PRX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:36:
Na het updaten naar de laatste firmware (1308.0003) ziet Windows Store geen updates meer.
Heeft iemand anders daar ook last van, of, vind hij juist wel nog updates voor apps?

Als ik zelf naar een app in de store ga, waar een update van is, kan ik wel gewoon updaten - maar ik krijg dus geen bericht dat er updates voor apps zijn.

Ben dus benieuwd af anderen wel correct update notificates krijgen, of ook niet?

In mijn geval waren er o.a. bv heel veel van de Nokia apps waarvan ik geen update notificaties voor kreeg, bv deze van de volgende link:

Al een keer opnieuw opgestart? Het kan overigens wel voorkomen dat ie even niet meer update, maar dat komt vaak wel weer terug.

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Seven_PRX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:36:

Na het flashen van een update moet de telefoon zich terug registreren bij de update service van Microsoft. Dit kan tot 3 of 4 dagen duren. Ik had hetzelfde probleem na Portico te flashen :). Gewoon even wachten.

• Seven_PRX
  • Laatst online: 23-12-2025
Thanks, als het idd een paar dagen kan duren, dan moet dat dan maar. Was bang dat het met specifiek iets met deze firmware te maken had, en zich dus ook niet zomaar zou oplossen :)

En @Martinspire: ja, meerdere malen al ;-)

Ik wacht het tot vrijdag wel af, als ik dan geen nieuwe updates voor andere apps zie, zal ik wel weer verder zoeken :)

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 15:56
Seven_PRX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:54:
Thanks, als het idd een paar dagen kan duren, dan moet dat dan maar. Was bang dat het met specifiek iets met deze firmware te maken had, en zich dus ook niet zomaar zou oplossen :)

En @Martinspire: ja, meerdere malen al ;-)

Ik wacht het tot vrijdag wel af, als ik dan geen nieuwe updates voor andere apps zie, zal ik wel weer verder zoeken :)
Overigens denk ik dat Microsoft bij (grote) apps, net zoals bij nieuwe firmwares, deze ook geleidelijk uitrolt om de servers niet te zwaar te belasten. Kan zijn dat je nieuws leest over updates met Lumia's met andere product / firmware nummer.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Weet iemand of de apps als Nokia drive en City lens veel data op de achtergrond slurpen?

Vrijdag heb ik mijn telefoon geflasht en er niet aan gedacht die apps uit te schakelen bij achtergrondtaken.
nu kreeg ik afgelopen nacht er sms dat m'n datalimiet was bereikt. Volgens mijn verbruik 750 mb verbruikt die dag!! Heb m'n telefoon amper aangeraakt die dag. Vind dit heeeeeel erg vaag. Had ineens ook 1,2gb tijdelijke bestanden op m'n telefoon. Kan helaas niet achterhalen welke app het was maar dacht meldt het hier wel. Een aantal Nokia apps en photostream, amazing weatjer en flitsnav stonden verser aan. Maar dat staan deze altijd...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• peerke63
In NCS is mijn toestel wél zichtbaar maar niet upgradable :(
Ik moet ook inloggen om online te gaan met NCS maar ik neem aan dat dát niet nodig is sinds de files local staan

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb sinds vorige week een gele lumia 920 maar ik heb een probleem. Mijn scherm is aan flikkeren op willekeurige momenten bij sommige kleuren (best wel veel). Mijn vraag is zou dit software matig zijn of hardware?

• Martinspire
Reaper.JA2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:57:
[...]

Overigens denk ik dat Microsoft bij (grote) apps, net zoals bij nieuwe firmwares, deze ook geleidelijk uitrolt om de servers niet te zwaar te belasten. Kan zijn dat je nieuws leest over updates met Lumia's met andere product / firmware nummer.
Denk dat dat met die servers wel meevalt. Windows Update servers zijn volgens mij het meest belast en dat draait inmiddels ook prima. Xbox updates van games en releases in de marketplace gaan ook altijd vrijwel gelijk met prima snelheden. Dus wat dat betreft zal het wel meevallen. Ik denk eerder dat het is bedoelt om de telefoon alleen op vaste tijden te laten controleren om dataverkeer van de telefoon zelf te besparen.
Scrisissszzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:33:
Weet iemand of de apps als Nokia drive en City lens veel data op de achtergrond slurpen?

Vrijdag heb ik mijn telefoon geflasht en er niet aan gedacht die apps uit te schakelen bij achtergrondtaken.
nu kreeg ik afgelopen nacht er sms dat m'n datalimiet was bereikt. Volgens mijn verbruik 750 mb verbruikt die dag!! Heb m'n telefoon amper aangeraakt die dag. Vind dit heeeeeel erg vaag. Had ineens ook 1,2gb tijdelijke bestanden op m'n telefoon. Kan helaas niet achterhalen welke app het was maar dacht meldt het hier wel. Een aantal Nokia apps en photostream, amazing weatjer en flitsnav stonden verser aan. Maar dat staan deze altijd...
De meeste nokia apps doen vrijwel niets op de achtergrond, maar bepaalde weer-apps e.d. kunnen wel updaten. Echter is 750mb wel veel (een gemiddelde weer-app zal niet boven de paar mb uitkomen per maand), dus ik vermoed dat er iets anders online is gegaan. Maar misschien heb je aanstaan dat je telefoon in standby niet via wifi blijft verbonden en daardoor allerlei zaken (onnodig) via 3g aan het doen is. Grote kans dat je dus beter bij de Wifi instellingen aan kunt zetten dat ie zijn verbinding gewoon vasthoudt (iets wat whatsapp dus ook al, zij het met een bug, doet). Het kost je wel wat meer batterij, maar scheelt je weer in dataverkeer van de provider.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 24-03-2013 20:53 ]

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 11:18
Hoe kan je je dataverbruik in de gaten houden ? Ik zie geen mb meter in de store staan ...

• peerke63
bij Navifirm zie ik wel een update staan voor mijn kpn-toestel. (RM821_1232.5957.1308.0003_RETAIL_eu_netherlands_447_03_148269_prd_signed).
Helaas alleen dat mijn toestel zelf 'm nog niet ziet :(
Via NCS vind ik toch iets te veel gedoe achteraf. Hoop dat mijn toestel snel wil updaten

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

mrsar

waar een sar is,is een wodka

picardo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:21:
Hoe kan je je dataverbruik in de gaten houden ? Ik zie geen mb meter in de store staan ...
is er nog niet :(

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

picardo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:21:
Voor kpn gebruik ik belstatus, die geeft precies het verbruik aan

• zonoskar
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:47:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds vorige week een gele lumia 920 maar ik heb een probleem. Mijn scherm is aan flikkeren op willekeurige momenten bij sommige kleuren (best wel veel). Mijn vraag is zou dit software matig zijn of hardware?
Het zou hardware kunnen zijn. Zet je helderheid eens op handmatig (laag/midden of hoog). Als het dan nog flikkert zal het wel iets hardware matigs zijn. Anders heb je last van de helderheidsbug. Je zou dan een soft reset moeten doen in een donkere ruimte.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• shizzniz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09-2023
Nokia Lumia 920 crash/reboot tijdens telefoongesprek.

Sinds een week heb ik de Lumia 920 in gebruik.

Fimware: 1232.5957.1308.0003
RM-821_eu_netherlands_315

De telefoon reboot meerdere malen per dag en de reboot vindt met name plaats tijdens een willekeurig moment in een telefoongesprek. Dit kan zijn na een paar minuten in het telefoongesprek of al tijdens het overgaan voor het daadwerkelijke gesprek. Maar dat de telefoon crashed en reboot tijdens een telefoongesprek is een feit.

Ik wil graag benadrukken dat het niet gaat om de freeze waar ik al heel veel over heb gelezen, maar om een reboot waarna de telefoon weer prima functioneert tot het volgende telefoongesprek.

Daarnaast reboot de telefoon ook soms random in mijn broekzak.

Heeft iemand de zelfde ervaring en eventueel een oplossing voor dit probleem?

• peerke63
Geen ervaring mee maar ik zou bijna denken... ik wacht wel met updaten....

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
oef wat een deceptie dat nokia hoesje (http://www.bol.com/nl/p/n...20-rood/9200000010664879/) .. Zorgt bij mij voor slijtageplekken op het toestel.. Achterop zitten aantal kleine plekjes, en net boven het scherm ook.. Verdomme.. Toetsel net 3 weken oud.. Ziet er uit alsof het al half jaar, jaar oud is... Ook minuscule krasjes op de achterkant.. Het gaat hier om rode versie van de lumia 920 in combi met 't officiële nokia hoesje..

[ Voor 15% gewijzigd door Bart_GR op 25-03-2013 09:25 ]

• ldehoogh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
shizzniz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:24:
Nokia Lumia 920 crash/reboot tijdens telefoongesprek.

Sinds een week heb ik de Lumia 920 in gebruik.

Fimware: 1232.5957.1308.0003
RM-821_eu_netherlands_315

De telefoon reboot meerdere malen per dag en de reboot vindt met name plaats tijdens een willekeurig moment in een telefoongesprek. Dit kan zijn na een paar minuten in het telefoongesprek of al tijdens het overgaan voor het daadwerkelijke gesprek. Maar dat de telefoon crashed en reboot tijdens een telefoongesprek is een feit.

Ik wil graag benadrukken dat het niet gaat om de freeze waar ik al heel veel over heb gelezen, maar om een reboot waarna de telefoon weer prima functioneert tot het volgende telefoongesprek.

Daarnaast reboot de telefoon ook soms random in mijn broekzak.

Heeft iemand de zelfde ervaring en eventueel een oplossing voor dit probleem?
Jammer genoeg heb ik hetzelfde probleem. Ook na de laatste update had ik dit probleem nog.
Zelfs als er geen apps op de telefoon staan en alle achtergrond taken uitstaan etc. reboot hij het nog steeds. Dus hij gaat terug voor garantie.

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 07:45
Is hier iemand in bezit van de Parrot asteroid smart? Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen, maar kan nergens vinden of tethering over bluetooth ook werkt met de Lumia 920.

Volgens de site van Parrot is er geen ondersteuning voor bluetooth tethering met de 920, maar wellicht hebben gebruikers een andere ervaring.

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik lees dat er nieuwe firmware is. Als iPhone gebruikers doen we dat door in het menu op update te klikken waarna het toestel zelf gaat downloaden en flashen.

Op mijn 920 kan ik dit niet vinden. Of moet dat old school zoals we dan in 2000 ook al deden? PC met kabeltje?
Edje_Kroketje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:47:
Ik lees dat er nieuwe firmware is. Als iPhone gebruikers doen we dat door in het menu op update te klikken waarna het toestel zelf gaat downloaden en flashen.

Op mijn 920 kan ik dit niet vinden. Of moet dat old school zoals we dan in 2000 ook al deden? PC met kabeltje?
Op Instellingen drukken, naar beneden scrollen en zoeken naar het kopje updates?

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
ja ok maar hij gaat niet nieuwe firmware flashen. Mijn versie is 1232.5951.1249.2001 Dat is toch wat anders dan dat ik boven zie staan.

• Scrisissszzz
Edje_Kroketje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:54:
ja ok maar hij gaat niet nieuwe firmware flashen. Mijn versie is 1232.5951.1249.2001 Dat is toch wat anders dan dat ik boven zie staan.
Nokia brengt hun updates per land en dan per aanbieder uit. voor een OTA update zijn 'wij' nog niet aan de beurt. De firmware is wel te downloaden. Iedereen hier heeft zijn toestel dus handmatig geflasht. Wil je dat niet doen, zul je moeten wachten tot de update OTA beschikbaar wordt gesteld.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Als de update er nog niet is voor je telefoon krijg je hem niet. Zo simpel is het. Dat is het ook met je I-device.
Wachten tot je provider de update vrijgeeft, daar komt het op neer.

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 25-03-2013 11:15 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Martinspire
Scrisissszzz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Nokia brengt hun updates per land en dan per aanbieder uit. voor een OTA update zijn 'wij' nog niet aan de beurt. De firmware is wel te downloaden. Iedereen hier heeft zijn toestel dus handmatig geflasht. Wil je dat niet doen, zul je moeten wachten tot de update OTA beschikbaar wordt gesteld.
De firmware is nog helemaal niet uit. Wat er online staat is een nieuwe firmware waarbij het nog maar de vraag is of dat de versie is die binnenkort gepushed gaat worden. Dit alles gaat via een tool die eigenlijk alleen voor Nokia zelf bestemt is.

Zolang de firmware nog niet wordt vrijgegeven en gepushed naar je toestel, kun je hem natuurlijk nog niet downloaden. Het is dan ook op dit moment niet te vergelijken met Apple, omdat deze versie gewoonweg nog niet uit is.

Nog even geduld dus voor wanneer deze dus wordt vrijgegeven. Overigens mis je er niets aan, dus als je geen problemen hebt met je toestel is het ook niet nodig om te updaten.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Bart_GR schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:24:
oef wat een deceptie dat nokia hoesje (http://www.bol.com/nl/p/n...20-rood/9200000010664879/) .. Zorgt bij mij voor slijtageplekken op het toestel.. Achterop zitten aantal kleine plekjes, en net boven het scherm ook.. Verdomme.. Toetsel net 3 weken oud.. Ziet er uit alsof het al half jaar, jaar oud is... Ook minuscule krasjes op de achterkant.. Het gaat hier om rode versie van de lumia 920 in combi met 't officiële nokia hoesje..
Ik heb net twee van deze hoesjes besteld..weet je zeker dat het daar door komt? Ik heb op mijn lumia 800 heel lang het meegeleverde hoesje gebruikt en daar kwam echt geen schade van....

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Folkifoon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb net twee van deze hoesjes besteld..weet je zeker dat het daar door komt? Ik heb op mijn lumia 800 heel lang het meegeleverde hoesje gebruikt en daar kwam echt geen schade van....
Ik betwijfel het, ik heb daar totaal geen last van... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij dat ook niet kan hebben, maar het is niet echt een scherp materiaal ofzo..

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:08
Heb de zwarte Lumia 920 met een grijze cc-1043 soft cover er om heen. Net gecontroleerd: geen enkel krasje of andere beschadiging.

Open deur: Je moet natuurlijk een superschone Lumia 920 in een superschone cover steken, dus zonder bijvoorbeeld broodkruimels nog op de Lumia.

Ben tot nu toe best tevreden over de cc-1043, denk er zelfs over om er nog een te bestellen in een andere kleur, gewoon om zo nu en dan te zorgen voor de broodnodige afwisseling.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Folkifoon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook wat beschadigingen dankzij het hoesje.. Waarschijnlijk door stof wat er tussen is gekomen.

Helaas. Ziet er niet meer als nieuw uit. Volgend jaar maar een nieuwe back cover bestellen.

https://www.youtube.com/@droommotor

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
4de vastloper zojusit in 1 week, komen hier nog updates voor?
telefoon was gewoon zwart oogt niet stabiel
soft reset was enigste oplossing zucht

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
mrcosmo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:31:
4de vastloper zojusit in 1 week, komen hier nog updates voor?
telefoon was gewoon zwart oogt niet stabiel
soft reset was enigste oplossing zucht
Voor mij geldt hetzelfde, afgelopen 4 dagen dagelijks een vastloper gehad :/

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb het belkin hoesje. Stevig en ziet er goed uit. Aanrader wat mij betreft

Verwijderd

Boomlaars schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Ik heb het belkin hoesje. Stevig en ziet er goed uit. Aanrader wat mij betreft
Ik heb geen hoesje, en toestel (december) nog helemaal als nieuw! Ik ben ook van mening dat een toestel met zo'n mooi ontwerp helemaag geen hoesje verdiend :)

en, ik heb in al die maanden nog nooit een vastloper o.i.d. gehad!

• Bart_GR
  • Niet online
Heb het hoesje er nu ook niet meer om , en het werkt toch wat fijner zonder hoesje :-)
Nokia care center website werkt geweldig joh... Heb mijn telefoon vrijdag aangemeld, nog steeds geen email gekregen om hem op te sturen. Vandaag een medewerker aan de lijn gehad en die zei dat ik mijn browser geschiedenis moest verwijderen(inc cookies), dat maar uiteindelijk gedaan (alsof dat gaat helpen) en een nieuwe ticket aangemaakt.

Weer precies hetzelfde, ontvang geen email. Straks maar opnieuw bellen :?

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb zelf Telfort abo (dus telefoon wordt geleased). Via Telfort mijn telefoon teruggestuurd voor reparatie. Hopelijk daarna geen last meer van probleem met de proximity sensor. Daarnaast leek ook mijn oortelefoon kapot. Een beroerde prestatie voor een nieuwe telefoon met een gebruiksduurd van minder dan 2,5 maand.

De tijdelijke telefoon (lumia 610) die ik heb gekregen om de reparatietijd te overbruggen is echt een onding. Misschien heeft het te maken met enkele device settings, maar ik kan geen updates installeren, niet bij mijn backups (waaronder dus ook mijn telefoonboek). Nog een paar weken afzien vermoed ik.

Door dit alles merk ik wel hoe geweldig ik de 920 vind, ondanks zijn gebreken.

Storyteller @ soundcloud

• iVibes
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Gebruik de CC-1043 covers al geruime tijd (en grijze en een cyan versie) voor m'n gele L920 en totaal geen last van slijtageplekken. Lijkt me ook een beetje sterk aangezien ze vrij soft zijn...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Toevallig iemand hier die de Weather Wallpaper App gebruikt en waarbij er wel gewoon netjes icoontjes op het lockscreen getoont worden i.c.m. een eigen achtergrond?

Weather Wallpaper

• mrcosmo
beetje genant maar hoe zet ik eigenlijk foto's op de lumia ?
Of gebruikt nokia nog steeds een nokia studio install ?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

mrcosmo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:05:
beetje genant maar hoe zet ik eigenlijk foto's op de lumia ?
Of gebruikt nokia nog steeds een nokia studio install ?
Verkenner? USB? Bluetooth?

• mrcosmo
is er niet zoiets als een iTunes achtig iets?

• PvtMashkov
mrcosmo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:09:
Zune maar wordt niet meer door ontwikkeld door Microsoft :(

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:17
Er is een applicatie die heet (erg toepasselijk) Windows Phone.
Daarmee kan je de boel synchroniseren.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• PvtMashkov
Remy!!!! schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:11:
Maar bied (nog) niet alle wegenste mogelijkheden

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

mrcosmo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:09:
*klik* of *klikkerdeklik*

[ Voor 15% gewijzigd door iVibes op 25-03-2013 15:20 ]

• Martinspire
PvtMashkov schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Zune maar wordt niet meer door ontwikkeld door Microsoft :(
Die werkt ook niet meer met WP8. Daarvoor moet je bij de echte Windows Phone applicatie zijn.

Een andere manier is Skydrive. Als het je echt alleen om het bekijken gaat, dan is Skydrive handiger want daarmee hou je gewoon een kopie van een directory uit Windows Verkenner op je telefoon. Skydrive is bovendien geïntegreerd met de foto-hub. Elke directory met foto's is zichtbaar in je albums van je foto's.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 25-03-2013 16:05 ]

• mrcosmo
lol die krijg ik niet geinstaleerd (windows setup was interrupted) en dat op een win7 laptop

kan het nog een keer op een windows 8 proberen

*zucht*

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Wat ook een optie is om gewoon via verkenner de telefoon te benaderen :) ideaal !

• Scrisissszzz
WoeiWoei schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:35:
Wat ook een optie is om gewoon via verkenner de telefoon te benaderen :) ideaal !
Indeed, ideaal!! Wat was ik happy toen ik itunes kon verwijderen :D

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Volgens mij was hij hier nog niet voorbij gekomen maar dit is toch wel het betere L920 unboxing werk...

The most awesome Nokia Lumia 920 unboxing video ever

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:42:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde, afgelopen 4 dagen dagelijks een vastloper gehad :/
Bij mij gebeurde dat minimaal 4 keer per dag, daarom heb ik hem zaterdag laten opsturen voor reparatie. Mis hem nu al! ;( Van een 920 terug naar een E7 valt vies tegen....

Heb trouwens ook een CC-1043 cover voor m'n Lumia, en geen last van slijtage. Haal hem wel af en toe eraf en maak de telefoon en hoesje schoon met een brillendoekje. Want inderdaad stof ed tussen het hoesje en de telefoon zal de slijtage veroorzaken.

• peerke63
Remy!!!! schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:11:
Kan ik wel installeren maar telkens als ik mijn Lumia920 aansluit komt er een foutmelding. Dat pc en lumia niet samen kunnen werken of zoiets

Bij de dekstopversie werkt het overigens wél

Verwijderd

Nou, mijn telefoon gaat ook terug naar CB, een accuduur van nog geen 7 uur nu al lijkt me niet goed. Is het de bedoeling om ook het toestel te resetten? Hou ik daarmee wel m'n back up voor het terugzetten als ik hem terugkrijg? Ik moet namelijk m'n pincode meegeven, en heb liever niet dat iedereen bij al m'n gegevens kan komen!

Nou 3 tot 4 weken maar eens met een vervanger doen... Net nu ik gewend was...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:40:
Nou, mijn telefoon gaat ook terug naar CB, een accuduur van nog geen 7 uur nu al lijkt me niet goed. Is het de bedoeling om ook het toestel te resetten? Hou ik daarmee wel m'n back up voor het terugzetten als ik hem terugkrijg? Ik moet namelijk m'n pincode meegeven, en heb liever niet dat iedereen bij al m'n gegevens kan komen!

Nou 3 tot 4 weken maar eens met een vervanger doen... Net nu ik gewend was...
Ik had nog niet zoveel op m'n telefoon staan, dus gewoon een back-up geplaats op m'n laptop. Vervolgens overal uitgelogd, teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen pas ingeleverd bij Vodafone. Ik wil niet weten hoeveel mensen hun telefoon inleveren met alle gegevens open en bloot erop.

• Bart_GR
  • Niet online
Denzis schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:18:
[...]

Ik heb ook wat beschadigingen dankzij het hoesje.. Waarschijnlijk door stof wat er tussen is gekomen.

Helaas. Ziet er niet meer als nieuw uit. Volgend jaar maar een nieuwe back cover bestellen.
So i'm not alone! :P
De tel er schoon ingedaan, en het hoesje schoon gemaakt voordat ik de telefoon er in deed. Ik gok op dikke vette pech, aangezien niet iedereen er last van heeft.. Maar goed, het is niet dat je het gelijk ziet als je de telefoon ziet liggen. Je moet wel even iets beter er voor kijken, maar het zit er wel..

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:42
Gisteravond m'n eerste spontane reboot. Nou ja reboot. Hij kwam niet verder dan de Nokia logo.
Heb 'm dus maar een softreset gegeven. De laatste tijd is de accu echt bagger. Na 9 uur springt ie al op battery save modus.
Wat doe ik dan? Offline muziek luisteren, af en toe wassup berichten lezen en 3 of 4 keer online risk game opstarten.
Echt zwaar onder maat. Heb gisteravond maar wifi keep alive uitgezet en dat voetbal spel van gameloft eraf gegooid.
Hopen dat accu duur nu beter is.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:08
Hehe:

The Mail, Calendar and People apps are getting better

http://blogs.windows.com/...s-are-getting-better.aspx

zie hem nog niet, maar dat zou niet lang meer moeten duren

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 14:55

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

kruila schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:01:
Hehe:

The Mail, Calendar and People apps are getting better

http://blogs.windows.com/...s-are-getting-better.aspx

zie hem nog niet, maar dat zou niet lang meer moeten duren
Verkeerde topic...? :)
Ik zie ze wel en heb ze al geupdate, op m'n PC that is... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 26-03-2013 09:10 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Meer dan twee weken geen enkele freeze gehad ... vandaag wat lopen te 'tweaken' met de thema kleurtjes (blijf uiteindelijk toch bij dezelfde uitkomen iedere keer) en daarna tijdens het scrollen in een mailtje ... pang ! Daar bleef de Lumia weer hangen. Soft reset om hem weer aan de praat te krijgen ...
Je zou haast denken dat WP8 met al die kleurtjes een probleem heeft, want ik had er twee weken niet aan gezeten ... erg vreemd !

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Bart_GR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:10:
[...]

So i'm not alone! :P
De tel er schoon ingedaan, en het hoesje schoon gemaakt voordat ik de telefoon er in deed. Ik gok op dikke vette pech, aangezien niet iedereen er last van heeft.. Maar goed, het is niet dat je het gelijk ziet als je de telefoon ziet liggen. Je moet wel even iets beter er voor kijken, maar het zit er wel..
Ach ja, lekker de telefoon gebruiken en genieten van de functionaliteit. Hoesje zit er toch omheen..

https://www.youtube.com/@droommotor

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Ik ga de telefoon ook terugsturen wegens vastlopers en een leegtrekkende accu.

Daarnaast nog een vraag over de gratis lader actie. Hoe lang duurt het voordat je daar iets van hoort?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Coldcat schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:04:
Ik ga de telefoon ook terugsturen wegens vastlopers en een leegtrekkende accu.

Daarnaast nog een vraag over de gratis lader actie. Hoe lang duurt het voordat je daar iets van hoort?
Ik heb gisteren een mailtje naar die actie gestuurd. Heb het formulier 4 weken geleden opgestuurd maar nog geen reactie, ook geen ontvangstbevestiging. Ik had een zwarte besteld. Ik heb echter wel verhalen gelezen van mensen hier die hem binnen 2 dagen binnen hadden dus misschien heeft het te maken met woonplaats, voorraden, kleuren etc..

Hier overigens vanuit Utrecht. Steenworp afstand van de Meern zou je zo zeggen! :?

Verwijderd

als je het over de duvel hebt!:

Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw gegevens gecontroleerd. Uw aanvraag is in goede orde binnengekomen en verwerkt.
Voor de draadloze oplader staat u momenteel op de verzendlijst.

Ons streven is om de draadloze oplader binnen zes tot acht weken na verwerking van uw aanvraag te verzenden.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Helpdesk | Acties.nu

• mrcosmo
Waar heb je jouw reply heen gestuurd?
dan zal ik ook eens vragen waar mijn oplader blijft

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 21:42
Dat antwoord is een standaard berichtje...ik heb exact hetzelfde antwoord gekregen nadat ik een mailtje stuurde

• Folkifoon
dubbele post

[ Voor 94% gewijzigd door Folkifoon op 26-03-2013 11:51 ]

• Folkifoon
Nadat bij de eerste reparatie mijn rattle niet was verholpen heb ik hem weer opgestuurd. Ik heb nu een nieuw toestel gekregen en helaas maar waar, nog steeds rattle.

Toch even de nieuwe firmware flashen om te kijken of er verschil merkbaar is....

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 09:00
Vandaag legde ik per ongeluk mijn Lumia 920 op mijn portomonne, en tot mijn verbazing ging het het NFC verbind geluidje maken...
Dezelfde als hij maakt als je hem met een Play 360 verbind, dat zweverige belletjes geratel.

Na all mijn pasjes doorgespit te hebben, bleek met mijn OV-chipkaart te zijn waarop de telefoon reageerde.

Is dit normaal? en kan ik hier iets mee? of is het niks?

Verwijderd

hahahi20 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:17:
Vandaag legde ik per ongeluk mijn Lumia 920 op mijn portomonne, en tot mijn verbazing ging het het NFC verbind geluidje maken...
Dezelfde als hij maakt als je hem met een Play 360 verbind, dat zweverige belletjes geratel.

Na all mijn pasjes doorgespit te hebben, bleek met mijn OV-chipkaart te zijn waarop de telefoon reageerde.

Is dit normaal? en kan ik hier iets mee? of is het niks?
Er zit ook een nfc chip in je ov chipkaart.
Vraagje voor de mensen die via nokia care center hun toestel hebben opgestuurd. Ik heb nu met meerdere email adressen mijn telefoon aangemeld, maar ik krijg nog steeds geen confirm mailtje terug. Sprak vandaag opnieuw een medewerker en die zei dat ik het maar moest opsturen naar :

Dieselstraße 70
33442 Herzebrock-Clarholz
Germany.

Ik ben persoonlijk niet echt happig om mijn toestel (blijft 600 euro) blind zomaar naar adres in Duitsland op te sturen De kosten mag ik tevens zelf betalen.... Meer mensen hier ervaring in of hebben jullie een rma bij de webwinkel gemaakt (mijn geval bol.com)

Ik ga maar via bol.com aan aanvraag maken, ben hem dan misschien een maand kwijt |:(

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 26-03-2013 12:41 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:43
vali schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:39:

Ik ben persoonlijk niet echt happig om mijn toestel (blijft 600 euro) blind zomaar naar adres in Duitsland op te sturen De kosten mag ik tevens zelf betalen.... Meer mensen hier ervaring in of hebben jullie een rma bij de webwinkel gemaakt (mijn geval bol.com)

Ik ga maar via bol.com aan aanvraag maken, ben hem dan misschien een maand kwijt |:(
Zou ik ook niet doen. Heb een tijdje terug mijn Lumia 800 opgestuurd. Liep in mijn geval perfect: aangemeld bij het online Nokia Repair Center en vervolgens kreeg ik keurig een etiket gemaild. Dit geprint en op de doos geplakt (niet de originele Nokia doos!) en dit werd de volgende dag door een koeriersdienst opgehaald. In het etiket zitten ook al de kosten van de koeriersdienst verwerkt, ik heb dus zelf geen kosten gehad aan de verzending. Ik zou het zeker niet per gewone post sturen. Ook de terugreis verliep vlekkenloos. Via de site werd ik op de hoogte gehouden. Alleen de aard van de reparatie had wat specifieker gekund, in mijn geval ging het om het vervangen van een defecte accu.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 26-03-2013 12:53 ]

coenox schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Zou ik ook niet doen. Heb een tijdje terug mijn Lumia 800 opgestuurd. Liep in mijn geval perfect: aangemeld bij het online Nokia Repair Center en vervolgens kreeg ik keurig een etiket gemaild. Dit geprint en op de doos geplakt (niet de originele Nokia doos!) en dit werd de volgende dag door een koeriersdienst opgehaald. In het etiket zitten ook al de kosten van de koeriersdienst verwerkt, ik heb dus zelf geen kosten gehad aan de verzending. Ik zou het zeker niet per gewone post sturen. Ook de terugreis verliep vlekkenloos. Via de site werd ik op de hoogte gehouden. Alleen de aard van de reparatie had wat specifieker gekund, in mijn geval ging het om het vervangen van een defecte accu.
Vind nog steeds super vaag dat ik niks ontvang, ook niks in de spamfilters of iets dergelijks.. De fout moet aan hun kant zitten. Ben nu alleen wel bang dat het minimaal een maand gaat duren voordat ik hem terug krijg en ik ben de iphone die ik geleend heb nu al zat na 3 dagen....

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
vali schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:39:
Vraagje voor de mensen die via nokia care center hun toestel hebben opgestuurd. Ik heb nu met meerdere email adressen mijn telefoon aangemeld, maar ik krijg nog steeds geen confirm mailtje terug. Sprak vandaag opnieuw een medewerker en die zei dat ik het maar moest opsturen naar :

Dieselstraße 70
33442 Herzebrock-Clarholz
Germany.

Ik heb de mijne via de retour optie op bol.com op 6 maart aangemeld en die is vervolgens op 8 maart opgehaald. Ben hem nu al bijna een maand kwijt en volgens de reparatie status is ie nog steeds bij de geautoriseerde Nokia repairservice in behandeling. Nu was ik al geen fan van mijn Wildfire maar die brengt me op dit moment tot wanhoop >.<

Verwijderd

@ mrcosmo

helpdesk@nokiapromotion.nl

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 13:15 ]

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:13:
@ mrcosmo

helpdesk@nokiapromotion.nl
Jep daar had ik mijn mail ook naartoe gestuurd

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon nu zon 3,5 week en gelijk die draadloze oplader formulieren opgestuurd en ik heb nog steeds niets gehoord. Is dit normaal?
Pagina: 1 ... 67 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;