[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.866 views

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
PvtMashkov schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:58:

Is het trouwens mogelijk dat het toestel verbind met WIFI ook zonder dat ik heb moeten unlocken?

Maar nu zit ik nog met een andere vraag.

Gister is eindelijk mijn nieuwe abbonement gestart met 3g. Nu als ik mn data connection aan zet dan verschijnt er links boven naast mn ontvangst 3G.

Betekend dit dat ie constant op 3G zit, ook als ik binnen het bereik ben van WIFI.
Of moet ik iets instellen dat ie alleen met 3g verbind als WIFI niet beschikbaar is.
Roaming ofzo
Als je bij wifi - geavanceerd aanvinkt " wifi ingeschakeld houden bij time-out van scherm" blijft ook bij niet unlocken vh scherm wifi aanstaan!!

Als wifi aanstaat en je in de buurt bij een "bekend" wifi-netwerk bent maakt ie automatisch verbinding,en gaat data NIET meer via 3G!!!

Roaming is het gebruiken van data in het buitenland !!

succes!! ;)

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• Kiwivogel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik moet zeggen dat whatsapp zowieso wat traag is. (Met name qua oppikken van telefoonnummers (met landcode).)

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Popmart1970 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Als je bij wifi - geavanceerd aanvinkt " wifi ingeschakeld houden bij time-out van scherm" blijft ook bij niet unlocken vh scherm wifi aanstaan!!

Als wifi aanstaat en je in de buurt bij een "bekend" wifi-netwerk bent maakt ie automatisch verbinding,en gaat data NIET meer via 3G!!!

succes!! ;)
Maar als ie verbinding maakt met wifi, blijft dan dat 3g icoontje wel er staan of is er een manier om na te gaan met wat ie verbonden is?

Alvast bedankt voor je hulp! _/-\o_

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:02

Swerfer

Hmm...

PvtMashkov schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:15:
[...]

Maar als ie verbinding maakt met wifi, blijft dan dat 3g icoontje wel er staan of is er een manier om na te gaan met wat ie verbonden is?

Alvast bedankt voor je hulp! _/-\o_
Als je verbonden bent met WIFI dan wordt het grijze WIFI symbool (deels) wit. Het aantal streepjes wat wit wordt is afhankelijk van de ontvangst. Tevens geven een aantal apps aan of je bijvoorbeeld download met WIFI.
Verder kan je natuurlijk altijd bij instellingen zien of je verbonden bent met een WIFI netwerk.

De 3G aanduiding blijft ook in beeld. (of H of H+ of...)

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 21-03-2013 11:25 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13
Popmart1970 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:07:

volgens mij is roaming het gebruik (zowel gesprek als data) van een ander als het eigen netwerk, dus ook in Nederland

[ Voor 4% gewijzigd door kruila op 21-03-2013 12:10 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

kruila schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:51:
[...]

volgens mij is roaming het gebruik (zowel gesprek als data) van een ander als het eigen netwerk, dus ook in Nederland
Klopt. Daarom blijf je dat soms zien bij gebruikers van virtuele providers (simyo, simpel, tele2) die gebruik maken van de netwerken van bv KPN, Vodafone etc...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 21:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

mrcosmo schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:55:
Ik heb bij de lock screen ingesteld dat ik van whatsapp meldingen zie maar ik zie niets.....
Zoiezo zie ik geen 1 of 2 bij de whatsapp tegel staan.
klopt dit of doe ik iets fout?

ziujn zoiezo maar weinig tegels die echt veranderen en iets laten zien

Iemand leuke apps die wel ïets doen ?
Ondertussen toetert mijn scherm de hele dag door met notificaties. In lockscreen volgens mij alleen mail, sms en Twitter? Twitter weet ik niet zeker. Maar tegels met cijfertjes: WA, Skype, Twitter, Alle mailaccounts, sms, en treinen. NOS en regenmeter geven alleen bovenin je scherm een notificatie. Kun je nagaan als je heel veel apps op je telefoon hebt staan, word je helemaal gek van al die notificaties.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 21-03-2013 12:58 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 15:45
Swerfer schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:24:
[...]

Als je verbonden bent met WIFI dan wordt het grijze WIFI symbool (deels) wit. Het aantal streepjes wat wit wordt is afhankelijk van de ontvangst. Tevens geven een aantal apps aan of je bijvoorbeeld download met WIFI.
Verder kan je natuurlijk altijd bij instellingen zien of je verbonden bent met een WIFI netwerk.

De 3G aanduiding blijft ook in beeld. (of H of H+ of...)
Niet helemaal. Het aantal streepjes wit geld alleen als je in de instelling naar wifi aan het kijken bent, wet wifi symbooltje bovenin je scherm is alleen maar indicatie of je verbonden bent met wifi of niet.

Wat betreft het 3G symbooltje, deze krijg je te zien als je op >G zit en er geen dataverkeer is. Als er dataverkeer is over deze verbinding krijg je H etc. te zien. Er zijn overigens apps die geen gebruik maken van je wifi en altijd over je mobile dataverbinding communiceren...

• PvtMashkov
Ok dit slaat wel alles eigenlijk, half uur geleden een Whatapp bericht geopent (waar ik geen notification van had gekregen) krijg ik nu daar een notification van.

Gaat lekker Whatsapp :S

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 18:49
PvtMashkov schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:
Ok dit slaat wel alles eigenlijk, half uur geleden een Whatapp bericht geopent (waar ik geen notification van had gekregen) krijg ik nu daar een notification van.

Ja, Whasapp is een drama.
Werd er gisteravond wakker van. Berichten gelezen voor het slapen gaan. 15 minuten later word je wakker vanwege diezelfde berichten. Besluit whatsapp om dan pas een notificatie te tonen.

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik vraag me dus af of dat aan whatsapp ligt of microsoft. Die notificaties lopen nl via de microsoft notificatie server die notificaties bundelt en dan, mits je telefoon aldus hen verbonden is, naar je telefoon verstuurd. De berichten zelf komen via de whatsapp server zodra je de app opent.

Ik kan me dus ook voorstellen dat er iets niet lekker loopt aan de microsoft kant.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 16:31
PvtMashkov schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:

ja heb ik ook weleens, nu dacht ik dat dat kwam omdat ik in een stuk of 5/6 behoorlijk actieve groepsgesprekken zit (vriendengroep, projectgroepen, dispuut, andere vriendengroep) en dat watsapp daar een beetje van slag van raakte. maar dat is dus gewoon een bugje

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
kippetje01 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:30:
Ik vraag me dus af of dat aan whatsapp ligt of microsoft. Die notificaties lopen nl via de microsoft notificatie server die notificaties bundelt en dan, mits je telefoon aldus hen verbonden is, naar je telefoon verstuurd. De berichten zelf komen via de whatsapp server zodra je de app opent.

Ik kan me dus ook voorstellen dat er iets niet lekker loopt aan de microsoft kant.
Zou best wel eens iets in kunnen zitten, want deze versie van Whatsapp heeft het de hele tijd goed gedaan, tot een paar dagen terug, toen begonnen die notificaties ineens vreemd te doen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Ik merk dat mensen om mij heen ook problemen ervaren (iphone gebruikers), dus nee denk niet dat het alleen microsoft ligt. Dan zouden andere notifications van apps ook niet lekker werken en daar ervaar ik geen problemen mee.

[ Voor 51% gewijzigd door vali op 21-03-2013 13:36 ]

• Scrisissszzz
vali schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:34:
Ik merk dat mensen om mij heen ook problemen ervaren (iphone gebruikers)
Vanzelfsprekend ligt het bij hun aan de iPhone :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08-2025
Sinds 1232.5957.1308.0003 is bij mij het stofprobleem (proximity sensor) weg. Ze hebben waarschijnlijk de gevoeligheid van de sensor omlaag geschroefd. Had bevestiging gekregen via de nokia forums dat het probleem opgelost zou zijn en heb vervolgens niet meer getwijfeld om de nieuwe versie te deployen. Of dit een permanente oplossing zal bieden blijft een groot '?' ...

Het enige grote gebrek van WP8 is voor mij momenteel het ontbreken van het kunnen kiezen van de bluetooth services die per paired device actief mogen zijn. Zo kan ik eindelijk eens de navigatiestem horen bij het geconnecteerd zijn met bvb. een carkit.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
vraagje: Mijn telefoon bleef net hangen op de lockscreen maar met 10sec inhouden uitknop ging hij toch uit. Maar nu "start" hij niet meer op.
Iemand enig idee?

• Seikeau
  • Laatst online: 01-09-2024
Even 10 seconden de aan/uit-knop en volume down ingedrukt houden (soft reset). Maak je geen zorgen, er wordt niets gewist, het is gewoon alsof je de batterij er uithaalt en weer indoet.

• mrcosmo
THX ! :) stom dat ie hangt

• Seikeau
  • Laatst online: 01-09-2024
Had toevallig gisteren zelf ook voor het eerst sinds ik heb geüpdatet naar Portico een hanger, daarvoor regelmatig, daarna nooit meer. Tot gisteren dan. Ik heb wel de update van Netwerk+ eergisteren geïnstalleerd, dus mijn vermoeden is dat het daar aan ligt.

• kruila
Seikeau schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:19:
Had toevallig gisteren zelf ook voor het eerst sinds ik heb geüpdatet naar Portico een hanger, daarvoor regelmatig, daarna nooit meer. Tot gisteren dan. Ik heb wel de update van Netwerk+ eergisteren geïnstalleerd, dus mijn vermoeden is dat het daar aan ligt.
Ik heb de gewoonte om na elke update / installatie de telefoon even uit te zetten, minuut later weer aan te zetten, heb nog nooit een vastloper gehad

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:02

Swerfer

Hmm...

kruila schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Ik heb de gewoonte om na elke update / installatie de telefoon even uit te zetten, minuut later weer aan te zetten, heb nog nooit een vastloper gehad
Ik ga na een update altijd even een handstand doen en mijn haar wassen en heb ook nooit een vastloper gehad :+

Even serieus, het zou niet mogen dat na een update de telefoon 'hangt'. Als de mogelijkheid bestaat dat een app problemen geeft na een update en dit hersteld weer na een 'reboot', dan zou die app dat aan moeten geven, net als een update in Windows waarbij je soms wel en soms niet je pc opnieuw moet opstarten.

[ Voor 1% gewijzigd door Swerfer op 21-03-2013 16:01 . Reden: typo ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• mrcosmo
iemand hier ervaring mee? http://www.pdashop.nl/pro...der-usb-wit-2-ampere.html

iemand een mooi hoesje gekocht op coolblue?

• mrcosmo

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 07:25
Sinds gisteren merk ik dat het oor speakertje van m'n Lumia begint te kraken, het wordt steeds erger en mensen zijn steeds slechter te verstaan. Moet het volume van het oor speakertje nu op 6 zetten omdat hij anders enorm kraakt. Voorheen was iedereen gewoon luid en duidelijk op niveau 10 te verstaan. Ik kijk het nog even aan en anders zal ik hem helaas weg moeten brengen..

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik word echt gek, vandaag voor de 3e keer een sms van T-Mobile dat de levering ALWEER een maand wordt uitgesteld. Het gaat om de gele die ik al op 1 maart had besteld.

https://opensea.io/seaart

• kruila
enomiss schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:32:
Ik word echt gek, vandaag voor de 3e keer een sms van T-Mobile dat de levering ALWEER een maand wordt uitgesteld. Het gaat om de gele die ik al op 1 maart had besteld.
ach, ik had de mijn eind november besteld en ik had hem half januari, dus ????

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 12:16
enomiss schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:32:
Erg balen. Maar je verhaal lezende; hoezo ALWEER een maand? Je wacht "pas" 3 weken (teveel)

Don't rely on their truth alone

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
LessRam schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Erg balen. Maar je verhaal lezende; hoezo ALWEER een maand? Je wacht "pas" 3 weken (teveel)
Hier mijn volledige verhaal:

https://forum.www.trosrad...131077&p=1777011#p1777011

Oftewel, toen ik bestelde stond er een levertijd van 8 dagen, wat nu dus meer dan 2 maanden wordt...

[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 21-03-2013 19:07 ]

https://opensea.io/seaart

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 00:01
Zojuist ineens 2 vage dingen opgemerkt
foto verzenden via whatsapp werkt niet athans als je hem uit de galerij pikt wel echter niet indien je m wil maken vanuit whatsapp vreemd?
2e punt is de ori facebook app welke zowiezo matig is deze strat op en pats boem uit na het facebook scherm.

Iemand dit ook al meegemaakt?
(softreset al geprobeerd zonder resultaat)
Correctie camera werkt ook niet vanuit de camera app andere apps wel

[ Voor 15% gewijzigd door bacardifrans op 21-03-2013 19:43 . Reden: wat bijgevoegd ]

Verwijderd

Even een update na een flash naar de meest recente firmware op zondag j.l.:
Nog steeds geen freezes gehad. Nu al ruim 4 dagen niet terwijl dat allang gebeurd zou zijn onder de oude FW.
Batterij gaat spectaculair veel langer mee. Nu op 70% nadat ik hem vanochtend om 0900 van de lader heb gehaald en ik heb hem redelijk intensief gebruikt (regelmatig whatsapp, uur gebeld, 15 min genavigeerd, zowel op 3G als wifi gebruikt).
Al met al dus een top move geweest die flash!! Begrijp er alleen nog niet veel van hoe dit nu allemaal kan. Oh ja hij was vodafone branded maar lijkt em niet dat dat er veel mee te maken heeft.
Gr.

• mrcosmo
Is dit een goede lader en werkt deze voor de lumia 920 ?

http://www.twenga.nl/nokia-dc-6.html

Verwijderd

bacardifrans schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:37:
Zojuist ineens 2 vage dingen opgemerkt
foto verzenden via whatsapp werkt niet athans als je hem uit de galerij pikt wel echter niet indien je m wil maken vanuit whatsapp vreemd?
2e punt is de ori facebook app welke zowiezo matig is deze strat op en pats boem uit na het facebook scherm.

Iemand dit ook al meegemaakt?
(softreset al geprobeerd zonder resultaat)
Correctie camera werkt ook niet vanuit de camera app andere apps wel
ik heb geen last van bovenstaande problemen.

Verwijderd

Bunker37 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:03:
[...]

Ik had dit ook en heb die van mij omgeruild tegen een nieuwe en nu heb ik het net als de meesten niet meer.
Een software update zou dit probleem moeten oplossen, maar dat heb ik dus niet meer kunnen testen want het probleem bestaat voor mij niet meer. Aangezien de meeste telefoons het goed doen, moet er haast wel iets mis zijn met de hardware. De vraag is dus nu welke firmware versie je op je telefoon hebt staan.
Als dat 1232.5957.1308.0003 is dan is dus nu duidelijk dat de update het zg freeze probleem niet heeft verholpen en moet je echt gaan zorgen voor een nieuw toestel. Als je nog op een oudere versie van de firmware zit, zou ik het ding direct updaten mbv de Nokia Care Suite en hoop ik dat je je ervaringen hier weer deelt.
Ik zit op een oudere versie van de firmware zie ik. Ik zal mijn telefoon updaten met Nokia Care Suite en dan kijken of ik klaar ben met steeds resetten (en steeds datum en tijd opnieuw instellen). Ik zal laten weten of het heeft gewerkt.

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Ook sinds vandaag een trotste gebruiker van de L920. (zou hem maandag krijgen maar ik was zo dom om de afspraak via internet niet te bevestigen, dacht dat ik dat al had gedaan)

Prachtig toestel. Ben van iPhone overgestapt. Het enige wat ik behoorlijk lelijk vind is dat de toetsenbord zo groot is, whatsapp lelijk is en er geen normale emoji+ emoticons zijn. Bij de toetsenbord dat T9 balkje irriteert mij het meest. Ik heb T9 zelfs uitgeschakeld en het balkje blijft gewoon staan.. Dat zijn de minpunten, voor de rest is het een top toestel.

• ieteke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2020
kan iemand mij helpen? vandaag de lumia verkocht, een reset naar fabrieksinstellingen, deze is gestart op 19.15uur, om 20.45uur was deze nog niet klaar. Enige minuten later keek ik weer, is de telefoon door een lege batterij uitgevallen. Dit is dus gebeurd tijdens het resetten. Nu wil de telefoon niet opstarten, heeft iemand een idee om dit op te lossen?

Achteraf logisch dat dit had kunnen gebeuren, want de telefoon wordt tijdens de reset, natuurlijk zeer intensief gebruikt.

• ieteke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2020
schijnbaar was batterij zo leeg, dat hij niet wou opstarten, nu wel, dus opgelost...

• mrcosmo
2 keer al blijven hangen (2dagen) in bezit :(

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:37

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
[b][message=39963274,noline]Het enige wat ik behoorlijk lelijk vind is dat de toetsenbord zo groot is, whatsapp lelijk is en er geen normale emoji+ emoticons zijn. Bij de toetsenbord dat T9 balkje irriteert mij het meest. Ik heb T9 zelfs uitgeschakeld en het balkje blijft gewoon staan.. Dat zijn de minpunten, voor de rest is het een top toestel.
Als er iets aan dit toestel veel beter is dan bij andere Ossen, dan is het wel het toetsenbord. Leer er maar eens mee werken dan zie je dat die T9 balk best handig is. Je kunt zelf kiezen of je de suggesties wilt gebruiken. Het ding leert jouw gebruik van woorden. M.a.w. je krijgt wel de suggesties maar niet de irritaties van het automatisch aanpassen van woorden zoals de iPhone dat doet met T9 aan. Voorts heeft het toetsenbord een dynamische aanslag. D.w.z. dat het touchgedeelte rond de letters in grootte wordt aangepast afhankelijk van de letters die na de laatste aanslag kunnen volgen. Hierdoor kun je met dikke vingers nog heel goed typen. Een mooi filmpje hierover staat ergens online.
Maar goed, ieder z'n smaak. Ik ben een stuk blijer met deze dan ik ooit met de iPhone was..

• Bunker37
mkrijt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Niet helemaal. Het aantal streepjes wit geld alleen als je in de instelling naar wifi aan het kijken bent, wet wifi symbooltje bovenin je scherm is alleen maar indicatie of je verbonden bent met wifi of niet.

Wat betreft het 3G symbooltje, deze krijg je te zien als je op >G zit en er geen dataverkeer is. Als er dataverkeer is over deze verbinding krijg je H etc. te zien. Er zijn overigens apps die geen gebruik maken van je wifi en altijd over je mobile dataverbinding communiceren...
En ik maar denken dat die H zoiets als GPRS of Edge was. Vond 'm vaak al zo snel voor die modes, maar nu blijkt dat (zojuist getest) gewoon 3G te zijn maar dan terwijl er data verkeer is. 8)7 RTFM?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
egev schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:38:
[...]

Ik zeg niet dat het meldingen van de 920 betreft, maar van de Nokia afdeling daar. Nummering ziet er overigens toch echt zeer duidelijk opvolgend uit. Daarnaast is die service desk voor een groot deel van Europa, dus zo vreemd is dat getal niet eens. En waarom zou ik een anti nokia zeurder zijn? Ben nu prima tevreden over m'n 920.

Maar aangezien je zegt dat ik verkeerd denkt en het zo allang niet meer zo werkt ben ik uiteraard reuze benieuwd hoe het dan wel werkt. Dus ik zou heel graag uitlegd hebben!
Opvolgend is bij veel bedrijven al lang niet meer zo. Waarom? Omdat klanten snel dit gezeur gaan vertonen "Ja er zijn al X voor me, dus FIX HET NU!" (ja die heb ik letterlijk zo mee gemaakt). Uitleggen dat het een random getal is is een stuk makkelijker.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Amrezy
Bunker37 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:24:
[...]

Als er iets aan dit toestel veel beter is dan bij andere Ossen, dan is het wel het toetsenbord. Leer er maar eens mee werken dan zie je dat die T9 balk best handig is. Je kunt zelf kiezen of je de suggesties wilt gebruiken. Het ding leert jouw gebruik van woorden. M.a.w. je krijgt wel de suggesties maar niet de irritaties van het automatisch aanpassen van woorden zoals de iPhone dat doet met T9 aan. Voorts heeft het toetsenbord een dynamische aanslag. D.w.z. dat het touchgedeelte rond de letters in grootte wordt aangepast afhankelijk van de letters die na de laatste aanslag kunnen volgen. Hierdoor kun je met dikke vingers nog heel goed typen. Een mooi filmpje hierover staat ergens online.
Maar goed, ieder z'n smaak. Ik ben een stuk blijer met deze dan ik ooit met de iPhone was..
De toetsenbord is zeker beter dan bij andere. Alleen vind ik dat als je T9 uitschakeld, dat de T9 balk ook weg moet gaan. Dat vind ik wel slecht gemaakt. De T9 was idd geweldig, maar ik werk liever zonder T9. Verder hoop ik dat WhatsApp snel een update breng. Ik krijg mijn berichten notificatie's heel laat. Erg irritant. En net als bij iPhone en Android mis ik dat je het lettertype in WhatsApp kleiner kan maken. Hopen dat er snel een update komt

EDIT: hebben meer mensen er last van dat bij elke bericht op WhatsApp staat dat die ''zojuist'' is verzonden>

[ Voor 3% gewijzigd door Amrezy op 21-03-2013 21:48 ]

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ben 1 vaag probleem tegengekomen. Muziek afspelen werkt prima. Als ik dan de boel op pauze zet (overstappen bus, oid) dan werkt dat ook goed. Echter, als ik daarna weer wil afspelen (muziek tile), en klik op "xxx (pauze)" om die song weer te resumen, dan opent hij whatsapp (???)

Overigens vind ik whatsapp ook irritant worden, als ik een bericht krijg en deze niet open omdat werk, dan hoor ik een tijd later (soms een uur, soms half uur) weer het geluidje van de notificatie. Als ik dan op m'n lumia kijk zie ik in de notification area hetzelfde bericht als eerder. Het lijkt er op dat ik de berichten dubbel ontvang. Als ik WA open, dan is dit niet geval, dan zie ik het bericht maar enkel, het lijkt er dus op dat hij later weer gepushed wordt. Is dit normaal behavior?

Iemand anders met deze problemen?

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

las3r schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:12:
klik op "xxx (pauze)" om die song weer te resumen, dan opent hij whatsapp (???)
Dan heb je in de tussentijd Whatsapp open gehad. Die misbruikt een leeg muziek bestand om wifi actief te houden.
las3r schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:12:
Overigens vind ik whatsapp ook irritant worden, als ik een bericht krijg en deze niet open omdat werk, dan hoor ik een tijd later (soms een uur, soms half uur) weer het geluidje van de notificatie. Als ik dan op m'n lumia kijk zie ik in de notification area hetzelfde bericht als eerder. Het lijkt er op dat ik de berichten dubbel ontvang. Als ik WA open, dan is dit niet geval, dan zie ik het bericht maar enkel, het lijkt er dus op dat hij later weer gepushed wordt. Is dit normaal behavior?
Dat is momenteel op alle platformen aan de hand. Whatsapp heeft wat problemen met notifocaties.

Verwijderd

EDIT. WA geeft overal storingen maar was al gezegd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 08:44 ]

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Thanks voor jullie hulp - dat verklaart e.e.a.

• mrcosmo
iemand een betere wekker app?

standaard doet het niet als je telefoon uitstaat. de wekker van de nokia n8 deed dit wel

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02 11:19
Als je telefoon uitstaat gaat geen enkele app hem opstarten, werkt niet meer zoals bij de oldschool telefoons :)

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Al drie weken geen vastloper gehad met mijn 8210. De batterij ook nog niet hoeven opladen. Kom alleen niet voorbij Snake level 63...

nu weer serieus,
zag bij de status van mijn reparatie staan: repaired....terwijl mij een nieuw toestel is toegezegd...benieuwd hoe dit gaat aflopen.

• TunefulDJ_Mike
Gister geflashed naar, 1232.5957.1308.0003 nu stuk beter accugebruik, en berichten komen ook sneller binnen.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Bart_GR
  • Niet online
Ja hoor, daar is de batterij drain plots weer.. 1 keer eerder voorgekomen.. batterij is nu plots 42% bij zo goed als geen gebruik.. Vanmorgen om 06:30 van de lader af. En gister bij regelmatig gebruik om 23:00u nog een mooie 35% accu over, ook om 06:30 vd lader af.. Toetsel is nu ook warm.. Blijkbaar staat er een app in de achtergrond te stampen?.. Alle nu apps afgesloten, reboot en aan de oplader.. RAARRR! (voor de rest wel heel positief over de lumia 920 :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Bart_GR op 22-03-2013 11:44 ]

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 21:44
Gister om 06.30 van de lader gehaald, vandaag om 08.30 nog 20% over, gebruikt tot zo een 6% en net van de lader gehaald... Volgens mij wel netjes...

• TunefulDJ_Mike
Sinds 6 uur vanochtend van de lader, nu nog 78%, na ongeveer 1 1/2 uur muziek luisteren en vrij veel whatsappen, wifi en 3g ingeschakeld. Wifi staat ook aan als scherm staat uitgeschakeld.

[ Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 22-03-2013 11:33 . Reden: typo's ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 22:07
Amrezy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:47:
[...]

De toetsenbord is zeker beter dan bij andere. Alleen vind ik dat als je T9 uitschakeld, dat de T9 balk ook weg moet gaan. Dat vind ik wel slecht gemaakt. De T9 was idd geweldig, maar ik werk liever zonder T9. Verder hoop ik dat WhatsApp snel een update breng. Ik krijg mijn berichten notificatie's heel laat. Erg irritant. En net als bij iPhone en Android mis ik dat je het lettertype in WhatsApp kleiner kan maken. Hopen dat er snel een update komt

EDIT: hebben meer mensen er last van dat bij elke bericht op WhatsApp staat dat die ''zojuist'' is verzonden>
Je wil die woordvoorspelling weg hebben?
Instellingen->Toetsenbord->Nederlands:
Hier kun je uitzetten: Tekstsuggesties (disabled ook de volgende 3 opties).

Et voilà, weer een pixel of 30 erbij als leesruimte :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:09
Bij whatsapp maakt het niks uit Martin. Die ruimte blijft er namelijk.

• mrcosmo
mis swype van mijn nokia n8 :(

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 09:43
Even een vraagje, ik kan via marktplaats een Lumia 920 overkopen alleen deze is zonder bon. Heb ik dan garantie via het imei nummer of werkt dat niet bij nokia? Ik heb het geprobeerd te zoeken maar kan het niet echt vinden.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:00

Coldcat

HODL

Tripwire999 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:12:
Even een vraagje, ik kan via marktplaats een Lumia 920 overkopen alleen deze is zonder bon. Heb ik dan garantie via het imei nummer of werkt dat niet bij nokia? Ik heb het geprobeerd te zoeken maar kan het niet echt vinden.
Waarom is er geen bon?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Tripwire999
  • Laatst online: 19-02 09:43
Telefoon is gekregen bij een abbo verlenging

• daanteb
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat is de wachttijd ongeveer met die draadloze oplader? Begin van de maand formulier opgestuurd, maar nog geen reactie gehad...

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Bart_GR
  • Niet online
Tripwire999 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:12:
Hierr staat het antwoord: http://www.nokia.com/nl-n...uropese-beperkte-garantie

• HMS
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

Hmm, ik haal met de speedtest app maar 35 kb/sec. Op mijn Desire HD haal ik 500 kb/sec. Meer mensen met dit probleem? Hopelijk ligt het niet aan het toestel zelf, anders kan ik hem weer omruilen :(

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 22:07
Tripwire999 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Daar krijgt de koper toch ook gewoon een bon van. Die zal dan welliswaar op je providerrekening staan, maar het is er wel degelijk. Anders moet ie even aan de provider vragen of ze iets uit kunnen draaien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-02 23:56
Tripwire999 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Dan krijg je gewoon een pakbon (aflever bewijs) en daaronder staat heel groot ''dit is tevens je garantiebewijs''

Geen bon = niet doen! zeker niet voor zo een nieuw toestel

• mrcosmo
vraagje: Als je een album(foto's) vast pint op je startscherm kun je er dan voor zorgen dat de foto's random verschijnen? hij laat nu alleen het eerste beeld zien.

• Scrisissszzz
Even een vraagje:

Als je via NCS wil flashen moet je kiezen onderin voor programming. Ook al is de lumia niet bricked, kies je dan ook recover? Bij refurbish staat dat hij dan terug gaat naar fabrieksinstellingen?

• TunefulDJ_Mike
In beide gevallen gaat hij terug naar fabrieksintellingen, je moet inderdaad recovery kiezen

• Scrisissszzz
TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
In beide gevallen gaat hij terug naar fabrieksintellingen, je moet inderdaad recovery kiezen
Hmmm ok... Toch maar doen, lees bij iedereen die het heeft gedaan dat de accuduur stuk beter is.

• TunefulDJ_Mike
Das inderdaad zo, zit nu 7uur op batterij staat nog op 71%, gebruik hem redelijk vaak

• mrcosmo
heb net voor het eerst gebeld met mijn nieuwe lumia 920(sim kaartje net actief) en hoor als ik bel ruis bij mijn oor.
af en toe lijkt dan ook de verbinding weg te vallen
iemand die dit herkend of is dit iets van tele2 ?

• HMS

HMS

Hebben de mensen die zo lang met hun batterij doen ook WhatsApp er op staan?

• PvtMashkov
HMS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:57:
Ja :D

• HMS

HMS

Vreemd, bij mij gaat ie nog geen dag mee. Met semi intensief gebruik :(. Nog instellingen gewijzigd? Schermhelderheid / WiFi / Locatie / BT / NFC?

• TunefulDJ_Mike
HMS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:57:
Ja
HMS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:01:
Vreemd, bij mij gaat ie nog geen dag mee. Met semi intensief gebruik :(. Nog instellingen gewijzigd? Schermhelderheid / WiFi / Locatie / BT / NFC?
NFC en Locatie uit, WIFI op uitgeschakeld scherm aan, Data uit, zit op me werk op veel snellere WIFI.

• Scrisissszzz
Ok, flash is goed gegaan! :)

Hij is nu alle apps aan het herinstalleren. Daarna weer fine tunen en dan ben ik benieuwd naar de accuduur!

Verwijderd

[b]TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:03:

NFC en Locatie uit, WIFI op uitgeschakeld scherm aan, Data uit, zit op me werk op veel snellere WIFI.
Ik heb ook van alles geprobeerd om de matige batterij van mijn 920 te verbeteren, en data uit werkt inderdaad. Net zoals 2G inschakelen. Kortom de radio vreet stroom, zeker bij een matige verbinding (ik zit op 1 streepje 3G en er wordt vaak naar 2G geschakeld). Overigens vind ik dat je opties als mobiele date en 3G gewoon aan moet kunnen hebben op een moderen smartphone.

• TunefulDJ_Mike
Opzich zet ik met 3g niet uit omdat me batterij snel op gaat maar scheelt weer wat op me databundel, zit toch 40 uur in de week onder een access point. Kan ik net zo goed gebruik van maken ook :)

Verwijderd

Ok, het volgende drama dient zich aan. Waar ik gisteren nog zeer enthousiast postte over de nieuwe FW flash en het uitblijven van freezes gaat het weer mis:

Sinds vanochtend heb ik te maken met 'freezes' dat het touchscreen gewoon nergens meer op reageert. Het is nog onduidelijk wanneer dit precies is maar heb er nu al een stuk of 5 gehad. Het lijkt te gebeuren als een app internet toegang wil hebben (via wifi tot nog toe)
Ik moet hem dan even een paar minuten niet gebruiken en aan de lader leggen en dan gaat hij weer normaal verder. Dit is toch niet gezond? Zo'n mooi en funtioneel toestel die zulke onbetrouwbare problemen met zich meebrengt. Soft reset helpt niets. Hard reset nog niet geprobeerd. Ik weet niet wat ik ermee moet. Meer mensen hier last van?
Gr.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:44 ]

• TunefulDJ_Mike
tot op heden nog geen last van gehad (klopt op hout)

• Scrisissszzz
Ben net over op de nieuwste FW, ik hou het in de gaten natuurlijk.
Valt me wel op dat het trillen niet meer zo hard klinkt, of ligt dat aan mij...?

• TunefulDJ_Mike
Ik zou het niet weten, me ringtone overstemd het tril geluid altijd

• Ezekiel-NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 11:28
Ik krijg hem niet geflashed nu alle mogelijkheden wel geprobeerd, zelf eerst een reset uitgevoerd.
wat er gebeurd is het volgende met refurbish kan hij hem niet in de app flasher krijgen. en bij de Recovery kan hij geen foutmelding genereren.

iemand any idee's
Ezekiel-NL schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:48:
Ik krijg hem niet geflashed nu alle mogelijkheden wel geprobeerd, zelf eerst een reset uitgevoerd.
wat er gebeurd is het volgende met refurbish kan hij hem niet in de app flasher krijgen. en bij de Recovery kan hij geen foutmelding genereren.

iemand any idee's
Ik wilde hem ook updaten via ncs, hij herkende hem bij mij ook niet. Ik de toetsencombinatie geprobeerd en toen kwam windows 8 dat hij een driver wilde installeren. Hierna werd mijn telefoon zwart en wilt sinds dien niet meer aan...

Weet niet of meer mensen een keer ervaren hebben ?? :? Hang hem ff een tijd aan de oplader en probeer dan een hard reset, zie op forums dat het kan baten..

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 22-03-2013 16:02 ]

• Ezekiel-NL
solved door hem niet aan een powered usb aan te sluiten (hij kon hem niet boot mode zetten dat ) nu alles weer aan in stellen. dan backup terug.

@vali probeer even je volume toets omlaag te drukken en gelijk de power knop. misschien hangt hij nog ergens in.

• Scrisissszzz
TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:51:
Ik zou het niet weten, me ringtone overstemd het tril geluid altijd
Merk het al als hij trilt omdat ik een whatsapp bericht binnen krijg terwijl ik al aan het appen ben. Ik vind het nu klinken zoals het zou moeten :)

Ezekiel-NL schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:09:
solved door hem niet aan een powered usb aan te sluiten (hij kon hem niet boot mode zetten dat ) nu alles weer aan in stellen. dan backup terug.

@vali probeer even je volume toets omlaag te drukken en gelijk de power knop. misschien hangt hij nog ergens in.
dat werkte jammer genoeg niet. Ik laat hem eventjes paar uur aan de lader. Mocht het vanavond nog steeds niet werken stuur ik hem wel op. Heb zelf al eerder mijn telefoon geflashed en heb dit nog nooit ervaren :/

• mrcosmo
Iemand die dit herkend ?

"heb net voor het eerst gebeld met mijn nieuwe lumia 920(sim kaartje net actief) en hoor als ik bel ruis bij mijn oor.
iemand die dit herkend of is dit iets van tele2 ?"

Verwijderd

mrcosmo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:16:
Iemand die dit herkend ?

"heb net voor het eerst gebeld met mijn nieuwe lumia 920(sim kaartje net actief) en hoor als ik bel ruis bij mijn oor.
iemand die dit herkend of is dit iets van tele2 ?"
Die post plaats je net ook al.

• Amrezy
Martinspire schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Je wil die woordvoorspelling weg hebben?
Instellingen->Toetsenbord->Nederlands:
Hier kun je uitzetten: Tekstsuggesties (disabled ook de volgende 3 opties).

Et voilà, weer een pixel of 30 erbij als leesruimte :)
Nope, werkt niet. Ik hou gewoon dat balkje van de T9.

edit: mijn fout, balkje blijft alleen bij whatsapp staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Amrezy op 22-03-2013 18:15 ]

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5.msi
Ik heb dit bestand gedownload en geinstalleerd maar als ik dan bij de versie kijk van NCS staat er een versienummer die lager is.
Bij updates zie ik dan wel het bovenstaande, maar dan heb ik weer niet voldoende rechten om die te installeren...
Ik werk overigens op een W8 machine...
Iemand die mij hier in kan helpen wellicht?

• Scrisissszzz
peerke63nl schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:34:
Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5.msi
Ik heb dit bestand gedownload en geinstalleerd maar als ik dan bij de versie kijk van NCS staat er een versienummer die lager is.
Bij updates zie ik dan wel het bovenstaande, maar dan heb ik weer niet voldoende rechten om die te installeren...
Ik werk overigens op een W8 machine...
Iemand die mij hier in kan helpen wellicht?
http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset

Via de link van NCS in dit artikel kreeg ik de versie die iig werkt met flashen..

• peerke63
Dan moet ik registreren bij die dienst van de site waar de link naar verwijst. Dan zoek ik liever eventjes verder nog. Toch bedankt ;)

Inmiddels kan ik de versie wél updaten.... maar jemig... dat gaat traag zeg, die update binnenhalen.

[ Voor 27% gewijzigd door peerke63 op 22-03-2013 18:56 ]

• Bunker37
peerke63nl schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:55:
Dan moet ik registreren bij die dienst van de site waar de link naar verwijst. Dan zoek ik liever eventjes verder nog. Toch bedankt ;)

Inmiddels kan ik de versie wél updaten.... maar jemig... dat gaat traag zeg, die update binnenhalen.
Registreren? Ik heb daar ook mijn NCS vandaan gehaald en dat ging simpelweg via de link op de pagina.
Na de NCS install op W7, kon ik NCS updaten. Meteen gedaan natuurlijk om vervolgens op geen enkele manier mijn 920 connected te krijgen met NCS. Gelezen dat het met de oude versie wel zou werken, dus NCS uninstalled en de gedownloadde versie weer installed om vervolgens niet de update te draaien. De 920 werd meteen herkend en nieuwe firmware werd gevonden.
Ik heb volgens mij voor Refurbish gekozen en bij mij is alles goed gegaan. Alleen inderdaad terug naar fabrieksinstellingen.

• peerke63
Mmmm... schiet mij maar lek, maar als ik op deze http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset pagina NCS-download-link volg kom ik op een fileshare-site waar ik geen link kan vinden om het bestand te downloaden.
Wel diverse linkjes om te registreren.
Maar goed...
Ik moet trouwens telkens wel V-C++ 2005 (of zoiets) installeren voor dat NCS wil installeren.

edit:

laat maar... al gevonden de link... sorry

[ Voor 14% gewijzigd door peerke63 op 22-03-2013 19:14 ]

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vaak werkt het om op Download this File te drukken, ipv sign up now.

• peerke63
oxigan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:15:
Vaak werkt het om op Download this File te drukken, ipv sign up now.
LOL

I know.... maar ik had de indruk dat dit een knop was voor een downloadmanager te downloaden... en niet het gewenste bestand :)
Toch bedankt ;)

Verwijderd

Echt geen flauw idee hoe je dat flashen doet..

Komt die flash ook gewoon als update?

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:43:
Echt geen flauw idee hoe je dat flashen doet..

Komt die flash ook gewoon als update?
Uiteindelijk wel, maar portico (de vorige) moest ik 1,5 maand op wachten...

• Ezekiel-NL
peerke63nl schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:55:

wat je hier denk ik aan het updaten bent is NCS zelf en niet de firmware aan et downloaden.
als je NCS start , pak je product update , dan start er een nieuwe programma.
hier komt dan je telefoon te staan, en zal er ook te zien zijn dat er een nieuwere versie is die kan je dan downloaden.
Pagina: 1 ... 66 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;