Ik en een vriend van me hebben beide een linksys router. Nu heb ik om de paar dagen dat mijn telefoon geen wifi verbinding meer maakt. Hij probeert het wel steeds maar het lukt niet. Pas als ik de router een reboot geef werkt het wel. Wifi uit en aan, netwerk opnieuw verbinden op de lumia werkt niet.
Hetzelfde verhaal bij die vriend van me. Heeft iemand dit al meegemaakt?
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Maar hoe zet je die backups terug?Martinspire schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 02:04:
(die laatste kun je bij whatsapp wel door de app laten backuppen, maar dat heeft dus niet elke app).
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Heb zelf ook een Linksys router thuis die ook wat problemen had. Deze was al enkele jaren oud en bleek dat een minor firmware update onstabiele Wi-Fi oplost. Ik weet niet of het jouw problemen oplost, maar het is sowieso de moeite waard. Updaten van de firmware kost ~5 minuten > firmware zoeken + via browser installeren.Scrisissszzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:07:
Valt me de laatste weken iets raars op.
Ik en een vriend van me hebben beide een linksys router. Nu heb ik om de paar dagen dat mijn telefoon geen wifi verbinding meer maakt. Hij probeert het wel steeds maar het lukt niet. Pas als ik de router een reboot geef werkt het wel. Wifi uit en aan, netwerk opnieuw verbinden op de lumia werkt niet.
Hetzelfde verhaal bij die vriend van me. Heeft iemand dit al meegemaakt?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
de Lumia 920 heeft Bluetooth 3.0 en de HTC 8S heeft Bluetooth 3.1GWBoes schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:00:
Er zit wel een verschil in bluetooth versie. de 920 heeft bluetooth 3.0 en 4.0 terwijl de 8s 2.1 heeft, dit zou geen probleem moeten zijn aangezien alles backwards compatible is.
misschien zit er dan bij de 8s toch een ander stukje software ingebakken die dat mogelijk maakt.
Is dit dan puur hardwarematig, of kan dat via een update naar 3.1 overgezet worden evt?defcon84 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:24:
[...]
de Lumia 920 heeft Bluetooth 3.0 en de HTC 8S heeft Bluetooth 3.1
Skydrive is anders wel handig geïntegreerd. Even snel de foto-app opstarten op win8 om te laten zien wat voor foto's ik geschoten heb. Ook onenote werkt prima samen en contacten gaan ook prima over.Denzis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:12:
[...]
Wat vind jij het voordeel van de combi van w8 op de pc en op de tel?
Ik zie die nog niet echt behalve de looks dan.
Het is misschien minder dan je verwacht, maar kan best handig werken.
Als ik System View gebruik dan staat er dat mijn Lumia 920 ook 3.1 heeftdefcon84 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:24:
[...]
de Lumia 920 heeft Bluetooth 3.0 en de HTC 8S heeft Bluetooth 3.1
Ik heb een gmail account als microsoft account waar mijn mail, xbox gamertag, lumia, alles aan gekoppeld is. Maar als die ondersteuning voor onder andere mail vanuit google weg valt sta je volgens mij mooi te kijken...
Dag 2 nog steeds geen probleem met mijn Lumia. Accu al 1dag en 2 uur mee momenteel 30% over. intensief gebruikt.
Ik wil al voorzichtig roepen dat dit de beste telefoon is die ik ooit heb gehad
Die is er, maar op sommige gebieden niet geheel transparant.Scrisissszzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:24:
Weet iemand hier hoe het precies zit met de ondersteuning van Google wat betreft Windows Phone enz?
Ik heb een gmail account als microsoft account waar mijn mail, xbox gamertag, lumia, alles aan gekoppeld is. Maar als die ondersteuning voor onder andere mail vanuit google weg valt sta je volgens mij mooi te kijken...
Schuld van Google hier, maar goed... als gebruiker maakt het niet uit wie er wie aan het pesten is, wij zijn er de dupe van.
In je Windows Phone 8 kan je gewoon een Google account koppelen (meerderen zelfs). Echter wordt dan alleen je gmail, standaard agenda (niet de rest) en je contacten gekoppeld en daar kan het dus vervelend worden. Ik heb namelijk een aantal agenda's en ik wil ze allemaal zien in mijn telefoon.
Volgens Google kan dit gewoon en moet je vanaf je telefoon even surfen naar http://m.google.com/sync, inloggen en je andere agenda's aanvinken. Hehe... ik wens je succes.
Zoals je begrijpt uit mijn cynisme werkt dit niet. Maar gelukkig zijn er truukjes om dit probleem op te lossen:
als je in Chrome even de plugin Chrome UA Spoofer intalleerd en dan Chrome door middel van deze plugin zich laten voordoen als een iphone... dan lukt dit wel
Lang verhaal kort: Het kan, maar het kost je wel ietwat extra moeite.
Nog even een noot achteraf: Google gaat stoppen met het ondersteunen van Microsofts Exchange protocol. Ze hebben op verzoek van Microsoft de grace period nog even verlengd, maar dit zal niet lang meer duren. In de tussentijd is Microsoft hard bezig met het implementeren van Google's protocollen in de telefoon.
Hopen dus maar dat in de toekomst dit nog blijft werken en soepeler zal gaan.
Zo had ik het ook ongeveer gelezen. Misschien ga ik alles wel overzetten naar een Outlook.com adres. Heb een artikel op WPCentral gevonden hoe je je account kunt veranderen, alleen moet je wel een xbox hebben in dit artikel. Voor de geïnteresseerden:Sinedia schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:48:
[...]
Die is er, maar op sommige gebieden niet geheel transparant.
Schuld van Google hier, maar goed... als gebruiker maakt het niet uit wie er wie aan het pesten is, wij zijn er de dupe van.
In je Windows Phone 8 kan je gewoon een Google account koppelen (meerderen zelfs). Echter wordt dan alleen je gmail, standaard agenda (niet de rest) en je contacten gekoppeld en daar kan het dus vervelend worden. Ik heb namelijk een aantal agenda's en ik wil ze allemaal zien in mijn telefoon.
Volgens Google kan dit gewoon en moet je vanaf je telefoon even surfen naar http://m.google.com/sync, inloggen en je andere agenda's aanvinken. Hehe... ik wens je succes.
Zoals je begrijpt uit mijn cynisme werkt dit niet. Maar gelukkig zijn er truukjes om dit probleem op te lossen:
als je in Chrome even de plugin Chrome UA Spoofer intalleerd en dan Chrome door middel van deze plugin zich laten voordoen als een iphone... dan lukt dit welLet wel dat iphone's moeten surfen naar http://m.google.com/sync/settings en niet naar bovenstaand adres.
Lang verhaal kort: Het kan, maar het kost je wel ietwat extra moeite.
Nog even een noot achteraf: Google gaat stoppen met het ondersteunen van Microsofts Exchange protocol. Ze hebben op verzoek van Microsoft de grace period nog even verlengd, maar dit zal niet lang meer duren. In de tussentijd is Microsoft hard bezig met het implementeren van Google's protocollen in de telefoon.
Hopen dus maar dat in de toekomst dit nog blijft werken en soepeler zal gaan.
http://www.wpcentral.com/...ndows-phone-app-purchases
https://opensea.io/seaart
probeer dan ook eens de app "play to" is een nokia beta versie: http://betalabs.nokia.com/AlphaWierie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:30:
Zojuist de photobeamer app geprobeerd. wat een fantastische app is dat toch! ik weet niet of dit ook al op de iphone bestond maar ik stond er versteld van haha.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
Zou die ook werken op een HTC media link of zoiets.kruila schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:40:
[...]
probeer dan ook eens de app "play to" is een nokia beta versie: http://betalabs.nokia.com/
Ik overweeg zo'n ding omdat mijn TV geen wifi heeft.
Misschien dat iemand al DLNA video met zijn lumia 920 heeft uitgeprobeerd via een losse media player naar zijn TV?
Hebben meer mensen dit gezien? De functie werkt overigens wel goed.
Marrik
klopt en als je er op tikt dan zie je dat hij WEL is ingeschakeld.marrik schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:
Ik heb de functie "mijn telefoon zoeken" geactiveerd maar het valt me op dat in het overzicht van de instelling deze functie precies omgekeerd wordt weergegeven. Er staat nu dus "uitschakeld" terwijl als je naar de details gaat van "mijn telefoon zoeken" het ingeschakeld staat.
Hebben meer mensen dit gezien? De functie werkt overigens wel goed.
Precies!kruila schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:57:
[...]
klopt en als je er op tikt dan zie je dat hij WEL is ingeschakeld.
Marrik
Blijft zo vaag. Afgelopen zondag heeft hij van 2 tot 8 op tafel gelegen dat ik er niks mee deed en was er maar 2% accu weg..
Bij gebruik keldert ie echt zo snel...
Lol, dat viel mij vandaag ook op...kruila schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:57:
[...]
klopt en als je er op tikt dan zie je dat hij WEL is ingeschakeld.
Vandaag een witte 920 ontvangen van de baas. Zwart bleek nogal lastig leverbaar te zijn dus we accepteren ook de andere kleuren. Blijkbaar is rood geen enkel probleem want die hebben we een zwik binnen gekregen. Alles is overigens wel voorzien van de laatste update. (1232.5957.1308.0003)
Aangezien men mij ziet als aanspreekpunt voor alles wat met Windows Phone te maken heeft zal ik het de komende dagen erg druk krijgen ben ik bang... Vandaag twee tutorials de deur uit gestuurd (verbinden met verborgen Wifi en hoe men eenvoudig alle aangekochte Apps in één keer herinstalleerd) en toch zeker vier man aan m'n bureau gehad met vragen als, "waarom zie ik de Wifi niet", "ik had die app reeds gekocht, nu moet ik 'm opnieuw kopen"...
Ag, wel leuk iig..
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
klopt: alleen aan of uit. Maar daar zitten ze volgens mij op een hogere firmwareversie. Of een speciale versie voor AT&Tmarrik schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:
[...]
Precies!Overigens zie je ook op bv wpcentral dat er onder deze functie bepaalde functies in- of uit zijn te schakelen. Iemand die gezien? Ik heb alleen maar "aan" of "uit'.
Verwijderd
Hoeveel 920's hebben jullie aangeschaft?Rowdy.nl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:16:
[...]
Lol, dat viel mij vandaag ook op...
Vandaag een witte 920 ontvangen van de baas. Zwart bleek nogal lastig leverbaar te zijn dus we accepteren ook de andere kleuren. Blijkbaar is rood geen enkel probleem want die hebben we een zwik binnen gekregen. Alles is overigens wel voorzien van de laatste update. (1232.5957.1308.0003)
Aangezien men mij ziet als aanspreekpunt voor alles wat met Windows Phone te maken heeft zal ik het de komende dagen erg druk krijgen ben ik bang... Vandaag twee tutorials de deur uit gestuurd (verbinden met verborgen Wifi en hoe men eenvoudig alle aangekochte Apps in één keer herinstalleerd) en toch zeker vier man aan m'n bureau gehad met vragen als, "waarom zie ik de Wifi niet", "ik had die app reeds gekocht, nu moet ik 'm opnieuw kopen"...![]()
Ag, wel leuk iig..
Ik kan die app nergens in de appstore vinden ?kruila schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:40:
[...]
probeer dan ook eens de app "play to" is een nokia beta versie: http://betalabs.nokia.com/
http://www.bol.com/nl/p/n...0-grijs/9200000010940903/pollie99 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:03:
Ik heb hem ook handmatig geflasht, werkt tot nu toe perfect.
Btw ik zag ook de grijze NL firmware voorbij komen, grijs was toch nog niet gereleased?.
Grappige is, hij is bij BOL nog sneller leverbaar dan de andere kleuren
[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 19-03-2013 16:32 ]
Don't rely on their truth alone
klopt ik had er toch ook een url bijgezet van betalabs?AlphaWierie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:30:
[...]
Ik kan die app nergens in de appstore vinden ?
het is gelukt. wederom briljant! Dit soort features kunnen nokia echt weer op de kaart zetten. Op tijd uitbrengen, patenteren en marketing.kruila schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:32:
[...]
klopt ik had er toch ook een url bijgezet van betalabs?
Meen zo'n 150...?
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Je microsoft account staat los van je gmail account. Dat je mail krijgt via je gmail maakt niet uit. Ik heb ook een zelfde adres voor beiden, maar heb ze allebei toegevoegd. In principe maakt het geen fluit uit, maar binnenkort zal de Carddav en Caldav ondersteuning worden toegevoegd, waarna gmail ook geen probleem meer is. Overigens blijft je mail gewoon werken, contacten en calenders gaan alleen voor nieuwe accounts niet meer werken (zit ie er dus in, dan blijft dat gewoon online).Scrisissszzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:24:
Weet iemand hier hoe het precies zit met de ondersteuning van Google wat betreft Windows Phone enz?
Je zou ook je contacten in een outlook.com account kunnen importeren en alle externe kalenders van je gmail ook via die account kunnen laten lopen, zodat je daar verder ook niets aan gaat missen.
Verwijderd
?PvtMashkov schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:33:
Weet er iemand of je kan instellen dat wanneer je het startscherm heen en weer scrolt dat ie niet alles samenvouwd wanneer je tot het maximum gaat.
Precies! Bedankt voor de melding van Betalabs, wist niet dat deze app ook voor WP8 beschikbaar was. Dit is inderdaad een duidelijk pluspunt voor Nokia, net zoals de Drive app en andere Nokia-only content. Had niet verwacht dat Nokia nog zoveel voordeel bracht op gebied van apps.AlphaWierie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:35:
[...]
het is gelukt. wederom briljant! Dit soort features kunnen nokia echt weer op de kaart zetten. Op tijd uitbrengen, patenteren en marketing.
Echt genoeg mogelijkheden met de 920 zeg; PC-remote, DLNA play, sharen met Photobeamer etc. En alles werkt ook makkelijk!
Nee kan niet.PvtMashkov schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:33:
Weet er iemand of je kan instellen dat wanneer je het startscherm heen en weer scrolt dat ie niet alles samenvouwd wanneer je tot het maximum gaat.
https://opensea.io/seaart
poll: Smartphone-strijd
Nu de belangrijkste nieuwe smartphones aangekondigd of al beschikbaar zijn: naar welke smartphone gaat jouw voorkeur uit?
Beide telefoons hebben dezelfde OS/Firmware versie. (8.0.10211.204/1232.5957.1308.0003)
De linker is wit, de rechter is zwart; dat zijn de enige verschillen. Misschien is er een verschil in de regio van de Microsoft accounts, maar verder niet...?
Verwijderd
Ik heb ook een witte met dezelfde FW maar voor mij geldt de rechterafbeelding?Rowdy.nl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:38:
Lol, iemand die dit kan verklaren?
Beide telefoons hebben dezelfde OS/Firmware versie. (8.0.10211.204/1232.5957.1308.0003)
De linker is wit, de rechter is zwart; dat zijn de enige verschillen. Misschien is er een verschil in de regio van de Microsoft accounts, maar verder niet...?
[afbeelding] [afbeelding]
Geen idee waar dit aan ligt, ik heb een EU - NL versie, unbranded.
Ladykiller007 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:16:
Krijg zojuist een update-tje....netwerk+ ......
Die van LadieKiller007 zijn App updates van de Lumia specifieke Apps.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:
Lees veel over een update, wat moet het voor update zijn? Wat gaat het verbeteren en wanneer komt ie zonder je telefoon te flashen?
Verder komt er nog een update aan van de firmware...
.
This software, version 1232.5957.1308.00xx, includes further performance and stability improvements, enhancements to display stability during a call, and improved automatic display brightness adjustment.
Verwijderd
Overigens viel het me reuze mee met welk gemak de backup en alle apps teruggeplaatst konden worden! Ff inloggen met MS account, apps gingen automatisch opnieuw downloaden en contacts en instellingen stonden terug. Ben denk ik max 30 min bezig geweest met homescreen instellen en wat app tweaks doorvoeren.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 10:33 ]
Ik zit op het KPN netwerk en daar werkt het niet (met Iphone nooit problemen gehad)
Op internet zie ik echter alleen maar berichten over de gehele wereld dat het niet werkt. (bv http://forums.wpcentral.c...omatically-does-work.html) Dus vandaar m'n vraag of er mensen zijn waarbij het wel werkt en waarom doet Nokia er niets aan om het te fixen?
[ Voor 11% gewijzigd door egev op 20-03-2013 10:40 ]
Had ik ook in het begin, toen "automatisch instellen" van de tijd een uurtje uitgeschakeld en tijd zelf ingesteld, daarna weer "automatisch instellen" weer aangezet, geen problemen tot dusver.egev schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:39:
Zijn er mensen waarbij de automatische datum en tijd synchronisatie wel werkt?
Ik zit op het KPN netwerk en daar werkt het niet (met Iphone nooit problemen gehad)
Op internet zie ik echter alleen maar berichten over de gehele wereld dat het niet werkt. (bv http://forums.wpcentral.c...omatically-does-work.html) Dus vandaar m'n vraag of er mensen zijn waarbij het wel werkt en waarom doet Nokia er niets aan om het te fixen?
Op dit moment heeft 'ie nog 24%, ik ga voor de totale leegte. Ik vermoed een batterijkalibratie kwestie. Hij ging al lang mee, maar dit betekend nog een dag extra! Tip wellicht voor mensen met een belabberde batterijduur...
dit soort batterijen helemaal leeg maken is schadelijk voor de batterijPTR schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:31:
Ik heb sinds zaterdag dus die nieuwe firmware erop zitten. Geen problemen en wilde om een of andere reden de batterij helemaal leeg hebben. Gisteravond was het bijna zover, 9%. Vanochtend druk ik op de knop om te kijken en de welbekende tril dat 'ie uit was en aan gaat. Niet onverwacht, maar wat schetst mijn verbazing, 38% batterij...!...?...?!?
Op dit moment heeft 'ie nog 24%, ik ga voor de totale leegte. Ik vermoed een batterijkalibratie kwestie. Hij ging al lang mee, maar dit betekend nog een dag extra! Tip wellicht voor mensen met een belabberde batterijduur...
Dag 3. Telefoon wederom de hele dag intensief gebruikt (whatsappen, muziek, fotos maken en 4tal gesprekken) en batterij na 1 volledige dag nog 50% over. Dit is echt super.
Ik vind wel dat mijn rodel lumia niet zo rood lijkt als op de doos/internet. Iets meer tegen licht rood/oranje aan.
Verder vraag ik me ook af of de unlock knop wel bestemd is voor intensief gebruik. het lijkt wat kwetsbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door AlphaWierie op 20-03-2013 12:00 ]
Verwijderd
Ik heb een zwarte, ik had eerst het linker schermpje, en nu de rechter, zonder dat ik iets heb geupdateRowdy.nl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:38:
Lol, iemand die dit kan verklaren?
[afbeelding] [afbeelding]
Klopt, je moet het ook niet regelmatig doen, maar soms helpt het om het systeem de batterij weer op waarde te laten schatten.[...]
dit soort batterijen helemaal leeg maken is schadelijk voor de batterij
Verwijderd
bron?Folkifoon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:04:
Dat Nokia reapair in Duitsland ontvangt dagelijks 8000 telefoons...hoop voor ze dat dit heel Europa is...
Je kan online de status van je telefoon bekijken en er stond nog "aanmaak van order". Dus ik vroeg of het toestel goed was aangekomen, en ik kreeg toen het antwoord "wij ontvangen iedere dag bijna 8000 pakketen".
Dit is toch een externe firma? Kan dus zijn dat ze niet alleen voor Nokia werken, toch?Folkifoon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:35:
[...]
Je kan online de status van je telefoon bekijken en er stond nog "aanmaak van order". Dus ik vroeg of het toestel goed was aangekomen, en ik kreeg toen het antwoord "wij ontvangen iedere dag bijna 8000 pakketen".
Ik hoop het voor zekruila schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:45:
[...]
Dit is toch een externe firma? Kan dus zijn dat ze niet alleen voor Nokia werken, toch?
Verwijderd
pakketten kan van alles zijn, ook onderdelen etc.....Folkifoon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:35:
[...]
Als ik kijk op mijn werk(electronica winkel) ontvangen per dag ook veel pakketten . Hier zit nieuwe voorraad tussen, reparatie afhandelingen van klanten en ook dozen tussen waar wij apparaten in moeten stoppen die bij de volgende ophaal verzonden worden naar het hoofdkantoor om daar te worden vernietigd. Zo kan het aantal pakketten aardig oplopen kan ik je vertellen
Ze hebben ook de reparaties voor Sony in beheer, het bedrijf heet Arvato.kruila schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:45:
[...]
Dit is toch een externe firma? Kan dus zijn dat ze niet alleen voor Nokia werken, toch?
Na de update is eindelijk het probleem verholpen dat mijn scherm zwart blijft als ik bel. Fijn! Helaas doet de flitser het nu ineens niet meer, ook komen whatsapp berichten ongeveer een kwartier te laat binnen via een push bericht. Was gister voor de nieuwe firmware nog goed.
Al met al baal ik van dit toestel! In potentie een topper, maar er gaat bij mij echt zoveel mis.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
- Rattle in de vibratie (is te testen door even te bellen naar toestel of "vibrator app")
- Kijken of de hoeken goed aansluiten (testen door samendrukken)
- foto Flits
- Proximity sensor
Hoe test je dat laatste, en waar nog meer op te letten of testen?
Don't rely on their truth alone
Als je met het toestel belt, en je haal tijdens het gesprek of na ophangen de telefoon van je oor af zou het scherm aan moeten gaan... als dit niet zo is zit er stof tussen...LessRam schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:42:
Wil misschien een 2e hands Lumia920 kopen. Maar weet dat er een paar dingen zijn om op te letten (buiten de aankoopbon/garantie, krassen, firmware, branding/simlock natuurlijk);
- Rattle in de vibratie (is te testen door even te bellen naar toestel of "vibrator app")
- foto Flits
- Proximity sensor
nog iets om op te letten, mijn toestel heeft last van flikkerende backlight, ik heb nog geen oplossing gevonden en zit er dus over na te denken, het toestel terug te sturen. Om dit te testen moet je het toestel eigenlijk een dag gebruiken en vaak de foto app opstarten om te kijken of het flikkert, het is soms helemaal niet, en soms heel erg, en het is best vervelend want je ogen worden er moe van.LessRam schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:42:
Wil misschien een 2e hands Lumia920 kopen. Maar weet dat er een paar dingen zijn om op te letten (buiten de aankoopbon/garantie, krassen, firmware, branding/simlock natuurlijk);
- foto Flits
- Proximity sensor
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wat betreft Whatsapp, ik heb niets geupdate en ik heb dit probleem ook, zal dus wel aan Whatsapp liggen en niet aan je firmware.RawChild schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:40:
Nieuwste fw er maar even opgezet, want mijn duitse toestel kreeg echt nooit en update.
Na de update is eindelijk het probleem verholpen dat mijn scherm zwart blijft als ik bel. Fijn! Helaas doet de flitser het nu ineens niet meer, ook komen whatsapp berichten ongeveer een kwartier te laat binnen via een push bericht. Was gister voor de nieuwe firmware nog goed.
Al met al baal ik van dit toestel! In potentie een topper, maar er gaat bij mij echt zoveel mis.
Bij mij doet whatsapp ook al een week ofzo erg raar. Meldingen van berichten die ik allang heb gelezen en op heb gereageerd. De tile geeft aan dat er ongelezen berichten zijn terwijl dat niet zo is. Dat soort zaken. De app werkt gewoon nog niet goed maar ja, heel mijn vriendenkring gebruikt het. Hopen op een goede versie dan maar.mkrijt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:07:
[...]
Wat betreft Whatsapp, ik heb niets geupdate en ik heb dit probleem ook, zal dus wel aan Whatsapp liggen en niet aan je firmware.
Verwijderd
Mogelijk zie je het alleen bij bepaalde verlichting (TL's of spaarlampen bijvoorbeeld)kaasplank1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:59:
[...]
, het is soms helemaal niet, en soms heel erg, en het is best vervelend want je ogen worden er moe van.
goed punt, zal er even op letten ik heb het in ieder geval op de uni(nieuw gebouw) en thuis in de woonkamer (studentenhuis) gehad, volgens mij bij mijn ouders niet, maar ook een keer buiten.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:24:
[...]
Mogelijk zie je het alleen bij bepaalde verlichting (TL's of spaarlampen bijvoorbeeld)
Mijn flitser deed het ook niet meer...wat je kan testen is even met je vinger op de flitser drukken en dan een foto nemen. Bij mij deed hij het dan wel...dus binnenin zaten de contactjes niet goed.RawChild schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:40:
Nieuwste fw er maar even opgezet...Helaas doet de flitser het nu ineens niet meer,...
Dat flikkerende backlight had ik in het begin ook. Ik merkte dat de backlight ging flikkeren bij lichte kleuren (wit vooral) als ik de helderheid op aller hoogst zette was het heel erg. en op laag zag je het nauwelijks.kaasplank1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:59:
[...]
nog iets om op te letten, mijn toestel heeft last van flikkerende backlight, ik heb nog geen oplossing gevonden en zit er dus over na te denken, het toestel terug te sturen. Om dit te testen moet je het toestel eigenlijk een dag gebruiken en vaak de foto app opstarten om te kijken of het flikkert, het is soms helemaal niet, en soms heel erg, en het is best vervelend want je ogen worden er moe van.
Na een reset heb ik geen probleem meer en is het geheel opgelost. ook op hoge helderheid zie ik geen flikker (haha) meer.
Ik las ergens dat het kan helpen om de hard reset te doen in een donkere kamer. dit zou te maken hebben met de sensor die de eerste de fps aanpast aan de omgeving ofzo (weet niet of dit waar is, maar de reset heeft bij mij geholpen)
Heb een softreset geprobeerd in een donkere kamer (wc die ook nogeens stonkAlphaWierie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Dat flikkerende backlight had ik in het begin ook. Ik merkte dat de backlight ging flikkeren bij lichte kleuren (wit vooral) als ik de helderheid op aller hoogst zette was het heel erg. en op laag zag je het nauwelijks.
Na een soft reset heb ik geen probleem meer en is het geheel opgelost. ook op hoge helderheid zie ik geen flikker (haha) meer.
Ik las ergens dat het kan helpen om de hard reset te doen in een donkere kamer. dit zou te maken hebben met de sensor die de eerste de fps aanpast aan de omgeving ofzo (weet niet of dit waar is, maar de reset heeft bij mij geholpen)
Edit: lijkt wel precies op jouw probleem, ook lichte kleuren en minder als de helderheid minder is.
[ Voor 5% gewijzigd door kaasplank1 op 20-03-2013 16:02 ]
Verwijderd
Eergisteren gebeurt en gisteravond alweer. Ik heb alle updates.
Zou ik mijne naar eenNokia repair moeten sturen of zou dit verholpen kunnen worden met nieuwe update ofzo?
Volgens WhatsApp komen ze maandelijks met een update. De vorige versie dateert van 20 februari, dus is de nieuwe bijna aan de beurt. Gezien de vorige updates ook best groot waren (toch?) verwacht ik er veel van.HMS schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:21:
Hier ook hetzelfde probleem met WhatsApp. Ik vind sowieso dat het een vrij gare app is, maar zoals Scrisissszzz ook al zegt: je hele vriendenkring gebruikt het
[ Voor 1% gewijzigd door peerke63 op 20-03-2013 18:44 . Reden: YW ;) ]
Ik dacht dat ik ook last had van stof bij de proximity sensor omdat het scherm altijd zo snel uitgaat. Ik kom er zojuist achter dat het bereik van die sensor gewoon erg groot is. Ligt zo rond de 20cm
Maar nu ik dit weet ga ik er is op letten of de irritatie minder wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door eeNer op 20-03-2013 18:59 ]
ik heb m'n telefoon 2x achter elkaar moeten insturen en heb dus een opvolgend order nummer van de Nokia reeks bij Arvato. +/- 200 aanmeldingen in een week tijd.vali schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:58:
ik vind het niet raar dat het er 8000 zijn. Nokia is een best groot bedrijf en ontvangt naast al hun toestellen natuurlijk ook onderdelen.
Als ik kijk op mijn werk(electronica winkel) ontvangen per dag ook veel pakketten . Hier zit nieuwe voorraad tussen, reparatie afhandelingen van klanten en ook dozen tussen waar wij apparaten in moeten stoppen die bij de volgende ophaal verzonden worden naar het hoofdkantoor om daar te worden vernietigd. Zo kan het aantal pakketten aardig oplopen kan ik je vertellen
Ik had dit ook en heb die van mij omgeruild tegen een nieuwe en nu heb ik het net als de meesten niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:18:
Mijn Nokia Lumia 920 valt regelmatig spontaan uit. Ik heb deze nu 3 weken maar hij is al zeker 6 keer uitgevallen. Dat is dan alleen te verhelpen met een reset. Ook iedere keer weer opnieuw datum en tijd instellen is erg irritant.
Eergisteren gebeurt en gisteravond alweer. Ik heb alle updates.
Zou ik mijne naar eenNokia repair moeten sturen of zou dit verholpen kunnen worden met nieuwe update ofzo?
Een software update zou dit probleem moeten oplossen, maar dat heb ik dus niet meer kunnen testen want het probleem bestaat voor mij niet meer. Aangezien de meeste telefoons het goed doen, moet er haast wel iets mis zijn met de hardware. De vraag is dus nu welke firmware versie je op je telefoon hebt staan.
Als dat 1232.5957.1308.0003 is dan is dus nu duidelijk dat de update het zg freeze probleem niet heeft verholpen en moet je echt gaan zorgen voor een nieuw toestel. Als je nog op een oudere versie van de firmware zit, zou ik het ding direct updaten mbv de Nokia Care Suite en hoop ik dat je je ervaringen hier weer deelt.
Maar wie zegt nu dan dat het wel werkt bij jou. Als ik de tijd handmatig instel en daarna de toggle zet, blijft mijn tijd ook goed staan. De vraag is wat er gebeurt als je de tijd handmatig juist verkeerd zet en je de toggle overhaalt want dan moet de tijd automatisch worden goedgezet. In mijn geval heeft dit op twee 920's met T-Mobile nooit gewerkt en nu na de firmware update nog steeds niet. Op de iDevices werkt dit inderdaad wel.kruila schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Had ik ook in het begin, toen "automatisch instellen" van de tijd een uurtje uitgeschakeld en tijd zelf ingesteld, daarna weer "automatisch instellen" weer aangezet, geen problemen tot dusver.
Dat weet ik inderdaad niet zeker, maar wat belangrijk is: de klok van de lumia 920 blijft precies gelijk lopen met een klok bij mij thuis die synchroniseert met een atoomklok, dus???? Wie het weet mag het zeggen. Maar je hebt zeker een punt.Bunker37 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:07:
[...]
Maar wie zegt nu dan dat het wel werkt bij jou. Als ik de tijd handmatig instel en daarna de toggle zet, blijft mijn tijd ook goed staan. De vraag is wat er gebeurt als je de tijd handmatig juist verkeerd zet en je de toggle overhaalt want dan moet de tijd automatisch worden goedgezet. In mijn geval heeft dit op twee 920's met T-Mobile nooit gewerkt en nu na de firmware update nog steeds niet. Op de iDevices werkt dit inderdaad wel.
Misschien is het trilniveau aangepast?pollie99 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:05:
Sinds het installeren van de laatste update heb ik het idee dat ik geen rattle meer hoor bij notificaties en inkomende oproepen... ik houd het nog even in de gaten.
haha.. nee.. zo werkt het allang niet meer. Maar goed, als jij zegt dat er dus 200 920 meldingen binnen komen, denk je toch echt verkeerd.. Zucht, die anti nokia zeurders zijn overal.egev schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:57:
[...]
ik heb m'n telefoon 2x achter elkaar moeten insturen en heb dus een opvolgend order nummer van de Nokia reeks bij Arvato. +/- 200 aanmeldingen in een week tijd.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik zeg niet dat het meldingen van de 920 betreft, maar van de Nokia afdeling daar. Nummering ziet er overigens toch echt zeer duidelijk opvolgend uit. Daarnaast is die service desk voor een groot deel van Europa, dus zo vreemd is dat getal niet eens. En waarom zou ik een anti nokia zeurder zijn? Ben nu prima tevreden over m'n 920.lanerios schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:18:
[...]
haha.. nee.. zo werkt het allang niet meer. Maar goed, als jij zegt dat er dus 200 920 meldingen binnen komen, denk je toch echt verkeerd.. Zucht, die anti nokia zeurders zijn overal.
Maar aangezien je zegt dat ik verkeerd denkt en het zo allang niet meer zo werkt ben ik uiteraard reuze benieuwd hoe het dan wel werkt. Dus ik zou heel graag uitlegd hebben!
[ Voor 12% gewijzigd door egev op 20-03-2013 20:45 ]
Bij mij staat het toestel dus ook inderdaad op deze manier ingesteld. Maar hij loopt een seconde of 20 verkeerd en blijft dus ook zo'n 20 secondes verkeerd lopen, ondanks dat hij op Auto staat. Dit wordt niet gecorrigeerd.kruila schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:29:
[...]
Dat weet ik inderdaad niet zeker, maar wat belangrijk is: de klok van de lumia 920 blijft precies gelijk lopen met een klok bij mij thuis die synchroniseert met een atoomklok, dus???? Wie het weet mag het zeggen. Maar je hebt zeker een punt.
Boel gedoe om alle accounts van iedereen te linken maar dat is met elke telefoon zo lijkt mij.
Dit is overigens mijn eerste smartphone dus wellicht weet ik niet beter maar ik ben er ieg blij mee
Verwijderd
Zeer tevreden met het toestel, echter +/- om de week een freeze die alleen is op te lossen met een softreset waarna de tijd gereset werd. Ben benieuwd of dit nu is opgelost! I will keep you all posted!
Verwijderd
Je WP8 telefoon synchroniseert automatisch de tijd met het tijdsignaal op het netwerk van je provider.kruila schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:29:
[...]
Dat weet ik inderdaad niet zeker, maar wat belangrijk is: de klok van de lumia 920 blijft precies gelijk lopen met een klok bij mij thuis die synchroniseert met een atoomklok, dus???? Wie het weet mag het zeggen. Maar je hebt zeker een punt.
Als je dus de automatisch tijdsynchronisatie aan hebt staan (default) en de tijd loopt voor of achter dan moet je je provider bellen om bij hen te klagen.
Wifi is volgens mij alleen nodig voor updates. Navigeren kun je volledig off-line (mits je van te voren de benodigde kaarten hebt gedownload, bij voorkeur via wifi ipv ota)mrcosmo schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:00:
Heb zojuist de navigatie van nokia geprobeerd, het werkt goed echter zag ik bij instellingen dat wifi aanstond maar heeft deze navigatie dat nodig? want anders kan ik deze niet gebruiken in het buitenland. of kun je internet ergens anders voor gebruiken? files?
[ Voor 9% gewijzigd door kruila op 21-03-2013 10:24 ]
Kaarten die je nodig hebt downloaden als je wifi hebt. Wil je offline gaan navigeren schakel je wifi uit en data uit. Werkt prima.mrcosmo schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:00:
Heb zojuist de navigatie van nokia geprobeerd, het werkt goed echter zag ik bij instellingen dat wifi aanstond maar heeft deze navigatie dat nodig? want anders kan ik deze niet gebruiken in het buitenland. of kun je internet ergens anders voor gebruiken? files?
Nokia 7Plus
Of de synchronisatie werkt niet of niet goed, en dat kan aan je gsm liggen, toch?Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:14:
[...]
Je WP8 telefoon synchroniseert automatisch de tijd met het tijdsignaal op het netwerk van je provider.
Als je dus de automatisch tijdsynchronisatie aan hebt staan (default) en de tijd loopt voor of achter dan moet je je provider bellen om bij hen te klagen.
We zitten al maanden lang met een beta te werken. Een final zou fijn zijn.
Zoiezo zie ik geen 1 of 2 bij de whatsapp tegel staan.
klopt dit of doe ik iets fout?
ziujn zoiezo maar weinig tegels die echt veranderen en iets laten zien
Iemand leuke apps die wel ïets doen ?
Ook werkt Whatsapp niet goed meer.
Is het trouwens mogelijk dat het toestel verbind met WIFI ook zonder dat ik heb moeten unlocken?
Maar nu zit ik nog met een andere vraag.
Gister is eindelijk mijn nieuwe abbonement gestart met 3g. Nu als ik mn data connection aan zet dan verschijnt er links boven naast mn ontvangst 3G.
Betekend dit dat ie constant op 3G zit, ook als ik binnen het bereik ben van WIFI.
Of moet ik iets instellen dat ie alleen met 3g verbind als WIFI niet beschikbaar is.
Roaming ofzo?
Excuuses hiervoor en het is eigenlijk best triest maar nog nooit ervaring gehad met 3G.
Weet iemand eingelijk of er een soortgelijke app als DataSence is, gezien het feit dat deze nog niet beschikbaar is hier.
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;