Dat is met elke telefoon...Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:26:
Wordt jullie batterij ook zo traag opgeladen als je em in je computer hebt hangen?
mompelt iets over de maximale stroom toevoer over usb
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 15-03-2013 16:29 ]
normaal wel ja,op mijn thuis pc kan ik aanpassen dat de usb alleen voor opladen is(en er dus meer power overheen gegooit word) en het dus wel snel gaat (alleen geen data meer) zeer fijne optieVerwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:26:
Wordt jullie batterij ook zo traag opgeladen als je em in je computer hebt hangen?
[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 15-03-2013 16:31 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Mijn iphone 4 ging een stuk sneller. Heb de 920 vanaf half 1 in de computer zitten en zit nu op 53%.vali schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:29:
[...]
Dat is met elke telefoon...
mompelt iets over de maximale stroom toevoer over usb
Ik heb met T-Mobile de deal gemaakt om 24 maanden 40 euro per maand te betalen voor Smart Plus 230. Hier zat normaal nog een toestelprijs bij van € 219,95. Ik heb wel geen korting de eerste 9 maanden, maar over 24 maanden ben ik toch iets van 60 euro voordeliger uit. Ik denk dat wel een redelijke deal was die niet snel getopt kan worden. Overigens verwacht ik dezelfde leverings problemen bij Phonehouse, en daarna kan ik niet terug gaan huilen bij T-Mobile als bestaande klant, dus dat risico ga ik niet nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:25:
[...]
Kan je niet beter je bestelling cancellen en dan via de Phonehouse de Lumia 920 regelen en dan alsnog met t-mobile?
Dat heb ik namelijk gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 15-03-2013 16:38 ]
https://opensea.io/seaart
iPhone laadde inderdaad sneller op. Via pc maar ook gewoon via stopcontact.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:32:
[...]
Mijn iphone 4 ging een stuk sneller. Heb de 920 vanaf half 1 in de computer zitten en zit nu op 53%.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Verwijderd
Je kan gewoon bellen met de phonehouse en dan vertellen ze je waar de 920 op voorraad is en dan reserveer je die gewoon.enomiss schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:35:
[...]
Ik heb met T-Mobile de deal gemaakt om 24 maanden 40 euro per maand te betalen voor Smart Plus 230. Hier zat normaal nog een toestelprijs bij van € 219,95. Ik heb wel geen korting de eerste 9 maanden, maar over 24 maanden ben ik toch iets van 60 euro voordeliger uit. Ik denk dat wel een redelijke deal was die niet snel getopt kan worden. Overigens verwacht ik dezelfde leverings problemen bij Phonehouse, en daarna kan ik niet terug gaan huilen bij T-Mobile als bestaande klant, dus dat risico ga ik niet nemen.
edit : als ik rondzoek lijkt die datgene te doen
[ Voor 117% gewijzigd door mrsar op 15-03-2013 17:02 ]
Net nog met T-Mobile gebeld. Ik blijk toch een korting te hebben van 11 maanden lang 50%. Dus 11 maanden 20 euro p/m en 13 maanden 40 euro p/m, gratis toestel. Gaat me bij Phonehouse echt niet lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:41:
[...]
Je kan gewoon bellen met de phonehouse en dan vertellen ze je waar de 920 op voorraad is en dan reserveer je die gewoon.
Alles opgestuurd en kreeg na anderhalve week een bericht dat de lader zou worden opgestuurd, drie dagen later in huis!BM schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:44:
Hoe lang hebben jullie ongeveer moeten wachten op een bevestiging van Nokia tbv die oplader actie? Heb vrijdag de papieren opgestuurt, en was benieuwd wanneer ik ongeveer reactie kon verwachten
Wel laaiend enthousiast over het toestel. Topapparaat
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Das lekker handig als hij alleen de afspraken van de dag zelf toont ... Is er een andere goede app die wel de afspraken laat zien van te voren ..kippetje01 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:33:
Helaas toont die tile alleen de afspraken van vandaag. Ik ben nu appointile aan het bekijken, die heeft een tile de beter te customizen valt.
Dan gaat gelijk al het geluid uit ..mrsar schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:59:
hmm,geen idee,staat wel "all other notifications" bij geluid,maar geen idee wat die doet
edit : als ik rondzoek lijkt die datgene te doen
Nee, heel irritant. Er is één volume instelling voor rintone, belvolume, spelletjes, etc.picardo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:56:
Is het geluid voor games apart in te stellen .. Ik heb wordfeud en ik kan de notificaties aan of uit zetten . Aan is met geluid .. Of gewoon uit dat ik niets ontvang .. Ik wil de notificaties aan zonder geluid ..
Misschien moet je de Lumia nog verifiëren in je Microsoft account?mrcosmo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:19:
Sinds vandaag trotse eigenaar van een lumia920, kan alleen niet inloggen op de store. Komt dit omdat mijn Windows 8 pc dezelfde hotmail heeft? Dacht dat dit samen kon
Hoe doe ik dat?
Als ik mijn mailadres en ww ingeef op de lumia krijg ik een foutmelding
Wel of geen hardware probleem... Wie zal het zeggen, maar verklaar dan toch even waarom ik met mijn nieuwe (omgeruilde 920) met een backup van mijn oude totaal geen freezes meer heb terwijl ik het ding hetzelfde gebruik met wifi en bluetooth aan. Software updates kunnen dit wellicht oplossen, maar mijn oude 920 had dezelfde firmware versie en die liep constant vast. De nieuwe doet waarvoor hij gemaakt is... Blij dus dat ik nog kon ruilen na drie weken.Arjan81 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:37:
[...]
De uitval in standby lijkt dus echt daadwerkelijk verbonden te zijn met wifi en de standby modus.
Mijns inziens dus geen hardware probleem. Het is dan wel weer vreemd dat sommigen het niet hebben.
Je moet "mijn telefoon zoeken" (of zoiets) aanzetten in de instellingen. Dan zou het moeten werken,,,mrcosmo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:25:
Misschien moet je de Lumia nog verifiëren in je Microsoft account
Hoe doe ik dat?
Als ik mijn mailadres en ww ingeef op de lumia krijg ik een foutmelding
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
telefoonmrcosmo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:58:
Instellingen bij telefoon of hotmail?
Is dat niet vanwege de kleinere accucapaciteit van de iPhone?Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:36:
[...]
iPhone laadde inderdaad sneller op. Via pc maar ook gewoon via stopcontact.
Verwijderd
Hoort dit niet standaard in het OS te zitten? Bij concurrerende OS'en zit dat allaaaaaaang in gebouwd.picardo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:22:
Staat er al een goede mb meter in de store ?
o.a. bij android:
Hey Bunker, goed om te lezen ! Helaas kan ik niet zo eenvoudig ruilen ... ben hem waarschijnlijk 7 dagen kwijt en dan zullen ze hem alleen maar een fabrieksreset geven.Bunker37 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:31:
[...]
Wel of geen hardware probleem... Wie zal het zeggen, maar verklaar dan toch even waarom ik met mijn nieuwe (omgeruilde 920) met een backup van mijn oude totaal geen freezes meer heb terwijl ik het ding hetzelfde gebruik met wifi en bluetooth aan. Software updates kunnen dit wellicht oplossen, maar mijn oude 920 had dezelfde firmware versie en die liep constant vast. De nieuwe doet waarvoor hij gemaakt is... Blij dus dat ik nog kon ruilen na drie weken.
Maar ... Had mijn laatste freeze afgelopen zondag en daarna niets meer. Daarvoor ook 1 week geleden ... dus het valt mij zo wel mee. Niet dat ik daar genoegen mee neem, ik wil geen freezes meer !
Overigens snap ik er totaal niets van ... indien het de hardware betreft, dan zou ik ze toch vaker moeten krijgen. Ik heb altijd Wifi en Bluetooth aan en meestal de freezes als de telefoon niet idle is.
Ik lees dat er op korte termijn updates voor de Lumia komen, die waren ons al beloofd. Laten we eens afwachten wat die gaan doen ... misschien ga ik dan naar 1 freeze per maand ... ;-)
Maar het blijft een geweldig toestel !
Niet doen!Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:27:
[...]
Hoort dit niet standaard in het OS te zitten? Bij concurrerende OS'en zit dat allaaaaaaang in gebouwd.
o.a. bij android:
[afbeelding]
ontopic
Om te reageren op picardo, er is 1 developer die een hoop apps heeft gemaakt van verschillende providers. Daarnaast hoop ik dat Nokia weer de data use app terug brengt in wp8. Die werkte erg goed op wp7.8
[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 16-03-2013 16:55 ]
Misschien zijn onze freezes toch verschillend van elkaar. Die van mij waren vrijwel allemaal aan de lader of niets doend in mijn zak. In idle dus maar altijd met wifi aan of na gebruik van bluetooth. Die van jou lijkt gewoon vast te lopen op wie weet bepaalde (combinatie van) apps.bhorvers schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:33:
[...]
Hey Bunker, goed om te lezen ! Helaas kan ik niet zo eenvoudig ruilen ... ben hem waarschijnlijk 7 dagen kwijt en dan zullen ze hem alleen maar een fabrieksreset geven.
Maar ... Had mijn laatste freeze afgelopen zondag en daarna niets meer. Daarvoor ook 1 week geleden ... dus het valt mij zo wel mee. Niet dat ik daar genoegen mee neem, ik wil geen freezes meer !
Overigens snap ik er totaal niets van ... indien het de hardware betreft, dan zou ik ze toch vaker moeten krijgen. Ik heb altijd Wifi en Bluetooth aan en meestal de freezes als de telefoon niet idle is.
Ik lees dat er op korte termijn updates voor de Lumia komen, die waren ons al beloofd. Laten we eens afwachten wat die gaan doen ... misschien ga ik dan naar 1 freeze per maand ... ;-)
Maar het blijft een geweldig toestel !
Ik lees hier dat Chronos voor veel vastlopers zorgt, dus die heb ik meteen maar even geinstalleerd. Eens kijken of mijn 920 daar ook last van gaat hebben. Mooie app trouwens
Ook nog een mailtje naar Nokia gedaan met een update van mijn status. Vrijwel direct reageren zij op mijn mails en altijd positief. Ze zijn / lijken in ieder geval erg betrokken.
Pro tip:Boomlaars schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 02:00:
Maar weer een nieuwe ergernis; waarom is het niet mogelijk om de Facebook foto-albums uit de foto's op de telefoon te verwijderen? Ik heb er vrij veel en het is vaak lang zoeken voor ik de screenshots map e.d. gevonden heb. Dit wil ik dan ook graag scheiden. Het ziet er naar uit dat dit alleen kan door mijn FB account te verwijderen van de telefoon, maar dan mis ik de voordelen van de integratie. Pauperzooi.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Als ik vervolgens onder Albums kijk, dan staan bovenaan mijn Camera Roll en Opgeslagen Foto's albums (volgens mij precies de twee die jij zoekt), daaronder de Camera Roll en Opgeslagen Foto's albums op SkyDrive, en vervolgens op alfabetische volgorde mijn Facebook albums.
Ik kan me niet herinneren dat ik hieraan gesleuteld heb, dus volgens mij de standaard instelling.
Belstatus werkt bij mij niet, t-mobile. Melding= geen gegevens. (probeerversie)vali schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:34:
[...]
ontopic
Om te reageren op picardo, er is 1 developer die een hoop apps heeft gemaakt van verschillende providers. Daarnaast hoop ik dat Nokia weer de data use app terug brengt in wp8. Die werkte erg goed op wp7.8
Lidy
Verwijderd
Echter, als ik het toestel bekijk dan ziet het er naar uit dat ik een refurbished toestel heb gehad.
Het gaatje bij je sim klepje is beschadigd en de achterkant vertoond ook lichte gebruikers sporen
Ook is er een kras op het scherm te zien maar alleen met het licht er op.
Op naar nummer 3 :-)
Opgestuurd naar Coolblue. En binnen twee dagen kon ik in de winkel een nieuw vervangend toestel ophalen.
Verwijderd
En zojuist nummer 3 ontvangen, deze is helemaal nieuw maar hij wist niet te vertellen of dit een nieuwe of oude batch is...beetje vreemd.Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:46:
Donderdag mijn 2e lumia 920 opgehaald, en tot op heden geen freeze gehad.
Echter, als ik het toestel bekijk dan ziet het er naar uit dat ik een refurbished toestel heb gehad.
Het gaatje bij je sim klepje is beschadigd en de achterkant vertoond ook lichte gebruikers sporen
Ook is er een kras op het scherm te zien maar alleen met het licht er op.
Op naar nummer 3 :-)
Portico staat er op en het revisienummer firmware is 1232.5957.1308.0003
Weet iemand of dit een oud firmware nummer is of juist nieuw?
Jij hebt geluk, dat is de nieuwste firmware die er te krijgen is! Zou jij misschien kunnen kijken of je nu ook de kleuren aanpassen van je homescreen? Onder de kop instellingen -. scherm+aanraken kan dat.Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:42:
[...]
En zojuist nummer 3 ontvangen, deze is helemaal nieuw maar hij wist niet te vertellen of dit een nieuwe of oude batch is...beetje vreemd.
Portico staat er op en het revisienummer firmware is 1232.5957.1308.0003
Weet iemand of dit een oud firmware nummer is of juist nieuw?
Daarna onder het raam en dat ging verder prima, maar hij werd wel heel heet.
Vervolgens op de terugweg viel ie uit. Hij zat wel aan de autolader, maar die kon blijkbaar niet genoeg stroom leveren om het toestel genoeg bij te laden.
Meer mensen daar dus last van?
1) GPS die gemakklijk signaal verliest (wel weer snel terug als ie eenmaal onder het glas zat, maar helaas hebben we niet altijd de houder mee)
2) Bijladen via auto usb-lader gaat niet snel genoeg waardoor de telefoon uit gaat
3) Toestel wordt erg heet bij intensief gebruik
Nou is punt 3 nog niet echt heel dramatisch (zolang ie gewoon blijft werken) en ook punt 1 valt wel mee als je gewoon een houder gebruikt en die aan het raam/dashboard vastmaakt), maar punt 2 is natuurlijk wel erg lastig als je een lange reis wilt maken.
Verwijderd
Gek genoeg vind ik dat juist erg fijn aan Windows Phone; geen taken meer afsluiten of batterij-slurpende apps op de achtergrond. De huidige apps worden snel genoeg gedraaid dat multi-tasken (voor mij) niet nodig is.Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:23:
Puur om het feit dat wp het gewoon nog net niet is. Whatsapp en facebook zijn gewoon drama, lang niet zo soepel als het op android draait. Maar de grootste ergenis zit hem in het feit dat als je van programma of app switch hij het volledig afsluit en je dus niks aan dat multitasken hebt.
Welke apps zou je graag op de achtergrond willen draaien waar het niet bij kan?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Verwijderd
Ik heb even gekeken maar ik kan geen kleuren aanpassen van mijn homescreen...helaas.vali schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:47:
[...]
Jij hebt geluk, dat is de nieuwste firmware die er te krijgen is! Zou jij misschien kunnen kijken of je nu ook de kleuren aanpassen van je homescreen? Onder de kop instellingen -. scherm+aanraken kan dat.
Ik ben een paar weken geleden van Amsterdam naar Zwitserland gereden voor een wintersport en de hele route Nokia Drive aan staan, zonder lader. De telefoon werd niet warm en de hele reis (10 uur) hield de accu het vol.Martinspire schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:09:
Hmm, zojuist het toestel gebruikt icm Navigon om te navigeren van iets onder Den Bosch naar de RAI (rit van iets meer dan 40 minuten). Heen ging prima, al had de GPS wel snel last van wegvallen toen de telefoon niet onder het raam zat.
Daarna onder het raam en dat ging verder prima, maar hij werd wel heel heet.
Vervolgens op de terugweg viel ie uit. Hij zat wel aan de autolader, maar die kon blijkbaar niet genoeg stroom leveren om het toestel genoeg bij te laden.
Meer mensen daar dus last van?
1) GPS die gemakklijk signaal verliest (wel weer snel terug als ie eenmaal onder het glas zat, maar helaas hebben we niet altijd de houder mee)
2) Bijladen via auto usb-lader gaat niet snel genoeg waardoor de telefoon uit gaat
3) Toestel wordt erg heet bij intensief gebruik
Nou is punt 3 nog niet echt heel dramatisch (zolang ie gewoon blijft werken) en ook punt 1 valt wel mee als je gewoon een houder gebruikt en die aan het raam/dashboard vastmaakt), maar punt 2 is natuurlijk wel erg lastig als je een lange reis wilt maken.
Signaal valt wel weg als je hem niet dicht genoeg bij het raam houdt...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hmm ok, mja zou me niet verwonderen als er iets mis gaat met Navigon, maar bij andere dingen (games bv) wordt ie ook wel redelijk warm. Echter gaat het wel allemaal vloeiend (dus in feite is er niet echt iets mis met de hardware. Zal nog eens kijken of het met Nokia Drive beter gaat. Grote kans dat die wel wat zuiniger met zn accu om kan gaan vanwege de diepere integratie, maar de lader zelf was ook niet helemaal top aangesloten (zat op een splitter). Misschien dat die gewoon wat te zwak was daarvoor. Maar ik zal wat verder onderzoek doen om te kijken wat er nou precies het probleem is (navigon of lader)Swerfer schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:22:
[...]
Ik ben een paar weken geleden van Amsterdam naar Zwitserland gereden voor een wintersport en de hele route Nokia Drive aan staan, zonder lader. De telefoon werd niet warm en de hele reis (10 uur) hield de accu het vol.
Signaal valt wel weg als je hem niet dicht genoeg bij het raam houdt...
Verwijderd
zelfs na meerdere malen hard en soft reset gedaan te hebben laat ie alleen maar de tekst NOKIA zien...
byebye nokia ik ben er klaar mee
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 11:52 ]
Al een keer zelf geprobeerd hem opnieuw te flashen?Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:51:
gistere toestel nr 2 ontvangen, heel de dag geen problemen gehad...en na een nachtje aan de lader te hangen doet ie helemaal niets meer >.<
zelfs na meerdere malen hard en soft reset gedaan te hebben laat ie alleen maar de tekst NOKIA zien...
byebye nokia ik ben er klaar mee
Bij mij heeft dit erg veel dingen verholpen:
http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset
Verder kan ik je aanraden om naar de nieuwste firmware te upgraden met dit versie nummer: 1232.5957.1308.00xx .
In die firmware zitten een hoop fixes wat het freezen en bricken moet stoppen.
Verwijderd
nee en dat ben ik niet van plan ook...heb nu 2 lumia's geprobeerd en allebij doen het voor geen meterlaracroftonline schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Al een keer zelf geprobeerd hem opnieuw te flashen?
Bij mij heeft dit erg veel dingen verholpen:
http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset
Verder kan ik je aanraden om naar de nieuwste firmware te upgraden met dit versie nummer: 1232.5957.1308.00xx .
In die firmware zitten een hoop fixes wat het freezen en bricken moet stoppen.
deze gaat ook gewoon terug
Ik dacht dat je dat kon doen bij Instellingen --> Thema ?Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:40:
[...]
Ik heb even gekeken maar ik kan geen kleuren aanpassen van mijn homescreen...helaas.
Oke gemiste kans nu moet je weer wachten!Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:24:
[...]
nee en dat ben ik niet van plan ook...heb nu 2 lumia's geprobeerd en allebij doen het voor geen meter
deze gaat ook gewoon terug
Ben zeer teleurgesteld. De flits doet het weer, maar aan de vibration rattle is helemaal niets gedaan. Ik ga de telefoon morgen meteen weer terugsturen en blijf dit doen totdat het verholpen is.
DIt stond er op de bon:
Dienst:
Gegevens verwijderd, instellingen ingesteld, functietest gemaakt, componenten uitgewisseld, softwareupdate gemaakt, akkutest durgefuhrt, testanruf durgefuhrt.
Foutcode:
Mechanical faulty component 201
Materiaal:
NOK/UNIBODY assembly yellow
Aan de software ligt het in ieder geval niet.
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 17-03-2013 18:40 ]
Voor foto's of voor flitsers van de politie?Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:29:
Wat is een goede flitsapp voor de 920?
Als je dat laatste bedoelt kun je eens kijken naar Het Verkeer, Flitsservice Flitsnav of Inrix.
De 1e heeft gewoon de Nederlandse verkeersinfo (files en flitsers) met daarbij ook een kaartweergave (is ook volledig nederlandse app).
De 2e heeft een soort realtime compas richting de dichtsbijzijnde flitspaal/mobiele flitser en heeft ook nog wat lijstjes met flitsers.
De laatste is vooral voor files wel handig met een kaart van de verkeersdrukte en de mogelijkheid om deze op een livetile te zetten met een specifieke weg/route, plaats of eigen selectie. Zitten ook flitsers in maar omdat het geen Nederlandse app is, vermoed ik dat ze niet zo up2date zijn als flitsnav is.
Morgen komt de telefoon binnen
http://www.bol.com/nl/p/n...20-rood/9200000010664879/
[ Voor 9% gewijzigd door AlphaWierie op 17-03-2013 21:29 ]
Mijn wifi staat ook altijd aan en met mijn huidige 920 loopt alles zoals het hoort, maar mijn vorige liep constant vast. Dan zou je zeggen dat het iets met hardware te maken heeft, maar wil niet perse zeggen dat het met software niet te fixen valt. Bij mij nu dus alles ok, dus ik hoop dat de volgende update niets kapot maaktvali schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:40:
Ik heb voor de grap mijn wifi de gehele dag laten aanstaan (dus ook in stand-by) en heb nog geen vastlopen ervaren. Ga bijna denken dat er een batch tussen zit met niet goed werkende hardware.
Aan de software ligt het in ieder geval niet.
Verwijderd
Geen vreemde achtergrond taken, Prime TV, Regenmeter, Battery Sekse (om te checken of hij nou echt zo snel leeg loopt) en spoorboekje. Meeste locatiegegevens, NFC, Bluetooth etc uit. Hij synct wel 2 mailboxen. Gemiddelde decharge van iets meer dan 11%, mijn Omnia 7 deed het met meer achtergrondtaken ongeveer net zo lang, en deze was al 2 jaar oud!
Had gelijkwaardige issue !!!! Heb toen de batterij geheel laten drainen totdat de Lumia uitviel!! Daarna aan de lader gehangen......met als gevolg nu met behoorlijk gebruik ruim 22-30 uur op 1 lading!!!Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 03:03:
Ik denk dat ik CB maar moet bellen om hem terug te sturen, met normaal gebruik haal ik 7, misschien net 8 uur, met veel whatsappen zelfs maar 5 uur, echt schandalig weinig.
Geen vreemde achtergrond taken, Prime TV, Regenmeter, Battery Sekse (om te checken of hij nou echt zo snel leeg loopt) en spoorboekje. Meeste locatiegegevens, NFC, Bluetooth etc uit. Hij synct wel 2 mailboxen. Gemiddelde decharge van iets meer dan 11%, mijn Omnia 7 deed het met meer achtergrondtaken ongeveer net zo lang, en deze was al 2 jaar oud!
helpt dat niet...kun je altijd nog naar de "winkel"
Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2
Kan nog niet bellen(oud contract) maar ben druk apps aan het installeren.
even een paar vragen:
---iemand tips voor een mooi en degelijk(goedkoop?) hoesje? ben naar de mediamarkt gegaan maar het is daar apple wat de klok slaat.
---is er een goede facebook app want van die people hub snap ik (nog) niets
---is er een manier om flash websites te bezoeken?
---verder nog leuke apps tips?
telefoon bevalt prima verder!
Gooi dat battery sekse er eens een paar dagen af, vaak gebruiken die battery apps veel stroomVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 03:03:
Ik denk dat ik CB maar moet bellen om hem terug te sturen, met normaal gebruik haal ik 7, misschien net 8 uur, met veel whatsappen zelfs maar 5 uur, echt schandalig weinig.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
http://dx.com/p/protectiv...ia-lumia-920-black-183797
zelfs inmiddels vanwege wisselkoers nog iets goedkoper!!
zie link hieronder voor meer opties!!
http://dx.com/s/Nokia+lumia+920
Is een vd vele opties,echter goedkoop!!!
[ Voor 30% gewijzigd door Popmart1970 op 18-03-2013 09:47 ]
PU leather.. is dus geen echt leer ;-)Popmart1970 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:42:
@mrcosmo heb zelf gisteren een leren opberghoesje met riemclip besteld voor E. 4,54 bij DX.com
http://dx.com/p/protectiv...ia-lumia-920-black-183797
zelfs inmiddels vanwege wisselkoers nog iets goedkoper!!
zie link hieronder voor meer opties!!
http://dx.com/s/Nokia+lumia+920
Is een vd vele opties,echter goedkoop!!!
En heb zelf redelijk wat ervaring met dat soort hoesjes.. Geven hoop waar voor je geld, maar is het meestal nét niet.. Wel heel goedkoop
Klopt!! heb voor mn android-tablet en iphone al behoorlijk wat stuff gehaald daar!! niet altijd mega duurzaam wel mega-goedkoop (beter daar 3x kopen dan elders 1x veel duurder!!)Bart_GR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:23:
[...]
PU leather.. is dus geen echt leer ;-)
En heb zelf redelijk wat ervaring met dat soort hoesjes.. Geven hoop waar voor je geld, maar is het meestal nét niet.. Wel heel goedkoop
Denk dat je Inrix bedoeld: http://www.windowsphone.c...ac-e011-a53c-78e7d1fa76f8Martinspire schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:56:
[...]
Als je dat laatste bedoelt kun je eens kijken naar Het Verkeer, Flitsservice Flitsnav of Intrix.
[...]
De laatste is vooral voor files wel handig met een kaart van de verkeersdrukte en de mogelijkheid om deze op een livetile te zetten met een specifieke weg/route, plaats of eigen selectie. Zitten ook flitsers in maar omdat het geen Nederlandse app is, vermoed ik dat ze niet zo up2date zijn als flitsnav is.
ziet er wel mooi uit ja.. thank you
Verwijderd
Ga ik eens proberen, moeite waard iig!Popmart1970 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:23:
[...]
Had gelijkwaardige issue !!!! Heb toen de batterij geheel laten drainen totdat de Lumia uitviel!! Daarna aan de lader gehangen......met als gevolg nu met behoorlijk gebruik ruim 22-30 uur op 1 lading!!!
helpt dat niet...kun je altijd nog naar de "winkel"![]()
Het Battery Sense er pas opgezet nadat ik al een week m'n telefoon in gebruik had, enkel en alleen om te checken of het daar aan lag en ik het me niet verbeelde, dus dat kan niet het -extreme- leegloop probleem zijnkruila schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Gooi dat battery sekse er eens een paar dagen af, vaak gebruiken die battery apps veel stroom
als je dit topic goed had doorgelezen, had je het toch geprobeerd om eens een weekje zonder dat battery sense te werken, maar je moet het zelf weten hoor, het is jouw probleemVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Het Battery Sense er pas opgezet nadat ik al een week m'n telefoon in gebruik had, enkel en alleen om te checken of het daar aan lag en ik het me niet verbeelde, dus dat kan niet het -extreme- leegloop probleem zijn
Inrix inderdaad ja.defcon84 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:57:
[...]
Denk dat je Inrix bedoeld: http://www.windowsphone.c...ac-e011-a53c-78e7d1fa76f8
ziet er wel mooi uit ja.. thank you
Hier de downloads:
Het verkeer: http://www.windowsphone.c...e8-df11-9264-00237de2db9e
Flitsnav: http://www.windowsphone.c...49-46fb-a6d7-e14ca6968e83
Inrix: http://www.windowsphone.c...ac-e011-a53c-78e7d1fa76f8
Battery Sense kan niet de oorzaak zijn. Ik heb hem al vanaf het begin erop staan. Battery doet het bij mij bijna 2 dagen bij normaal gebruik. Ik wordt zelfs gewaarschuwd als er een drain is. Geweldig app!kruila schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:27:
[...]
als je dit topic goed had doorgelezen, had je het toch geprobeerd om eens een weekje zonder dat battery sense te werken, maar je moet het zelf weten hoor, het is jouw probleem
[ Voor 6% gewijzigd door truffel50 op 18-03-2013 15:39 ]
Lidy
Voor het flashen had ik deze link gebruikt:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Eerlijk gezegd merk ik (nog) niet veel van deze update, maar dat is misschien omdat ik sinds aanschaf 15 januari (Bol.com) geen enkele freeze, rattle of wat dan ook heb gehad gelukkig.
Wel had ik het toestel vorige week maandag naar Nokia Repair Online gestuurd ivm een heel smal lijntje licht dat bovenlangs en rechts doorscheen, dit was enkel te zien als je het toestel in een bepaalde hoek hield en alleen bij zwarte achtergrond van het scherm. Afgelopen vrijdag had ik het toestel al weer terug met een geheel nieuwe display module. Toch wel erg netjes van Nokia moet ik zeggen
Helaas is het niet zo, dat als het bij jou of mij goed gaat, dat het dan bij iedereen goed gaat.truffel50 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Battery Sense kan niet de oorzaak zijn. Ik heb hem al vanaf het begin erop staan. Battery doet het bij mij bijna 2 dagen bij normaal gebruik. Ik wordt zelfs gewaarschuwd als er een drain is. Geweldig app!
En daarom is het een kleine moeite om zo'n app een weekje er af te halen om te kijkenof bij bij jou verschil maakt.
De stelling: bij mij gaat het goed, dus dan gaat het bij iedereen goed, blijkt in de "lumia 920-praktijk" geen goede te zijn.
Nou prima dus ik wilde hem even resetten.
Ik heb onder Settings > Info > reset instellingen gedaan en toen ging de gsm opnieuw booten, Nu staat hij al een minuutje of 20 op de bekende tandwielen.
Duurt dit altijd zo lang?
Edit: Na een reboot komen de tandwielen terug.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 18-03-2013 16:51 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
En dat is precies wat ik dus al eerder zei, ik had de problemen al -in dezelfde mate- als nadat ik Battery Sense erop gezet heb. Hij staat er nu op zodat hij battery drains kan constateren als ik druk bezig ben, zodat ik weet dat ik rustig aan moet doen wil ik het einde van m'n collegedag halen!kruila schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:38:
[...]
Helaas is het niet zo, dat als het bij jou of mij goed gaat, dat het dan bij iedereen goed gaat.
En daarom is het een kleine moeite om zo'n app een weekje er af te halen om te kijkenof bij bij jou verschil maakt.
De stelling: bij mij gaat het goed, dus dan gaat het bij iedereen goed, blijkt in de "lumia 920-praktijk" geen goede te zijn.
Bedankt voor het gebruiken van de Nokia Online Portal. Onze excuses voor het ongemak. Aub plaatst een nieuwe order. Wij zullen het toestel nu ruilen. Nog een keer sorry voor de problemen.
Ik heb toen nog een mail gestuurd met de vraag of ze het nieuwe toestel wel eerst willen testen op de rattle. Het antwoord was:
Ja de toestellen worden getest. De rattle fout was in 2 % van de eerste serie Lumia 920.
Dit is de eerste keer dat ik lees dat Nokia zelf de fout wel erkent....
Wachten dus op een nieuw toestel
dit gebeurt eigenlijk vooral in de fototile op het homescreen, en als het scherm veel lichte kleuren weergeeft. het is al eerder gemeld in dit topic, maar ik kon niet echt een duidelijke oplossing vinden, iemand die dit succesvol heeft verholpen of moet ik m terugsturen naar coolblue?
hett gaat over een rode trouwens
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ik moet zeggen dat ik deze FW niet zie staan in NaviFirm.penscup62 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:50:
Gisteravond via Nokia Care Suite de nieuwste FW 1232.5957.1308.0003 erop gezet. Flashen ging als een fluitje van een cent. Alles rechtstreeks via NCS gedaan. Niet omdat ik problemen met mijn Lumia 920 heb maar omdat ik het gewoon prettig vind de nieuwste FW te hebben.
.......
Ik zie wél RM821 VAR EU NL CV Yellow 059R1X9 bij 1232.5759.1308.3
En kan ik 'm zomaar over mijn huidige FW heen flashen? Ondanks dat dit een KNP-toestel is??
Waar heb je die gevonden? Als ik onder RM-821 kijk zie ik deze helaas niet staan.penscup62 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:50:
Gisteravond via Nokia Care Suite de nieuwste FW 1232.5957.1308.0003 erop gezet.
Edit: Onder RM-820 staat hij er wel bij, je hebt dus de verkeerde geflashed. Geen idee wat het uitmaakt maar hij is voor de Amerikaanse markt bedoelt.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 18-03-2013 17:32 ]
Nee hoor ik heb echt wel de juiste geflasht: RM-821. Je moet wel de juiste NCS hebben: 5.0_2012.45.4.5Donstil schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:19:
[...]
Waar heb je die gevonden? Als ik onder RM-821 kijk zie ik deze helaas niet staan.
Edit: Onder RM-820 staat hij er wel bij, je hebt dus de verkeerde geflashed. Geen idee wat het uitmaakt maar hij is voor de Amerikaanse markt bedoelt.
Ik had eerst ook de laatste versie van NCS maar daar stond RM-821 inderdaad niet tussen.
Bij bovengenoemde versie dus wel. Als je NCS online laat zoeken vind hij o.a. RM-821 VAR EU NL CV WHITE (welke ik nodig had). Er staan ook KPN versies tussen. Let op: in eerste instantie toestel niet via usb aansluiten op PC. Lees goed de handleiding
Ik heb Navifirm deze keer helemaal niet gebruikt, alleen Nokia Care Suitepeerke63nl schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:09:
[...]
Ik moet zeggen dat ik deze FW niet zie staan in NaviFirm.
Ik zie wél RM821 VAR EU NL CV Yellow 059R1X9 bij 1232.5759.1308.3
En kan ik 'm zomaar over mijn huidige FW heen flashen? Ondanks dat dit een KNP-toestel is??
Btw ik zag ook de grijze NL firmware voorbij komen, grijs was toch nog niet gereleased?.
Onder: 1232.5957.1308.3
059R016: RM-821 VAR EU NL CV BLACK
059S1B4: RM-821 VAR EU NL CV GREY
059R086: RM-821 VAR EU NL CV RED
059R018: RM-821 VAR EU NL CV WHITE
059R1X9: RM-821 VAR EU NL CV YELLOW
[ Voor 73% gewijzigd door pollie99 op 18-03-2013 19:05 ]
eerste indruk: WAUW! (nog een groter wauw effect als toen ik mijn iphone kreeg)
ff puzzelen ermee. Hopen hij het gewoon goed doet
Ik heb hem rond 16:30 een reset laten uitvoeren en 18:30 was hij "ineens" klaar.
Kan dus wel even duren.
Edit: @hierboven. Oke duidelijk, ik heb veel software problemen met mijn 920, misschien dat ik ook eens moet kijken naar deze nieuwe firmware.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 18-03-2013 19:38 ]
Eentje is duidelijk nieuw:
bij instellingen staat er nu een item bij, helemaal onderaan > opslag controleren, hier kun je o.a. in detail bekijken hoeveel apps, foto's, muziek, kaarten e.d. aan opslag innemen EN je kunt tijdelijke bestanden wissen!
Geen wijzigingen voor thema-kleuren
Volgens mij is alleen het wissen van tijdelijke bestanden nieuw. Ik kan hier ook al zien als ik bij opslag op "telefoon" druk hoeveel gb mijn foto's, apps of berichten innemen. Helaas niet verder in detail, maar dat kon al welpenscup62 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:00:
Zojuist een aantal updates via de store ontvangen na gisteren de nieuwe FW erop gezet te hebben.
Eentje is duidelijk nieuw:
bij instellingen staat er nu een item bij, helemaal onderaan > opslag controleren, hier kun je o.a. in detail bekijken hoeveel apps, foto's, muziek, kaarten e.d. aan opslag innemen EN je kunt tijdelijke bestanden wissen!
Geen wijzigingen voor thema-kleuren
De layout van opslag is in ieder geval beduidend gewijzigd.Martinspire schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:10:
[...]
Volgens mij is alleen het wissen van tijdelijke bestanden nieuw. Ik kan hier ook al zien als ik bij opslag op "telefoon" druk hoeveel gb mijn foto's, apps of berichten innemen. Helaas niet verder in detail, maar dat kon al wel
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Wat me niet duidelijk wordt, ben je als je dit doet alles kwijt wat er op je toestel staat? Of blijven foto's, smsjes, apps, etc gewoon netjes staan?penscup62 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:50:
Gisteravond via Nokia Care Suite de nieuwste FW 1232.5957.1308.0003 erop gezet. Flashen ging als een fluitje van een cent. Alles rechtstreeks via NCS gedaan. Niet omdat ik problemen met mijn Lumia 920 heb maar omdat ik het gewoon prettig vind de nieuwste FW te hebben.
Voor het flashen had ik deze link gebruikt:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Verwijderd
Aangezien ik wat met foto/video doe, gaat dat nogal hard qua storage.
Neemt ie ook in app instellingen & je whatsapp berichten mee in de backup?
Weet nog wel met Android dat ik dan een hoop dingen weer opnieuw moest instellen binnen apps, en daar heb ik geen zin in.
Uninstall en oude versie weer teruggezet en nu kan ik alles maar ik zie nu ook dat het ding dan teruggaat naar fabrieksinstellingen na een flash. Dat is toch een hoop werk. Gebeurt dat ook als de update later via het netwerk wordt aangeboden? Zo ja, dan moet je er dus toch een keer aan geloven en kun je het maar meteen nu doen, maar dat is dan toch steeds een hoop werk.
EDIT: Toch maar gedaan en inderdaad helemaal opnieuw beginnen. Backup, Skydrive doen wonderen maar alle passwords en het hele home screen moet helemaal opnieuw. Veel werk dus..
[ Voor 14% gewijzigd door Bunker37 op 18-03-2013 23:59 ]
Met als gevolg 800 personen in mijn contactenlijst waarvan ik er 600 niet meer kende...
Ben 2 uur bezig geweest om alles te verwijderen (het kon dus niet alles in een keer blijkbaar)
Nu is hij weer fris
Top telefoon overigens. ben echt al van 18:00 tot 1:00 erop bezig (intensief) en de accu is 75%
Ofwel: updaten kan inderdaad en kan voor sommige mensen een uitkomst zijn als ze last hebben van crashes. Omdat het verder niets toevoegt (of je moet helemaal happy worden van het kunnen legen van je temp dir), is het toch aan te raden om gewoon te wachten. Ik denk zelf dat ie eind deze maand of begin volgende maand wel uitgerold zal worden. Mogelijk komt er dan ook nog een update van het OS zelf bij.
Dus heb je problemen met je 920: doen (mits je alles opnieuw in wilt stellen). Geen problemen: laat maar vanzelf komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 19-03-2013 02:05 ]
Alleen 1 raar ding, WiFi op kanaal 13 werkt niet op mijn Lumia..... Andere kanalen wel, maar #13 met 20MHz band doet het gewoon niet.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wat vind jij het voordeel van de combi van w8 op de pc en op de tel?Wim-Bart schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 02:47:
Geen van de genoemde problemen met de Lumia 920. Wil eigenlijk niks anders meer :-) Zeker in combi met W8 op de desktop en laptop
Alleen 1 raar ding, WiFi op kanaal 13 werkt niet op mijn Lumia..... Andere kanalen wel, maar #13 met 20MHz band doet het gewoon niet.
Ik zie die nog niet echt behalve de looks dan.
https://www.youtube.com/@droommotor
Dus als je de update gewoon via de telefoon draait als ie in de store oid zichtbaar wordt gemaakt, gaat de telefoon na de update niet terug naar fabrieksinstellingen? Bij IOS was dat in ieder geval wel zo, maar toch waren er voorbeelden genoeg waar net even iets fout ging en je ook dan helemaal opnieuw moest beginnen. Als de update via de telefoon geen fabrieksinstellingen forceert, is het zeker aan te raden om te wachten want opgetelt ben je zo twee uur verder als je het via de Care Suite doet om terug te komen op je oude settings.[b][message=39946207,noline]Omdat het verder niets toevoegt (of je moet helemaal happy worden van het kunnen legen van je temp dir), is het toch aan te raden om gewoon te wachten. Ik denk zelf dat ie eind deze maand of begin volgende maand wel uitgerold zal worden. Mogelijk komt er dan ook nog een update van het OS zelf bij.
Dus heb je problemen met je 920: doen (mits je alles opnieuw in wilt stellen). Geen problemen: laat maar vanzelf komen.
Met mijn HTC 8s had ik volledige compatibiliteit met mijn bleutooth-systeem van mijn wagen (Opel Zafira Tourer met DVD900). Ik kon gesprekken aannemen, nummers draaien en voicedailing was ook mogelijk.
Nu met de Lumia 920 kan ik enkel maar gesprekken aannemen. Is er dan een verschil in de hardware van de bleutooth? Want dan veronderstel ik dat het iig niet aan WP8 ligt?
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;