[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.416 views

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:56:
Alleen het 'multi-task' gedeelte van Windows Phone 8 is me niet helemaal duidelijk.
Er is altijd maar 1 app actief op de voorgrond.
Als je een andere app opent dan zal de actieve app suspended worden (alleen muziek en navigatie apps lopen door geloof ik). Suspended apps staan stil en belasten dus niet je accu. Suspended apps zijn bereikbaar en weer actief te maken met het langdurig indrukken van de back toets. Als er meer dan 8 apps suspended zijn wordt de oudste door het OS gesloten. Zelf hoef je dus eigenlijk nooit apps af te sluiten (tenzij je muziek afspeelt of navigeert).

Daarnaast kunnen sommige apps aanvullend een achtergrond proces hebben dat geen gebruikersinteractie heeft. Deze processen hebben flinke beperkingen om te voorkomen dat ze te veel CPU kunnen gebruiken. Gebruikers kunnen bovendien in de instellingen per app de toestemming voor background processen intrekken.
Er wordt gezegd dat de 'me-tile' (met Facebook meldingen bv) alleen wordt geüpdate wanneer er op getikt wordt. Maar dat is niet zo, en er kan geen interval worden ingesteld.
Nee, de tile update als er facebook meldingen zijn maar het is wel mede afhankelijk van je Facebook instellingen. Als je die te streng hebt gezet krijgt Windows Phone als geen update informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 13:53 ]

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01 16:03
Folkifoon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:43:
Telefoon gister opgehaald door UPS, nu al in Duitsland voor reparatie:

- flitser werkt niet goed (losse contactjes)
- battery rattle

Ben benieuwd wat ze aan die rattle gaan doen...Ben nu weer ff terug naar mijn 800 (valt even tegen met dat kleine scherm!) en die tril is zoals het moet zijn....wel voelen maar niet horen

Hoop eigenlijk op een replacement...
Laat ons weten hoe het verder veloopt, heb de rattle ook, maar zie er tegen op om hem terug te sturen en zo hem weken kwijt te zijn.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:44:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn 3G internet enorm traag is, als ik dan de telefoon opnieuw opstart is hij weer "normaal" heel apart. Dit had ik met Optimus 7 ook al (alleen toen was het probleem dat hij niks meer deed zonder restart). Iemand hier nog meer last van ?
Ik had toevallig vorige week dat ik mijn 3G compleet kwijt was. Eerst eens handmatig netwerk geselecteerd enzo maar niks hielp. Na een reboot had ik ik wel weer 3G. Rare was dat hij naast het bereik symbool alleen een G liet zien?? Later stond er wel weer 3G...

Vond t erg vaag maar goed..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
G is gewoon gsm-netwerk en gprs snelheid. Schakelt ie naar terug bij slecht bereik. 3G is dan UMTS (meen ik) en 3.5G is HSDPA maar dan staat er bij Lumia een "H"

• Scrisissszzz
peerke63nl schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:27:
G is gewoon gsm-netwerk en gprs snelheid. Schakelt ie naar terug bij slecht bereik. 3G is dan UMTS (meen ik) en 3.5G is HSDPA maar dan staat er bij Lumia een "H"
Klinkt logisch, maar heb ook wel eens gezien dat er naast de streepjes helemaal niks staat... Dacht dat je dan gewoon op het gsm/gprs netwerk zat.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Wat mij nu opvalt is als ik met mijn lumia 800 schakel tussen g en 3g het maar max 2 sec. duurt voordat er weer verbinding is. Met mijn 920 is dit vaak 10-15 sec.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach ik wordt al ongeduldig als ik geen H+ zie maar alleen een H , nu nog wachten op 4G :P van het weekend naar keulen geweest,kan me niet echt herinneren dat ik zoveel onderweg op trage verbindingen heb gezeten :+ ben verwend geloof ik

ik heb trouwens heel soms ook dat ik geen 3G/H/H+ zie maar wel verbinding heb (en ja ik heb de swipe omlaag gedaan om het tevoorschijn te halen ;) ) vaak na een seconde of 10/20 is het wel weer terug,geen idee hoe en wat maar is wel vaak rond dezelfde plek,dus mischien moet de telefoon daar toch even wisselen van snelheid ofzo en laat ie even niets zien

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
ob3lix schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:50:
Ik heb mijn toestel nu een maand in bezit en heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad!
Zoals hierboven al vermeld wordt, alleen als iets niet werkt gaan mensen reageren.

Het valt mij nu op dat de telefoon steeds persoonlijker gaat aanvoelen. Ik ben altijd druk met organiseren van de tiles en daarbij kun je nog het een en ander tweaken. Ik denk dat Windows phone 8 voor nu het 'leukste' OS is!
Dit is echt flauwekul. De app support valt vooralsnog grotendeels tegen met slecht werkende apps als Facebook, Whatsapp en Endomondo tot gevolg (die ik het vaakst gebruik). Daarnaast is het systeem nog onvolwassen (waar is de rotation lock? gescheiden geluidscontrole?) en vind ik het tweakgehalte overdreven. Je kunt wat tiles herplaatsen op je scherm en daarbij uit een paar kleurtjes kiezen. De lol is daar ook wel vanaf na dat 2x opnieuw ingedeeld te hebben. Met een jailbreak op de iPhone heb je veel meer mogelijkheden tot customisatie.

Voor de duidelijkheid; ik heb zelf een Lumia 920 omdat ik na jaren een iPhone gehad te hebben wel eens wat anders wilde proberen. Maar om nou te zeggen naar volle tevredenheid; absoluut niet. Ik heb hem al een tijdje te koop staan, maar mensen staan niet echt te springen om hem over te nemen.

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik (en vele andere t-mobile gebruikers gezien het forum van hun) wachten nu al 5 weken op onze lumnia toestel. verschillende kleuren.

Mogelijkheden:
-Nokia heeft de verkopen onderschat (dus toestel verkoopt goed? op langer termijn positief.)
- Nokia krijgt zoveel lumias terug ter reparaties dat leveringen achter lopen?
- Tmobile heeft ons voorgelogen met 7dagen bezorg tijd

Wat zou het kunnen zijn? Over 4 dagen gaat mijn nieuwe Abbo in. als ik hem dan niet heb ga ik ''lastig'' doen.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Boomlaars schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Dit is echt flauwekul. De app support valt vooralsnog grotendeels tegen met slecht werkende apps als Facebook, Whatsapp en Endomondo tot gevolg (die ik het vaakst gebruik). Daarnaast is het systeem nog onvolwassen (waar is de rotation lock? gescheiden geluidscontrole?) en vind ik het tweakgehalte overdreven. Je kunt wat tiles herplaatsen op je scherm en daarbij uit een paar kleurtjes kiezen. De lol is daar ook wel vanaf na dat 2x opnieuw ingedeeld te hebben. Met een jailbreak op de iPhone heb je veel meer mogelijkheden tot customisatie.

Voor de duidelijkheid; ik heb zelf een Lumia 920 omdat ik na jaren een iPhone gehad te hebben wel eens wat anders wilde proberen. Maar om nou te zeggen naar volle tevredenheid; absoluut niet. Ik heb hem al een tijdje te koop staan, maar mensen staan niet echt te springen om hem over te nemen.
Ik heb mijn Desire Z ook een tijdje zwaar gecustomized, tot het punt dat mensen vroegen of het wel een telefoon was. Ook daar gaat de lol na een tijdje vanaf.

Ook ik gebruik mijn Lumia 920 naar volle tevredenheid. Ik mis eigenlijk geen gebruikers-apps die ik op de Desire Z wel had (dingen als MinimalisticText en Tasker daargelaten, maar dat zou ik nou geen gebruikers-apps willen noemen, meer tweakers-apps). Ingebouwde Facebook voldoet voor mij, WhatsApp ook (al zuigt het de batterij leeg tijdens gebruik), en Endomondo gebruik ik niet, maar daarvan lees ik dat de laatste update alle problemen met de GPS heeft opgelost.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49

TheVMaster

Moderator WOS
Mijn Lumia is vandaag opgehaald voor reparatie....Windows Phone 7.8 is dan wel even een stapje terug, heb als vervanger tijdelijk een HTC Rader (er stond zelfs nog WP7.5 op, moest hem zelf upgraden)....nu maar hopen dat m'n Lumia snel weer terug is.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

Ik heb juist voor de l920 gekozen omdat ik moe werd van al die tweak mogelijkheden op Android. Ik realiseerde me dat ik constant bezig was om het uiterlijk of wat dan ook aan te passen. En na 3 dagen was ik het alweer moe, en ging ik weer alles omgooien. Wat ik ook deed, Android bleef als een rommelig geheel aanvoelen, en was nooit tevreden. Ik vroeg me af waar ik mee bezig was.. het doel en actie smolten in elkaar, ik veranderde maar dingen om maar te veranderen. Verloren tijd, onzinnig. Ben blij dat ik met W8 dalijk een van nature mooi en vloeiend systeem heb, waar me helemaal niet zoveel keuze wordt gegeven om alles te veranderen. Want zoveel keuze maakt helemaal niet gelukkig, ook al denkt menig mens dat. Zie: Wikipedia: The Paradox of Choice: Why More Is Less
AlphaWierie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:06:
Ik (en vele andere t-mobile gebruikers gezien het forum van hun) wachten nu al 5 weken op onze lumnia toestel. verschillende kleuren.

Mogelijkheden:
-Nokia heeft de verkopen onderschat (dus toestel verkoopt goed? op langer termijn positief.)

Wat zou het kunnen zijn? Over 4 dagen gaat mijn nieuwe Abbo in. als ik hem dan niet heb ga ik ''lastig'' doen.
Ik heb hem 1 maart besteld bij T-Mobile, kreeg toen een sms van A.MPlogisti dat hij tussen 15 en 19 maart geleverd zou worden. Vervolgens krijg ik op 11 maart een sms van T-Mobile dat de order niet op afgesproken datum geleverd kan worden en dat AMP Logistics tussen 25 en 27 maart opnieuw contact oppneemt om een bezorgafspraak te maken. Ik verwacht de gele Lumia, zal wel April worden.........

https://opensea.io/seaart

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-01 08:30
[...]

Het is heel simpel: gebruik je een telefoon als speelgoed om er zoveel mogelijk tijd mee te verdoen, neem dan een Android of iPhone, kan je eindeloos mee klooien tot je een ons weegt. Wil je een telefoon die ervoor zorgt dat je juist minder tijd kwijt bent aan je telefoon omdat die makkelijk, betrouwbaar en snel werkt bij het doen van nuttige dingen, neem dan een Windows Phone. Jij valt overduidelijk in de eerste categorie.

• AlphaWierie
Ik heb hem 1 maart besteld bij T-Mobile, kreeg toen een sms van A.MPlogisti dat hij tussen 15 en 19 maart geleverd zou worden. Vervolgens krijg ik op 11 maart een sms van T-Mobile dat de order niet op afgesproken datum geleverd kan worden en dat AMP Logistics tussen 25 en 27 maart opnieuw contact oppneemt om een bezorgafspraak te maken. Ik verwacht de gele Lumia, zal wel April worden.........
Als het echt zo lang gaat duren dan annuleer ik mijn toestel. Ik ga niet 2 maanden wachten op een lumia 920.

Alvast zoeken naar een plan B dan maar.
[...]

Je baseert een os op een paar apps die nog een nodige update nodig hebben? Als je mijn posted had gelezen had je kunnen zien dat endomondo een update heeft uitgebracht, hij werkt nu namelijk perfect. Er zijn zelfs opties toegevoegd die android en ios nog niet hebben als excuus voor de niet goed werkende app. Facebook wordt ook door Nokia onder handen genomen en krijgt ook een flinke update.

Rotatie scherm is inderdaad net als aparte geluidsprofielen een gemis in het os, maar dat kan je ook toepassen op ios. Daar is het namelijk niet mogelijk om files in een mailtje toe te passen(je moet naar de file toegaan) en voor elke handeling die je wilt maken moet je een aparte app downloaden. Zo kan ik nog een tijd doorgaan wat in ios niet mogelijk is en in wp wel.

Het jailbreak verhaal, dit was mogelijk op het wp7.8 platform. Net als bij ios kon je interface aanpassen, maar het is niet zo dat het compleet anders eruit kwam te zien. Ios blijft met een jailbreak een rij statische icoontjes.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 13-03-2013 01:08 ]

Verwijderd

AlphaWierie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:06:

Mogelijkheden:

T-mobile liegt heel veel klanten voor en hoopt dat ze toch blijven. Bij mij zeiden ze dat ik het toestel de volgende dag zou krijgen en de dag erna bleek dat het een maand zou duren.

Maar een aantal toeleveranciers hebben moeite om aan de vraag van Nokia te voldoen. Zo zou Qualcomm moeite hebben om de chips te leveren.

• Boomlaars
RoccoS schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Het is heel simpel: gebruik je een telefoon als speelgoed om er zoveel mogelijk tijd mee te verdoen, neem dan een Android of iPhone, kan je eindeloos mee klooien tot je een ons weegt. Wil je een telefoon die ervoor zorgt dat je juist minder tijd kwijt bent aan je telefoon omdat die makkelijk, betrouwbaar en snel werkt bij het doen van nuttige dingen, neem dan een Windows Phone. Jij valt overduidelijk in de eerste categorie.
:')

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 11:06
ben zelf ondertussen een week of 3/4 eigenaar van de lumia 920
en een aantal dingen vielen me op bij het toestel:
- de eerste week een aantal keer een freeze gehad, gelukkig de weken erna bijna geen last meer van gehad
- de telefoon wordt rechtsboven redelijk warm als je een tijdje erop bezig bent
- als ik een andere oplader dan de officielen nokia (een goedkope chinees of de orginelen HTC) gebruik om de telefoon op te laden, wil het touchscreen wel eens niet of heel slecht reageren. zijn er meer mensen met dit probleem?

zag dat van de eerste 2 opmerkingen meer mensen last hadden, maar nog meer mensen die last hadden bij het opladen?

verder nog wat opmerkingen over windows phone/apps:
- als ik via whatsapp video's/muziek binnen krijg kan ik deze bestanden nergens vinden :?
- ik mis de 'windows verkenner' toch wel heel erg, had gehoopt dat die was ingebouwd of op zijn minst een app voor was te downloaden
- woorden die toegevoegd zijn aan het woordenboek kunnen niet 1 voor 1 worden verwijderd, je moet verplicht alles verwijden of niks doen (als limburger heb ik bijna een heel nieuw woordenboek erin gegooid ondertussen, dus opnieuw beginnen is vrijwel geen optie)
- zonde dat datasense nog niet ondersteunt wordt door de nederlandse providers
- raar dat voor de speelhoek toch een wachtwoord wordt gevraagd

maar over het algemeen bevalt me het toestel en windows phone erg goed, en ben ik (nog steeds) erg blij dat ik over gestapt ben vanuit android :D

Verwijderd

Mijn lumia laat trouwens alleen het 3g icoon zien en nooit een H. In buitenland stond wel een H icoon. Iemand enig idee hoe dit kan?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:48:
Mijn lumia laat trouwens alleen het 3g icoon zien en nooit een H. In buitenland stond wel een H icoon. Iemand enig idee hoe dit kan?
Hspa laat hij bij mij best vaak zien, vooral als ik in steden ben.

Verwijderd

Ik woon in de stad, daarom vind ik het ook zo raar. Instelling staat gewoon op 3g.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:52:
Ik woon in de stad, daarom vind ik het ook zo raar. Instelling staat gewoon op 3g.
Kan zijn dat het te dichtbevolkt is en te weinig zendmasten zijn? Ik heb bijvoorbeeld als ik op Utrecht centraal ben geen h of 3g meer maar g. 100 meter verder is het weer perfect signaal.

Verwijderd

Zal der is wat beter op letten, voor mn gevoel staat er altijd 3g. Voor de rest is het trouwens echt een goud toestel, stuk soepeler dan mn oude android.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik moet zeggen dat ik altijd tussen 3G en H+ in zit, vooral veel H+ thuis. 1x gprs gehad toen ik aan het houthakken was midden in een bos, maar dat zijn extremen ;)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Nouja... afhankelijk van je provider natuurlijk. In mijn woonplaats heb ik maar op een paar specifieke plekken 3G, voor de rest altijd GPRS (heb 3G ook uit staan).
Dit met T-mobile, kenissen/vrienden met KPN en vodafone hebben wel gewoon volop 3G/HDSPA bereik.

Ik ben dus ook op zoek naar een nieuw abbo bij een andere provider.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
Inmiddels de lumia door KPN opgehaald hier en tijdelijk een 610 die EXACT dezelfde fratsen vertoond (bevriest)en is achterlijk traag (koste 22 min om whatsapp te downloaden en installeren. Die komen ze morgen dus weer vervangen zucht

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Er is altijd maar 1 app actief op de voorgrond.
Als je een andere app opent dan zal de actieve app suspended worden (alleen muziek en navigatie apps lopen door geloof ik). Suspended apps staan stil en belasten dus niet je accu. Suspended apps zijn bereikbaar en weer actief te maken met het langdurig indrukken van de back toets. Als er meer dan 8 apps suspended zijn wordt de oudste door het OS gesloten. Zelf hoef je dus eigenlijk nooit apps af te sluiten (tenzij je muziek afspeelt of navigeert).

Daarnaast kunnen sommige apps aanvullend een achtergrond proces hebben dat geen gebruikersinteractie heeft. Deze processen hebben flinke beperkingen om te voorkomen dat ze te veel CPU kunnen gebruiken. Gebruikers kunnen bovendien in de instellingen per app de toestemming voor background processen intrekken.
[...]
Nee, de tile update als er facebook meldingen zijn maar het is wel mede afhankelijk van je Facebook instellingen. Als je die te streng hebt gezet krijgt Windows Phone als geen update informatie.
Ah, thanks. Kom van Symbian af, waarbij alle actieve apps ook ten nadele van de accu-duur zijn. Bedankt! :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

In wp8 is het mogelijk om apps op de achtergrond te laten draaien nokia drive (here) is de eerste die gebruikt maakte van de nieuwe api en sinds kort doet endomondo het ook. Je moet dan de app echt afsluiten (komt ook een melding of je hem echt wilt afsluiten). Het is gelukkig niet op dezelfde manier geïmplementeerd(de multitasking) als bij android en symbian.

Voordeel is dat de navigatie op de background gewoon doorgaat terwijl je eventjes snel iets wilt opzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 13-03-2013 01:12 ]

• enomiss
AlphaWierie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:47:
[...]

Als het echt zo lang gaat duren dan annuleer ik mijn toestel. Ik ga niet 2 maanden wachten op een lumia 920.

Alvast zoeken naar een plan B dan maar.
Wat zou plan B zijn dan?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 20:35
vali schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:59:
In wp8 is het mogelijk om apps op de achtergrond te laten draaien nokia drive (here) is de eerste die gebruikt maakte van de nieuwe api en sinds kort doet endomondo het ook. Je moet dan de app echt afsluiten (komt ook een melding of je hem echt wilt afsluiten). Het is gelukkig niet op dezelfde manier geïmplementeerd(de multitasking) als bij android en symbian.

Voordeel is dat de navigatie op de background gewoon doorgaat terwijl je eventjes snel iets wilt opzoeken.
Dat klopt. Dat zijn de nieuwe api's voor GPS en VoiP apps. Die mogen op de achtergrond draaien om door te navigeren of bellen. Is ook wel logisch. Maar een app als Facebook zal dus nooit op de achtergrond blijven draaien. Maar dat hoeft dus ook helemaal niet.

Vind het wel jammer dat er nog maar weinig apps zijn die ook echt van alles van WP8 gebruik maken. Had gehoopt dat Navigon nu ook wel op de achtergrond zou blijven draaien, maar helaas dus niet.
Hoop ook dat Here Transit binnenkort nog eens wat Nederlandse OV-maatschappijen krijgt. Nu is ie best wel nutteloos terwijl het een handige app kan zijn (al is 9292ov ook niet verkeerd)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
SjorsC schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:40:
- als ik een andere oplader dan de officielen nokia (een goedkope chinees of de orginelen HTC) gebruik om de telefoon op te laden, wil het touchscreen wel eens niet of heel slecht reageren. zijn er meer mensen met dit probleem?

zag dat van de eerste 2 opmerkingen meer mensen last hadden, maar nog meer mensen die last hadden bij het opladen?
Ja, dat heeft te maken met het amperage van de oplader. De lumia reageert niet goed op een afwijkende waarde van de lader.

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
peerke63nl schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:53:
[...]

Mijne is van KPN en heeft ook 1249.1002, dus.... net gecontroleer dop updates en die zijn er .... niet;)
Wel freezes overigens indien ik Wifi aan laat staan en ook met Chronos (kalender-app)
De mijne is maandag terug gekomen uit reparatie en is ook opnieuw geflashed. Ook hier is de versie .1002 (unbranded toestel)

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09-2025
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:25:
[...]

Ja, dat heeft te maken met het amperage van de oplader. De lumia reageert niet goed op een afwijkende waarde van de lader.
Daar merk ik niks van... Ik gebruik eigenlijk altijd de oplader van mijn vorige nokia, die is 1200 mah ipv 1000 mah. en dat gaat prima. In de auto gebruik ik een autolader die ook niet het standaard amperage geeft en ook dat is geen enkel probleem. Het scherm blijft prima bedienbaar.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Gisteren met zo'n 50 % batterij een restaurant ingegaan ... ik ga naar buiten en zie dat ik nog maar 17 % over heb ! Ik heb hooguit 5 minuten met de Lumia gespeeld en had zeker geen apps openstaan. Het restaurant bevindt zich in een oud fabriekspand ... volgens mij had ik ook beperkt 3G bereik ... zou het zoeken naar een 3G verbinding zoveel batterij 'vreten' ?
bhorvers schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:18:
Gisteren met zo'n 50 % batterij een restaurant ingegaan ... ik ga naar buiten en zie dat ik nog maar 17 % over heb ! Ik heb hooguit 5 minuten met de Lumia gespeeld en had zeker geen apps openstaan. Het restaurant bevindt zich in een oud fabriekspand ... volgens mij had ik ook beperkt 3G bereik ... zou het zoeken naar een 3G verbinding zoveel batterij 'vreten' ?
Slecht ontvangs sloopt inderdaad je accu. Dit is niet iets wat alleen bij de l920 is maar bij elke smartphone. Als ik bij mijn werk in een filiaal werk waar een dikke betonnen plafon en hierdoor hebben al mijn collega's inclusief mijzelf last van. Merk ook dat de accu sneller leeg gaat als je zit te internetten als je in de trein zit.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Scrisissszzz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Klinkt logisch, maar heb ook wel eens gezien dat er naast de streepjes helemaal niks staat... Dacht dat je dan gewoon op het gsm/gprs netwerk zat.
Dat heb ik op mijn Lumia 820 ook heel vaak. Op mijn 800 stond er altijd G,3G of H. Voor mijn gevoel heb ik op dat moment helemaal geen dataverbinding (?)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Tomba schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik op mijn Lumia 820 ook heel vaak. Op mijn 800 stond er altijd G,3G of H. Voor mijn gevoel heb ik op dat moment helemaal geen dataverbinding (?)
Dat gevoel had ik ook, totdat ik "battery stats" installeerde. Deze geeft aan wat je verbinding is en gaf vaak h en 3g weer als ik dit niet zag op het mobiel.

Verwijderd

Ik ben sinds kort lumia 920 gebruiker en smartphone gebruikers in het algemeen dus beetje een dummy zeg maar.

maar weet iemand of de lumia automatisch de data verbinding uitschakelt als die verbinding kan maken met een wifi netwerk zoals bij mij thuis?
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:10:
Ik ben sinds kort lumia 920 gebruiker en smartphone gebruikers in het algemeen dus beetje een dummy zeg maar.

maar weet iemand of de lumia automatisch de data verbinding uitschakelt als die verbinding kan maken met een wifi netwerk zoals bij mij thuis?
Je 3g verbinding wordt niet meer gebruik gemaakt als hij in connectie is met je wifi, enige waar hij het nog gebruikt is bellen en smsen.

• AlphaWierie
Echt veel keus is er niet.
Iphone ben ik net van af gestapt, na 4 jaar vind ik dat wel genoeg.
Android hoef ik niet
dus Windows Phone is nog over.

Dan heb ik de Samsung Ativ, HTC8 of de nokia Lumia..

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
AlphaWierie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:36:
[...]

Echt veel keus is er niet.
Iphone ben ik net van af gestapt, na 4 jaar vind ik dat wel genoeg.
Android hoef ik niet
dus Windows Phone is nog over.

Dan heb ik de Samsung Ativ, HTC8 of de nokia Lumia..
Persoonlijk lijkt me dan toch de lumia 920 de beste keus, persoonlijk
Samsung vind ik altijd minder stevig aanvoelen, alhoewel mijn galaxy s dit ook had maar wel stevig was.
Weet niet hoe het bij WP8 is maar bij Android liepen de HTC-toestellen toch wel vaak achter qua updates.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01 20:54
robg1984 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:37:
[...]

Persoonlijk lijkt me dan toch de lumia 920 de beste keus, persoonlijk
Samsung vind ik altijd minder stevig aanvoelen, alhoewel mijn galaxy s dit ook had maar wel stevig was.
Weet niet hoe het bij WP8 is maar bij Android liepen de HTC-toestellen toch wel vaak achter qua updates.
HTC loopt altijd achter qua updates..ook met android...:)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 18:26
Ladykiller007 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:45:
[...]

HTC loopt altijd achter qua updates..ook met android...:)
De laatste tijd zijn ze niet of nauwelijks later met updates, belangrijker is dat de updates die ze uitbrengen over het algemeen wel goed getest zijn en niet meteen gepatched hoeven te worden omdat er nog grote bugs in zitten.

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-01 21:01
Wie heeft er ervaringen met het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen? Ik zit nu al meer dan een half uur te kijken naar twee ronddraaiende radartjes.
Ik weet niet wat de firmware update meebracht, maar mijn accuduur is best goed moet ik eerlijk zijn. Gebruik mijn toestel nu normaal (niet intensief whatsappen oid) en heb na 13 uur nog 73% over. Zit natuurlijk een nacht slapen tussen maar dat was ook maar 6 uurtjes.

Accu Battery stats geeft aan dat hij met dit verbruik nog 4 dagen en 11 uur mee kan gaan.

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn zwarte battery cover veranderd voor een gele!
Ondanks dat ik gigantisch onhandig ben is het goed gelukt. Het was even spannend toen ik hem op de draadloze lader aansloot maar dat werkte ook perfect! :)

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
mknoppert schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:06:
Wie heeft er ervaringen met het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen? Ik zit nu al meer dan een half uur te kijken naar twee ronddraaiende radartjes.
Zit je telefoon aangesloten op de lader of PC? Als ie in de PC zit blijft 'ie vaak hangen..

• mknoppert
Bart_GR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:41:
[...]

Zit je telefoon aangesloten op de lader of PC? Als ie in de PC zit blijft 'ie vaak hangen..
Verschillende opties geprobeerd.

Toen bij Nokia nog een manier van resetten gevonden. Daarna na 5 minuten terug naar de fabrieksinstellingen

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb twee maal een factory reset gedaan. Eerste keer toen ie aan de computer hing, tweede keer zonder stroom. Beide keren duurde het ongeveer 5 minuten in totaal.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 16:12
mknoppert schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:05:
[...]

Verschillende opties geprobeerd.

Toen bij Nokia nog een manier van resetten gevonden. Daarna na 5 minuten terug naar de fabrieksinstellingen
wat is die "nog een manier"?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• peerke63
Erg jammer... Chronos Calender app... Mooi stukje werk, alleen laat het mijn L920 verstarren...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hoe lang hebben jullie ongeveer moeten wachten op een bevestiging van Nokia tbv die oplader actie? Heb vrijdag de papieren opgestuurt, en was benieuwd wanneer ik ongeveer reactie kon verwachten :)

Wel laaiend enthousiast over het toestel. Topapparaat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• peerke63
Heb al meer dan een week geleden de papieren ingestuurd. Nog helemaal niets vernomen van de nokiapromotion/oplader-actie... :'(

• mknoppert
kruila schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:00:
[...]

wat is die "nog een manier"?
Eerst resetten met volume laag en de aan en uitknop voor 10 seconden.

Dan bij Nokia logo volume hoog volume laag aan/uit knop en dan weer volume laag.

Dan herstart de telefoon weer en toen ging alles wel goed.
BM schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:44:
Hoe lang hebben jullie ongeveer moeten wachten op een bevestiging van Nokia tbv die oplader actie? Heb vrijdag de papieren opgestuurt, en was benieuwd wanneer ik ongeveer reactie kon verwachten :)

ik heb er 3 a 4 weken op moeten wachten

• peerke63
mknoppert schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:06:
[...]

Eerst resetten met volume laag en de aan en uitknop voor 10 seconden.

Dan bij Nokia logo volume hoog volume laag aan/uit knop en dan weer volume laag.

Dan herstart de telefoon weer en toen ging alles wel goed.
ik begrijp 'm niet.
eerst soft-reset en daarna achtereenvolgens die knoppen indrukken?
of volume-hoog en volume-laag tegelijk met aan/uitknop en daarna de volume laag?

En wat is het effect méér dan de soft-reset?

[ Voor 4% gewijzigd door peerke63 op 13-03-2013 20:27 ]

Verwijderd

Aantal dagen geleden het nokia formulier en aankoop bon opgestuurd naar nokia oplader actie postbus 33
3454ZG de Meern
En krijg de brief net terug van postnl met het verhaal dat het adres niet klopt.
Hebben meer mensen hier last van gehad?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
BM schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:44:

dinsdags of woensdags ingestuurd, zaterdag de lader ontvangen (zwarte)

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02-2025
peerke63nl schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:47:
Heb al meer dan een week geleden de papieren ingestuurd. Nog helemaal niets vernomen van de nokiapromotion/oplader-actie... :'(
We zijn bijna 4 weken verder sinds ik het formulier opgestuurd heb. Omdat ik wat wisselende berichten hoorde over de snelheid waarmee er gereageerd werd heb ik zelf vorige week maar even een mailtje gestuurd. Kreeg een dag later antwoord dat ze mijn formulier in ieder geval hadden ontvangen, maar dat het nog wel even kon duren voordat de lader zou komen. Daar wachten we dus nog rustig even op.

Verder na 4 weken nog altijd zeer tevreden. Geen freezes, restarts, resets of wat dan ook nodig gehad. Bij normaal gebruik gaat hij aan het eind van dag 2 aan de lader: stukken beter dan bij de L800. Kortom: top!

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Nu twee dagen de nieuwe 920 vanwege de vele freezes op mijn vorige. Tot nu toe alleen net een vastloper terwijl ik vrij snel in en uit whatsapp ging een aantal keer. Deze kwam er alleen uit met een softreset maar schaar ik maar onder een normale vastloper. Het vastlopen in idle heb ik nog niet gezien. Hopelijk blijft dat zo en dan heeft ruilen toch echt zin en zit er iets niet goed in de hardware. Toch kan software het dan toch fixen maar de update geb ik nog niet gezien.. Ben erg benieuwd naar de resultaten op units die nu vastlopen vwb de update.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:37:
Aantal dagen geleden het nokia formulier en aankoop bon opgestuurd naar nokia oplader actie postbus 33
3454ZG de Meern
En krijg de brief net terug van postnl met het verhaal dat het adres niet klopt.
Hebben meer mensen hier last van gehad?
Volgens mij is dit een fout van de PTT. Mensen die naar mij iets toestuurde kregen af en toe hetzelfde.
Gewoon nog een keer opsturen.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:15

defcon84

Multipass?

ik heb 27 februari mijn formulier ingezonden.. nog steeds niets van vernomen, dus had ik dinsdag eens gemaild. krijg ik dit terug:
Uw aanvraag is op dit moment nog niet bij ons bekend. Dit betekend niet dat u aanvraag niet bij ons is binnengekomen, maar dat deze nog niet is verwerkt. Na verwerking kunnen wij uw aanvraag pas opzoeken in ons systeem.

Wij hopen uw aanvraag zo spoedig mogelijk te verwerken. Wanneer uw aanvraag bij ons verwerkt is, zult u een bevestiging van ons ontvangen.
nog maar even geduld hebben dus :z

• mknoppert
peerke63nl schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:27:
[...]

ik begrijp 'm niet.
eerst soft-reset en daarna achtereenvolgens die knoppen indrukken?
of volume-hoog en volume-laag tegelijk met aan/uitknop en daarna de volume laag?

En wat is het effect méér dan de soft-reset?
Tja ik weet ook niet waarom maar het werkte wel. en je moet de knoppen om beurten in drukken. Dus één keer volume omhoog dan de knop volume omlaag. Dan de aan- en uitknop en als laatste weer één keer volume omlaag.

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoe ben je daar bij gekomen als ik vragen mag? Heb het tot op heden nog nooit gelezen/gehoord namelijk.

• mknoppert
oxigan schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:08:
Hoe ben je daar bij gekomen als ik vragen mag? Heb het tot op heden nog nooit gelezen/gehoord namelijk.
Ik neem aan dat je het over mijn reactie hebt?

Ik heb op de support pagina van Nokia in het forum bij de Lumia's zitten kijken en daar sttonden deze stappen.

Verwijderd

Russel88 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:36:
[...]

Volgens mij is dit een fout van de PTT. Mensen die naar mij iets toestuurde kregen af en toe hetzelfde.
Gewoon nog een keer opsturen.
Vreemd, dan sturen we het nogmaals op. 8)7

Verwijderd

defcon84 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:21:
ik heb 27 februari mijn formulier ingezonden.. nog steeds niets van vernomen, dus had ik dinsdag eens gemaild. krijg ik dit terug:

[...]

nog maar even geduld hebben dus :z
Ik heb na twee weken ook nog niks gehoord.

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:09:
[...]

Ik heb na twee weken ook nog niks gehoord.
Ik heb s'maandags het formulier verzonden en zaterdag lag mijn Lumia 920 op de rode draadloze lader. Vreemd dat sommige hier zo lang moeten wachten.

Nokia 7Plus

• Scrisissszzz
Ik heb er toen 1,5 week op moeten wachten. Terwijl ik de doos van de postbode aannam kwam het mailtje binnen dat het pakket was verzonden :)

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Klopt het dat er in de agenda tile geen afspraken worden weergegeven ?

Is er al een goede MB meter voor wp8 ?

Verwijderd

picardo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:31:

al mijn afspraken staan gewoon in de agenda tile

• Scrisissszzz
picardo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:31:

Heb je de tile misschien op het kleinste formaat staan? Dan zie je geen afspraken, bij de andere twee groottes wel.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:31
Mijn agenda afspraken toon ik ook op mn lockscreen. Superhandig.

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09-2025
Helaas toont die tile alleen de afspraken van vandaag. Ik ben nu appointile aan het bekijken, die heeft een tile de beter te customizen valt.

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
op aanraden van meerdere mensen hier op het forum heb ik alle battery tiles eraf gegooid. Dit is een aanrader ;)! veel meer rust :p Als ik echt even wil checken wat het percentage is, ga ik in de settings (batterijbesparing)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-01 15:45

ReseTTim

Chocolate addicted

Net bij Telfort geweest in Haarlem. Daar hadden ze alleen de witte. Heeft iemand wel een gele/rode weten te bemachtigen? Iemand een idee waar wellicht? De witte is nu achter gehouden voor mij..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:45:
[...]

al mijn afspraken staan gewoon in de agenda tile
Bij mij krijg ik slechts 1 afspraak te zien, terwijl er meerdere afspraken die dag zijn.

• peerke63
Bunker37 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:20:
Nu twee dagen de nieuwe 920 vanwege de vele freezes op mijn vorige. Tot nu toe alleen net een vastloper terwijl ik vrij snel in en uit whatsapp ging een aantal keer. Deze kwam er alleen uit met een softreset maar schaar ik maar onder een normale vastloper. Het vastlopen in idle heb ik nog niet gezien. Hopelijk blijft dat zo en dan heeft ruilen toch echt zin en zit er iets niet goed in de hardware. Toch kan software het dan toch fixen maar de update geb ik nog niet gezien.. Ben erg benieuwd naar de resultaten op units die nu vastlopen vwb de update.
Ben benieuwd of het freezen is opgelost voor je.
Heb zelf er geen last van indien wifi uit staat en Agenda-app Chronos moet ik ook niet installen.
Verder ook wat last van rattle.... maar om 'm dáár nou voor om te ruilen....

Aan andere kant... is wel een leasetoestel...

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
peerke63nl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:59:
[...]

Heb zelf er geen last van indien wifi uit staat en Agenda-app Chronos moet ik ook niet installen.

Nog geen freeze meegemaakt zoals ik dat had met mijn vorig toestel. Gisteren na de vastloper op Whatsapp, moest ik de datum/tijd ook goedzetten. Soms verspringt dan het uur of de dag ofzo. In mijn geval de maand. Ik weet zeker dat ik de 3e maand had ingegeven, maar vandaag viel pas op dat het toestel nu in febrauri zat. Mijn wekker ging vanochtend niet en ik gooi het even op het bovenstaande. De wekker stond al en daarna is de datum teruggezet. Wie weet wordt de datum intern gebruikt voor de wekker. Toen ik de maand weer goed zette, ging ook direct mijn wekker af terwijl het toen al uren later was.

Soms doet de live tile van Buienradar het wel en dan weer niet. Het lijkt erop dat het afhankelijk is van het aantal achtergrond taken ofzo hoewel de buienradar in die lijst nooit voorkomt.

Maar goed, vooralsnog geen grote issues en als dat zo blijft, heeft de ruil in mijn geval zin gehad.

• Boomlaars
Er gaat echt geen dag voorbij hier zonder dat Whatsapp vastloopt en ik 20x op de back knop moet drukken voordat deze is afgesloten en ik hem opnieuw kan starten. Alsof dat nog niet erg genoeg is; zojuist een filmpje geupload van ca. 1 minuut, wat een bestand van 90mb oplevert (wtf). En bijzonder irritant dat je geen bestaande video's kunt uploaden. Pfffff.

Oh, en vanochtend moest ik mijn telefoon softresetten omdat deze plots uit was gegaan 's nachts (100% battery, hing aan de lader), en ik als gevolg door mijn wekker heen was geslapen. Lekker betrouwbaar ding.

[ Voor 22% gewijzigd door Boomlaars op 14-03-2013 22:38 ]

• pollie99
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-01 08:04
Zijn er meerderen die de update nog niet OTA hebben ontvangen? Volgens eerdere nieuwsberichten zouden ze er tot midden maart over doen.

(Nederlands toestel Unbranded)

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
krijg mijn lumia volgende week tussen maandag en dinsdag (zwarte 920 t-mobile)

hopen dat ik geen problemen mee maak. hoe zit het nou precies met alles van iPhone overzetten naar WP8? word al je muziek ook overgezet of moet ik dat weer apart doen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat gaat zelfs tussen 2 iPhones niet automatisch, dus verwacht geen wonderen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Hulp bij overstappen van de iPhone naar Windows Phone:

http://www.windowsphone.c...m-iphone-to-windows-phone

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 07:46 ]

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 21:59

Arjan81

Rotterdam

peerke63nl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:59:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Wifi uit en Chronos eraf en sindsdien al een aantal dagen zonder freezes. Wellicht kan Chronos er wel op als de wifi maar uit staat. Nog niet getest. Tevens is mij ook opgevallen dat alle freezes zich hebben voorgedaan op het moment dat ik op een wifi netwerk zat (als ik zo even terug ga in mijn geheugen).

De uitval in standby lijkt dus echt daadwerkelijk verbonden te zijn met wifi en de standby modus.

Mijns inziens dus geen hardware probleem. Het is dan wel weer vreemd dat sommigen het niet hebben.

Ik heb eigenlijk ook geen zin om te ruilen. Heb toch 4 GB data per maand. Dus ik kan wel zonder wifi in NL. In mei ga ik naar NY dus dan zien we wel of er zich vastlopers voordoen.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Verwijderd

Hebben meer mensen last van een erg hete oplader (standaard USB lader). De mijne wordt zo heet dat het bijna zeer doet als je hem te lang vast houdt. Verder wordt bij gebruik de telefoon rond en vooral boven de camera (erg) warm. hoort dit?

Verwijderd

gistere na 2.5 maanden wachten m'n telefoon ontvangen van belsimpel.nl...niet eens voorbij de instellingen gekomen. Nu maar wachten op de volgende

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

snap nog steeds niet waarom er zoveel verschil zit in de betrouwbaarheid van de verschillende toestellen.Ik heb een witte van Bol.com in januari en totaal geen problemen.nu heb ik geen wifi ontvangst in mijn slaapkamer dus heeft het geen nut om wifi aan te laten,maar op het werk en bv de kroeg staat wifi gewoon aan de hele tijd en heb nooit vastlopers/resets gehad.
enige background die aan staat is de weerapp(accuweather), gps/lokatie van telefoon etc staat gewoon allemaal aan (nfc uit,want gebruik ik niet)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• AlphaWierie
Ik krijg mijne maandag!! :) (rood). Ik heb FF tmobile gebeld met de vraag:
Op bepaalde forums lees ik veel klachten over de lumnia hoe zit dat nou precies?

Het antwoord: cijfers mag ik niet geven maar ik kan je wel zeggen dat het aantal teruggestuurde lumias niet meer is dan het gemiddelde (in vergelijking met de andere merken) op internet lees je altijd de negatieve ervaringen.

Ik hoop dat ik maandag wat goed nieuws kan roepen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:13:
Hebben meer mensen last van een erg hete oplader (standaard USB lader). De mijne wordt zo heet dat het bijna zeer doet als je hem te lang vast houdt. Verder wordt bij gebruik de telefoon rond en vooral boven de camera (erg) warm. hoort dit?
Inmiddels bij de Phone house waar ik het toestel gekocht heb de lader opgeruild heb nu officieel een lumia 800 lader (met zwart snoer past beter bij mijn zwart 920 dan die standaard witte kabel). Deze wordt wel warm maar niet zo erg als de vorige.
AlphaWierie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:10:

Het antwoord: cijfers mag ik niet geven maar ik kan je wel zeggen dat het aantal teruggestuurde lumias niet meer is dan het gemiddelde (in vergelijking met de andere merken) op internet lees je altijd de negatieve ervaringen.
Afgezien van mijn lader probleem vind ik het na een week nogsteeds een top toestel. geen problemen gehad. Soms dat ik dacht van hey hij laad pagina`s niet zo snel maar dat kan ook komen door mijn slechte wifi netwerk.

• peerke63
Arjan81 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:37:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Wifi uit en Chronos eraf en sindsdien al een aantal dagen zonder freezes. Wellicht kan Chronos er wel op als de wifi maar uit staat. Nog niet getest. Tevens is mij ook opgevallen dat alle freezes zich hebben voorgedaan op het moment dat ik op een wifi netwerk zat (als ik zo even terug ga in mijn geheugen).

De uitval in standby lijkt dus echt daadwerkelijk verbonden te zijn met wifi en de standby modus.

......
Ik heb Wifi dus altijd uit staan. En dan zorgt Chronos dus voor de vastloper m.i. Chronos verwijderd en "nergens" meer last van.... totdat ik dus wifi weer aan zet en aan laat staan...
Lees nu dat er flinke update ons te wachten staan. Ze worden nu al gefaseerd uitgerold naar alle lumia gebruikers.
The new version (reported as 1232.5957.1308.00xx) includes further performance and stability improvements for supported hardware, as well as enhancements to the display during a call and with automatic brightness adjustment. The Lumia 620 is also receiving some love too.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 20:35
vali schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:20:
Lees nu dat er flinke update ons te wachten staan. Ze worden nu al gefaseerd uitgerold naar alle lumia gebruikers.

[...]
Flink is misschien wat overdreven, maar fijn dat het eraan komt. Heb zelf nergens last van, maar hoop dat we daarna de meeste vervuiling in dit topic ("help mijn 920 crashed ook" zonder verdere informatie of structurele manier om uit te zoeken wat er nou aan de hand is) wel kwijt zullen zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• enomiss
Mij levering van de gele l920 wordt maar steeds uitgesteld bij T-Mobile. Tussen 25 en 27 maart wordt er een nieuwe bezorg afspraak gemaakt.

Nu heb ik het volgende probleem. De actie om de draadloze oplader te ontvangen geldt niet meer lang.
http://nokiapromotion.nl/gratisoplader/index.html
Hier staat dat het voor 10 april opgestuurd moet zijn, maar in de voorwaarden staat weer dat de actie t/m 31 maart duurt. Weird!!
Iemand enig idee hoe dat zit? Ik heb met T-Mobile gebeld en zij zeiden dat ik maar iets moest regelen met Nokia.

[ Voor 55% gewijzigd door enomiss op 15-03-2013 16:00 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Vandaag helemaal niets mee gedaan, want ik had een cursus, dus alle geluid stond uit. Om 06:30 van de lader gepakt. Nu nog 95% over, met een discharge rate van 0,3% per uur. Nog 12 dagen en 16 uur te gaan :D.

Wifi aan, 3G aan, bluetooth uit, NFC uit, batterijbesparing uit, syncen met één email adres, syncen met Facebook e.d. staan ook aan. Vijf achtergrondtaken.

Heerlijke batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door autje op 15-03-2013 16:20 ]

• enomiss
autje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:19:
Vandaag helemaal niets mee gedaan, want ik had een cursus, dus alle geluid stond uit. Om 06:30 van de lader gepakt. Nu nog 95% over, met een discharge rate van 0,3% per uur. Nog 12 dagen en 16 uur te gaan :D.

Wifi aan, 3G aan, bluetooth uit, NFC uit, batterijbesparing uit, syncen met één email adres, syncen met Facebook e.d. staan ook aan. Vijf achtergrondtaken.

Heerlijke batterij.
GPS aan?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:58:
Ik heb met T-Mobile gebeld en zij zeiden dat ik maar iets moest regelen met Nokia.
Wat zei Nokia toen je ze belde?

• enomiss
Sanction schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Wat zei Nokia toen je ze belde?
Ik heb een e-mail gestuurd, aangezien hier alleen een e-mail als contact wordt voorgesteld. Ik wacht een reactie nog af. Hieronder mijn e-mail:

Ik heb al eind februari mijn Nokia Lumia 920 Geel besteld bij T-Mobile. Nu is het echter zo dat mijn levering steeds uitgesteld wordt. Momenteel ziet het er naar uit dat ik mijn L920 ergens eind maart/begin april krijg. Mijn probleem is dus dat ik hierdoor waarschijnlijk niet voor 1 april mijn aankoopbon kan opsturen om de gratis lader te ontvangen. Ook beschik ik dan pas over de IMEI-code. Dit zou ik zeer spijtig vinden, aangezien het draadloos opladen voor mij toch een van de belangrijke koop argumenten was.

Ik heb met T-Mobile gesproken, en hun konden mij nog geen aankoopbon van te voren opsturen. Deze zit pas bij de daadwerkelijke levering. Hun adviseerde mij om met u contact op te nemen.

Mijn vraag aan u is of er iets te regelen is. Zou ik nu al mijn bevestiging van de bestelling kunnen laten zien? Of dat u het kunt controleren bij T-Mobile? Of dat mijn aanvraag toch nog geaccepteerd wordt? Dit laatste lijkt mij wel riskant, want ik ben bang dat mijn aanvraag dan alsnog gewoon in de papierbak verdwijnt.

Hopelijk kunt u mij helpen, of enigszins tegemoet komen. Ik heb het online aanvraagformulier al bekeken en eventuele gegevens al in deze mail verstrekt, zie hieronder. Ook heb ik onder deze mail de bevestigingsmail van T-Mobile bijgevoegd.

Verwijderd

enomiss schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:24:
[...]

Ik heb een e-mail gestuurd, aangezien hier alleen een e-mail als contact wordt voorgesteld. Ik wacht een reactie nog af. Hieronder mijn e-mail:

Ik heb al eind februari mijn Nokia Lumia 920 Geel besteld bij T-Mobile. Nu is het echter zo dat mijn levering steeds uitgesteld wordt. Momenteel ziet het er naar uit dat ik mijn L920 ergens eind maart/begin april krijg. Mijn probleem is dus dat ik hierdoor waarschijnlijk niet voor 1 april mijn aankoopbon kan opsturen om de gratis lader te ontvangen. Ook beschik ik dan pas over de IMEI-code. Dit zou ik zeer spijtig vinden, aangezien het draadloos opladen voor mij toch een van de belangrijke koop argumenten was.

Ik heb met T-Mobile gesproken, en hun konden mij nog geen aankoopbon van te voren opsturen. Deze zit pas bij de daadwerkelijke levering. Hun adviseerde mij om met u contact op te nemen.

Mijn vraag aan u is of er iets te regelen is. Zou ik nu al mijn bevestiging van de bestelling kunnen laten zien? Of dat u het kunt controleren bij T-Mobile? Of dat mijn aanvraag toch nog geaccepteerd wordt? Dit laatste lijkt mij wel riskant, want ik ben bang dat mijn aanvraag dan alsnog gewoon in de papierbak verdwijnt.

Hopelijk kunt u mij helpen, of enigszins tegemoet komen. Ik heb het online aanvraagformulier al bekeken en eventuele gegevens al in deze mail verstrekt, zie hieronder. Ook heb ik onder deze mail de bevestigingsmail van T-Mobile bijgevoegd.
Kan je niet beter je bestelling cancellen en dan via de Phonehouse de Lumia 920 regelen en dan alsnog met t-mobile?

Dat heb ik namelijk gedaan.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
autje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:19:

Heerlijke batterij.
Dit tempo ga je niet volhouden iig ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 63 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;