[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.395 views

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
reinier.sr schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:07:
Mijn behuizing kraakt als ik druk op sommige plekken. Als ik bijv volume knop gebruik, of als ik de behuizing aan de boven- en onderkant tegen elkaar (licht) indraai. Daarnaast heb ik ook het rattle probleem, dat wordt denk ik opsturen :S
Ik heb dus ook een krakende behuizing als je aan de zijkant drukt. telefoon is sinds deze week voor de 2e keer terug want de 1e keer hebben ze alleen maar een nieuwe firmware erop gezet |:( 8)7

Ook interessant. Telefoon precies na 1 week opgestuurd, inmiddels waren er dik 200 nieuwe repair meldingen bijgekomen (opvolgend ordernr)

[ Voor 11% gewijzigd door egev op 09-03-2013 13:46 ]

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02

Instatic

To Be Or Not To Be

Is het al mogelijk om de trilfunctie van de onderste knoppen en whatsapp uit te zetten?

That Is The Question

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Jezus, wat een problemen allemaal in dit topic, ergens volgende week komt mijn gele Lumia binnen, ik houd mijn hart vast.

https://opensea.io/seaart

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Hoor net dat voor mij een nieuwe lumia klaar ligt n.a.v. De freezes. Kan ik na drie weken toch nog gewoon ruilen. Mooi.. Jammer dat ik dus niet ga weten of de update het probleem aanpakt tenzij ik met de nieuwe ook weer (nieuwe of andere) problemen ga ondervinden. Dinsdag ophalen en dan vraag ik meteen of ze mijn oude nog een dagje willen vasthouden want stel voor dat ik ineens een rot touchscreen, batterij of rattle heb in die nieuwe😎

Verwijderd

enomiss schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:29:
Jezus, wat een problemen allemaal in dit topic, ergens volgende week komt mijn gele Lumia binnen, ik houd mijn hart vast.
Nou dr zijn erbij die totaal geen problemen hebben......ik ben er éen van :)

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42
Ik heb maar één probleem met de telefoon: Ik ga er steeds meer mee doen.... :)
Het is gewoon een heel betrouwbare partner gebleken.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen dit topic met enige regelmaat lezen; en als je dat dan afzet tegen het aantal mensen die hier klagen over fouten van de telefoon (dus niet over apps), dan denk ik eigenlijk dat het heel erg meevalt.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

kruila schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:41:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen dit topic met enige regelmaat lezen; en als je dat dan afzet tegen het aantal mensen die hier klagen over fouten van de telefoon (dus niet over apps), dan denk ik eigenlijk dat het heel erg meevalt.
Inderdaad. Mijn neef heeft een rode l920 en die heeft nergens last van. Weet ook niet het bestaan van tweakers.net af.

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik zie het zo: Topic heet "ervaringen met de Nokia Lumia 920". De meeste kijken hier wanneer men problemen heeft met het toestel of Apps die niet willen draaien. Als je totaal geen problemen hebt doe je dit vaak niet.
Zelf heb ik het toestel nu 2 weken (rode versie) en tot nu toe totaal (gelukkig) geen problemen.

Twee dingen moet ik wel kwijt: oplader is dan wel weer lelijk wit als je een rood toestel hebt. En bij de draadloze oplader is alles rood maar de stekker is weer lelijk wit. Heel vreemd vind ik.

Nokia 7Plus

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik ben ook nog steeds uitermate enthousiast over mijn toestel (buiten de problemen die ik er mee heb, die hopelijk snel worden verholpen). Daarnaast, zoals door velen ook al eerder aangegeven, als early adopter of tester van iets nieuws (Nokia weer terug op de markt met high end toestel, Microsoft met een nieuw besturingssysteem, nieuwe apps etc) zul je ook wel een beetje open moeten staan voor bugs en andere problemen waar je in het begin tegen aanloopt.

Verwijderd

sinds 2 weekjes de rode lumia 920 binnen. ook ik ben verrast hoe lekker en goed het toestel werkt. het is maar heel even wennen, maar ik vind Windows 8 phone super intuitief en goed in elkaar steken.

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu twee dagen mijn lumia 920 in bezit, mooi toestelletje. Tenminste toen ie nog vol was. Batterij was leeg en nu lukt het me met geen mogelijkheid meer de lumia op te laden. Als ik um verbind met de oplader maakt ie wel contact, maar dat is het dan ook. Iemand bekend met dit probleem?

............. werkt weer, maar blijft vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door aimms2001 op 09-03-2013 23:18 . Reden: Probleem opgelost ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
aimms2001 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:04:
Nu twee dagen mijn lumia 920 in bezit, mooi toestelletje. Tenminste toen ie nog vol was. Batterij was leeg en nu lukt het me met geen mogelijkheid meer de lumia op te laden. Als ik um verbind met de oplader maakt ie wel contact, maar dat is het dan ook. Iemand bekend met dit probleem?

Jep, gisteren ook gehad. Bedrade oplader kreeg ik het boot logo, knipperende batterij en daarna bleef het scherm aan maar zwart. Draadloze oplader kwam hij in een rebootcyclus terecht.

Uiteindelijk na 3 1/2 uur (!) aan de bedrade oplader te hebben gehangen bootte hij ineens door en zat er 4% in de accu. Daarna ging het opladen weer normaal.

• amaterasu
  • Laatst online: 15:45

amaterasu

In memory of Cj

Sinds gisterochtend in het bezit van een gele L920.
Kom van een Lumia800@7.8 af en heb een tijdje de 8x gehad (miste de nokia apps en vond de htc te licht waardoor ik hem ook niet echt stevig vond aanvoelen).

Tot nu toe echt een top apparaat! Batterij presteert veel beter dan mijn 800 en browsen,wapp etc is een heel stuk sneller geworden! Ook heb ik het idee dat mijn internet veel sneller is als ik het deel met mijn surface.

Mis momenteel maar 1 ding en dat is nokia's verbruiksmonitor. Ik deel mijn internet dagelijks met mijn Surface en ben bang dat ik ver over mijn abbo ga (4G abbo met 5Gb limiet). Weet iemand een goed alternatief voor de verbruiksmonitor?

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09-2025
Super telefoon! Werkt lekker snel en voelt degelijk aan, apps mis ik nog niet echt aangezien je vaak ook gewoon de mobile website kan gebruiken waardoor een app zinloos is (mijn mening). Ik snap de toegevoegde waarde ook nooit van een app als 'nu.nl'.

Minpuntje is wel dat ik last heb van twee dingen. Ik heb een lelijke tril (zoals eerder in het topic is aangehaald) en ik heb last van lightbleeding bij de 'back' knop. Als de leveringsproblemen voorbij zijn dan zal ik eens mijn toestel opsturen ter reparatie. Voor de rest het perfecte toestel.

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
oxigan schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:09:
Ik ben ook nog steeds uitermate enthousiast over mijn toestel (buiten de problemen die ik er mee heb, die hopelijk snel worden verholpen). Daarnaast, zoals door velen ook al eerder aangegeven, als early adopter of tester van iets nieuws (Nokia weer terug op de markt met high end toestel, Microsoft met een nieuw besturingssysteem, nieuwe apps etc) zul je ook wel een beetje open moeten staan voor bugs en andere problemen waar je in het begin tegen aanloopt.
Software problemen met een nieuw systeem kan ik inderdaad wel mee leven.
Een matig in elkaar gezet stuk hardware vind ik minder acceptabel.
Als het nu nog incidenteel was, ok. Maar je hoort toch wel best veel klachten over die trilfunctie waar iets los zit, niet werkende flitsers vanwege problemen met loszittende contactjes, zeer veel stof achter de lens van de front camera omdat er een flinke kier aan de bovenzijde van het toestel zit, etc, etc.
Als hij het doet vind ik de 920 inderdaad een fantastisch toestel, een 9 van mij.
Maar ik blijf het een slecht in elkaar geprutst stuk hardware vinden, sorry.

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11-2025
Met de L800 heb ik ook het probleem (sinds aanschaf) dat wanneer de batterij helemaal leeg gaat tijdens gebruik, dat het soms uren kan duren aan de lader, voordat hij weer aan kan.
Nu zet ik de telefoon dus prefentief uit, als hij leeg dreigt te raken, zonder lader in de buurt.
Jammer dat dat nog steeds niet is opgelost in de L920.

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
:)
Lees met regelmaat en grote verbazing de klachten in dit forum. Heb zelf ook nergens last van, de 920 is een mooi alternatief voor de iphone rage!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Toepus schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:29:
[...]

Ik zie het zo: Topic heet "ervaringen met de Nokia Lumia 920". De meeste kijken hier wanneer men problemen heeft met het toestel of Apps die niet willen draaien. Als je totaal geen problemen hebt doe je dit vaak niet.
Zelf heb ik het toestel nu 2 weken (rode versie) en tot nu toe totaal (gelukkig) geen problemen.

Twee dingen moet ik wel kwijt: oplader is dan wel weer lelijk wit als je een rood toestel hebt. En bij de draadloze oplader is alles rood maar de stekker is weer lelijk wit. Heel vreemd vind ik.
Gelukkig hoef je met de oplader niet over straat! :)

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Kun je de Lumia eigenlijk de hele dag op z'n draadloze oplader laten liggen ? ... af en toe beetje spelen en telefoneren ... dan weer op de oplader ... dan weer beetje spelen ... enz. Eigenlijk net zo als de draadloze huistelefoon, die ook de hele tijd op z'n lader ligt ?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 11:37
bhorvers schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:13:
Kun je de Lumia eigenlijk de hele dag op z'n draadloze oplader laten liggen ? ... af en toe beetje spelen en telefoneren ... dan weer op de oplader ... dan weer beetje spelen ... enz. Eigenlijk net zo als de draadloze huistelefoon, die ook de hele tijd op z'n lader ligt ?
waarom zou dat niet kunnen?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

bhorvers schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:13:
Dat kan maar wat is het nut daarvan?
Lijkt me ook niet gezond voor je batterij.

Verwijderd

Heerlijke telefoon totaal geen problemen alleen kan ik me telefoon niet vinden met de zoek mijn telefoon optie op de pc. in de telefoon kan je dit wel aanzetten maar in het instellingen menu staat ie dan nog steeds op uitgeschakeld... iemand een idee?
Verder ben ik nog op zoek naar iets dat ik gewoon in me pc kan kijken met me gsm als de pc aan staat. tot nu toe kan ik alleen me skydrive doc. zien. zou leuk zijn als ik de rest ook kon zien. (kan me tv wel namelijk)

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 21:59
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:32:
Heerlijke telefoon totaal geen problemen alleen kan ik me telefoon niet vinden met de zoek mijn telefoon optie op de pc. in de telefoon kan je dit wel aanzetten maar in het instellingen menu staat ie dan nog steeds op uitgeschakeld... iemand een idee?
V
Dit ervaar ik precies zo wanneer ingeschakeld zie je bij instellingen uitgeschakeld staat vreemd
op beide manieren vind windowsphone.com hem niet

nu werkt het ineens wel ring your phone gedaan en zie lokatie werkt ook

[ Voor 6% gewijzigd door bacardifrans op 10-03-2013 17:14 . Reden: werkt ineens wel ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-01 14:53

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Dat kan maar wat is het nut daarvan?
Lijkt me ook niet gezond voor je batterij.
De telefoon stopt vanzelf met laden als hij vol is. Houd het witte ledje van de lader maar eens in de gaten, die gaat vanzelf een keer uit.

Als je je telefoon 's avonds voor het slapen gaan aan een vaste lader hangt, dan ga je toch ook niet je wekker zetten om hem 2 uur later los te koppelen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 21:59
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met nfc?
welke mogelijkheden bied het:
sticker bij de auto voor bluetooth aan/uit
geluid aan/uit
enz
Btw hadden paar posten terug over endomondo en dat de app niet lekker draaide, er is nu een update uitgebracht en hij werkt nu echt perfect. Het probleem met het laten zien van de map is ook opgelost.

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:40

Arjan81

Rotterdam

Nu een maandje in het bezit van de L920 (vodafone). Al diverse malen een uitvaller gehad tijdens standby. Soms 2 keer per dag, soms drie dagen niet.

Van de week de wifi instellingen aangepast. Alles uitgevinkt behalve continu wifi aan. Vervolgens gaat het drie dagen goed, ik denk dat gaat aardig.

Gisteren Chronos kalender erop gezet en twee keer op een ander wifi netwerk aangemeld.

Gevolg: vijf keer een uitvaller gehad in de stanby modus. Opstarten via soft reset noodzakelijk. Dus vandaag chronos er maar weer af. Zojuist natuurlijk weer 1 maal een vastloper in standby. Hier wordt ik toch niet vrolijk van.

Heb al jaren nokia telefoons: 3310, 6610, N73, N96 N8 en daar had je ook wel eens een uitvaller maar dit begint nu vervelend te worden.

Voor de rest uitermate tevreden maar uitval is toch iets wat niet mag gebeuren. Dus hopelijk snel een update.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19
Arjan81 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:20:
Nu een maandje in het bezit van de L920 (vodafone). Al diverse malen een uitvaller gehad tijdens standby. Soms 2 keer per dag, soms drie dagen niet.

Van de week de wifi instellingen aangepast. Alles uitgevinkt behalve continu wifi aan. Vervolgens gaat het drie dagen goed, ik denk dat gaat aardig.

Gisteren Chronos kalender erop gezet en twee keer op een ander wifi netwerk aangemeld.

Gevolg: vijf keer een uitvaller gehad in de stanby modus. Opstarten via soft reset noodzakelijk. Dus vandaag chronos er maar weer af. Zojuist natuurlijk weer 1 maal een vastloper in standby. Hier wordt ik toch niet vrolijk van.

Heb al jaren nokia telefoons: 3310, 6610, N73, N96 N8 en daar had je ook wel eens een uitvaller maar dit begint nu vervelend te worden.

Voor de rest uitermate tevreden maar uitval is toch iets wat niet mag gebeuren. Dus hopelijk snel een update.
Ehm? Omruilen/terugbrengen? Op mijn HTC 8x nog geen enkele uitval gehad.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bunker37
Ramon schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:42:
[...]
Ehm? Omruilen/terugbrengen? Op mijn HTC 8x nog geen enkele uitval gehad.
morgen ga ik omruilen en een backup van mijn huidige 920 installeren. Als de nieuwe het goed blijft doen, is er in ieder geval iets met de combinatie van hard en software aan de hand. Als ook de nieuwe het niet doet, moet het haast wel met software te maken hebben. Of de update de boel gaat fixen, weten we hier snel genoeg omdat niet iedereen meer kan omruilen. Over een paar dagen meer. Dat het met Wifi en bluetooth te maken heeft, is wel duidelijk.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Bunker37 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:22:
[...]

morgen ga ik omruilen en een backup van mijn huidige 920 installeren. Als de nieuwe het goed blijft doen, is er in ieder geval iets met de combinatie van hard en software aan de hand. Als ook de nieuwe het niet doet, moet het haast wel met software te maken hebben. Of de update de boel gaat fixen, weten we hier snel genoeg omdat niet iedereen meer kan omruilen. Over een paar dagen meer. Dat het met Wifi en bluetooth te maken heeft, is wel duidelijk.
Ik wacht de berichten rustig af. Heb geen zin om alles weer te installeren of om een tijd zonder L920 te zitten. Gezien het feit dat velen last hebben van uitvallers in standby hoop ik op een fix.

Verwijderd

Arjan81 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:20:

Ik wacht al 5 maand op die ene specifieke update...
Heb lang geduld gehad en had veel sympathie voor Nokia, maar na dit misval koop ik nooit meer een Nokia.

Als ik een oneerlijke verkoper was had ik mijn Lumia 920 waarschijnlijk al weg gedaan, maar het is tegen mijn principes om een telefoon te verkopen die telkens willekeurig uitvalt in stand by mode...

Volgende week dan nog maar is naar de online repair dienst bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 20:20 ]

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:17:
[...]

Ik wacht al 5 maand op die ene speciefieke update...
Dat is knap, had jij de l920 al in november?

Verwijderd

vali schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Dat is knap, had jij de l920 al in november?
Yup, via Duitsland.
Najah er is al goed nieuws, er worden al l620 met de nieuwe update verkocht.

Verwijderd

vali schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:28:
[...]

Najah er is al goed nieuws, er worden al l620 met de nieuwe update verkocht.
De nieuwe updates fixen helaas het probleem niet.
Het komt met de nieuwe update minder voor maar 3x in 2 weken blijft onaanvaardbaar.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Afgelopen donderdag mijn laatste freeze ... na 7 dagen geen freeze ... en daarvoor een hard reset. Vandaag weer eentje. Ik had de MS app Translator geïnstalleerd ... Ik vond het niets en heb hem weer verwijderd. Tijdens het scrollen door mijn apps lijst, om te checken of de app verwijderd is, loopt ie vast. Weer een soft reset ... later op de dag weer een freeze, nu ook tijdens het idle zijn van het toestel. Ik krijg hem niet eens aan met een soft reset ... Soft keys lichten wel een keer op. Twee keer geprobeerd, geen resultaat. Op de lader gelegd en nog een keer geprobeerd ... nu komt ie weer tot leven.

Ik snap er niets van dat sommige mensen geen last van deze freezes hebben en andere weer wel. We hebben allemaal dezelfde os versie, toch ? Het enige dat afwijkt zijn dan de verschillende apps ... Dit moet toch echt een software probleem zijn, of zou het dan toch aan het toestel kunnen liggen ? Als dat het geval is, heeft geen enkele fix zin !

Ik lees dat Bunker morgen een nieuw toestel krijgt ... Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen. Mazzel dat hij een nieuwe krijgt. Ik vermoed dat Nokia in de meeste gevallen gewoon een factory reset uitvoert en je het toestel na 7 dagen weer terug krijgt. Hoe kunnen ze dit anders testen ?!
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:37:
[...]

De nieuwe updates fixen helaas het probleem niet.
Het komt met de nieuwe update minder voor maar 3x in 2 weken blijft onaanvaardbaar.
De nieuwe update brengt ook andere fixes met zich mee. Blijkbaar ervaren sommige onder ons freezes. Ik (en andere mensen die ik ken met de l920) heb ze nog nooit ervaren namelijk.

Verwijderd

bhorvers schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:40:
Afgelopen donderdag mijn laatste freeze ... na 7 dagen geen freeze ... en daarvoor een hard reset. Vandaag weer eentje. Ik had de MS app Translator geïnstalleerd ... Ik vond het niets en heb hem weer verwijderd. Tijdens het scrollen door mijn apps lijst, om te checken of de app verwijderd is, loopt ie vast. Weer een soft reset ... later op de dag weer een freeze, nu ook tijdens het idle zijn van het toestel. Ik krijg hem niet eens aan met een soft reset ... Soft keys lichten wel een keer op. Twee keer geprobeerd, geen resultaat. Op de lader gelegd en nog een keer geprobeerd ... nu komt ie weer tot leven.

Ik snap er niets van dat sommige mensen geen last van deze freezes hebben en andere weer wel. We hebben allemaal dezelfde os versie, toch ? Het enige dat afwijkt zijn dan de verschillende apps ... Dit moet toch echt een software probleem zijn, of zou het dan toch aan het toestel kunnen liggen ? Als dat het geval is, heeft geen enkele fix zin !

Ik lees dat Bunker morgen een nieuw toestel krijgt ... Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen. Mazzel dat hij een nieuwe krijgt. Ik vermoed dat Nokia in de meeste gevallen gewoon een factory reset uitvoert en je het toestel na 7 dagen weer terug krijgt. Hoe kunnen ze dit anders testen ?!
Tja ik stuur hem op en zeg dat ik alle updates heb geïnstalleerd. Wat doen ze? Precies hetzelfde wat ik al gedaan heb en ze sturen het inderdaad binnen 7 dagen terug.

Hopelijk kan ik een nieuw toestel krijgen de 2de keer.
En zelfs al is het een app probleem dan moeten ze die app maar onbeschikbaar maken of een fix ervoor maken. Voor de klant zelf is dat onmogelijk om vast te stellen, wou dat ik een debug logging kon zien...

Een app installeren en die gedurende 1 week controleren op stabiliteit en verder niks installeren? Dat is gekkenwerk 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 21:40 ]

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 17:51
Heeft iemand bij CB teruggestuurd vanwege de batterij problemen? Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, batterij vervangen? Of krijg ik een nieuwe? Kheb mijn toestel sinds januari.
Ze hebben hem al teruggestuurd naar de leverancier.

[ Voor 13% gewijzigd door phoenix_555 op 10-03-2013 21:58 ]

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik heb in de eerste 24 uur één maal een freeze gehad, donderdag middag telefoon gekregen vrijdag ochtend de freeze. Gebeurde toen ik via bluetooth een carkit probeerde te koppelen wat niet lukte (wou niet verbinden en kon daarna niet meer gevonden worden).
Na een reset een andere auto geprobeerd te koppelen wat wel lukte zonder freeze.

Flickr - Strava

• Bunker37
Ik zou ook wel eens wat crash report files willen kunnen uitlezen zoals dat bij de iPhone wel mogelijk is.
Bluetooth en Wifi... Als je daarvan afblijft, is er niets aan de hand.
Twee weken geleden stond hier een post van iemand die een nieuwe 920 had met vastlopers zonder dat er extra apps waren geinstalleerd. Dan wordt het lastig testen.
Vandaag alweer twee freezes gehad. Hopelijk ga ik vanaf morgen bevestigen dat een nieuwe 920 de boel fixt maar helaas gaan we daar nog even op moeten wachten. Het zou dan zo maar een lading van slechte 920's geweest kunnen zijn.

• Dewaterweg
bacardifrans schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:52:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met nfc?
welke mogelijkheden bied het:
sticker bij de auto voor bluetooth aan/uit
geluid aan/uit
enz
Ja ik heb wat stickers alleen zijn de mogelijkheden niet heel uitgebreid. Je kan geen automatische acties uit laten voeren, je moet eerst toestemming geven en dan wordt de app of instellings app geopend. Als je je bluetooth aan/uit wil zetten kan je een tag programmeren dat hij je naar die bluetooth instelling brengt. Je zal dan zelf de schakelaar moeten verstellen.

Wel zonde want de potentie van NFC is enorm alleen moet Microsoft het toestaan!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik schrik er iedere keer van hoeveel mensen last hebben van freezes. Ik heb er nog neit 1 gehad (gelukkig).. Echt balen anders...

Ik heb nu het hele weekend zonder batterij app gewerkt. Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet super intensief heb gebruikt, maar had na 18 uur van de lader wel nog 52% over! Dat is imo best netjes voor de L920.

Whatsapp blijft bij regelmatig gebruik een batterij vreter maar die batterij apps slurpen dus inderdaad lekker mee. Bij de instellingen kan ik standaard ook al zien hoeveel procent er nog over is en hoe lang ik op de betreffende charge bezig ben, dus geen batt app meer voor mij.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• kruila
Scrisissszzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:56:
batterij apps slurpen dus inderdaad lekker mee. Bij de instellingen kan ik standaard ook al zien hoeveel procent er nog over is en hoe lang ik op de betreffende charge bezig ben, dus geen batt app meer voor mij.
Ik gebruik, na een tip in dit forum, battery stats sinds een week of 3, slurpt niet!

• Dewaterweg
kruila schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik, na een tip in dit forum, battery stats sinds een week of 3, slurpt niet!
Waarom gebruikt iedereen eigenlijk een accu-app? Wat is de toegevoegde waarde ervan?

• Scrisissszzz
Dewaterweg schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Waarom gebruikt iedereen eigenlijk een accu-app? Wat is de toegevoegde waarde ervan?
haha dat was ik me afgelopen weekend dus van mezelf ook aan het afvragen. Ik ga er geen meer gebruiken. Het OS geeft de info ook al, weliswaar 'weggestopt' in de instellingen.

Maar het is erg want je gaat constant kijken hoe snel hij leeg loopt e.d. leeg gaat ie toch :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Dewaterweg
Scrisissszzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:57:
[...]

haha dat was ik me afgelopen weekend dus van mezelf ook aan het afvragen. Ik ga er geen meer gebruiken. Het OS geeft de info ook al, weliswaar 'weggestopt' in de instellingen.

Maar het is erg want je gaat constant kijken hoe snel hij leeg loopt e.d. leeg gaat ie toch :P
Dat bedoel ik! Het scherm zal wel grootverbruiker zijn dus ja beetje zonde. Doet me denken aan de tijd dat het installeren van programma's ook een eeuwigheid duurde en je dan streepjes zat te tellen terwijl je ook lekker een kop koffie had kunnen drinken :D

• Scrisissszzz
Dewaterweg schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:59:
[...]

Dat bedoel ik! Het scherm zal wel grootverbruiker zijn dus ja beetje zonde. Doet me denken aan de tijd dat het installeren van programma's ook een eeuwigheid duurde en je dan streepjes zat te tellen terwijl je ook lekker een kop koffie had kunnen drinken :D
:D

De Lumia is een toptoestel met gemiddelde batterijduur. Maar als ik constant met een app die om het half uur allerlei stats checkt de drain ga bijhouden, gaat het inderdaad alleen maar sneller....

Misschien is het een idee om in WP8 net zoals in iOS de mogelijkheid te geven het percentage te zien naast het batterij pictogram bovenin.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:43
Voor mijn vrouw dus 2 weken geleden een Lumia besteld, helaas sinds afgelopen weekend mag die van haar de sloot in, continu vastlopers bij het afspelen van muziek of filmpjes.. nou ja net aangemeld en er komt zo iemand langs maar of die er wat mee kan doen ik betwijfel het...

• Dewaterweg
Scrisissszzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:06:
[...]

De Lumia is een toptoestel met gemiddelde batterijduur. Maar als ik constant met een app die om het half uur allerlei stats checkt de drain ga bijhouden, gaat het inderdaad alleen maar sneller....

Misschien is het een idee om in WP8 net zoals in iOS de mogelijkheid te geven het percentage te zien naast het batterij pictogram bovenin.
Ja dat zou inderdaad handig zijn. Wat ik ook mis is de tijd zonder dat je scherm aan hoeft. Dat kon de N95 wel, dan zag je in het donker de tijd. Dat zal wel niet gaan met dit scherm maar het zou voor mij terug mogen komen.

Hebben trouwens nog meer mensen last van light bleeding bij de <- knop?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Dewaterweg schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:45:
[...]
Ik gebruik hem om te beoordelen of ik mijn telefoon nu nog aan de lader wil hangen als ik bijvoorbeeld over een uur weg ga. Als ik dan zie dat ik nu nog 40% heb en pas vanavond weer aan opladen toekom, dan kan er nu nog wat prik bij. Maar heb ik nog 70% dan zal ik het wel redden en laad ik hem niet op.

Ik gebruik Battery tile & log, merk geen verschil in accuduur of ik die wel of niet draai.

• kruila
Scrisissszzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:06:
[...]

gewoon: ik wil in een life-tile (dus zonder tig keer tikken) nauwkeurigkunnen zien hoe hoog het batterij niveau is, ik vindt dat standaard-batterijtje rechtsboven te onnauwkeurig in de presentatie

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 15:20
Heb mijn zwarte nu sinds 28/2 (Via Vodafone Shop Utrecht) en ben zeer tevreden. Geen rattle, geen freezes en kan met één keer opladen anderhalve dag vooruit. Heb er een originele zwarte Nokia cc-1043 cover er omheen, besteld via de E-Bay seller genoemd in het accessoires topic. Wacht nu nog op de gele voor mijn vrouw die is besteld via Studentmobiel. Hoop dat ze net zo tevreden is als ik straks. Moet niet heel moeilijk zijn, we komen allebei van een HTC Desire HD (zij origineel, ik rooted met custom roms). Overigens heb ik ook geen issues met bluetooth i.c.m. Wifi. Niet in de auto gekoppeld met de handsfree set en niet wanneer ik muziek stream via Plex en beluister via mijn Nokia BH-905i bluetooth headset. Kortom, hier een zeer tevreden Lumia 920 gebruiker...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:30

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van het kleine issue wat ik er mee gehad heb (en de factory reset die daar op volgde die vreemd deed) zou ik voor geen goud terug willen naar een iPhone of (nog erger) Android toestel.

Zakelijk heb ik nog een iPhone, maar eh...gebruiken doe ik hem niet meer.....veel te klein scherm en veel te ouderwets ogende interface O-)

• Scrisissszzz
kruila schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:11:
[...]

gewoon: ik wil in een life-tile (dus zonder tig keer tikken) nauwkeurigkunnen zien hoe hoog het batterij niveau is, ik vindt dat standaard-batterijtje rechtsboven te onnauwkeurig in de presentatie
Ik snap je punt. Daarom zou het percentage naast het standaard batterijtje al een hele uitkomst zijn.

Verwijderd

[...]
Het meten van batterijcapaciteit is op zijn best onnaukeurig te noemen.
Je kunt dat namelijk niet rechtstreeks meten maar alleen afleiden van de spanning en de snelheid waarmee de batterij zich ontlaad en dat is afhankelijk van allerlei andere zaken zoals de manier waarop je het toestel gebruikt en de temperatuur.

Ook een percentage zal je dus echt niks nuttigs zeggen en kan er zo maar 10% of 20% naast zitten. De batterijcapaciteit is meer een vage indicatie van hoeveel er nog in je batterij zit en als zodanig is het icoontje daar best een goede representatie van.

Eigenlijk is het veel beter om helemaal niet te kijken naar de batterijcapaciteti en geschatte batterijduur obv daarvan.
Waarom zou je je daar mee bezig houden.
Het is totaal niet relaxed om je batterijduur telkens te zien.

Veel beter dan die proberen die 'zogenaamd' exacter te zien is gewoon om er nooit naar te kijken.

Verwijderd

Schiet mij maar lek, heb mijn lumia nu bijna 2 weken en ik had ongeveer 1x per 2 dagen een freeze. Wifi aan alleen als scherm aanstaat en BT uit. Nu heb ik sinds zaterdagochtend mijn bluetooth aanstaan en heb geen freeze meer gehad! Tenminste, vooralsnog niet.
Overigens heb ik wel last van de rattle en zit er al wat stof achter mijn front camera. Het is niet dat ik er wakker van lig maar zou dat een reden zijn voor een nieuwe?

Verwijderd

Ik heb de app battery tile kun je in een oogopslag zien hoeveel stroom er nog in je 920 zit.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb sinds 2 weken ook de draadloze adapter, beetje offtopic ervaring maar weet even niet zo goed waar ik het anders kwijt moet.

Nu gebruik ik hem niet heel vaak omdat hij ligt op 1 van de twee plekken waar ik verblijf. Maar afgelopen donderdagavond gebruikte ik hem weer. Maar kreeg redelijk wat whatsappjes dus gebruikte de telefoon met mijn rechterwijsvinger om te unlocken en berichten te lezen terwijl hij op het laadpad lag. Nu wou ik hierna wat uit mijn tas pakken. Hierna voelde ik pijn op het midden/linker kant van de top van de wijsvinger.

Ik dacht aan een splinter of papercut (uit de tas, maar de tas is schoon, laptop papieren en wat kabels), het voelt ook als splinterpijn, maar dan over een vlak van een centimer in de lengte en een halve centimeter in de breedte alsaf het allemaal kleine splinters zijn. Echter kon ik geen beschadigingen zien of splinters vinden. Het is gedeelte waarmee ik ook de knoppen aan de zijkant van mijn telefoon mee bedien.

Het is misschien wat vergezocht maar ik dacht misschien houdt het verband met de lader. Het lijkt wel wat af te zwakken(die avond daarna was het echt heel intensief, kon nog niet eens met het gedeelte op de muis klikken). Nu voel ik het af en toe maar als ik er over wrijf dan is het weer even weg.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Waarom is zoiets simpels als een custom sms toon zo lastig? Kon ik met m'n Iphone ook al niet, nu met de Lumia920 ook niet :/

En wat ik ook mis is een > forward knopje in mn browser, back werkt wel goed uiteraard ;)

Verder erg tevreden! Contacten sorteren vond ik ff lastig aan het begin maar zodra je dat een beetje geordend hebt werkt het prima. Ook geen technische problemen gehad, geen vastlopers e.d.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Bunker37
Net mijn oude Lumia ongeruild voor een nieuwe en ben bezig de backup van mijn oude die last had van freezes terug te zetten. Hopelijk dit keer een Lumia zonder issues. Tijd gaat het zeggen en dan laat ik hier weten of de nieuwe wel of geen freezes heeft.

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 12:36
Dan hoop ik dat de oorzaak voor je freezes niet in je back-up zit....

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Zit er een teller in de L920 voor gesprekken. Ik wil zien hoeveel minuten ik heb gebeld en gebeld ben.

Ik weet dat een datacounter nog niet beschikbaar is maar over een gespreksteller heb ik nog niets gelezen.

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Arjan81 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:43:
Zit er een teller in de L920 voor gesprekken. Ik wil zien hoeveel minuten ik heb gebeld en gebeld ben.

Ik weet dat een datacounter nog niet beschikbaar is maar over een gespreksteller heb ik nog niets gelezen.
Nee, maar je kunt wel voor Vodafone, Hi en Tmobile een app downloaden...
http://www.windowsphone.c...32-4e35-ab4d-6dc013b34ded

• Bunker37
Bucephalus schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:45:
Dan hoop ik dat de oorzaak voor je freezes niet in je back-up zit....
precies daarom doe ik het zo. Kan nooit in mijn data zitten, maar wel in (een combinatie van) apps. Als deze nu hetzelfde gedrag vertoont, heeft het dus weinig zin om je toestel te laten repareren of om te ruilen. Dat lijkt me erg fijn om te weten voor de rest hier die problemen hebben. Als het nu wel verholpen is, heeft de hardware er in ieder geval iets mee te maken. Wie weet dat een software update dan ook nog een fix kan bieden, maar dat ga ik niet meer weten als de nieuwe het nu goed blijft doen. Dat kunnen de rest van de probleemgevallen hier gaan uitwijzen.

Iets heel anders dan: Ik heb de buienradar app geinstalleerd en die heeft een optie voor een live tile waarbij ieder uur de info zou moeten worden ververst. Dat gebeurt dus niet. Als ik kijk bij instellingen/achtergrondtaken, dan staat de hele app (buienradar) niet eens in de lijst en dus lijkt het al vrij onmogelijk om in de achtergrond iets te doen. Hopelijk is dat een bug. Beide 920's doen hier hetzelfde.

• kruila
Bunker37 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:50:
[...]

Iets heel anders dan: Ik heb de buienradar app geinstalleerd en die heeft een optie voor een live tile waarbij ieder uur de info zou moeten worden ververst. Dat gebeurt dus niet. Als ik kijk bij instellingen/achtergrondtaken, dan staat de hele app (buienradar) niet eens in de lijst en dus lijkt het al vrij onmogelijk om in de achtergrond iets te doen. Hopelijk is dat een bug. Beide 920's doen hier hetzelfde.
Had ik eerst ook, 2 keer buienradar er vanaf gekiepert, daarna opnieuw geinstalleerd. En, zo als ik al eerder in dit topic meldde, nu ververst de tile wel, waar het in zit, ik weet het niet.

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 12:50
Iemand nog tips voor een betaalbaar maar mooi 'lederen' hoesje ?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 14:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Jullie kunnen ook eens een stuk gaan lezen in de topic van de 820. Heb ik ook gedaan en kwam daar, voor zover ik heb gelezen, niets over jullie problemen (freeze) tegen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Wimbjorno schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:18:
Iemand nog tips voor een betaalbaar maar mooi 'lederen' hoesje ?
Luxe lederen hoes van het merk Alassio. Toevallig heb ik deze voor een betaalbaar prijsje te koop staan op marktplaats :P

Lees ook even het Lumia 920 accesiores topic door, wellicht staan daar nog suggesties voor een lederen hoesje.

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
GerCor schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:44:
Jullie kunnen ook eens een stuk gaan lezen in de topic van de 820. Heb ik ook gedaan en kwam daar, voor zover ik heb gelezen, niets over jullie problemen (freeze) tegen.
Err.....leuk......en dit is voor een 920 bezitter belangrijk omdat....???

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:10:
Waarom is zoiets simpels als een custom sms toon zo lastig? Kon ik met m'n Iphone ook al niet, nu met de Lumia920 ook niet :/

En wat ik ook mis is een > forward knopje in mn browser, back werkt wel goed uiteraard ;)

Verder erg tevreden! Contacten sorteren vond ik ff lastig aan het begin maar zodra je dat een beetje geordend hebt werkt het prima. Ook geen technische problemen gehad, geen vastlopers e.d.
Wen er maar aan.. vond je je rotation lock op je iPhone ook zo geweldig? Nou vergeet het.. het zit niet in Windows Phone. -_- Men dacht dat WP8 wel verandering zou brengen.. wie weet WP9.

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 02:14
Locks schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:09:
Voor mijn vrouw dus 2 weken geleden een Lumia besteld, helaas sinds afgelopen weekend mag die van haar de sloot in, continu vastlopers bij het afspelen van muziek of filmpjes.. nou ja net aangemeld en er komt zo iemand langs maar of die er wat mee kan doen ik betwijfel het...
De reden is waarschijnlijk dat er nog geen SIM kaart in zit. Bij de mijne veel vastlopers, totdat de sim kaart er inzat. Toen was het over.

• peterbrand
Locks schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:09:
Zie vorige reactie. Reden is wellicht dat er geen sim kaart in zit.

• peterbrand
kruila schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:21:
[...]

Had ik eerst ook, 2 keer buienradar er vanaf gekiepert, daarna opnieuw geinstalleerd. En, zo als ik al eerder in dit topic meldde, nu ververst de tile wel, waar het in zit, ik weet het niet.
kan de reden ook zijn dat je de ene keer de live tile geactiveerd hebt vanuit de windows hoofdmenu en de andere keer vanuit het programma zelf. Dat maakt bij sommige apps uit heb ik gemerkt.

• peterbrand
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Wen er maar aan.. vond je je rotation lock op je iPhone ook zo geweldig? Nou vergeet het.. het zit niet in Windows Phone. -_- Men dacht dat WP8 wel verandering zou brengen.. wie weet WP9.
De internet explorer is erg karig uitgevoerd. Ook indeling in mappen van favourieten ontbreekt. Ik neem aan dat de reden is van lean and mean om het overzichtelijk en duidelijk te houden. Beetje ipad achtig.

• peterbrand
[...]

Probleem van de battery apps is dat die slechte per half uur updaten. TIjdens dat half uur een spelletje spelen en er klopt van de app-weergave niks meer van. Dat half uur is opgelegd door Microsoft en kan de app-bouwer niet omheen.

• peterbrand
aimms2001 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:04:

als ie helemaal leeg is duurt het ca een half uur voordat je hem weer kunt gebruiken. Helaas

• peterbrand
zwimmiz schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:38:
Met de L800 heb ik ook het probleem (sinds aanschaf) dat wanneer de batterij helemaal leeg gaat tijdens gebruik, dat het soms uren kan duren aan de lader, voordat hij weer aan kan.
Nu zet ik de telefoon dus prefentief uit, als hij leeg dreigt te raken, zonder lader in de buurt.
Jammer dat dat nog steeds niet is opgelost in de L920.
ik denk dat dat te maken heeft met het opladen van de batterij zodanig dat deze zo lang mogelijk meegaat. Het opladen duurt ook tamelijk lang. Het lijkt mij dat de reden is dat de batterij dan niet zo snel verouderd.

• peterbrand
Ik heb de lumia nu 2 weken en bevalt erg goed. Beter dan de ipad die ik heb. De ipad heeft beperkingen omdat Jobs vond dat we bepaalde dingen niet mogen doen zoals eenvoudig muziek bestanden uploaden. Bij de lumia alles een en al eenvoud. Overigens mijn vorig toestel was een Nokia 701 met de nieuwste Belle. De laatste update heeft een aantal eigenschappen die je in de Lumia weer tegenkomt, zoals het toetsenbord. De 701 was op zich een prima toestel, ook snel, maar het grote scherm van de Lumia werkt wel prettig en de software is net wat gemakkelijker.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 14:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

TonyM schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:56:
[...]

Err.....leuk......en dit is voor een 920 bezitter belangrijk omdat....???
Zo moeilijk lijkt mij dat niet. Nokia 820; geen problemen, 920 wel problemen. Ik kan het wel iets uitbreiden. HTC 8X geen problemen, Ativ S, geen problemen.

En ja, wat is voor een 920 bezitter belangrijk .... ?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Krijg net een melding over een update (ota) voor mijn l920, hebben mensen dat hier ook? Accu is te laag en kon hem nog niet installeren... (heb ik weer)

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 11-03-2013 23:37 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 11:48
vali schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:34:
Krijg net een melding over een update (ota) voor mijn l920, hebben mensen dat hier ook? Accu is te laag en kon hem nog niet installeren... (heb ik weer)
Hier geen update (ook niet gevonden door handmatig even te zoeken). Maar welke versie heb je nu? Had je portico nog niet? En wat voor netwerk is het?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:40:
[...]

Hier geen update (ook niet gevonden door handmatig even te zoeken). Maar welke versie heb je nu? Had je portico nog niet? En wat voor netwerk is het?
Ik had portico al (zelf geflashed op mijn unlockede versie), zit op het telfort netwerk.

• Martinspire
Hmm, hier nog een paar op wpcentral die hem ook hebben, maar het verschil in versienummer is minimaal: http://forums.wpcentral.c...219534-system-update.html

Ze gaan van firmware 1232.5951.1249.1017 naar .1018.

Op mijn eigen toestel staat .1004, waarschijnlijk is dat de Nederlandse versie.

Maar voor een ophoging van 1 lijkt me niet een grote update, laat staan 1 die crashes e.d. gaat fixen.

Martinspire schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:44:
Hmm, hier nog een paar op wpcentral die hem ook hebben, maar het verschil in versienummer is minimaal: http://forums.wpcentral.c...219534-system-update.html

Ze gaan van firmware 1232.5951.1249.1017 naar .1018.

Op mijn eigen toestel staat .1004, waarschijnlijk is dat de Nederlandse versie.

Maar voor een ophoging van 1 lijkt me niet een grote update, laat staan 1 die crashes e.d. gaat fixen.
Ben benieuwd wat het brengt, hou in ieder geval jullie op de hoogte. Lees op meerdere forums dat ze afgelopen tijd flink bezig met firmware updates om de vage crashes die sommige mensen hier hebben te fixen.

edit:
Hij is hem nu aan het installeren

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 11-03-2013 23:50 ]

• Martinspire
Op welke firmware zat je zelf?
En wat voor problemen had je tot noch toe met die versie?

• peterbrand
vali schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:34:
Nee bij mij geen nieuwe update beschikbaar
Martinspire schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:53:
Op welke firmware zat je zelf?
En wat voor problemen had je tot noch toe met die versie?
Ik weet het nummer van mijn huidige firmware eventjes niet meer. Lette hier veel meer op toen ik custom flashde op mijn omnia7 :+ . In ieder geval had ik portico erop gezet die van de Nokiafirm afkwamen (net als iedereen hier die niet wilde wachten).

Tevens heb ik nog nooit vastloper of in die geest ervaren, altijd perfect gewerkt sinds de eerste boot.

edit:
oke, blijkbaar loopt de firmware flink achter bij de unlocked l920, ik heb de 1249.1002 erop staan. Naja, hij is stabiel dus geef er vrij weinig om.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 12-03-2013 00:16 ]

• Bunker37
Buien radar live tile werkt nu wel.
Je moet de optie eerst aanzetten en daarna pas pinnen. Andersom werkt dus niet..
Bij de Lumia die ik nu heb, komt er est licht uit de zijkant bij de back toets en ligt de camera niet helemaal vlak met de behuizing aan de achterkant. Niet iets waar ik me druk over maak maar deze lumia is dus iets slordiger afgewerkt dan mijn vorige.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
vali schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:58:
[...]

Ik weet het nummer van mijn huidige firmware eventjes niet meer. Lette hier veel meer op toen ik custom flashde op mijn omnia7 :+ . In ieder geval had ik portico erop gezet die van de Nokiafirm afkwamen (net als iedereen hier die niet wilde wachten).

Tevens heb ik nog nooit vastloper of in die geest ervaren, altijd perfect gewerkt sinds de eerste boot.

edit:
oke, blijkbaar loopt de firmware flink achter bij de unlocked l920, ik heb de 1249.1002 erop staan. Naja, hij is stabiel dus geef er vrij weinig om.
Mijne is van KPN en heeft ook 1249.1002, dus.... net gecontroleer dop updates en die zijn er .... niet;)
Wel freezes overigens indien ik Wifi aan laat staan en ook met Chronos (kalender-app)

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Telefoon gister opgehaald door UPS, nu al in Duitsland voor reparatie:

- flitser werkt niet goed (losse contactjes)
- battery rattle

Ben benieuwd wat ze aan die rattle gaan doen...Ben nu weer ff terug naar mijn 800 (valt even tegen met dat kleine scherm!) en die tril is zoals het moet zijn....wel voelen maar niet horen

Hoop eigenlijk op een replacement...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Benieuwd of die rattle wordt verholpen want mijn toestel kent dat fenomeen ook. Ik wacht nog even met insturen...

[ Voor 0% gewijzigd door peerke63 op 12-03-2013 08:51 . Reden: spellcheck ;) ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-01 22:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als ik hier lees hoeveel problemen er met de lumia920 zijn denk ik, laat maar ik doe het voorlopig nog wel met m'n 7.8 toestel.
Hopelijk in het najaar weer nieuwere betere toestellen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 22:26
CAP-Team schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:05:
Als ik hier lees hoeveel problemen er met de lumia920 zijn denk ik, laat maar ik doe het voorlopig nog wel met m'n 7.8 toestel.
Hopelijk in het najaar weer nieuwere betere toestellen.
Zoals anderen al zeiden.
Het is maar een kleine percentage die die problemen heeft. Mensen die geen problemen hebben (zoals ik) posten niet: hij werkt helemaal stabiel.
Neemt niet weg dat het ontzettend klote is voor degene die de problemen wel hebben.

• ob3lix
  • Laatst online: 03-01 14:07
Ik heb mijn toestel nu een maand in bezit en heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad!
Zoals hierboven al vermeld wordt, alleen als iets niet werkt gaan mensen reageren.

Het valt mij nu op dat de telefoon steeds persoonlijker gaat aanvoelen. Ik ben altijd druk met organiseren van de tiles en daarbij kun je nog het een en ander tweaken. Ik denk dat Windows phone 8 voor nu het 'leukste' OS is!

• Bunker37
Folkifoon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:43:
Telefoon gister opgehaald door UPS, nu al in Duitsland voor reparatie:

- flitser werkt niet goed (losse contactjes)
- battery rattle

Ben benieuwd wat ze aan die rattle gaan doen...Ben nu weer ff terug naar mijn 800 (valt even tegen met dat kleine scherm!) en die tril is zoals het moet zijn....wel voelen maar niet horen

Hoop eigenlijk op een replacement...
Om al die dingen te voorkomen, heb ik mezelf laten bellen in de winkel en de flitser getest. De standaard fouten kun je gelukkig simpel in de winkel controleren behalve als je het ding op laat sturen dan.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Bunker37 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:53:
[...]

Om al die dingen te voorkomen, heb ik mezelf laten bellen in de winkel en de flitser getest. De standaard fouten kun je gelukkig simpel in de winkel controleren behalve als je het ding op laat sturen dan.
Ik heb mijn toestel online gekocht (4Launch) en die hebben deze geimporteerd uit Duitsland. De rattle had ik na 1 minuut al gehoord.
De flister heeft het altijd goed gedaan tot een week geleden. Laatste dagen deed hij niets meer (behalve door dus er hard op te drukken --> contactjes).

Maar wel fijn dat mensen met de ervaringen van hier in de winkel al problemen kunnen voorkomen!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-01 11:40
Toestel bevalt echt prima. Na een week nog steeds hartstikke tevreden!

Alleen het 'multi-task' gedeelte van Windows Phone 8 is me niet helemaal duidelijk. Er wordt gezegd dat de 'me-tile' (met Facebook meldingen bv) alleen wordt geüpdate wanneer er op getikt wordt. Maar dat is niet zo, en er kan geen interval worden ingesteld.

Kortom: hoe kun je inzichtelijk maken welke programma's van invloed zijn op de accu-duur?

Btw; net terug van een weekendje weg. In vliegtuig stand gehouden en foto's gemaakt, hele weekend volgehouden op één lading :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:59
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn 3G internet enorm traag is, als ik dan de telefoon opnieuw opstart is hij weer "normaal" heel apart. Dit had ik met Optimus 7 ook al (alleen toen was het probleem dat hij niks meer deed zonder restart). Iemand hier nog meer last van ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1 ... 62 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;