[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.859 views

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:06
Ik baal zo verschrikkelijk van endomondo.. iemand anders problemen mee? Valt me nu weer iets van 0,7 - 0,8 km weg omdat GPS om de zoveel meter wegvalt en dan trekt hij zelf lijnen, waarbij hele hoeken eruit vallen..

Gemiddelde snelheid vliegt dan ook van een goede 10,xkm/h naar 8,x km/h en rondetijden kloppen niet meer.. ik vind het zo kut he!
En de andere keer pakt hij alles perfect!

Duurt ook heel lang voordat hij signaal pakt, moet eerst bijna 200 meter lopen voordat ik eindelijk het eerste signaal heb om te beginnen. Terwijl dat 2 week terug gelijk aanwezig was zodra ik buiten was.

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
vali schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Ik gebruik ook Endomondo en 1 of andere manier wilt hij mijn route niet vastleggen op de map. Geen idee waarom... De snelheid en alle andere gegevens worden wel netjes weergegeven (lijkt mij via gps te gaan).

Ik houw hem tijdens het rennen gewoon in mijn handen, heb het zelf via een armband geprobeerd, maar die is de 920 net iets te zwaar voor :+
Dat kan ik echt niet hoor, heb het ooit eens gedaan maar werd echt gillend gek van het constant vast moeten houden en het earbud snoertje wat rond vliegt.
mark_139 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:30:
Ik wil ook gaan hardlopen en ben van plan een simpel leder hoesje te gebruiken en de lumia daarom gewoon in mijn broekzak te doen.

Voor mijn oude galaxy s3 had ik een sportarmband van Belkin, maar die telefoon vond ik eigenlijk al te groot om op de arm te dragen. De lumia lijkt me daarom al helemaal niet prettig lopen. Ervaringen met een elastische band om je middel heb ik niet maar wellicht is dat een optie. Ervaringen van medegebruikers hoor ik graag.

Had trouwens binnen 2,5 week de draadloze oplader al binnen (niet dat ik de lader gebruiker maar toch ;)
Ook in de zakken heb ik al eens geprobeerd, jaszak dan want ik loop in tights. Telefoon zwiept heen en weer als deze los in je zak zit, zelf ben ik dat al heel snel zat. Voor mijn Blackberry gebruikte ik altijd een armband van Nike, was echt een zeer comfortabele armband gemaakt van dat duikpak stofje. Denk dat er voorlopig niets anders op zit dan mijn BB te gebruiken tot er een redelijke Lumia armband uitkomt. Tenminste een armband met cutouts voor de volume en powerknoppen.
Worsteneter schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:02:
Ik baal zo verschrikkelijk van endomondo.. iemand anders problemen mee? Valt me nu weer iets van 0,7 - 0,8 km weg omdat GPS om de zoveel meter wegvalt en dan trekt hij zelf lijnen, waarbij hele hoeken eruit vallen..

Gemiddelde snelheid vliegt dan ook van een goede 10,xkm/h naar 8,x km/h en rondetijden kloppen niet meer.. ik vind het zo kut he!

Duurt ook heel lang voordat hij signaal pakt, moet eerst bijna 200 meter lopen voordat ik eindelijk het eerste signaal heb om te beginnen. Terwijl dat 2 week terug gelijk aanwezig was zodra ik buiten was.
Nu ben ik zelf niet zo van de sportapps maar is Runtastic geen optie voor je? Er zullen er vast wel meer zijn maar dat is in ieder geval de eerste die in me opkomt.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:24

Coldcat

HODL

Wat voor hoesje gebruiken jullie eigenlijk, of geen? Ik vind die camera namelijk net rot zitten. Volgens mij gaan daar snel krassen op komen. Of heb ik dat mis?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Worsteneter
Coldcat schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:17:
Wat voor hoesje gebruiken jullie eigenlijk, of geen? Ik vind die camera namelijk net rot zitten. Volgens mij gaan daar snel krassen op komen. Of heb ik dat mis?
Mis. Is van zirkonium of keramiek.. een van de 2. In elk geval krasvast (dat was bij de lumia 800 wel even anders zeg :P)
Bunta schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 06:54:
[...]

Dat kan ik echt niet hoor, heb het ooit eens gedaan maar werd echt gillend gek van het constant vast moeten houden en het earbud snoertje wat rond vliegt.

[...]

Ook in de zakken heb ik al eens geprobeerd, jaszak dan want ik loop in tights. Telefoon zwiept heen en weer als deze los in je zak zit, zelf ben ik dat al heel snel zat. Voor mijn Blackberry gebruikte ik altijd een armband van Nike, was echt een zeer comfortabele armband gemaakt van dat duikpak stofje. Denk dat er voorlopig niets anders op zit dan mijn BB te gebruiken tot er een redelijke Lumia armband uitkomt. Tenminste een armband met cutouts voor de volume en powerknoppen.

[...]

Nu ben ik zelf niet zo van de sportapps maar is Runtastic geen optie voor je? Er zullen er vast wel meer zijn maar dat is in ieder geval de eerste die in me opkomt.
Runtastic is het nét niet voor mij.. endomondo werkt heel fijn samen met dezelfde app op windows RT, daar heb je prachtig overzich (niet dat je kan rennen met je tablet ofzo, haha)

Hetzelfde rondje pakte hij vorige keer wél helemaal perfect, en nu is er bijna een kilometer weggevallen aan stukjes zonder gps signaal.. rondje van 5km is nu 4,11

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 14:35
Coldcat schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:17:
Deze is er fijn en het valt amper op dat er iets omheen zit.
http://www.gsmpunt.nl/acc...LjXp6mP6rUCFUiN3godYjwAhg

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Bunker37 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:32:
Na een tijdje zonder freezes net toch weer een vlak nadat ik met bluetooth in iemand auto had zitten spelen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat de freezes ontstaan wanneer WiFi en/of Bluetooth gebruikt worden terwijl het toestel in stby staat. Ik ga dit ook maar even aan Nokia melden en hopelijk komen ze terug met iets concreets.
Heyy Bunker. Bijna "same here". Dagen zonder freeze. 1 keer Wifi aan laten staan en in standby een freeze.
Bluetooth geen problemen (tot nog toe) ....

@vali hieronder... tja... blijkt dat verschillende mensen verschillende ervaringen en bugs hebben, helaas

[ Voor 8% gewijzigd door peerke63 op 07-03-2013 09:07 ]

peerke63nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:55:
[...]

Heyy Bunker. Bijna "same here". Dagen zonder freeze. 1 keer Wifi aan laten staan en in standby een freeze.
Laat dagelijks wifi aanstaan (ingesteld dat hij in standby uit moet) en hij is eigenlijk nog nooit vastgelopen ervaren nadat hij uit standby komt. Erg vreemd dat andere mensen dit wel hebben..

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-02 21:30
Mijn behuizing kraakt als ik druk op sommige plekken. Als ik bijv volume knop gebruik, of als ik de behuizing aan de boven- en onderkant tegen elkaar (licht) indraai. Daarnaast heb ik ook het rattle probleem, dat wordt denk ik opsturen :S

• nasibal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01 17:58
Kan ik op mijn Lumia ook instellen dat ik alleen telefoongesprekken wil doen via mijn Parrot bluetooth carkit, en geen andere geluiden wil horen? Op mijn Android kon ik Voice en Media los van elkaar aan of uitzetten, maar dat heb ik hier nog niet gevonden...

• spamechnie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Reaper.JA2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:14:
[...]

Instellingen > helderheid > automatisch aanpassen > uit.
Dat staat nu op laag, maar bij mijn weten heeft dat niks met de proximity sensor / nabijheidssensor te maken. Die maakt namelijk tijdens telefoongesprekken heet scherm zwart en onwerkbaar als de telefoon in de buurt van het gezicht komt zodat de beller niet per ongeluk op knopjes drukt tijdens het gesprek. In ieder geval bedankt.

Verwijderd

proximity sensor kwam bij mij door stof op frontcamera en luidspreker.
Na uitspuiten met hogedruk lucht was het probleem weg en kwam eht scherm terug als je hem van het oor afhaalde. Na de kleine update schakelt het scherm niet meer uit als je belt

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
peerke63nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:55:
[...]

@vali hieronder... tja... blijkt dat verschillende mensen verschillende ervaringen en bugs hebben, helaas
het wordt steeds duidelijker ja. Ik heb het ook aan Nokia verklapt en zij reageren altijd heel snel en hopen nu dat ik straks kan aangeven of het na de update nog steeds actueel is.
de mijne doet het prima als ik rekening hou met BT en Wifi. Als ik de kans krijg, gaat de unit toch terug voor een nieuwe want zoveel mensen hebben het niet dus ik geloof inmiddels ook wel in omruilen.

wat doet de laatste update: Toegangspunt? Daar activeer ik mijn provider en verder niets. Kan er ook zo snel niets over vinden.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Op bol.com zijn de zelfde orginele hoesjes een heel stuk goedkoper, incl verzendkosten 11 eu ipv 17 + verzendkosten.. Even zoeken naar lumia 920 en je vindt ze ;-)

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Sinds gister mijn Lumia 920 binnen. Werkt alleen voor geen meter.

Weet niet of andere er ook last van hebben maar die van mij reboot continu. Is overigens voorzien van de nieuwe soft- / firmware.

Als ik hem aanzet en wat doe in het menu om hem daarna standby te zetten start hij binnen 10 seconde opnieuw op. Blader ik dan weer door het toestel heen om hem vervolgens in standby te zetten is het weer binnen een paar seconde zover.

Wordt denk ik maar weer terug sturen na al 2,5 maand gewacht te hebben..

• XoReP
  • Laatst online: 17-02 23:40
Black-Xjuh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:

Weet niet of andere er ook last van hebben maar die van mij reboot continu. Is overigens voorzien van de nieuwe soft- / firmware.

Als ik hem aanzet en wat doe in het menu om hem daarna standby te zetten start hij binnen 10 seconde opnieuw op. Blader ik dan weer door het toestel heen om hem vervolgens in standby te zetten is het weer binnen een paar seconde zover.

Waar heb jij hem vandaan en welke kleur?

Ben aan het kijken of er toevalligheden zijn ;)

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 08:47
dat ga je niet met de kleur en afkomst vandaan halen.
i principe zit er alleen een hoesje er omheen maakt echt niet uit welke kleur.

De toestellen komen allemaal van de Nokia fabriek, dus je komt er niet ver mee

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Ik vind het ook apart dat in menu "instellingen", "mijn telefoon zoeken" op uit staat en indien ik dat menu in ga, dan staat ie wél ingeschakeld....

@Bunker37 enige wat ik kan vinden is dat je daar méér toeganspunten kan maken. wellicht voor het buitenland of zo? of vpn-toestanden???

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:06
Bart_GR schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:31:
[...]

Op bol.com zijn de zelfde orginele hoesjes een heel stuk goedkoper, incl verzendkosten 11 eu ipv 17 + verzendkosten.. Even zoeken naar lumia 920 en je vindt ze ;-)
Heb je dat hoesje in dezelfde kleur als de 920 of in een andere kleur. Ikzelf heb rode 920, en ik vraag me af of het rood zelfde rood is. Of kan ik beter andere kleur pakken, bijv. zwart?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 21:45
peerke63nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:54:
Ik vind het ook apart dat in menu "instellingen", "mijn telefoon zoeken" op uit staat en indien ik dat menu in ga, dan staat ie wél ingeschakeld....
Heb ik ook, raar. Maar het werkt wel, bij mij althans.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• XoReP
danieljohannes schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:54:
dat ga je niet met de kleur en afkomst vandaan halen.
i principe zit er alleen een hoesje er omheen maakt echt niet uit welke kleur.

De toestellen komen allemaal van de Nokia fabriek, dus je komt er niet ver mee
Zat meer te denken aan een foute badge ofzo

Verwijderd

kruila schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:20:
[...]

Heb ik ook, raar. Maar het werkt wel, bij mij althans.
Mijn menu ziet er weer heel anders uit dan bij de meeste andere 920's, ook daar snap ik niks van......

http://sdrv.ms/15zyKu7

• Bunker37
[b][message=39883407,noline]
@Bunker37 enige wat ik kan vinden is dat je daar méér toeganspunten kan maken. wellicht voor het buitenland of zo? of vpn-toestanden???
hieronder het artikel in het Engels dat toegangspunt beschrijft
http://mynokiablog.com/20...nd-blink-updated-for-wp8/

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02 20:53
Black-Xjuh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:

Ik kreeg een toestel van Nokia care die precies dat had, weer terug gestuurd, en nu heb ik een perfect werkende. Behalve dat hij een lichte vorm van rattle heeft.

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Heb m'n Lumia te ruil aangeboden voor een iPhone 5, te veel ongemakken en ergernissen. Vraag me wel af of deze ruil uberhaupt gaat lukken, nog geen reacties en ik heb nog geen enkele advertentie gezien waarbij een iPhone bezitter deze ruil andersom wil maken :/

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 01:00
Boomlaars schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:15:
Heb m'n Lumia te ruil aangeboden voor een iPhone 5, te veel ongemakken en ergernissen. Vraag me wel af of deze ruil uberhaupt gaat lukken, nog geen reacties en ik heb nog geen enkele advertentie gezien waarbij een iPhone bezitter deze ruil andersom wil maken :/
Ik denk dat je hem dan ook beter kunt verkopen. De kans is groter dat ze van Android afkomen denk ik. Verkopen en zelf een iphone kopen zal waarschijnlijk ook sneller gaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Boomlaars
Denk dat ik dat maar doe idd.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:10
XoReP schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:48:
@Senaxx: Wat voor kleur is de jouwe eigenlijk?
Wij hebben allemaal een zwarte gekregen.

• Boomlaars
Bunta schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:32:
[...]

Aha, een hardloper!! Welke armband gebruik jij voor je Lumia? Ik heb zelf al aardig wat armbanden geprobeerd maar kan niet echt een goeie vinden, bij het omdoen worden de volume en power knoppen ingedrukt. Best lastig als je muziek wilt luisteren en het volume staat of op standje niets of standje oor kapot!!
Ik heb hem noodgedwongen vastgehouden :') , hij paste niet in mijn armband die ik nog van mijn oude iPhone had. Dit, plus het gekloot met GPS en alle andere bugs heeft me doen besloten het ding toch maar weg te doen. Customisatie-opties vallen ook bar tegen en ik zie weinig voordelen ten opzichte van een iPhone met jailbreak.

Verwijderd

Worsteneter schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:02:

Ziet eruit alsof dat niet aan Endomondo ligt maar aan het GPS-signaal. Maar als je een andere app wil proberen raad ik Sports Tracker aan. Mooie interface (naar mijn mening) en gister voor het eerst mee gelopen op de Lumia (eerder wel op m'n N8 mee gelopen) en werkte perfect! Enige nadeel is naar mijn mening dat je hiermee geen gesproken rondetijden en totaaltijden krijgt, maar er zijn anderen die dat alleen maar vervelend vinden.
Het ligt als ik de reviews lees van de app wel aan Endomondo. Bij mij werkt het gps deels wel (snelheiden ect) alleen wordt de map niet weergegeven. Andere gps apps werken wel perfect op de l920 (drive, maps ect )

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Shit ... ik was goed op weg met geen freezes. Precies 7 dagen als een zonnetje en zojuist krijg ik weer een freeze. Ik heb nog even een paar minuten gewacht, knopjes geduwd, enz ... iemand op dit forum gaf me namelijk die tip. Maar dat mocht niet baten ... soft reset required !

Ik kwam net uit mijn adresboek en was aan het scrollen in het scherm naar de mail app, scherm niet idle dus. Wifi en bluetooth staan verder gewoon aan ... Wat me wel opviel is dat ik de laatste dagen de batterij niet verder dan zo'n 40 procent heb laten komen, daarna lag hij al weer op de lader. Nu bij de freeze, zat ie op 27 procent. Maar dat kan het toch ook niet zijn ?!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:03

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Ziet eruit alsof dat niet aan Endomondo ligt maar aan het GPS-signaal. Maar als je een andere app wil proberen raad ik Sports Tracker aan. Mooie interface (naar mijn mening) en gister voor het eerst mee gelopen op de Lumia (eerder wel op m'n N8 mee gelopen) en werkte perfect! Enige nadeel is naar mijn mening dat je hiermee geen gesproken rondetijden en totaaltijden krijgt, maar er zijn anderen die dat alleen maar vervelend vinden.
Ik heb het idee dat het ligt aan hoe een app de GPS aanspreekt, Endomondo deed het de eerste keren helemaal niet, nu start ik eerst een andere app die wel GPS fix krijgt op en dan start ik Endomondo op; vervolgens krijgt Endomodo ook een goede fix.

oogjes open, snaveltjes dicht

• truffel50
  • Laatst online: 02-12-2024
bhorvers schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:27:
Shit ... ik was goed op weg met geen freezes. Precies 7 dagen als een zonnetje en zojuist krijg ik weer een freeze. Ik heb nog even een paar minuten gewacht, knopjes geduwd, enz ... iemand op dit forum gaf me namelijk die tip. Maar dat mocht niet baten ... soft reset required !

Ik kwam net uit mijn adresboek en was aan het scrollen in het scherm naar de mail app, scherm niet idle dus. Wifi en bluetooth staan verder gewoon aan ... Wat me wel opviel is dat ik de laatste dagen de batterij niet verder dan zo'n 40 procent heb laten komen, daarna lag hij al weer op de lader. Nu bij de freeze, zat ie op 27 procent. Maar dat kan het toch ook niet zijn ?!
Volgens mij heeft het daar niets mee te maken. Ik leg hem soms bij 15% dan weer bij 60% op de lader en heb nooit een freeze gehad(afkloppen).

Lidy

• Bunker37
truffel50 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:43:
[...]

Volgens mij heeft het daar niets mee te maken. Ik leg hem soms bij 15% dan weer bij 60% op de lader en heb nooit een freeze gehad(afkloppen).
dat denk ik ook niet want bij mij zijn ze meestal s'morgens als het ding juist helemaal vol zit.
wanneer komt die update nou😊

• bhorvers
Bunker37 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:13:
[...]

dat denk ik ook niet want bij mij zijn ze meestal s'morgens als het ding juist helemaal vol zit.
wanneer komt die update nou😊
Update ... dat moet de GDR2 zijn !? Is nu in betatesting ... maar ik las dat ze hem al weer van de Navifirm verwijderd hadden. Daarna krijg je een wereldwijde uitrol ... en zijn wij als laatste aan de beurt. Dus nog een maandje of twee of zo ... ;-)

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb nu een probleempje met de 920 waarbij het scherm zwart word op het moment dat ik iemand opbel.
Ik kan dus niet ophangen als er niet word opgenomen en moet wachten tot de voicemail procedure is afgelopen. Pas dan krijg ik m'n scherm weer terug.
Volgens mij heeft dat niets met een instelling te maken, toch?
Heeft iemand anders dit al eens gehad?

<edit>Al opgelost. Proximity sensor schoongeblazen en hij was weer ok. Eerst zoeken op dit forum is beter :P

[ Voor 13% gewijzigd door TonyM op 07-03-2013 21:50 ]

Verwijderd

Net contact gehad met de winkel waar ik mijn lumia heb gekocht en terug heb gebracht.
Hij vertelde dat hij 10 lumia 920 heeft verkocht en dat er 9 mensen problemen hadden.
Volgens hem heeft dit te maken met een software probleem.
Ik vindt het onbegrijpenlijk aangezien er nu mensen hun 920 omruilen voor een ander merk toestel.
Lekker bezig Nokia......
Levertijd 2-4weken........ We wachten wederom (on)geduldig.

• iVibes
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Al bijna 3,5 maand de gelukkige bezitter van een L920 en geen enkel probleem hier.
Supersnel, wel even wennen aan WP8 maar erg tevreden en gebruik hem zeer intensief..

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• corset
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:08:
Net contact gehad met de winkel waar ik mijn lumia heb gekocht en terug heb gebracht.
Hij vertelde dat hij 10 lumia 920 heeft verkocht en dat er 9 mensen problemen hadden.
Volgens hem heeft dit te maken met een software probleem.
Ik vindt het onbegrijpenlijk aangezien er nu mensen hun 920 omruilen voor een ander merk toestel.
Lekker bezig Nokia......
Levertijd 2-4weken........ We wachten wederom (on)geduldig.
En jij gelooft dat dan blind? Dat is gewoon om te laten lijken dat de klagende klant niet alleen is, standaard tactiek van medewerkers. Maar goed, zeuren is makkelijk. Ik heb in mijn omgeving 12 á 13 920 gebruikers, met maar 1 met problemen. Of klopt dat dan opeens niet?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:47:
[...]

En jij gelooft dat dan blind? Dat is gewoon om te laten lijken dat de klagende klant niet alleen is, standaard tactiek van medewerkers. Maar goed, zeuren is makkelijk. Ik heb in mijn omgeving 12 á 13 920 gebruikers, met maar 1 met problemen. Of klopt dat dan opeens niet?
Zal prima kloppen, maar zou het ook niet kunnen dat de winkel een slechte badge heeft gekregen?

• spamechnie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:06:
proximity sensor kwam bij mij door stof op frontcamera en luidspreker.
Na uitspuiten met hogedruk lucht was het probleem weg en kwam eht scherm terug als je hem van het oor afhaalde. Na de kleine update schakelt het scherm niet meer uit als je belt
Dan is het wachten daar op. Ik zet bij Vodafone en kennelijk lopen die achter(?)

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:49
spamechnie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:
[...]

Dan is het wachten daar op. Ik zet bij Vodafone en kennelijk lopen die achter(?)
Die update met scherm+aanraken e.d. heb ik al wel gehad bij Vodafone. Zou bij jou dus ook snel moeten komen :)

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Mijn Lumia werkt nog steeds prima, alleen de batterij blijft drama.. Vanmiddag om half 4 opgeladen tot 92%.

Nu op 35%!! En geen echt spannende dingen gedaan. Paar keer whatsapp open gehad, stuk of 6 foto's gemaakt en 1 gesprek gehad van 3 minuten. Verder drie keer facebook app geopend...

Blijft dramatisch.. Zelfs met alle tips voor besparing die hier al voorbij zijn gekomen...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de hardwareversie (revisienummer hardware) is van de verschillende crashende en niet-crashende Lumia's. Misschien zit daar een verband tussen?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• truffel50
ivibes schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:24:
Al bijna 3,5 maand de gelukkige bezitter van een L920 en geen enkel probleem hier.
Supersnel, wel even wennen aan WP8 maar erg tevreden en gebruik hem zeer intensief..
Same here.

Lidy

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Scrisissszzz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:45:
Mijn Lumia werkt nog steeds prima, alleen de batterij blijft drama.. Vanmiddag om half 4 opgeladen tot 92%.

Nu op 35%!! En geen echt spannende dingen gedaan. Paar keer whatsapp open gehad, stuk of 6 foto's gemaakt en 1 gesprek gehad van 3 minuten. Verder drie keer facebook app geopend...

Blijft dramatisch.. Zelfs met alle tips voor besparing die hier al voorbij zijn gekomen...
Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd dus excuses als ik oude koek verkoop.
Ik had hetzelfde probleem en alle tips over batterijbesparing al geprobeerd totdat iemand aan mij vroeg of ik de 920 al een keer uit en weer aan had gezet. En dat was (voor mij) de oplossing.
Met heel weinig activiteiten gaat de batterij ongeveer 60 uur mee. Bij middelmatig gebruik 40 - 45 uur en als ik veel op het internet zit met filmpjes en geluid, Whatsapp, etc. dan is het aan het eind van 1 dag wel een aardig eind op.
TonyM schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:57:
[...]

Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd dus excuses als ik oude koek verkoop.
Ik had hetzelfde probleem en alle tips over batterijbesparing al geprobeerd totdat iemand aan mij vroeg of ik de 920 al een keer uit en weer aan had gezet. En dat was (voor mij) de oplossing.
Met heel weinig activiteiten gaat de batterij ongeveer 60 uur mee. Bij middelmatig gebruik 40 - 45 uur en als ik veel op het internet zit met filmpjes en geluid, Whatsapp, etc. dan is het aan het eind van 1 dag wel een aardig eind op.
Ik heb precies hetzelfde, geloof het gewoon niet dat sommige mensen hun Phone leeg maken in paar uur tijd. Dan moet er iets constant in de background draaien of zitten ze vollop te whatsappen en te browsen (zwak 3g signaal dood ook de accu).

Mijn Phone geeft bij weinig gebruik 4 a 5 dagen weer, minimaal gebruik 1,5 tot 2 en bij vollop gebruik is hij ook snel leeg, net als alle andere smarthone.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:49
vali schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, geloof het gewoon niet dat sommige mensen hun Phone leeg maken in paar uur tijd. Dan moet er iets constant in de background draaien of zitten ze vollop te whatsappen en te browsen (zwak 3g signaal dood ook de accu).

Mijn Phone geeft bij weinig gebruik 4 a 5 dagen weer, minimaal gebruik 1,5 tot 2 en bij vollop gebruik is hij ook snel leeg, net als alle andere smarthone.
En toch kan het. M'n 820 was gister in 8 uur leeg en vandaag gebruikt ie in 10 uur maar 30%. Vrijwel hetzelfde gebruik. Gisteravond heeft ie wel een paar uur uit gestaan, daar kan het zo maar aan liggen.

• Senaxx
Bij ons wordt momenteel een uitrol gedaan in ons bedrijf met Nokia Lumia 920's. Eerst was de levering al dramatisch, en na 2 dagen gebruik kon ik de mijne weer inleveren. En vandaag contact gehad met onze servicedesk en van de de +- 50 toestellen die nu uitgegeven zijn zijn er 5 terug gekomen (10%!) Waaronder die van mij.

1 x Frontcamera werkte niet
1 x Touchscreen werkte niet (de van mij)
2 x Freezes bij opladen en in gebruik
1 x Scherm heel geel en verkleurd.

Vind de kwaliteit nou niet echt je van het lijkt het zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 08-03-2013 01:38 ]

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn persoonlijke tile van naam kan veranderen? Er staat nu "IK" als naam. Die zou ik willen veranderen in mijn eigen naam. Hoe doe ik dat? Ik vind nergens terug in help en trucs van windows phone.

• Worsteneter
Senaxx schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:28:
Bij ons wordt momenteel een uitrol gedaan in ons bedrijf met Nokia Lumia 920's. Eerst was de levering al dramatisch, en na 2 dagen gebruik kon ik de mijne weer inleveren. En vandaag contact gehad met onze servicedesk en van de de +- 50 toestellen die nu uitgegeven zijn zijn er 5 terug gekomen (10%!) Waaronder die van mij.

1 x Frontcamera werkte niet
1 x Touchscreen werkte niet (de van mij)
2 x Freezes bij opladen en in gebruik
1 x Scherm heel geel en verkleurd.

Vindt de kwaliteit nou niet echt je van het lijkt het zo.
vind*

Dat er een hoge uitval is in de productie zegt niets over de kwaliteit van de telefoon. Denk je dat van wel? Dan is dat knap kortzichtig.
De kwaliteit van het productieproces is kak met bonen, sure dat ben ik met je eens. Dat er zoveel toestellen met freezes/brakke accu's tussen zitten mag niet. Maar de toestellen zelf zijn van UITZONDERLIJKE kwaliteit. Defecten on arrival hebben niets met kwaliteit te maken, deze is bij de productie namelijk al defect geraakt; slechte productie kwaliteit. Een goed werkende 920 geeft je als het goed is dat 3310 effect; zo stevig als beton. En technisch hoogstaand krijg je erbij ;)
Worsteneter schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:15:
[...]

vind*

Dat er een hoge uitval is in de productie zegt niets over de kwaliteit van de telefoon. Denk je dat van wel? Dan is dat knap kortzichtig.
De kwaliteit van het productieproces is kak met bonen, sure dat ben ik met je eens. Dat er zoveel toestellen met freezes/brakke accu's tussen zitten mag niet. Maar de toestellen zelf zijn van UITZONDERLIJKE kwaliteit. Defecten on arrival hebben niets met kwaliteit te maken, deze is bij de productie namelijk al defect geraakt; slechte productie kwaliteit. Een goed werkende 920 geeft je als het goed is dat 3310 effect; zo stevig als beton. En technisch hoogstaand krijg je erbij ;)
Helemaal mee eens.. Zelfde verhaal wat er gaande is met de iphone 5 en die worden ook nog in grote aantallen verkocht.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Grappige fanmade ad:
YouTube: Benji_SwitchPitch

https://opensea.io/seaart

• Senaxx
Worsteneter schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:15:
[...]

vind*

Moet je wel eerst zo'n toestel krijgen die wel het productieprocess wel goed is doorlopen. Ik geloof best dat het een goed toestel is, maar in dit topic zijn er toch wel veel mensen die problemen hebben met of wel software of wel hardware.

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 11:56
Ik heb mijn NL920 teruggestuurd naar CB vanwege batterij problemen...
Na 1 uur was hij op 74% en nog een aantal dagen dat ik maar ongv. 6 uren met de lading mee kon. Dat is raar gezien dat ik meestal alleen whatsapp en/of nu.nl/nos bekijk.
Kheb van alles geprobeerd, helderheid, mail sync, xbox sync uit, skype/fb eraf, hard reset, spft reset, batterij dischargen, nfc/bluetooth uit, achtergrond apps geblokkeerd en nog een paar.
Heeft iemand hem al eerder na 14 dagen teruggestuurd naar cb? Ben wel benieuwd of ik een nieuwe krijg of niet.

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-02 17:52
Mensen,

Ik heb toch weer een vervelend probleem.
Na het bellen wil ik ophangen. Maar dan is het scherm gewoon zwart. En wach ik dus tot die andere heeft opgehangen. Ook is het meestal zo dat mijn scherm aan gaat als ik sms of iets krijg. nu ook niet meer.
Iemand een iedee? de scherpte afstellen doet hij nog wel goed. Dus in fellicht. gaat hij ook wel helderder staan.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:40
Gisterenavond nog 60% over, vanochtend 44%. Zie ik in Battery Sense vannacht tussen 02:00 en 02:30 een verval van 8%. Het blijft een fascinerend apparaat :). Overigens heb ik die 44% nog over na twee dagen (matig) gebruik.

Zelden zo tevereden geweest met een telefoon.

• Scrisissszzz
Insert12 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:18:
[...]

En toch kan het. M'n 820 was gister in 8 uur leeg en vandaag gebruikt ie in 10 uur maar 30%. Vrijwel hetzelfde gebruik. Gisteravond heeft ie wel een paar uur uit gestaan, daar kan het zo maar aan liggen.
Om op eerdere reacties te reageren, uit en aanzetten is al vaker gebeurd. Soft en hard reset nog nooit gedaan, maar imo wordt een batterij daar niet beter of slechter van.

Gisteravond tussen 8 en half 9 is de batterij gekelderd zag ik in Battery sense. In die tijd lag de telefoon gewoon op tafel niks te doen!
En inderdaad verder alles al getest, overbodige functies uitschakelen, achtergrondtaken uit, sync taken minimaal. Facebook app heb ik niet geinstalleerd.
In principe heb ik thuis, op t werk en bij vrienden altijd wifi en onderweg doe ik niet heel veel als ik op 3g zit.

Het is te overzien, ik heb overal laadmogelijkheden, maar de batterij is helaas het enige wat mij nog niet heeft overtuigd.

edit: in battery sense ook alle meldingen uitgezet over de drains enz. Daar zuipt die app ook alleen maar meer door lijkt me..

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 08-03-2013 09:06 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DennisDCT schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 06:37:
Mensen,

Na het bellen wil ik ophangen. Maar dan is het scherm gewoon zwart. En wach ik dus tot die andere heeft opgehangen. Ook is het meestal zo dat mijn scherm aan gaat als ik sms of iets krijg. nu ook niet meer.
Iemand een iedee? de scherpte afstellen doet hij nog wel goed. Dus in fellicht. gaat hij ook wel helderder staan.
Dat klinkt alsof je proximity sensor stuk is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Mensen,

al vaak besproken hier, zelfs aantal berichten terug nog incl. oplossing ;)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 21:45
Scrisissszzz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Om op eerdere reacties te reageren, uit en aanzetten is al vaker gebeurd. Soft en hard reset nog nooit gedaan, maar imo wordt een batterij daar niet beter of slechter van.

Gisteravond tussen 8 en half 9 is de batterij gekelderd zag ik in Battery sense. In die tijd lag de telefoon gewoon op tafel niks te doen!
En inderdaad verder alles al getest, overbodige functies uitschakelen, achtergrondtaken uit, sync taken minimaal. Facebook app heb ik niet geinstalleerd.
In principe heb ik thuis, op t werk en bij vrienden altijd wifi en onderweg doe ik niet heel veel als ik op 3g zit.

Het is te overzien, ik heb overal laadmogelijkheden, maar de batterij is helaas het enige wat mij nog niet heeft overtuigd.

edit: in battery sense ook alle meldingen uitgezet over de drains enz. Daar zuipt die app ook alleen maar meer door lijkt me..
gooi dat battery sense er eens af, en probeer het een paar dagen zonder die app

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Scrisissszzz
kruila schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:20:
[...]

gooi dat battery sense er eens af, en probeer het een paar dagen zonder die app
Toevallig 10 min voor je bericht gedaan :)

Zal me benieuwen... Zal mijn ervaringen posten na het weekend!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-02 18:26

NSG

Je weet niks!

Zijn er nou ook tweakers die de camera echt superieur vinden vergeleken met andere toestellen? Ik heb bijvoorbeeld een collega met een L920 en als we de camera dan vergeleken en dan vooral in het donker waar de L920 zo goed mee zou zijn, dan komt mijn iPhone 5 toch als duidelijke winnaar uit de buis.

Als voorbeeld hebben wij een vooraadhok uitgekozen die vrij donker is, ik heb mijn iPhone 5 ervoor gezet en hij maakt vervolgens screenshot vanuit de camera app. Dus er word geen foto genomen en er word dus ook geen flits gebruikt. De camera van de iPhone vangt hier veel meer licht op dan mijn ogen, en Nokia zou zich moeten schamen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I48v4b2.jpg

• robg1984
Enes_81 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:46:
Zijn er nou ook tweakers die de camera echt superieur vinden vergeleken met andere toestellen? Ik heb bijvoorbeeld een collega met een L920 en als we de camera dan vergeleken en dan vooral in het donker waar de L920 zo goed mee zou zijn, dan komt mijn iPhone 5 toch als duidelijke winnaar uit de buis.

Als voorbeeld hebben wij een vooraadhok uitgekozen die vrij donker is, ik heb mijn iPhone 5 ervoor gezet en hij maakt vervolgens screenshot vanuit de camera app. Dus er word geen foto genomen en er word dus ook geen flits gebruikt. De camera van de iPhone vangt hier veel meer licht op dan mijn ogen, en Nokia zou zich moeten schamen.

[afbeelding]
Komt dat niet doordat er op de voorgrond een verlicht opject staat? (iphone).
En vergelijk eens een daadwerkelijke foto ipv screenshot..

• robg1984
Mensen,

Goed hard blazen, rechts van de front-camera heeft bij mij geholpen...
Staat ook ergens anders in dit forum. En als je een screenprotector erop hebt kan ook dit de oorzaak zijn.

Verwijderd

Enes_81 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:46:

[afbeelding]
Hier spreekt een beroeps fotograaf ;)
je hebt de nokia hier op de iphone gericht! dus logisch dat de achtergrond dan donker wordt. Hij meet immers het licht van de iphone mee. draai de setting maar eens om! Dan is de Lumia 920 verbluffend!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Mensen,

Dit probleem heb ik ook. Op advies van KPN heb ik vervolgens een Factory Reset uitgevoerd, maar nu hangt hij al zeker 2 1/2 uur op het scherm met 2 draaiende radartjes.....pffff....en nu?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

iemand anders had dat toch ook? even alle kabels los, danwel even op netstroom aansluiten en je hebt kans dat het na een herstart gewoon doorgaat

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• NSG

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Hier spreekt een beroeps fotograaf ;)
je hebt de nokia hier op de iphone gericht! dus logisch dat de achtergrond dan donker wordt. Hij meet immers het licht van de iphone mee. draai de setting maar eens om! Dan is de Lumia 920 verbluffend!
Bij deze (stond wel verder in het hok dit keer):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hq2fmPj.jpg

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tijdens het scherpstellen zie ik ook nog niet veel. Pas als de foto is gemaakt zie je écht het verschil. Dus maak in dat hok een foto, en post die hier. Als je begrijpt wat ik bedoel ;-).
Ik ben zelf zeer onder de indruk van de camera in donkere omgevingen zonder flits!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Op je DSLR gaat je diafragma volledig open om zoveel mogelijk licht in je zoeker te krijgen. Tijdens het daadwerkelijke schieten gebruik je de ingestelde sluitertijden en diafragma. De Lumia geeft dan misschien wel een donkere preview, maar door lange sluitertijd icm. optische beeldstabilisatie zul je prima foto's maken in het donker. Kortom, maak op beide telefoons eens een foto(!) en ga dan vergelijken :)

• NSG

NSG

Je weet niks!

Bart_GR schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:24:
Tijdens het scherpstellen zie ik ook nog niet veel. Pas als de foto is gemaakt zie je écht het verschil. Dus maak in dat hok een foto, en post die hier. Als je begrijpt wat ik bedoel ;-).
Ik ben zelf zeer onder de indruk van de camera in donkere omgevingen zonder flits!
Oké, daar heb je wel gelijk in. Bij het maken van de foto word deze aanzienlijk lichter en is er niet veel verschil in vergelijking met een iPhone 5.

Maar dan nog is het wel een groot minpunt (in mijn ogen) als de camera voor het scherpstellen zo weinig licht opvangt. Ook bij het filmen valt het op dat er weinig licht word opgenomen door de camera, komt niet bepaald overeen met de marketingverhalen van Nokia.

Ook ik heb maanden de verhalen en vooraadstatus van de L920 in de gaten gehouden, heb zelfs een L800 gekocht om in ieder geval ervaring op te doen met WP, maar na zo lang wachten toch van af gezien.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02 13:37
iPhone fan vs Nokia Lumia 920: Week 1
http://computertotaal.nl/...kia-lumia-920-week-1.html

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-02 17:52
Het is gelukt om me scherm weer aan te krijgen met bellen! Inderdaad blazen en effe dat riggeltje dat daar in het midden zit schoongemaakt.
Waarom zit dat daar? Heel raar waarom hij zo gevoelig is.

• bhorvers
TheVMaster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:13:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Op advies van KPN heb ik vervolgens een Factory Reset uitgevoerd, maar nu hangt hij al zeker 2 1/2 uur op het scherm met 2 draaiende radartjes.....pffff....en nu?
Inderdaad, dat was bij mij ook het geval ... vervolgens heb ik Lumia met de oplader alleen aan netstroom gehangen en was ik binnen 5 min klaar. Dus niet aan de laptop of pc !

En net weer even de stofzuiger op het bovenste speakertje geplaatst ... alle stofjes uit de frontcamera verdwenen ! Ik weet het ... dit is natuurlijk niet normaal.
En nu ga ik hem ook nog even in de foodprocessor stoppen ... dan is mijn rattle ook vast verdwenen !

Verwijderd

Ik heb zojuist een gele battery cover en simtray gekocht voor de zwarte 920. Toen ik de gsm eind oktober kocht was alleen zwart te verkrijgen en stiekem was ik altijd jaloers op de mensen met een gele lumia.

Nu maar hopen dat het vervangen van de cover niet te moeilijk zal zijn.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Valt meer mensen een "flikkerend" scherm ook op? Net zoals vroeger eigenlijk met CRT schermen?

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 08:47
Toevallig viel dat mij ook op. Ik heb het alleen als ik mij helderheid op het hoogst zet. weet zelf niet hoe dat kan komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:58:
Ik heb zojuist een gele battery cover en simtray gekocht voor de zwarte 920. Toen ik de gsm eind oktober kocht was alleen zwart te verkrijgen en stiekem was ik altijd jaloers op de mensen met een gele lumia.

Nu maar hopen dat het vervangen van de cover niet te moeilijk zal zijn.
Doet dat nog iets met de garantie? Ik wil eigenlijk de grijze body.

• Coldcat

Coldcat

HODL

danieljohannes schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:08:
Toevallig viel dat mij ook op. Ik heb het alleen als ik mij helderheid op het hoogst zet. weet zelf niet hoe dat kan komen?
Rezje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:59:
Iemand last van een flikkerend beeldscherm? Alsof de ververs-ratio te hoog staat?
Verder zie ik er weinig over, lijkt me dus niet normaal te zijn. Nog suggesties om dit te verhelpen? Helderheid maakt niet uit, elke setting heeft er last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Coldcat op 08-03-2013 13:42 ]

• robg1984
Coldcat schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:36:
Verder zie ik er weinig over, lijkt me dus niet normaal te zijn. Nog suggesties om dit te verhelpen? Helderheid maakt niet uit, elke setting heeft er last van.
Hier ook, maar soms lijkt hij dat meer te doen dan anders..

• XoReP
Gister mijn rode weer retour en heb nu een gele ergens anders gehaald. Echt supersmooth die 920 hoe alles werkt :) Wel ff wennen als fervent Android gebruiker :P Wat mij bijvoorbeled nog niet echt duidelijk is hoe je alle apps makkelijk kan updaten in 1 keer :?

• robg1984
XoReP schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:21:
Gister mijn rode weer retour en heb nu een gele ergens anders gehaald. Echt supersmooth die 920 hoe alles werkt :) Wel ff wennen als fervent Android gebruiker :P Wat mij bijvoorbeled nog niet echt duidelijk is hoe je alle apps makkelijk kan updaten in 1 keer :?
Als er updates zijn, komt dit in de live-tile van de store te staan, als je hier bent staat er een optie om alles bij te werken...

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Mijn toestel gaat na ruim drie maanden richting Nokia Care. Mijn flits werkt vaker niet dan wel. Als ik op de flitser druk of de behuizing daarom heen dan werkt het (zoals eerder door iemand hier gemeld).

Tevens heb ik vanaf het begin al last van de vibration rattle. Ik hoop dat ze dit ook kunnen verhelpen.

Nu heb ik mijn toestel in Nederland gekocht maar het is een Duits model.
Ik lees verschillende verhalen over het zelf flashen. Ik heb de Nederlandse firmware geflasht...is het verstandig om er weer een Duitse op te zetten of gewoon opsturen?

Ik druk net mijn transportlabel af en zie dat hij richting Duitsland gaat.....hoop dat ze daar mijn Nederlandse klachtomschrijving kunnen lezen :)

Verwijderd

Folkifoon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:53:
Mijn toestel gaat na ruim drie maanden richting Nokia Care. Mijn flits werkt vaker niet dan wel. Als ik op de flitser druk of de behuizing daarom heen dan werkt het (zoals eerder door iemand hier gemeld).

Tevens heb ik vanaf het begin al last van de vibration rattle. Ik hoop dat ze dit ook kunnen verhelpen.

Nu heb ik mijn toestel in Nederland gekocht maar het is een Duits model.
Ik lees verschillende verhalen over het zelf flashen. Ik heb de Nederlandse firmware geflasht...is het verstandig om er weer een Duitse op te zetten of gewoon opsturen?

Ik druk net mijn transportlabel af en zie dat hij richting Duitsland gaat.....hoop dat ze daar mijn Nederlandse klachtomschrijving kunnen lezen :)
Naar eerder is gebleken en gemeld op diverse fora, vervalt de garantie van het toestel bij het zelf flashen!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Dan zet ik de Duitse firmware eerst terug...

Het zijn trouwens beide hardware problemen die ik heb, geen software...

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

TheVMaster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:13:
[...]

Dit is (helaas) een bekend probleem maar goed te fixen door Nokia zelf. Ik had het ook (Proximity sensor denkt dat er iets voor zit en schakelt dus het scherm uit). Na de fix is het opgelost en heb ik er geen last meer van.
Je bent hem even een week kwijt maar dan is je toestel iig zoals ie vanaf het begin had moeten zijn.

-- Altijd blijven prutsen --

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Enes_81 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:17:
[...]
Bij deze (stond wel verder in het hok dit keer):
[afbeelding]
Sorry hoor, maar er is op zoveel plekken op het internet aangetoond dat de L920 veruit de beste low light foto's maakt dat ik je niet echt serieus kan nemen. Daarnaast is mij opgevallen dat als ik een foto neem in het bijna donker, deze verrassend veel licht pakt. Soms zelfs te veel :) Ik zal even een foto'tje zoeken voor je :

(Skydrive)
http://sdrv.ms/Y0cq7r

Dit was 's nachts om 2 uur met slechts wat lantaarn licht. De witbalans klopt niet want het ware oranje lichten, maar het gaat hier even om de mate waarin een pik donkere setting, bijzonder goed wordt gevangen.

[ Voor 15% gewijzigd door FoggyFreek op 08-03-2013 16:40 ]

Verwijderd

FoggyFreek schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Sorry hoor, maar er is op zoveel plekken op het internet aangetoond dat de L920 veruit de beste low light foto's maakt dat ik je niet echt serieus kan nemen. Daarnaast is mij opgevallen dat als ik een foto neem in het bijna donker, deze verrassend veel licht pakt. Soms zelfs te veel :) Ik zal even een foto'tje zoeken voor je :

(Skydrive)

Dit was 's nachts om 2 uur met slechts wat lantaarn licht. De witbalans klopt niet want het ware oranje lichten, maar het gaat hier even om de mate waarin een pik donkere setting, bijzonder goed wordt gevangen.
Mijn (eigenwijze) vriendin heeft de iphone5 en ik heb de lumia 920, mijn foto's en video's winnen met vlag en wimpel van haar foto's :) dat is een feit en dat geeft ze zelf ook toe!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:43:
[...]
Mijn (eigenwijze) vriendin heeft de iphone5 en ik heb de lumia 920, mijn foto's en video's winnen met vlag en wimpel van haar foto's :) dat is een feit en dat geeft ze zelf ook toe!
Videos is helemaal easy, dat is soms gewoon zielig om andere pogingen te zien :) OIS to the max! haha.

• Pyramiden
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Naar eerder is gebleken en gemeld op diverse fora, vervalt de garantie van het toestel bij het zelf flashen!
Niet waar, ik heb mijn met portico geflashte telefoon (begin januari, toen portice verder nog niet beschikbaar was) opgestuurd naar Nokia care vanwege kapotte sim houder.

Ik heb gewoon binnen de garantie een nieuwe gekregen.

Het is wel slim om hem terug te flashen, zou ik in het vervolg ook doen, maar flashen laat niet je garantie vervallen!

Verwijderd

hahahi20 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Niet waar, ik heb mijn met portico geflashte telefoon (begin januari, toen portice verder nog niet beschikbaar was) opgestuurd naar Nokia care vanwege kapotte sim houder.

Het is wel slim om hem terug te flashen, zou ik in het vervolg ook doen, maar flashen laat niet je garantie vervallen!
Misschien heb je geluk gehad, want Nokia zelf zegt van wel op hun discussion sites. Of misschien vervalt de garantie dan alleen bij softwarematige problemen...

• Pyramiden
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Misschien heb je geluk gehad, want Nokia zelf zegt van wel op hun discussion sites. Of misschien vervalt de garantie dan alleen bij softwarematige problemen...
Ik ben met die mensen in contact geweest, de enige redenen waarvoor ze garantie inrekken is als het toestel waterschade heeft, of zware "physical damage" door jouw toedoen.

• truffel50
FoggyFreek schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:36:
[...]

(Skydrive)

Hele keurige foto!

Lidy

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
hahahi20 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Of men heeft in dit geval, eens zonder een keer het standaard lijstje van 'fixes' af te werken, gewoon het hardware probleem aangepakt; namelijk het vervangen van de sim houder. Daarbij niet kijkende naar software en om die reden dus ook niet wel of niet de garantie behouden dan wel teniet gedaan.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
FoggyFreek schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:28:
[...]

Dit is (helaas) een bekend probleem maar goed te fixen door Nokia zelf. Ik had het ook (Proximity sensor denkt dat er iets voor zit en schakelt dus het scherm uit). Na de fix is het opgelost en heb ik er geen last meer van.
Je bent hem even een week kwijt maar dan is je toestel iig zoals ie vanaf het begin had moeten zijn.
Ik heb hem inderdaad nu weer aan de praat (na factory reset) en het issue is ook weg (nadat hij eerst bij 2 testjes nog wel bleef bestaan). Helaas wil hij nu niet meer aan..want hij vind dat er geen juice in de batterij zit. Helaas heb ik hier alleen een HTC lader...zal hem vanavond eens met de Nokia lader opladen (als is die volgens mij ook 1A, net als die van HTC).

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 08-03-2013 18:01 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

soms moet je even half uurtje wachten aan de lader totdat de telefoon vind dat er weer genoeg inzit :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
mrsar schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:35:
soms moet je even half uurtje wachten aan de lader totdat de telefoon vind dat er weer genoeg inzit :)
Hmm..heb hem vanaf uur of 7 aan de lader gehad, maar hij vind nog steeds dat er niet voldoende stroom in zit. Het vreemde is wel dat ik nu net weer een factory reset gedaan heb. Vervolgens komen wel die 2 radartjes in beeld....(hoezo te weinig stroom?) en dat is nu alweer 30 minuten het geval (terwijl hij aan de stroom ligt)...

Pfff....ik denk dat ik KPN maar weer ff ga bellen :)

• Pyramiden
oxigan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:36:
[...]

Of men heeft in dit geval, eens zonder een keer het standaard lijstje van 'fixes' af te werken, gewoon het hardware probleem aangepakt; namelijk het vervangen van de sim houder. Daarbij niet kijkende naar software en om die reden dus ook niet wel of niet de garantie behouden dan wel teniet gedaan.
Toestel is helemaal gechecked, opengemaakt, en daarna tot total-los verklaard, ik kreeg een nieuwe opgestuurd.

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn toestel teruggestuurd vanwege de proximity sensor problemen, random freezes, de rattle en het feit dat de batterij random leeg geslurpd wordt. Ik heb een hard reset gedaan en hem toen verstuurd, in de hoop dat ze begrijpen dat dat niet de oplossing is.
Pagina: 1 ... 61 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;