[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.344 views

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

Swerfer

Hmm...

Sanction schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Hoe heb je ze naar je PC overgezet? Want via mail enzo is het allemaal lage resolutie (behalve als je automatisch naar Skydrive opslaat via Wifi, is een instelling).
2000x3552 pixels en 2,6 MB filesize. Lijkt me voor de filesize wat aan de lage kant. Kan dus een lage jpg kwalitiet zijn wat de foto onscherp maakt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ik vind de foto's ook wat tegenvallen, maar als de foto bewerk, dan ziet het er stukken beter uit. Zal eens gaan kijken naar me instellingen.

Andere vraag, word het toestel bij jullie ook warm? als je bijvoorbeeld muziek aan hebt staan en tevens aan het whts appen bent?

Verwijderd

Maar 4:3 foto's zijn dus kwalitatief beter dan 16:9?

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:50:
Ik vind de foto's ook wat tegenvallen, maar als de foto bewerk, dan ziet het er stukken beter uit. Zal eens gaan kijken naar me instellingen.

Andere vraag, word het toestel bij jullie ook warm? als je bijvoorbeeld muziek aan hebt staan en tevens aan het whts appen bent?
Die warmte viel mij ook op, het is niet extreem maar wel merkbaar

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Goh
Vandaag weer een freeze gehad in standby. Lastig als je dat ding als wekker gebruikt....
Vanmiddag overigens via de appstore 10updates aangeboden gekregen van hoofdzakelijk Nokia-appjes.
Wellicht brengt dit verbetering.... ?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik heb alle foto's gewoon van mijn telefoon afgehaald met de windows verkenner (USB kabeltje).
ik heb scherm en knop gebruikt voor de foto's... West niet precies meet welke. Wat is beter? Ik Ben vrij ervaren met mijn n8 (gebruikte altijd scherm on trillingen tegen Te gaan)

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
peerke63nl schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:35:
Goh
Vandaag weer een freeze gehad in standby. Lastig als je dat ding als wekker gebruikt....
Vanmiddag overigens via de appstore 10updates aangeboden gekregen van hoofdzakelijk Nokia-appjes.
Wellicht brengt dit verbetering.... ?
Wat raar want die updates had ik vorige week al.

AL mijn freezes zijn geweest terwijl WiFi op aan stond. Vannacht heb ik WiFi echt uitgezet (dus niet alleen uit tijdens het Lockscreen) en vandaag steeds alleen WiFi aangezet als ik het ook echt gebruikte. Momenteel nog geen freeze gehad en ik heb ze ook vrij frequent. Al eerder werd hier iets over WiFi gezegd en is met succes geprobeerd om freeze vrij te zijn gedurende een aantal dagen onder voorbehoud dat WiFi uit stond. Dat is natuurlijk geen gewenste situatie, maar het is aardig om te testen want dan kunnen we Nokia misschien een kant op sturen. Vandaag weer een email gehad van Nokia:

Thank you for contacting us with your concern.

We are sorry to hear that you are still having issues with your Nokia Lumia 920. With regard to your response, kindly keep us posted if the software release will resolve the freezing issue.

You can also contact again your retailer and discuss the provided option in replacing it with the upcoming Nokia new release if issue re-occurs.

We seek for your kind patience on this matter.

Die update lijkt er dan toch echt aan te komen..

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-01 23:12
Is dat probleem bij de wifi die altijd aanstaat of juist niet? Bij mij staat ie altijd aan (ook onder standby) en heb nergens last van. Of ik nou Whatsapp die batterij leeg laat trekken of ik doe het zelf met wifi maakt me dan ook weinig uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Freeze is bij Bunker dus indien Wifi aan staat.
Ik ga dat ook maar eens uit zetten voorlopig. Tot dat ik het echt nodig heb....

Trekt bij mij trouwens niet de accu leeg

• Miesjh
  • Registratie: December 2010

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Heeft iemand het gedeeld internet al aan de praat gekregen met Vodafone? Window 7 zegt telkens limited access.

Xbox Live: Miesjh NL

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

pclinde

TechGaming.nl

Hier hebben we Mobile Aankoopadviesforum voor

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 04-03-2013 21:59 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Miesjh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:39:
Heeft iemand het gedeeld internet al aan de praat gekregen met Vodafone? Window 7 zegt telkens limited access.
Geen enkel probleem (wel op een Lumia 800). Ik krijg ook geen foutmeldingen en bij goed ontvangst is de snelheid ook nog meer dan prima!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Bunker37
Martinspire schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:04:
Is dat probleem bij de wifi die altijd aanstaat of juist niet? Bij mij staat ie altijd aan (ook onder standby) en heb nergens last van. Of ik nou Whatsapp die batterij leeg laat trekken of ik doe het zelf met wifi maakt me dan ook weinig uit.
Altijd aan. Het probleem zit 'm ook juist in het feit dat lang niet iedereen dit overkomt. Slechts een klein groepje mensen heeft er last van maar dan is het handig om uit te vinden waar het dan aan ligt.. Wees blij als je telefoon het prima doet.

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-01 17:14
goedenavond ,
Ik ben ook de trotse eigenaar van een lumia 920 in het rood geweldig apparaat,
echter kan ik niet vinden hoe je kan zien wat er open staat op de achtergrond?
iemand tips?
mvg

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoelang duurt de garantie afhandeling bij anomie ongeveer? Ik heb last van Stof in de frontcamera (behoorlijk veel na 4maandjes gebruik), lelijke trilmotor en IETS los in de behuizing.

Ik ga hem verkopen en wil dat alleen doen als hij 100% goed is.

Iemand toevallig enig idee wat ik ongeveer voor het toestel zou kunnen vragen, 4Maanden oud, 1klein buisje op de behuizing, geen krassen verder en doos/boekjes/garantie bewijs/oordopjes (dicht) aanwezig.
Rond de feestdagen??? Dat is over 10 maanden. Kolere ik hoop voor jullie dat er toch wel wat eerder een leuke update aan komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 04-03-2013 23:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bacardifrans schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:19:
goedenavond ,
Ik ben ook de trotse eigenaar van een lumia 920 in het rood geweldig apparaat,
echter kan ik niet vinden hoe je kan zien wat er open staat op de achtergrond?
iemand tips?
mvg
Back knop paar seconden ingedrukt houden :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-01 17:14
ok dat werk idd
staat wel weinig open

Verwijderd

spone schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:50:
[...]

Back knop paar seconden ingedrukt houden :)
instellingen, toepassingen, achtergrondtaken, kun je zien wat permanent contact maakt

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
[quote]hahahi20 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:50:
Ben ik de enige die de camera van de 920 vind tegenvallen?
Ik heb net even wat foto's gemaakt, en nu ik ze terug kijk op de computer valt de kwaliteit me erg tegen. Helemaal onder de perfecte omstandigheden als waaronder ze gemaakt zijn.

Dat is dan blijkbaar toch een prijs die betaald word voor een moderner toestel, want mijn N8 had deze foto perfect geschoten...

Portico staat er trouwens al op... en alles is geschoten in auto modus.

Lees dit eens:
http://allaboutwindowspho...tography_tips_from_Ra.php

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Pyramiden
  • Nu online
Het zou toch een beetje raar zijn als ik met exposure en iso waardes moet gaan spelen om een degelijke foto te krijgen? Ik zal vandaag nog wat foto's proberen te maken.

ik,zet met op4:3 en zal dan ook met de scene settings aan de gang gaan, ik las dat focussen in de diepte problemen kon veroorzaken.

Is het nou beter om,scherm te gebruiken? Of de button? Voor foto's?

• Martinspire
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:15:
Het zou toch een beetje raar zijn als ik met exposure en iso waardes moet gaan spelen om een degelijke foto te krijgen? Ik zal vandaag nog wat foto's proberen te maken.

ik,zet met op4:3 en zal dan ook met de scene settings aan de gang gaan, ik las dat focussen in de diepte problemen kon veroorzaken.

Ligt eraan. Met het scherm kun je focussen op een ander deel van de omgeving voor het scherpstellen. Met de button kun je wel het scherpstellen langer laten duren waardoor ie misschien iets betere kleuren zal hebben. Heb zelf weinig verschil gemerkt, maar vind de camera niet tegenvallen. Toch moet je er ook weer niet vanuit gaan dat je spiegelreflexcamera's (x6 scrabblewoord) gaat verslaan. Met 1 op 1 pixels ziet het er gewoon minder mooi uit, maar voor het posten op facebook of tonen op tv e.d. is het ruim voldoende. Vind de fliters overigens erg goed. Zelfs met pikkedonker kun je nog redelijk zien waar je bent en wat er op de foto staat.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

FoggyFreek

I'm a llama again!

Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:24:
[...]
.. Toch moet je er ook weer niet vanuit gaan dat je spiegelreflexcamera's (x6 scrabblewoord) gaat verslaan. Met 1 op 1 pixels ziet het er gewoon minder mooi uit, maar voor het posten op facebook of tonen op tv e.d. is het ruim voldoende. ..
Daarvoor moeten we even wachten tot de oversampling + OIS van de nieuwe Lumia dit jaar ;-)

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:15:
Ik vind zelf het scherm riskanter omdat er dan nog een herfocus kan plaatsvinden afhankelijk van hoe nauwkeurig je je vinger op het scherm neerzet.

• Pyramiden
  • Nu online
Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:24:
[...]

Ligt eraan. Met het scherm kun je focussen op een ander deel van de omgeving voor het scherpstellen. Met de button kun je wel het scherpstellen langer laten duren waardoor ie misschien iets betere kleuren zal hebben. Heb zelf weinig verschil gemerkt, maar vind de camera niet tegenvallen. Toch moet je er ook weer niet vanuit gaan dat je spiegelreflexcamera's (x6 scrabblewoord) gaat verslaan. Met 1 op 1 pixels ziet het er gewoon minder mooi uit, maar voor het posten op facebook of tonen op tv e.d. is het ruim voldoende. Vind de fliters overigens erg goed. Zelfs met pikkedonker kun je nog redelijk zien waar je bent en wat er op de foto staat.
Ik verwacht ook geen spiegelreflex kwaliteit, maar ik weet niet of je mijn foto's hebt gezien, het is wel echt heel erg slecht...
Ik dacht dat dit toestel toch minstens een beetje mee kon komen met de gemiddelde point-and-shoot.
Als ik dit soort foto's van mijn n8 terug kijk:
http://img13.imageshack.us/img13/3722/20120707527.jpg
Dan vind ik het toch wel heel erg achteruit gegaan...

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:31:
[...]

Ik verwacht ook geen spiegelreflex kwaliteit, maar ik weet niet of je mijn foto's hebt gezien, het is wel echt heel erg slecht...
Ik dacht dat dit toestel toch minstens een beetje mee kon komen met de gemiddelde point-and-shoot.
Als ik dit soort foto's van mijn n8 terug kijk:
http://img13.imageshack.us/img13/3722/20120707527.jpg
Dan vind ik het toch wel heel erg achteruit gegaan...
Waar is dat? :)

• Pyramiden
  • Nu online
Spitsbergen) , door de mist en de wolken is de lucht meestal een beetje grouw) Daardoor vind ik het extra knap dat mijn n8 daar toch nog scherpe foto's schoot)

Verwijderd

Beste mensen,

zoals jullie weten heb ik aangegeven dat mijn toestel erg heet word tijdens gebruik. Nu heb ik een aantal apps eraf gegooid en het lijkt erop dat de warmte nu veel minder is Ben het nu aan het testen door een youtube film volledig af te laten spelen. De app die ik heb verwijdert is die van Vimeo. Kan het zo zijn dat sommige apps dit warmte probleem kunnen veroorzaken?

• Pyramiden
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:35:
Beste mensen,

zoals jullie weten heb ik aangegeven dat mijn toestel erg heet word tijdens gebruik. Nu heb ik een aantal apps eraf gegooid en het lijkt erop dat de warmte nu veel minder is Ben het nu aan het testen door een youtube film volledig af te laten spelen. De app die ik heb verwijdert is die van Vimeo. Kan het zo zijn dat sommige apps dit warmte probleem kunnen veroorzaken?
Bij mij is hij ook een aantal keer aardig heet geworden, maar meestal als ik zware dingen aan het doen was tijdens het opladen.
Nokia Music (over bluetooth) +draadloos opladen was vooral een killer, maar met normaal opladen en Asphalt kon hij er ook wat van...

• Worsteneter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:35:
Beste mensen,

Warme komt doordat het volgende:
1. warmte productie bij inductie van het laden, magnetisme wil nog wel eens warmte creeeren
2. processor/gpu of beide die hard werken, het blijft tenslotte een SoC. In dat geval moet er 1 bepaald gedeelte van het toestel extra heet zijn ;)

Indien het dus 2 is, kun je wellicht naar achtergrond taken kijken? Misschien staat er iets open, bv gps of iets anders, dat veel van je soc vraagt ;)
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:33:
Spitsbergen) , door de mist en de wolken is de lucht meestal een beetje grouw) Daardoor vind ik het extra knap dat mijn n8 daar toch nog scherpe foto's schoot)
Zie er gaaf uit! Lijkt me mooi plekje om te hiken en ijsberen te spotten wel! Zoveel te zien in de wereld, zo weinig geld en tijd :P

Ik zou zelf trouwens wel betere camera gebruiken voor kiekjes maar de n8 presteert inderdaad verbazingwekkend goed!
Ik vind zelf de lumia 920 erg goed met video schieten, prachtig! Foto's zijn opzich wel erg mooi als je zonder flits in lage licht omstandigheden schiet maar gewone daglicht foto's vallen inderdaad wel tegen gezien de bombarie waarmee de camera gepromoot werd. Hoop dat hier nog wat updates over heen gaan :)

• Pyramiden
  • Nu online
Worsteneter schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:38:

Zie er gaaf uit! Lijkt me mooi plekje om te hiken en ijsberen te spotten wel! Zoveel te zien in de wereld, zo weinig geld en tijd :P

Ik zou zelf trouwens wel betere camera gebruiken voor kiekjes maar de n8 presteert inderdaad verbazingwekkend goed!
Ik vind zelf de lumia 920 erg goed met video schieten, prachtig! Foto's zijn opzich wel erg mooi als je zonder flits in lage licht omstandigheden schiet maar gewone daglicht foto's vallen inderdaad wel tegen gezien de bombarie waarmee de camera gepromoot werd. Hoop dat hier nog wat updates over heen gaan :)
Voor hiken en de natuur is het geweldig daar. Ijsberen eerlijk gezegd liever niet, of tenminste, niet tijdens mijn of iemand anders berenwacht. Het is allemaal wel mooi, tot hij binnen een bepaalde afstand komt en je dan toch de k98 maar eens moet gaan doorladen :P

Die n8 was echt een vervanger voor point-and-shoot, ik ga dit jaar weer, en zat er over te denken om de 920 mee te namen, maar het gaat waarschijnlijk weer de n8 worden. (Ik stripte die n8 helemaal qua software, dan ging hij makkelijk een week mee, een groot voordeel tenopzichte van andere camera's daar)

On-topic:
Na al jullie tips zal ik vandaag weer even een wat foto's proberen te maken, hopen dat er deze keer iets beters uit komt.

• Worsteneter
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:45:
[...]

Voor hiken en de natuur is het geweldig daar. Ijsberen eerlijk gezegd liever niet, of tenminste, niet tijdens mijn of iemand anders berenwacht. Het is allemaal wel mooi, tot hij binnen een bepaalde afstand komt en je dan toch de k98 maar eens moet gaan doorladen :P

Die n8 was echt een vervanger voor point-and-shoot, ik ga dit jaar weer, en zat er over te denken om de 920 mee te namen, maar het gaat waarschijnlijk weer de n8 worden. (Ik stripte die n8 helemaal qua software, dan ging hij makkelijk een week mee, een groot voordeel tenopzichte van andere camera's daar)

On-topic:
Na al jullie tips zal ik vandaag weer even een wat foto's proberen te maken, hopen dat er deze keer iets beters uit komt.
Haha heerlijk, zo'n k98 klinkt dan ook wel weer vet opzich! :P

Ben benieuwd naar je foto's dan ;)

• Pyramiden
  • Nu online
Nou, net weer even een foto genomen, deze foto's zijn gekozen uit "best of 3" Maar eigenlijk was het verschil niet echt goed te zien.
De eerste is de 920, de tweede foto is van een n8, als vergelijking.
Bij allebij heb ik alles op Auto gezet, aangezien de 920 geen landschap modus heeft, en ze stonden allebij in 4:3.
Nokia Lumia 920:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7281/wp20130305008.jpg

Nokia N8:
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2198/20130305001.jpg

Hele resolutie:
Nokia Lumia 920:
http://img521.imageshack.us/img521/7281/wp20130305008.jpg
Nokia N8:
http://img10.imageshack.us/img10/2198/20130305001.jpg

• Worsteneter
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:07:
Nou, net weer even een foto genomen, deze foto's zijn gekozen uit "best of 3" Maar eigenlijk was het verschil niet echt goed te zien.
De eerste is de 920, de tweede foto is van een n8, als vergelijking.
Bij allebij heb ik alles op Auto gezet, aangezien de 920 geen landschap modus heeft, en ze stonden allebij in 4:3.
Nokia Lumia 920:
[afbeelding]

Nokia N8:
[afbeelding]

Hele resolutie:
Nokia Lumia 920:
http://img521.imageshack.us/img521/7281/wp20130305008.jpg
Nokia N8:
http://img10.imageshack.us/img10/2198/20130305001.jpg
Ok, de N8 lijkt wel scherper maar de kleuren zijn wel voller bij de 920. Opzich is dat de bekende issue van zachte daglicht foto's. Hoop dat ze hier inderdaad nog een update overheen mieteren ;)

wellicht was een pureview 808 de betere keus geweest :P

• Pyramiden
  • Nu online
Worsteneter schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:10:
[...]

Ok, de N8 lijkt wel scherper maar de kleuren zijn wel voller bij de 920. Opzich is dat de bekende issue van zachte daglicht foto's. Hoop dat ze hier inderdaad nog een update overheen mieteren ;)

wellicht was een pureview 808 de betere keus geweest :P
Ik heb een tijdje over de 808 getwijfeld, maar uiteindelijk toch niet geworden. Ik vond die telefoon niet genoeg toevoegen boven op mijn N8, het was een beetje teveel van hetzelfde maar dan beter, dan had ik mijn N8 gewoon nog een tijdje gehouden.

Op de fotocamera na ben ik wel erg tevreden, videos zijn geweldig (ookal mis ik will de zoom van de n8), ik ben verliefd geworden op die livetiles, batterijduur is goed, scherm is geweldig, browser is snel.

Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een goede Facebook app, heeft iemand daar nog ideeën voor? Ik vind de interface van de standaard app wel mooi, maar hij is enorm langzaam, en stuurt geen push notificaties :s... Wat ik heel irritant vind (Vkontakte heeft dit wel gewoon perfect op orde, behalve dat hun app alleen in Russisch is dan).
Alle andere apps die ik tot nu toe heb gevonden zijn gewoon browser based (touch.facebook.com)

Verwijderd

hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:46:
[...]

...

Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een goede Facebook app, heeft iemand daar nog ideeën voor? Ik vind de interface van de standaard app wel mooi, maar hij is enorm langzaam, en stuurt geen push notificaties :s... Wat ik heel irritant vind (Vkontakte heeft dit wel gewoon perfect op orde, behalve dat hun app alleen in Russisch is dan).
Alle andere apps die ik tot nu toe heb gevonden zijn gewoon browser based (touch.facebook.com)
Vind de Facebook app ook niks. Heb nu m.facebook.com (dus niet de touch versie) op het startscherm vastgezet. Dat gaat eigenlijk prima. Alleen een foto delen vanuit die site gaat niet, maar je kunt dat vanuit de foto app doen

• Worsteneter
hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Ik heb een tijdje over de 808 getwijfeld, maar uiteindelijk toch niet geworden. Ik vond die telefoon niet genoeg toevoegen boven op mijn N8, het was een beetje teveel van hetzelfde maar dan beter, dan had ik mijn N8 gewoon nog een tijdje gehouden.

Op de fotocamera na ben ik wel erg tevreden, videos zijn geweldig (ookal mis ik will de zoom van de n8), ik ben verliefd geworden op die livetiles, batterijduur is goed, scherm is geweldig, browser is snel.

Hmm, je kan natuurlijk gewoon vanuit de people hub werken. FB zal binnenkort wel met een update komen maar ik vind dat app niet slecht ofzo, het werkt wel prima? Hij is ook wel snel, alleen opstarten heeft z'n splashscreentje

• Pyramiden
  • Nu online
Dat splash screentje boeit mij niet zoveel, ik kom van Symbian dus dat vind ik geen probleem ;). Het gaat me er meer om dat als ik naar het profiel van een vriend ga: Dan zit ik soms gewoon 10 seconden te wachten voordat alles geladen is.

@wouwout
Ja die gebruik ik nu ook.
Ik hoor mijn tablet op de achtergrond trillen op de tafel als ik een notification heb, maar ik had dat toch liever in de app zelf XD

Edit1:
Alsof ik ze op bestelling krijg!:
http://forums.wpcentral.c...e-lumia-920-navifirm.html
Blijkbaar komt er weer een camera fix.

[ Voor 17% gewijzigd door Pyramiden op 05-03-2013 12:58 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 21:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gebruik bijna alleen maar de people hub voor facebook,heel af en toe de app in om mensen toe te voegen en dat soort dingen.werkt goed genoeg voor mij :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-01 17:33

EraZor

Don't mention the war

hahahi20 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:54:
Dat splash screentje boeit mij niet zoveel, ik kom van Symbian dus dat vind ik geen probleem ;). Het gaat me er meer om dat als ik naar het profiel van een vriend ga: Dan zit ik soms gewoon 10 seconden te wachten voordat alles geladen is.

@wouwout
Ja die gebruik ik nu ook.
Ik hoor mijn tablet op de achtergrond trillen op de tafel als ik een notification heb, maar ik had dat toch liever in de app zelf XD

Edit1:
Alsof ik ze op bestelling krijg!:
http://forums.wpcentral.c...e-lumia-920-navifirm.html
Blijkbaar komt er weer een camera fix.
Mja...die foto's vergelijkend: t lijkt alleen wat aan de kleurtemperatuur te doen. De details lijken onveranderd....

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Plots een mega battery drop, en een warm toetsel.. Vlak nadat ik 'stop the music!' heb geinstalleerd..
Net gereboot en aan nu de oplader.. Zonder veel gebruik van de telefoon van 10:30 80%, naar 13:06 33%.... Iemand enig idee wat het kan zijn? Gister met het zelfde verbruik had ik om 23:00 pas 33 accu.. Raar!? :?

Verwijderd

Check even wat je achtergrond taken zijn. Als je meerdere malen op de back ( <- ) toest drukt zet je al je apps uit. Wie weet is er daar 1 die veel batterij vreet. Vimeo (is wel me lievelings site) zet ik er verlopig niet meer op. Warmte van me toestel is een stuk lager sinds ik deze eraf heb gehaald. Vandaag nog even verder testen. Vind het toch wel prettig dat mensen hier elkaar op de hoogte stellen van mogelijke oplossingen en apps die niet lekker werken.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 20:33
Als je alles afgesloten hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat er niks is blijven hangen. En dat is het moeilijke, je kan niet zien wat er nog draait. In principe moet er niks meer draaien als je alle apps hebt afgesloten en in je app-list (lang op back drukken) niets meer staat, maar ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er niks meer draait, maar ik wel mooi een battery drain van 10-20% per uur heb, terwijl dit normaal 2-5% is. MS moet snel eens een optie maken om dit inzichtelijk te maken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bart_GR
  • Niet online
Bedankt voor de tip, kende ik nog niet. Op android had ik altijd een taskmanager, wat op WP opzich ook geen kwaad zou kunnen denk ik.. :-)

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
AlphaWierie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:30:
Misch ook wat succesverhalen plaatsen? k kan me niet voorstellen dat iedereen er problemen mee heeft.. over 2 dagen komt de mijne (stel me gerust hehe)
Een week in gebruik en geen vastlopers of freezes gehad (en speel er spelletjes mee, IE, whatsapp en navigeer ermee door m'n Xbox360).
Gebruik het niet de hele dag door maar ben er tot nu toe heel tevreden mee.

[ Voor 3% gewijzigd door headliner op 05-03-2013 16:43 ]

Verwijderd

Klopt het dat ik in whatsapp geen berichten kan sturen naar nummers die nog niet in mijn telefoonlijst staan?

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-01 23:13
Dat klopt, maar dat is gewoon iets van Whatsapp. Kan op geen enkel platform.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Verwijderd

Joost1991 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:47:
Dat klopt, maar dat is gewoon iets van Whatsapp. Kan op geen enkel platform.
IOS wel.

• Worsteneter

Verwijderd

Net update gekregen voor scherm+aanraken. Lijkt erop dat deze update de proximity sensor uitschakelt. Voor mij goed nieuws ivm black screen problemen. Meer mensen deze ervaring ?
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:14:
Net update gekregen voor scherm+aanraken. Lijkt erop dat deze update de proximity sensor uitschakelt. Voor mij goed nieuws ivm black screen problemen. Meer mensen deze ervaring ?
Schijnt dat je met een nieuwe update zelfs meer mogelijkheden zijn, je kan namelijk je profiel kleur naar je eigen kleur veranderen. Deze optie heb ik jammer genoeg weer niet toen ik de update van de app uitvoerde. Misschien wordt het wel mogelijk straks met de GDR2 update die er snel aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-03-2013 18:49 ]

• Martinspire
Ik heb niet het idee dat die GDR2 update zo gigantisch veel gaat brengen anders. Als ik het topic op wpcentral (volgens mij was het daar ergens) doorlees is het vooral camera, wat nokia kleurprofielen en nog wat kleine aanpassingen.

Al zijn de grootste issues op dit moment het stoppen van de crashes natuurlijk dus ergens is het ook wel logisch, maar ik had gehoopt dat ook de diverse OS programma's nog een update kregen.

Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:37:
Ik heb niet het idee dat die GDR2 update zo gigantisch veel gaat brengen anders. Als ik het topic op wpcentral (volgens mij was het daar ergens) doorlees is het vooral camera, wat nokia kleurprofielen en nog wat kleine aanpassingen.

Al zijn de grootste issues op dit moment het stoppen van de crashes natuurlijk dus ergens is het ook wel logisch, maar ik had gehoopt dat ook de diverse OS programma's nog een update kregen.
Er is nog vrij weinig bekend over GDR2, misschien komen er nog meer leuke dingen aan met de nieuwe update (tenminste daar hoop ik op). Veranderen van de profiel kleur is wel een optie waar ik een tijdje op wachtte. Paste dit veel toe namelijk toen ik mijn omnia 7 had met een custom rom. Voordeel is weer dat je nog meer je eigen draai aan de metro interface kan geven.

• Worsteneter
Martinspire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:37:

verwacht pas bij de 'blue' update, die helaas pas rond de feestdagen komt, echt grote veranderingen. Al heb ik toch ergens de hoop dat er met GDR2 notificatiescherm komt

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb hem nu een weekje in gebruik en ben toch bang dat ik terugga naar m'n iphone, voornaamste redenen:
• core apps zijn beperkt
• veel essentiele functionaliteiten mis ik (apps sluiten in task switcher, video/audio scrubben, youtube afspelen in achtergrond)
• veel essentiele functionaliteiten werken slecht (tekst selecteren is buggy, clipboard is vaak leeg na switchen tussen apps)
• te weinig configuratie (kan geen ander afzenderadres instellen bij m'n gmail account, gps toegang instellen per app kan niet, kan zoekmachine niet naar google veranderen)
• veel bugs (vastlopers, live tiles werken soms niet, foto's worden soms wel en soms niet naar skydrive geupload)
• toestel vind ik te groot en glad, kwestie van tijd voordat ie uit m'n handen glijdt
• weinig apps beschikbaar en de meeste apps die er wel zijn, zijn een stuk beperkter en rommeliger dan de iOs en Android versies
• spraakbesturing doet weinig behalve een bing-search opstarten
• accuduur is matig
• camera is ok maar niet zo goed als ik had verwacht, verder gebruikt hij altijd de flits-led om de hoeveelheid licht in de ruimte te meten, ook als je flash uitzet, en das flink irritant als je mensen en dieren van dichtbij op de foto wil zetten (laatst babyfoto proberen te maken, maar vanwege het felle licht kijkt ze nooit in de lens)

Verwijderd

plakbandrol schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:35:
Ik heb hem nu een weekje in gebruik en ben toch bang dat ik terugga naar m'n iphone, voornaamste redenen:
• core apps zijn beperkt
• veel essentiele functionaliteiten mis ik (apps sluiten in task switcher, video/audio scrubben, youtube afspelen in achtergrond)
• veel essentiele functionaliteiten werken slecht (tekst selecteren is buggy, clipboard is vaak leeg na switchen tussen apps)
• te weinig configuratie (kan geen ander afzenderadres instellen bij m'n gmail account, gps toegang instellen per app kan niet, kan zoekmachine niet naar google veranderen)
• veel bugs (vastlopers, live tiles werken soms niet, foto's worden soms wel en soms niet naar skydrive geupload)
• toestel vind ik te groot en glad, kwestie van tijd voordat ie uit m'n handen glijdt
• weinig apps beschikbaar en de meeste apps die er wel zijn, zijn een stuk beperkter en rommeliger dan de iOs en Android versies
• accuduur is matig
• camera is ok maar niet zo goed als ik had verwacht, verder gebruikt hij altijd de flits-led om de hoeveelheid licht in de ruimte te meten, ook als je flash uitzet, en das flink irritant als je mensen en dieren van dichtbij op de foto wil zetten (laatst babyfoto proberen te maken, maar vanwege het felle licht kijkt ze nooit in de lens)
dat ledje kun je gewoon uitzetten. heeft ook niks met meten te maken, het is een scherpstel hulplicht. maar bij je camera instellignen ken je hem uitztten, dat heb ik ook gedaan.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een leuke vraag voor jullie:

Ben op zoek naar een cloud-dienst (met app) die de bestanden *offline* op de 920 kan opslaan. Zodra de 920 binnen Wi-Fi bereik is, begint met synchroniseren om zo de muziekbestanden up-to-date te houden. Dus, dat er selectief wordt gesynchroniseerd naar het opslaggeheugen.

Dit voorkomt 1) constant streaming, 2) het niet hoeven te gebruiken van Spotify en 3) geen gedoe met kabels, draadloos synchronizeren met Dropbox :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

LED-je kun je uitzetten idd.

Rest van de argumenten, deels mee eens. Echter is het voor een ieder weer anders. Ik heb hier helemaal genoeg aan en ben dol op het live-tile systeem waar ik mensen, albums, foto's, weer en buienradar aan m'n homescreen kan vastmaken. De apps blijven komen en worden steeds beter, je maakt deel uit van de 3% he! Onthoud dat.
Windows Phone 8 heeft verschrikkelijk veel potentie en daarom blijf ik erbij. Bovendien heb ik niks met Apple of die chaos die Android heet.
Bovendien heb ik een Nokia hart en steun ik graag ons enig overgebleven europese telefoon fabrikantje.

Toch heb ik even puntsgewijs mijn ervaringen erbij gezet.
• core apps zijn beperkt
People hub? Maps? Drive? Camera? Telefoon? Ik volg dat niet want ik denk juist dat een Lumia 920 out of the box een van de beste ervaring levert. Zonder enige zelf geinstalleerde app dan.

Youtube afspelen in achtergrond, leg me eens uit. Waarom zou je DAT willen? Je wilt toch kijken? Ik sluit m'n apps nooit, dat hoeft niet heb ik me laten vertellen en video / audio scrubben gaat bij mij prima (?) Ik kan gewoon de tijdbalk slepen.

Tekst selectie is buggy, zeker, understatement zelfs. Dat moet echt beter. Echter, verliezen van clipboard heb ik nog nooit gehad.

Agree

Skydrive uploads gebeuren alleen met Wifi of met 3G/LTE als je dat aangeeft. Vastlopers heb ik niet (wel in sommige apps, wordfeud *kuch* *kuch*!) in de core apps.

• toestel vind ik te groot en glad, kwestie van tijd voordat ie uit m'n handen glijdt.
Jep, deze jongen moet je goed vasthouden :)

Wat draai je allemaal op iOS en Android wat je hier mist? Puur uit belangstelling.

Je kunt met spraak inhaken op elke app die dit ondersteund (twitter, weer, you name it) + je kunt een sms dicteren, mensen bellen, etc. Grote punt van kritiek is het missen van nederlandse spraakherkenning maar ja, welk OS ondersteunt dat wel?

• accuduur is matig
Kan voor jou matig zijn, ik noem het gemiddeld.

Kun je uitzetten, low-light is echt briljant vind ik en bovendien voegt het hebben van een lens functionaliteit echt wat toe. Probeer eens Photosynth, BLINK en de nokia stock apps. Super!

Ik heb ook maar een quote gemaakt want ik krijg bijna het idee dat je niet weet hoe Windows Phone precies in elkaar zit. Je denkt namelijk nog een beetje uit het oog van een IOS/ android gebruiker.
• core apps zijn beperkt
Zijn te beperkt? Kan niet een andere OS bedenken dat zoveel functionaliteiten standaard biedt zonder op de market de apps te vinden.

Het mooie van wp is dat je apps niet hoeft te sluiten (net als in windows 8 ), ze worden bevroren in de background en gebruiken geen battery of ram geheugen. Enige mogelijkheid om apps in de background laten draaien zit in de instellingen onder "backgrounds".

Afspelen van youtube in de achtergrond is ook gewoon mogelijk, je moet alleen de juiste youtube app downloaden. Probeer tube pro eens. Tevens kan je Google de schuld geven waarom Microsoft geen perfecte youtube app kan maken.

Moet zeggen dat het in het begin wennen is, maar nadat ik 2 jaar wp7 heb gebruikt heb ik er weinig last van. Ik vind nu eigenlijk dat die van IOS minder goed is uitgewerkt dan de wp versie.

Snap niet precies waarom je de afzenderadres wilt aanpassen, maar blijkbaar een gemist voor sommige mensen. Het GPS instellingen per app kan wel degelijk, de developer moet dit toepassen in zijn applicatie. Standaard staat gps altijd aan en wordt pas actief als een app hier naar vraagt. Zodoende vraagt het niet belachelijk veel accu als het standaard altijd aan staat en actief is. Zoek machine is tevens in de browser te veranderen naar google.

Nooit ervaren

Als je hem vergelijkt met een iphone 5 is hij inderdaad groter, maar dat kan iedereen zich wel beetje voorstellen als hij een Phone koopt. Het uit je handen glijden is mij nog nooit voorgekomen (zelfs niet met joggen), misschien toch een hoesje eromheen kopen

Kan ik mij niks in vinden, ik vind juist dat de ios en android apps veel rommeliger zijn. Ze zijn ieder verschillend in de manier van gebruik (o.a. instellingen vinden en aanpassingen maken). De metro interface is bij veel apps toegepast en maakt het juist gemakkelijk in gebruik.

Misschien toch maar de engelse taal toepassen, hiermee kan je heel je Phone besturen.
• accuduur is matig
Ligt eraan hoevaak je Phone gebruikt, bij mij gaat hij bij veel gebruik 1 a 1,5 dag mee. Als ik hem amper gebruik en af en toe een whatsapp stuur laat de accu app 3 -4 dagen zien. Geen idee eigenlijk of hij dat haalt omdat ik tegraag te phone wil gebruiken. Als je vollop zit te whatsappen jaag je ook binnen een halve dag de accu van een iphone 5 erdoorheen. Dat is nou eenmaal een feit met een smartphone.

Kun je uitzetten, dit is het hulplampje voor scherpstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 05-03-2013 22:49 ]

• Bunker37
Na een tijdje zonder freezes net toch weer een vlak nadat ik met bluetooth in iemand auto had zitten spelen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat de freezes ontstaan wanneer WiFi en/of Bluetooth gebruikt worden terwijl het toestel in stby staat. Ik ga dit ook maar even aan Nokia melden en hopelijk komen ze terug met iets concreets.

• plakbandrol
FoggyFreek schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:08:
LED-je kun je uitzetten idd.

Rest van de argumenten, deels mee eens. Echter is het voor een ieder weer anders. Ik heb hier helemaal genoeg aan en ben dol op het live-tile systeem waar ik mensen, albums, foto's, weer en buienradar aan m'n homescreen kan vastmaken. De apps blijven komen en worden steeds beter, je maakt deel uit van de 3% he! Onthoud dat.
Windows Phone 8 heeft verschrikkelijk veel potentie en daarom blijf ik erbij. Bovendien heb ik niks met Apple of die chaos die Android heet.
Bovendien heb ik een Nokia hart en steun ik graag ons enig overgebleven europese telefoon fabrikantje.

Toch heb ik even puntsgewijs mijn ervaringen erbij gezet.
Ja ik had hem ook gekocht omdat ik WP8 en Nokia graag zie slagen, alleen die sympathie begint wel een beetje te verdwijnen, bijvoorbeeld hoe ik Bing door m'n strot geduwd krijg, maargoed even terugkomen op je punten :

People hub? Maps? Drive? Camera? Telefoon? Ik volg dat niet want ik denk juist dat een Lumia 920 out of the box een van de beste ervaring levert. Zonder enige zelf geinstalleerde app dan.
Ik bedoel core apps als kalender, mail, settings, youtube..

Youtube afspelen in achtergrond, leg me eens uit. Waarom zou je DAT willen? Je wilt toch kijken?
Nee je kunt playlist maken met muziek, ook kijk ik wel eens presentaties of debatten en die kun je gewoon laten afspelen terwijl je op de voorgrond iets anders aan het doen bent.

Ik sluit m'n apps nooit, dat hoeft niet heb ik me laten vertellen en video / audio scrubben gaat bij mij prima (?) Ik kan gewoon de tijdbalk slepen.
Das vreemd, ik kan niet scrubben, ik gebruik een 3rd party app (metrotube) en daarin kan het wel

Tekst selectie is buggy, zeker, understatement zelfs. Dat moet echt beter. Echter, verliezen van clipboard heb ik nog nooit gehad.
Ik denk dat het per applicatie verschilt, ik heb het regelmatig als ik tussen apps switch of tussentijds naar het homescreen ga dat het clipboard dan weg is (wat erg irritant is als je net een lang sms-bericht hebt gekopieerd)

Skydrive uploads gebeuren alleen met Wifi of met 3G/LTE als je dat aangeeft. Vastlopers heb ik niet (wel in sommige apps, wordfeud *kuch* *kuch*!) in de core apps.
Ik heb het ingesteld op wifi, en in het begin ging dat goed, maar op een bepaald moment is hij ermee gestopt, instellingen staan goed en hij zit op wifi. geen idee waar het door komt

Wat draai je allemaal op iOS en Android wat je hier mist? Puur uit belangstelling.
Niet zoveel bijzonders, whatsapp, 1password, banken apps, dropbox, youtube, soundhound, ssh, instagram, etc. Ik heb vantevoren wel gechecked of alles beschikbaar was, dus de meeste apps heb ik nu, maar een groot aantal zijn minder functioneel

Je kunt met spraak inhaken op elke app die dit ondersteund (twitter, weer, you name it) + je kunt een sms dicteren, mensen bellen, etc. Grote punt van kritiek is het missen van nederlandse spraakherkenning maar ja, welk OS ondersteunt dat wel?
ok, ik heb alleen de simpele dingen uitgeprobeerd zoals "remind me to wake up at 8am, "what's the weather in amsterdam", "send message to henk"

Kan voor jou matig zijn, ik noem het gemiddeld.
Zou kunnen, misschien ben ik ook verwend met de iPhone, bij licht gebruik haalde ik daarmee 3 dagen, met de lumia ongeveer de helft. Moet wel worden vermeld dat draadloos opladen veel goedmaakt

Kun je uitzetten, low-light is echt briljant vind ik en bovendien voegt het hebben van een lens functionaliteit echt wat toe. Probeer eens Photosynth, BLINK en de nokia stock apps. Super!
Ok ga ik eens naar kijken

[ Voor 3% gewijzigd door plakbandrol op 05-03-2013 22:37 ]

• plakbandrol
[quote]vali schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:20:
Ik heb ook maar een quote gemaakt want ik krijg bijna het idee dat je niet weet hoe Windows Phone precies in elkaar zit. Je denkt namelijk nog een beetje uit het oog van een IOS/ android gebruiker.

Zijn te beperkt? Kan niet een andere OS bedenken dat zoveel functionaliteiten standaard biedt zonder op de market de apps te vinden.

Het mooie van wp is dat je apps niet hoeft te sluiten (net als in windows 8 ), ze worden bevroren in de background en gebruiken geen battery of ram geheugen. Enige mogelijkheid om apps in de background laten draaien zit in de instellingen onder "backgrounds".
Klopt, maar dan zit je met hetzelfde probleem als je op iOs hebt; je task manager is een verzameling van zo'n beetje elke app die je hebt geinstalleerd. Alleen op iOs kun je met één druk op de knop een app sluiten en bij wp8 moet je per app een x aantal keer op back drukken

Afspelen van youtube in de achtergrond is ook gewoon mogelijk, je moet alleen de juiste youtube app downloaden. Probeer tube pro eens. Tevens kan je Google de schuld geven waarom Microsoft geen perfecte youtube app kan maken.
Ok volgens mij was die aan de prijzige kant maar ik kan er eens naar kijken

Moet zeggen dat het in het begin wennen is, maar nadat ik 2 jaar wp7 heb gebruikt heb ik er weinig last van. Ik vind nu eigenlijk dat die van IOS minder goed is uitgewerkt dan de wp versie.
WP8 heeft bepaalde zaken beter voor elkaar, zoals de live tiles en hubs, maar WP8 mist de polish, ik vind alles een beetje uw aanvoelen, als het een vroege beta is.

Snap niet precies waarom je de afzenderadres wilt aanpassen, maar blijkbaar een gemist voor sommige mensen.
Ik gebruik een eigen domein (voornaam@achternaam) voor m'n privemail, ik gebruik gmail vanwege de webinterface, capaciteit en spamfilter, maar ik wil m'n eigenlijke gmail adres voor de buitenwereld verborgen houden, dat gaat simpelweg niet dus ik kan er prive geen mails mee sturen

Het GPS instellingen per app kan wel degelijk, de developer moet dit toepassen in zijn applicatie. Standaard staat gps altijd aan en wordt pas actief als een app hier naar vraagt. Zodoende vraagt het niet belachelijk veel accu als het standaard altijd aan staat en actief is. Zoek machine is tevens in de browser te veranderen naar google.
Ok maar je kunt dus niet op een centrale plek permissies zien en intrekken. dat vind ik wel een gemis

Als je hem vergelijkt met een iphone 5 is hij inderdaad groter, maar dat kan iedereen zich wel beetje voorstellen als hij een Phone koopt. Het uit je handen glijden is mij nog nooit voorgekomen (zelfs niet met joggen), misschien toch een hoesje eromheen kopen
Das een optie, maar het voordeel van die hardkunstof behuizing was nou juist dat dat niet nodig was.

Misschien toch maar de engelse taal toepassen, hiermee kan je heel je Phone besturen.
Ik zet altijd engels aan, blijkbaar gebruikte ik niet de juiste commando's

Ligt eraan hoevaak je Phone gebruikt, bij mij gaat hij met gemaak 1,5 dag mee met normaal gebruik. Als je vollop zit te whatsappen jaag je ook binnen een halve dag de accu van een iphone 5 erdoorheen. Dat is nou eenmaal een feit met een smartphone.
Klopt, maar het is irritant als je een klein zuinig telefoontje gewend bent.

Kun je uitzetten, dit is het hulplampje voor scherpstellen.
ga ik gelijk doen

• headliner
Laat ik dit op de lumia nou een verademing vinden tegenover de iPad waarop ik het probeer te gebruiken maar zelden de correcte tekstpassage geselecteerd krijg. Ik neem aan dat de iphon niet anders dan een ipad werkt wat dat betreft?
Op de ipad ben ik soms gewoon 2 minuten bezig om een stukje tekst te kiezen die ik wil hebben.
Ook het bijv aanpassen van een url door middenin een letter aan te passen is zeer vervelend op de ipad omdat je met je vinger erg dichtbij de tekst moet zijn terwijl op de lumia je meer ruimte hebt zodat mijn dikke vinger mijn zicht niet blokkeert.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Overigens, @plakbandrol (wat een NAAM trouwens :)) wij hakken hier natuurlijk op in aangezien we zelf nogal fan zijn, ik hoop dat je dat begrijpt. Buiten kijf staat dat je zelf moet kiezen voor een OS wat aansluit op je behoeften. Echter... die potentie... het moet en zal gaan lukken dit jaar! (en anders, volgend jaar!) hehe.

• kruila
net de buienradar maar eens opnieuw geïnstalleerd. Nu ververst eindelijk de life-tile

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Gisteren voor het eerst met Endomondo hardgelopen op de 920, maar dat pokkeding verloor continu het GPS signaal. Met andere apps werkt het GPS wel gewoon goed. Mogelijke oplossingen?

Ik begin steeds meer terug te verlangen naar mn vroegere iPhone 4 ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Boomlaars op 06-03-2013 09:36 ]

• Senaxx
  • Laatst online: 02-01 22:31
Ik heb sinds 2 dagen ook een Nokia Lumia 920 met nu al 2x rare crashes. Hij loopt dan vast, reboot en komt dan terug en dan werkt het touchscreen niet meer. De buttons aan de zijkant werken wel perfect. Ik kan dan softresets of hardresets doen wat ik wil maar werken doet hij niet meer. Ik heb hem toen een uur laten liggen en toen werkte hij ineens wel weer. Dit heb ik nu helaas al 2x gehad. Ook na een volledige Factory reset.

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 06-03-2013 10:13 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:04
Heb net mijn nieuwe verse 920 binnen... doet dat pokke ding het niet :(

Had hem opgestart en kon mijn pincode invullen en settings op aangepast zetten en daarna reageert hij niet meer op het touchscreen. Wel op de fysieke knoppen. Iemand idee wat het kan zijn en hoe dit te verhelpen is?

EDIT: Zie net Senaxx en dat lijkt erg op mijn probleem ook

[ Voor 9% gewijzigd door XoReP op 06-03-2013 11:25 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 21:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

@plakbandrol , Waarom wil je zo graag apps afsluiten? Ik begrijp het niet,want dat is helemaal nergens voor nodig. als je meer dan een x aantal apps (5 of 6 ofzo) "open" (in standby dus) heb staan dan sluit hij de oudste app en opent de nieuwe.

Vraag me het gewoon af,in tegenstelling tot android/ios hoef je hier helemaal niet naar om te kijken.....

@ schermproblemen : geen idee,nog nooit gehad. je kan eens spelen met die screen sensitivity instellingen? even voor een minuutje uitzetten

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 06-03-2013 11:32 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• XoReP
Hij werkte trouwens ineens net weer, dus weer verder in het setup menu maar zodra ik de tijdzone selecteer loopt hij vast en weer een niet reagerend touchscreen.

• Senaxx
XoReP schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:02:
Hij werkte trouwens ineens net weer, dus weer verder in het setup menu maar zodra ik de tijdzone selecteer loopt hij vast en weer een niet reagerend touchscreen.
Heb hem net even in test mode gezet met de Nokia Care Suite, en bij de self test faalt ook de Touch Module... lijkt dat dit een RMA'tje moet worden.

Ook soft reset, of Hard resets hebben geen uitwerking. Telefoon start netjes op alleen touch module werkt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 06-03-2013 12:06 ]

• XoReP
Senaxx schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Heb hem net even in test mode gezet met de Nokia Care Suite, en bij de self test faalt ook de Touch Module... lijkt dat dit een RMA'tje moet worden.

Ook soft reset, of Hard resets hebben geen uitwerking. Telefoon start netjes op alleen touch module werkt niet.
Ik had Coolblue gebeld en die hadden hem meteen aangemeld als DOA. Morgen hopelijk omruilen voor een nieuwe.

• Senaxx
XoReP schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:07:
[...]

Ik had Coolblue gebeld en die hadden hem meteen aangemeld als DOA. Morgen hopelijk omruilen voor een nieuwe.
Bij mij is het een werk telefoon, die ik van me werk heb gekregen ter vervanging van onze iphone 3G. Ik heb hem zojuist maar aangemeld voor vervanging.

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:14:
Ik heb het ook en kan nu het scherm niet meer gebruiken tijdens bellen. Niet handig als je toetsen moet indrukken om opties te kiezen... Is er een manier om updates terug te draaien of om dit op te lossen?

Roy-O-Rama

• kruila
notorious_roy schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Ik heb het ook en kan nu het scherm niet meer gebruiken tijdens bellen. Niet handig als je toetsen moet indrukken om opties te kiezen... Is er een manier om updates terug te draaien of om dit op te lossen?
geen probleem hier na die update, maar ik heb de gewoonte om mijn mobieltje uit te zetten, ff wachten, en weer aan te zetten, na een update.

misschien een tip?

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Het kan aan mij liggen maar als ik een foto neem, stelt de camera zichzelf scherp dan weer onscherp en neemt dan de foto. Iemand enig idee of dit zo hoort.

Verder wat zijn de beste instellingen of apps om de meest scherpe foto's te maken?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
heb mijn rode lumia binnen! nu wil ik installeren maar kan ik geen verbinding maken met de router, en alles over 3g doen kost me teveel mbs, mijn telefoon zegt eerst dat de netwerkinstellingen verschillen van de geselecteerde verbinding en dan moet ik dus de oude instellingen verwijderen, en vervolgens(na invoeren van het wachtwoord zegt de telefoon dat het het wifi netwerk niet kan bereiken, terwijl ik op 4 meter van de router zit.

iemand een idee?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• kruila
PvtMashkov schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:19:
Het kan aan mij liggen maar als ik een foto neem, stelt de camera zichzelf scherp dan weer onscherp en neemt dan de foto. Iemand enig idee of dit zo hoort.

Verder wat zijn de beste instellingen of apps om de meest scherpe foto's te maken?
http://allaboutwindowspho...tography_tips_from_Ra.php

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 20:33
Allemaal open deuren natuurlijk. Dat focus issue komt bij mij ook voor, al is het moeilijk om dit hard te maken. Foto's zijn niet zo scherp op het moment dat de foto gemaakt wordt als vlak ervoor tijdens het scherpstellen. Of dit nog aangepast gaat worden in de volgende update weet ik niet. Het kan ook zijn dat het gewoon een artefact van het scherpstellen is, ik zeg al, slecht hard te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 06-03-2013 14:47 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• XoReP
@Senaxx: Wat voor kleur is de jouwe eigenlijk?

• RobinFM
  • Laatst online: 02-01 20:16
kaasplank1 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:20:
na invoeren van het wachtwoord zegt de telefoon dat het het wifi netwerk niet kan bereiken, terwijl ik op 4 meter van de router zit.

iemand een idee?
Je hebt niet toevallig de MAC-adres-filtering op je router aanstaan?

• dubbeldekkert
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb sinds dat ik een aantal apps heb geblokkeerd als achtergrond taken dat m'n livetiles van Battery Sense en Regenmeter niet meer werken. Deze apps hebben wel gewoon toestemming om in de achtergrond te draaien. Soft reset en apps blokkeren en opnieuw toestemming geven werkt niet.

Ook heb ik het idee dat er iets data slurpt. Nu na 5 dagen met wat browsen zit ik al op dik 450mb. Thuis, in de trein en op school gebruik ik gewoon Wifi.
Iemand een idee waarom?

Behalve wat kinderziektes ben ik toch erg blij met m'n Lumia..

[ Voor 14% gewijzigd door dubbeldekkert op 06-03-2013 16:16 ]

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
RobinFM schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Je hebt niet toevallig de MAC-adres-filtering op je router aanstaan?
nee, gewoon niet

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:48

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

dubbeldekkert schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:14:
Ik heb sinds dat ik een aantal apps heb geblokkeerd als achtergrond taken dat m'n livetiles van Battery Sense en Regenmeter niet meer werken. Deze apps hebben wel gewoon toestemming om in de achtergrond te draaien. Soft reset en apps blokkeren en opnieuw toestemming geven werkt niet.
Dit heb ik ook gehad, ook met regenmeter & Battery ( andere app dan die van jou, zelfde concept)
Eerst dacht ik dat her installeren ook niet werkte , maar nu ineens doen ze het weer. Echter wel heel vaak opnieuw de telefoon opgestart enzo. Best raar

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• headliner
Komend vanaf een Nokia N86 heb ik met de Lumia weer een groot gemis gevonden. Misschien dat iemand een oplossing weet waar ik nog niet aan gedacht heb.

Ik wil onder 1 contactpersoon meerdere telefoonnummers toevoegen die elk hun eigen 'naam' krijgen, dus ik wil als contactpersoon 'Bedrijfsnaam', met daaronder zeg een stuk of 5 telefoonnummers en als ik dan 1 bepaald nummer wil hebben, zeg 'sales' wil ik kunnen weten welk nummer ik dan moet kiezen.
Oftewel, ipv dat ik nu perse MOET kiezen uit thuis/thuis 2/werk/werk 2/bedrijf/pieper/fax etc wil ik er zelf ingegeven namen voor geven.

Op dit moment heb ik een hotmail account toegevoegd. Is zoiets misschien mogelijk als ik geen account gebruik oid?

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Boomlaars schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:35:
Gisteren voor het eerst met Endomondo hardgelopen op de 920, maar dat pokkeding verloor continu het GPS signaal. Met andere apps werkt het GPS wel gewoon goed. Mogelijke oplossingen?

Ik begin steeds meer terug te verlangen naar mn vroegere iPhone 4 ;(
Aha, een hardloper!! Welke armband gebruik jij voor je Lumia? Ik heb zelf al aardig wat armbanden geprobeerd maar kan niet echt een goeie vinden, bij het omdoen worden de volume en power knoppen ingedrukt. Best lastig als je muziek wilt luisteren en het volume staat of op standje niets of standje oor kapot!!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Allemaal open deuren natuurlijk. Dat focus issue komt bij mij ook voor, al is het moeilijk om dit hard te maken. Foto's zijn niet zo scherp op het moment dat de foto gemaakt wordt als vlak ervoor tijdens het scherpstellen. Of dit nog aangepast gaat worden in de volgende update weet ik niet. Het kan ook zijn dat het gewoon een artefact van het scherpstellen is, ik zeg al, slecht hard te maken.
Same here.
Bunta schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:32:
[...]

Aha, een hardloper!! Welke armband gebruik jij voor je Lumia? Ik heb zelf al aardig wat armbanden geprobeerd maar kan niet echt een goeie vinden, bij het omdoen worden de volume en power knoppen ingedrukt. Best lastig als je muziek wilt luisteren en het volume staat of op standje niets of standje oor kapot!!
Ik gebruik ook Endomondo en 1 of andere manier wilt hij mijn route niet vastleggen op de map. Geen idee waarom... De snelheid en alle andere gegevens worden wel netjes weergegeven (lijkt mij via gps te gaan).

Ik houw hem tijdens het rennen gewoon in mijn handen, heb het zelf via een armband geprobeerd, maar die is de 920 net iets te zwaar voor :+

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Hmm, meer mensen met het probleem dat tijdens het opladen de touchscreen soms ophoudt met reageren?

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik wil ook gaan hardlopen en ben van plan een simpel leder hoesje te gebruiken en de lumia daarom gewoon in mijn broekzak te doen.

Voor mijn oude galaxy s3 had ik een sportarmband van Belkin, maar die telefoon vond ik eigenlijk al te groot om op de arm te dragen. De lumia lijkt me daarom al helemaal niet prettig lopen. Ervaringen met een elastische band om je middel heb ik niet maar wellicht is dat een optie. Ervaringen van medegebruikers hoor ik graag.

Had trouwens binnen 2,5 week de draadloze oplader al binnen (niet dat ik de lader gebruiker maar toch ;)

• HMS

HMS

Verdorie. Touchscreen bugt erg hard nu, soms moet ik een paar keer resetten voordat het touchscreen weer reageert. Soms werkt een lock/unlock cycle.

Heb al een complete factory reset gedaan, maar het probleem blijft. Maar even contact opnemen met de winkel :'(

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Morgen is het precies een week na mijn harde reset ... en de Lumia loopt als een zonnetje, geen freezes of andere ellende meer meegemaakt. Heerlijk stabiel ... kan ik erg waarderen. Maar misschien moet ik het niet te hard roepen, je weet natuurlijk nooit.

Ik heb net wel Skype geinstalleerd en merk dat ik niet kan uitloggen ... wat doet dit met mijn batterij als ik Skype niet op de telefoon gebruik, maar wel op de laptop ? Ik heb de toasts al uitgezet, want die zag ik op de Lumia allemaal voorbij komen, terwijl ik tikte op de laptop ... :(

• Reaper.JA2
Sinds vanavond ook de gelukkige bezitter van de 920! Overgestapt van de Nokia N8, en dit is echt een verademing. Hoe makkelijk alles te bereiken is en mooi overzichtelijk is. Kortom; Windows Phone 8 bevalt echt goed.

Hoe ik de muziek nu importeer (en overal hetzelfde houdt)
- Cloudservice (dropbox) toevoegen aan de bibliotheek van Windows
- Muziek synchroniseren met WP desktop-app.

Zo kan jouw muziek overal via de cloud worden bijgewerkt, en kun je het een keer in de zoveel tijd per USB-kabel syncen. Op deze manier behoudt je overal dezelfde muziek en scheelt het constant muziek streamen en spotify-kosten :)

• HMS

HMS

Ik ben ook zeer tevreden over het toestel, jammer dat ik hem gelijk de eerste dag weer RMA kan sturen.
Meerdere keren een soft reset, hard reset en factory reset gedaan en nog steeds functioneert het touchscreen meer niet dan wel.

Gelukkig is CoolBlue wel proactief qua service, niet veel bedrijven bellen je na 21:00 nog op na aanleiding van een Twitter bericht om het gelijk in orde te maken. Wat dat betreft wel een pluim voor hun service!

• spamechnie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Vraag voor ervaringsdeskundigen. Heeft er iemand met het nabijheidssensorprobleem (proximity sensor) zijn telefoon naar Nokia gestuurd en heeft dat wat opgeleverd?

Ik ben benieuwd of het softwarematig is op te lossen met resets of dat het intern schoonmaken of vervangen zou moeten betekenen.

• Reaper.JA2
spamechnie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:01:
Vraag voor ervaringsdeskundigen. Heeft er iemand met het nabijheidssensorprobleem (proximity sensor) zijn telefoon naar Nokia gestuurd en heeft dat wat opgeleverd?

Ik ben benieuwd of het softwarematig is op te lossen met resets of dat het intern schoonmaken of vervangen zou moeten betekenen.
Je kan de sensor ook uitschakelen, heb je ook geen veranderende achtergrond verlichting. Dan kan het op zacht/normaal/fel worden gezet. Hoewel ik geen bugs heb, vind ik dit alsnog fijner.

Verwijderd

Na de update op scherm aanraken is proximity probleem weg

• spamechnie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
@ Karel17 Waar kan ik de functie dan uitschakelen? Dat zou een mooie tussenoplossing zijn.

@ Jan Bij mijn weten heb ik dat gedownload, alhoewel ik het niet kan terugvinden in applijst noch in instellingen. Maar het probleem blijft, helaas.

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 10:32
Kan iemand aangeven welke versie van de Nokia navigatie-apps je draait op de 920 met WP8?

edit
dank

[ Voor 14% gewijzigd door Tommy The Cat op 06-03-2013 23:22 ]

• Reaper.JA2
spamechnie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:28:
@ Karel17 Waar kan ik de functie dan uitschakelen? Dat zou een mooie tussenoplossing zijn.
Instellingen > helderheid > automatisch aanpassen > uit.

'niveau' aanpassen op wat je wenst; laag, normaal of hoog.

@ Tommy The Cat:
Here Drive+ Beta. Versie 2.2.2150.8
Kaart versie 8.0.49.110

Pagina: 1 ... 60 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;