[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.336 views

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
Jemig... zo simpel... meende dat dat alleen voor de opspoorfunctie was :)

Many thnkzzzzz

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-01 23:12
shyblue schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:36:
[...]

WiFi gateway DNS: Als je verbonden bent, naar settings --> WiFi --> lang op de network naam tappen --> edit, tadaaa!

Makkelijker kan niet :)
Daar zijn de velden van de ip en dns niet te bewerken hoor. Verder heb je dat pas als je al een keer verbonden bent en kun je daar alleen de proxy invullen.

Valt me inderdaad op dat het niet echt mogelijk lijkt te zijn om zonder DHCP met de telefoon een wifiverbinding op te zetten.

Mocht het overigens echt rampzalig gaan, dan zou je connectify met een wifiverbinding op kunnen zetten door daarmee een wifi-kaart even om te zetten naar access point. Werkt imo redelijk als je effe zonder zit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Denzis schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:58:
Hoe zit het met als je voorheen een app heb gekocht (dit geval metrotube) en je na een fabrieksreset deze weer wilt installeren? Moet ik dan opnieuw kopen?
Als je eerst een backup maakt, komen alle apps vanzelf terug. Als je echt van scratch wilt beginnen, is de store geschiedenis inderdaad de makkelijkste weg.

• Bunker37
kruila schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:27:
[...]

heb betere ervaringen met battery stats, probeer die eens zou ik zo zeggen
Dacht dat ik alle battery apps al had bekeken, maar battery stats is me niet eerder opgevallen en ziet er goed uit. Geinstalleerd dus. Ben benieuwd of de live tile nu wel alive blijft.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:36
Voor mijn vrouw afgelopen maandag een Lumia 920 besteld, dinsdag avond binnen. Woensdag aanvraag formulier voor een zwarte draadloze lader op de bus gedaan. Staat net gewoon de postbode al op de stoep met de lader lol das snel...

Verder een erg leuk toestel

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08-2025
Martinspire schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Daar zijn de velden van de ip en dns niet te bewerken hoor. Verder heb je dat pas als je al een keer verbonden bent en kun je daar alleen de proxy invullen.

Valt me inderdaad op dat het niet echt mogelijk lijkt te zijn om zonder DHCP met de telefoon een wifiverbinding op te zetten.
Eek, my bad. Je hebt gelijk. Lijkt me toch een tekort bij WP, toch?

Verwijderd

Locks schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:08:
Voor mijn vrouw afgelopen maandag een Lumia 920 besteld, dinsdag avond binnen. Woensdag aanvraag formulier voor een zwarte draadloze lader op de bus gedaan. Staat net gewoon de postbode al op de stoep met de lader lol das snel...

Verder een erg leuk toestel
Waar gekocht?

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb sinds enkele dagen dan ook een Lumia 920. In het eerste opzicht werkt het vrij fijn. Moet even wennen aan de layout (ben android gewend), maar dat komt wel door het gebruik ervan.

Ik heb echter toch een vraag, die ik niet echt kan vinden op internet of hier.
Weet iemand of het mogelijk is om de icoontjes bovenin je scherm vast te zetten?
Dan gaat het over de batterij, WiFi, 3G. Kun je deze balk vast zetten?

Vind het toch wel erg vervelend dat ik niet altijd in het overzicht heb, of ik nu WiFi gebruik, of 3G. Vooral in het buitenland is dit wel zo handig. Alsmede dat ik niet zie hoe val mijn batterij is, en of mijn netwerk bverbinding goed is.

Alvast bedankt :)

• truffel50
  • Laatst online: 02-12-2024
fopspeen schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:28:
Ik heb sinds enkele dagen dan ook een Lumia 920. In het eerste opzicht werkt het vrij fijn. Moet even wennen aan de layout (ben android gewend), maar dat komt wel door het gebruik ervan.

Ik heb echter toch een vraag, die ik niet echt kan vinden op internet of hier.
Weet iemand of het mogelijk is om de icoontjes bovenin je scherm vast te zetten?
Dan gaat het over de batterij, WiFi, 3G. Kun je deze balk vast zetten?

Vind het toch wel erg vervelend dat ik niet altijd in het overzicht heb, of ik nu WiFi gebruik, of 3G. Vooral in het buitenland is dit wel zo handig. Alsmede dat ik niet zie hoe val mijn batterij is, en of mijn netwerk bverbinding goed is.

Alvast bedankt :)
Volgens mij kun je hem niet vastzetten maar als je van boven naar beneden veeg zie je ze ook.

Lidy

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:36
Besteld inc Abo bij KPN

• Martinspire
truffel50 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:36:
[...]

Volgens mij kun je hem niet vastzetten maar als je van boven naar beneden veeg zie je ze ook.
Je hoeft niet te vegen. Gewoon op het zwarte gedeelte drukken waar ze op komen te staan is ook al voldoende. Verder zie je ze ook al standaard als je je telefoon uit standby haalt en op je lockscreen komt.

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb sinds kort de lumia 920 wit, alleen ik blijf steken bij één vervelend probleem! als ik een album afspeel in xbox music, en ik swipe naar links of naar rechts gaat die naar het volgende nummer of het vorige. Het is de bedoeling om net als bij nokia music als je naar rechts swipet dat je dan de afspeellijst ziet. hoe zie ik die bij xbox music?

Nokia Lumia 920 White

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01 18:04
Had vannacht ook een waarschijnlijk op hol geslagen applicatie, want gisteravond voor ik naar bed ging uit de lader gehaald, en vanochtend toen ik wakker werd was hij alweer dood. Dit terwijl ik hem daarvoor 2 dagen heb kunnen gebruiken. Helaas kan ik volgens mij niet zien zoals bij android welke applicaties het meest vreten.

Heb hem vanochtend helaas weer RMA gestuurd i.v.m. een dode pixel, en krijg ik vlak daarna de draadloze lader thuis (binnen 1 week) :)

Verwijderd

Niemand last van het volume bij het afspelen van muziek?

Zelfs als ik het op het laagste volume plaats is het nog te luid (als ik bv. op mijn werk oortjes op heb hoor ik amper nog iets rondom me...). In deze situatie wil ik echt dat het volume lager is, maar dit is immers niet mogelijk...?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 18:19 ]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik verbaas me er nog steeds over dat je niet onafhankelijk het volume van je rintones, alarms en bijvoorbeeld de spelletjes en het belvolume kunt instellen.

Verwijderd

Vandaag me telefoon ontvangen. Omtrent het gewicht, snap ik op diverse sites niet waar ze het over hebben. Vind hem totaal niet zwaar. De batterij gaat wel wat sneller naar beneden. Dat moet ik nog ff in de gaten houden. Whats app, nu.nl, twitter geinstalleerd. Nu eens zien wat er gebeurt. Whats app bleef wel een hangen toen ik me bluetooth aan had. Toen ik deze uitzetten werkte whats app weer naar behoren.

Voor de rest een erg mooi toestel. Ik moet wel erg wennen, nu 3,5 jaar iphone. Dat klinkt misschien sommige vreemd in de oren, maar ik voel me ook echt een noobie als ik alles aan het zoeken ben. Eens bekijken hoe de eerste dagen me bevallen

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Weet iemand of er een app is, waarmee je op de Lumia een nieuw foto album kan maken en foto's tussen albums kopieren ? Dus eigenlijk een soort Windows Phone Verkenner ...

• truffel50
bhorvers schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:30:
Weet iemand of er een app is, waarmee je op de Lumia een nieuw foto album kan maken en foto's tussen albums kopieren ? Dus eigenlijk een soort Windows Phone Verkenner ...
Daar ben ik ook naar op zoek.... niets kunnen vinden. Nu doe ik dat op skydrive daar kan het wel.

Lidy

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-01 18:28
Op een of andere manier is mijn nieuwe 920 niet te vinden op windowsphone.com...
Hij staat niet bij mijn account zoals de vorige 2...

Is er een manier om hem opnieuw verplicht te koppelen? Mijn microsoft account is op de telefoon wel gewoon ingelogd

Verwijderd

Eindelijk binnen de witte, niet de kleur die ik wilde maar het hoesje is ook onderweg! Ik heb alleen een vraag, mijn Vodafone abbo gaat pas het einde van deze maand in, maar ik heb wel wifi, maar hij pakt het instellen van mijn Outlook account niet, ondanks dat inloggen op de website via de telefoon wél werkt! Moet je per se met een netwerk verbonden zijn? zou jammer zijn als ik niet vast kon spelen ermee ;-)!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Nu een week dit toestel in gebruik. Had een android.
zeer snelle mobiel! Bij mij draait alles zeer soepel.
minpunten begin ik toch over whatsapp: interface geen overzicht. In een groepsgesprek is alles dezelfde kleur en foto's die verstuurd worden zie je heel klein. Ook geen groepsafbeelding constant in t scherm. Ook mis ik instellingen om geluid van alleen whatsapp aan te passen. Zet nu maar trillen en beltoon uit. Hier valt dus nog veel aan te doen.
toestel is verder erg glad. Design is wel erg mooi.
bij het importeren van mij contacten van sim werd er meteen gesynct met me hotmail. Erg jammer want in me lijst staat nu 75% die ik en allang niet meer spreek en die geen mobiele nummer heeft.
verder veel van die kleine dingetjes als het scherm dat telkens aangaat bij een inkomend bericht. Misschien dat dit nog aan te passen is?

gebruiksgemak kan nog een heel stuk omhoog zoiezo.

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Bunker37 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:43:
Wifi verhaal van hierboven is ook nieuw voor mij en eigenlijk werkt alles zo op deze telefoon. Het zit er wel, maar je moet gewoon overal lang op drukken om in de settings te komen. Best voor de hand liggend eigenlijk..
Het zou voor de hand liggen als het zou werken, maar zoals ik al schreef doet dat het niet. Je kan alleen proxy instellingen activeren, maar de standaard gateway en eigen (meerdere) dns adressen zijn niet aan te passen.
Dat kan nogal een probleem zijn als je vaak bij bedrijven komt en daar op hun wifi wilt komen die expliciet op een bepaald ip adres ingesteld moet zijn als bezoeker.
shyblue schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:50:
Wat me opvalt bij nieuwe gebrukers die overstappen van Android of iOS is, dat het toch moeilijk kan zijn van een platform (die ingewikkelder is) naar een in principe efficienter te bedienen OS te switchen. Vooral de 'powerusers', die plotseling weer beginners zijn. Ik begrijp ze wel.
En soms praten ze snel negatief. Maar je hebt ook van die mensen, die het leuk vinden iets nieuws te ontdekken :)
Daarvoor zijn we ook 'powerusers', die willen alles kunnen aanpassen wat niet naar ons zin is. Gewoon alles in eigen beheer hebben ipv meegaan met de door andere bedachte 'handige' features.
Maar als er 'basic' functionaliteiten niet in het OS blijken te zitten dan voelt het iig wel als een beginner :(

Overigens kom ik van een Nokia N86 vandaan dus geen android/ios overstapper.

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:16:
Niemand last van het volume bij het afspelen van muziek?

Zelfs als ik het op het laagste volume plaats is het nog te luid (als ik bv. op mijn werk oortjes op heb hoor ik amper nog iets rondom me...). In deze situatie wil ik echt dat het volume lager is, maar dit is immers niet mogelijk...?
Dat ervaar ik dus ook. Hoewel ik geen oortjes gebruik heb ik het geluid op 1/30 staan maar dat geluidsniveau is nog behoorlijk hoog.

• Martinspire
headliner schreef op zondag 03 maart 2013 @ 02:05:
[...]

Het zou voor de hand liggen als het zou werken, maar zoals ik al schreef doet dat het niet. Je kan alleen proxy instellingen activeren, maar de standaard gateway en eigen (meerdere) dns adressen zijn niet aan te passen.
Dat kan nogal een probleem zijn als je vaak bij bedrijven komt en daar op hun wifi wilt komen die expliciet op een bepaald ip adres ingesteld moet zijn als bezoeker.

[...]

Daarvoor zijn we ook 'powerusers', die willen alles kunnen aanpassen wat niet naar ons zin is. Gewoon alles in eigen beheer hebben ipv meegaan met de door andere bedachte 'handige' features.
Maar als er 'basic' functionaliteiten niet in het OS blijken te zitten dan voelt het iig wel als een beginner :(

Overigens kom ik van een Nokia N86 vandaan dus geen android/ios overstapper.
Mja ik vind het ook wel opvallend. Zelf geen problemen mee gehad, maar kan me voorstellen dat het soms wel handig kan zijn. Al hebben grote bedrijven tegenwoordig wel een bezoekersnetwerk. Anders kan (zoals ik al aanhaalde) connectify misschien een aardige tijdelijke oplossing zijn. Ik verwacht een dergelijke toevoeging overigens wel in de komende update(s)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 03-03-2013 02:20 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
peerke63nl schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:27:
ik vraag me iets heel anders af.
Bij providersettings kan ik ingeven wat de maximale snelheid van het netwerk is.
G, 3G of 4G.
Nu is er in mijn omgeving nog geen 4G en ik heb geen 4G-bundel.
Heeft het dan negatieve invloed op bijvoorbeeld de accu of de bereikbaarheid indien ik dit toch op 4G laat staan. (Blijft ie toch 4G-snelheid proberen te bereiken bijvoorbeeld)

Ik merk namelijk dat mijn bereik veel minder vaak op 3G of H staat dan dat ik met mijn Lumia800 had...
Wat heeft 't voor nut, je telefoon op 4G te laten staan, wanneer hij in je omgeving geen 4G kan ontvangen? Dat heeft niets met 4G-snelheid te maken, 3G en 4G gebruiken verschillende frequenties, wanneer je hem op 4G zet. blijft hij naar die frequenties zoeken, om dan weer terug te switchen naar 3G, wanneer hij niets kan vinden, zinloos toch? En slecht voor de accu-duur bovendien.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:18
mannetje19 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:06:
Nu een week dit toestel in gebruik. Had een android.
zeer snelle mobiel! Bij mij draait alles zeer soepel.
minpunten begin ik toch over whatsapp: interface geen overzicht. In een groepsgesprek is alles dezelfde kleur en foto's die verstuurd worden zie je heel klein. Ook geen groepsafbeelding constant in t scherm. Ook mis ik instellingen om geluid van alleen whatsapp aan te passen. Zet nu maar trillen en beltoon uit. Hier valt dus nog veel aan te doen.
toestel is verder erg glad. Design is wel erg mooi.
bij het importeren van mij contacten van sim werd er meteen gesynct met me hotmail. Erg jammer want in me lijst staat nu 75% die ik en allang niet meer spreek en die geen mobiele nummer heeft.
verder veel van die kleine dingetjes als het scherm dat telkens aangaat bij een inkomend bericht. Misschien dat dit nog aan te passen is?

gebruiksgemak kan nog een heel stuk omhoog zoiezo.
Je contactenlijst kun je filteren.

Verwijderd

Hmm vanochtend weer een vast loper, harde reset nodig om hem te ontwaken.
Dit is de 3 binnen een week, wordt er flauw van ;-(
Wacht op een update van nokia als het dan nog niet opgelost is gaat hij direct terug naar de winkel.

• Bunker37
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:02:
Hmm vanochtend weer een vast loper, harde reset nodig om hem te ontwaken.
Dit is de 3 binnen een week, wordt er flauw van ;-(
Wacht op een update van nokia als het dan nog niet opgelost is gaat hij direct terug naar de winkel.
Zelfde hier. Drie in twee dagen nadat het drie dagen goed ging.
soft reset nodig gehad trouwens.
als je een iPhone aan je pc hangt, upload het ding altijd crash reports. Zou hier ook handig zijn. Weet iemand hier iets over?

[ Voor 12% gewijzigd door Bunker37 op 03-03-2013 10:29 ]

Verwijderd

Bunker37 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Zelfde hier. Drie in twee dagen nadat het drie dagen goed ging.
soft reset nodig gehad trouwens.
als je een iPhone aan je pc hangt, upload het ding altijd crash reports. Zou hier ook handig zijn. Weet iemand hier iets over?
Is dat niet het geval dan want ik heb volgens mij ergens tijdens het activeren van de telefoon microsoft toestemming kunnen geven voor het uploaden van informatie.
Ik ben denk ik in de war ben geweest met het resetten, ik heb de power en volume knop ingedrukt moeten houden waarna de telefoon opnieuw opstarten en daarna moest de tijd weer goed gezetten worden.
Dit is dan zeker een soft reset?

• Bunker37
Dat is een soft reset ja. De andere is terug naar fabrieks instellingen.
als expiriment ga ik nu wifi uitzetten tijdens het lockscreen. Bij mij is het altijd in idle en als het met wifi te maken heeft, zou dit een tijdelijke workaround kunnen zijn. Of zelfs wel misschien een reden waarom de een het wek heeft en de ander niet.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

Swerfer

Hmm...

Ik heb net het filmpje gekeken op http://nl.hardware.info/n...-920-in-nieuwe-commercial en zag daar dat de search button meerdere opties had, vergeleken met die van mij. Ik heb alleen het 'oog' en in het filmpje ook een muzieknootje en nog een optie om direct interessante zaken in je directe omgeving weer te geven.

Is dit een update die nog niet is uitgerold naar NL?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Swerfer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:34:
Ik heb net het filmpje gekeken op http://nl.hardware.info/n...-920-in-nieuwe-commercial en zag daar dat de search button meerdere opties had, vergeleken met die van mij. Ik heb alleen het 'oog' en in het filmpje ook een muzieknootje en nog een optie om direct interessante zaken in je directe omgeving weer te geven.

Is dit een update die nog niet is uitgerold naar NL?
Verander je locatie naar Amerika en je zult zien dat je ook meer icoontjes krijgt. Probleem is dat ze in andere landen veel meer opties hebben. Duitsland heeft bijvoorbeeld ook meer opties.

• Martinspire
vali schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:41:
[...]

Verander je locatie naar Amerika en je zult zien dat je ook meer icoontjes krijgt. Probleem is dat ze in andere landen veel meer opties hebben. Duitsland heeft bijvoorbeeld ook meer opties.
Mja erg jammer dat dat hier niet veel toevoegt. Je kunt de optie wel aanzetten inderdaad via US locatie, maar hebt er dan weinig aan want je krijgt er geen info van binnen.

Ik blijf het jammer vinden dat die search-knop daardoor zo nutteloos is. Hoop dat ze met een update toe gaan staan dat je er in ieder geval je contacten mee kunt zoeken of mail of iets dergelijks.

• truffel50
Met de search-knop kun je ook tekst en barcodes scannen.

Lidy

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

Swerfer

Hmm...

Ik heb Bing nu op de Engels-VS ingesteld en ik krijg er inderdaad een button bij. Die kan inderdaad niks vinden. Jammer, ik vond het in het filmpje een mooie optie... Hopen dat het in NL ook snel wordt ingevoerd...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Bunker37 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:26:
Dat is een soft reset ja. De andere is terug naar fabrieks instellingen.
als expiriment ga ik nu wifi uitzetten tijdens het lockscreen. Bij mij is het altijd in idle en als het met wifi te maken heeft, zou dit een tijdelijke workaround kunnen zijn. Of zelfs wel misschien een reden waarom de een het wek heeft en de ander niet.
Bij mij is het ook als de telefoon idle is.
Ik heb nog geen freeze gehad terwijl ik er mee werkte.
Ook heb ik mijn wifi instellingen op altijd aan en uit bij lock screen geprobeerd.
Allebei de instellingen gaven een freeze.
Uitzetten van wifi is voor mij geen optie aangezien ik (nog) geen data bundle heb van de baas.

Verwijderd

Balen, kom ik thuis, wil ik me telefoon pakken krijg ik totaal geen response. Oplader erin, gebeurt er niks. Hier schrik ik wel van. Nu al binnen 24 uur, krijg ik dit al! balen!!

EDIT:

Heb met simkaart eruit gehaald, softreset gedaan. Moest meteen me tijd opnieuw instellen. Tevens zag ik dat er veel whats app gespreken waren, en me batterij was nog 40%. Voordat ik wegging had ik een app geinstalleerd. En multitasker ofzo, waarmee je snel je wifi, bluetooth etc uit kan zetten. Eens kijken wat er verder gebeurt.

Kan een software reset kwaad? Weet iemand of je de trilfunctie uit kan zetten?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 13:26 ]

• Bunker37
Heb net weer een freeze gehad met de wifi optie op het lockscreen uit. Maakt ook niet uit dus. Was wel weer in idle zoals altijd.
Zoveel mensen hebben dit en het gaat terug naar het begin van de launch van de telefoon. Echter niet alleen op de Lumia maar ook andere WP8 merken zoals HTC 8x.
De Portico zou dit hebben moeten verhelpen, maar dat is dus niet het geval. Niet iedereen heeft het dus ik ga zeker mijn telefoon ruilen als die optie zich voordoet. Al is het alleen maar om weer iets uit te sluiten. We wachten de volgende update maar weer af die deze week moet komen volgens Nokia.

• bhorvers
Bunker37 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:57:
Heb net weer een freeze gehad met de wifi optie op het lockscreen uit. Maakt ook niet uit dus. Was wel weer in idle zoals altijd.
Zoveel mensen hebben dit en het gaat terug naar het begin van de launch van de telefoon. Echter niet alleen op de Lumia maar ook andere WP8 merken zoals HTC 8x.
De Portico zou dit hebben moeten verhelpen, maar dat is dus niet het geval. Niet iedereen heeft het dus ik ga zeker mijn telefoon ruilen als die optie zich voordoet. Al is het alleen maar om weer iets uit te sluiten. We wachten de volgende update maar weer af die deze week moet komen volgens Nokia.
Echt balen, Bunker ... ik dacht dat die harde reset ons probleem zou gaan oplossen. Ik lees dat jij weer de nodige freezes hebt gehad. Ik nu nog maar 1 na mijn harde reset. Het vreemde is wel dat ik ze altijd heb, als ik met de telefoon bezig ben. Nooit als deze idle is ... even voor de zekerheid, met idle bedoel jij, dat je hem op dat moment niet gebruikt, maar dat ie wel aanstaat ?

Ik heb nu gewoon bluetooth en wifi aan ( inlc. wifi onder lockscreen). Heb de afgelopen 2 dagen intensief met de telefoon gespeeld ... in de auto gehad, filmpje geschoten, foto's gemaakt, spotify, facebook, whatsapp, etc ... en dan loopt ie als een speer, zonder freezes. Zou eigenlijk ook niet anders moeten, toch ? Daar is het een 'slimme foon' voor ...

En inderdaad, Nokia had ons wat beloofd voor de komende week ... Ik las al dat de nieuwste HTC WP8 phone vermoedelijk ook de nieuwste OS versie (GDR2) aan boord heeft. Die zullen ze dan wel bedoelen ...

"The HTC Tiara may be the first Windows Phone 8 smartphone with GDR2, the second update to Microsoft's mobile operating system, according to rumored specifications."

Verwijderd

Hee bas en bunker,

Wat vervelend dat jullie veel hinder van de telefoon hebben. Zelf hoop ik dit niet te krijgen. Laten we hopen dat de nieuwe update veel issues oplost. Zou zonde zijn dat als dit zich blijft voortdoen

• bhorvers
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:14:
Balen, kom ik thuis, wil ik me telefoon pakken krijg ik totaal geen response. Oplader erin, gebeurt er niks. Hier schrik ik wel van. Nu al binnen 24 uur, krijg ik dit al! balen!!

EDIT:

Heb met simkaart eruit gehaald, softreset gedaan. Moest meteen me tijd opnieuw instellen. Tevens zag ik dat er veel whats app gespreken waren, en me batterij was nog 40%. Voordat ik wegging had ik een app geinstalleerd. En multitasker ofzo, waarmee je snel je wifi, bluetooth etc uit kan zetten. Eens kijken wat er verder gebeurt.

Kan een software reset kwaad? Weet iemand of je de trilfunctie uit kan zetten?
Hi,

Volgens mij hoeft de sim er niet uit ... heb ik nog nooit gedaan, zelfs niet bij de hard reset. Wellicht dat die freezes inderdaad aan crappy apps liggen ... ik probeer er nu ook wel een beetje op te letten, dat ik niet zomaar alles installeer. In mijn beleving kan een reset geen kwaad. En volgens mij is het juist goed om 1x per week het toestel een keer helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Dat doe je met de computer toch ook ?

Verwijderd

2e freeze vandaag al weer, het lijkt er op dat het steeds frequenter gebeurd.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Bunker37 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:57:
Pardon? Helemaal nergens last van, vanaf dag 1. Waar HTC X8 bezitters (blauwe editie) over klagen is dat de hoekjes van de telefoon iets grijs beginnen te worden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 19:19
Spier1968 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:59:
Vraag: heb een HTPC (OS Windows acht) met o.a. onze muziekcollectie, hangt bedraad in ons thuis netwerk. Voor zowel mijn vrouw (een gele) als voor mezelf (een zwarte) 920 besteld. Is het mogelijk om in huis de muziekcollectie te beluisteren op de 920 via WIFI zonder de muziek fysiek op de 920 te zetten? Dus kan ik mijn muziek streamen met bijvoorbeeld de XBox Music app van een Windows 8 pc naar de 920?
Gebruik inmiddels naar volle tevredenheid Plex. Niet gratis maar wel erg goed !!!
Helemaal i.c.m. mijn Nokia BH-905i bluetooth headset.

[ Voor 4% gewijzigd door Spier1968 op 03-03-2013 15:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:22:
Eindelijk binnen de witte, niet de kleur die ik wilde maar het hoesje is ook onderweg! Ik heb alleen een vraag, mijn Vodafone abbo gaat pas het einde van deze maand in, maar ik heb wel wifi, maar hij pakt het instellen van mijn Outlook account niet, ondanks dat inloggen op de website via de telefoon wél werkt! Moet je per se met een netwerk verbonden zijn? zou jammer zijn als ik niet vast kon spelen ermee ;-)!
Nou heb ik me er aan gewaagd en zelf de SIM kaart geknipt, maar hij pakt met het instellen nog steeds niet een van m'n twee outlook accounts! FB instellen gaat zonder problemen, maar de hoofdaccount niet, ondanks dat als ik naar de website surf hij wél werkt!? Iemand een oplossing of dit probleem ook gehad?

• Bunker37
En weer een freeze. Gaat lekker zo. Vandaag al drie.
geen idee waarom het er nu zoveel zijn. Gisteren photosynth erop gezet. Heb nu Wifi maar even helemaal. uitgezet.

hierboven heeft iemand met een htc vanaf dag 1 nergens last van... Niet echt een reden om dan een soort van te stellen dat die apparaten nergens last van hebben, maar laten we hopen dat het aan de hardware ligt want dan lost een nieuwe het probleem op😊

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als je wat verder terug had gelezen in het topic,had je gezien dat meerdere mensen totaal geen last hebben. en dat nokia blijkbaar bezig is met een fix (het is dus software matig ;) )

ik heb met mijn 920 ook vanaf dag 1 nergens last van

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Nou heb ik me er aan gewaagd en zelf de SIM kaart geknipt, maar hij pakt met het instellen nog steeds niet een van m'n twee outlook accounts! FB instellen gaat zonder problemen, maar de hoofdaccount niet, ondanks dat als ik naar de website surf hij wél werkt!? Iemand een oplossing of dit probleem ook gehad?
Wat voor melding krijg je als je inlogt met je account? Werkt de account wel als je hem invoert op outlook.com ??

• peerke63
Heeft er al iemand gewerkt met het programmaatje "Windows Phone" voor W8 op de PC? Ik krijg telkens de foutmelding dast er iets fout is op mijn telefoon en dat ik de telfoon uit en weer aan moet zetten. Echter... die melding blijft maar komen.
Geen idee of het nu de foon of de pc-software is met een probleem....

• Bunker37
mrsar schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:25:
als je wat verder terug had gelezen in het topic,had je gezien dat meerdere mensen totaal geen last hebben. en dat nokia blijkbaar bezig is met een fix (het is dus software matig ;) )

ik heb met mijn 920 ook vanaf dag 1 nergens last van
huh? Dit probleem werd in november al gemeld op alle wp8 toestellen maar niet iedereen heeft er last van. Kan dus best software zijn maar wie weet ook hardware door bv verkeerde geheugen modules. Dit omdat lang niet iedereen last heeft.. Heb het hele topic gelezen trouwens.
als het met een nieuw toestel met dezelfde apps is opgelost, kun je niet perse zeggen dat het software is.
de vorige update heeft dit probleem in ieder geval niet gefixt terwijl dat wel de bedoeling was. Eerst zien dus of de nieuwe update het beter doet.

EDIT:
http://techcrunch.com/201...ia-htc-handsets-affected/

[ Voor 6% gewijzigd door Bunker37 op 03-03-2013 18:24 ]

Verwijderd

Hoe importeer ik telefoon nummers uit de iphone naar mijn 920?

Hoe zit het met garantie als ik een grijze body om mijn 920 doe inplaats van de zwarte body die ik nu heb?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010

GerCor

Zonder dallen geen pieken

peerke63nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:32:
Heeft er al iemand gewerkt met het programmaatje "Windows Phone" voor W8 op de PC? Ik krijg telkens de foutmelding dast er iets fout is op mijn telefoon en dat ik de telfoon uit en weer aan moet zetten. Echter... die melding blijft maar komen.
Geen idee of het nu de foon of de pc-software is met een probleem....
Dat programmaatje .... mag je negeren, heb ik ergens gelezen. Schijnt helemaal nergens voor nodig te zijn en is zelfs een 'foutje bedankt' programma. Als je iets wilt overzetten van en naar kan dat met Windows verkenner.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• truffel50
Op beide toestellen de bt aanzetten en ze beginnen de adressen te syncen.

[ Voor 10% gewijzigd door truffel50 op 03-03-2013 18:58 ]

Lidy

• Sanction
  • Niet online

Verwijderd

En terug black screen bug...

Zucht dat wordt WEER terug opsturen naar Nokia en hopen dat ze een nieuw toestel leveren deze keer.

Wat een zooi, als dit nog langer aansleept verkoop ik hem gewoon.
Nu al de 3de keer dat ik alles opnieuw heb moeten installeren, het is stilletjes aan genoeg geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 19:58 ]

• Bunker37
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:56:
En terug black screen bug...

Zucht dat wordt WEER terug opsturen naar Nokia en hopen dat ze een nieuw toestel leveren deze keer.

Wat een zooi, als dit nog langer aansleept verkoop ik hem gewoon.
Nu al de 3de keer dat ik alles opnieuw heb moeten installeren, het is stilletjes aan genoeg geweest.
ben echt bang dat een nieuw toestel het niet gaat fixen maar hoop het natuurlijk wel want ik zit met hetzelfde. Misschien een combinatie van apps en dan is dat zo op alle units. Hopelijk biedt de update deze week een uitkomst want ik ben er ook klaar mee..

• peerke63
GerCor schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Dat programmaatje .... mag je negeren, heb ik ergens gelezen. Schijnt helemaal nergens voor nodig te zijn en is zelfs een 'foutje bedankt' programma. Als je iets wilt overzetten van en naar kan dat met Windows verkenner.
Geweldig, dank u wel dan weer :)

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01 08:08
peerke63nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:35:
[...]

Geweldig, dank u wel dan weer :)
Je kan anders met windows phone programma voor win8/winRT wel makkelijk bepaalde nummers syncen etc, maar het lijkt wel erg op de manier waarop iTunes het doet, dus dat er ook nummers die niet geselecteerd zijn verwijderd worden.

Maak ook gebruik van m'n telefoon als massaopslag zoals gezegd, lekker slepen en makkelijk

• peerke63
ik snap alleen niet waar die foutmelding vandaan komt bij mij. En er wordt dus ook niet geconnect tussen wp8 en w8...
Wel als ik lumia zo aansluit zonder dat programma te gebruiken. Dus dat doenw e dan maar ;)

Verwijderd

Waarom kan ik de Nokia nfc writer niet vinden in de app store? En hoe kan ik zien of de portico update al op mijn telefoon staat?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 21:31 ]

Verwijderd

3e freeze vandaag, om gek van te worden.
Als de update van nokia dit niet verhelpt gaat de phone geruild worden voor een saaie goed werkende iphone.

• peerke63
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:30:
Waarom kan ik de Nokia nfc writer niet vinden in de app store? En hoe kan ik zien of de portico update al op mijn telefoon staat?
Check this Martinspire in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1" ;)

• Worsteneter
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:59:
3e freeze vandaag, om gek van te worden.
Als de update van nokia dit niet verhelpt gaat de phone geruild worden voor een saaie goed werkende iphone.
kun je hem niet gewoon omruilen voor een nieuwe 920? Gewoon even flink op je strepen staan, dreigen met consumentenbond en dat soort dingen aan te schrijven en dat je als consument recht hebt op een goed werkende telefoon blabla. Wel netjes blijven natuurlijk.

Je zou gewoon een nieuwe telefoon moeten krijgen dan. Ik heb m'n 920, en sinds ik hem heb nog geen enkele problemen mee gehad. Heeeeeerlijk ding.

• Ladykiller007
  • Laatst online: 04-12-2025
http://www.mobielbereikba...ite-creme-nokia-lumia-920

Heeft er iemand hier deze flip cover?

Ziet er wel goed uit namelijk....

Wat denken jullie? Is het merk een beetje goed?

Verwijderd

Worsteneter schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:41:
[...]

kun je hem niet gewoon omruilen voor een nieuwe 920? Gewoon even flink op je strepen staan, dreigen met consumentenbond en dat soort dingen aan te schrijven en dat je als consument recht hebt op een goed werkende telefoon blabla. Wel netjes blijven natuurlijk.

Je zou gewoon een nieuwe telefoon moeten krijgen dan. Ik heb m'n 920, en sinds ik hem heb nog geen enkele problemen mee gehad. Heeeeeerlijk ding.
Ik denk dat je gelijk hebt, zal vandaag eens langs de winkel gaan.
Hoe lang heb jij je telefoon?

• Worsteneter
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:06:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, zal vandaag eens langs de winkel gaan.
Hoe lang heb jij je telefoon?
Sinds begin februari, 6e dacht ik! (ook te lang op gewacht hoor :P )
Als ik iets moet noemen wat minder is aan mijn telefoon is dat hij nu 2/3 keer bij het unlocken niet omhoog te slapen was maar na paar keer 'tikken' deed die het weer, maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar.

Verder is hij echt super snel, geen freezes, geen crashes. Geweldig!

• bhorvers
Hahaha, deze is nieuw ... ik denk wat hoor ik toch, dat is niet mijn beltoon. Loop ik naar mijn Lumia toe, speelt ie een nummer (?) af, wat ik helemaal niet ken. Ik vermoed dat Spotify de boosdoender was, want toen ik die opende, stopte de muziek ... Ik heb net het nummer opgezocht en dat heb ik een paar dagen geleden voor het eerst geluisterd. Het nummer is niet ingesteld als beltoon en niemand heeft mij gebeld.

Ik was niet met de telefoon bezig en uit het niets begon hij gewoon te spelen ... herkent iemand dit ?

Verwijderd

Worsteneter schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:58:
[...]

Als ik iets moet noemen wat minder is aan mijn telefoon is dat hij nu 2/3 keer bij het unlocken niet omhoog te slapen was maar na paar keer 'tikken' deed die het weer, maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar.

Hmm dan zou je haast denken dat er een hele batch rotte lumias uit de fabriek zijn gekomen, waarvan ik er 1 heb.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-01 14:35
Nadat ik eerder heel lovend was over de Lumia 920 ben ik daar toch op terug gekomen afgelopen dagen heeft het toestel mijn geduld flink op de proef gesteld en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de telefoon terug te brengen naar de winkel en hier een iPhone 5 voor in de plaats te nemen... Waarom ik deze actie heb ondernomen is dat het toestel vaak vast liep zo geheten 'freezes' kwam ik ook vaak tegen Whatsapp is op de Lumia 920 heel anders en kon hier niet aan wennen ik ben een doorgewinterde iOs gebruiker ik kon ook niet wennen aan het 4,5" touchscreen.. Verhalen oa hier hebben mij besloten om een iPhone 5 te nemen en niet een ander Lumia toestel te proberen.

• mrsar

mrsar

Is het geen idee dat iedereen met problemen uit het topic samen naar nokia stappen? samen sta je sterker..... zeg maar wat hoor :P

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05-2025
Worsteneter schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:58:
[...]

Heb sinds zaterdag een 920 en had dit probleem ook vrijwel meteen, zelfs al bij de configuratie. Touch screen reageerde niet of slecht. Bij het doorlopen van alle instellingen heb ik de handschoen optie uitgezet (weet even niet hoe het precies heet, gaat om het extra gevoelige touch screen), en sindsdien geen probleem met het touch screen meer.

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Misch ook wat succesverhalen plaatsen? k kan me niet voorstellen dat iedereen er problemen mee heeft.. over 2 dagen komt de mijne (stel me gerust hehe)

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
Geen problemen! Beste toestel die ik ooit heb gehad :)

https://www.youtube.com/@droommotor

• Pyramiden
Nu ik de 3de binnenheb zijn er hier ook geen problemen) Werkt helemaal perfect!
Ik sta er versteld van hoe snel notificaties binnenkomen in vergelijking met Symbian en Android.
Verder is het veel persoonlijkere start menu echt iets waarvan ik ben gaan houden.

Als ik thuis kom is het eerste wat ik doe de 920 tegen de play360 aantikken, en dan op de draadloze oplader gooien. Dat NFC werkt toch beter dan ik had verwacht.

Verwijderd

Vandaag weer de eerste freeze, ik doe er niets meer mee behalve vanmiddag dat £<"$<'hv ding terug brengen.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-01 18:42
Woensdagavond ook eindelijk / gelukkig overstappen van de Nokia N8 naar de 920! Wel zwart helaas, maar een softcover moet daar verandering in brengen.

Is het een idee om de start-post aan te passen met must-have apps voor de 920? Dit scheelt het nalezen van >200 pagina's voor alle nieuwe gebruikers. Heb zelf het e.e.a. wel gelezen, maar een kort overzichtje zou toch handig zijn :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
AlphaWierie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:30:
Misch ook wat succesverhalen plaatsen? k kan me niet voorstellen dat iedereen er problemen mee heeft.. over 2 dagen komt de mijne (stel me gerust hehe)
Heb hier het toestel sinds donderdag, overgestapt vanaf HTC Desire HD. Wat een top toestel! De Nokia dan hé ;) . Werkt heerlijk snel, soepel, nog geen enkele freeze gehad, maakt goede foto's, accuduur is prima! Nergens last van met 3G / WiFi, Whatsapp aan, 2 email boxen. Haal zeer gemakkelijk einde van de dag (half 7 's morgens van de lader af , rond 11 u 's avonds weer op de lader) , aan het einde van de dag meestal nog 30 á 40% accu.Dit is onder redelijk heftig gebruik. Vooral 's morgens, einde van de middag (reis veel met het OV) en avond veel display aan, in combinatie met internet browsen, muziek afspelen, etc.. :)

• bhorvers
De Nokia Lumia 920 is echt een geweldig toestel !!!

...

Zo, die is er uit. En ja, ik heb ook last gehad van freezes (nu al drie dagen niet meer), maar dan heb ik het over 1 vastloper per 2 a 3 dagen. Niet al te veel dus, maar in principe zou het niet moeten mogen.
Ik kom zelf ook van een iPhone en wil echt niet meer teug. Liever een sexy toestel met af en toe een vastloper, dan een saai en stabiel toestel. Ik geloof ook echt dat het aan de software ligt en weet zeker dat Microsoft en Nokia daar mee aan de slag gaan. Mijn geduld wordt op de proef gesteld, maar daar krijg ik wel een geweldig mooi toestel en een super gebruikerservaring voor terug. Mits WP8 helemaal stabiel is, zou ik het iedereen kunnen aanraden.

• mrsar

mrsar

hier nog steeds geen problemen,laatste reboot was met de portico update(vorige week?) wifi staat aan op het werk etc,maar uit als ik slaap.

• Ladykiller007
Hier ook een heel tevreden gebruiker! Pracht toestel! Tot nu toe geen problems ermee

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
Half januari: mijn eers Lumia 920, na 2 dagen retour, lockscreen was niet in beweging te krijgen, wat ik ook probeerde.

Maand later: mijn 2e Lumia 920, nu ruim 3 weken in gebruik, nog geen enkel probleem ondervonden, heerlijk toestel.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-01 17:33

EraZor

Don't mention the war

Denzis schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:31:
Geen problemen! Beste toestel die ik ooit heb gehad :)
Dito!

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12-2025
de lumia 920 is echt vreemd met de batterij. zomaar vandaag doe ik 2x zo lang met me batterij. normaal zat ik nu op de 50% en nu op de 75%

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15

TheVMaster

Moderator WOS
Ladykiller007 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:17:
Hier ook een heel tevreden gebruiker! Pracht toestel! Tot nu toe geen problems ermee
Hier ook hoor....zowel m'n vrouw als ik zelf zijn super tevreden met de Lumia 920. Tuurlijk moet je wel even 'wennen' als je van Android of iPhone afkomt, maar eh..ik wil niet meer terug! Daarbij is het toestel supersnel...sneller dan de Android van m'n vrouw...of de iPhone van mezelf.

Verwijderd

Hier ook een erg tevreden gebruiker. Blij dat ik niet meer met Iphone rondloop net als mijn moeder en mijn oma.

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:04:
net als mijn moeder en mijn oma.
hahaha vooral dat doet het em :P

Verwijderd

Goed om te lezen dat er genoeg tevreden gebruikers zijn zonder vastlopers.
Ik heb inmiddel het toestel terug gebracht en ga (on)geduldig wachten op een nieuwe.
Schijnt lastig leverbaar te zijn.......:-(

Verwijderd

Ik heb hem nu 6 dagen in bezit. Geweldig toestel, uiteraard wel ff wennen na iphone. Tot nu toe 2 vastlopers gehad waarvan 1 's nachts waardoor de wekker niet afging en ik te laat op m'n werk was. Zeer frustrerend was dat.
Er schijnt een update aan te komen deze week. Mijn 920 is vodafone branded. Kan ik de aankomende update meteen installeren of moet ik dan wachten tot een vodafone update? Indien dat laatste het geval is ga ik flashen naar een unbranded versie, ben ik dan alles kwijt?

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 16:19
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker, sinds 19 januari dit top-toestel in bezit.
Geen vastlopers gehad, geen trilmotor issue, geen rare rammeltjes of zo
Camera werkt ook zoals ik verwacht had. Er komen steeds meer leuke / nuttige apps beschikbaar.
Kortom: Een zeer tevreden gebruiker.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

Verwijderd

Heb het toestel nu alweer 3 dgn. Vind het wennen. als ervaren iphone gebruiker is het toch ff schakelen. 1 vastloper gehad, maar ik durf te zweren dat het door een app kwam. Sinds ik deze heb verwijdert werkt alles goed. Dus mocht je veel apps hebben, en last hebben van een vastloper, loop ze dan ff na.

Verder heb ik gisteren op me mac het software pakket van nokia installeerd. Dit werkt fantastisch. Het interface lijkt veel op itunes dus ik kon me weg snel vinden. Ook het overzetten van muziek en ringtones ging gewoon lekker.

Tot nu toe een tevreden gebruiker. Ik hoop dat er elke dag wat nieuwe apps voorbij komen. Sommige mis ik wel, maar dat is een kwestie van wachten.

• truffel50
windows-phone-krijgt-rond-feestdagen-grote-update.
http://www.nu.nl/gadgets/...stdagen-grote-update.html

Lidy

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
robg1984 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:54:
Ik zelf heb een duitse Lumia 920 die in december geleverd was. Na een week deed de flitser het al niet meer, maar merkte dat als ik erop drukte hij het wel deed. Alsof een contactje in de telefoon niet goed geraakt werd. Na in overweging nemen of ik hem naar Nokia zou sturen of zelf proberen te maken heb ik hem hem toch maar zelf geopend met dit filmpje bij de hand: YouTube: Nokia Lumia 920 Disassembly & Assembly - Screen & Case Replacement

Dit gaat weliswaar niet over de flitser maar het vertelde me in ieder geval hoe ik hem goed uit elkaar haalde en dat was gelukt. De flitser zelf zit in de behuizing maar 2 contacten die hij moet raken zitten op het apparaat zelf, uiteraard net naast de camera. Simpelweg deze 2 contactjes iets naar boven buigen was genoeg om het weer te laten werken!!! JEEJ! Dus mochten mensen met hetzelfde probleem zitten, hierbij de oplossing.
Ik heb ook (gele) Duitse versie uit december. Sinds kort heb ik met regelmaat dat mijn flitser niet werkt. Ook al vanaf het begin last van de 'vibration rattle' dus ik denk dat ik mijne richting de care gaat. Zelf openmaken zie ik niet zo zitten...gelukkig nog de 800 liggen...

• Pyramiden
Ben ik de enige die de camera van de 920 vind tegenvallen?
Ik heb net even wat foto's gemaakt, en nu ik ze terug kijk op de computer valt de kwaliteit me erg tegen. Helemaal onder de perfecte omstandigheden als waaronder ze gemaakt zijn.

Dat is dan blijkbaar toch een prijs die betaald word voor een moderner toestel, want mijn N8 had deze foto perfect geschoten...

Portico staat er trouwens al op... en alles is geschoten in auto modus.

http://img829.imageshack.us/img829/9537/wp20130304001.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/4753/wp20130304003.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/5133/wp20130304006.jpg

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-01 17:33

EraZor

Don't mention the war

Hmm... ik heb betere resultaten idd. je schiet nu niet op de volle resulutie, overigens he? prbeer dat eens? (4:3 ipv 16:9 zetten)

• Pyramiden
EraZor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:58:
Hmm... ik heb betere resultaten idd. je schiet nu niet op de volle resulutie, overigens he? prbeer dat eens? (4:3 ipv 16:9 zetten)
Ik heb hem nu op 4:3 gezet, ik zal later nog wel een keer proberen. Ik las echter ergens op WPC dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakte...

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als je automatisch via skydrive upload moet je ook even instellen dat 'ie de hoogste reso/kwaliteit pakt, kan ook een reden zijn.

Verwijderd

hahahi20 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:50:
Ik heb net even wat foto's gemaakt, en nu ik ze terug kijk op de computer valt de kwaliteit me erg tegen. Helemaal onder de perfecte omstandigheden als waaronder ze gemaakt zijn.
Dat zijn wel heel matige foto's. Ik heb toch al wel betere gemaakt.
Tab jij op het scherm voor het nemen van de foto of gebruik je de knop?

• Ladykiller007
Beste tweakers...

Vanochtend om 5 uur de lader van mn tel gehaald, nu heb ik nog zo'n 39% aan accu over.
Whatsapp is de boosdoener.

Ik heb een appje...stop the music..schakelt na een tijd die je zelf kan bepalen de music player uit.... (de gratis versie)...alleen gaat whatsapp na een tijdje toch weer op de achtergrond draaien...
Is er een andere manier om whatsapp te killen?

Thnx

• Sanction
  • Niet online
hahahi20 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:50:
Ben ik de enige die de camera van de 920 vind tegenvallen?

Dat is dan blijkbaar toch een prijs die betaald word voor een moderner toestel, want mijn N8 had deze foto perfect geschoten...

Portico staat er trouwens al op... en alles is geschoten in auto modus.

Hoe heb je ze naar je PC overgezet? Want via mail enzo is het allemaal lage resolutie (behalve als je automatisch naar Skydrive opslaat via Wifi, is een instelling).
Pagina: 1 ... 59 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;