[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.325 views

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Bunker37 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:38:
[...]

Ben inmiddels expert op re-installs. Blij dat ik alle foto's even op de skydrive had gezet en dat ik screenshots had gemaakt van mijn home screen. Van een aantal apps moest ik de instellingen opnieuw zetten. Zoals bij telebankieren etc.

Inmiddels ook bij Saturn Connect geweest en vandaag was de laatste inruildag dag (7 dagen na aankoop). Omdat ze geen nieuw toestel hebben liggen, heb ik nu een optie voor de komende paar weken om het ding alsnog om te ruilen als er een nieuwe binnenkomt. Moet ie wel in nieuw staat blijven natuurlijk. Als ik nu een week geen resets meer heb, ruil ik niet meer om, maar toch fijn om dit acter de hand te hebben. Ben dan wel benieuwd hoe dat gaat met de draadloze oplader want die is op IMEI nummer aangevraagd en zou ik daarna nog een keer kunnen doen en heeft degene die mijn toestel ooit weer afneemt nadat Nokia het ding weer released wellicht een probleem.
Anyways, dit geeft me tijd om de technische dienst, mijn hardware reset en wellict de update af te wachten op mijn huidige toestel.
Gelukkig is het zo'n gaaf ding dat het het allemaal (nog steeds) waard is..

De live tile van de batterij doet het ook weer dus iets gaat er echt fout na een soft reset maar wat dat is???
Dat is mooi, dat je die deal hebt kunnen sluiten. Helaas is dat bij mij niet meer mogelijk. Ik heb hem bij Bol.com besteld. Bij een defect of klacht moet ik de Nokia opsturen naar de Bol Reparatieservice ... uiteraard sturen die hem gewoon door naar Nokia Repair ... dus voeren een factory reset uit en dan krijg ik hem weer terug. Daar heb ik dus geen zin in ...

Vandaag heeft Nokia mij weer gebeld en bevestigd dat er een software update voor de Lumia 920 aankomt. Verder adviseerde ze mij van harte om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Daar zouden ze me ook mee kunnen helpen, als ik daar hulp bij nodig zou hebben.

Heb jij trouwens altijd je Wifi aanstaan ?

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid om het alarmgeluid van de agenda te wijzigen voor iets anders dan een piepje. Een mp3 zou ideaal zijn. Nu mis ik vaak een afspraak omdat ik het geluid niet hoor.

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
bhorvers schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Dat is mooi, dat je die deal hebt kunnen sluiten. Helaas is dat bij mij niet meer mogelijk. Ik heb hem bij Bol.com besteld. Bij een defect of klacht moet ik de Nokia opsturen naar de Bol Reparatieservice ... uiteraard sturen die hem gewoon door naar Nokia Repair ... dus voeren een factory reset uit en dan krijg ik hem weer terug. Daar heb ik dus geen zin in ...

Vandaag heeft Nokia mij weer gebeld en bevestigd dat er een software update voor de Lumia 920 aankomt. Verder adviseerde ze mij van harte om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Daar zouden ze me ook mee kunnen helpen, als ik daar hulp bij nodig zou hebben.

Heb jij trouwens altijd je Wifi aanstaan ?
Mijn wifi staat altijd aan en toen ik hier las dat dat de boosdoener kon zijn, heb ik wifi voor het slapen gaan uitgezet en deed de telefoon het de ochtend erop nog steeds. Tweede nacht precies hetzelfde succes en daarna heb ik wifi weer aangezet. Ook toen bleef het ding werken maar direct na het gebruik van bluetooth, ging ie weer op straat. Ik ga nu na de reset lekker alles aan laten staan, al is het maar om te bevestigen dat die reset niets uithaalt. We gaan het meemaken.

• Bunker37
Nokia belde net weer. Zelfde man als eerder vandaag en zei dat ik kon praten met iemand van de technische dienst (TD). Daarna vroeg hij of ik nu met de Nokia belde want dat zou niet handig zijn en dus heb ik ze laten terugbellen op een ander nummer. Ik ging er van uit dat we in de menuus zouden gaan maar niet dus. Ze vertelde me dat er een update aan zit te komen waar ik op moet wachten en als het wachten (1 week zei ze) te lang duurt, kon ik mijn toestel opsturen. Raar dat niet iedereen daar op hetzelfde muziekblaadje zit qua info. Ik heb opties en ga nu zien wat er gebeurt. Op de vraag of dit dus een bekende klacht was, kreeg ik geen antwoord. Sterker nog de lijn werd verbroken. Later werd ik wel weer terug gebeld maar niet door haar en daar kwam ook niet veel meer uit.

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02-2025
Waar ik eerder meldde dat ik in een nacht tijd ongeveer 2 a 3% van m'n batterij kwijt was (max. 5%), ben ik de laatste nachten ineens zo'n 25% kwijt! Heb m'n achtergrondtaken bekeken, maar daar is t.o.v. de eerdere situatie niets verandert. Ik heb ook geen instellingen gewijzigd die een verklaring zouden kunnen bieden. Ik zou dus haast zeggen dat de WA-updates het er bij mij juist minder op gemaakt hebben. De enige andere app die ik nog geinstalleerd heb is proshot, maar daar kan het toch niet aan liggen??

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb ook sinds de nieuwe Whats App update opeens zeer harde random batter drains. Echter geen touw aan vast te knopen. Kijk nu al uit naar de nieuwe update die er volgens vele aan komt en die hopelijk licht is het duister gaat brengen.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-01 19:52
Beaub schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:13:
Waar ik eerder meldde dat ik in een nacht tijd ongeveer 2 a 3% van m'n batterij kwijt was (max. 5%), ben ik de laatste nachten ineens zo'n 25% kwijt! Heb m'n achtergrondtaken bekeken, maar daar is t.o.v. de eerdere situatie niets verandert. Ik heb ook geen instellingen gewijzigd die een verklaring zouden kunnen bieden. Ik zou dus haast zeggen dat de WA-updates het er bij mij juist minder op gemaakt hebben. De enige andere app die ik nog geinstalleerd heb is proshot, maar daar kan het toch niet aan liggen??
Als je een batteryapp gebruikt moet je die eens er af gooien, al een paar keer gemerkt dat een aantal batteryapps zelf grootgebruiker zijn

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02-2025
kruila schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:53:
[...]

Als je een batteryapp gebruikt moet je die eens er af gooien, al een paar keer gemerkt dat een aantal batteryapps zelf grootgebruiker zijn
Die staat er op, maar die stond er eerder ook op zonder dat dat problemen gaf: ga er dus vanuit dat dit niet de oorzaak van het probleem is. 3 dagen terug gaf hij na een nachtje nog aan dat ik nog ruim 7! dagen met m'n batterij kon doen. Uiteraard totaal onrealistisch, maar met normaal gebruik kwam ik uit op ongeveer 50% verbruik in 24u. Nu dus echt 25% zonder gebruik (of ik doe ineens rare dingen terwijl ik slaap ;) )

• kruila
Beaub schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:58:
[...]

Die staat er op, maar die stond er eerder ook op zonder dat dat problemen gaf: ga er dus vanuit dat dit niet de oorzaak van het probleem is. 3 dagen terug gaf hij na een nachtje nog aan dat ik nog ruim 7! dagen met m'n batterij kon doen. Uiteraard totaal onrealistisch, maar met normaal gebruik kwam ik uit op ongeveer 50% verbruik in 24u. Nu dus echt 25% zonder gebruik (of ik doe ineens rare dingen terwijl ik slaap ;) )
Had ik ook, opeens veel gebruik. Overgestapt naar andere batteryapp (Battery stats), en toen was opeens het gebruik "normaal". Rarara.

Zelfde meegemaakt met mijn vorige telefoon (N8).

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Bunker37 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:49:
Nokia belde net weer. Zelfde man als eerder vandaag en zei dat ik kon praten met iemand van de technische dienst (TD). Daarna vroeg hij of ik nu met de Nokia belde want dat zou niet handig zijn en dus heb ik ze laten terugbellen op een ander nummer. Ik ging er van uit dat we in de menuus zouden gaan maar niet dus. Ze vertelde me dat er een update aan zit te komen waar ik op moet wachten en als het wachten (1 week zei ze) te lang duurt, kon ik mijn toestel opsturen. Raar dat niet iedereen daar op hetzelfde muziekblaadje zit qua info. Ik heb opties en ga nu zien wat er gebeurt. Op de vraag of dit dus een bekende klacht was, kreeg ik geen antwoord. Sterker nog de lijn werd verbroken. Later werd ik wel weer terug gebeld maar niet door haar en daar kwam ook niet veel meer uit.
Vanmorgen ben ik ook gebeld door iemand van Nokia over de freezes. Hij wilde wat info over IMEI-nummer en softwareversie en vertelde verder dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het zou gaan een 'minor software bug', die snel zou worden opgelost. Een termijn noemde hij niet, en ook niet wat de oplossing dan zou zijn.
Ik zou nog worden teruggebeld om met iemand van de technische dienst wat instellingen door te lopen. Dat is inmiddels gebeurd, maar toen stond ik net bij de Albert Heijn af te rekenen en heb dus niet opgepakt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dat gesprek ook niet veel zal opleveren?
RobinFM schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:50:
[...]

Vanmorgen ben ik ook gebeld door iemand van Nokia over de freezes. Hij wilde wat info over IMEI-nummer en softwareversie en vertelde verder dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het zou gaan een 'minor software bug', die snel zou worden opgelost. Een termijn noemde hij niet, en ook niet wat de oplossing dan zou zijn.
Ik zou nog worden teruggebeld om met iemand van de technische dienst wat instellingen door te lopen. Dat is inmiddels gebeurd, maar toen stond ik net bij de Albert Heijn af te rekenen en heb dus niet opgepakt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dat gesprek ook niet veel zal opleveren?
Snap alleen niet dat sommige problemen ondervinden en andere (waaronder ik) nergens last van hebben.

• bhorvers
vali schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:08:
[...]

Snap alleen niet dat sommige problemen ondervinden en andere (waaronder ik) nergens last van hebben.
Nee, daar snap ik ook geen jota van ... erg vreemd. Netzo als bij die 'Rattle', daar heeft de ene wel last van en de andere ook niet. Ook de genoemde bluetooth problemen, dat treedt ook wisselend op. En dan de zogenaamde eerste batch Lumia's en latere series ... je zou zeggen dat die eerste wellicht wat kinderziektes bevatten en dat die bij de latere batches er uit gehaald zijn. Maar dat is ook niet het geval ... Mensen met hun toestel uit Duitsland, zo'n drie maanden geleden, hebben nergens last van.

Maar goed, de Technische afdeling van Nokia lost met hun 'terugbellen' niets op. Hopelijk brengen ze wel een patch of fix uit, die gebaseerd is op een oplossing voor de door ons gemelde issues en die zij zelf ook concreet ervaren hebben. Geen placebo dus ...

• BDragonX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Sinds begin deze maand in het bezit van mijn 920 en moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Mijn toestel wordt alleen erg snel en vaak warm bij zo'n beetje alles wat ik op de telefoon doe. Nu kan ik me voorstellen dat de telefoon warm wordt bij het uitvoeren van (grafisch) zware apps maar hoort dit ook te gebeuren bij bijvoorbeeld het bekijken van websites?

Nu gebruik ik de telefoon sinds kort ook om muziek mee te streamen (via 3G) waarbij het ding naast telefoon bijna letterlijk een mobiele kachel geworden is en begin ik me toch af te vragen of dit normaal is. Tijdens het streamen heb ik de telefoon in mijn broek dan wel borstzak dus wil wel zeker weten dat het geen kwaad kan.

Wat is jullie ervaringen met het warm worden van de 920?

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn batterijverbruik word met de dag erger, terwijl steeds minder met de telefoon doe.
Maar gisteren gebeurde er iets waardoor ik me ging afvragen of die batterij wel echt zo leeg is als de (originele) batterij indicator aangeeft.
Gisteren controleerde ik even hoe het opladen vorderde (op de draadloze oplader) en zie dat de indicator 80% aangeeft. Een seconde later gaat het ledje van de lader uit??? Ik check opnieuw en zie dat de batterij indicator nu inderdaad 100% aangeeft. Lijkt me sterk dat hij die laatste 20% er in 1 seconde in wist te krijgen :P

• kruila
TonyM schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:55:
Mijn batterijverbruik word met de dag erger, terwijl steeds minder met de telefoon doe.
Maar gisteren gebeurde er iets waardoor ik me ging afvragen of die batterij wel echt zo leeg is als de (originele) batterij indicator aangeeft.
Gisteren controleerde ik even hoe het opladen vorderde (op de draadloze oplader) en zie dat de indicator 80% aangeeft. Een seconde later gaat het ledje van de lader uit??? Ik check opnieuw en zie dat de batterij indicator nu inderdaad 100% aangeeft. Lijkt me sterk dat hij die laatste 20% er in 1 seconde in wist te krijgen :P
Jij gaat er van uit dat de eerste waarde (80 %) klopt en de 2e niet, misschien is het wel andersom, was die 80% misschien al wel 98%.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Zonet de 2e keer dat m'n 920 zomaar is uitgevallen. Alleen de soft reset knoppen combo kreeg er weer leven in, gelukkig zonder echt te resetten.

Vreemd dat ie het nu pas is gaan doen, vraag mij of er een app debet aan is. WhatsApp is recent geupdate maar heb anders niks nieuw geïnstalleerd. De 920 heeft wel een klein valletje meegemaakt (10cm) maar dat zou toch niks uit moeten maken lijkt mij.

To be continued, waarschijnlijk.

• bhorvers
irrelevant, dus weg
Overigens met mijn Wifi uit, nog steeds geen freeze gehad !

[ Voor 53% gewijzigd door PaT op 27-02-2013 08:20 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003

Swerfer

Hmm...

Omdat er meestal in forums problemen wel worden vermeld, maar dat alles goed is niet;

Mijn Lumia heb ik nu 5 weken en nog nergens problemen mee gehad. Geen rattle, geen freezes, geen battery drains, geen andere onverklaarbare zaken. Het enige waar ik me aan stoor is dat ondanks dat ik datagebruik bij roaming uit heb staan, dat er toch volledig datagebruik bij roaming is. Alleen datagebruik uitschakelen helpt, wat lastig is omdat ik vaak in het buitenland zit en ik het nog al eens vergeet uit te schakelen. Gelukkig wordt ik herinnerd als er een mailtje binnenkomt, of een 'waarschuwings' sms van Tele2 dat datagebruik mij 0,85 euro per mb kost. Ik hoop dat dit een softeware bug is die binnenkort wordt opgelost... (Al ben ik bang dat het aan mijn Lumia ligt, omdat ik niemand anders hierover hoor)...

Maar al met al ben ik zeer tevreden met de Lumia 920.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:17
*knip

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 27-02-2013 08:21 ]

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
kruila schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Jij gaat er van uit dat de eerste waarde (80 %) klopt en de 2e niet, misschien is het wel andersom, was die 80% misschien al wel 98%.
Ja, precies. Ik legde waarschijnlijk niet goed uit wat ik bedoelde <zucht>
Als inderdaad die 80% in werkelijkheid 98% zou zijn ga je dus ten onrechte denken dat je batterij snel leegloopt.
Als je een half uur nadat je hem van de lader hebt gehaald 80% ziet staan denk je "Oh shit!" terwijl er dus nog eigenlijk 99% of 98% inzit.

• kruila
*knip

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 27-02-2013 08:20 ]

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb sinds kort dat mijn flits het af en toe niet doet als ik een foto wil nemen...

• bhorvers
inderdaad irrelevant, dus weg

[ Voor 102% gewijzigd door PaT op 27-02-2013 08:20 ]

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
M'n telefoon werd gisteren aangeboden door UPS, helaas niet thuis. Ze sturen dus helaas geen shipment notice. Maar dat je de telefoon in ongeveer een week terug hebt van de repair klopt dus inderdaad! Vorige week dinsdag verzonden en vrijdag is ie op de weg terug gegaan.

• kruila

• corset
  • Laatst online: 30-12-2025
met de rare spelfouten erin twijfel ik aan de echtheid van het artikel om eerlijk te zijn. Zou natuurlijk wel leuk zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Het klopt hoor, ik heb de veranderingen in Here drive beta al binnen met de nieuwe update

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben jullie het ook dat wanneer je je scherm unockt hij vaak uit zichzelf die %@@%#@%#@% bing search scherm toont ipv je home scherm ? Toch erg vervelend dat ze het zo proberen op te dringen. het liefst sloop ik die hele bing eruit :(

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:26
Ja.
Maar dat komt misschien doordat je per ongeluk op dat zoek knop drukt.
Sowieso is dat knop een doorn in mn oog. Heb het nog nooit gebruikt en heb er alleen maar last van, omdat ik 'm heel vaak per ongeluk op druk.

Verwijderd

Ik hoorde in een review dat je de zoekmachine kan veranderen naar google. Heb dat zelf niet kunnen testen omdat ik nog wacht op mijn examplaar

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee dat is het niet. Ik dacht dat eerst ook. maar vanochtend met 2 handen geunlocked en zeker weten niet de zoek knop aangeraakt.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:17:
Ik hoorde in een review dat je de zoekmachine kan veranderen naar google. Heb dat zelf niet kunnen testen omdat ik nog wacht op mijn examplaar
Dat zou wel erg handig zijn.

Overigens kun je Google search als app downloaden en als tile instellen.

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
Ff een vraagje.. Ik zie stof zitten achter de lens van de frontcamera. Hebben meer mensen dat? Je ziet het niet als je de camera gebruikt. Ik vraag me af hoe daar stof kan komen. Misschien is dat ook wel de reden dat mijn proximity sensor zo moeilijk deed laatst.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
ob3lix schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:29:
Hebben jullie er ook last van Nokia Drive lang erover doet voordat deze GPS signaal heeft?
Wanneer ik hem opstart ziet hij mijn locatie wel, maar zodra ik ga rijden volgt de navigatie mij niet.

Na een minuut of 10 werkt de navigatie meestal na behoren. Dan is de GPS op de meter nauwkeurig. Maar dit is natuurlijk te lang als je direct navigatie nodig heb.. :X
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Vaak als ik mijn telefoon herstart werkt de navigatie wel weer na behoren.
Maar dat is natuurlijk een work around :P

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
ob3lix schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:39:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Vaak als ik mijn telefoon herstart werkt de navigatie wel weer na behoren.
Maar dat is natuurlijk een work around :P
Bij mij hielp het om de energiebesparing in Here Drive uit te zetten.

• ob3lix
mkrijt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:48:
[...]

Bij mij hielp het om de energiebesparing in Here Drive uit te zetten.
Thanks! Ga ik proberen. ;)
Zou wel vreemd zijn als dat de oorzaak is.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:17:
Het kan maar dan alleen binnen IE. Ga naar Instellingen > Toepassingen > Internet Explorer > Geavanceerde Instellingen en dan staat onderaan een vakje waar je de zoekmachine kan kiezen. Het werkt dan alleen binnen IE, de zoekknop blijft je naar Bing leiden.

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Weet iemand of er binnenkort een update komt voor het probleem dat de wifi zichzelf uitschakeld icm met lockscreen.

Overigens werken veel live tiles nog niet tot slecht (Twitter Facebook etc).
Komt volgens mij omdat die apps niet in de achtergrond blijven werken, hopelijk komt hier ook asap een update voor.

Verder is het een TOP! os en toestel

• ob3lix
PvtMashkov schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:02:
Weet iemand of er binnenkort een update komt voor het probleem dat de wifi zichzelf uitschakeld icm met lockscreen.

Overigens werken veel live tiles nog niet tot slecht (Twitter Facebook etc).
Komt volgens mij omdat die apps niet in de achtergrond blijven werken, hopelijk komt hier ook asap een update voor.

Verder is het een TOP! os en toestel
instellingen > wi-fi > geavanceerd > wi-fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm

is dat niet die functie?

• PvtMashkov
ob3lix schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:06:
[...]

instellingen > wi-fi > geavanceerd > wi-fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm

is dat niet die functie?
Holy fack!, Je bent mn held!

(Waarom heb ik dit niet zien staan)

Verwijderd

Ik schrik toch wel van alle reacties mbt bugs, freezes etc.
Ik heb nu m'n 3e iphone waar ik tevreden mee ben maar allemaal wat van hetzelfde en wil wel wat nieuws .de 920 lijkt echt iets voor mij qua design, gewoon iets heel anders.

Nu ben ik bang dat ik een verkeerde gok neem en dat ik binnen de kortste keren weer terug naar iphone wil omdat dat gewoon altijd naar behoren werkt. Na het lezen van alle reacties hier heb ik nog steeds gemengde gevoelens wat betreft de aanschaf van de 920, ook omdat het maar de vraag is of alle kinderziektes daadwerkelijk opgelost worden, of dat er bijv over n half jaar een ECHT nieuw vlaggenschip gaat komen die de 920 tot een 'experiment' degradeert.

Tips/adviezen van (ex iphone) 920 gebruikers?
Mvg,

Verwijderd

Allereerst snap ik je punt. Ik ben ook een iphone gebruiker en ga overstappen. En ja, hier zijn mensen die problemen hebben. Maar de meeste zijn software problemen. Niet leuk natuurlijk, maar software problemen zijn op te lossen imo. Nu wil ik natuurlijk niemand tegen zijn/haar zere been schoppen omdat het natuurlijk vervelend is dat je problemen vindt met je telefoon. Dat wens je niemand.

Voor de rest omtrent iphone lees ik op internet dat veel mensen erg tevreden zijn nu ze zijn geswitched. Enige wat ik niet voor je kan beantwoorden is hoe je connectie verloopt als je de lumia aansluit op een macbook/imac.

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12-2025

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
Ik heb nu m'n 3e iphone waar ik tevreden mee ben maar allemaal wat van hetzelfde en wil wel wat nieuws .de 920 lijkt echt iets voor mij qua design, gewoon iets heel anders.

Nu ben ik bang dat ik een verkeerde gok neem en dat ik binnen de kortste keren weer terug naar iphone wil omdat dat gewoon altijd naar behoren werkt. Na het lezen van alle reacties hier heb ik nog steeds gemengde gevoelens wat betreft de aanschaf van de 920, ook omdat het maar de vraag is of alle kinderziektes daadwerkelijk opgelost worden, of dat er bijv over n half jaar een ECHT nieuw vlaggenschip gaat komen die de 920 tot een 'experiment' degradeert.

Mvg,
Ik had zelf dat freeze probleem maar lijkt er op dat ik gewon een slechte handset had gehad, na vervanging hiervan heb ik eigenlijk geen issues meer gehad.
Verder is het ultragevoelige scherm van de telefoon echt een plus en reageert de telefoon echt super op je input.
Het is wel zo dat sommige apps niet helemaal super werken nog(wordfeud crashed bijvoorbeeld soms)
Maar deze apps krijgen wel regelmatig een update, dus dat is slechts een begin issue.

Ik kan de vergelijking met een iphone helaas niet maken aangezien ik van android afkom, maar wat dat betreft vind ik het os echt een verademing!

• Russel88
Wat betreft GPS. Zet energiebesparing uit, update drive en de kaarten.
Bij mij werkt ie nu perfect na de 3 handelingen.

@larskov.
Hier ook een ex iPhone gebruiker. Ik zou gewoon overstappen. Degene die last van hun telefoon hebben zijn zwaar in de minderheid. Ik heb nergens last van. Bij de iPhone lancering hoor je ook allemaal horror verhalen (slecht bereik, spontaan krassen in behuizing e.d.) die in de praktijk vaak meevallen.
Als je de Nokia gebruikt, merk je pas hoe achterhaald de iPhone is. Laatst had ik de iPhone 5 van een vriend van me effe in mn handen, maar snel teruggegeven. WP8 voelt veel moderner aan. Na 5 jaar had ik het wel gehad met die suffe iconen en dat kleine schermpje.

• oxigan
  • Niet online
En, om het nog maar eens te herhalen, je zult hier vooral mensen vinden die problemen ondervinden. Niemand gaat een post plaatsen met daarin de mededeling dat alles naar behoren werkt en er nooit problemen zijn.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

xoror schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:09:
Hebben jullie het ook dat wanneer je je scherm unockt hij vaak uit zichzelf die %@@%#@%#@% bing search scherm toont ipv je home scherm ? Toch erg vervelend dat ze het zo proberen op te dringen. het liefst sloop ik die hele bing eruit :(
kan je uitzetten => settings=>applications=>search=>allow search button from lock screen
oxigan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:37:
En, om het nog maar eens te herhalen, je zult hier vooral mensen vinden die problemen ondervinden. Niemand gaat een post plaatsen met daarin de mededeling dat alles naar behoren werkt en er nooit problemen zijn.
bij deze dan nogmaals, ik heb geen problemen :)

[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 27-02-2013 11:39 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ob3lix
Russel88 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:35:
Wat betreft GPS. Zet energiebesparing uit, update drive en de kaarten.
Bij mij werkt ie nu perfect na de 3 handelingen.

@larskov.
Hier ook een ex iPhone gebruiker. Ik zou gewoon overstappen. Degene die last van hun telefoon hebben zijn zwaar in de minderheid. Ik heb nergens last van. Bij de iPhone lancering hoor je ook allemaal horror verhalen (slecht bereik, spontaan krassen in behuizing e.d.) die in de praktijk vaak meevallen.
Als je de Nokia gebruikt, merk je pas hoe achterhaald de iPhone is. Laatst had ik de iPhone 5 van een vriend van me effe in mn handen, maar snel teruggegeven. WP8 voelt veel moderner aan. Na 5 jaar had ik het wel gehad met die suffe iconen en dat kleine schermpje.
Heb die stappen uitgevoerd, ben benieuwd hoe de navigatie nu gaat werken!!
--

Wat betreft het overstappen ben ik het met je eens. Ik heb de iphone 3g en de iphone 4 hiervoor gehad. Na 4 jaar iphone vind ik deze nokia weer lekker vernieuwend. Ik vind het heerlijk om met nieuwe software te experimenteren :).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:43
[...] ook omdat het maar de vraag is of alle kinderziektes daadwerkelijk opgelost worden, of dat er bijv over n half jaar een ECHT nieuw vlaggenschip gaat komen die de 920 tot een 'experiment' degradeert. [...]
Dat zal niet gebeuren. Zo'n streek zou de ondergang van Nokia zijn. Nieuwe vlaggenschippen zullen er wel aankomen en de firmware voor de huidige toestellen zullen ongetwijfeld minder vaak worden geüpdate, maar helemaal stoppen zullen ze niet doen. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het OS dan nog steeds wel geüpdate zal worden door MS.

Mvg,
Dat zie ik niet gebeuren, als je ziet hoeveel energie ze nog steken in het wp7.8 platform. Ze stoppen er steeds meer functionaliteiten in die met wp8 standaard geleverd worden.
Ik heb al meerdere posten gemaakt, maar wil het best nog een keer posten. Telefoon draait snel en heb nog nooit een vastloper gehad. Maak best veel gebruik van mijn telefoon en hij gaat ongeveer 1.5 dag mee. Bij weinig gebruik geeft mijn accu ongeveer 2 a 3 dagen aan (dan bel ik er alleen mee en af entoe whatsapp). Veel gebruik maken van internet (3g) zuipt je accu leeg, maar dit is een algemeen smartphone probleem :+

[ Voor 83% gewijzigd door vali op 27-02-2013 12:20 ]

• Sanction
  • Niet online
Niemand gaat een post plaatsen met daarin de mededeling dat alles naar behoren werkt en er nooit problemen zijn.
Jawel hoor. Geen enkel probleem voorzover.
Caelorum schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:51:
[...]

Dat zal niet gebeuren. Zo'n streek zou de ondergang van Nokia zijn. Nieuwe vlaggenschippen zullen er wel aankomen en de firmware voor de huidige toestellen zullen ongetwijfeld minder vaak worden geüpdate, maar helemaal stoppen zullen ze niet doen. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het OS dan nog steeds wel geüpdate zal worden door MS.
Genoeg posten gemaakt, maar wil best nog een keer vertellen dat ik nog nooit een vastloper en lag heb gehad (Behalve dat whatsapp bij 2.9.2 dramatisch draaide, maar dat is opgelost met 2.9.4)

Camera maakt zeer mooie foto's en mijn telefoon gaat gemiddeld 1,5 dag mee. Als ik hem in standby laat staan geeft de accu zelfs 4 dagen weer :+

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 27-02-2013 12:13 ]

• oxigan
  • Niet online
Ik heb buiten m'n random freezes (en die ene week dat ik geen updates binnen kreeg) ook geen problemen. Wat ik wil aangeven is dat er waarschijnlijk 200 Nokia Lumia 920 gebruikers dit topic lezen/volgen en er 20 reacties plaatsen die problemen hebben. Oftewel, een hele grote groep die geen problemen heeft (of ze deelt, dat kan natuurlijk ook).

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-01 14:35
oxigan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb buiten m'n random freezes (en die ene week dat ik geen updates binnen kreeg) ook geen problemen. Wat ik wil aangeven is dat er waarschijnlijk 200 Nokia Lumia 920 gebruikers dit topic lezen/volgen en er 20 reacties plaatsen die problemen hebben. Oftewel, een hele grote groep die geen problemen heeft (of ze deelt, dat kan natuurlijk ook).
Inderdaad ik denk dat dat het geval is ik lees dit nu en denk ik zal maar eens reageren ik heb alleen maar dat Whatsapp af en toe gewoon niks doet maar die is heeeel af en toe... voor de rest geen last van de problemen die hier genoemd worden..

• PvtMashkov
michaeltjeh1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:36:
[...]

Inderdaad ik denk dat dat het geval is ik lees dit nu en denk ik zal maar eens reageren ik heb alleen maar dat Whatsapp af en toe gewoon niks doet maar die is heeeel af en toe... voor de rest geen last van de problemen die hier genoemd worden..
Ook ik geen problemen, wel kleine ergenissen maar een aantal zijn al verholpen met updates (twitter).

Maar goed iedereen gebruikt een forum om zijn slechte ervaringen erop te zetten

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

afgelopen nacht trouwens als test mijn telefoon niet aan de oplader gehangen. had 72% om 0:30 en om 8:00 64% even uit mijn hoofd met alleen 3G aan :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• TMPJ
  • Laatst online: 06:38
Na wat gewenningsproblemen en het gerant op een zeer brakke Whatsapp ben ik nu helemaal happy met mijn 920. Voor geen goud dat ik nog een iPhone zou willen, laat staan het brakke Android waar alles zomaar op lijkt te kunnen.

Nokia heeft wat mij betreft met WP8 en haar Lumia lijn goud in handen. Mijn vriendin (SGS II) zei van de week ook al dat haar volgende telefoon zeker een Lumia gaat worden, heb ik toch iemand overtuigd :+

[ Voor 3% gewijzigd door TMPJ op 27-02-2013 12:57 ]

Verwijderd

TMPJ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:57:
Na wat gewenningsproblemen en het gerant op een zeer brakke Whatsapp ben ik nu helemaal happy met mijn 920. Voor geen goud dat ik nog een iPhone zou willen, laat staan het brakke Android waar alles zomaar op lijkt te kunnen.
HELEMAAL MEE EENS !

Terug naar iPhone? Tuurlijk niet, ik ben toch niet gek!

• bhorvers
razmir schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:33:
[...]

Ik had zelf dat freeze probleem maar lijkt er op dat ik gewon een slechte handset had gehad, na vervanging hiervan heb ik eigenlijk geen issues meer gehad.
Verder is het ultragevoelige scherm van de telefoon echt een plus en reageert de telefoon echt super op je input.
Het is wel zo dat sommige apps niet helemaal super werken nog(wordfeud crashed bijvoorbeeld soms)
Maar deze apps krijgen wel regelmatig een update, dus dat is slechts een begin issue.

Ik kan de vergelijking met een iphone helaas niet maken aangezien ik van android afkom, maar wat dat betreft vind ik het os echt een verademing!
Dus jij zegt dat je na de vervanging van je toestel (door een nieuw toestel ?) geen last meer hebt gehad van freezes ? Waar en hoe heb jij het toestel omgeruild en welke reden heb je opgegeven ?

Ik heb nu Wifi uitstaan en al twee (bijna drie) dagen geen freezes meer gehad. Verder wacht ik nog op de bevindingen van Bunker37, die heeft een fabrieksreset uitgevoerd nav zijn freezes ...

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

bhorvers schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dus jij zegt dat je na de vervanging van je toestel (door een nieuw toestel ?) geen last meer hebt gehad van freezes ? Waar en hoe heb jij het toestel omgeruild en welke reden heb je opgegeven ?

Ik heb nu Wifi uitstaan en al twee (bijna drie) dagen geen freezes meer gehad. Verder wacht ik nog op de bevindingen van Bunker37, die heeft een fabrieksreset uitgevoerd nav zijn freezes ...
Ik heb het toestel(helaas) 2 keer moeten opsturen via nokia repair, eerste keer hadden ze de firmware er opnieuw opgezet maar heeft het niet verholpen. Hierna na contact met nokia nl via twitter hebben ze naar de reparateur een pre alert meegstuurd om sowieso mn handset om te wisselen. Hierna heb ik ook een nieuwe gehad en heb ik geen issues meer ervaren hierna.

• bhorvers
razmir schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb het toestel(helaas) 2 keer moeten opsturen via nokia repair, eerste keer hadden ze de firmware er opnieuw opgezet maar heeft het niet verholpen. Hierna na contact met nokia nl via twitter hebben ze naar de reparateur een pre alert meegstuurd om sowieso mn handset om te wisselen. Hierna heb ik ook een nieuwe gehad en heb ik geen issues meer ervaren hierna.
Al met al hoeveel dagen ben je dan je toestel kwijt geweest ?

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

bhorvers schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:49:
[...]

Al met al hoeveel dagen ben je dan je toestel kwijt geweest ?
per keer een week, dus 2 weken

• michaeltjeh1
Heren,

Nog wel even een vraagje en een discussie die waarschijnlijk al heel vaak voorbij is gekomen ik ben zeer tevreden met mijn Lumia 920 maar als je het apparaat actief gebruikt gaat de batterij toch best snel leeg ik merk dit vooral wanneer ik aan het appen ben nu wil ik 2 draadloze laders gaan aanschaffen (1 voor op het werk 1 voor thuis) mijn telefoon gaat elke nacht onder de lader en dat zou dus betekenen dat de telefoon van de lader afgaat een half later weer op de lader op het werk gaat vervolgens 8 uur lang blijft liggen op de lader dan er weer vanaf gaat en dan bij het slapen gaan weer op de lader gaat.. Is dit slecht voor de batterij? Hebben jullie ook nog wat tips of ene linkje hiernaartoe om de batterij duur te verlengen?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:42

SomerenV

It's something!

michaeltjeh1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:04:
Heren,

Nog wel even een vraagje en een discussie die waarschijnlijk al heel vaak voorbij is gekomen ik ben zeer tevreden met mijn Lumia 920 maar als je het apparaat actief gebruikt gaat de batterij toch best snel leeg ik merk dit vooral wanneer ik aan het appen ben nu wil ik 2 draadloze laders gaan aanschaffen (1 voor op het werk 1 voor thuis) mijn telefoon gaat elke nacht onder de lader en dat zou dus betekenen dat de telefoon van de lader afgaat een half later weer op de lader op het werk gaat vervolgens 8 uur lang blijft liggen op de lader dan er weer vanaf gaat en dan bij het slapen gaan weer op de lader gaat.. Is dit slecht voor de batterij? Hebben jullie ook nog wat tips of ene linkje hiernaartoe om de batterij duur te verlengen?
Ik merkte bij de vorige versie van Whatsapp dat de batterij vrij vlot leeg ging maar sinds de update gaat hij prima mee. Een volle dag haal ik met gemak en dan gebruik ik hem vrij normaal (Spotify, Whatsapp, Facebook, Internet, camera, etc.)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Nokia heeft een mooie app gemaakt om NFC tags te beschrijven. Maar deze app is nog niet beschikbaar in de Nederlandse market. Nu heb ik de XAP-file gedownload vanuit de Amerikaanse market en via Skydrive op mijn 920 gezet.
Alleen hoe kan ik het nu installeren?
Alles wat ik vind zegt me dat het niet kan, maar wellicht heeft iemand een briljante oplossing?

• Russel88
Regio en taal wijzigen naar US, herstarten en via de store downloadedn en installeren?

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

FoggyFreek

I'm a llama again!

In het rijtje goed nieuws : Ik heb m'n Lumia 920 na 1,5 week terug en hij is perfect gefixed. Ook deze had proximity sensor defect + stof in FF lens. Nu blijkt dit van de eerdere productiemodellen een veel voorkomend probleem te zijn maar eenvoudig te verhelpen. Tip, breng hem dus even weg en je bent af van die irritaties.
Oh, en ze hebben meteen Portico er even op geflashed :)

-- Altijd blijven prutsen --

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

FoggyFreek

I'm a llama again!

TMPJ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:57:

Nokia heeft wat mij betreft met WP8 en haar Lumia lijn goud in handen. Mijn vriendin (SGS II) zei van de week ook al dat haar volgende telefoon zeker een Lumia gaat worden, heb ik toch iemand overtuigd :+
Eensch! Ik weet zonder al te veel moeite veel mensen te overtuigen van de kracht van wp8 en helemaal met de hulp van Nokia. Lumia is echt het klasse voorbeeld van hoe WP8 zou moeten zijn. Als nou meerdere OEMs dat deden.. (kuch HTC, kuch Samsung, LG en Sony...)

Ik hoop dat we de 'double-digit' gaan aantikken in 2013!

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

Nav de antwoorden op mijn post een paar naar boven heb ik net dan TOCH de 920 gehaald :) Ben hem nu aan het uitpakken en voor de eerste keer aan het aanzetten en het is een vodafone branded toestel. Ik weet niet of de portico update erop staat maar dat ga ik zo bekijken. Adviseren jullie om direct te gaan flashen naar de officiele firmware non branded met portico?

• kruila
Volgens Nokia verbruikt de draadloze oplader in de standby-stand 30 mW, maar ik heb geen idee hoeveel Euri dat op jaarbasis is, weet iemand dat? Of anders geformuleerd heeft het zin om de stekker van de draadloze lazer, als hij niet gebruikt wordt, uit het stopcontact te trekken?

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:22:
Nav de antwoorden op mijn post een paar naar boven heb ik net dan TOCH de 920 gehaald :) Ben hem nu aan het uitpakken en voor de eerste keer aan het aanzetten en het is een vodafone branded toestel. Ik weet niet of de portico update erop staat maar dat ga ik zo bekijken. Adviseren jullie om direct te gaan flashen naar de officiele firmware non branded met portico?
Ik kreeg hem een week of 3 geleden van Vodafone, stond Portico al op.

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
kruila schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:33:
Volgens Nokia verbruikt de draadloze oplader in de standby-stand 30 mW, maar ik heb geen idee hoeveel Euri dat op jaarbasis is, weet iemand dat? Of anders geformuleerd heeft het zin om de stekker van de draadloze lazer, als hij niet gebruikt wordt, uit het stopcontact te trekken?
1000000mw = 1kwh
1kwh kost iets van 22 cent incl. belastingen (E.On)

((0.22/1000000)*30)*24*365 = 0,05782 per jaar als hij constant in stopcontact zit...

[ Voor 6% gewijzigd door robg1984 op 27-02-2013 17:12 . Reden: 1000 verandert in 1000000 ;) (Bedankt Russell88) ]

• Russel88
1 milli watt = 0,000001 kilo watt

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Oops, foutje, dan zou het 0.057816 zijn ;)

• Bunker37
robg1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:10:
Oops, foutje, dan zou het 0.057816 zijn ;)
Simpel ding om te onthouden is dat 1 Watt per jaar ongeveer 2 Euro kost. Dus zet een appartaat een heel jaar lang 24 uur per dag aan dat 1 Watt trekt en het kost je twee Euro. Makkelijk rekenen.

• Bunker37
Na mijn hard reset nog geen freeze gehad en express Bluetooth en Wifi veel gebruikt. Maar het is pas ruim 24 uur geleden en zolang heb ik het eerder ook al vol gehouden. Als er vannacht niets gebeurt, heb ik meer hoop.

Wel ging mijn batterij met 10% per uur omlaag en dat is veel. Uiteindelijk is dat gestopt door de locatie voorziening (GPS) uit te zetten. Steeds meer apps vragen om die functie en als je steeds ja zegt, wordt wellicht die GPS constant geraadpleegd. Hoe het ook is, het viel echt op dat het na het uitzetten van de GPS ineens stopte. Morgen nog eens een testje doen met het aanzetten. Ik begon vanochtend met het deleten van de batterij app, maar dat hielp niet. Ook wifi maakte niet uit. GPS dus wel. Batterij app weer teruggezet en het blijft normaal.

Na de hard reset zie ik wel download staan in de store die een fout code opleveren: 8000ffff. Moet nu dus weer uit gaan zoeken wat dat is en hoe ik dat fix. Want nu staat er 14 in mijn Store Tile.

Ik heb 5 jaar een iPhone gehad (1, 3GS en 4S) en ondanks de freezes ga ik niet meer terug naar de huidige generatie iPhone. WP8 is echt de next gen!

EDIT: Gewoon je vinger op de download error houden en dan kun je de download stoppen en delete de regel vanzelf. Dacht dat ik dat al had gedaan en misschien is dat ook wel zo en zijn er 14 nieuwe voor terug gekomen. Maar ze zijn nu in ieder gevaal weer opgeruimd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bunker37 op 27-02-2013 19:05 ]

• bhorvers
Bunker37 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:01:
Na mijn hard reset nog geen freeze gehad en express Bluetooth en Wifi veel gebruikt. Maar het is pas ruim 24 uur geleden en zolang heb ik het eerder ook al vol gehouden. Als er vannacht niets gebeurt, heb ik meer hoop.

Wel ging mijn batterij met 10% per uur omlaag en dat is veel. Uiteindelijk is dat gestopt door de locatie voorziening (GPS) uit te zetten. Steeds meer apps vragen om die functie en als je steeds ja zegt, wordt wellicht die GPS constant geraadpleegd. Hoe het ook is, het viel echt op dat het na het uitzetten van de GPS ineens stopte. Morgen nog eens een testje doen met het aanzetten. Ik begon vanochtend met het deleten van de batterij app, maar dat hielp niet. Ook wifi maakte niet uit. GPS dus wel. Batterij app weer teruggezet en het blijft normaal.

Na de hard reset zie ik wel download staan in de store die een fout code opleveren: 8000ffff. Moet nu dus weer uit gaan zoeken wat dat is en hoe ik dat fix. Want nu staat er 14 in mijn Store Tile.

Ik heb 5 jaar een iPhone gehad (1, 3GS en 4S) en ondanks de freezes ga ik niet meer terug naar de huidige generatie iPhone. WP8 is echt de next gen!
Hey Bunker, I fully agree on that !

Goed om weer van je te horen, was al erg benieuwd naar je bevindingen. Ik heb nu a drie dagen Wifi uitstaan en geen enkele vastloper whatsoever ... maar jah, dat is voor mij geen werkbare situatie. Kreeg van de KPN al een sms over mijn datalimiet.

Wel vreemd van jouw GPS (locatieservices), die heb ik gewoon aanstaan en als ik naar mijn batterij verloop van vandaag kijk, zie ik gewoon stukjes horizontale lijn. Dat kan overigens ook iets over Battery zeggen natuurlijk. Weet niet hoe accuraat die is ...

Een ding was me niet duidelijk ... kreeg jij nu wel automatisch weer notifications op de Store livetile ? Want die krijg ik nu al heel lang niet meer. Ik las van anderen op dit forum, dat zij daar ook last van hadden. Weet alleen niet de huidige status ...

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
bhorvers schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:09:
[...]

Hey Bunker, I fully agree on that !

Goed om weer van je te horen, was al erg benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb een dagje eerder dan Bunker de factory reset gedaan. Mijn 920 draait sindsdien (maandag 11:00 uur) als een zonnetje. Geen rare vastlopers, crashes of extreem batterijverbruik.

Ik heb met opzet mijn gebruik van het toestel niet aangepast. Een smartphone behoort het gewoon te doen met Bluetooth, Wi-Fi, locatie en data aan. Dat zit er niet voor niets op en als dat niet kan is er dus gewoon iets mis met de telefoon. En even afkloppen, maar het lijkt erop alsof de reset mijn freeze-problemen heeft opgelost.

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat ik heel tof vind (en dit wist ik niet) is dat als ik een app wil kopen, hij in mijn geval zegt:

"Betalen met: T-mobile (xxx bedrag inclusief btw wordt in rekening gebracht op uw telefoonrekening).

Is dit al de standaard tegenwoordig? Kan met er op android niets van herinneren?

Super tof.

Oh en, alles werkt naar behoren, gisteren de 920 yellow binnengekregen (voorgeflashte portico)

• bhorvers
RobinFM schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Ik heb een dagje eerder dan Bunker de factory reset gedaan. Mijn 920 draait sindsdien (maandag 11:00 uur) als een zonnetje. Geen rare vastlopers, crashes of extreem batterijverbruik.

Ik heb met opzet mijn gebruik van het toestel niet aangepast. Een smartphone behoort het gewoon te doen met Bluetooth, Wi-Fi, locatie en data aan. Dat zit er niet voor niets op en als dat niet kan is er dus gewoon iets mis met de telefoon. En even afkloppen, maar het lijkt erop alsof de reset mijn freeze-problemen heeft opgelost.
Klinkt erg goed ... ben bang dat ik ook de fabrieksinstellingen terug moet gaan zetten, als ik jullie verhalen zo lees. Ben wel benieuwd wat die mogelijke update (die binnen nu en twee weken uit moet komen) dan nog gaat fixen ... Zeker als sommige mensen nergens last van hebben.

• Bunker37
Mijn Store Live tile update gewoon net als die van de battery app terwijl die voor de reset was gestopt met updaten. Na het verwijderen van die 14 error coded downloads kreeg ik na een korte tijd weer 14 in mijn Store Tile te zien alleen toen stonden er daadwerkelijk 14 updates klaar. Met name die van Nokia zelf. Waarschijnlijk dat die gisteren niet helemaal goed zijn gegaan en vandaag opnieuw herkend zijn. Nu zijn ze in ieder geval allemaal wel geupdate.
Inmiddels een hele goede Remote Desktop app gevonden dus nu mis ik alleen de Rotation Lock nog. Verder nog een vraag: Als ik aankopen doe (via mijn creditcard) hoef ik niet mijn pincode in te geven. Dat heb ik in het begin wel moeten doen maar ik zou dat graag bij iedere aankoop opnieuw doen om te voorkomen dat bv de kinderen iets kunnen kopen omdat er simpelweg geen vangnet in de vorm van een pincode op zit. Nu heb ik gisteren wel het vinkje bij de Portemonnee gezet maar heb sindsdien geen apps meer gekocht om te proberen. Iemand?

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Russel88 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:37:
Regio en taal wijzigen naar US, herstarten en via de store downloadedn en installeren?
Perfecte oplossing! _/-\o_

• frenk16
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-12-2025
Een tip voor de mensen die hun draadloze oplader 's nachts naast hun bed gebruiken: als de hoogte van hoge tonen die de adapter maakt (als je een goed gehoor hebt) telkens afwisselt, dan moet je kijken of je Lumia wel goed,op de plaat ligt. Ik ging gisteren slapen en toen hoorde ik dat de tonen van de adapter niet constant dezelfde waren. Ik besloot even te gaan kijken bij de oplader en jawel het ledje knipperde dus de Lumia lag er niet goed op.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08-2025
sinds gisteren mijn lumia920
Hoe zie ik of portico er op staat?
En hoe kan ik achterhalen of mijn toestel branded is (KPN)
Ik zie nergens een herkenning van KPN... behalve netwerk natuurlijk :)

• Sanction
  • Niet online
peerke63nl schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:07:sinds gisteren mijn lumia920
Ik trap maar een open deur in: het versie-nummer checken?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:12
peerke63nl schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:07:
sinds gisteren mijn lumia920
En hoe kan ik achterhalen of mijn toestel branded is (KPN)
Ik zie nergens een herkenning van KPN... behalve netwerk natuurlijk :)
Even kijken wat het versienummer is inderdaad. Laatste nummer kun je altijd hier terugvinden: http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history .
Laatste is dus: 8.0.10211.204
Dit nummer kun je checken bij Settings->Info en daar even Advanced drukken. Vervolgens eerste nummer (van OS).

Branding vind je maar op 1 plek terug van alle providers behalve Vodafone, namelijk bij het booten. Als je de telefoon opstart zie je bij een branded telefoon eerst even Nokia. Dan een scherm van je provider (T-Mobile of KPN bv) en daarna het Windows Phone logo. Alleen Vodafone heeft nog een programma toegevoegd wat volgens mij niet meer is dan een informatie-app (zonder verbruiksgegevens oid).

Als je toestel van KPN zelf komt, is de kans groot dat ie wel branded is (maar op het bootscherm na is er dus niets anders). Heeft weinig effect op de werking van je systeem, maar voordeel is volgens mij wel dat die dingen met de laatste versie geleverd worden en uit een nieuwere batch lijken te komen. Idem met T-Mobile.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• peerke63
@sanction: dat had ik ook al wel bedacht maar wist niet waar ik laatste versienummer op inet moest zoeken... heowel google later wel hielp natuurlijk.

@Martinspire. Hartelijke dank voor uitgebreide reactie. Geen branding van KPN dan :) en wél Portico er op :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
(jarig!)
Is het bij de Lumia 920 eigenlijk nodig om een hoesje te gebruiken? En zo ja waar kun je die kopen? Ik was toevallig gisteren bij de MediaMarkt (Utrecht HC) maar daar hadden ze nog geen 920 hoesjes :/.

~ Mijn prog blog!

• peerke63
Mmmm... eerste vastloper mogen ervaren vannacht :(

• michaeltjeh1
roy-t schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:04:
Is het bij de Lumia 920 eigenlijk nodig om een hoesje te gebruiken? En zo ja waar kun je die kopen? Ik was toevallig gisteren bij de MediaMarkt (Utrecht HC) maar daar hadden ze nog geen 920 hoesjes :/.
Coolblue! :) De nokia case bevalt erg goed C-1043 heet ie geloof ik :).

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Martinspire schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:24:
[...]

Even kijken wat het versienummer is inderdaad. Laatste nummer kun je altijd hier terugvinden: http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history .
Laatste is dus: 8.0.10211.204
Dit nummer kun je checken bij Settings->Info en daar even Advanced drukken. Vervolgens eerste nummer (van OS).

Branding vind je maar op 1 plek terug van alle providers behalve Vodafone, namelijk bij het booten. Als je de telefoon opstart zie je bij een branded telefoon eerst even Nokia. Dan een scherm van je provider (T-Mobile of KPN bv) en daarna het Windows Phone logo. Alleen Vodafone heeft nog een programma toegevoegd wat volgens mij niet meer is dan een informatie-app (zonder verbruiksgegevens oid).

Als je toestel van KPN zelf komt, is de kans groot dat ie wel branded is (maar op het bootscherm na is er dus niets anders). Heeft weinig effect op de werking van je systeem, maar voordeel is volgens mij wel dat die dingen met de laatste versie geleverd worden en uit een nieuwere batch lijken te komen. Idem met T-Mobile.
BIj KPN ook geen bootlogo....

• Ladykiller007
Tweakers...

Vandaag ga ik m'n Lumia halen bij KPN...is het handig om het toestel de eerste keer een een reset te geven?
En de batterij eerst ontladen, daarna vol opladen en weer helemaal laten leeglopen?

Thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:49:
Is er ook een mogelijkheid om het alarmgeluid van de agenda te wijzigen voor iets anders dan een piepje. Een mp3 zou ideaal zijn. Nu mis ik vaak een afspraak omdat ik het geluid niet hoor.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Of is er misschien een app die het probleem oplost?

• kruila
Ladykiller007 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:24:
Tweakers...

Vandaag ga ik m'n Lumia halen bij KPN...is het handig om het toestel de eerste keer een een reset te geven?
En de batterij eerst ontladen, daarna vol opladen en weer helemaal laten leeglopen?

Thnx
reset niet nodig, en batterij helemaal ontladen is schadelijk voor dit soort batterijen

• Ladykiller007
kruila schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:03:
[...]

reset niet nodig, en batterij helemaal ontladen is schadelijk voor dit soort batterijen
Oki.... Hmm duidelijk... Dus gewoon helemaal vol laden en dan als ie bijna leeg is weer vol opladen

• kruila
Ladykiller007 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:08:
[...]

Oki.... Hmm duidelijk... Dus gewoon helemaal vol laden en dan als ie bijna leeg is weer vol opladen
correct

• Ladykiller007

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
(jarig!)
michaeltjeh1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:17:
[...]

Coolblue! :) De nokia case bevalt erg goed C-1043 heet ie geloof ik :).
Deze YouTube: Test protection CC1043 Nokia Lumia 920 grise, cyan et noire ? Maar die beschermt het beeldscherm juist niet. Of is dat guerilla glas echt zo goed?

~ Mijn prog blog!

• Russel88
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:43:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Of is er misschien een app die het probleem oplost?
Dat is volgens mij niet mogelijk.
Ik toon m'n afspraken gewoon in m'n lockscreen.

• TMPJ
  • Laatst online: 06:38
Ik ben op zoek naar een app als Wifi Analyzer op Android, met name de functie van het laten zien welk netwerk op welk kanaal zit. Echter heb ik tot op heden niet iets gevonden wat er op lijkt, weet iemand wat?

• michaeltjeh1
roy-t schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Deze YouTube: Test protection CC1043 Nokia Lumia 920 grise, cyan et noire ? Maar die beschermt het beeldscherm juist niet. Of is dat guerilla glas echt zo goed?
Screenprotector erop plakken? :)
Pagina: 1 ... 57 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;