[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.306 views

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
autje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:37:
[...]

Helaas, niet mogelijk. Eén van de weinige dingen waarvan ik denk: WTF?
Inderdaad. :{

We zijn niet de enigen: http://windowsphone.userv...d-media-volume-separately

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zal ook even mijn mening geven over dit toestel.

In principe sta ik er zo in: iOS was altijd het beste (alle iPhones tot en met 5 gehad) dat je kon hebben totdat het na jaren en jaren zonder significante veranderingen ontiegelijk saai werd, vooral het statische homescreen. Sindsdien regelmatig een Android toestel gehad (Galaxy S2, Galaxy Nexus en Galaxy S3) en zelfs nog wat Windows Phones gehad (HTC Trophy, HTC Titan, Lumia 800 en Lumia 900). Uiteindelijk tot de conclusief gekomen dat Android veruit het beste mobiele OS is zolang het op high-end hardware draait. Echter zelfs Android begint ondanks zijn enorme tweak-mogelijkheden af en toe te vervelen en daardoor komt Windows Phone soms weer om de hoek kijken.

Windows Phone en dus ook de Lumia 920 lijkt qua soepelheid het meest op iOS. Veel grafische effecten bij overgangen van apps e.d. waardoor de soepelheid nog eens extra wordt benadrukt of eigenlijk gesimuleerd. Wat mijn inziens jammer is aan Windows Phone, is dat alle apps er bijna exact hetzelfde uitzien, dit is ook een probleem in Windows 8. Alles met blokjes en naar rechts scrollen, veel te grote titelbalken bovenaan die een kwart van de schermruimte innemen. Ook hebben veel apps caching-problemen waardoor ze vaak content opnieuw moeten/wilen ophalen wat je op een iPhone niet ziet, daar is alles wat je al eens eerder hebt binnengehaald (tweets, facebook timeline, nieuwsberichten) nog aanwezig en wordt alleen nieuwe content binnengehaald of ververst. In Windows Phone 7 wordt alles telkens opnieuw binnengehaald wat langere laadtijden betekent en in Windows Phone 8 is dit aanzienlijk minder, maar nog steeds aanwezig.

Dan even heel specifiek over de Lumia 920 en niet zo zeer over Windows Phone:

Het toestel is voor huidige maatstafen anno 2013 echt abnormaal dik en zwaar (186 gram). Of dat een probleem voor je is, hangt af van persoonlijke smaak. Als je van een iPhone 5 (112 gram) afkomt, is dit een serieus verschil waar je enkele dagen aan zult moeten wennen. Het gewicht wen je uiteindelijk zeker aan, echter de dikte van het toestel blijft gedurende langere tijd een nadeel, afhankelijk van hoe groot je handen zijn. Zeker als je je iPhone 5 nog hebt en deze na een week Lumia 920 gebruik er weer eens bijpakt, zul je deze meer waarderen dan je ooit gedaan hebt vanwege het fijne lichte gewicht en dunne behuizing. Desalniettemin voelt de Lumia 920 mede dankzij het gewicht en de dikte wel erg solide en serieus aan. De bouwkwaliteit is ronduit goed en doet niet onder voor de iPhone.

Het retina display van de iPhone was altijd erg indrukwekkend, maar o.a. het scherm van de Lumia 920 doet er niet voor onder qua scherpte, resolutie en ppi. Wel is het bijzonder jammer dat het Lumia 920 geen oled scherm is en zwart is dan ook niet echt zwart. Totaal niet eigenlijk. Nu heeft de iPhone 5 dat ook niet, maar bijvoorbeeld veel Samsung Android toestellen wel en ook de Lumia 800 had een indrukwekkend zwarte kleur.

Ik ben zelf momenteel in twijfel over of ik mijn iPhone 5 houd, de Lumia 920 een echte kans geef of toch weer voor een Android toestel ga, bijvoorbeeld de Nexus 4 of de Sony Xperia Z.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 13-02-2013 22:27 ]

• Beanie
  • Laatst online: 16-05-2023
Als voormalig WP7 en nu WP8 gebruiker vind ik de grote titelbalken nog niet eens zo storend. Wat eerder storend is zijn een aantal zeer voor de hand liggende dingen die er gewoon nog steeds niet inzitten. Gescheiden volume aanpassing is er 1, notificatieoverzicht en het snel aan en uit kunnen zetten van bv. WiFi zoals Android dat heeft. Relatief kleine dingen die nu gewoonweg irriteren.

Over de 920; Vind toch eerder het formaat wennen dan het gewicht. Juist het gewicht geeft het een kwaliteitsgevoel naar mijn idee. Het formaat is eerder irritant en dan vooral in combinatie met de vormgeving, de scherpe hoeken kunnen best oncomfortabel worden. En er zou eventueel een paar mm van de dikte af mogen, maar echt belangrijk is het niet.

Apart dat je OLED prefereert over een (goed) LCD scherm. Was aanvankelijk ook diezelfde mening toebedeeld, maar nu ik af en toe eens switch van de LCD van de 920 naar een AMOLED scherm dan is die over gesatureerde look van AMOLED wel een beetje te. Al hangt dit wel af van welk OS je erop draait, maar dan nog is de kleurechtheid het net niet. De diepe zwart waarden daarentegen zijn wel weer erg mooi, dat mis ik wel tussen een 800 en de 920. Al valt het bij de 920 ook weer niet zo verschrikkelijk op voor een LCD scherm.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10
Ben het met jou op heel veel punten mee eens. Tenminste na x aantal uren meegespeeld te hebben. Alleen vind ik op dit moment android het meest onpraktische OS. (die nu tegenwoordig zijn) Dat is de reden waarom ik de samsung S2 en S3 heel snel eruit heb gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 13-02-2013 22:36 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:39
@joblamie, wat is precies de reden dat je nog aan het twijfelen bent welke je blijft/gaat gebruiken? Wat mis je of wat ligt je niet? Je hebt het in je stuk vooral over de buitenkant van het toestel, maar geeft niet echt aan wat er nou precies mis is. Of heb je hem maar tijdelijk?

Ben er wel benieuwd naar namelijk (ondanks dat ik de 920 al wel heb). We zijn tenslotte in het 920 topic, dus als er dingen zijn waar je mee zit, kunnen we misschien hulp of alternatieven bieden.

Overigens vind ik gescheiden volume nog niet zo'n heel groot probleem. Lastiger is eerder hoe je zo'n gescheiden volume gaat implementeren. Wanneer stel je bv met de hardwaretoetsen het volume van het belvolume in en wanneer van de overige geluiden. Dat is denk ik ook waarom het er (nog) niet in zit: het is niet logisch. Dat is 1 van de pijlers (imo) van het systeem. Je hoeft niet veel na te denken over wat de interface nou eigenlijk betekend. Iets wat ik ook merk als mijn moeder bezig is. Die komt van een oude Android en heeft nog wel eens de neiging om moeilijker te denken dan het uiteindelijk is.

Wat mogelijk nog wel toegevoegd gaat worden zijn profielen. Ik hoop dat ze daar echt iets moois van gaan maken zodat je ook op GPS locatie een ander profiel kunt krijgen waarmee je geluid bv op het werk zachter is en je Bluetooth aan gaat als je het huis uit gaat. Verder kan NFC nog wel wat gebruiksgemak krijgen door niet overal toestemming voor te vragen (waarom moet je in godsnaam toestemming geven tot het opladen van een telefoon bij die Nokia standaard 8)7 ). Iets dergelijks kan prima naast de huidige weergave van ring+vibrate/vibrate staan.

Omdat ze het hele systeem opnieuw hebben opgebouwd zitten er nog wel wat meer dingen niet in, maar ik verwacht nog wel een update ergens rond mei. Of in ieder geval nog wel een extra patch voordat de grote uit Q3/Q4 uitbrengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2013 22:58 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
pinokkia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:52:
[...]

Ik zal op zeer korte termijn mijn bevindingen iPhone 4S VS nokia Lumia 920. Alleen ben ik geen "echte" tweaker meer. Dus mijn persoonlijke bevindingen zullen gebaseerd zijn op gebruiksgemak, kwaliteit etc. (geen "moeilijke" dingen zoals benchmark, andere firmware erop zetten en illegale dingen uitspoken zoals certificaten aanmaken die ik toen voor mijn nokia 6110 navigator, 5800 Xpress Music etc nodig had)

zal wel een waarschuwing door een moderator hiervoor krijgen voor het woordje **legaal :+
Zijn we daarin in iedergeval compleet gelijk! 8)7

DaveD

• joblamie
  • Niet online
De Lumia 920 heb ik niet tijdelijk, maar mijn iPhone 5 houd ik nog even totdat mijn keuze definitief is. Ik heb weken getwijfeld tussen de HTC 8X en de Lumia 920. Het is uiteindelijk de 8X niet geworden vanwege het ontbreken van Nokia Drive, de niet zo boeiende camera en een discutabele bouwkwaliteit.

Kort gezegd mis ik in de Lumia 920 een fatsoenlijke Facebook app, een officiële Instagram app, compactheid en pikzwart zwart. De eerste 2 zullen op termijn opgelost worden, de laatste 2 zullen niet veranderen natuurlijk.

Wat mij tegenhoudt om niet direct terug te gaan naar iPhone of Android: Windows Phone 8 in het algemeen (ondanks zijn nadelen ook vernieuwend en gewoon eens wat anders), de indrukwekkende camera van de Lumia 920 (vooral avond foto's erg indrukwekkend) en het erg fijne Nokia Drive (absurd snelle gps fix, fijne software en gratis kaarten).

[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 13-02-2013 23:11 ]

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ikvind de facebook app echt sneller en gewoon fijner dan die op mijn Android of ben ik de enige?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik gebruik om eerlijk te zijn bijna alleen maar de ingebouwde facebook,werkt voor mij goed genoeg :) is snel en duidelijk

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• pinokkia
Ik heb een vraag aan alle bezitters van de Nokia Lumia 920. Kan je die vervelende irritante gevoel/tik /geluid uitschakelen? Die voel/hoor je als je het menu doorloopt.

Ik heb het nergens kunnen vinden. Ben onderhand een uur aan het zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 13-02-2013 23:58 ]

• Sanction
  • Niet online
Daar ben ik juist naar op zoek. :P

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Het is grappig dat iedereen het formaat/gewicht anders ervaart. Als ik de iPhone5 van een collega op pak, is het net alsof ik een speelgoed telefoon pak, zo licht is dat ding. En dun, ik moet heel erg mijn best doen om hem niet uit mijn handen te laten vallen. Ik zou die telefoon niet met gerust hart in mijn broekzak durven stoppen. Dat heb ik totaal niet met de L920.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Martinspire
  • Laatst online: 16:39
pinokkia schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:52:
Ik heb een vraag aan alle bezitters van de Nokia Lumia 920. Kan je die vervelende irritante gevoel/tik /geluid uitschakelen? Die voel/hoor je als je het menu doorloopt.

Ik heb het nergens kunnen vinden. Ben onderhand een uur aan het zoeken.
Settings -> Beltonen & Geluid

Onderaan, optie "toetsen indrukken" uitvinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 14-02-2013 00:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• pinokkia
Martinspire schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:37:
[...]

Settings -> Beltonen & Geluid

Onderaan, optie "toetsen indrukken" uitvinken.
Staat al uit. De menu en terugtoets (het pijltje) heeft nog steeds irritant geluid/ :(

Verwijderd

pinokkia schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:11:
[...]

Staat al uit. De menu en terugtoets (het pijltje) heeft nog steeds irritant geluid/ :(
Ja, dit wil ik ook eens weten! Zelfs als alles uitstaat heeft dat terugtoets een tril gevoel. Ook whatsapp trilt als je hem opent en er berichten binnen gekomen zijn, terwijl al het geluid op stil staat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 02:35 ]

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ongelofeloos ... Gisteren mijn Lumia om 22:00 uur van het Infuus gehaald, hij was namelijk vol ...
... vanmorgen om 6:00 uur nog HONDERD (100) % batterij over ...

Wifi en blauwtand waren actief en de Portico heb ik nog niet. Maar dit vind ik wel netjes ...
... Oh ja, gisteren om 22:00 uur heb ik de telefoon wel nog even handmatig opnieuw opgestart.

Edit ...

Vanmorgen viel mij op dat de ringtone van mijn Lumia niet meer via de carkit wordt afgespeeld. Ik rij Volvo en ik hoor nu een Volvo ringtone (kan niet de gsm ringtone selecteren) en tevens de Lumia ringtone. Dit was voorheen met mijn aaifoon niet het geval.

Een ander punt is de voorkeurs audio setting. Die zet ik altijd op POP, maar regelmatig gaat hij terug naar de default instelling ... is dat wellicht na een soft reset of handmatige herstart ?

Batterij is nu 96% ... met blauwtand en wifi aan. Het is 7:38 ...

[ Voor 43% gewijzigd door bhorvers op 14-02-2013 07:38 ]

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12-2025

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Afgelopen dinsdag heb ik mn telefoon weer terug gehad van nokia repair(probleem dat de telefoon vastloopt in de nacht).

Kijk ik naar dat formulier hebben ze alleen de firmware opnieuw er op gezet, had er al m'n twijfels bij en afgelopen nacht is mn foon weer vastgelopen :/

Heb nu maar een complaint gestuurd naar nokia... ben benieuwd

• joblamie
  • Niet online
razmir schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:46:
Afgelopen dinsdag heb ik mn telefoon weer terug gehad van nokia repair(probleem dat de telefoon vastloopt in de nacht).

Kijk ik naar dat formulier hebben ze alleen de firmware opnieuw er op gezet, had er al m'n twijfels bij en afgelopen nacht is mn foon weer vastgelopen :/

Dat snap ik nooit aan telefoonfabrikanten (behalve Apple dan, die hebben het prima geregeld). Waarom de moeite nemen überhaupt te repareren en niet gewoon toestel omruilen voor een nieuwe? Nu krijgen ze een complaint van jou, moeten ze hem wéér innemen, gaan ze er wéér naar kijken, etc. etc. Kost toch uiteindelijk net zoveel geld?
joblamie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:
[...] Ook hebben veel apps caching-problemen waardoor ze vaak content opnieuw moeten/wilen ophalen wat je op een iPhone niet ziet, daar is alles wat je al eens eerder hebt binnengehaald (tweets, facebook timeline, nieuwsberichten) nog aanwezig en wordt alleen nieuwe content binnengehaald of ververst. In Windows Phone 7 wordt alles telkens opnieuw binnengehaald wat langere laadtijden betekent en in Windows Phone 8 is dit aanzienlijk minder, maar nog steeds aanwezig.
[...]
Uitermate vervelend ja. En het probleem ligt niet eens bij het OS. Zo heb ik zelf een applicatie geschreven tijdens mijn stage die wel netjes alles uit de cache haalde en dat was al eind 2010 (dacht ik) voordat je een lokale database op je telefoon kon zetten (dus moest nog met XML files in de isolated storage aan de slag). Sindsdien is het dus alleen maar makkelijker geworden.
Overigens de NOS app op WP7 cachet dus wel. Dat is ook goed te merken. Waar de nu.nl app na het opstarten nog doodleuk 5s vast hangt op mijn Trophy is de NOS app na 500ms al klaar.
Sowieso is de NOS app een mooi voorbeeld van hoe je nieuwsapps moet maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 14-02-2013 10:16 ]

• Diddiii
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-06-2020
razmir schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:46:

Ik ben ook van plan hem terug te sturen voor herstelling. Hoe lang ben je je telefoon ongeveer kwijt geweest?

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Diddiii schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:35:
[...]

Ik ben ook van plan hem terug te sturen voor herstelling. Hoe lang ben je je telefoon ongeveer kwijt geweest?
Ik ben m ongeveer een week kwijt geweest.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Sanction schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:23:
Over volume gesproken; is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de ringtone onafhankelijk van de media aan te passen? Speel wel eens een spelletje en dan zet ik hem wat lager, maar als ik het vergeet terug te zetten hoor ik de telefoon nauwelijks meer.
Niet mogelijk. :(

Xbox Live: Miesjh NL

• Diddiii
razmir schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:36:
[...]

Ik ben m ongeveer een week kwijt geweest.
Oh, dat valt goed mee. Gewoon via nokia care service (zelf probleem beschrijven op hun website en dan opsturen), of via je eigen verkooppunt?

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
ik wou trouwens nog even meedelen dat hoe langer ik mijn Lumia 920 heb, hoe verliefder ik wordt O+

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
@mull3r en dat op Valentijnsdag!! :+ Hoop snel je gevoel te kunnen delen....maar ja dat hangt weer af van Nokia en CB !!!

Have fun!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Diddiii schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:17:
[...]

Oh, dat valt goed mee. Gewoon via nokia care service (zelf probleem beschrijven op hun website en dan opsturen), of via je eigen verkooppunt?
Je kan hem via de site ter reparatie aanbieden, vervolgens kan je een afspraak met UPS maken dat je ze telefoon ophalen. Dat is verder prima geregeld :)

• Diddiii
razmir schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:
[...]

Je kan hem via de site ter reparatie aanbieden, vervolgens kan je een afspraak met UPS maken dat je ze telefoon ophalen. Dat is verder prima geregeld :)
Ook als je particulier bent en geen BTW nummer hebt (had ergens gelezen dat het dan niet lukt)?
merci voor de info!

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Diddiii schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Ook als je particulier bent en geen BTW nummer hebt (had ergens gelezen dat het dan niet lukt)?
merci voor de info!
Jep! Heb de telefoon zelf ook particulier besteld.

• pinokkia
Na gisteren leuk een paar uur meegespeeld te hebben. Gaat dat kreng (nokia lumia 920 yellow van kpn) niet meer aan na het opladen. :( Vandaag rond 12.00 uur van de normale lader afgehaald.Meer mensen hier last van? Deze gaat mooi retour en krijg morgen al een nieuwe van kpn. :)

[ Voor 17% gewijzigd door pinokkia op 14-02-2013 14:30 ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

EraZor

Don't mention the war

pinokkia schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:28:
Na gisteren leuk een paar uur meegespeeld te hebben. Gaat dat kreng (nokia lumia 920 yellow van kpn) niet meer aan na het opladen. :( Vandaag rond 12.00 uur van de normale lader afgehaald.Meer mensen hier last van? Deze gaat mooi retour en krijg morgen al een nieuwe van kpn. :)
Hard / Soft reset geprobeerd?

Verwijderd

Jep dit krijg ik ook elke keer als de batterij helemaal op is en ik hem aan de lader zet. Hou de volume toets naar beneden ingedrukt samen met de powerknop, als het goed is doet ie een softreset en start ie wel op. Heel vaag allemaal. Ik ben elke keer bang dat mijn batterij helemaal leeg raakt, want de vorige keer kreeg ik hem na 30 keer softreset pas weer aan

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
Ja ik heb toch nog kunnen bestellen en vandaag binnen gekregen via mobielbereikbaar.nl

Dezelfde kleur ook overigens. Voelt erg fijn aan, het was de laatste die ze hadden, ik wilde eigenlijk geel, maar dat komt nog wel een keertje.

Tevens is de Lumia 920 vanochtend binnengekomen, tot nu toe mee kunnen spelen, erg fijn toestel zeg!

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Grappig, ik heb dus online een complaint gestuurd(blijkt dus een europese divisie te zijn) en via twitter(nokia nederland).

Bij de europese kreeg ik alleen de reactie dat ik hem maar nog een keer moest opsturen en dat er zeer kundige collega's naar gaan kijken(verder geen toezegging etc.). Dan verzijl je weer in zo'n wel nee discussie dus eigenlijk niet meer gereageerd.

Uiteindelijk kreeg ik van nokia nederland een tweet dat ze me zouden mailen, ik heb toen per mail mn probleem uitgelegd. Ze gaan nu dus een pre alert sturen naar de reparateur dat ze sowieso het toestel gaan swappen. Dus denk dat ik m maandag laat ophalen, hopelijk heb ik dan voor vrijdag een nieuwe!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Ik heb maandag te horen gekregen dat ik van Nokia Online Repair een nieuw toestel zou krijgen (Wit). Hij is echter nog niet verschenen, ik hoop dat hij vandaag nog komt.

Heeft de telefoon eigenlijk de mogelijkheid om vroeger gedownloade spelletjes terug te zetten? Ik had bijvoorbeeld Where is my Water gratis gekregen, of zou ik die deze keer moeten kopen?

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
hahahi20 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:54:
Ik heb maandag te horen gekregen dat ik van Nokia Online Repair een nieuw toestel zou krijgen (Wit). Hij is echter nog niet verschenen, ik hoop dat hij vandaag nog komt.

Heeft de telefoon eigenlijk de mogelijkheid om vroeger gedownloade spelletjes terug te zetten? Ik had bijvoorbeeld Where is my Water gratis gekregen, of zou ik die deze keer moeten kopen?
Als je inlogt met je ID op windowsphone.nl dan staan daar je eerdere aankopen. Volgens mij kun je die wel herinstalleren... Maar weet ik niet zeker...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Sanction
  • Niet online
Onder het kopje 'aankoopgeschiedenis'.

Verwijderd

Heeft iemand een lumia al binnen gedaan bij Nokia online repair voor de black screen bug?

• pinokkia
EraZor schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Hard / Soft reset geprobeerd?
Ook al x aantal gedaan. Heeft niet geholpen. Krijg morgen de nieuwe al geleverd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 14-02-2013 20:00 ]

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
Nokia CC-1043 Cyan.
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/IMAG0209_zps714d9b98.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/IMAG0208_zps49dc41b0.jpg
Zeer mooie kleur al zeg ik 't zelf.
Gekocht bij 2_buy_a UK via eBay voor ong. 15 Euro. 9 Februari besteld, vandaag in huis.
Zodra de Genuine Nokia Lumia 920 Cyan Battery Cover Assembley - 02503J3 te koop is ga ik 'm aanschaffen.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik heb heel Google afgezocht om te kunnen zien wanneer de Portice update uitkomt van de 000-NL versie.. Word er niet echt wijzer van..

Ik heb verder geen enkel probleem onder vonden met de 920. Vind het eigenlijk nog beter/fijner dan mijn iphone 5.
Draadloze gele lader werkt ook prima! Heb er maar 8 werkdagen op hoeven wachten gelukkig.

Weet iemand van hier misschien wanneer de Portico update ongeveer beschikbaar zal zijn in NL??

[ Voor 9% gewijzigd door 038Robijno op 14-02-2013 22:45 ]

038Robijno schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:41:
Ik heb heel Google afgezocht om te kunnen zien wanneer de Portice update uitkomt van de 000-NL versie.. Word er niet echt wijzer van..

Ik heb verder geen enkel probleem onder vonden met de 920. Vind het eigenlijk nog beter/fijner dan mijn iphone 5.
Draadloze gele lader werkt ook prima! Heb er maar 8 werkdagen op hoeven wachten gelukkig.

Weet iemand van hier misschien wanneer de Portico update ongeveer beschikbaar zal zijn in NL??
Ik heb geen idee.. Was het wachten ook zat en heb hem uiteindelijk maar zelf geflashed. Zijn wel geruchten dat hij deze maand gepushed wordt.

• 038Robijno
Ja.. Ik heb veel telefoons gehad. De galaxy s2,s3 de note en note 2 en de galaxy nexus. Daar draaide ik ook andere rom's op.
Maar durf het niet aan om met de nokia te gaan flashen.. Is totaal nieuw voor mij een Windows phone.

Baal wel idd dat hij slechte foto's maakt in een goede licht omgeving en dat de batterij het nog geen 8 uur volhoud met de radio aan.

Daarom hoop ik zo snel mogelijk de Portico te mogen ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door 038Robijno op 14-02-2013 22:54 ]

038Robijno schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:52:
Ja.. Ik heb veel telefoons gehad. De galaxy s2,s3 de note en note 2 en de galaxy nexus. Daar draaide ik ook andere rom's op.
Maar durf het niet aan om met de nokia te gaan flashen.. Is totaal nieuw voor mij een Windows phone.

Baal wel idd dat hij slechte foto's maakt in een goede licht omgeving en dat de batterij het nog geen 8 uur volhoud met de radio aan.

Daarom hoop ik zo snel mogelijk de Portico te mogen ontvangen.
Ik flashde geen andere rom (of custom rom), het is op de manier hoe Nokia het ook doet bij hun service centers.

• 038Robijno
Is het makkelijker dan een andere rom te flashen??

• dr_dreey
@Robijno
Flashen:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Stelt niet veel voor, zelf m'n 920 uit Dld ook via deze guide naar orginele NL firmware inclusief Portico geflashed .

• 038Robijno
dr_dreey schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:05:
@Robijno
Flashen:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Stelt niet veel voor, zelf m'n 920 uit Dld ook via deze guide naar orginele NL firmware inclusief Portico geflashed .
Thnx!!

Verder kun je wel alle updates ontvangen van Nokia?
En merk je zelf veel verschil in batterij verbruik en de verbetering van de camera dan?
038Robijno schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:07:
[...]

Thnx!!

Verder kun je wel alle updates ontvangen van Nokia?
En merk je zelf veel verschil in batterij verbruik en de verbetering van de camera dan?
Let er heel goed op welke versie je flashed!! Je hebt lijkt mij een unlocked l920 en ik zou ook (heb ik zelf ook gedaan) een unlocked versie flashen. Lees deze topic goed door zodat je weet wat je aan het doen bent/

Deze is als het goed is unlocked (deze is voor de witte natuurlijk).

059R018: RM-821 VAR EU NL CV WHITE

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 14-02-2013 23:13 ]

• dr_dreey
Jup, alles werkt naar behoren.
Cam is goed bij daglicht, batterij is stabieler.
Lees anders ff de ge-update review op Tweakers.
reviews: Nokia Lumia 920: tussen innovatie en perfectie
Of zeer goede gebruikers review van Zonoskar
productreview: Nokia Lumia 920 Rood review door zonoskar

[ Voor 10% gewijzigd door dr_dreey op 14-02-2013 23:14 ]

• 038Robijno
Thnx allen voor de hulp.. Ga het ff uitpluizen!!

• dr_dreey
@Robijno
Deze moet je hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/navifirm_zpsa33f6ad0.jpg
CV = Country Variant.
1249 is inclusief portico update.
Juiste kleur kiezen...

[ Voor 9% gewijzigd door dr_dreey op 14-02-2013 23:23 ]

• 038Robijno
dr_dreey schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:22:
@Robijno
Deze moet je hebben.

[afbeelding]
CV = Country Variant.
1249 is inclusief portico update.
Juiste kleur kiezen...
Toppie!!! _/-\o_

• dr_dreey
Graag gedaan, succes.
Wel ff laten weten of het gelukt is he.
PS: Flashen is op eigen risico en er gaan verhalen rond dat de garantie vervalt als je zelf flashed...

• Insert12
  • Laatst online: 17:54
dr_dreey schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:25:
Nokia CC-1043 Cyan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekocht bij 2_buy_a UK via eBay voor ong. 15 Euro. 9 Februari besteld, vandaag in huis.
Zodra de Genuine Nokia Lumia 920 Cyan Battery Cover Assembley - 02503J3 te koop is ga ik 'm aanschaffen.
Lijkt het zo of zitten de knoppen aan de zijkant wel heel erg ver naar binnen?

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:20:
[...]

Jep dit krijg ik ook elke keer als de batterij helemaal op is en ik hem aan de lader zet. Hou de volume toets naar beneden ingedrukt samen met de powerknop, als het goed is doet ie een softreset en start ie wel op. Heel vaag allemaal. Ik ben elke keer bang dat mijn batterij helemaal leeg raakt, want de vorige keer kreeg ik hem na 30 keer softreset pas weer aan
Ik heb dus sinds eergisteren (toen ik dit ook al poste) hier ook last van. Ik haal hem net van de draadloze lader (batterij zat op 10%) en krijg hem nu dus niet meer aan. Als ik nu kon achterhalen waar het door kwam kan ik dat voorkomen. Ik wil hem echt niet kwijt voor een week of meer maar goed, betwijfel ten zeerste dat dat uberhaupt iets gaat opleveren (aangezien ze vaak toch gewoon een hard reset uitvoeren en weer terug sturen).

• pinokkia
Nu breekt bij de klomp. Mijn nokia L920 gaat na 2 minuten toch aan. (volume knop naar beneden en aan/uit knop). Alleen wordt mijn nieuwe nokia L920 yellow tussen 9:30 uur en 21:30 uur geleverd. Zal ik de nieuwe of toch de oude retour sturen? Ik denk dat de oude dit probleem vaker krijg. Hoop op jullie advies te krijgen.

• Popmart1970
Zou m wisselen...je kan beter geen risico nemen!!!
Als je m toch houdt en er gebeurt later wat
mee,kunnen ze je niet voor de voeten gooien dat je toen half februari 2013 je toestel hebt gehouden ipv omgeruild!!

• pinokkia
Popmart1970 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 01:19:
Zou m wisselen...je kan beter geen risico nemen!!!
Als je m toch houdt en er gebeurt later wat
mee,kunnen ze je niet voor de voeten gooien dat je toen half februari 2013 je toestel hebt gehouden ipv omgeruild!!
Kpn medewerker heeft deze aangemeld als DOA. Ik moet nml de mail uitprinten die van hun heb gekregen. Kom ik nu dan niet in de problemen, want nu gaat het toestel wel iedere keer goed aan en uit. (tot nu toe)

• dr_dreey
@Slarno.
Knoppen zitten idd wel verder naar binnen maar steken nog wel iets uit. Ik vind het niet hinderlijk. Tevens heb ik de cover besteld om te kijken hoe cyan kleur is. Als de orginele battery cover in cyan leverbaar is bestel ik die.

• Popmart1970
@Pinokkia neem evt ff contact op met kpn...uitleggen dat de soft reset pas na de 30e keer ofzo werkte,en dat je de phone niet meer vertrouwd....en toch wil omwisselen!!!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Je garantie vervalt NIET als je hem zelf flashed.

Ik had die van mij geflashed en ik krijg gewoon een nieuwe (kapotte simkaart reader).

Alleen in het geval van zware fysieke schade en in het geval van waterschade word de garantie ingetrokken. Dat vertelde de man van de Nokia Care mij aan de telefoon.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
hahahi20 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:05:
Je garantie vervalt NIET als je hem zelf flashed.

Ik had die van mij geflashed en ik krijg gewoon een nieuwe (kapotte simkaart reader).

Alleen in het geval van zware fysieke schade en in het geval van waterschade word de garantie ingetrokken. Dat vertelde de man van de Nokia Care mij aan de telefoon.
Dan toch maar eens flashen proberen... Hopelijk dat de batterij prestaties wat beter worden!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Even een vraagje aan mede L920 gebruikers. Ik heb mijn gele L920 nu bijna een week. Nu begint de ?laklaag? o.i.d. af te bladderen vlak boven het Nokia logo :/ Heeft iemand anders ook zoiets?

Verwijderd

oxigan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:14:
[...]
Ik heb dus sinds eergisteren (toen ik dit ook al poste) hier ook last van. Ik haal hem net van de draadloze lader (batterij zat op 10%) en krijg hem nu dus niet meer aan. Als ik nu kon achterhalen waar het door kwam kan ik dat voorkomen. Ik wil hem echt niet kwijt voor een week of meer maar goed, betwijfel ten zeerste dat dat uberhaupt iets gaat opleveren (aangezien ze vaak toch gewoon een hard reset uitvoeren en weer terug sturen).
Leg hem dan ook nog eerst even een halfuurtje aan de bedrade Nokia oplader en probeer hem dan op te starten of zelfs een softwareset te doen.
Het kan zijn dat je telefoon niet heeft goed heeft gepaired met de draadloze oplader en daarom verder leeg gelopen is ipv opgeladen.
Als de telefoon echt helemaal leeg is en helemaal uitgevallen dan kan het best zijn dat het draadloze opladen niet meer goed werkt

Verwijderd

mkrijt schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:35:
Even een vraagje aan mede L920 gebruikers. Ik heb mijn gele L920 nu bijna een week. Nu begint de ?laklaag? o.i.d. af te bladderen vlak boven het Nokia logo :/ Heeft iemand anders ook zoiets?
Ongeacht of iemand anders ook zoiets zou hebben zou ik meteen ermee terug gaan of de telefoon laten terughalen.
Een afbladderende laklaag hoort gewoon niet op een nieuw toestel.

Heb je het toestel wel van een reguliere grote telecom leverancier (Ik stel me bij zo'n bericht over afbladderende lak zo iemand voor die witte en zwarte toestellen aan het geelspuiten is om er meer geld voor te vangen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 14:09 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Als bij jou het geel afbladdert heb je waarschijnlijk geen echte gele gekregen, want het plastic, sorry, polycarbonaat is door en door gekleurd. Of bedoel je wat anders?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Nokia CC-1043 Cyan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Net ook 2 stuks binnengekregen. 1x Grey en 1x Cyan voor m'n gele L920

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:35:
[...]

Ongeacht of iemand anders ook zoiets zou hebben zou ik meteen ermee terug gaan of de telefoon laten terughalen.
Een afbladderende laklaag hoort gewoon niet op een nieuw toestel.

Heb je het toestel wel van een reguliere grote telecom leverancier (Ik stel me bij zo'n bericht over afbladderende lak zo iemand voor die witte en zwarte toestellen aan het geelspuiten is om er meer geld voor te vangen...
Hahaha :D Nee hij is niet gespoten :) Hij komt bij CB vandaan. Het is de clearcoat (ofzo) die er afbladdert.
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/5avkhsk4b/nokia.jpg
Is het slim om hem via Nokia Care te sturen of via de klanten service van CB? Lijkt me dat de kans op snelle afhandeling bij Nokia het snelst (of is dat niet toegestaan?).

[ Voor 9% gewijzigd door mkrijt op 15-02-2013 14:53 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
Ziet er uit als een productiefout, zou met CB contact opnemen.

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
Zojuist de draadloze laadstand binnen gekregen! :)
Besteld bij Bol.com gisteren nadat mijn eerste poging van vorige week vermist was geraakt bij verzending. Maar deze keer issie wel aangekomen en hij doet het goed in combinatie met m'n witte lumia. Nfc ook voor de eerste keer getest. Werkt ook leuk.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Net een medewerker van The Phone House in Den Haag Centrum gesproken aan de telefoon.

Hij vertelde mij dat bijna alle 920's zijn teruggekomen met de meest gekke problemen en dat ze voorlopig geen bestellingen meer plaatsen bij Nokia totdat de problemen eruit zijn.
Hij had het idee dat het gewoon kinderziektes waren en heeft mij verteld tot het einde van de maand te wachten (wat ik zelf ook al in mn hoofd had)..

Wat vinden/denken jullie hiervan? Hoor het graag....
Ben zelf nl van plan deze toestel einde van de maand aan te schaffen....

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003

Swerfer

Hmm...

Ladykiller007 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:38:
Net een medewerker van The Phone House in Den Haag Centrum gesproken aan de telefoon.

Hij vertelde mij dat bijna alle 920's zijn teruggekomen met de meest gekke problemen en dat ze voorlopig geen bestellingen meer plaatsen bij Nokia totdat de problemen eruit zijn.
Hij had het idee dat het gewoon kinderziektes waren en heeft mij verteld tot het einde van de maand te wachten (wat ik zelf ook al in mn hoofd had)..

Wat vinden/denken jullie hiervan? Hoor het graag....
Ben zelf nl van plan deze toestel einde van de maand aan te schaffen....
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn toestel. Geen problemen gehad en ik heb hem nu een maand. Als je er één wilt kopen kom je waarschijnlijk op een wachtlijst te staan (of je moet geluk hebben) dus ik zou niet te lang wachten. Het kan best zijn dat je meer dan een maand moet wachten op je toestel...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
Heb mijn toestel nu 4 weken.. Niks mis mee. Moet alleen nog de portico update krijgen. Ben uitermate tevreden met mijn toestel. Ook geen last van een vibrationrattle. Dus vind het verhaal van de Phone House ook vreemd.

Edit// Mijn toestel komt overigens van Bol.com af.

[ Voor 11% gewijzigd door eeNer op 15-02-2013 16:06 ]

• truffel50
  • Laatst online: 02-12-2024
Verhaal is ook vreemd. Ik ben ook heel tevreden met de mijne en die komt ook van Phonehouse.

Lidy

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Hmmm bedankt voor jullie reacties!

• oxigan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Leg hem dan ook nog eerst even een halfuurtje aan de bedrade Nokia oplader en probeer hem dan op te starten of zelfs een softwareset te doen.
Het kan zijn dat je telefoon niet heeft goed heeft gepaired met de draadloze oplader en daarom verder leeg gelopen is ipv opgeladen.
Als de telefoon echt helemaal leeg is en helemaal uitgevallen dan kan het best zijn dat het draadloze opladen niet meer goed werkt
Het probleem is dat mijn telefoon niet helemaal leeg was (namelijk nog 10-15% resterend). En dat, ook al heeft de lader hem misschien ontladen, hij na een soft reset wel weer gewoon werkte (met batterij percentage resterend). Ik heb het nu met zowel de bedrade lader als de draadloze gehad. Ik las eerst zo veel (verschillende) problemen bij tweakers en was eerlijk gezegd blij dat ik nergens last van had, nu beginnen er ook dingen bij mij op te spelen. Erg jammer.

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:30
Zouden jullie je L920 (wit) ook laten repareren met een rattle probleem? Ik heb hem nu 1 maand (bol.com; 16 januari) mét rattle vanaf het begin, maar ik begin mij nu wel heel erg aan te irriteren, ik heb namelijk heel vaak op trilstand staan. Valt dit ook onder garantie?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
De live-tile van buienradar ververst niet, terwijl ik dat bij de instellingen wel heb aangevinkt, is dat een bekende bug, of zit er bij mij wat fout?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• oxigan
  • Niet online
reinier.sr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:11:
Zouden jullie je L920 (wit) ook laten repareren met een rattle probleem? Ik heb hem nu 1 maand (bol.com; 16 januari) mét rattle vanaf het begin, maar ik begin mij nu wel heel erg aan te irriteren, ik heb namelijk heel vaak op trilstand staan. Valt dit ook onder garantie?
Zelfde verhaal hier. Lumia 920 Red, Bol.com, 6 januari en rattle wordt alleen maar erger. En aangezien je geluid + tril niet geheel uit kunt zetten (zeker in vergaderingen) toch wel vervelend.

• bhorvers
oxigan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:06:
[...]

Zelfde verhaal hier. Lumia 920 Red, Bol.com, 6 januari en rattle wordt alleen maar erger. En aangezien je geluid + tril niet geheel uit kunt zetten (zeker in vergaderingen) toch wel vervelend.
Hier ook een witte van Bol.com ... ik heb de tril niet aan staan ... Gebruik dat niet en wil het ook niet, maar her en der trillen er appjes even kort. Ik vermoed dat ik ook die rattle heb ... Durf dat massage appje niet te installeren (erg hè ?!). Ik vraag me af of er iets kapot is, het erger kan worden ... En inderdaad, wat moeten we doen ? Terugsturen of niet .... Ik kan hem niet missen en wil hem niet dagen of weken kwijt !

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
kruila schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:49:
De live-tile van buienradar ververst niet, terwijl ik dat bij de instellingen wel heb aangevinkt, is dat een bekende bug, of zit er bij mij wat fout?
Schijnt op WP7 wel te werken, dus ik vermoed dat de app nog niet 100% compatible is met WP8. Ik heb er ook last van in elk geval.

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:30
bhorvers schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Hier ook een witte van Bol.com ... ik heb de tril niet aan staan ... Gebruik dat niet en wil het ook niet, maar her en der trillen er appjes even kort. Ik vermoed dat ik ook die rattle heb ... Durf dat massage appje niet te installeren (erg hè ?!). Ik vraag me af of er iets kapot is, het erger kan worden ... En inderdaad, wat moeten we doen ? Terugsturen of niet .... Ik kan hem niet missen en wil hem niet dagen of weken kwijt !
Ik kan hem wel een even missen, ik heb m'n oude wildfire s nog liggen.. Ik denk dat ik morgen Nokia maar eens ga contacteren. Ik kan ook niets vinden om hem zelf ff te fixen

• bhorvers
reinier.sr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:39:
[...]

Ik kan hem wel een even missen, ik heb m'n oude wildfire s nog liggen.. Ik denk dat ik morgen Nokia maar eens ga contacteren. Ik kan ook niets vinden om hem zelf ff te fixen
Laat eens weten wat Nokia over die rattle zegt ... ? Ben benieuwd !

• oxigan
  • Niet online
Nokia heeft al vaak aangegeven dat het zo 'hoort'. Echter vind ik het niet normaal en zijn er al veel tweakers die een nieuw toestel hebben gekregen dat het niet of minder doet. Het komt door de OIS die naast de trilmotor zit en dus soms ergens tegen aan trilt.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
Ik wordt wel chagerijnig van mijn batterijduur de laatste tijd :(
Vanmiddag rond 12:00 van de lader gehaald, weinig mee gedaan maar ik krijg zojuist de melding dat mijn accu bijna leeg is. Wifi staat aan, locatiebepaling uit.

Er staat de Portico update op en achtergrondtaken staan uit voor alle apps.

Morgen maar ff een hard reset uitvoeren... hopen dat het daar beter van wordt. Ik vind dit wel echt een domper vooral omdat het toestel me voor de rest echt uitermate goed bevalt.....

• bhorvers
oxigan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:23:
Nokia heeft al vaak aangegeven dat het zo 'hoort'. Echter vind ik het niet normaal en zijn er al veel tweakers die een nieuw toestel hebben gekregen dat het niet of minder doet. Het komt door de OIS die naast de trilmotor zit en dus soms ergens tegen aan trilt.
Maar wat zijn dan de gevolgen op de lange duur ... Trilt je OIS dan niet kapot ?

Iemand trouwens nog een suggestie voor een data usage appje op WP8 ?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

DaneV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:47:
Vanmiddag rond 12:00 van de lader gehaald, weinig mee gedaan maar ik krijg zojuist de melding dat mijn accu bijna leeg is. Wifi staat aan, locatiebepaling uit.

Morgen maar ff een hard reset uitvoeren... hopen dat het daar beter van wordt. Ik vind dit wel echt een domper vooral omdat het toestel me voor de rest echt uitermate goed bevalt.....
Gebruik je toevallig Whatsapp? Die heeft bij mij namelijk nogal wat impact op de batterij en trekt hem in no-time leeg. Anders even de Stop The Music-app downloaden. Die kan naast muziek ook Whatsapp forceren te sluiten omdat Whatsapp gebruik maakt van een soort hack om actief te blijven.
bhorvers schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:50:
[...]

Maar wat zijn dan de gevolgen op de lange duur ... Trilt je OIS dan niet kapot ?

Iemand trouwens nog een suggestie voor een data usage appje op WP8 ?
Lijkt me niet dat OIS zomaar kapot trilt. Als dat wel gebeurd dan heeft Nokia wel héél erg slecht getest. Het lijkt er trouwens op dat eerdere batches meer last hebben van het probleem dan latere batches. Zo heeft de mijne (eind januari) er nagenoeg geen last van. Wat een data-app betreft: die is er niet (naar mijn weten) :F

[ Voor 25% gewijzigd door SomerenV op 15-02-2013 23:57 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Zojuist mijn L920 (rood) besteld. top aanbieding gekregen van T-mobile verlenging.

Hiervoor een iphone en daarvoor een blackberry gehad. ben benieuwd! hoor veel goede verhalen erover.

• Popmart1970
AlphaWierie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:06:
Zojuist mijn L920 (rood) besteld. top aanbieding gekregen van T-mobile verlenging.

Hiervoor een iphone en daarvoor een blackberry gehad. ben benieuwd! hoor veel goede verhalen erover.
Kun je mij daar wat info over geven?!! Ik krijg via de site nml totaal GEEN leuke aanbieding!!!

Thnx!! _/-\o_

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23
DaneV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:47:

SomerenV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:55:
Gebruik je toevallig Whatsapp? Die heeft bij mij namelijk nogal wat impact op de batterij en trekt hem in no-time leeg. Anders even de Stop The Music-app downloaden. Die kan naast muziek ook Whatsapp forceren te sluiten omdat Whatsapp gebruik maakt van een soort hack om actief te blijven.
Ik heb de telefoon donderdagochtend van de lader gehaald, en ik heb nu nog 39% over. Ook ik heb niet veel gedaan (paar telefoontjes, paar whatsappjes, af en toe Facebook checken, paar keer de NOS app gebruikt). Ik heb ook bewust NIET Stop The Music gebruikt om WhatsApp te killen. Verder heb ik dataverbinding, wifi, en locatie continu aan staan. Ik heb ook maar twee geblokkeerde achtergrondtaken: Nokia Drive+, en Flight Status.
Wat ik wel heb gedaan is de eerste twee keren de telefoon volledig laten ontladen, alvorens hem aan de lader te hangen.

Het lijkt er dus op dat de ene batterij de andere niet is (niet een historische ontdekking of zo), en dat het mijns inziens niet per se aan een app hoeft te liggen. Als ik naar de grafiek in Battery Sense kijk dan zie ik dat bij gebruik van WhatsApp (als in: de app is echt geopend), de lijn wel stevig begint te dalen, maar zolang het op de achtergrond 'draait' er niet echt veel verbruikt wordt.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1 x last van gehad, dacht dat de USB poort kapot was. Gebeurde op het werk met laptop als oplader. In de auto wilde hij ook niet opladen en thuis ook niet met USB. Had toen geen draadloze lader.

Heb hem toen uit gezet en weer aan en probleem was opgelost.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• 038Robijno
Ik heb nog ff een vraagje over het zelf flashen naar de portico update..

Als ik hem heb geflashed, krijg ik dan wel gewoon alle orginele update's van Nokia/Microsft??

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Popmart1970 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:54:
[...]

Kun je mij daar wat info over geven?!! Ik krijg via de site nml totaal GEEN leuke aanbieding!!!

Thnx!! _/-\o_
Ik heb zelf bijna 200-300euro korting gekregen
Pm:
12x 22
12x 44

150min. 1500mb(14mb/s +gratis onbeperkt)
Onbeperkt sms
Toestel gratis.

Ik moet wel erbij vermelden dat ik al bijna 10jaar lid ben van tmobile. Dus daardoor een behoorlijke korting opgespaart. Als je dat ook bent:
Bel naar de verlenglijn, als zij vinden dat je in aanmerking komt verbinden ze je door naar een aparte afdeling.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
SomerenV schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:55:
[...]

Gebruik je toevallig Whatsapp? Die heeft bij mij namelijk nogal wat impact op de batterij en trekt hem in no-time leeg. Anders even de Stop The Music-app downloaden. Die kan naast muziek ook Whatsapp
Zal ik eens proberen... ik moet zeggen dat ik vrij veel Whatsapp heb gebruikt die dag (meer ook niet eigenlijk) en dat ik het toestel tijdens actief gebruik van Whatsapp ook vrij warm aan vond voelen.

Ik heb nu net ook battery sense gekocht dus ik zal het eens aan gaan kijken...

[ Voor 11% gewijzigd door DaneV op 16-02-2013 11:32 ]

• 038Robijno
C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-820\
12. Browse to the NaviFirmPlus folder you extracted

kan het bestand totaal niet vinden in mijn computer.. maar heb wel de 1,2 gb bestand in een map zitten.

maakt dat veel uit of kan ik het gewoon op mijn tel zetten zonder daarmee problemen te krijgen??
038Robijno schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:36:
C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-820\
12. Browse to the NaviFirmPlus folder you extracted

kan het bestand totaal niet vinden in mijn computer.. maar heb wel de 1,2 gb bestand in een map zitten.

maakt dat veel uit of kan ik het gewoon op mijn tel zetten zonder daarmee problemen te krijgen??
Program data is ontzichtbaar, hierdoor kan navifirm hem niet vinden. Je moet de map (let op alleen deze map)"C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-820\" zichtbaar maken. Ik had heel programdata zichtbaar gemaakt en mocht gelijk mijn windows 8 images terug zetten. Werd niet echt gewaardeerd |:(
reinier.sr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:11:
Ik heb zelf ook het rater geluid, niet zo heel hard als andere hebben. Ik ben hem ook vanplan om hem op te sturen, maar wacht pas als ze volledig op voorraad zijn. Ik erger mij er niet heel erg aan hoor, alleen ben ik bang dat het misschien erger gaat worden in de toekomst.

Voor de rest is het een top toestel! Accuduur is na 11 uur nog steeds 75%, dit kon ik verre weg niet krijgen bij mijn oude omnia 7.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 16-02-2013 12:57 ]

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Pfff, ik heb hem al weer ruim een week. Op straat laten vallen van een centimeter of 90 |:( . Iemand tips waar ik een nieuw beeldscherm/glasplaat kan laten plaatsen? www.thefixables gevonden, iemand ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p206x206/65520_422836734469370_709000630_n.jpg

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• 038Robijno
dr_dreey schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:28:
Graag gedaan, succes.
Wel ff laten weten of het gelukt is he.
PS: Flashen is op eigen risico en er gaan verhalen rond dat de garantie vervalt als je zelf flashed...
Is idd gelukt, thnx!!

Draai nu de Portico update yeahhhhh _/-\o_

Verwijderd

Als je geluid opneem moet je toch opletten dat je niet 1 van de 3 microfoons afdekt
Het geluidsverschil is dan toch opvallend

Hier op deze video laat ik vermoedelijk zo'n microfoon pas los na 1 minuut 25 en wordt het geluid wel flink anders
YouTube: Trio Bier - Zij was een danseres (Live in Paradiso)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 16:01 ]

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Nokia CC-1043 Cyan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, ik heb hem gekocht, zwarte versie, via gsmpunt.nl en is vandaag binnen gekomen. (Gistermiddag besteld!) Hij past echt mooi om het toestel heen.
Pagina: 1 ... 50 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;