[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.290 views

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
nou nee, vibrate only kun je aanzetten... maar ik wel ook silent kunnen doen... voor de keren dat ik echt mijn slaap nodig heb.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:38

SomerenV

It's something!

lanerios schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:27:
vraagje, net rare situatie.

Navigatie gebruikt, werkt goed. Afgesloten (back button ingedrukt houden = geen apps meer open)
Muziek afspelen, volume zeer zacht, al staat het op 30/30.

Pas na herstarten telefoon gaat muziek weer op goed volume

Kent iemand dit? En weten jullie wat er aan te doen is.
Ik heb toevallig in het weekend met navigatie + muziek gereden, maar nergens last van gehad :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• frenk16
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-12 21:02

Navigatie gebruikt, werkt goed. Afgesloten (back button ingedrukt houden = geen apps meer open)

Dat heeft niks met navigatie te maken volgens mij. Ik heb er al twee keer last van gehad en beide keren heb ik geen navigatie gebruikt. Wat het wel is? Geen flauw idee

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Ik had dit vanmorgen, ik heb verder geen navigatie gebruikt.
Na een herstart van de telefoon was het verholpen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00

Megalodon86

Enzyme X

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:03:
hier wel een blije Lumia 920 gebruiker na overstap van iPhone 4s :-) Ze bestaan dus wel hahah
Ik kom van een iPhone 3GS, maar hetzelfde te zeggen; een blije gebruiker! Tot zo ver (oh wat zeg ik nu..) nog niet hoeven herstarten omwille van vreemde bugs of hangs.

Baal alleen dat ik die Portico update maar niet binnen krijg. De foto's vallen me af en toe tegen, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon86 op 04-02-2013 17:05 ]

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 14:41
beschuit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Hahaha, een mooi verhaal! Hoop dat ik het langer uithoud met mijn Lumia 920 maar ik doe er dan ook minder mee dan jij...

Ik moet zeggen dat ik het toetsenbord ook niks vind, die op de HTC One X van mijn vrouw werkt veel prettiger. Jammer dat er geen third party keyboards zijn voor W8.
Dat is vreemd - want het toetsenbord wordt over het algemeen juist geroemd.

• Seven_PRX
  • Laatst online: 23-12 14:41
marrik schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 08:36:
[...]

Ik weet dat je als ontwikkelaar inderdaad machtingen kunt vragen maar in Win8 kun je deze altijd weer uitschakelen. Dit heb ik nog bij geen enkele app gezien. Hopelijk komt M$ snel met een update hiervoor.
App uninstallen en reinstallen.

• zonoskar
  • Laatst online: 14:37
Nou maar hopen dat @Reinhard's iPhone niet ook krom trekt :) (sorry, trap onder de gordel). Ik snap dat je allerlei apps mist, maar zoals al gezegd, dat weet je als early adopter. En in plaats van opgeven zou je eigenlijk bij die app makers moeten vragen om WP8 apps. Maar dat het toetsenbord niet fijn typt kan ik me niet voorstellen, het is het beste wat ik ooit gebruikt heb. En ik heb al heel wat toetsenborden gebruikt, die van iOS, Android stock, swype van Samsung, dat van WP7.5 en nu dit van WP8.

Wel jammer dat ie meteen zijn eigen ervaring doortrekt tot de doom van WP8. Voor velen is iOS niks, die zeggen ook niet dat iOS gedoomed is.

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 04-02-2013 17:17 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

CR35 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:18:
nou nee, vibrate only kun je aanzetten... maar ik wel ook silent kunnen doen... voor de keren dat ik echt mijn slaap nodig heb.
Setings -> Ringtones+sounds -> Ringer: Off + Vibrate: Off

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:56
Remy!!!! schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Ik had dit vanmorgen, ik heb verder geen navigatie gebruikt.
Na een herstart van de telefoon was het verholpen.
Hopelijk komt Nokia snel met een oplossing >< erg irritant

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Reinhard schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:49:
Ervaringen van een zondaar...

(....)
Over het toetsenbord, je weet dat de toetsen groter zijn dan ze lijken?
YouTube: Secrets of the Windows Phone 8 Keyboard
http://blogs.windows.com/...ows-phone-8-keyboard.aspx

Het WP7/WP8 toetsenbord wordt door bijna iedereen geroemd.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 07:57
zonoskar schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
[...]

Je hebt een Macbook en niet alles in iTunes? Wat voor Apple gebruiker bij jij zeg :) Ik vind het juist heel handig, gewoon aangeven wat je gesynct wil hebben vanuit iTunes en het komt op je Lumia. Moet je natuurlijk wel alles al in iTunes hebben.
Ja sorry, ik vind Itunes verschrikkelijk. Het is dat ik noodgedwongen vanwege m'n opleiding een Macbook heb aangeschaft, maar ik wil helemaal niet dat een programma m'n media organiseert. Dat doe ik zelf wel. Ik wil gewoon een mappen structuur en dat m'n Lumia gezien wordt als een mass storage. In Windows kan dat wel en een simpel usb drivertje zou dat ook op OSX mogelijk moeten maken.

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Seven_PRX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:07:
[...]

App uninstallen en reinstallen.
En dan? Dan heeft de app toch weer de rechten?

Marrik

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-12 10:34

Swerfer

Hmm...

Vandaag was ik in België. Daar kreeg ik spontaan een email binnen terwijl ik bij 'mobiel netwerk' 'roamen niet toegestaan' heb ingesteld staan. Ik heb gelijk even de browser opgestart, en ben naar een site gegaan waar ik nooit eerder was geweest. Deze werd gewoon (wel erg traag) geladen.

Het netwerk waar ik in België verbinding mee had was Mobilia-Tele2 en in Nederland heb ik een Tele2 abonnement. Valt dat onder roaming? Lijkt mij wel, maar toch had ik ondanks de setting 'roamen niet toegestaan' internet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt het onder roamen en is het dan een bug van de Lumia 920? Of moet ik nog ergens anders iets instellen om echt niet te roamen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• dubbeldekkert
  • Laatst online: 17-12 07:57
Ik zelf ben net terug van vakantie en daar ging m'n telefoon netjes van het datanetwerk af toen ik over de grens ging. Er kwam ook een driehoekje bovenin te staan dat aangaf dat ik in roaming gebied was. Vreemd dat hij bij jou gewoon verbinding bleef houden. Je kunt voor de zekerheid over de grens in je instellingen ook de data verbinding helemaal uitzetten.

Overigens heb ik wel de Portico update, weet niet of dat nog wat uit maakt.

• Remy!!!!
  • Nu online
K*t, m'n katten hebben de kabel van m'n draadloze oplader gesloopt. Nu eens even opzoek gaan naar een vervanger...

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Kattenkwaad uitgehaald:-)

Lidy

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dubbeldekkert schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:25:
Ik zelf ben net terug van vakantie en daar ging m'n telefoon netjes van het datanetwerk af toen ik over de grens ging. Er kwam ook een driehoekje bovenin te staan dat aangaf dat ik in roaming gebied was. Vreemd dat hij bij jou gewoon verbinding bleef houden. Je kunt voor de zekerheid over de grens in je instellingen ook de data verbinding helemaal uitzetten.

Overigens heb ik wel de Portico update, weet niet of dat nog wat uit maakt.
Ook ik kreeg een driehoekje bovenin het scherm, en heb de Portico update. Ik krijg binnenkort mijn eerste rekening van Tele2. Eens kijken wat daar op staat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Met android kon ik altijd betaalde apps gratis downloaden via 4shared.com, weet iemand er iets gelijks voor windows phone 8 bestaat?

• SomerenV
  • Laatst online: 15:38

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:46:
Met android kon ik altijd betaalde apps gratis downloaden via 4shared.com, weet iemand er iets gelijks voor windows phone 8 bestaat?
Je weet dat praten over illegale praktijken uhm... illegaal is op Tweakers? En nee, dat kan niet net zo gemakkelijk als op Android. Op WP8 is het wel een stuk makkelijker te betalen, namelijk gewoon via je telefoonrekening. En zeg nou zelf: als je per maand 35+ euro kunt missen, is die 2 euro extra of minder dan écht zo erg? En games kun je 9/10 keer gratis proberen, en hetzelfde geldt voor enkele apps.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Remy!!!!
  • Nu online
Remy!!!! schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:25:
K*t, m'n katten hebben de kabel van m'n draadloze oplader gesloopt. Nu eens even opzoek gaan naar een vervanger...
Met wat knip en plak werk heb ik het weer kunnen maken. :)

SomerenV schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Je weet dat praten over illegale praktijken uhm... illegaal is op Tweakers? En nee, dat kan niet net zo gemakkelijk als op Android. Op WP8 is het wel een stuk makkelijker te betalen, namelijk gewoon via je telefoonrekening. En zeg nou zelf: als je per maand 35+ euro kunt missen, is die 2 euro extra of minder dan écht zo erg? En games kun je 9/10 keer gratis proberen, en hetzelfde geldt voor enkele apps.
Vind ook niet raar dat veel mensen onbewust een virus binnen halen op hun android Phone, als ze op die manier apps installeren... |:(

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Proximity probleem. Niet blij. Blazen lijkt vooralsnog niet te helpen. Mijn scherm licht niet meer op zodra ik bel. Kan dan dus niet ophangen. :(. Ik heb de telefoon pas 4 weken...

[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 04-02-2013 21:31 ]

Storyteller @ soundcloud

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-12 11:50
mbarie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:25:
Proximity probleem. Niet blij. Blazen lijkt vooralsnog niet te helpen. Mijn scherm licht niet meer op zodra ik bel. Kan dan dus niet ophangen. :(. Ik heb de telefoon pas 4 weken...
Mijn broertje heeft hetzelde probleem met zijn zwarte 920, vooralsnog nergens last van met mijn witte. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12 16:29
Iemand een idee hoe je bij de Lumia 920 het trillen van de toetsen "Windows logo" langer of uit kan zetten. Mijn HTC deed het langer en dat vond ik beduidend fijner dan het voor mij irritante korte trilletje van de Nokia. Voor de rest is het een heerlijk toestel. En de audio opname bij films is fantastische te noemen.

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 19:22
Nog even terug op wat reacties over mijn "zondaar"-stukje:
1. "Wp8 is dood" Voor mij wel. Ik kan er op de PC ook maar niet aan wennen. Wat de telefoon-versie betreft: ik denk inderdaad dat een gigant als Microsoft geen halfbakken product in de markt zet en dat het tijd nodig heeft om net als iOS uit te kristalliseren. Op iOS was in de begintijd ook veel aan te merken, en er was eigenlijk niets anders om mee te vergelijken. Maar juist omdat de gebruiksonvriendelijk zo totaal anders is dan iOS of Android, zal een bepaalde groep gebruikers tot de conclusie komen dat de overstap te groot is. Bejaarde lieden van 59 bijvoorbeeld, zoals ik er eentje ben. Daarom dus maar weer terug naar het gepriegel.
2. Op dit moment twijfel ik nog steeds of het verstandig is geweest mijn Lumia weg te doen. Een magnifieke camera, veel beter dan die van de iPhone 5, en het met mijn afgetakelde oogjes met gemak lezen van het grote scherm, dat heeft toch heel veel voordelen. En ik lees dat het toetsenbord aan jou went en andersom ook. Dat het als het beste smartphone toetsenbord wordt erkend. Twijfel, twijfel dus. Maar ja, overhaast gekocht, en misschien ook wel weer overhaast weggedaan. Nu stoppen, want mijn Phone moet aan de lader. Wat dat betreft ga ik het draadloze laden van de Lumia straks ook ernstig missen.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• frenk16
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-12 21:02
Die microfoon die in de 920 zit is trouwens echt heerlijk. Ik was zaterdag in een discotheek waar alleen maar hardstyle werd gedraaid. Aangezien ik mijn lumia pas twee weken vond ik het de perfecte situatie om eens de camera en microfoon de testen. Toen ik het terug ging luisteren stond ik versteld. Het kwam zo overeen met wat ik hoorde. De bass was ook perfect, normaal zorgt die er juist voor dat het niet klinkt.
frenk16 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:06:
Die microfoon die in de 920 zit is trouwens echt heerlijk. Ik was zaterdag in een discotheek waar alleen maar hardstyle werd gedraaid. Aangezien ik mijn lumia pas twee weken vond ik het de perfecte situatie om eens de camera en microfoon de testen. Toen ik het terug ging luisteren stond ik versteld. Het kwam zo overeen met wat ik hoorde. De bass was ook perfect, normaal zorgt die er juist voor dat het niet klinkt.
Helemaal mee eens. Mensen vragen zelfs als ik hun bel of ik via Skype bel, zo scherp en helder is het geluid . Weet niet of Nokia hier altijd om bekent was/is, maar mijn vorige smartphones hadden dit echt niet.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat een netwerk-feature.

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18
mbarie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:25:
Blazen zou jij in de opening van de speaker moeten doen. Dat werkt meestal voor een aantal dagen. Maar ik raad je aan om het toestel aan te melden voor repair bij Nokia. Dat heb ik ook moeten doen. Dat duurde 5 dagen maar hij is echt gerepareerd. Heb een nieuwe displayunit gekregen.

• sopsop
  • Laatst online: 19-12 16:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kut. Ik zat eens rond te neuzen waarom ik nooit een gesprek kon ophangen. Maar het blijkt dus ik last heb van de proximity sensor bug. Eens kijken of er een fix voor is. Ik zag dat het nu onmogelijk was om het toetsenbord te gebruiken terwijl ik bel en bijvoorbeeld voicemailtjes niet kan verwijderen.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:05

defcon84

Multipass?

Swerfer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:09:
Vandaag was ik in België. Daar kreeg ik spontaan een email binnen terwijl ik bij 'mobiel netwerk' 'roamen niet toegestaan' heb ingesteld staan. Ik heb gelijk even de browser opgestart, en ben naar een site gegaan waar ik nooit eerder was geweest. Deze werd gewoon (wel erg traag) geladen.

Het netwerk waar ik in België verbinding mee had was Mobilia-Tele2 en in Nederland heb ik een Tele2 abonnement. Valt dat onder roaming? Lijkt mij wel, maar toch had ik ondanks de setting 'roamen niet toegestaan' internet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt het onder roamen en is het dan een bug van de Lumia 920? Of moet ik nog ergens anders iets instellen om echt niet te roamen?
Mobilia-Tele2 is iig geen Belgisch netwerk, hoever zat je over de grens? (mss toevallig geen wifi opgepikt ergens? :p)

• Planet X
  • Laatst online: 17:18
sopsop schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:48:
Kut. Ik zat eens rond te neuzen waarom ik nooit een gesprek kon ophangen. Maar het blijkt dus ik last heb van de proximity sensor bug. Eens kijken of er een fix voor is. Ik zag dat het nu onmogelijk was om het toetsenbord te gebruiken terwijl ik bel en bijvoorbeeld voicemailtjes niet kan verwijderen.
Zie mijn bericht boven je. Opsturen is de enige echte oplossing. Het is een hardware defect.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
frenk16 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:06:
Dat is de kracht van de 3 HAAC microfoons. Zeer goede opname kwaliteit en ook een zeer groot bereik.
vali schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:26:
[...]

Helemaal mee eens. Mensen vragen zelfs als ik hun bel of ik via Skype bel, zo scherp en helder is het geluid . Weet niet of Nokia hier altijd om bekent was/is, maar mijn vorige smartphones hadden dit echt niet.
Dat is anders dan de opname microfoons voor video. Het heeft te maken met HD Voice. KPN ondersteunt het momenteel voor een aantal toestellen. De Lumia's (ook oudere) ondersteunen het vrijwel allemaal, klinkt alsof iemand praktisch naast je staat tijdens een gesprek.

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 08:56

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Ik heb sinds een week de lumia 920, echter heeft deze 3 van de 6 nachten dat ik hem heb gehad vast gestaan na opladen(en alleen weer aan te krijgen door een soft reset). Het toestel is in de tussentijd ook gestopt met opladen :/

Ik heb nu de webform van nokia ingevuld voor reparatie.. Hopen dat het snel opgelost word, vind het verder echt een fantastisch toestel en zou eigenlijk geen ander type meer willen!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12 23:29
razmir schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:01:
Ik heb sinds een week de lumia 920, echter heeft deze 3 van de 6 nachten dat ik hem heb gehad vast gestaan na opladen(en alleen weer aan te krijgen door een soft reset). Het toestel is in de tussentijd ook gestopt met opladen :/

Ik heb nu de webform van nokia ingevuld voor reparatie.. Hopen dat het snel opgelost word, vind het verder echt een fantastisch toestel en zou eigenlijk geen ander type meer willen!
Hmm. Had gehoopt dat dit nu opgelost zou zijn. Heb hetzelfde met mijn Lumia 800 die ik nu niet meer op gang krijg. Gaat dus ook weg vor reparatie.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb mijn cyaan CC-1043 hoesje binnen, past perfect, en mijn zwarte toestel is veranderd in de cyaan versie... Stukken simpeler dan een andere achterkant er op zetten denk ik ;)
Ook meteen bescherming en een wat betere grip (je drukt niet zo snel de knoppen aan de zijkant in).

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5928/cc1043.jpg

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
beschuit schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:28:
Ik heb mijn cyaan CC-1043 hoesje binnen, past perfect, en mijn zwarte toestel is veranderd in de cyaan versie... Stukken simpeler dan een andere achterkant er op zetten denk ik ;)
Ook meteen bescherming en een wat betere grip (je drukt niet zo snel de knoppen aan de zijkant in).

[afbeelding]
Nice, waar heb je hem besteld ?

• beschuit

beschuit

E-bay: http://stores.ebay.co.uk/2-Buy-A

Aangezien hij nergens te krijgen is vraag ik mij een beetje af of het namaak is, maar zoals gezegd, past perfect, lijkt erg op die bij mijn Lumia 800 zat, doosje staat NOKIA, dus het zal wel goed zijn....

[ Voor 72% gewijzigd door beschuit op 05-02-2013 12:40 ]

• sopsop
  • Laatst online: 19-12 16:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Planet X schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Zie mijn bericht boven je. Opsturen is de enige echte oplossing. Het is een hardware defect.
Toestel komt uit Dubai, dus dat is wat lastig. Maar eens het sponsje proberen te plakken (een van de oplossingen).

Wel jammer dat je die hele proximity instelling niet gewoon uit kan zetten.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 08:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Reinhard schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:59:
Nog even terug op wat reacties over mijn "zondaar"-stukje:
1. "Wp8 is dood" Voor mij wel. Ik kan er op de PC ook maar niet aan wennen. Wat de telefoon-versie betreft: ik denk inderdaad dat een gigant als Microsoft geen halfbakken product in de markt zet en dat het tijd nodig heeft om net als iOS uit te kristalliseren. Op iOS was in de begintijd ook veel aan te merken, en er was eigenlijk niets anders om mee te vergelijken. Maar juist omdat de gebruiksonvriendelijk zo totaal anders is dan iOS of Android, zal een bepaalde groep gebruikers tot de conclusie komen dat de overstap te groot is. Bejaarde lieden van 59 bijvoorbeeld, zoals ik er eentje ben. Daarom dus maar weer terug naar het gepriegel.
2. Op dit moment twijfel ik nog steeds of het verstandig is geweest mijn Lumia weg te doen. Een magnifieke camera, veel beter dan die van de iPhone 5, en het met mijn afgetakelde oogjes met gemak lezen van het grote scherm, dat heeft toch heel veel voordelen. En ik lees dat het toetsenbord aan jou went en andersom ook. Dat het als het beste smartphone toetsenbord wordt erkend. Twijfel, twijfel dus. Maar ja, overhaast gekocht, en misschien ook wel weer overhaast weggedaan. Nu stoppen, want mijn Phone moet aan de lader. Wat dat betreft ga ik het draadloze laden van de Lumia straks ook ernstig missen.
Ontzettend genoten van jouw ervaringen en hoe je dat opschrijft. Komisch. Ik heb zelf een HTC 8X, dus de kans dat deze in bed mij hoofd zal verbrijzelen is een stuk kleiner dan met een Nokia. Ik kom zelf van een iPhone 3Gs. Dan is WP8 toch een verademing. Prachtig scherm, ligt prima in de hand en oke oke ... het aan- en uitknopje is even wennen. Een aantal belangrijke apps, waaronder WhatsApp, Twitter en Skype zijn nog niet helemaal geoptimaliseerd voor WP8. Ik kwam er van de week pas achter, waarschijnlijk omdat ik het niet gebruik maar wel leuk vind de recensies te lezen, dat de versie van Skype die je nu kunt installeren een preview versie is.

WhatsApp heeft al aangekondigd dat ze me een update komen en voor Skype zal dat met een week of 4 tot 6 zijn.

Toestenbord vind ik geweldig. Type voor het toetsenbord vreemde woorden in, en de volgende keer wordt dat vreemde woord herkend.

Ja, je kunt je er aan ergeren dat sommige apps nog niet volledig geschikt zijn voor WP8, maar aan de andere kant is het ook wel een beetje, ja, zeg maar spannend, wanneer er een grote update van die app komt. Bij WhatsApp kan dat elke dag zijn. En dan gaan we het daar misschien wel weer over hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Wat mij opvalt aan Whatsapp is dat ik screen shots, die in de schermafbeeldingen map komen, niet naar iemand kan sturen. Wel uit bijvoorbeeld opgeslagen foto's of camera album... Erg raar...

Wel fijn als ze dit meenemen in de nieuwe versie :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12 20:17
beschuit schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:37:
E-bay: http://stores.ebay.co.uk/2-Buy-A

Aangezien hij nergens te krijgen is vraag ik mij een beetje af of het namaak is, maar zoals gezegd, past perfect, lijkt erg op die bij mijn Lumia 800 zat, doosje staat NOKIA, dus het zal wel goed zijn....
Welk product bedoel je specifiek? Je linkt nu namelijk naar de shop...

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:29:
Wat mij opvalt aan Whatsapp is dat ik screen shots, die in de schermafbeeldingen map komen, niet naar iemand kan sturen. Wel uit bijvoorbeeld opgeslagen foto's of camera album... Erg raar...

die kun je wel sturen, behalve met whatsapp niet. omdat deze geen .png bestanden ondersteund

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Planet X schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:15:
[...]

Blazen zou jij in de opening van de speaker moeten doen. Dat werkt meestal voor een aantal dagen. Maar ik raad je aan om het toestel aan te melden voor repair bij Nokia. Dat heb ik ook moeten doen. Dat duurde 5 dagen maar hij is echt gerepareerd. Heb een nieuwe displayunit gekregen.
I know, zojuist nog een keer uitbundig gedaan en werd toevallig iets later gebeld. Het werkt weer. Als je in de speaker kijkt zie je ook een cameratje aan de rechter zijde. Ik heb geprobeerd mijzelf door de Nokia online repair stappen heen te loodsen maar dat is niet gelukt. Op de tweede pagina kan ik niets meer / komt er geen content, waardoor ik mijn aanmelding voor reparatie niet verder kan afronden. Ik kijk het nog wel even aan...

Storyteller @ soundcloud

• beschuit

beschuit

deBennie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:33:
De cyaan CC-1043, zie post daarboven.

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 27-12 15:59
Scrisissszzz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:29:

Ja dit was mij ook al opgevallen, beetje raar dat ze geen PNG ondersteunen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
deBennie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:33:
[...]

Zo is het misschien iets handiger: http://www.ebay.co.uk/sch...C-1043&_sacat=0&_from=R40

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12 20:17
oh sorry, ik had de reacties daarboven niet gezien :)

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
iemand deze al bestelt: http://www.ebay.nl/itm/Ge...51a789bb25#ht_1524wt_1397 ?

Vind het plaatje niet echt heel duidelijk. Heb nu een zwarte bestelt, eens kijken hoe dat er uit ziet.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Setings -> Ringtones+sounds -> Ringer: Off + Vibrate: Off
Dat wil ik dus kunnen pinnen aan start ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CR35 op 05-02-2013 14:05 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

defcon84 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Mobilia-Tele2 is iig geen Belgisch netwerk, hoever zat je over de grens? (mss toevallig geen wifi opgepikt ergens? :p)
Ik had iets met Mobi onthouden, zal waarschijnlijk Mobistar-Tele2 geweest zijn.

Ik zat in de auto, dus Wifi kan het niet geweest zijn en ik zat ver genoeg over de grens om geen Nederlands netwerk meer te ontvangen...

• corset
Wel raar, je krijgt bij de 920 geen silcone hoesje meer.. bij de 800 vond ik dat juist zo praktisch. Navraag bij Nokia levert op "We weten niet wanneer die leverbaar worden"

Dus ik vertrouw die ebay tent totaal niet :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Gers72 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:33:
[...]

Nice, waar heb je hem besteld ?
Ik heb er ook zo eentje, 2 zelfs grijs en rood, de originele van Nokia. Gekocht bij gsmpunt.nl € 25 per stuk.
Precies hetzelfde als die blauwe van beschuit.

[ Voor 8% gewijzigd door truffel50 op 05-02-2013 14:33 ]

Lidy

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:33:
[...]

die kun je wel sturen, behalve met whatsapp niet. omdat deze geen .png bestanden ondersteund
Wat ik doe is ff de screenshot bewerken in een fotoapp, deze opslaan dan is het een jpg en kan je t wel versturen met whatsapp.

Kleine workaround dus

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

lanerios schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:21:
Wel raar, je krijgt bij de 920 geen silcone hoesje meer.. bij de 800 vond ik dat juist zo praktisch. Navraag bij Nokia levert op "We weten niet wanneer die leverbaar worden"

Dus ik vertrouw die ebay tent totaal niet :(
In welke zin vertrouw je die Ebay tent niet?
Dat het een nepproduct is of dat ie niet levert?
Er zijn ook "Top rated" leveranciers voor die hoesjes (weet nog niet of het genuine is, maar ze leveren). Bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item51a789bb25

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Denk dat ik die hoesjes gewoon in alle kleuren (behalve rood, want dat wordt mijn telefoon al) ga bestellen. Voor 7 GBP per stuk...

Verwijderd

Weet iemand of bij de portico update ook een VPN verbinding mogelijk zal zijn voor de lumia920?

Verder zit ik er ook aan te denken om mijn backcover te veranderen van kleur. Ik zou graag de gele erop zetten maar ik kan nergens gele sim trays vinden. Weet iemand waar die te koop zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:24:
Weet iemand of bij de portico update ook een VPN verbinding mogelijk zal zijn voor de lumia920?

Verder zit ik er ook aan te denken om mijn backcover te veranderen van kleur. Ik zou graag de gele erop zetten maar ik kan nergens gele sim trays vinden. Weet iemand waar die te koop zijn?
http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item51a796ba51

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12 19:39
M'n 920 is net opgehaald door de koerier, problemen met de speaker. Nu een Lumia 610 als vervangend toestel... :+

• corset
Fireshade schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:45:
[...]

In welke zin vertrouw je die Ebay tent niet?
Dat het een nepproduct is of dat ie niet levert?
Er zijn ook "Top rated" leveranciers voor die hoesjes (weet nog niet of het genuine is, maar ze leveren). Bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item51a789bb25
klopt, heb alleen de ervaring dat fake hoesjes/covers uit elkaar vallen na 3 weken gebruik. Ze moeten wel wat langer meegaan vind ik :p

Verwijderd

Aantal pagina's geleden had ik geschreven over het slechte of geen bereik ik had met de lumia 920. Maandag in groningen naar phonehouse geweest, moeten hem opsturen kunnen hem niet omruilen ( dat zou dan alleen in hoogezand kunnen waar ik hem gekocht heb iets met franchise... ). Omdat ik vrijdag een half jaar naar het buitenland ga en daarom ook een nieuwe tel aangeschaft heb, toch ook maar even langs vodafone zelf, ( daar zit een reparatie afdeling ) maar die mochten zelf geen nokia's meer repareren.
Dus ik naar Hoogezand om te kijken of ik hem daar kon omruilen, maar ze hadden geen op voorraad dus dat ging dan ook 2-3 week duren. Ik wist toen even niet zo goed wat te doen, of opsturen of hopen dat bijv na de portico update of in op St Maarten, waar ik heen ga, hopen dat er een heel goede netwerk dekking is. ben dus weer huiswaarts gekeerd zonder hem op te sturen.

Vandaag toch besloten hem dan maar op reparatie te sturen, ik naar PH in Emmen. Dus ik legde het hele verhaal uit, en ook daar konden ze hem iig niet ter plekke repareren of omwisselen ( niet op voorraad ). Toen ging die beste man voor mij nog een rits andere nummers en ik vermoed andere winkels oid bijlangs ( geen PH want alleen in Haaksbergen, hoorn en nog 1 hebben ze er nog 1 liggen en waars gereserveerd ). Uiteindelijk had hij er een gevonden en ik kan hem donderdag ophalen, vrijdag vlieg ik!! Ben ik heel erg blij mee en wat een service bij PH in Emmen, niet gewoon makkelijk laten opsturen en mij met het probleem laten zitten dat ik wegga! Heel erg dankbaar!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Das grappig...
Heb ook erg goede ervaringen met PH in Emmen, ondank dat ik m'n 920 in Duitsland gekocht heb staan ze altijd voor je klaar en ze regelen van alles voor je... (gratis)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Philip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12-2020
Het cyan blauwe hoesje waarover op deze pagina gesproken wordt kan ook bij http://www.bol.com/nl/s/a...5260+1283+1285/index.html besteld worden.
Daar heb ik de mijne met nog een aantal andere kleuren ook besteld. (nog niet binnen)

• Sanction
  • Niet online
Levertijd: 6 weken. :P

Verwijderd

Zijn er ook hoesjes waarbij alleen de zijkanten gekleurd zijn en achterkant dan gewoon zwart? Zou ik persoonlijk het mooiste vinden.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 23:44

FutureCow

(C) FutureCow

Ik probeer met mijn L920 mijn kalender te syncen met mijn outlook account. Ik heb een @live.nl mail adres. Echter zie ik mijn gemaakte afspraken met mijn lumia niet terug op de outlook.om site. En andersom komen gemaakte afspraken van de site niet op mijn lumia. In win8 zie ik de afspraken die ik op de site heb gemaakt wel, maar van mijn lumia ook niet... Hoe kan ik dit fixen?

• Tim2010
  • Laatst online: 19-12 00:38
Nog steeds aan het wachten op de Portico update....waarom duurt het zo lang voor providerloze toestellen?

Verwijderd

FutureCow schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:00:
Ik probeer met mijn L920 mijn kalender te syncen met mijn outlook account. Ik heb een @live.nl mail adres. Echter zie ik mijn gemaakte afspraken met mijn lumia niet terug op de outlook.om site. En andersom komen gemaakte afspraken van de site niet op mijn lumia. In win8 zie ik de afspraken die ik op de site heb gemaakt wel, maar van mijn lumia ook niet... Hoe kan ik dit fixen?
Heb je je Live account wel ingesteld op de telefoon?
Zo nee, doen :)
Zo ja, gooi die eens weg en voeg 'm dan eens opnieuw toe.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hoe kan ik zie of ik de beruchte Portorico updat heb? : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

iNickx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:35:
Hoe kan ik zie of ik de beruchte Portorico updat heb? : )
instellingen>info>meer info>besturingssysteem

• iNickx
Nokia Enhancements
V 1.6.1.62

Man Model Name
RM-821_eu_euro2_248
Config ID
121341

Ik zie echter geen naam staan. Heb wel optie om te beantwoorden met een SMS bij niet beschikbaar.

• Sanction
  • Niet online
iNickx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:39:
Nokia Enhancements
V 1.6.1.62

Man Model Name
RM-821_eu_euro2_248
Config ID
121341

Ik zie echter geen naam staan. Heb wel optie om te beantwoorden met een SMS bij niet beschikbaar.
Ik heb 1.7.0.173, is dat hem?

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12 19:17
Ik had laatst een toestel gekocht bij Phone house en deze dag erna ingeruild voor een nieuwe omdat het toestel rammelde tijdens het trillen. Dit toestel doet dit ook, en is echt heel storend. heb ook het idee dat de beeld stabilisator niet werkt. Morgen wordt dit toestel ook omgewisseld. Maar nu met een nieuwe serie.
Rommelig van Nõkia dit.

• iNickx
Hebben veel mensen problemen mee...

http://discussions.nokia....attle/td-p/1604928/page/5

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iNickx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:39:
Nokia Enhancements
V 1.6.1.62

Man Model Name
RM-821_eu_euro2_248
Config ID
121341

http://www.neowin.net/new...e-8-portico-release-notes

8.0.10211.204

En deze pagina is ook wel handig:

http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 05-02-2013 21:05 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Reinhard schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:49:
Ervaringen van een zondaar...

geknipt verhaal
Amen!

ik sluit me bij je aan, ik heb nu een 920 sinds de eerste week van November maar god wat haat ik hem inmiddels, het gebrek aan apps is gewoon ronduit irritant als je van een platform komt met apps en de apps die er zijn kunnen niet tippen aan de pareltjes van iOS en (in mindere maten) Android. Op een of andere manier voelen de apps van uit de store vaak niet af. Kan mijn vinger er niet opleggen maar ze voelen en ogen slordig op een of andere manier. (Met een handjevol uitzonderingen daar gelaten uiteraard)

Wp8 is een omslachtige wereld van grote woorden verdeelt over meerdere schermen en notificaties die kwijt raken. Typen is een drama, selecteren van tekst is nog erger en de spatiebalk is te klein waardoor ik overal een komma heb waar een spatie bedoelt is.

Ook blijf ik de camera maar ondermaats vinden, misschien had ik te hoge,verwachtingen hoor dat zou kunnen maar alles (Behalve de foto's in,donkere,ruimtes) lijkt niet meer dan middelmatig.

Nokia gaat het hier niet mee redden en ik ben blij als mijn experia Z straks op de mat ligt (en ik hoop dat ik er blij mee blijf ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 05-02-2013 23:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:41:
[...]

Wp8 is een omslachtige wereld van grote woorden verdeelt over meerdere schermen en notificaties die kwijt raken. Typen is een drama, selecteren van tekst is nog erger en de spatiebalk is te klein waardoor ik overal een komma heb waar een spatie bedoelt is.

Ook blijf ik de camera maar ondermaats vinden, misschien had ik te hoge,verwachtingen hoor dat zou kunnen maar alles (Behalve de foto's in,donkere,ruimtes) lijkt niet meer dan middelmatig.
Eens met de spatiebalk ook ik typ veel komma's, wat ik verder raar vind is dat als je bijv één letter midden in een woord verkeerd typt je het hele woord moet verwijderen of overnieuwtikken je kunt niet tussen twe letter in gaan staan. ( miss dat dit nog verandert wordt bij een update ). Maar ik kom van een E7 met harde qwerty toetsenbord, helaas maken ze die niet meer was een van de weinige redenen om destijds voor de E7 te kiezen.

Camera..Ik kom van zoals gezegt de E7 zonder autofocus ( hoe kun je dat nou doen? ) dus daar heb ik absoluut geen klachten over, plus ik heb de portico update niet dus vind het moeilijk daar nu al een mening over te geven.

Verder heel erg tevreden met de lumia 920, apps kan ik wel op wachten. De meest gebruikte is bij mij toch wel whats app en die zou volgensmij binnen een aantal weken met een update komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 00:01 . Reden: verkeerd miste ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:00:
[...]

Eens met de spatiebalk ook ik typ veel komma's, wat ik verder raar vind is dat als je bijv één letter midden in een woord verkeerd typt je het hele woord moet verwijderen of overnieuwtikken je kunt niet tussen twe letter in gaan staan. ( miss dat dit nog verandert wordt bij een update ).
Natuurlijk kan dat wel. Vinger op sherm houden en cursor plaatsen waar je hem wilt hebben ;)

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 07:47
Donstil schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:41:
[...]
ik sluit me bij je aan, ik heb nu een 920 sinds de eerste week van November maar god wat haat ik hem inmiddels, het gebrek aan apps is gewoon ronduit irritant als je van een platform komt met apps en de apps die er zijn kunnen niet tippen aan de pareltjes van iOS en (in mindere maten) Android. Op een of andere manier voelen de apps van uit de store vaak niet af. Kan mijn vinger er niet opleggen maar ze voelen en ogen slordig op een of andere manier. (Met een handjevol uitzonderingen daar gelaten uiteraard)
Ik kan natuurlijk niet over jouw gebruik van de iPhone oordelen, maar ik kom zelf van een 4S af en ben echt blij dat ik de overstap gemaakt heb. Wou het al doen toen de 4S uitkwam, maar toen gonsde het van de geruchten over WP8 en dat de WP7 toestellen niet geupdate zouden worden waardoor ik toch eerst maar WP8 afgewacht heb.

Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, en waar ik het wel mee eens ben is dat veel apps wat half af voelen, zoals Twitter die niet onthoudt waar je gebleven was, geen interne browser heeft, whatsapp is echt een drama en wordfeud wat gewoon crashed bij het plaatsen van een letter waarna de letter verdwijnt.

Maar op het moment dat ik mijn telefoon ontgrendel en meteen zie of het zo gaat regenen, hoeveel storingen er op het spoor zijn, of er iemand al een woord gespeeld heeft in Alphajax, wat de dichtstbijzijnde Geocache is, dan zie ik een hoop functionaliteit die ik in iOS niet zal vinden.

Apps kunnen een platform maken of breken en ik denk ook dat dat de komende tijd het spanningsveld zal worden. Dat D-Reizen nu een Lumia in hun reclame gebruikt en een goede app heeft neergezet zal weinig mensen over de streep trekken, maar als MS kan zorgen dat de apps die er voor de grote groep toe doen (Whatsapp, Facebook, Twitter, Instagram) fatsoenlijk zijn en niet dropbox negeert omdat ze Skydrive zo geweldig vinden (dit bedoel ik generieker, eigenlijk over alle diensten waar ze zelf een alternatief voor hebben wat net iets minder populair is dan wat de concurentie biedt) en als ze voor het platform gaan luisteren naar de gebruikers, notification centre, device search etc. dan kunnen ze best momentum gaan maken en wel naar een gezond marktaandeel groeien.

En als ze daar kunnen komen dan trekt dat vanzelf developers en daarmee weer meer gebruikers. Ik hoop van ganser harte dat dit platform en deze telefoon een succes wordt, maar tegelijk weet ik ook dat zoals hij nu is, ik best 2 jaar vooruit kan. Als je dat gevoel niet hebt kan ik me voorstellen dat je je heil toch elders zoekt.

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
@Sh0ckTr00p

Dit heb je nou goed verwoord!!!

Zit te wachten op mn Lumia, heb nu de iPhone 4 ....ben ook rete nieuwsgierig naar de nwe ervaring met het OS....weet ook dat er haken en ogen aan zitten,maar dat zat er ook aan de Iphone 3G in t begin!!!
Heb ook t gevoel dat WP8 nog wel eens heeeel groot kan worden als de juiste beslissingen/stappen worden genomen door MS!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• corset
Wel grappig, het zijn altijd de iOS mensen die een nieuwe telefoon komen afzeiken in dit soort topics. Compensatie voor hun overpriced telefoon misschien?

• Donstil
  • Niet online
Goed om te zien dat er WP8 gebruikers zijn die er ook nuchter tegen aan kijken.
Met het toestel zelf is misschien niet zoveel mis maar het is meer een combinatie van.

Het gebrek aan apps is vervelend maar als dat nou goed gemaakt zou worden door goeie apps die er wel zijn was het al een stuk minder erg geweest.
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:46:
Wel grappig, het zijn altijd de iOS mensen die een nieuwe telefoon komen afzeiken in dit soort topics. Compensatie voor hun overpriced telefoon misschien?
Ik weet of je met "iOS" mensen mij bedoelt maar ik heb nu bijna 4 maanden een Lumia 920 gebruikt dus denk dat ik best wel een oordeel kan geven over het toestel.

Kijk ik snap wel dat mensen 1x per 2 jaar oid een dure telefoon kopen en de minpunten dan niet zien en dan hier niet willen horen dat hun nieuwe kindje tekort schiet maar andere mensen denken er dus anders over.

Ik heb na 5 generaties iPhone (iPhone 1 tm 4s) een Htc One X gehad en nu de 920.
Ik stap echter terug naar Android en niet naar iOS.

(Een iPhone5 kost 679,- en mijn 920 645,-. Valt dus wel mee als het om overpriced gaat)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-02-2013 09:05 ]

• Cyrus The Virus
Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:58:
[...]

[...]

Ik weet of je met "iOS" mensen mij bedoelt maar ik heb nu bijna 4 maanden een Lumia 920 gebruikt dus denk dat ik best wel een oordeel kan geven over het toestel.

Kijk ik snap wel dat mensen 1x per 2 jaar oid een dure telefoon kopen en de minpunten dan niet zien en dan hier niet willen horen dat hun nieuwe kindje tekort schiet maar andere mensen denken er dus anders over.

Ik heb na 5 generaties iPhone (iPhone 1 tm 4s) een Htc One X gehad en nu de 920.

(Een iPhone5 kost 679,- en mijn 920 645,-. Valt dus wel mee als het om overpriced gaat)
lanerios heeft inderdaad MS heel hoog zitten en wil de gebreke niet zien. Hij maakte mij ook al uit voor apple fanboy :+

Ik ben het met je eens de de belangrijke apps niet van het zelfde niveau zijn als van ios of android. Maarja als de ontwikkelaars er weinig tijd insteken (MS zou daar wat meer geld in moeten stoppen). Beetje het zelfde als android in het begin. Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik. Maar het gros van de mensen kijkt alleen naar apps en niet verder.

Maar ik zal zeker niet naar dure ios gaan en minder stabiele android (stabiliteits problemen heb ik al genoeg gehad met WM6.5). Over blackberry zal ik nog niet eens beginnen :X

En een iPhone 5 32GB kost toch echt 755 euro vs 587 euro van Lumia 920, dat is toch 168 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-02-2013 09:11 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• corset
Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:58:
[...]

Goed om te zien dat er WP8 gebruikers zijn die er ook nuchter tegen aan kijken.
Met het toestel zelf is misschien niet zoveel mis maar het is meer een combinatie van.

Het gebrek aan apps is vervelend maar als dat nou goed gemaakt zou worden door goeie apps die er wel zijn was het al een stuk minder erg geweest.

[...]

Wat ik bedoel is in elke zeik post

"iOS heeft X zoveeel beter omg omg zo meer epic" als toon. Daar wordt ik moe van. Je mag de telefoon slecht vinden, maar kom op zeg mensen, stop met het ophemelen van andere telefoons, daar is net zoveel mis mee.

Er moet nog zeer veel gebeuren aan Windows phones, maar het werkt. Je hebt niet de irritante exchange bug van iOS en android die er 2000 euro in een weekje aan data doorheen jaagt, (daarvan ligt de fout bij zowel microsoft als android/ios) en alles werkt gewoon soepel en snel. Iets wat ik heel belangrijk vind.
Zolang ze nog geen Iphone kunnen uitbrengen die gewoon werkt en niet bij de meest simpele dingen errors geeft (Exchange email aanpassen e.d.) en bij android ook niet, zal ik dit gewoon beter blijven vinden. Maar ik ga niet zo kansloos zitten zeuren dat er niks slechts aan is zoals sommige bovenstaande mensen doen.

Zolang ze de appstore uitbreiden (dus meer ontwikkelaars trekken) en wat meer focus gaan leggen op bugs wegwerken, dan hebben ze gewoon een winnaar te pakken die op het niveau S3/Iphone 5 kan meedraaien.

[ Voor 24% gewijzigd door corset op 06-02-2013 09:12 ]

• Donstil
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:05:
[...]
Maarja als de ontwikkelaars er weinig tijd insteken (MS zou daar wat meer geld in moeten stoppen). Beetje het zelfde als android in het begin. Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik. Maar het gros van de mensen kijkt alleen naar apps en niet verder.
Nou daar ben ik dus bang voor, elke WP8 gebruiker roept "dat de apps wel zullen komen" maar ik vraag me af of dat ook echt gaat gebeuren. De apps die we nu gebruiken zijn vaak nog WP7.x apps. Toen WP7 kwam en geen apps had riep ook iedereen dat de apps wel zouden komen, nou dat is dus bijna niet gebeurd.
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:09:
[...]

Wat ik bedoel is in elke zeik post

"iOS heeft X zoveeel beter omg omg zo meer epic" als toon. Daar wordt ik moe van. Je mag de telefoon slecht vinden, maar kom op zeg mensen, stop met het ophemelen van andere telefoons, daar is net zoveel mis mee.
Zeik post? Het is toch een Ervaringen en discussie topic? niet een "Alleen positieve ervaringen en discussie" topic.

Ik vergelijk de 920 met WP8 apps met iOS EN Android. Dat staat er toch duidelijk.
Je vergelijkt immers met de grootste spelers op de markt, daar wil WP mee concurreren dus dan worden ze daar ook mee vergeleken natuurlijk.

Wrijf het WP zand even uit je ogen en lees mijn post nog eens een keer zou ik zeggen, nergens prijs ik de iPhone omhoog. Het woordje "iPhone" staat niet eens in mijn post.

• corset
Je leest dus niet :) ok. Dacht ik al. Ik bedoel alle Iphone zeikerds, als jij Iphone niet noemt, dan val jij daar niet onder, makkelijk toch?

Qua apps, ze moeten er hard aan gaan werken, heb contact gehad met Onavo, Whatsapp en Dropbox, en geen van 3en zijn van plan windows apps te maken/aan te passen. Whatsapp vind het teveel moeite, Onavo zegt dat er te weinig vraag naar is, en Dropbox geeft aan het druk genoeg te hebben met android/ios.
Ik ben bang dat dit het algemene beeld is van de developers, waarom voor dit werken als je al 2 succesvolle markten hebt?

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 08:56

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Persoonlijk vind ik het "app gebrek" wat overtrokken, ik heb eigenlijk geen app gemist en mn start scherm stond op dag 1 vol met grappige apps(dit is ook te danken aan de apps die nokia zelf in de store heeft gezet).

Qua design vind ik windows phone 8 juist wel verfrissend en het geeft een grappige(wat meer speelse) ervaring. Ik kan me wel voorstellen dat het wennen is trouwens, mn vorige foon was een android en dat werkt toch allemaal net wat anders. Ik hoop alleen dat ze bij de populairdere apps de bugs er uithalen, die kunnen nog wel eens vervelend zijn..

• Cyrus The Virus
Donstil schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:15:
[...]

Nou daar ben ik dus bang voor, elke WP8 gebruiker roept "dat de apps wel zullen komen" maar ik vraag me af of dat ook echt gaat gebeuren. De apps die we nu gebruiken zijn vaak nog WP7.x apps. Toen WP7 kwam en geen apps had riep ook iedereen dat de apps wel zouden komen, nou dat is dus bijna niet gebeurd.

[...]
Klopt zeker zullen we het niet weten, het zou goed kunnen dat ontwikkelaars geen tijd steken in WP8 en daardoor ook niet groter word en zo een beetje blijft hangen.

Het verschil nu met WP8 versus WP7.5 is dat Windows 8 er ook is, en apps voor windows 8 zouden makkelijk te porteren zijn naar WP8. En windows 8 heeft niet echt concurenten (niet dat ik windows 8 zo geweldig vind voor de PC).

Al met al de tijd zal het ons leren, ik ben in ieder geval tevreden met mijn Lumia en WP8
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:20:

Qua apps, ze moeten er hard aan gaan werken, heb contact gehad met Onavo, Whatsapp en Dropbox, en geen van 3en zijn van plan windows apps te maken/aan te passen. Whatsapp vind het teveel moeite, Onavo zegt dat er te weinig vraag naar is, en Dropbox geeft aan het druk genoeg te hebben met android/ios.
Ik ben bang dat dit het algemene beeld is van de developers, waarom voor dit werken als je al 2 succesvolle markten hebt?
Dat bedoel ik dus, van whatsapp zou btw wel grote update moeten komen. En volgens mij komt er wel een dropbox client.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-02-2013 09:24 ]

• corset
@Razmir

Klopt, maar de bugs liggen denk ik ook aan Windows zelf. Bijvoorbeeld Whatsapp zou de 30 minuten update omzeilen door een muziekje af te spelen? (geen idee of dit klopt). Ook dat je whatsapp pas update als je hem open hebt staan is een Windows iets wat geblokkeerd is.

Ze hebben de regels denk ik te strak gezet waardoor er te weinig reden is om goed werkende apps te maken.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Het hele 'apps zullen wel komen' verhaal sta ik nu meer achter dan bij WP7.

Het lijkt er toch sterk op dat WP8 met zijn toestellen een stuk meer gewild is dan WP7. Het OS is nieuw en werkt in mijn ogen gewoon prima. Ik heb gelukkig (nog) geen problemen met mijn telefoon.

Maar de populariteit van de Lumia en misschien telefoons die er nog aan staan te komen kan alleen maar inhouden in mijn ogen dat meer mensen geprikkeld worden om voor WP apps te ontwikkelen. Mits MS natuurlijk niet te moeilijk gaat doen met apps toelaten en dergelijke...

En inderdaad WP8 koppelt met Windows 8, wat ik op mijn desktop ook niet als upgrade zie van Windows 7. Maar dit jaar komen er ook veel hybride Windows 8 laptops uit en tablets en zie ik die markt ook wel groeien. Dan is er alleen maar meer kans dat WP8 qua aanbod ook groeit.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Donstil
  • Niet online
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:20:
Je leest dus niet :) ok. Dacht ik al. Ik bedoel alle Iphone zeikerds, als jij Iphone niet noemt, dan val jij daar niet onder, makkelijk toch?

Oke nou dan is het puur toeval dat het na mijn berichtje kwam.

Ik zie voor developers nu ook geen winst profiel in WP8. Een goeie app maak je natuurlijk niet in een middagje en als het programeren van je app geen tot haast geen winst opleverd in de WP store zou ik er ook niet aan gaan beginnen.

Met iOS en Android kunnen ze een veel grotere markt bereiken.

• corset
Klopt, en wat ik begrijp van app makers, zijn de tools voor iOS en android gewoon een stuk beter.

• Popmart1970
gezien de animo voor de nwe toestellen wereldwijd, moet er dan ook toch ook vanzelf meer/beter/sneller aanbod komen van apps.

Van diverse apps die ik nu gebruik op de iPhone, en die niet beschikbaar zijn voor WP8 heb ik de "makers" een bericht gestuurd over het beschikbaar komen van de app voor WP8......krijg vaak melding....."we krijgen de laatste tijd veel verzoeken van WP8 users hiervoor....."

Als dit nu vaak genoeg gebeurt....zal men vast de toegevoegde waarde inzien van een WP8 app!

Kijk naar ING.....app voor WP is in de maak!!!

Ik houd hoop!!!

• Sanction
  • Niet online
Gaan we nou echt weer in een iOS/W8/Android discussie verzanden?

• MarcHealthy
  • Laatst online: 27-10 10:02
Sanction schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:06:
Ik ben daar zelf wel blij mee persoonlijk. Hoop volgende week ook mijn L920 te krijgen, en kom van 4 iphones af (nu de 4s). Heb ook een apple tv, en ipod. Dus dankzij deze informatie weet ik beter waar ik me op kan voorbereiden en kan ik meer geduld opbrengen voor apps die nog moeten komen.

Ik zal zelf wel netjes de abbo van 2 jaar afmaken of hij nu bevalt of niet. Geef WP8 gewoon 2 jaar en kijk daarna of ik eventueel weer overstap naar iOS of dat WP8 mij overtuigt heeft :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• zonoskar
  • Laatst online: 14:37
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:46:
Klopt, en wat ik begrijp van app makers, zijn de tools voor iOS en android gewoon een stuk beter.
Ik weet niet, maar de apps die ik heb proberen te maken voor Android zijn allemaal gefaalt/opgegeven. Voor iOS had ik een app in de market en voor WP8 heb ik er 2. Ik vind apps ontwikkelen voor Android een ramp met het bij elkaar geraapte zooitje ontwikkeltools dat er is (Eclipse + de SDK). Niks werkt meteen. Of ik snap het niet, dat kan ook.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Popmart1970
@Sanction

Snap je comment, echter is dit toch iets waarover mensen die twijfel hebben over wel of niet te kiezen voor de 920 ,ergo WP8 als OS, iets aan hebben!!!!

Ben het met je eens dat dit NIET te diep geworteld moet gaan worden!!!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 07:47
Ik denk wel dat de bal op dit moment echt bij Microsoft ligt om te zorgen dat de juiste apps er komen om mensen over de streep te trekken, en daarmee bedoel ik zowel users als developers.

Zoals Whatsapp naar mijn idee niet echt een briljant verdienmodel heeft zal het inderdaad niet handig voor ze zijn om nog meer platformen te moeten onderhouden als daar nauwelijks gebruikers vandaan komen, en procentueel is dat voor WP8 natuurlijk minimaal nu.

• Donstil
  • Niet online
Sanction schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:06:
Ja waarom niet? Dat is het enige wat echt telt als je twijfelt tussen verschillende telefoons.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:16
lanerios schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:46:
Zowat het enige wat MS echt goed doet is ontwikkelaarstools maken. Echt niets kan op tegen Visual Studio en aanverwante tools.
Pagina: 1 ... 46 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;