[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.237 views

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
frenk16 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:18:
.... zien. Schuif je doosje uit het grote doosje, zodat je de bovenkant kan zien waar je lumia lag. Haal die kartonnen plaat eruit en haal het hele zwarte bakje omhoog. Op de link zijkant staat het. Mijn lumia komt uit w50/2012.
Mijne is week 41.

Zit nu ook al tijdje met probleem dat foto's niet lekker zijn ondanks porttico.
Foto's in donker krijg ik veel te veel licht of rare wazige halo's bij verlichting. Een foto van fata morgana in Efteling mislukt bv doordat de lumia veel te veel omgevingslicht op pikt van lampen om mij heen.

Foto's bij concerten lijken al helemaal nergens meer op. Das gewoon een grote lichtvlek.
Zelfs een wegwerp camera maakt daar nog wat beters van.
sundace schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Mijne is week 41.

Zit nu ook al tijdje met probleem dat foto's niet lekker zijn ondanks porttico.
Foto's in donker krijg ik veel te veel licht of rare wazige halo's bij verlichting. Een foto van fata morgana in Efteling mislukt bv doordat de lumia veel te veel omgevingslicht op pikt van lampen om mij heen.

Foto's bij concerten lijken al helemaal nergens meer op. Das gewoon een grote lichtvlek.
Mijn lumia komt ook uit week 50. Ik ga hem persoonlijk niet terug brengen, merk eigenlijk vrij weinig van het trill geluid en viel mij pas op toen ik de app installeerde en hem als een idioot af liet gaan.

Over de camera ben ik echt te spreken. Nam meerdere keren foto's in het donker en die kwamen er echt heel goed uit. Leek alsof het daglicht was, echt super mooi. Daarnaast is het scherm ook super. Net ff getest met mijn handschoenen en verdomt, het werkt nog ook haha :+

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 20-01-2013 14:30 ]

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30
frenk16 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:18:
Mijn Lumia 920 heeft dus ook last van het geluid tijdens het trillen. Op het forum van Nokia (klik) hadden ze het erover dat je misschien een verkeerde batch hebt gekregen. Zouden de mensen die misschien geen geluid hebben eens willen kijken uit welke week die van hun komt? Je kunt dit op de volgende manier zien. Schuif je doosje uit het grote doosje, zodat je de bovenkant kan zien waar je lumia lag. Haal die kartonnen plaat eruit en haal het hele zwarte bakje omhoog. Op de link zijkant staat het. Mijn lumia komt uit w50/2012.

En even wat anders. Als ik via Nokia Music muziek afspeel over de speaker dan kan ik het volume niet veranderen. Alleen tussen 0 en 1 zit een verschil. Weet iemand hoe dit komt? De teller loopt wel door tot en met dertig dus de volumeknoppen doen het gewoon.
Mijn zwarte L920 is ook van week 50/2012 en heb last van de tril rammel. Vooral bij het ontvangen van Whatssapp berichten en het bel signaal. Wanneer ik de linker hoek inknijp is de rammel weg en blijft alleen een mooie sterk trilsignaal over.

Maandag gaat de telefoon terug naar CB en dan zien of ze hem laten repareren of dat er iets anders mee gebeurd.

• frenk16
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-12 21:02
eltinio schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Mijn zwarte L920 is ook van week 50/2012 en heb last van de tril rammel. Vooral bij het ontvangen van Whatssapp berichten en het bel signaal. Wanneer ik de linker hoek inknijp is de rammel weg en blijft alleen een mooie sterk trilsignaal over.

Maandag gaat de telefoon terug naar CB en dan zien of ze hem laten repareren of dat er iets anders mee gebeurd.
Laat even weten wat CB dan doet, ik heb hem namelijk ook bij CB vandaan. Als ik een massage app probeer waarbij ik een sterkte in kan stellen dan merk ik dat het echt alleen bij het harde trillen is. Als ik de sterkte een stuk lager zet heb ik nergens last van. Helaas kan je niet de sterkte van je tril instellen in wp :(

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand een app voor sound-recording die optimaal gebruik maakt van het rich-recording van de lumia?

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 07:57
Ik heb regelmatig dat het bereik van mijn toestel weg valt. Dit is binnenshuis, waar er sowieso slecht bereik is, maar hij pakt dan de verbinding niet weer op als ik op een plek kom waar wel bereik is. Ik moet het toestel dan opnieuw opstarten, want via instellingen zoeken naar een mobiel netwerk werkt ook niet. Ondertussen wordt het een beetje vervelend, moet het toestel een paar keer per dag opnieuw opstarten.

Ook vraag ik mij af of het wel zin heeft om mijn hoogste verbindingssnelheid op 4G te laten staan?
Ik heb een abonnement bij Hi.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12 12:16
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:27:
[...]
Ik heb een KPN toestel, die levert ze met de update er al op
Zeer compleet, zelfs inclusief een lease contract....

Don't rely on their truth alone

• LessRam
Martinspire schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:50:
[...]

Mja sommige foto's kunnen inderdaad beter, maar het hangt volgens mij ook wel een beetje van de fotograaf af.
Welke mobiel toestel doet het dan beter (uitgezonderd de Nokia 808)?
Volgens mij is de kwaliteit van de fotos gelijk aan de andere toestellen in de top.

• LessRam
sundace schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:39:
[...]
Serieus??? Echt zo erg???
Concerten zijn nu net mijn hoofdreden om de L920 aan te schaffen. Reviews hebben het over betere foto's, video's en beter overweg kunnen met harde bassen opnemen.....

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
Mijn Lumia is van week 41. Volgens mij heb ik toch wel last van het vibrate probleem, alleen ik ondervind het niet als een echt probleem.

Ik heb er even een quick-and-dirty video van gemaakt:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Seven_PRX
  • Laatst online: 23-12 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:06:
Niemand opeens last van accu problemen?

Opeens kan ik amper een dag rond komen (van s'morgens 7h tot 15h is er opeens 60% af zonder enig gebruik).
De laaste dagen is de accu duur met de helft vermindered en heb ik geen enkele nieuwe app geinstalleerd.

Mogelijks door een update ?
16 uur (wat je dus zal halen) is heel normaal voor een Smartphone, ook voor de L920.
Met een iPhone haal je zelfs minder.

En heb je geen mail ingesteld, of apps met Livetiles? Die zijn actief en gebruiken gewoon batterij.

Verwijderd

Als je de portico update wilt flashen doe je dit toch gewoon via NCS? Je moet op een gegeven moment je product opzoeken in die lijst, maar de 920 staat hier helemaal niet tussen bij mij. Iemand een advies? De firmware zelf heb ik al gedownload en in die map van nokia gezet trouwens.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:21:
Als je de portico update wilt flashen doe je dit toch gewoon via NCS? Je moet op een gegeven moment je product opzoeken in die lijst, maar de 920 staat hier helemaal niet tussen bij mij. Iemand een advies? De firmware zelf heb ik al gedownload en in die map van nokia gezet trouwens.
Wel de goede NCS versie?
( Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5 )

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Verwijderd

Bij software in configuratiescherm staat 5.0. Dacht dat dit wel de goede was.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Klopt je folderstructuur wel?

C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-821\....

Vervolgens in Product Support Tool kiezen voor RM-821 (L920)

Verwijderd

In de map "rm-821" moeten daar nou de losse bestanden komen te staan of de map waar die bestanden inzetten. Heb beide trouwens geprobeerd, en lukken allebei niet.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:51:
In de map "rm-821" moeten daar nou de losse bestanden komen te staan of de map waar die bestanden inzetten. Heb beide trouwens geprobeerd, en lukken allebei niet.
de map (bijvoorbeeld: 059R016)

Verwijderd

Oke, raar. Anders maar een maandje wachten. Tenzij iemand een geniale oplossing heeft natuurlijk!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:57:
Oke, raar. Anders maar een maandje wachten. Tenzij iemand een geniale oplossing heeft natuurlijk!
herstel, de gehele inhoud van je 059blabla directory kopieeren naar: C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-821\

En NCS uitvoeren als Administrator!

Verwijderd

Gelukt, in configuratiescherm stond versie 5.0 maar bij About in NCS iets van 4.0.1234 ofzo. Heb hem nu geupdate, en gevonden. Bedankt voor de hulp!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:21:
Gelukt, in configuratiescherm stond versie 5.0 maar bij About in NCS iets van 4.0.1234 ofzo. Heb hem nu geupdate, en gevonden. Bedankt voor de hulp!
d:)b

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoe ziet het eigenlijk met het nut van hoesjes/screenprotectors van de 920? Ik heb nu een iphone 3gs waar ik een incipeo feather hoesje omheen heb met screenprotector. Dit is dus alleen tegen krassen bij kleine botsingen. dus dat je hem iets te hard op tafel legt enz. Als ik hem uit mijn hand laat vallen en hij valt op de grond is hij nog wel kapot. Is de nokia standaard al op dezelfde manier beschermt door het gorilla glas en de goede behuizing?

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
stansfield schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:02:
Hoe ziet het eigenlijk met het nut van hoesjes/screenprotectors van de 920? Ik heb nu een iphone 3gs waar ik een incipeo feather hoesje omheen heb met screenprotector. Dit is dus alleen tegen krassen bij kleine botsingen. dus dat je hem iets te hard op tafel legt enz. Als ik hem uit mijn hand laat vallen en hij valt op de grond is hij nog wel kapot. Is de nokia standaard al op dezelfde manier beschermt door het gorilla glas en de goede behuizing?
Hangt echt van je geluk af, maar ik heb al enkele berichten gezien van een kleine val die het scherm breekt (1 meter hoog). Op PhoneBuff rijden ze er met een auto over en smijten ze hem hard tegen de grond waarbij er een slechts paar krasjes zijn...

Verwijderd

Windows 8 heeft de optie voor een picture password.
Ik kan deze optie in mijn 920 niet vinden, slechts de mogelijkheid voor een pincode.
kijk ik er overheen of bestaat de optie niet in wp8?

• glvn
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:11:
Windows 8 heeft de optie voor een picture password.
Ik kan deze optie in mijn 920 niet vinden, slechts de mogelijkheid voor een pincode.
kijk ik er overheen of bestaat de optie niet in wp8?
Bestaat (nog) niet

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12 11:43
Ik krijg mijn 920 niet gekoppeld. Dat programma geeft aan dat je moet kiezen voor PC suite mode of Ovi suite mode. Ik heb NCS geinstalleerd, maar ik krijg op mijn telefoon niet de optie om dit te doen.
Waar moet je dit precies selecteren?
hmmm miss heb ik ook nog een oude NCS. Ik heb wel 5.0 maar een iets afwijkende. (wel precies de versie zoals in de link op http://forums.wpcentral.c...ia-920-clean-install.html

Ik krijg constant een link naar: 5.0.2012.40.5.8 maar dat lijkt niet de juiste te zijn.
Heeft iemand een geode link toevallig ?

[ Voor 45% gewijzigd door nilisvw op 20-01-2013 18:47 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

nilisvw schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:41:
Ik krijg mijn 920 niet gekoppeld. Dat programma geeft aan dat je moet kiezen voor PC suite mode of Ovi suite mode. Ik heb NCS geinstalleerd, maar ik krijg op mijn telefoon niet de optie om dit te doen.
Waar moet je dit precies selecteren?
hmmm miss heb ik ook nog een oude NCS. Ik heb wel 5.0 maar een iets afwijkende. (wel precies de versie zoals in de link op http://forums.wpcentral.c...ia-920-clean-install.html

Ik krijg constant een link naar: 5.0.2012.40.5.8 maar dat lijkt niet de juiste te zijn.
Lumia 920 gebruikt geen Ovi of PC suite meer... misschien handig om die gewoon te verwijderen..
en de desktop App van Windows Phone te installeren op je PC/laptop, drivers zijn dan waarschijnlijk ook goed
http://www.windowsphone.c...ows-phone-app-for-desktop

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

nilisvw schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:41:

Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5
http://www.filedropper.com/nokiacaresuite5020124545

• nilisvw
Thnx dat was inderdaad de update die ik nodig had. Nu kan hij de telefoon wel prima vinden.

• glvn
Ik heb de tutorial gevolgd op WPCentral, maar direct nadat ik het 'Rebooting...' kadertje krijg in NCS, krijg ik volgende foutmelding: "Invalid response from device, incorrect message id".

Kan dit liggen aan het feit dat ik een nieuwere versie van NCS gebruik? (2013.1.3.4)? De ROM zelf heb ik al 3 keer gedownload (via Navifirm) dus ik denk niet dat deze corrupt is (verifying slaagt ook).

Iemand een ideetje?

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 16:16
gebruik de eerder aangegeven versie van het programma ncs

• glvn
Ik krijg die niet geinstalleerd. Eerst krijg ik een link naar VC+ 2005 SP1 redist, maar zelfs na installatie blijf ik dat kadertje krijgen.

EDIT: gedraaid in compabiliteitsmodus en daar lukt het wel

[ Voor 8% gewijzigd door glvn op 20-01-2013 20:12 ]

• nilisvw
Heb je die link ook gebruikt om VC+ 2005 SP1 te installeren ? Ik ging namelijk zelf naar google en pakte vc+ eerst, maar die pakt dan automatisch de 2010 versie en dan werkt het nog niet. Als je die link pakt die je te zien krijgt werkt het wel.

• glvn
nilisvw schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:12:
Heb je die link ook gebruikt om VC+ 2005 SP1 te installeren ? Ik ging namelijk zelf naar google en pakte vc+ eerst, maar die pakt dan automatisch de 2010 versie en dan werkt het nog niet. Als je die link pakt die je te zien krijgt werkt het wel.
Ja dat was het vreemde. Maar werk op x64, en heb nu ook de x64 versie geïnstalleerd en via compabiliteitsmodus gedraaid, en nu werkt het plots.

• nilisvw
Ja ik werk ook op een w8 pro x64, maar je kunt gerust de x86 installeren. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Ik hoefde niks te doen met compatibilitetismodus.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Een vraagje over het Windows Phone pc programma waarmee je content kan synce tussen pc en je windows phone.

Als ik mijn muziek van pc naar windows phone doe, kan ik gewoon kiezen voor select all, en dan sync.
Maar andersom gaat dit niet... Nu heb ik 20GB muziek er op gezet en ik wil dit niet meer :) want heb nog maar 4gb vrij voor foto's en video's en dat kan wel genoeg zijn maar wil die zekerheid van genoeg ruimte. Ik kan liedjes wel verwijderen, maar dan moet ik ze een voor een selecteren... Waar is die select all knop voor te verwijderen? Of is er mss nog een manier om het allemaal te verwijderen? Gelieve geen fabrieksinstelling :)

• glvn
nilisvw schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:16:
Ja ik werk ook op een w8 pro x64, maar je kunt gerust de x86 installeren. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Ik hoefde niks te doen met compatibilitetismodus.
Ok heb een reboot gedaan, alle VC+ redists eraf gegooid, en opnieuw begonnen en nu lukte het wel vlekkeloos om te installeren. Nu even proberen of deze wel wil flashen...

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

X-Fighter schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:22:
Een vraagje over het Windows Phone pc programma waarmee je content kan synce tussen pc en je windows phone.

Als ik mijn muziek van pc naar windows phone doe, kan ik gewoon kiezen voor select all, en dan sync.
Maar andersom gaat dit niet... Nu heb ik 20GB muziek er op gezet en ik wil dit niet meer :) want heb nog maar 4gb vrij voor foto's en video's en dat kan wel genoeg zijn maar wil die zekerheid van genoeg ruimte. Ik kan liedjes wel verwijderen, maar dan moet ik ze een voor een selecteren... Waar is die select all knop voor te verwijderen? Of is er mss nog een manier om het allemaal te verwijderen? Gelieve geen fabrieksinstelling :)
Gewoon via je Windows Verkenner? Wel zo makkelijk 8)

• glvn
Flashen is gelukt met de andere versie van NCS die hier stond :) thx!

• RawChild
  • Laatst online: 23-12 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Zijn er ook problemen bekend over de flitser? Die werkt bij mij ineens niet meer, ook niet met zaklamp apps. Enig idee wat ik zou kunnen doen?

Wacht overigens wel nog steeds op de nieuwste update, maar zou raar zijn dat dat de boel zou fixen aangezien de flitser altijd heeft gewerkt.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Verwijderd

Ik hoop dat mijn batterij nog een beetje aantrekt. Heb de lumia nu 2 dagen in gebruik maar hij is erg snel leeg, dus hoop dat de batterij nog een beetje opgang moet komen ofzo.

Meer mensen hier last van gehad aant begin?

• nilisvw
RawChild schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:45:
Zijn er ook problemen bekend over de flitser? Die werkt bij mij ineens niet meer, ook niet met zaklamp apps. Enig idee wat ik zou kunnen doen?

Wacht overigens wel nog steeds op de nieuwste update, maar zou raar zijn dat dat de boel zou fixen aangezien de flitser altijd heeft gewerkt.
Hier werkt de flitser prima na de portico update.

Verwijderd

RawChild schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:45:

Als je flitser het in geen enkel geval doet, raad ik je aan om de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Helpt dit niet, wacht niet op de update, maar stuur hem naar nokia care online.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn toestel, opgestuurd en binnen twee weken een nieuw toestel op de mat. Het schijnt dat het moederbord vervangen moest worden.

Verwijderd

glennvanhaeren schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:07:
[...]

Hangt echt van je geluk af, maar ik heb al enkele berichten gezien van een kleine val die het scherm breekt (1 meter hoog). Op PhoneBuff rijden ze er met een auto over en smijten ze hem hard tegen de grond waarbij er een slechts paar krasjes zijn...
Ik heb er net nog eentje gezien van een vriend .2 dagen oud scherm kapot.Weet er iemand waar ik een goedkoop glas kan vinden .

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Als je flitser het in geen enkel geval doet, raad ik je aan om de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Helpt dit niet, wacht niet op de update, maar stuur hem naar nokia care online.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn toestel, opgestuurd en binnen twee weken een nieuw toestel op de mat. Het schijnt dat het moederbord vervangen moest worden.
Ga ik proberen.
Mijn toestel komt uit Duitsland en is niet verzekerd, is dat een probleem?

• ieteke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik ben nu in bezit van een Iphone 4, hiervoor een Iphone 3G gehad. Ik ben naar het kijken naar een nieuw toestel. Een Iphone 5 vind ik meer van hetzelfde, wat saai daardoor, het werkt allemaal prima, maar niets nieuws. Ik denk dat de Nokia Lumia 920 bij mij een hele grote kans gaat maken, ondanks dat in huis een Imac, Apple TV en Ipad zijn.

Meeste Apps die ik gebruik, zijn wel aanwezig, hoop alleen dat Whatsapp nog wat solider wordt voor WP. De grootte van de Nokia Lumia 920 is enerzijds mooi, maar zal soms ook onhandig zijn.

• frenk16
  • Laatst online: 21-12 21:02
Kunnen mensen die de portico update al hebben hun wifi verbinding zo instellen dat hij constant verbonden is met wifi.

• Seven_PRX
  • Laatst online: 23-12 14:41
frenk16 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:37:
Kunnen mensen die de portico update al hebben hun wifi verbinding zo instellen dat hij constant verbonden is met wifi.
Ja.

Verwijderd

RawChild schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:12:
[...]

Ga ik proberen.
Mijn toestel komt uit Duitsland en is niet verzekerd, is dat een probleem?
hoezo heb je geen garantie? Die is eu geldig. De mijne is ook uit Duitsland, en is gewoon gerepareerd.

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:47:
[...]

hoezo heb je geen garantie? Die is eu geldig. De mijne is ook uit Duitsland, en is gewoon gerepareerd.
Oh oke, dan is er niks aan de hand.

Duurde het bij jou ook zo lang om terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Ik zie al bijna 10 minuten tandwielen draaien op mijn scherm.

Edit: ondertussen 25 minuten dat ie bezig is...vraag me echt af of dit wel normaal is.

[ Voor 9% gewijzigd door RawChild op 20-01-2013 23:01 ]

• EJK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07-2023

EJK

Heb mijn Lumia sinds gisteren, abo van KPN portico al meegeleverd. Ook wifi in standby modus. andere verbeteringen moet ik nog ontdekken. toestel is wel geweldig!

• RawChild

RawChild

shit zeg, ik heb hem maar gereset, want onmogelijk dat iets naar fabrieksinstellingen zetten (iphone altijd in no time) bijna een uur duurde.
Nu is het enige wat ik in beeld krijg de tekst Nokia en daar blijft het bij.. what happend? is mijn telefoon nu dood ofzo?

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:06
Kijk hier voor een fix: http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Blijkbaar komt dat vaker voor.

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-12 23:11
Sinds gisteren ook in het bezit van deze geweldige telefoon. Er valt mij alleen iets op aan de back, Windows en search knoppen. Deze zijn niet echt wit van kleur maar meer met een gele gloed. Meer mensen dit?

• RawChild

RawChild

Ah bedankt. Morgenochtend meteen proberen te fixen.
Dit is ook de manier om je firmware te updaten via de niet gebruikelijke manier?

• glvn
MrLeeeet schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:50:
Sinds gisteren ook in het bezit van deze geweldige telefoon. Er valt mij alleen iets op aan de back, Windows en search knoppen. Deze zijn niet echt wit van kleur maar meer met een gele gloed. Meer mensen dit?
Ja klopt, is meer 'gebroken wit', maar stoort mij helemaal niet.

LTE aan de praat gekregen in België (Gent) met Proximus. Werkte onmiddellijk na het flashen van de Portico rom (eu_proximus). Indoors met 2-3 balkjes ontvangst:

LTE:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/wp/91119.png

ter vergelijking WLAN:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/wp/91158.png

Best tevreden dus :9~

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo dan! Dat zijn wel serieuze snelheden! Alleen jammer dat met draadloze technieken de ping relatief hoog blijft! Maar nog even en je heb geen vaste verbinding meer nodig thuis! (moeten alleen die datalimieten nog even weg)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-12 11:26
Raar, als ik mijn wifi uitzet, werkt mijn 3G maar half. Websites openen lukt niet door network issues (zegt 'ie) maar facebook en whatsapp updaten wel. Ik kwam erachter doordat ik speedtest.net app wilde draaien op mijn 3g verbinding.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 19:22
Ik ben al jaren redelijk fervent iPhone en iPad-gebruiker, en in huis Apple TV, speakerdock voor iPhone, en diverse apparatuur zoals reciever, horizon-mediabox en tv bedien ik met iPhone. Allerlei materiaal wordt heel handig gestremd tussen de diverse apparaten, en ook maak ik veel gebruik van foto's of muziek streamen naar de tv.

Toch overweeg ik over te stappen naar de 920 vanwege het OS en de grootte van het scherm.
Zijn er hier ex-iPhone gebruikers die de stap gewaagd hebben, en zo ja, wat zijn hun ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door Reinhard op 21-01-2013 09:36 . Reden: Toevoegingen ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-12 12:22
chaoscontrol schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:25:
Raar, als ik mijn wifi uitzet, werkt mijn 3G maar half. Websites openen lukt niet door network issues (zegt 'ie) maar facebook en whatsapp updaten wel. Ik kwam erachter doordat ik speedtest.net app wilde draaien op mijn 3g verbinding.
Net zelf geprobeerd Speedtest.net app te draaien op 3G met Wifi uit. Was prima te doen, maar allemachtig wat sloom vergeleken met die 4G test een paar posts terug.
Getest met de Portico update.
Reinhard schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:27:
Ik ben al jaren redelijk fervent iPhone en iPad-gebruiker, en in huis Apple TV, speakerdock voor iPhone, en diverse apparatuur zoals reciever, horizon-mediabox en tv bedien ik met iPhone.
Toch overweeg ik over te stappen naar de 920 vanwege het OS en de grootte van het scherm.
Zijn er hier ex-iPhone gebruikers die de stap gewaagd hebben, en zo ja, wat zijn hun ervaringen?
Ben zelf overgestapt van iPhone 4 naar Lumia 920 (daarvoor een iPhone 3G gehad, en nog in bezit van een iPad). Moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik ben zelf niet zo'n enorme app-hunter oid dus van de beweerde "schaarste" aan apps heb ik geen last. Het enige wat ik mis is een ING bankieren app wat dat betreft.
De kwaliteit van de telefoon hardwarematig gezien vind ik ook dikke prima. Het is dan wel niet de elite-look die de iPhone heeft (schuin geslepen randjes aan de bezel etc) maar de telefoon heeft toch een hoogwaardige uitstraling.
Persoonlijk ben ik overgehaald door de combinatie van een ontzettend goede camera + een mooi groot scherm (maar daar heb je vast en zeker al genoeg video-reviews voor gekeken). Kan je dus wel degelijk aanraden om over te stappen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:27:
[...]

Eventjes dit verhaal vervolgen...
Nadat men na 1 berichtje ook totaal niet meer op FB reageerde, ben ik maar in de wagen gestapt en naar het kantoor van Nokia België gereden. Daar uiteindelijk iemand te pakken gekregen om mijn beklag over heel deze kwestie te doen. Hij ging het toestel zelf opvolgen en er het nodige aan doen, en enkele dagen later zou ik het thuisgestuurd krijgen.

Vandaag het toestel ontvangen. Het probleem waarvoor ik hem binnenbracht is er nog steeds, er is een probleem bijgekomen (kan het toestel niet meer normaal ontgrendelen, het reageert niet meer na een eenvoudige druk op de power-knop. Moet die knop ingedrukt houden tot ik de optie krijg om het toestel uit te schakelen, en van daar uit moet ik terugnavigeren naar het vergrendelscherm) en een beschadiging aan de linkeronderzijde van de behuizing (lijkt alsof er met iets scherp ingestoken is. Zit een groefje met een scherp randje aan).

The saga continues... 8)7 8)7
En vandaag eindelijk een nieuw toestel ontvangen. 'k durf em al niet meer op te zetten uit angst dat hier ook wel iets verkeerd aan zal zijn... :+
Gekocht op 31/10, binnengedaan in de eerste week van december en nu op 21/01 eindelijk terug. Ik heb wat in te halen...

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 09:37
Beetje met de Lumia 920 gespeeld.
Wat een pracht toestel. Maar wel groot en zwaar zeg. Met m'n kleine handjes begin ik nu wel RSI te krijgen :)
Vrouwlief kijkt met jaloezie naar het scherpe beeld en prachtige design.
Camera valt echt vies tegen. Kleuren kloppen gewoon niet. Moet nog controleren of m'n toestel (vrijdag binnen gekomen van Bol.com) de portico update heeft.
Ik hoop het niet.
Ben er echt blij mee, ondanks dat ie wat groter en zwaarder is dan ik gewend ben. Voordeel is dat ik m'n mails nu wel fatsoenlijk kan lezen :)
Navigatie meteen getest. Wat een feest. Werkt gewoon goed, mis wel de vlaamse TomTom meid, maar Nokia Drive is tenminste gratis. Van het weekend een Brodit cradle halen en ik ben helemaal happy.

Moet nog wennen aan WP8 en vind het multitasken van WP8, vind het echt helemaal niks. Maar ben echt blij met m'n Nokia.

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
Reinhard schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:27:
Ik ben al jaren redelijk fervent iPhone en iPad-gebruiker, en in huis Apple TV, speakerdock voor iPhone, en diverse apparatuur zoals reciever, horizon-mediabox en tv bedien ik met iPhone. Allerlei materiaal wordt heel handig gestremd tussen de diverse apparaten, en ook maak ik veel gebruik van foto's of muziek streamen naar de tv.

Hey, ik ben hetzelfde als jouw, nu nog een 4s in gebruik, en heb hiervoor de iphone 4 en 3 gehad, heb ook een appletv en een ipod. En hoop deze week mijn rode L920 binnen te krijgen, ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• RawChild

RawChild

ik heb even het juiste advies nodig voor het fixen van mijn telefoon via NaviFirm.

Te weten, mijn telefoon komt uit duitsland en was verder helemaal niet verbonden aan een provider of wat dan ook. Simlockvrij. yellow.

Nu zie ik deze optie:

Product: Lumia 920 (RM-821) dat lijkt me de juiste, maar dan releases:

1232.5951.1249.1002 --> Variants: RM-821 VAR EU NL CV YELLOW (059r1X9)

Is dit de juiste? Twijfel vanwege CV, geen idee waar dat voor staat..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-12 11:26
Country Version :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:45:
ik heb even het juiste advies nodig voor het fixen van mijn telefoon via NaviFirm.

Te weten, mijn telefoon komt uit duitsland en was verder helemaal niet verbonden aan een provider of wat dan ook. Simlockvrij. yellow.

Nu zie ik deze optie:

Product: Lumia 920 (RM-821) dat lijkt me de juiste, maar dan releases:

1232.5951.1249.1002 --> Variants: RM-821 VAR EU NL CV YELLOW (059r1X9)

Is dit de juiste? Twijfel vanwege CV, geen idee waar dat voor staat..
Je moet even je simkaart uit je toestel halen, dan kun je daarna een klein plaatje uit t simkaart slot trekken met daarop het imei en het CV nr: bijv: (059r1X9)

De bij dat nummer behorende firmware moet je dan downloaden. Hiermee heb je gewoon de firmware voor jouw toestel te pakken, en kan je sowieso geen problemen met garantie krijgen.

Omdat je toestel duits is zal deze firmware ook duits zijn.

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Je moet even je simkaart uit je toestel halen, dan kun je daarna een klein plaatje uit t simkaart slot trekken met daarop het imei en het CV nr: bijv: (059r1X9)

De bij dat nummer behorende firmware moet je dan downloaden. Hiermee heb je gewoon de firmware voor jouw toestel te pakken, en kan je sowieso geen problemen met garantie krijgen.

Omdat je toestel duits is zal deze firmware ook duits zijn.
zie alleen Type: RM-821 en FCCID: Pyarm-821.

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12 15:39
Heb mijn lumia 920 nu een aantal dagen (Hi met Portico update), en ik ben werkelijk verliefd op het design van het toestel zelf, en WP8. Gebruik zelf redelijk veel WhatsApp en vindt het nogal vervelend dat deze app niet goed omgaat met WP8. Hoop dat ik in de komende update WhatsApp ook op de achtergrond kan blijven draaien, aangezien hij nu nog constant een geluidsbestand zonder geluid afspeelt, om actief te blijven. Beetje onpraktisch. Ook is hij wat traag met opstarten (er komt telkens een lelijke 'tussenscreen' die compleet afdoet aan het mooie design van WP8).

Verder hoop ik dat er nog wel een notificatiescherm komt in de komende updates. Hoorde dat Microsoft hier wel mee bezig is geweest?

De enige app die ik nog mis, is een echte Dropbox app. Weet iemand een goede 3th party app hiervoor in de tussentijd? Kon zelf alleen maar Dropbox viewers (dus geen openers of bewerkers oid) vinden |:(

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:12:
[...]

zie alleen Type: RM-821 en FCCID: Pyarm-821.
Links in de simkaart tray zit een klein gaatje, als je daar het pennetje van de simkaart tray opener in steekt kan je een klein plaatje uit de telefoon trekken waar dat nummer opstaat.

zie: YouTube: How to find the Imei number of a Nokia lumia 920

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 12:18 ]

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Links in de simkaart tray zit een klein gaatje, als je daar het pennetje van de simkaart tray opener in steekt kan je een klein plaatje uit de telefoon trekken waar dat nummer opstaat.

zie: YouTube: How to find the Imei number of a Nokia lumia 920
Je hebt het nu gewoon over het simkaarthoudertje die je zo uit de telefoon haal toch? Daar staat verder niks op

Ohh nu ik dat filmpje gezien heb snap ik hem, ;) bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door RawChild op 21-01-2013 12:23 ]

• Pyramiden
  • Laatst online: 26-12 00:02
RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:21:
[...]

Je hebt het nu gewoon over het simkaarthoudertje die je zo uit de telefoon haal toch? Daar staat verder niks op
Toen ik die van mij openmaakte zag ik dat er een stickertje zat aan de binnenkant.

Verwijderd

hahahi20 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:22:
[...]

Toen ik die van mij openmaakte zag ik dat er een stickertje zat aan de binnenkant.
Een stickertje? Stond daar wat op?

• Pyramiden
  • Laatst online: 26-12 00:02
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:30:
[...]

Een stickertje? Stond daar wat op?
Ik heb hem even opengemaakt, het is geen stickertje maar er staan wel letters: Type: RM-821 FCC ID: en dan een nummer.

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 11:54
Hoop dat ik in de komende update WhatsApp ook op de achtergrond kan blijven draaien, aangezien hij nu nog constant een geluidsbestand zonder geluid afspeelt, om actief te blijven. Beetje onpraktisch. Ook is hij wat traag met opstarten (er komt telkens een lelijke 'tussenscreen' die compleet afdoet aan het mooie design van WP8).
Ik ben niet echt een expert op dit vlak, heb zelf nog maar één app ontwikkeld, maar volgens mij is het gewoon onmogelijk om als 3rd party developer dingen op te achtergrond te laten draaien. Ofwel is een app actief, ofwel zit hij nog in een soort slaapstand in het geheugen, maar is hij niet actief. Er is wel een manier om via een soort scheduling periodiek dingen uit te voeren, maar dat is voor een app als whatsapp niet echt een oplossing.

Correct me if im wrong!

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Is de beruchte 'rattle' bij trillen schadelijk voor de 'organen' van de de Lumia ? Met andere woorden, als je de 'rattle' hebt, maar je gebruikt de trilfunctie toch nooit, moet je dan terug voor reparatie ?

• RawChild

RawChild

bhorvers schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:41:
Is de beruchte 'rattle' bij trillen schadelijk voor de 'organen' van de de Lumia ? Met andere woorden, als je de 'rattle' hebt, maar je gebruikt de trilfunctie toch nooit, moet je dan terug voor reparatie ?
Zou zomaar kunnen, mijn flitser doet het ineens niet meer, las eerder al dat dat een probleem was op het moederbord bij iemand anders.

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12 15:39
spoonman schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Ik ben niet echt een expert op dit vlak, heb zelf nog maar één app ontwikkeld, maar volgens mij is het gewoon onmogelijk om als 3rd party developer dingen op te achtergrond te laten draaien. Ofwel is een app actief, ofwel zit hij nog in een soort slaapstand in het geheugen, maar is hij niet actief. Er is wel een manier om via een soort scheduling periodiek dingen uit te voeren, maar dat is voor een app als whatsapp niet echt een oplossing.

Correct me if im wrong!
Klopt, hoopte dus eigenlijk dat Microsoft een soort van toestemming zou geven aan WhatsApp om op de achtergrond te mogen draaien... of is dit een illusie?

Verwijderd

bhorvers schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:41:
Voor zover ik weet niet. Het lijkt me dat je dan meer mensen zou horen die de "rattle" hebben en vervolgens andere problemen. Ik zou geen problemen maken voordat ze er echt zijn;)

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 07:57
Is er hier niemand waarvan het bereik wegvalt? Ik heb regelmatig dat de verbinding tussen Hi en m'n zwarte Lumia wegvalt. Daarna moet ik het toestel rebooten, want anders blijft hij op 'geen service' staan. Ook via instellingen zoeken naar een mobiel netwerk werkt niet, ook niet als ik wel verbinding heb. Ik heb al een harde reset gedaan, ook dit verhelpt het euvel niet.
Ik moet mijn toestel nu ongeveer 5 keer per dag opnieuw opstarten, wat erg vervelend wordt.

Verder heb ik ook regelmatig dat ik op Youtube.com of de Metrotube app het videobestand niet kan afspelen. Ook dan moet ik mijn toestel opnieuw opstarten om het weer werkend te krijgen.

Mijn toestel is van Hi en heeft de update al, inruilen voor een nieuwe?

• glvn
Mull3r schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:05:
[...]

Klopt, hoopte dus eigenlijk dat Microsoft een soort van toestemming zou geven aan WhatsApp om op de achtergrond te mogen draaien... of is dit een illusie?
Zeer onwaarschijnlijk. Misschien dat Nokia als OEM dat zou kunnen, maar een 3rd party dev zal zo'n toestemming niet krijgen imo.

De enige manier om interactie te krijgen met apps die niet actief zijn op WP8 zijn push notificaties. Zo kan je de tiles updaten en toasts weergeven opdat de gebruiker de app terug zou openen.

Apps kunnen slechts 2 soorten taken uitvoeren in de achtergrond (ResourceIntensiveTask (als batterij >90% is en aan het opladen is, en nog paar strenge voorwaarden) of PeriodicTask (voert 1 keer elke ~30min uit voor max 25 sec.). Het is dus onmogelijk om een app echt volop te laten draaien in de achtergrond, maar als elke app dat zou doen gaat je batterij nog geen 2 uur mee...

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat is nou precies dat tril probleem dan?
Ik bedoel.. als ik filmpjes bekijk van het probleem dan hoor ik dat het trillen soms onderbroken wordt door een 'tik' en dan weer verder gaat. Ik heb dit ook, maar dit lijkt me vrij normaal?

als ik via vibeMessage het pattern op "Steady" zet is het 5 seconden voluit trillen, dan een tik, en weer voluit trillen.

Bij "Trippy" is het constant tik en trillen, maar dit lijkt me passen bij de naam "Trippy". ??

Verwijderd

spoonman schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:40:
[...]
volgens mij is het gewoon onmogelijk om als 3rd party developer dingen op te achtergrond te laten draaien.
...
Correct me if im wrong!
Dat is wel mogelijk met ofwel scheduled tasks of wel een background agent.
MSDN: Background agents for Windows Phone
Dat is niet nodig als de Whatsapp ontwikkelaars de bestaande mogelijkheden goed gebruiken.
De Kik Messenger app gaat dat bijvoorbeeld veel beter af dan Whatsapp.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 13:49 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 10:30
Vanmorgen nog een raar probleem. Wou foto maken boven op de piste het was nogal mistig. De standaard foto app kon hem niet gefocust krijgen. Toen proshot geprobeerd die kreeg het wel voorelkaar. Merk wel dat de camera niet echt scherpe foto's maakt. Ik heb nog geen,portico update.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:46:
Vanmorgen nog een raar probleem. Wou foto maken boven op de piste het was nogal mistig. De standaard foto app kon hem niet gefocust krijgen. Toen proshot geprobeerd die kreeg het wel voorelkaar. Merk wel dat de camera niet echt scherpe foto's maakt. Ik heb nog geen,portico update.
Even wachten op de update en er gaat een wereld voor je open ;)

• RawChild

RawChild

Ojee, na het gister terug proberen te zetten naar de fabrieksinstellingen liep mijn hele telefoon vast, resetten haalde ook niks meer uit. Dus opnieuw via Nokia care de software erop gezet en nu kan ik nog steeds niks.
Tijdens het flashen ging alles goed. Dan start ie op, zie de tekst Nokia en dan valt ie weg, krijg ik een melding dat ik moet laden, maar dat heb ik de hele nacht net gedaan... hij kan onmogelijk leeg zijn. Ben bang dat ik er niks meer mee kan nu :(

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:02:
Ojee, na het gister terug proberen te zetten naar de fabrieksinstellingen liep mijn hele telefoon vast, resetten haalde ook niks meer uit. Dus opnieuw via Nokia care de software erop gezet en nu kan ik nog steeds niks.
Tijdens het flashen ging alles goed. Dan start ie op, zie de tekst Nokia en dan valt ie weg, krijg ik een melding dat ik moet laden, maar dat heb ik de hele nacht net gedaan... hij kan onmogelijk leeg zijn. Ben bang dat ik er niks meer mee kan nu :(
Bij het laden moet hij aanspringen.
Mogelijk heeft hij niet opgeladen.
Probeer ook eens een andere lader?

zie anders ook:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html

• RawChild

RawChild

Die fix heb ik uitgevoerd.

Maar godzijdank was het dus toch echt dat er niet genoeg batterij was. Want hij is inmiddels opgestart.
Dank aan de personen die met links en tips kwamen die mijn probleem hebben opgelost.

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:02:
gooi m gewoon aan de lader en nogmaals proberen. WP toestellen laden niet als ze uitstaan vreemd genoeg.

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-12 12:22
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:16:
[...]

gooi m gewoon aan de lader en nogmaals proberen. WP toestellen laden niet als ze uitstaan vreemd genoeg.
Dat heb ik ook gemerkt. Gisteren mijn telefoon aan de lader gelegd nadat hij leeg was gegaan. Het scherm ging aan en ik werd verwelkomd door het batterij-icoontje. Opzich zoals een telefoon zich hoort te gedragen naar mijn mening. Echter, wat ik wel vreemd vond is dat op het moment dat het batterij icoontje weer weg gaat, het scherm wel aanblijft. Of in ieder geval de backlight... :?

• RawChild

RawChild

Ondanks dat mijn telefoon nu weer werkt moet ik hem toch opsturen ben ik bang. Het ging mij om de flits die niet meer werkte. Die werkt nu helaas nog steeds niet, dus hij is stuk. :(

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:28:
Ondanks dat mijn telefoon nu weer werkt moet ik hem toch opsturen ben ik bang. Het ging mij om de flits die niet meer werkte. Die werkt nu helaas nog steeds niet, dus hij is stuk. :(
Was ik al bang voor gezien mijn ervaring met de flits. Veel succes met opsturen, hoop voor je dat ie snel weer terug is. Bij mij duurde het iig niet te lang.

• eL-Prova
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb geen idee of het onderwerp aan bod is gekomen daarom maar in algemene zin stellen :-)

Zoals bekend wil mobiel data nog wel eens hard gaan, zeker als bepaalde apps op verkeerde wijze gebruik maken van je internetbundel. Vandaar dat er apps te krijgen zijn voor het inzichterlijk houden van je datalimiet. In mijn zoektocht via Google ben ik tegen 2 apps aangelopen welke het in theorie zouden moeten doen met WP8.

- Microsoft leverde de app "Data sense" (wordt ook wel eens aan elkaar geschreven)
- Nokia leverde de app "Nokia counters"

Nu heb ik beide apps geprobeerd op mijn telefoon te krijgen echter zonder resultaat.
De app van Microsoft kan ik niet vinden in de Windows store. De app van Nokia geeft melding dat mijn telefoon niet compatable is, dit komt doordat de schermresolutie te hoog is?!

Kortom, meerdere mensen tegen dit probleem aan gelopen, of juist mensen die het wel werkend hebben op de 920?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

eL-Prova schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:58:

- Microsoft leverde de app "Data sense" (wordt ook wel eens aan elkaar geschreven)
- Nokia leverde de app "Nokia counters"
Voor Data Sense ben je afhankelijk van je provider (en volgens mij ondersteunt nog geen enkele NL provider dit)
De App van Nokia is alleen voor WP7.* (verbruiksmonitor)

• eL-Prova
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
ja 7.*
Maar was het niet zo dat 7.* op 8 kon draaien alleen 8 niet op 7? :-)
Mensen hier een goed alternatief voor gevonden?

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Was ik al bang voor gezien mijn ervaring met de flits. Veel succes met opsturen, hoop voor je dat ie snel weer terug is. Bij mij duurde het iig niet te lang.
Die van mij is Duits en geel, is er een kans dat ik een andere kleur mag kiezen met NL firmware? Of gaan ze die van mij repareren en krijg ik dus dezelfde terug?

[ Voor 7% gewijzigd door RawChild op 21-01-2013 15:26 ]

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:22:
[...]

Die van mij is Duits en geel, is er een kans dat ik een andere kleur mag kiezen met NL firmware? Of gaan ze die van mij repareren en krijg ik dus dezelfde terug?
Ik had geen keuze, kreeg gewoon een nieuwe Duitse terug. Je zou het kunnen opnemen met Nokia Nederland, maar ik heb de verwachting dat ze hier niet op ingaan.

Overigens is het verschil niet zo groot dat je perse een nederkandse moet toch?

• glvn
eL-Prova schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:06:
ja 7.*
Maar was het niet zo dat 7.* op 8 kon draaien alleen 8 niet op 7? :-)
Mensen hier een goed alternatief voor gevonden?
Idd maar blijkbaar heeft Nokia die app gelimiteerd op WVGA resolutie (800*480), de enige resolutie van WP7 :/

• RawChild

RawChild

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Ik had geen keuze, kreeg gewoon een nieuwe Duitse terug. Je zou het kunnen opnemen met Nokia Nederland, maar ik heb de verwachting dat ze hier niet op ingaan.

Overigens is het verschil niet zo groot dat je perse een nederkandse moet toch?
Nee opzich niet.

Ik moet nog uitzoeken hoe en wat met dat opsturen. Maar komt het er op neer dat ik hem naar Duitsland moet sturen? Aangezien jij een Duitse terug kreeg vraag ik me dat nu ineens af.

Verwijderd

RawChild schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Nee opzich niet.

Ik moet nog uitzoeken hoe en wat met dat opsturen. Maar komt het er op neer dat ik hem naar Duitsland moet sturen? Aangezien jij een Duitse terug kreeg vraag ik me dat nu ineens af.
Ik heb hem via nokia.nl aangemeld bij Nokia Care online.

Nokia regelt dan de rest, je krijgt heel netjes een mail van UPS waarmee je een afspraak maakt dat ze de telefoon op komen halen, gratis. Ik kreeg een duits toestel omdat ik een duits toestel had. Voor jou zal dat hetzelfde zijn naar mijn verwachting.

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 01:24
Afgelopen weekend phonehouse maar eens binnengelopen voor hands-on ervaring met de 920. Prachtig beeldscherm, vloeiende overgang naar schermen en apps open eindelijk snel (fast resume). Maar helaas gaat dit hem toch niet worden. Het toestel, zoals omschreven op vele weblogs, is naar mijn mening te bulky (groot en zwaar). Ik vind het enorm jammer dat iedere fabrikant minimaal een 4.5+ inch scherm uitbrengt.

Iemand enig idee of Nokia nog een telefoon met soortgelijke specs, maar met een 4.0 - 4.3 scherm in de pijplijn heeft zitten.
Pagina: 1 ... 37 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;