[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.204 views

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:42
MRELynx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:39:
Iig blij om te lezen dat de Nederlandse release van de 920 gelijk is met landen in Oost en West Afrika

http://wmpoweruser.com/no...east-africa-this-january/

Blijkbaar zijn de US, UK, FR en DE gewoon een proeftuintje geweest voor Nokia en de 920. Durf wel te stellen dat toen de 920 daar uit kwam de telefoon nog helemaal niet af was en klaar was voor gebruik. Getuige ook de slechte performance van de camera, reboot problemen en nog meer kleine ergenissen.
This may make it the fastest roll-out of this premium Nokia windows phone yet, and once again an indication that Nokia is now able to ramp up the supply of the handset and serve many more markets.
Als ze nu betere voorraden hebben, waarom is het toestel dan nog steeds niet te krijgen in bv Duitsland. Het is niets meer dan speculatie. Laat ze eerst maar eens aantonen dat er goede voorraden in de winkels liggen. Dan pas kunnen we concluderen dat de voorraadproblemen voorbij zijn.

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
evadnl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:13:
Hoop dat ik 'm de 15e binnen heb!
Als je in het prijzen en levertijden topic kijkt , dan bestaat er nog een kans dat hij uitgesteld word tot februari, dus we gaan het zien. verschillende verkopers hebben al gezegt begin februari ;-)

zie
Nokia Lumia 920 - prijzen en levertijdentopic

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:29
Nu ben ik uiteindelijk een 820 besteller, maar zou ook de 820 dan uitgesteld kunnen worden?
Ik heb vandaag nog een mail van GSMwijzer.nl dat zij de 820 eind deze week of begin volgende week verwachten.

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-12 19:56
GokuSsj schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Als je in het prijzen en levertijden topic kijkt , dan bestaat er nog een kans dat hij uitgesteld word tot februari, dus we gaan het zien. verschillende verkopers hebben al gezegt begin februari ;-)

zie
Nokia Lumia 920 - prijzen en levertijdentopic
Had al e.e.a. gelezen, vandaar dat ik hoop O-). Maakt me niet heel erg veel uit of ik nog ietsje langer met m'n 4s door moet. Opzich prima toestel maar wil gewoon wat nieuws :9.

• MarcHealthy
evadnl schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:10:
[...]

Had al e.e.a. gelezen, vandaar dat ik hoop O-). Maakt me niet heel erg veel uit of ik nog ietsje langer met m'n 4s door moet. Opzich prima toestel maar wil gewoon wat nieuws :9.
Haha, toevallig heb ik ook nog de 4s, vandaar dat ik wat meer geduld heb als andere :-). Maar half januari zou nog steeds erg mooi zijn!. Levert mijn 4s ook nog wat op :-).

Hopelijk komt er nog een app om nog verbinding te maken met een appletv, zodat ik die nog kan blijven gebruiken :-)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MRELynx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:39:
Blijkbaar zijn de US, UK, FR en DE gewoon een proeftuintje geweest voor Nokia en de 920. Durf wel te stellen dat toen de 920 daar uit kwam de telefoon nog helemaal niet af was en klaar was voor gebruik. Getuige ook de slechte performance van de camera, reboot problemen en nog meer kleine ergenissen.
Nou op het gebied van Software heb je misschien gelijk maar de telefoon zelf is echt wel af hoor. Ik merk op diverse fora wel meer dat de Nederlandse 920 koper graag zou zien dat het een ander toestel was maar dit gaat echt niet gebeuren hoor.

Waarschijnlijk komen de Nederlandse 920's gewoon nog met de oude update, waardoor je dus ook de problemen kunt hebben die je zelf omschrijft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Nu 3 dagen de 920 kunnen gebruiken en hoewel het overwegend positief is toch wel een paar kleine dingen die mij opvallen. De trilmotor is verschrikkelijk, het voelt alsof die uit een gerecycled toestel komt en op het punt staat te overlijden. Tevens voelt de behuizing minder solide dan die van de 800 en 900. Net onder de camera strip zit voelbaar flex in de body.

Zijn er meer mensen die zowel een slechte trilmotor als flex in de body hebben? Probeer te achterhalen of dit exemplarisch is of dat het (flex) onderdeel is van het ontwerp.

• Donstil
  • Niet online
De flex die je omschrijft heb ik niet maar de slechte trilmotor wel. Is idd vreselijk en geeft erg goedkope ervaring naar mijn mening. Ik heb die functie dan ook gelijk uitgezet toen ik hem net twee uur wat.

• Beanie
Donstil schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:45:
De flex die je omschrijft heb ik niet maar de slechte trilmotor wel. Is idd vreselijk en geeft erg goedkope ervaring naar mijn mening. Ik heb die functie dan ook gelijk uitgezet toen ik hem net twee uur wat.
Die trilmotor is gewoonweg slecht. Toen ik nog geen 920 in handen had gehad dacht ik dat het misschien de lens assembly was, maar dat is het zeker niet. Doet echt afbreuk aan een verder goed toestel.

Wat betreft de flex, als ik er gewoon op tik met bv. m'n nagel dan klinkt het ook wat hol. De 800 niet, dat klinkt als een dik stuk. De 920 is echt zichtbaar in te drukken net onder de strip op alle andere plekken valt het mee.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Wat is het probleem dan met de trilmotor?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:11:
Wat is het probleem dan met de trilmotor?
Beetje lastig uitleggen zonder dat je het zelf eens gevoeld hebt, als de motor trilt hoor je er een goedkope rammel vanaf komen. Een beetje zoals je dat had met toestellen die 10jaar geleden voor het eerst een vibratie motor hadden.

Ik denk persoonlijk dat het komt door de manier van bouwen die Nokia heeft gebruikt, intern in de 920zit er erg veel geklikt ipv geschroefd en er zijn een aantal onderdelen die op de plek gehouden worden door de FlexCable waar ze mee naar het moederboard gaan. Dat is een afwerking welke je tegenwoordig op een HighEnd gsm niet veel meer ziet. IPhone's/ Galaxy s3/HtcOneX zitten van binnen degelijker in elkaar weet ik uit eigen ervaring.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:08
Geen problemen met de trilmotor hier. :)

• Hyraclyon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Voor iedereen die net als ik problemen heeft met een telefoon die het af en toe vertikt om op te starten na een tijdje idle geweest te zijn, je kunt hier je informatie posten. Dit wordt verzameld en naar Nokia gestuurd zodat het gemakkelijker voor ze moet worden om de oorzaak te vinden.

http://forums.wpcentral.c...l-submitted-nokia%5D.html

Ook kan het geen kwaad om in deze thread op de officiële Nokia forums een berichtje te posten wanneer je last hebt van het probleem. Intussen staan er 10 pagina's aan comments in dus blijkbaar hebben meer mensen er last van.

http://discussions.nokia....920-freezing/td-p/1604040

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Nokia heeft alle Firmware updates (Portico) die via Navifirm te downloaden waren verwijderd, zouden er dan toch bugs geconstateerd zijn en nog gesleuteld worden aan betere versies?

Zie ook:
http://wmpoweruser.com/no...rtico-roms-from-navifirm/

NaviFirm is nog wel gewoon 'open' en de originele roms zijn nog wel beschikbaar, toch een interessante actie...

[ Voor 17% gewijzigd door iVibes op 07-01-2013 21:59 ]

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 23:31

NSG

Je weet niks!

Man, wanneer houd het toch op met al die misverstanden over Navifirm, het is niet meer dan een tool die de firmware van de Nokia Care Suite servers afhaalt.

Nokia heeft dus de firmware van hun Care Suite Servers afgehaalt, navifirm heeft er geen zak mee te maken.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Enes_81 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:15:
Man, wanneer houd het toch op met al die misverstanden over Navifirm, het is niet meer dan een tool die de firmware van de Nokia Care Suite servers afhaalt.

Nokia heeft dus de firmware van hun Care Suite Servers afgehaalt, navifirm heeft er geen zak mee te maken.
Dat zei ik toch? die VIA navifirm te downloaden zijn...

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 23:31

NSG

Je weet niks!

ivibes schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:17:
[...]

Dat zei ik toch? die VIA navifirm te downloaden zijn...
Het was niet direct voor jou bedoeld, maar meer voor je bron.

• Donstil
  • Niet online
Oké dat lijkt me toch voldoende bewijs dat de Nederlandse 920 over een paar dagen gewoon geleverd gaat worden met de crappy software die de Eerdere 920's had. Iedere Nederlandse Nokia Lumia 920 koper wilde graag iets speciaals maar had dus geen 3 maanden hoeven wachten 8)7

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:38
Was die NL firmware die op Navifirm stond al Portrico? Die heb ik voor de zekerheid namelijk al op mijn computer gezet. Telefoon komt namelijk donderdag.

Is het dan wel veilig om die te flashen? Ik bedoel, ze halen hem er niet voor niets af.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou gewoon wachten op officiele nl update, mocht je problemen krijgen met je rom weet je weer niet waardoor het komt.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12 11:17
vraagje, ik heb nu een lumia 800 en ik vind het scherm erg aanraakgevoelig. Hoe is gevoeligheid t.o.v. een Lumia 920?

• Donstil
  • Niet online
hahahi20 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:33:
Was die NL firmware die op Navifirm stond al Portrico? Die heb ik voor de zekerheid namelijk al op mijn computer gezet. Telefoon komt namelijk donderdag.

Is het dan wel veilig om die te flashen? Ik bedoel, ze halen hem er niet voor niets af.
kan je zonder gevaar of gevolgen flashen, ikzelf, een,aantal tweakers en het verdere internet draaien hem al.

• Gers72
  • Laatst online: 29-06-2021

Welke Code, Variant Name en Version is dit ?

• Pyramiden
Hij staat op mijn andere computer, ik kan daar donderdag pas weer bij, dan hoop ik de telefoon te hebben en ik heb besloten hem dan gewoon te flashen.

Ik zal code op het forum posten zodra ik erbij kan.

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 20:34
Donderdag hoop ik bij de PhoneHouse een Lumia 920 te gaan halen.
Ik twijfel alleen nog of ik de rode of de witte zal nemen.

Ik vraag me nog af of de witte zijn kleur over langer termijn blijft houden. Blijft het mooi wit? Kan iemand die een witte heeft, of een witte Lumia 800 heeft gehad, dit bevestigen?

Het enige dat mij er van zal weerhouden om een rode te kopen is het geval dat niet alle kleuren Tiles bij de kleur telefoon passen? Of denken 'jullie' daar anders over?

• Pyramiden
Die kleuren van de tiles is ook een van de redenen dat ik een witte heb besteld. Rood was niet zo mijn kleur maar geel vond ik wel mooi. Ik was alleen bang dat veel kleuren van de interface met geel zouden vloeken, zodat mijn telefoon er nogsteeds niet als een eenheid uitzag.

Zwart vond ik gewoon saai, heb nog altijd spijt dat ik een zwarte n8 heb gekocht en geen oranje of groene!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 00:45
Achja, de witte is net een stuk zeep en de rode is net een broodtrommel :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Pyramiden
Nou, voeg het gele pakje roomboter dan ook maar toe :)

• Donstil
  • Niet online
eeNer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:29:
Donderdag hoop ik bij de PhoneHouse een Lumia 920 te gaan halen.
Ik twijfel alleen nog of ik de rode of de witte zal nemen.

Ik vraag me nog af of de witte zijn kleur over langer termijn blijft houden. Blijft het mooi wit? Kan iemand die een witte heeft, of een witte Lumia 800 heeft gehad, dit bevestigen?

Het enige dat mij er van zal weerhouden om een rode te kopen is het geval dat niet alle kleuren Tiles bij de kleur telefoon passen? Of denken 'jullie' daar anders over?
Hij is bij mij na bijna 3 maanden gebruik nog prima wit.

• eeNer
zonoskar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:40:
Achja, de witte is net een stuk zeep en de rode is net een broodtrommel :)
Jij hebt de rode toch.
Kunnen volgens jou wel alle kleuren tiles gebruikt worden in combinatie met de rode behuizing. Of gaat dat dan vloeken en ziet het er niet meer uit? Zelf gebruik ik nu op wp7.8 de karmozijnrode tiles. Of de Steal kleur.

De kobalt blauwe kleur lijkt me bijvoorbeeld echt niet kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door eeNer op 08-01-2013 18:45 ]

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:02
Iemand die al meer over de batterytime kan zeggen na wat langer gebruiken? Daar ben ik wel redelijk benieuwd naar, gezien de accu niet verwisselbaar is.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Ik had het in het prijzentopic gezet, maar mogelijk past het hier beter.

Ik was vandaag bij de Makro waar een Phonehouse in zit en kwam daar meerdere dummies (rood, wit, geel) van de 920 tegen. Ook 1 van de 820 en van de HTC 8x en 8s. Hiervan viel op dat de 900 en 920 bijna even groot zijn, dus dat vind ik prima. Wel vond ik de gele en rode wel erg fel waardoor ik denk ik gewoon voor de zwarte wil gaan.

De verkoopster (best wel een muts volgens mij) wist me te vertellen dat ze van de dummie 920 modellen eigenlijk vrijwel elke kleur hadden binnengekregen. Dus de kans is groot dat er naast blauw en grijs nog meer kleuren aan gaan komen. Maar wanneer is nog steeds onbekend. Die blauwe 800 was in ieder geval wel mooi, maar die is er dus nog niet. De 8x vond ik ook wel mooi, maar toch iets te paars (zou blauw moeten zijn) en qua design vind ik hem niet verkeerd, maar ook niet supermooi.

In ieder geval staat voor mij wel vast dat het de 920 gaat worden. Formaat vond ik prima en dummie was ook niet echt zwaar (al blijft het een dummie natuurlijk). Verder kon ik er weinig over zeggen, maar volgens mij was ze verrast dat ik uberhaupt een Windows Phone uit mn zak trok. In ieder geval fijn om te weten. De 820 was trouwens ook niet verkeerd, dus grote kans dat mn moeder die in het paars gaat nemen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
na een dag gebruik heb ik nog 87% batterij over, met mijn oude htc desire hd was dit 50% na een vergelijkbare dag. Is heb dus geen klachten tot nu toe!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12 13:18
Batterij. Performance is bij mij sinds de portico update uitstekend. Om de andere dag opladen waar het zonder de update iedere dag was. Gebruik is uiteraard hetzelfde gebleven.

• bvbal79
  • Laatst online: 22-12 00:44
Martinspire schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:43:

Ik was vandaag bij de Makro waar een Phonehouse in zit en kwam daar meerdere dummies (rood, wit, geel) van de 920 tegen. Ook 1 van de 820 en van de HTC 8x en 8s. Hiervan viel op dat de 900 en 920 bijna even groot zijn, dus dat vind ik prima. Wel vond ik de gele en rode wel erg fel waardoor ik denk ik gewoon voor de zwarte wil gaan.

De verkoopster (best wel een muts volgens mij) wist me te vertellen dat ze van de dummie 920 modellen eigenlijk vrijwel elke kleur hadden binnengekregen. Dus de kans is groot dat er naast blauw en grijs nog meer kleuren aan gaan komen. Maar wanneer is nog steeds onbekend. Die blauwe 800 was in ieder geval wel mooi, maar die is er dus nog niet. De 8x vond ik ook wel mooi, maar toch iets te paars (zou blauw moeten zijn) en qua design vind ik hem niet verkeerd, maar ook niet supermooi.

In ieder geval staat voor mij wel vast dat het de 920 gaat worden. Formaat vond ik prima en dummie was ook niet echt zwaar (al blijft het een dummie natuurlijk). Verder kon ik er weinig over zeggen, maar volgens mij was ze verrast dat ik uberhaupt een Windows Phone uit mn zak trok. In ieder geval fijn om te weten. De 820 was trouwens ook niet verkeerd, dus grote kans dat mn moeder die in het paars gaat nemen.
Leest je post nog eens goed na, volgens mij haal je alle nokia nummers door elkaar.....900 en 800????

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:18

Is de witte nou glossy of niet?
Ik wil namelijk geen glossy. Heb momenteel een cyaan lumia 800, wat ik nog steeds een mooie kleur vind.
Zwart is me wat te saai, grijs moet ik eerst irl zien.

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-12 22:32
Wit is glossy ja.

• Beanie
eeNer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:44:
[...]

Jij hebt de rode toch.
Kunnen volgens jou wel alle kleuren tiles gebruikt worden in combinatie met de rode behuizing. Of gaat dat dan vloeken en ziet het er niet meer uit? Zelf gebruik ik nu op wp7.8 de karmozijnrode tiles. Of de Steal kleur.

Heb hier tijdelijk een gele liggen en hoewel de kleur ansich best aardig is, is het inderdaad wel wat problematisch er een goede kleur tiles bij te te kiezen. Een witte of zwarte (of grijze) is wat de tiles betreft dan een stuk makkelijker.
Insert12 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:14:
Iemand die al meer over de batterytime kan zeggen na wat langer gebruiken? Daar ben ik wel redelijk benieuwd naar, gezien de accu niet verwisselbaar is.
Ga ervan uit dat het testexemplaar wat ik hier heb al wat draai uren heeft gezien en dus wel langer in gebruik is. Mijn gebruik is nu inmiddels ietwat genormaliseerd en het valt niet echt tegen. Redde met een 800 amper de avond bij redelijk zwaar gebruik (browsen, twitter, 3 mail accounts syncen). De 920 haalt de avond makkelijk en heeft dan nog zo'n 10-20% over.

Wel valt me op dat in idle hij erg zuinig is, maar zodra je wat gaat doen het best snel kan gaan.
spNk schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Ik wil namelijk geen glossy. Heb momenteel een cyaan lumia 800, wat ik nog steeds een mooie kleur vind.
Zwart is me wat te saai, grijs moet ik eerst irl zien.
Wit is glossy. Had verwacht dat de glossy versies erg glad waren aangezien iedereen dat zei, maar het valt me erg mee. Je krijgt er wel iets sneller vettigheid op maar je ziet het nauwelijks. Al met al valt de glossy variant mij niet tegen.

Zeg nou zelf, glossy kan best mooi zijn O-)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BAGZOiRCEAAmGXr.jpg:large

<knip>
Het formaat valt inderdaad wel mee. Heb getwijfeld tussen de 820 en 920 puur vanwege het formaat, maar de 920 biedt gewoonweg meer dan de 820. Als er een nadeel is aan de 920 qua vorm dan is het de scherpe hoeken. Verder is het een kwestie van wennen, mijn 800 voelt nu in elk geval aan als een featurephone zo klein is die nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Beanie op 08-01-2013 21:18 ]

• Donstil
  • Niet online
spNk schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Jep
Insert12 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:14:
Batterij is inmiddels al een aantal keer besproken. Ik haal er ongeveer een krap dagje mee maar ben een redelijke groot gebruiker,

Om 07:30 gaat hij van de Lader, dan een half uurtje muziek streamen uit de store (via BT naar de auto radio) wat ongeveer 5a7% kost.

Dan tot 1730 wat gesprekken erop (Privé gsm onder werktijd dus max 5 korte gesprekken) whatsapp, mail, Facebook en Facebook chat via peppel hub, beetje surfen onder het eten en wat Kik gebruik.

Dan na het werk weer naar huis via de file dus muziek uit de store via BT, uurtje ongeveer.

Dan is hij tussen 20:00 en 22:00 leeg en moet hij aan de lader.
(Of ik leg hem na het eten op de laadplaat)

Zoals ik al eerder had gezegd heb ik het toestel sinds de eerste week van November, batterij is dus wel gekalibreerd inmiddels. Er extra mee spelen is dus ook wel over.

in het weekend wanneer ik alleen wat whatsapp en Facebook haal ik met moeite net 2 dagen

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 08-01-2013 21:21 ]

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12 12:38
Sinds ik de Portico update heb geflasht lijkt mijn batterij minder lang mee te gaan, dan voor de update. Terwijl het gebruik niet is veranderd. Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben na de update?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Beanie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Heb hier tijdelijk een gele liggen en hoewel de kleur ansich best aardig is, is het inderdaad wel wat problematisch er een goede kleur tiles bij te te kiezen. Een witte of zwarte (of grijze) is wat de tiles betreft dan een stuk makkelijker.
De grijze of kobalt-blauwe tiles vind ik wel lekker op m'n gele 920, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak..

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

De 'unbranded' NL firmware versies (incl. Portico update) die beschikbaar waren:

Release ****.****.1249.*

059R1X9: RM-821 VAR EU NL CV YELLOW
059R016: RM-821 VAR EU NL CV BLACK
059R086: RM-821 VAR EU NL CV RED
059R018: RM-821 VAR EU NL CV WHITE

Deze, alsook de Duitse versies en de Proximus versies, heb ik nog eventueel klaarstaan als er nog mensen zijn die niet kunnen wachten en persé nu willen flashen...

Verwijderd

Ik vond het formaat en het gewicht ook echt meevallen! Echt heel vreemd dat die Amerikaanse blogs daar zo'n punt van hebben gemaakt. Voordeel is dat je ook geen hoesje nodig hebt, bij een iPhone 5 des te meer..

Bij welke Makro was je? Voor zover ik in de kassa kan kijken staat er trouwens alleen zwart, wit, rood en geel in. Geen spoor van cyan (wss. AT&T exclusive) of grey (sowieso nergens te bekennen).

Verwijderd

ivibes schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:29:
[...]

De grijze of kobalt-blauwe tiles vind ik wel lekker op m'n gele 920, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak..
Hopelijk brengen ze meer kleur uit zodat zwarte tiles op een witte achtergrond mogelijk zijn.
De beschikbare kleuren zijn ZEER beperkt naar mijn mening.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:48:
[...]

Hopelijk brengen ze meer kleur uit zodat zwarte tiles op een witte achtergrond mogelijk zijn.
De beschikbare kleuren zijn ZEER beperkt naar mijn mening.
Das waar. Witte achtergrond kan wel al maar 20 kleuren is inderdaad vrij beperkt...

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Maar geel en zwart combineert dan wel weer lekker op de gele versie, en aangezien ik van strak en simpel hou gebruik ik deze afbeelding op m'n lockscreen..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ivibes/lumia920/lockscreenlumia.png

• Pyramiden
Vind ik wel mooi, geeft mij inspiratie, ik heb net zon soort Windows 8 desktop achtergrond, ik denk dat ik ook wel zoiets ga maken.

• Beanie
ivibes schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:29:
[...]

Heb ze allebei ook al even gebruikt en staan inderdaad best goed. Momenteel weer even terug gestapt naar standaard cyan blauw. Ben nog steeds aan het proberen een optimale layout te vinden. Door de verschillende formaten tiles is het er alleen maar lastiger op geworden :P

• Boomlaars
  • Laatst online: 05-07-2024
Locksider plus is de beste lockscreen app met goede achtergronden

• Boomlaars
  • Laatst online: 05-07-2024
Hoe hebben jullie je startscherm ingericht? Ik vind de customisatie opties nog erg beperkt qua kleuren en vormgeving..

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s567/boomlaars/wp_ss_20130108_0003_zps43e00a9e.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Boomlaars op 09-01-2013 01:06 ]

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-12 22:32
Boomlaars schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:47:
Hoe hebben jullie je startscherm ingericht? Ik vind de customisatie opties nog erg beperkt qua kleuren en vormgeving..

[afbeelding]
Het is ook maar beperkt, net als met het grote Windows 8 zelf. Jammer dat je de tiles van skype etc. ook niet kan aanpassen.

• Sheik
Boomlaars schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:39:
Locksider plus is de beste lockscreen app met goede achtergronden
Daar gebruik ik de stanaard Bing optie voor, elke dag mooie nieuwe lockscreens.

• Donstil
  • Niet online
Sheik schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:13:
[...]

Daar gebruik ik de stanaard Bing optie voor, elke dag mooie nieuwe lockscreens.
Werkt dat bij jou? Ik moet meestal met de hand verversen.

480Px is trouwens ook een mooie foto app, kan je Lockscreen ook aanpassen eventueel.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 16:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Sinds vorige week heb ik er ook eentje. Gloedjenieuw voor 525 euro (volgens afschrift creditcard), moest er wel voor naar Dubai. Helemaal tevreden mee, ook geen problemen met daglicht camera, freezes e.d.

Heel Dubai hing trouwens volgeplakt met reclame voor de 920. In de divers Malls zaten een of meerdere Nokia winkels en in de grotere electronicawinkels liepen promo guys/girls rond om het toestel aan te prijzen. Grappig om te zien.

• deBennie
Gelukkig maar dat Dubai niet zo ver rijden is :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 00:45
eeNer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:44:
[...]

Jij hebt de rode toch.

Ik vind alle primaire kleuren niet mooi staan, Cobalt blauw, rood, geel Roze, Groen, enzo) . Ik gebruik meestal Cyan, Teal, Crimson, Olive, Brown. Al vind ik Crimson wel het mooist passen bij het Rood van de behuizing.

Trouwens een witte achtergrond met zwarte tiles is mogelijk met de high contrast setting.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:46:
[...]
Ik gebruik ook de dagelijkse Bing achtergrond voor het homescreen.
Instellingen => Vergrendelingsscherm => Achtergrond => Bing
Werkt prima.

Krijg al regelmatig complimenten over de prachtige foto's die erop staan

• deBennie
Wie maakt er even een windows phone 8 apps topic aan? :)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Volgens mij niet nodig om een appart topic te hebben..
zie: PaT in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"

• Pyramiden
Maar er zit toch verschil in de apps tussen WP7.x en WP8? er zijn toch bepaalde apps die niet gedraait kunnen worden? Ik heb de telefoon nog niet, maar volgens mij was het o.a de Reader app.

• deBennie
Ja, graag wel een dedicated windows phone 8 topic :)

• Sheik
Donstil schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:46:
[...]

480Px is trouwens ook een mooie foto app, kan je Lockscreen ook aanpassen eventueel.
Jups, werkt goed. Eerste dag duurde het meen ik 1.5 dag met verversen, daarna elke dag nieuwe prachtige foto's. Had misschien met Portico te maken.

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12 15:08
Ik vraag me af hoe sommige mensen aan de lumia 920 komen?
Hoe? en waar?

alvast bedankt

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-12 16:24

Radeon

Today is a good day to die

danieljohannes schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:46:
Hoe? en waar?

alvast bedankt
Uit Duitsland, Engeland of Frankrijk daar zijn ze al een tijdtje te koop.

It's never easy.....

• Donstil
  • Niet online
danieljohannes schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:46:
Hoe? en waar?

alvast bedankt
Ergens eind Oktober gekocht bij 4Launch.
Koste toen iets van €650,- dus niet eens veel duurder.
Sheik schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:36:
[...]

Jups, werkt goed. Eerste dag duurde het meen ik 1.5 dag met verversen, daarna elke dag nieuwe prachtige foto's. Had misschien met Portico te maken.
Zowel met als zonder Update heb ik problemen eigenlijk, ben ook niet de enige als ik WPcentral moet geloven.
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Ik gebruik ook de dagelijkse Bing achtergrond voor het homescreen.
Instellingen => Vergrendelingsscherm => Achtergrond => Bing
Werkt prima.

Krijg al regelmatig complimenten over de prachtige foto's die erop staan
Ja de foto werkt wel maar het automatisch vernieuwen helaas niet. Maandag instellen is donderdag of vrijdag voor het eerst eens een nieuwe foto en dan weer dagen niet.
deBennie schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:08:
Gelukkig maar dat Dubai niet zo ver rijden is :)
Ja lekker handig met je garantie ook ;)

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Boomlaars schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:47:

[afbeelding]
Het is redelijk beperkt inderdaad, maar met een beetje creativiteit kan je het toch redelijk customizen ;)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img541/4097/startw.jpg

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:23
deuxani schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Het is redelijk beperkt inderdaad, maar met een beetje creativiteit kan je het toch redelijk customizen ;)

[afbeelding]
Ik neem aan dat die 'People', 'Settings', 'Mail' etc. en de zwarte blokjes ernaast een truc zijn? Nice. Tell me more :P.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:42
autje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Ik neem aan dat die 'People', 'Settings', 'Mail' etc. en de zwarte blokjes ernaast een truc zijn? Nice. Tell me more :P.
Ja, ziet er gaaf uit maar wel fancy.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Ziet eruit als gewoon tiles met handgemaakte plaatjes (wrs zonder functionaliteit verder? :P)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Hey,

Waar zijn er vandaag nog Nokia Lumia 920 wp te verkrijgen ?

Online amazon.fr / amazon.co.uk en amzon.de lukt niet. Hij wilt niet leveren aan een buitenlands adres.

4Launch heeft geen Nokia Lumia 920's voorradig.

Iemand recentelijk gekocht ?

Thanks

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-12 17:25
autje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Gers72
  • Laatst online: 29-06-2021
Wiztiles app !

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

dat is wel heel cool :D

• Donstil
  • Niet online
Ik heb hem zo.

Kleur en indeling wil nog al eens veranderen, helaas nog niet geweldig veel live apps.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2vmhe8w.png

Edit: Even snel in paint gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 09-01-2013 16:32 ]

• MarcHealthy
Jullie hebben allebei een serie app erop staan. Is dit een gratis app of betaald en hoe heet hij ? (ben zelf al een lijst aan het maken met apps die ik wil hebben zodra ik de telefoon heb)

Ps, jammer dat er geen vervolg komt op last resort! :P

• GerCor
  • Laatst online: 20-12 08:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hoe werkt Twitter op de Lumia? Op de HTC 8X in ieder geval een drama. Je kunt geen foto's uploaden en het is in het Engels.?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Donstil
  • Niet online
GokuSsj schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:26:
Jullie hebben allebei een serie app erop staan. Is dit een gratis app of betaald en hoe heet hij ? (ben zelf al een lijst aan het maken met apps die ik wil hebben zodra ik de telefoon heb)

Vind je? vond eigenlijk alleen de eerste afleveringen van Last Resort goed/fatsoenlijk.
Ik volg 35 serie's ( En kom nog buiten ook 8)7 ) dus een fatsoenlijke app was wal gewenst.

Er zijn wel meerdere mooie apps maar voor (Handmatige) Trakt.tv sync werkt alleen deze, Prime TV heet hij, kost iets van 1,99 maar dacht ik.

En voor de koppeling naar Sickbeard/Couchpotato/SabNZB gebruik ik MediaHub wat ook wel lekker werkt.

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:29:
Hoe werkt Twitter op de Lumia? Op de HTC 8X in ieder geval een drama. Je kunt geen foto's uploaden en het is in het Engels.?
Dan neem je toch de veel betere twitter clients van Rowi of Mehdoh

Verwijderd

Deze serie app is net uit:
http://www.windowsphone.c...39-48ed-9b95-c21afe40da3d
maar er zijn er wel meer hoor.

Overigesn zijn dit niet de vragen voor het Lumia 920 topic maar meer voor het Windows Phone 8 topic of het Marketplace en applicaties topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 16:55 ]

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het is de gratis app Groupy met een custom achtergrondje. Je kan overigens ook een lege contactpersoon ervoor gebruiken met de achtergrond als contact image, maar met Groupy kan je dus zelf een tekst ingeven wat weergegeven moet worden en een eigen achtergrond er aan toevoegen.

Ik gebruik de app TVShow. Het is misschien wel de mooiste app qua design welke ik op mijn toestel heb :) Je kan een gratis versie downloaden ervan welke eigenlijk alle functionaliteiten heeft welke je nodig hebt (ook een koppeling met Trak.tv)

• Donstil
  • Niet online
deuxani schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Ik gebruik de app TVShow. Het is misschien wel de mooiste app qua design welke ik op mijn toestel heb :) Je kan een gratis versie downloaden ervan welke eigenlijk alle functionaliteiten heeft welke je nodig hebt (ook een koppeling met Trak.tv)
TvShow heeft wel Sync met Trakt.tv maar geen 2Way Sync. Dus afvinken dat je hebt gekeken past deze status niet op Trakt.tv aan.

althans 2 weken geleden nog niet.
support trakt.tv for comments and episode rates

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 09-01-2013 17:33 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Voor de mensen die momenteel op hun 920 zitten te wachten;

Nokia Nederland heeft net excuses aangeboden en aangegeven dat er vertraging is met de uitlevering aan hun kant. Ze geven aan 'komende week' te beginnen met de eerste uitlevering aan hun partners...

• evadnl
  • Laatst online: 22-12 19:56
Net mijn Lumia 920 van werk moeten inleveren :( Mis t dingetje nu al hahaha. Prachtig toestel, kan niet wachten tot m'n eigen er is. Had een witte van werk voor een weekje, heb zelf een zwarte besteld.

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:07

Arjan81

Rotterdam

Op dit moment eigenaar van een N8. Overweeg de Lumia 920.

Ik heb echter geen windows 8 op mijn pc. Mis ik functionaliteit? Draai nog vista.

Welk programma moet je op je pc installeren om updates op te halen en te backuppen etc?

Bij de N8 gebruik ik nokia suite. Hoe werkt dit bij de Lumia 920?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

• eeNer
ivibes schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:12:
Voor de mensen die momenteel op hun 920 zitten te wachten;

Nokia Nederland heeft net excuses aangeboden en aangegeven dat er vertraging is met de uitlevering aan hun kant. Ze geven aan 'komende week' te beginnen met de eerste uitlevering aan hun partners...
Ja ik zag het ook op facebook.
Toch ga ik het morgen gewoon proberen bij de phonehouse.

Verwijderd

Arjan81 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:33:

Ik heb echter geen windows 8 op mijn pc. Mis ik functionaliteit? Draai nog vista.

Welk programma moet je op je pc installeren om updates op te halen en te backuppen etc?

Naar mijn menig mis je niks qua functionaliteit.
De app die de integratie tussen de phone en de pc verzorgt is niks speciaals.

Skydrive + de gewone windows verkenner is meer dan genoeg. Ik gebruik de integratie app amper.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:44:
[...]

Naar mijn menig mis je niks qua functionaliteit.
De app die de integratie tussen de phone en de pc verzorgt is niks speciaals.

Skydrive + de gewone windows verkenner is meer dan genoeg. Ik gebruik de integratie app amper.
Ik neem aan dat je met de integratie app het vroegere nokia suite bedoelt? Dit programma draait ook op oudere windows versies? Ik zal het natuurlijk wel nodig hebben voor een firmware update, OTA is dan te onbetrouwbaar en niet altijd mogelijk.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Ben zelf ook overgestapt van N8 naar 920, sowieso doen zou ik zeggen! ;-)

Nokia Suite kan je weggooien, updates doe je gewoon op je phone (OTA, over the air). En backuppen doe je in de Cloud (Skydrive)
Er is een Windows Phone Desktop App om bestanden over te pompen maar die is alleen voor Windows 7 en 8 en Mac. Verkenner is dan ook toereikend...
Arjan81 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:50:
[...]
Ik zal het natuurlijk wel nodig hebben voor een firmware update, OTA is dan te onbetrouwbaar en niet altijd mogelijk.
Voor firmware updates is Wi-Fi verplicht volgens mij...

Edit: niet verplicht zo te lezen maar wel aan te raden als je 1,3 Gb om je oren krijgt lijkt mij...

http://www.windowsphone.c...-update-my-phone-software

[ Voor 26% gewijzigd door iVibes op 09-01-2013 20:19 ]

Verwijderd

Heb net een nieuwe vodafone branded 920 terug van Nokia als vervanging van mijn vorige. Daar was de flitser kapot. Zit er nu over te denken om hem te flashen met de nederlandse firmware.

Heeft iemand daar ervaring mee, en raden jullie dit aan?

• Donstil
  • Niet online

Ding kan prima op zichzelf werken. Ik heb een Nokia Lumia 920 en verder alleen maar Apple computers en apparaten.

Gaan super samen voor zover nodig maar dat is vrijwel zelden.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

ivibes schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:52:
[...]

Ben zelf ook overgestapt van N8 naar 920, sowieso doen zou ik zeggen! ;-)

Nokia Suite kan je weggooien, updates doe je gewoon op je phone (OTA, over the air). En backuppen doe je in de Cloud (Skydrive)
Er is een Windows Phone Desktop App om bestanden over te pompen maar die is alleen voor Windows 7 en 8 en Mac. Verkenner is dan ook toereikend...

[...]

Edit: niet verplicht zo te lezen maar wel aan te raden als je 1,3 Gb om je oren krijgt lijkt mij...

Bedankt voor alle tips. Ook de andere tweakers. Ben stiekem toch maar aan het kijken voor een ultrabook met windows 8 >:)

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:23
ivibes schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:52:

Gaat ie die 1,3 Gb ook downloaden als je 'Updates automatisch downloadedn' aan hebt staan? Zou een reden zijn om dat per definitie uit te zetten.

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Hebben meer mensen die stop music gebruiken er last van dat het geluid van muziek niet meer te regelen is na gebruik van stop music? Youtube geluid is wel te regelen.

Ook heb ik problemen met we mobiele website van ad.nl, als ik de cookies accepteer word ik niet door gelinkt naar de nieuwspagina.

Mijn toestel komt uit Duitsland, ik heb verder niet gekloot met mijn firmware. Wanneer kan ik de update die iedereen via nokia care of wat dan ook binnen haalt via de appstore binnen halen via een update? Mijn batterijduur is echt om te janken. Nog geen dag bij gewoon beetje facebooken, whatsappen en surfen.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

RawChild schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:37:
Hebben meer mensen die stop music gebruiken er last van dat het geluid van muziek niet meer te regelen is na gebruik van stop music? Youtube geluid is wel te regelen.

Ook heb ik problemen met we mobiele website van ad.nl, als ik de cookies accepteer wordt ik niet door gelinkt naar de nieuwspagina.

Mijn toestel komt uit Duitsland, ik heb verder niet gekloot met mijn firmware. Wanneer kan ik de update die iedereen via nokia care of wat dan ook binnen haalt via de appstore binnen halen via een update? Mijn batterijduur is echt om te janken. Nog geen dag bij gewoon beetje facebooken, whatsappen en surfen.
Ik heb dat ook met m.ad.nl (alleen de mobiele website) en dit is met ie9 (heb de omnia 7). Zijn ook stel prutsers daar bij de ad. Ligt in ieder geval niet aan jou toestel.

Edit:

Fff een test op Windows 8 en daarop doet hij het ook. Blijkbaar testen ze daar geen browser van Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 09-01-2013 21:44 ]

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Ik dacht het probleem te verhelpen door de cookies te accepteren op de desktop versie, maar helaas. Dan maar wachten op een andere browser of een fix.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Verwijderd

Is er iemand die de portico update NL-Black heeft opgeslagen en wil delen via wetransfer?

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:38:
Is er iemand die de portico update NL-Black heeft opgeslagen en wil delen via wetransfer?
Heb de gele voor je...

• Donstil
  • Niet online
Ik heb de Witte eventueel.

Verwijderd

Maakt het verschil of je een andere kleur flasht?
Pagina: 1 ... 30 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;