* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Zie mijn vorige post.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:21:
Weet iemand al waar die grijze lumia 920 te koop is?
Opgelost, heb een andere versie geinstalleerd van Care Suite: Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5Folkifoon schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:27:
Als ik in Nokia Care Suite de telefoon verbind, dan zie ik links boven staan: usb5: RM-821, maar daaronder een telefoon met een rood kruis doorheen.
Hij herkent dus wel iets, maar verder kan ik niets....
Mijn Duitse 920 heb ik voorzien van de Nederlandse 059R1X9.
http://wmpoweruser.com/no...gainst-apple-iphone-5-4s/
Conclusie:
While iPhoneography has taken the world by storm and rightly what’s being validated as a legitimate form of photography, it may need to be renamed Lumiaography because the Nokia Lumia 920 Pureview camera is blowing the iPhone 4 and 5 out of the water.
[ Voor 5% gewijzigd door deBennie op 03-01-2013 08:38 ]
vervelend ja. Probleem had ik ook, nieuwere versie wilde niet lukken. Die oudere versie wel.Folkifoon schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:38:
[...]
Opgelost, heb een andere versie geinstalleerd van Care Suite: Nokia_Care_Suite_5.0_2012.45.4.5
Mijn Duitse 920 heb ik voorzien van de Nederlandse 059R1X9.
Dank god voor de Chinese file share sites
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Verwijderd
Na een goeie 2 weken gebruik begon m'n 920 vaak vast te lopen. Ik weet dat er al wel diverse dingen online staan die het misschien kunnen verhelpen (bepaalde apps verwijderen, bepaalde opties uitschakelen, enz...), maar niets hielp en bovendien wil ik gewoon alles naar eigen wens ingesteld laten en niet verplicht bepaalde dingen anders zetten om vastlopers te voorkomen bij zo'n duur toestel.
Begin december dan maar binnengebracht bij een Nokia Care winkel in de buurt voor herstel. Vroeger altijd goede ervaringen mee gehad bij andere Nokia-toestellen, en had geen zin om helemaal terug naar Frankrijk te rijden naar de winkel waar ik 'm aangekocht heb.
Rond de kerstdagen nog steeds niets teruggehoord, ik ga eens informeren bij we winkel, was ie een week eerder teruggekomen, en werkte hij gewoon helemaal niet meer. Ze hadden hem dus opnieuw verzonden naar het repaircentre. Ik neem rechtstreeks contact op met Nokia's helpdesk om eens te vragen wanneer ik m'n toestel nu eindelijk terug ga krijgen, of dat het niet gewoon omgeruild kan worden, krijg ik zo'n arrogant kereltje aan de lijn die het nodig vond om nog wat te beginnen schelden. Z'n chef gevraagd, en na veel gedoe beloofden ze me dat het toestel de 31e december terug in de winkel zou zijn. Vandaag nog steeds niets gehoord, en na opnieuw telefonisch contact op te nemen blijkt dat het toestel nog altijd in herstelling is...
In tussentijd geen enkele verontschuldiging gekregen van Nokia, laat staan enige vorm van compensatie. Betaal je *piep* meer dan €600 voor een telefoon, ligt hij al langer bij hun hersteldienst dan dat je hem gebruikt hebt, en krijg je op de kop toe nog wat scheldwoorden naar je kop geslingerd.
Ongeacht of ik het nu werkend terugkrijg en misschien zelfs de beste telefoon zou worden die ik ooit gehad heb, het zal het laatste Nokia product zijn waar ik ooit nog geld heb aan gegeven...
Stuur Nokia even een privé berichtje op Facebook, had ook problemen met de reparatieafdeling. Kreeg telkens een kapotte N900 terug, uiteindelijk netjes van Nokia opgelost ik mocht kiezen uit een nieuwe N900, N9 of een Lumia800.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:21:
Al even geleden dat ik hier gepost heb, maar het is dan ook al heel lang geleden dat ik m'n toestel nog heb kunnen gebruiken...
Na een goeie 2 weken gebruik begon m'n 920 vaak vast te lopen. Ik weet dat er al wel diverse dingen online staan die het misschien kunnen verhelpen (bepaalde apps verwijderen, bepaalde opties uitschakelen, enz...), maar niets hielp en bovendien wil ik gewoon alles naar eigen wens ingesteld laten en niet verplicht bepaalde dingen anders zetten om vastlopers te voorkomen bij zo'n duur toestel.
Begin december dan maar binnengebracht bij een Nokia Care winkel in de buurt voor herstel. Vroeger altijd goede ervaringen mee gehad bij andere Nokia-toestellen, en had geen zin om helemaal terug naar Frankrijk te rijden naar de winkel waar ik 'm aangekocht heb.
Rond de kerstdagen nog steeds niets teruggehoord, ik ga eens informeren bij we winkel, was ie een week eerder teruggekomen, en werkte hij gewoon helemaal niet meer. Ze hadden hem dus opnieuw verzonden naar het repaircentre. Ik neem rechtstreeks contact op met Nokia's helpdesk om eens te vragen wanneer ik m'n toestel nu eindelijk terug ga krijgen, of dat het niet gewoon omgeruild kan worden, krijg ik zo'n arrogant kereltje aan de lijn die het nodig vond om nog wat te beginnen schelden. Z'n chef gevraagd, en na veel gedoe beloofden ze me dat het toestel de 31e december terug in de winkel zou zijn. Vandaag nog steeds niets gehoord, en na opnieuw telefonisch contact op te nemen blijkt dat het toestel nog altijd in herstelling is...
In tussentijd geen enkele verontschuldiging gekregen van Nokia, laat staan enige vorm van compensatie. Betaal je *piep* meer dan €600 voor een telefoon, ligt hij al langer bij hun hersteldienst dan dat je hem gebruikt hebt, en krijg je op de kop toe nog wat scheldwoorden naar je kop geslingerd.
Ongeacht of ik het nu werkend terugkrijg en misschien zelfs de beste telefoon zou worden die ik ooit gehad heb, het zal het laatste Nokia product zijn waar ik ooit nog geld heb aan gegeven...
Goed advies, ik heb zelf mijn lumia 800 op deze manier kunnen omruilen omdat ik batterij problemen had! Stuur gewoon het hele verhaal zoals je het hier ook hebt gepost.Dewaterweg schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:36:
[...]
Stuur Nokia even een privé berichtje op Facebook, had ook problemen met de reparatieafdeling. Kreeg telkens een kapotte N900 terug, uiteindelijk netjes van Nokia opgelost ik mocht kiezen uit een nieuwe N900, N9 of een Lumia800.
Verder heb ik gelezen op een forum dat Nokia instructies heeft gegeven aan de Care afdeling dat het geluid bij het trillen geen mankement is. Als dit bericht waar is vind ik dat een grote teleurstelling. Of alle toestellen maken het geluid en je kan dat roepen, maar dit is niet het geval. De een heeft het niet, de ander een beetje en weer een ander heel erg.
Bron: http://discussions.nokia....28/highlight/false/page/5
Verwijderd
Hmm, bedankt. Eens proberen.Dewaterweg schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:36:
[...]
Stuur Nokia even een privé berichtje op Facebook, had ook problemen met de reparatieafdeling. Kreeg telkens een kapotte N900 terug, uiteindelijk netjes van Nokia opgelost ik mocht kiezen uit een nieuwe N900, N9 of een Lumia800.
Was dat gewoon naar de lokale Nokia pagina (Nederland of België), of de globale pagina?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gesprek is gelopen, en of jij misschien aanleiding gaf voor hem om je uit te scheldenVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:21:
Ik neem rechtstreeks contact op met Nokia's helpdesk om eens te vragen wanneer ik m'n toestel nu eindelijk terug ga krijgen, of dat het niet gewoon omgeruild kan worden, krijg ik zo'n arrogant kereltje aan de lijn die het nodig vond om nog wat te beginnen schelden.
Maar hun call centre wordt uitbesteed denk ik? Niet dat dat nou heel veel verschil zou moeten maken
De Nederlandse. Ik ben daar ook op kantoor geweest in Rijswijk.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Hmm, bedankt. Eens proberen.
Was dat gewoon naar de lokale Nokia pagina (Nederland of België), of de globale pagina?
Folkifoon schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:00:
[...]
De Nederlandse. Ik ben daar ook op kantoor geweest in Rijswijk.
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
http://www.theverge.com/2...ndows-phone-aluminum-body
Voor de verkoop is het sowieso niet slim om nu al met dat soort berichten te komen, ik bedoel, je huidige flagship phone is nog niet eens overal uit...
Nou van de iphone weet je ook dat er binnen 8 maanden een nieuwe uitkomt, en dit is alleen maar een soorte met facelift van de 920 kwa OS en hardware veranderd er helemaal niks.hahahi20 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:07:
Ik hoop niet dat ze daar nu al mee komen.
Voor de verkoop is het sowieso niet slim om nu al met dat soort berichten te komen, ik bedoel, je huidige flagship phone is nog niet eens overal uit...
En anders kan je wel blijven wachten met een nieuwe telefoon te kopen.
It's never easy.....
Zie ook: http://www.wpcentral.com/...-aluminum-body-lumia-line
Het is allemaal te wijten aan de achterlijke bevooroordeelde media. De Lumia 920 is uitgemaakt voor tank en baksteen, terwijl het theoretisch helemaal niet zo veel weegt. Daarnaast wordt de krasgevoelige, bij levering beschadigde iPhone wederom geprezen als een God phone. Kompleet de omgekeerde wereld.X-Fighter schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:21:
Nokia gaat met een aluminium behuizing komen voor de opvolger van de Lumia 920. Om hem zo lichter en dunner te maken. Voor mij had dit echt niet gemoeten, als nu blijkt dat hij minder stevig is, vind ik dit eerder een verlies.
http://www.theverge.com/2...ndows-phone-aluminum-body

(groot)
Ik werk zelf bij een call center. Als ik klachten binnen krijg van zulk soort gesprekken, dan worden deze ten alle tijde serieus genomen. Ik mag aannemen dat Nokia dit ook gewoon doet.fruitbakje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:35:
[...]
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gesprek is gelopen, en of jij misschien aanleiding gaf voor hem om je uit te schelden, maar normaal gesproken wil een bedrijf dat soort eikels mensen ook zo snel mogelijk weg hebben uit hun call centre.
Maar hun call centre wordt uitbesteed denk ik? Niet dat dat nou heel veel verschil zou moeten maken
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik gebruik "als een tank" altijd als pluspunt eerlijk gezegd, over de degelijkheid van de bouw enz.HollovVpo1nt schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
[...]
Het is allemaal te wijten aan de achterlijke bevooroordeelde media. De Lumia 920 is uitgemaakt voor tank en baksteen, terwijl het theoretisch helemaal niet zo veel weegt. Daarnaast wordt de krasgevoelige, bij levering beschadigde iPhone wederom geprezen als een God phone. Kompleet de omgekeerde wereld.
[afbeelding]
(groot)
http://forums.wpcentral.c...een-dark-during-call.htmlsokar24 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:10:
Sinds ik de portico update (nl versie) heb geïnstalleerd op mijn Duitse branded Vodafone toestel wordt het scherm zwart tijdens het bellen en kan ik niet meer bellen. Dit schijnt vaker voor te komen. Heeft iemand een oplossing?
Zal wss stof zijn voor je proximity sensor...UPDATE:
The solution is simple, hilarious yet kinda sad. Just pucker your lips and blow the dust off the top edge of the screen. That's it.
Ik heb wel het idee dat de automatische brightness bij weinig licht lager is.sokar24 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 07:26:
Automatische brightness voor het scherm werkt nog wel perfect. Dus dat is best vreemd. Het is echt na die update lijkt het
Gister mijn eerste dag met de update, had na 14 uur nog 40% over. Als dit geen incident is ben ik in ieder geval heel erg tevreden!
De mogelijke fix werkt helaas niet.
batterij is nog steeds prima niet beter maar zeker niet slechter.
07:30 van de lader > dagje flink gebruik > 21:00 helemaal leeg

Eerste indrukken? Hoe kan iemand dit beoordelen als een zwaar toestel? Oke, het gewicht ligt iets hoger dan dat van de concurrentie misschien, maar vergeleken met mijn 800 voelt het nagenoeg hetzelfde. Groot is ie echter wel, maar verwacht dat dat een kwestie van wennen is.
Zowel hier als op andere plekken heb ik al een paar keer gelezen dat de glossy kleuren redelijk glad waren in gebruik, maar merk er nog niets van op dit moment en het voelt vrijwel net zo stroef als de matte finish. Ik ga even verder spelen. Trouwens, staat nog geen nieuwe FW op, is nog OS build 9903.
:9

Verwijderd
video
YouTube: Lumia 920 Black screen during calls
video test Proximity sensor (bewijs)
YouTube: Lumia 920 Black screen during calls - test
Tijdens telefoongesprekken gaat het beeldscherm uit. Er zit een sensor in die er voor zorgt dat het scherm uitgaat wanneer je de telefoon tegen je oor plaatst. Door stof of iets dergelijks gaat de telefoon direct in deze modus.
Ik heb de telefoon nu 3 weken, in de 2de week kreeg ik er al last van. Door te blazen langs de randen waar de sensor zit (naast het nokia logo) los je het probleem tijdelijk op. Nu na 3 weken werkt dit trucje niet meer. Gebeld met nokia (in het engels) zij stuurde mij naar een nokia center in Heerenveen. Wat blijkt, alle nokia care centers zijn opgedoekt in nederland vanaf 1 januari 2013.
Ben dus totaal niet tevreden!
link naar foto
https://skydrive.live.com...&authkey=!AD-3jSjc4FtNZE0
positie sensor
https://skydrive.live.com...&authkey=!ABjsBfZtjfJLGNs
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 15:57 ]
Terugsturen naar de winkel, dat is idd niet normaal. Ik heb gelezen op WPCentral dat nieuwere batches over het algemeen beter gesealed zijn, dus misschien heb je met een vervangend toestel meer geluk.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:19:
Hier een video over de nokia 920
Tijdens telefoongesprekken gaat het beeldscherm uit. Er zit een sensor in die er voor zorgt dat het scherm uitgaat wanneer je de telefoon tegen je oor plaatst. Door stof of iets dergelijks gaat de telefoon direct in deze modus.
Ik heb de telefoon nu 3 weken, in de 2de week kreeg ik er al last van. Door te blazen langs de randen waar de sensor zit (naast het nokia logo) los je het probleem tijdelijk op. Nu na 3 weken werkt dit trucje niet meer. Gebeld met nokia (in het engels) zij stuurde mij naar een nokia center in Heerenveen. Wat blijkt, alle nokia care centers zijn opgedoekt in nederland vanaf 1 januari 2013.
link naar foto
Zal de uitlenende partij vast niet echt kunnen waarderen als er ineens een zwarte terug komt
inmiddels een paar kleine camera testen gedaan. Foto's zijn inderdaad niet zo goed als ze zouden kunnen zijn, onder specifieke condities is er wel een significant verschil maar onder normale is het geen wonderbaarlijke verbetering (had ik overigens ook niet verwacht)
Video is wel een stuk beter tot zeer goed. Heel soepel beeld waar het alleen een beetje mis gaat is de kleur die soms wat schommelt van lichter naar donkerder. Maar goed, alles gebaseerd op een uurtje tot twee uur testen. Heb nog 2 weken te gaan!
Verwijderd
dat heb ik inderdaad gedaan, maar dat werkte ook niet.Martinspire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:00:
Was het ook niet zo dat je de proximity sensor even kunt calibreren door naar een volledig donkere kamer te gaan en daar je telefoon aan te zetten? Kun je ook in ieder geval controleren of die automatische brightness werkt.
hier nog een video van een test dat er iets mis is met de sensor (bijna zeker dat het door stof komt want er zit ook veel stof in mijn front facing camera)
Ik snap je frustratie, maar waarom is dit een probleem van microsoft en niet van nokia?Hyraclyon schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:05:
Ik moet toch helaas constateren dat er nog flink wat bugs in windows phone 8 zitten. Ik had de laatste tijd last van het probleem dat de Lumia na een tijd op stand-by niet meer wil reageren en slechts met een soft-reset aan de praat te krijgen is. Ik dacht dan doe ik een factory-reset, misschien dat dat het oplost. Wat denk je, telefoon gebricked terwijl de factory reset bezig was. Ik heb het opgelost door de software opnieuw te flashen maar dit is toch een serieus probleem dat je niet verwacht aan te treffen bij een telefoon van dik 600 euro. Helaas lijkt microsoft enkel geïnteresseerd in het toevoegen van nieuwe features bij de updates en zijn deze bestaande problemen tot nog toe niet verholpen. Ik weet dat er meer mensen zijn met deze ervaring dus hopelijk beginnen microsoft en nokia wat meer naar hun (kleine) userbase te luisteren.
Ik heb serieus 0,0 problemen met mijn lumia 920.
Ik zei ook Nokia en Microsoft, maar ik denk persoonlijk dat dit probleem door middel van een software update in het besturingssysteem zelf te verhelpen moet zijn. Het gebeurt ongeveer één keer in de twee dagen dat de telefoon niet meer reageert, de rest van de tijd werkt hij zonder problemen. Wanneer de software gereset of opnieuw geflasht wordt start hij ook weer zonder problemen op. Wanneer de hardware defect zou zijn zou je toch denken dat hij helemaal niet meer opstart.deBennie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:35:
[...]
Ik snap je frustratie, maar waarom is dit een probleem van microsoft en niet van nokia?
Ik heb serieus 0,0 problemen met mijn lumia 920.
Ook hebben niet alleen Lumia gebruikers last van reboots en vastlopers, ook gebruikers van de HTC8X en andere windows 8 phones hebben momenteel problemen. (http://www.theverge.com/2...t-freezing-battery-issues)
Ik ben echter geen expert op dit gebied dus er bestaat een goede kans dat ik er naast zit en het toch een hardware issue betreft, en dan is inderdaad nokia schuldig.
Die bron geeft overigens aan dat de 8x last heeft van spontane reboots, maar volgens mij was dat met Portico toch over? Nu Skype overigens een aangepaste versie heeft gemaakt die minder problemen op moet leveren (al is ie nu eerder minder functioneel omdat de hele people sync eruit is gehaald), verwacht ik uit het 8X kamp weinig opmerkingen meer. Het lijkt er gewoon op dat de 1e (en mogelijk 2e) batch van de 920 gewoon niet goed in orde is geweest. Het is te hopen dat we hier in Nederland gewoon een fatsoenlijke versie krijgen geleverd die geen problemen heeft met proximity, batterij of boot problemen.
"I’m happy to let you know that the issue of the phone occasionally freezing up will be fixed with the software update. The delivery of the update has started for the AT&T and Rogers customers and it will be made available to other countries and consumers during February."
Dat is dus de Portico update, jammer genoeg heb ik deze al geïnstalleerd en ik heb nog steeds last van het probleem. Maar toch mooi dat ze in ieder geval op de hoogte zijn van de bug.ivibes schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:32:
En Nokia zelf zegt:
"I’m happy to let you know that the issue of the phone occasionally freezing up will be fixed with the software update. The delivery of the update has started for the AT&T and Rogers customers and it will be made available to other countries and consumers during February."
Ja dat baart mij toch ook enigszins zorgen. Of zou er dan toch nog aan de update gesleuteld worden op dit moment en dat het daarom voor de rest van de wereld langer duurt..Hyraclyon schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:49:
[...]
Dat is dus de Portico update, jammer genoeg heb ik deze al geïnstalleerd en ik heb nog steeds last van het probleem. Maar toch mooi dat ze in ieder geval op de hoogte zijn van de bug.
Nu lees ik dit op wp7.nl:Hyraclyon schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:49:
[...]
Dat is dus de Portico update, jammer genoeg heb ik deze al geïnstalleerd en ik heb nog steeds last van het probleem. Maar toch mooi dat ze in ieder geval op de hoogte zijn van de bug.
http://www.wp7.nl/26975/s...as-navifirm-gaat-op-slot/Je kunt je natuurlijk afvragen waarom ze dat niet al lang eerder hadden gedaan, want jan en alleman kon bij de laatste ROM’s voor Symbian en Windows Phone toestellen, maar dat zijn vaak wel ROM’s die nog niet goedgekeurd zijn voor release en mogelijk zelfs nog serieuze bugs bevatten.
Haha ik had het ook gelezen, goed staaltje Doom denken van WP7.nldeBennie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:38:
[...]
Nu lees ik dit op wp7.nl:
[...]
http://www.wp7.nl/26975/s...as-navifirm-gaat-op-slot/
Vooral "serieuze" maakt het lekker spannend, of de toestellen kunnen ontploffen ofz
De update voor een groot gedeelte van de Wereld staat al op de Nokia servers en wordt waarschijnlijk straks gewoon zo aangeboden aan de Nederlandse kopers.ivibes schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:59:
[...]
Ja dat baart mij toch ook enigszins zorgen. Of zou er dan toch nog aan de update gesleuteld worden op dit moment en dat het daarom voor de rest van de wereld langer duurt..
Nu snap ik wel dat ze graag zouden zien dat hun toestel na het lange wachten anders of beter is maar dat gaat (Nokia een beetje kennende) niet gebeuren hoor.
Lijkt me alle 2 wel een beetje kort door de bocht, omdat 1 oudere Lumia het heeft (met WP7) en een Omnia niet is het maar gelijk een nokia probleem?Martinspire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:25:
Mijn vader heeft met zijn Lumia 900 (de voorloper dus) ook wel eens dat ie gewoon totaal niet meer reageert. Tenminste, hij zei dat vandaag tegen me, maar heb het nooit gezien. Heb er zelf met mijn Omnia 7 nog nooit last van gehad, dus mogelijk is het meer een Nokia probleem.
Het lijkt er gewoon op dat de 1e (en mogelijk 2e) batch van de 920 gewoon niet goed in orde is geweest. Het is te hopen dat we hier in Nederland gewoon een fatsoenlijke versie krijgen geleverd die geen problemen heeft met proximity, batterij of boot problemen.
Je tweede bewering is ook een beetje krom, de eerste (en mogelijk 2e) batch keur jij af op wat verhalen online. Ik heb een 920 sinds de eerste release en ken nog wel wat meer mensen, allemaal zonder problemen. Nu weet ik niet hoeveel er al verkocht zijn maar dat zal al wel in de miljoenen lopen. Er zijn er echt geen miljoen met problemen hoor.
Elk product heeft online klagers, van Gsm's tot Auto's er is altijd wel iemand die klaagt en iemand die andere klagers opzoekt. Als je product goed is (wat zou moeten) hoor je de normale mensen niet natuurlijk.
Voor een telefoon van drie weken oud zit er wel wat veel stof in de camera maar als er netzoveel stof in de sensor zit werkt die nog makkelijk hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:19:
Hier een video over de nokia 920
video
video test Proximity sensor (bewijs)
link naar foto
positie sensor
https://skydrive.live.com...&authkey=!ABjsBfZtjfJLGNs
Lijkt me daarom eerder een defect dan stof.
(Mijn Lumia heeft ook wat stof in de FrontCamera. Sinds het begin al eigenlijk maar dit is na 10 weken gebruik niet meer geworden)
[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 04-01-2013 19:15 ]
Dit zijn wel degelijk officiële en geteste roms. Uit m'n Symbian verleden weet ik dat de Software updates via Nokia Ovi Suite destijds exact hetzelfde versienummer hadden als hetgeen wat in NaviFirm aangegeven werd.deBennie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:38:
[...]
Nu lees ik dit op wp7.nl:
[...]
http://www.wp7.nl/26975/s...as-navifirm-gaat-op-slot/
Daarnaast is het programma Nokia Care Suite een officieel programma door Nokia uitgegeven voor Care Points destijds, dit programma haalt ook exact dezelfde rom voor jouw toestel op als Navifirm.
Nokia moet zich de ballen uit de broek schamen. Gewoon 1 maand (of 3 maand voor US gebruikers) reboot problemen. De update is er al, dus uitrollen die zooi. Een telefoon heeft een levenscyclus van net een jaar, dan is 1 maand wachten op een update gewoon erg lang.ivibes schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:32:
En Nokia zelf zegt:
XBL: MRE Inc
Waar zie je drie maand staan dan? De US gebruikers kunnen de update nu al downloaden, Europese gebruikers moeten nog wachten tot februari.MRELynx schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:19:
[...]
Nokia moet zich de ballen uit de broek schamen. Gewoon 1 maand (of 3 maand voor US gebruikers) reboot problemen. De update is er al, dus uitrollen die zooi. Een telefoon heeft een levenscyclus van net een jaar, dan is 1 maand wachten op een update gewoon erg lang.
[ Voor 12% gewijzigd door Wietsee. op 04-01-2013 19:25 ]
China ook (920T)Wietsee. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:21:
[...]
Europese gebruikers moeten nog wachten tot februari.
Vooral blijven dromenivibes schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:28:
Tenzij ze inmiddels door hebben dat de Portico update in de US niet bij iedereen het gewenste resultaat heeft geboekt m.b.t. reboot issues en dat ze dat in de rest van de wereld willen voorkomen. Zijn gewoon gebruikt als proefkonijnen daar en wij krijgen de goeie shit ;-)
Ik heb zo'n roze bril op geloof ik
Haha
Ik heb al bijna drie maandjes Nokia Lumia 920 gebruik erop zitten, mijn roze bril heeft nog maar aan een kant glas denk ik
heheheDonstil schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:00:
[...]
Haha![]()
Ik heb al bijna drie maandjes Nokia Lumia 920 gebruik erop zitten, mijn roze bril heeft nog maar aan een kant glas denk ik
Ik bijna anderhalve maand, dus nog wel 2 glazen maar wel een beetje beslagen
Edit: En Nokia Accessoires nu ook
[ Voor 7% gewijzigd door iVibes op 04-01-2013 20:39 ]
Verwijderd
Heb helaas ook al een tijdje last van deze bug. De eerste week heb ik dit 2 maal voorgehad.Hyraclyon schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:05:
Ik moet toch helaas constateren dat er nog flink wat bugs in windows phone 8 zitten. Ik had de laatste tijd last van het probleem dat de Lumia na een tijd op stand-by niet meer wil reageren en slechts met een soft-reset aan de praat te krijgen is. Ik dacht dan doe ik een factory-reset, misschien dat dat het oplost. Wat denk je, telefoon gebricked terwijl de factory reset bezig was. Ik heb het opgelost door de software opnieuw te flashen maar dit is toch een serieus probleem dat je niet verwacht aan te treffen bij een telefoon van dik 600 euro. Helaas lijkt microsoft enkel geïnteresseerd in het toevoegen van nieuwe features bij de updates en zijn deze bestaande problemen tot nog toe niet verholpen. Ik weet dat er meer mensen zijn met deze ervaring dus hopelijk beginnen microsoft en nokia wat meer naar hun (kleine) userbase te luisteren.
Vervolgens 3 weken geen probleem maar vanavond start hij weer niet meer uit standy modus
Buiten deze bug ben ik een zeer tevreden WP8 gebruiker maar het wordt wel tijd dat dit opgelost geraakt...
Ervaren jullie dit met Portico? Want heb het zelf niet meer gehad sinds ik mijn 920 heb geflasht met Portico.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:05:
[...]
Heb helaas ook al een tijdje last van deze bug. De eerste week heb ik dit 2 maal voorgehad.
Vervolgens 3 weken geen probleem maar vanavond start hij weer niet meer uit standy modus![]()
Buiten deze bug ben ik een zeer tevreden WP8 gebruiker maar het wordt wel tijd dat dit opgelost geraakt...
Multiple pc builds in progress
Heb niet alles bekeken ... Maar in de laatste minuten 'bevriest' de Lumiaaaaa .... Grrr ! En dat dat nu net in die review moet gebeuren. Maar mijn keuze staat nog steeds vast ... De Nokia en zeker niet den iPhone !
Volgens mij kan er wel eens een dag overheen gaan voordat de notificaties van beschikbare updates verschijnen. Ik weet niet in wat voor frequentie er wordt gechecked maar neem aan dat hij niet de gehele dag door aan het pingen is..Donstil schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:10:
Ik heb al die Nokia updates weer eens niet ontvangen, raar dat het updaten van die standaard apps zo moeizaam gaat.
Verwijderd
Helaas wel. Heb het al één keer voorgehad met Portrico.mafiatounes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:24:
[...]
Ervaren jullie dit met Portico? Want heb het zelf niet meer gehad sinds ik mijn 920 heb geflasht met Portico.
Geen idee hoe dat werkt eigenlijk, op Android en iOS krijg je ze gewoon naar je toestel gepushed dacht ik.ivibes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Volgens mij kan er wel eens een dag overheen gaan voordat de notificaties van beschikbare updates verschijnen. Ik weet niet in wat voor frequentie er wordt gechecked maar neem aan dat hij niet de gehele dag door aan het pingen is..
Ik ook, geen echte freeze maar ik heb regelmatig dat het scherm niet aangaat als ik het toestel unlock.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:28:
[...]
Helaas wel. Heb het al één keer voorgehad met Portrico.
(Knoppen gaan wel branden, backlight scherm ook), nog een keer unlocken lost dit wel op maar vreemd is het wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 05-01-2013 13:44 ]
Heeft iemand een foto van hoe een screenprotector eruit ziet op de 920? Ik maak me vooral zorgen om de afgeronde zijkanten van het scherm. Lastig om daar een 2d vorm netjes overheen te trekken lijkt me.
Verder wil ik nog even vermelden dat ik geen freezes heb, whatssapp draait prima, enige issue is de proximity sensor na het bellen. verwacht dat dit softwarematig wel een keer opgelost wordt. (draai nog op stock firmware uit duitsland)
zijn die telefoons al met de update voorzien qua batt en camera?
of kan ik deze zelf installeren?
voor 500 euro kan ik nie sukkelen lijkt mij?
graag asap een antwoordje
tx
mochten er geinteresseerden zijn:
http://www.9lives.be/foru...okia-lumia-920-black.html

Onder welke steen heeft die gezeten...
Zijn Phonehouse buurman verwacht hem in de loop van volgende week en zei dat de marketing boodschappen van de Phonehouse de komende weken alleen Lumia uitstralen
[ Voor 14% gewijzigd door weid1374 op 05-01-2013 18:33 ]
http://www.expansys.ie/nokia-lumia-920-yellow-236669/
Dat snap ik maar dan is € 924,99 nog wel een asociale pre-order prijs...oxigan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:39:
Dat gaat over Ierland, waar ie pas in februari in de winkel zal liggen.
Edit: lees overigens net dit (excuses voor de bron; feit blijft) http://www.powned.tv/nieu...s_geblokkeerd_op_win.html
[ Voor 27% gewijzigd door oxigan op 05-01-2013 20:55 ]
Soms gaat het te ver idd, ik heb hem voor 646,- gekocht bij 4Launch maar heb hem al bijna 3 maanden.oxigan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:55:
Asociaal zeker, maar zoals er hier ook al mensen waren die er 700 voor over hadden (en zelfs naar Duitsland reden)
Het is maar net wat je er voor overhebt natuurlijk.
Niet dat ik de grammar nazi wil zijn maar dat is toch wel een serieuze foutMartinspire schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:37:
Tjah, het is maar net wat de gek ervoor geeft. Als je ziet dat mensen al vele uren in de rij staan bij en Applestore (of er zelfs overnachten) en daarvoor nog een lange rijs hebben gemaakt om er te komen om vervolgens een heel duur apparaat te kopen, dan begrijp ik het wel hoor. Al verkopen ze er zo niet veel natuurlijk.
Voor de rest heb je wel gelijk. Ik zelf heb hem ook in Duitsland besteld, en heb uiteindelijk wel moeten wachten tot 23 november door de leveringsproblemen van Nokia. Had ik geweten dat die problemen er gingen zijn was ik zelf helemaal naar Duitsland gereden want zo ver is het nu ook weer niet.
Verwijderd
nu klinkt dit zeer leuk,maar waar staat die app dan?Want de update is dus wel gedaan maar ik zie de app nergens staan.
Probeer deze QR-code eens voor Nokia Ringtone Maker, kan je zien of hij echt wel geinstalleerd is:Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:54:
Bij mij heeft de appstore ook een update aangeboden en ik zag daar Nokia Ringtone Maker tussen staan,
nu klinkt dit zeer leuk,maar waar staat die app dan?Want de update is dus wel gedaan maar ik zie de app nergens staan.

Ik wil hem graag meteen flashen met Portico, en besloot dus Navifirm+ te downloaden voor de firmware.
Als ik in dat programma zoek krijg ik een hele lijst met firmwarecodes, en 3 verschillende modellen 920 (RM-820, 821, 822).
Omdat ik de telefoon nog niet heb, heb ik me nog niet helemaal in kunnen lezen in de versies van updates en welke nummers daarbij horen.
Mijn vraag is dus; welke firmware moet ik downloaden voor mijn witte 920 van Coolblue?
059R018: RM-821 VAR EU NL CV WHITE lijkt mij...hahahi20 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:54:
Ik krijg als alles goed loopt de 10e mijn witte Lumia 920 binnen van Coolblue.
Ik wil hem graag meteen flashen met Portico, en besloot dus Navifirm+ te downloaden voor de firmware.
Als ik in dat programma zoek krijg ik een hele lijst met firmwarecodes, en 3 verschillende modellen 920 (RM-820, 821, 822).
Omdat ik de telefoon nog niet heb, heb ik me nog niet helemaal in kunnen lezen in de versies van updates en welke nummers daarbij horen.
Mijn vraag is dus; welke firmware moet ik downloaden voor mijn witte 920 van Coolblue?
Verwijderd
Yup onze PhoneHouse is ook lekker volgehangen met Lumia's! Een echt werkend demotoestel krijgen we binnenkortweid1374 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:31:
Zijn Phonehouse buurman verwacht hem in de loop van volgende week en zei dat de marketing boodschappen van de Phonehouse de komende weken alleen Lumia uitstralen

Verwijderd
Wilt dit zeggen dat de L920 morgen in de verkoop gaat of wat?Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:43:
[...]
Yup onze PhoneHouse is ook lekker volgehangen met Lumia's! Een echt werkend demotoestel krijgen we binnenkort. Hele winkel hangt ook vol met posters etc. Vandaag voor het eerst die dingen gezien. Vond het gewicht enorm meevallen na al die verhalen haha. Dat mensen dat erg vinden, hilarisch! Voelt gewoon solide en sterk. De gele vond ik wel vrij koud geel, had een warmere verwacht. Rood lekker fel, maar glimt wel. Ben benieuwd naar de zwarte
.
[afbeelding]
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar, vanaf wanneer starten jullie met de verkoop ?Enes_81 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Wilt dit zeggen dat de L920 morgen in de verkoop gaat of wat?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Nou???!Cyrus The Virus schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:18:
[...]
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar, vanaf wanneer starten jullie met de verkoop ?
Toch maar ff kijken morgen bij onze Phonehouse, als hij daar is tenminste
Mag ik vragen of jullie hem ook een witte los verlopen en zoja voor hoeveel? Ik zie hem namelijk niet op de website staan. Mocht hij volgende week op voorraad zijn en hij wordt aangeboden voor een normale prijs wil ik zo in de auto naar Naaldwijk rijden.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:43:
[...]
Yup onze PhoneHouse is ook lekker volgehangen met Lumia's! Een echt werkend demotoestel krijgen we binnenkort. Hele winkel hangt ook vol met posters etc. Vandaag voor het eerst die dingen gezien. Vond het gewicht enorm meevallen na al die verhalen haha. Dat mensen dat erg vinden, hilarisch! Voelt gewoon solide en sterk. De gele vond ik wel vrij koud geel, had een warmere verwacht. Rood lekker fel, maar glimt wel. Ben benieuwd naar de zwarte
.
[afbeelding]
[ Voor 79% gewijzigd door vali op 06-01-2013 22:28 ]
Nope, met een HTC Sensation.
Ik twijfel zelf enorm tussen een rode en een zwarte, maar moet ze echt eerst in het wild zien, met foto's kan je niet goed oordelen over de kleur.
Verwijderd
En ja net een iPhone, lekker paarse gloed :9! De rode is echt felrood in real life, spat er echt af. Als je dat ding boven tafel haalt gaan er wel heel wat koppen draaien (de telefoon ja), maar wellicht iets too much voor mijn part!
@ Andere reacties:
Wist ik maar wanneer ze in de verkoop gaan! Komen ook veel mensen naar vragen. Volgens mij heeft het hoofdkantoor ze ook nog niet, maar we zijn er klaar voor! Ik laat het jullie weten als ik meer weet. PhoneHouse is partner van Nokia in dit geval (veel promo en aandacht voor deze launch) (oftewel Nokia betaalt goed), maar dat wil nog niets zeggen over een eerdere leverdatum. Misschien doet Nokia de levering wel via vrachtschepen ipv vliegtuigen en liggen onze Lumia's wel in een op drift geraakte supertanker op de Indische Oceaan. Afwachten dus! Zodra de eerste op voorraad is horen jullie het.
Ik vermoed trouwens ook nog een soort deal met KPN. KPN gaat binnenkort ook wat 4G abo's presenteren, wellicht in combinatie met de Lumia 920 die alle frequenties ondersteunt.
Nog een videootje van het hoofd van het design team van Nokia over de 920:
http://www.facebook.com/photo.php?v=301894183264702
Bedankt, dan maar even afwachten deze week.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:19:
^ Haha lekker detective werk! Inderdaad!
En ja net een iPhone, lekker paarse gloed :9! De rode is echt felrood in real life, spat er echt af. Als je dat ding boven tafel haalt gaan er wel heel wat koppen draaien (de telefoon ja), maar wellicht iets too much voor mijn part!
@ Andere reacties:
Wist ik maar wanneer ze in de verkoop gaan! Komen ook veel mensen naar vragen. Volgens mij heeft het hoofdkantoor ze ook nog niet, maar we zijn er klaar voor! Ik laat het jullie weten als ik meer weet. PhoneHouse is partner van Nokia in dit geval (veel promo en aandacht voor deze launch) (oftewel Nokia betaalt goed), maar dat wil nog niets zeggen over een eerdere leverdatum. Misschien doet Nokia de levering wel via vrachtschepen ipv vliegtuigen en liggen onze Lumia's wel in een op drift geraakte supertanker op de Indische Oceaan. Afwachten dus! Zodra de eerste op voorraad is horen jullie het.
Ik vermoed trouwens ook nog een soort deal met KPN. KPN gaat binnenkort ook wat 4G abo's presenteren, wellicht in combinatie met de Lumia 920 die alle frequenties ondersteunt.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
De appstore bevat alle apps die ik gebruik tot nu toe, behalve Spotify en Klikaan (voor m'n klik aan klik uit systeem thuis, maar die zit volgens de leverancier van Klikaan al in de pijpleiding)
Hoop dat ik 'm de 15e binnen heb!
[ Voor 16% gewijzigd door evadnl op 07-01-2013 09:14 ]
http://wmpoweruser.com/no...east-africa-this-january/
Blijkbaar zijn de US, UK, FR en DE gewoon een proeftuintje geweest voor Nokia en de 920. Durf wel te stellen dat toen de 920 daar uit kwam de telefoon nog helemaal niet af was en klaar was voor gebruik. Getuige ook de slechte performance van de camera, reboot problemen en nog meer kleine ergenissen.
XBL: MRE Inc
Dit topic is gesloten.
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;