[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Martinspire schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:44:
Hmm, het scherm overleeft de valschade dus beter dan de behuizing. Awkward :+
Hij is bij geen enkele test recht op het scherm terechtgekomen, dus dat lijkt me niet meteen een eerlijke conclusie, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:24
Quint3n schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:55:
[...]

Hij is bij geen enkele test recht op het scherm terechtgekomen, dus dat lijkt me niet meteen een eerlijke conclusie, wel?
Het "extra" gewicht tov andere phones zit in de achterkant zodat hij niet op het scherm valt. they call it a feature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:53
Gisteren een Lumia 920 kunnen kopen in 's-Hertogenbosch, ze hadden alleen maar witte. Eigenlijk was ik op zoek naar een zwarte, maar ik moet zeggen dat deze toch heel mooi is! Wat een schitterende telefoon, het werkt allemaal soepel en zeer gebruiksvriendelijk.

De Nokia citylens app is errug gaaf! De camera is prima, ik wil die nog even goed testen komende dagen. Het gewicht viel mij niet tegen, de 4S was ook geen lichtgewicht!

Mijn vorige telefoon waren de iPhone 4s & een Lumia 800, maar die kunnen echt niet tegen deze telefoon op. Het enigste wat ik (nog) mis is de Rabobank app in de Windows store, die had ik op de Lumia wel... wellicht dat ze met een W8/update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
jvalks schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 06:55:
Gisteren een Lumia 920 kunnen kopen in 's-Hertogenbosch, ze hadden alleen maar witte. Eigenlijk was ik op zoek naar een zwarte, maar ik moet zeggen dat deze toch heel mooi is! Wat een schitterende telefoon, het werkt allemaal soepel en zeer gebruiksvriendelijk.

De Nokia citylens app is errug gaaf! De camera is prima, ik wil die nog even goed testen komende dagen. Het gewicht viel mij niet tegen, de 4S was ook geen lichtgewicht!

Mijn vorige telefoon waren de iPhone 4s & een Lumia 800, maar die kunnen echt niet tegen deze telefoon op. Het enigste wat ik (nog) mis is de Rabobank app in de Windows store, die had ik op de Lumia wel... wellicht dat ze met een W8/update komen?
Waar in 's-Hertogenbosch? Dan loop ik vanmiddag nog effe de stad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57
Gisteravond 23:00 de telefoon met 98% batterij op flightmode gezet en vanmorgen 08:00 had ik nog 68% over. Dat is toch niet normaal? Bij mijn HTC had ik 's nachts maximaal 5% verlies. Als ik 'back' een tijdje ingedrukt hou, staan deze apps nog aan:
Daily Dilbert
App market
Facebook
IE
2x settings
en mijn email.

Sindsdien heb ik flightmode weer uitgezet en nu, 3 kwartier later, is er alweer 10% af naar 57%. Volgens mij trekt een van die apps flink wat accu leeg.

/edit: Of zou het door de nieuwe batterij live tile komen?

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 13-11-2012 08:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
Het enigste wat ik (nog) mis is de Rabobank app in de Windows store, die had ik op de Lumia wel... wellicht dat ze met een W8/update komen?
Dat er geen app van de Rabobank was viel mij ook op. Daarom was ik gister eens goed op zoek gegaan en kwam ik dit tegen. Ik heb er gevraagd of er al wat meer bekend is over de datum, dus als je die link in de gaten houdt krijg je hopelijk snel meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 17:36
Zou iemand foto's kunnen plaatsen van hogelicht situaties en tegenlicht? De donkere foto's zijn echt goed, ik kan alleen nergens hoge licht samples vinden. Ik ben namelijk nieuwsgierig hoe de camera omgaat met hoge lichten en tegenlicht situaties.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Xylon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:18:
[...]

Dat er geen app van de Rabobank was viel mij ook op. Daarom was ik gister eens goed op zoek gegaan en kwam ik dit tegen. Ik heb er gevraagd of er al wat meer bekend is over de datum, dus als je die link in de gaten houdt krijg je hopelijk snel meer informatie.
De 7.5 aps draaien toch ook gewoon op 8? Kan je niet een installer downloaden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Folkifoon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:30:
[...]

De 7.5 aps draaien toch ook gewoon op 8? Kan je niet een installer downloaden ergens?
Zo werkt WP8 niet meer ;) Sideloaden en roms toevoegen kun je wel vergeten. Maar Rabo staat volgens mij nog wel in de WP7.5 store, dus dan zullen ze aan een WP8 versie werken denk ik.

Maar werkt deze link niet dan?
http://www.windowsphone.c...d6-4c31-87cc-2a6993219140

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Zit er trouwens een notificatie led op de 920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Wat er gebeurt met je Nokia 920 als je het vanaf 60cm laat vallen waarbij de scherm het grond raakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wO9Fk.jpg

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
Lisadr schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:44:
Wat er gebeurt met je Nokia 920 als je het vanaf 60cm laat vallen waarbij de scherm het grond raakt.

[afbeelding]
hmm das niet de nokia kwaliteit die je normaliter verwacht. maargoed gorillaglas is dan ook geen nokia fabrikaat

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Link werkt wel, alleen ik krijg een melding dat de app niet beschikbaar is voor mijn device. Dus je kunt het niet installeren.
Chevalley schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:41:
Geen notificatie LED.

@Lisadr: auw!

[ Voor 48% gewijzigd door zonoskar op 13-11-2012 09:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
@Lisadr

Niet die van jou toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Folkifoon schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:30:
[...]

Nja, die Rabobank medewerker daar zegt dat het niet op 8 draait. Waarom? Dat weet ik ook niet, maar hij zal wel weten of na kunnen vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

zonoskar schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:47:
Gisteravond 23:00 de telefoon met 98% batterij op flightmode gezet en vanmorgen 08:00 had ik nog 68% over. Dat is toch niet normaal? Bij mijn HTC had ik 's nachts maximaal 5% verlies. Als ik 'back' een tijdje ingedrukt hou, staan deze apps nog aan:
Daily Dilbert
App market
Facebook
IE
2x settings
en mijn email.

Sindsdien heb ik flightmode weer uitgezet en nu, 3 kwartier later, is er alweer 10% af naar 57%. Volgens mij trekt een van die apps flink wat accu leeg.

/edit: Of zou het door de nieuwe batterij live tile komen?
Ik heb wel het idee dat er ergens een bugje zit die bij tijd en wijle de batterij leegtrekt (meerdere battery drain issues op wpcentral) . Maar het kan goed een van de background apps zijn die het 'veroorzaakt' Zet ze eens allemaal uit voor zover dat mogelijk is. En daarna weer 1 voor 1 aan kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Nee gelukkig niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chevalley schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:41:
Nope, gelukkig niet. Werd gek van dat ding op mijn HTC One X

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
Ik heb wel het idee dat er ergens een bugje zit die bij tijd en wijle de batterij leegtrekt (meerdere battery drain issues op wpcentral) . Maar het kan goed een van de background apps zijn die het 'veroorzaakt' Zet ze eens allemaal uit voor zover dat mogelijk is. En daarna weer 1 voor 1 aan kijken of dat helpt.
Is gemakkelijk te testen he. Zet ze allemaal uit, zie wat je batterij dan doet, en zet er dan iedere dag terug één aan.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:58
levi1700 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:39:
Heeft er al iemand ervaring met bluetooth verbinding met een Opel dvd900 navigatie-systeem?
Met mijn Lumia 800 kan ik enkel oproepen ontvangen en niet kiezen via mijn dvd900.
Iemand dit al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

levi1700 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:53:
[...]

Iemand dit al kunnen testen?
ik betwijfel het, gezien het aantal mensen hier met een Lumia 920 en dan ook nog in combinatie dat systeem (en een Opel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Ligt aan de firmware van je apparaat...
Ik heb een Kenwood kdc-bt61u en ik kon met de standaard firmware enkel oproepen aan nemen, en recent gedraaide nummers kiezen (en smsjes lezen). Maar met de nieuwste firmware werkt alles prima. Dit staat ook op de site van Kenwood.

Edit: Lumia 800 heb ik het dan over.

[ Voor 6% gewijzigd door spNk op 13-11-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Snelheidsverschil 920 vs 800. Je ziet duidelijk een verschil

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WroKF1B8whU]

[ Voor 24% gewijzigd door Lisadr op 13-11-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Donstil schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:28:
[...]

Nope, gelukkig niet. Werd gek van dat ding op mijn HTC One X
Smaken verschillen :)

Ik zou hem namelijk wel missen, aangezien ik veelvuldig het geluid uit moet hebben, maar dan gelijk kan zien dat er iets binnengekomen is. Er ook wat er binnengekomen is, wel zo prettig IMO. Maar het is geen dealbreaker uiteraard, al wordt het natuurlijk wel meegenomen in de overwegingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gorilla glass maakt z'n verwachtingen toch ook niet echt waar... Al een krasje op mijn scherm, terwijl ik er echt niet ruw mee omga...
Gelukkig stoort het niet zo als het scherm aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Nog een vraagje aan mensen die de lumia 920 hebben. Zit er fm radio op ? of is radio alleen maar online te beluisteren ?. Ik lees namelijk overal wat anders. Alvast dank voor het antwoord.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GokuSsj schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:29:
Nog een vraagje aan mensen die de lumia 920 hebben. Zit er fm radio op ? of is radio alleen maar online te beluisteren ?. Ik lees namelijk overal wat anders. Alvast dank voor het antwoord.
WP8 heeft geen FM radio meer. Die vraag werd ook gesteld in het HTC 8X topic en dat ben ik daarna eens gaan uitpluizen. Eindconclusie: Het zit er niet meer in. Heel misschien in een toekomstige update, maar voorlopig niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:35:
[...]

WP8 heeft geen FM radio meer. Die vraag werd ook gesteld in het HTC 8X topic en dat ben ik daarna eens gaan uitpluizen. Eindconclusie: Het zit er niet meer in. Heel misschien in een toekomstige update, maar voorlopig niet.
Waarschijnlijk omdat FM radio helemaal zo groot niet meer is, in de VS bv is die FM Markt helemaal versplinterd en zitten er een hele hoop zenders op de XMS band.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:11:
Dat gorilla glass maakt z'n verwachtingen toch ook niet echt waar... Al een krasje op mijn scherm, terwijl ik er echt niet ruw mee omga...
Ooh dat is niet zo fraai, ik heb mijn telefoon altijd in een zak zonder sleutel/geld/enz en ben er naar mijn mening erg zuinig op. Toch had ik op mijn HOX een onverklaarbaar krasje. Werd er gek van, je zag hem op wit glinsteren.

Als ik dat krijg op mijn 920 gaat die gelijk de deur uit en komt er een nieuwe, vind dat altijd zo een domper op de gebruikers vreugde.
Chevalley schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:11:
[...]

Smaken verschillen :)

Ik zou hem namelijk wel missen, aangezien ik veelvuldig het geluid uit moet hebben, maar dan gelijk kan zien dat er iets binnengekomen is.
Ja dat is ook zo, persoonlijk heb ik mijn geluid nooit uit dus daardoor zag ik de meerwaarde er niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nare breuk van dat scherm zeg. Al lijkt het erop dat het niet bepaald een kleine val was die ook ngo eens op het scherm kwam ipv een hoek (wat een telefoon toch meestal wel doet). Enig idee wat er gebeurd was? Uitleg lijkt me namelijk wel fijn.

Niet dat ik zelf met mn telefoons gooi, maar mijn Omnia 7 doet het niet verkeerd. Ook nog geen krassen erop. Doe de laatste tijd er niet heel voorzichtig meer mee omdat ik toch over ga stappen, maar met mijn historie van telefoons vind ik het knap dat ik er geen enkele kras op heb zitten. Overigens is het bij telefoons al een tijdje dat recht op het glas weinig krassen maakt, maar de schuine vegen de meeste kans op schade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Gorilla glas 2 is dus net zo kwetsbaar als het gorilla glas in mijn lumia 800.. Als ie ene keer een harde schok krijgt op de hoek van het glas, breekt ie gewoon.. jammer, maar denk dat ze daar weinig aan kunnen doen..
Donstil schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:50:
[...]
Ooh dat is niet zo fraai, ik heb mijn telefoon altijd in een zak zonder sleutel/geld/enz en ben er naar mijn mening erg zuinig op. Toch had ik op mijn HOX een onverklaarbaar krasje. Werd er gek van, je zag hem op wit glinsteren.
[...]
Met sleutels/geld/metaal kan je geen krassen maken op gorillaglas. Met zand, steen of glas is een ander verhaal.. heeft allemaal te maken met de hardheid van het materiaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Krassen in Gorillaglass zijn overgins wel te repareren met een product van 3M. Het kost een paar tientjes per fles, maar wat ik erover heb gelezen is vrij positief. Het werkt ook alleen met Gorillaglas, omdat Gorillaglass en dat spul blijbaar deels van hetzelfde materiaal zijn gemaakt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21482986

Ik heb zelf ook al een miniscuul krasje op mijn Lumia 920. Je ziet het alleen als je de telefoon uit staat, het scherm schoon is en je hem in het licht houdt dus vind het niet zo`n probleem. Er zullen er nog wel meer volgen als ik zo naar mijn oude HTC Sensation kijk :)

Ben niet zo kapot van screenprotectors, maar voor de liefhebber zijn ze al te koop op Ebay:

http://stores.ebay.de/sch...DQC27+Nokia%20Lumia%20920

[ Voor 53% gewijzigd door DaneV op 13-11-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Nokia Lumia 920's Camera - A Second Look door WP Central: http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920s-camera-second-look

Ik vind met name het verschil in scherpte van de kabouter opvallend en zie je dat er toch nog wel meer uit de camera te halen valt door Nokia. Hoe zijn de ervaringen van de mensen hier met de camera? Zie nog weinig voorbeelden voorbij komen.
Welke winkel in Den Bosch?

Iemand dit al geprobeerd? 8)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FeaT8e9NxzI&feature=plcp]

[ Voor 6% gewijzigd door unknowndb op 13-11-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:53
Domino schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:30:
[...]

Waar in 's-Hertogenbosch? Dan loop ik vanmiddag nog effe de stad in.
Kijk maar ff op Marktplaats :) OMT Telecom heet dat winkeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
jvalks schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:46:
[...]

Staat erop voor € 639,- . heb dit ook even gemeld in het Prijzen en levertijden topic :-). Betreft overigens alleen de witte voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Dat bedacht ik me gister opeens, 'zou het mogelijk zijn...' ! Denk trouwens dat het niet zo'n goed idee is als ik m'n pitje op 1800 watt zou zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
De camera is vreemd. De foto's zijn nogal soft. Maar als ik op het scherm kijk, zie ik een scherpe foto (voor zover je dat op het scherm echt kan zien) en op het moment dat de foto gemaakt wordt zie je gewoon ook op het scherm dat ten eerste de foto een pixel of 4-5 opschuift en je ziet dat de foto ineens minder scherp wordt. Heel vreemd, hopelijk komt er een fix voor, want de uiteindelijke foto ziet er minder scherp uit dan de foto vlak voordat de echte foto genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
jvalks schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:46:
[...]
Ken het winkeltje idd. Halen hun spullen altijd uit Duitsland. Ga eens bij ze kijken binnenkort en kijken hoe die er in het echt uitziet en aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:29:
De camera is vreemd. De foto's zijn nogal soft. Maar als ik op het scherm kijk, zie ik een scherpe foto (voor zover je dat op het scherm echt kan zien) en op het moment dat de foto gemaakt wordt zie je gewoon ook op het scherm dat ten eerste de foto een pixel of 4-5 opschuift en je ziet dat de foto ineens minder scherp wordt. Heel vreemd, hopelijk komt er een fix voor, want de uiteindelijke foto ziet er minder scherp uit dan de foto vlak voordat de echte foto genomen wordt.
heb je de instellingen voor je camera wel optimaal ingesteld? Bij anderen stond hij standaard op een lager aantal megapixels bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Valt het goed op dat het apparaat geen AMOLED heeft maar een LCD scherm? Hoe zijn de zwartwaardes?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
oxigan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:45:
[...]

heb je de instellingen voor je camera wel optimaal ingesteld? Bij anderen stond hij standaard op een lager aantal megapixels bijvoorbeeld.
Alles staat op auto en de resolutie op 4:3 (volgens mij de hoogste resolutie).

/edit: Volgens mij heb ik front-focus op mijn toestel. Als ik een foto maak met van een manual en ik heb de camera er schuin op en ik focus op iets in het midden, dan is op de uiteindelijke foto de linkerkant (wat dichterbij de camera is) scherper dan het stuk waar ik scherp gesteld heb. Zie foto (focus op 'declare' ongeveer in het midden).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/Lumia920/WP_20121113_017_sm.jpg
klikbaar. Deze was toevallig 16:9 en in ISO100.

Zwart waardes zijn ok. Maar niet zo zwart als de behuizing, je ziet vooral bij hogere brightness toch best wel goed dat het een LCD is en geen Amoled zoals in mijn Omnia W.

[ Voor 84% gewijzigd door zonoskar op 13-11-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Lumia 800 heeft juist een heel diep zwart scherm, is dat dan bij de 920 anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:35:
de Lumia 800 heeft juist een heel diep zwart scherm, is dat dan bij de 920 anders?
De 800/900 hebben een Amoled Clearblack scherm. De 920 heeft een IPS LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

zonoskar schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:06:
[...]

Zwart waardes zijn ok. Maar niet zo zwart als de behuizing, je ziet vooral bij hogere brightness toch best wel goed dat het een LCD is en geen Amoled zoals in mijn Omnia W.
Het is zichtbaar maar dus niet storend?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Sebazzz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:07:
[...]

De Lumia 920 heeft ook iets genaamd "ClearBlack technology", waardoor de zwartwaarden beter zouden moeten zijn dan op normale IPS LCD schermen. Tevens beschikt ie ook over "PureMotion HD+" wat voor betere reactietijden zou moeten zorgen.

Hoe het er nu daadwerkelijk uitziet, daar kan ik helaas niets over zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xylon op 13-11-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het scherm van de 920 erg fraai, oke het is niet van de kwaliteit als de HTC One X maar het komt goed in de buurt.

Kleuren zijn prima en zwart is keurig, Amoled is dan misschien zwarter de kleuren zijn er ook een stuk minder natuur getrouw op. Iets wat bij ips keurig op pijl is.

Ben er verder wel blij mee na een paar dagen gebruik, door zijn enorme omvang (hij blijft toch wel erg zwaar) lijkt het scherm ook een stuk groter dan dat het eigenlijk is. Het blijft alleen wel jammer dat er zo weinig fatsoenlijke apps zijn, na 4 dagen zoeken heb ik voor de voor mij 3 belangrijkste functies van een Smartphone wel goeie apps gevonden maar verder nog niet iets tegen gekomen wat me heeft verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Ik had gister op GetSatisfaction aan een Rabobank medewerker gevraagd of er al een datum bekend is voor de nieuwe bankieren applicatie en vandaag heb ik een reactie gekregen.

Ze verwachten het dus nog dit jaar in de store te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Over het scherm, ik heb geprobeerd dit op de foto te krijgen zoals je het zou zien, maar dat is erg lastig. Het makkelijkst ging het met de lage brightness. De foto geeft redelijk accuraat weer wat ik zie. Bij hogere helderheden gaat de camera in de war omdat het scherm zoveel licht geeft. Dus of je hebt de belichting van het scherm ok, of de verhouding tussen het zwart van de behuizing en het zwart van het scherm. Maar dan zijn de tiles compleet overbelicht.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9378940/Lumia920/_MG_0314.jpg

Bij Amoled zie je geen verschil tussen het scherm en de behuizing. Dus deze LCD is dat niet geheel gelukt, maar toch best aardig voor een LCD, al kan ik geen vergelijking maken. Ik heb alleen nog een iPhone 1 liggen met LCD scherm :)

Over het scherpstellen, ik heb dat in een filmpje geprobeerd te gieten. Weet niet of het gelukt is :)

[YouTube: http://youtu.be/GAAjQeFbECQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de officiele releasedatum zijn voor de 920 in Nederland? Wil em voor de feestdagen wel binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:13:
Wat zou de officiele releasedatum zijn voor de 920 in Nederland? Wil em voor de feestdagen wel binnen hebben.
27 november kondigen ze het hier aan, dus dan weten we het. Wat al wel bekend is (had de support van nokia gevraagd) is dat ze hier de rode, gele, witte en zwarte gaan leveren. Blauw is wederom nergens te bekennen.

Of het voor Sinterklaas gaat komen is dus nog niet bekend (zou dom zijn als ze dat niet doen), maar kerst moet wel lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 14-11-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:13:
27 november heeft Nokia een presentatie in Nederland over de Lumia 920. Dan zal waarschijnlijk ook pas de releasedatum bekend gemaakt worden. Dit zou direct dezelfde dag kunnen zijn of pas enkele weken er na.

Enkele winkels hebben wel al af en toe een toestel in de verkoop. Waarschijnlijk is dit echter gewoon import uit andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Martinspire schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:47:
[...]

27 november kondigen ze het hier aan, dus dan weten we het. Wat al wel bekend is (had de support van nokia gevraagd) is dat ze hier de rode, gele, witte en zwarte gaan leveren. Blauw is wederom nergens te bekennen.
En grijs dus ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
[...]

Of het voor Sinterklaas gaat komen is dus nog niet bekend (zou dom zijn als ze dat niet doen), maar kerst moet wel lukken.
Ik denk dat er met Sinterklaas niet zoveel telefoon extra verkocht worden. Dat vind ik meer iets voor kerst eigenlijk.

Maar ze mogen wat mij betreft wel opschieten. De accu van mijn Omnia 7 begint kuren te krijgen, dus ik moet binnenkort wel aan een andere telefoon :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:07:
[...]

De effectieve resolutie is veel hoger dan bijvoorbeeld de S3. Het zwart is minder, maar geloof ik wel beter dan de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Een gratis oplader mogen wij in Nederland zeker wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-10 14:52
[...]

Hmm, als grijs er niet komt ga ik hem in duistland halen. Dat was juist de reden om te wachten voor nederland.

Maar de grijze staat wel op de nokia.nl website (blauwe inderdaad niet).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Chevalley schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:45:
Een gratis oplader mogen wij in Nederland zeker wel vergeten?
nou ik ga er stiekem van uit dat die actie voor heel Europa is, er is een .com website voor aangemaakt welke vanaf vrijdag info zal bevatten, ik ga daar gewoon op registreren en dan zie ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Hierbij een revieuw van een tweaker:
productreview: Nokia Lumia 920 Wit review door sunflame

Gelukkig ben ik met de batterij toch al gewend om hem gewoon elke avond op te laden dus dat zal geen probleem zijn voor mij (iphone 4s). Nog een kleine 2 weken en dan horen we eindelijk wanneer hij in nederland komt. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Donstil schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:29:
[...]

nou ik ga er stiekem van uit dat die actie voor heel Europa is, er is een .com website voor aangemaakt welke vanaf vrijdag info zal bevatten, ik ga daar gewoon op registreren en dan zie ik het wel
Is dit niet iets dat van AT&T uit geregeld is (en dus niet van toepassing voor europa) ?

Ik vraag me trouwens af of iemand al ergens gezien heeft dat zo`n qi wireless charging pad onder een (houten) bureau wordt geplakt zodat deze geen onnodige ruimte inneemt en mooi is weggewerkt.

Inductiestroom gaat toch in princiepe overal doorheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:31:
[...]
Ik denk dat er met Sinterklaas niet zoveel telefoon extra verkocht worden. Dat vind ik meer iets voor kerst eigenlijk.
Er zijn veel mensen die met Kerst helemaal geen cadeaus geven maar alleen met Sinterklaas. Juist een reden om in Nederland vrij vroeg in het seizoen producten te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:16:
[...]
Er zijn veel mensen die met Kerst helemaal geen cadeaus geven maar alleen met Sinterklaas. Juist een reden om in Nederland vrij vroeg in het seizoen producten te releasen.
klopt wij deden vroeger ook vrij weinig met kerst en grote cadeau's met sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Xylon schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:48:
[...]

27 november heeft Nokia een presentatie in Nederland over de Lumia 920. Dan zal waarschijnlijk ook pas de releasedatum bekend gemaakt worden. Dit zou direct dezelfde dag kunnen zijn of pas enkele weken er na.

Enkele winkels hebben wel al af en toe een toestel in de verkoop. Waarschijnlijk is dit echter gewoon import uit andere landen.
Eigenlijk zou je Nokia keihard moeten boycotten in deze. Durf zelfs wel te wedden dat ze niet de week na de 27ste in de winkels liggen maar dat Nokia weer met een of andere smoes komt dat het pas op zn vroegst de 3e week van december gaat worden. Ondertussen liggen ze al wel in het midden oosten in de winkels, hell bijna overal, behalve in NL en BE. Denk dat ze de eerste 2 weken na 27 november maar mondjes maat te verkrijgen zijn.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DaneV schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:50:
[...]

Is dit niet iets dat van AT&T uit geregeld is (en dus niet van toepassing voor europa) ?

Ik vraag me trouwens af of iemand al ergens gezien heeft dat zo`n qi wireless charging pad onder een (houten) bureau wordt geplakt zodat deze geen onnodige ruimte inneemt en mooi is weggewerkt.

ik begreep op WpCentral dat het voor de Uk ook al is aangekondigd,
die 2 landen kunnen sowieso vrijdag inschrijven en voor de andere First release landen komt er waarschijnlijk Vrijdag info.

anders laat ik hem gewoon bij BorderLinx bezorgen. Is hij alsnog goedkoper.

over dat laden, ik wil hem zelf onder de salon tafel bevestigen, snoertje door het kleed en hopla je laad je telefoon op StarTrek Style :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Ik ben eens op zoek gegaan naar een fijne full body skin of eventueel een dunne case.

Aan full body skins heb ik tot nu toe de volgende gevonden:Aan cases heb ik eigenlijk nog niet veel soeps gevonden. Misschien dat iemand anders daar nog suggesties voor heeft?

Ik ben namelijk van plan om zo snel mogelijk een skin/case te bestellen, zelfs nog voor ik de telefoon heb, want ik gebruik hem liever niet zonder bescherming.

• Martinspire
Ben zelf wel fan van Case-Mate met hun Barely There cases (nog geen voor de 920 overigens, wel voor 900). Lekker stevig, niet zwaar en weinig last van bij normaal gebruik. Maar denk dat ik zelf geen case erom ga doen. Scherm is prima zat en de behuizing lijkt me ook goed stevig. Ben wel van plan er een tijdje mee te doen, maar ga hem ook niet elke avond polijsten ofzo.

Moet overigens wel erbij vertellen dat ik mn huidige case voornamelijk erom had zitten omdat het lipje van het batterijklepje uitstak en daarom mijn Omnia 7 niet stabiel op tafel kon liggen wat ik wel irritant vind bij gamen of effe snel bericht sturen. Niet dus om de telefoon te beschermen bij valschade, al heeft ie wel een paar keer de klap opgevangen en ziet mn telefoon er nog puntgaaf uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2012 10:01 ]

• zonoskar
Misschien in het daarvoor bestemde topic over hoesjes praten?

• Martinspire
Het schijnt dat als je NFC uitzet, de batterij echt een stuk langer meegaat:
Nokia Lumia 920's battery problems related to NFC?
Yesterday, we mentioned that several readers were having terrible battery life with their Nokia Lumia 920 Windows Phone. Some batteries barely lasted half a day while others steamed on with fantastic battery life.

We had a few suggestions to disable the NFC to improve battery performance. Yesterday, with NFC enabled, my Lumia 920's battery only lasted six hours before drying up. The 920 also got warm throughout the morning. Today, after disabling the NFC the Lumia had 62% battery life remaining after ten hours and I didn't experience any warm spells.

Just out of curiosity, I enabled the NFC a few minutes ago and sure enough, the back of the Lumia 920 became warm and battery life started to fade. In the matter of ten minutes the battery meter went from 62% to 59%.

Granted this is a very un-scientific test but if you're having battery life issues with the Lumia 920, try disabling the NFC (touch+share setting) and see if things improve.

[Editor's Note: I've had similar issues on the HTC 8X, which may mean this is a Windows Phone 8 issue and not only Nokia. --Daniel]
Daarnaast zag ik dat de blauwe Lumia 920 waarschijnlijk provider-exclusief is. In Duitsland lijkt Vodafone die te gaan leveren, aldus een webshop.

• Xylon
Ah excuses. Was er niet van op de hoogte dat deze er was.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Martinspire schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:26:
Het schijnt dat als je NFC uitzet, de batterij echt een stuk langer meegaat:

[...]

Daarnaast zag ik dat de blauwe Lumia 920 waarschijnlijk provider-exclusief is. In Duitsland lijkt Vodafone die te gaan leveren, aldus een webshop.
Kan...maar dat is zeker niet het enige probleem vooralsnog. Ik heb dat al langer uit staan maar het is nog beetje een 'hit and miss'. Sinds maandag nieuwe telefoon. Dinsdag was batterij gewoon goed. Gisteren redelijk. Helemaal leeg laten lopen en een uurtje of 10 aan de lader. Vanmorgen toen ik wakker werd van de lader gehaalD (aan de lader stond ie al op 99%?) 10 minuten later was dat al op 96%.....vandaag is de batterij alweer een stuk minder dus (ik heb niets in de background draaien. Nokia Drive+ Beta voorlasnog even helemaal van de phone verwijderd). Een uurtje surfen en hij gaat ook wat snel leeg. Ik zal nog een paar keer leeg laten lopen en helemaal opladen. Dat heeft bij een aantal mensen ook geholpen. En anders nog maar een reset naar fabrieksinstellingen wat ook schijnt te helpen ;)

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
@alwinus

Heb je ook al geprobeerd de verbindingssnelheid anders in te stellen? Er waren een aantal verhalen over mensen die dat van max. 4G naar 3G hadden gezet en meteen betere resultaten behaalden. Weet echter niet of dat US of EU gebaseerde toestellen waren.

• Martinspire
Mja 3/4g bluetooth, wifi, gps (location) en NFC kunnen je telefoon allemaal wel snel leeg trekken. Gewoon uitzetten wat je toch niet gebruikt is dus wel aan te raden. Heb zelf eigenlijk altijd alleen data + wifi aanstaan en red het daardoor nog best lang met mn toestel (1,5dag). Zet ik bluetooth aan, dan moet ie wel aan het stroom, maar anders gaat ie wel beter mee. Verwacht zelf ook geen NFC nodig te hebben en 4g (indien die meer slurpt) ook gewoon uit te zetten.

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
Is er eigenlijk een goed youtube filmpje wat de user interface van de nokia goed laat zien? Ik krijg wel veel filmpjes over de camera enz. Maar niet zo goed hoe windows 8 nou werkt op de nokia. En ik zit te denken om over te stappen van de iphone 3Gs naar de nokia. Maar dan is het natuurlijk wel goed om te weten hoe het gebruik werkt en of dat lekker werkt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

stansfield schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:57:
Is er eigenlijk een goed youtube filmpje wat de user interface van de nokia goed laat zien? Ik krijg wel veel filmpjes over de camera enz. Maar niet zo goed hoe windows 8 nou werkt op de nokia. En ik zit te denken om over te stappen van de iphone 3Gs naar de nokia. Maar dan is het natuurlijk wel goed om te weten hoe het gebruik werkt en of dat lekker werkt.
Zie [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen. De UI is voor ieder WP8 toestel hetzelfde

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
Aha tnx.

• Lisadr
Nokia Lumia 920 Hammer & Knife Scratch Test

• zonoskar
@alwinus: Ik had ook een battery drain, bleek een of ander spel te zijn dat op de achtergrond liep. Kijk even in je settings welke apps een achtergrond taak op willen starten (settings en dan swipe naar links) en block die je niet vertrouwd. Mijn accu gaat inmiddels best lang mee, gisteren om 08:00 van de lader gehaald en om 23:00 had ik nog 43% over. Die dag de telefoon niet heel erg veel gebruikt, misschien een half uur gebeld een paar whatsapp berichten en een half uurtje angry birds.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Conclusie: Zo lang je geen scherp mes in je zak naast je telefoon duwt blijft hij kras vrij.

• zonoskar
Over het probleem van het missen van de tijd en datum synchronisatie op het Vodafone netwerk kreeg ik vandaag dit bericht van een medewerker bij Vodafone:
Dit blijkt een instelling te zijn in de software op basis van simherkenning. De software bepaalt op aan de hand van het type simkaart of deze optie in het menu wordt weergegeven of niet. We hebben helaas geen workaround. Misschien dat dit met de volgende sofwareupdate aangepast wordt, maar dit kan ik helaas niet garanderen.
Of dit nou door het type SIM komt wat Vodafone gebruikt, of iest anders weet ik niet. Wel duidelijk is dat het vanuit WP8 moet komen en dat Vodafone er blijkbaar niets aan kan doen.

• alwinus

alwinus

Tweaked

zonoskar schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:43:
@alwinus: Ik had ook een battery drain, bleek een of ander spel te zijn dat op de achtergrond liep. Kijk even in je settings welke apps een achtergrond taak op willen starten (settings en dan swipe naar links) en block die je niet vertrouwd. Mijn accu gaat inmiddels best lang mee, gisteren om 08:00 van de lader gehaald en om 23:00 had ik nog 43% over. Die dag de telefoon niet heel erg veel gebruikt, misschien een half uur gebeld een paar whatsapp berichten en een half uurtje angry birds.
In de background draait niets wat ik niet kan blokkeren :) 4G uitgezet. Hangt inmiddels aan de usb om op te laden. Dat gaat niet heel snel overigens :p

Facebook en Nokia Music draaien wel in de background maar daar kan ik niets van aan- of uitzetten. Anders ga ik die weer ff eraf halen.

Facebook werkt trouwens ook niet lekker. Krijg geen meldingen van nieuwe berichten en klapt er regelmatig uit :(

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Net een uitgebreide review verschenen op Smartphone review:

http://www.smartphone-rev...920-en-windows-phone-8-2/

• MarcHealthy
Grappige blog van iemand die 10 dagen de Nokia lumia 920 gaat gebruiken en haar iphone 5 weglaat. Zie:
http://www.wp7.nl/24909/n...920-krijgt-eerlijke-kans/

Dag1:
http://mashable.com/2012/11/13/living-with-lumia-day-1/

Dag2:
http://mashable.com/2012/11/14/lumia-apps/

Ben benieuwd naar de conclusie bij dag 10

• MarcHealthy
Dank!, inderdaad een goede en uitgebreidde review. Rood :-). i like it!!. 70% zegt nu rood, 30% zwart :-). En hij is er ook erg positief over. Ik heb er in elk geval al super veel zin in!. Krijg steeds minder moeite om mijn 4s te gaan vervangen :-)

[ Voor 16% gewijzigd door MarcHealthy op 15-11-2012 16:17 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:13
Goed review. Heb er al een reactie ondergezet.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:13
GokuSsj schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:47:
Grappige blog van iemand die 10 dagen de Nokia lumia 920 gaat gebruiken en haar iphone 5 weglaat. Zie:
http://www.wp7.nl/24909/n...920-krijgt-eerlijke-kans/

Dag1:
http://mashable.com/2012/11/13/living-with-lumia-day-1/

Dag2:
http://mashable.com/2012/11/14/lumia-apps/

Ben benieuwd naar de conclusie bij dag 10
Ben bang dat conclusie zal zijn: goed toestel, maar ik hou het toch bij mijn iPhone. Maar leuk leesvoer.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
DaneV schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:50:
[...]

Heb ik in een review gezien, daar schuiven ze hem op een afgetekend vlak op tafel en begint dan te laden. Weet alleen helaas niet meer waar.

zeker, zeker

• Martinspire
Hmm, blijkbaar had ik de topics een beetje door elkaar. Was de bedoeling dat hier de Lumia 920 berichtjes bij kwamen en in de wp8 topic de korte variant, maar goed. Hier nog het nieuws wat ik had gevonden vandaag:
Hier nog wat interessant nieuws:
Nokia Lumia 920's battery problems related to NFC?
Yesterday, we mentioned that several readers were having terrible battery life with their Nokia Lumia 920 Windows Phone. Some batteries barely lasted half a day while others steamed on with fantastic battery life.

We had a few suggestions to disable the NFC to improve battery performance. Yesterday, with NFC enabled, my Lumia 920's battery only lasted six hours before drying up. The 920 also got warm throughout the morning. Today, after disabling the NFC the Lumia had 62% battery life remaining after ten hours and I didn't experience any warm spells.

Just out of curiosity, I enabled the NFC a few minutes ago and sure enough, the back of the Lumia 920 became warm and battery life started to fade. In the matter of ten minutes the battery meter went from 62% to 59%.

Granted this is a very un-scientific test but if you're having battery life issues with the Lumia 920, try disabling the NFC (touch+share setting) and see if things improve.

[Editor's Note: I've had similar issues on the HTC 8X, which may mean this is a Windows Phone 8 issue and not only Nokia. --Daniel]
Schijnt dat als je NFC uit zet, je batterij drastisch langer meegaat. Als je het niet gebruikt is dat dus verstandig om uit te zetten.

Al iets eerder bekend:
Can changing the aspect ratio on the Nokia Lumia 920 sharpen images?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2012/11/920Aspect3.jpg

While the 4:3 image does appear sharper in the above samples, we tried to replicate Atif's results but couldn't. Here's our sample.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2012/11/920Aspect1.jpg

So to answer the original question: Does changing the aspect ratio improve sharpness? We don't think so. Rather, we surmise users are getting different, sometimes better results due to the camera re-focusing (and how you focus comes into play to e.g. tap-to-focus versus shutter button). In conferring with other Windows Phone Central staff writers who own the Lumia 920, none were able to verify that switching to 4:3 yielded better results.

We still believe the solution is a simple firmware update to boost the in-camera sharpening. As is, the images the Lumia 920 produce are quality images and the slight softness may not be an issue to most. We aren't being picky about things, we just would like to see a great camera reach its full potential.
Dus: kan helpen, maar is niet altijd garantie voor succes.

En (imo) het belangrijkste nieuws van vandaag:
Vodafone Germany breaks AT&T Cyan Nokia Lumia 920 exclusive

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/11/image34.png

So far AT&T has had an exclusive on the cyan Nokia Lumia 920, but it seems that is not set to last.

German retailer Handyscotte.com is offering a Vodafone-branded Cyan version of the handset for 599 Euro.

The handset is not in stock yet, but if you insist on having your Nokia phone in Nokia colours you can put your order in here.
Ofwel, waarschijnlijk is de blauwe kleur providerafhankelijk. Erg jammer en imo een gemiste kans om meer mensen van een witte/grijze/zwarte kleur af te helpen want volgens mij is blauw wel de meest populaire alternatieve kleur die gewoon goed opvalt.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:44
Nou ja, zolang cyan ook hier bij vodafone uitkomt heb ik er minder problemen mee. Maar het blijft inderdaad wel jammer.

Ergens ook wel slim van de providers, de meest populaire kleur provider afhankelijk maken. Zal nokia wel extra geld opleveren ofzo ;)

• Donstil
  • Niet online
Zou het kunnen dat ik bij schudden van het toestel de camera module voel? Als ik hem schud voel ik dat er iets los in zit namelijk. Niet iets wat echt los in de behuizing ligt ofz maar meer iets wat intern speling heeft.

Ooh geeft de trilmotor een lelijke rammel als deze afgaat, alsof dat wat ik hierboven beschrijf dan ook trilt

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 20:37

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Donstil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:23:
Zou het kunnen dat ik bij schudden van het toestel de camera module voel? Als ik hem schud voel ik dat er iets los in zit namelijk. Niet iets wat echt los in de behuizing ligt ofz maar meer iets wat intern speling heeft.

Ooh geeft de trilmotor een lelijke rammel als deze afgaat, alsof dat wat ik hierboven beschrijf dan ook trilt
Dat zou zo maar kunnen, aangezien de camera optische stabilisatie heeft.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Lisadr schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:32:
Nokia Lumia 920 Hammer & Knife Scratch Test
[video]
Wow ! Nokia bevestigd maar weer eens hun reputatie mbt degelijkheid. Ook erg bijzonder dat het scherm heel bleef toen hij er hard met die hamer op aan het meppen was. Ik vraag ne af hoe een iPhone 5 eruit zou zien na die droptests en de tests in het filmpje.

vind het wel bijna pijnlijk om te zien, die filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
DaneV schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:04:
[...]

Wow ! Nokia bevestigd maar weer eens hun reputatie mbt degelijkheid. Ook erg bijzonder dat het scherm heel bleef toen hij er hard met die hamer op aan het meppen was. Ik vraag ne af hoe een iPhone 5 eruit zou zien na die droptests en de tests in het filmpje.

vind het wel bijna pijnlijk om te zien, die filmpjes
Dat filmpje van de iPhone 5 is vanzelfsprekend te bekijken:
YouTube: Apple iPhone 5 Hammer Drop & Knife Scratch Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Zeara schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:36:
Nou ja, zolang cyan ook hier bij vodafone uitkomt heb ik er minder problemen mee. Maar het blijft inderdaad wel jammer.

Ergens ook wel slim van de providers, de meest populaire kleur provider afhankelijk maken. Zal nokia wel extra geld opleveren ofzo ;)
Bij Vodafone zou je eerder aan rood denken. Ben ook erg benieuwd naar de grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:23:
Zou het kunnen dat ik bij schudden van het toestel de camera module voel?
Ligt eraan hoe hard je schudt. Bij bijvoorbeeld een Lumia 800/iphone4 enz hoor je ook de camera trillen als je op de achterkant tikt. De lens moet kunnen bewegen en wordt door een veer op de plaats gehouden. Bij tikken en hardgenoeg schudden gaat de lens heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 18:56
Welke kleur gaan jullie halen als het beschikbaar is?
Ik zat eraan te denken om de Cyan mat te halen, maar die zal vast een paar maanden erna komen...
Nu zat ik aan grijs of aan rood te denken.
Heeft iemand de rode in het echt gezien? zo ja is het een beetje donker rood of echt fel rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

fel rood. Zeg maar zo'n beetje Ferrari rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Ah ok, beetje mooi bij een man? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mag je hier niet over praten, hebben we aan het begin van het topic eens gedaan en werd toen slecht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Ah ok, mijn excuses dan!
Ik ga volgende week naar Engeland, daar zijn ze al wel beschikbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne in frankrijk gekocht, de zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb net geprobeerd in te schrijven voor een gratis lader, site laat je alles keurig invullen en geeft geen foutmelding op een adres in Nederland, sterker nog ze vragen je juist een land in te vullen.

Mijn imei wordt alleen niet geaccepteerd, zal wel komen doordat het Duitse import is ipv uk import.

Nu dus maar even "hopen" op een Duitse actie

Pagina: 1 ... 16 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;