[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Beanie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:03:
[...]

Het matte 'slijt' niet zozeer maar het kan wat gaan glanzen. Heb het op een paar kleine plekjes op mijn 800 ook. Die heeft er nu een jaar op zitten en er zitten op bepaalde druk plekken wat glansplekken. Niet echt glanzend, meer een satijnen look. Als ik hem goed schoonmaak zie je er nauwelijk wat van.

Dit allemaal met een zwarte versie, vermoed dat je het op een grijze minder goed gaat zien dan een zwarte.
Hmm toevallig foto's hier van ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Helaas geen camera bij hand nu, maar zal proberen er tzt een foto van te maken. Hoe dan ook, het valt nauwelijks op. Zeker bij dagelijks gebruik, dan overheersen vette vingerafdrukken meer dan welke klein satijnkleurig plekje ook.

Overigens, ga er behoorlijk ruw mee om en heb op de achterkant geen enkele zichtbare kras zitten. Eigenlijk helemaal nergens, onderkant niet, zijkanten niet, alleen de bovenkant. Het deurtje van de USB poort is van mindere kwaliteit, maar daar zijn ze bij de 920 gelukkig van afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beanie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:09:
Nog een vraag voor de early adopters; Wanneer je bij Datum & Tijd 'automatisch instellen' aan hebt staan. Loopt je tijd dan nog steeds automatisch een aantal minuten voor na verloop van tijd?

Heb deze 'feature' namelijk met een 800 op KPN netwerk. Niet zozeer storend, maar wel erg bijzonder.
Dit heeft niks met het OS te maken, maar meer met de tijdserver van kpn. Daar haalt windows Phone de tijd vandaan.. Ik had het zelf paar dagen met Vodafone jaar geleden.. Had wel leuk excus waarom ik 1,5 uur telaat op school was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Krijg je bij deze telefoon nu ook twee jaar gratis Nokia Music? En er staat toch een Nokia music player op? Iemand daarmee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Elimination, wat was de voorraad in Dortmund ? Gingen ze als warme broodjes over de toonbank of viel dat wel mee. Vind die rode kleur echt mooi overigens.....

Hmm. van mijn huis naar de Saturn in Kleve bij Nijmegen is maar 84km. Ik rijd elke dag 130km enkele reis naar mn werk. Op en neer zaterdag naar Kleve is dus eigenlijk peanuts.....

Edit: Saturn Kleve heeft hem niet op voorraad volgens de website. Dortmund City wel, alle kleuren behalve geel. Sterke twijfel tussen wit, rood en zwart.....

[ Voor 55% gewijzigd door MRE-Inc op 07-11-2012 21:42 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
JSt1983 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:22:
Krijg je bij deze telefoon nu ook twee jaar gratis Nokia Music? En er staat toch een Nokia music player op? Iemand daarmee bezig geweest?
of die Pandora dienst? zelf nog nooit mee gewerkt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
vali schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:44:
[...]

Dit heeft niks met het OS te maken, maar meer met de tijdserver van kpn. Daar haalt windows Phone de tijd vandaan.. Ik had het zelf paar dagen met Vodafone jaar geleden.. Had wel leuk excus waarom ik 1,5 uur telaat op school was.
Zoiets inderdaad al eens eerder gehoord, maar het maffe is dat een 710 die ik hier ook op KPN heb het niet doet en mijn voorgaande N8 deed het ook niet. Misschien maar eens een belletje naar KPN doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Iemand hier die een lumia 920 bestelt heeft bij saturn.d met afhalen? Ik heb er namelijk een besteld met afhalen en betaald met paypal. Daarvoor moest ik alleen een adres opgeven in Duitsland (verzonnen adres ;)) Weet niet of ze daar eigenlijk moeilijk over gaan doen bij afhalen. Of zijn jullie gewoon gegaan naar aanleiding van de voorraadmelding op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
MRELynx schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:33:
Elimination, wat was de voorraad in Dortmund ? Gingen ze als warme broodjes over de toonbank of viel dat wel mee. Vind die rode kleur echt mooi overigens.....
Gisteren hadden ze nog 3 rode; ik weet niet hoe groot hun initiele bestelling was. Concurrent Cyberport had bijvoorbeeld 200 pre-orders voor de zwarte terwijl ze er maar 130 binnen kregen. De L920 verkoopt dus volgens mij relatief goed (in verhouding tot het succes van Windows Phone tot nu toe).
Sterke twijfel tussen wit, rood en zwart.....
Ik zou zeggen, rijd er naar toe en vergelijk :)

Als je een reservering wil plaatsen dan kun je gewoon naar de shop in Dortmund City bellen, dat had ik namelijk toch maar even voor de zekerheid gedaan ;)
alwinus schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:59:
Iemand hier die een lumia 920 bestelt heeft bij saturn.d met afhalen? Ik heb er namelijk een besteld met afhalen en betaald met paypal. Daarvoor moest ik alleen een adres opgeven in Duitsland (verzonnen adres ;)) Weet niet of ze daar eigenlijk moeilijk over gaan doen bij afhalen. Of zijn jullie gewoon gegaan naar aanleiding van de voorraadmelding op de site?
Zoals ik hierboven al zei: Gewoon bellen, vragen naar de handy afdeling en je achternaam achterlaten. Kan je daar gewoon contant afrekenen (houd rekening met pinlimiet!)

[ Voor 27% gewijzigd door Elimination op 07-11-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dank, maar met bijna 80 miljoen Duitsers, is de kans groot dat ze allemaal al verkocht zijn in Dortmund.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
alwinus schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:59:
Yep, heb ik zojuist gedaan. De man zei wel dat ik hem eigenlijk niet mee mocht nemen aangezien het adres op de bestelling niet overeen kwam met mijn paspoort. Maar even uitgelegd en ik kreeg hem toch mee. Ik wou hem zeker reserveren, maar aan bellen heb ik niet gedacht :) Gisteren stond ik op het punt om naar Aken te rijden, maar ineens waren ze daar op. Dus om te voorkomen dat ik voor niets rij dus.

Echter.... Ondanks dat ik alles op Engels/Nederlands heb gezet, kom je toch nog steeds hier en daar wat Duits tegen. In de kalender zijn alle data in het Duits (en dus op het home screen ook als je de kalender meldingen op het home screen zet). Bij het downloaden van maps voor google drive heten de kaarten ook in het Duits (Belgien, Deutschland), maar dan als je regio's moet selecteren weer in het Engels. Er staan een paar Duitse apps op (van de Deutsche Bahn enzo) Ben benieuwd waar ik nog allemaal nog meer Duits tegenkom.

Ben druk dingen aan het downloaden :)

/edit: er waren nog 2 andere taal instellingen die ik niet gezien heb. Nu is alles in het NL/ENG. Gelukkig.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 07-11-2012 22:54 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Laatst online: 11-10 14:51
Ik heb er vandaag ook eentje opgehaald in Aken, de laatste zwarte daar. Momenteel hebben ze alleen nog witte. Ik heb vantevoren gewoon even gebeld en hem daar contant afgerekend.

Heb er vandaag al wat mee gespeeld en mijn ervaringen komen overeen met wat je in de reviews leest; een erg fijne interface die vlot werkt, een prachtig scherm met mooie kleuren en diep zwart met name bij gemiddelde of lage helderheid. Ik ga er verder geen heel verhaal over vertellen want op deze punten kan ik weinig toevoegen aan de bestaande reviews.

Waar je weinig over leest in reviews is de signaalkwaliteit, de gesprekskwaliteit en de accuduur. Dit zijn punten die naar mijn mening wel erg belangrijk zijn en ik ben al door verschillende telefoons op deze vlakken teleurgesteld. Gelukkig lijkt dit voor de Lumia 920 niet het geval te zijn.

Bereik:
Ik woon in een dunbevolkt gebied met matige 3G en GSM ontvangst. Met mijn vorige 4 smartphones (Samsung captivate, HTC Desire Z, HTC Sensation, Xperia P) had ik zelden 3G ontvangtst en had ik er noodgedwongen een gewoonte van gemaakt om buiten te bellen om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren. Tot mijn verbazing geeft de Lumia hier zelfs binnen 50-70% bereik (meestal 3G). Dit alleen is dus echt al een enorme verbetering t.o.v. mijn eerdere smartphones.

Accuduur:
Ik heb de telefoon rond 1 uur uit de lader getrokken en omdat ik vandaag vrij was heb ik er tot nu toe de hele tijd mee kunnen spelen. Momenteel heb ik nog 30% over. Gezien de totale screentime is dit een goede score en het zou me niks verbazen als ik met mijn gemiddeld gebruik dadelijk 2 dagen met 1 charge kan doen.

Geluidskwaliteit gesprekken:
Simpele conclusie; Opvallend goed. De oorspeaker klinkt goed en niet blikkerig zoals in sommige andere smartphones. Daarbij kan hij vrij luid worden ingesteld dus ook in relatief lawaaierige omgevingen zul je met de Lumia je gesprekspartner nog goed kunnen verstaan verwacht ik..

Al met al tot nu toe erg blij met mijn aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
DaneV schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:01:
Ik heb er vandaag ook eentje opgehaald in Aken, de laatste zwarte daar. Momenteel hebben ze alleen nog witte. Ik heb vantevoren gewoon even gebeld en hem daar contant afgerekend.

Heb er vandaag al wat mee gespeeld en mijn ervaringen komen overeen met wat je in de reviews leest; een erg fijne interface die vlot werkt, een prachtig scherm met mooie kleuren en diep zwart met name bij gemiddelde of lage helderheid. Ik ga er verder geen heel verhaal over vertellen want op deze punten kan ik weinig toevoegen aan de bestaande reviews.

Waar je weinig over leest in reviews is de signaalkwaliteit, de gesprekskwaliteit en de accuduur. Dit zijn punten die naar mijn mening wel erg belangrijk zijn en ik ben al door verschillende telefoons op deze vlakken teleurgesteld. Gelukkig lijkt dit voor de Lumia 920 niet het geval te zijn.

Bereik:
Ik woon in een dunbevolkt gebied met matige 3G en GSM ontvangst. Met mijn vorige 4 smartphones (Samsung captivate, HTC Desire Z, HTC Sensation, Xperia P) had ik zelden 3G ontvangtst en had ik er noodgedwongen een gewoonte van gemaakt om buiten te bellen om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren. Tot mijn verbazing geeft de Lumia hier zelfs binnen 50-70% bereik (meestal 3G). Dit alleen is dus echt al een enorme verbetering t.o.v. mijn eerdere smartphones.

Accuduur:
Ik heb de telefoon rond 1 uur uit de lader getrokken en omdat ik vandaag vrij was heb ik er tot nu toe de hele tijd mee kunnen spelen. Momenteel heb ik nog 30% over. Gezien de totale screentime is dit een goede score en het zou me niks verbazen als ik met mijn gemiddeld gebruik dadelijk 2 dagen met 1 charge kan doen.

Geluidskwaliteit gesprekken:
Simpele conclusie; Opvallend goed. De oorspeaker klinkt goed en niet blikkerig zoals in sommige andere smartphones. Daarbij kan hij vrij luid worden ingesteld dus ook in relatief lawaaierige omgevingen zul je met de Lumia je gesprekspartner nog goed kunnen verstaan verwacht ik..

Al met al tot nu toe erg blij met mijn aanschaf :)
Dit wilde ik horen!
Tevreden over de kleur ook? Ik wil me namelijk ook een zwarte aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
KPN heeft een deal met Nokia gesloten....wat gaat dit betekenen voor de losse verkoop in Nederland?
Bron: MyNokiaBlog:
Today Nokia announced that it has struck a deal with KPN, the largest carrier in the Netherlands, to provide their Sales and Marketing department with 900 Windows Phone 8 devices...
----
http://mynokiablog.com/20...h-kpn-in-the-netherlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon zakelijk. De telefoons zijn voor de werknemers op het gebied marketing in KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
Opvallend dat KPN blijkbaar zo tevreden is met WP8 (en mogelijk ook 7) want daar hoor je ze dus nooit over. Al vind ik het ook opvallend dat T-Mobile en Vodafone helemaal niets laten horen.

Ben benieuwd of ze nog een exclusieve deal gaan hebben daar, maar fijn om te zien dat ze het platform goed inschatten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Hierbij nog een positieve review :-) :
http://www.technobuffalo....a/nokia-lumia-920-review/

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb nu al 3 jaar de iphone 3Gs. Maar zit er zwaar over te denken om de nokia lumia 920 aan te schaffen ipv een iphone 5. Maar ik maak best veel gebruik van itunes om er muziek en films op te zetten enz. En ook de backupfunctie van itunes vind ik wel erg handig. Ik weet dat lang niet iedereen tevreden is over itunes maar ik wel. Hoe gaat dit in zijn werk bij een nokia lumia 920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Itunes werkt ook gewoon met WP8, je kunt je bestanden gewoon via itunes overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW1985
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 15:55
stansfield schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:41:
Ik heb nu al 3 jaar de iphone 3Gs. Maar zit er zwaar over te denken om de nokia lumia 920 aan te schaffen ipv een iphone 5. Maar ik maak best veel gebruik van itunes om er muziek en films op te zetten enz. En ook de backupfunctie van itunes vind ik wel erg handig. Ik weet dat lang niet iedereen tevreden is over itunes maar ik wel. Hoe gaat dit in zijn werk bij een nokia lumia 920?
Ik zit precies als jou in hetzelfde schuitje (3 jaar 3gs) en ik wil ook een 920 aanschaffen hiervoor.
Op dit moment zit ik bij T-mobile maar ze hebben zo`n slechte ontvangst dat ik waarschijnlijk overstap naar iets anders.
Ik zit nu gewoon te wachten tot de 920 abbo aangekondigt word bij 1 van telecom bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:04:
Itunes werkt ook gewoon met WP8, je kunt je bestanden gewoon via itunes overzetten.
Werkt Itunes met WP8 gewoon hetzelfde als met je iphone behalve dan dat er geen ios updates via itunes komen. Maar het muziek/films/books gedeelte werkt hetzelfde?? Dat zou wel ideaal zijn.
BW1985 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:15:
[...]

Ik zit precies als jou in hetzelfde schuitje (3 jaar 3gs) en ik wil ook een 920 aanschaffen hiervoor.
Op dit moment zit ik bij T-mobile maar ze hebben zo`n slechte ontvangst dat ik waarschijnlijk overstap naar iets anders.
Ik zit nu gewoon te wachten tot de 920 abbo aangekondigt word bij 1 van telecom bedrijven.
Ik heb net nog even via de chat contact gehad met een tmobile verkoper. En ze weten nog niet wanneer deze in de verkoop gaat bij tmobile. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Maar ik ga dus gewoon even afwachten wanneer deze bij alle telecombedrijven in de verkoop gaat. En dan kan ik pas een goede afweging maken qua prijs, of ik deze neem en of ik overstap naar een andere provider. Ik hoop alleen wel dat deze goedkoper wordt dan de iphone 5. Want die vind ik gewoon te duur icm met de ismart abbonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Laatst online: 27-07 11:07
BW1985 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:15:
[...]

Ook ik zit in hetzelde schuitje, weliswaar met de 4s. ik heb het ook gehad met t-mobile dat ik ga overstappen naar vodafone. Hi word het niet omdat je daar alleen maar toestellen kan leasen. En dat bevalt me niet zo. Dus ga vodafone een kans geven en dan kijk ik over 2 jaar gewoon weer :-). Hoop dat vodafone 27/11 gaat aankondigen dat ze hem spoedig gaan aanbieden. Mag vanaf 30/11 overstappen.

En na 3 iphones te hebben gehad, vind ik de iphone 5 veel te duur. Heb gewoon geen zin om 190,- bij te betalen voor de 16gb terwijl ik nu ook een 4s met 32gb heb. En ben ook wel aan vernieuwing toe. Ondanks dat ik 3 iphones heb gehad, een ipod heb en een apple tv. Een echt apple junk dus :P

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:55:
Dat is gewoon zakelijk. De telefoons zijn voor de werknemers op het gebied marketing in KPN.
Dat klopt, heb dat stukje op MNB geschreven, maar KPN wil WP meer gaan pushen als derde speler op de Nederlandse markt. In het WP8 topic hier op Tweakers wordt ook een melding gemaakt dat Deloitte vanaf 1 januari volledig over wil gaan op WP toestellen vanaf iPhones.

Wat KPN hoopt te bereiken met WP binnen hun eigen organisatie op te nemen is een beter beeld van het OS binnen hun organisatie en daarmee bedrijven naar WP te laten overstappen. Denk dat KPN de verwachting heeft ook een graantje mee te kunnen pikken in de tablet markt en W8 beter kan verkopen in een koppel met WP8.

Check anders het bronartikel: http://newsroom.nokia.nl/...menwerking-met-nokia.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
stansfield schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:29:
[...]

Werkt Itunes met WP8 gewoon hetzelfde als met je iphone behalve dan dat er geen ios updates via itunes komen. Maar het muziek/films/books gedeelte werkt hetzelfde?? Dat zou wel ideaal zijn.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb 5generaties van iPhones gehad dus ben een doorgewinterde iTunes gebruiker, iTunes op de mac werkt prima dus ook nooit problemen mee gehad.

Het zou zonde zijn als ik nu alles met de hand moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Quint3n schreef op donderdag 08 november 2012 @ 06:44:
[...]

Dit wilde ik horen!
Tevreden over de kleur ook? Ik wil me namelijk ook een zwarte aanschaffen.
Ja, ik twijfelde tussen de witte en de zwarte en ben blij dat ik voor de laatste heb gekozen. Ook omdat deze een ruw oppervlak heeft. Ik zou me voor kunnen stellen dat je hem hierdoor makkelijker vast kan houden als je handen wat klam zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
Wat ik me trouwens nog af vroeg, is het nog mogelijk om een wp8 toestel met de Zune software te syncen? Misschien ook wel handig voor alle iTunes fans, aangezien Zune soortgelijke software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 15:09
DaneV schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:56:
[...]

Ja, ik twijfelde tussen de witte en de zwarte en ben blij dat ik voor de laatste heb gekozen. Ook omdat deze een ruw oppervlak heeft. Ik zou me voor kunnen stellen dat je hem hierdoor makkelijker vast kan houden als je handen wat klam zijn oid.
Kun je eens wat foto's plaatsen? Ben wel benieuwd naar 'echte' foto's en niet van die mooie fotostudio afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zit er trouwens een personal Hotspot functie in Wp8 (En op de Lumia920) ik gebruik dat in het buitenland best nog wel eens als er geen WIFI in de buurt is (of als ze $24,50 vragen voor 12 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 10:00
the Runningman schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:52:
[...]

Kun je eens wat foto's plaatsen? Ben wel benieuwd naar 'echte' foto's en niet van die mooie fotostudio afbeeldingen.
Ja hoor, zal vanavond wat foto`s maken en uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:55:
Nee hoor, dat is zeker niet alleen voor de medewerkers, maar vooral voor de zakelijke markt van KPN, opzich een hele gunstige ontwikkeling voor WP8 lees artikel van nu.nl http://www.nu.nl/gadgets/...tieel-aandeel-geven-.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
bart91 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:51:
[...]

Ja hoor, zal vanavond wat foto`s maken en uploaden.
Oeps, collega stond nog ingelogd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Ik heb ook sinds gisteren een Lumia 920. Tijdens het spelen kom ik allemaal dingen tegen. Nu ben ik aan het spelen met de camera, maar ik kan al die mooie 'Lenses' voor de camera app niet vinden. Er was toch een panorama lens, eentje waarbij je stukken foto kon weg poetsen enz. Ik kan alleen de smart shoot vinden die de moeite waard is. Zijn die andere Lenses alleen voor de USA ofzo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
Dat bewegend beeld wegpoetsen was volgens mij een aparte app, cinemagraph of zoiets?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

gaurdian schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:33:
Wat ik me trouwens nog af vroeg, is het nog mogelijk om een wp8 toestel met de Zune software te syncen? Misschien ook wel handig voor alle iTunes fans, aangezien Zune soortgelijke software is.
Zo te lezen wel:
http://www.winsupersite.c...tip-enjoy-podcasts-144751
" But when you subscribe to podcasts in iTunes, you get access to a much bigger and more frequently updated podcast library than what Microsoft offers. And then you can configure that Windows Phone application to “sync music, videos, and more from iTunes,” instead of libraries. And when you do, voila, you get native access to the podcasts to which you subscribe."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
spoonman schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:37:
Dat bewegend beeld wegpoetsen was volgens mij een aparte app, cinemagraph of zoiets?
Inderdaad. En de panorama lens heb ik ook al gevonden. Het stomme is dat je deze alleen vindt door in de market te zoeken en niet via het 'find more lenses' linkje in de camera app. Dat zette me op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar een personal hotspot functie, gebruik het vaak tijdens college als het wifi netwerk traag of beveiligd is... als het niet ingebouwd is, is er dan wel een app in de Marketplace waarmee het alsnog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

zonoskar schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:33:
[...]

Echter.... Ondanks dat ik alles op Engels/Nederlands heb gezet, kom je toch nog steeds hier en daar wat Duits tegen. In de kalender zijn alle data in het Duits (en dus op het home screen ook als je de kalender meldingen op het home screen zet). Bij het downloaden van maps voor google drive heten de kaarten ook in het Duits (Belgien, Deutschland), maar dan als je regio's moet selecteren weer in het Engels. Er staan een paar Duitse apps op (van de Deutsche Bahn enzo) Ben benieuwd waar ik nog allemaal nog meer Duits tegenkom.

Ben druk dingen aan het downloaden :)

/edit: er waren nog 2 andere taal instellingen die ik niet gezien heb. Nu is alles in het NL/ENG. Gelukkig.
Ok dus nu heb je echt alles in het NL of EN ? Dan is het wel een optie om zaterdag naar Dortmund te rijden. Vond het al vreemd want volgens mij kun je gewoon bij de setup toch je land kiezen en dan wordt alles NL of in de taal welke je in de setup kiest ?

Welke settings moest je nog aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Is het trouwens waar dat je bij de huidige telefoons gewoon de batterij kan opladen wanneer je wil, en niet alleen als hij volledig plat is, zonder daarbij de batterij te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
MRELynx schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:46:
[...]

Ok dus nu heb je echt alles in het NL of EN ? Dan is het wel een optie om zaterdag naar Dortmund te rijden. Vond het al vreemd want volgens mij kun je gewoon bij de setup toch je land kiezen en dan wordt alles NL of in de taal welke je in de setup kiest ?

Welke settings moest je nog aanpassen ?
Ja, alles in in EN of NL. Ik ben niets meer tegen gekomen wat in het Duits is. Als je de telefoon aanzet, krijg je een welkomsbericht en worden een aantal instellingen gevraagd waaronder de OS taal (ik kkos Engels) en de regio waar je woont (ik koos Nederland). Maar bij de taal instellingen kun je ook nog het regio formaat en de browser taal instellen. Toen ik die ook op NL gezet had was al het Duits verdwenen. Je moet daarna nog de toetsenborden instellen waar je ondersteuning voor wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
MuFFIN 007 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:43:
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar een personal hotspot functie, gebruik het vaak tijdens college als het wifi netwerk traag of beveiligd is... als het niet ingebouwd is, is er dan wel een app in de Marketplace waarmee het alsnog kan?
Tethering? Dat kan iig met WP7.5 al, zou dus weten waarom dat niet zou kunnen in WP8.

@Quint3n; dat kan naar mijn weten met alle moderne toestellen, helemaal leeg trekken schijnt zelfs slechter te wezen.

[ Voor 12% gewijzigd door spNk op 08-11-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
spNk schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:27:
[...]

Tethering? Dat kan iig met WP7.5 al, zou dus weten waarom dat niet zou kunnen in WP8.

@Quint3n; dat kan naar mijn weten met alle moderne toestellen, helemaal leeg trekken schijnt zelfs slechter te wezen.
Ok dan is accuduur nu niet meteen meer een issue voor mij.
Als het één dag meekan op zwaar verbruik (met zwaar bedoel ik natuurlijk niet 5u aan de telefoon hangen met je schoonmoeder) ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
spNk schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:27:
[...]

Gewoon via een app? of via instellingen? en kan je er dan ook een wachtwoord opzetten zodat alleen jij erin kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WP8 heeft standaard een functie om te tetheren. Het staat gewoon in instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:46
DaneV schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:01:
Bereik:
Dit moet eigenlijk wel gezegd worden. Zelf bezit ik dan wel de 800, maar ook met de 800 is er erg goed bereik. Hier schijnt nokia dus wel wat goeds in af te leveren. Stukken beter dan de GS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja maar tetheren of Hotspot? Tetheren via bv USB is niet interessant voor me ivm de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Deze afbeelding beantwoord allebei jullie vragen:
Afbeeldingslocatie: http://db2.stb.s-msn.com/i/DB/2DE8927C3611BB7D4EC3AAC0BFBEA.jpg

Dus ja hij maakt een wifi hotspot, en ja er zit een code op.
Dit gaat dus wederom om WP7.5 overigens, maar ik verwacht in WP8 niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Met WP8 kan dit dus ook.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9378940/wp_ss_20121108_0001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cool, thnx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Thanks, fijn om te weten. Verder wil ik niet zeuren, maar kan het ook via de USB kabel? Bij Android als je je telefoon aan je pc hangt kan je kiezen welke verbindingsmodus, (massaopslag, opladen, modem) en als je voor modem kiest voert 'ie de verbinding ook door. Handig, want op mn desktop heb ik geen wifi en LAN modem wil het nog wel eens niet doen. Dus helemaal geweldig als jullie dit ook uit kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Kan iemand vertellen hoe de tekst geschaald wordt, bijv op websites? In android past de tekst zich aan bij iedere vergroting, zodat je verticaal kan blijven lezen. Hoe is dat bij Wp?

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

vadeluma,

Schaling is in IE 10 niet beter dan in 9, reflow = shit. Dus hoe meer je surft hoe meer hinder je zult ondervinden, echt tijd voor een fix hiervoor, maar geen idee of Microsoft hier aandacht aan zal besteden... Noodzakelijk als je het mij vraagt, een reden om apps te gebruiken voor de sites waar ik veel wil lezen (als ze er zijn...)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Kan je niet gewoon een andere browser downloaden die dat wel ondersteunt? Opera, Chrome, Dolphin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

MuFFIN 007 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:57:
Kan je niet gewoon een andere browser downloaden die dat wel ondersteunt? Opera, Chrome, Dolphin?
In WP7(.5/.8) is een echt andere browser niet mogelijk, verboden/onmogelijk gemaakt door Microsoft.
In WP8 zou dit anders moeten zijn, dus wie weet dat Opera het waagt, Chrome komt zeker niet, Google komt niet eens met een Google+ of Google Docs app, tenzij WP ooit een echte contender voor Android is/wordt, wat er vermoedelijk niet in zit, blijft altijd een Semi-Niche waarschijnlijk...

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
fewips schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:00:
[...]

In WP7(.5/.8) is een echt andere browser niet mogelijk, verboden/onmogelijk gemaakt door Microsoft.
In WP8 zou dit anders moeten zijn, dus wie weet dat Opera het waagt, Chrome komt zeker niet, Google komt niet eens met een Google+ of Google Docs app, tenzij WP ooit een echte contender voor Android is/wordt, wat er vermoedelijk niet in zit, blijft altijd een Semi-Niche waarschijnlijk...
Verboven of onmogelijk is het echt niet hoor in WP7. Je kan daar alleen niet om dat silverlight gebeuren heen, dus het kost je veel tijd om een browser te maken. Porten zit er niet in, omdat de apps allemaal in C++ zijn gemaakt.
In WP8 is er niet veel anders, behalve dat het vc++ ondersteund. Dat maakt het porten van een browser van een ander platform bijv. Opera op Android een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Maakt niet eens welke browser er komt, maar keus is altijd fijn. Misschien blijkt dan dat IE10 zo slecht nog niet is en het kan natuurlijk ook dat er nog het een en ander veranderd wordt in een toekomstige update (8.5?). WP blijft natuurlijk nieuw en hoewel het voor mij redelijk volwassen oogt inmiddels missen er nog steeds een paar dingen (playlists aanmaken in Music, werkende Data Sense, etc.)

Toch denk ik dat het aandeel van WP wel wat procenten zal stijgen komende maanden, KPN heeft het al serieus opgepakt, en ook Windows 8 en de Surface zullen wel bijdragen. Zou leuk zijn al komen ze tot 10%, heel massaal hoeft het van mij ook niet te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat je het eerst een Opera of Firefox zult zien en pas veel later een chrome. Google heeft weinig te winnen op het platform ivm Android, maar voor Opera of Firefox levert het hun gewoon meer geld op. Ik denk dat ze redelijk makkelijk een Win8Metro variant kunnen omzetten, maar die zijn ook nog niet helemaal klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
Niet te geloven eigenlijk dat zo'n standaard feature niet aanwezig is. Browsen die ontwikkelaars zelf nooit eens en bijv in t bijzonder op de systemen van de concurrenten. Vind t echt niet handig om continu mijn scherm van links naar rechts te bewegen om een stuk tekst te lezen. Dan haak ik al snel af.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Martinspire schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:14:
Ik denk dat je het eerst een Opera of Firefox zult zien en pas veel later een chrome. Google heeft weinig te winnen op het platform ivm Android, maar voor Opera of Firefox levert het hun gewoon meer geld op. Ik denk dat ze redelijk makkelijk een Win8Metro variant kunnen omzetten, maar die zijn ook nog niet helemaal klaar
firefox is al geport naar metro style... dus dat zal niet lang duren. Chrome is nooit geport naar een mobiele versie (volgens mij ook niet naar android). En opera werkt of java dus dat zou niet zo moelijk moeten zijn om werkend te krijgen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Van Chrome bestaat ook gewoon een Android versie tegenwoordig hoor. Alleen gebruik ik die niet want ik heb simpelweg niets aan te merken op de standaard ICS browser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSt1983 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:22:
Is gewoon gratis, weet niet of er een beperking voor 2 jaar op zit? Er bestaat ook wel een betalende versie blijkbaar met wat meer mogelijkheden.
Kan het in ieder geval al niet meer missen, is super handig voor in de wagen. Ben toch altijd te lui om playlists samen te stellen, en gewoon naar de radio luisteren is iets dat ik tegenwoordig ook niet met alle plezier doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik heb sinds gisteren een zwarte Lumia 920. Opgehaald in Gelsenkirchen (dichterbij dan Dortmund :) ik las dat iemand hier naar dortmund wil gaan). Het is even wennen. Ik kom van iOS af. Maar ik ben blij met de overstap. Eindelijk weer eens iets fris voor mijn neus. :)

Het is een prachtig toestel. Ik dacht dat ik zwart wat saai zou vinden maar hij is mooi afgewerkt en ik weet niet og geel een betere keuze zou zijn. Ik had wel verwacht dat ie wat stroever zou aanvoelen ik vind hem nog wel wat gladjes. Weet niet of de glanzende eigen nog gladder aanvoelen. Het gewicht valt heel erg mee. Na alle verhalen had ik verwacht dat ie zwaarder zou aanvoelen. Voor het formaat toestel (past prima in mijn broekzak) is het een heel prettig gewicht. Ligt fijner in de hand dan een S3.

Nog niet veel tijd mee gehad om meet te spelen gisteren. Dat komt vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
vadeluma schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:26:
Niet te geloven eigenlijk dat zo'n standaard feature niet aanwezig is. Browsen die ontwikkelaars zelf nooit eens en bijv in t bijzonder op de systemen van de concurrenten. Vind t echt niet handig om continu mijn scherm van links naar rechts te bewegen om een stuk tekst te lezen. Dan haak ik al snel af.
Huh? Je kunt toch gewoon dubbel tappen op een stuk tekst waarna ie de zoom op de volledige breedte zal instellen? Of bedoel je dat ie de tekst juist schaalt naar je resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
vadeluma schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:36:
Kan iemand vertellen hoe de tekst geschaald wordt, bijv op websites? In android past de tekst zich aan bij iedere vergroting, zodat je verticaal kan blijven lezen. Hoe is dat bij Wp?
Aangezien ik dit suuuuuuuuuuuuuper irritant vind ben ik blij dat IE10 het niet doet. Niks irritanter dan inzoomen iop een stuk tekst om dan er achter te komen dat de browser maar even alles herschikt en je dus ergens anders op ingezoomd bent. Wie dat verzonnen heeft is krankzinnig. Daarom gebruikte ik op Android ook altijd Opera, die deed dat niet.

Of tethering via USB werkt heb ik nog niet getest. Ik kreeg iig geen keuze toen ik hem aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Martinspire schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:33:
[...]

Huh? Je kunt toch gewoon dubbel tappen op een stuk tekst waarna ie de zoom op de volledige breedte zal instellen? Of bedoel je dat ie de tekst juist schaalt naar je resolutie?
Ja, da's de bedoeling, maar ie doet het niet altijd even slim, at least niet in WP7... De site van bv McDonalds (don't ask) is nauwelijks leesbaar op een Lumia 800. Misschien dat de gelukkige bezitters van een 920 kunnen vertellen of IE10 dit beter doet?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het dichtst om hem te gaan halen als je vanuit belgie vertrekt? Ik lees hier plaatsen in duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
zonoskar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:54:
[...]

Aangezien ik dit suuuuuuuuuuuuuper irritant vind ben ik blij dat IE10 het niet doet. Niks irritanter dan inzoomen iop een stuk tekst om dan er achter te komen dat de browser maar even alles herschikt en je dus ergens anders op ingezoomd bent. Wie dat verzonnen heeft is krankzinnig. Daarom gebruikte ik op Android ook altijd Opera, die deed dat niet.
Indien resolutie (ppi) wat minder is zoals bijvoorbeeld bij een Lumia 800 en je niet altijd de tekst kan lezen, zou textreflow zoals ik het ken van HTC (mijn referentiepunt) echt uitkomst bieden. Mja, scherm bij 920 is al een stuk beter dus verwacht dat het dan al een stuk minder nodig zal zijn.
Rowdy.nl schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:54:
[...]
Ja, da's de bedoeling, maar ie doet het niet altijd even slim, at least niet in WP7... De site van bv McDonalds (don't ask) is nauwelijks leesbaar op een Lumia 800. Misschien dat de gelukkige bezitters van een 920 kunnen vertellen of IE10 dit beter doet?
Text reflow doet bij een Lumia 800 (IE) toch echt iets anders dan op de browser van HTC. Of praten we langs elkaar heen en bedoelen we hetzelfde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

www.macdonalds.nl werkt niet lekker!! Ook niet op een Lumia 920 met IE10. Site wordt niet resized. Menu is niet helemaal zichtbaar etc. Heb nu wel al honger gekregen!!! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door alwinus op 09-11-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Rowdy.nl schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:54:
[...]
De site van mcdonalds.nl doet het niet goed op IE10. Het lijkt alsof je alleen de linkerkant kunt zien en uitzoomen lukt niet (hij bounced terug). Alles wat je kunt zien is wel goed leesbaar :) Wat bedoel je precies met nauwelijks leesbaar op de Lumia 800?

/edit: wat alwinus zegt dus.

Op tweakers.net zoomen gaat goed en zonder tekst reflow. Het lijkt, net als op iOS, alsof je op een plaatje van de website inzoomt. Voordeel (voor mij) is dat je ook echt inzoomt op wat je wou. Dus als je een in de tekst ge-embed plaatje wat groter wil zien, hoef je na de zoom niet meer te zoeken waar het paatje nu ineens naartoe verhuisd is. Maar misschien mis ik het doel van die irritante tekst reflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Doet hij geen Tekst reflow? Dat zou echt geweldig zijn. Ben door jarenlang iOS gebruik daar zo aan gewend dat ik nu op Android de browser echt vervloek (en dus bijna niet gebruik). Erg fijn als dat op WP werkt zoals op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

zou het ook behoorlijk irritant vinden als er tekst reflow zou zijn. Gewoon zoomen klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Weet je wat nog het beste is van IE10? Als je instelt dat je standaard de desktop versie van een website wil, dan KRIJG je die ook. Joepie. Hoe vaak ik op Android me niet ergerde dat ik de mobiele versie van Google.nl kreeg terwijl ik toch echt gezegd had dat ik de desktop versie wil. Super irritant.

Kan iemand anders met een 920 even checken of ie de datum en tijd automatisch kan laten syncen met je provider. Bij mij staat er in de settings geen optie voor. In het WP8 topic wordt gezegd dat dit wel in de SDK emulator kan en ik heb vanmorgen gechecked op mijn WP7 telefoon en daar kan het ook. Maar de Lumia 920 kan het niet.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/Lumia920/wp_ss_20121109_0001.png

/edit: de mcdonald site doet het niet omdat het bijna allemaal flash is. En dat gaat in IE10 niet.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 09-11-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:06:
Wat is nu het dichtst om hem te gaan halen als je vanuit belgie vertrekt? Ik lees hier plaatsen in duitsland...
Hangt er van af waar in België he. Woon je pakweg in West- of Oost-Vlaanderen, is Frankrijk allicht de beste keuze (omgeving van Rijsel, Roubaix en Lens heeft zeer veel Phonehouse-winkels). Ben je meer van de andere kant zal Duitsland dichter zijn he :)

@zonoskar: Ja, staat bij mij gewoon een schakelaartje voor boven de tijdzone.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

zonoskar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:20:
[...]
De site van mcdonalds.nl doet het niet goed op IE10. Het lijkt alsof je alleen de linkerkant kunt zien en uitzoomen lukt niet (hij bounced terug). Alles wat je kunt zien is wel goed leesbaar :) Wat bedoel je precies met nauwelijks leesbaar op de Lumia 800?
[...]
Precies het door jou beschreven probleem... ;)

Is overigens een van de weinige sites waar ik dat probleem heb.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Gebruik gewoon m.mcdonalds.nl dat is de mobiele site ;)
Text Reform zit idd niet in WP7 of 8 maar denk ook niet dat ik dat vaak zou gebruiken. Lijkt me ook aardig destructief voor de html opmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topic waarschuwing eens. Dat is dat vakje boven het veld waar je je reactie kan plaatsen met "let op" er in

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:38:
@zonoskar: Ja, staat bij mij gewoon een schakelaartje voor boven de tijdzone.
Vreemd, zou het provider afhankelijk zijn? Ik heb Vodafone. Of moet ik mijn telefoon even resetten? Ik had tijdens de eerste tijd geen SIM kaart in het toestel, misschien dat het daarom mis is nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik heb ook geen schakelaar boven tijdzone en zit ook bij Vodafone. En ook eerste start gehad zonder sim...hmmmmm

edit: een soft reset heeft niet geholpen. Harde reset kan ik pas doen als ik weer thuis. Eerst backup maken :)

[ Voor 45% gewijzigd door alwinus op 09-11-2012 10:12 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
zonoskar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:54:
[...]

Of tethering via USB werkt heb ik nog niet getest. Ik kreeg iig geen keuze toen ik hem aansloot.
Hoe bedoel je? Ik kan gewoon inzoomen op een stuk tekst zonder dat alles zich herschikt. Als ik daarna besluit de gehele tekst alsnog te reflowen even dubbeltikken. M.a.w volledige vrijheid en gemak. Ik begrijp niet dat je het prettig vindt continu van links naar rechts te scrollen. Ik gebruik trouwens de boatbrowser.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
alwinus schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:07:
Ik heb ook geen schakelaar boven tijdzone en zit ook bij Vodafone. En ook eerste start gehad zonder sim...hmmmmm

edit: een soft reset heeft niet geholpen. Harde reset kan ik pas doen als ik weer thuis. Eerst backup maken :)
Dat hoef je dus niet te proberen. Ik heb in de winkel wel al gelijk een simkaart erin gedaan en zelfs na een hard reset heb ik die optie ook niet (met Vodafone). Reden van de hard reset was trouwens omdat ie een foutmelding gaf bij het toevoegen van een Microsoft account.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het batterijverbruik, hieronder een plaatje van het gebruik in 20 uur die vrij gemiddeld is voor mij vergelijkbaar met mijn normale gebruik op de Omnia 7 de afgelopen 2 jaar: Beetje whatsappen, aantal apps geinstalleerd en getest, paar kleine demonstraties aan mensen, paar korte telefoongesprekken... Misschien wel iets boven gemiddeld gebruik.voor mij

Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/k9rgh.jpg

Mijn Omnia 7 ging bij dergelijk verbruik maar 15 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

ah ok. Wel vreemd. Op iOS met vodafone kon ik dat wel inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Waarschijnlijk moet Vodafone deze telefoon eerst aan een lijst toevoegen? Dat kan natuurlijk pas als het toestel officieel op de NL markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
De Chinese 920 krijgt een snelle cpu/gpu ...

http://www.neowin.net/new...h-a-faster-adreno-320-gpu

[ Voor 15% gewijzigd door spoonman op 09-11-2012 10:45 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Guys, Ik heb een issue met mobiele internet van Vodafone NL.

Ik heb de Lumia netals anderen ook in Duitsland gehaald en verbleef daar.
Dus 1e instelling incl. MS account enzo zonder SIM (ik was namelijk vergeten om deze te laten knippen en in het hotel wilde ik niet vriemelen met een schaar die niet van mij is).
Dus dag 2 in de avond SIM gemicromised en ik had bereik en al en werkte goed. Roaming stond niet aan, dus kon destijds niet testen of mobiel internet het deed.

Gisteravond terug in NL en ik krijg maar voor geen meter de mobiele internet aan.
Standaard zit bij je Instellingen >> Access points alleen Vodafone NL.

Dus volgens enkele WP7 sites heb ik een nieuwe toegevoegd:
APN: live.vodafone.com
user: vodafone
ww: vodafone
proxy: 192.168.251.150 (misschien moet er http:// voor??)
poort: 8799
verder zijn er nog MMS instellingen, die boeien mij niet zo.

Dut nog geen internet, als iemand van Vodafone zijn instellingen kan inzien en showen dan krijg ik het misschien aan de praat.

Verder over het toestel, een woord: vet. Ja hij lijkt groot enzo, maar als ik nu mijn SGS2 pak dat lijkt dat een cheap-ass plastic dingetje. UI is cool dus je went heel makkelijk.
Heb al leuke apps gevonden en vooral de Nokia City Lens en de Facebook Lockscreen is gewoon iets wat echt geen andere telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:24
het lijkt erop volgens een youtube review dat wi-fi wordt uitgeschakeld in stand-by mode (als het scherm is uitgeschakeld). kan iemand dit bevestigen? ik ben namelijk benieuwd of je whats-app berichten kan ontvangen in standby mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

shazada schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:48:
Guys, Ik heb een issue met mobiele internet van Vodafone NL.

Ik heb de Lumia netals anderen ook in Duitsland gehaald en verbleef daar.
Dus 1e instelling incl. MS account enzo zonder SIM (ik was namelijk vergeten om deze te laten knippen en in het hotel wilde ik niet vriemelen met een schaar die niet van mij is).
Dus dag 2 in de avond SIM gemicromised en ik had bereik en al en werkte goed. Roaming stond niet aan, dus kon destijds niet testen of mobiel internet het deed.
ik kan daar de instellingen niet van inzien. bij acces points heb ik alleen Vodafone NL staan. Bij Instellingen > mobiel netwerk heb je wel dataverbinding ingeschakeld?

Maar in mijn oude phone zijn dat wel de correcte instellingen

[ Voor 4% gewijzigd door alwinus op 09-11-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Yep gewoon ingeschakeld. Ik heb ook Vodafone NL boven staan, maar als ik die actief zet dan heb ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Staat ie misschien op max 3G (bij de mobile network settings)? Toen had ik ook geen internet op mijn 920. Dit staat overigens standaard op 4G.

Ik heb bij Acces point ook alleen maar Vodafone NL staan, maar ik kan niet vinden hoe je daarvan de settings opvraagt. Als je erop klinkt gebeurt er niks (afgezien van een subtiele bounce).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

shazada schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:57:
Yep gewoon ingeschakeld. Ik heb ook Vodafone NL boven staan, maar als ik die actief zet dan heb ik geen internet.
al een soft/ hard reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Nope, moet dat dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

zonoskar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:57:
Staat ie misschien op max 3G (bij de mobile network settings)? Toen had ik ook geen internet op mijn 920. Dit staat overigens standaard op 4G.

Ik heb bij Acces point ook alleen maar Vodafone NL staan, maar ik kan niet vinden hoe je daarvan de settings opvraagt. Als je erop klinkt gebeurt er niks (afgezien van een subtiele bounce).
Standaard staat ie op 4G. Ik heb deze op max 3G gezet en ik heb prima internet op mijn 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Bij mij was dat niet nodig. Maar je kan het proberen. Het is wel zo dat ik de sim pas in Nederland erin heb gedaan :) (moest eerst activeren namelijk :))

[ Voor 20% gewijzigd door alwinus op 09-11-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
WTF geen zin man, heb m net helemaal ingesteld. Even kijken wat het effect is van een soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Sorry guys ben een oelewapper 8)7 heb m namelijk nooit uit en aan gezet sinds ik in NL ben gekomen :P.

Hij ging gewoon zo lang mee op 1 lading. Net opnieuw gestart en ik heb internet woehoo! :9~

Thanks voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door shazada op 09-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

...... o_O nou gelukkig maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
reinier.sr schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:54:
het lijkt erop volgens een youtube review dat wi-fi wordt uitgeschakeld in stand-by mode (als het scherm is uitgeschakeld). kan iemand dit bevestigen? ik ben namelijk benieuwd of je whats-app berichten kan ontvangen in standby mode!
Je hebt achtergrondtaken (kun je gelukkig configureren) en ik weet dus niet 100% zeker of dat via de WIFI gaat of de mobiele internet. Maar die blijven gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Trouwens handige feature, Transfer my data. Van mijn oude iphone alle contacten overgeheveld via bluetooth naar mijn 920. Wist niet dat dit zo ging :) Handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
alwinus schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:05:
Trouwens handige feature, Transfer my data. Van mijn oude iphone alle contacten overgeheveld via bluetooth naar mijn 920. Wist niet dat dit zo ging :) Handig ;)
Zelfs betere feature wat vele niet weten: http://www.markspace.com/welcomehome/nokia/

Deze software download je en je koppelt je oude iPhone of Android in mijn geval eraan en hij gaat alle contacten, agenda's, apps en foto's kopiëren en analyseren.

Vervolgens kun je dus bekijken wat je wel en niet wilt overzetten en het mooie ook ervan hij gaat op zoek in de MarketPlace naar vervangende apps. Je krijgt netjes een mapping te zien van apps voor WP.

Zo'n software heb ik nog bij geen enkele andere maatschappij gezien of gehoord _/-\o_ .
Vooral dat je je foto's op Skydrive kunt zetten en die vervolgens op je tel komen is gewoon vet. Ik ben nu mijn oude Nokia N8 al op Skydrive aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

oe nog beter...thuis maar eens doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
vadeluma schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:33:
[...]
Hoe bedoel je? Ik kan gewoon inzoomen op een stuk tekst zonder dat alles zich herschikt. Als ik daarna besluit de gehele tekst alsnog te reflowen even dubbeltikken. M.a.w volledige vrijheid en gemak. Ik begrijp niet dat je het prettig vindt continu van links naar rechts te scrollen. Ik gebruik trouwens de boatbrowser.
Boatbrowser op WP?
Pagina: 1 ... 14 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;