[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lens (en mogelijk sensor) zijn inderdaad wel tot goeie dingen in staat, dat bewijzen de video-opnames en avondfoto's die echt wel goed in orde zijn. Wachten op de eerste update die het fixt zeker :)
Martinspire schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:27:
[...]

Voor de mensen die al een 920 vast hebben gehad in Nederlandse instelling: Zit er Nederlandse spraakondersteuning in?
Zag net dat ik deze niet beantwoord had:
Neen, geen Nederlandse spraakondersteuning. Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Pools, Portugees, Russisch en nog wat Aziatische taaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Heb niet alles doorgelezen, dus misschien dat het al ter sprake kwam, maar ben benieuwd naar volgende zaken (overweeg de Lumia 920 serieus, maar komt pas komend voorjaar als abonnement afgelopen is, dus genoeg tijd om goed te oriënteren):

- Is de accu Li-ion of LiPo (lithium-polymeer)? Tegenstrijdige berichten als je google't, en maakt wel verschil aangezien je de accu niet kan vervangen..
- Wat is de batterijduur bij video-kijken? Want daarvan zijn cijfers van de SGS3 en iPhone 5 bekend, wil graag kunnen vergelijken, talk-time is irrelevant vind ik.
- Wat is (ongeveer) de opstarttijd als het toestel volledig uit staat?
- Wat voor beleid voert Microsoft op het gebied van muziek, kan je je lokale tracks gewoon delen via mail, bluetooth, of dropbox (zoals op Android?)
- kan je het interne geheugen als mass storage benaderen via de USB kabel?
- is de telefoon op een of andere manier aan te sluiten op een tv of monitor (HDMI via MHL verloop, oid)?

Er komen steeds meer vragen bij, maar ik heb een hekel aan onaangename verassingen, en bovenstaande zaken staan vaak niet in de standaard spec- lijstjes maar zijn voor mij wel (heel) belangrijk..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:55:

Alleen op Android zijn specs echt belangrijk, tweakers zouden toch beter moeten weten dan puur naar specs te kijken. Lekker belangrijk dat de CPU en gpu beter zijn, de ervaring is dat absoluut niet en daar gaat het toch om?

Edit: Ik heb nu een Android gsm met Haleluja specs van een paar maanden geleden en het was uit de doos al geen lekkere ervaring. Android is geweldig als je lekker wil rommen enz, maar voor de standaard "out of THE box" ervaring moet je er niet zijn.
Maar geen model noemen etc? Das wel heel gemakkelijk.. want nu weet ik niet of ik het moet geloven :P Het klinkt alsof je eromheen wil praten om welk model het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:14:
[...]

Maar geen model noemen etc? Das wel heel gemakkelijk.. want nu weet ik niet of ik het moet geloven :P Het klinkt alsof je eromheen wil praten om welk model het gaat.
Ooh sorry, het gaat hier om een HTC One X, maar de ervaring met een Samsung Galaxy S3, Note1 en NexusS (welke wat collega's hebben) zijn helaas niet veel beter.

Uiteraard werken deze toestellen wel gewoon maar de "hikjes" van Android zijn gewoon vervelend.

Ik heb 2 Collega's met een Samsung Galaxy Note, 1 daarvan zijn toestel wordt soms enorm warm en hij vertelde me doodleuk "ja dan herstart ik hem even en is het weer weg". Ja als je dat erbij neemt is android misschien zo gek nog niet maar in mijn mening hoort dit gewoon niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 22:25
MuFFIN 007 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:16:
Heb niet alles doorgelezen, dus misschien dat het al ter sprake kwam, maar ben benieuwd naar volgende zaken (overweeg de Lumia 920 serieus, maar komt pas komend voorjaar als abonnement afgelopen is, dus genoeg tijd om goed te oriënteren):

- Wat is (ongeveer) de opstarttijd als het toestel volledig uit staat?
- Wat voor beleid voert Microsoft op het gebied van muziek, kan je je lokale tracks gewoon delen via mail, bluetooth, of dropbox (zoals op Android?)
- kan je het interne geheugen als mass storage benaderen via de USB kabel?
- is de telefoon op een of andere manier aan te sluiten op een tv of monitor (HDMI via MHL verloop, oid)?

Er komen steeds meer vragen bij, maar ik heb een hekel aan onaangename verassingen, en bovenstaande zaken staan vaak niet in de standaard spec- lijstjes maar zijn voor mij wel (heel) belangrijk..

Alvast bedankt!
Ik weet het niet allemaal met 100% zekerheid maar de opstarttijd ligt meende ik rond de 25 seconden. Vergelijkbaar met huidige windows phone toestellen.

Muziek kun je helaas niet delen via de telefoon om het te delen met iemand anders. Je kunt muziek vaak wel afspelen via bluetooth maar delen vind microsoft niet leuk.

Het interne geheugen is te benaderen als mass storage in Windows via de USB kabel.

De telefoon is te gebruiken met smartglass meende ik in samenwerking met een xbox kun je je content dan laten zien op tv. Ik heb verder nog niets gehoord over een kabeltje zoals mini HDMI. Hier zou ik nog even verder onderzoek naar doen als ik jou was want Microsoft gaf wel presentaties via een kabeltje en video out. Wie weet wordt dit dus mogelijk gemaakt met een software update, alhoewel Microsoft toen wel benoemde dat er aparte hardware voor gebruikt werd.
Edit: En zoals hieronder inderdaad vermeld. Via DLNA kun je ook je media streamen naar andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walletje-w schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:24:
[...]

Ik weet het niet allemaal met 100% zekerheid maar de opstarttijd ligt meende ik rond de 25 seconden. Vergelijkbaar met huidige windows phone toestellen.

Muziek kun je helaas niet delen via de telefoon om het te delen met iemand anders. Je kunt muziek vaak wel afspelen via bluetooth maar delen vind microsoft niet leuk.

Het interne geheugen is te benaderen als mass storage in Windows via de USB kabel.

De telefoon is te gebruiken met smartglass meende ik in samenwerking met een xbox kun je je content dan laten zien op tv. Ik heb verder nog niets gehoord over een kabeltje zoals mini HDMI. Hier zou ik nog even verder onderzoek naar doen als ik jou was want Microsoft gaf wel presentaties via een kabeltje en video out. Wie weet wordt dit dus mogelijk gemaakt met een software update, alhoewel Microsoft toen wel benoemde dat er aparte hardware voor gebruikt werd.
Je vergeet erbij te melden dat de huidige wp7.5 toestellen bijna allemaal dlna hebben. Hiermee kan je ook muziek, films ect mee streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Nog een review: http://thenextweb.com/mob...4/review-nokia-lumia-920/

Deze is ook erg positief. The Verge komt op mij steeds minder objectief over. Ze waren wel één van de eerste maar hebben blijkbaar over bepaalde punten niet lang genoeg nagedacht en gewoonweg maar geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 09:29
Die foto in het donker met die groene waas doet mij toch wel een beetje schrikken.... hoop dat ze de camera software nog wel wat gaan oppoetsen met een update.
Al zal die ene foto mij niet weerhouden de 920 ergens begin volgend jaar aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

sokar24 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:22:

Deze is ook erg positief. The Verge komt op mij steeds minder objectief over. Ze waren wel één van de eerste maar hebben blijkbaar over bepaalde punten niet lang genoeg nagedacht en gewoonweg maar geschreven.
Ik zou bijna een 920 overwegen.. Het foto/video gebeuren lijkt me niet echt wat zo de review te zien.

De 920 presteert beter in het donker maar de kleur-echtheid is ver te zoeken.. Ook het filmpje heeft last van kleurschifting.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 15:28
Ik vraag me af hoe goed het veer-systeem rond de camera module werkt.. Ik denk dat het gewicht te laag is om het goed te laten werken.. Als je naar de video kijkt zie enorme wrapping gedurende heel het filmpje, je zit inderdaad niet veel kleine trillingen, maar het ziet er meer uit naar een software anti-trilings systeem dan naar het beloofde vering systeem.

Het is bij lange na nog niet het 'gefakede' video'tje van Nokia, idemdito met de foto's.. Tegenvaller, maar het viel te verwachten... De laatste verkoop argumenten voor de Lumia 920 zijn dus de super sensitive touch en wireless charging als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

sokar24 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:22:

The Verge word daar de laatste tijd wel meer over aangesproken. Bij hun Nexus 4 review hebben ze nog meer haat over hun heen gekregen omdat ze bepaalde punten erg overdrijven of links laten liggen.

Bij de 920 heb ik dat gevoel ook.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
Goeie review weer inderdaad. Lijkt er toch op dat grootte en gewicht de enige (grote) nadelen van het toestel zijn maar dat alle postieve punten dit ruimschoots goed maken. Mijn gevoel gaat weer meer en meer naar dit toestel. Nu ik in de reacties op de review en in het prijzen/leveringstopic van dit toestel zie dat diverse mensen hem toch al bestellen in Duitsland begint het bij mij toch ook wel te kriebelen maar ik durf het nog niet goed omdat ik 'm toch eerst ff in m'n handen gehad wil hebben. :P Ff kijken of ik dat vol kan houden... ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Gewicht lijkt me echt geen probleem. Misschien dat het in eerste instantie opvalt dat de telefoon wat zwaarder is dan andere smartphones maar iedereen kan comfortabel 185gram in een hand dragen en ik denk dat je na een paar dagen niet meer beter weet...

En bovendien heb ik liever een zware telefoon die degelijk aanvoelt (en is!) dan een lichte galaxy SIII die aanvoelt als een stuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
Oh dat is absoluut waar... ik heb nu een Galaxy S en die voelt idd plastic aan en dat wil ik echt niet meer. Wat dat betreft was de SIII voor mij geen optie meer, alleen de iPhone 5 en de Lumia 920. Omdat er in de reviews ook meermaals genoemd wordt dat het toestel prettig aanvoelt in de hand denk ik ook wel dat dat gedeelte goed zit :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Gewicht speelt bij mij geen rol, het lijkt mij vele malen belangrijker dat als je het toestel in één hand vasthoud dat je dan nog bij de knop bovenop kan en linksboven in het scherm dingen kan aantikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:02:
Gewicht speelt bij mij geen rol, het lijkt mij vele malen belangrijker dat als je het toestel in één hand vasthoud dat je dan nog bij de knop bovenop kan en linksboven in het scherm dingen kan aantikken..
Dat gaat niet lukken denk ik, ik heb flinke handen maar kan met mijn HTC One X niet het volledige scherm bedienen en bij de knop bovenop komen. De 920 is wel ongeveer gelijk aan afmeting dus daar zal het ook niet mee gaan, je moet de telefoon altijd iets omlaag laten glijden om bij de knop bovenop te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Lees het "let op" vakje nu eens voordat je post

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 05-11-2012 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Donstil schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:38:
[...]

Dat gaat niet lukken denk ik, ik heb flinke handen maar kan met mijn HTC One X niet het volledige scherm bedienen en bij de knop bovenop komen. De 920 is wel ongeveer gelijk aan afmeting dus daar zal het ook niet mee gaan, je moet de telefoon altijd iets omlaag laten glijden om bij de knop bovenop te komen
Had ik ook eigenlijk niet verwacht hoor, zelfs met mijn Sensation (4.3 inch) heb ik af en toe moeite als ik hem niet handig vasthoud...

Hoe zit het eigenlijk überhaupt met die kleuren, komen ze allemaal in elk land beschikbaar? Ik vind die rode namelijk ook helemaal geweldig, de zwarte vind ik te onopvallend en de gele juist wel erg flashy, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Laatst online: 27-07 11:07
Alle reviews kan je terug vinden via deze pagina, en hier komen ze ook op zodra er nieuwe zijn: iets naar beneden scrollen voor de reviews.
http://gdgt.com/nokia/lumia/920/

[ Voor 23% gewijzigd door MarcHealthy op 05-11-2012 14:57 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera van de Lumia 920 blijkt dus echt wel goed te zijn:
http://www.zdnet.com/came...-8x-lumia-920-7000006856/

•Seattle street: Lumia 920.
•Leaf and flag: Too close for me to call
•Seattle waterfront: iPhone 5
•Leaf on Puget Sound: Lumia 920
•Low light couch: Lumia 920 is clear winner
•Low light Halloween: Lumia 920 smoked it with this photo

.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:59:
De camera van de Lumia 920 blijkt dus echt wel goed te zijn:
http://www.zdnet.com/came...-8x-lumia-920-7000006856/

•Seattle street: Lumia 920.
•Leaf and flag: Too close for me to call
•Seattle waterfront: iPhone 5
•Leaf on Puget Sound: Lumia 920
•Low light couch: Lumia 920 is clear winner
•Low light Halloween: Lumia 920 smoked it with this photo

.
Op die waterfront gaat de lumia idd flink de mist in:/
de rest zijn gewoon weer mooie foto's
Als die waterfront foto opnieuw was genomen met handmatige setting had deze ook veel beter kunnen zijn.
Maar eigenlijk moet dat ook op de auto-setting lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Vandaag ergens gelezen,(weet helaas niet meer waar) dat de lumia standaard op 16:9 staat en maar 7.1MP gebruikt. Door instelling op 4:3 te zetten worden de daglicht foto's beter omdat er dan 8,7MP wordt gebruikt>

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vadeluma schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:06:
Vandaag ergens gelezen,(weet helaas niet meer waar) dat de lumia standaard op 16:9 staat en maar 7.1MP gebruikt. Door instelling op 4:3 te zetten worden de daglicht foto's beter omdat er dan 8,7MP wordt gebruikt>
Ik heb dit ook op de forums van WPCentral gelezen,
hier een link: http://forums.wpcentral.com/lumia-920/200827.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Ok, gevonden.

USER REVIEW

I was a bit disappointed with picture quality at first as well. However, I found out that the 920s images on 16:9 aspect ratio which is the default auto mode are only 7.1MP. However, when I switched it to 4:3, I found out that the images here were taken at 8MP. Images were alot sharper and showed much more detail. I know the I5's takes pics on 4:3, and I would love to see someone do a proper comparison. I'm not saying the 920 would be beter than the iPhone, but it would definitely fare better in that mode. I do believe the overall camera on the 920 is better though. If you include both imaging and video.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Oke dus de kans is groot dat Jo3r1989 met de genomen fotos een paar paginas terug zijn telefoon op 16:9 stonden.

Handig om dit te weten als ik hem in mijn bezit heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, stond op 16:9. Handig om te weten, een van de dagen eens uittesten met 4:3 (alhoewel ik dat zo'n irritant formaat vind. Nuja, 16:9 ook eigenlijk. Waarom niet gewoon 3:2 bij in de mogelijkheden stoppen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8MP of 7.1MP hoort toch niets uit te maken qua algoritmes? Ik dacht dat bij daglichtfoto's de algoritmes juist niet goed waren afgesteld, waardoor foto's flets of juist te scherp eruit kwamen. Ook kleuren lijken daar last van te hebben. Als 8MP beter is dan zou dat aan een soort oversampeling liggen? Aan de lens of sensor verandert niets, alleen het gedeelte waar licht op valt. Iemand een verklaring als de 4:3 inderdaad beter zijn?

Die review hierboven is wel goed. Waterfront verkeerd gefocust denk ik (lucht beter zichbaar/hoger contrast, waardoor de pier te donker wordt, bij de iPhone is de hele foto lichter waardoor de wolken helemaal wit worden). Handmatig zal dat ook wel te fixen zijn. En qua software zou een update de problemen wel moeten verhelpen denk ik.

Aan de andere kant: 50% van de tijd is de wereld om ons heen donker (of zit je binnen), dus als je op 50% van alle momenten een betere foto kan maken met de Lumia 920 dan wint die sowieso ;). Indrukwekkende resultaten trouwens in deze review. In sommige gevallen hadden de nachtfoto's erg veel ruis alsnog, maar dit ziet er erg goed uit.

Edit: Al een vergelijking tussen de N8 en de 920? Lijkt me erg interessant! Of is de 920 sowieso beter? De N8 had natuurlijk wel een dikke Xenon flits (hoewel de LED's op de 920 natuurlijk vergevorderd zijn) en een 12 MP sensor met veel meer ruimte voor lenzen en zooi. Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:45:
[...] Die review hierboven is wel goed. Waterfront verkeerd gefocust denk ik (lucht beter zichbaar/hoger contrast, waardoor de pier te donker wordt, bij de iPhone is de hele foto lichter waardoor de wolken helemaal wit worden). Handmatig zal dat ook wel te fixen zijn. En qua software zou een update de problemen wel moeten verhelpen denk ik.[...]
Op al die foto's die verkeerd zijn lijkt het voor mij altijd dat de 920 niet fatsoenlijk focust. Dan komt er nog zo'n sharpening algoritme over een verkeerd gefocuste foto en gaat alles helemaal fout. Die 0,9 MP zal wel de boven en onderkant zijn van het 4:3 beeld dat wordt weggeknipt. Iemand zin om dat uit te rekenen?
[...] Edit: Al een vergelijking tussen de N8 en de 920? Lijkt me erg interessant! Of is de 920 sowieso beter? De N8 had natuurlijk wel een dikke Xenon flits (hoewel de LED's op de 920 natuurlijk vergevorderd zijn) en een 12 MP sensor met veel meer ruimte voor lenzen en zooi. Iemand een idee?
Ik dacht dat de N8 geen CMOS sensor had en de 920 wel. Ik vermoed ook dat die dubbele LEDs in de 920 een stuk feller zijn dan de enkele xenon flitser in de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Edit: Al een vergelijking tussen de N8 en de 920? Lijkt me erg interessant! Of is de 920 sowieso beter? De N8 had natuurlijk wel een dikke Xenon flits (hoewel de LED's op de 920 natuurlijk vergevorderd zijn) en een 12 MP sensor met veel meer ruimte voor lenzen en zooi. Iemand een idee?
Nog even wachten en je krijgt de vergelijking:

Rafe Blandford
Yes we'll do a more direct N8 comparison too.

Bron: http://allaboutwindowspho...shootout_Nokia_808_vs.php

Zit er zelf ook op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nokia heeft ook door dat er iets moet gebeuren:

http://wmpoweruser.com/no...920-daylight-performance/

Ben benieuwd wanneer de eerste updates voor de firmware uitkomen. Goed dat we in NL nog moeten wachten op levering tot volgende maand! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik heb de 'OP' iets geupdate met wat Reviews en een Hands-on van Mobile Geeks.

Na het lezen van diverse reviews heb ik het idee dat degene die de 920 wat langer testen ( of hun review gewoon wat later uitbrengen) positiever zijn dan de zogenaamde early-reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(I)CNET reviews zijn bar slecht. Ze hebben altijd meteen al een negatieve mening over andere spullen dan Apple. Alle reviews, nieuws, etc. wordt geschreven door Apple fanboys/girls.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Mja dat is met meer sites zo, al vind ik het wel streng om meteen alles als fanboy aan te merken. Ze zullen heus hun voorkeuren hebben en daardoor wat erger doorzagen, maar het is ook weer niet alles Apple wat de klok slaat. The Verge is met hun nieuwsvergaring helemaal niet zo anti-WP, maar de reviews zijn vaak meer columns dan echt reviews en dat is gewoon jammer.

Maar goed, zoals gewoonlijk gaat het niet alleen om de professionele reviews, maar ook om de gebruikersreviews en laat daar WP nou altijd erg hoog staan.

Ik blijf het alleen zo dom vinden van Nokia dat ze niet gewoon een globale release voor elkaar kunnen krijgen. Stel het product dan een week later beschikbaar, maar ga niet de wereld als een gatenkaas gebruiken met het leveren van je producten. Duitsland, UK, Frankrijk bv wel maar geen Nederland en België. Ook het aantal beschikbare kleuren lijkt me erg mager. Vrijwel overal 1 kleur per winkel en thats it.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 05-11-2012 23:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er zijn wel erg veel reviews negatief over het gewicht van deze telefoon zeg.
Ik vraag me dan af hoelang ze dat ding testen, na een paar dagen continu gebruik valt het gewicht toch niet meer op lijkt me?

Gizmodo op de Frontpage "Lumia 920 Review: Just Too Damn Heavy"
Windows Phone 8 is lovely, and the Lumia 920 is supposed to be the Ultimate Windows Phone. Sadly, the handset we've been excited about for so long is just too fat to love
Edit:

Of deze
The 920 has a very, very good camera. But PureView, like Nokia said itself, is just a word, not photographic magic. And in this phone, it sure as hell doesn't justify bulkiness and stupid overweight excess
Should You Buy It?
It kills me to say this, because I wanted to own this instead of an iPhone 5, but no. No you shouldn't. It's too big and heavy. It's not fun to own. It's not enjoyable to use. If you want a Windows Phone, check out the very good HTC 8X. But this? No, not this.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 05-11-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Denk dat al die reviewers in hun hoofd hebben zitten: zwaar=ouderwets.

Helaas is de benchmark de iPhone5 en die hebben ze net lichter gemaakt, dus de 920 heeft de schijn tegen. En 180+ g ipv 120g is inderdaad 50% zwaarder, maar of je het merkt (zeker na een paar dagen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een klein weekje merk ik eigenlijk ook echt al niets meer van het gewicht. Ik vind het eigenlijk hoe langer hoe meer gewoon maar wat aanstellerij in die reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-10 14:52
gewicht boeit echt niet, ik een paar jaar een Xperia X1 gehad en die was ook redelijk zwaar (iets van 170gr) nooit last van gehad. Ik merkt alleen dat ik een zware telefoon had als ik een andere telefoon vast hield.

Het is allemaal relatief.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ik denk dat de gewichts kwestie inderdaad afhankelijk is van wat we nu als standaard beschouwen. Dat de iPhone nu ineens zo'n stuk lichter is geworden zal voor reviewers die veel telefoons in hun handen hebben dan ook nog eens extra die mentale barriere hebben.

Ik vind vooral de pocketlint review belachelijk. Eerst een berg positieve punten op noemen en zeggen dat het een hoop innovatie is, en dan vervolgens op een paar puntent afkraken en een laag cijfer geven. Terwijl ze de iPhone 5 een must have vinden. Dat lijkt mij een beetje voortrekkerij, gezien de Lumia op een aantal punten toch echt beter is, en de meeste niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Review The Inquirer: http://www.theinquirer.ne...44/nokia-lumia-920-review
Wel iets over het gewicht, maar in feite gewoon een kwestie van even wennen. Is ook niet gek als je een veel lichtere telefoon dagelijks gebruikt. Ach ja, je moet maar iets te "zeuren" hebben als reviewer.

At first we struggled with the Nokia Lumia 920's weight and disliked the fact that we couldn't easily stuff it into a pocket. However, we soon realised that it's not all that bad, as the handset feels very well made, and it quickly became comfortable and familiar to hold in the hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Martinspire schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:13:
Ik blijf het alleen zo dom vinden van Nokia dat ze niet gewoon een globale release voor elkaar kunnen krijgen. Stel het product dan een week later beschikbaar, maar ga niet de wereld als een gatenkaas gebruiken met het leveren van je producten. Duitsland, UK, Frankrijk bv wel maar geen Nederland en België. Ook het aantal beschikbare kleuren lijkt me erg mager. Vrijwel overal 1 kleur per winkel en thats it.
Helemaal mee eens. Als je wilt opboksen tegen Samsung en Apple, moet je ervoor zorgen dat je een wereldwijde release hebt anders krijg je dus scheve gezichten van: Waarom wel in UK, FR en DE en niet in NL en BE ? In de landen waar de 920 niet uitgebracht wordt, zul je dan al gauw potentiele kopers tegen het harnas in jagen en die zullen of voor een ander WP8 merk gaan of voor IOS of Android.

Hetzelfde met de Surface, alleen beschikbaar in een bepaald aantal landen en eigenlijk nog slechter, alleen via de Windows stores. Waarom gewoon niet een wereldwijde release in dan ook bv bij ketens als Saturn/Media Markt en de rest van die winkels. Leuk dat je een concurerend product op de markt wilt zetten, maar als het niet of nauwelijks beschikbaar is, dan kun je een flink aan deel in de markt voor jouw product wel vergeten.

Ik zit er nu serieus over na te denken om mijn Lumia 800 langer aan te houden tot mid 2013, alleen maar om Nokia te sarren (niet dat ze er iets van merken maar dat terzijde). Enige wat mij eigenlijk nog over de streep kan halen is als Nokia een tegoed bon in de verpakking stopt om een een gratis fatboy wireless charger aan te vragen als goedmakertje voor de te late release. Zul je straks nog zien dat NL en BE niet eens bij Wave 2 zitten en dat ze de 920 eerst in voormalig oostblok landen gaan uitbrengen om zgn een nieuwe markt aan te boren en nieuwe potentiele kopers te krijgen of dat de 920 begin december maar mondjes maat bij de shops liggen met alsnog een wachttijd van 3 weken.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 06-11-2012 09:39 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat het bij de Sruface vooral gaat om het niet tegen de schenen schoppen van de concurrentie. Als je nu kijkt is de surface gewoon de beste Windows RT aankoop en ik kan me voorstellen dat de overige fabrikanten (Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Samsung, Sony e.d.) een deal hebben gemaakt dat zij toch degenen zijn die in de winkel liggen.

Blijf het ook debiel vinden, want wie koopt zo'n ding nou blind als normale consument. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat het met de MS WP8 telefoon anders zal zijn.

Nokia had de mogelijkheid om een grote wereldwijde release te hebben en met evenveel bombarie te lanceren als een nieuwe Samsung of Apple en dat hebben ze niet gedaan. Dat zal ze waarschijnlijk ook weer enorm veel marktaandeel gaan kosten omdat de rest gewoon al wel beschikbaar is. Ik vraag me echt af wat ze toch bij die hoofdkantoren aan het doen zijn (zowel bij US/Finland als in Nederland) van MS en Nokia. Zo maak je toch nooit een grote slag? Ze hadden mooi mee kunnen liften met de lancering van Windows 8 en dan doen ze dat niet. Ook al die geheimzinnigheid was blijkbaar extreem overbodig, aangezien alles dus al wel gelekt was.

Ook qua prijs blijf ik alle toestellen erg duur vinden. Tuurlijk, de hardware kost ook wat, maar de concurrentie is ook weer omlaag gegaan met de prijzen en daardoor heb je in de winkel dat je meer in de prijscategorie zit van de iPhone en dat gaan ze gewoon niet winnen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MRELynx schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:31:
[...]
Ik zit er nu serieus over na te denken om mijn Lumia 800 langer aan te houden tot mid 2013, alleen maar om Nokia te sarren
Dat zal ze leren! >:)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 15:13
Nog een vraag aan Jo3r1989 ; Bij mijn lumia 800 is er een akelig harde tik hoorbaar, tussen 2 muzieknummers. Dat valt op de koptelefoon nog wel mee, maar in de auto is dat een schrikbarende donderslag na elk nummer.

Kun je vertellen of dit minder/dan wel opgelost is bij de 920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik wacht nog effe af wat hier de prijzen gaan zijn. Wil best een 920, maar dan wel in het blauw en met normale levering. Als dat meteen de hoofdprijs gaat zijn of totaal niet mogelijk is, dan hou ik mijn Omnia 7 nog wat langer. Heb al de plannen om binnenkort de gelekte 7.8 erop te zetten, zodat ik de belangrijkste vernieuwingen (qua gebruikservaring) al wel kan gebruiken. Het startscherm is namelijk voor mij een grote reden om over te stappen. Op dit moment heb ik veel live-tiles die ik maar sporadisch nodig heb, maar wel een live-tile van wil hebben voor het geval ik notificaties krijg (of bluetooth/wifi aan wil zetten).

Ik heb gemerkt dat mijn provider (t-mobile zakelijk) geen haast heeft met het verlengen van mijn abo. Die is inmiddels al afgelopen en stilzwijgend verlengd, dus ik kan altijd een normale verlenging doen met bijbehorende telefoon. Dus voor mij is het niet meer zo drastisch, anders had ik mogelijk al een 8X aangeschaft. Toch wil ik graag een 920 en ik wil liever dat ik meteen mijn geliefde kleur krijg met hopelijk nog wat extra's, dan dat ik nu een kleur aanschaf die me niet aanstaat en waarbij het abonnement gewoon duur of lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
Ik denk dat er meer mensen zijn die de kat uit de boom kijken en afwachten of het wat gaat worden met WP8. En dat gaan ze wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:00:
(I)CNET reviews zijn bar slecht. Ze hebben altijd meteen al een negatieve mening over andere spullen dan Apple. Alle reviews, nieuws, etc. wordt geschreven door Apple fanboys/girls.
Valt toch wel mee dit keer, ze geven een 8.5/10, het design vinden ze minder dan de iP5 (die 8.7 scoort) maar de performance zelfs beter:
The good: The Nokia Lumia 920 forges new Windows Phone ground with wireless charging support and a highly sensitive screen you can use with gloves. Moreover, Nokia helps fill in Windows Phone OS gaps with a few missing features.
The bad: A thick, heavy build and slippery finish for some colors make the Lumia 920 harder to hold and carry, and the phone's overhyped camera doesn't have enough settings.
The bottom line: Nokia's Lumia 920 is heavy and thick, but if you want the most powerful, feature-rich Windows phone available, this is it.

http://reviews.cnet.com/nokia-lumia-920/

[ Voor 4% gewijzigd door mkrmr op 06-11-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluids/video opname bij veel decibellen is wel veel belovend met de Lumia 920

http://wmpoweruser.com/no...rding-rock-concert-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
Wat is de meest onpartijdige vergelijking tussen deze nokia en de iphone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

coenox schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat er meer mensen zijn die de kat uit de boom kijken en afwachten of het wat gaat worden met WP8. En dat gaan ze wel merken.
Voor mij staat wel vast dat ik een WP8 telefoon wil. Weet wel zeker dat WP8 me gaat bevallen. Denk eerder dat het gros het gewoon zat is om nog langer te moeten wachten en dat de slechte beschikbaarheid Nokia de das om zal doen.

Het toestel is wel beschikbaar, maar niet voor jou. Zoiets als een koekje op tafel leggen en tegen je kind zeggen dat hij/zij er niet aan mag komen. Erg frustrerend gewoon.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-10 19:56
Het frustrerendste is dat het altijd al zo is geweest, maar vroeger was je niet zo bewust van wat er in andere landen werd gereleased. Nu heb je Internet en weet je precies waneer wat waar uitkomt. De meeste bedrijven kunnen daar blijkbaar niet mee om gaan.

Het zelfde geld voor Bioscoop releases, dvd/blu-ray releases en game releases. Hoewel dat laatste beter aan het worden is, maar het is nog steeds belachelijk dat je op b.v. Steam gewoon dagen langer moet wachten.

Word eens wakker, de wereld is veel kleiner geworden dan 10 jaar geleden.
Gelukkkig wonen wij dan nog in een grensgebied, en voor zaken waar taal niet uitmaakt is het makkelijk om even over de grens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
stansfield schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:49:
Wat is de meest onpartijdige vergelijking tussen deze nokia en de iphone 5?
De site van Apple?

Wat ik verder opvallend vind is dat ze vinden dat er niet genoeg camerafeatures zijn. Ze vergeten even de Lens feature waardoor er allerlei handige dingen voor ontwikkeld kunnen worden waarvoor je niet aparte applicaties hoeft op te starten (al is het niet helemaal apart, maar je doet het lekker vanuit de camera app). De lenses die erbij zitten zijn misschien niet top noch of volledig uitgewerkt, maar ik zie daar wel veel mogelijk.

@hierboven: juist omdat de wereld aangepast is, moet je je als bedrijf aanpassen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Martinspire op 06-11-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat is het probleem, reviewers benaderen de telefoon als een iPhone. Ze gaan niet verder dan wat ze verwachten van een iPhone en leggen de specs naast elkaar vanuit het perspectief van de iPhone.
Gizmodo is een leuk voorbeeld waar de Optical Image Stabilisation helemaal niet genoemd voor de kwaliteit van video. Super sensitive scherm en apps. Die lui kijken niet verder dan hun iPhone 5 lang is en geven hem 3 sterren.

Omdat.

Hij 60 gram te zwaar is.
Martinspire schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:23:
[...]

De site van Apple?

Wat ik verder opvallend vind is dat ze vinden dat er niet genoeg camerafeatures zijn. Ze vergeten even de Lens feature waardoor er allerlei handige dingen voor ontwikkeld kunnen worden waarvoor je niet aparte applicaties hoeft op te starten (al is het niet helemaal apart, maar je doet het lekker vanuit de camera app). De lenses die erbij zitten zijn misschien niet top noch of volledig uitgewerkt, maar ik zie daar wel veel mogelijk.

@hierboven: juist omdat de wereld aangepast is, moet je je als bedrijf aanpassen ;)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023
FoggyFreek schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:29:
Dat is het probleem, reviewers benaderen de telefoon als een iPhone. Ze gaan niet verder dan wat ze verwachten van een iPhone en leggen de specs naast elkaar vanuit het perspectief van de iPhone.
Gizmodo is een leuk voorbeeld waar de Optical Image Stabilisation helemaal niet genoemd voor de kwaliteit van video. Super sensitive scherm en apps. Die lui kijken niet verder dan hun iPhone 5 lang is en geven hem 3 sterren.

Omdat.

Hij 60 gram te zwaar is.

[...]
Hij wordt dus niet goed vergeleken op internet. Maar wat is de algemene gedachte hier? Een goed zo niet beter alternatief voor de iphone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
stansfield schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:21:
[...]

Hij wordt dus niet goed vergeleken op internet. Maar wat is de algemene gedachte hier? Een goed zo niet beter alternatief voor de iphone 5?
Volgens mij heeft maar 1 tweaker een 920, deze gehaald uit Frankrijk.
Het is nog niet uit in Nederland. Het gaat zo goed met Nokia, dat ze het niet nodig vinden om aan te geven wanneer deze wel beschikbaar komt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Hebben ze toch al lang gezegd, min of meer? Persevent op 27 november, en meestal is hij de dag erna te verkrijgen. Wat mij betreft heeft het vooral voordelen dat het nog even duurt, zo kan ik mijn abonnement nu toch nog niet verlengen en iedere week dat het toestel langer in de winkel ligt is de kans groter dat de prijs omlaag gaat, terwijl het ook over 3 maanden nog steeds een gloednieuw toestel zal zijn (levenscyclus van Windows Phones lijkt wel iets langer te zijn dan bij Android, is tenminste wel het geval met de opvolging van topmodellen).

Ik mag in april verlengen, en heb dan goede hoop dat de prijs voor het losse toestel gezakt is richting de €500, dat scheelt nogal wat, zeker aangezien de abonnementen alleen maar duurder worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwimmiz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:10:
Nog een vraag aan Jo3r1989 ; Bij mijn lumia 800 is er een akelig harde tik hoorbaar, tussen 2 muzieknummers. Dat valt op de koptelefoon nog wel mee, maar in de auto is dat een schrikbarende donderslag na elk nummer.

Kun je vertellen of dit minder/dan wel opgelost is bij de 920?
Nog niets van gemerkt, zowel met koptelefoon als aan de stereo op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Vandaag de 920 hier in bangkok in de Nokia winkel in mijn handen gehad. Het is echt een prachtig toestel, ziet er zo mooi uit. En ik moet eerlijk zeggen het gewicht heb ik niks van gevoeld en het formaat is gewoon prima.....

De prijs hier is 21500 thaise baht. Omgerekend met wisselkoers 1 euro = 39 baht. Brengt de prijs op een schappelijke 550 euro. Best een koopje vergeleken met de prijs in europa.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Hierbij ook nog een uitbreidde review:
http://www.techradar.com/...-lumia-920-1094960/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dit is toch wel leuk, iedereen uit de UK met een Lumia 920 gekocht tot 31December krijgen een Gratis Charge plate. Ben benieuwd of we als Nederlanders ook op die site terecht kunnen (Aangezien het .com is en geen .co.Uk)

http://www.wpcentral.com/...mia-820-and-920-customers

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 06-11-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:52:
Dit is toch wel leuk, iedereen uit de UK met een Lumia 920 gekocht tot 31December krijgen een Gratis Charge plate. Ben benieuwd of we als Nederlanders ook op die site terecht kunnen (Aangezien het .com is en geen .co.Uk)

Mooi aanbod, maar dat wel ws wel aan onze neus voorbijgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
coenox schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:28:
[...]

Natuurlijk, een ezel stoot zich geen twee keer. De lumia 800 heeft ruim een half jaar last gehad van kinderziektes. En toen die grotendeels opgelost waren werd het besturingssysteem afgeschreven. De beloofde verbeteringen van de camera zijn er afaik ook nooit gekomen.

Ik wacht wel een half jaar tot de prijs gehalveerd is, en dan ga ik wel eens kijken. Laat nokia er eerst maar eens voor zorgen dat het toestel in Nederland komt, en dat kinderziektes opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Review van Techradar is lekker uitgebreid, staat een hoop nuttige informatie in, die je niet vind in een review van maar één kantje. Ook de vele screenshots zijn fijn. Ben nu vooral benieuwd naar de praktijk, wil het gewoon zelf een keer proberen. Ligt de HTC 8X inmiddels al in de winkels? Dan kan ik daar WP8 even op proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:52:

Ik had eigenlijk wel verwacht dat die charge plate er standaard bij zou zitten. Het is immers een van de redenen van het grotere formaat en gewicht van de telefoon.
Wat kost zo'n ding dan los? Bij een tandenborstel van 30 euro zit ie er ook bij, (hoewel die lager vermogen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 13:17
BounceMeister schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:53:
[...]

Ik had eigenlijk wel verwacht dat die charge plate er standaard bij zou zitten. Het is immers een van de redenen van het grotere formaat en gewicht van de telefoon.
Wat kost zo'n ding dan los? Bij een tandenborstel van 30 euro zit ie er ook bij, (hoewel die lager vermogen hebben).
Charge plate kost in de USA $69, dus ga er maar vanuit dat hij hier tussen de 70-80 euro zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
BounceMeister schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:53:
[...]

Bij telefoons en tablets zitten de leukste accessoires er nooit standaard bij, dat zou je toch inmiddels moeten weten. Verder zijn ze ook nooit goedkoop, kijk maar naar het keyboard dock voor de Surface en het hele assortiment officiële Apple accessoires. Persoonlijk vind ik dat kussentje dan ook nog leuker dan gewoon een plastic dingetje, ziet er specialer uit, zal echter wel tegen de €50 gaan lopen vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nu weet ik het, de reviewers kunnen niks slecht zeggen dan maar zeuren over het gewicht :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Lees net dat 't kussentje maar liefst €90 gaat kosten. Wel erg duur vind ik, wie koopt dat nou voor die prijs? Moet toch echt een paar tientjes goedkoper worden voordat ik 't serieus overweeg...

http://www.mobiletechworld.com/tag/dt-901/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind die plaat en dat kussentje wel rappig voor naast het bed maar verder niet echt,
Het lijkt me eigenlijk het mooiste om er een onder de SalonTafel te bevestigen en de kabel door het kleed te doen,

Dan is het pas een leuke optie, leg je hem op de tafel en gaat hij laden.
Als ik het goed had gelezen kan er maximaal 20cm tussen zitten dus dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Lijkt mij ook wel leuk, het is één van de weinige telefoons die het ondersteunt en daar betaal je voor, dan zou het zonde zijn om de accessoires waarmee het kan weer links te laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n goede review, je kan merken dat ze Android gewend zijn.
Neem bijvoorbeeld de app-list, ze denken dat met veel apps het lastig scrollen is door de lijst, maar dat het met contacten wél makkelijk gaat omdat je daar op de letter kunt drukken.
Duidelijk dat ze niet veel apps geprobeerd hebben, aangezien de letters daar ook gewoon netjes verschijnen na het hebben van een "x" aantal apps...

Nog iets:
We were disappointed to find the Facebook and Twitter apps were not pre-installed on the Lumia 920, but a quick trip to the Windows Phone Store sorted this out - there's currently no Google+ app available on Windows Phone though.
Teleurgesteld dat er geen facebook of twitter app pre-installed zijn? :')
Sadly the annoying touch to capture which appeared in the camera mode rears its ugly head here as well, leading to accidental recordings, and ending of recordings, leaving us infuriated after a while.
Nog zoiets, dit is gewoon uit te zetten in de instellingen.

Edit: ik spreek dan wel over WP7.5, maar kan me niet voorstellen dat dit eruit is gehaald in WP8.

[ Voor 47% gewijzigd door spNk op 06-11-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Laatst online: 11-10 14:51
Vanavond ben ik na mijn werk ben ik even langs de Saturn in Moers gereden, waar nog een witte Lumia 920 lag. Ik heb hem even vast kunnen houden en zover ik in die korte tijd kon beoordelen, kan ik me totaal niet vinden in het negatieve commentaar over de grootte en het gewicht van het toestel.

De Lumia 920 ligt, in tegenstelling tot zijn voorganger, erg fijn en natuurlijk in de hand. Het gewicht van 185 gram draagt hier juist aan bij.

Ik kwam voor de zwarte versie, maar ze hadden dus alleen nog een witte. Toch besloten om hem mee te nemen maar bij de kassa kwam ik erachter dat ik mijn pinlimiet had moeten verhogen :|

Morgenvroeg maar eens naar Saturn Aken bellen, daar zouden er nog een paar moeten liggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door DaneV op 06-11-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
In zowel America als blijkbaar Engeland krijg je wel gratis een draadloze oplader erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:10:
Dan is het pas een leuke optie, leg je hem op de tafel en gaat hij laden.
Als ik het goed had gelezen kan er maximaal 20cm tussen zitten dus dan zou het moeten werken.
Dat zal toch wel 20 mm zijn? Een inductiebol van 20 cm rondom lijkt mij best veel.
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:09:
Lees net dat 't kussentje maar liefst €90 gaat kosten. Wel erg duur vind ik, wie koopt dat nou voor die prijs? Moet toch echt een paar tientjes goedkoper worden voordat ik 't serieus overweeg...

Heb jij even mazzel. Op de Duitse Amazon zijn ze al voor een paar tientjes minder te vinden. Ik vind ze nog steeds vrij prijzig desondanks.

Overigens, is er iemand die een topic aan wil maken voor de accessoires van de Nokia Lumia 920 in Accessoires & Navigatie ? Dat zou bijzonder gewaardeerd worden (en is nog eens leuk voor je karma).

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 07:48 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Saturn in Duitsland is de 920 inderdaad 599 euro. Is het voor ons nederlanders mogelijk om een 920 te halen in Duitsland en hier in Nederland te gebruiken? De dichtsbijzijnde Saturn vanuit Utrecht is die in Kleve (80 minuutjes rijden). Als dit ook nog eens 50 euro scheelt met de nederlandse prijs, is het wel de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is het voor ons nederlanders mogelijk om een 920 te halen in Duitsland en hier in Nederland te gebruiken?
Doe eens een gok. :+ Deed jouw mobieltje het nog toen je voor het laatst in Duitsland, Belgie of Frankrijk was? De mijne wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:02:
Bij de Saturn in Duitsland is de 920 inderdaad 599 euro. Is het voor ons nederlanders mogelijk om een 920 te halen in Duitsland en hier in Nederland te gebruiken? De dichtsbijzijnde Saturn vanuit Utrecht is die in Kleve (80 minuutjes rijden). Als dit ook nog eens 50 euro scheelt met de nederlandse prijs, is het wel de moeite!
Uiteraard zijn die in nederland te gebruiken. Je kan je eigen mobiele telefoon toch ook in Duitsland gebruiken? ;) Anyway in Kleve hebben ze vooralsnog geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuFFIN 007 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:09:

Is import (bijv. eBay) dan geen optie? Wel het risico op invoerheffingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Staan er al 2 witte op 4launch met levertijd 5 dagen, vraag me niet hoe het kan :P Prijs 647,-
http://www.4launch.nl/sho...-lumia-920--wit-/tweakers

Hierbij nog 3 reviews, 2 positief en 1 zeur review van gizmodo :P: "It's too big and heavy. It's not fun to own. It's not enjoyable to use"

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2411705,00.asp
http://www.wired.com/reviews/2012/11/nokia-lumia-920/

http://gizmodo.com/595779...eview-just-too-damn-heavy

Nou, ik ben nog steeds overtuigt :-), hij gaat er zeker komen. 70% de rode, 30% zwarte :P

[ Voor 17% gewijzigd door MarcHealthy op 07-11-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GokuSsj schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:31:
Staan er al 2 witte op 4launch met levertijd 5 dagen, vraag me niet hoe het kan :P Prijs 647,-
http://www.4launch.nl/sho...-lumia-920--wit-/tweakers

Hierbij nog 3 reviews, 2 positief en 1 zeur review van gizmodo :P: "It's too big and heavy. It's not fun to own. It's not enjoyable to use"

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2411705,00.asp
http://www.wired.com/reviews/2012/11/nokia-lumia-920/

http://gizmodo.com/595779...eview-just-too-damn-heavy

Nou, ik ben nog steeds overtuigt :-), hij gaat er zeker komen. 70% de rode, 30% zwarte :P
Ik blijf het opvallend vinden hoe weinig aandacht er steeds in de reviews gegeven wordt aan hoe de telefoon is in het dagelijks gebruik, hoe is de accu, loopt het ding weleens vast, hoe zit het met het bereik etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
brilsmurfffje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:58:
[...]

Ik blijf het opvallend vinden hoe weinig aandacht er steeds in de reviews gegeven wordt aan hoe de telefoon is in het dagelijks gebruik, hoe is de accu, loopt het ding weleens vast, hoe zit het met het bereik etc..
Er zijn weinig reviewers die het 1 week gebruiken en dan pas een review schrijven. Ze willen zsm een review online hebben.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

PaT schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:46:
[...]
Overigens, is er iemand die een topic aan wil maken voor de accessoires van de Nokia Lumia 920 in Accessoires & Navigatie ? Dat zou bijzonder gewaardeerd worden (en is nog eens leuk voor je karma).
Zoiets...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Laatst online: 31-05 09:14
Gisterenavond heb ik bij de Saturn in Dortmund City een rode Lumia 920 opgehaald :)

Mijn eerste indruk is inderdaad dat het gewicht direct opvalt. Het is echter niet zo storend zoals geschetst wordt door de vele reviewers. Vergelijk het maar als je vanuit je eigen auto achter het stuur kruipt van een vergelijkbare andere auto; het is even wennen, maar na een aantal minuten voelt het vertrouwd.

Mijn algemene indruk van het toestel is heel erg goed. Het nieuwe startscherm is een welkome verbetering, maar het is nog wel even wachten tot dat programma's de nieuwe grote tile ondersteunen (bijvoorbeeld een preview van een ontvangen bericht via Whatsapp). Een klein nadeeltje is dat je nu maar 6 middelgrote tiles in je directe blikveld vallen terwijl dat bij WP7 er 8 waren. Data sense is in zijn geheel niet beschikbaar, zelfs niet de gewone tellers om te kijken hoeveel data er door apps wordt verbruikt. Skype is helaas ook nog niet te testen, die is nog niet beschikbaar. Voor de rest zijn alle positieve kanten al heel erg goed behandeld in andere reviews.

Alles reageert heel erg vlot, sneller dan de (p)review van tweakers (reviews: Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel sneller)

Waar de HTC 8X 3,6s doet om facebook te openen, is het nu op mijn toestel gewoon instant. Dit zal waarschijnlijk komen omdat facebook nu de fastapp-resume optie aan heeft staan. Daarnaast opent Whatsapp binnen een ruime seconde in tegenstelling tot 2,9s voor de 8X, en dat is nog de WA versie van WP7, zonder fastapp-resume. In onderstaand filmpje heb ik dat gedemonstreerd.

Voor de mensen die twijfelen over de snelheid van third party apps, hieronder het bewijs dat er geen reden is voor zorgen! Dit probleem is volledig uit de wereld geholpen. Ik kan erover meepraten want ik heb nu 2 jaar gebruik gemaakt van een Omnia 7, en daar waren WA en Facebook gewoon zeer traag.... Als iemand nog vragen heeft of wil dat ik nog iets demonstreer, laat maar weten :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PjwfbEzV02s]

PS. Facebook heeft nog wel moeite om te laden direct na een screenlock blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Nice. Ik zicht echt te twijfelen. Ik wil eigenlijk afstappen van zwart. Zou dan het liefste een gele hebben. Maar ja die blijkt er nog maar niet te zijn. En rood hier en daar wel. Zwart nog meer. Anders rij ik morgen gewoon naar Duitsland. Jaja ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zoooo dan! :9~ Dat is wel even een serieus stuk sneller dan bij WP7! _/-\o_

Man, dat is inderdaad een zeer welkome verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Elimination schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:24:
Gisterenavond heb ik bij de Saturn in Dortmund City een rode Lumia 920 opgehaald :)

Mijn eerste indruk is inderdaad dat het gewicht direct opvalt. Het is echter niet zo storend zoals geschetst wordt door de vele reviewers. Vergelijk het maar als je vanuit je eigen auto achter het stuur kruipt van een vergelijkbare andere auto; het is even wennen, maar na een aantal minuten voelt het vertrouwd.

Mijn algemene indruk van het toestel is heel erg goed. Het nieuwe startscherm is een welkome verbetering, maar het is nog wel even wachten tot dat programma's de nieuwe grote tile ondersteunen (bijvoorbeeld een preview van een ontvangen bericht via Whatsapp). Een klein nadeeltje is dat je nu maar 6 middelgrote tiles in je directe blikveld vallen terwijl dat bij WP7 er 8 waren. Data sense is in zijn geheel niet beschikbaar, zelfs niet de gewone tellers om te kijken hoeveel data er door apps wordt verbruikt. Skype is helaas ook nog niet te testen, die is nog niet beschikbaar. Voor de rest zijn alle positieve kanten al heel erg goed behandeld in andere reviews.

Alles reageert heel erg vlot, sneller dan de (p)review van tweakers (reviews: Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel sneller)

Waar de HTC 8X 3,6s doet om facebook te openen, is het nu op mijn toestel gewoon instant. Dit zal waarschijnlijk komen omdat facebook nu de fastapp-resume optie aan heeft staan. Daarnaast opent Whatsapp binnen een ruime seconde in tegenstelling tot 2,9s voor de 8X, en dat is nog de WA versie van WP7, zonder fastapp-resume. In onderstaand filmpje heb ik dat gedemonstreerd.

Voor de mensen die twijfelen over de snelheid van third party apps, hieronder het bewijs dat er geen reden is voor zorgen! Dit probleem is volledig uit de wereld geholpen. Ik kan erover meepraten want ik heb nu 2 jaar gebruik gemaakt van een Omnia 7, en daar waren WA en Facebook gewoon zeer traag.... Als iemand nog vragen heeft of wil dat ik nog iets demonstreer, laat maar weten :)

[video]

PS. Facebook heeft nog wel moeite om te laden direct na een screenlock blijkbaar..
Cool filmpje, kunnen we wat mee. Filmpjes en ervaringen van tweakers hier doet me toch altijd wat meer dan de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Donstil schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:46:
[...]

Cool filmpje, kunnen we wat mee. Filmpjes en ervaringen van tweakers hier doet me toch altijd wat meer dan de reviews.
Thanks :) Laat maar weten als er nog verzoekjes zijn.... Over batterij kan ik nog weinig zeggen, omdat het huidige gebruik totaal niet representatief is natuurlijk. Hele kleine indicatie, als de batterij 100% vol zit zegt 'ie 1d 15u mee te kunnen. Bij mijn Omnia 7 was dat maar 18u... En ik kon er inderdaad bij normaal gebruik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mee vooruit. Dat is bij de L920 vast en zeker vele malen beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mooi om te zien dat het nu een stuk vloeiender is. Ik merk dat de quick-resume ook daar een stuk beter functioneert al kon je dat in WP7 wel forceren via registerfix (maar mijn Omnia 7 is niet zo snel daarmee, daar zit wel enorm veel verschil in).

Valt me overigens op dat je ook geen laad-stuk ziet als je met fast-resume terug komt. Bij opnieuw opstarten zie je hem bij facebook wel vernieuwen, maar ook dat gaat erg snel. Is volgens mij geen WP8 versie? Daar zal nog wel wat snelheid te halen zijn denk ik zo.

Ben wel benieuwd hoe lang je nu met je batterij doet, nu je WA aan hebt staan, gok dat die door die WA wifi-hack wel snel in zal kakken. Ik denk ook dat je de nieuwe groepen functie uit de peoplehub nog niet zult gebruiken? Lijkt me ook wel handiger dan whatsapp bv.

Hoe bevalt de rode kleur en behuizing? Gevoelig voor vingers of dat toch niet? Had zelf het idee dat ie daarmee wel wat girly werd omdat het nogal een felle kleur rood is, maar ziet er zo niet zo overdreven uit aan de voorkant. En is ie nou erg glibberig door de glimmende afwerking?

Dat datasense het ook zonder providerondersteuning helemaal niet doet vind ik wel jammer. Nu heb je nog de kans dat je provider die ondersteuning niet gaat geven. Is daar in Nederland eigenlijk nog wel wat over bekend?

Die home-knop is zeker weer zo'n zelfde knop als back/search. Ofwel: minder prettig in gebruik dan een echte toets? Vind dat bij mijn Omnia namelijk een stuk prettiger werken. Ook zie ik je wat lastig naar de standby knop rijken?

Is Bing trouwens nog steeds zo nutteloos als zoek-knop of zit daar inmiddels al wat meer achter? Bij mij staat ie nu bv op Engels op nog wat meer functies te krijgen, maar de resultaten zijn gewoon knap waardeloos

En schiet eens wat leuke plaatjes :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het filmpje, Elimination! Lekkere muziek ook! :D

Het geeft me een snelle, maar goede indruk van de telefoon. Nu maar hopen dat een los toestel binnen afzienbare tijd redelijk geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Martinspire schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:11:
Mooi om te zien dat het nu een stuk vloeiender is. Ik merk dat de quick-resume ook daar een stuk beter functioneert al kon je dat in WP7 wel forceren via registerfix (maar mijn Omnia 7 is niet zo snel daarmee, daar zit wel enorm veel verschil in).

Valt me overigens op dat je ook geen laad-stuk ziet als je met fast-resume terug komt. Bij opnieuw opstarten zie je hem bij facebook wel vernieuwen, maar ook dat gaat erg snel. Is volgens mij geen WP8 versie? Daar zal nog wel wat snelheid te halen zijn denk ik zo.
De Facebookversie op mijn WP7 is 2.7.0.0 en op WP8 4.0.0.0 dus ik gok van wel ;)
Ben wel benieuwd hoe lang je nu met je batterij doet, nu je WA aan hebt staan, gok dat die door die WA wifi-hack wel snel in zal kakken.
Morgen zal ik je hierover meer kunnen vertellen!
Ik denk ook dat je de nieuwe groepen functie uit de peoplehub nog niet zult gebruiken? Lijkt me ook wel handiger dan whatsapp bv.
Je bedoelt denk ik de "rooms" functie. Hier heb ik nog niet mee kunnen spelen want ik ken nog niemand met WP8.
Hoe bevalt de rode kleur en behuizing? Gevoelig voor vingers of dat toch niet? Had zelf het idee dat ie daarmee wel wat girly werd omdat het nogal een felle kleur rood is, maar ziet er zo niet zo overdreven uit aan de voorkant. En is ie nou erg glibberig door de glimmende afwerking?
De rode kleur bevalt heel erg goed. Ik wilde eigenlijk voor de gele gaan, maar heb toch gekozen voor de rode. Ik redeneerde in eerste instantie dat ik zeker geen matte wilde; hoewel ik mat mooier vind hoor ik veel verhalen dat het matte slijt en daarmee lelijk wordt. De gele kleur vind ik er heel erg uit knallen, terwijl rood misschien iets rustiger is. Kwestie van voorkeur, maar ik denk dat ik op rood iets minder snel uitgekeken raak (plus het feit dat de meeste themakleuren beter bij rood staan dan geel IMO).

En ja, er blijven veel fingerprints op staan, maar voor mij is dat een eigenschap die erbij hoort: Het is immers ook al jaren gemeengoed op de voorkant van onze touchscreen telefoons ;) Het rode is absoluut niet girly, ik zou het eerder een mannelijke kleur vinden. Hij is naar mijn mening totaal niet glibberig. Ik zie dat jij ook een Omnia 7 hebt, en ik kan je geruststellen dat de Samsung vele malen gladder is.
Dat datasense het ook zonder providerondersteuning helemaal niet doet vind ik wel jammer. Nu heb je nog de kans dat je provider die ondersteuning niet gaat geven. Is daar in Nederland eigenlijk nog wel wat over bekend?
Zonde he? Ik had eigenlijk verwacht dat alleen de compressie aan de provider zijde het niet zou doen, maar schijnbaar is heel de datasense feature niet beschikbaar. Ik ben in ieder geval nog geen berichten tegengekomen over de NL providers.
Die home-knop is zeker weer zo'n zelfde knop als back/search. Ofwel: minder prettig in gebruik dan een echte toets? Vind dat bij mijn Omnia namelijk een stuk prettiger werken. Ook zie ik je wat lastig naar de standby knop rijken?
Hoewel een pushbutton inderdaad zo wel z'n charme heeft, is het optisch leuker om naar 3 touchbuttons te kijken. Het scherm activeren met de home button kan dus niet, alleen de powerbutton is daarvoor te gebruiken. Even wennen, maar eigenlijk wel zo logisch ook. Het lastige reiken komt doordat ik met mijn ene hand aan het filmen ben en de andere hand aan het bedienen. De powerbutton zit in het midden van het toestel dus dat is wel iets minder fijn dan bij de Omnia 7. Maar goed, daar ga ik echt niet wakker van liggen :P
Is Bing trouwens nog steeds zo nutteloos als zoek-knop of zit daar inmiddels al wat meer achter? Bij mij staat ie nu bv op Engels op nog wat meer functies te krijgen, maar de resultaten zijn gewoon knap waardeloos
Bing is inderdaad nog net zo nutteloos als bij WP7. Als je de zoektaal op NL zet, dan heb je alleen Vision en Voice. Als je de taalinstelling van het zoeken wijzigt naar US, dan komt local scout als mogelijkheid maar die toont geen resultaten. Wat wel nieuw is, is dat je naar links en naar rechts kunt swipen om het laatste nieuws, aanbiedingen (coupons) en films in de bios te zien. Maar dat is dan wel voor de US.
En schiet eens wat leuke plaatjes :+ .
Morgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Elimination schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:21:
[...]

De Facebookversie op mijn WP7 is 2.7.0.0 en op WP8 4.0.0.0 dus ik gok van wel ;)

[...]

Morgen zal ik je hierover meer kunnen vertellen!

[...]

Je bedoelt denk ik de "rooms" functie. Hier heb ik nog niet mee kunnen spelen want ik ken nog niemand met WP8.

[...]

De rode kleur bevalt heel erg goed. Ik wilde eigenlijk voor de gele gaan, maar heb toch gekozen voor de rode. Ik redeneerde in eerste instantie dat ik zeker geen matte wilde; hoewel ik mat mooier vind hoor ik veel verhalen dat het matte slijt en daarmee lelijk wordt. De gele kleur vind ik er heel erg uit knallen, terwijl rood misschien iets rustiger is. Kwestie van voorkeur, maar ik denk dat ik op rood iets minder snel uitgekeken raak (plus het feit dat de meeste themakleuren beter bij rood staan dan geel IMO).

En ja, er blijven veel fingerprints op staan, maar voor mij is dat een eigenschap die erbij hoort: Het is immers ook al jaren gemeengoed op de voorkant van onze touchscreen telefoons ;) Het rode is absoluut niet girly, ik zou het eerder een mannelijke kleur vinden. Hij is naar mijn mening totaal niet glibberig. Ik zie dat jij ook een Omnia 7 hebt, en ik kan je geruststellen dat de Samsung vele malen gladder is.

[...]

Zonde he? Ik had eigenlijk verwacht dat alleen de compressie aan de provider zijde het niet zou doen, maar schijnbaar is heel de datasense feature niet beschikbaar. Ik ben in ieder geval nog geen berichten tegengekomen over de NL providers.

[...]

Hoewel een pushbutton inderdaad zo wel z'n charme heeft, is het optisch leuker om naar 3 touchbuttons te kijken. Het scherm activeren met de home button kan dus niet, alleen de powerbutton is daarvoor te gebruiken. Even wennen, maar eigenlijk wel zo logisch ook. Het lastige reiken komt doordat ik met mijn ene hand aan het filmen ben en de andere hand aan het bedienen. De powerbutton zit in het midden van het toestel dus dat is wel iets minder fijn dan bij de Omnia 7. Maar goed, daar ga ik echt niet wakker van liggen :P

[...]
Bing is inderdaad nog net zo nutteloos als bij WP7. Als je de zoektaal op NL zet, dan heb je alleen Vision en Voice. Als je de taalinstelling van het zoeken wijzigt naar US, dan komt local scout als mogelijkheid maar die toont geen resultaten. Wat wel nieuw is, is dat je naar links en naar rechts kunt swipen om het laatste nieuws, aanbiedingen (coupons) en films in de bios te zien. Maar dat is dan wel voor de US.

[...]

Morgen 8)
Hoe bedoel je dat de matte slijt ? Ik wou zelf een grijze die is mat, maar het is wel de bedoeling dat die telefoon 2 jaar of meer mee gaat. Als die slijtage er echt is word het toch een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Thanks voor je reactie. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Vooral de lange-termijn ervaringen ontbreken nog op internet, dus brand maar los haha.

Ben zelf overigens nog aan het kijken of ik al ergens in Europa een blauwe variant kan spotten, maar vooralsnog zie ik die nergens (ook geen pre-order of wat). Desnoods wacht ik tot januari, want die kleur vind ik gewoon heel erg tof.
Mij lijkt overigens het blauw van WP8 beter passen bij een gele Lumia (mijn thema is namelijk ook gewoon blauw), maar zoals ik uit diverse video's nu kan halen is die rode idd ook niet zo heel girly. Mocht ik echt nergens een fatsoenlijke shop met redelijke prijs en releasedate voor de Cyan versie vinden, dan ga ik ook wel voor geel of rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Hier een leuke video-vergelijking tussen de 920, Nexus 4 en Sony Xperia T:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=QTNuHf3ROJA"]YouTube: Comparatif vidéo : LG Nexus 4 vs Nokia Lumia 920 vs Sony Xperia T[/video]

Credits FrankGuthrie uit andere topic.

Ik vind de 920 over het geheel genomen de betere en scherper, mja dat ìs mijn "gekleurde" mening natuurlijk 8)

@Elimination: kan je eens een mooi voorbeeldje maken van een filmpje waarbij het geluid (mono Rich Recording) flink getest wordt? Om het in perspectief te plaatsen is het misschien mooi om tegelijkertijd met een andere telefoon te filmen? Om het maar makkelijk te maken ;)

[ Voor 36% gewijzigd door unknowndb op 07-11-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 11:38
De Nokia wordt toch wel erg snel te donker naar mijn mening. Hoop dat daar nog wat aan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Cyrus The Virus schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:18:
[...]

Hoe bedoel je dat de matte slijt ? Ik wou zelf een grijze die is mat, maar het is wel de bedoeling dat die telefoon 2 jaar of meer mee gaat. Als die slijtage er echt is word het toch een witte.
Het matte 'slijt' niet zozeer maar het kan wat gaan glanzen. Heb het op een paar kleine plekjes op mijn 800 ook. Die heeft er nu een jaar op zitten en er zitten op bepaalde druk plekken wat glansplekken. Niet echt glanzend, meer een satijnen look. Als ik hem goed schoonmaak zie je er nauwelijk wat van.

Dit allemaal met een zwarte versie, vermoed dat je het op een grijze minder goed gaat zien dan een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
sonna schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:43:
De Nokia wordt toch wel erg snel te donker naar mijn mening. Hoop dat daar nog wat aan gaat gebeuren.
Hij lijkt te snel op de wolken te focussen, waardoor de rest te donker wordt. Alleen dat slechte focussen op het eind is een beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die Lumia doet echt wazig qua kleur. Maar qua focus juist wel weer erg goed. Kijk maar naar die close up op die wipkip (op wipkonijn :+) VEEEEEEL scherper. Verder heeft de Nexus 4 af en toe ook een behoorlijke blauwzweem over het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Nog een vraag voor de early adopters; Wanneer je bij Datum & Tijd 'automatisch instellen' aan hebt staan. Loopt je tijd dan nog steeds automatisch een aantal minuten voor na verloop van tijd?

Heb deze 'feature' namelijk met een 800 op KPN netwerk. Niet zozeer storend, maar wel erg bijzonder.
Pagina: 1 ... 13 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;