Martinspire schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:11:
Mooi om te zien dat het nu een stuk vloeiender is. Ik merk dat de quick-resume ook daar een stuk beter functioneert al kon je dat in WP7 wel forceren via registerfix (maar mijn Omnia 7 is niet zo snel daarmee, daar zit wel enorm veel verschil in).
Valt me overigens op dat je ook geen laad-stuk ziet als je met fast-resume terug komt. Bij opnieuw opstarten zie je hem bij facebook wel vernieuwen, maar ook dat gaat erg snel. Is volgens mij geen WP8 versie? Daar zal nog wel wat snelheid te halen zijn denk ik zo.
De Facebookversie op mijn WP7 is 2.7.0.0 en op WP8 4.0.0.0 dus ik gok van wel

Ben wel benieuwd hoe lang je nu met je batterij doet, nu je WA aan hebt staan, gok dat die door die WA wifi-hack wel snel in zal kakken.
Morgen zal ik je hierover meer kunnen vertellen!
Ik denk ook dat je de nieuwe groepen functie uit de peoplehub nog niet zult gebruiken? Lijkt me ook wel handiger dan whatsapp bv.
Je bedoelt denk ik de "rooms" functie. Hier heb ik nog niet mee kunnen spelen want ik ken nog niemand met WP8.
Hoe bevalt de rode kleur en behuizing? Gevoelig voor vingers of dat toch niet? Had zelf het idee dat ie daarmee wel wat girly werd omdat het nogal een felle kleur rood is, maar ziet er zo niet zo overdreven uit aan de voorkant. En is ie nou erg glibberig door de glimmende afwerking?
De rode kleur bevalt heel erg goed. Ik wilde eigenlijk voor de gele gaan, maar heb toch gekozen voor de rode. Ik redeneerde in eerste instantie dat ik zeker geen matte wilde; hoewel ik mat mooier vind hoor ik veel verhalen dat het matte slijt en daarmee lelijk wordt. De gele kleur vind ik er heel erg uit knallen, terwijl rood misschien iets rustiger is. Kwestie van voorkeur, maar ik denk dat ik op rood iets minder snel uitgekeken raak (plus het feit dat de meeste themakleuren beter bij rood staan dan geel IMO).
En ja, er blijven veel fingerprints op staan, maar voor mij is dat een eigenschap die erbij hoort: Het is immers ook al jaren gemeengoed op de voorkant van onze touchscreen telefoons

Het rode is absoluut niet girly, ik zou het eerder een mannelijke kleur vinden. Hij is naar mijn mening totaal niet glibberig. Ik zie dat jij ook een Omnia 7 hebt, en ik kan je geruststellen dat de Samsung vele malen gladder is.
Dat datasense het ook zonder providerondersteuning helemaal niet doet vind ik wel jammer. Nu heb je nog de kans dat je provider die ondersteuning niet gaat geven. Is daar in Nederland eigenlijk nog wel wat over bekend?
Zonde he? Ik had eigenlijk verwacht dat alleen de compressie aan de provider zijde het niet zou doen, maar schijnbaar is heel de datasense feature niet beschikbaar. Ik ben in ieder geval nog geen berichten tegengekomen over de NL providers.
Die home-knop is zeker weer zo'n zelfde knop als back/search. Ofwel: minder prettig in gebruik dan een echte toets? Vind dat bij mijn Omnia namelijk een stuk prettiger werken. Ook zie ik je wat lastig naar de standby knop rijken?
Hoewel een pushbutton inderdaad zo wel z'n charme heeft, is het optisch leuker om naar 3 touchbuttons te kijken. Het scherm activeren met de home button kan dus niet, alleen de powerbutton is daarvoor te gebruiken. Even wennen, maar eigenlijk wel zo logisch ook. Het lastige reiken komt doordat ik met mijn ene hand aan het filmen ben en de andere hand aan het bedienen. De powerbutton zit in het midden van het toestel dus dat is wel
iets minder fijn dan bij de Omnia 7. Maar goed, daar ga ik echt niet wakker van liggen

Is Bing trouwens nog steeds zo nutteloos als zoek-knop of zit daar inmiddels al wat meer achter? Bij mij staat ie nu bv op Engels op nog wat meer functies te krijgen, maar de resultaten zijn gewoon knap waardeloos
Bing is inderdaad nog net zo nutteloos als bij WP7. Als je de zoektaal op NL zet, dan heb je alleen Vision en Voice. Als je de taalinstelling van het zoeken wijzigt naar US, dan komt local scout als mogelijkheid maar die toont geen resultaten. Wat wel nieuw is, is dat je naar links en naar rechts kunt swipen om het laatste nieuws, aanbiedingen (coupons) en films in de bios te zien. Maar dat is dan wel voor de US.
En schiet eens wat leuke plaatjes

.
Morgen