[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Belichtingsproblemen blijf je zien, ook al verklein je de foto. De verwachtingen zijn misschien hoog, maar is dat niet logisch na alle hype die Nokia gecreëerd heeft?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

hier zijn ze toch ook niet echt helemaal tevreden over de camera in de 920::
http://www.dialaphone.co....ia-920-vs-apple-iphone-5/
http://www.expertreviews....1295656/nokia-lumia-920/2

Al ken ik beide websites niet en weet dus niet hoe betrouwbaar ze zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:35:
Belichtingsproblemen blijf je zien, ook al verklein je de foto. De verwachtingen zijn misschien hoog, maar is dat niet logisch na alle hype die Nokia gecreëerd heeft?
Inderdaad Nokia heeft een hype gecreëerd, maar niet vergeten dit is en blijft een telefoon met een camera en hij doet het best goed voor een telefoon. De Nokia 808 Pureview is wel wat beter in de meeste situaties maar een vriend van mij gebruikt hem enkel als camera en dat toestel is meer een camera met telefoonfunctie..

Ik verwacht zelf meestal gewoon bruikbare foto's van een mobiel, de ene is beter dan de andere, maar als ik absolute kwaliteit eis ga ik wel kijken naar een DSLR. Ik ben ervan overtuigd dat de 920 beter presteert dan mijn huidige S3 in de meeste situaties en dat is voor mij al een vooruitgang.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Is shallow DOF trouwens mogelijk met de 920?

Iphone 5
https://fbcdn-sphotos-e-a...73805675_1961493968_n.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door C4D op 01-11-2012 11:05 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Volgens mij is dat alleen echt mogelijk met een tilt shift camera..
mss komt er software voor WP8 waar een soort blur filter inzit die dit effect kan nabootsen..
en anders heb je nog steeds www.tiltshiftmaker.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shallow dof heeft met fysieke eigenschappen van de camera te maken (diafragma, sensorgrootte en lengte), en de scene die je trekt.
Een tilt-shift cam is zeker geen vereiste. Uit gewone, lichtsterke lenzen met een dslr haal je bv al makkelijk portretjes met een heel dunne dof.
Met een gsm-camera lukt dat hooguit bij een echte close-up. Dat getoond voorbeeld iswsl gewoon wat softwarematig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 17:50
Als je meer de tomtom ervaring wil, kun je beter Navigon aanschaffen, maar Nokia Drive ziet er niet verkeerd uit nee.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:18:
Dat getoond voorbeeld iswsl gewoon wat softwarematig gedaan.
Ik geloof van niet. In het onderstaande voorbeeld is er enkel een app gebruikt om meer controle te hebben over de focus, verder niets.
YouTube: iPhone 4S Shallow Depth Of Field

[ Voor 16% gewijzigd door C4D op 01-11-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:22:
[...]
Ik geloof van niet. In het onderstaande voorbeeld is er enkel een app gebruikt om meer controle te hebben over de focus, verder niets.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:18:
Met een gsm-camera lukt dat hooguit bij een echte close-up.
Wat is dat filmpje? ;)
En echt dun vind ik dat persoonlijk ook nog niet echt.

Iets onscherp zal je altijd wel hebben, en zowel de foto als het filmpje tonen een onderwerp dat zeer dichtbij is wat ook een dunnere dof zal veroorzaken. Maar het berust nog altijd op fysieke eigenschappen die al honderden jaren ongewijzigd zijn gebleven (en met wiskundige formules om het uit te rekenen als je je daarin wil verdiepen :+ ).
Echt dunne DOF vergelijkbaar met pakweg een slr en lichtsterke lens zal je met de huidige technologie in een telefoon niet snel krijgen zonder software inmenging.

Meteen ook even een opname van luide geluiden waar iemand naar vroeg. In de bassen schiet het duidelijk wat tekort. Heb dit eigenlijk zelf nooit met een andere telefoon uitgetest, kan dus geen vergelijk maken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VIU7v8TonIQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al met de equalizer kunnen spelen en kunnen merken of die een verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi man, niemand vraagt naar de ervaringen met WP8, maar het gaat al wel twee pagina's over een fotootje ;) het gaat om een telefoon, niet om een camera.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:12
Nou ja, voor velen zal die camera wel de doorslag geven of je een lumia 920 koopt of toch een andere WP8 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zeara schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:32:
Nou ja, voor velen zal die camera wel de doorslag geven of je een lumia 920 koopt of toch een andere WP8 telefoon.
Als de camera inderdaad niet zo goed is als beloofd, is de enige reden dat ik een Lumia 920 zou kopen het betere scherm. Anders ga ik voor de 820, mits het scherm daarvan acceptabel is. De resolutie van de Lumia 820 lijkt me namelijk erg laag. Ik houd me aanbevolen voor reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:22:
[...]

Dat is geen shallow DoF, of in ieder geval niets bijzonders. En dat is gewoon een close-up.

Dit kan nooit met een telefoon (natuurkunde, geen Apple elfenstof):
Afbeeldingslocatie: http://static.photo.net/attachments/bboard/00V/00VlwE-220641784.jpg
(Afstand objectief tot subject zal hier zeker een 5 meter zijn, aangezien het volgens mij een 105mm is.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:24:
Mooi man, niemand vraagt naar de ervaringen met WP8, maar het gaat al wel twee pagina's over een fotootje ;) het gaat om een telefoon, niet om een camera.
Ja, ik denk dat de WP8 ervaringen meer in het WP8 topic horen :)
En ja als de camera niet goed is blijf ik wss gewoon bij mijn Lumia 800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
Voor mij is een reden om juist wel Nokia te nemen de apps die ze exclusief leveren. Als daar geen verschil in zat zou ik zo een andere (Samsung, HTC) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:33:
Heb je ook al met de equalizer kunnen spelen en kunnen merken of die een verschil maakt?
Volmondig: JA!
Wereld van verschil met een wat deftige hoofdtelefoon of stereoset. Werkt wel enkel met apparaatjes op de hoofdtelefoonaansluiting, niet met de ingebouwde speaker (maar goed, wie luistert daarmee nu naar muziek buiten wat hangjongeren op de bus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:21
VFRRijder schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:13:
Voor mij is een reden om juist wel Nokia te nemen de apps die ze exclusief leveren. Als daar geen verschil in zat zou ik zo een andere (Samsung, HTC) nemen.
Nokia Drive is in elk geval niet echt exclusief;

Fabrikanten moeten zelf beslissen of ze Nokia Drive willen installeren op Windows Phone 8

Nokia brengt navigatie voor Windows Phone 8 'binnenkort' uit

[ Voor 13% gewijzigd door jra2k op 01-11-2012 15:31 . Reden: link toegevoegd ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Iemand bekend met een Franse winkel die levert in Nederland? Even kijken of een lumia te bestellen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinus schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:52:
Iemand bekend met een Franse winkel die levert in Nederland? Even kijken of een lumia te bestellen is
Daarvoor zul je naar het prijzen en levertijden topic moeten gaan.
Er zijn duitse winkels die in nederland zullen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
weet iemand of de rode 920 glimt of is ie mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmen1 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:48:
weet iemand of de rode 920 glimt of is ie mat?
hij glimt,

Glimmend:
Rood
Geel
Wit

Mat:
Zwart
Grijs
Cyan

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 20:04 . Reden: wit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
wit is ook glimmend

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wie geinteresseerd is om een shootout tussen de Lumia 920/900, Pureview 808, One X te lezen hit the link

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben jullie het al in de gaten, maar deze australiër heeft uitgebreide reviews over de 920.
YouTube: Anon Nymous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-10 14:52
bij die kat gaat het toch wel echt mis. Voor de rest nette foto's zeker in het donker.
Het blijft inderdaad telefoon camera en geen compact/dslr. Jammer dat ze iphone5 niet mee hebben genomen in die review.

[ Voor 68% gewijzigd door Cyrus The Virus op 01-11-2012 21:25 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie meer info over de Nokia Lumia 920 wilt hebben:

YouTube: Nokia Lumia 920 Unboxing, Comparison & Walk Through
YouTube: Mobile Geeks - Mobile Computing Videos

Er komen meerdere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nokia 920 foto's vergeleken met die van de s3 de l920 brengt het er daar toch beter van af dus zo slecht zijn ze ook weer niet.

http://www.slashgear.com/...ng-galaxy-s-iii-01255193/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn vinger er niet op plaatsen. Is het de NR die niet helemaal lekker is? Ding mist vaak een hoop scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Check die foto's dan. Echt veel beter dan wat hier in deze thread wordt getoond. Compleet andere camera lijkt het wel...

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Zeara schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:32:
Ik ben ervan overtuigd dat er iets met die camera is van de tweakert. Na het lezen van de review al helemaal. Kijk nou naar reviews (bijvoorbeeld die op theverge.com) en je ziet dat de foto's super scherp zijn, zonder waas. Natuurlijke kleuren vind ik ook heel wat waard. Al die overbelichte foto's van tegenwoordig ..

Afijn, check even theverge.com voor de uitgebreide review en vergelijk de foto's even met wat hier gepost is. Niet te vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door FoggyFreek op 01-11-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat de ene reviewer het gewicht hoog vindt en de andere juist zegt dat dit de "boys from the men" scheidt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:56:
Grappig dat de ene reviewer het gewicht hoog vindt en de andere juist zegt dat dit de "boys from the men" scheidt. :)
Had precies dezelfde gedachte. Vind het een beetje bs om eerlijk te zijn.
Hij vergelijkt het gewicht (in de Verge review) dan weer met een i5. Terwijl die nu voor het eerst een stukje lichter is als alle voorgaande iPhone modellen. En het gewicht van 4s en lager was nooit echt te sprake bij hun.

Ach ja. Redelijk review verder iig. De foto's op TheVerge zien er iig toch wel een stuk beter uit maar ik heb het gevoel dat elke foto net iets te veel Noise Reduction krijgt.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 20:42
Ik hoop niet dat het verschil in kwaliteit het resultaat is van andere componenten die zijn gebruikt bij verschillende batch'es. Soms worden in Amerika andere onderdelen gebruikt dan, toestellen die als "internationaal" worden gebrand. De foto's van the verge zijn duidelijk van betere kwaliteit dan die van Jo3r1989.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
sysmatic schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:00:
[...]

Had precies dezelfde gedachte. Vind het een beetje bs om eerlijk te zijn.
Hij vergelijkt het gewicht (in de Verge review) dan weer met een i5. Terwijl die nu voor het eerst een stukje lichter is als alle voorgaande iPhone modellen. En het gewicht van 4s en lager was nooit echt te sprake bij hun.
Ik vind het ook allemaal onzin. Ik heb nog eens gekeken hoe zwaar mijn Desire HD is, 164 gram. En hij voelt prima aan, en totaal niet zwaar. Dus ik denk dat ik die 40/50 gram extra niet direct zal merken :)

Tuurlijk als je het vergelijkt met de S1 destijds was het een wereld van verschil. Maar voor mij maakt gewicht wel uit, ik heb liever een telefoon die zwaar en degelijk aanvoelt, dan licht en plastic. Zeker voor een telefoon van 500+ euro. Maar dat is mijn mening, net zoals die van de reviewer. Al ben ik er eerder bang voor dat mensen het gaan overnemen, zonder het toestel in handen hebben gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeara op 02-11-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Zeara schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:46:
[...]
.... Dus ik denk dat ik die 40/50 gram extra niet direct zal merken :) ....
40 tot 50 gram extra? Het is maar 20 extra ;) L920 weegt 185 gram. Blijf het wel veel vinden, maar ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Beanie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:51:
[...]

40 tot 50 gram extra? Het is maar 20 extra ;) L920 weegt 185 gram. Blijf het wel veel vinden, maar ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt.
kleine misberekening. Tijd om naar bed te gaan dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van theverge zijn ook wel stevig verkleind, factor waar toch ook wel rekening mee gehouden moet worden.

Anyway, nog wat aan het prutsen geweest met de cam.
Eerste reeks foto's was grotendeels met een vorm van tegenlicht (al dan niet via een reflectie zoals bij het tobo) dat wat in de lens inscheen. Hier lijkt ie zeer slecht mee om te kunnen, met teleurstellende resultaten als gevolg.
Nachtfoto's vond ik zeker niet slecht voor een telefoon.
Nu nog eens wat aan het proberen geweest met een lamp achter en/of rechts van de cam:

https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_003.jpg
https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_019.jpg
Langs rechts (waar het licht zit) opnieuw duidelijk contrastverlies, linkerhelft van de foto's vind ik nog wel meevallen.

https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_012.jpg
https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_015.jpg
https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_007.jpg
https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_009.jpg
Op de lelijke effecten van NR/verscherping na neemt hij al bij al toch nog wel wat detail op (touw, kleine opschriften batterij, testcharts). Op de kleurenchart zijn wel wat gebreken zichtbaar, kleurtjes op de bierflesjes vind ik meevallen. Overal nog wel wat flets. Een kleine extra schop onder het contrast en verzadiging zou geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:47:
Anyway, nog wat aan het prutsen geweest met de cam.
Slecht zijn ze niet iig hoor. Maar ze zijn gewoon vrijwel niet beter dan de andere telefoons (zoals iPhone 5 of One X, S3 etc).
Op de low-light shots na dan. Want daar is de 920 wel velen malen duidelijker.
Achja, Nokia heeft het redelijk goed ge-hyped :-)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Toch wel apart dat die automatische witbalans zo slecht kan zijn. Ook in te Verge review genoemd dat drie foto's drie verschillende 'kleuren' oplevert. Zo ook te zien in de video in deze thread met de hond erop. De witte achtergrond (koelkast??) werd dan weer wat rood dan weer wat witter enz.

Die witbalans instellingen lijkt me softwarematig nog wel aan te passen, net als de noisereduction. Maar of dat gebeurt....

Anyway voor mij was een big selling point wel de camera. Maar aangezien deze zich nu niet echt onderscheid van de rest (behalve als het wat donker is).... Nog maar even een nachtje over slapen ;) Het word de Lumia 920 of de One X+. Nu nog kiezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

FutureCow

(C) FutureCow

Even een korte vraag: wat voor sim-kaart gaat er in de telefoon. Een normale of een mini/nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

FutureCow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:30:
Even een korte vraag: wat voor sim-kaart gaat er in de telefoon. Een normale of een mini/nano?
micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:47:[...]
https://dl.dropbox.com/u/3039191/920/WP_20121102_009.jpg
[...] Op de kleurenchart zijn wel wat gebreken zichtbaar, kleurtjes op de bierflesjes vind ik meevallen. Overal nog wel wat flets. Een kleine extra schop onder het contrast en verzadiging zou geen kwaad kunnen.
hmm.. Op mijn Elitebook 8560w (die een best wel redelijk scherm heeft, maar niet de Dreamcolor jammer genoeg) ziet die kleurenchart er nog best goed uit qua kleuren. Het lijkt alleen wel alsof de camera niet goed heeft gefocust op de chart. Alles lijkt wat wazig.
Op mijn cheapass scherm wat niet onder doet van de gemiddelde huis tuin en keuken televisie of computerscherm in bagger zijn ziet alles er overigens dan weer goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:02:
Misschien hebben jullie het al in de gaten, maar deze australiër heeft uitgebreide reviews over de 920.
YouTube: Anon Nymous
Thanks!, deze heeft inderdaad erg goede videos!. Ga ze vanavond is kijken!

Betreft het gewicht is op elke pagina anders. Maar wil hem zelf eigenlijk wel eerst even in mijn handen hebben voordat ik mijn abbo verleng. Ze praatte toch over: It's heavy, like really heavy
http://www.allaboutphones...-onverdeeld-positief.html
http://www.pocket-lint.co...-920-windows-phone-review

"This is a phone that is so heavy you won't want to use it with just one hand. It's uncomfortable to hold for any length of time and in a world where phones are getting lighter and lighter, we're amazed Nokia believes it can get away with it."

[ Voor 48% gewijzigd door MarcHealthy op 02-11-2012 11:10 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinus schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 06:50:
Toch wel apart dat die automatische witbalans zo slecht kan zijn. Ook in te Verge review genoemd dat drie foto's drie verschillende 'kleuren' oplevert. Zo ook te zien in de video in deze thread met de hond erop. De witte achtergrond (koelkast??) werd dan weer wat rood dan weer wat witter enz.

Die witbalans instellingen lijkt me softwarematig nog wel aan te passen, net als de noisereduction. Maar of dat gebeurt....

Anyway voor mij was een big selling point wel de camera. Maar aangezien deze zich nu niet echt onderscheid van de rest (behalve als het wat donker is).... Nog maar even een nachtje over slapen ;) Het word de Lumia 920 of de One X+. Nu nog kiezen :p
Automatische witbalans is inderdaad ronduit slecht. Gelukkig wel manueel in te stellen bij zowel foto's als video. De WB en scene manueel instellen maakt echt een enorm verschil tegenover automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar een teardown van dit toestel. Hoeveel zou dat wireless chargen bijdragen aan het hoge gewicht van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Laatst online: 11-10 14:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Laatst online: 11-10 14:51
brilsmurfffje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:13:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar een teardown van dit toestel. Hoeveel zou dat wireless chargen bijdragen aan het hoge gewicht van de telefoon?
Denk niet dat die wireless charging zoveel bijdraagt aan het gewicht.. Het is immers niet veel meer dan een dunne koperspoel die bij de 820 zelfs in een backcover past.

Ik begin nu zelf wel te twijfelen over de grootte. Een zwaardere telefoon vind ik geen probleem, maar als hij niet comfortabel in een broekzak past zou dat voor mij wel een dealbreaker zijn, aangezien ik doorgaans niet met een handtas rondloop waar ik hem in kan stoppen.

@ Jo3r1989 Hoe ervaar jij dit nu je de telefoon in gebruik hebt ?

[ Voor 28% gewijzigd door DaneV op 02-11-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe meer ik de reviews lees, hoe meer ik het gevoel krijg van "ik wacht nog wel even". Mijn Lumia 800 mag binnenkort eens op visite bij Nokia Care voor een kleinigheidje met BT, maar verder is er weinig op aan te merken. Ik vind die Lumia 920 toch wel serieus dik er uit zien ten opzichte van de 900. Ik kan mij niet herinneren dat de 900 veel dunner was dan de 800, dus dat zou de 920 gewoon lomp dik maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Hoe zat het nou met de accu duur? Bij de HTC 8X viel het nogal tegen. Is dat bij deze Nokia ook zo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
') aardig wat complimenten erin en dan maar 3 sterren omdat ie wat groter en zwaarder is dan de rest.

Sorry hoor, maar ik blijf dat echt overdreven vinden in de reviews. Het is misschien wel wat meer dan de concurrentie, maar vergeet iedereen dat we tegenwoordig al op 4,5" zitten en er een shitload aan hardware in zit? Het is geen 3310 meer nee, maar het is ook geen baksteen. Je zult eraan moeten wennen misschien, maar het is niet alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat zoals ze je soms willen doen geloven.

Een heleboel reviews geven de telefoon alleen daarom al een ster minder dan de rest en dat is gewoon niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

PaT schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:34:
Hoe meer ik de reviews lees, hoe meer ik het gevoel krijg van "ik wacht nog wel even". Mijn Lumia 800 mag binnenkort eens op visite bij Nokia Care voor een kleinigheidje met BT, maar verder is er weinig op aan te merken. Ik vind die Lumia 920 toch wel serieus dik er uit zien ten opzichte van de 900. Ik kan mij niet herinneren dat de 900 veel dunner was dan de 800, dus dat zou de 920 gewoon lomp dik maken.
Hij is juist dunner (10.7mm) dan de 800 (12.1mm) en 900 (11.5)mm. Hij is voornamelijk zo zwaar door de omvang (schermgrootte), de coil voor wireless charging en uiteraard de drijvende lens (OIS).

Niet zozeer door z'n dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:49:
Hoe zat het nou met de accu duur? Bij de HTC 8X viel het nogal tegen. Is dat bij deze Nokia ook zo?
Heb hem gisterenochtend rond 10u van de lader losgehaald. Momenteel nog zo'n 30% resterend.
Activiteiten (ongeveer):

-30 minuutjes met gps rondgereden
-20 minuutjes gebeld
-45 min spelletjes gespeeld
-1u wat facebooken/surfen/appstore verkennen
-1u met camera gespeeld
-20 min met Nokia City Lens hier in de buurt rondgelopen
-1u muziek gestreamd
En reken dan nog wat bij voor het typische gespeel in menu's van een nieuwe gsm :)

Dat is in ieder geval al een pak beter dan m'n vorige telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
FoggyFreek schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:38:
[...]

Hij is juist dunner (10.7mm) dan de 800 (12.1mm) en 900 (11.5)mm. Hij is voornamelijk zo zwaar door de omvang (schermgrootte), de coil voor wireless charging en uiteraard de drijvende lens (OIS).

Niet zozeer door z'n dikte.
En de 2000mAh accu. En zo boven mij te lezen is dat wel handig.

Hij is iets zwaarder dan mijn huidige HD7 en daar kan ik wel mee leven als hij groter is. Zeiken over de grote en dan vervolgens zeggen dat hij vrijwel even groot is als een Galaxy III vind ik ook wat vaag trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Niet slecht die accu.

Dat gezeik over grootte en gewicht vind ik ook overdreven. Qua grootte kun je eigenlijk alleen kritiek hebben op de dikte, maar dat is waarschijnlijk door de draadloos-laad-spoel. Qua gewicht moet iedereen zelf even voelen, maar dat je de telefoon niet met 1 hand kan bedienen (pocket-lint.com) is echt te overdreven lijkt me. Ik beslis denk ik pas als ik de telefoon een keer heb kunnen vasthouden, maar de 920 is nog steeds te beste WP8 telefoon die aangekondigd is. Echter ik heb nog geen reviews gezien van de Samsung Ativ S. Als de camera daarvan een beetje kwaliteit biedt is het nog steeds een optie. Wel is die telefoon nog groter dan de 920, maar niet zo zwaar en dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is met 1 hand bedienen mogelijk (en ik heb zeker geen enorm grote handen), al is het een beetje uitrekken voor linksboven en -onder te geraken. Twee handen is uiteraard wel wat comfortabeler.
Wat ik wel opmerk is dat ik mijn vorige telefoon echt vastnam (vingers dus wat rond de linkerrand plooien), en ik de L920 meer op mijn vingers laat rusten om wat meer duimlengte te winnen. Moeilijk uit te leggen zo, maar het lijkt gewoon een automatische reflex om wat met het groter toestel om te kunnen gaan :+
DaneV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:17:
[...]

@ Jo3r1989 Hoe ervaar jij dit nu je de telefoon in gebruik hebt ?
Sorry, had deze vraag gemist.
Eigenlijk vind ik het allemaal wel goed meevallen. Als je ziet welk formaat een gemiddelde portefeuille heeft en iedereen daar ook gewoon mee in z'n broekzak loopt, zie ik geen reden waarom dit bij de telefoon plots wel een pijnpunt zou zijn. Past perfect (al loop ik nu wel nooit met skinny jeans rond ofzo, misschien liggen de zaken daar anders), en hij heeft een gladde finish waardoor hij eigenlijk steeds zeer vlotjes in een broekzak glijdt :p

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Zo heb ik mijn HD 7 ook vast, en met twee handen vast houden hangt van mij heel erg af van de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Zo houd ik mijn iphone 4s ook vast, hij ligt zegmaar in mijn rechterhand op de vingers zodat ik veel duimlengte heb. En meestal ondersteun ik hem met mijn linkerhand met 3 vingers. Dus ik ben eigenlijk al geen 1 hand-mobiel-persoon ;-)

Maar ik ga nog steeds voor de nokia 920, al wil ik hem wel 1 keer in mijn handen hebben voordat ik hem bestel. Vind de extra's zoals nokia music als muziek liefhebber ook een plus.Ook schijnt er leuk geluid uit de boxjes onderkant te komen. Ook ben ik nu 32gb gewend op mijn iphone en de htc 8x is met 16gb niet uitbreidbaar.

Zit alleen nog te twijfelen tussen de matte zwarte of de flitsende rode ;-). Twijfel vs Twijfel :-). Heb nu ook een zwarte iphone.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcHealthy op 02-11-2012 15:24 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat vasthouden met een hand is bij al die grote toestellen een probleem.
Ik had altijd een iPhone 3,5" scherm welke ik met 1 hand bediende, nu heb ik een HTC One X 4,7" en die is dus niet lekker met 1 hand te bedienen, na een paar dagen went dit echt wel, waarschijnlijk is dit voor een reviewer te lang omdat ze dan al weer een andere aan het testen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 02-11-2012 15:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Dat met 1 hand niet kunnen bedienen van pocket-lint.com had meer te maken met het gewicht. Als in, dat ding is zo zwaar dat je 2 handen nodig hebt om te dragen. Dat is natuurlijk BS.
This is a phone that is so heavy you won't want to use it with just one hand. It's uncomfortable to hold for any length of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Een Nintendo 3DS en een Sony PS-Vita zijn allebij een stuk zwaarder, dus het is inderdaad nogal zeikerig commentaar.

Dat de concurentie lichter is, dat is een feit maar om het nu direct af te kraken.

Voor mijn HD7 had ik een HTC Tytn II, van 190 gram. Die vond ik destijds niet echt super zwaar (wel dik), en die gebruikte ik ook met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE verge is toch wel positief over het toestel, ze noemen het "a Tank" door zijn gewicht en dikte maar verder zijn ze erg positief, scherm goed, camera uitstekend en mooi design.

Leuk filmpje, hadden we even nodig tussen al die andere reviews ;)

YouTube: Nokia Lumia 920 hands-on review

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 02-11-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 17:37
The Phonehous in Nunspeet kan ze voor je bestellen: http://www.twitter.com/TPHNunspeet/status/264473289299218432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nieuwe review, dit maal van Engadget:
http://www.engadget.com/2012/11/02/nokia-lumia-920-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb er op gereageerd, is al meer bekend? Gaat hem om import of pre-order voor debet Nederlandse model.

Edit: oei erg prijzig, €749,- wit en zwart.
Heb hem nu besteld in Duitsland voor 616 onder rembours (Zie levertijden topic)

Edit2: mogelijk in het grijs, daar heb ik eventueel wel €100,- voor over. Wordt vervolgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 02-11-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit de eerste redelijk review.
http://www.engadget.com/2012/11/02/nokia-lumia-920-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En hier zitten ze weer te zeuren over het gebrek aan apps. ZO erg is het nu toch ook weer niet met de Windows Phone Store :?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat blijven we altijd houden wen er maar aan kunnen wij terug zeuren over gebrek aan design inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Ze blijven zeuren over gewicht en aantal apps.

iPhone 4S + (noodzakelijke) beschermhoesje is 168g en de 920 = 185g. Zo extreem verschil zit er niet in.

120.000 apps is blijkbaar onvoldoende, maar toen iOS en Android maar 100.000 apps hadden werd het gezien als geweldig!

Daarnaast zeuren ze dat de 920 te groot is! Maar een SIII, Note of Note II vinden ze niet te groot!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 22:13

rda

Enigszins geruststellend dat de foto's die zij eerder in Finland maakten beter waren dan nu. Mogelijk is de kwaliteit dan nog te verbeteren met software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 18:12
In deze cameratest gaat ie hard onderuit: http://www.digitalversus.com/forum/threads/22237-Nokia-Lumia-920-Camera-Test-PureView-to-the-Rescue
Ik begin me af te vragen of er niet wat ontwerpfouten in het spel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Wellicht een domme vraag:

Kan een van de Nokia 920 bezitters ook vertellen hoe het bellen gaat met de 920?
Ontvangst, verstaanbaarheid, caller id - email - sms announce in (BT) headset?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:10:
Wellicht een domme vraag:

Kan een van de Nokia 920 bezitters ook vertellen hoe het bellen gaat met de 920?
Ontvangst, verstaanbaarheid, caller id - email - sms announce in (BT) headset?
Je zou bijna vergeten dat ie dat ook nog kan :+

Als ik ermee bel versta ik alles zeer duidelijk, geluidskwaliteit is dan zeer degelijk. Heb eigenlijk nog niet gevraagd hoe de andere kant van de lijn mij verstaat, maar in ieder geval nog geen klachten van gehad.

Met ontvangst nog geen problemen gehad, zelfs niet op mijn werk waar om een of andere reden bij veel gsm's de ontvangst een flinke duik neemt. Zou eigenlijk eens moeten testen op de trein, daar is een plek op mijn vast traject waar sommige van mijn vorige telefoons steevast een tijd geen ontvangst hadden, maar moet de eerstkomende week dat traject niet doen.

Heb geen headset, daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lisadr Dat over de apps gaat vooral over de beschikbaarheid van nieuwe apps, niet zozeer het aantal natuurlijk. Ze zeiken over het kwantitatieve verschil, maar de hoeveelheid geeft meer aan hoeveel interesse er is voor zo'n ecosysteem om een app te ontwikkelen. Alle nieuwe leuke hippe apps worden nu eerst voor iPhone en Android gemaakt, en vinden daarna pas hun weg naar WP. Schrijnend voorbeeld is bijvoorbeeld Drawsome, nu beschikbaar voor WP, maar niemand speelt het meer. Als dat zo blijft kun je met WP nog wel 700.000 apps krijgen, maar als iOS/Android voor blijven lopen krijg je altijd dat probleem. Het gaat om die relatieve voorsprong.

De camera moet denk ik nog getweakt worden. Sowieso twijfel ik of Nokia de 920 gehaast op de markt brengt (zo snel mogelijk alles wat van de eerste productielijnen afkomt aan Frankrijk leveren bijvoorbeeld, en niet één grote launch) óf dat het gaat om een voorzichtige 'voelen hoe warm het water is' met koudwatervrees (kijken of er wel vraag naar is en dan pas grote productie aanzetten). Het eerste lijkt dichter bij de waarheid omdat HTC wel met WP8 all in gaat, Nokia zou dat zeker moeten kunnen. Dan zou het ook logisch zijn dat met krappe productie en tóch willen leveren dat de eerste batch nog niet helemaal goed geoptimaliseerd is. Ik hoop het, ik had verwacht dat de 920 toch wel mijn N8 had kunnen overtreffen en dat lijkt er nu niet op. De kritiek is ook vooral softwarematig: verkeerd scherpstellen, witbalans, overmatig scherp maken/overmatig zacht maken. Aan de hyperdeluxe sensor en Carl Zeiss lens kan het niet liggen. Damian Dinning is vast nog druk bezig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Als de supersensative touch aan staat, is de registratie dan ook nauwkeuriger dan met de hand?
Als in notitie schrijven met tekeningetje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 18:12
Voor de echte fans, er is ook een Minecraft versie van de 920: YouTube: Minecraft - Nokia Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:02:
[...]

Heb hem gisterenochtend rond 10u van de lader losgehaald. Momenteel nog zo'n 30% resterend.
Activiteiten (ongeveer):

-30 minuutjes met gps rondgereden
-20 minuutjes gebeld
-45 min spelletjes gespeeld
-1u wat facebooken/surfen/appstore verkennen
-1u met camera gespeeld
-20 min met Nokia City Lens hier in de buurt rondgelopen
-1u muziek gestreamd
En reken dan nog wat bij voor het typische gespeel in menu's van een nieuwe gsm :)

Dat is in ieder geval al een pak beter dan m'n vorige telefoon :)
Maar je gebruikt geen whatsapp zo lijkt het? Dat was in WP7.5 waarschijnlijk de gene welke de accuduur van 2/3 dagen naar 1 dag trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Rolfski schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:01:
Voor de echte fans, er is ook een Minecraft versie van de 920: YouTube: Minecraft - Nokia Lumia 920
Haha, heel vet

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
jah, awesome
wel veel werk om te maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:42:
[...]

Je zou bijna vergeten dat ie dat ook nog kan :+

Als ik ermee bel versta ik alles zeer duidelijk, geluidskwaliteit is dan zeer degelijk. Heb eigenlijk nog niet gevraagd hoe de andere kant van de lijn mij verstaat, maar in ieder geval nog geen klachten van gehad.

Met ontvangst nog geen problemen gehad, zelfs niet op mijn werk waar om een of andere reden bij veel gsm's de ontvangst een flinke duik neemt. Zou eigenlijk eens moeten testen op de trein, daar is een plek op mijn vast traject waar sommige van mijn vorige telefoons steevast een tijd geen ontvangst hadden, maar moet de eerstkomende week dat traject niet doen.

Heb geen headset, daar kan ik je niet mee helpen.
Jo3r1989 bedankt voor je reactie!

Best wel GEK dat jan en alleman zich mega druk maakt over de camera en de afmetingen van deze smartPHONE maar bellen met deze smartPHONE daar hoor ik niemand over ..... |:(

Hebben we nog 1 Nokia 920 bezitter hier op Tweakers met (BT) headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er nog mensen die echt veel bellen met hun Smartphone dan? Maakt me persoonlijk echt niet uit hoe hij belt, een gsm is voor mij al jaren geen telefoon meer, op de zaak bel ik nog maar verder zou ik makkelijk zonder kunnen, alles gaat via email/text/whatsapp/Facebook enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Donstil schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:12:
Zijn er nog mensen die echt veel bellen met hun Smartphone dan? Maakt me persoonlijk echt niet uit hoe hij belt, een gsm is voor mij al jaren geen telefoon meer, op de zaak bel ik nog maar verder zou ik makkelijk zonder kunnen, alles gaat via email/text/whatsapp/Facebook enz.
"Een gsm is voor mij al jaren geen telefoon meer".... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Speedster schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:05:
[...]Best wel GEK dat jan en alleman zich mega druk maakt over de camera en de afmetingen van deze smartPHONE maar bellen met deze smartPHONE daar hoor ik niemand over ..... |:( [...]
Mja, er staat Nokia op. Zelf nog noooooit problemen gehad met Nokia en telefoneren. Ook niet met WP7 en Maemo. Zie dan ook niet waarom dat nu anders zou moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Speedster schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:05:
[...]

Jo3r1989 bedankt voor je reactie!

Best wel GEK dat jan en alleman zich mega druk maakt over de camera en de afmetingen van deze smartPHONE maar bellen met deze smartPHONE daar hoor ik niemand over ..... |:(

Hebben we nog 1 Nokia 920 bezitter hier op Tweakers met (BT) headset?
De 920 kost 650 euro en is dus redelijk duur t.o.v. veel android toestellen met betere specs.
Enkel en alleen de camera had mij over de streep kunnen trekken. De camera voldoet niet aan mijn verwachtigen, dus wacht ik op de Nexus 4. 300 euro minder, betere CPU en GPU, vrijwel dezelfde camera prestaties (daglicht).

Bellen gaat goed tot uitstekend met de meeste moderne toestellen, niet echt iets waar ik mij druk om maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Speedster schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:40:
[...]

"Een gsm is voor mij al jaren geen telefoon meer".... 8)7
Ja dat is een beetje een vreemde maar het is wel waar, om me heen zie ik niet anders trouwens.
Als ik 30minuten bel per maand met mijn Smartphone is het heel veel.
C4D schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:32:
[...]

De 920 kost 650 euro en is dus redelijk duur t.o.v. veel android toestellen met betere specs.
Enkel en alleen de camera had mij over de streep kunnen trekken. De camera voldoet niet aan mijn verwachtigen, dus wacht ik op de Nexus 4. 300 euro minder, betere CPU en GPU, vrijwel dezelfde camera prestaties (daglicht)

Bellen gaat goed tot uitstekend met de meeste moderne toestellen, niet echt iets waar ik mij druk om maak.
Alleen op Android zijn specs echt belangrijk, tweakers zouden toch beter moeten weten dan puur naar specs te kijken. Lekker belangrijk dat de CPU en gpu beter zijn, de ervaring is dat absoluut niet en daar gaat het toch om?

Edit: Ik heb nu een Android gsm met Haleluja specs van een paar maanden geleden en het was uit de doos al geen lekkere ervaring. Android is geweldig als je lekker wil rommen enz, maar voor de standaard "out of THE box" ervaring moet je er niet zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 03-11-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Donstil schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:55:

Alleen op Android zijn specs echt belangrijk, tweakers zouden toch beter moeten weten dan puur naar specs te kijken. Lekker belangrijk dat de CPU en gpu beter zijn, de ervaring is dat absoluut niet en daar gaat het toch om?

Edit: Ik heb nu een Android gsm met Haleluja specs van een paar maanden geleden en het was uit de doos al geen lekkere ervaring. Android is geweldig als je lekker wil rommen enz, maar voor de standaard "out of THE box" ervaring moet je er niet zijn.
Een tweaker weet idd beter en kijkt op XDA of er een ROM is die wel voldoet aan de verwachtingen. Zelf doe ik dit al voor de aankoop van een telefoon.

Een Nexus toestel heeft op dit moment misschien niet veel aan een quad core, maar zoals iedereen weet staat Google ook niet stil. Android krijgt redelijk vaak updates. De Nexus toestellen krijgen deze relatief snel en dat zonder al teveel bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:03:
[...]

Een tweaker weet idd beter en kijkt op XDA of er een ROM is die wel voldoet aan de verwachtingen. Zelf doe ik dit al voor de aankoop van een telefoon.

Een Nexus toestel heeft op dit moment misschien niet veel aan een quad core, maar zoals iedereen weet staat Google ook niet stil. Android krijgt redelijk vaak updates. De Nexus toestellen krijgen deze relatief snel en dat zonder al teveel bloatware.
Er zijn een hoop tweakers die geen zin hebben in het geflash enzo. Ik was het na WM5.0 al wel een beetje zat om zelf aan te peielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
C4D schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:03:
[...]

Rommen enz is dan misschien wel leuk en heeft mijn HTC One X zeker opgeknapt maar toch is de ervaring niet zo goed als iOS of Wp. Android kent nog steeds van die vervelende kleine vertraginkjes, zelfs met een Quadcore onder de kap en een Stock Rom. Belachelijk al je het mij vraagt maar oké, misschien wil het teveel dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
Voor iedereen die twijfelt over de camera, de meeste problemen daarmee zijn softwarematig. In de review van Engadget staat het volgende:
"[...] the 920 frequently producing shots that were subtly soft. Different situations showed the problem more than others, but it was consistent across all shot types, whether macro or focusing on subjects further away. We made doubly sure the lens was smudge-free and tested on four separate 920s to be sure, but on each we saw the same symptoms. It's as if the lens mechanism isn't quite focusing correctly. We spoke with Nokia at length about this and were told it's at least in part thanks to some pending software tweaks to increase sharpness -- but that doesn't explain why we didn't see any such aberrations when we visited Finland to test a 920 last month."
Dus alhoewel ze daar vooral last hebben van te weinig sharpening en jullie van te veel, is er nog een goede kans dat dat met een software fix gerepareert wordt (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
En het gaat ook vooral om de dag-foto's. Ga je filmen of in de avond plaatjes schieten, dan is het al een stuk beter. En zoals Engadget meld is het dus wel te fixen en ik verwacht ook niet anders dan dat Nokia dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 13:31

Woembah

YNWA

Een van de betere reviews als je het mij vraagt, en damn die rode is toch ook wel heel sexy :9~ .

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Woembah schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:19:
[...]

, en damn die rode is toch ook wel heel sexy :9~ .
Idd ja, die rode is wel erg mooi. Heb zelf een witte besteld maar als ik dit zie begin ik toch wel te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40
Idd een goede review, maar ik vraag mezelf af of ik het een goede review vind omdat hij duidelijk en mooi beknopt is, of omdat deze 1 van de positievere is van alle reviews die tot nu toe zijn uitgekomen.

Sinds de reviews beginnen uit te komen is mijn twijfel namelijk nogal toegenomen. In vrijwel alle reviews wordt gesproken over het "mindere" aanbod van apps. Nu vind ik dit eigenlijk nog wel het minst belangrijke argument (voor mijzelf dan), ik zit zelf meer met het feit dat het overal een "zwaar" "groot" en "baksteen" gevoel oproept. Ik denk dat ik het toestel eerst zelf maar eens vast moet houden voor ik een definitief oordeel kan vellen. Ik geef het zeker nog een kans, het heeft alles wat ik wil in mijn nieuwe toestel:

- Vernieuwing, nieuw OS, live tiles!!
- Nokia City Lens
- Zelf gifjes maken lijkt me echt fun ;)
- Een goede camera(??)
- Nokia Drive

Dit zijn toch wel selling points voor me, maar ik wacht het nog ff af :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 ... 12 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;