Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Als je hem voor 40 euro kan repareren, dan heb je denk nog steeds verzekeringsgeld uitgespaard...Streepje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:36:
Helaas ook niet verzekerd, deed dat voorheen wel altijd en nooit zoiets gehad met een telefoon.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Inderdaad, vind verzekeren op een telefoon (laptop en tablet ook overigens ) echt overdreven. Als ik zie hoe goedkoop de onderdelen zijn haal je het in 4 maanden het er al uit. verzekeringsmaatschappijen die je vaak voor dit soort apparaten in de winkel kan afsluiten naaien je waar je bij staat, omdat ze bijna alles op garantie laten repareren maar jou wel de 50 euro eigenrisico laten betalen.Swerfer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:57:
[...]
Als je hem voor 40 euro kan repareren, dan heb je denk nog steeds verzekeringsgeld uitgespaard...
Vandaag mijn l920 weer binnen gekregen
[ Voor 40% gewijzigd door vali op 02-01-2014 20:40 ]
Is je 920 vanuit je handen onder de rechterachterwiel van je auto gevallen?
Wat een schade.
Aan het scherm te zien zei je 920 "bingngng" zeker toenie viel...
Veel succes met de reparatie, en ik ben zeer benieuwd naar het functioneren van je nieuwe scherm.
Ziet er naar uit. Wat betreft reparatie: ik had ook geen aparte verzekering maar heb gebeld met mijn verzekeraar en bleek gewoon onder inboedel verzekering te vallen. Allicht het proberen waard om ze even te bellen.Streepje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:06:
iemand ervaring met het vervangen van het glas aan de voorkant?
hij gleed uit mijn vingers vandaag en laten repareren kost rond de €200
het onderdeel zelf kost mij op ebay €40 maar geen idee of het makkelijk te doen is
dat kan ik nog wel eens proberenhilgo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Ziet er naar uit. Wat betreft reparatie: ik had ook geen aparte verzekering maar heb gebeld met mijn verzekeraar en bleek gewoon onder inboedel verzekering te vallen. Allicht het proberen waard om ze even te bellen.
volgens mij niet niet super hard maar goed denk dat hij gewoon ongelukkig terecht is gekomenkittop schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:47:
Tsjee Niels,,,
Is je 920 vanuit je handen onder de rechterachterwiel van je auto gevallen?
Wat een schade.
Aan het scherm te zien zei je 920 "bingngng" zeker toenie viel...
Veel succes met de reparatie, en ik ben zeer benieuwd naar het functioneren van je nieuwe scherm.
[ Voor 27% gewijzigd door Streepje op 03-01-2014 22:04 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Heb je niet iets van een bankafschrift waar het opstaat? Dat zou ook voldoende moeten zijn, in ieder geval voor de toko waar je het hebt gekocht en Nokia zou er ook niet al te moeilijk over doen lijkt me. Mijn ervaring met hun garantieafdeling is in ieder geval dat ze redelijk makkelijk zijn.
Nee, ik heb een tweedehands Lumia op het oog, maar er is geen aankoopbewijs aanwezig.Caelorum schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:38:
Ik durf het zo niet te zeggen, maar lijkt me dat Nokia wel globaal kan aangeven wanneer het toestel is gemaakt. Dat konden ze iig met mijn n900 ook. Dat kan alleen wel verkeerd uitpakken, want een 920 kan ook zo een paar maanden op de plank hebben gelegen in een magazijn.
Heb je niet iets van een bankafschrift waar het opstaat? Dat zou ook voldoende moeten zijn, in ieder geval voor de toko waar je het hebt gekocht en Nokia zou er ook niet al te moeilijk over doen lijkt me. Mijn ervaring met hun garantieafdeling is in ieder geval dat ze redelijk makkelijk zijn.
Bon is niet nodig voor garantie, imei-nr is voldoende voor Nokia om te zien of garantie van toepassing is.popcorn schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:20:
Als je geen bon meer hebt, kun je dan toch garantie claimen bij Nokia? Is er bijvoorbeeld een serienummer waar Nokia aan kan zien hoe oud je telefoon is?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Erg vreemd wel. Hoop dat dit niet een voorbode is voor meer "ellende"
Bedankt!kruila schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:14:
[...]
Bon is niet nodig voor garantie, imei-nr is voldoende voor Nokia om te zien of garantie van toepassing is.
Op de eerste verdieping kan ik het toestel zowat ondersteboven houden en dan ben ik nog steeds prima te verstaan. Heb dit nu met telfort simkaart getest en met een tele2 simkaart. Hebben meer mensen hier last van? Draai nu eventjes GDR2 en niet GDR3 preview wat ik op het oude toestel had.
[ Voor 18% gewijzigd door vali op 05-01-2014 21:17 ]
Ik heb dit al vanaf dag 1 met de telefoon, soms kunnen mensen mij bijna niet horen of verstaan, of klink ik ver weg. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Meestal heb ik hem dan tegen mijn oor en de telefoon in lijn met mijn hand/arm naar beneden, dan is de onderste microfoon ongeveer 8cm van de mond af. Dit schijnt te ver te zijn.. dan breng ik de microfoon dichter naar mijn mond en dan is het meestal beter. Ik heb hem niet opgestuurd omdat ik niet zou weten wat er kapot is, behalve dat het een softwarematig iets is. Het heeft met de noisecanceling te maken denk ik. Als ik via Skype bel is dit probleem er niet. Ook heb ik gewoon geluidsopname getest en dan is dit probleem er ook niet. Dus ik denk dat je er niets aan kan doen behalve een andere manier vinden om je telefoon vast te houden.vali schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:15:
pff heb nu echt iets super raars met mijn l920. Als ik in mijn huis op de begaande grond sta heb ik met bellen dat mensen mij soms niet goed horen, moet de telefoon dan dicht tegen mijn mond houden. Dit is niet altijd, heb het toestel hiervoor opgestuurd en als ik nokia mag geloven is alles nieuw. Vorig toestel had ik juist hiervoor opgestuurd en nu heb ik het dus nog steeds. Aan het signaal te zien (streepjes op het toestel) zou het bereik prima moeten zijn.
Op de eerste verdieping kan ik het toestel zowat ondersteboven houden en dan ben ik nog steeds prima te verstaan. Heb dit nu met telfort simkaart getest en met een tele2 simkaart. Hebben meer mensen hier last van? Draai nu eventjes GDR2 en niet GDR3 preview wat ik op het oude toestel had.
Omdat sommige mensen er geen last van hebben en andere wel, ben ik zelfs aan het denken dat het misschien aan de soort stem ligt die wij hebben. Ik heb een wat zwaarde/diepe/matte/monotome stem, en misschien is die moeilijker voor de noisecanceling. Wat voor stem heb jij? En misschien is het alleen bij 2G? Zou je daar eens op kunnen letten? OF bij laag 3G bereik, en wanneer hij nog net niet switcht naar 2G?
Oja, harder praten wil ook wel eens helpen.
[ Voor 13% gewijzigd door enomiss op 05-01-2014 23:29 ]
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Windows Phone schakelt niet automatisch naar een sterker netwerkt maar blijft bij het eerste netwerk hangen, totdat deze buiten bereik raakt. Dus misschien kun je je telefoon tegen de repeater aanhouden -> wifi aan/uit op telefoon --> dan zou hij als het goed is moeten verbinden.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:26:
Sinds dit weekend heb ik een netgear signaalversterker gekocht om de range van mijn wifi wat uit te breiden. Alle apparaten (laptop, ipad, iphones etc) connecten hierop behalve mijn 920. Meerdere resets van zowel router als telefoon helpen niet. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bekend probleem? 920 connect wel normaal met de hoofdrouter (experia box).
Als je die opent zou je hem moeten zien en kan je hem toevoegen.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Klinkt misschien aso, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben... Ik heb echt vanalles geprobeerd. In het huis van mijn ouders huis heb ik het alleen op de begaande grond en dan maakt het niet uit welk simkaartje ik heb. Dacht eerst dat het aan wifi lag dus had dat uitgeschakeld (natuurlijk werkt het dan toevallig wel en een andere keer weer niet), op 2g keer gezet en toen had ik geen klachten meer. Geen idee wat voor stem ik heb eigenlijk. Als ik radio meezing met een nummer klink altijd erg goed, maar als ik het keer opneem en terug hoor hoor ik alleen maar lage tonenenomiss schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:23:
[...]
Ik heb dit al vanaf dag 1 met de telefoon, soms kunnen mensen mij bijna niet horen of verstaan, of klink ik ver weg. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Meestal heb ik hem dan tegen mijn oor en de telefoon in lijn met mijn hand/arm naar beneden, dan is de onderste microfoon ongeveer 8cm van de mond af. Dit schijnt te ver te zijn.. dan breng ik de microfoon dichter naar mijn mond en dan is het meestal beter. Ik heb hem niet opgestuurd omdat ik niet zou weten wat er kapot is, behalve dat het een softwarematig iets is. Het heeft met de noisecanceling te maken denk ik. Als ik via Skype bel is dit probleem er niet. Ook heb ik gewoon geluidsopname getest en dan is dit probleem er ook niet. Dus ik denk dat je er niets aan kan doen behalve een andere manier vinden om je telefoon vast te houden.
Omdat sommige mensen er geen last van hebben en andere wel, ben ik zelfs aan het denken dat het misschien aan de soort stem ligt die wij hebben. Ik heb een wat zwaarde/diepe/matte/monotome stem, en misschien is die moeilijker voor de noisecanceling. Wat voor stem heb jij? En misschien is het alleen bij 2G? Zou je daar eens op kunnen letten? OF bij laag 3G bereik, en wanneer hij nog net niet switcht naar 2G?
Oja, harder praten wil ook wel eens helpen.
Ik ga van de week maar eens meer op de begaande grond met 2g bellen en kijken of dat het oplost. Mocht dat de oplossing zijn, dan doe ik dat standaart 2g binnenshuis maar aan. Het bespaard tevens gelijk wat stroom, sinds ik toch op wifi zit. Bedankt in ieder geval voor je -toch wel komisch- posted
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 06-01-2014 00:00 ]
Verwijderd
ik kan hem gewoon zien in mijn lijst van netwerken maar nadat ik het wachtwoord heb ingevuld geeft hij de melding dat mijn telefoon het netwerk niet kan bereiken.Teijgetje schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:48:
Heb je hem toegevoegd bij Wifi settings?
Als je die opent zou je hem moeten zien en kan je hem toevoegen.
ook als ik buiten bereik ben van m'n hoofdrouter wil hij niet met de extender verbinden, zelfde melding. Heel vreemd en snap het niet echt.
Dus je router delete?
Ze zullen hetzelfde adres gebruiken vermoed ik, en dan kiest hij waarschijnlijk altijd de eerste in de lijst.
Anders zou ik het niet weten.
Vorige week heb ik het laten doen. Was idd iets onder de 200.Streepje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:06:
iemand ervaring met het vervangen van het glas aan de voorkant?
Veel zaken konden het niet repareren. Veel geld voor een scherm, maar een nieuwe kopen is nog duurder.
Verwijderd
YES! Haha, stom dat ik dat nog niet had gedaan. Dank!Teijgetje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 02:52:
Misschien als je je extender als enige wifipunt gebruikt?
Dus je router delete?
Ze zullen hetzelfde adres gebruiken vermoed ik, en dan kiest hij waarschijnlijk altijd de eerste in de lijst.
Anders zou ik het niet weten.
- 1ste keer: touch screen gebroken na val (niet onder garantie)
- 2de keer: usb koppeling onderaan werkte niet meer (onder garantie)
- deze keer: bij volume harder dan 4 kraakt de speaker bij het on-ear telefoneren (onder garantie)
Voor de rest ben ik uitermate tevreden van het toestel, wat mij betreft - desondanks de retours - mijn beste smartphone totnogtoe! Ik gebruik deze zéér intensief en ben zéér tevreden van de camera. Voor het filmen wordt mijn eos 7D niet langer gebruikt. Wel jammer dat lumia black zo lang uitblijft, nu moet ik steeds de code ingeven om te ontgrendelen om foto's te nemen of the filmen (nokia pro camera).
Ik kan echter wel niet wachten tegen dat een 929-variant uitkomt in Europa (budget werd al gereserveerd). Dat wordt de opvolger voor dit geweldig toestel. De reden van upgrade ligt erin dat ikzelf graag bijblijf en dat ik mijn vrouw (nu lumia 900) ook een toestel met een goede camera & WP8 wil bezorgen.
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Misschien heb je hier iets aan, de reparatievideo van de 920 met alle ins and outs.(zo`n handig separeer-mes krijg je gratis bij MacDonalds)
Bv bij mijn 1020 is het complete scherm simpel uit de behuizing te "klikken" na één schroefje losgedraaid te hebben, en zit het dan alleen nog vast met een flatcable.
De 920 zit iets gecompliceerder in elkaar maar het wordt goed uitgelegd, en gebruik een föhn!
Scherm compleet, € 73,51
Alleen het dekglas, (rest werkt), € 8,74 (sticker nodig ter bevestiging)
Alleen het LCD scherm, € 36,72 (sticker nodig ter bevestiging)
Glas en Digitiser moet je eigenlijk beter samen vervangen en zijn slecht te scheiden geloof ik.
Dekglas + Digitiser, € 30,83 (sticker nodig ter bevestiging)
Alle onderdelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 07-01-2014 00:26 ]
Als ik hem op de draadloze connector leg is er geen enkel probleem en laadt hij gewoon op. Iemand ervaring hiermee???
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Als de USB kabel in de Lumia zit, is er dan enige speling? Heb er zelf ook héél klein beetje last van omdat de usb poort constant gebruikt wordt.Arjan81 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:41:
Na wat pielen aan de aansluiting laadt hij nu weer bij. Hopelijk blijft hij het doen.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Omgerekend zou ik nu voor z'n 180 euro een 920 kunnen nemen (€47,00 tov €33,00, 12 maanden).
Nu heb ik een Huawei W1 die absoluut koning qua batterijduur, hoe draait de 920 momenteel onder GDR3 met de batterij?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verschil onder gebruikers is erg sterk. Sommige halen 2+ dagen, anderen komen de werkdag niet eens door, is sterk afhankelijk van gebruik van de telefoon (en volgens mij ook netwerkdekking).SinergyX schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:17:
Nu mag ik kijken voor een nieuw abbo, helaas zijn de sim-only prijzen van Vodafone flink omhoog gegaan.
Omgerekend zou ik nu voor z'n 180 euro een 920 kunnen nemen (€47,00 tov €33,00, 12 maanden).
Nu heb ik een Huawei W1 die absoluut koning qua batterijduur, hoe draait de 920 momenteel onder GDR3 met de batterij?
Ik haal één dag, met weinig speling.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Met geregeld Facebook, tweakers, nu, etc. Verder behoorlijk wat whatsapp
Edit: wifi staat bij time-out van het scherm uit, dit scheelde bij mij erg veel op de accu duur.
[ Voor 31% gewijzigd door SjorsC op 07-01-2014 17:47 ]
Ik stel net zoals bovenstaand vermeld ook vast dat de accuduur kleiner wordt in een gebied/gebouw met slechte dekking/verbinding, net daarom staat 4G bij mij default uit.
Ik zie maar één groot nadeel aan de lumia 920 en dat is dat de witte, rode en gele versies vrij glad zijn.
Twijfelen tussen een Huawei W1 en een lumia 920 zou ik nooit doen, ben nochtans geen nokia addict maar wel sinds een groot jaar een tevreden 920-eigenaar. Ik had destijds getwijfeld tussen de HTC 8X en deze maar ben o zo blij dat ik de L920 heb gekozen. Ti: mijn drie toestellen ervoor waren allemaal HTC's.
[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 07-01-2014 18:00 ]
*edit* Ja dus. Standaard staat BitLocker encryptie aan voor de hele telefoon. Onmogelijk dus om nog data terug te halen tenzij vanaf de telefoon zelf. Enigste uitzondering is dus data op de SD kaart, maar daar hebben we als 920 gebruiker niet zo veel aan.
[ Voor 67% gewijzigd door Caelorum op 07-01-2014 19:47 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
2x per dag lijkt me niet ok. Tenzij je de hele dag staat te fotograferen, bluetooth en wifi constant aanstaan en je op een locatie staat waar de gsm-verbinding te wensen overlaat.Atila schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:32:
Heb ik dan gewoon een zwakke accu? Mijn eerste 920 was qua accuduur al een verschrikking, de nieuwe is niet veel beter. Ik laad 2x per dag en in de auto ook nog.
Bij gamen gaat de batterij onacceptabel snel leeg.
Jammer, bedankt.Caelorum schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:45:
Ik denk het niet. Is niet heel het OS en alle data ge-encrypt?
*edit* Ja dus. Standaard staat BitLocker encryptie aan voor de hele telefoon. Onmogelijk dus om nog data terug te halen tenzij vanaf de telefoon zelf. Enigste uitzondering is dus data op de SD kaart, maar daar hebben we als 920 gebruiker niet zo veel aan.
probeer eens een andere usb poort (achterkant). Verder is het belangrijk dat je telefoon is ontgrendeld, anders kan Windows hem niet benaderen.popcorn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:16:
Is er een manier om verwijderde data van de Lumia terug te halen? Windows ziet hem niet als USB-schijf, en een recoveryprogramma (in dit geval Recuva) ziet hem daarom helemaal niet.
Inderdaad.shizoframia schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:33:
Bij gamen gaat de batterij onacceptabel snel leeg.
Wordt ook gloeiend heet soms.
Nee de USB kabel zit er gewoon normaal strak in naar mijn gevoel. Maar ik gebruik deze te weinig om het goed te kunnen testen. Ik laadt 99 van de 100 keer draadloos op.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:16:
[...]
Als de USB kabel in de Lumia zit, is er dan enige speling? Heb er zelf ook héél klein beetje last van omdat de usb poort constant gebruikt wordt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Onderstaand een extract.
"With the latest update of Play to 2.2.2.9 on top of GDR3 developer preview, a black screen is displayed and the application is no longer working. This will be automatically fixed with Lumia Black release (first consumers have already received this) and a new version of Nokia Play to 3.0. However, we acknowledge that it will take some time before all affected users will receive the Black update and meanwhile we will provide a fix release to address this issue. We estimate that a fix release will be available in roughly one week."
UPDATE: misschien dat dit de reden was om de algemene update 'black' te noemen?
[ Voor 48% gewijzigd door shizoframia op 09-01-2014 16:37 ]
Stom gedoe...:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Nog niet eens "coming soon".
Dus voor de 920 kunnen we nog wel even wachten...
Ik ben van België maar ga ook CV NL te downloaden. De lumia 920 zal nog wel minstens een weekje duren. Bij amber stond de status zelfs dagen op 'coming soon' vooraleer ie uitgerold werd. Denk wel dat ze top-down zullen werken (dus hierna verwacht ik eerst de 920, dan 820, ...).
[ Voor 32% gewijzigd door shizoframia op 09-01-2014 20:00 ]
Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2
Bedoel je dat je de preview hebt staan? Zo ja, dan kan je de preview als een tussentijdse GDR3 aanschouwen en zal je nu de definitieve GDR3 build en lumia black krijgen. Bij de overschakeling naar de volgende update (waarschijnlijk WP8.1) zal je opnieuw een preview update krijgen.scorelord schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:54:
Ik heb nu developer editie. Straks komt black uit. Krijg ik die dan ook tussen de updates en ben ik dan developer af?
Praktisch is het enige verschil dat je vroeger bepaalde updates binnenkrijgt.
Ik krijg de update dus, maar blijf wel "getagged" als preview. Ik heb dan de nieuwste versie op dat moment (weliswaar gelijk aan non-preview/developer) totdat er een nieuwe preview komt (8.1 of zo). Die krijg ik dan automatisch. Right?
Het werkt zoals het systeem van minor en major release. Waar je vroeger enkel de major releases ontving zal je nu ook enkele minor releases ontvangen terwijl je de majors ertussen nog steeds ontvangt. Devs van nokia zullen intern nog vele andere tussenversies hebben.Caelorum schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:06:
Zover ik weet wel. Die app zorgt er meen ik voor dat je op een andere update channel wordt geplaatst. Kan dus ook zo zijn dat het langer duurt voordat we de update krijgen dan de gewone toestellen.

Kan je allemaal wel omzetten NL, maar mijn lockscherm blijft nu in het pools datum weergeven.
Nu toch even in twijfel wat ik ga doen, is update afhankelijk van de maak of van gebruiklocatie?
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 13:34 . Reden: totale bull shit! :D ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, zat op mijn telefoon te kijken en heb over de onderverdeling van de landen heen gekeken.shizoframia schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:13:
Ik zie inderdaad ook geen enkele 3047.0000.1326.2005 met 'coming soon'.
Op de pc is het iets overzichtelijker

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 13:56 ]
Enkel bij Denmark zie ik 3047.0000.1326.2005 op coming soon. Bij NL en BE staat nog steeds waiting for approval. Hopelijk hebt ge gelijk en rollen ze de betreffende versie snel uit naar ons toestel...Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:49:
[...]
Heb voor de zekerheid nog even gekeken en 3047.000.1326.2005 staat echt op comming soon
Verwijderd
Had mijn bericht al een edit gegeven, was iets te enthousiastshizoframia schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Enkel bij Denmark zie ik 3047.0000.1326.2005 op coming soon. Bij NL en BE staat nog steeds waiting for approval. Hopelijk hebt ge gelijk en rollen ze de betreffende versie snel uit naar ons toestel...

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2
[ Voor 92% gewijzigd door shizoframia op 10-01-2014 14:19 ]
Volgens google lijkt dat een Indiaas toestel te zijn. En op de lijst staan alleen europese toestellen.Wenzel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:06:
Ik heb versie 3047.0000.1326.10144 op mijn L920 maar die kan ik helemaal niet vinden!?!
Klein voordeel, hij staat op Waiting for approval
Wat heb ik die Nokia apps gemist, photobeamer, Smart Cam, data sense. Hij wordt inderdaad wel erg snel warm aan de achterkant.
Sorry, verkeerd gekeken ik heb toch een gangbare versie: 3047.0000.1326.2005Wenzel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:06:
Ik heb versie 3047.0000.1326.10144 op mijn L920 maar die kan ik helemaal niet vinden!?!
Pin je maar niet te veel vast op die statussen. Met Amber weet ik nog dat er coming soon stond 2 weken nadat ik de update al binnen kreeg. Volgens mij wordt die site niet echt goed up to date gehouden.MorosMyrddin schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:33:
nog even geduld "Denmark 3047.0000.1326.2005 - Available - Coming soon"
Black zou "de komende weken" voor andere toestellen worden uitgerold, dus we gaan het zien.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Als gadget liefhebber heb ik er ook wat mee 'gespeeld' en vond 'm direct zo goed dat ik'm zelf nu ook heb. Na een paar jaar Android is dit systeem echt een verademing. Wat een heerlijk duidelijk en soepele scrollende interface! Ik heb ze nu allemaal geprobeerd (IOS, Android en WP8) Als Windows Phone 8 zo snel en mooi blijft als dit dan heb ik mijn systeem wel gevonden. En dat voor een echte Apple fan....

'k Hoop wel dat de GDR3 ook naar dit toestel komt want het scherm locken mis ik nog het meest.
O ja: en de mogelijkheid om verschillende volumes te kunnen regelen. Dat laatste kan misschien wel maar kan ik nog niet vinden. Per dag komen er inmiddels veel App's bij begreep ik dus dit zal ook wel goed komen. De app's die ik hoofdzakelijk gebruik zijn er allemaal wel. Wat me verder nog positief opviel was de weergave van muziek. Via een goede koptelefoon vind ik dat zelf erg goed. Al met een aangename verrassing dus.
925 heeft AMOLED
925 heeft maar 16GB geheugen
925 heeft een 6e (1 extra) lens element
925 kan niet draadloos opladen
De software is dus eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ze zullen hem waarschijnlijk pas later naar de 920 uitrollen omdat het een ouder model is, en ze hun nieuwe modellen willen promoten (De 925 heeft wel misschien meer baat bij de update voor Glance Screen, maar dat terzijde).
@peejeejee
Helemaal mee eens. Ik erger me zo aan het laggende Android dat ik tegenwoordig mijn 920 pak in plaats van mijn tablet als ik op de bank zit.
GDR3 komt 100% zeker naar de Lumia 920. Er is al een preview versie beschikbaar voor developers en de definitieve versie zal de komende maand beschikbaar moeten komen (verschillende volumes zit er niet in).
Windows Phone 8.1 wordt later dit jaar ook nog verwacht voor de 920. Dat zou een hele grote update moeten worden.
Verwijderd
Zolang ze er maar niet, in navolging van de andere systemen, een 'waterhoofd' van gaan maken. ;-)
Een argument dat bovendien nog steeds staat is dat er nog veel apps ontbreken. De grootste/belangrijkste zijn er wel, maar veel locale apps worden nog steeds niet aangeboden (denk maar aan banken, locale telecom-leveranciers, etc...); toch zeker in België. Zéér geleidelijk aan is de evolutie voelbaar. Mijns inziens te traag om de grote massa te overhalen.
Mocht MS zijn marketing in Europa meer focussen op het gebruiksgemak en voordeel van een WP8-telefoon dan ben ik er zeker van dat toch een deel van de markt de meerwaarde zou inzien. Globaal doen ze dit wel (bvb. videos op youtube) maar lokaal merk ik bitter weinig reclame.
Ik was al overtuigd van WP sinds V7 echter vond Nokia initieel niet geschikt als leverancier voor een professioneel device. Na ruim een jaar een lumia 920 te gebruiken besef ik dat door de gratis innovaties/extra's (zowel op software als hardware vlak) van Nokia er op WP8 vlak nu eigenlijk maar 1 evidente WP8-keuze mogelijk is, en dat is Nokia. Ik was reeds meer dan 5 jaar een overtuigd en tevreden HTC-koper maar heb uiteindelijk toch Nokia gekozen en ben daar zéér blij om. Waarschijnlijk gaat dit in de toekomst wel veranderen door de overname van Nokia door MS omdat ze anders de andere WP8-fabrikanten volledig uit de markt zouden duwen.
Nu zijn er aantal key-apps van Nokia die voor mij de voorkeur nog hebben (navigatie heeft inmiddels al een concurrent, wel betaald, maar imho stuk beter), maar het design blijft voor mij nog steeds een hekelpunt. Powerknop aan de zijkant, headset centraal midden, geen accu/sd-card upgrade.
Het blijft maar een compromis, dat hele WP en de toestellen.
Dank, dat meende ik me inderdaad te herinneren dat de 920 op gewicht na meer waarde biedt voor minder geld. De 920 is in de fysieke winkels ook niet meer te krijgen (Rusland, Oekraine), de 925 wel. In de winkel zal het beter verkopen met de GD3 dan zonder. Maar als het toestel dan nagenoeg gelijk is begrijp ik toch niet waarom de uitrol niet gelijk loopt. Beiden waren toch vlaggeschepen waarop je de hoogste service moet kunnen verwachten. Maar ach, zolang het verschil niet in de maanden gaat lopen ben ik tevreden. Ik mis dan ook weinig tot niets bij GDR2.hahahi20 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:46:
De 920 en de 925 zijn hardware matig eigenlijk compleet hetzelfde op een paar punten na:
925 heeft AMOLED
925 heeft maar 16GB geheugen
925 heeft een 6e (1 extra) lens element
925 kan niet draadloos opladen
De software is dus eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ze zullen hem waarschijnlijk pas later naar de 920 uitrollen omdat het een ouder model is, en ze hun nieuwe modellen willen promoten (De 925 heeft wel misschien meer baat bij de update voor Glance Screen, maar dat terzijde).
Scherm locked toch? En unlocken gaat heerlijk ivm de de Galaxy Note 3. Geen Enter ingeven na intoetsen code.@peejeejee 'k Hoop wel dat de GDR3 ook naar dit toestel komt want het scherm locken mis ik nog het meest.
@schizoframia, het loopt wel los. Het werk van mijn vrouw gaat nu 5000 iPhones vervangen met Nokia's van verschillende types. Scheelt behorlijk in de aanschafkosten en de helpdesk krijgt significant minder service requests van Windows Phones. Tevredenheid lag bij onderzoek 17% hoger dan bij de iPhone. Wellicht ook doordat het bedrijf zwaar leunt op SharePoint gerunde sites en bijbehorende software als Office en Projects etc.
Anyways, geef het nog een jaar en iedereen is wel in aanraking gekomen met een WP. Zo niet...gooi ze in een pakket met een XBone ;-)
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ik denk dat het aan een kant juist een goede ontwikkeling is. Op deze manier worden veel andere OEM's gedwongen om zelf met apps te komen.
HTC blijft erg achter op dit gebied, maar Samsung doet het volgens mij wel aardig. Ze waren bijvoorbeeld de eerste met een folder app.
@Eektheman
De 920 is nog heel goed verkrijgbaar in Rusland. Helemaal in de winkels. Ik was vorige week in St. Petersburg en in alle winkels is hij er nog gewoon. Hij is echt een stuk goedkoper dan de 925 en de 1020 daar.
Ze maken er alleen geen reclame meer voor. Op TV is het daar nu helemaal gefocused op de 1520.
Verder worden de 1020, 925, 720, 625 en 520 ook als huidige line up gezien daar.
Op de displays daar zit overigens wel nog het WP7 logo... (in elke winkel demo modellen van elk WP8 Nokia toestel op een grote mooie bijpassende display, zouden ze echt hier in NL moeten doen. Ik denk dat het goed zal aanslaan.)
Maar ze advertisen ze niet met Nokia Black... Dus de verkoop zou geen reden moeten zijn...
Uiteraard zouden ook HTC, Huawei en Samsung apps kunnen ontwikkelen die extraatjes bieden. Dat vooralsnog alleen Nokia hier echt hard mee bezig is kan je ze natuurlijk moeilijk aanrekenen. Overigens zijn een aantal van die apps van Nokia wel degelijk ook beschikbaar voor andere toestellen (waaronder hun navigatiesoftware). Voor Nokiatoestellen gratis, andere betaald. Dat vind ik eigenlijk ook wel beter dan exclusives.SinergyX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:27:
Dat Nokia die software exclusief houd, is natuurlijk ook best onzin. Gezien hardware/software gelijk is op elk toestel, is het meer een extraatje om mensen een Nokia ipv een Huawei, HTC of Samsung te nemen. Juist aantal van die apps (waar nu btw steeds meer alternatieven voor komen) zouden op elk toestel moeten komen, om WP an sich meer body te geven.
Nu zijn er aantal key-apps van Nokia die voor mij de voorkeur nog hebben (navigatie heeft inmiddels al een concurrent, wel betaald, maar imho stuk beter),
Vergeet overigens niet dat de firmware wel degelijk verschilt tussen een HTC, Samsung, Huawei of Nokia telefoon, ondanks dat het OS hetzelfde is. Sommige van die exclusieve features op een Nokia telefoon hangen rechtstreeks samen met hun eigen firmware, zoals de nokia accessoires instellingen, de touch instellingen (specifiek voor dit soort touchdisplays), sommige audio instellingen en glance.
Hij had zelf een Samsung, maar vond WP8 en Nokia erg fijn. Vrouwlief meteen de nadelen van haar telefoon opsommen
Bij de kapper zag ik laatst wel een mede Lumia 920 gebruiker. Langzaam aan groeit het aandeel wel. Mensen willen een alternatief.
Dat is al een belangrijke stap. Want tot nu toe hoorde ik altijd maar dat men in winkels zei, deze moet je niet pakken, "we hebben er enorm veel problemen mee". Men wou ze gewoon niet verkopen. Misschien dat ze nu na een behoorlijke tijd hebben geleerd dat er toch minder klachten komen, en dat het een stabiel OS is.Russel88 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:17:
Toen m'n vrouw haar 920 naar de telefoonwinkel bracht om haar scherm te laten repareren zei de verkoper dat hij verwachtte dat 2014 het jaar van Nokia gaat worden.
[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 13-01-2014 12:28 ]
Bij het grootste land ter wereld moet ik natuurlijk specifieker zijn. In November elk weekend naar de 920 gezocht, zelfs naar oppikpunten van webshops geweest, maar nergens de 920 in Moskou kunnen krijgen. Uiteindelijk in Kyiv een van de laatste toestellen in de stad kunnen scoren. Net na een maandje weer terug I Kyiv. Eens kijken wat ze nu aanbieden. Nokia heeft in veel winkels een prominente plek met grote displays en demo zuilen. De focus lag op de 1020 een maandje gelee, maar verwacht dat deze nu idd op de 1520 ligt. Nokia en WP doet het gewoon erg goed in veel Oost-Europese landen.hahahi20 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:05:
@Eektheman
De 920 is nog heel goed verkrijgbaar in Rusland. Helemaal in de winkels. Ik was vorige week in St. Petersburg en in alle winkels is hij er nog gewoon. Hij is echt een stuk goedkoper dan de 925 en de 1020 daar.
Ze maken er alleen geen reclame meer voor. Op TV is het daar nu helemaal gefocused op de 1520.
Verder worden de 1020, 925, 720, 625 en 520 ook als huidige line up gezien daar.
Op de displays daar zit overigens wel nog het WP7 logo... (in elke winkel demo modellen van elk WP8 Nokia toestel op een grote mooie bijpassende display, zouden ze echt hier in NL moeten doen. Ik denk dat het goed zal aanslaan.)
Maar ze advertisen ze niet met Nokia Black... Dus de verkoop zou geen reden moeten zijn...
Nokia Black zullen ze niet mee adverteren, maar verkopers kunnen bij een 925 GDR3 minder gemakkelijk minpunten aangeven. Dat is toch ook reclame.
Haha, mee eens, ik had ook rekening moeten houden met de grootte.EektheMan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:33:
[...]
Bij het grootste land ter wereld moet ik natuurlijk specifieker zijn. In November elk weekend naar de 920 gezocht, zelfs naar oppikpunten van webshops geweest, maar nergens de 920 in Moskou kunnen krijgen. Uiteindelijk in Kyiv een van de laatste toestellen in de stad kunnen scoren. Net na een maandje weer terug I Kyiv. Eens kijken wat ze nu aanbieden. Nokia heeft in veel winkels een prominente plek met grote displays en demo zuilen. De focus lag op de 1020 een maandje gelee, maar verwacht dat deze nu idd op de 1520 ligt. Nokia en WP doet het gewoon erg goed in veel Oost-Europese landen.
Nokia Black zullen ze niet mee adverteren, maar verkopers kunnen bij een 925 GDR3 minder gemakkelijk minpunten aangeven. Dat is toch ook reclame.
Had kunnen zijn omdat de prijs circa 1 à 2 maanden geleden enorm gezakt is daar. Denk dat ze dus allemaal uitverkocht waren, maar nu weer gerestockt zijn.
Je wordt helemaal doodgegooid met 1520 reclames daar... Hopen dat het werkt voor meer marktaandeel. Ik kreeg te horen dat het ecosysteem van WP8 daar al veel volwassener is op het gebied van apps van plaatselijke bedrijven.
http://www.wpcentral.com/...ack-india-and-italy-first
[ Voor 43% gewijzigd door Devin19 op 13-01-2014 21:47 ]
Hier ook, toestel uit Duitsland.Devin19 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:42:
Lumia Black aan het downloaden op mn unlocked L920 uit Zweden.
http://www.wpcentral.com/...ack-india-and-italy-first

[ Voor 14% gewijzigd door Devin19 op 13-01-2014 23:05 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
1: Waiting for approval: nog goed te keuren
2: Coming soon: goedgekeurd en weldra beschikbaar
3: Available: je zou de update moeten kunnen binnentrekken
Theoretisch zou je bij de status 'coming soon' de versie dus nog niet binnen mogen kunnen trekken. Indien wel, dan werd de status op de overzichtpagina onterecht nog niet aangepast.
Ik heb ook CV NL en dus nog geen black update zien passeren.
Dit topic is gesloten.
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;