[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Hard reset is toch naar factory default?
Ik dacht maak hem kaal en ga dan weer apps installeren die ik ook echt gebruik.. de andere kant op zeg maar :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 20:19
Popmart1970 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:19:
@scrisissszzz Om de battery te resetten laat ik m meestal eens in de zoveel maanden helemaal leeglopen tot de lumia uitvalt...!!!
Dat zou ik maar niet meer doen, een batterij hoeft niet gereset, heeft geen geheugen.

Wikipedia: Lithium-ion-accu

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
@Scrisissszzz Kan ook op die manier.....weet alleen niet of jou instelling was/is dat alles automatisch weer wordt teruggezet vanaf het laatste 'update-punt" !!

@ozzynator is eerder de lumia zelf die dan de batterij weer op "nul" zet .....zoals ik op meerdere fora heb gelezen!!!! Ik hou de waarheid hierover in t midden....vaak helpt t wel in mijn geval!!! ;-)

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Was inderdaad mijn plan om niet alle apps te laten installeren maar gewoon clean te beginnen. Heb net alle apps waar ik niks tot weinig mee deed al eraf gegooid, kijken of dat helpt.

Ik heb ook inderdaad gelezen dat door het leeg laten lopen en weer opladen de software weer "snapt" hoe vol de batterij zit..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat apps zomaar afsluiten. Dit heb ik het vaakst met whatsapp, meteen nadat ik hem heb aangeklikt sluit hij af. Ook heb ik het geregeld met Internet Explorer en 9GAG. Dan ben ik gewoon aan het surfen en dan ineens sluit hij af, best frustrerend als je net midden in een artikel aan het lezen bent of een reactie aan het typen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Merk ik bij 9GAG inderdaad ook, de anderen nog niet. 9GAG heeft vorige week wel een update gehad. Heb het idee dat het sinds die tijd is.

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
dr_dreey schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:35:
Ik heb de updates ook geïnstalleerd.
Idd geen changelog en er is mij ook nog niks opgevallen.
Net alle instellingen doorgespit maar ook daar en in de toepassings instellingen niks nieuws te vinden.
Ik heb sinds deze laatste update van gisteren een probleem met notification sounds.
Soms hoor ik ze wel en soms ook niet. Volledig random volens mij.

• Watchmano
  • Laatst online: 08-05 20:38
Ik heb nu de 920 gekocht zeer blij mee vind het echt stuk moderner uitstralen dan de standaard iphone samsung htc ect. Wat ik raar vond is wanneer ik de telefoon voor het eerst startte alles in het pools was nu op nl gezet. is dit iets om zorgen over te maken?

Wanneer kan ik de officiële update 3 verwachten?

[ Voor 7% gewijzigd door Watchmano op 12-12-2013 20:34 ]

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik twijfel tussen htc en lumia 920.Maar welke nokia apps zijn ook gewoon te downloaden voor bijv de htc
Ik weet dat je voor here drive + moet betalen, maar zoals here city lens, foto programma's etc zijn die wel gratis te downloaden met de HTC?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
rened80 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:49:
Ik twijfel tussen htc en lumia 920.Maar welke nokia apps zijn ook gewoon te downloaden voor bijv de htc
Ik weet dat je voor here drive + moet betalen, maar zoals here city lens, foto programma's etc zijn die wel gratis te downloaden met de HTC?
Enige Nokia app die je kunt downloaden is ook Here Drive (voor HTC). De rest is allemaal exclusief. Kijk hier maar wat je mist: http://www.windowsphone.c...ia-collection?oemid=nokia (al zie ik dat daar ook apps als Twitter en Whatsapp tussen staan, die zijn niet exclusief)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2013 23:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Watchmano schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:32:
Ik heb nu de 920 gekocht zeer blij mee vind het echt stuk moderner uitstralen dan de standaard iphone samsung htc ect. Wat ik raar vond is wanneer ik de telefoon voor het eerst startte alles in het pools was nu op nl gezet. is dit iets om zorgen over te maken?

Wanneer kan ik de officiële update 3 verwachten?
Dat Poolse komt omdat het een geimporteerd toestel betreft, maakt verder niets uit qua functioneren, enige is de eerste opstart en na een reset in het Pools. Mijn 820 en nu de 920 zijn Duitse toestellen.

Het nadeel kan zijn, dat je met een update misschien langer moet wachten tov officiele NL toestellen, maar daar zijn omwegen voor natuurlijk.

GDR3 waarschijnlijk 1e kwartaal 2014, wat ik her en der lees.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Als het je echt stoort gewoon de Nederlandse firmware er op flashen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Caelorum schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:47:
Als het je echt stoort gewoon de Nederlandse firmware er op flashen, ja.
Doe je dit via de Nokia Software Updater? Krijg je dan de keuze voor een NL firmware?

:?

[ Voor 17% gewijzigd door BigEagle op 13-12-2013 14:48 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee via NaviFirm en Nokia Care Suite: http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Uiteraard alles geheel op eigen risico. Persoonlijk, ondanks dat ik het zelf wel heb gedaan, raad ik het af, tenzij er echt dingen zijn die je storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
wat ik ook probeer aan oplossingen vanuit dit forum... situatie blijft dat de "store" op mijn L920 geen meldingen van updates geeft sinds enige weken (dat ik het merk)...
Ligt dit wellicht aan de developer-preview-updates wellicht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
peerke63nl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:53:
wat ik ook probeer aan oplossingen vanuit dit forum... situatie blijft dat de "store" op mijn L920 geen meldingen van updates geeft sinds enige weken (dat ik het merk)...
Ligt dit wellicht aan de developer-preview-updates wellicht??
Misschien ook gewoon een kwestie van tijd. Zo had ik de laatste weken ook geen updates gekregen en ineens gister een stuk of 10 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Caelorum schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:41:
Nee via NaviFirm en Nokia Care Suite: http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Uiteraard alles geheel op eigen risico. Persoonlijk, ondanks dat ik het zelf wel heb gedaan, raad ik het af, tenzij er echt dingen zijn die je storen :)
Het is ook niet voor mijn 920 maar voor de 620 van mijn vrouw. :X
Deze 620 heeft een van oorsprong Italiaanse firmware. Dat was leuk de eerste keer de setup doorlopen... :F

Bedankt voor je antwoord, ik denk er nog even over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Tropicc schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:16:
[...]

Misschien ook gewoon een kwestie van tijd. Zo had ik de laatste weken ook geen updates gekregen en ineens gister een stuk of 10 tegelijk.
Ik wacht rustig af ;) Kan er toch weinig aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Mijn Nokia is dinsdagmiddag rond 13.00u ter reparatie verstuurd naar Nokia. Vanmiddag rond 13.00u gerepareerd retour ontvangen. Da's verdorie snel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
peerke63nl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:40:
[...]

Ik wacht rustig af ;) Kan er toch weinig aan veranderen
Bij mij hielp een methode die enkele weken terug erop stond (ergens op tweakers, weet niet welk topic). Met niet alleen het legen van je IE cache en verwijderen van store-tile maar ook nog iets anders volgens mij. Had er ook last van, maar nu werkt het weer gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ja: je datum terugzetten naar 3 maart 2011, dan rebooten en na de reboot je tijd weer terugzetten en het vinkje van automatische tijd weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Laatste tijd gaat de batterij van m'n telefoon sneller omlaag dan ik wil en gewend ben, ondanks dat m'n gebruik niet echt is veranderd. Heb nu een tijdje op batterij besparing staan en merk echt dat de batterij nauwelijks omlaag gaat, uiteraard vanwege het niet actief hebben staan van Whatsapp.

Daarom het home-screen maar opgeruimd, alle applicaties die push-meldingen ondersteunen verwijdert, kijken of de batterij langer mee gaat :) Laatste dagen wordt één dag al moeilijk (mail 1x uur, brightness low, 3G).

Edit: GDR 3 is er!! Net een update gekregen. Had het al via de Preview, nu ook officieel. Touch moet verbeterd zijn en de snelheid van het OS.

[ Voor 12% gewijzigd door Reaper.JA2 op 16-12-2013 08:58 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Dat is volgens mij meer een update op de preview dan de daadwerkelijke release, tenminste zo had ik het begrepen op wpcentral. Ik heb ik iig geen update (draai nog GDR2).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reaper.JA2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:57:
Edit: GDR 3 is er!! Net een update gekregen. Had het al via de Preview, nu ook officieel. Touch moet verbeterd zijn en de snelheid van het OS.
Dit is inderdaad een update van de preview en dus NIET de officiële GDR3 update. Dan had jij namelijk ook Black gehad en voor zover bekend draait die alleen nog maar op de 1520.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
PaT schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:06:
[...]

Dit is inderdaad een update van de preview en dus NIET de officiële GDR3 update. Dan had jij namelijk ook Black gehad en voor zover bekend draait die alleen nog maar op de 1520.
True, lees het ook net op diverse fora. Deze update zorgt wel voor een betere user experience zeg, heb het gevoel dat de apps soepeler draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja, krijg op GRD3 nu ook een update binnen.. Maar eens even binnen hengelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem (zoals altijd), en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
Als ik mijn telefoon met het datasnoer aansluit met de pc kan ik niet in de bestanden, ik zie zelf geen venster van de N 920. Soft reset heb ik al geprobeert, maar lukt niet. Hard reset kan ik niet doen, want er staan teveel belangrijke bestanden op mijn telefoon. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:27:
Ik heb een probleem (zoals altijd), en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
Als ik mijn telefoon met het datasnoer aansluit met de pc kan ik niet in de bestanden, ik zie zelf geen venster van de N 920. Soft reset heb ik al geprobeert, maar lukt niet. Hard reset kan ik niet doen, want er staan teveel belangrijke bestanden op mijn telefoon. Iemand een oplossing?
Ik had dat ook met mijn Ativ S. Ik kan kan niks openen van mijn Ativ S op mijn pc. Het apparaat staat niet tussen de andere "harde schijven". Ik kan hem echter wel veilig verwijderen net zoals een ander USB apparaat; in dat lijstje komt ie dus wel voor om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:27:
Je moet je telefoon unlocken, tot die tijd werkt het niet. Dus even omhoog swipen, evt beveiligingscode invoeren en dan zou de telefoon zichtbaar moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippengaas schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:41:
[...]

Ik had dat ook met mijn Ativ S. Ik kan kan niks openen van mijn Ativ S op mijn pc. Het apparaat staat niet tussen de andere "harde schijven". Ik kan hem echter wel veilig verwijderen net zoals een ander USB apparaat; in dat lijstje komt ie dus wel voor om de een of andere reden.
Maar is het je nog gelukt om wel documenten oveelr te kunnen zetten, zoja hoe?
kippetje01 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:12:
[...]

Je moet je telefoon unlocken, tot die tijd werkt het niet. Dus even omhoog swipen, evt beveiligingscode invoeren en dan zou de telefoon zichtbaar moeten worden.
Ik had hem ook al een paar keer geunluckt, maar zonder succes. Want ik weet wel dat je alleen bestanden over kan zetten als hij geunluckt is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik heb ook soms dat m'n 920 niet herkend wordt door de PC. Meestal is dit na een reboot van PC of telefoon wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Apaat schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:01:
Ik heb ook soms dat m'n 920 niet herkend wordt door de PC. Meestal is dit na een reboot van PC of telefoon wel opgelost.
Eventueel in Windows control panel "Add hardware" laten draaien met de Lumia unlocked aan de pc gekoppeld?
Dan gaat hij opnieuw scannen en voor 'onbekende' apparaten opnieuw drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
kippetje01 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:12:
[...]

Ja ik weet dat dat nodig is.... maar helaas had dat geen succes. De enige manier waarop ik bestanden over kan zetten is door de micro SD kaart eruit te halen, in een SD converter te stoppen die wel in mn laptop past en dan bestanden overzetten.

• ozzynator
kippengaas schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:52:
[...]

de micro SD kaart eruit te halen
Heb jij een speciale 920 dan? ;) nevermind, zag later pas dat je een Ativ hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door ozzynator op 19-12-2013 09:35 ]

zeker, zeker

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Dus telefoon net terug van tweede reparatie. Alle problemen die ik had zijn nu eindelijk echt voorbij, maar is er een nieuwe teruggekomen. Binnen 10 uur is m'n accu leeg. Batterijbesparing, vliegtuigmodus, alle achtergrondapplicaties blokkeren, maakt allemaal niet uit. Ik verlies minstens 10% per uur, soms meer. Nu maar weer een hard reset uitvoeren.

Deze telefoon heeft me inmiddels heel wat uren tijd en frustratie gekost. Ik wil Nokia + Windows Phone zo graag leuk vinden, maar het wordt me op deze manier erg lastig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
robin1301 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:04:
Dus telefoon net terug van tweede reparatie. Alle problemen die ik had zijn nu eindelijk echt voorbij, maar is er een nieuwe teruggekomen. Binnen 10 uur is m'n accu leeg. Batterijbesparing, vliegtuigmodus, alle achtergrondapplicaties blokkeren, maakt allemaal niet uit. Ik verlies minstens 10% per uur, soms meer. Nu maar weer een hard reset uitvoeren.

Deze telefoon heeft me inmiddels heel wat uren tijd en frustratie gekost. Ik wil Nokia + Windows Phone zo graag leuk vinden, maar het wordt me op deze manier erg lastig gemaakt.
Ook bij mij is de telefoon heel gauw leeg, vanaf begin af aan, januari 2013.... :'( hij ligt bijna altijd 2 x daags op de lader! Voor de rest is het een prima telefoon, maar dit is toch wel een minpunt :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ozzynator schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:58:
[...]

Dat Poolse komt omdat het een geimporteerd toestel betreft, maakt verder niets uit qua functioneren, enige is de eerste opstart en na een reset in het Pools. Mijn 820 en nu de 920 zijn Duitse toestellen.

Het nadeel kan zijn, dat je met een update misschien langer moet wachten tov officiele NL toestellen, maar daar zijn omwegen voor natuurlijk.

GDR3 waarschijnlijk 1e kwartaal 2014, wat ik her en der lees.
De Nokia 520 was in Nederland toevallig de laatste die de amber update kreeg in europa. Dus misschien heb je juist mazzel.
Ik heb overigens een Italiaanse Lumia 920 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
In Amerika is de black update begonnen op een aantal toestellen van AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Hmm weer iets aparts, hij wil de foto's niet meer draaien in de foto hub als je de telefoon draait.
Draai GDR3 preview rotatie lock stond aan, nu uitgezet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Mijn vriendin heeft een cover voor haar Lumia, maar als de telefoon daar in zit, heeft ze heel vaak dat alle letters enzo heel groot zijn. Een keer resetten of uit en aan zetten helpt maar even.

Maar als ze geen cover gebruikt, heeft ze er helemaal geen last van, iemand een idee hoe dit kan? Ze gebruikt het liefst een harde cover.

De sluiting van de cover werkte met een magneet, magneet voor de zekerheid verwijdert maar zonder werkend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Al geprobeerd om de de schermvergroting in toegankelijkheid uit te schakelen. Missschien ziet de Lumia het aanraken van het hoesje als een dubbele tap met twee vingers.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
GWBoes schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:53:
Al geprobeerd om de de schermvergroting in toegankelijkheid uit te schakelen. Missschien ziet de Lumia het aanraken van het hoesje als een dubbele tap met twee vingers.
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat laat ik haar morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 17-09 07:31
Mochajava schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:04:
[...]

Ook bij mij is de telefoon heel gauw leeg, vanaf begin af aan, januari 2013.... :'( hij ligt bijna altijd 2 x daags op de lader! Voor de rest is het een prima telefoon, maar dit is toch wel een minpunt :| .
Gebruik je de officiële oplader? Merk bij m'n eigen dat de batterij duur sterk afhankelijk is of je de officiele oplader gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
GWBoes schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:53:
Dat was het.
Bedankt, ik zou daar nooit opgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Mochajava schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:04:
[...]

Haal je de batterijlader gelijk van de L920 af als deze vol is? Als ik dat namelijk doe loopt de batterij al snel weer leeg (max 2 dagen). Als ik de lader nog een uurtje extra laat zitten, win ik bijna een volle dag extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik wou vandaag eens wat media wissen uit mijn whatsapp groep maar dit moet ik één voor één doen? iemand een idee of dit ook sneller kan?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
De media in de foto app/galerij verwijderen i.p.v. binnen whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Dat heb ik gedaan, maar in whatsapp blijft het gewoon staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
BigEagle schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:38:
[...]

Haal je de batterijlader gelijk van de L920 af als deze vol is? Als ik dat namelijk doe loopt de batterij al snel weer leeg (max 2 dagen). Als ik de lader nog een uurtje extra laat zitten, win ik bijna een volle dag extra. :)
Daar merk ik persoonlijk niks van. Heb wel het idee dat de draadloze lader niet echt super is. Dan loopt hij nog sneller leeg. de batterij is gewoon niet echt super en de drains komen steeds vaker voor..

Vind het toch knap dat als ik een half uur spotify luister, naar offline muziek, dat er gewoon 10-15% van de accu weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb hem 's nachts bij m'n bed op aan een bedrade lader hangen, over het algemeen zit hij aan het eind van de dag nog zo'n 70% vol. Afhankelijk van het gebruik uiteraard ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
BigEagle schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:38:
[...]

De telefoon ligt altijd 's nachts aan de lader, maar dat maakt bij mijn telefoon blijkbaar niet veel verschil.... :'( . BigEagle, jou telefoon heeft écht wel een goede batterijprestatie! Maximaal 2 dagen heb ik namelijk nog nooit gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm zie niet veel bijzonders aan zijn telefoon. Het is echt geheel afhankelijk van gebruik overigens. Als ik thuis ben doe ik zo'n 3 dagen (~70 uur) met 1 lading met wat Whatsappen, internet (IE en NOS app, 4 uurtjes) en nog 3 uurtjes sudoku, verder mail accounts op push.
Als ik onderweg ben doe ik ongeveer anderhalf dag (~30 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
Caelorum schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:48:
Hmm zie niet veel bijzonders aan zijn telefoon. Het is echt geheel afhankelijk van gebruik overigens. Als ik thuis ben doe ik zo'n 3 dagen (~70 uur) met 1 lading met wat Whatsappen, internet (IE en NOS app, 4 uurtjes) en nog 3 uurtjes sudoku, verder mail accounts op push.
Als ik dit bericht zo lees denk ik dat ik een slechte telefoon heb getroffen.....ben een lichte gebruikster, stukken minder hetgeen jij doet sowieso :-( . Maar ik kan de telefoon niet opsturen naar Nokia omdat mijn telefoon waterschade heeft opgelopen :( . Wellicht breng ik de foon nog een keer naar een lokaal reparatiebedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Dit soort dingen haal ik echt nooit, vanaf het begin niet. Maximaal een dag, en als ik ga slapen aan de lader.
Nu doe ik dat sowieso dus vind ik het niet zo een ramp. De drains die steeds vaker voorkomen wel. vanmorgen was na een uur al 30% weg, en niet een keer gebruikt in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw...ik haal denk ik max 1 1/2 dag met 1 lading :( En dan ligt hij het grootste deel ook nog gewoon naast mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm, vreemd. Moet er wel bij zeggen dat die battery saver meuk na een dag ofzo aangaat, maar daarna gaat die echt verdomde lang mee. Ben er op zich ook wel tevreden mee. Vraag me wel af waar het verschil dan in zit. Misschien in de background tasks? Heb op zich wel een behoorlijke lijst bij advanced staan, maar vermoed dat alleen Regenmeter, Whatsapp, Skype en NOS daadwerkelijk tasks draaien in de achtergrond.
Merk overigens wel dat het sterk afhangt van hoe vaak ik het scherm unlock heb. Daaraan merk je toch wel dat het scherm behoorlijk wat energie vreet. Maak verder ook geen gebruk van Nokia Glance of dat tap to wake up gebeuren.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 24-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik haal dat echt niet, ik moet gewoon 2x per dag laden :(
Ik wil gewoon een goede accu. Gisteren (voor het eerst in maanden) ook 2x een battery drain gehad. Waarom zit er zoveel verschil in die toestellen en/of accu's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Atila schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:02:
Ik haal dat echt niet, ik moet gewoon 2x per dag laden :(
Ik wil gewoon een goede accu. Gisteren (voor het eerst in maanden) ook 2x een battery drain gehad. Waarom zit er zoveel verschil in die toestellen en/of accu's ?
Maandagochtend model?

Zou makkelijk ook twee dagen met een lading halen, maar meestal leg ik hem er aan het eind van de tweede dag weer op met nog zo'n 40% over. Inderdaad een beetje WhatsApp, beetje FB, wat nieuws apps of IE. Alleen als ik International Snooker speel (wat de laatste tijd nogal eens gebeurt :P), dan gaat het wat sneller. Maar dat lijkt me ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 21:35
Vreemd dat er zo een grote verschillen zijn. Mijn toestel haalt met gemak 2 dagen bij normaal gebruik zonder gamen.
Staan er misschien erg veel live tiles op die veel updaten? Of van die battery apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
2 dagen haal ik ook met gemak. Ik ben echter geen zware gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik heb alle achtergrondtaken geblokkeerd staan, Live Tiles alleen WA, FB en SKype. Ik heb zelfs de trilmotor al uitgezet, omdat ik wel veel WA gebruik. Het mag allemaal niks helpen. Ook staat mijn GSM standaard op 2G. Dus ik weet niet wat ik verder nog meer zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Atila schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:58:
Ik heb alle achtergrondtaken geblokkeerd staan, Live Tiles alleen WA, FB en SKype. Ik heb zelfs de trilmotor al uitgezet, omdat ik wel veel WA gebruik. Het mag allemaal niks helpen. Ook staat mijn GSM standaard op 2G. Dus ik weet niet wat ik verder nog meer zou kunnen doen.
Waarom zet je de trilmotor uit als je je telefoon ook gewoon op stil of alleen geluid kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Veel WA gebruik = veel batterijverbruik. Dat is op elk toestel zo op dit moment. Dat is niets specifiek aan Windows Phone. En dan kan men wel zeggen dat het niet veel is, maar constant scherm aan (of steeds weer aan) met vaak wifi erbij is gewoon killing voor je accu. Je kunt bv met gemak 12 uur muziek aan hebben want dat kost gewoon minder stroom.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 24-12-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wifi aan valt op zich ook nog wel mee zolang je niet continu data zit rond te pompen, maar dat scherm aan hebben is echt ongelooflijk energievretend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixblade
  • Laatst online: 01:34
Na een tijdje te hebben mee gelezen, heb ik een 920 aangeschaft. Nu een week in gebruik en ik moet toch even kwijt dat dit echt een super toestel is. Wat een fijne ervaring met wp8. Ik dacht dat het wel wennen zou zijn als je van android af komt maar dit systeem voelt eigenlijk heel goed aan. Vooral het keyboard in wp8 is echt super. Alleen soms stelt de camera niet goed scherp. Neem ik snel een tweede shot dan is hij vaak wel scherp. Ben benieuwd of dat na de update beter zal zijn.

• peerke63
Wat leuke energievreters zijn.... spelletjes als HillClimb... in de nachtdienst leuk tijdverdrijf, maar de accu is zó leeg...
Kijk dit is nou eens goed nieuws!!! Er komt een jailbreak voor de lumia920

• CAP-Team

CAP-Team

irrelevant, dus weg

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 27-12-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:59:
Leuk voor jou misschien maar ik ga hem niet jailbreaken.
Ik heb liever een jailbreak met mijn telefoon dan een custom ROM, wie weet wat de developer met deze ROM heeft uitgespookt.

Zijn paar tweaks en apps wat ik erg mis van mijn omnia7 en met een unlock kan ik deze weer gebruiken :+ . Zet er natuurlijk wel een rechten app op om mijn telefoon veilig te houden.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 27-12-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Hoezo is dit nu weer irrelevant? Ik mag mijn mening toch wel geven? Of mag dat ook al niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Is er al iets meer bekend wanneer de Black update "over the air" beschikbaar wordt voor NL 920's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Wat is precies het nut van jailbreaken? Op Android wilde ik rooten om van Sense af te zijn en zelf een custom interface met ditto snelheid te kunnen gebruiken.

De 920 is snel genoeg voor mij (dus overclocken vind ik hierbij niet interessant) en de interface wil ik niets aan wijzigen omdat die dan niet meer uniform is.

Wat zouden jullie voor verbeteringen zien mocht het gejailbreaked (is het een werkwoord?) worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Kluutmaran schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:15:
Wat is precies het nut van jailbreaken? Op Android wilde ik rooten om van Sense af te zijn en zelf een custom interface met ditto snelheid te kunnen gebruiken.

De 920 is snel genoeg voor mij (dus overclocken vind ik hierbij niet interessant) en de interface wil ik niets aan wijzigen omdat die dan niet meer uniform is.

Wat zouden jullie voor verbeteringen zien mocht het gejailbreaked (is het een werkwoord?) worden?
Overclocken is misschien niet interessant, under-clocken wel. Als een ondergeklokte CPU batterij bespaart kan dit best interessant zijn. Eventueel een hele battery-saving ROM :) Destijds op de Nokia N8 gehad en het verschil in batterij/cpu per ROM is echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Het is heel leuk te lezen wat de meningen en ervaringen zijn over het batterijgebruik van de 920.
Hier in ons huishouden hebben we 2 stuks 920's en het verschil zit hem echt in het gebruik van het toestel.

Op één toestel zit MfE en het is belangrijk dat je Exchange goed insteld want het is nutteloos als het apparaat 's nacht maximaal aan het updaten is als je op je bed ligt.
Whats app "was" bij mij een enorme batterijslurper maar na onlangs een update ging dit al een heel stuk beter. Misschien is het niet verkeerd om te kijken of je de laatste update hebt ontvangen.

Mijn 920 verbruikt absoluut meer dan die van mijn dochter. Mijn dochter heeft mijn vorige 920 overgenomen en voordat zij haar 920 overgenomen heeft was deze ook aanzienlijk kwistiger met energie.
Tuurlijk heeft dat te maken met MfE, maar ook zij gaat anders om met haar telefoon ondanks dat het apparaat ziekelijk loopt te ploinken (WA berichten die binnen komen).
Soms loopt ze letterlijk met een vriendin door het huis heen te Skypen, wat volgens mij ook waanzinnig energie kost, dan hoor ik haar wel op een bepaald moment zeggen "ja ik moet stoppen, anders heb ik niet genoeg batterij over om naar school te gaan", en loopt ze gerust met 30% aan jus de deur uit.
Aan het einde van de dag bel ik haar dat ze thuis moet komen en dan neemt ze nog haar telefoon op en zit er nog verbazingwekkend 12% in.
Dit is voor mijn telefoon ondenkbaar, maar in de klas staat haar telefoon in vliegtuigstand en bij mij staat op dat moment MfE en Whats app vol aan.
Aan het einde van de dag heb ik ca 60% verstookt en doe vaak nog even een spelletje Plants vs Zombies of zo en stook hiermee echt heel vlot de accu leeg.

Voor haar 920 had mijn dochter een 701 (een opgevoerde C7) dit toestel was echt snel en zuinig met energie. Voordat ze een storing kreeg, kon ze wel 4 dagen met een accu doen.

Voor mijn 920 had ik twee E7-00 toestellen en hadden een vergelijkbaar verbruik en deze moesten gewoon elke avond op de lader.
Nu heeft mijn vrouw een E7 overgenomen en heb het helemaal leeg gehaald.
Gisteravond had ik het toestel maar op de lader gedaan omdat zij het altijd vergeet.
Het E7 toestel stond op 18% en was 3 dagen en 12 uur niet geladen geweest.

Ik kom tot conclusie dat je dus slim met je telefoon dient om te gaan.
Applicaties die op de achtergrond meedraaien die je zelden gebruikt, dien je af te zetten.
Vooral locatie gevoelige apps zijn vreselijk.
- Zet Wlan uit als je de deur uitgaat, zodat deze niet continu aan het traceren is.
- Zet de telefoon op 2g als je thuis bent en op Wlan geschakeld bent
- Zet de batterijbespaarder aan als je telefoon alleen maar bij je hebt en op dat moment geen gebruik van maakt.
- Zet de interval van de batterijbespaarder wat vroeger zodat hij bij 35% ofzo inschakeld.
- Kijk of je de laatste updates gehad heb van faceboek en Whats app
- Gebruik een zwarte achtergrond ipv een witte, hierin zit ook veel verschil.

Al deze kleine dingetjes maakt het zo, dat je enorme verschillen kan krijgen met de batterijduur van een telefoon.
Sinds kort hebben we een draadloos laderstandaardje.
Een of andere manier zet je het toestel vlotter op het standaardje dan dat je hem aan een kabeltje prikt.
Ook ben ik aanzienlijk minder mijn telefoon kwijt, en heb minder last dat er niet genoeg energie in het toestel zit. Het standaardje laat heel vlot en functioneerd fantastisch in ons gezin.
Overigens ben ik overtuigd dat als Caelorum de slechtstpresterende telefoon overneemt de battterijprestaties van het toestel enorm omhoog gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door kittop op 28-12-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Sixblade schreef op woensdag 25 december 2013 @ 03:12:
Na een tijdje te hebben mee gelezen, heb ik een 920 aangeschaft. Nu een week in gebruik en ik moet toch even kwijt dat dit echt een super toestel is. Wat een fijne ervaring met wp8. Ik dacht dat het wel wennen zou zijn als je van android af komt maar dit systeem voelt eigenlijk heel goed aan. Vooral het keyboard in wp8 is echt super. Alleen soms stelt de camera niet goed scherp. Neem ik snel een tweede shot dan is hij vaak wel scherp. Ben benieuwd of dat na de update beter zal zijn.
Op je schermpje aantippen wat je scherp wil hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluutmaran schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:15:

Overclocken zie ik geen nut in, eventueel onderclocken zou mooi zijn maar daar doe ik het niet voor. Voornamelijk had ik een full unlock op mijn omnia 7 om tweaks toe te passen die niet door Microsoft worden toegelaten.

Zo zijn er apps om alle kleuren van de regenboog op de live titels toe te passen, het veranderen van de alle sounds (dus ook van het whatsapp deuntje, het veranderen of uitzetten van de bing knop, dezelfde aantal live titels als een wp8 toestel met full hd (zoals de lumia 1520 en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ik vind het nog steeds grappig dat achtergrondtaken dergelijke impact hebben op de levensduur van de batterij.

Onlangs had ik 's morgens even Insider opgestart voor de zaklamp. Was de app vergeten af te sluiten, waardoor de batterij tegen 20h 's avonds al helemaal leeg was (had er overdag nagenoeg niets mee gedaan). De batterij ging met 7%/uur naar beneden..

Dus: als je je batterij lang wil gebruiken, vergeet de apps dan niet af te sluiten door steeds op de terug-knop te duwen. Kan een impact hebben voor sommige gebruikers hier, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brab schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:42:
Ik vind het nog steeds grappig dat achtergrondtaken dergelijke impact hebben op de levensduur van de batterij.

Onlangs had ik 's morgens even Insider opgestart voor de zaklamp. Was de app vergeten af te sluiten, waardoor de batterij tegen 20h 's avonds al helemaal leeg was (had er overdag nagenoeg niets mee gedaan). De batterij ging met 7%/uur naar beneden..

Dus: als je je batterij lang wil gebruiken, vergeet de apps dan niet af te sluiten door steeds op de terug-knop te duwen. Kan een impact hebben voor sommige gebruikers hier, lijkt me.
Kan zijn dat die app gebruikt maakt van advertenties en die vrolijk op de background data blijft verbruiken. Sinds 3g best een stroomvreter is kan dat de energieverbruik verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kittop schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:32:
[...]
Op je schermpje aantippen wat je scherp wil hebben....
Ik hoop dat dat zijn probleem oplost.

Met de dedicated fysieke cameraknop op de Lumia's is het nochtans verbazingwekkend hoe weinig mensen weten dat je ook het scherm kan gebruiken (en daarmee kunt aangeven waarop te focussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik had zaterdag ineens dat mijn dataverbinding op mijn 920 het niet meer deed, alleen via WIFI nog. Soft reset, instellingen aanpassen, nieuwe toegangspunten maken: niets hielp! Op zondagmiddag begon het ineens weer te werken. Iemand anders hier wel eens last van gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atila schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:23:
Ik had zaterdag ineens dat mijn dataverbinding op mijn 920 het niet meer deed, alleen via WIFI nog. Soft reset, instellingen aanpassen, nieuwe toegangspunten maken: niets hielp! Op zondagmiddag begon het ineens weer te werken. Iemand anders hier wel eens last van gehad ?
Hier had ik dus ook last van, alleen gebruikte ik mijn huawei w1 (mijn 920 is nog onderweg van reparatie). Was echt super vaag in ieder geval

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 30-12-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik zat er hard aan te denken om een hard reset te doen, maar daar zag ik erg tegenop. En vanochtend had ik ineens 36 (!!) app updates in de store. Die hebben het nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Atila, vali: hebben jullie toevallig Telfort of Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Telfort, ik had de site van Telfort bekeken, maar daar was geen enkele melding over een storing te lezen. Ook niet op FOK (Klaagbaak) of andere sites.

[ Voor 91% gewijzigd door Atila op 30-12-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:14:
Atila, vali: hebben jullie toevallig Telfort of Tele2?
Ik heb telfort en blijkbaar lag het eruit (als ik zo de berichten eronder lees). Het verklaard in ieder geval een hoop .

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 30-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Laatst online: 18-08 21:35
Atila schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:10:
Ik zat er hard aan te denken om een hard reset te doen, maar daar zag ik erg tegenop. En vanochtend had ik ineens 36 (!!) app updates in de store. Die hebben het nog nooit gedaan.
idem hier,

Mijn updates komen ook erg onregelmatig binnen. Gisteren een 25tal updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Hmm, net een weird iets, mijn telefoon trilde voor een whatsappje, vervolgens bleef het trilgebeuren hangen.

Kon wel alles doen, echter bleef ie trillen, ik doe telefoon uit (knop in houden > slide down to power off).
Telefoon was uit, bleef trillen .. Ik hield de aan/uit knop in, en toen pas stopte ie met trillen.

Toch wel een nadeel dat de batterij er niet uit kan in dit geval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Bij KPN geen vreemde toestanden gehad.
Updates komen met regelmaat binnen, maar niet meer dan 4 per keer.

@ Zen!t
Dat doortrillen heb ik ook een keer gehad, maar een hele tijd geleden.
Was best wel maf en irritant.
Een aantal knoppen tegelijk ingedrukt en de boel stopte.
Na het weer opnieuw opstarten was ik al mijn agendapunten kwijt...
maar dat bleek niet zo, want de 920 was van de datum af.
Toen ik de data en de tijd weer ingesteld had.... kwam alles weer te voorschijn.
Hoogstwaarschijnlijk had ik een harde reset gedaan ofzo.
Ik weet ook niet meer welke knoppen ik tegelijk ingedrukt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
zo mijn lumia heeft het overleefd geen 2013/214 bug..
bij deze ook allen hier de beste wensen en een goed 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Had ook last van een accu die snel leeg was (meestal naar een uurtje of 7 gebruik). Ik heb de Facebook en Twitter apps eraf gegooid omdat ik het vermoeden had dat één van die twee de accu leegtrok, en ja hoor: accu gaat nu veel langer mee. Zal proberen om ze opnieuw te installeren één voor één, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvindertje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Vraagje over Nokia Mix Radio. Heb een aantal muziekbestanden (o.a. Yearmix Armin) op mn 920 die bestaan uit losse mp3-bestanden. Mix Radio laat echter een korte pauze vallen tussen de nummers, dus het hele effect van de mix is weg. Kan helaas geen instellingen vinden om dat aan te passen (dus bestanden zonder pauze afspelen). Iemand een tip? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Even googlen op gapless playback. Short answer: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

iemand ervaring met het vervangen van het glas aan de voorkant?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuWtk4x.jpg

hij gleed uit mijn vingers vandaag en laten repareren kost rond de €200
het onderdeel zelf kost mij op ebay €40 maar geen idee of het makkelijk te doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die is wel erg ongelukkig gevallen of niet?
Maar er slingert als het goed is wel ergens een guide rond hoe je de telefoon helemaal uit elkaar haalt. Dat zou voldoende moeten zijn om het scherm te kunnen vervangen. Moet je alleen even zorgen dat je de benodigde schroevendraaiers thuis hebt.
Let wel goed op de kwaliteit van het vervangend onderdeel he! 40E voor het scherm lijkt mij erg goedkoop. Het is namelijk ook zo'n LCD die verlijmd is met een digitizer en het glas. Geen idee of je verder waarde hecht aan het hele 60hz, grote inkijkhoek, te bedienen met handschoenen verhaal, maar met de verkeerde onderdelen ben je dat iig allemaal wel kwijt.

Ben overigens wel benieuwd hoe de firmware er op reageert :)

Ah gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317182

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 02-01-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Ik heb dat bij mijn Lumia 800 zelf gedaan .. Das echt 5 minuten werk bij dat ding, ik ga er vanuit dat het bij deze ongeveer net zo makkelijk is (gezien de zelfde structuur en opbouw behuizing).

Ook daar een 40e scherm in gedaan, tegenover een 200 bij de winkel. Ik zag bij die Lumia 800 geen beeldverschil, alleen t stroomverbruik ging iets omhoog en .. Geen barst natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Caelorum schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:12:
Die is wel erg ongelukkig gevallen of niet?
Maar er slingert als het goed is wel ergens een guide rond hoe je de telefoon helemaal uit elkaar haalt. Dat zou voldoende moeten zijn om het scherm te kunnen vervangen. Moet je alleen even zorgen dat je de benodigde schroevendraaiers thuis hebt.
Let wel goed op de kwaliteit van het vervangend onderdeel he! 40E voor het scherm lijkt mij erg goedkoop. Het is namelijk ook zo'n LCD die verlijmd is met een digitizer en het glas. Geen idee of je verder waarde hecht aan het hele 60hz, grote inkijkhoek, te bedienen met handschoenen verhaal, maar met de verkeerde onderdelen ben je dat iig allemaal wel kwijt.

Ben overigens wel benieuwd hoe de firmware er op reageert :)
dat is dus ook waar ik twijfels over heb. Ze noemen het een "original nokia part" maar heb momenteel geen 200€ over voor een scherm wegens het verbouwen in mijn nieuwe huis :|

mocht het niet werken heeft het mij 40€ gekost en kan ik altijd nog een andere kopen volgende maand

[ Voor 4% gewijzigd door Streepje op 02-01-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zen!th schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:14:
[...] Ook daar een 40e scherm in gedaan, tegenover een 200 bij de winkel. Ik zag bij die Lumia 800 geen beeldverschil, alleen t stroomverbruik ging iets omhoog en .. Geen barst natuurlijk :)
Er is wel een enorm groot verschil tussen het display in de Lumia 800 en de 920 hoor ;)

@Streepje: Ik heb een link naar een guide toegevoegd aan mijn vorige post

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 02-01-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

zou ik niet het lcd scherm wat ik nu heb over kunnen zetten naar het nieuwe glas gedeelte?

had de link gezien, thx daar gaat het wel mee lukken

[ Voor 23% gewijzigd door Streepje op 02-01-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Caelorum schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:17:
[...]

Er is wel een enorm groot verschil tussen het display in de Lumia 800 en de 920 hoor ;)

@Streepje: Ik heb een link naar een guide toegevoegd aan mijn vorige post
Ja de Lumia 800 is amoled, en de 920 een (super) LCD :p

Heb allebei de telefoons gehad, (nu nog steeds 920, 800 verkocht) toen ik mijn 920 kreeg die telefoons naast elkaar gehouden, moet zeggen dat de 800 een betere zwartwaarde had, maargoed das amoled.

lumia 800 scherm was ook 200 toen, en die op ebay 3-4 tientjes. Nu hetzelfde idee, maar k vermoed dat t mee valt qua mindere kwaliteit.

Dat ik met handschoenen aan de telefoon kan bedienen heb ik nog nooit gebruik van gemaakt in een half jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
het scheelt dat het afgelopen halfjaar zomer was, dan draag ik in ieder geval niet vaak handschoenen :p.
maar heb bij een aantal telefoons het scherm vervangen en pas bij 1 echt problemen gehad (halfwerkend touchscreen), dus over het algemeen ging het wel goed.
al heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de opbouw van de 920 is.
Pagina: 1 ... 104 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;