AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Volgens de website van NLAlert is het helemaal niet beschikbaar voor de 920? Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het werkend kan krijgen>?vali schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:06:
Mensen hier nl alert ontvangen? zie dat het een beetje provider afhankelijk is
zag op FP dat iemand met hi abbo en de 920 wel ontvangen had.triesvan schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:26:
[...]
Volgens de website van NLAlert is het helemaal niet beschikbaar voor de 920? Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het werkend kan krijgen>?
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 04-11-2013 17:03 ]
[quoteHeb het eens geprobeerd, het viel me wel op nu dat het scherm aanblijft maar tochscreen niet werkt als ik mijn vinger op de speaker/camera houw.
Uhm, de sensor zit boven de N van Nokia.
Het lijkt er inderdaad op dat de sensor vervuild is.
Iemand ook dit probleem? Een idee hoe dit op te lossen?
Heb ik ook gehad idd. Ook na blazen lukte het helaas niet. Ik heb m'n 2e ook geretourneerd en ben nu opzoek naar een ander toestel.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:08:
Als het scherm niet uitgaat tijdens het bellen, betekend dat de sensor kapot is en dat ik hem op moet sturen of zou een software reset helpen ? Dit is al mijn 2e 920.
Verwijderd
Dat wist ik dus niet, nu lijkt hij wel te werken als ik mijn vinger in de buurt van de N houd. bedankt voor de tip, even in de gaten houden of het blijft werken.René H schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:44:
[/quote]
[quoteHeb het eens geprobeerd, het viel me wel op nu dat het scherm aanblijft maar tochscreen niet werkt als ik mijn vinger op de speaker/camera houw.
Uhm, de sensor zit boven de N van Nokia.
Het lijkt er inderdaad op dat de sensor vervuild is.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb helaas mijn nokia terug gestuurd naar 4Launch. Deze ging dubbel zo leeg als degene van mijn collega's. Die ook een Lumia 920 hebben.
Tijdens de lunch had ik 47% over en hij 97%. Ik had twee apps: Insider pro/whatsapp. Whatsapp heb ik die ochtend 2x gebruikt.
Als deze echt DOA is dan krijg ik waarschijnlijk een cashback
------------------------------------------
Tijdens 3 dagen gebruik van de lumia zijn mij opgevallen
+ Integratie office
+ oneNote
+ UI
+ en nog vele andere dingen
Wat ik mistte
Bij de muziek speler kon ik geen tijdsmoment selecteren waar ik wou beginnen, is dit bij jullie ook zo? Is dit een setting ?
Vraag:
Wat is jullie gemiddelde accuduur bij gemiddeld/goed gebruik (denkend aan skype, whatsapp, mail die synct)?
Service?

Het is inderdaad wel voor een dubbeltje op de eerste rang maar ook omdat winkels 100-200 euro duurder zijn.Wietsee. schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:29:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ik ben er ook ingetrapt destijds bij 4Launch, je krijgt een zwervende Lumia 920 inclusief gebreken ergens voor de laagste prijs van de markt geplukt in Europa. Dat is 4Launch.
Service?
Heb je nog advies voor contact met 4Launch? Hoe is het uiteindelijk afgelopen bij jouw?
Sinds enkele weken gaat mijn batterij bijna dubbel zo lang mee, tot bijna twee dagen. Dit terwijl ervoor de batterij bij het 's avonds thuiskomen meestal slechts 30% capaciteit over had. Bij mij staat dataconnectie 24/7 op (3G als max snelheid), wifi slechts sporadisch en bluetooth enkel als ik in de wagen zit (1,5 uur per dag).
Het korte batterijleven was eigenlijk de enige beperking die ik zag in de lumia 920, dus wat mij betreft is ie dus beter geworden. Ligt de verbetering aan update 3? Ik vermoed van wel... ZIjn er nog die een verbetering hebben opgemerkt?
Btw, mijn 920 heb ik sinds begin januari dit jaar (eerste batches Benelux).
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Als ik het goed begrijp heb jij de GDR3 update geinstalleerd?shizoframia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:03:
Gewoon ff ter info.
Sinds enkele weken gaat mijn batterij bijna dubbel zo lang mee, tot bijna twee dagen. Dit terwijl ervoor de batterij bij het 's avonds thuiskomen meestal slechts 30% capaciteit over had. Bij mij staat dataconnectie 24/7 op (3G als max snelheid), wifi slechts sporadisch en bluetooth enkel als ik in de wagen zit (1,5 uur per dag).
Het korte batterijleven was eigenlijk de enige beperking die ik zag in de lumia 920, dus wat mij betreft is ie dus beter geworden. Ligt de verbetering aan update 3? Ik vermoed van wel... ZIjn er nog die een verbetering hebben opgemerkt?
Btw, mijn 920 heb ik sinds begin januari dit jaar (eerste batches Benelux).
Ik heb deze niet geinstalleerd omdat er ergens stond dat dit mijn garantie zou schaden en dat wou ik niet bij een toestel jonger dan een week.
Dit is wel erg positief nieuws over de batterij! Zijn er nog meer goede verbeteringen? In de muziek/video speler? etc
[ Voor 5% gewijzigd door jochem4207 op 05-11-2013 12:41 ]
Heb sinds enkele weken ook de GDR 3 update en merk ook het verbeterde accu duur. Echter kan dit ook komen door de Whatsapp updates van vorige week, gezien dit het meestgebruikte (en altijd actieve) applicatie.jochem4207 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:40:
[...]
Als ik het goed begrijp heb jij de GDR3 update geinstalleerd?
Ik heb deze niet geinstalleerd omdat er ergens stond dat dit mijn garantie zou schaden en dat wou ik niet bij een toestel jonger dan een week.
Dit is wel erg positief nieuws over de batterij! Zijn er nog meer goede verbeteringen? In de muziek/video speler? etc
Er zijn wel wat kleine aanpassingen, kun je wel vinden in een lijstje; niet heel spannend jammergenoeg.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Er stond *kan* schaden. Als je echt wilt weten of je nog fabrieksgarantie van Nokia kan krijgen na het updaten moet je contact opnemen met Nokia. Microsoft kan uiteraard niet voor Nokia, andere OEMs en operators praten over de gevolgen voor de garantie. Dat is waarom ze die melding hebben opgenomen. Persoonlijk denk ik niet dat Nokia moeilijk gaat doen, aangezien het voor hun erg makkelijk is om GDR2 er weer op te zetten. 100% zekerheid heb je echter niet, omdat Nokia tot op heden nog niets hierover heeft gezegd.jochem4207 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:40:
[...] Ik heb deze niet geinstalleerd omdat er ergens stond dat dit mijn garantie zou schaden en dat wou ik niet bij een toestel jonger dan een week. [...]
Dankjewel voor deze informatie. Als ik bij WP blijf en de update er nog niet is neem ik wel contact op met Nokia.Caelorum schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:13:
[...]
Er stond *kan* schaden. Als je echt wilt weten of je nog fabrieksgarantie van Nokia kan krijgen na het updaten moet je contact opnemen met Nokia. Microsoft kan uiteraard niet voor Nokia, andere OEMs en operators praten over de gevolgen voor de garantie. Dat is waarom ze die melding hebben opgenomen. Persoonlijk denk ik niet dat Nokia moeilijk gaat doen, aangezien het voor hun erg makkelijk is om GDR2 er weer op te zetten. 100% zekerheid heb je echter niet, omdat Nokia tot op heden nog niets hierover heeft gezegd.
Ik heb nog drie gebruiksvragen:
-Whatsapp: Als ik mijn toetsenbord open heb kan ik net de 2-3 regels boven het toetsenbord lezen. Dit was op mijn htc desire ook het geval maar deze had een 800x of kleiner scherm. Hebben jullie hier ook (last) van? of dit opgemerkt?
- Skype, hetzelde als bij whatsapp + elke keer al krijg ik een bericht in een gesprek wat ik open heb moet ik zelf gaan scrollen omdat het bericht onder mijn toetsenbord "verschijnt"
- Muziek afspelen op de muziek app/youtube app:
Ik kan nergens kiezen op welk moment ik wil spelen. Zeg maar het schuifje! Soms als je een mix van 1 uur hebt wil j e niet vanaf het begin luisteren maar vanaf bijv minuut 20..
Zouden jullie je ervaring hierover willen posten? of dm'en
Vooral omdat dit de drie"main" functies naast internetten voor mijn mobiel zijn/worden irriteert dit mij. Voor de rest vind ik het WP UI echt
En de integratie met office/skydrive is helemaal fijn!
Verwijderd
Verwijderd
Als ik de telefoon helemaal niet gebruik is er na 12 uur 4-9% af.
Staat je toestel op 2g, 3g of 4g?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:41:
Mijn komt ook van 4launch..nog steeds niet opgeladen na gister ochtend..nu nog 21% best netjes??alleen blijf ik hameren op foto's uploaden naar fb erg traag
Kunnen meer mensen LTE selecteren nu die lijst? Overigens houd ik het toch op T-Mobile NL 3G, ik denk dat dat beter voor mijn accuduur is.
[ Voor 14% gewijzigd door enomiss op 06-11-2013 03:04 ]
https://opensea.io/seaart
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 06-11-2013 10:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja, kan ik ook, ook Zuid-Limburg. In Heerlen is het overigens midden 2014 volgens mij. Maar als je bij de mobiele data instelligen het zet naar maximaal 4g, gebeurd er verder niet veel volgens mij, is dus, denk ik, gewoon voorbereiding van het netwerk.enomiss schreef op woensdag 06 november 2013 @ 02:51:
Ik heb Access Point geüpdatet op mijn L920 (met GDR3), en dacht even checken of T-Mobile NL 3G nog op actief staat, nu staat er opeens T-Mobile NL LTE bij (stond er nog nooit, wel pas enkele weken terug voor het laatst gekeken), en als ik die op actief zet haal ik hogere snelheden (6,4mbps ipc 3,8mbps). Maar ik heb geen abbo met 'supersnel' internet aka 4G. Ik heb Smart PLus wat tot maar 3,6mbps hoort te gaan toch? Ook woon ik in zuid limburg waar pas in 2015 4G komt. Overigens staat bij celular highest connection speed nog op 3G bij mij.. kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?
Kunnen meer mensen LTE selecteren nu die lijst? Overigens houd ik het toch op T-Mobile NL 3G, ik denk dat dat beter voor mijn accuduur is.
zeker, zeker
Of 4G al dan niet selecteerbaar is, is afhankelijk van de ROM die op je toestel werd geïnstalleerd. Of je daadwerkelijk op 4G kan connecteren is afhankelijk van je provider. Dat veronderstel ik tenminste. Ikzelf heb update 3 CV NL (3047.0000.1326.2005) op het toestel staan maar woon in België. Ik kan op 4G van Proximus connecteren indien nodig (is hier in de grotere steden beschikbaar) maar zet default de maximale snelheid op 3G, dit omdat ik merk dat het batterijleven kleiner wordt doordat het device constant zit te zoeken naar 4G terwijl dat er in veel gevallen nog niet is. Ik leg 4G enkel aan als ik effectief dat tikkeltje meer snelheid nodig heb, in de meeste gevallen heb ik connectie met H of H+ en dat is voor mij voldoende om wat te surfen en mijn mails te laten pushen. Zelden zie ik nog de 'E'. Btw, mijn dataconnectie staat 24/7 aan.enomiss schreef op woensdag 06 november 2013 @ 02:51:
Ik heb Access Point geüpdatet op mijn L920 (met GDR3), en dacht even checken of T-Mobile NL 3G nog op actief staat, nu staat er opeens T-Mobile NL LTE bij (stond er nog nooit, wel pas enkele weken terug voor het laatst gekeken), en als ik die op actief zet haal ik hogere snelheden (6,4mbps ipc 3,8mbps). Maar ik heb geen abbo met 'supersnel' internet aka 4G. Ik heb Smart PLus wat tot maar 3,6mbps hoort te gaan toch? Ook woon ik in zuid limburg waar pas in 2015 4G komt. Overigens staat bij celular highest connection speed nog op 3G bij mij.. kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Verwijderd
3G ..met constant wiffi aan en batterij besparing aan. Nu ben ik aan het testen met baterij besparing uit en ook wiffi aan.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 13:26 ]
Verwijderd
En toch haal ik hogere snelheden wanneer ik hem op LTE zet bij acces point en op 3G laat staan bij cellular....test zelf maar eens.defcon84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:45:
Na de update heb ik ook "T-Mobile NL 3G " en "T-Mobile NL LTE", maarja duurt nog een jaar voor T-Mobile zijn 4G klaar heeft hier :-)
http://www.wpcentral.com/access-point-updated-lumia-ownersdefcon84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:44:
Bij mij staat er nog steeds ...3G. Hoe update je dat?
Maar het handigst is als je het via de WPC app doet, of met SysApp Pusher.
Hier een screenshotje:

Klinkt heel stom, maar druk de 3.5 mm jack eens wat harder door, je moet best wat kracht zetten om hem helemaal in de lumia te krijgen. Je hoort dan een klik.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:00:
Ik heb sinds een tijdje een lumia 920 ik ben er heel blij mee maar, alleen ik heb nu sinds een tijdje als ik mij oordopjes in mijn lumia stop dat ik maar aan een kant geluid hoor.. Ik heb hem online bestelt bij de Media Markt in Zwolle. Weten jullie misschien wat ik moet doen of kan doen? Zo ja zouden jullie mij dan een dm willen sturen. Nog een vraagje weten jullie misschien nog een paar handige apps en of leuke apps? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
[ Voor 66% gewijzigd door enomiss op 06-11-2013 15:17 ]
Dit vind ik echt bijzonder toevallig. Ik heb er zelf ook last van sinds vorige week. M'n huisgenoot heeft ook een 920 en heeft er ook sinds een (paar) weken last van. Ondanks dat hij op GDR2 zit en ik op GDR 3, heb ik wel het bijna gevoel dat het software matig moet zijn omdat het bij meer mensen tegelijk voorkomt.enomiss schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:07:
[...]
Klinkt heel stom, maar druk de 3.5 mm jack eens wat harder door, je moet best wat kracht zetten om hem helemaal in de lumia te krijgen. Je hoort dan een klik.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Welke NFC tags zijn van goede kwaliteit en waar koop ik die het beste?
En waar vind ik een goede en duidelijke handleiding over het gebruik van NFC tags?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Even voor de duidelijkheid, Als u van plan bent om bij voorbeeld Bluetooth aan of af te zetten moet u altijd eerst de tag accepteren en dan moet je nog steeds handmatig de bluetooth schakelenkruila schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:52:
Ik wil wat met NFC tags gaan doen in combinatie met mijn Lumia 920.
Welke NFC tags zijn van goede kwaliteit en waar koop ik die het beste?
En waar vind ik een goede en duidelijke handleiding over het gebruik van NFC tags?
Inderdaad, net zelf geprobeerd met KPN in Zwanenburg. Op 3G instelling heb ik 2/3 streepjes 3G dekking met magere snelheid. Op 4G geselecteerd heb ik dezelfde aantal streepjes op 3G en is de snelheid merkbaar beter.enomiss schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:07:
En toch haal ik hogere snelheden wanneer ik hem op LTE zet bij acces point en op 3G laat staan bij cellular....test zelf maar eens.
Edit @ hieronder:
Maakt bij mij geen verschil. Of ik 4G aanzet bij mobiel netwerk of bij toegangspunt of allebei. Zodra ik er 1 aanzet heb ik een redelijke snelheidswinst. Alleen nog maar getest met de speedtest.net app.
Edit 2: Nevermind, na meerdere testen zie ik dat ik dezelfde snelheden ook haal zonder 4G/LTE instellingen. fluctueert enorm. Nog paar maanden wachten, op 2 februari loopt het contract af en op het nieuwe contract hebben we lekker 4G snelheid.
[ Voor 34% gewijzigd door AutisticPinguin op 07-11-2013 14:57 ]
Voor de duidelijkheid, ik heb hem nog op 3G staan, alleen bij access point op LTE...AutisticPinguin schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:29:
[...]
Inderdaad, net zelf geprobeerd met KPN in Zwanenburg. Op 3G instelling heb ik 2/3 streepjes 3G dekking met magere snelheid. Op 4G geselecteerd heb ik dezelfde aantal streepjes op 3G en is de snelheid merkbaar beter.
Nog wel, in Windows 8.1 is dit niet meer volgens verschillende bronnen op WPCentral.com.Mylotec schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:59:
[...]
Even voor de duidelijkheid, Als u van plan bent om bij voorbeeld Bluetooth aan of af te zetten moet u altijd eerst de tag accepteren en dan moet je nog steeds handmatig de bluetooth schakelen
Hier had ik pas ook last van. Er bleek wat stof in mijn aansluiting te zitten, waardoor ik muziek maar door een oortje kon horen. Je kunt proberen om dit goed schoon te blazen met een luchtpistool, misschien helpt dat.Reaper.JA2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:42:
[...]
Dit vind ik echt bijzonder toevallig. Ik heb er zelf ook last van sinds vorige week. M'n huisgenoot heeft ook een 920 en heeft er ook sinds een (paar) weken last van. Ondanks dat hij op GDR2 zit en ik op GDR 3, heb ik wel het bijna gevoel dat het software matig moet zijn omdat het bij meer mensen tegelijk voorkomt.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Ik heb even een vraagje waar vast wel iemand antwoord op kan geven. Vandaag liep ik de Hi-winkel binnen om wat toestellen te bewonderen maar al snel raakte ik in gesprek met de verkoopmedewerker over mijn ervaringen met Windows Phone. Enfin, op een gegeven moment liet hij een kaart zien met de 4G-dekking van KPN/Hi en hier bleek ook mijn woongebied onder te vallen (Oss). Zoals een goed verkoper betaamd vertelde hij over leuke kortingen en dergelijke en dit zette mij toch wel aan het denken over een 4G-abonnement.
Nu de vraag waar het om draait;
Ik heb een Lumia 920 (CV NL) en ik vraag me af of deze op dit moment (GDR2) het 4G-netwerk van KPN/Hi ondersteund. Weet iemand dit/ervaring mee?
Vriendelijke groet,
Ja.nlzephyr schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:11:
Hallo,
Ik heb even een vraagje waar vast wel iemand antwoord op kan geven. Vandaag liep ik de Hi-winkel binnen om wat toestellen te bewonderen maar al snel raakte ik in gesprek met de verkoopmedewerker over mijn ervaringen met Windows Phone. Enfin, op een gegeven moment liet hij een kaart zien met de 4G-dekking van KPN/Hi en hier bleek ook mijn woongebied onder te vallen (Oss). Zoals een goed verkoper betaamd vertelde hij over leuke kortingen en dergelijke en dit zette mij toch wel aan het denken over een 4G-abonnement.
Ik heb een Lumia 920 (CV NL) en ik vraag me af of deze op dit moment (GDR2) het 4G-netwerk van KPN/Hi ondersteund. Weet iemand dit/ervaring mee?
Vriendelijke groet,
jup, hier in Rotterdam werkt die combinatie primanlzephyr schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:11:
Hallo,
Vriendelijke groet,
Ik merk hier niks van, 4G zou juist een lager verbruik moeten geven.autje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:45:
enomiss / Jos_M, merken jullie ook een hoger batterijverbruik op 4G? Of valt dat wel mee?
De laatste tijd vaker alleen het nummer in beeld, als ik wordt gebeld. Dit nummer is met alle toeters en bellen aanwezig op mijn telefoon. Ik zie dus niet wie mij belt. Na keertje aan en uit zetten werkt alles weer naar behoren. Ik zie naam en foto bij het nummer ... dit is erg irritant !
Bas
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik hoop het want ik vind het bijzonder irritant op dit moment, heb nu 5 nfc tags die hier liggen stof te verharen omwille van dit feit !Voxxie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:46:
[...]
Nog wel, in Windows 8.1 is dit niet meer volgens verschillende bronnen op WPCentral.com.
Erg irritant inderdaad. Voorheen werd dit wel altijd gedaan. Ook zijn alle flitskasten als POI verdwenen ergens in de laatste updates.liffey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:42:
Ik gebruik drive+ en het valt me op dat er geen rekening met files wordt gehouden, ik zie de files wel op de kaart maar eindtijd en route worden niet aangepast. Moet ik hier nog iets voor instellen?
http://www.nokia.com/global/products/accessory/dc-19/
En weet iemand of deze FM Transmitter goed werkt met de L920? Want ik heb geen bluetooth in de auto, maar wil toch graag internet radio luisteren.
http://www.mobilefun.nl/3...it-met-fm-transmitter.htm
[ Voor 65% gewijzigd door enomiss op 09-11-2013 00:51 ]
Ik kom de DC-19 ook nog niet tegen, en vermoed dat Nokia nog te veel DC-16's op voorraad heeft.enomiss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:12:
Weet iemand waar ik deze kan krijgen in Nederland?
http://www.nokia.com/global/products/accessory/dc-19/
Ik heb zelf een DC-16 die iets minder vermogen bevat dan de DC-19.
De DC-16 voldoet ook aan mijn verwachtingen en doet het goed op al mijn Nokia toestellen,
tot in tegenstelling met de SanyoKBC-L2.
De Sanyo bevat 5000mAh bij 3,7V en doet het goed op de 920 ecthter laadt deze ietsje trager dan de DC-16, maar m'n Nokia E7 moet de Sanyo niet.
De DC-16 zit in nu de schooletui van m'n dochter,
en de Sanyo zit in mijn gereedschapkist, met elastiekje en kort Nokia kabeltje.
Mijn intresse gaat uit naar de:
http://www.nokia.com/glob...ory/dc-50/specifications/
vanwege het ontbreken van laadkabeltjes en een mooie broekzakfit.
Maar die wordt volgens mij ook nog niet in Nederland aangeboden.
Hier wel een DC-50 in Duitsland...
http://www.pdamax.de/Smar...u-02739P5,nz-745:5ju.html
Sorry,,,, maar eigenlijk hoort deze post niet in dit forum thuis.
m'n excuse.
[ Voor 5% gewijzigd door kittop op 09-11-2013 09:05 ]
Verwijderd
Op dat 'schijfje' zoekt hij naar een bepaalde bestandsnaam. Als hij deze weergeeft, dan kan je op Google zoeken naar die bestandsnaam (driver) en misschien de juiste driver downloaden voor de Nokia.Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:39:
Ik heb nog een oude laptop met Vista erop en wil graag mijn nokia aan de pc hangen. Hij vraagt om een schijfje wat ik niet heb. Ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen..iemand tips?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 10-11-2013 12:12 ]
Verwijderd
Je moet liedjes die je wil gebruiken als beltoon specifiek in de map Ringtones ("Beltonen"?) plaatsen, anders gaat het niet. Dus als je een liedje gewoon wil luisteren -als in muziek luisteren- en datzelfde liedje ook als beltoon wil gebruiken, dan staat dat liedje dus 2x op je telefoon: 1x in de map "Music", en 1x in de map "Ringtones".Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:30:
Eindelijk kan ik op de pc met mijn nokia..maar nu heb ik wat liedjes overgezet van mijn pc naar mijn noka lumia. Maar deze kan ik niet als betoon gebruiken. Hmm. Ik ben echt niet handig wat pc en smartphone bedtreft.maar thanks toto zover.
Dit is echt nog een ontzettend oud pijnpunt op WP8 dat voor veel onbegrip zorgt.
Vreemd, bij mij werkt Ringtone Maker zoals het hoort.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:51:
![]()
En da werkt...ik weer blij..
Haha..heel ff dan. Het liedje staat aan als ringtoon maar als ik gebeld word hoor ik toch iets anders..ik snap der geen snars meer van.
Verwijderd
Als ik een ander ringtoon pak die origineel is van nokia bijvoorbeeld puur..speelt hij gewoon nostalgia af...
De ander zelf erop gezette ringtones liedjes staan dan ook in de map aangepast onder beltonen en geluid. In het vakje beltoon staat wat ik wil hebben maar no way het blijft gewoon nasalgia..geen idee.
Leuk man gatheren
Hoe stel jij je ringtone in?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:56:
Haha
Als ik een ander ringtoon pak die origineel is van nokia bijvoorbeeld puur..speelt hij gewoon nostalgia af...
De ander zelf erop gezette ringtones liedjes staan dan ook in de map aangepast onder beltonen en geluid. In het vakje beltoon staat wat ik wil hebben maar no way het blijft gewoon nasalgia..geen idee.
Via instellingen van de telefoon of via de filemanager van je pc/laptop?
In het verleden heb ik ook ringtones ingesteld van mp3's met behulp van Nokia ringtone maker. Ringtone per contactpersoon ingesteld.
Dit alles werkte gewoon goed. Dit alles ingesteld zonder enige copy paste van geluidsbestanden. Alles via telefoon apps en instellingen.
Ja, ik had vroeger wel eens dat ie pas de nieuwe geuploade ringtones "zag" na een reboot. Heel vaag dat dat nodig was. Dus probeer de telefoon eens te rebooten.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:56:
Haha
[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 12-11-2013 10:26 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
tijd voor een uptime appCAP-Team schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:05:
Rebooten? Hoevaak rebooten jullie je toestel? Ik meestal eens in de maand ofzo.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Ik zie de afspraken wel op de pc maar niet op de nokia...of duurt dat een 1/2dag. Maar wat is rebooten ?
Hmmm.het blijkt dat ik hier maar weer is geen verstand van heb.

Dat ligt er aan hoevaak je je google account laat synchroniseren op je telefoon? Doe je dit manueel? Of eens per uur, of eens per half uur. De keren dat je foon synchroniseert zou die ook je agenda bij moeten werken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:32:
En de synchronisatie tussen mijn man en mijn agenda van Google lukt ook nog niet helemaal .
Ik zie de afspraken wel op de pc maar niet op de nokia...of duurt dat een 1/2dag. Maar wat is rebooten ?
Hmmm.het blijkt dat ik hier maar weer is geen verstand van heb.
En rebooten is gewoon het aan en uit zetten van je foon
Verwijderd
Nou ik heb ff mijn mobiel uit gehad maar nee hoor ik kan gewoon niet eens van betoon wisselen. En wat agenda betreft heb ik bij Google mail gezet bij elke 15 minuten.. Mijn man ziet mijn aanpassingen meteen ik niets...grrrrr...Sonny7 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:57:
[...]
Dat ligt er aan hoevaak je je google account laat synchroniseren op je telefoon? Doe je dit manueel? Of eens per uur, of eens per half uur. De keren dat je foon synchroniseert zou die ook je agenda bij moeten werken.
En rebooten is gewoon het aan en uit zetten van je foon(herstarten letterlijk vertaald)
uit en aanSonny7 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:57:
[...]
En rebooten is gewoon het aan en uit zetten van je foon(herstarten letterlijk vertaald)
Bedankt voor je bericht, je hebt mij overgehaald. Mijn telefoon is hem nu aan het installeren. Heb jij ook al updates gehad tussentijds?Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:20:
Ik draai de GDR3 preview. Heb ik tenminste nog iets aan mijn gratis WPdev account ^^
Ik hoop dat er ook een preview komt van de nokia black update. Heel vervelend dat er nu al veel over wordt geschreven maar de update pas over maanden beschikbaar is.
Even checken: je weet dat je de telefoon echt uitzet door lang op de power knop te drukken, waarna een melding verschijnt om het scherm omlaag te "schuiven"?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:49:
[...]
Nou ik heb ff mijn mobiel uit gehad maar nee hoor ik kan gewoon niet eens van betoon wisselen. En wat agenda betreft heb ik bij Google mail gezet bij elke 15 minuten.. Mijn man ziet mijn aanpassingen meteen ik niets...grrrrr...
allebei op gdr3, maar de beta loopt wat hakkerig momenteel, dus gebruik ik de gewone.capsoft schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:07:
Hebben jullie trouwens allemaal facebook en facebook beta als app op de lumia 920?
zeker, zeker
Wel wat updates van Nokia apps met wat verwijzingen naar Black, maar die heeft iedereen gehad denk ik. Verder niet echt updates gezien, maar dat is wel vaker zo bij MS. Verwacht pas nieuwe updates als er of 1) een groot lek is, of 2) de dag voordat de update echt live gaat.capsoft schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:33:
[...] Bedankt voor je bericht, je hebt mij overgehaald. Mijn telefoon is hem nu aan het installeren. Heb jij ook al updates gehad tussentijds?[...]
Verwijderd
Ja dat wist ik..echt helemaal uitgezet. Net gekeken voor of er nog updates zijn. En mijn mobieltje zegt van niet.. Van mijn agenda krijg ik alleen mijn eigen meldingen.. Niet die van mijn man.. Maar op de pc zie ik die van hem weer wel... Ik denk dat ik mijn oude Samsung galaxy s plus terug ga vragen aan manlief.Fireshade schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:59:
[...]
Even checken: je weet dat je de telefoon echt uitzet door lang op de power knop te drukken, waarna een melding verschijnt om het scherm omlaag te "schuiven"?
Beltoon nog steeds niet wisselbaar...hmm
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik dat gewoon weer normaal krijg?
Dat wordt een hard reset, er zit niks anders op.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:12:
Sinds kort krijg ik geen meldingen meer van updates voor de geïnstalleerde apps..
Iemand enig idee hoe ik dat gewoon weer normaal krijg?
Wat is dit nou weer voor voorbarige reactie? Er zijn nog wel andere dingen die je kunt proberen namelijk.Wietsee. schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:30:
[...]
Dat wordt een hard reset, er zit niks anders op.
Soft reset bijvoorbeeld. Wat je ook kunt doen is het checken door naar settings > phone update te gaan en daar op check for updates te drukken, dan zoekt hij naar updates voor het systeem, maar volgensmij ook naar app updates. Ik had er ook last van maar bij mij kwamen ze plotseling weer terug. Wat ook vaak helpt is je telefoon gewoon 's nachts aan laten staan en verbinding laten houden met Wifi, tenzij hij dat al doet natuurlijk.
Blijft een beetje een vaag probleem, maar ik zou sowieso eerst dingen proberen die minder grote gevolgen hebben dan direct maar een hard reset er tegenaan te gooien.
[ Voor 8% gewijzigd door Tropicc op 13-11-2013 20:20 ]
Is inderdaad al veel over geschreven en veel over te vinden op het wereldwijde web. Alleen heb ik zelf ondervonden dat niet alle methodes helpen in alle gevallen. Je moet gewoon de verschillende opties uitproberen en werken ze niet, dan is een hard-reset nog een optie (ook al werkte dat bij mij zelfs nog niet)... pas na een paar weken begonnen ze 'spontaan' weer te werken..Tropicc schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:20:
[...]
Wat is dit nou weer voor voorbarige reactie? Er zijn nog wel andere dingen die je kunt proberen namelijk.
Soft reset bijvoorbeeld. Wat je ook kunt doen is het checken door naar settings > phone update te gaan en daar op check for updates te drukken, dan zoekt hij naar updates voor het systeem, maar volgensmij ook naar app updates. Ik had er ook last van maar bij mij kwamen ze plotseling weer terug. Wat ook vaak helpt is je telefoon gewoon 's nachts aan laten staan en verbinding laten houden met Wifi, tenzij hij dat al doet natuurlijk.
Blijft een beetje een vaag probleem, maar ik zou sowieso eerst dingen proberen die minder grote gevolgen hebben dan direct maar een hard reset er tegenaan te gooien.
Eén van de opties is bijvoorbeeld: unpin store tile --> delete internet history --> soft reset --> delete internet history --> pin store tile
Maar dat is slechts één van de vele opties die op internet in de ronde gaan..
Verwijderd
Ik heb vandaag live kalender erop gezet..doet niets. Ik krijg alleen een maand te zien en verder kan ik niets. Volgens de riview ben ik niet de enigste. Maar ik heb het opgelost dat mijn man op zijn mobiel bij Google agenda mijn account gegevens aanhoudt ... Dus maar gezamenlijk 1agenda. Dat met de beltoon is nog steeds niet opgelost.. Ook niet naar meerdere rebootendefcon84 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:28:
Overstappen naar Live kalender!
[...]
uit en aan![]()
Simple Calender is wel een goede alternatieve agenda app.Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:09:
[...]
Ik heb vandaag live kalender erop gezet..doet niets. Ik krijg alleen een maand te zien en verder kan ik niets. Volgens de riview ben ik niet de enigste. Maar ik heb het opgelost dat mijn man op zijn mobiel bij Google agenda mijn account gegevens aanhoudt ... Dus maar gezamenlijk 1agenda. Dat met de beltoon is nog steeds niet opgelost.. Ook niet naar meerdere rebooten
Beltoon kun je helaas niet per persoon aanpassen. Dit kan na de GDR3+Black update die begin volgend jaar verwacht wordt. Een andere ringtone kun je wel in het algemeen instellen. Met behulp van Nokia Ringtone Maker
volgens mij heb je black daar toch niet voor nodig? alleen de gdr3 previewSonny7 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:49:
[...]
Simple Calender is wel een goede alternatieve agenda app.
Beltoon kun je helaas niet per persoon aanpassen. Dit kan na de GDR3+Black update die begin volgend jaar verwacht wordt. Een andere ringtone kun je wel in het algemeen instellen. Met behulp van Nokia Ringtone Maker
Dit kan al sinds WP7.0, bij mijn toestellen zit altijd een boekje, daar staat vrij veel in altijd....Sonny7 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:49:
[...]
Beltoon kun je helaas niet per persoon aanpassen.
zeker, zeker
Klopt, je hebt gelijk alleen de GDR3 Preview is daar voor nodig. De 'officiële' GDR3 update zal waarschijnlijk samen met Black uitgerold worden.capsoft schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:03:
[...]
volgens mij heb je black daar toch niet voor nodig? alleen de gdr3 preview
Deze functie zat inderdaad in WP7.x, maar is niet aanwezig in WP8..ozzynator schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:53:
[...]
Dit kan al sinds WP7.0, bij mijn toestellen zit altijd een boekje, daar staat vrij veel in altijd....
Dus ik kan zoeken wat ik wil in het boekje van m'n Lumia 920...
Verwijderd
Nou ik kan je een ding zeggen. De 920 is fantastisch. Voor mij nooit meer een Iphone!
Stabieler dan iphone
Sneller dan iphone
Betere camera
Alle belangrijke apps aanwezig.
Ik ben geen gamer, dus de kleinere appstore is voor mij geen probleem
Heb trouwens wel tiger woods golf gedownload en dat werkt gewoon perfect!
doe eens bij een contact op het wijzigpotloodje klikken en daarna op beltoon, dan gaat er me toch een wereld voor je open....Sonny7 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:03:
[...]
Deze functie zat inderdaad in WP7.x, maar is niet aanwezig in WP8..
Dus ik kan zoeken wat ik wil in het boekje van m'n Lumia 920...
Staat inderdaad niet in het boekje, maar doelde daarmee op iets anders.
Dus net als bij wp7.niks zeg maar.
[ Voor 21% gewijzigd door ozzynator op 15-11-2013 11:56 ]
zeker, zeker
Dit topic is gesloten.
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;