4Launch levert defect toestel, geen opl. na 2 weken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Op 11 juni heb ik een Nokia Lumia 920 zwart besteld, deze werd een dag later 12 juni ontvangen.
Het toestel was van Deense afkomst en had daarnaast een lawaaierige, rammelende trilmotor.
Het toestel is vervolgens op 13 juni geretourneerd voor reparatie en 14 juni bij 4Launch ontvangen.

Gezien het toestel zakelijk is aangeschaft, kon ik de koop niet ontbinden.

In de RMA staat de volgende afhandeling beschreven:
Uw RMA product zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van uw RMA, gerepareerd worden.
Tot op heden (2 weken later) is er echter nog steeds geen 'gerepareerd' toestel teruggekomen bij 4Launch.
Ik heb dus op 11 juni een €404,- uitgegeven en daarvoor tot op heden niks terug gekregen.
Daarnaast vind ik het buiten gewoon vreemd dat ik moet wachten op een gerepareerd product terwijl ik de nieuwprijs betaal.

Heeft iemand enig idee wat te doen? Ik moet bij 4Launch overal achteraan gezien ze nooit zelf met een oplossing komen.
De afstand Almelo - Eindhoven is behoorlijk, dus er heen gaan is zo gauw geen optie.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Bellen?

Wat verwacht je dat wij kunnen doen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Inderdaad gewoon bellen en blijven bellen tot ze gek van je worden.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 01:44
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om alles schriftelijk dan wel per mail te doen.
Op deze manier heb je de volledige correspondentie zwart op wit voor in een eventueel later proces (mocht het zover komen).

Ook kan je 4Launch vragen waarom de tijd van 2 weken wordt overschreden en laat hen met een redelijk voorstel komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
Is het toestel in dat geval niet DOA en gelden er sowieso andere regels of is dat ook alleen voor consumenten?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:44:
Is het toestel in dat geval niet DOA en gelden er sowieso andere regels of is dat ook alleen voor consumenten?
Er is sowieso geen aparte wetgeving voor DOA.

Het enige wat je zou kunnen stellen is dat nooit geleverd is wat besteld is terwijl een leveringsplicht van max 30 dagen geldt. Maar ook bij garantie dient binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast gehandeld te worden. Per saldo zou dat dus niet veel verschilo mogen maken.

Bij zakelijk zal je toch even de voorwaarden erbij moeten pakken. Daar gaat het gewoon om wat is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Er lijkt een oplossing te zijn:
Zojuist hebben wij vernomen dat uw telefoon inmiddels gerepareerd retour is gekomen vanuit het servicecentrum.
Gelukkig was deze met de levering van vanmiddag terug gekomen vanuit het reparatiecentrum.
Deze is met voorrang in behandeling genomen en zal direct nagekeken worden en gereed gemaakt voor verzending.

Het toestel zal vanavond worden verzonden hiervan ontvangt u op dat moment nog een bevestiging vanuit het systeem met de track en trace code.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
xxx

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 01:44
Problem solved dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wietsee. schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:02:
Er lijkt een oplossing te zijn:

[...]
Gewoon dus even afwachten, soms heb je geluk, en soms niet. :)
offtopic:
wat heb jij intieme gesprekken (die xxx)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:53
Wietsee. schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:42:
Op 11 juni heb ik een Nokia Lumia 920 zwart besteld, deze werd een dag later 12 juni ontvangen.
Het toestel was van Deense afkomst en had daarnaast een lawaaierige, rammelende trilmotor.
Het toestel is vervolgens op 13 juni geretourneerd voor reparatie en 14 juni bij 4Launch ontvangen.

Gezien het toestel zakelijk is aangeschaft, kon ik de koop niet ontbinden.

In de RMA staat de volgende afhandeling beschreven:

[...]

Tot op heden (2 weken later) is er echter nog steeds geen 'gerepareerd' toestel teruggekomen bij 4Launch.
Ik heb dus op 11 juni een €404,- uitgegeven en daarvoor tot op heden niks terug gekregen.
Daarnaast vind ik het buiten gewoon vreemd dat ik moet wachten op een gerepareerd product terwijl ik de nieuwprijs betaal.

Heeft iemand enig idee wat te doen? Ik moet bij 4Launch overal achteraan gezien ze nooit zelf met een oplossing komen.
De afstand Almelo - Eindhoven is behoorlijk, dus er heen gaan is zo gauw geen optie.
Had je toevallig als eens even gemaild of gebeld met 4Launch? Ipvm meteen hoog te gaan springen op GOT?

Er gaat soms wel eens een extra dagje overheen.....

En zoals je in latere posts al aangeeft, is het ondertussen al opgelost. Ofwel gewoon soms gewoon even geduld hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 13:22
En niet vergeten dat er stakende postbodes waren wat misschien tijd heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Zoals verwacht toestel teruggekregen met hetzelfde defect 8)7 .
Ding is nooit gerepareerd.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nog een keer opsturen voor reparatie dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Chris Smoove schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:01:
Nog een keer opsturen voor reparatie dan maar :+
Toestel gaat terug en m'n geld ook :).
Wel lekker twee x verzendkosten betaald voor niets.

[ Voor 11% gewijzigd door Wietsee. op 29-06-2013 17:14 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:15
Verzendkosten ook terugeisen. Slechte zaak dat ze je niet direct een nieuwe sturen als hij bij aankomst al defect is. Slechte reclame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06
Wietsee. schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:09:
[...]

Toestel gaat terug en m'n geld ook :).
Wel lekker twee x verzendkosten betaald voor niets.
Had erger kunnen zijn. Verlies pakken en volgende keer naar een bedrijf met iets meer service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

Deze is met voorrang in behandeling genomen en zal direct nagekeken worden en gereed gemaakt voor verzending.
:F

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Intelcore schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:34:
Verzendkosten ook terugeisen. Slechte zaak dat ze je niet direct een nieuwe sturen als hij bij aankomst al defect is. Slechte reclame..
4Launch heeft gewoon een DOA regeling, moet je dat alleen wel aangeven bij het aanvragen van de RMA. Doe je dat niet, dan gaan ze het reparatietraject in.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Dat soort opmerkingen mogen achterwege blijven

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 14-07-2013 19:09 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:17:
[...]

4Launch heeft gewoon een DOA regeling, moet je dat alleen wel aangeven bij het aanvragen van de RMA. Doe je dat niet, dan gaan ze het reparatietraject in.
Dat is echt een ronduit schandalige manier om met je klanten om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
Waarom? Soms wil je misschien reparatie in plaats van een DOA regeling, bijvoorbeeld bij niet meer leverbare artikelen die je wel graag wilt houden. Maar had de TS een reparatie of ontbinding gevraagd?

Mijn ervaring is dat 4Launch dit goed oplost, ook de verzendkosten.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1