[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Splash- schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30:
Uh... heel raar. Een tijdje wou mijn telefoon niet meer switchen naar 'landscape view'. Dus dat hij van 'normaal' beeld naar tilted view ging. En alleen als ik mijn telefoon opnieuw opstartte deed hij dat weer voor even.

Nu is dat niet meer zo een issue, maar maak ik foto's en zijn die nu raar. Als ik een foto maak met een portrait view. Dus gewoon rechtop, dan zie ik hem in landscape view in de gallery. Ook als ik hem verstuur met whatsapp.

Iemand bekend met dit issue?
Dit heb ik zelf ook paar keer gehad. Moet wel zeggen dat ik sinds gdr3 niet meer heb gehad. Sinds de amber update had ik het twee keer. Is idd irritant, maar als ik bekijk dat mijn toestel maanden non stop aanstaat, vind ik het geen drama om keer opnieuw op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
-Splash- schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30:
Uh... heel raar. Een tijdje wou mijn telefoon niet meer switchen naar 'landscape view'. Dus dat hij van 'normaal' beeld naar tilted view ging. En alleen als ik mijn telefoon opnieuw opstartte deed hij dat weer voor even.

Nu is dat niet meer zo een issue, maar maak ik foto's en zijn die nu raar. Als ik een foto maak met een portrait view. Dus gewoon rechtop, dan zie ik hem in landscape view in de gallery. Ook als ik hem verstuur met whatsapp.

Iemand bekend met dit issue?
Heb iets soortgelijks gehad met de Nokia Pro Cam app, ik was bij een concert van Roger Waters (begin september, amber update), en toen zijn alle filmpjes in portrait gefilmd terwijl ik mijn telefoon in landscape modus had. Na een restart geen last meer van gehad.

(Vali had reactie 10k in dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Devin19 op 22-10-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Hmm... na een reset met een langere wachttijd (uurtje uit laten staan) is het inderdaad weer gecorrigeerd.
Ik hoop dat ik er geen last van blijf houden.

Voor de rest heel tevreden met mijn Lumia (sinds feb). Wel raar dat ik de afgelopen tijd max 13 uur met mijn batterij deed en nu opeens makkelijk 1,5 dag. Geen touw aan vast te knopen (zelfde gebruik geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
In mijn huis heb ik slecht bereik. Op sommige plekken heb ik helemaal geen bereik meer. Als mn telefoon lange tijd op een plek ligt waar geen bereik meer is, dan pakt ie helemaal geen signaal meer op, ook al ligt ie op een plek waar wel bereik is.
Ik moet m'n telefoon dan uit doen en weer opnieuw aandoen. Heeft iemand hier een wat handigere trucje voor? In instellingen laten zoeken naar netwerk selction helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Nokia Camera is dus al beschikbaar voor de Lumia 920 :)
Net geinstalleerd op m'n 920, werkt prima, heb ook de indruk dattie sneller is dan Pro Cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 17:23

LDVC

Let's get it over with

Sonny7 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:40:
Nokia Camera is dus al beschikbaar voor de Lumia 920 :)
Net geinstalleerd op m'n 920, werkt prima, heb ook de indruk dattie sneller is dan Pro Cam.
Yup, ik heb m er ook op staan. En Nokia Smart Cam kan er dus af, want die functionaliteit zit er nu bij ingebakken.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Grappig.. Ga naar de store, zie ik dat die als update wordt aangeboden.. Ok, maar had hem nog niet geïnstalleerd staan. Dus toch maar op update drukken, zie ik dat Nokia pro cam wordt geüpdate. Blijkbaar dus als update van dat programma de deur uit gedaan :) Best netjes op zich, maar wel even een wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:50:
Dus toch maar op update drukken, zie ik dat Nokia pro cam wordt geüpdate. Blijkbaar dus als update van dat programma de deur uit gedaan :) Best netjes op zich, maar wel even een wtf.
Nokia Camera is een merge van Pro Cam en Smart Cam, alle functionaliteit komt in pro cam te zitten en deze krijgt een andere naam.
LDVC schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
En Nokia Smart Cam kan er dus af, want die functionaliteit zit er nu bij ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan wel zijn, maar ik had verwacht dat ze het als nieuwe app eruit zouden doen. Wat ze echter hebben gedaan is het als een update van Pro Cam naar buiten brengen (maar weer niet als update voor smart cam). Dat was wat me opviel. Dat die twee andere apps (eigenlijk 1 dus) worden stopgezet was me al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Net Nokia Camera geinstalleerd/geupdate. Nog steeds pincode nodig na lockscreen. Jammer.
Verder wel weer een verbetering. Ook bij filmen kan je met instellingen klooien, kon dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Russel88 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:
In mijn huis heb ik slecht bereik. Op sommige plekken heb ik helemaal geen bereik meer. Als mn telefoon lange tijd op een plek ligt waar geen bereik meer is, dan pakt ie helemaal geen signaal meer op, ook al ligt ie op een plek waar wel bereik is.
Ik moet m'n telefoon dan uit doen en weer opnieuw aandoen. Heeft iemand hier een wat handigere trucje voor? In instellingen laten zoeken naar netwerk selction helpt helaas niet.
Simkaart al getest? Probeer een andere simkaart in de lumia, kijk of die hetzelfde probleem heeft.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
robkrekel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 06:01:
Net Nokia Camera geinstalleerd/geupdate. Nog steeds pincode nodig na lockscreen. Jammer.
Om de pin te omzeilen hebben we een update van WP nodig, niet van de app! Zou opgelost worden met WP8.1.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Niet normaal...
Mijn dochter heeft mijn 1e 920 ingepikt.
Gisteren van Belsimpel een grijze 920 ontvangen,
Stapt er een vertegenwoordiger binnen terwijl ik de grijze 920 aan het instellen ben,
en hij vraagt waarom ik persé deze telefoon heb besteld.
De man weet dat ik een heel kort lontje heb betreft techniek wat niet werkt.
Ik heb hem heel kort de verschillen tussen OSsen, makelij en hardware uitgelegd.
De man wilde gelijk de grijze voor hem instelde en gelijk van me overnemen en meenemen.

Na de herfstvakantie kan hij de telefoon meenemen omdat ik nu met de 920 meerdere exchange omgevingen (agenda's van m'n collega's) bij me moet hebben omdat mijn vrouw, die nu met mijn dochter op vakantie is, normaliter de planning doet.... en meerdere exchange agenda's op m'n oude e7 lukt niet.

Gisteravond was ik uitgenodigd om te komen eten bij mijn ouders.
Ik vertelde het verhaal aan mijn moeder, en ook mijn moeder was geinteresseerd naar de 920.
Na een paar dingetjes laten zien zei ze: "Ja,,, het is me duidelijk,,, bestel er ook maar één voor mij, want die wil ik voor mijn 79e verjaardag, en dan mag jij hem instellen".

Op bouwplaatsen kom ik vaker uitvoerders e.a. bouwplaatmanagers tegen die van mij een ingestelde telefoon willen hebben, en vragen hoeveel strekkende meter kitwerk zo'n telefoon kost.
Puur omdat die mensen lopen te slepen met verkeerde toestellen, laptops etc. terwijl ze mij allerlei belangerijke zaken en gegevens abrupt uit m'n telefoon zien toveren.

Waarom mag ik niet mijn eigen 920 hebben?

Eigenlijk is dit simpel,,, veel mensen hebben last van pure acute instellingsangst.
Maar er zijn tegenwoordig heel veel mensen die een foute telefoon aangemeten hebben gekregen en aan hun lot overgelaten zijn.

Ongelooflijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
lanerios schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:15:
[...]

Simkaart al getest? Probeer een andere simkaart in de lumia, kijk of die hetzelfde probleem heeft.
Ja, al een nieuwe sim besteld. M'n vrouw heeft er ook last van. Haar Galaxy2 met zelfde provider heeft beter ontvangst. Zonder beschermhoes is haar bereik wat beter.

Maar wat mij irriteert is dat de telefoon op een gegeven ogenblik stopt met zoeken. En er is geen mogelijkheid om 'm opnieuw te laten zoeken als je zeker weet dat je op een plek bent met bereik.

<edit>
Deze persoon gebruikt de airplane modus. Is idd sneller dan opnieuw opstarten.
http://answers.microsoft....d6-4a02-a142-049e3682dac2
</edit>

[ Voor 17% gewijzigd door Russel88 op 23-10-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 11:24
Ik moet nu eerlijk zeggen, ik heb mijn Lumia 920 nu bijna een jaar en er zijn gewoon teveel problemen :(

Mijn flitser doet het al een half jaar niet (tenzij ik hardware indruk)
Een half jaar terug kon ik opeens geen verbinding meer met een netwerk maken
Had mijn telefoon teruggestuurd naar Nokia, had bijna 2 maanden geduurd, en mijn flitser was niet eens gefixed
Nu heb ik problemen met automatisch schermhelderheid, als ik mijn lumia aandoe dat ik helemaal niks zie, daarom heb ik fixed helderheid, heb ik gelukkig geen last meer van dan.
Accelerometer werkt niet goed om scherm te draaien (tenzij ik systeem reboot WTF?)
Soms heb ik zelfs dat als ik gebeld wordt dat mijn scherm het niet doet zodat ik niet kan opnemen (WTF?) dan moet ik aan/uit knop drukken zodat scherm uitgaat en weer aangat, dan kan ik wel weer opnemen.

Ik heb het ECHT geprobeerd, ik zat zelfs te denken om een Lumia 1020 te halen, maar ik geloof gewoon niet meer in het product (Nokia en WP).

Ik vind de integratie met Linked/Facebook/Google zo prachtig gedaan in WP. Maar het is zo lastig om iemand gewoon snel te bellen, zelfs met favorieten werkt het gewoon niet fijn. Je wilt snel iemand terugbellen, het is gewoon lastig om persoon te vinden. Het zijn gewoon kleine irritates in WP. WhatsApp is gewoon verschikkelijk slecht is geintregreed in WP (kan ik alleen WhatsApp de schuld van geven).

En OMG de hardware search button hoe hard ik mij hieraan irriteer, het is onbeschrijvelijk.

Voor de duidelijkheid ik ben hier niet om WP of Lumia te bashen, maar om mijn ervaringen en mijn gevoel te delen. Ik ga denk ik maar terug naar iOS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 21:58
Omniferious schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:54:
Ik moet nu eerlijk zeggen, ik heb mijn Lumia 920 nu bijna een jaar en er zijn gewoon teveel problemen :(

Mijn flitser doet het al een half jaar niet (tenzij ik hardware indruk)
Het is toch niet zo moeilijk om twee schroefjes aan de onderkant van het toestel te verwijderen, vervolgens het toestel letterlijk uit de behuizing drukken en de pinnetjes van de flitsen even bij buigen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

shizoframia schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:19:
[...]
Om de pin te omzeilen hebben we een update van WP nodig, niet van de app! Zou opgelost worden met WP8.1.
Hoe weet jij dit?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Laatst online: 15:15
Omdat dat zo is. Apps hebben daar nog geen toestemming voor, geen enkele app kan draaien zonder pin in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Onzin, de standaard camera app kan dat wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 21:58
robkrekel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:04:
Onzin, de standaard camera app kan dat wél.
Die zit dan ook in Windows Phone zelf geïntegreerd.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Precies ik denk dat ze in de volgende update die Nokia Camera app meer rechten moeten geven oid

#edit: net even de 'speelhoek' aangezet , ben benieuwd als ik daar de Nokia Camera applicatie aan toevoeg.
Dan zou je wel een foto kunnen maken zonder je password in te geven.. maarja een druk op de hardware knop is natuurlijk sneller

[ Voor 55% gewijzigd door dreameater op 23-10-2013 13:37 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
dreameater schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:
Precies ik denk dat ze in de volgende update die Nokia Camera app meer rechten moeten geven oid

#edit: net even de 'speelhoek' aangezet , ben benieuwd als ik daar de Nokia Camera applicatie aan toevoeg.
Dan zou je wel een foto kunnen maken zonder je password in te geven.. maarja een druk op de hardware knop is natuurlijk sneller
Sad but true.
Speelhoek heeft ook een wachtwoord nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nee bij mij niet. Als ik m'n telefoon pak en direct een swipe naar rechts doe, kom je zonder wachtwoord in je speelhoek. Echter als je eerst omhoog swiped en je password toetsenbord komt naar voren.. en je denkt 'shit ik wil naar de speelhoek' dan vraagt hij bij de speelhoek wél om een wachtwoord.

Test maar eens uit ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
dreameater schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:07:
Nee bij mij niet. Als ik m'n telefoon pak en direct een swipe naar rechts doe, kom je zonder wachtwoord in je speelhoek. Echter als je eerst omhoog swiped en je password toetsenbord komt naar voren.. en je denkt 'shit ik wil naar de speelhoek' dan vraagt hij bij de speelhoek wél om een wachtwoord.

Test maar eens uit ;)
Volgens mij werkt het zo.
Als je een wachtwoord nodig hebt voor je telefoon, dan heb je 'm ook nodig voor kids corner. Heb je 'm geunlocked, dan kun je wel ongestrafd naar kids corner swipen.

Jij hebt waarschijnlijk dat optie aangezet dat je binnen x minuten niet nog een keer ww in goeft te voeren aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Inderdaad , ik heb m'n timer op 3 minuten staan. Zolang had ik nog niet gewacht.. Wat dullig

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Russel88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:12:
[...] Volgens mij werkt het zo.
Als je een wachtwoord nodig hebt voor je telefoon, dan heb je 'm ook nodig voor kids corner. Heb je 'm geunlocked, dan kun je wel ongestrafd naar kids corner swipen. [...]
[...]When your phone times out for your personal pin. You need to use that same pin in the Kids corner to give access to that part of the phone. (Other wise anyone who picks up your phone can start playing those games and you just want your kids to have it.)
Once you enter the pin and hand off the phone to your kids while being in Kids Corner your kids can do anything but Kids corner. The can even turn off the phone , turn it on and Your personal lock screen is locked and the Kids corner they can access right away.
So in the first initial hand off to your kids you need to use your personal pin to unlock Kids Corner and hand it over to your kids.
[...]
Al met al is het zowel handig als super irritant lijkt me. Gelukkig gebruik ik dit nooit en heb ik ook geen wachtwoord op mijn telefoon staan. Tegen de tijd dat iemand (vriendin uitgezonderd) toegang tot mijn telefoon krijgt heb ik wel grotere problemen dacht ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Factory reset maar gepoogd.... omdat dat probleem met het draaien van het scherm wel erg irritant was.
Maar nu zit hij al 8 uur lang het cogwheel of death te laten zien. Buh.... :(

Geirriteerde post maken op tweakers maken helpt. :P En we kunnen verder!

[ Voor 18% gewijzigd door -Splash- op 23-10-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Zijn er al veel van jullie die de GDR3 al hebben gedownload? Ik krijg hem nog steeds niet te zien als ik op "check for updates" druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Tropicc schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:06:
Zijn er al veel van jullie die de GDR3 al hebben gedownload? Ik krijg hem nog steeds niet te zien als ik op "check for updates" druk.
Op FP werd uitgelegd hoe je dat kan installeren.
Je hebt wel een ontwikelaars licentie oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
Als je hem 2 maanden kwijt bent geweest en het was niet gefixed maak ik me sterk dat je de officiële Nokia reparatie service hebt gebruikt.
Normaliter heb je bij die jongens binnen een week je telefoon terug namelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door kippetje01 op 23-10-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
kittop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:34:

Waarom mag ik niet mijn eigen 920 hebben?

Eigenlijk is dit simpel,,, veel mensen hebben last van pure acute instellingsangst.
Maar er zijn tegenwoordig heel veel mensen die een foute telefoon aangemeten hebben gekregen en aan hun lot overgelaten zijn.

Ongelooflijk
Leuk verhaal, ik hoop, dat je er nog eens in slaagt, een 920 voor jezelf te houden ;)

Maar dit is inderdaad de trieste werkelijkheid, juist de mensen, die weinig tot geen verstand van telefoons hebben, gaan naar een winkel voor advies, waar ze dan in 90% van de gevallen een verkoper aantreffen, die ook geen benul heeft, maar simpelweg het toestel adviseert, dat op dat moment de hoogste bonus oplevert. Deze mensen lopen dan de winkel uit met een (voor hen) volkomen ongeschikt toestel. Waar ze dan ook nog eens veel te veel voor betaald hebben, omdat fysieke winkels nu eenmaal duurder zijn, dan webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Shit... een factory reset hielp het probleem niet te verhelpen. Een samenvatting;

Mijn Lumia 920 wil het screen niet meer rotaten. Zodra ik een soft reset doe doet hij het weer even, na een uur weer hetzelfde probleem. Ik wil niet echt mijn telefoon herstarten om het uur om er comfortabel te mee kunnen werken. Dus hier baal ik van.

Maar omdat het na een softreset wel werkt lijkt het geen hardwarematig probleem te zijn (of heb ik het mis?). Komt het iemand bekend voor? Weinig zin om mijn telefoon weer eens 1,5 week kwijt te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Balen. Af en toe had ik ook last van het rotatie probleem, maar dan herstartte ik m'n telefoon. Daarna deed ie het gewoon weer.
Maar ik heb niet erg vaak last van dat probleem.

Als het je enorm irriteert zou ik 'm gewoon opsturen, of hopen dat GDR3 dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Russel88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:04:
Balen. Af en toe had ik ook last van het rotatie probleem, maar dan herstartte ik m'n telefoon. Daarna deed ie het gewoon weer.
Maar ik heb niet erg vaak last van dat probleem.

Als het je enorm irriteert zou ik 'm gewoon opsturen, of hopen dat GDR3 dit probleem oplost.
GDR3 komt niet al te snel uit gok ik.... (getuige de eerdere releases).
En ja, met typen en lezen van websites heb ik liever de landscape view. ;) Ook irritant als je fotos maakt en naar iemand verstuurd en ze het scherm raar moeten houden om het alsnog te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Vaag probleempje met mijn L920:
Accu is prima, maar heel soms heb ik een battery drain (1-2 keer per maand). Dan zie ik met de battery app dat vanaf het moment ik de Lumia van de lader heb gehaald gelijk de accu snel aan het leeglopen is. Ik heb dan geen applicaties draaien en background tasks zijn ook niet anders als normaal.

7uur van de lader af en 11:00 10% accu over. Zonder dat ik de telefoon echt gebruikt heb, misschien 1-2 whatsapp en 5 minuten nieuws browsen.

Iemand eerder gehad en heeft tips? Er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Bloodclot schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:34:
Vaag probleempje met mijn L920:
Accu is prima, maar heel soms heb ik een battery drain (1-2 keer per maand). Dan zie ik met de battery app dat vanaf het moment ik de Lumia van de lader heb gehaald gelijk de accu snel aan het leeglopen is. Ik heb dan geen applicaties draaien en background tasks zijn ook niet anders als normaal.

7uur van de lader af en 11:00 10% accu over. Zonder dat ik de telefoon echt gebruikt heb, misschien 1-2 whatsapp en 5 minuten nieuws browsen.

Iemand eerder gehad en heeft tips? Er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt.
heb je hier wat aan?:
http://allaboutwindowspho..._the_official_Nokia_g.php

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Vreemd probleem sinds kort: In mijn auto met Parrot carkit hakkelt het geluid als ik muziek steam met de Xbox Music app (muziek blijft om de twee seconden hangen). Telefoneren gaat wel prima. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

Super, Thanks! Als ik tijd heb ga ik dat even bekijken, kan geen kwaad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Dat is best wel wat je noemt, een "Gouden Tip"! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
Fuck.... :X

Vanochtend had ik alleen zwart beeld op mijn telefoon en de tijd stond boven in.
Uit/aan knop werkte niet en kon ook niet terug naar het home menu.

Toen ik op mijn werk aankwam was mijn telefoon uitgevallen. Telefoon had de hele nacht aan de oplader gehangen en is rond 07.00 van de accu afgehaald en viel rond 08.30 uit.

Telefoon direct aan oplader gehangen. Nu zijn we toch een aantal uurtjes en krijg de telefoon nog steeds niet aan.

Het bekende "Battery drain" verhaal lijkt het mij dan niet te zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vecodo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:35:
Fuck.... :X

Vanochtend had ik alleen zwart beeld op mijn telefoon en de tijd stond boven in.
Uit/aan knop werkte niet en kon ook niet terug naar het home menu.

Toen ik op mijn werk aankwam was mijn telefoon uitgevallen. Telefoon had de hele nacht aan de oplader gehangen en is rond 07.00 van de accu afgehaald en viel rond 08.30 uit.

Telefoon direct aan oplader gehangen. Nu zijn we toch een aantal uurtjes en krijg de telefoon nog steeds niet aan.

Het bekende "Battery drain" verhaal lijkt het mij dan niet te zijn, toch?
Probeer een soft reset. Zoiets heb ik ook een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Russel88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Probeer een soft reset. Zoiets heb ik ook een paar keer gehad.
+1
Volume down + power knop indrukken voor een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
RoccoS schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11:
Vreemd probleem sinds kort: In mijn auto met Parrot carkit hakkelt het geluid als ik muziek steam met de Xbox Music app (muziek blijft om de twee seconden hangen). Telefoneren gaat wel prima. Iemand een idee?
Ik heb dit ook altijd als de navigatie app inbreekt op de Parrot.
Dan hoor je alleen hele korte stukjes van wat de stem zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij Nokia Music heb ik dat probleem niet. De navigatie stem (Navigon) gaat netjes door de muziek heen, terwijl bij Xbox music het een gehakkel van jewelste wordt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Daarnet is mijn Lumia uit mijn handen gegleden bij het trekken van een foto.
Recht op een hoek, met als gevolg een grote deuk, cover scheef getrokken en een spleet tussen scherm en cover .... .
Weet er iemand waar ik een nieuwe back cover kan vinden (zelfde kwaliteit) ? Bij voorkeur (als het al mogelijk is) waar alle antennes inzitten ? Alsook waar ik een nieuwe sim tray kan vinden ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ebay?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Heb ik net ook gezocht maar zijn deze te vertrouwen ( heb geen ervaring met eBay).
en de kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Mylotec schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:02:
Heb ik net ook gezocht maar zijn deze te vertrouwen ( heb geen ervaring met eBay).
en de kwaliteit ?
Heb ook via e-bay van die chinese back housings aangeschaft, maar dit is echt rommel.. één keer laten vallen en de behuizing ligt aan barrels. Ik zou eens googlen naar "genuine of OEM" housing lumia 920.
Heb wel een aantal originele gezien, maar deze kosten minsten 40 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:55
Dankzij de GDR3-update, eindelijk volledige comptabiliteit met mijn Opel DVD900-systeem via bluetooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
heb sinds vrijdag het probleem dat ik geen wifi-connectie meer kan maken.
de telefoon blijft oneindig een poging doen om te verbinden (wat trouwens echt batterij vreet), maar komt niet meer bij het punt dat hij verbonden is. ook het wifi-symbool boven in mijn scherm blijft 'lopen' om het maar zo te noemen

zijn er meer mensen met dit probleem? of suggesties om het optelossen?
soft-reset en rebooten enz. helpen niks en wil eigenlijk nog geen hard-reset. al heb ik weinig keus want de mb's van mijn data-bundel gaan op deze manier wel hard, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
SjorsC schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:13:
heb sinds vrijdag het probleem dat ik geen wifi-connectie meer kan maken.
de telefoon blijft oneindig een poging doen om te verbinden (wat trouwens echt batterij vreet), maar komt niet meer bij het punt dat hij verbonden is. ook het wifi-symbool boven in mijn scherm blijft 'lopen' om het maar zo te noemen

zijn er meer mensen met dit probleem? of suggesties om het optelossen?
soft-reset en rebooten enz. helpen niks en wil eigenlijk nog geen hard-reset. al heb ik weinig keus want de mb's van mijn data-bundel gaan op deze manier wel hard, haha
Toen ik dit probleem had, lag het aan mijn router.. Na upgraden van de firmware was het probleem met mijn lumia die niet kon connecten ook verholpen.

Daarvoor werkte de router opnieuw opstarten ook, maar dat twee keer per week doen schiet ook niet op :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
levi1700 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:56:
Dankzij de GDR3-update, eindelijk volledige comptabiliteit met mijn Opel DVD900-systeem via bluetooth!
Weet iemand wanneer deze via de telefoon beschikbaar is? Ben benieuwd of mijn problemen ermee op worden gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens Nokia "de komende weken". Je kan je ook via de app studio aanmelden als "developer" en dan kan je GDR3 kaal krijgen op je toestel. Via Nokia moet "Nokia Black" er nog aan toegevoegd worden. dat kan nog wel even duren.hier kan je er wat meer over lezen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
levi1700 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:56:
Kan je dat ergens nakijken .... die compatibiliteit?

Ben namelijk benieuwd of er ook uitbreiding voor mijn parrot bij zit qua muziekstreaming etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Na de problemen die ik had, toch besloten om de Nokia Repair service te gebruiken. Dinsdagmiddag om 15:17 werd het pakket opgehaald door UPS, de volgende ochtend voor 12:00u was het pakketje afgeleverd in Duitsland. Vanmorgen is het toestel weer retour gekomen. Al met al iets minder dan 6 dagen mijn telefoon kwijt geweest. Ik hoor van veel mensen (niet-Nokia gebruikers) toch heel andere verhalen met dit soort garantie-zaken.

Het eerst dat opvalt is dat zowel de voor- als achterkant vervangen zijn, en er beschermfolie op zit. Lijkt dus echt gloednieuw (wel zelfde IMEI, dus toestel is wel hetzelfde). Volgens de lijst is het e.e.a. vervangen, waaronder de batterij. Dat vind ik wel vreemd, aangezien dat nu juist een onderdeel was waar ik géén last van had! De flitser doet het in ieder geval weer goed. Wel merkte ik dat het scherm nog steeds pas na 4 sec. aan gaat na het drukken op de powerknop. Na een herstart doet zich dit niet meer voor, maar de ervaring leert dat dat een kwestie van tijd is. Maar dat was nog wel het minst erge probleem. Ik hoop dat ik nu ook van de dagelijkse spontane reboots af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Bijna een vriendin van mij overgehaald om de Lumia 920 te nemen bij haar abonnementsverlenging. Ze wil graag een goede camera en dan zit je bij de Lumia's goed. Daarnaast vindt ze Windows 8 heel fijn dus dan zal WP8 haar vast ook wel liggen. Ook dolby surround en het scherm met handschoenen kunnen bedienen vindt ze mooi. Alleen het feit dat het voor veel apps vaak heel lang duurt voordat ze naar WP komen, als ze al komen zit haar nog een beetje tegen.

Om haar wat bij haar zoektocht te helpen heb ik zelf nog even wat reviews van de L920 gelezen en overal zie ik weer staan van slechte foto's, superslechte batterij en heel weinig apps. Zó zonde als mensen dat nu lezen bij het kiezen van een nieuwe telefoon want sowieso die drie dingen zijn verholpen met de tijd en updates. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Ik heb geen last van slechte foto's, ook niet van een slechte batterij en mis zo goed als geen apps. Het enige wat ik nu kan verzinnen is BlackBoard voor de hogeschool, verder mis ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik mis zelf niks, mail veel, app wat, bel minder. En accu gaat rustig een dag of anderhalf mee. Foto's zijn super kwaliteit vergeleken met de toestellen die ik gewend ben (S4, 4S, S2 etc)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
Foto 1
Foto 2

Ik ben niet ontevreden over de camera. Ook zijn de vele instelmogelijkheden erg prettig! Zeker met de nieuwe Nokia Camera app die erg veelzijdig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Ik heb met mijn 920 (GDR3 preview geinstalleerd) een drain van 7-8 % 's nachts. Dit met alleen 2G aan, wifi uit, bleutooth uit, data uit en geen programma's op de achtergrond draaien. Met mijn Nexus 4 was dit hooguit 2 % (in 8 uur). Is dit normaal? Ik vind het behoorlijk veel voor een toestel dat niks doet 's nachts...

[ Voor 4% gewijzigd door Mother_lepard op 29-10-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes,morgen krijg ik mijn nl 920 in het zwart..ik denk dat ik mijn simkaart moet knippen..hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) Iemand een tip trouwens waar en wat de beste hoesjes zijn voor dit toestel

Deze vraag hoort in het hieronder genoemde topic. Het is niet de bedoeling dat we het hier over hoesjes gaan hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 30-10-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:29:
:) :) Iemand een tip trouwens waar en wat de beste hoesjes zijn voor dit toestel
Kijk hier eens rond Accessoires voor de Nokia Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Mother_lepard schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:32:
Ik heb met mijn 920 (GDR3 preview geinstalleerd) een drain van 7-8 % 's nachts. Dit met alleen 2G aan, wifi uit, bleutooth uit, data uit en geen programma's op de achtergrond draaien. Met mijn Nexus 4 was dit hooguit 2 % (in 8 uur). Is dit normaal? Ik vind het behoorlijk veel voor een toestel dat niks doet 's nachts...
Wilde gok: kijk eens op DataSense wat veel heeft verbruikt of bij de ingestelde accounts of er 1 vast staat?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Mijn scherm wou gister niet meer automatisch bijdraaien, na een reboot wel weer. Vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Martinspire schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Wilde gok: kijk eens op DataSense wat veel heeft verbruikt of bij de ingestelde accounts of er 1 vast staat?
Alles staat op 0 mb, data staat namelijk uit 's nachts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mother_lepard schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:32:
Heb je vaak genoeg op de back-toets gedrukt totdat je niet verder kan dan het LiveTiles hoofdscherm?
Pas dan heb je alle apps afgesloten. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
'Open'staande applicaties doen niet zoveel qua batterijverbruik. Dat is anders met de applicaties die toestemming hebben om op de achtergrond door te blijven werken.

Bij mij is 7-8% overigens vrij normaal als ik 'm niet op vliegtuigstand zet. Moet ik er wel bij aanmerken dat ik binnenshuis slecht tot geen bereik heb, dus misschien dat het dan sneller gaat.
Vannacht op vliegtuigstand, maar zonder batterijbesparing aan, 2% eraf. Na 25 uur zit ik nog op 71%. Weet niet of dat ligt aan de nieuwe batterij of het feit dat ik 'm relatief weinig gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Fireshade schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:50:
[...]

Heb je vaak genoeg op de back-toets gedrukt totdat je niet verder kan dan het LiveTiles hoofdscherm?
Pas dan heb je alle apps afgesloten. Misschien helpt dat.
Ja dat wel, alleen Livetiles hoofdscherm staat dan nog open. Als achtergrond taken heb ik alleen Battery monitor en Weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mother_lepard schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:
[...]
Ja dat wel, alleen Livetiles hoofdscherm staat dan nog open. Als achtergrond taken heb ik alleen Battery monitor en Weather.
Zoals Robin al aanmerkte, heeft signaalkwaliteit inderdaad ook grote invloed.
Maar hoeveel accutijd eet Battery Monitor zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Mother_lepard schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Er zijn nog al wat van die Battery apps die zelf veel power gebruiken, gooi dat battery monitor er voor proef eens een paar dagen af, en als dat verschil maakt een ander battery appje installeren (gebruik zelf insider pro, totaal geen problemen mee)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
kruila schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

Er zijn nog al wat van die Battery apps die zelf veel power gebruiken, gooi dat battery monitor er voor proef eens een paar dagen af, en als dat verschil maakt een ander battery appje installeren (gebruik zelf insider pro, totaal geen problemen mee)
de Nokia battery app werkt ook erg goed/zuinig.
Alleen wat weinig informatie, maar genoeg voor een percentage O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

kruila schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

myBattery ben ik heel tevreden mee en is (alleen vandaag) gratis.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik wil de Nokia Lumia 920 Gaan bestellen vanavond. Mijn oude htc desire is gisteren door regen/water schade overleden :(

De accuduur ziet er in t.net review goed uit en ook in de persoonlijke reviews! Zijn er nog nadelen aan deze telefoon die jullie zover hebben ondervonden?

Ik wil hem gaan bestellen bij een van deze winkels:
Belsimpel.nl/4launch/phoneshop.

Heeft iemand nog nuttige tips voor mij bij het bestellen rekening mee te houden?

/Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
jochem4207 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:01:
Ik wil de Nokia Lumia 920 Gaan bestellen vanavond. Mijn oude htc desire is gisteren door regen/water schade overleden :(

De accuduur ziet er in t.net review goed uit en ook in de persoonlijke reviews! Zijn er nog nadelen aan deze telefoon die jullie zover hebben ondervonden?

Ik wil hem gaan bestellen bij een van deze winkels:
Belsimpel.nl/4launch/phoneshop.

Heeft iemand nog nuttige tips voor mij bij het bestellen rekening mee te houden?

/Jochem
Bestel meteen een draadloze lader erbij in de juiste kleur om de L920 ervaring compleet te maken.
Tevens zou ik bij een winkel bestellen waar hij niet meer op voorraad is. Dan heb je meer kans dat je een toestel krijgt uit een laatste batch (waar veel voorkomende klachten bij zijn opgelost), en dus geen wat er al maanden stof ligt te happen.

[ Voor 15% gewijzigd door enomiss op 30-10-2013 19:04 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Jochem,
Vaak wordt er bij een nieuwe telefoon gelijk een screen protector bij besteld.
Ik heb niet echt een goede ervaring met de Trendy8 folies, want die passen niet lekker door het bollen van het scherm van de Lumia 920.
De randjes blijven namelijk los.
Zojuist heb ik een DT-910 binnen gekregen,
dit is een draadloos laadstandaardje waarbij je goed kan zien of het toestel laadt,
plus er een NFC functie op zit.
Ideaal ding.... Let op... prijzen zitten tussen de 50 en 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Bedankt voor de tips!

Ik heb de telefoon eigenlijk zo snel mogelijk nodig dus heb hem ergens besteld waar die wel op voorraad was. Maar ik ga die tip zeker gebruiken voor mijn volgende telefoon al hoop ik dat dat pas over een jaar of twee is.

Ik ga is op zoek naar zo'n oplader!

[ Voor 86% gewijzigd door jochem4207 op 30-10-2013 21:19 . Reden: antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb vandaag een Lumia 920 opgepikt bij Phoneshop: het betreft een Tjechische variant. Ik wist al dat het geen NL variant zou zijn en heb me laten vertellen (internet, niet in de winkel) dat je de telefoon kan flashen naar Nederlandse firmware.

Dat heb ik nu nog niet gedaan: na software update via telefoon zelf heb ik dit als revisienummer firmware: 3047.0000.1326.2002

Na wat zoeken en uitproberen zie ik dat het nummer voor de Nederlandse KPN variant (heb zelf een abo bij Hi) 059R594 RM-821 VAR EU NL KPN WHITE, bijna gelijk is op het laatste getal na; 3047.0000.1326.2005

Mijn kennis hierover hield al eerder op, maar vanaf hier ook wat ik erover kan vinden! Weet iemand wat het verschil is tussen de firmware en wat het me eventueel oplevert als ik hem flash? Toestel lijkt in principe gewoon te werken, 4g instellingen van KPN pakte hij ook uit uit zichzelf. Alleen de tijd synchroniseert niet automatisch.

@Jochem wat ik heb begrepen is dat je bij al die goedkopere aanbieders een toestel krijgt dat wel Europees maar niet Nederlands is. Over Phoneshop kan ik vooralsnog weinig zeggen: vond het fijn dat er een fysiek bezoekadres; klein half uurtje rijden voor mij en toch een soort zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Firmware versies verschillen weinig. De laatste 4 getallen kunnen anders zijn maar dat maakt verder weinig uit voor het toestel of het OS. Verder heb je met een NL KPN variant een logo van KPN bij opstarten. Volgens mij heeft alleen Vodafone nog wat apps toegevoegd (die 90% meteen verwijderd volgens mij) maar je mist er niets aan.

Ofwel: een Tsjechische variant op NL zetten is zo goed als gelijk aan een KPN variant op NL zetten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisj
Dank!
Dus als ik het goed begrijp heeft dat flashen naar andere firmware alleen een duidelijk voordeel wanneer een nieuwe update eerder uitkomt in een ander land dan waar jouw firmware vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
thisj schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:25:
Dank!
Dus als ik het goed begrijp heeft dat flashen naar andere firmware alleen een duidelijk voordeel wanneer een nieuwe update eerder uitkomt in een ander land dan waar jouw firmware vandaan komt?
Klopt, plus dat je garantie vervalt als je het toestel flasht ;) En waarschijnlijk komt de update toch wel naar je toe als je een country variant (CV) hebt, alleen heb je soms wat meer geduld nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisj
Ah, dat heb ik! Nou dan laat ik het lekker zoals het is, veel dank voor jullie snelle reacties!!

Aangezien dit topic 'Ervaringen met de Nokia Lumia 920' heet dan maar meteen even kort mijn eerste ervaringen: het instellen gaat redelijk soepel, ondanks het vreselijke ongeordende instellingen menu. Ik vind zowel het toestel als het OS mooi, snel en solide ogen! Ben zelf overgestapt van IOS.

Nog wel genoeg kleine dingen om uit te vogelen zoals: (hoe) kan ik per berichtenapp bepalen of ik een tril, geluid of geen melding wil, (hoe) kan ik een facebookgroep aan de personenhub toevoegen, (hoe) kan ik de zoekknop aanpassen zodat ik niet bing maar google krijg of uberhaupt uitschakelen, (hoe) kan ik het vergendelscherm overslaan/weg doen, is nokia express fijner dan IE, etc :)

Rest mij wel een prangende vraag die ik graag voor wil leggen: (hoe) kan ik ervoor zorgen dat als de telefoon op vergrendeld staat, meldingen niet weer verdwijnen na enkele ogenblikken maar gewoon blijven staan, zeg maar IOS style?

[ Voor 87% gewijzigd door thisj op 01-11-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
thisj schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:52:

Rest mij wel een prangende vraag die ik graag voor wil leggen: (hoe) kan ik ervoor zorgen dat als de telefoon op vergrendeld staat, meldingen niet weer verdwijnen na enkele ogenblikken maar gewoon blijven staan, zeg maar IOS style?
Dat zal niet gaan. Wat je wel kunt instellen is dat 1 app, bv je mail, het laatst ontvangen mailtje in het kort laat zien, en andere apps kunnen laten zien dat ze nieuwe items hebben. Een meldingen scherm zoals in het lockscherm bij iOS is er niet.

Er zijn wel lockscreen apps die bv je agenda uitgebreider kunnen laten zien.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Sonny7 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:50:
[...]

Klopt, plus dat je garantie vervalt als je het toestel flasht ;) En waarschijnlijk komt de update toch wel naar je toe als je een country variant (CV) hebt, alleen heb je soms wat meer geduld nodig ;)
Je garantie vervalt niet. Hij kan vervallen, dat is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mother_lepard schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:55:
[...]
Je garantie vervalt niet. Hij kan vervallen, dat is nogal een verschil.
Dat dus.. Een jaar of zo geleden nog een nieuwsbericht van op tweakers geweest. In Nederland kan de garantie op de hardware niet vervallen bij aanpassen van de software. Hooguit dat Nokia niet meer wil repareren onder de fabrieksgarantie. Dat kunnen ze doen omdat de fabrieksgarantie een extra service is.
Maar Nokia is over het algemeen vrij relaxed in dit soort gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Mijn Lumia is inmiddels terug gestuurd naar 1 of andere repair bedrijf in duitsland. Had geen bereik meer, en op mijn oude telefoon nog wel. Top telefoon! Scherm krast super snel, en na 3 maanden al stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robg1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:15:
Parrot (MKi9200) die ik heb werkt prima.
http://www.parrot.com/nl/...th-hands-free-car-systeem

Als ik de auto instap koppelt hij met mij Lumia 920 en synchroniseert hij de contactlijst.
Ook het afspelen van muziek en handsfree bellen werkt zoals het hoort.

Het geluid heb ik nooit hoeven te regelen via de telefoon (ook niet geprobeerd trouwens) omdat er op deze parrot een volumeregelaar zit.
Duurde eventjes, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem besteld! Ben het branden van cd'tjes beetje zat en via oordopjes bellen in ook niet alles.

Bedankt voor de tip in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
hipy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:45:
Mijn Lumia is inmiddels terug gestuurd naar 1 of andere repair bedrijf in duitsland. Had geen bereik meer, en op mijn oude telefoon nog wel. Top telefoon! Scherm krast super snel, en na 3 maanden al stuk...
Je vertegenwoordigt weer prima de typische consument van tegenwoordig. Een telefoon heeft enorm veel onderdelen, 1 ervan is de antenne. Deze kan los geraken of kapot gaan, dat is bij alle telefoons zo en indien het bij jou gebeurd heb je pech en zul je deze in de garantie moeten laten maken. Indien dit bij heel veel mensen het geval is binnen zeer korte tijd heb je sprake van slecht bouwkwaliteit. Bij de Lumia 920 is dit niet het geval en heb je slechts pech.

Het scherm is gewoon van Gorillaglas gemaakt en dat is zeker niet krasgevoelig. Dat je nog steeds moet oppassen met zand en sleutels (vooral een combinatie van de 2 in de broekzak) is logisch en is het geval bij elke telefoon met een touchscreen.

Oftewel jammer voor je dat je telefoon stuk is, om het sarcastisch een toptelefoon te noemen is zwaar overdrijven. Het is gewoon een zeer degelijk toestel met een goed scherm wat zeker niet sneller krast dan elke andere telefoon. De meeste garantiebehandelingen in dit topic zijn volgens mij binnen een week afgehandeld dus met de service zit het volgens mij ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Ik kan data sense niet vinden ...ik,zocht ook zo iets...hoe sluit je een app af dan?
En kan niet via de fb app foto's plaatsen. En iemand een tip welke instelling het beste is voor je camer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:28
Loop nu al 2,5 jaar met volle tevredenheid met de samsung omnia 7, maar zit nu te kijken naar een andere windows phone. Zit er erg over na te denken om de L920 te kopen vanwege zijn mooi prijs, maar weet het nog niet zeker. Hij lijkt me iets te zwaar en het scherm lijkt me geen topper. Kan iemand me over de streep trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kelvern schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:35:
Loop nu al 2,5 jaar met volle tevredenheid met de samsung omnia 7, maar zit nu te kijken naar een andere windows phone. Zit er erg over na te denken om de L920 te kopen vanwege zijn mooi prijs, maar weet het nog niet zeker. Hij lijkt me iets te zwaar en het scherm lijkt me geen topper. Kan iemand me over de streep trekken :)
Ik heb hem net een paar daagjes maar het gewicht valt mee hoor. Ik ervaar dat als prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Kelvern schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:35:
Het scherm is dan geen Full HD maar ik vind het persoonlijk geweldig leesbaar fijn scherm. (Ik had hiervoor de htc desire). De office intergratie is in een woord Geweldig. One-note om notities te maken e.d. en de rest van office. Foto's die je als je op wifi zit (instelling) direct naar skydrive kan pushen. Zwaar? mwah ligt er echt aan wat je hiervoor gebruikt hebt. Mijn HTC was ook niet echt licht.

Als student die veel met het OV gaat vind ik Nokia OV (tegenwoordig: HERE transit) echt een geweldig goede app. Voor auto rijders heb je (offline) navigatie van nokia!

Hoop dat ik je nu over de streep heb getrokken :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:26:
[...]

Ik kan data sense niet vinden ...ik,zocht ook zo iets...hoe sluit je een app af dan?
En kan niet via de fb app foto's plaatsen. En iemand een tip welke instelling het beste is voor je camer?
Ik weet niet hoelang je de telefoon hebt? Ik heb hem nu 1 dag en ben gelijk naar updates gegaan en na alle updates (4) kreeg ik ook data sense kado.

Mijn eigen vragen:
Wel mis ik wat dingentjes van android. Een lange lijst met apps, kan dat ook in vierkantjes? android style?
Wat is jullie gemiddelde batterijduur als je o.a. skype/wapp gebruikt?
Welke browsers gebruiken jullie naast IE? of is IE tegenwoordig wel goed genoeg?

[ Voor 14% gewijzigd door jochem4207 op 02-11-2013 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door jochem4207 op 02-11-2013 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@t Jochem
Als verstokte google gebruiker, gebruik ik ook zonder moeite Bing met IE.
Sinds kort heb ik ook de mogelijkheid om Google te gebruiken, echter heb ik niet de moeite genomen om het anders in te stellen.
Deze mogelijkheid is waarschijnlijk met een update meegekomen.

Zo zijn er meerdere dingetjes wat ik ook zoek en wat ik mis bij Windows en wat ik bij Symbian wel heb.
Dit zal je ook ongetwijfeld hebben als je vanaf Apple of Android komt, echter ben ik ook overtuigd dat je het ook vice-versa zal zijn.
Vaak is het een zoekpartij en kom je uit op compromissen.
Zo heb ik me behoorlijk gestoord aan de zoekpartij bij Apple en Android, terwijl bij Windows al vlot een klik had.

Ik heb meerdere keren op het forum laten vallen of er een mogelijkheid is om vanuit de agenda op een simpele manier een adres op te halen is, of een link die je rechtstreeks doorschakelt naar de route planner.
Tot nu toe heeft er niemand er op gereageerd, dus ga ik er van uit dat dit een gemis is bij Windows Phone.

Bij Symbian klik je het adres aan in de agenda, en je komt automatisch aan in je routeplanner.
Het adres word door Ovi-Drive gecontroleerd en er komt een vraag of ik wil lopen, rijden, of het adres opslaan etc.

Echter bij Windows heb ik alleen zo'n link gevonden bij contactpersonen, maar tot op heden toe niet bij de agenda.
Dit ervaar ik als een enorm gemis, puur omdat ik deze link bij mijn e7 (Symbian) meerdere keren per dag gebruik.

Dus gebruik ik de Nokia e7-00 dus nu als routeplanner die contact heeft met agenda-exchange.
En de Lumia 920 gebruik ik om mijn agenda aan te passen als de agendaafspraak is afgerond.
Hiervoor kan ik namelijk de e7 sinds afgelopen mei niet meer voor gebruiken omdat er een bug in Microsoft exchange is meegekomen, waardoor alle symbian apparaten niet meer communiceren met exchange in het grote veld van de agenda.

Ik heb meerdere Symbian apparaten geprobeerd (die niet geupdate waren) en allen hebben deze storing.
Ik heb een andere Exchange-provider en een nieuwere uitgave van outlook (2003 naar 2007) en zit nog steeds met dezelfde storing.
Nokia en Microsoft geven beiden niet thuis, en kom na een dik half jaar en honderden euro's geinvesteerd te hebben aan specialisten geen ene r**t verder.

Dus mijn ervaring is dat niets ideaal is, hoewel de e7 na update Anna tot afgelopen april dat wel geweest is.
En ben ik nu gedoemd om met een duo-simcardje en twee telefoons op pad te gaan,
zoals je vroeger in de begintijd een autotelefoon en een mobieltje had.

Dus welkom in mijn wereld van de kwakelende updates, onvolwassen/wispelturige besturingsystemen en belabberde ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door kittop op 02-11-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochem4207 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 05:19:
[...]

Het scherm is dan geen Full HD maar ik vind het persoonlijk geweldig leesbaar fijn scherm. (Ik had hiervoor de htc desire). De office intergratie is in een woord Geweldig. One-note om notities te maken e.d. en de rest van office. Foto's die je als je op wifi zit (instelling) direct naar skydrive kan pushen. Zwaar? mwah ligt er echt aan wat je hiervoor gebruikt hebt. Mijn HTC was ook niet echt licht.

Als student die veel met het OV gaat vind ik Nokia OV (tegenwoordig: HERE transit) echt een geweldig goede app. Voor auto rijders heb je (offline) navigatie van nokia!

Hoop dat ik je nu over de streep heb getrokken :)

[...]

Ik weet niet hoelang je de telefoon hebt? Ik heb hem nu 1 dag en ben gelijk naar updates gegaan en na alle updates (4) kreeg ik ook data sense kado.

Mijn eigen vragen:
Wel mis ik wat dingentjes van android. Een lange lijst met apps, kan dat ook in vierkantjes? android style?
Wat is jullie gemiddelde batterijduur als je o.a. skype/wapp gebruikt?
Welke browsers gebruiken jullie naast IE? of is IE tegenwoordig wel goed genoeg?
Ik ben hem net drie dagen in gebruik. Ik krijg hem niet ge-update. Na voorbereiding update moet je hem uitschakelen dan gaat ie vanzelf weer aan. En dan zegt ie dat niet gelukt is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu we gelukt..ik moest hem zelf niet uitzetten. Doet ie zelf. Windows is nieuw voor mij..en ja nu heb ik wel data sense ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kittop schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 07:00:
@t Jochem
Dus welkom in mijn wereld van de kwakelende updates, onvolwassen/wispelturige besturingsystemen en belabberde ondersteuning.
Zo, wat reageer jij zuur zeg.........

Ik ben super tevreden en happy met mijn Lumia 920.
Ik verbaas me elke keer weer over het enorme tempo waarin dit soort software ontwikkeld wordt en voor de consument gebruiksvriendelijk wordt gemaakt.
Denk maar eens aan eind 2003 (10 jaar geleden) Welke telefoon had je toen en wat kon je ermee.......
Natuurlijk wordt niet iedereen direct op al zijn individuele wenken bedient. Maar vaak is er een andere oplossing. Je zult toch met me eens zijn dat de vooruitgang enorm is.
De agenda in WindowsPhone8 is nu niet bepaald het beste onderdeel van het systeem.
Ik heb daarom Chronos Calendar geïnstalleerd en dat functioneert FANTASTISCH.
Mijn Exchange account, mijn KPN account en LIVE accounts draaien super naast elkaar in één agenda interface.
Als ik in Outlook bij 'locatie' een adres invoer verschijnt dat ook in mijn Chronos op op de Lumia in het veld 'locatie'.
Als ik dan op het pijltje achter dat veld klik, gaat mijn Here Navigatie aan en kan ik gaan .............
Ik heb het net nog getest. Ik moet zo naar de Martinihal in Groningen.
In het veld staat geen adres alleen maar 'Martinihal, Groningen'.
Ik klik op het pijltje en de navigatie vindt alles volkomen automatisch.

Kijk dat was een tijdje gelegen nog niet mogelijk. Nu wel. Ook op je Lumia ;)
Gewoon even zoeken.

Suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Hoi Novec,

Ja, je hebt helemaal gelijk,
maar ik ben ook van mening dat ik enigzins zuur mag regeageren.
Als je eens wist hoeveel correspondentie, engelse telefoongesprekken bij allerlei pluimage heb gevoerd om dit "simpele" probleem op gelost te krijgen,,, dan word je echt naar.
Dan heb ik het niet eens over de kosten die ik gemaakt heb hiervoor.
Tot op heden ben ik geen dr#l opgeschoten.

Ik ben het natuulijk ook helemaal met je eens dat de 920 een fantastisch toestel is.
En natuurlijk kost het tijd om een toestel door te krijgen.
vanaf de E65, E66, E75, e7-00 ben ik beland bij de Lumia 920
Voordat ik toen de e7 100% in gebruik nam heb ik nog een half jaar de E75 in gebruik gehad.
De e7 beviel me in het begin totaal niet, en heb tot de grote "Anna update" gewacht voordat ik hem in gebruik nam.

Het is zoeken naar oplossingen en deze kosten veel tijd en energie om alles naar wens te krijgen.
Ik kan veel geduld opbrengen indien er oplossingen aankomen, al duurt het even.
Echter de storing in exchange waar ik (en mijn bedrijf) al een half jaar behoorlijk last van heb, is blijkbaar niet op te lossen.

De zwarte 920 die ik in de zomervakantie aangeschaft heb, is ingepikt door mijn dochter en heb ook van haar inmiddels veel input gehad.

Deze grijze 920 moet ik nog leren kennen en ik ben dan ook ontzettend blij met je input.
Ik heb je advies uitgeprint en ga het vanavond op m'n gemak op de bank met een bak koffie helemaal uitpluizen.
Straks ben ik deze telefoon ook weer kwijt en die gaat de zaak in als deze helemaal klaar is.
Ondertussen was hier ook een vertegenwoordiger die me ook een 920 afhandig wilde maken, dus voor hem kan ik er ook één gaan bestellen bij je stadsgenoot.
Maar dan moet eerst het pad geplaveid zijn.

groet en nogmaals dank.

PS: de koffie was nog te heet om te drinken en het was al voor elkaar.
SUPER>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Als het scherm niet uitgaat tijdens het bellen, betekend dat de sensor kapot is en dat ik hem op moet sturen of zou een software reset helpen ? Dit is al mijn 2e 920.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:08:
Als het scherm niet uitgaat tijdens het bellen, betekend dat de sensor kapot is en dat ik hem op moet sturen of zou een software reset helpen ? Dit is al mijn 2e 920.
meestal komt het door stof op de sensor. even goed blazen in de speaker lost het probleem vaak op
Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;