Het is geen afweging. Dat suggereert namelijk dat de beslissing niet vooraf vaststaat.
De definitie van krokodillentranen is
[...]
Met de nadruk op geveinsd. Daarmee suggereer je dat de SGP voor zichzelf niet gelooft dat dergelijke vrouwen lijden. Dat geloof ik toch niet en ik denk ook niet dat jij dat werkelijk gelooft/denkt. Als je zo'n suggestie dan doet mag je die toch ook wel iets verder onderbouwen, want het is best een stevige uitspraak.
Ja, het is geveinsd: anders zou men de optie openhouden en niet de beslissing vooraf al vaststellen. Dat maakt gemakzuchtig en zorgt ervoor dat men niet echt meer over het probleem na hoeft te denken en afwegingen te maken over het specifieke geval. Men verdiept zich niet in wat het voor de (gedwongen) vrouw betekent, en kan zich ook niet voorstellen dat het erg is want het is toch prachtig, zo'n nieuw leven?
Ook hebben ze geen spijt omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat ze goed doen, opnieuw: onafhankelijk van de omstandigheden. Het is een blinddoek omdoen.
Ik zeg niet dat ze kwaadwillend zijn, maar het is ze al duizenden malen verteld dat andere mensen niets moeten hebben van hun aanpak en plannen. Dat wordt ook weer genegeerd, en dan kun je niet meer spreken van goede wil; hoogstens van onverschilligheid. En ook dat draagt weer bij aan de krokodilletranen.
Dat zeg je dan toch ook? Je kunt best erkennen dat het sterven en eten van een wezen dramatisch is, maar dat je desondanks genoeg redenen ziet om het toch te doen. De SGP doet dat hier ook.
Nee, de SGP pretendeert dat het in
andermans belang is. Hoe duidelijk ze ook verteld wordt dat de betrokken partij dat niet zo ziet, drukken ze toch hun mening door, wat alleen in het belang van de SGP is: zij voelen zich er goed bij.
Ik haal de schil van zelfgeclaimde moraliteit weg, en laat zien dat die moraliteit er helemaal niet is. Jij doet continu alsof het ze zo erg aan het hart gaat, maar de acties spreken anders. Waar in het SGP-standpunt wordt enige rekening met de vrouw gehouden? En dan niet zeggen "tja, dat is een keuze en die mogen ze maken", want keuze is nu net wat anderen niet wordt toegestaan.
Iets erg vinden is gemakkelijk, dat kan iedereen. Keuzes maken bij een ethisch dilemma is moeilijk, maar dan moet je wel naar de opties kijken ipv al gelijk te zeggen nee, nooit. Dan ontwijk je het ethische dilemma.
De vraag is of je het als een recht moet zien als je een leven als dit mag beeindigen (foetus van 18 weken)
[
afbeelding]
Je mag de Bert Dorenbos-aanpak achterwege laten. Het woord "walgelijk" is daarvoor tenminste op zijn plaats.
[
Voor 22% gewijzigd door
gambieter op 30-08-2012 18:28
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.