Hmmm die website is duidelijk gemaakt door iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

O wacht, jij hebt het zeker geschreven, dan zou ik eerst eens onderzoek gaan doen voor dat je iets schrijft.

Slecht verwoord, excuses:P. Ik doel op de grafiek met de assen load en fan speed. Daarin zie je dat de fanspeed extreem laag blijft (anno 2014 passief) en vanaf pak hem beet 60% lineair naar de top gaat.
Zie mijn stokoude Thermaltake uit 2007:

Trend is volgens mij eerder stiller dan laawaaieriger (voedingen die de fan helemaal uitschakelen). Mijn Corsair hx750 draait iig onhoorbaar op idle.
Ja goed plaatje deze voeding heeft een 1900RPM fan, waarbij de startspanning (minimale spanning voor de fan) op 5V ligt. Op 5V draait de fan op zo'n 1000RPM volgens het plaatje, niet echt heel stil. Maar neem je nu van dezelfde serie een voeding van meer vermogen dan is er een grote kans dat deze voeding een fan heeft met een hoger RPM, bijvoorbeeld 2200 of 2800RPM. Bij deze fans zal de startspanning ook 5V zijn echter draait de fan dan op zo'n 1100RPM bij een 2200RPM fan of zelfs zo'n 1400RPM in het geval van een 2800RPM fan. Dit zijn waardes die je duidelijker gaat horen, vandaar dat ik zei dat een voeding met hoger vermogen absoluut niet stiller hoeft te zijn in idle, vaak genoeg zie je het omgekeerde.
Wat betreft semi-passieve voedingen, ook daarvoor hoef je het niet te doen. Neem nu bijvoorbeeld de Seasonic Platinum series 1200W en Super Flower Leadex Platinum 1200W, beide goed geprijsde high-end voedingen die semi-passief zijn, echter op het moment dat de fan gaat draaien doet die dat op 1200RPM, dat is erg duidelijk hoorbaar. Gebruik je zo'n voeding met een PC die zo'n 600W trekt dan gaat de fan continue uit en aan wat je duidelijk hoort als je een wat stille game PC hebt. Niet handig dus.
Die overschatting is helemaal waar. Maar het is niet erg om je voeding te ruim te nemen. Zoals gezegd is je voeding dan lekker stil en het is over het algemeen voordeliger (zie eerdere link en vul je eigen situatie in). Verder ben ik het eens met het 750W advies, normale gaming pc komt al moeilijk boven de 350W tegenwoordig. Dus op 750W zit je dan op x2 wat onder een "ruime" voeding valt. Ik zou echter GEEN 450W voeding aanraden. Met 500W load zou je best een 1K voeding kunnen aanschaffen (natuurlijk wel silver of beter).
Dit is zo dom om te doen, qua geluid zie hierboven, qua aanschaf is het natuurlijk ook oerdom. Voor de prijs van een matige en inefficiente 1000W voeding haal je een efficiente en stille high-end 500W voeding.
En mocht je zo "slim" zijn om een 1000W high-end voeding te kopen met bijvoorbeeld een overgeklokte i7 Haswell welke een piekload heeft van ~125W en een R9 290X met piekverbruik van 350W. Dan zit je dus samen met de rest van het systeem op een piek van zo'n 500W (25W voor de rest) Een goede 500/550W voeding moet dus prima kunnen (voor 70/80 euro heb je een high-end model). Mensen die nu denken dat dit erg in efficient is zitten er totaal naast, want de piekverbruik is totaal niet interessant het gaat namelijk om het gemiddeld verbruik. Het gemiddeld verbruik van de videokaart bij games zal zo rond de 250W zitten en de rest van het systeem maar zo'n 50W dan zit je dus bij games maar rond de 300W uit de voeding te trekken, dit zit dus best wel rond het meest efficiënte punt bij een 500/550W voeding. Bij een 1000W voeding iig sowieso niet, al helemaal als je het idle verbruik ook meerekent wat rond of onder de 100W zal liggen.
Ik denk dat een goede voeding het nog best wel lang kan volhouden, maar slim is het iig niet nee en ik zou het ook niet doen.
Verder is die efficiëntie helemaal niet boeiend vanwege de eventuele stroom besparing.
True, PC een minuutje eerder uitzetten helpt meer.
Maare dit is natuurlijk lekker offtopic, @sdk1985 mocht je meer willen weten:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29