Klinkt alsof een sensor/knop contact maakt zodra je dat doet. Als je eens instelt dat de aan/uit knop niets meer doet, en dat de laptop ook niets mag doen zodra je het scherm sluit, wat gebeurt er dan?
Heeft het niet toevallig te maken met de sensor van het scherm/dichtklappen laptop. Stel je laptop eens zo in dat hij niet uitgaat als je hem dichtklapt. Misschien heeft het daar mee te maken.
Maar het gebeurt als ik bezig ben op de laptop, zonder dat het scherm is dichtgeklapt, ik zal t morgen proberen
Dat snappen we, maar als er iets stuk is kan de laptop onterecht denken dat je het scherm hebt dichtgeklapt of de aan/uit-knop even hebt ingedrukt.
ik snap de beredenering, bedankt voor de tip, ga het vanavond gelijk allemaal uitproberen! bedanktSChief schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:33:
Dat snappen we, maar als er iets stuk is kan de laptop onterecht denken dat je het scherm hebt dichtgeklapt of de aan/uit-knop even hebt ingedrukt.
Heeft iemand ervaring met het installeren van Win7 op een nieuwe SSD ? XPS 13.
Er zit namelijk geen speler in en ik heb alleen een DVD.
Moet ik dan eerst een iso maken voor een usb?
Of hoe moet dit?
Het gaat om een nieuwe XPS 13.
Alvast bedankt.
Er zit namelijk geen speler in en ik heb alleen een DVD.
Moet ik dan eerst een iso maken voor een usb?
Of hoe moet dit?
Het gaat om een nieuwe XPS 13.
Alvast bedankt.
p.s. boot de XPS 15 ook vanaf SSD? dus pakweg even snel als de XPS 13?
Je zit daarvoor in het verkeerde topic, dit is echt specifiek voor de XPS 15. Ik weet niet welke XPS 13 je precies hebt, maar je zou het hier beter kunnen proberen: Dell XPS 13 / XPS 15 (Haswell): Ervaringen en discussie
De XPS 15 boot ook vanaf een SSD ja, vergelijkbaar met de XPS 13 geen idee, elke laptop/SSD-combinatie geeft andere prestaties natuurlijk.
De XPS 15 boot ook vanaf een SSD ja, vergelijkbaar met de XPS 13 geen idee, elke laptop/SSD-combinatie geeft andere prestaties natuurlijk.
Lekker, het blijkt dat het accupercentage niet meer goed wordt uitgelezen. Ik heb m'n laptop als volgt ingesteld staan:
- Waarschuwing bij 7%
- Waarschuwing bij 4%
- Uitschakelen bij 3%
Nu blijkt dus dat de laptop gerust nog 30-45 minuten doorwerkt als ik hem weer aanzet na die 3% (Windows geeft dan een tijd 0% aan). Het is duidelijk dat ie opnieuw gekalibreerd moet worden iig, maar tot nu toe is mij dat niet gelukt. Heb 'em helemaal leeg laten open (laptop kon dus niet meer aan), opgeladen (met laptop uit) en daarna weer zonder oplader gebruikt. Nu is ie weer bijna leeg volgens Windows, maar ik durf te wedden dat ik straks weer een tijd kan doorwerken als ik 'em zelf aanzet. Iemand tips/ideeën hoe goed te kalibreren?
- Waarschuwing bij 7%
- Waarschuwing bij 4%
- Uitschakelen bij 3%
Nu blijkt dus dat de laptop gerust nog 30-45 minuten doorwerkt als ik hem weer aanzet na die 3% (Windows geeft dan een tijd 0% aan). Het is duidelijk dat ie opnieuw gekalibreerd moet worden iig, maar tot nu toe is mij dat niet gelukt. Heb 'em helemaal leeg laten open (laptop kon dus niet meer aan), opgeladen (met laptop uit) en daarna weer zonder oplader gebruikt. Nu is ie weer bijna leeg volgens Windows, maar ik durf te wedden dat ik straks weer een tijd kan doorwerken als ik 'em zelf aanzet. Iemand tips/ideeën hoe goed te kalibreren?
ik heb nu in ieder geval niet meer dat mijn laptop in slaapstand valt willekeurig maar wel dat ie soms even mijn scherm voor een aantal seconden op zwart gooit en vervolgens weer beeld terugkrijg, iemand ervaring mee? En is het mogelijk om die laptop zn fabrieksintellingen te herstellen en zo ja hoe?
Sinds dat mijn laptop terug is van reparatie had ik erg veel last met games spelen dat de laptop vastliep of me uit het spel gooide, daarnaast werd de gpu enorm warm 80+ graden. Update gedaan van de drives van de GPU. Geen effect. Ik stond gister op het punt om dell weer in te schakelen. Maar toch eerst nog even verder gaan zoeken met de foutmelding die ik soms kreeg, nvidia kernel mode driver crash.
Uiteindelijk iemand die het zelfde probleem had. Die heeft de driver eerst helemaal verwijderd, vervolgens reboot en de driver opnieuw geinstalleerd. Ik heb dit zelfde proces herhaald.
En fuck yeah! Alles loopt weer soepel en de GPU komt nu niet boven 55 graden uit.
Happy!
Uiteindelijk iemand die het zelfde probleem had. Die heeft de driver eerst helemaal verwijderd, vervolgens reboot en de driver opnieuw geinstalleerd. Ik heb dit zelfde proces herhaald.
En fuck yeah! Alles loopt weer soepel en de GPU komt nu niet boven 55 graden uit.
Happy!
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn laptop. De laatste drie maanden word ik gek van de laptop. Als er staat: 96% - 1u 5min valt hij gewoon uit. Meestal gewoon op willekeurige momenten. Al laadt hij tot 100% op, ik merk geen verschil met tot 20% opladen. Dit is echt super irritant.
Maar soms kan ik wel tot 1u30 op de batterij werken. Dit varieert van dag tot dag.
Weet er iemand hoe ik de batterij indicator terug goed kan stellen of waar ik relatief goedkoop een nieuwe batterij kan kopen?
Bedankt!
Maar soms kan ik wel tot 1u30 op de batterij werken. Dit varieert van dag tot dag.
Weet er iemand hoe ik de batterij indicator terug goed kan stellen of waar ik relatief goedkoop een nieuwe batterij kan kopen?
Bedankt!
Probeer BatteryCare eens? Met dit tooltje kun je ook je wear zien (slijtage). Mijn accu was dood na 2 jaar in ieder geval.
is everything cool?
Verwijderd
Type: Unknown Dell
Ontworpen capaciteit: 57720mWh
Totale capaciteit: 21490 mWh
Huidige capaciteit: 21268 mWh
Laad/ontlaad snelheid: -0,0w
Spanning (voltage): 12236mV
Slijtageniveau: 62,77%
Totaal aantal ontladingen: 0
Kalibiraties uitgevoerd: 0
Bedankt daarvoor! Best nog even verder slijten of een nieuwe kopen?
Ontworpen capaciteit: 57720mWh
Totale capaciteit: 21490 mWh
Huidige capaciteit: 21268 mWh
Laad/ontlaad snelheid: -0,0w
Spanning (voltage): 12236mV
Slijtageniveau: 62,77%
Totaal aantal ontladingen: 0
Kalibiraties uitgevoerd: 0
Bedankt daarvoor! Best nog even verder slijten of een nieuwe kopen?
mijne is ook na ongeveer 2.5 jaar klaar. Dan maar voor 85 euri een nieuwe besteld.
Ik zoek de laatste drivers voor de HM67 chipset. Op de site van Dell vind ik versie 9.3.0.1021 uit oktober 2012. Zijn dit de meest recente?
Ik weet niet welke versie de driver is die in het Windows 8 lijstje in dit topic staat.
Hoe kom ik er achter welke versie ik nu heb? Ik neem aan dat ik in apparaatbeheer moet kijken, maar weet niet bij welk item. En moet ik dan kijken bij Versie van stuurprogramma?
Ik weet niet welke versie de driver is die in het Windows 8 lijstje in dit topic staat.
Hoe kom ik er achter welke versie ik nu heb? Ik neem aan dat ik in apparaatbeheer moet kijken, maar weet niet bij welk item. En moet ik dan kijken bij Versie van stuurprogramma?
Zo, vandaag een 2e HDD ingebouwd (op de plek van de optical). Wat een pleuriswerk zeg, vooral als dat schroefje dol wordt.
Uiteindelijk met een Dremel voorzichtig uitgeboord.. Zit nu een mooie WD Blue 1TB in, maar wat mij wel opvalt is dat de schijf heel snel weer stopt met spinnen (ik hoor iig niks meer) nadat ik er niets meer mee doe (~10 seconden). Lijkt mij niet echt normaal (en 't is vrij ongezond voor de HDD). Iemand hier ook ervaring mee?
EDIT: Met CrystalDiskInfo Advanced Power Management uitgezet, nu blijft ie gelukkig draaien.
EDIT: Met CrystalDiskInfo Advanced Power Management uitgezet, nu blijft ie gelukkig draaien.
[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 30-05-2014 21:07 ]
Ik moet toch even kwijt, onder de indruk hoe soepeltjes Watch Dogs weer draait hoor
Heb 'm 'gewoon' op medium staan, geen lag what-so-ever. Nu hopen dat GTA V snel komt en het net zo netjes volhoud.
Dag allemaal,
heb vandaag eindelijk een SSD ingebouwd en wat een verandeming is dat.. Nu vraag ik mij af of er ook winst te behalen valt op de RAM. CPU-Z geeft aan dat die op 533 MHz draait terwijl de meeste die ik online zie 1Ghz+ zijn. Kan iemand mij vertellen wat een goede optie zou zijn als ik mijn RAM wil upgraden?
Alvast bedankt
heb vandaag eindelijk een SSD ingebouwd en wat een verandeming is dat.. Nu vraag ik mij af of er ook winst te behalen valt op de RAM. CPU-Z geeft aan dat die op 533 MHz draait terwijl de meeste die ik online zie 1Ghz+ zijn. Kan iemand mij vertellen wat een goede optie zou zijn als ik mijn RAM wil upgraden?
Alvast bedankt
Ik lees in dit topic helaas niets over Wake On Lan voor de Dell L502X.
Zelf heb ik geprobeerd WoL in te schakelen middels alle beschikbare versies van de Dell Client Configuration Utility. In de bios is de instelling namelijk niet beschikbaar.
Ook heb ik een custom bios geprobeerd, maar ook daar ontbreekt deze functie helaas.
Is het iemand gelukt om een volledig uitgeschakelde Dell L502X via WoL te starten?
Zelf heb ik geprobeerd WoL in te schakelen middels alle beschikbare versies van de Dell Client Configuration Utility. In de bios is de instelling namelijk niet beschikbaar.
Ook heb ik een custom bios geprobeerd, maar ook daar ontbreekt deze functie helaas.
Is het iemand gelukt om een volledig uitgeschakelde Dell L502X via WoL te starten?
DDR, dus 533*2=1066MHz. Standaard RAM btw? Mijne is namelijk 1333MHz.msabbaghian schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 01:44:
Dag allemaal,
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 07-06-2014 20:39 ]
Aha bedankt SChief,
Hij is een keer kapot geweest en gerepareert onder garantie. Zou wel vreemd zijn als die toen vervangen is door een langzamere variant. Net mijn Invoice erbij gepakt en idd is het orgineel:
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Zie nu ook dat ik eerst een 7200 rpm schijf en nu een 5400 rpm,
Lekker dan...
Weet iemand of de snelheid van de RAM veel uitmaakt?
Hij is een keer kapot geweest en gerepareert onder garantie. Zou wel vreemd zijn als die toen vervangen is door een langzamere variant. Net mijn Invoice erbij gepakt en idd is het orgineel:
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Zie nu ook dat ik eerst een 7200 rpm schijf en nu een 5400 rpm,
Weet iemand of de snelheid van de RAM veel uitmaakt?
[ Voor 12% gewijzigd door HogRider op 09-06-2014 00:37 ]
Dat is wel bizar zeg, dat ze ook een tragere harde schijf terugplaatsen. Dat maakt nogal uit namelijk.
De HDD zal je wel merken ja.. RAM maakt minder uit maar ik zou het zelf niet pikken. Welk merk en type zit erin?
Ja ik heb ook direct een boze mail gestuurd naar ze. Het was een seagate, maar die heb ik toch al door een SSD vervangen. De reparatie was al wel een half jaar geleden, maar nooit gecheckt, dom..
Zojuist gebeurde het voor de vierde keer, dus vandaar deze post:
Mijn XPS 15 valt soms, uit het niets, in standby modus. Ik zat rustig de nieuwe aflevering van Suits te kijken, het beeld flikkerde twee keer, en toen zwart. Standby.
Hoe kan dit en wát valt er aan te doen?
Mijn XPS 15 valt soms, uit het niets, in standby modus. Ik zat rustig de nieuwe aflevering van Suits te kijken, het beeld flikkerde twee keer, en toen zwart. Standby.
Op de accu of aan de adapter? Als het op de accu is dan kan deze wel eens aan zijn einde zijn?
Hij zit 24/7 in oplader.Hurricane schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:10:
Op de accu of aan de adapter? Als het op de accu is dan kan deze wel eens aan zijn einde zijn?
Hij gaat echt in standby en dus niet alleen het beeldscherm op zwart?Mr.DD schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:36:
Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://geekswithblogs.net...ng-into-standby-mode.aspx
https://answers.yahoo.com...qid=20110921095302AAbyGNe
Speed limits are like herpes.
Ik heb een paar weken terug in de veronderstelling dat alle dell power aansluitingen hetzelfde zijn een adapter van de nieuwe XPS 9530 gekocht. Nu is die binnengekomen en heeft deze een kleinere aansluiting dan mijn oude xps. De voltages zijn wel hetzelfde (19.5V, 6.67A), heeft iemand enig idee of er een verloopstukje van de nieuwe aansluiting naar de oude te krijgen is, of moet ik die zelf in elkaar gaan knutselen? Ik wil die nieuwe adapter namelijk graag in gebruik nemen omdat deze veel kleiner en lichter is, en de originele adapter bij hoge batterijpercentages gaat knetteren. Mijn L502x heeft helaas geen garantie meer dus kan ik me daar niet op beroepen.
Ik wil een custom bios gaan flashen zodat hij beter compatible is met OSX, deze:
Ook kwam ik dit tegen in hetzelfde topic (startpost)
Bron voor dit alles: http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html
Maar nu zag ik deze post over problemen met UEFI enabled:Custom voltage moded A12 bios mod for gt525m with advanced menus for L502X DOWNLOAD from mediafire /// MIRROR by ximinez
MD5 checksum: 8EBCC5A47E4877EAEA8B31C4D078BEE8
mod version: version 6
BIOS version used: A12
this bios mod has been tested by kasar
2D PROFILE: 0.85v
3D PROFILE: 0.85v
notes: Voltage modded A12 BIOS for gt525m with a nice set of extra options,plus native speedstep and updated CPU microcode,intel vbios update to v2137, sleep FIX for OSX,computrace unlock ,serial tag changer and RAID, handle the new options carefully!Recomended for GT525M users!
En ik wil dus Windows 7 blijven gebruiken want ik vind Windows 8 nog steeds ruk.. Maar ik kan niet vinden met welke problemen ik dan rekening moet houden in Windows 7. Kan iemand mij dat hier vertellen?Ok there are some informations about running Win8 under UEFI, because red text on first post isn't fully correct
1. WiFi button doesn't work, freezes the system.
2. Any other button works normally.
3. Touch buttons 2 and 3 (configurable and waves) needs originally QuickSet to work, but installing QuickSet or any of it's components will freeze pc, so you need another software to use them. I used AutoHotkey - keyboard codes are 104 (Waves) and 105 (configurable). I'll add there my config fle (you can edit it and use by Autohotkey, it's easy to compile it into exe and add to autostart) as example. http://sdrv.ms/1e5RV0X
4. Touchpad works normally. For me best driver is from L421x (this works well) - there is option to disable touchpad when mouse connected (FN+F3 won't work with this driver) and adds touchpad shortcuts for Win8
5. It stopped working for me at Bitlocker password screen 3 times... Don't know why. Restart helps.
6. Any QuickSet application will not be usable! Dell battery/power options or Mobility Center expansion too! That means using your backlit keyboard can be irritating Even if you unpack msi package and try to use only one component, system will freeze when you run it as admin (and it just doesn't work if you don't).
7. Flashing BIOS works without any problems.
8. Leds (wifi and battery) works well. You can't disable wifi by shortcut, but Win8 has built-in Airplane option, so it's a not real problem.
So using UEFI isn't really problematic.
Win7 works worse on UEFI for me - crashes when installing ethernet driver and Quickset still doesn't work. Didn't tested any other OS yet.
Ook kwam ik dit tegen in hetzelfde topic (startpost)
Wat doet het? Wat is de invloed? Is het verstandig om dit te installeren omdat je niet terug kunt.Intel ME firmware update
Info: this update is independent from BIOS update, it doesnt matter what BIOS version u have, including non modded ones, this update update the stock intel Management Engine to the latest version, I didnt found a update package with the previous version, so as for the moment is not posible to downgrade again to the previous version, proceed carefully!
Intel ME firmware update for L502X DOWNLOAD from mediafire /// MIRROR by ximinez MD5 checksum: 868A6D2E1947ACD50A1D79295F2CC504 Intel ME FW version: 7.1.52.1176 notes: Intel ME firmware update tested on L502X, stock Intel ME firmware for L502X is 7.0.4.1197. to update the ME FW, start update_Intel_ME.bat file, and then restart the machine to run the new FW this update has been proved as stable and the overclocking patch is tested on this version.
Bron voor dit alles: http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html
Ik kan geen wijs uit de informatie op dat forum. Erg onduidelijk geschreven imho.
Over de Intel ME is genoeg informatie te vinden via google.
Over de Intel ME is genoeg informatie te vinden via google.
Speed limits are like herpes.
Hmm, mss dan toch de moeite om eens te vragen of ze ook iets doen aan een falende gpu; ik heb -zoals zo velen- ook problemen met de nvidiachip bij het spelen van games (in mijn geval diablo3) heb nu de gpu helemaal uitstaan en alle drivers verwijderd zodat ik welliswaar een stuk trager, maar in ieder geval stabiel kan gamen (geen overbodige luxe als je hardcore speeltNixo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:01:
[...]
Sweet! Gister UPS op de stoep met een gerepareerde laptop. Ze hebben het volledige moederbord vervangen.
En een volledige whipe van de HD. Goed dat ik daar een backup van had gemaakt voordat ik hem opstuurde.
Vanmiddag snel weer volzetten en alles installeren. Gisteravond eerst 200 updates moeten installeren xD
En nu werkt mijn webcam ook weer. Staat weer Dell webcam central + Driver op (die kon ik nergens vinden)
@Majesty Bij mij stond er op mijn service tag ook 2 jaar. De medewerker van Dell vertelde mij dat ze in Nederland 3 jaar garantie op laptops geven.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Zoiets heb ik dus ook gehad, fabrieksinstellingen hersteld, maar nu valt het beeld soms gewoon zwart, en moet ik meerdere keren rammen op de laptop en dan springt het beeld weer aan. Ook de lichtjes van bijv. de aan knop valt soms gedeeltelijk weg. Ook de laptop opstarten gaat met heel veel moeite... Wat kan ik hier aan doen?Mr.DD schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:36:
Ook ik heb inmiddels een SSD geplaatst (Samsung 840 pro).
Ssd in onder de palmrest en HDD in een caddy + frontje overgeplaatst. Werkt allemaal top!
Op 1 vervelend ding na dan..
Mijn toetsenbord werkt niet naar behoren. Deze heb ik gelijktijdig vervangen voor een backlit tobo.
Soms doen de toetsen: z x c v, shift & enter het niet. Ook de m doet het wel eens niet. Geen idee of hier een verband tussen zit.
Dacht zelf aan een driverprobleem, maar wat is exact de driver voor het ToBo?? (xps L502x) (wellicht domme vraag trws)
Kan het liggen aan de stekker verbinding? Het probleem is er lang niet altijd. Vooral in berichten typen merk je het. Ram je dan 100x op die toets komt hij uiteindelijk wel weer
Dit bericht kost me al veel moeite en het probleem doet zich net voor nu ik een begin maakt met het schrijven van mijn scriptie. Vrij irritant dus
Ssd in onder de palmrest en HDD in een caddy + frontje overgeplaatst. Werkt allemaal top!
Op 1 vervelend ding na dan..

Mijn toetsenbord werkt niet naar behoren. Deze heb ik gelijktijdig vervangen voor een backlit tobo.
Soms doen de toetsen: z x c v, shift & enter het niet. Ook de m doet het wel eens niet. Geen idee of hier een verband tussen zit.
Dacht zelf aan een driverprobleem, maar wat is exact de driver voor het ToBo?? (xps L502x) (wellicht domme vraag trws)
Kan het liggen aan de stekker verbinding? Het probleem is er lang niet altijd. Vooral in berichten typen merk je het. Ram je dan 100x op die toets komt hij uiteindelijk wel weer
Dit bericht kost me al veel moeite en het probleem doet zich net voor nu ik een begin maakt met het schrijven van mijn scriptie. Vrij irritant dus
Toetsenbord heeft geen driver.
Zou zelf iig de verbinding goed nakijken.
[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2014 21:38 ]
Hmm das vrij k*t. Kan hij weer open dusSChief schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:37:
Toetsenbord heeft geen driver.Zou zelf iig de verbinding goed nakijken.

Nog iets speciaals waar ik op moet letten? Backlit zit goed, die werkt naar behoren. Die grote 'stekker' zat wel netjes in zn connector meende ik.
Tnx voor t snelle antwoord!
Iemand nog een goed adres voor een accu voor mijn L502X ? Is nog 46% van over... vrij irritant 
Origineel of een goed (bewezen) aftermarket alternatief..
edit: zag net al replacedirect e.d. denk dat ik voor een originele ga.
Origineel of een goed (bewezen) aftermarket alternatief..
edit: zag net al replacedirect e.d. denk dat ik voor een originele ga.
[ Voor 19% gewijzigd door PvdH op 29-08-2014 19:20 ]
Ik wil een SSD inbouwen in plaats van de huidige HDD, ik heb destijds netjes een Windows 7 disk bij m'n L502X gehad, maar tja... Waar is die... Nu meen ik me te herinneren dat het voor de L502X niet uitmaakt welke versie van Windows wordt geinstalleerd, omdat in de firmware al een key/controle is ingebouwd op de geldigheid van de Windows 7 install.
Klopt dit?
Alvast dank.
Klopt dit?
Alvast dank.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
@Enigmafan: Ik heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik heb dan ook elke keer dat ik mijn laptop herinstalleerde gewoon de juiste versie geinstalleerd.
Op de sticker onderop je laptop kun je zien wat je windows-serial is en wat voor versie er op je laptop is geinstalleerd (bij mij is dat Windows 7 Home Premium x64). Het lijkt me voor een tweaker vrij eenvoudig om vervolgens ergens een installatiedvd van windows vandaan te halen en die op een geformatteerde USB-stick te zetten mbv de Windows 7 USB/DVD Download Tool. TIP: download eerst alle benodigde drivers voordat je gaat herinstalleren. Een flink aantal drivers wordt niet automatisch geinstalleerd, waaronder de wifi-drivers.
Op de sticker onderop je laptop kun je zien wat je windows-serial is en wat voor versie er op je laptop is geinstalleerd (bij mij is dat Windows 7 Home Premium x64). Het lijkt me voor een tweaker vrij eenvoudig om vervolgens ergens een installatiedvd van windows vandaan te halen en die op een geformatteerde USB-stick te zetten mbv de Windows 7 USB/DVD Download Tool. TIP: download eerst alle benodigde drivers voordat je gaat herinstalleren. Een flink aantal drivers wordt niet automatisch geinstalleerd, waaronder de wifi-drivers.
Ik wil mijn L502X uitbreiden met een SSD (Crucial MX100 256GB) en ben dus op zoek naar een HDD Caddy. Zoals ik al eerder gelezen heb in dit topic heb je natuurlijk de dure maar bekendste en makkelijkste winkel in Nederland (HDDCaddy.nl). Maar met even zoeken op Ebay of Amazon kom je ook al snel uit bij goede alternatieven (voor een fractie van de prijs).
Wat denken jullie van deze:
http://www.amazon.de/gp/p...psc=1&smid=A2Z54WBF904K0X
Volgens mij is het enige kenmerk toch de 12.7 mm, wanneer er onderscheid tussen de Dell en andere laptops moet worden gemaakt.
Wat denken jullie van deze:
http://www.amazon.de/gp/p...psc=1&smid=A2Z54WBF904K0X
Volgens mij is het enige kenmerk toch de 12.7 mm, wanneer er onderscheid tussen de Dell en andere laptops moet worden gemaakt.
Zou ik niet nemen. Als de titel klopt is die caddy slechts SATA 2 (SATA-300) terwijl de Dell, ook in de caddy, SATA 3 (SATA-600) aankan.
Bedankt! Dus naast de 12.7mm moet ik kijken naar SATA-600 (SATA-3).
@AMD1800; OK dan was ik misinformed. Dan ga ik ff op zoek naar de juiste windows versie.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Volgens mij zijn álle caddies SATA-III, omdat er geen enkele electronica in zit en de beide connectoren gewoon 1:1 doorverbonden zijn. Ik heb destijds de goedkoopste van eBay genomen waarvan ik het frontje kon verwisselen voor die van de DVD drive (er zijn 2 of 3 standaards en veel merken hebben hun eigen systeem mbt. de klemmetjes en pinnetjes van het frontje). Ik haal er heel behoorlijke snelheden mee, dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de snelheid beperkt wordt tot SATA-II.
Mijn toetsenbord had er ook last van dat verschillende toetsen af en toe niet meer functioneerde. Dell heeft dit toen gratis verholpen met een nieuw toetsenbord (ook al was mijn 1 jaar garantie al 1,5 jaar geleden afgelopen).Jasperv6 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:35:
Ook ik heb inmiddels een SSD geplaatst (Samsung 840 pro).
Op 1 vervelend ding na dan..![]()
Kan het liggen aan de stekker verbinding? Het probleem is er lang niet altijd. Vooral in berichten typen merk je het. Ram je dan 100x op die toets komt hij uiteindelijk wel weer![]()
Ik heb een probleem met mijn tweede HDD in mijn caddy. Ik heb de custom bios met UEFI geflashed en UEFI geactiveerd en vervolgens Windows 8 geinstalleerd. Tijdens installatie heb ik de caddy losgekoppeld want dit gaf in het verleden wel eens problemen met installaties. Maar nu ik de caddy weer erin heb zitten wordt hij niet herkend in Windows. Hij komt ook niet naar voren in Disk Management en Device Management. Maar in de Bios staat hij er wel tussen.
Komt dit door de UEFI optie? (lijkt me niet want ik lees verder bij niemand anders deze klacht)
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
edit: probleem opgelost. In de Bios 2e hdd disabled, Windows 8 opnieuw gestart. Terug naar Bios, weer opnieuw enabled. En tadaa hij staat er tussen
Komt dit door de UEFI optie? (lijkt me niet want ik lees verder bij niemand anders deze klacht)
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
edit: probleem opgelost. In de Bios 2e hdd disabled, Windows 8 opnieuw gestart. Terug naar Bios, weer opnieuw enabled. En tadaa hij staat er tussen
[ Voor 11% gewijzigd door Markos op 21-09-2014 14:43 ]
Goedendag
Mijn batterij blijkt maar op 25% nog te functioneren
Het doorzoeken van 9 delen van deze topic met verschillende trefwoorden heeft mij helaas geen concreet antwoord opgeleverd op de vraag: kan ik beter ''batterij 1'' of ''batterij 2'' kopen?
batterij 1:
http://www.onderdelenvoor...Accu__laptop__6600mAh.htm
Een generieke met 3 jaar garantie voor 55 euro
batterij 2:
http://www.ebay.com/itm/9...L701X-L702X-/291020268158
Een (hopelijk) originele Dell batterij uit VS voor 85 euro
Het hoeft natuurlijk niet perse een van die twee te zijn maar of ik moeite moet doen voor een originele of gewoon voor de generieke moet gaan?
Mijn batterij blijkt maar op 25% nog te functioneren
Het doorzoeken van 9 delen van deze topic met verschillende trefwoorden heeft mij helaas geen concreet antwoord opgeleverd op de vraag: kan ik beter ''batterij 1'' of ''batterij 2'' kopen?
batterij 1:
batterij 2:
Het hoeft natuurlijk niet perse een van die twee te zijn maar of ik moeite moet doen voor een originele of gewoon voor de generieke moet gaan?
Had leuke plannen voor vandaag: de huidige harddisk vervangen voor een SSD. Vol goede moed begonnen, maar ik krijg die palmrest er met geen mogelijkheid af
Het gaat al fout met 1 van de 2 'tabs' die je helemaal door moet duwen om de palmrest los te krijgen. Rechtsonder wil met geen mogelijkheid doorgedrukt worden....Bij alle tutorials die ik gelezen heb heeft niemand dat probleem. Iemand tips misschien?
edit: pffffff, uiteindelijk met veel geweld gelukt. Het is niet het meest handige systeem moet ik zeggen.
edit: pffffff, uiteindelijk met veel geweld gelukt. Het is niet het meest handige systeem moet ik zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeddicius op 27-09-2014 13:35 ]
Het valt best wel mee hoor. Eerst het kruiskopschroefje eruit, ik neem aan dat je dat gedaan hebt want dat staat in alle guides. Dan de tabs een beetje wegduwen. Je duwt ze toch wel de goede kant op? Ik hoefde nl. helemaal niet hard te drukken. Het helpt wel als je de tabs tegelijkertijd naar "beneden" (dat is dus richting toetsenbord/beeldscherm) drukt, waardoor je de palmrest gelijk een beetje losdrukt. Anders klikken ze direct weer vast zodra je ze loslaat.Zeddicius schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:43:
... Het gaat al fout met 1 van de 2 'tabs' die je helemaal door moet duwen om de palmrest los te krijgen...
Ik ben van plan om mijn L502x up te graden. Mijn plan is ook om een SSD er in te bouwen en de HDD in een caddy te plaatsen. Nou rest mij nog een vraag, ik heb op dit moment 4gb ram. Is het aan te raden om hier 8gb van te maken? Of is dit een beetje zonde geld?
Ligt eraan wat je allemaal doet.. Ik gebruik bijvoorbeeld Lightroom met 24MP RAW-bestanden, dus ik sta eigenlijk te springen om te upgraden. Maar geheugen is nu letterlijk 2x zo duur geworden, dus ik blijf lekker wachten.
Dat was het eerste wat ik heb gedaan toen ik de laptop jaren terug ontving, nog voor de eerste keer opstarten.. Gezien mijn fotobewerking een must, al is mijn ervaring dat Windows al snel baat heeft bij meer dan 4gb ram..versay schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:49:
Ik ben van plan om mijn L502x up te graden. Mijn plan is ook om een SSD er in te bouwen en de HDD in een caddy te plaatsen. Nou rest mij nog een vraag, ik heb op dit moment 4gb ram. Is het aan te raden om hier 8gb van te maken? Of is dit een beetje zonde geld?
1.5j geleden er een SSD bij in gezet en de L502x bevalt nog steeds erg goed.
Same here, SSD (Samsung 840) + 8GB ram in mijn L501x.
Die 8 geeft toch wel een fijne buffer tijdens mijn gebruik. Ik heb vaak wel 20+ tabbladen open staan in Chrome en daarnaast nog andere programma's draaien.
Die 8 geeft toch wel een fijne buffer tijdens mijn gebruik. Ik heb vaak wel 20+ tabbladen open staan in Chrome en daarnaast nog andere programma's draaien.
Je kan de UEFI optie gewoon uitzetten in die bios.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:24:
Ik wil een custom bios gaan flashen zodat hij beter compatible is met OSX, deze:
[...]
Maar nu zag ik deze post over problemen met UEFI enabled:
[...]
En ik wil dus Windows 7 blijven gebruiken want ik vind Windows 8 nog steeds ruk.. Maar ik kan niet vinden met welke problemen ik dan rekening moet houden in Windows 7. Kan iemand mij dat hier vertellen?
Just Play
Ik ben niet meer zo tevreden met mijn l502x met de GT540M. Ik heb veel last van random crashes als ik mijn nvidia kaart gebruik. In de startpost wordt het "random crashes bij gamen" genoemd, maar ik heb het dus ook als ik gewoon aan het internetten ben en het beeld wordt verzorgd door de nvidia kaart. Ik krijg 2 errors die hiermee verband hebben:
- "Nvlddmkmreageert niet meer en is hersteld" (ID 4101).
- "Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 13 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen." (ID 13)
Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem op te lossen? In willekeurige volgorde
- Schone installatie Windows 7 x64
- Undervolten door de BIOS te vervangen (2D 0.83v, 3D 0.83v)
- Videokaart underclocken met MSI Afterburner (core clock 592MHz, memory clock 900MHz)
- Scannen met MalwareBytes en Avast!
- Ccleaner en Eusing Registry Cleaner draaien.
- Alle drivers geupdate mbv SlimDrivers
- Laatste Nvidia drivers geinstalleerd mbv Display Driver Uninstaller in Safe Mode)
- De Nvlddmkm.sys file opnieuw aanmaken
- verwerkingstijd voor de GPU (Graphics Processing Unit) door de waarde van het TDR-register (Timeout Detection and Recovery) te verhogen
- Koelpasta van de videokaart en processor vervangen. Huidige temps zonder de nvidia kaart te gebruiken zijn: CPU ~ 60 C, Moederbord ~ 65 C, HDD ~ 45 C, GPU (Nvidia) ~ 45 C.
- Inpasse-detectie door nvlddmkm.sys uitschakelen via de Verifier
- In het Nvidia configuratiescherm de energiebeheermodus op verkies optimale prestaties gezet.
Nadat ik dit alles heb gedaan, heb ik nog een geheugentest gedaan (geslaagd) en de nvidia kaart aan een stresstest onderworpen. De stresstest was volgens het Dell programma wel geslaagd, maar het programma had niet door dat er tijdens de test ongeveer 10 errors waren met ID 4101. Beetje jammer dus. Daarna heb ik ook nog diverse random crashes gehad als ik mijn laptop via HDMI op een extern scherm had aangesloten. Crashes komen zonder gebruik van een extern scherm zelden voor, omdat de laptop dan volgens mij voornamelijk op de interne grafische kaart draait. Sinds ik de nvidia kaart heb uitgeschakeld heb ik sowieso geen crash of error meer gehad.
Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Garantie heb ik al niet meer.
- "Nvlddmkmreageert niet meer en is hersteld" (ID 4101).
- "Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 13 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen." (ID 13)
Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem op te lossen? In willekeurige volgorde
- Schone installatie Windows 7 x64
- Undervolten door de BIOS te vervangen (2D 0.83v, 3D 0.83v)
- Videokaart underclocken met MSI Afterburner (core clock 592MHz, memory clock 900MHz)
- Scannen met MalwareBytes en Avast!
- Ccleaner en Eusing Registry Cleaner draaien.
- Alle drivers geupdate mbv SlimDrivers
- Laatste Nvidia drivers geinstalleerd mbv Display Driver Uninstaller in Safe Mode)
- De Nvlddmkm.sys file opnieuw aanmaken
- verwerkingstijd voor de GPU (Graphics Processing Unit) door de waarde van het TDR-register (Timeout Detection and Recovery) te verhogen
- Koelpasta van de videokaart en processor vervangen. Huidige temps zonder de nvidia kaart te gebruiken zijn: CPU ~ 60 C, Moederbord ~ 65 C, HDD ~ 45 C, GPU (Nvidia) ~ 45 C.
- Inpasse-detectie door nvlddmkm.sys uitschakelen via de Verifier
- In het Nvidia configuratiescherm de energiebeheermodus op verkies optimale prestaties gezet.
Nadat ik dit alles heb gedaan, heb ik nog een geheugentest gedaan (geslaagd) en de nvidia kaart aan een stresstest onderworpen. De stresstest was volgens het Dell programma wel geslaagd, maar het programma had niet door dat er tijdens de test ongeveer 10 errors waren met ID 4101. Beetje jammer dus. Daarna heb ik ook nog diverse random crashes gehad als ik mijn laptop via HDMI op een extern scherm had aangesloten. Crashes komen zonder gebruik van een extern scherm zelden voor, omdat de laptop dan volgens mij voornamelijk op de interne grafische kaart draait. Sinds ik de nvidia kaart heb uitgeschakeld heb ik sowieso geen crash of error meer gehad.
Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Garantie heb ik al niet meer.
Verwijderd
Ik heb dus ook een Dell XPS 15 (L502X), oude generatie nog dus geen ultrabook helaas (nu ong 2 jaar oud, garantie is iig al verlopen volgens Dell Support Center). Ik heb sinds een halfjaar een heel vervelend probleem: het begon ermee dat mijn accu niet meer oplaadde. De laptop werkte nog wel goed aan netstroom, maar als het kabeltje eruitging hield de laptop er ook mee op, heel vervelend. Toen heb ik een nieuwe adapter gekocht (wat nog een hoop zoekwerk was, omdat de xps15 130 watt nodig schijnt te hebben). Geen originele adapter, helaas, omdat de originele Dell adapters dus ontzettend duur zijn helaas. Dit is een tijdje goed gegaan, tot ik weer de foutmeldingen kreeg:
- bij het opstarten een venster: sluit een originele Dell adapter aan met een vermogen van 130 watt of meer
- en bij de accu: accu is 0%, aan netstroom, wordt niet opgeladen. (het lijkt dus alsof de accu stuk is)
Ik heb dus nu geprobeerd een andere accu aan te sluiten (ook wederom geen originele van Dell), maar nu krijg ik ook weer dezelfde melding dat deze accu niet op wordt geladen, en ook weer hetzelfde dialoogvenster bij opstarten, als dat ik eerst had. Deze accu is nieuw, en origineel, en daar ligt het dus niet aan. Heb een tijd gedacht dat mijn accu stuk was, maar nu zie ik net in BatteryCare dat mijn oude accu een slijtageniveau van +- 21% heeft (dat is nog goed lijkt mij, zou nog wel even mee kunnen?).
Is er nog iemand die een soortgelijk 'adapter probleem' heeft gehad bij de Dell XPS15 en hoe los ik dit op, op een redelijk economische manier? De laptop gaat er ook langzamer door werken heb ik de indruk, gamen gaat niet meer soepel en opdrachten voor school maken ook niet (waar ik dus veel Photoshop, Dreamweaver en Visual Studio bij nodig heb). Eigenlijk heb ik hiervoor dus een account aangemaakt en het zou echt geweldig zijn als iemand de gouden tip heeft
- bij het opstarten een venster: sluit een originele Dell adapter aan met een vermogen van 130 watt of meer
- en bij de accu: accu is 0%, aan netstroom, wordt niet opgeladen. (het lijkt dus alsof de accu stuk is)
Ik heb dus nu geprobeerd een andere accu aan te sluiten (ook wederom geen originele van Dell), maar nu krijg ik ook weer dezelfde melding dat deze accu niet op wordt geladen, en ook weer hetzelfde dialoogvenster bij opstarten, als dat ik eerst had. Deze accu is nieuw, en origineel, en daar ligt het dus niet aan. Heb een tijd gedacht dat mijn accu stuk was, maar nu zie ik net in BatteryCare dat mijn oude accu een slijtageniveau van +- 21% heeft (dat is nog goed lijkt mij, zou nog wel even mee kunnen?).
Is er nog iemand die een soortgelijk 'adapter probleem' heeft gehad bij de Dell XPS15 en hoe los ik dit op, op een redelijk economische manier? De laptop gaat er ook langzamer door werken heb ik de indruk, gamen gaat niet meer soepel en opdrachten voor school maken ook niet (waar ik dus veel Photoshop, Dreamweaver en Visual Studio bij nodig heb). Eigenlijk heb ik hiervoor dus een account aangemaakt en het zou echt geweldig zijn als iemand de gouden tip heeft
UEFI is dus juist hetgene wat je nodig hebt voor OSXmaikvitesse schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:05:
[...]
Je kan de UEFI optie gewoon uitzetten in die bios.
Als je een Delta Electronics adapter hebt kun je alsnog proberen een gratis adapter te krijgen. Ik heb al her en der gelezen dat mensen toch een vervangende accu krijgen buiten hun garantie periodeVerwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:10:
Ik heb dus ook een Dell XPS 15 (L502X), oude generatie nog dus geen ultrabook helaas (nu ong 2 jaar oud, garantie is iig al verlopen volgens Dell Support Center). Ik heb sinds een halfjaar een heel vervelend probleem: het begon ermee dat mijn accu niet meer oplaadde. De laptop werkte nog wel goed aan netstroom, maar als het kabeltje eruitging hield de laptop er ook mee op, heel vervelend. Toen heb ik een nieuwe adapter gekocht (wat nog een hoop zoekwerk was, omdat de xps15 130 watt nodig schijnt te hebben). Geen originele adapter, helaas, omdat de originele Dell adapters dus ontzettend duur zijn helaas. Dit is een tijdje goed gegaan, tot ik weer de foutmeldingen kreeg:
Joolee schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:21:
[...]* De 0 die vóór het partnummer en serienummer staat op de stickers, staat niet in het systeem van Dell en kun je dus weglaten.
- Tijdens kantoortijden bellen naar: 020 - 6745966 of 020 - 6744500
- Kies optie 4
- (Niet iedere keer) Kies optie 1 (Consumenten)
- Vul laptop servicenummer in (staat rechtsonder op de sticker op je laptop, naast je servicetag) of kies #
- Spreek met de medewerker.
- Leg het probleem uit.
- Geef aan dat je al op een geaard stopcontact geprobeerd hebt.
- Je hebt je serienummer* (CN) nodig, deze staat op een sticker op de adapter
- Leg uit dat het een bekend probleem moet zijn (medewerker kende het niet) en je mensen kent die ook al een vervanger hebben gekregen.
- Verwijs naar de volgende gegevens:
- Huidige adapter: Delta Electronics, Partnummer (DP / N) JU012*
- Vervangende adapter: Flextronics, Partnummer: CM161*
Ik krijg vrijdag mijn vervanger, ik was te laat met bellen om hem nog morgen binnen te krijgen.
Verwijderd
Ik heb dus de oude adapter niet meer, helaas....
Domdomdom. Het is dus een bekend probleem? Heb ook vernomen dat Dell alleen originele adapters herkent? En dat de adapter voor de XPS15 dus gewoon 160 euro schijnt te kosten
Heb alleen mijn oude accu nog, de adapter niet meer helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 20:31 ]
Als je toevallig het serienummer nog hebt van je voeding (ooit foto's van gemaakt?) wellicht hoef je de oude niet terug te geven
Verwijderd
Ja! Bedankt! Toevallig heb ik daar wel een foto van gemaakt, toen ik mijn vervangende adapter ging kopen. En ik neem aan dat als ze het nummer van mijn laptop opzoeken in de pc dat die adapter daarbij hoort. Ik ga morgen meteen even bellen.
En dan kijken hoe het verder verloopt. Dankjewel !
Laat het resultaat hier maar weten, wellicht zijn er nog andere die het dan ook willen proberen.
Mocht de werknemer trouwens niet instemmen voor een gratis vervanging kun je het altijd nog een keer proberen, misschien dat een andere medewerker meer moeite voor je wilt doen. (Moet je natuurlijk wel onthouden wie je de eerste keer aan de telefoon kreeg
)
Mocht de werknemer trouwens niet instemmen voor een gratis vervanging kun je het altijd nog een keer proberen, misschien dat een andere medewerker meer moeite voor je wilt doen. (Moet je natuurlijk wel onthouden wie je de eerste keer aan de telefoon kreeg
Verwijderd
Nou ik heb gebeld... omdat mijn laptop al een halfjaar over de garantie heen is kreeg ik geen nieuwe en de medewerker had nog nooooit van het probleem gehoord. Ben al naar meerdere computer-reparateurs geweest en iedereen verklaart me voor gek als ik zeg dat een Dell geen universele adapters herkent, terwijl het echt zo is. Heb nu een originele moeten kopen, ik krijg geen foutmelding meer maar mijn accu wordt nog steeds niet opgeladen. Ik heb dit probleem al bijna een jaar en ik ben nu 3 adapters en 1 nieuwe accu verder, nog steeds geen oplossing, ik denk toch dat het tijd wordt voor een nieuwe...? Ik heb deze laptop nu 2,5 jaar ongeveer. Echt jammer
Dell houdt idd niet van universele adapters. Wel krom van support dat ze dit probleem niet kennen. Was de support Nederlands- of Engelstalig? Ik heb destijds naar de lijn speciaal voor XPS-producten gebeld (24/7, Engelstalig) en na 10x het probleem uitgelegd te hebben (ze spreken brak Engels, support zit in India) heb ik zonder problemen een nieuwe ontvangen. Was nog wel binnen de garantieperiode, maar Dell is iig door meerdere klanten benaderd over een slechte voeding, dus ik zou het niet snel opgeven.
Mijn XPS (l502x, i7 2720QM, GT540M, Full HD, 830 series SSD, 1TB WD Blue, Intel Wireless-AC 7260) bevalt nog dikke prima, alleen de accu begint nu wel heen te gaan (iets van 45% wear dacht ik). Heerlijk scherm en lekker snel.
Mijn XPS (l502x, i7 2720QM, GT540M, Full HD, 830 series SSD, 1TB WD Blue, Intel Wireless-AC 7260) bevalt nog dikke prima, alleen de accu begint nu wel heen te gaan (iets van 45% wear dacht ik). Heerlijk scherm en lekker snel.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 01-10-2014 21:07 ]
Idd kikiii niet opgeven. Ik had pas nog ergens gelezen dat iemand het voor elkaar gekregen had. Anders idd naar een speciale XPS lijn bellen. Of gewoon dezelfde lijn tot je iemand spreekt die wel bekend is met het probleem. Het is tenslotte een bekend probleem.
Sorry dat ik hier kom binnenvallen met een iets ander model laptop, maar ik kan geen topic vinden over de XPS14z (l412z).
Deze laptop heb ik een paar jaar geleden via m'n werk gekregen, en ik zit te kijken of het mogelijk is een externe graphics card aan te sluiten via de Expresscard slot. B.v. zoiets: http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
Volgens mij heb je redelijk beperkte throughput via Expresscard (5Gbit/s), maar ik vroeg me af of het niet alsnog een stuk sneller is dan een GT520M, die echt nauwelijks beter is dan de standaard chipset die erin zit. Bij ViDock zelf zeggen ze dat je max ene GTX 760 moet gebruiken, die lijkt me toch een stuk beter dan een GT520M?
Ik zie nu ook een topic genaamd DIY eGPU: http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html
Daar haalt iemand met een XPS 15 met een GTX460 als eGPU nu 19000 3Dmarks06. Dat is 4,5x zoveel als ik er haal
Voor rond de 250 euro aan hardware zou dat dan zijn.
Deze laptop heb ik een paar jaar geleden via m'n werk gekregen, en ik zit te kijken of het mogelijk is een externe graphics card aan te sluiten via de Expresscard slot. B.v. zoiets: http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
Volgens mij heb je redelijk beperkte throughput via Expresscard (5Gbit/s), maar ik vroeg me af of het niet alsnog een stuk sneller is dan een GT520M, die echt nauwelijks beter is dan de standaard chipset die erin zit. Bij ViDock zelf zeggen ze dat je max ene GTX 760 moet gebruiken, die lijkt me toch een stuk beter dan een GT520M?
Ik zie nu ook een topic genaamd DIY eGPU: http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html
Daar haalt iemand met een XPS 15 met een GTX460 als eGPU nu 19000 3Dmarks06. Dat is 4,5x zoveel als ik er haal
[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 03-10-2014 14:17 ]
Grappig dat dat kan haha, ik kwam deze pagina tegen
http://forum.techinferno....%40x1-1opt-pe4h-pm3n.html
Maar deze had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden
Idd niet opgeven. Ik heb een nieuwe adapter gehad een half jaar buiten de garantietermijn. Die termijn is 2 jaar, maar de Dell medewerker die ik sprak had het over 3 jaar.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:59:
Idd kikiii niet opgeven. Ik had pas nog ergens gelezen dat iemand het voor elkaar gekregen had. Anders idd naar een speciale XPS lijn bellen. Of gewoon dezelfde lijn tot je iemand spreekt die wel bekend is met het probleem. Het is tenslotte een bekend probleem.
Dat is dus ook wat ik nu aan het uitzoeken ben voor de XPS 14z! Maar ik vind het lastig achterhalen of het nou wel of niet kan (de exacte eisen zijn een beetje vaag).Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:45:
Grappig dat dat kan haha, ik kwam deze pagina tegen
Zo twijfel ik ook nog steeds of er uberhaubt echt een Express cardreader (PCIe) in mijn XPS 14z zit, aangezien ik zo'n ding nog nooit gebruikt heb.
Er staat bij Device Manager wel Realtek PCIE CardReader, maar ik had nooit gedacht dat zo'n CardReader gebruikt kon worden om een videokaart bij in te pluggen. Ik probeer hem op een of andere manier exacter te identificeren maar dat is lastig.
Ok, er lijkt een Realtek RTS5209 in te zitten die 2.5gbit/s 1-lane ondersteunt. Eens uitzoeken wat dat voor gevolgen heeft...
[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 03-10-2014 22:45 ]
Verwijderd
Inmiddels heb ik een nieuwe adapter voor de xps15, wel moeten kopen, niet gratis gekregen maar wel voordeliger (Replacedirect) dan bij de dell site. Mijn laptop loopt gelukkig weer perfect
Bedankt allemaal voor het meedenken !
Is er ook een roadmap bekend van de Dell XPS 15 lijn? Wanneer komen nieuwe modellen doorgaans op de markt?
ik overweeg de aanschaf, als het nog een half jaar duurt, dan koop ik hem later. Als er binnen 2 maanden een nieuwer model uitkomt, dan koop ik hem nu.
ik overweeg de aanschaf, als het nog een half jaar duurt, dan koop ik hem later. Als er binnen 2 maanden een nieuwer model uitkomt, dan koop ik hem nu.
Ik heb wat problemen met mijn XPS laptop, voorzien van een Crucial M500 SSD. Regelmatig hangt de laptop 1 of 2 minuten, ik zie dan de volgende meldingen in het systeemlogboek staan:
1. Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd.
Bron: storahci
2. A TCG Command has returned an error.
Desc: AuthenticateSession
Bron: EnhancedStorage-EhStorTcgDrv
3. Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok 0x0 voor schijf 1 (PDO-naam: \Device\0000005a).
Bron: disk
Vooral de 1e twee komen nogal eens voor. Het probleem is ontstaan ongeveer een half jaar na het plaatsen van de SSD. Ik heb Windows destijds opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb voor dit probleem hulp gevraagd op het PC Web plus forum, daar heeft men als oplossingen het updates van een aantal drivers, vervangen van een geheugenmodule en het in de juiste volgorde herinstalleren van drivers aangeraden. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, aangezien hier veel XPS kennis zit ben even benieuwd of dit naar alle waarschijnlijkheid een hardware (SSD, moederbord wellicht) of softwareprobleem (drivers?) is. Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen.
3. Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok 0x0 voor schijf 1 (PDO-naam: \Device\0000005a).
Vooral de 1e twee komen nogal eens voor. Het probleem is ontstaan ongeveer een half jaar na het plaatsen van de SSD. Ik heb Windows destijds opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb voor dit probleem hulp gevraagd op het PC Web plus forum, daar heeft men als oplossingen het updates van een aantal drivers, vervangen van een geheugenmodule en het in de juiste volgorde herinstalleren van drivers aangeraden. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, aangezien hier veel XPS kennis zit ben even benieuwd of dit naar alle waarschijnlijkheid een hardware (SSD, moederbord wellicht) of softwareprobleem (drivers?) is. Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen.
De laatste tijd heb ik problemen met mijn accu. Volgens BatteryCare is de wear level op het moment 23,65%, maar ik denk dat dat wat optimistisch is, omdat de calibratie niet klopt.
Als ik mijn XPS op accu gebruik, gaat hij plotseling dood ergens tussen de 40% en 20% ladingsniveau, zonder enige voorwaarschuwing. Als ik hem dan weer oplaad, loopt de meter op naar 100%, maar daarna staat de status nog wel een uur op "opladen" voordat dat veranderd in "Volledig opgeladen".
Kortom, de accu heeft z'n beste tijd gehad. Nu vind ik dat op zich niet zo heel erg, ik kan best leven met een kortere accuduur (ik heb nog steeds meer dan een uur voordat de computer uitgaat). Wat wel vervelend is, is dat het uitschakelen onverwacht gebeurt.
De accu zou dus gecalibreerd moeten worden, alleen krijg ik dat niet voor elkaar. Ik heb al een paar keer de computer gebruikt totdat hij vanzelf uitging, daarna in 1 ruk opgeladen tot 100% en "Volledig opgeladen", maar de calibratie blijft onjuist.
Is er nog een andere manier om deze accu te calibreren? Eentje die ook werkt wanneer je geen flauw idee hebt wanneer je accu echt leeg of echt vol is? De methode zoals beschreven op de website van BatteryCare gaat er nl. van uit dat je nog enigszins op de batterijmeter kunt vertrouwen, maar het lijkt erop dat die methode dus niet meer werkt als je accu echt sterk afwijkt.
Als ik mijn XPS op accu gebruik, gaat hij plotseling dood ergens tussen de 40% en 20% ladingsniveau, zonder enige voorwaarschuwing. Als ik hem dan weer oplaad, loopt de meter op naar 100%, maar daarna staat de status nog wel een uur op "opladen" voordat dat veranderd in "Volledig opgeladen".
Kortom, de accu heeft z'n beste tijd gehad. Nu vind ik dat op zich niet zo heel erg, ik kan best leven met een kortere accuduur (ik heb nog steeds meer dan een uur voordat de computer uitgaat). Wat wel vervelend is, is dat het uitschakelen onverwacht gebeurt.
De accu zou dus gecalibreerd moeten worden, alleen krijg ik dat niet voor elkaar. Ik heb al een paar keer de computer gebruikt totdat hij vanzelf uitging, daarna in 1 ruk opgeladen tot 100% en "Volledig opgeladen", maar de calibratie blijft onjuist.
Is er nog een andere manier om deze accu te calibreren? Eentje die ook werkt wanneer je geen flauw idee hebt wanneer je accu echt leeg of echt vol is? De methode zoals beschreven op de website van BatteryCare gaat er nl. van uit dat je nog enigszins op de batterijmeter kunt vertrouwen, maar het lijkt erop dat die methode dus niet meer werkt als je accu echt sterk afwijkt.
Dit lijkt op een bekend probleem met de M500 en niet je XPS. Als ik zoek op "A TCG Command has returned an error" vind ik veel van deze problemen icm een M500.. Lijkt iets met device encryption te maken te hebben (kan je even geen bron geven omdat ik op m'n telefoon zit, maar als je die zin in Google gooit dan zie je genoeg topics met jouw probleem eruit rollen).musicfreak schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:17:
Ik heb wat problemen met mijn XPS laptop, voorzien van een Crucial M500 SSD. Regelmatig hangt de laptop 1 of 2 minuten, ik zie dan de volgende meldingen in het systeemlogboek staan:
SChief schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:16:
18% slijtage is best netjes eigenlijk.. Mijne zit op 22% sinds 03-08-2011, dus 1 jaar en 4 maanden.Vind het ook absurd eigenlijk, maar ik kan er toch niets tegen doen..

Maakte net wat vreemds mee.. Trok de oplader eruit, maar het lampje voor het laden bleef gewoon branden.. Misschien omdat de accu FUBAR is.
[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2014 11:53 ]
Heb je ondertussen al een nieuwe batterij gekocht? De mijne is ook aan vervanging toe en ik ben, net als jou, aan het twijfelen tussen een originele en een generieke. Deze laatst is aanzienlijker goedkoper en de 3 jaar garantie is toch ook iets waard.Uberdonut schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:31:
Goedendag
Mijn batterij blijkt maar op 25% nog te functioneren![]()
batterij 1:
batterij 2:
Mijn adapter is er ook aan, dus als ik allemaal originele onderdelen koop, is het al snel €160 i.p.v. €80.

Adapter zou ik persoonlijk wel voor origineel kiezen ivm dat Dell-laptops vrijwel alle onoriginele adapters weigeren.
Je kunt toch 2x 8GB in de laptop prikken? Werkt DDR3L ook? Of is dat niet aan te raden. Bijvoorbeeld deze twee keer:
https://www.megekko.nl/pr...DR3-SODIMM-1x8GB-1600-C11
Waar moet ik anders nog meer op letten bij het kiezen van geheugen?
Ik heb de i7-2630QM http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-2_90-GHz
Dus hij ondersteund die 2x 8GB (bevestigd in meerdere topics op internet) DDR3-1600 / PC3-12800 ondersteund hij niet maar dan wordt hij als het goed is gewoon terug geclocked naar 1333.
De grootste vraag is dus die DDR3L, wat hij daarmee doet..
https://www.megekko.nl/pr...DR3-SODIMM-1x8GB-1600-C11
Waar moet ik anders nog meer op letten bij het kiezen van geheugen?
Ik heb de i7-2630QM http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-2_90-GHz
Dus hij ondersteund die 2x 8GB (bevestigd in meerdere topics op internet) DDR3-1600 / PC3-12800 ondersteund hij niet maar dan wordt hij als het goed is gewoon terug geclocked naar 1333.
De grootste vraag is dus die DDR3L, wat hij daarmee doet..
Denk zelf dat het niet gaat werken omdat het voltage te laag is. Zit zelf naar pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1600C11 te kijken maar man wat is het duur vergeleken met een tijdje geleden..
Ja ik wilde in eerste instantie wachten tot de prijs weer omlaag gaat, maar dat gaat niet gebeuren.. Duurt al zo lang haha
Waar moet ik eigenlijk nog meer op letten? Latencys enzo heb ik allemaal geen kaas van gegeten en weet dus ook niet wat het inhoud en wat goed/slecht is.
(ik twijfel trouwens wel of ik 2x8GB pak of slechts een reepje van 8GB plus een van 4GB die ik al heb. 6GB heb ik altijd al vol door al mijn tabbladen in chrome. 12GB is wel een verdubbeling
)
Waar moet ik eigenlijk nog meer op letten? Latencys enzo heb ik allemaal geen kaas van gegeten en weet dus ook niet wat het inhoud en wat goed/slecht is.
(ik twijfel trouwens wel of ik 2x8GB pak of slechts een reepje van 8GB plus een van 4GB die ik al heb. 6GB heb ik altijd al vol door al mijn tabbladen in chrome. 12GB is wel een verdubbeling
Ondertussen zelf ook aan mijn 2e batterij toe... en wil dus ook wel graag weten wat een goede (lees ook voordelige) keus zou zijn.Mats.be schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:02:
[...]
Heb je ondertussen al een nieuwe batterij gekocht? De mijne is ook aan vervanging toe en ik ben, net als jou, aan het twijfelen tussen een originele en een generieke. Deze laatst is aanzienlijker goedkoper en de 3 jaar garantie is toch ook iets waard.
Mijn adapter is er ook aan, dus als ik allemaal originele onderdelen koop, is het al snel €160 i.p.v. €80.
Ik heb een tijd terug deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...eries&hash=item485bfc0424
Die van mijn L501x ging nog maar 10 minuten mee. Deze nieuwe zo'n 60 minuten. Weinig vooruitgang, maar goed. Voor de prijs kan ik er mee leven.
Ik wil toch een keer naar de nieuwe XPS 15 overstappen
.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...eries&hash=item485bfc0424
Die van mijn L501x ging nog maar 10 minuten mee. Deze nieuwe zo'n 60 minuten. Weinig vooruitgang, maar goed. Voor de prijs kan ik er mee leven.
Ik wil toch een keer naar de nieuwe XPS 15 overstappen
Wauw! Kan je Watch Dogs gewoon met je GT540M spelen? Of heb je een externe videokaart erop gemod.Mr.DD schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:30:
Ik moet toch even kwijt, onder de indruk hoe soepeltjes Watch Dogs weer draait hoorHeb 'm 'gewoon' op medium staan, geen lag what-so-ever. Nu hopen dat GTA V snel komt en het net zo netjes volhoud.
Just Play
Dat was een bericht uit Mei, vraag me af of 'ie erop zal reageren
.
Iemand anders al "in the market" voor een nieuwe XPS 15? Of al overgestapt naar de nieuwste XPS15?
Ben zeer benieuwd naar ervaringen
.
Iemand anders al "in the market" voor een nieuwe XPS 15? Of al overgestapt naar de nieuwste XPS15?
Ben zeer benieuwd naar ervaringen
De XPS modellen zijn nu veel duurder geworden. Mijn huidige L502X had ik voor 1200 euro gekocht (i7, 9cell, Full HD scherm). Voor hetzelfde bedrag zit ik nu in de XPS13 klasse. Mijn volgende laptop word geen Dell.Majesty schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:51:
Dat was een bericht uit Mei, vraag me af of 'ie erop zal reageren.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen.
Voor de nieuwe modellen moet je in Dell XPS 13 / XPS 15 (Haswell): Ervaringen en discussie zijn.
Same, ik had m'n huidige l501x (inclusief €200,- Fullhd display) met kortingscodes gekocht voor 1050 euro.MrJames schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:10:
[...]
De XPS modellen zijn nu veel duurder geworden. Mijn huidige L502X had ik voor 1200 euro gekocht (i7, 9cell, Full HD scherm). Voor hetzelfde bedrag zit ik nu in de XPS13 klasse. Mijn volgende laptop word geen Dell.
Voor de nieuwe modellen moet je in Dell XPS 13 / XPS 15 (Haswell): Ervaringen en discussie zijn.
Erg jammer dat de nieuwe zo duur zijn ja, je komt zo rond de 1500 inclusief kortingen.
Maarrr, het lijkt erop dat er weer nieuwe XPS 13 en 15's aan komen:
https://www.youtube.com/watch?v=DEgvNXw_I8Q&app=desktop
En hier nog meer;
http://forum.notebookrevi...-website.html#post9859350
Thanks voor het linken van het topic trouwens, die houd ik inderdaad in de gaten maar is niet zo levendig.
Gister nieuwe 9 cell batterij binnen. Van het merk Yanec.
Nu valt me de gegevens van de ontladingen op in BatteryCare.
Ik neem aan dat de batterij 83 keer is opgeladen en gebruikt is..

Nu valt me de gegevens van de ontladingen op in BatteryCare.
Ik neem aan dat de batterij 83 keer is opgeladen en gebruikt is..

Ik denk zelf aan een Macbook Pro, misschien de Air als er een retina versie uitkomt. Als ik lijk naar de tweede hans prijzen van een XPS 15, lijkt een Macbook een betere investering.Majesty schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:16:
[...]
Same, ik had m'n huidige l501x (inclusief €200,- Fullhd display) met kortingscodes gekocht voor 1050 euro.
Erg jammer dat de nieuwe zo duur zijn ja, je komt zo rond de 1500 inclusief kortingen.
Maarrr, het lijkt erop dat er weer nieuwe XPS 13 en 15's aan komen:
https://www.youtube.com/watch?v=DEgvNXw_I8Q&app=desktop
En hier nog meer;
http://forum.notebookrevi...-website.html#post9859350
Thanks voor het linken van het topic trouwens, die houd ik inderdaad in de gaten maar is niet zo levendig.
Dat ziet er niet zo fraai uit inderdaad. Heb je al kunnen testen hoe lang 'ie mee gaat? En wat heb je ervoor betaald?
Wat betreft Macbook Pro: als je ermee op kan schieten en het geld ervoor over hebt moet je dat zeker doen inderdaad
.
Persoonlijk zou ik toch wel erg graag de laatste XPS hebben
.
Wat betreft Macbook Pro: als je ermee op kan schieten en het geld ervoor over hebt moet je dat zeker doen inderdaad
Persoonlijk zou ik toch wel erg graag de laatste XPS hebben
Het aantal ontladingen wordt volgens mij niet opgeslagen in de batterij, maar is een interne waarde van BatteryCare. Net zoals de datum van de laatste calibratie. Oftewel, je oude batterij telt ook nog mee in deze getallen.
Een batterij die 83 keer ontladen is heeft echt geen wear van 0,0% en een huidige capaciteit die 100% gelijk is aan de nieuwe fabriekscapaciteit.
Ik heb zelf vorige week deze besteld. Ik ben erg benieuwd wat ik voor dat geld krijg. Het valt wel op dat de capaciteit van 6600mAh beduidend lager is dan die van een orginele 9-cell betterij. Als hij binnen is zal ik wel wat posten.
Een batterij die 83 keer ontladen is heeft echt geen wear van 0,0% en een huidige capaciteit die 100% gelijk is aan de nieuwe fabriekscapaciteit.
Ik heb zelf vorige week deze besteld. Ik ben erg benieuwd wat ik voor dat geld krijg. Het valt wel op dat de capaciteit van 6600mAh beduidend lager is dan die van een orginele 9-cell betterij. Als hij binnen is zal ik wel wat posten.
Meer dan 4 uur. Morgen ga ik het uitgebreid testen. Laat het je weten.Majesty schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:43:
Dat ziet er niet zo fraai uit inderdaad. Heb je al kunnen testen hoe lang 'ie mee gaat? En wat heb je ervoor betaald?
Wat betreft Macbook Pro: als je ermee op kan schieten en het geld ervoor over hebt moet je dat zeker doen inderdaad.
Persoonlijk zou ik toch wel erg graag de laatste XPS hebben.
Ik heb de 9cell voor 57 euro. Krijg de btw terug daarom zo goedkoop.
Don't underestimate me!Majesty schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:51:
Dat was een bericht uit Mei, vraag me af of 'ie erop zal reageren.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen.
Ja ging prima. Far Cry 4 loopt ook lekker nu, ook op high. Moet wel daar bij zeggen dat ik die lagere-resolutie versie van de XPS 15 heb. Enfin, hij overleeft m'n laatste studentenjaartjes nog wel.maikvitesse schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:48:
[...]
Wauw! Kan je Watch Dogs gewoon met je GT540M spelen? Of heb je een externe videokaart erop gemod.
Voor iedereen op zoek naar nieuwe adapters/accu's; ik heb zelf het volgende besteld.
- adapter
- accu
De adapter werkt zoals het hoort, dus ik vermoed dat het een originele is.
De kabel die erbij geleverd wordt is wel een standaard geval.
De accu doet ook zijn werk, maar in vergelijking met de originele accu is de batterijduur een pak minder. Vroeger was 3u zeker haalbaar (in den beginne althans) maar dit exemplaar haalt maar net het uur ...
- adapter
- accu
De adapter werkt zoals het hoort, dus ik vermoed dat het een originele is.
De kabel die erbij geleverd wordt is wel een standaard geval.
De accu doet ook zijn werk, maar in vergelijking met de originele accu is de batterijduur een pak minder. Vroeger was 3u zeker haalbaar (in den beginne althans) maar dit exemplaar haalt maar net het uur ...
Ik heb een 17 euro model van ebay gehaald, om eens te proberen. Op mijn oude accu kon ik net de laptop verplaatsen en de adapter aansluiten voordat hij uitviel 
Ik haal toch een uurtje of 2 op hoge energiesettings. Ook een beetje afhankelijk wat je doet natuurlijk, maar dat valt me niets tegen.
Ik haal toch een uurtje of 2 op hoge energiesettings. Ook een beetje afhankelijk wat je doet natuurlijk, maar dat valt me niets tegen.
Mijn accu (zie een paar posts hierboven) is een 9-cell model, maar met een lagere opgegeven capaciteit dan de orginele Dell 9-cell. In de praktijk haalt hij zelfs de nieuwstaat batterijduur van m'n orginele 6-cell accu niet. M'n inmiddels versleten orginele accu houd het 1-1.5 uur vol voordat de laptop onverwachts uitschakelt, hoewel dat hard minder wordt. De niet-orginele 9-cell doet het maar ietsje langer (1.5-2 uur) maar de batterijmeter klopt wel en dat scheelt toch nare verrassingen.
Toen mijn originele accu nog maar 5 minuten mee ging op het eind had ik windows zo ingesteld dat deze bij 95% naar de slaapstand ging. Hiermee voorkwam ik dat ie ineens uit stondAlfie104 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:07:
Mijn accu (zie een paar posts hierboven) is een 9-cell model, maar met een lagere opgegeven capaciteit dan de orginele Dell 9-cell. In de praktijk haalt hij zelfs de nieuwstaat batterijduur van m'n orginele 6-cell accu niet. M'n inmiddels versleten orginele accu houd het 1-1.5 uur vol voordat de laptop onverwachts uitschakelt, hoewel dat hard minder wordt. De niet-orginele 9-cell doet het maar ietsje langer (1.5-2 uur) maar de batterijmeter klopt wel en dat scheelt toch nare verrassingen.

Ik kon hem toch niet gebruiken zonder adapter, dus dat maakte verder ook niet uit
Een vraagje; ik moet over een goede maand naar het VK voor een opleiding voor m'n werk.
Initieel zat ik te denken om een reisadapter te kopen, maar eigenlijk is een aangepaste stroomkabel voldoende, niet? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.allekabels.nl/...aar-engeland-stekker.html
Initieel zat ik te denken om een reisadapter te kopen, maar eigenlijk is een aangepaste stroomkabel voldoende, niet? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.allekabels.nl/...aar-engeland-stekker.html
Dat zou voldoende moeten zijn (wel een degelijke kabel nemen). Weet niet wat het voltage in Engeland is, maar de adapter pakt sowieso 100-240v.
Iemand ervaring met accu's op eBay en de geclaimde capaciteit?
Bijvoorbeeld deze 9cell:
http://www.ebay.com/itm/7...eries&hash=item3a89a79e69
Er staat dat hij 7800mAh heeft. Als dit niet het geval is, bijvoorbeeld getest met BatteryCare, val je dan onder PayPal/eBay bescherming en krijg je dus je geld terug?
Bijvoorbeeld deze 9cell:
http://www.ebay.com/itm/7...eries&hash=item3a89a79e69
Er staat dat hij 7800mAh heeft. Als dit niet het geval is, bijvoorbeeld getest met BatteryCare, val je dan onder PayPal/eBay bescherming en krijg je dus je geld terug?
hi allemaal, helaas wil mijn XPS 15 niet meer opladen en na contact met Dell blijkt dat waarschijnlijk de dc jack vervangen moet worden. Hiervoor kan Dell (uiteraard) langskomen en de kosten hiervan bedragen (minimaal) 180 euro. Best veel geld dus, maar in principe vind ik het de laptop nog wel waard.
Hoeveel risico zou ik lopen als ik het mijn vriend (die wel vrij technisch is) zelf zou laten vervangen?
Hoeveel risico zou ik lopen als ik het mijn vriend (die wel vrij technisch is) zelf zou laten vervangen?