Hmm....ik gebruik Windows ook dagelijks sinds de eerste versies en ik moet zeggen dat ik Windows 8 toch best werkbaar is. Zakelijk gezien zal het inderdaad wel wat gedoe worden m.b.t. Metro etc, maar daar wennen we ook wel weer aan...._Thanatos_ schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Ik ben Windows gebruikers Sinds Windows 3.0, en ben al jaren profressioneel bezig met Windows, en niet af en toe, maar dagelijks en wel de hele dag. Ik ben geen nieuwkomertje en ik ben echt niet onbekend met Windows. Mijn idee over Windows 8 zegt wel degelijk wat, nml dat het frakking onbruikbaar is voor een professional. Maar bedankt voor je persoonlijke aanvallen.
Nee ik doel niet op Microsoft. Ik vind ze nogal afzeikerig, maar dat schijnen ze bij meer video's te doen....dus dat ligt niet zo zeer aan Windows 8, maar meer aan die gasten zelf.pandit schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:19:
[...]
Ik neem aan dat je doelt op Microsoft. ik vind het een eerlijke presentatie, Ze zijn positief over de desktop. Ik ga zeker over. Met classic shell heb je die metro ellende niet nodig en er zal best wel mogelijk worden om de hele metro eruit te halen. Onder de motorkap is windows 8 geweldig. Jammer dat ze het verprutsen met de metro intercae
WIN+X doet hetzelfde, als je op de Desktop zit, inderdaad erg handig voor de Power User.R15 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Hier nog een filmpje van hun: http://teksyndicate.com/v...s-8-survival-guide-part-1.
Dit wist ik nog niet en vind ik zelf wel handig: ga met je muis naar de linkeronderhoek en klik met de rechtermuisknop. Je kunt dan gelijk naar handige onderdelen zoals de opdrachtprompt of programma's en onderdelen.
En vervolgens ben je toch wel een aantal handigheidjes kwijt die de hele integratie van Windows 8 zo mooi maken...Morrisson schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:44:
http://forums.mydigitalli...-7-explorer-for-Windows-8
Voor diegene die de features van 8 willen, maar metro niet.
Heb het nu een paar dagen draaien en alles voelt weer vertrouwd aan.
Start Menu Issues
- Start menu pin list and MFU list doesn't work. Instead, Start menu always shows "All programs" list.
- Trying to pin app to start menu by drag&drop will pin it to taskbar instead.
- Choosing "Pin to Start" menu item will add item to Start menu All programs list.
No Metro:
- Win+P doesn't show.
- Metro programs won't run.
- Autoplay popups won't show.
- "You have new program to handle this stuff" popups won't show. You need to use Default programs to change associations.
- Network icon popups don't show since Metro UI isn't started.
- You can't manage Wi-Fi networks. Use third-party program for that.
- You can't manage VPN/dialup connections. Run rasphone for that.
- You can't add new user. Run control userpasswords2 for that.
- "Choose default program to open this file type" is still Metro UI and works.
No new explorer goodies:
- No default language input indicator. Enable language bar via Control Panel->Language->Advanced Settings->Use desktop language bar.
- No multi-monitor taskbars. Maybe more multimon issues.
[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 25-08-2012 15:44 ]