RoaDHouse schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:04:
Opzich vind ik w8 wel lekker draaien sneller dan w7 in mijn beleving maar dat kan bedriegelijk zijn omdat ik niet alles heb geinstalled wat ik normaal wel onder w7 heb.
Wel heb ik probleempjes met de SSD (samsung 830) onder windows-8 hij wil indexing niet uitzetten met magician 3.2 en bij performance optimization geeft hij ook vage foutmeldingen waar ik nks mee kan. (dit is niet van toepassing onder w7)
Dat ligt niet aan W8 maar aan de Samsung software, die overigens nog niet W8 compatible is.
Als je e.e.a. wilt tweaken dan kun je dat toch handmatig doen? Maar let wel, de meeste "oude" W7 tweaks zijn vervallen.
Veel tweaks, die Samsung (en met hen vele anderen) aanraden, zijn niet nodig met een moderne SSD in Windows 8, omdat een aantal dingen anders werken t.o.v. eerdere OS's.
Voorbeeld:
De Samsung software zegt dat defragmentatie in W8 aan is. W8 heeft echter gezien heeft dat er een SSD aanwezig is, en daarom defragmentatie naar optimalisatie omgevormd.
Superfetch service in W8 werkt anders dan in eerdere OS's en kan ook actief blijven.
Dit recente artikel licht een aantal zaken toe.