• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
JBS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Helaas, ook de setup van een USB stick gaat op dezelfde wijze de mist in. Ook zwart scherm met blauw logo en daarna niets.

Setup in VirtualBox gestart en start prima door, binnen enkele seconden krijg ik het scherm voor taalinstellingen voor m'n neus.
Er zijn geen problemen met je grafische kaart i.c.m Windows 8 bekend?

👉🏻 Blog 👈🏻

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

kraades schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:19:
[...]

Er zijn geen problemen met je grafische kaart i.c.m Windows 8 bekend?
Nee, kan daar niets over vinden. Het betreft overigens voor de volledigheid een systeem met:

CPU: Processor AMD A6 3500 2.10GHz 4MB FM1 Box
Moederbord: ASRock A75M-HVS AMD A75, SATA600 RAID, HDMI
Geheugen: Corsair 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 07:59
Vandaag verrassend genoeg eerder dan verwacht Windows 8 van Dreamspark getrokken en geinstalleerd. Zoals altijd meteen mijn pc in het domein van de TUe gehangen en mijn bijbehorende account binnen gehaald. Alleen toen ik daar mee bezig was kreeg ik al zo'n vermoeden dat dit nog wel eens niet kon werken.

En dat bleek dus ook, zodra ik wil inloggen op dat account krijg ik een (redelijk bekende) 'No logon servers available to service the logon request' melding. Kennelijk moet er dus voor W8 op de TU nog het een en ander omgezet worden :+

Nagoed, voorlopig log ik nog wel even in op mijn MS account. Ik ben sowieso benieuwd of die twee accounts met elkaar gekoppeld kunnen worden.

PS5 PSN: UnrealKazu

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 17:04

Nox

Noxiuz

Heeft iemand al deze NederEngelse interface gehad?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/Windows8NL_EN.png

Vind ik eigenlijk ook wel knap. Maar dan liever een taal, Nederlands of Engels, maakt me geen moer uit maar twee is zo verwarrend.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

henri8096

BIM is not a software!

JBS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:47:
[...]

Nee, kan daar niets over vinden. Het betreft overigens voor de volledigheid een systeem met:

CPU: Processor AMD A6 3500 2.10GHz 4MB FM1 Box
Moederbord: ASRock A75M-HVS AMD A75, SATA600 RAID, HDMI
Geheugen: Corsair 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
BIOS UEFI al geupdate naar de laatste versie??

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• JBS
  • Niet online

JBS

henri8096 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:17:
[...]

BIOS UEFI al geupdate naar de laatste versie??
Nu wel, en dit heeft het probleem opgelost. Werd bij de recentste versie van 06/06/12 inderdaad iets gemeld over problemen met afsluiten met Windows 8.

-- En Windows 8 draait, als een trein :)

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 23-08-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In IE10 worden websites veel meer "schermvullend" (breder) getoond:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/4996/fullvv.jpg

Gevolg is dat de sites m.i. wat grover/waziger aandoen.
Kun je dit nog terug zetten naar IE9 gedrag?

Edit:
De Zoom staat nu standard op 125% (Ctrl+0)... 8)7
Kun je de Ctrl+0 nog aan 100% koppelen?

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 24-08-2012 08:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

OK, ik werk nu een aantal maanden met Windows 8 en nu net besef ik me waar het op neer komt voor mij:

De Metro interface is top. Het Metro Start screen is ruk.

Start Menu wordt gigantisch onoverzichtelijk en ik heb gewoon echt geen zin om elke keer weer nieuwe groepen aan te maken. Ja dat is lui. Maar nu staat alles echt dwars door elkaar heen. Waarom maakt Windows niet zelf automatisch groepjes aan met de naam van de folders?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/metro.png

Verder vind ik Windows 8 top. Ik kom bijna nooit in het Start Menu om een app te starten. Zit toch het grootste deel van de tijd (95%) op de desktop, en daar heb ik shortcuts. Voor dingen als Control Panel druk ik op de Winkey en typ control en ram op Enter.
Verder zie ik het Start Menu bijna niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:36:
In IE10 worden websites veel meer "schermvullend" (breder) getoond:
[afbeelding]

Gevolg is dat de sites m.i. wat grover/waziger aandoen.
Kun je dit nog terug zetten naar IE9 gedrag?

Edit:
De Zoom staat nu standard op 125% (Ctrl+0)... 8)7
Kun je de Ctrl+0 nog aan 100% koppelen?
Heb je DPI niet gewoon op 125% staan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Hoe draaien jullie steam op windows 8? Werkt het allemaal soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 14:45
Nipje schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:40:
Ik heb Steam op mijn TB-schijf staan, een andere partitie waar Win7 en 8 op geinstalleerd zijn. In 8 opende ik Steam.exe (D:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe) waarna hij zichzelf installeerde op Windows 8, en alles werkt soepel nu, inclusief games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:40:
:s Ik heb Steam gedownload, gedubbelclicked op de .exe en toen heeft het zichzelf geinstalleerd? Waarom zou het niet soepel werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:10:
[...]De Metro interface is top. Het Metro Start screen is ruk.

Start Menu wordt gigantisch onoverzichtelijk en ik heb gewoon echt geen zin om elke keer weer nieuwe groepen aan te maken. Ja dat is lui. [...]
Ach je weet iig waarom ^^
Ik vermoed dat ze geen folderstructuur aanhouden omdat dat niet gaat werken met metro-applicaties. Wat ze beter kunnen doen is een mogelijkheid tot automatisch groeperen op basis van metadata geven. Dat wil zeggen dat ze de store categorieën aanhouden en zo applicaties indelen. Dat is alleen wat problematisch voor alle desktop applicaties, maar ook wel op te lossen.
Ramon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:07:
[...] :s Ik heb Steam gedownload, gedubbelclicked op de .exe en toen heeft het zichzelf geinstalleerd? Waarom zou het niet soepel werken? :?
Iedereen wordt continue bang gemaakt met "Dit is een tweede Vista" en "Windows 8 is ruk" en dan komt Gabe Newell er nog een schepje bovenop doen met "Windows 8 is slecht, kut, whatever", dus het verbaast me niets dat iemand denkt dat het wellicht niet werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 24-08-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 13:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vista is toch ook kapot gemaakt door de geruchtenmachine?
Het slechte imago dat Vista had is het nooit teboven gekomen, terwijl het - zeker na SP1 - best goed werkte.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:07:
Iedereen wordt continue bang gemaakt met "Dit is een tweede Vista" en "Windows 8 is ruk" en dan komt Gabe Newell er nog een schepje bovenop doen met "Windows 8 is slecht, kut, whatever", dus het verbaast me niets dat iemand denkt dat het wellicht niet werkt.
Gabe Newell vond het niet slecht omdat Steam of spellen er niet op werken ;) Steam werkt prima onder Windows 8. Alle spellen die ik heb geprobeerd ook.
CAP-Team schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:23:
Het slechte imago dat Vista had is het nooit teboven gekomen, terwijl het - zeker na SP1 - best goed werkte.
Nee, Vista was gewoon slecht. En na SP1 is gewoon te laat. Ik was toen allang al terug naar XP :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chester op 24-08-2012 11:34 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

CAP-Team schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:23:
precies, en win 6.1 komt voort uit 6.0. ik gebruik niet eens win 7 8)
op mn laptop test ik win8 en op mn gamepc gebruik ik vista.stabiel als de ikweetnietwat, geen crashes. harde schijf is niet meer de snelste, dus boottijden zijn wat langer. maar dan loop je ff weg.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465954

AzzKickah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:10:
OK, ik werk nu een aantal maanden met Windows 8 en nu net besef ik me waar het op neer komt voor mij:

Start Menu wordt gigantisch onoverzichtelijk en ik heb gewoon echt geen zin om elke keer weer nieuwe groepen aan te maken. Ja dat is lui.
Als je alles laat staan, wat automatisch daar komt te staan na de installatie van een applicatie...dan wel ja.
Je kan ook heel snel tegelijk veel van die tiles weghalen. Zelfs als je lui bent is dat binnen een paar seconden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02 17:16
Ik kwam er vandaag achter dat ik via Dreamspark de mogelijkheid heb om Windows 8 Pro in het Engels te downloaden.

Is er bekend wanneer de Nederlandse versie beschikbaar komt? Of moeten we gebruik maken van een 'language pack'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:53
Summ schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:39:
Ik kwam er vandaag achter dat ik via Dreamspark de mogelijkheid heb om Windows 8 Pro in het Engels te downloaden.

Is er bekend wanneer de Nederlandse versie beschikbaar komt? Of moeten we gebruik maken van een 'language pack'?
Je kan gewoon een nederlandse RTM versie ergens vandaan plukken en dan de licentie die je bij de Engelse versie krijgt er in plakken - dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

inXs

known as inXs

Zelf vind ik windows 8 echt heerlijk werken op de acer iconia W500 van mijn vrouw. Alleen nog wat punten die ik echt niet aan de praat krijg, uiteraard heb ik al op google zitten zoeken, maar hier vind ik vooral workarounds. Het gaat vooral om de metro IE versie. Ik gebruik de windows 64 bit versie, maar ik kan in metro-IE dus geen silverlight en flash applicaties draaien (zoals uitzending gemist). Dit werkt wel in de standaard desktop IE versie, maar ik vind het zonde om hier steeds naar terug te moeten.

Iemand hier al wel een goede oplossing voor?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inXs schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:41:
Zelf vind ik windows 8 echt heerlijk werken op de acer iconia W500 van mijn vrouw. Alleen nog wat punten die ik echt niet aan de praat krijg, uiteraard heb ik al op google zitten zoeken, maar hier vind ik vooral workarounds. Het gaat vooral om de metro IE versie. Ik gebruik de windows 64 bit versie, maar ik kan in metro-IE dus geen silverlight en flash applicaties draaien (zoals uitzending gemist). Dit werkt wel in de standaard desktop IE versie, maar ik vind het zonde om hier steeds naar terug te moeten.

Iemand hier al wel een goede oplossing voor?
Dat is omdat Metro IE10 geen Flash/Silverlight ondersteunt, behalve voor bepaalde gewhiteliste sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

inXs

known as inXs

Ramon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Dat is omdat Metro IE10 geen Flash/Silverlight ondersteunt, behalve voor bepaalde gewhiteliste sites.
Ja dat heb ik gevonden, maar is dat niet op te lossen dan?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:21
Hallo allemaal, ik heb ook even een vraagje over windows 8. Ik heb een Dell latitude D510 en heb daar een installatie van Windows 7 op staan. Draait super, maar kan alleen zonder Aero (geen probleem trouwens) want de onboard grafische kaart is een intel 915gm. Nu heb ik begrepen dat Windows 8 geen xddm drivers meer accepteert en alleen nog maar wddm. Kan ik windows 8 hier nu niet op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:33:
[...]Gabe Newell vond het niet slecht omdat Steam of spellen er niet op werken ;) Steam werkt prima onder Windows 8. Alle spellen die ik heb geprobeerd ook.[...]
Dat weet jij, dat weet ik, maar een nietsvermoedende voorbijganger die dit als titel ziet niet natuurlijk: nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lamadingdong schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:56:
Hallo allemaal, ik heb ook even een vraagje over windows 8. Ik heb een Dell latitude D510 en heb daar een installatie van Windows 7 op staan. Draait super, maar kan alleen zonder Aero (geen probleem trouwens) want de onboard grafische kaart is een intel 915gm. Nu heb ik begrepen dat Windows 8 geen xddm drivers meer accepteert en alleen nog maar wddm. Kan ik windows 8 hier nu niet op draaien?
http://www.windows8newsinfo.com/smf/index.php?topic=19413.0

Als ik dit zo lees, dan kan je inderdaad geen xddm drivers gebruiken, maar switched W8 vanzelf naar een software-based WDDM driver, de Microsoft Basic Display Driver. Al weet ik niet of je daarmee bijvoorbeeld alle resoluties kan gebruiken, dat zou je even moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Gebruik nu 2 dagen Windows 8 en het werkt best goed.

Alleen een vraagje, ik gebruik 2 schermen maar is het mogelijk om het metro start scherm actief te houden op een scherm. Als ik op het andere scherm iets klik gaat hij terug naar het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnlyRinaldo schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:34:[...] Alleen een vraagje, ik gebruik 2 schermen maar is het mogelijk om het metro start scherm actief te houden op een scherm. Als ik op het andere scherm iets klik gaat hij terug naar het bureaublad.
Het Metro scherm gaat alleen weg als er een desktop venster achter zit verborgen. Sluit/minimaliseer dus alle desktop vensters achter je metro en dan kan je gewoon de desktop op de ene monitor en metro op de andere tegelijkertijd zien en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Heeft niemand nou last van een zwaar trage internet verbinding? Spotnet ging normaal met 2mb/seconde en haalt nu nog maar 200kb en ik kan niet meer tegelijk surfen door de traagheid. Ligt dit aan spotnet of zit er iets in windows 8 wat de WIFI verbinding behoorlijk beperkt?

Iemand die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Heeft iemand een oplossing om een gigantische hoeveelheid snelkoppelingen te verwijderen?

Na het installeren van de Havok VisionSDK krijg ik dit: :X

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/metrololthumbuwu3u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 284985 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:38:
Heeft iemand een oplossing om een gigantische hoeveelheid snelkoppelingen te verwijderen?

[afbeelding]
Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:18

[afbeelding]
Nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vraagje, werkt een key voor de 32bit versie ook op de 64bit versie en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:21
Ramon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

http://www.windows8newsinfo.com/smf/index.php?topic=19413.0

Als ik dit zo lees, dan kan je inderdaad geen xddm drivers gebruiken, maar switched W8 vanzelf naar een software-based WDDM driver, de Microsoft Basic Display Driver. Al weet ik niet of je daarmee bijvoorbeeld alle resoluties kan gebruiken, dat zou je even moeten proberen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook. Ben alleen bang dat het dan niet mogelijk is om de minimum resolutie van 1024x768 te draaien, oftewel geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:37
Preau schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:01:
Vraagje, werkt een key voor de 32bit versie ook op de 64bit versie en vice versa?
Ja, dat zou gewoon moeten werken :)

Dat wordt heel veel hokjes aanklikken met je rechter muisbutton ;) Of even het softwarepakket verwijderen en daarna opnieuw installeren en kiezen dat er geen map moet komen bij "Alle Programma's". Er worden dan geen shortcuts aangemaakt in je Metro, maar je kan later altijd zelf een shortcut toevoegen die je wel wilt hebben.

EDIT: je shortcuts worden opgeslagen in deze map: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Gewoon even naar die map gaan en dan alles selecteren wat je niet wilt hebben en weggooien. Net even getest en bij mij werkte het, scheelt een hoop tijd :D
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:15:
Heeft niemand nou last van een zwaar trage internet verbinding? Spotnet ging normaal met 2mb/seconde en haalt nu nog maar 200kb en ik kan niet meer tegelijk surfen door de traagheid. Ligt dit aan spotnet of zit er iets in windows 8 wat de WIFI verbinding behoorlijk beperkt?

Blok je virusscanner niet de NNTP verbinding? Avast deed dat eerst wel namelijk, misschien bij jouw ook het probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door G-Meister op 24-08-2012 16:12 ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02 17:16
Het valt me op dat de Nederlandse Store niet compleet is. Heeft iemand enig idee hoe ik de internationale Store kan bekijken? Ik heb overigens het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd maar ik heb geen idee of dat de Store heeft beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

G-Meister schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:

EDIT: je shortcuts worden opgeslagen in deze map: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Gewoon even naar die map gaan en dan alles selecteren wat je niet wilt hebben en weggooien. Net even getest en bij mij werkte het, scheelt een hoop tijd :D
Het werkt, bedankt! _/-\o_ (100+ shortcuts zonder dat W8 het automatisch in een submapje zet, komop zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

G-Meister schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:
[...]

wat je niet wilt hebben en weggooien. Net even getest en bij mij werkte het, scheelt een hoop tijd :D

[...]

Blok je virusscanner niet de NNTP verbinding? Avast deed dat eerst wel namelijk, misschien bij jouw ook het probleem?
Ik heb geen virusscanner draaien, of kan dat ook in windows geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Summ schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:21:
Het valt me op dat de Nederlandse Store niet compleet is. Heeft iemand enig idee hoe ik de internationale Store kan bekijken? Ik heb overigens het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd maar ik heb geen idee of dat de Store heeft beïnvloed.
Ik vermoed dat het net als bij Windows Phone gekoppeld is aan je liveid. Wil je dus de US store kijken (er is geen internationale ;)) moet je een US live Microsoft account zien te regelen.

@boven: natuurlijk heb je wel een virusscanner draaien. Die zit immers in Windows ingebakken nu en wordt actief zodra je geen eigen virusscanner hebt draaien. De windows firewall is ook wat agressiever geworden in Windows 8 als ik het internet mag geloven, maar zal inderdaag zoals hierbeneden geen probleem moeten zijn in dit geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 24-08-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:34:
[...]

Ik heb geen virusscanner draaien, of kan dat ook in windows geblokkeerd worden?
Volgens mij blokt Windows dit zelf niet, je zou uiteraard even de firewall in Windows kunnen uitzetten. Als het daarna beter werkt, dan is dit het probleem en moet je de firewall aanpassen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem is.

Je download via de WiFi zegt je, heb je hetzelfde probleem als je bedraad zit? En (mits je dit nog niet gedaan hebt) installeer de laatste drivers van je WiFi adapter, grote kans dat dit ook het probleem kan zijn.

Wat je ook nog kan kijken of je het probleem alleen hebt met NNTP (nieuwsgroepen) of juist met alle downloads. Je kan dit testen door een demo test bestand te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb zojuist Win8 via MSDN geinstalleerd, en ik was geneigd om hem er meteen weer af te halen: de Metro user interface.
Metro is leuk voor een tablet, leuk voor je slechtziende oma, leuk voor newbies, maar dan heb je het ook wel gehad. Metro in een desktop of professionele omgeving is gewoon belachelijk irritant, het is een onnodige productiviteit-omlaag-halende hindernis.

Ik moest serieus een Google doen om uit te vinden waar de reboot/shutdown knop verstopt zit. Ik kwam op deze site terecht:
http://www.howtogeek.com/...reboot-your-windows-8-pc/
How to Shut Down or Reboot Your Windows 8 PC
Yeah, you’re right, the title of this article should make you laugh, and with good reason: it should be easy to shut down your PC, right? Well, Windows 8 makes it a little more confusing.[...]

Note: the idea of Windows 8 is that it’s a lot more like an iPad or similar gadget—you don’t need to shut it down entirely, because it will go into a low power mode when you shut the laptop lid, or hit the power button on a tablet. That’s why the shutdown feature is hidden away.
(De knop zit verstopt in Metro's "Settings". Erg intuitief.....)
Dit alleen al geeft aan dat Metro gewoon bedoeld is voor een tablet i.p.v. een desktop. Erg raar dat Microsoft je dwingt om niet om Metro heen te kunnen. Wel zijn er een paar workarounds om het leven iets aangenamer te maken.:
http://www.howtogeek.com/...t-menu-back-in-windows-8/
en
http://www.howtogeek.com/...-skip-metro-in-windows-8/

Voorlopig laat in Win8 er even op, het is maar dat de performance aardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Cyb schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:46:
Heb zojuist Win8 via MSDN geinstalleerd, en ik was geneigd om hem er meteen weer af te halen: de Metro user interface.
Metro is leuk voor een tablet, leuk voor je slechtziende oma, leuk voor newbies, maar dan heb je het ook wel gehad. Metro in een desktop of professionele omgeving is gewoon belachelijk irritant, het is een onnodige productiviteit-omlaag-halende hindernis.

Ik moest serieus een Google doen om uit te vinden waar de reboot/shutdown knop verstopt zit. Ik kwam op deze site terecht:
http://www.howtogeek.com/...reboot-your-windows-8-pc/

[...]

(De knop zit verstopt in Metro's "Settings". Erg intuitief.....)
Dit alleen al geeft aan dat Metro gewoon bedoeld is voor een tablet i.p.v. een desktop. Erg raar dat Microsoft je dwingt om niet om Metro heen te kunnen. Wel zijn er een paar workarounds om het leven iets aangenamer te maken.:
http://www.howtogeek.com/...t-menu-back-in-windows-8/
en
http://www.howtogeek.com/...-skip-metro-in-windows-8/

Voorlopig laat in Win8 er even op, het is maar dat de performance aardig is.
Waarom is iedereen toch zo verbaast dat je een PC ook met de aan/uit knop kan uitzetten. Aanzetten snapt iedereen, maar dat je een PC daar ook mee kan uitzetten ontgaat vrijwel iedereen...

En dat terwijl als je dezelfde mensen vraagt of ze hun DVD speler uit willen zetten ze intuitief naar de aan/uit knop reiken...

Ik snap het allemaal niet meer zo erg...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd hoe je er over denkt nadat je er een maand echt mee hebt gewerkt. Mijn reactie was namelijk ook zo de eerste keer dat ik Windows 8 gebruikte. Heb hem toen na een dag verwijderd om er een maand later op terug te komen. Vervolgens is die niet meer weggeweest (op een kleine noodzakelijke periode na).

Wat betreft het uitzetten snap ik niet waarom mensen niet gewoon de hardwarematige knop op hun pc gebruiken. Ja, behalve als die ergens diep in de schaduwen van je bureau staat en je bang bent dat er monsters naast het knopje wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Klik op desktop. ALT-F4. Shut Down.

Pffffffffff. *zweet wegveegt*

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 24-08-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

c70070540 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:04:
[...]
Waarom is iedereen toch zo verbaast dat je een PC ook met de aan/uit knop kan uitzetten. Aanzetten snapt iedereen, maar dat je een PC daar ook mee kan uitzetten ontgaat vrijwel iedereen...[...]
AzzKickah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:53:
Klik op desktop. ALT-F4. Shut Down.

Pffffffffff. *zweet wegveegt*
Daar gaat het niet om. Elke gemiddelde Tweaker kent verschillende manieren op een PC uit te zetten of in Hibernate of in Sleep mode of in Hybrid, en bovendien is dat ook het punt niet. Het punt is dat de standaard feature verborgen zit onder "settings", iets dat bij meer past bij een tablet dan een desktop.
Caelorum schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:05:
Ik ben benieuwd hoe je er over denkt nadat je er een maand echt mee hebt gewerkt. Mijn reactie was namelijk ook zo de eerste keer dat ik Windows 8 gebruikte. Heb hem toen na een dag verwijderd om er een maand later op terug te komen. Vervolgens is die niet meer weggeweest (op een kleine noodzakelijke periode na).
Met Metro ga ik in ieder geval niet werken op mijn desktop. Ik werk er omheen/langs/sla het over met de genoemde workarounds.
Ik multitask namelijk veel en heb veel programma's open waar ik tegelijk mee werk, niet alleen op professioneel niveau, maar ook als *thuisgebruiker*. Een taakbalk is daarbij onmisbaar, anders kan je niet vlug in één oogopslag switchen naar de gewenste applicatie.
Het is gewoon belachelijk dat Metro niet volledig uit te schakelen is in een Professional of Enterprise editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cyb schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:58:
Met Metro ga ik in ieder geval niet werken op mijn desktop. Ik werk er omheen/langs/sla het over met de genoemde workarounds.
Ik multitask namelijk veel en heb veel programma's open waar ik tegelijk mee werk, niet alleen op professioneel niveau, maar ook als *thuisgebruiker*. Een taakbalk is daarbij onmisbaar, anders kan je niet vlug in één oogopslag switchen naar de gewenste applicatie.
Het is gewoon belachelijk dat Metro niet volledig uit te schakelen is in een Professional of Enterprise editie.
Wat is nu precies het probleem? Bij mij werkt de taakbalk nog prima.

Niemand verplicht je om als Win8 gebruiker al je tijd in Metro door te brengen. Je kunt het ook gewoon als een launcher gebruiken voor je apps (zoals je dat ook met het startmenu in Win7 deed). Je kunt erin zoeken (win + typen) of met tiles (snelkoppelingen) werken.

Zelf gebruik ik ook weinig Metro apps en werk ik vrijwel altijd gewoon in de desktop, daar is volgens mij niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Caelorum schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:05:
Wat betreft het uitzetten snap ik niet waarom mensen niet gewoon de hardwarematige knop op hun pc gebruiken. Ja, behalve als die ergens diep in de schaduwen van je bureau staat en je bang bent dat er monsters naast het knopje wonen :P
Omdat ik het niet zo gewend ben onder andere. En de laptop van de zaak heb ik altijd op een extern display aangesloten en de laptop zit dicht, dan kan ik niet eens bij de powerknop zonder eerst de laptop open te maken. Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen er een probleem mee hebben, waar die nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Herkenbaar, ik zit ook 95+% van de tijd op de desktop. Zelf gebruik ik de taakbalk dan weer niet...
Overigens deel ik je mening in de laatste zin niet. Ik zie geen reden om het echt uit te schakelen. Het zit mij persoonlijk iig niet in de weg. Ik moet wel toegeven dat ik het moeilijk vind te begrijpen dat dat voor iemand anders wel zo is. Dus wie weet heb je wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

[...]

Daar gaat het niet om. Elke gemiddelde Tweaker kent verschillende manieren op een PC uit te zetten of in Hibernate of in Sleep mode of in Hybrid, en bovendien is dat ook het punt niet. Het punt is dat de standaard feature verborgen zit onder "settings", iets dat bij meer past bij een tablet dan een desktop.
Ja want onder de start knop was logischer ? Hoeveel keer zet je je tablet trouwens volledig af ?
en wat veranderd er aan de taakbalk? Buiten dat die betr werkt bij meerdere schermen niks. Snap dus echt niet je kritiek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-06 12:48
Pfff, misschien kunnen we wat minder elkaar napraten over metro/windows 8 start-scherm?

Windows 8 heeft dit nu eenmaal, of je het nu leuk vind of niet. Als je hier om de een of andere manier niet mee kunt leven dan installeer je toch een ander OS of blijf bij Windows 7 en val anderen hier niet lastig met onzinnige posts over dat je pc geen tablet is enzo, dat weten we nu wel.

Tuurlijk heeft het zo z'n beperkingen en ben ook ik niet nog niet enthousiast over dat metro apps bijvoorbeeld niet in een venster kunnen en meer van die dingetjes.

Je zou toch denken dat op een site als deze de meer technische vernieuwingen en beperkingen besproken worden in plaats van elke keer elkaar na te praten.

Sorry, dat moest ik even kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door RFdeGroot op 24-08-2012 21:18 . Reden: kon wel wat subtieler :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 22:00
Ik kwam zojuist achter een nieuwe feature in Windows 8; als ik in mijn Muziek map met de rechter muisknop op een andere map klik, dan zie ik het volgende in het menu staan: "Shop voor music online"

Als je erop klikt kom je hier terecht: http://shopformusic.microsoft.com/buymusic/TopAlbums.aspx
Zullen de concurrentie en de mededelings autoriteiten leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ramon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

Heb je DPI niet gewoon op 125% staan?
Ehm, ja dus... Heb dat zelf niet ingesteld voor zover ik weet. Bedankt in ieder geval!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Geweldig dat het ontbreken van een makkelijke shutdown optie zoveel mensen ergenis bezorgd :D

Microsoft probeert het gewoon te ontmoedigen dat we onze PC (of apps) afsluiten, hibernate all the way!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chills schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:05:
[...] Zullen de concurrentie en de mededelings autoriteiten leuk vinden.
Ik zie geen problemen. Als ik op een album op buy klik krijg ik netjes een overzicht van 4 winkels waar ik het kan kopen. Geen van allen van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

k995 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

en wat veranderd er aan de taakbalk? Buiten dat die betr werkt bij meerdere schermen niks. Snap dus echt niet je kritiek .
Er is niets veranderd aan de taakbalk, dat is ook niet wat ik bedoel. Ik zal het verder verduidelijken.
Het ligt er aan hoe je Metro beschouwt. Je kan het beschouwen als simpelweg een vervanging van het startmenu, maar je kan het ook beschouwen als een alternatieve omgeving/desktop. Er zijn in Win8 dus twee omgevingen: standaard desktop met zijn taakbalk, en Metro. Mijn kritiek is dat ze Metro (als omgeving) standaard voorrang geven boven desktop, door: 1) Metro standaard op te starten en geen standaard instellingen te bieden om desktop als primaire omgeving te starten. 2) Desktop ook nog eens met Metro te mengen door het startmenu te vervangen met standaard verplichte Metro Start screen.

Dat Microsoft winst probeert te maken de Metro language/apps/appstore, om Google en Apple bij te blijven, is vanuit een bedrijfsperspectief begrijpelijk. Ik vind het alleen smerig dat ze een strategie kiezen waarbij ze Windows 8 Desktop gebruikers dusdanig pushen dat ze er standaard niet om heen kunnen. Het is een verkapte strategie/manier van reclamen maken voor hun eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 17:59
RFdeGroot schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:50:
Pfff, misschien kunnen we wat minder elkaar napraten over metro/windows 8 start-scherm?
Dit topic heet toch echt ervaringen en discussies :o . En veel mensen ervaren Windows nu eenmaal als een tablet OS. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Cyb schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:16:
Dat Microsoft winst probeert te maken de Metro language/apps/appstore, om Google en Apple bij te blijven, is vanuit een bedrijfsperspectief begrijpelijk. Ik vind het alleen smerig dat ze een strategie kiezen waarbij ze Windows 8 Desktop gebruikers dusdanig pushen dat ze er standaard niet om heen kunnen. Het is een verkapte strategie/manier van reclamen maken voor hun eigen product.
Je moet je realiseren dat Windows 8 puur in elkaar gedraaid is voor de tablet-markt, zodat Microsoft die lucratieve markt nu ook kan bedienen. Ja, je kunt dat Metro gedeelte ook wel met je muis bedienen, maar het is daar niet voor ontworpen. Dat zie je bijv. aan de horizontale scrollbar ('doodzonde' voor desktop apps), veel te weinig informatie op het scherm vanwege te grote iconen voor muisgebruik, 1 app per scherm (fullscreen), alle apps stoppen met werken als ze de focus niet meer hebben, etc. Allemaal concepten die duidelijk niet voor de desktop verzonnen zijn.

Die Metro is dus NIET ontworpen met het doel om eens een hele andere start-menu te gaan maken voor de desktop (wat sommige mensen hier lijken te geloven).

Maar ... het is m.i. niet Microsofts expliciete bedoeling om die Metro op de desktop speciaal te pushen, zij hebben gewoon een filosofie waarbij desktops/laptops/tablets-gebruikers allemaal op een vergelijkbare manier werken, en telefoongebruikers op een andere manier (met dus ook een ander OS dat daar op inspeelt).

Dit is wat mij betreft een verkeerde filosofie, daar moet ik Apple gelijk geven dat de telefoon en tablet bij elkaar horen (vanwege de touchbediening, al zou je bij een tablet wel user-accounts willen), en de desktop/laptop een heel ander device is (niet alleen qua bediening, maar ook wat je ermee doet), en je op die manier ook de OS-en moet scheiden.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 24-08-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
sewer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:35:
[...]

Die Metro is dus NIET ontworpen met het doel om eens een hele andere start-menu te gaan maken voor de desktop (wat sommige mensen hier lijken te geloven).
Bijna mee eens. Microsoft heeft met de App Store een mogelijke goudmijn die ze willen cashen. Niet voor niets dat ze de mogelijkheid om direct naar de desktop te booten hebben uitgeschakeld, start knop hebben weggehaald, en aero hebben weggehaald. Die oude desktop omgeving willen ze het liefst vandaag nog de nek om draaien, zodat iedereen hun applicaties via HUN store kunnen laten lopen, maar dat hadden ze echt niet bij het grote publiek voor elkaar gekregen. Einde rant ;)

Ik draai Windows 8 nu native op m'n XPS15, en ik kan er nog slecht aan wennen. Multiboot met Win7 is nog een uitkomst. De Metro interface vind ik een soort speeltuin scherm die zorgt voor allerlei afleiding, afsluiten vind ik omslachtig. Opstarten van Win8 is inderdaad vlot, maar dat ik moet doorklikken voor dat welkomst plaatje is dan weer jammer. Ik denk dat in de loop der tijd die opstartsnelheid omlaag zal gaan, naar mate ik meer apps ga installeren.

Een hinderlijk iets wat ik nu heb is dat mijn laptop aan het piepen is. Het ligt aan Windows 8, want onder Win7 heb ik geen enkele piep. Het is een hoog piepgeluidje, als een oude TV of iets dergelijks. Kan m'n vinger d'r nog niet op leggen, maar wellicht dat een driverupdate kan helpen.

Onder Win7 heb ik een hogere Windows Experience rating als onder Win8, maar ook daar gok ik dat een driverupdate wel gaat helpen (draai nu de nvidia 302.80 drivers)

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ExtremelyBroken schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:38:
Opstarten van Win8 is inderdaad vlot, maar dat ik moet doorklikken voor dat welkomst plaatje is dan weer jammer.
Dat vind ik ook irritant. Ik lock mijn computer heel vaak. En dan moet ik _elke keer_ wachten op zo'n prutsanimatie...

Start gpedit.msc. Dan computer configuration -> administrative templates -> control panel -> personalization. Daar kan je het lock scherm uitzetten.

Anyway, ik draai windows 8 nu een week of 3. Ik kan niet zeggen dat het een verbetering is. Ten eerste, het zoekscherm.

Voor de casual gebruiker is er niet veel mis mee. Maar voor mij wel. Ik druk op de windows toets en zoek. Ik vind geen apps. Natuurlijk niet, want het staat tussen settings. Ik wil niet zoeken in settings. Ik wil zoeken in alles. Mijn SSD is snel genoeg. Waarom kan dat niet?

Nog iets in dezelfde categorie. Ik zoek op files. Ik tik mijn zoekterm en wacht. Er gebeurt niets. Nee, ik moet eerst op enter drukken. Maar waarom eigenlijk? Waarom zoekt hij niet terwijl ik typ. Waarom kan ik niet zoeken in *alles*. Dit zijn van die dingen die verschrikkelijk vertragend werken.

En dan iets wat hierboven al is langsgekomen. Het metro menu is heel handig. Ik pin firefox. Ik pin 4 verschillende scripts die ik regelmatig gebruik. Ik pin keepass, Qt, de office suite. En opeens is het scherm vol en heb je er geen zak meer aan omdat er te veel icoontjes staan. Een fout van mij? Zeker. Maar de opzet van het startmenu is gewoon totaal ongeschikt voor de power user. Ik kan het niet anders brengen.

En ten slotte, metro zelf. Neem nu de RDP app. En, echt, daar is gewoon niet mee te werken. Dat je je vensters niet kan verslepen waar je wilt is gewoon killing. Maar dat was al duidelijk denk ik.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-08-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:43:
[...]

Dat vind ik ook irritant. Ik lock mijn computer heel vaak. En dan moet ik _elke keer_ wachten op zo'n prutsanimatie...

Start gpedit.msc. Dan computer configuration -> administrative templates -> control panel -> personalization. Daar kan je het lock scherm uitzetten.
Je moet wachten? Ik heb een laptop van 5 jaar oud....je kunt gewoon op de spatiebalk drukken om je inlogscherm te zien, Pincode (da's toch wel de snelste manier om in te loggen) inkloppen, enter...en zit binnen de seconde op je homescreen. Als je dan je Desktop App links boven zet, druk je gewoon op enter om naar de desktop te gaan.

Alles bij elkaar seconde of 3....hoezo wachten? Sorry hoor, je kunt ook gewoon overal een probleem van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:20:
[...]

Je moet wachten? Ik heb een laptop van 5 jaar oud....je kunt gewoon op de spatiebalk drukken om je inlogscherm te zien, Pincode (da's toch wel de snelste manier om in te loggen) inkloppen, enter...en zit binnen de seconde op je homescreen. Als je dan je Desktop App links boven zet, druk je gewoon op enter om naar de desktop te gaan.

Alles bij elkaar seconde of 3....hoezo wachten? Sorry hoor, je kunt ook gewoon overal een probleem van maken :+
Dat van de spatiebalk weet ik.

De animatie duurt een miliseconde of 500. Je kan pas typen als dat voorbij is. Waarom wacht ik eigenlijk? Om de tijd en wifi status te kunnen tonen? Nutteloos, weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:42:
[...]

Dat van de spatiebalk weet ik.

De animatie duurt een miliseconde of 500. Je kan pas typen als dat voorbij is. Waarom wacht ik eigenlijk? Om de tijd en wifi status te kunnen tonen? Nutteloos, weg ermee.
Dus jij drukt op de spatiebalk en wilt dan binnen 500ms beginnen met typen? Wat ik zeg..je kunt ook overal een probleem van maken. Maar goed je kunt het lockscreen (gelukkig in jou geval) ook uitzetten....probleem opgelost.

Moet wel zeggen dat het mij eigenlijk nooit was opgevallen dat je inderdaad moet wachten tot de animatie klaar is...ach..ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

control userpasswords2
Er zijn 2 RDP apps met ieder zijn/haar voordelen.
Tiles in het startscherm kun je tegelijk heel snel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

TheVMaster schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:49:
[...]

Dus jij drukt op de spatiebalk en wilt dan binnen 500ms beginnen met typen? Wat ik zeg..je kunt ook overal een probleem van maken. Maar goed je kunt het lockscreen (gelukkig in jou geval) ook uitzetten....probleem opgelost.
Jazeker wel binnen 500ms. Ik heb 10 vingers, dus daar typ ik ook mee. Dat is 1 beweging. Je moet echt bewust een fractie wachten voor je de eerste letter kunt typen en dat is echt bloedirritant.

Maar thanx voor de tip om het lockscreen uit te schakelen! Die doe ik morgen meteen. Wel belachelijk dat daar niet standaard ergens een vinkje voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:53:
[...]

control userpasswords2
Er zijn 2 RDP apps met ieder zijn/haar voordelen.
Tiles in het startscherm kun je tegelijk heel snel verwijderen.
Natuurlijk. Maar dan gebruik je het startscherm niet. Voor een redelijke hoeveelheid snelkoppelingen is het metro menu (en ja ik weet dat het geen metro meer heet) simpelweg niet geschikt. Ik weet niet hoe je het dan zodanig kan vormgeven dat het wel geschikt is, maar dit werkt niet echt. Met meer dan een handvol snelkoppeligen wordt het snel onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb Windows 8 toch maar even uitgeprobeerd. Grootste gewenning is dat je constant tussen twee OS'en wisselt, en van de ene in de andere klapt op de raarste momenten. Daar kan ik mee leven, want het nieuwe uitgeklede start panel is zo mooi :r Maar dat iedereen roept "start -> typen blijft gewoon werken!" dat is gewoon NIET waar, want als je op start drukt, dan ga je naar de normale desktop, en daar valt niets te typen. Je moet dus twee keer op start drukken (of nul keer, maar je krijgt nergens een visuele hint dat er iets te typen valt).

Maargoed, even in de praktijk. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die iconen kunt uitlijnen zoals je dat zelf wilt. Zodra ik er een op de plek zet waar ik em hebben wil, worden alle andere overhoop gegooid. "vroeger" was dat auto-align, maar omdat het zo uitgekleed is, hebben ze maar voor de meest irritante default gekozen. Maar waar kun je dat instellen?

Tweede dat me dwars zat, was de grootte van die dingen. Ze zijn niet alleen twee keer zo groot geworden in de hoogte én de breedte, maar ze hebben ook nog es aan alle zijden van het scherm een enorme lege ruimte. Wat zonde! En er staat altijd "Start" boven. Beetje overbodig, want op m'n desktop staat ook niet "Desktop" in puntgrootte 72 :?

Toen ben ik toch maar gaan kloten. Kijken of het het in elk geval een heel klein beetje naar m'n hand kan zetten. Maar waar kan ik een icoon toevoegen?? En een mapje maken? Het is toch ook een soort startmenu? Ik heb *behoorlijk* veel applicaties, en die hebben allemaal wel een paar icoontjes. Dat gaat no way passen zo. Kan ik ook ergens die "friendship is magic" achtige kleuren aanpassen tot iets zakelijkers? Ik heb toch zeker de "professional" editie...

En dan nog de crashes natuurlijk. IE10 met z'n standaardinstellingen crasht om de havenklap zelfs op de standaard ingestelde homepage. Maar soms heeft ie goeie dagen, dat ie helemaal niet crasht. Lekker getest dus weer.

Ohja, en hoe werkt dat in de hoeken nou? Je moet met de muis in de rechter bovenhoek zijn om een menuutje te krijgen (waarvan me het nut overigens nog even ontgaat) maar meestal werkt dat gewoon niet. Moet ik ff met de muis wiebelen en dan komt-ie meestal wel. Hoort dat? Nu we daar toch over bezig zijn: wat doet "Share" precies? Ik wil best wat delen, maar ik begrijp niet wát ie denk te gaan delen, en met wie of wat of waar. Is dat sharen op het netwerk ofzo? Maar dat hoort op de desktop toch te kunnen...

Één laatste dingetje nog: ik had het "Weer" weggegooid, omdat ik die animaties irritant vind. Maar toen later kwam ik erachter dat "turn live tile off" eigenlijk "disable animations" had moeten heten en ik die moest indrukken (onderaan het scherm voor een icoon dat bovenin het scherm zit... right). Dus maar nu is "Weer" dus nog steeds weg. Fok :) Hoe krijg ik die nu weer terug? Er is immers nergens een "add" knopje ofzo.

Ik denk dat MS dit product gewoon iets te vluchtig in de markt heeft gezet. Ze hebben nog een hele berg issues om te fixen, en het normale Vista/7 start panel ontbreekt nog steeds, wat voor veel huidige gebruikers (nee niet voor jullie!) denk ik toch echt een dealbreaker wordt. Maar met dit soort issues kan ik me goed voorstellen dat men toch even de kat uit de boom wil kijken, en dat bedrijven traditioneel op het eerste SP gaan wachten. Lijkt mij een goed plan :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:55

RayNbow

Kirika <3

_Thanatos_ schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 06:03:
Maar dat iedereen roept "start -> typen blijft gewoon werken!" dat is gewoon NIET waar, want als je op start drukt, dan ga je naar de normale desktop [...]
Ahem, dat is gewoon NIET waar.

(edit: Of verwacht je nog uitleg waarom dit niet waar is? Of een filmpje waarin ik dit demonstreer?)

[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 25-08-2012 07:11 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Inderdaad, totaal onoverzichtelijk. Blokken en blokken met tiles.

Ik kan mij voorstellen dat nieuwe applicaties hier wel rekening mee gaan houden en het aantal tiles beperken.
Ik weet ook niet of de tile opzet nog te beinvloeden is vanuit je installer en nieuwe progs daar gebruik van kunnen gaan maken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExtremelyBroken schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:38:
[...]Bijna mee eens. Microsoft heeft met de App Store een mogelijke goudmijn die ze willen cashen.[...]
Dat zal niet de reden zijn. Er is nog geen enkel bedrijf dat echt genoeg verdient met de appstore dat ze alle investeringen enz er uit halen. Wat Microsoft wil is een sterker ecosysteem en dat doen ze onder andere door meer uniformiteit te creëren. Dat begin je zo onderhand terug te zien in al hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
kraades schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:23:
[...]

Inderdaad, totaal onoverzichtelijk. Blokken en blokken met tiles.

Ik kan mij voorstellen dat nieuwe applicaties hier wel rekening mee gaan houden en het aantal tiles beperken.
Ik weet ook niet of de tile opzet nog te beinvloeden is vanuit je installer en nieuwe progs daar gebruik van kunnen gaan maken.
Die tiles zijn niet meer dan de shortcuts die normaal bij "Alle programma's" worden neergezet bij je start button. Oftewel kies tijdens het installeren ervoor dat je geen koppeling wilt hebben bij "Alle Programma's" en het probleem is verholpen. En dan zou je zelf nog even een snelkoppeling kunnen maken, zodat je alleen het ene icoontje hebt wat je zou willen.

De nieuwe installer voor programma's kunnen dus heel makkelijk voorkomen dat je bij elke installatie een hele hoeveelheid tiles krijgt. Ze moeten gewoon instellen dat er maar 1 shortcut wordt toegevoegd bij "Alle Programma's" en dan krijg je dus ook maar 1 tile in Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, dat snap ik maar ik kan mij voorstellen dat een installer ook een nieuwe group kan forceren?
Nu lijkt het erop dat alles achter en dus door elkaar wordt geplaatst.

Ik heb een HP Officejet Pro 8500 A909g Series (wireless) en deze werd altijd netjes herkend en geinstalleerd door Windows 7 x64. Nu helaas geen succes op Windows 8 x64.

Alleen de HP Officejet Basic Driver lijkt te werken...

[ Voor 55% gewijzigd door technorabilia op 25-08-2012 09:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:15:

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan de Broadcom-drivers die standaard geïnstalleerd werden door MS. k heb ze verwijderd en een oudere versie geïnstalleerd. Alles werkte prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400359

TheVMaster schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:49:
[...]

Moet wel zeggen dat het mij eigenlijk nooit was opgevallen dat je inderdaad moet wachten tot de animatie klaar is...ach..ik heb er geen last van.
Ooit eens getypt met een tussenpoos van 500ms per aanslag? Zou deze post nu al meer dan een halve minuut duren. Ik snap dat voor sneller-dan-gemiddelde gebruikers dit zeer storend kan zijn, net zo storend als het verschil tussen een 60 Hz en een 120 Hz monitor. Je snapt mijn punt wel hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

kraades schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:51:
Ja, dat snap ik maar ik kan mij voorstellen dat een installer ook een nieuwe group kan forceren?
Nu lijkt het erop dat alles achter en dus door elkaar wordt geplaatst.
Software makers zullen toch eerst hun installers moeten aanpassen dan.
Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld bij Office 2013 uiteindelijk wel kan kiezen welke snelkoppelingen je op de Metro wil en welke niet.
Maar de huidige installers hebben helemaal geen weet van Metro, want forward compatible is lastig programmeren.. ;)
Anoniem: 400359 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:13:
[...]

Ooit eens getypt met een tussenpoos van 500ms per aanslag? Zou deze post nu al meer dan een halve minuut duren.
Gaat toch niet om het daadwerkelijk typen, maar het kunnen beginnen met typen. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 25-08-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Thanatos_ schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 06:03:
Ik heb Windows 8 toch maar even uitgeprobeerd. Grootste gewenning is dat je constant tussen twee OS'en wisselt, en van de ene in de andere klapt op de raarste momenten. Daar kan ik mee leven, want het nieuwe uitgeklede start panel is zo mooi :r Maar dat iedereen roept "start -> typen blijft gewoon werken!" dat is gewoon NIET waar, want als je op start drukt, dan ga je naar de normale desktop, en daar valt niets te typen. Je moet dus twee keer op start drukken (of nul keer, maar je krijgt nergens een visuele hint dat er iets te typen valt).
Met start wissel je tussen het start screen en je laatste geopende app (dit kan ook desktop zijn). Als je dus op de desktop bent, druk je op start en kan je direct typen.
Maargoed, even in de praktijk. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je die iconen kunt uitlijnen zoals je dat zelf wilt. Zodra ik er een op de plek zet waar ik em hebben wil, worden alle andere overhoop gegooid. "vroeger" was dat auto-align, maar omdat het zo uitgekleed is, hebben ze maar voor de meest irritante default gekozen. Maar waar kun je dat instellen?
Niet, voor zover ik weet.
Tweede dat me dwars zat, was de grootte van die dingen. Ze zijn niet alleen twee keer zo groot geworden in de hoogte én de breedte, maar ze hebben ook nog es aan alle zijden van het scherm een enorme lege ruimte. Wat zonde! En er staat altijd "Start" boven. Beetje overbodig, want op m'n desktop staat ook niet "Desktop" in puntgrootte 72 :?
Je kan een rij onderaan het start screen toevoegen in de settings:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QXTMO.png
Toen ben ik toch maar gaan kloten. Kijken of het het in elk geval een heel klein beetje naar m'n hand kan zetten. Maar waar kan ik een icoon toevoegen?? En een mapje maken? Het is toch ook een soort startmenu? Ik heb *behoorlijk* veel applicaties, en die hebben allemaal wel een paar icoontjes. Dat gaat no way passen zo. Kan ik ook ergens die "friendship is magic" achtige kleuren aanpassen tot iets zakelijkers? Ik heb toch zeker de "professional" editie...
Je bent toch een tweaker, of niet? Een beetje zelf rondklikken kan geen kwaad dunkt me.
En dan nog de crashes natuurlijk. IE10 met z'n standaardinstellingen crasht om de havenklap zelfs op de standaard ingestelde homepage. Maar soms heeft ie goeie dagen, dat ie helemaal niet crasht. Lekker getest dus weer.
Ik heb nog geen enkele crash van IE10 gehad. Misschien even memtest doen? :p
Ohja, en hoe werkt dat in de hoeken nou? Je moet met de muis in de rechter bovenhoek zijn om een menuutje te krijgen (waarvan me het nut overigens nog even ontgaat) maar meestal werkt dat gewoon niet. Moet ik ff met de muis wiebelen en dan komt-ie meestal wel. Hoort dat? Nu we daar toch over bezig zijn: wat doet "Share" precies? Ik wil best wat delen, maar ik begrijp niet wát ie denk te gaan delen, en met wie of wat of waar. Is dat sharen op het netwerk ofzo? Maar dat hoort op de desktop toch te kunnen...
rechterbovenhoek, en rechter onderhoek hebben dezelfde functie. Het is vrij eenvoudig, je beweegt je muis in de hoek, en dan naar boven of naar beneden, afhankelijk van of je in de boven of onderhoek zit. Dit kan in één vloeiende beweging, zo maak ik zelf meestal gewoon een half rondje.

Dat je een tweaker moet uitleggen hoe hij z'n muis moet gebruiken zeg, lijkt die ene premier wel.
Één laatste dingetje nog: ik had het "Weer" weggegooid, omdat ik die animaties irritant vind. Maar toen later kwam ik erachter dat "turn live tile off" eigenlijk "disable animations" had moeten heten en ik die moest indrukken (onderaan het scherm voor een icoon dat bovenin het scherm zit... right). Dus maar nu is "Weer" dus nog steeds weg. Fok :) Hoe krijg ik die nu weer terug? Er is immers nergens een "add" knopje ofzo.
"turn live tile off" is iets heel anders dan "disable animations" omdat een live tile een tile-notificatie is PLUS het via internet binnenhalen van die notificatie.
Ik denk dat MS dit product gewoon iets te vluchtig in de markt heeft gezet. Ze hebben nog een hele berg issues om te fixen, en het normale Vista/7 start panel ontbreekt nog steeds, wat voor veel huidige gebruikers (nee niet voor jullie!) denk ik toch echt een dealbreaker wordt. Maar met dit soort issues kan ik me goed voorstellen dat men toch even de kat uit de boom wil kijken, en dat bedrijven traditioneel op het eerste SP gaan wachten. Lijkt mij een goed plan :)
Dat denk ik niet. Dat jij er niet mee kan werken zegt denk ik erg weinig over het product zelf. Ik heb de afgelopen week Windows 8 RTM op mijn Acer W500 kunnen vergelijken met iOS op een ipad 3 en Windows 8 werkt veel intuitiever en sneller (Mobile Safari is een webdevelopers nightmare in vergelijking tot Metro IE10). Ik draai ook al de Consumer Preview sinds release op mijn desktop en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ramon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:38:

[...]
Je kan een rij onderaan het start screen toevoegen in de settings:
[afbeelding]
Welke versie van W8 heb jij draaien? In W8 Pro heb ik de functie "Show more tiles" namelijk niet.

@Caelorum, dan ligt het daar inderdaad aan. Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door G-Meister op 25-08-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Meister schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:01:
[...] Welke versie van W8 heb jij draaien? In W8 Pro heb ik de functie "Show more tiles" namelijk niet.
Volgens internet:
It won't show on 1080p. The monitor does not have more room for more rows. Since 1080p is so common, it's natural that the default settings would be suitable for that size display.
If you get a 1200p display, then the option will be there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, heb W8 Consumer Preview draaien op een 1920*1200 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hebben deze jongens het mis of niet ?

Windows 8: It's Almost Not Terrible

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens naar hun andere Youtube video's: primaire insteek = waar kunnen we iets vinden om het niet eens mee te zijn. Niet echt een source dus om over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben wel wat punten, maar het meeste van hun rant komt toch echt voort uit onwetendheid. Jammer dat mensen niet eerst even de moeite nemen om te kijken of iets niet handiger kan, maar meteen een video maken. Dit zijn waarschijnlijk wel dezelfde mensen die tutorials en handleidingen hebben gelezen voor hun Adobe Master Collection programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ze lichten in ieder geval problemen toe die velen ermee hebben.
Metro is gemaakt voor tablets. Het geforceerde/verplichte gebruik van Metro binnen desktop, zorgt ervoor dat het uitvoeren van bepaalde handelingen omslachtig is. Wel kunnen met keyboard shortcuts bepaalde omslachtigheden worden vermeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel vermakelijk...wat een prutsers.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyb schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Metro is gemaakt voor tablets. Het geforceerde/verplichte gebruik van Metro binnen desktop, zorgt ervoor dat het uitvoeren van bepaalde handelingen omslachtig is. Wel kunnen met keyboard shortcuts bepaalde omslachtigheden worden vermeden.
Als je op de desktop zit, komt inderdaad soms wel een metro app voorbij, maar met de RTM versie krijg je veelal een popup om voor een desktop variant van een app te kiezen.
Sommigen willen er gewoon een probleem van maken, dat is wat anders als dat het zo is.
En ja, Windows 8 geeft ze de gelegenheid om moeilijk te doen. Dat betekent niet dat je moeilijk moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ramon,
Met start wissel je tussen het start screen en je laatste geopende app (dit kan ook desktop zijn). Als je dus op de desktop bent, druk je op start en kan je direct typen.
Wat dus betekent dat "start -> typen" niet altijd werkt. Even los van dat je niet in *ALLES* kan zoeken, maar dat is ook al gemeld.
Je bent toch een tweaker, of niet? Een beetje zelf rondklikken kan geen kwaad dunkt me.
Heb ik gedaan, heb ik niet gevonden. Waar zit het dan? Je bent toch een tweaker? Help me dan?
Ik heb nog geen enkele crash van IE10 gehad. Misschien even memtest doen? :p
Nee, m'n geheugen is echt wel in orde. Windows 7 draait als een zonnetje, als een kitten, als een tiet.
rechterbovenhoek, en rechter onderhoek hebben dezelfde functie. Het is vrij eenvoudig, je beweegt je muis in de hoek, en dan naar boven of naar beneden, afhankelijk van of je in de boven of onderhoek zit. Dit kan in één vloeiende beweging, zo maak ik zelf meestal gewoon een half rondje.
De rechter onderhoek lijkt bij mij helemaal niets te doen. Rechter bovenhoek wel, maar soms. Ik moet echt zitten kloten om dat menu te krijgen. Gelukkig maar, dat er niets boeiends in dat menu staat.
Dat je een tweaker moet uitleggen hoe hij z'n muis moet gebruiken zeg, lijkt die ene premier wel.
Sorry? Dat is het probleem niet, vriend.
"turn live tile off" is iets heel anders dan "disable animations" omdat een live tile een tile-notificatie is PLUS het via internet binnenhalen van die notificatie.
Effectief gaan de animaties ook uit. Als er niets te updaten valt, valt er in de praktijk kennelijk ook niets te animeren.
Dat denk ik niet. Dat jij er niet mee kan werken zegt denk ik erg weinig over het product zelf. Ik heb de afgelopen week Windows 8 RTM op mijn Acer W500 kunnen vergelijken met iOS op een ipad 3 en Windows 8 werkt veel intuitiever en sneller (Mobile Safari is een webdevelopers nightmare in vergelijking tot Metro IE10). Ik draai ook al de Consumer Preview sinds release op mijn desktop en dat werkt ook prima.
Ik ben Windows gebruikers Sinds Windows 3.0, en ben al jaren profressioneel bezig met Windows, en niet af en toe, maar dagelijks en wel de hele dag. Ik ben geen nieuwkomertje en ik ben echt niet onbekend met Windows. Mijn idee over Windows 8 zegt wel degelijk wat, nml dat het frakking onbruikbaar is voor een professional. Maar bedankt voor je persoonlijke aanvallen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 03-06 16:52
TheVMaster schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Het is wel vermakelijk...wat een prutsers.... :+
Ik neem aan dat je doelt op Microsoft. ik vind het een eerlijke presentatie, Ze zijn positief over de desktop. Ik ga zeker over. Met classic shell heb je die metro ellende niet nodig en er zal best wel mogelijk worden om de hele metro eruit te halen. Onder de motorkap is windows 8 geweldig. Jammer dat ze het verprutsen met de metro intercae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 05:55

RayNbow

Kirika <3

_Thanatos_ schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Wat dus betekent dat "start -> typen" niet altijd werkt.
Ja, en in Windows Vista en 7 werkt dat ook niet altijd. Wat is precies je punt?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Laatst online: 12-06 15:40

R15

Hier nog een filmpje van hun: http://teksyndicate.com/v...s-8-survival-guide-part-1.
Dit wist ik nog niet en vind ik zelf wel handig: ga met je muis naar de linkeronderhoek en klik met de rechtermuisknop. Je kunt dan gelijk naar handige onderdelen zoals de opdrachtprompt of programma's en onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben Windows gebruikers Sinds Windows 3.0, en ben al jaren profressioneel bezig met Windows, en niet af en toe, maar dagelijks en wel de hele dag.
Self-proclaimed professionals zijn over het algemeen de ergste :+
/flauw

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
R15 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:43:
[...]

Hier nog een filmpje van hun: http://teksyndicate.com/v...s-8-survival-guide-part-1.
Dit wist ik nog niet en vind ik zelf wel handig: ga met je muis naar de linkeronderhoek en klik met de rechtermuisknop. Je kunt dan gelijk naar handige onderdelen zoals de opdrachtprompt of programma's en onderdelen.
Winows toets + X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Laatst online: 12-06 15:40

R15

Dat kan dus ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Wat dus betekent dat "start -> typen" niet altijd werkt.
Je kunt in je auto komen door de deur te openen en dan plaats te nemen op de stoel. Als je deur al open staat hoeft die niet meer open. Wat dus betekent dat "deur open doen -> zitten" niet altijd werkt. *zucht*
Heb ik gedaan, heb ik niet gevonden. Waar zit het dan? Je bent toch een tweaker? Help me dan?
Het wijzigen van je Metro background zit gewoon in de settings (win+i -> 'Change PC settings'), waar zou het anders zitten? En wanneer je dit niet zelf kunt vinden kun je altijd even google gebruiken. De overige punten (mappen toevoegen, icoontjes toevoegen enz.) zijn allemaal in 1 poging via google te vinden.
Nee, m'n geheugen is echt wel in orde. Windows 7 draait als een zonnetje, als een kitten, als een tiet.
De meeste Win8 gebruikers ondervinden geen problemen met IE10, dus dit is helaas iets wat zich alleen voordoet in jouw specifieke geval. Hier werkt IE10 net als bij @Ramon gewoon prima en zo snel 'als een zonnetje, als een kitten, als een tiet'. Misschien een bug in combinatie met jouw pc, maar iig geen algemeen probleem met IE10, wat MS gemakkelijk had kunnen voorkomen door het van te voren even te testen (dat is heus wel grondig gebeurd).
De rechter onderhoek lijkt bij mij helemaal niets te doen. Rechter bovenhoek wel, maar soms. Ik moet echt zitten kloten om dat menu te krijgen. Gelukkig maar, dat er niets boeiends in dat menu staat.
Zoals @Ramon al uitlegde is het de bedoeling dat je naar de rechterbovenhoek gaat en dan je muis naar beneden beweegt (gewoon over het verschijnende menu). Je kunt je muis ook naar de rechteronderhoek bewegen en dan je muis naar boven halen over het verschijnende menu. Dit werkt hier beide eigenlijk altijd prima.
Effectief gaan de animaties ook uit. Als er niets te updaten valt, valt er in de praktijk kennelijk ook niets te animeren.
Wanneer je de live tiles uitschakelt valt er inderdaad niets meer te animeren, maar dit betekend niet dat de functie 'disable animations' moet heten. In dat geval zou je wel de updates zien, maar niet meer de inschuivende animatie.
Ik ben Windows gebruikers Sinds Windows 3.0, en ben al jaren profressioneel bezig met Windows, en niet af en toe, maar dagelijks en wel de hele dag. Ik ben geen nieuwkomertje en ik ben echt niet onbekend met Windows. Mijn idee over Windows 8 zegt wel degelijk wat, nml dat het frakking onbruikbaar is voor een professional. Maar bedankt voor je persoonlijke aanvallen.
Wanneer je hier een aantal 'problemen' met Win8 aan de kaart stelt, die meestal voortkomen uit een gebrek aan inzet, kun je verwachten dat je reacties krijgt die dezelfde felle toon voeren.
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:42:
De animatie is hier niet het probleem, het probleem is dat je niet direct vanaf het lockscreen kunt inloggen. Ik zelf kan me hier niet echt druk over maken, maar het zou m.i. ook beter zijn wanneer je gewoon kunt beginnen met het typen van je wachtwoord op je lockscreen. Nu heb je een extra toets nodig om het lockscreen weg te krijgen en moet je wachten op de animatie voordat je kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
http://forums.mydigitalli...-7-explorer-for-Windows-8

Voor diegene die de features van 8 willen, maar metro niet.
Heb het nu een paar dagen draaien en alles voelt weer vertrouwd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Moet ook zeggen ze wel behoorlijke idiote dingen doen, sommige dingen zijn met snel koppelingen 3x zo snel dan dat ze search etc gebruiken.

En "Metro" oproepen kan ook met je Windows Knop op je keyboard.
Maar verder zitten er wel goeie punten in hun filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
shappie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Je kunt in je auto komen door de deur te openen en dan plaats te nemen op de stoel. Als je deur al open staat hoeft die niet meer open. Wat dus betekent dat "deur open doen -> zitten" niet altijd werkt. *zucht*
"*zucht*"? Voegt dat echt iets toe aan deze discussie?

Anyway, ik begrijp zijn punt wel: Als je je PC voor je hebt, en je wilt ineens iets opzoeken, dan moet je sinds Windows 8 ineens eerst gaan nadenken op je al in het startscherm zit, of niet. Weg intuitief "Zoeken = WinKey, tikken".

En dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit dat het meestal wel werkt. Als je een paar keer er tegenaan gelopen bent dat het niet werkt, is de intuitive actie niet intuitief meer...

De vergelijking met de autodeur gaat niet op, omdat je voor al (intuitief) weet of de deur eerst open moet, of niet. Daar hoef je dus niet eerst over na te denken. En dat is (voor mij in ieder geval) bij het zoeken op de PC niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:36:
[...] Nu heb je een extra toets nodig om het lockscreen weg te krijgen en moet je wachten op de animatie voordat je kunt beginnen.
Wel vreemd overigens. Tip voor iedereen die niet kan wachten. Stel een wachtwoord in die begint met een hoofdletter. Dat lockscreen gaat namelijk ook weg met de shift. Heb zelf geen problemen mee dat ik eerst op de enter moet rammen. Ik begin gewoon met mijn wachtwoord typen en kan zo inloggen zonder te moeten wachten.

@Boven: natuurlijk gaat de vergelijking al op. Je weet immers dat je de deur niet open hoeft te maken omdat deze al open is. Dat kan je visueel zien. Net als je visueel kan vaststellen dat het startscreen (=zoekvenster) al open staat.

@onder: Ik heb mijn Windows ook ingesteld dat deze automatisch inlogt, maar ik heb wel eens situaties (lees universiteit) dat ik mijn laptop wel wil locken.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 25-08-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Caelorum schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

Wel vreemd overigens. Tip voor iedereen die niet kan wachten. Stel een wachtwoord in die begint met een hoofdletter. Dat lockscreen gaat namelijk ook weg met de shift. Heb zelf geen problemen mee dat ik eerst op de enter moet rammen. Ik begin gewoon met mijn wachtwoord typen en kan zo inloggen zonder te moeten wachten.
Maar ik wil geen wachtwoord op een Windows installatie, want nuttig is het niet echt aangezien die binnen 2 sec eraf kan.

Scheeld nog opstart tijd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
EgMaf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:54:
De vergelijking met de autodeur gaat niet op, omdat je voor al (intuitief) weet of de deur eerst open moet, of niet. Daar hoef je dus niet eerst over na te denken. En dat is (voor mij in ieder geval) bij het zoeken op de PC niet zo.
Win + typen werkt altijd behalve wanneer je in het metro startscreen zit (in Metro apps werkt het ook gewoon met win+typen). Ik heb Win7 niet bij de hand, maar volgens mij verdwijnt je startmenu ook wanneer je op de winkey drukt als je startmenu al open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Win + typen werkt altijd behalve wanneer je in het metro startscreen zit (in Metro apps werkt het ook gewoon met win+typen). Ik heb Win7 niet bij de hand, maar volgens mij verdwijnt je startmenu ook wanneer je op de winkey drukt als je startmenu al open staat.
Ja dus de situatie is hetzelfde. Als je in Win7 je start-menu open hebt staan, en je drukt op win-key en gaat een zoekterm typen, dan gaat het ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Caelorum schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:55:
[...]
@Boven: natuurlijk gaat de vergelijking al op. Je weet immers dat je de deur niet open hoeft te maken omdat deze al open is. Dat kan je visueel zien. Net als je visueel kan vaststellen dat het startscreen (=zoekvenster) al open staat.
Ik zeg niet dat je het niet weet (of niet kunt zien), ik zeg dat het (voor mij) niet intutitief is.

@Ramon: Bij Win7 is functioneel inderdaad hetzelfde, maar daarmee is het nog niet vergelijkbaar: Het start-menu van Win7 zal niemand langs open hebben staan. Het startscherm van Win8 is juist wel bedoeld om naar te kijken, en zal (helemaal bij multi-scherm opstellingen) juizt wel vaker voor lange tijd openstaan.

Dat het voor jullie niet voor te stellen is, wil nog niet zeggen dat het ongebruikelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:25:
[...] Dat het voor jullie niet voor te stellen is, wil nog niet zeggen dat het ongebruikelijk is...
Kijk dat het niet voor je werkt kan best en zal ook niemand proberen tegen in te gaan, want het is jouw mening. Waar ik in ieder geval wel over val is dat je zegt dat het in Windows 7 wel intuïtief was en in Windows 8 niet, terwijl er niets is veranderd afgezien van dat het startmenu nu een startscherm is.
Pagina: 1 ... 8 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.