Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:45
Met SP2 van MS voor Windows XP, is de aandacht voor beveiliging met de alsmaar groeiende spam-, hack- en virusaanvallen op internet, nog groter geworden. De beveiliging die MS in SP2 biedt, zou stukken beter moeten zijn dan alles wat MS ooit eerder aangeboden heeft. Verbeteringen zijn er, maar bestaande antivirus en firewall bedrijven roepen desondanks al (uit oogpunt van concurrentie of niet) dat extra beveiliging naast die in Windows XP noodzakelijk blijft.

Huidige compatibiliteitsissues daargelaten, blijft het installeren van een aparte firewall (en virusscanner) in Windows XP (met SP2) wellicht toch verstandig.

In de FAQ (Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)) zijn de volgende firewallpaketten opgesomt:

F-Secure Internet Security
TrendMicro PC Cillin
Personal Firewall Plus
Kaspersky Anti-Hacker
Panda Platinum Internet Security
Norton Personal Firewall
ZoneAlarm Firewalls
Tiny Personal Firewall
Agnitum Outpost Firewall Pro
Sygate Personal Firewall
Kerio Personal Firewall

Wat is (freeware of niet) nu de beste keuze voor je firewall software onder Windows XP? Wat zijn je ervaringen met je huidige firewall software (al dan niet in combinatie met een virusscanner)?

Graag je reactie(s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
het "beste" programma bestaat niet; iedere gebruiker stelt z'n eigen eisen. Ik denk ook dat het an sich niet zoveel uitmaakt welke je hebt, mar vooral dat je er een hebt. En dan is het te zien hoeveel werk je wl steken in configuratie enzo....
Zonealarm wordt redelijk veel gebruikt, is niet te lastig en schijnt goed te werken...(en nog gratis ook) daar zou ik voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf Norton Internet Security geprobeerd, die gaf op een gegeven moment problemen na de update. Maar wel hele fijne firewall :) Toen ZoneAlarm geprobeerd...en die wil niet starten :( Gelukkig ga ik na mijn vakantie de komende 2 weken mijn PC opnieuw uitrollen en zit ik achter een router (NAT firewall), dus ik ben nog wel enigszins beschermd :)

Het liefste zou ik Firewall-1 van CheckPoint op mijn PC hebben. Die is namelijk ERRUG goed en ERRUG uitgebreid. Probleem is alleen dat je daar haast niet aan kunt komen (ik niet iig), en dat het machinekracht vreet :(

En verder idd wat The_Stickie zegt: iedereen stelt zijn eigen eisen; tis maar net wat je wilt :) En ik wil dus vrij veel... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2004 11:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Bedankt voor je reactie. Ok, het "beste" programma bestaat niet zeg je. Toch zijn er magazines en websites die zo nu en dan firewall- en antivirussoftware testen, waarbij er een (of meerdere) duidelijk beter zijn dan andere...
Natuurlijk wil daarnaast de ene gebruiker vooral niet te veel instellen en de andere wil juist zoveel mogelijk opties (waarbij het gebruikersgemak en de eenvoud van de GUI er niet toe doen), maar qua prestaties van de firewall moeten er toch duidelijke "winnaars" van het huidige aanbod aan te wijzen zijn?

Bij antivirus software lees ik vooral dat F-secure en Kaspersky goed presteren. Met "de grote namen" (Norton, McAfee) zijn er wisselende ervaringen. Vaak net niet het beste uit een test, wel eenvoudig maar ook "zwaar" op de prestaties van je systeem.

Zonealarm is als firewall jou keuze. Mijn ervaring met Zonealarm is dat het programma goed is, maar qua instellingen en meldingen wat lastiger is dan bijv. Norton Internet Security (2004). Zo vind ik Zonealarm met online gamen, netwerk etc. wat moeilijker te configureren (wellicht daardoor beter dan bijv. Norton?).
Norton daarentegen vertraagd je systeem behoorlijk en schijnt niet de beste beveiliging te bieden.

Is er firewall software die redelijk overzichtelijk is (qua instellingen, weinig popups etc.) maar wel zeer goede beveiliging biedt?

Kun je een "kleinere speler" op de markt vertrouwen, aangezien de "grote bedrijven" meer in de picture staan en derhalve wellicht sneller aan nieuwe gaten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
The_Eagle schreef op 18 augustus 2004 @ 11:39:
Ik heb zelf Norton Internet Security geprobeerd, die gaf op een gegeven moment problemen na de update. Maar wel hele fijne firewall :) Toen ZoneAlarm geprobeerd...en die wil niet starten :( Gelukkig ga ik na mijn vakantie de komende 2 weken mijn PC opnieuw uitrollen en zit ik achter een router (NAT firewall), dus ik ben nog wel enigszins beschermd :)
Die Norton Internet Security weigert nu alle dienst bij mij. Een verse installatie van CD (meerdere pogingen) geeft met updaten nog steeds errors. Na het doorlopen van alle stappen bij Norton Help, is de opgelossing volgens Norton het herinstalleren van de applicatie 8)7
Norton valt om deze reden al af voor mij (kan het niet meer 100% gebruiken), maar ook omdat het zo zwaar je systeem belast.
Het liefste zou ik Firewall-1 van CheckPoint op mijn PC hebben. Die is namelijk ERRUG goed en ERRUG uitgebreid. Probleem is alleen dat je daar haast niet aan kunt komen (ik niet iig), en dat het machinekracht vreet :(
Ook niet echt een optie voor mij dan. Topprestaties zijn super, maar het pakket moet wel in balans zijn (dus niet veel te veel machinekracht vreten)
En verder idd wat The_Stickie zegt: iedereen stelt zijn eigen eisen; tis maar net wat je wilt :) En ik wil dus vrij veel... ;)
Ik wil het beste... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

hardware >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik probeer voor beveiliging altijd gratis progjes te gebruiken.

Ik gebruik al tijden Kerio Firewall, sindskort de nieuwste gratis versie. Voor mijn doeleinden prima. (en als virus scanner AVAST, ook gratis en ook prima)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
hehe...

Ok, hardware is zeker een goede beveiliging. Een systeem opstelling met een server ertussen ook. Maar het gaat hier over de beste softwareoplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het meest ideale is de combinatie van die 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
gladiool schreef op 18 augustus 2004 @ 12:09:
Ik probeer voor beveiliging altijd gratis progjes te gebruiken.

Ik gebruik al tijden Kerio Firewall, sindskort de nieuwste gratis versie.
Gratis omdat je er niet voor de software wilt betalen neem ik aan (of omdat je daar meer vertrouwen in hebt)? Waarom dan de Kerio Fireall en niet bijv. de gratis versie van Zonealarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Anoniem: 32302 schreef op 18 augustus 2004 @ 12:13:
het meest ideale is de combinatie van die 2...
Wat is jou software oplossing dan, naast je hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 08:18
Op die hardware draait ook software :).

Ik gebruik Norton, maar eigenlijk vooral omdat ik het makkelijk vind. Zonealarm vond ik wat ingewikkelder, maar hoor van alle kanten dat het iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
_mitch_ schreef op 18 augustus 2004 @ 12:14:
[...]

Gratis omdat je er niet voor de software wilt betalen neem ik aan (of omdat je daar meer vertrouwen in hebt)? Waarom dan de Kerio Fireall en niet bijv. de gratis versie van Zonealarm?
Vooral omdat ik het fijn vind zo veel mogenlijk gratis/legale software te gebruiken.

Ik gebruikte al een tijd tiny firewall, dat werd toen kerio, dus ik ben al een tijd gebruiker van kerio. Ik heb wel eens gespeeld met zonealarm, maar dat vond ik niks. Maar dat zal mede komen door mijn ervaring met kerio. Ik vond kerio 2.x firewall zo relaxed omdat deze HEEL licht was, alleen hij werd oud. Ik wil eigenlijk geen pop-up blockers, content filters en sandboxes etc. Gelukkig kun je bij de nieuwste kerio dat allemaal uit zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vroegah... draaide ik zonealarm... toen het gratis pakket nog niet uitgekleed was...

blackice defender vond ik best ok.. alleen de functie die begon te zeuren als je wat wou installeren vind ik wat minder... is nl. wel goed voor de veiligheid..

ik draai nu eigenlijk alleen een virusscanner op m'n pctje.. en een goeie hw firewall...
( ja hierin zit ook software 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Een link met veel reviews: http://www.firewallguide.com/suites.htm

Helaas niet duidelijk wat nu het beste is. Gebruikerservaringen zijn vaak toch nuttiger... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Een link met testapplicaties voor firewalls: http://www.pcflank.com/art41b.htm

[ Voor 53% gewijzigd door _mitch_ op 18-08-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 15:15

cutter

Wannabe i7 fanboy

Misschien een beetje offtopic, maar naast de hardware/software kun je ook kiezen om een oude pc als firewall te configgen, bijvoorbeeld: http://www.tomsnetworking...s-161-ProdID-MONOWALL.php firewall op een aparte pc installeren.

of kies voor een mobo met een nforce3 chipset daar zit een firewall ingebakken
http://www.tomshardware.c...420/nforce3_250gb-05.html

Overigens vind ik via de eerdergenoemde site best aardig materiaal zoals http://images.vnunet.com/...pcw/firewall_features.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

Ikzelf ben na vele paketten geprobeerd te hebben uiteindelijk terecht gekomen bij Outpost Firewall van Agnitum.
Deze vuurmuur mag dan misschien niet zo bekend zijn; hij doet z'n werk uitstekend!
Hij is werkelijk heel eenvoudig maar toch zeer uitgebreid te configureren en doormiddel van het plug-in systeem kun je hem precies naar wens uitbreiden. Zo zijn er mogelijkheden om ad- / active-content- / blockpost-blokkers (geintegreerde peerguardian!) aan te spreken.

Kijk ook hier eens voor een uitgebreide review met voldoende screenshots om je een aardig beeld te geven:
http://www.flexbeta.net/m...ction=show&showarticle=54

Outpost Firewall Pro proves to be a worthy application that should keep you safe from intruders. The price also falls in reach of common users looking for some security; priced at $39.95 there is also a free version, though there are some differences between the two. Would I recommend Outpost Firewall Pro to someone looking for a good firewall to keep them protected? Absolutely.

Ik zou zeggen; test de 30-dagen trial versie eens uit, het product bevalt me namelijk zo goed dat ik onlangs gewoon betaald heb voor de Pro-versie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zelf heb ook outpost. Let wel dat de huidige versie niet 100% winxp sp2 compatible is. De nieuwe versie 2.5 komt er aan die dit wel weer zal zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
cutter schreef op 18 augustus 2004 @ 12:51:
Overigens vind ik via de eerdergenoemde site best aardig materiaal zoals http://images.vnunet.com/...pcw/firewall_features.pdf
Ok, deze test geeft aan dat Norton Internet Security 2004 het beste van het stel uit de test is. Maar zo zijn er ook tests die zeggen dat Norton niet de beste is.

Je persoonlijke wensen t.a.v. eenvoud gebruik, GUI, features, belasting systeem etc. zijn altijd van belang bij de keuze van software. Daarmee rekening houdend is er niet EEN pakket dat het beste is voor ieder. Toch zou er wel een programma moeten zijn dat qua beveiliging wint zonder het op andere vlakken (systeem belasting bijv.) weer zwaar af te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Anoniem: 80154 schreef op 18 augustus 2004 @ 12:58:Ik zou zeggen; test de 30-dagen trial versie eens uit, het product bevalt me namelijk zo goed dat ik onlangs gewoon betaald heb voor de Pro-versie. :*)
Bedankt voor de tip. Na wat zoeken lijkt dit programma aardig in de goede richting te komen!

Meer ervaringen iemand? Of toch iets anders?

[ Voor 18% gewijzigd door _mitch_ op 18-08-2004 13:13 ]

• using
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
_mitch_ schreef op 18 augustus 2004 @ 13:03:
[...]

Bedankt voor de tip. Na wat zoeken lijkt dit programma aardig in de goede richting te komen!

Meer ervaringen iemand? Of toch iets anders?
SP2 toch niet zo veilig als gedacht
Donderdag, 08:52 uur - SP2 zou het ultieme antwoord moeten zijn op alle veiligheidsproblemen voor Windows XP. Dat blijkt niet het geval te zijn: de eerste scheurtjes zijn zichtbaar>>>>

http://www.webwereld.nl/nieuws/19286.phtml

Zelf gebruik ik sygate firewall

Anoniem: 88114

Ik zit zelf achter NAT dus ik vind een firewall niet echt nodig. Vroeger had ik Blackice defender maar daar moest ik te vaak op 'allow' klikken dus dat is er nu vanaf :). Gebruikte blackice vroeger omdat het heel weinig resources gebruikt. Nu gebruik ik eigenlijk alleen Protowall voor Riaa, Brein enz...
Ik heb Windows xp sp2 en alles werkt met elkaar ;).

• Bor

Bor

Nat is leuk maar beschermt je niet zoals een applicatie level firewall dat doet. Wat dacht je van uitgaande verbindingen? En bv outpost component control (zo heb ik al 2 virussen gestopt) etc.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik gebruik Keiro Personal Firewall. Ik vind het geweldig werken, je hebt heel veel controle. Het gebruikt ook niet veel resources en is erg stabiel.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Bor

Bor

Kerio gebruikte ik voordat ik overging op outpost. Kerio werkte in de oude versies prima maar helaas is dat alleen een packetfilter. De laksheid van Kerio om de oude bug (bsd bij gebruik van proxomitron) te fixen heeft mij naar de concurrent doen lopen. Tot nu toe heb ik nog geen tel spijt gehad. Outpost is voor mij de beste oplossing tot nu toe.

• _mitch_
Ik heb Outpost Firewall nu draaien en ik ben vooralsnog erg onder de indruk. Klein, snel, weinig resources en zo eenvoudig of complex als je wilt. Ook bij de verschillende reviews en hacktests komt Outpost er erg goed uit.

Kaspersky is complexer en vreet meer resources. De anti-virus software van ze was bij mij al lachwekkend zwaar op de performance.

Sygate nog niet geprobeerd...

• _mitch_
using schreef op 19 augustus 2004 @ 10:35:
SP2 toch niet zo veilig als gedacht
Donderdag, 08:52 uur - SP2 zou het ultieme antwoord moeten zijn op alle veiligheidsproblemen voor Windows XP. Dat blijkt niet het geval te zijn: de eerste scheurtjes zijn zichtbaar
Dat software nooit 100% dicht is zijn feiten. Dat wat MS maakt en gaat maken zeker nooit helemaal dicht is, zijn ook feiten. Danwel uit onkunde of de grondslagen van hun product, danwel door het feit dat iedereen erop gebrand is gaten in hun (dominerende) software te vinden.
Het gaat er bij SP2 meen ik maar om dat de minder ervaren gebruiker bij een verse install van Windows standaard niet zo open en bloot besmettelijk is, wanneer hij de ethernet kabel in z'n pc steekt. De lol van een nieuwe pc kan al snel afgelopen zijn zonder zijn toedoen...

nieuws: Ongepatchte Windows-pc op internet na 20 minuten besmet
Onderzoekers van het Internet Storm Center (ISC) hebben afgelopen dinsdag een waarschuwing uitgegeven dat Windows-pc's niet met internet verbonden moeten worden zolang er geen securitymaatregelen zijn genomen. Volgens de onderzoekers houdt een ongepatchte Windows-pc het namelijk gemiddeld maar 20 minuten uit voordat er een stuk malware op aanwezig is. Begin 2003 hadden de onderzoekers een zelfde onderzoek uitgevoerd en toen hield een ongepatchte pc het nog gemiddeld 40 minuten uit...

• MiNDiT
  • Laatst online: 31-05-2024
Er zijn goeie en slechte firewalls.. ik zou zeggen zoek met google naar een lijst met goeie firewalls en probeer ze allemaal uit.. neem dan degene die jou het beste/makkelijkste/handigste lijkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Outpost loopt nu een beetje te klooien met het binnenhalen van mail met Outlook (2003). Binnenhalen lukt niet en Outpost hangt. hmmm :(
Hopelijk met instellingen op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101653

Gebruik al de gehele tijd dat ik op het internet zit de gratis versie van ZoneAlarm en nog nooit problemen gehad. Het is eenvoudig maar als je wil kan je enorm veel intstellen. Daarjuist ook en keer Outpost geprobeerd in VMWare en hij gebruikt 10MB RAM, dus zo weinig resources zijn dat ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Ik gebruik de gratis versie van Sygate Firewall en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
Trivian schreef op 21 augustus 2004 @ 17:26:
Ik gebruik de gratis versie van Sygate Firewall en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Ik heb hem gestest, maar ik vond hem zo lek als een mandje, ik vond na een tijdje een aantal trojans op mijn computer, terwijl de comp in kwestie niet als Internet-browser werd gebruikt.

Zonealarm wou bij niet echt samen met Emule,

Dus ik ben weer terug bij Norton Internet Security 2003!, 2004 wil namelijk niet werken, waarom is mij alleen niet duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:54
ik draai zelf norton personal firewall (2003 d8 ik...). naar mijn mening en eisen werkt hij prima. ik heb hiervoor andere gehad (o.a. zonealarm) maar die bleven haken, hielden verkeerde dingen tegen, kwamen om de haverklap met een melding of het mag of niet, maakten mn inet traager en mn pc bij het opstarten.
norton doet het prima, vraagt het af en toe als ik iets raars doe, houd aanvallen tegen, en dan gaat er een uitroeptekenknipperen dus geen grote meldingen als je net lkkr aan het gamen bent. internet blijft evensnel, vraagt bijna geen geheugen/cpu.

kortom, ik ben op en top tevreden tot nu toe. maar er zullen ongetwijfeld evengoede al dan niet betere firewalls te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

zelf vind ik ZoneAlarm goed. Het is gratis. En natuurlijk wat al eerder werd gezegd: iedereen zijn eisen. :) Ik heb eigenlijk nooit geexperimenteerd met andere firewalls op mijn eigen pc. :O Maar als ik zag wat er bij anderen gebeurde met spullen van Norton... Dat prutste ik graag verder met Zone Alarm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook hier sinds kort een positieve gebruiker(s) van ZoneAlarm :)

Hiervoor gebruikte ik Norton Personal Firewall, in het begin leek dit een zeer degelijke firewall en dat was het ook. Alleen het gebruik van instellingen met een netwerk en website's is het zeer beperkt in mijn ogen. Je kan niet goed aangeven om op bepaalde sites banners weg te laten oid. Let wel: het was wel mogelijk alleen ik kreeg het niet voormekaar :/

En bovendien het systeem liep vertraging op doordat deze firewall op de achtergrond draaide en de grafische layout is niet vooruit te branden. Dit was ook mijn ervaring toen ik dit pakket installeerde op een P4 systeem met SP2 erop, het booten van het systeem duurde eeuwen * Gaap :O *
Ook Microsoft's Bootvis geprobeerd, alleen die vertikte het om iets te doen om 1 of andere reden...

Inmiddels had ik de hoop opgegeven, en aan de hand van mijn eerdere positieve ervaring met ZoneAlarm toch maar deze weer geinstalleerd. En ik blij dat ik dit gedaan heb, want de P4 bak start weer lekker snel op hier thuis. Nu heb ik ZoneAlarm ook inmiddels draaien op mijn eigen systeem en ik moet zeggen dit draait perfect en lekker snel.
Ook de instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid te noemen, per site aangeven wat wel en niet moet. En programma's worden netjes geregistreed in ZoneAlarm.
Hulde aan ZoneAlarm ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Iedereen die op sygate stemt: we hebben het hier NIET over de PRO versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb nu de Pro versie van Sygate erop staan die heeft een stuk meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat is logisch. Ik heb alleen de Pro niet meegenomen in de poll helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ik gebruik nu op mijn prive computer Zonealarm, gratis editie. Hiervoor gebruikte ik Norton Personal Firewall 2003 & 2004, maar deze hebben nog steeds een bug erin zitten waardoor Norton een webpagina afkapt na zoveel kb binnengehaald te hebben. Deze zit er dus al sinds versie 2003 in en ik had dus gehoopt dat deze in 2004 eruit was gehaald. Niet dus :X

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

waarom wel de pro van outpost en niet de pro van sygate in de poll opgenomen? anyways ik heb sygate en bevalt me beter dan zonealarm. zonealarm is kaal qua opties en sygate doet uitgebreider melding. neemt niet weg dat ik nog best wel naar een andere firewall wil kijken dus outpost zal ik es een keer proberen.

edit: ik heb uiteraard eerst ook NIS 2002 gehad en toen NIS 2003 wat nogal veel eisde van me pc. NIS 2004 idemdito en ik kon me netwerk toegang gwoon niet instellen, zoals het er stond klopte het maar het werkte gwoon niet.

ik heb onlangs opnieuw NIS 2004 geinstalleerd maar kreeg direkt spijt van, me pc was weer traagggggggggg (p4 2,8@800)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 22-08-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

naar mijn mening werkt een router met ingebouwde firewall nog altijd het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

The_Scarabial schreef op 22 augustus 2004 @ 17:03:
naar mijn mening werkt een router met ingebouwde firewall nog altijd het beste
ik neem aan dat je het dan over een router uit het duurdere Soho-segment,
en niet over zo'n joko-toko router van de bart smit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 53533 schreef op 22 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

ik neem aan dat je het dan over een router uit het duurdere Soho-segment,
en niet over zo'n joko-toko router van de bart smit :+
idd :P

[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 22-08-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 99760 schreef op 22 augustus 2004 @ 17:00:
waarom wel de pro van outpost en niet de pro van sygate in de poll opgenomen?
De poll is gebaseerd op de entries in de faq..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gek genoeg heb ik kerio pf 2.1.5 nog geinstalleerd staan.
maar sinds ik smoothwall heb en bijv. sommige inkomende poorten (135 etc.) naar een fictief adres route gebruik ik die kpf ook niet meer.
die ouwe kpf kan eigenlijk ook niet meer zo goed mee vanaf winxp. de volgende op mn lijst is die van sygate.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120497

Heb heel lang op Zonealarm Pro gedraait van versie 2.6 tot 5.0. op alle 3 mijn PC's

Nu draai ik Kerio Personal Firewall (laatste versie) op 2 van de 3 PC's, F.T.P server and download bak, op mijn game bakkie draai ik geen firewall (ook niet die van Windows XP) maar ik zit wel weer achter een ADSL router met NAT Filter.
Niet een echt firewall maar houd wel het ongevraagde verkeer buiten.

Als ik jouw was zou ik voor Zonealarm of Kerio gaan.

Laat Norton achterwege want hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet maar alle Norton programma's vragen heel veel van je systeem , met name van het RAM geheugen en de CPU.

P.S probeer trouwens eerst even de ingebouwde Firewall van Windows XP zelf deze doet zijn taak best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik gebruik nu eigenlijk de combinatie van de Firewall in m'n router (Edimax) + Sygate Personal Firewall Pro.

Hoef ik me nou geen zorgen te maken of valt dat toch tegen?

Edit//

Na een paar post gelezen te hebben over de Outpost Firewall heb ik maar even de Demo geinstaleerd en het ziet er vooral leuk en degelijk uit ook de paar testen die ik uitgevoerd heb heeft ie uitstekend doorgaan.
Op welk niveau hebben jullie het 'beleid' staan?

[ Voor 46% gewijzigd door Bapawe op 22-08-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
[b]Bor_de_Wollef schreef op 21 augustus 2004 @ 17:48:Poll: Wat vind jij de beste personal firewall voor Windows?
Bor_de_Wollef, thanks voor de poll, nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Outpost heb ik op accepteer meest staan, nadat ik het op regel assistent had staan in het begin. Na wat instellingen (welke programma vertrouwd, welke niet) werkt dat het handigste voor mij: nauwelijks meldingen. In de online test komt op een poort na alles stealth eruit. Die ene is wel closed :)
Eerdere hickups met Outlook zijn over btw

[ Voor 47% gewijzigd door _mitch_ op 23-08-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:12

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb zelf gisteren de door Xs4All aangeboden McAfee Firewall geprobeerd omdat ik in de ComputerTotaal! las dat de nieuwe versie er positief uitkwam.
Doffe ellende dus! Configureren is redelijk te doen: Je krijgt net als bij ZoneAlarm voor elke verbindingspoging een waarschuwing met aanwijzingen. Desondanks dat ik een middagje gespeeld heb met de toegewezen poorten bleef poort 1025 open staan. Met geen mogelijkheid was die dicht te krijgen.
Ik ben maar weer snel teruggegaan naar ZoneAlarm Pro 5.1. Deze firewall is extreem snel en makkelijk te configureren, erg overzichtelijk, houdt alle poorten stealth maar heeft helaas wel onnodige bagage aan boord in de vorm van cookie control, ad blocking, mobile code control, email protection en een antivirus-monitor. Dat staat hier dus uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[quote] op een poort na alles stealth eruit [q/uote]

Welke poort dan? Hier is alles stealth zelfs met de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Bor jij hebt het beleid dus ook op Vertrouwd staan?
Maar wat laat de firewall dan precies door als je hem daar op hebt staan? Dat kan ik namelijk niet echt goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
[b]Bor_de_Wollef schreef op 23 augustus 2004 @ 09:57:Welke poort dan? Hier is alles stealth zelfs met de standaard instellingen.
Poortje 137,138 en 139 zijn closed i.p.v. stealthed bij regelassistent beleid... bij vertrouwd beleid is het toch niet anders zie ik ;)

Het zijn vast poorten voor mijn downloadziekte :P : NetBios is used to share files through your Network Neighborhood

[ Voor 12% gewijzigd door _mitch_ op 23-08-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Heeft iemand ook ideeën over de beste combi: firewall en virusscanner? Of juist wat niet met elkaar te gebruiken?

Vaak zijn er pakketten met een firewall en virusscanner in een. Ik gebruik zelf nu de Outpost firewall 2.1. F-secure anti-virus 2004 probeer ik er nu naast: schijnt goed te zijn. Kaspersky 4.5 vond ik ook goed (wel ingewikkeld) maar is erg zwaar op mijn systeem. Ik had eerst (de welbekende) Norton Anti-virus 2004.

Naast firewall en virusscanner heb ik overigens nooit problemen gehad met het gebruiken van Ad-Aware (SE 1.03 momenteel) voor de verwijdering van spam. Dit programma installeer ik altijd en werkt erg prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door _mitch_ op 23-08-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Wat trouwens ook wel fijn is van die Outpost Firewall zijn die plugins.
Popup blocker, ActiveX Java Flash etc. controleerd de firewall allemaal en blokeerd ze als het nodig is.
Ook worden er de benodigde advertenties geblokeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Trivian schreef op 23 augustus 2004 @ 12:27:
De plugins zijn fijn voor wie wil. Het is gelukkig geen must. Allemaal individueel met een klik aan/uit te zetten danwel te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
_mitch_ schreef op 23 augustus 2004 @ 12:36:
[...]
De plugins zijn fijn voor wie wil. Het is gelukkig geen must. Allemaal individueel met een klik aan/uit te zetten danwel te verwijderen :)
Ja ik vind het wel prettig maar gelukkig kun je ze zelf idd allemaal appart uitschakelen.
Ik zie nu trouwens pas hoeveel mogelijkheden er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

die traffic-led is wel handig,
mocht iets op de backgroud toch leaken in je vuurmuur dan zie je in ieder geval DAT er iets bandbreedte slurpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Trivian schreef op 23 augustus 2004 @ 12:27:
Popup blocker, ActiveX Java Flash etc. controleerd de firewall allemaal en blokeerd ze als het nodig is.
Ook worden er de benodigde advertenties geblokeerd.
Die popup blocker is trouwens belachelijk slecht in Outpost helaas. Ad filter werkt ook niet helemaal naar behoren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Bor_de_Wollef schreef op 23 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Die popup blocker is trouwens belachelijk slecht in Outpost helaas. Ad filter werkt ook niet helemaal naar behoren helaas.
Tja het gaat natuurlijk om de Firewall maar die plugings vind ik toch best handig.
De de popup blocker blocked wel wat popups maar omdat ik Firefox gebruik merk ik daar weinig van.
De Ad filter werkt bij mij wel goed alleen ik zou graag willen dat je het woord Ad weg kan laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

_mitch_ schreef op 23 augustus 2004 @ 10:49:
[...]
Poortje 137,138 en 139 zijn closed i.p.v. stealthed bij regelassistent beleid... bij vertrouwd beleid is het toch niet anders zie ik ;)

Het zijn vast poorten voor mijn downloadziekte :P : NetBios is used to share files through your Network Neighborhood
Ik gebruik rules wizzard -> alles stealth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

Bor_de_Wollef schreef op 23 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Ik gebruik rules wizzard -> alles stealth
Je gebruikt @home...@home filtert een aantal poorten zelf.
Netbios/rpc/dcom sowieso afaik.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55140 op 23-08-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 55140 schreef op 23 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

Dit zijn alle geblokkeerde poorten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
25 tcp smtp Simple Mail Transfer Protocol 
68 udp bootpc BOOTP/DHCP Client, Bootstrap Protocol Client 
119 tcp nntp Network News Transfer Protocol (usenet) 
135 tcp + udp msrpc Microsoft RPC services 
136 tcp + udp profile PROFILE Naming System 
137 tcp + udp netbios-ns NETBIOS Name Service 
138 tcp + udp netbios-dgm NETBIOS Datagram Service 
139 tcp + udp netbios-ssn NETBIOS Session Service 
445 tcp microsoft-ds SMB directly over IP 
1080 tcp socks SOCKS networking proxy protocol 
1434 udp ms-sql-m Microsoft-SQL-Monitor 
3128 tcp squid-http Squid Web Proxy Cache 
8080 tcp http-proxy Common HTTP proxy second web server port

Zie http://www.troublesathome...q&page=beveiliging#vraag4

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 55140 schreef op 23 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

Nee, outpost filtert ze zelf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Bor, waar test je poorten mee: testpagina link uit Outpost zelf of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gewoon met shieldsup. www.grc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:12

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

OK, vanavond door de goede reacties hier ook eens Kerio Personal Firewall uitgeprobeerd. McAfee VirusScan 7.02 begon gelijk te mekkeren en kon niet meer opstarten. Allerlei geheugenprobs enzo.
Op zich is Kerio een mooi overzichtelijk programma. Makkelijk in te stellen en erg duidelijk. Vanwege de problemen met McAfee ben ik toch weer teruggegaan naar ZoneAlarm Pro 5.1. Die blijft, hoe je het ook wend of keert, het meest makkelijk in te stellen en is daarna ook helemaal dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Mijn ervaring is dat de omslachtige software van Norton en McAfee vaak voor problemen zorgen na uninstall of gebruik naast andere concurrerende software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
op mijn client PC's draai ik geen firewall :)

alleen op me server staat Kerio Server Firewall, welke ook perfect in te stellen valt en goed zijn werk doet zonder mij te irriteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Gebruikte tot een uur geleden de laatste versie van zonealarm pro.
Maar kwam er achter met een port scan bij www.grc.com dat zonealarm pro port 135 gewoon open lied staan.
Gebruik nu de firewall van winxp sp2 en die zet wel alle porten in stealth :?

[ Voor 2% gewijzigd door syberjunky op 24-08-2004 23:15 . Reden: typ fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik krijg trouwens wel regelmatig een scherm van Outpost Firewall dat een programma is gewijzigd en of hij dan dat programma weer toe mag laten.
Hebben jullie dat ook zo vaak en hoe kun je dat het beste instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trivian schreef op 25 augustus 2004 @ 00:29:
Ik krijg trouwens wel regelmatig een scherm van Outpost Firewall dat een programma is gewijzigd en of hij dan dat programma weer toe mag laten.
PC in een betonblok en afzinken in de Marianentrog.

Nah.

Wat dacht je ervan om de Help van Outpost of de online documentatie eens te lezen om erachter te komen hoe een applicatie firewall werkt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trivian schreef op 25 augustus 2004 @ 00:29:
dit is een goede instelling, een virus kan een applicatie nadoen en onder die naam het internet op.

dus vergewis je ervan dat die applicatie die veranderd is ook echt door jouw toedoen is (update of upgrade of patch). en anders ff aanvinken en dan op OK of JA of YES drukke.... dat aanvinken zorgt ervoor dat de firewall het onthoudt.

• _mitch_
Hoe voeg je nou makkelijk een "trusted ip" van iemand toe aan Outpost en voor datzelfde geld, hoe zet je even een specifiek poortje open?

Anoniem: 55140

_mitch_ schreef op 26 augustus 2004 @ 09:33:
Hoe voeg je nou makkelijk een "trusted ip" van iemand toe aan Outpost en voor datzelfde geld, hoe zet je even een specifiek poortje open?
Dat staat allemaal uitgelegd in de 'help', kijk daar eerst eens in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mitch_
Thnx. De help file legt het idd netjes uit.

Gek eigenlijk, je denkt vaak niet aan het kijken bij help ;)

[ Voor 28% gewijzigd door _mitch_ op 27-08-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Leuk om te zien dat Outpost zo in opkomst is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Bor_de_Wollef schreef op 27 augustus 2004 @ 09:34:
Leuk om te zien dat Outpost zo in opkomst is!
Tja ik had er nog nooit van gehoord totdat ik deze topic had doorgelezen en dan houd je het al gauw bij de wat bekendere firewalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 09:55
nou, ik draai al een tijdje op mijn server 2k3 bak zonealarm pro 4.nog wat, bevalt erg goed!

ik ben nu sygate *pro uiteraard >:) * maargoed, ik vind het er een beetje elchepo uit zien maar als het goed werkt danne.... alleen begon hij over een hijack van winamp.exe door mijn keyboard *hotkeys...* dat vond ik net even wat minder hoor!
maargoed, mijn oordeel komt nog wel ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
stevenP schreef op 27 augustus 2004 @ 13:04:
nou, ik draai al een tijdje op mijn server 2k3 bak zonealarm pro 4.nog wat, bevalt erg goed!

ik ben nu sygate *pro uiteraard >:) * maargoed, ik vind het er een beetje elchepo uit zien maar als het goed werkt danne.... alleen begon hij over een hijack van winamp.exe door mijn keyboard *hotkeys...* dat vond ik net even wat minder hoor!
maargoed, mijn oordeel komt nog wel ;)
je zou ook de kerio server firewall kunnen proberen :) die gebruik ik op 2k3 en werkt echt perfect, is echt helemaal in te stellen zoals je wilt qua poort gedrag etc.

zo heb ik er met een paar klikken alvast voor gezorgd dat de mensen hier in huis niks meer aan kazaa/gnutella/edonkey/etc hebben O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Personal firewalls zijn niet voor servers geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
tegen wie heb je et? ik gebruik toch duidelijk geen personal firewall op me server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 09:55
Jaguar645 schreef op 27 augustus 2004 @ 13:23:
[...]

je zou ook de kerio server firewall kunnen proberen :) die gebruik ik op 2k3 en werkt echt perfect, is echt helemaal in te stellen zoals je wilt qua poort gedrag etc.

zo heb ik er met een paar klikken alvast voor gezorgd dat de mensen hier in huis niks meer aan kazaa/gnutella/edonkey/etc hebben O-) >:)
hahah mwa, dat is t t niet, port control heb ik al op de router staan... en die server dat is domain controller/ftp-server/http-server

en over dat downloaden, mn pa die besteld steeds prog's bij mij die ik dan even moet versieren voor hem :9 hij wil nu ook private ftp acces vanaf zn werk :9

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb kerio personal nu om uit te proberen en ik moet zeggen dat me mond openviel.... zelfs de popupblokker werkt zo goed dat ik firefox niet meer nodig heb :D

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 01-09-2004 13:12 ]

Anoniem: 116827

Iemand die Bitdefender professional edition gebruikt ??

*Voordeel van deze is dat het een Anti-virus en tegelijk ook een Firewall is.

*Nadeel-->Ik heb een tijdje erop staan, en elke keer tijens het scannen worden een aantal virussen(trojans) gevonden.. Hij zegt dat hij ze deleted heeft, maar de volgende keer staan ze er gewoon weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 16-05 14:20

Meneer iCy

swarma

Ik gebruik Black Ice Defender. Vindt het een Top programma omdat eht gewoon simpel is, mijn persoonlijke voorkeur is dat je het vinkje uitzet van dat je per applicatie kan instellen anders krijg je zonealarm effect :X

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108367

Misschien een domme vraag, maar ik vroeg t me af..
De poorten waar alles in en uit gaat, zijn die puur softwarematig of zitten ze ook fysiek op een chip als contactpuntjes en dus enige in/uitgang voor dataverkeer? En dat de firewall dan de software is die die contactpuntjes (poorten) bewaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 108367 schreef op 03 september 2004 @ 19:36:
Misschien een domme vraag, maar ik vroeg t me af..
De poorten waar alles in en uit gaat, zijn die puur softwarematig of zitten ze ook fysiek op een chip als contactpuntjes en dus enige in/uitgang voor dataverkeer? En dat de firewall dan de software is die die contactpuntjes (poorten) bewaakt?
Als ik me niet vergis gebruikt het tcp/ip protocol 65.536 poorten waarop verkeer mogelijk is. Kijk op je mobo of je een chip kan vinden waar 65k poorten op zitten ;)

Tip: www.whatis.com (bijna elke IT gerelateerde term uitgelegd!)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mij bevalt de Panda Platinum Internet Security het beste. Goede meldingen als proggies t internet op gaan en vise versa. Het blocked ook weer niet teveel (want dat kan ook! zelfs met de meest basic van firewalls), dus das ook in orde. Ook qua instellingen die je aan kan passen, en rules die je toe kan voegen zit het helemaal goed met Panda :) De meegeleverde virusscanner ben ik minder over te spreken, maar daar gaat t hier natuurlijk niet om :9

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108367

aramdin schreef op 03 september 2004 @ 19:39:
[...]

Als ik me niet vergis gebruikt het tcp/ip protocol 65.536 poorten waarop verkeer mogelijk is. Kijk op je mobo of je een chip kan vinden waar 65k poorten op zitten ;)

Tip: www.whatis.com (bijna elke IT gerelateerde term uitgelegd!)
Ok, zit wat in, maar als je hoort wat ze tegenwoordig allemaal op 1cm2 kwijt kunnen, leek me dat niet onmogelijk... Hoeveel fysieke doorgangen(poorten) zitten er dan wel op een mobo? En hoe worden die bewaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116827 schreef op 02 september 2004 @ 11:35:
Iemand die Bitdefender professional edition gebruikt ??

*Voordeel van deze is dat het een Anti-virus en tegelijk ook een Firewall is.

*Nadeel-->Ik heb een tijdje erop staan, en elke keer tijens het scannen worden een aantal virussen(trojans) gevonden.. Hij zegt dat hij ze deleted heeft, maar de volgende keer staan ze er gewoon weer :/
sommige virussen maken zich opnieuw aan. mogelijk verwijdert bitdefender niet de hoofdvirus die de meerdere virussen creert. ik had ook zoiets met mijn KAV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Wanner je Outpost geinstalleerd hebt, kun je zo'n PC Security Test doen. Bij mij wordt er verteld dat alle ports op Closed staat, maar dat Stealth beter is. Terwijl er bij Options -> System -> Firewall Mode op Stealth staat. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je kunt beter de security test pakken van www.grc.com is mijn ervaring. Op welke mode heb je de firewall staan? (rule wizzard, allow most etc?)

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 04-09-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook bij GRC staat alles op Closed. Outpost staat op de Rule Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Probeer eens de block most mode, doet hij het dan wel goed? Bezoek anders ook het outpost forum. Hier zijn meerdere problemen mee geweest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je in ieder geval, heb al het een en ander gevonden. Ik zit namelijk achter een router NAT en een xDSL modem. Dat kan het een en ander verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35054

Ik heb ook de shieldsup test gedraaid op die website (grc) een paar dagen terug. Nu weet ik niet of het toeval is, maar ik kreeg nu dit mailtje van mijn provider XS4ALL:
XS4ALL Abuse heeft geconstateerd dat er vanaf uw systeem aanvallen zijn
uitgevoerd en mogelijk geslaagde hackpogingen zijn verricht. De hierdoor
veroorzaakte overlast is een overtreding van de Algemene Voorwaarden van
XS4ALL.

XS4ALL Abuse heeft uw systeem nu tijdelijk gefilterd tot u de nodige
actie heeft ondernomen om er voor te zorgen dat uw systeem geen
onderdeel meer uitmaakt van deze overlast.

Vermoedelijk vind het misbruik plaats door derden die gebruik maken van
een op uw systeem geinstalleerde 'Trojan Horse'. Een Trojan Horse is
software die waarschijnlijk zonder uw medeweten is geinstalleerd op uw
systeem met de intentie het systeem te misbruiken.

U dient de volgende maatregelen te nemen:

- Het scannen van alle via verbonden systemen met een
recente, up-to-date virusscanner, met de meest recente updates van de
leverancier, en het verwijderen van enige gevonden ongerijmdheden.
- Het scannen van alle computers met Stinger: <http://vil.nai.com/vil/stinger>
- Het scannen van alle via verbonden systemen met een
trojan-scanner, zoals:

TDS-3: <http://tds.diamondcs.com.au>
TrojanHunter: <http://www.misec.net/trojanhunter>
AntiVir: <http://www.free-av.com/>
Spybot S&D: <http://www.safer-networking.org>
TheCleaner: <http://www.moosoft.com/>
AVG: <http://www.grisoft.com/us/us_index.php>
SwatIt: <http://www.swatit.org>

Let u er bij het scannen op dat de meest recente data-files voor de
scanners worden gebruikt, zodat ook nieuwe trojans ontdekt worden.

Wanneer u deze scans uitvoert en trojansoftware en/of virussen worden
aangetroffen door de scanners, gaarne daarvan een aantekening maken en
deze sturen in een e-mail aan abuse-security@xs4all.nl.

Het is mogelijk dat de maatregelen die wij genomen hebben ervoor zorgen
dat u geen websites op de normale wijze kunt bereiken. In dat geval
dient u uw webbrowser zo te configureren dat gebruik gemaakt wordt van
de WWW-proxy van XS4ALL. Zie daarvoor onderaan deze mail.

Wanneer u de benodigde maatregelen heeft getroffen en de betreffende
systemen zijn geschoond, gelieve een antwoord op deze e-mail sturen aan
abuse-security@xs4all.nl via XS4ALL Secure Webmail:
https://webmail.xs4all.nl

Vermeld in deze e-mail de genomen maatregelen en de eventueel
ondervonden problemen alsmede de aantekeningen van de virussen en/of
trojansoftware die de scanners hebben gevonden. Afhankelijk van wat er
door u gemeld wordt over de genomen acties zal XS4ALL het filter
verwijderen.

Instructies voor het instellen van de XS4ALL WWW-proxy in uw browser:
https://www.xs4all.nl/helpdesk/software/browsers/index.html

De relevante artikelen in de Algemene Voorwaarden met betrekking tot
deze waarschuwing zijn de artikelen 4.2, 4.3., 5.4. en 11.2.
https://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html

Informatie over veilig internetgebruik kunt u lezen op:
https://www.xs4all.nl/helpdesk/beveiliging/veiligheid.html

--
XS4ALL Abuse
Is het mogelijk dat deze test de oorzaak is van dit abuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anoniem: 35054 schreef op 09 oktober 2004 @ 01:51:
[...]

Ik heb ook de shieldsup test gedraaid op die website (grc) een paar dagen terug. Nu weet ik niet of het toeval is, maar ik kreeg nu dit mailtje van mijn provider XS4ALL:

[...]

Is het mogelijk dat deze test de oorzaak is van dit abuse?
Nee. Ze hebben het hier over uitgaande dingen zoals portscans en bijv. extreem veel verkeer op blaster/sasser poorten.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste