Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

kan goed.. ik had ook een keer gelazer met die leaktest.
ikke scannen met kav (met super secure updates) was het een soort backdoor.
niet echt fris dus.
maar ik weet niet of er een nieuwe versie uit is inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35054

Anoniem: 53533 schreef op 10 oktober 2004 @ 23:18:
kan goed.. ik had ook een keer gelazer met die leaktest.
ikke scannen met kav (met super secure updates) was het een soort backdoor.
niet echt fris dus.
maar ik weet niet of er een nieuwe versie uit is inmiddels...
ja die leaktest had ik ook gedownload en gedraaid, dan was dat t mss... maar ik vond ook echt zooi op m`n pc met t scannen hoor. Is der nu ammal af.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35054 op 13-10-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

voor de mensen die niet meer kunnen volgen over welke firewall ze praten: outpost dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132461

Heeft er iemand ervaringen met Sygate Personal Firewall 5.6. Ik heb op dit moment zoneAlarm draaien maar die blokt op de raarste momenten zowel firefox als outlook. Vandaar dat ik iets anders wil proberen :)

De versie die ik heb: :

ZoneAlarm version:5.5.062.004
TrueVector version:5.5.062.004
Driver version:5.5.062.004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
sygate doet het op m'n xp home bak achter de router goed sinds sept'04. ik heb wel iedere verandering als vraag voor liggen ; na updates etc..maar daardoor blijf ik er een beetje van begrijpen.
spf houd zichzelf uptodate. norton av[2002] uptodate werkt goed evenals msantispyware etc.
maar ik draai dan ook geen msn,icq, ftpservers of andere poortvragende services.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132461

Ik heb hem net geinstalleerd. Tot nu toe krijg ik geen foutmeldingen meer van zowel outlook als van Firefox. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik anderen op mjnlan kan toelaten op mijn pc, andersom staat standaard ingesteld.Heb jij hier ervaring mee want het ziet er niet echt toegankelijk uit. Op zich ziet het er allemaal aardig uit een externe scan levert ook goede resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is inmiddels een nieuwe versie Outpost Personal Firewall Pro uit. Er zijn een groot aantal dingen verbetert. Voor de mensen met een support contractje -> upgrade is gratis zoals gewoonlijk.

Changes:
Outpost Firewall Pro 2.5 (build 375/374)

Following is a list of issues that were fixed
o Outpost crashed on startup on some computers
o Interface issues in Network Activity windows fixed
o Application description display issues
o Select file for the sound alert feature in Attack Detection plug-in did not work
o Issue preventing detection of some types of attacks fixed
o Improved detection of third-party firewalls already installed on computer
o Memory leak during each user logon/logoff fixed
o Stateful inspection was ignored in system TCP rules
o Some DNS requests were processed incorrectly that resulted in browsing issues
o Component Control issue with applications installed on disks created with Subst command fixed
o Several BSODs fixed
o Rules Wizard did not work for incoming UDP packets
o Agnitum Update informed that the existing files were newer than the downloaded ones
o Default rules for Remote Administrator application added
o Some loopback addresses were not processed as local that resulted in local proxy activity blocking
o ICS is not blocked now in Block Most mode
o Log Viewer: received data counter fixed
Ik had deze update ook gesubmit voor de meuktracker. Helaas blijkt het postgedrag daar nogal variabel. De ene keer komt de outpost update er wel door als nieuwe meuk, de andere keer hoor je er nooit wat van.

[ Voor 86% gewijzigd door Bor op 19-01-2005 16:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik pas even de topictitel aan, bij deze is het het officiële discussietopic voor Firewalls. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Maak er dan gelijk Personal Firewalls van, een Cisco PIX of Checkpoint FW-1 is wel wat anders namelijk.

offtopic:
Ik heb zowiezo nog wel wat input voor de Faq, ik mail je nog wel even wanneer ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135275

Ik ben dus op zoek naar een server variant van een Firewall. Voor een Windows 2000 server. De Firewall dient Remote Administration te hebben zodat ik van de client (Windows XP) de firewallinstellingen kan aanpassen. Het liefst webbased Remote Administration.
Ikzelf heb Kerio ServerFirewall geprobeerd en dat werkte perfect, totdat ik ging upgraden. De cpu was toen steeds voor 100% bezet, waardoor server dus ERG traag werd. Tot 3 keer toe opnieuw geprobeerd te installeren, zelfs oudere versie geprobeerd. Geen succes. Vandaar mijn vraag. Iemand een idee voor een andere Server Firewall?
Of wellicht een oplossing voor het cpu probleem?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na het topic te hebben door gelezen zijn er twee firewalls die eruit springen:
-Outpost
-Kerio

Outpost gebruik ik al best lang en voldoet prima, maar is helaas niet gratis. Kerio is dit wel en deze draai ik nu tijdelijk. Prima vuurmuur, maar hij slurpt zoveel geheugen (30~31 MB). Nu heeft dit vast te maken met alle overbodige/extra features die in deze firewall zitten. Dus alle content filtering onzin, log opslaan en intrusion detection (heb ik m'n router voor) staan uit. Maar dit helpt weinig in het geheugen gebruik.

Heeft iemand nog tips om het geheugen gebruik van Kerio te beperken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kerio is nogal onstabiel bij het gebruik van sommige programma's als Vmware en the proxomitron. Kerio is met alle content filtering etc ook niet gratis onbeperkt te gebruiken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:05:
Kerio is nogal onstabiel bij het gebruik van sommige programma's als Vmware en the proxomitron. Kerio is met alle content filtering etc ook niet gratis onbeperkt te gebruiken overigens.
Vmware draai ik maar heel soms en the proxomitron draai ik al een tijdje niet meer. Dus aan die progjes kan het geheugengebruik nu denk ik niet liggen.

Maar ik vermoed dat Kerio wel de content filtering module laadt, maar vervolgens niet gebruikt omdat ik hem uitgezet heb. Misschien dat ie over 30 dagen echt helemaal uit gaat :P (einde full edition). Maar is er geen handige instellingen om 't geheugengebruik in te dammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het geheugen gebruik ligt daar ook niet aan, kerio word gewoon onstabiel als die programma's actief zijn. Dat levert BSOD op. Dat is zelfs een bekend probleem waar nog steeds geen oplossing voor is dacht ik. De producenten wijzen naar elkaars product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:18:
Het geheugen gebruik ligt daar ook niet aan, kerio word gewoon onstabiel als die programma's actief zijn. Dat levert BSOD op. Dat is zelfs een bekend probleem waar nog steeds geen oplossing voor is dacht ik. De producenten wijzen naar elkaars product.
Owh dat is minder. Goed dat je het zegt, schakel ik alvast weer terug naar Outpost. Dan maar niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik draai nu al ongeveer een jaar McAfee Desktop Firewall v8.0.493 op mijn bak, werkt prima :) Goed te configureren en niet bijster honerig naar recources... (~12mb RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er al heel veel getest maar ik kom toch elke keer weer bij Outpost terug. Die is gewoon goed te configgen en duidelijk wat betreft rules en logging. Hij bevalt me prima (heb hem gekocht). Wat ik wel mis is het kunnen selecteren wat er gelogged word maar dat zal in een van de volgende versies komen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Heeft iemand ook wel eens Jetico Personal Firewall gebruikt? En wat is de ervaring ermee? Vreet hij veel of weinig resources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jetico is lang niet te vergelijken met de marktleiders imho. Het programma is nogal buggy, geeft bij veel mensen af en toe bsod's en heeft aardig wat eigenaardigheden, zie hieronder een lijstje:
* JPF still can't accept host names, only IP addresses.

* While JPF allows you to use network masks, you can't even specify a simple IP range--you will need a separate rule for each IP address.

* You can't create one simple application rule for inbound/outbound UDP communication--instead, you need to either create an anything-goes rule, or create two UDP rules, one with the "send datagrams" event, and the other with the "receive datagrams" event.

* JPF still requires you to deal with the worst-designed rules dialog ever seen in a firewall. Count the number of clicks you devote to a complex rule some time.

- Notice how it sometimes inexplicably takes two clicks to activate the OK button and drop-down lists.

- Notice how you can't click anywhere on a drop-down control to activate it; rather, you need to click the tiny down arrow on its right side.

- Notice how the rules dialogs don't remember their screen position.

- Notice how if you highlight an IP address, then hit the Delete key, then Alt+Tab to another application (for example, to find out what the correct IP address is, since JPF doesn't take host names!), the IP address magically reappears.

* The "View > Best Fit" feature seems cool. Until, that is, you find yourself doing it every 3.5 seconds, because it isn't done automatically.

* Notice how when you drag-and-drop a rule, the window doesn't automatically scroll for you. No, you have to drag-drop-scroll-drag-drop instead.

* There is no way to add a rule for traffic that makes it by all existing rules. Unlike with more user-friendly firewall software, you can't, for example, right click a log entry and select an "add rule" function. Nope, you do it by scratch.

* You can't filter the log viewer display.

* You can't clear the log from within the application. You can clear the display, but that doesn't affect the file(s) on disk.

* There is no way to be alerted with a sound or dialog when a certain condition is met. (Technically, you can create a rule that asks for an allow/deny response on an unhandled event, but that carries the risk of an accidental allow. It's not the same as "deny and alert".)

* There is no way to import or export rules. <-- A glaring omission in functionality.
Jetico is de maker van Bestcrypt wat imho ook alweer ingehaald is door TrueCrypt.Ze maken deze personal firewall "erbij". Dat is duidelijk te zien aan het eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Bor_de_Wollef schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:06:
Ik heb er al heel veel getest maar ik kom toch elke keer weer bij Outpost terug. Die is gewoon goed te configgen en duidelijk wat betreft rules en logging. Hij bevalt me prima (heb hem gekocht). Wat ik wel mis is het kunnen selecteren wat er gelogged word maar dat zal in een van de volgende versies komen dacht ik.
Iedereen zijn eigen smaak he, ik heb weer slechte ervaringen met Outpost (incapabele plugins, BSOD's ect ect...) Software is een persoonlijke keuze, en geen enkel stukje software is perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Anoniem: 132461 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:47:
Heeft er iemand ervaringen met Sygate Personal Firewall 5.6. Ik heb op dit moment zoneAlarm draaien maar die blokt op de raarste momenten zowel firefox als outlook. Vandaar dat ik iets anders wil proberen :)
Ik zou Sygate niet aanraden, er zitten een paar security leaks in en ook een proxy lookback probleem, dat kan bij bepaalde AV's flinke problemen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

StyleWarz schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:15:
[...]

Iedereen zijn eigen smaak he, ik heb weer slechte ervaringen met Outpost (incapabele plugins, BSOD's ect ect...) Software is een persoonlijke keuze, en geen enkel stukje software is perfect :)
Welke versie heb jij getest dan? Wat waren de incapabele plugins? BSOD's heb ik hier echt nog nooit gehad met outpost namelijk. Over het algemeen is iedereen die (ik ken die) outpost test erg tevreden namelijk :) Ik ben benieuwd naar de details rond jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:35:
[...]

Welke versie heb jij getest dan? Wat waren de incapabele plugins? BSOD's heb ik hier echt nog nooit gehad met outpost namelijk. Over het algemeen is iedereen die (ik ken die) outpost test erg tevreden namelijk :) Ik ben benieuwd naar de details rond jouw bevindingen.
Ik heb diverse versies getest, waaronder de 2.1.x en de nieuwe 2.5.x serie... De BSOD's kwamen voor als de computer out standby kwam en dan een webpagina opvroeg (na het deinstalleren van Outpost was het probleem weg), en soms tijdens het gebruik van VMware kwam er een BSOD die veroorzaakt werdt door Outpost...
Daarnaast vind ik de bijgeleverde popup plugin and de ad plugin incapabel omdat ze 9 van de 10 keer ook gewoon "valid" popups and plaatjes die toevallig de groote van een banner hebben blocken... In dat opzicht werkt de filtering van Kerio een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb echt nooit problemen met de adfiltering en popup blocker van Outpost gehad die ik niet ook met Kerio heb eigenlijk. Maar ja, sinds ik Firefox gebruik heb ik de adblocker en popup blocker gewoon uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Anoniem: 135275 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:02:
Ik ben dus op zoek naar een server variant van een Firewall. Voor een Windows 2000 server. De Firewall dient Remote Administration te hebben zodat ik van de client (Windows XP) de firewallinstellingen kan aanpassen. Het liefst webbased Remote Administration.
Ikzelf heb Kerio ServerFirewall geprobeerd en dat werkte perfect, totdat ik ging upgraden. De cpu was toen steeds voor 100% bezet, waardoor server dus ERG traag werd. Tot 3 keer toe opnieuw geprobeerd te installeren, zelfs oudere versie geprobeerd. Geen succes. Vandaar mijn vraag. Iemand een idee voor een andere Server Firewall?
Of wellicht een oplossing voor het cpu probleem?
Bij voorbaat dank.
Dat heb ik hier nu ook, na update vam 4.1.2 naar 4.1.3 zowel thuis als op het werk tussen de 80% en 100% processortijd nodig, een beetje normaal werken lukt dus niet meer. Downgrade naar 4.1.2 na volledige deïnstallatie van 4.1.3 geeft zelfde resultaat, terwijl 4.1.2 eerst wel naar tevredenheid werkte. What's the matter.....!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79582

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:50:
Jetico is lang niet te vergelijken met de marktleiders imho. Het programma is nogal buggy, geeft bij veel mensen af en toe bsod's en heeft aardig wat eigenaardigheden, zie hieronder een lijstje:

[...]

Jetico is de maker van Bestcrypt wat imho ook alweer ingehaald is door TrueCrypt.Ze maken deze personal firewall "erbij". Dat is duidelijk te zien aan het eindproduct.
Bor, waar heb je deze lijst vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17
StyleWarz schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:17:
[...]

Ik zou Sygate niet aanraden, er zitten een paar security leaks in en ook een proxy lookback probleem, dat kan bij bepaalde AV's flinke problemen opleveren...
Je bedoelt waarschijnlijk een loopback probleem dat al geruime tijd is verholpen:

zie hier

Over die andere problemen mag je wel wat meer vertellen ... welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Alle in de TS genoemde firewalls zijn prima voor een thuisgebruiker. Mits je ze juist installeert, is het domweg afdoende. Simpele scriptkiddies etc hou je er mee buiten de deur en geen enkele zichzelf respecterende hacker gaat er uitgebreid tijd in steken om een systeem van een privé user te hacken; daarvoor zijn de gegevens niet belangrijk genoeg.

Het hele verhaal over welke dan de beste is, is voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Er zullen ongetwijfeld technische argumenten zijn waarom de ene theoretisch nog beter is dan de andere, maar geplaatst in het kader van bovenstaande opmerking is dat niet echt relevant.

Welke ik mis in het lijstje is de XP SP2 firewall, welke voor een thuisgebruiker ook al afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 79582 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:15:
[...]

Bor, waar heb je deze lijst vandaan?
Betanews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79582

OK, kan hem daar zo snel niet vinden, wilde even kijken over welke versie dit ging. Volgens mij zijn een paar (kleine) punten opgelost in de laatste versies. Ik heb Jetico op dit moment niet draaien, dus kan niet testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79582 op 08-04-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het kan inderdaad zijn dat een paar puntjes zijn opgelost inmiddels. De grote zaken zijn echter de laatste versies al niet aangepakt.Ik vind Jetico eigenlijk best onder de maat vergeleken met de concurrentie. Ik zal het dan ook niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
nou sinds de topictitel change durf ik hier ook een vraag te stellen:

ik ben op zoek naar een simpele kleine firewall die op SP2 draait.

ik had voorheen altijd atguard. Dit is een vrij onbekende firewall, en is inmiddels niet meer te downloaden. Echter, hij was zo goed dat het bedrijf opgekocht is door norton, en nu dus norton personal firewall heet. (of whatever norton dat ding heeft genoemt)
atguard had alleen niet al die irritante meuk die norton er bij heeft gegooit.

het bestond uit een lijst met regels die wel doorgelaten konden worden.
een vinkje of de rest geblokt moest worden of gevraagt, en verder niks.

Er kon geblockt (of ge-allow-t) worden op de volgende dingen
- applicatie
- data type (ICMP/TCP/UMP)
- ip adres (of range)
- dns adres (met wildcards etc.) (wat natuurlijk weer te omzeilen was door op ip te connecten)
- poort
- richting (inbound / outbound)
- tijd (dag v/d week, alleen hele uren, van xx tot xx etc.)

helaas heeft microsoft er voor gezorgt dat atguard niet meer compatible was met XP SP2, en zodoende ben ik nu op zoek naar een firewall die (ongeveer) PRECIES hetzelfde kan, gratis is, en WEL werkt op SP2..

zelf heb ik een grote hekel aan programma's waar je niks in kan instellen. iets als zoneAlarm heb ik dus niks aan..

kan iemand me wat suggesties doen? dan kan ik die testen

ow btw: keyword is 'klein'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BasieP schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:02:
Er kon geblockt (of ge-allow-t) worden op de volgende dingen
- applicatie
- data type (ICMP/TCP/UMP)
- ip adres (of range)
- dns adres (met wildcards etc.) (wat natuurlijk weer te omzeilen was door op ip te connecten)
- poort
- richting (inbound / outbound)
- tijd (dag v/d week, alleen hele uren, van xx tot xx etc.)

helaas heeft microsoft er voor gezorgt dat atguard niet meer compatible was met XP SP2, en zodoende ben ik nu op zoek naar een firewall die (ongeveer) PRECIES hetzelfde kan, gratis is, en WEL werkt op SP2..

ow btw: keyword is 'klein'
Herkenbaar :). Ik heb zelf ook vrij lang atguard gebruikt, totdat ik overging op WinXP (kreeg een bsod onder XP). Alternatieven heb ik helaas niet kunnen vinden.

Of anders gezegd: Sommige firewalls voldoen aan al je eisen, behalve dat het klein is. Ze hebben allemaal van die meuk (die weer uit is te zetten). Zowel Kerio Personal Firewall als Outpost voldoen aan deze beschrijving. Ik gebruik zelfs Outpost, maar Kerio PF is gratis. Succes met je zoektocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outpost vind ik zelf de beste oplossing tot nu toe. Die laat vrijwel elke PF achter zich wat betreft functionaliteit en mogelijkheden. Ik wacht op de volgende versie die nogal wat uitbreidingen / aanpassingen zal hebben. Ik ga gelijk upgraden als die er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95153

Ik vond Tiny Personal Firewall fantastisch. Gewoon werken met poorten en andere dingen die ik snap, i.p.v. met allerlei begrippen die door de software zelf uitgevonden zijn. Maar volgens mij zijn ze nu overgenomen door Kerio; ik kon het tenminste niet meer vinden.

Kerio werkt ook fijn. Alleen jammer dat het 30 dagen lang reclame maakt voor betaalde features die ik niet wil, i.p.v. dat ik bij installatie meteen de optie krijg om te zeggen dat ik die features niet wil. Maar misschien heb ik ergens iets over het hoofd gezien.

Bij vrienden / familie installeer in meestal Zonealarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:52:
Outpost vind ik zelf de beste oplossing tot nu toe. Die laat vrijwel elke PF achter zich wat betreft functionaliteit en mogelijkheden. Ik wacht op de volgende versie die nogal wat uitbreidingen / aanpassingen zal hebben. Ik ga gelijk upgraden als die er is :)
ik begrijp nix van outpost... sygate is lekker simpel en klein.... outpost is me wat te uitgebreid, deze applicatie wilt het internet op, toestaan of weigeren is voor mij voldoende dan de vraag deze applicatie wilt het internet op, welke poort moet geblokkeerd worden en hoe laat en hoe lang en zus en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 99760 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:15:
[...]

ik begrijp nix van outpost... sygate is lekker simpel en klein.... outpost is me wat te uitgebreid, deze applicatie wilt het internet op, toestaan of weigeren is voor mij voldoende dan de vraag deze applicatie wilt het internet op, welke poort moet geblokkeerd worden en hoe laat en hoe lang en zus en zo....
Je kunt natuurlijk ook op allow once drukken, dan laat hij de hele sessie door en maakt hij geen rule aan voor de volgende keer dat die applicatie het net weer op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een firewall voor beginners, dus eentje die duidelijk is voor een beginnende computer gebruiker en een firewall die alleen doet wat die moet doen, blocken.

Dus geen pop-up blocker, cookie stopper, whatever ;)

Kan iemand mij een aanbeveling doen?

Oh ja, aangezien het niet de snelste pc is, staat er Windows 98 op.

Ik zit er zelf aan te denken om voor de Gratis versie van ZoneAlarm te gaan

[ Voor 11% gewijzigd door bitpixl op 15-04-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor windows 98 vallen er al heel wat af natuurlijk. Als het echt simpel moet kun je inderdaad voor zonealarm gaan. Als het een beginnende gebruiker is moet je hem ook duidelijk uitleggen wat hij moet doen als de firewall ergens om vraagt. Anders krijg je al snel dat de gebruiker altijd op accept drukt en dan kun je net zo goed geen firewall hebben bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor de geinteresseerden: Outpost versie 2.6 is uitgekomen. Het zijn voornamelijk bugfixes en snelheidswinst volgende de changelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:48:
Voor de geinteresseerden: Outpost versie 2.6 is uitgekomen. Het zijn voornamelijk bugfixes en snelheidswinst volgende de changelijst.
Dat niet alleen, er is nu ook een GRATIS versie! :)

Ik heb deze al even geprobeerd op m'n virtuele computertje en het is overduidelijk een oude versie van Outpost met hier en daar een vernieuwd onderdeel. Op zich natuurlijk niks mis mee aangezien het gratis is, maar de Outpost Update functie denkt daar heel anders over. Die meldt dat de licentie van m'n Outpost pro is verlopen (terwijl het toch echt de free edition is) en vervolgens wordt de allernieuwste outpost 2.6 binnen gehaald.

Deze bug zal binnenkort wel verwijderd worden en daarna houd je een firewall over die weinig geheugen gebruikt, prima functioneert en gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Misschien is het handig om een overzichtje te maken van hoeveel recources de verschillende firewalls vreten.

Bij mij draait Sygate PF 5.6 (SMC.exe) met ongeveer 6-10mb.

Zonealarm free 5.xx was bij mij geloof ik rond de 15mb (vsmon.exe + nog iets) totdat ik een tijdje Shareaza aan liet staan en het opliep tot 200mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Kerio 4.1 heeft hier ongeveer 5,5 mb ingebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat heeft geen zin want dat hangt bijvoorbeeld sterk af van de opties die aan staan, de logging die moet worden verzameld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:48:
hoe zorg je ervoor dat Outpost bijv Outlook Express toegang blijft geven want ik krijg soms de vraag of OE toegang tot het internet mag krijgen en soms vraagt ie het niet.

heb natuulijk al aangevinkt dat het niet meer gevraagd moet worden en zo te lezen staat OE in trusted zone en toch nog die vragen. dit geldt ook voor messenger, voor IE. beetje irritant dit...

verder heb ik tweakers.net toegevoegd aan trusted zone zodat addsblocker daar niet aktief is en toch gaat ie af en toe adds blokken en af en toe is ie ineens weer goed....?

tis de nieuwste outpost firewal pro (in zijn proeftijd dus nu nog gratis)

lijkt me een beetje nog een buggy firewall?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 25-05-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lijkt me dat je een corrupte installatie hebt ofzo. Als je een rule aanmaakt voor Outlook Express met de e-mail client "setting" dan werkt het gewoon hoor. De problemen die jij omschrijft met de adblocker ken ik ook niet. Wat ik mij wel goed kan voorstellen (de adblocker safe list werkt op basis van url) is dat er af en toe banners etc komen vanaf een andere url die dan logischerwijs wel weer geblocked zullen worden.

Wellicht is een herinstallatie een goede optie. Heb je geen andere personal firewall's meer draaien (staat de xp firewall uit?) of proxy achtige software / virusscanners die ook wat zaken doen?

Ik ken meerdere mensen met Outpost Pro en ze zijn allemaal super tevreden. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van bugs in Outpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144223

Ik heb op deze vraag eigelijk maar 1 antwoord:
GebruikZonealarm (pro), het is een betrouwbaar en overzichtelijk programma!
Zelfs de grootste noob (ik) kan het installeren/gebruiken!

Gr Me

O ja het is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zonealarm kan in mijn ogen in de verste verte niet tippen aan een product als Outpost. Ik mis bovendien een onderbouwing in jouw post. Bovendien is Pro niet gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 26-05-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129750

Tiny Firewall 2005 is een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 21:12

Karel V

Een simpele ziel

--sorry onzin blaat, verkeerde topic--

[ Voor 87% gewijzigd door Karel V op 26-05-2005 11:31 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, geen anti virus programma's. Daar is een ander topic over wat je had gevonden als je even had gezocht: [rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 26-05-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Bor de Wollef schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:34:
Lijkt me dat je een corrupte installatie hebt ofzo.
Dat hoeft niet hoor. Outpost lijkt heel verschillend te werken op verschillende systemen. Ik heb Outpost al meerdere malen getest op mijn eigen systeem, en alleen maar problemen. Bij jouw werkt ie goed. Hetzelfde zien we ook bij bijvoorbeeld Kaspersky AV. Op het ene systeem draait het goed, op de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17
Ik ben er klaar mee, dwz met het gebruik van Sygate Personal Firewall Pro. Ik ben een nogal intensief gebruiker van Fast User Switching en dit programma ondersteunt dit niet.

Dus maar eens wat anders proberen, Kerio of Outpost. Wat kunnen jullie mij aanbevelen met het oog op Fast User Switching?

Of toch nog even blijven hangen bij Sygate? Zijn er nog liefhebbers van deze software, ook nu ze al zo lang geen updates meer hebben uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StyleWarz schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:27:
Dat hoeft niet hoor. Outpost lijkt heel verschillend te werken op verschillende systemen. Ik heb Outpost al meerdere malen getest op mijn eigen systeem, en alleen maar problemen. Bij jouw werkt ie goed. Hetzelfde zien we ook bij bijvoorbeeld Kaspersky AV. Op het ene systeem draait het goed, op de andere niet...
_/-\o_ goed gesproken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

StyleWarz schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:27:
[...]

Ik heb outpost op heel wat systemen draaien (plm 20). Geen enkele geeft problemen. Wellicht heb je een slechte instalatie gehad ? Bv oude verwijzingen naar andere firewalls laten staan in het register oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kwam toevallig vandaag deze link tegen: "Personal Firewalls" are mostly snake-oil
Vond het wel toepasselijk voor dit topic; de schrijver heeft ook wel een punt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:05:
Ik heb outpost op heel wat systemen draaien (plm 20). Geen enkele geeft problemen. Wellicht heb je een slechte instalatie gehad ? Bv oude verwijzingen naar andere firewalls laten staan in het register oid?
nope, XPfirewall is uit, dit is een schone installatie na een format.

however... ik krijg nog ALTIJD outlook express is veranderd. wilt u de toegang updaten? messenger is veranderd, wilt u de toegang updaten?

er schiet me te binnen dat ik me pc afsluit met de voorkantknopje, misschien slaat hij het gwoon niet op. ff uitproberen om netjes af te melden, laat het nog wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind de aannames en stellingen in dat verhaal nogal kort door de bocht. Sommige zijn gewoon niet eens waar. Het is duidelijk geschreven door iemand met een voorliefde voor linux achtige iptables dozen of dedicated apparatuur.
firewall is a dedicated box with (usually) two or three ethernet ports running no services other than a firewall.
Niet perse waar.
Even the little hardware NAT boxes that you can get for sharing a DSL connection or cable modem are way better than any 'software firewall'
Lekker onderbouwd ook. Daarnaast ook nog eens totaal onzin imho.
So... what does a 'personal firewall' actually do? Well, effectively it listens on all the ports on your system. This provides no real additional security over turning off the services that you don't use.
Totaal niet waar. Een hedendaagse personal firewall is meer dan een "dom" packetfilter. Hier heeft ook applicatielevel filtering etc een plaats.

Ik vind het hele verhaal nogal stemmingsmakend, slecht onderbouwd, vaak gebaseerd op (slechte) aannames en zo kan ik nog wel even doorgaan. De punten die hij aandraagt zijn vaak worst case scenario's. Iemand die een personal firewall niet kan configureren kan een stand alone apparaat al helemaal niet configgen imho. Daarnaast worden alle extra voordelen van een personal firewall (ik draai er een naast een hardware device) maar even snel vergeten of verkeerd uitgelegd. Juist het krijgen van een waarschuwing als een applicatie het netwerk op wil vind ik een groot voordeel. Ik krijg eigenlijk nooit een onterechte waarschuwingsdialoog van mijn personal firewall te zien. Bovendien gelden veel van de nadelen die worden genoemd ook voor een NAT doosje. Op zich is het stuk leuk om als uitgangspunt van een discussie te nemen maar om dit breed uit op een site als samspade (gerespecteerde netwerk tool) te zetten vind ik niet echt goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 26-05-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:13:
Ik kwam toevallig vandaag deze link tegen: "Personal Firewalls" are mostly snake-oil
ah, das zo een windows-hater. hij levert kritiek op het punt dat sommige aktiviteiten onterecht worden gezien als een uitbraak of inbraak. hij snapt blijkbaar niet dat het niet eenvoudig is om te bepalen wat standaard wel of niet als een uitbraak/inbraak te alarmeren, welk akticitiviteit is onschuldig en welk niet. verder raad ie de mensen aan zelf een firewall te schrijven, nou ik moet het nog zien dat er iemand zelf 1tje gaat schrijven. beetje loze verhaal ihmo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik gebruik de Windows firewall van Windows XP SP2, deze is voldoende om wormen,... buiten te houden. Eigenlijk moet het alleen de LAN-aanvallen/besmettingen tegenhouden.

Internet wordt altijd via een huishoud-router of een Linux-router afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

rapture schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:37:
Ik gebruik de Windows firewall van Windows XP SP2, deze is voldoende om wormen,... buiten te houden. Eigenlijk moet het alleen de LAN-aanvallen/besmettingen tegenhouden.

Internet wordt altijd via een huishoud-router of een Linux-router afgeschermd.
Een NAT routertje vind ik zelf geen voldoende bescherming bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

Bor de Wollef schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:10:
Zonealarm kan in mijn ogen in de verste verte niet tippen aan een product als Outpost. Ik mis bovendien een onderbouwing in jouw post. Bovendien is Pro niet gratis.
en ik mis die onderbouwing evengoed in jouw post. het staat wel professioneel van za af te breken, maar ik vind de pro versie zonder meer een uitstekend product. dus had ik nu graag gehoord waarom volgens jou outpost zo ver voorop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outpost ligt in mijn ogen voorop omdat het een heel gebruiksvriendelijke firewall is, stabiel en betrouwbaar. Bovendien heeft Outpost een duidelijke en heldere logging structuur, ondersteuning voor allerlei (eventueel zelf te ontwikkelen) plugins (oor 3rd party). In outpost is het mogelijk zeer nauwkeurige rules te maken, ook voor verkeer wat bv door een proxy op het zelfde systeem word gegenereerd. De component control vult het geheel nog aan door een waarschuwing te geven wanneer een bepaald deel van applicaties zijn veranderd. Geinstegreerde applicatielevel filters (o.a. banners, flash etc). Daarnaast is er een goede userbase en een goed forum. Ik heb meerdere producten getest maar kom elke keer weer terug bij Outpost. Ik hoop dat deze onderbouwing voldoende voor je is heretic, nu wacht ik nog op de jouw onderbouwing.

Het is overigens niet echt een punt van ver voorop liggen. In hoofdlijnen doen vrijwel alle producten hetzelfde. Het zijn de details waarin ze zich vaak onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prima, echter wil ik 1 ding tegenspreken. gebruiksvriendelijk is het niet, het is altijd nog te technisch en onoverzichtelijk, zo heb ik een half uur lopen zoeken waar ik tweakers.net kon toevoegen als site waar banners geoorloofd zijn, nadat ik het had gevonden vond ik het een beetje te diep begraven...

Verder vond ik de popupje steeds als een applicatie het internet op wilt te onduidelijk met 3 wazige antwoorden als share this, en nog 2 antwoorden die ik me ff nie kan herineren. ik heb liever de vraag: mag pimp.exe de internet op? Ja of Nee (aanvinken onthouden deze antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het punt is dat je voor dit soort programma's altijd een bepaalde mate van technisch inzicht moet hebben. Ik vind Outpost dan ook meer iets voor de veeleisende "power user" dan voor de opa's en oma's thuis. Dat het onoverzichtelijk is vind ik echt onzin. Het geheel is als een soort mmc snapin opgebouwd en daardoor juist erg overzichtelijk.

De problemen die jij omschrijft komen mij ook totaal niet bekend voor. Overigens geeft Outpost je altijd de mogelijkheid om een van de 3 acties te kiezen wanneer een applicatie het internet op wil / iets van het internet wil ontvangen: "Accept (session) / Block (until restarted) / Create rule (dus wat wil ik er vanaf nu altijd mee). Kortom, precies wat jij graag hebt. "Share this" is geen outpost term imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja eh... ik wreef ook in me ogen, staat er echt sharen? met wie share ik het dan? maar ah... heb nu ineens geen irripopups meer.

tot slot, als jij zegt dat het erg overzichtelijk is. waarom moet ik dan zoveel tabs, knoppen en rechtermuisknoppen gebruiken om tweakers.net op de acceptlijst van banners te krijgen?

geloof me, het had simpeler gekund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ach ja, simpeler kan het altijd natuurlijk. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het gewoon makkelijk te vinden is (dat zegt niets over het aantal te klikken knopjes / tabbladen etc). Heb je de engelse versie of de nederlandse versie getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
heb zojuist even de novell firewall getest (word geleverd bij Bordermanager) en viel me op dat het lijkt op een copy van Outpost (pro?)

wist niet dat Outpost samenwerkte met Novell (of dat novell firewall gekocht heeft en hernoemd heeft naar novell firewall?)

:)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij is dat ook niet zo. Ik heb tenminste nog nooit iets gehoord over een samenwerking tussen Novell en Agnitum. Heb je toevallig screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
die moet ik dan ff x maken gedaan :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/firewall/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/firewall/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/firewall/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/firewall/4.JPG

in willekeurige volgorde

:)

[ Voor 85% gewijzigd door yonexfreak op 30-05-2005 17:42 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over screenshots maken gesproken, ik heb een plaatje voor bor de wollef....

Afbeeldingslocatie: http://server3.uploadit.org/files/uploadthat-shareit.JPG

dit krijg ik TE regelmatig, wordt er schijtziek van. hoe kom ik hiervan af? mijn versienr van IE kan niet elke 5 minuten zijn gewijzigd....

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-05-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 99760 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:24:
over screenshots maken gesproken, ik heb een plaatje voor bor de wollef....

[afbeelding]

dit krijg ik TE regelmatig, wordt er schijtziek van. hoe kom ik hiervan af? mijn versienr van IE kan niet elke 5 minuten zijn gewijzigd....
Er is dan blijkbaar iets gewijzigd in een onderdeel van Internet Explorer. Wat staat er bij details? Is dat altijd hetzelfde?

@yonexfreak: thanks voor de screenshots, dat is inderdaad Outpost als je het zo ziet. Blijkbaar heeft Novell een licentie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:16

sphere

Debian abuser

crisp schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:13:
Je kan het wel of niet eens zijn met deze meneer, maar vanuit beveiligingsoogpunt wil je dat de firewall draait op een apart systeem zonder services. Dat dit voor de gemiddelde thuisgebruiker ongemakkelijk is, laat onverlet dat afwijken van deze regel een security risk toevoegt aan je systeem, of je nu de firewall verplaatst naar je werkstation, dan wel apache (ik noem maar wat) gaat draaien op je firewall.

Daarin heeft hij gewoon gelijk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat is ook wel aardig een open deur imho. Bovendien betekend een hardware device absoluut niet dat er geen andere services op de firewall kunnen draaien. Bovendien vind ik niet dat je een personal firewall (dus voor 1 host) kunt vergelijken met een firewall voor een netwerk. Het gebruik van beide is natuurlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:15:
Er is dan blijkbaar iets gewijzigd in een onderdeel van Internet Explorer. Wat staat er bij details? Is dat altijd hetzelfde?
ik zal het eens in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bor de Wollef schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:19:
Volgens mij is dat ook niet zo. Ik heb tenminste nog nooit iets gehoord over een samenwerking tussen Novell en Agnitum. Heb je toevallig screenshots?
Novell heeft een samenwerkings verband met Agnitum. Ze gebruiken de Engine van Outpost Pro. Ik heb het laatst getest en ga het deze week installeren. Het ziet er in ieder geval wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JoetjeF schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:16:
[...]

Novell heeft een samenwerkings verband met Agnitum. Ze gebruiken de Engine van Outpost Pro. Ik heb het laatst getest en ga het deze week installeren. Het ziet er in ieder geval wel goed uit.
Het ziet er inderdaad goed uit :) Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Op welke versie Novell draait het geheel allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor de geinteresseerden: Outpost Pro 2.7 is uit!

http://agnitum.com/products/outpost/newcontrols.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:12
ik ben sinds kort overgestap naar outpost. deze firewall bevalt me opzich wel goed. Ik heb alleen een probleem met als ik me computer opstart dat outpost dan ook mee start en meteen alles blokt terwijl firefox ,virus scanner en nog wat programma's gewoon als trusted staan. Dus met andere woorden als outpost met me pc mee start kan ik niet meet internetten of van me netwerk gebruik maken. Dit probleem kan ik wel oplossen om outpost eerst af te sluiten en dan weer opnieuw te starten maar dit is best irritant om dit altijd te moeten doen.

weet iemand mischien een oplossing?

Ik moet toegeven dat ik nog niet echt op google gezocht heb en het gaat om outpost 2.7 en bij 2.6 had ik dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55153

Ik heb een vreemd probleem, met Kerio gaat mijn upload sneller (met bv. yousendit) dan met Outpost..

Outpost: 34 kB/s
Kerio: 75 kB/s

Bij Outpost kan ik normaal surfen als ik aan het uploaden ben.
Bij Kerio gaat surfen heeel traag als ik aan het uploaden ben. Dus alle beschikbare bandbreedte wordt gebruikt voor de upload (vermoed ik).

Echt maf. Herkent iemand dit, of ben ik weer de enigste?

Software
-Windows XP
-Firefox 1.04
-Kerio PFW 4.1.3
-Outpost Firewall Pro 2.7.485.5401

Hardware
-Linksys LNE 100TX netwerkkaart
-Alcatel Speedtouch 510 modem

Oh ja..een abbo van speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 18-05 23:39

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Even een vraagje over de Kerio personal firewall.

Ik gebruik emule en tot nu zone alarm, maar na wat info gelezen te hebben blijkt dat zonealarm niet goed met emule overweg kan (waardoor ik op servers wordt gebanned vanwege low id gezeik enz. :| )

Maagoed, op die emule pagina werd Kerio aangeraden.

Nu heb ik deze geinstalleerd en ik zag op de site dat je de 'free' edition kon gebruiken, mooi dacht ik dan zal die daar wel naar vragen bij de installatie, net zoals dat bij zone alarm het geval is.

maar... hier werd helemaal niet naar gevraagd, en als ik nu bij de instellingen kijk zie ik dat ik de trial versie van 30 dagen gebruik.
Wordt dit na die 30 dagen automatisch een free edition of moet ik een andere installer hebben?

Op de site van Kerio zie ik nergens een link naar een specifieke free edition :?

Iemand die het wel weet, u zeit welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

je kan 30 dagen de volledige versie gebruiken en daarna worden bepaalde functies uitgeschakeld als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 18-05 23:39

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Anoniem: 120725 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:21:
je kan 30 dagen de volledige versie gebruiken en daarna worden bepaalde functies uitgeschakeld als ik me niet vergis.
ahh oke, bedankt.

Ander probleem :'(

Ik heb t er nu 5 min opstaan, en ik zou het er nou al af willen pleuren, waarom?

ik heb internet explorer aanstaan, ik denk ik kijk even naar de instellingen van kerio, resultaat >
een complete freeze van kerio en een gigantische cpu load, enige wat helpt is kerio afsluiten |:( .

Iemand een ander firewall alternatief, want hier wordt ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pendaco schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

Iemand een ander firewall alternatief, want hier wordt ik niet vrolijk van.
Het hele topic gaat over firewalls, daar kun je vast iets mee :) Ik zou eens naar Outpost kijken :) Niet gratis maar wel (imho) het beste product.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 21-08-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet iemand hoe je kan zien hoeveel geheugen de xp sp2 firewall gebruikt?
Ik wil dat graag is vergelijken met een los product, om te installeren op een pc met weinig ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is dat niet een beetje het vergelijken van appels en peren? De XP firewall is een simpel packetfilter. Een hedendaag los product levert je veel en veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Bor de Wollef schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:01:
Is dat niet een beetje het vergelijken van appels en peren? De XP firewall is een simpel packetfilter. Een hedendaag los product levert je veel en veel meer.
dat vraag ik mij dus af is de xp firewall wel zo recource vriendelijk als dat je zou denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 18:59
schopje...

Al een hele tijd gebruik ik Sygate, en dat bevalt me eigenlijk wel prima zo, alleen vraag ik me wel af hoe het zit met de betrouwbaarheid en veiligheid daarvan sinds Sygate is opgekocht en gestopt door Symantec.(al een wat ouder bericht)
Worden er nu eigenlijk nog wel updates (signature en evt. programma) uitgebracht voor Sygate?
Hoe veilig is het gebruik van Sygate nog op dit moment en kan dit in de toekomst veranderen?
En wat zijn goede gratis of betaalde alternatieven, mocht het verstandig zijn om van firewall te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

volgens mij eindigt alleen de home versie. De pro verise werd vogens mij wel gewoon doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sygate word in zijn geheel niet meer ontwikkeld voor zover ik weet gezien het hele bedrijf ik opgekocht door symantec en symantec zijn eigen productlijn voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 55153 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:28:
Ik heb een vreemd probleem, met Kerio gaat mijn upload sneller (met bv. yousendit) dan met Outpost..
[...]
Bij mij is het zo dat als IE hangt, dan hangt Outpost vaak ook, ookal het ik in Outpost alle HTTP monitor/filter opties uitgeschakeld :/

Outpost zit blijkbaar IE of HTTP altijd te controleren, ook al wil je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Heb XP weer eens opnieuw installed, en zit weer te twijfelen over welke firewall ik dit keer ga draaien. Ik heb alles al gehad, maar een gewoon goede firewall heb ik nog niet gevonden.

Ik ga Kerio maar weer eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyb schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

Bij mij is het zo dat als IE hangt, dan hangt Outpost vaak ook, ookal het ik in Outpost alle HTTP monitor/filter opties uitgeschakeld :/

Outpost zit blijkbaar IE of HTTP altijd te controleren, ook al wil je dat niet.
Outpost doet waarschijnlijk meer controle dan je met de plugins kunt aangeven (daar geen je alleen de filtering aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Standaard is Kerio eigenlijk al fout ingesteld, namelijk standaard op accept alle uitgaande connecties, maar dat kan je natuurlijk zelf wijzigen.

Verder vraag ik me af hoe Kerio beschermd is tegen Browser Add-ons. Als IE bijv. door Kerio geaccepteerd wordt, dan wordt misschien meteen ook alles geaccepteerd wat aan IE hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kerio bevalt mij zowiezo niet echt goed. De software is onstabiel, onoverzichtelijk (vind ik dan) en geeft problemen met software van anderen bv de HD audio drivers van Creative. Ook ism de Proxomitron zijn er veel problemen bekend (BSOD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:38:
Kerio bevalt mij zowiezo niet echt goed. De software is onstabiel, onoverzichtelijk (vind ik dan) en geeft problemen met software van anderen bv de HD audio drivers van Creative. Ook ism de Proxomitron zijn er veel problemen bekend (BSOD).
Je slaat de spijker op z'n kop ... omdat bij mij Kerio bij het afsluiten steeds vastloopt, ben ik op zoek naar een andere (gratis) firewall > kwam bij dit topic.

Hier een testje van iemand die FW's test op leaks enzo. Jetico scoort wel goed, maar wordt in dit topic afgeraden. Nu is er net een nieuwe versie uit. Heeft iemand ervaring met Jetico?

/edit
link naar jetico FW v2 beta

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 09-08-2006 12:52 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onthoud wel dat dat meer dan een jaar geleden was.. :)

Maar ik ga ook eens Jetico proberen, ik moet namelijk een gratis firewall hebben, die niet teveel aan m'n systeem eet.. Windows Firewall doet tot nu toe z'n werk perfect hier, maar da's denk ik gewoon puur omdat ik oplet met wat ik bezoek. Ik denk dat ik als ik geen firewall had even goed af was dan nu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaar dat ik het ook post. De maker van Jetico zal heus wel geleerd hebben van kritiek op zijn FW en die verwerkt hebben in de beta. q

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb hem dus geprobeerd te installeren, maar ik kreeg tijdens het installeren al een melding dat het tot 30 oktober volledig zal werken, daarna kun je je instellingen niet meer veranderen.. Een andere lijkt me toch beter.. voorlopig kauw ik nog wel verder op die van Windows :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Eusebius schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:58:
Vandaar dat ik het ook post. De maker van Jetico zal heus wel geleerd hebben van kritiek op zijn FW en die verwerkt hebben in de beta. q
De kritiek op Jectico bestaat al een paar versies als ik het goed heb. Tot nu toe is er vrijwel niets mee gedaan voor zover ik het weet. Ik zou dus niet maar zo rekenen op "heeft er wel van geleerd"

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste