^ Post is hierboven!
Anoniem: 55347
CS6 kunnen installeren op de alle Win8 edities behalve de RTM bij mijzelf. Draai nu ook maar de Release Preview van Win8 zodat ik dus met CS6 kan werken :-)NoxiuZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:35:
Ik heb CS4 en die is al weer een tijdje oud. Wil ik de trial installeren van CS6 > error. OS does not met requirements for Adobe Photoshop.
Nu maar CS4 installeren, dat gaat gelukkig wel goed tot nu toe. Maar waarom CS6 niet wil werken op W8? Geen flauw idee. Het schijnt dat Adobe hem goedkoper heeft gemaakt en dat je een upgrade kan kopen naar W8, en ik denk toch niet dat ik die ga kopen, ze fixen het maar
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55347 op 28-08-2012 13:23 ]
Anoniem: 107960
Windows 7 duurde vorige keer ook erg lang, dus ik verwacht heb stiekem nog niet binnenkort. Zelf heb ik de Pro versie uit wat minder legale bronnen gedownload en geinstalleerd. Ik verwacht dat de Pro versie namelijk ook op MSDNAA van de TU Delft komt en dan kan ik zodra hij daar uitkomt gewoon een key aanvragen en mijn geinstalleerde versie netjes activeren.shappie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:30:
Vervelend dat Win8 nog steeds niet op MSDNAA staat (TU Delft). Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben met vorige Windows releases?
Dan gebruik jij vast geen DellTheVMaster schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:03:
[...]
Helemaal gelijk in. Al moet ik zeggen dat ik mijn mailbox niet in z'n geheel offline beschikbaar heb, wrom zou ik....maar goed, hoe vaak crasht een HD...ik heb het in m'n hele leven pas 1x mee gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Fred-Erik op 28-08-2012 13:52 ]
Hoe vaak je dezelfde key mag gebruiken weet ik niet precies, maar ik weet wel dat je ook de 32-bit Windows 8 kunt 'downloaden' op Dreamspark. Hierdoor heb je weer een extra key die je voor de 64-bit Windows 8 kunt gebruiken en dus Windows 8 ook op je desktop kunt installeren.Fred-Erik schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:50:
Weet iemand op hoeveel computers je Windows 8 mag installeren met de Dreamspark licentie? Ik ben nu Windows 8 aan 't downloaden, en ik vraag me af of ik hem alleen op mijn laptop mag installeren, of ook op mijn desktop. Het gaat om "Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English)", als dat wat uitmaakt.
Ik zou dit ook graag willen wetenFred-Erik schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:50:
Weet iemand op hoeveel computers je Windows 8 mag installeren met de Dreamspark licentie? Ik ben nu Windows 8 aan 't downloaden, en ik vraag me af of ik hem alleen op mijn laptop mag installeren, of ook op mijn desktop. Het gaat om "Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English)", als dat wat uitmaakt.
Ik heb hem op het moment op mijn eigen pc en mijn vaders pc geinstaleed.
[ Voor 7% gewijzigd door Eagleman7 op 28-08-2012 15:22 ]
Je had toch niet helemaal gelijk.... Windows 8 en Server 2012 heeft ondersteuning voor iets meer RAM dan Windows 7. Tussen haakjes de hoeveelheid RAM onder de vorige versie (Windows 7 of Windows Server 2008 R2):shadowman12 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:12:
[...]
Zelfde als Windows 7.
MSDN: Memory Limits for Windows Releases (Windows)
Windows 8 Client OS
Windows 8: 128GB RAM (16GB RAM)
Windows 8 Professional, Enterprise: 512GB RAM (192GB RAM)
Windows Server 2012:
Server Standard, Datacenter,
Server Storage Standard, MultiPoint Premium, Server HyperCore: 4TB RAM (2 TB RAM)
Server Storage Workgroup, Server MultiPoint Standard, Server Win Foundation: 32GB RAM
Windows 2012 Essentials Server Soultion: 64GB RAM
Neuh...qua business laptop heb ik een Lenovo...en prive gewoon een goede clone.
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2012 16:15 ]
Nee, dit is een bewuste keuze van Microsoft, zo ook bij Windows Phone. Aan toast notification krijg je wel altijd rechts bovenin te zien. Maar de Live Tiles zien een vervanging voor een notification center, omdat Microsoft niet een 'bak' wil maken die je steeds moet legen. In principe bieden Live Tiles ook gewoon dezelfde functionaliteit natuurlijk.moh.moh schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:22:
Weet iemand toevallig of er een notification center equivalent is voor windows 8, een centrale plek voor je notificaties. Nu is het allemaal maar een beetje verspreid over het hele startscherm, maar het zou fijn zijn als je hier een centrale plek voor had!
Het enige dat een beetje redelijk wordt gevonden, is het zoeken naar programma's, maar bestanden ho maar...
**Het kan natuurlijk ook zijn dan ik een instelling verkeerd heb of moet veranderen? Maar aangezien de boel nu allemaal op default staat is het alsnog niet acceptabel, dat het niet out of the box werkt! Weet iemand misschien een oplossing voor dit zoekprobleem?
En indien dat zo is: kun je Windows 8 ook installeren zonder key om die vervolgens in een later stadium toe te voegen (als de action pack actief is zodat ik ook daadwerkelijk een serial heb) ?
Zit nu namelijk aan het begin van mn afstudeerstage en dan is het handiger om alvast over te stappen dan halverwege. Vooral ook omdat ik binnenkort wat ontwerpen moet maken en ik de Windows 8 Metro als de Store wel kan gebruiken als inspiratie. Moet namelijk voor tablets iets gaan maken, waar Windows 8 eigenlijk wel op schittert, dus zou het zonde zijn om daar niet even op over te stappen. Ben al wel aan Metro e.d. gewend met de CP en RP, maar wil liever een Windows die niet op een datum afloopt.
[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 28-08-2012 19:26 ]
Ja gewoon geen key invoeren en dan later (binnen 30 dagen) een key toevoegen (via commando)Martinspire schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:24:
En indien dat zo is: kun je Windows 8 ook installeren zonder key om die vervolgens in een later stadium toe te voegen (als de action pack actief is zodat ik ook daadwerkelijk een serial heb) ?
Hier ook gedaan omdat Enterprise niet vroeg om een key.Click on start and type command (cmd) with run as administrator option or check how to open elevated command prompt
2. Now type following command
“slmgr.vbs -ipk <insert your new product key here>”
3. To activate windows after changing the key, run “slmgr.vbs -ato”
Zojuist toch de upgrade naar W8 Pro afgerond. Deze keer na reboot maar gekozen om opnieuw te beginnen. Verder diverse programma's maar afgesloten maar goed eens kijken of het wat is
[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 28-08-2012 20:58 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Anoniem: 614
Ik heb net een paar bestanden in "documents/mijn documenten" geplaatst en het zoeken in metro ging snel en goed.moh.moh schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:02:
...zoekfunctie..
Het enige wat ik me kan bedenken is dat zoeken in metro op minder locaties is? Zet een paar bestanden eens in "documents/mijn documenten" en voer de zoekfunctie onder metro nog eens uit. Als dat beter gaat zal het zoeken waarschijnlijk dus naar bepaalde locaties zijn. Wild guess, maar misschien geeft je dat een antwoord.
.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 614 op 29-08-2012 00:01 ]
Ik neem aan dat je wel daadwerkelijk zoekt op bestanden (win+f) ipv alleen maar applicaties (standaard win of win+q* in startscreen)?moh.moh schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:02:
[...] Het enige dat een beetje redelijk wordt gevonden, is het zoeken naar programma's, maar bestanden ho maar... [...]
* win+q is meteen een shortcut vanuit startscreen of desktop naar "all apps" btw
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 00:23 ]
Niet op RTM schijnbaar.Strunkie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:20:
CS6 werkt prima, hun download manager werkt gewoon niet.
Overigens staat hun 15GB grote download ook op usenet; gewoon de download vanaf Adobe zelf dus zonder cracks etc. puur om hun downloadmanager te omzeilen. Ik post ff geen link voor ik weer gezeur met modjes krijg
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Anoniem: 414266
Cs6 werkt hier gewoon op Windows 8.NoxiuZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:35:
Ik heb CS4 en die is al weer een tijdje oud. Wil ik de trial installeren van CS6 > error. OS does not met requirements for Adobe Photoshop.
Nu maar CS4 installeren, dat gaat gelukkig wel goed tot nu toe. Maar waarom CS6 niet wil werken op W8? Geen flauw idee. Het schijnt dat Adobe hem goedkoper heeft gemaakt en dat je een upgrade kan kopen naar W8, en ik denk toch niet dat ik die ga kopen, ze fixen het maar
Hier werkt de trial van CS6 ook gewoon....Anoniem: 414266 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:02:
[...]
Cs6 werkt hier gewoon op Windows 8.
Als ik echter een VPN verbinding maak naar mijn werk (MS-CHAP v2) dan gaat mijn wireless naar limited connectivity.
Hierna heb ik op de desktop een internet verbinding (via de VPN) maar in de metro apps geen internetverbinding meer!
Iemand?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb via VPN verbinding gemaakt de afgelopen tijd zonder problemen.kraades schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:54:
Wireless. Ik heb zowel internetverbinding in metro en op de desktop.
Als ik echter een VPN verbinding maak naar mijn werk (MS-CHAP v2) dan gaat mijn wireless naar limited connectivity.
Hierna heb ik op de desktop een internet verbinding (via de VPN) maar in de metro apps geen internetverbinding meer!
Iemand?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Laat maar is bekend probleem.c70070540 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:56:
[...]
Ik heb via VPN verbinding gemaakt de afgelopen tijd zonder problemen.
Open the settings of the VPN
Go to networking
Go to TCP/IP 4 properties
Go to advanced
On the tab IP Settings uncheck "Use default gateway on remote network" and keep the "Disable class..........." unchecked as well
Close the VPN
Restart the VPN
Metro Apps will work....................
[ Voor 85% gewijzigd door technorabilia op 29-08-2012 10:22 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Daar zit wel wat in, maar laatst zag ik in mijn ooghoek dat er net een toast notification verdween. Ik wou graag weten wat ik had gemist, maar het is gewoon onmogelijk om een gemiste toast notification terug te lezen...Fred-Erik schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:24:
[...]
Nee, dit is een bewuste keuze van Microsoft, zo ook bij Windows Phone. Aan toast notification krijg je wel altijd rechts bovenin te zien. Maar de Live Tiles zien een vervanging voor een notification center, omdat Microsoft niet een 'bak' wil maken die je steeds moet legen. In principe bieden Live Tiles ook gewoon dezelfde functionaliteit natuurlijk.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ah ja die is vervelend. MS officiele standpunt wat betreft toast notification (wel voor wp7) is dat er geen cruciale informatie in mag staan en dat het handig is om het tellertje van de tile op te hogen oid.StarLite schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:23:
[...]Daar zit wel wat in, maar laatst zag ik in mijn ooghoek dat er net een toast notification verdween. Ik wou graag weten wat ik had gemist, maar het is gewoon onmogelijk om een gemiste toast notification terug te lezen...
MSDNAA bestaat toch nergens meer? Dat gaat tegenwoordig allemaal naar DreamSpark Premium, waar het gewoon op staat? Net nog vanaf gehaald in ieder gevalshappie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:30:
Vervelend dat Win8 nog steeds niet op MSDNAA staat (TU Delft). Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben met vorige Windows releases?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wikipedia: DreamSpark PremiumPhyxion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:33:
[...]
MSDNAA bestaat toch nergens meer? Dat gaat tegenwoordig allemaal naar DreamSpark Premium, waar het gewoon op staat? Net nog vanaf gehaald in ieder geval
Ik zag hem vorige week donderdag al op DreamSpark Premium staan. Daarvoor was hij misschien ook al beschikbaar. Meende ooit gehoord te hebben dat het per onderwijsinstelling kan verschillen, doordat software mogelijk handmatig door een instelling toewezen zou moeten worden.DreamSpark Premium (formerly MSDN Academic Alliance (MSDNAA)) is a Microsoft program available to academic organizations, mainly colleges and universities, although there is also a high school version.
Heb zelf overigens Windows 8 er weer vanaf gehaald. Ik haat Metro, maar een "Unidentified Network" probleem, waardoor ik geen netwerk verbinding meer kon maken/instellen, was de druppel op de emmer.
Windows 95/98: succes
Windows ME: fail
WIndows 2000/XP: succes
Windows Vista: fail
Windows 7: succes
Windows 8: fail
[ Voor 15% gewijzigd door Cyb op 29-08-2012 13:49 ]
Dat ligt niet aan windows maar aan een driver oid. Beetje tweaker lost dit gewoon opCyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Wikipedia: DreamSpark Premium
[...]
Ik zag hem vorige week donderdag al op DreamSpark Premium staan. Daarvoor was hij misschien ook al beschikbaar. Meende ooit gehoord te hebben dat het per onderwijsinstelling kan verschillen, doordat software mogelijk handmatig door een instelling toewezen zou moeten worden.
Heb zelf overigens Windows 8 er weer vanaf gehaald. Ik haat Metro, maar een "Unidentified Network" probleem, waardoor ik geen netwerk verbinding meer kon maken/instellen, was de druppel op de emmer.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het is dat mn pa binnenkort die Action Pack weer heeft, anders had ik langer moeten wachten
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 29-08-2012 15:09 ]
Volgens je rijtje zou Windows 7/8 een succes wordenCyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Wikipedia: DreamSpark Premium
[...]
Ik zag hem vorige week donderdag al op DreamSpark Premium staan. Daarvoor was hij misschien ook al beschikbaar. Meende ooit gehoord te hebben dat het per onderwijsinstelling kan verschillen, doordat software mogelijk handmatig door een instelling toewezen zou moeten worden.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Anoniem: 55563
Windows 95 | success |
Windows 98 | ok |
Windows 98SE | success |
Windows ME | fail |
Windows XP | success |
Windows Vista | fail |
Windows 7 | success |
Windows 8 | ... |
We zullen zien of Windows 8 een succes wordt. Voorlopig ben ik matig positief. Als er later voor Windows 7 middels een service pack eenzelfde verbeterde explorer en opstarttijd beschikbaar komt dan is downgraden voor mij een vanzelfsprekendheid.
Eens Windows 8 op de markt komt is het dan nog mogelijk om Windows 7 legaal te kopen of koop ik nu beter al een Windows 7 licentie ? Ik weet dat bedrijven nog die mogelijkheid hebben, maar geld dat ook voor consumenten ?
[ Voor 14% gewijzigd door simplicidad op 29-08-2012 17:26 ]
Hetzelfde zie ik gebeuren met Windows 8 helaas: men is te nauwdenkend (conservatief) en kan de innovatie die het brengt niet appreciëren, waardoor MS weer "verplicht wordt het te fixen met een nieuw OS", wat eigenlijk niet meer zal zijn dan een spit & polish. A-technische mensen weten niet waarover ze praten maar lullen gewoon met de menigte mee omdat ze er niet mee overweg kunnen.
Vista had ook wel een paar echte problemen, heb vaak genoeg een witte waas over het scherm gehad met zandloper (not responding) op de meest maffe momenten, en tegelijk muziek afspelen en netwerkverkeer ging ook slecht samen (een voorbeeldje van een bron), en nog wat andere zut.Phuncz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:27:
De fail ligt toch vaak aan de mensen hoor, met Vista was niets echt mis mee maar men vond het leuk erover te zeiken.
Windows 8 moeten we nog zien, op de desktop is het wel ok (al gebruik ik de Metro eerlijk gezegd niet), maar het wordt spannend of het wat wordt op de tabletmarkt. Ben ook erg benieuwd naar de performance/accuduur-verschillen tussen Win8 en Win8RT bij gelijkgeprijsde atom- en tegra3-tablets.
In mijn ogen was Vista geen echte fail maar ook geen groots succes. Daarvoor was het toch te unpolished.Phuncz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:27:
De fail ligt toch vaak aan de mensen hoor, met Vista was niets echt mis mee maar men vond het leuk erover te zeiken. Het was te modern I guess, men leek niet overweg te kunnen met de veranderingen. Voor mij was Windows 7 dan ook meer Windows Vista SE. Maar tov. Windows XP had het een veel betere infrastructuur voor drivers, beter gebruikers- en rechtensysteem, etc.
Hetzelfde zie ik gebeuren met Windows 8 helaas: men is te nauwdenkend (conservatief) en kan de innovatie die het brengt niet appreciëren, waardoor MS weer "verplicht wordt het te fixen met een nieuw OS", wat eigenlijk niet meer zal zijn dan een spit & polish. A-technische mensen weten niet waarover ze praten maar lullen gewoon met de menigte mee omdat ze er niet mee overweg kunnen.
MS had met vista gewoon belachelijk veel zaken verbeterd tov XP waarvoor je ze alleen maar credits kunt geven. Achter de schermen was het eigenlijk zowat een compleet nieuw OS.
De grote problemen met vista waren imho voorzover ik me dat herinner voornamelijk dat:
- Het vaak wat zwaar was voor mensen met niet de nieuwste PC's
- Relatief veel 3rd party driver issues.
Allemaal vervelend maar niet zo heel gek dat dit issues waren gezien de grote veranderingen.
Het had imo allemaal niet zoveel met conservativiteit te maken. Dat zie je ook wel aan het feit dat W7 wel massaal is opgepakt.
Als W8 niet aanslaat heeft dat imho ook helemaal niks met conservativiteit te maken.
Dan komt dat puur en alleen doordat MS een interface probeert door te drukken die in zijn huidige vorm volstrekt ongeschikt is voor de desktop. (En ik vraag me zeer sterk af of het ooit geschikt is om de desktop volledig te vervangen.)
Anders dan over de gedwongen frankenstein Metro situatie heb ik verder eigenlijk immers alleen maar lovende woorden gehoord en gelezen over W8
Push werkt meestal niet. Pull wel. Alleen MS snapt dat nog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 29-08-2012 17:52 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is iets wat heel persoonlijk is dan, want het bevalt mij prima, zit totaal niet in de weg en kom mij heel intuitief over.Help!!!! schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:50:
[...]
Dan komt dat puur en alleen doordat MS een interface probeert door te drukken die in zijn huidige vorm volstrekt ongeschikt is voor de desktop. (En ik vraag me zeer sterk af of het ooit geschikt is om de desktop volledig te vervangen.)
Heb je wel gewerkt met Windows 8? En dan bedoel ik langer dan een half uurtje kijken klikken en prutsen? Wat je hier schrijft komt op mij over als dat niet het geval zou zijn. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.Anders dan over de gedwongen frankenstein Metro situatie heb ik verder eigenlijk immers alleen maar lovende woorden gehoord en gelezen over W8
Als je werkelijk niet echt geprobeerd hebt, dan kan je er dus ook niets over vinden...
Dat begrijpt MS volgens mij prima, maar soms moet je gewoon iets pushen, anders komt er geen verandering...Push werkt meestal niet. Pull wel. Alleen MS snapt dat nog niet.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik ben het wel met je eens dat met Vista een hoop mensen negatief waren puur om populair te doen, maar ik ben het absoluut niet met je eens dat dat bij Windows 8 hetzelfde is (althans... in enige matige wellicht). Er zijn echt serieuze problemen op het gebied van usability en productiviteit. Bij Windows 8 kosten een hoop acties me gewoon veel meer acties dan in Windows 7 (bij zoeken moet ik bijvoorbeeld nog aanklikken waarin ik wil zoeken, een tweede instantie van bijvoorbeeld Visual Studio openen is meer werk dan in Windows 7, etc.). Voor power users is Windows 8 gewoon echt niet prettig. Denk ook aan simpele dingen als het open hebben van meerdere apps op één scherm. Waarom kan ik in godsnaam niet gewoon de apps allebei de helft van het scherm geven? Waarom kan ik er maar 2 neerzetten en niet 3 of 4? Heel veel van dat soort dingen maken het voor mensen die hun PC echt gebruiken om te wérken (ipv zich te entertainen) gewoon echt een heel erg slecht OS.Phuncz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:27:
De fail ligt toch vaak aan de mensen hoor, met Vista was niets echt mis mee maar men vond het leuk erover te zeiken. Het was te modern I guess, men leek niet overweg te kunnen met de veranderingen. Voor mij was Windows 7 dan ook meer Windows Vista SE. Maar tov. Windows XP had het een veel betere infrastructuur voor drivers, beter gebruikers- en rechtensysteem, etc.
Nee je moet win+f indrukken. Granted, nog steeds niet zo makkelijk als in windows 7, maar je krijgt nu tenminste wel meer relevante zoekresultaten terug dan in win 7. Ben er zelf nog niet over uit of ik er tevreden mee ben.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:13:
[...] (bij zoeken moet ik bijvoorbeeld nog aanklikken waarin ik wil zoeken
Want die middelmuisknop op dat icoontje op je taakbalk is echt meer werk geworden, een tweede instantie van bijvoorbeeld Visual Studio openen is meer werk dan in Windows 7, etc.).
Wat heb je als poweruser sowieso te zoeken in apps? Ik kan alleen maar zeggen dat ik als 'poweruser' echt nog geen 1 keer meerdere apps op hetzelfde scherm heb willen hebben. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik voor alle apps al een desktop variant gebruik of IE10Voor power users is Windows 8 gewoon echt niet prettig. Denk ook aan simpele dingen als het open hebben van meerdere apps op één scherm. [...]
Ik vind het iig een groter probleem dat ik niet een metro applicatie op 1 scherm kan hebben en een metro applicatie op een tweede scherm tegelijkertijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 18:34 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Wordt een beetje lastig als je voor elk klein kutdingetje er naartoe wordt geslingerd. Afbeelding openen? Hoppa, metro in your face. Geluidje afspelen? Hoppa, metro in your face... Je zal het vast kunnen overriden maar daar heb ik geen zin in. Fuck off met die onzin, ik wil m'n tijd besteden met productief zijn, niet met manieren vinden om me niet groen en geel te ergeren aan het OS.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:31:
[...]
Wat heb je als poweruser sowieso te zoeken in apps?
Uh nee? Er staat by default alleen een tile in je Metro ding. Van daaruit launchde ik hem dan ook. Zowel als ik zoek op 'Visual Studio' als wanneer ik klik op de tile zie ik GEEN optie om een nieuwe instance te openen. Als ik die aanklik dan opent hij de instance die al open staat. In Windows 7 is het gewoon het icoontje aanklikken en ik krijg een NIEUWE instance. Ongetwijfeld zijn er manieren om dat te doen in Windows 8, maar die manieren zijn alvast absoluut niet obvious als ik daar via internet achter moet komen. Bovendien blijft het meer moeite.kraades schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:32:
Ik werk ook met Visual Studio en merk niet zoveel verschil eerljk gezegd. Er staat een shortcut op de desktop en taskbar. En zoeken vind ik eigenlijk vergelijkbaar met Windows 7. Daar gebruikte ik ook altijd de Search i.p.v. Program Files. De apps vind ik wel handig bv. de mail app om even snel de mail app te bekijken of IE app voor full screen browsen. Ik ben helemaal voor.
[ Voor 48% gewijzigd door Avalaxy op 29-08-2012 18:46 ]
- Pin/unpin from Start
- Pin/unpin from taskbar
- Open file location, rechtermuisklik, Send to, Desktop (create shortcut)
👉🏻 Blog 👈🏻
De eerste keer dat je een afbeelding opent krijg je ook een box rechtsbovenin waarin staat dat er nog andere applicaties zijn die het kunnen openen en of je die voortaan wilt gebruiken. Windows foto viewer geval van Windows 7 is iig nog beschikbaar in Windows 8.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:43:
[...] Wordt een beetje lastig als je voor elk klein kutdingetje er naartoe wordt geslingerd. Afbeelding openen? Hoppa, metro in your face. Geluidje afspelen? Hoppa, metro in your face... Je zal het vast kunnen overriden maar daar heb ik geen zin in. Fuck off met die onzin, ik wil m'n tijd besteden met productief zijn, niet met manieren vinden om me niet groen en geel te ergeren aan het OS.
Middelmuisklik dus. Niet meer moeite want je klikt toch al[...] Ongetwijfeld zijn er manieren om dat te doen in Windows 8, maar die manieren zijn alvast absoluut niet obvious als ik daar via internet achter moet komen. Bovendien blijft het meer moeite.
Als je iig even probeert de handigheidjes te leren kennen kan je met Windows 8 net zo productief (of in mijn geval productiever) zijn als met Windows 7. De eerste keer dat je Windows gebruikte moest je ook het een en ander leren. Hetzelfde geld ongetwijfeld ook voor Visual Studio en welk ander willekeurig softwarepakket dat je gebruikt.
Ben 't roerend met je eens. Ik vond Vista pre SP1 best wel slecht, maar zeker na SP2 was er niets meer aan de hand. Ik merkte ook vrij weinig verschil qua performance en geheugen gebruik met Windows 7.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:13:
[...]
Ik ben het wel met je eens dat met Vista een hoop mensen negatief waren puur om populair te doen, maar ik ben het absoluut niet met je eens dat dat bij Windows 8 hetzelfde is (althans... in enige matige wellicht). Er zijn echt serieuze problemen op het gebied van usability en productiviteit. Bij Windows 8 kosten een hoop acties me gewoon veel meer acties dan in Windows 7 (bij zoeken moet ik bijvoorbeeld nog aanklikken waarin ik wil zoeken, een tweede instantie van bijvoorbeeld Visual Studio openen is meer werk dan in Windows 7, etc.). Voor power users is Windows 8 gewoon echt niet prettig. Denk ook aan simpele dingen als het open hebben van meerdere apps op één scherm. Waarom kan ik in godsnaam niet gewoon de apps allebei de helft van het scherm geven? Waarom kan ik er maar 2 neerzetten en niet 3 of 4? Heel veel van dat soort dingen maken het voor mensen die hun PC echt gebruiken om te wérken (ipv zich te entertainen) gewoon echt een heel erg slecht OS.
Vista verloor zijn imago door bugs. Ik vrees dat Windows 8 zijn imago verliest (of al verloren heeft) omdat de user interface gemaakt is voor een tablet/touch device, en dat is niet wat de gewone gebruiker op dit moment heeft. Wellicht over een paar jaar, maar nu zeker nog niet.
Ik vind Windows 8 pas "redelijk" als ik tools als Start8 heb gebruikt, en de meeste Metro zaken net als Avalaxy heb weggemoffeld. Maar feitelijk is nu het enige voordeel wat ik heb dat ik sneller op kan starten. Dat is voor mij niet echt een reden om anderen te adviseren om te upgraden.
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Ik weet niet waar dit door zou kunnen komen, maar misschien komt het doordat ik windows nog niet geactiveerd heb, iemand van jullie suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Verder heb ik een vraag hoe/of ik een metro app van twitter kan installeren aangezien die nog geen in de nederlandse store staan.
bvd
[ Voor 0% gewijzigd door tweeny op 29-08-2012 19:13 . Reden: Typo ]
Nog voor de release van Windows 7 heeft Microsoft het anders aangepakt:
Je wilt WHQL-certificaat voor je stuurprogramma voor Windows Vista ? OK, maar je bent VERPLICHT een Windows 7 driver klaar te hebben vóór de launch.
Dit was eigenlijk geen technische fout van Windows Vista maar teveel vertrouwen in de 3rd party fabrikanten dat ze hun huiswerk zouden doen.
Ik word het eigenlijk een beetje moe, altijd maar te horen dat mensen te conservatief zijn of dat het probleem van Windows 8 bij de gebruiker ligt.[b][message=38832076,noline]
Hetzelfde zie ik gebeuren met Windows 8 helaas: men is te nauwdenkend (conservatief) en kan de innovatie die het brengt niet appreciëren,
Als mensen toch zo conservatief zouden zijn dan valt het moeilijk te verklaren dat andere computing devices die ook resoluut anders zijn dat wat mensen gewoon zijn, toch succesvol blijken te zijn. En voor veel gewone mensen is er tussen die dingen weinig verschil. Je geeft mensen veel te weinig krediet.
Laat het mij eens anders vragen gezien het toch altijd de mensen zijn die verkeerd zijn, wat is de toegevoegde waarde van Windows 8 op UX gebied ? Wat is de toegevoegde waarde van tablet principes naar de desktop te brengen ?
Bijvoorbeeld bij het positioneren van vensters waar je in Metro veel minder vrijheid hebt dan bij de vorige OS'es. Welke toegevoegde waarde zit daar in voor gebruiker ? Of dat je in sommige gevallen veel meer moet gaan klikken of acties doen, omdat je nu ook in een tablet paradigma zit. Wat is daar de toegevoegde waarde van ?
Als Windows 8 echt een overgang is om uiteindelijk in een pure Metro wereld te belanden, dan zie ik de toekomst als power user echt triestig in.
Want nog iets wat mij opvalt is dat bij de uitleg wat Windows 8 zo fantastisch maakt, het altijd over de nieuwigheden gaat waar mensen zich niet aan storen. Mensen storen zich niet aan het feit dat iets sneller boot, ze storen zich niets aan het feit dat het kopiëren van bestanden makkelijker gaat, etc maar wel aan het essentiële van een OS, nl. de interface.
En gezien interfaces veelal gemaakt zijn voor mensen. En de interface faalt om veel mensen aan te spreken, ligt het probleem dan niet bij de interface die gemaakt is voor die groep ?
Windows Vista stoorde ik mij veel minder erg aan dan bij Windows 8 om eerlijk te zijn. De enige UX probleem die ik had met Vista, was dat die UAC constant mij uit mijn flow haalde. Bij windows 8 stoor ik mij echt aan die 2 diverse lagen en je mag er voor mij part eens elk UX boek bijhalen wat men te zeggen heeft over diverse modes en waarom het een slecht idee is.
[ Voor 7% gewijzigd door simplicidad op 29-08-2012 19:26 ]
Ik heb namelijk ook een Hyper-V 2008R2 server (core) draaien. Dus ik denk hup in de features van win 8 de hyper-V manager aanzetten en connecten met die hap...Niet dus.
Blijkt dat je met de Hyper-V manager in Win 8 alleen Hyper-V 2012 servers kunt managen

Oplossing van MS, Installeer Win 7 in een VM op win 8 om je Hyper-V 2008 R2 server te beheren vanaf Win 7

Computer says no
Wat is dat UX, waar je het de hele tijd over hebt?
@Meekoh: Ja jammer he, dat vond ik ook een grote teleurstelling. Ik manage m'n VM's nu vanaf een Win2008R2 server. Ik ga zo snel mogelijk na 4 september Hyper-V 2012 installeren op een van m'n huidige servers. Ik ben benieuwd hoe makkelijk het te upgraden is.
[ Voor 44% gewijzigd door tiguan op 29-08-2012 19:45 ]
Het openen van een nieuwe instance gaat hetzelfde als op Windows 7, namelijk in de taskbar met je scrollwiel klikken op het icoon van het programma.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:43:
[...]
Wordt een beetje lastig als je voor elk klein kutdingetje er naartoe wordt geslingerd. Afbeelding openen? Hoppa, metro in your face. Geluidje afspelen? Hoppa, metro in your face... Je zal het vast kunnen overriden maar daar heb ik geen zin in. Fuck off met die onzin, ik wil m'n tijd besteden met productief zijn, niet met manieren vinden om me niet groen en geel te ergeren aan het OS.
[...]
Uh nee? Er staat by default alleen een tile in je Metro ding. Van daaruit launchde ik hem dan ook. Zowel als ik zoek op 'Visual Studio' als wanneer ik klik op de tile zie ik GEEN optie om een nieuwe instance te openen. Als ik die aanklik dan opent hij de instance die al open staat. In Windows 7 is het gewoon het icoontje aanklikken en ik krijg een NIEUWE instance. Ongetwijfeld zijn er manieren om dat te doen in Windows 8, maar die manieren zijn alvast absoluut niet obvious als ik daar via internet achter moet komen. Bovendien blijft het meer moeite.
Ik weet niet wat waar is, maar er zijn wel veel Windows-gebruikers die erg graag vast houden aan hun oude patronen. Ook met de Windows 7 taskbar en het Windows 95 start-menu was er gezeur, alleen omdat dat makkelijk terug te zetten is wordt er verder niet over geklaagd.simplicidad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:21:
[...]
Ik word het eigenlijk een beetje moe, altijd maar te horen dat mensen te conservatief zijn of dat het probleem van Windows 8 bij de gebruiker ligt.
Ik denk dat het vooral power-users zijn die vastgeroest zijn in hun wereldje die veel gaan klagen. Average users zullen gewoon even slikken en doorgaan, en na een paar dagen willen ze niet anders meer.Als mensen toch zo conservatief zouden zijn dan valt het moeilijk te verklaren dat andere computing devices die ook resoluut anders zijn dat wat mensen gewoon zijn, toch succesvol blijken te zijn. En voor veel gewone mensen is er tussen die dingen weinig verschil. Je geeft mensen veel te weinig krediet.
Wat mij is opgevallen is dat bijv door het verplaatsen van Shutdown naar de Settings-charm, het geheel meer lijkt op de xbox interface. Voor MS zijn de voordelen natuurlijk duidelijk: op iedere Windows 8 PC en RT device komt straks een compleet nieuw ecosysteem waardoor er hopelijk veel developers aan de slag zullen gaan. Een ander voordeel is dat, als je weet hoe 8 op de PC werkt, je Windows RT ook kent, en vice versa. Overigens zijn de nieuwe task manager en verbeterde copy-dialogen zeker wel een welkome verbetering op UX gebied van Windows 8Laat het mij eens anders vragen gezien het toch altijd de mensen zijn die verkeerd zijn, wat is de toegevoegde waarde van Windows 8 op UX gebied ? Wat is de toegevoegde waarde van tablet principes naar de desktop te brengen ?
Wat ik niet snap is waarom je 'desktop'-taken in Metro wil gaan doen? Waarom kan je die scheiding niet zien? Je productiviteitstaken gaan in de desktop, entertainment KAN (optioneel, hoeft niet) in Metro.Bijvoorbeeld bij het positioneren van vensters waar je in Metro veel minder vrijheid hebt dan bij de vorige OS'es. Welke toegevoegde waarde zit daar in voor gebruiker ? Of dat je in sommige gevallen veel meer moet gaan klikken of acties doen, omdat je nu ook in een tablet paradigma zit. Wat is daar de toegevoegde waarde van ?
Ik denk dat zowel Metro als de desktop nog wel 10 jaar naast elkaar zullen bestaan. Metro zal in de loop van de tijd verder evolueren en steeds beter worden (net zoals de desktop overigens).Als Windows 8 echt een overgang is om uiteindelijk in een pure Metro wereld te belanden, dan zie ik de toekomst als power user echt triestig in.
Ik stoor mij absoluut niet aan de interface? Als jij dat wel doet dan heeft het natuurlijk geen zin om dat als positief punt op te noemenWant nog iets wat mij opvalt is dat bij de uitleg wat Windows 8 zo fantastisch maakt, het altijd over de nieuwigheden waar mensen zich niet aan storen. Mensen storen zich niet aan het feit dat iets sneller boot, ze storen zich niets aan het feit dat het kopiëren van bestanden makkelijker gaat, etc maar wel aan het essentiële van een OS, nl. de interface.
Ik weet het niet, ik heb het mijn moeder laten uitproberen en zij had het vrij snel door. Ik denk echt dat er veel power-users zijn die het lastig hebben met een nieuwe manier van afsluitenEn gezien interfaces veelal gemaakt zijn voor mensen. En de interface faalt om veel mensen aan te spreken, ligt het probleem dan niet bij de interface die gemaakt is voor die groep ?
Ja logisch dat je niet aan de UX van Vista stoorde, omdat Vista exact dezelfde interface had als alle Windowsen sinds 1995.Windows Vista stoorde ik mij veel minder erg aan dan bij Windows 8 om eerlijk te zijn. De enige UX probleem die ik had met Vista, was dat die UAC constant mij uit mijn flow haalde.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je geeft zelf al het voorbeeld van mijn punt aan: je ziet niet in waarom metro in Windows 8 uberhaupt zit. Dat is niet omdat Microsoft trendy wil doen. Vergeet niet dat er tegenwoordig zeer veel gebruik gemaakt wordt van mobiele toestellen (smartphones, tablets, notebooks), terwijl de desktop-computer langzaam verdwijnt, behalve voor bijvoorbeeld productieve gebruikers (content developers bv.) en PC-gamers. Echter is het (waarschijnlijk) niet lucratief genoeg om voor die kleinere groep een apart OS te ontwikkelen.simplicidad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:21:
[...]
Ik word het eigenlijk een beetje moe, altijd maar te horen dat mensen te conservatief zijn of dat het probleem van Windows 8 bij de gebruiker ligt.
Als mensen toch zo conservatief zouden zijn dan valt het moeilijk te verklaren dat andere computing devices die ook resoluut anders zijn dat wat mensen gewoon zijn, toch succesvol blijken te zijn. En voor veel gewone mensen is er tussen die dingen weinig verschil. Je geeft mensen veel te weinig krediet.
Laat het mij eens anders vragen gezien het toch altijd de mensen zijn die verkeerd zijn, wat is de toegevoegde waarde van Windows 8 op UX gebied ? Wat is de toegevoegde waarde van tablet principes naar de desktop te brengen ?
Windows 8 is een concept bedoeld voor desktop, maar vooral voor notebooks, tablets en in mindere mate smartphones met een gelijkende Windows Phone 8. Microsoft ziet de voordelen in het streamlinen van het gebruik van de verschillende apparaten en het wordt zeer krachtig doorgevoerd. Dit is in mijn ogen een goed principe, het zorgt ervoor dat de a-technische gebruiker (>90% van de gebruikers over de wereld) er ook mee overweg kan. In de tijd van Windows XP deed men ook moeilijk over de "grote iconen en felle kleuren", maar dat heeft zich wel bewezen.
Snel, recht-toe-recht-aan, full screen, makkelijk wisselen. En voor geneuzel switch ik naar de desktop...
M.vr.gr.
Visual Studio developer.
👉🏻 Blog 👈🏻
Simpel. Als ik mensen een macbook met OSX geef staan ze wel open voor veranderingen omdat ze 'weten' dat ze geen 'gewone' laptop vast hebben. Als ik iemand een telefoon geef met android weten ze dat het niet een 'gewone' computer is en dat het dus anders moet worden bediend. Daarom staan ze open.simplicidad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:21:
[...]Als mensen toch zo conservatief zouden zijn dan valt het moeilijk te verklaren dat andere computing devices die ook resoluut anders zijn dat wat mensen gewoon zijn, toch succesvol blijken te zijn. En voor veel gewone mensen is er tussen die dingen weinig verschil. Je geeft mensen veel te weinig krediet. [...]
Als ik nu iemand een 'gewone' laptop geef met Windows 8 weten ze dat Windows erop staat en verwachten ze dat het werkt zoals het hoort te werken.
Kortom: omdat mensen verwachten dat ze het apparaat anders moeten gebruiken zullen ze er meer voor open staan en zullen ze eerder geneigd zijn zichzelf de schuld te geven als ze het apparaat niet kunnen bedienen (want zij weten niet hoe ze het moeten gebruiken) in plaats van de maker van het apparaat.
Komt nog bij dat de groep powerusers sowieso altijd genaaid wordt bij elke verandering in de interface. Jammer genoeg vind deze laatste groep ook bijna altijd dat zij de enige groep zijn die recht van spreken hebben en zijn ze behoorlijk mondig als het op zaken aankomt waarvan zij vinden dat het niet hoort.
Ik blijf 't alleen wel raar vinden dat mijn scherm al binnen een minuut uitgaat in het lockscreen.
[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 29-08-2012 20:35 ]
Ik begrijp je argumentatie niet. Je zegt:Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:03:
[...]
Simpel. Als ik mensen een macbook met OSX geef staan ze wel open voor veranderingen omdat ze 'weten' dat ze geen 'gewone' laptop vast hebben. Als ik iemand een telefoon geef met android weten ze dat het niet een 'gewone' computer is en dat het dus anders moet worden bediend. Daarom staan ze open.
Als ik nu iemand een 'gewone' laptop geef met Windows 8 weten ze dat Windows erop staat en verwachten ze dat het werkt zoals het hoort te werken.
Kortom: omdat mensen verwachten dat ze het apparaat anders moeten gebruiken zullen ze er meer voor open staan en zullen ze eerder geneigd zijn zichzelf de schuld te geven als ze het apparaat niet kunnen bedienen (want zij weten niet hoe ze het moeten gebruiken) in plaats van de maker van het apparaat.
Komt nog bij dat de groep powerusers sowieso altijd genaaid wordt bij elke verandering in de interface. Jammer genoeg vind deze laatste groep ook bijna altijd dat zij de enige groep zijn die recht van spreken hebben en zijn ze behoorlijk mondig als het op zaken aankomt waarvan zij vinden dat het niet hoort.
-Premise: Als een persoon een niet-gewone computer gaat gebruiken dan accepteert dit persoon veranderingen t.o.v. van wat gebruikelijk is.
-Conclusie: Als je een persoon een gewone computer gebruikt dan accepteert deze geen veranderingen.
Uit jouw premise kan je niet deze conclusie trekken, er ontbreken op zijn minst andere premisen. Daarnaast zijn je premissen ook nog eens dubieus.
Premise, premissen... Kunnen we het gezellig in normaal huis tuin en keuken nederlands houden aub?Cyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:35:
[...]
Uit jouw premise kan je niet deze conclusie trekken, er ontbreken op zijn minst andere premisen. Daarnaast zijn je premissen ook nog eens dubieus.
Ja, en laat dat nou de kleinste groep gebruikers zijn... De groep gebruikers waar het om gaat, die er baat bij hebben bij verbeteringen wordt vaak genegeerd door die power users... Zij zullen wel even vertellen aan de anderen wat goed is en wat slecht... Erg vervelende eigenschap.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:03:
[...]
[ Voor 49% gewijzigd door Gé Brander op 29-08-2012 20:39 ]
Hoezo dat? Nu heb ik Vista niet bij de hand, maar ik neem aan dat het hetzelfde werkte als nu in Win7. Als je op "Yes" wilt klikken in het UAC venster, druk je gewoon Alt+Y in (Engelstalige versie).simplicidad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:21:
De enige UX probleem die ik had met Vista, was dat die UAC constant mij uit mijn flow haalde.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je leest ook heel iets anders dan wat ik probeer te zeggen. Wat ik zeg is:Cyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:35:
[...] Uit jouw premise kan je niet deze conclusie trekken, er ontbreken op zijn minst andere premisen. Daarnaast zijn je premissen ook nog eens dubieus.
Als een persoon verwacht dat een apparaat anders werkt en deze werkt ook daadwerkelijk anders dan is er niets aan de hand.
Als een persoon niet verwacht dat een apparaat anders werkt en deze werkt toch anders dan is er wel wat aan de hand.
Met als aanvoering dat de meeste mensen bij een iPhone of MacBook Pro wel verwachten dat deze anders werkt, maar bij een nieuwe 'gewone' laptop (lees met Windows) niet.
Anyways je probeert mijn verhaal uiteen te trekken in een premise en conclusie zonder door te hebben dat er twee (en meer) stellingen instaan
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 21:06 ]
Als ik me goed herinner kreeg je ook meerdere UAC schermen achter elkaar als je op een 'niet goedgekeurde locatie' in de verkenner met de rechtermuisknop een nieuw tekstbestand maakte (een scherm voor het aanmaken, een ander scherm voor het renamen van 'new text document.txt' naar jouw naam, etc).
Kan me zelfs vaag herinneren dat (een onderdeel van) Visual Studio 2005 niet (goed) installeerde op Vista als je UAC op de default-waardes had staan.
[ Voor 24% gewijzigd door sewer op 29-08-2012 21:11 ]
Ik vind het een beetje te gemakkelijk aangenomen om te denken dat mensen Windows 8 een probleem vinden puur omdat mensen *mogelijk niet verwachten* dat het anders zou werken.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:04:
[...]
Je leest ook heel iets anders dan wat ik probeer te zeggen. Wat ik zeg is:
Als een persoon verwacht dat een apparaat anders werkt en deze werkt ook daadwerkelijk anders dan is er niets aan de hand.
Als een persoon niet verwacht dat een apparaat anders werkt en deze werkt toch anders dan is er wel wat aan de hand.
Met als aanvoering dat de meeste mensen bij een iPhone of MacBook Pro wel verwachten dat deze anders werkt, maar bij een nieuwe 'gewone' laptop (lees met Windows) niet.
[...]
Alsof het succes van een product alleen maar afhankelijk is van wat mensen ervan verwachten. Het zal vast voor een bepaalde groep mensen gelden, maar ik denk dat vele MSDN-ers Windows 8 juist installeren omdat ze o.a. iets nieuws willen proberen en vooruit willen lopen. Bij elke nieuwe Windows versie verwacht je immers ook iets nieuws, iets beters.
Het punt blijft dat Metro gemaakt is voor tablets en dat veel desktop gebruikende MSDN-ers daar hinder van ondervinden. Dat heeft weinig te maken met het wel/niet willen accepteren van veranderingen, want vele MSDN-ers installeren Windows 8 juist voor een verandering/vernieuwing/verberering.
Je installeert Start8, stelt wel of geen ouderwetse Start-knop in en je stelt in dat ie naar desktop boot. Klaaaaaaaar.
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2012 00:44 . Reden: wel lief blijven ]
Anoniem: 614
Ssssst, dan hebben ze niets meer om over te klagenAzzKickah schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:52:
Maar het is zoooo makkelijk op te lossen voor al die stoere PowerUsers.
Je installeert Start8, stelt wel of geen ouderwetse Start-knop in en je stelt in dat ie naar desktop boot. Klaaaaaaaar.
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2012 00:45 ]
Een full-screen startmenu levert niet wezenlijk andere patronen op dan een klein startmenu in de hoek linksonder. Ik blijf het full-screen karakter wel als vervelend ervaren omdat het zo enorm de aandacht opeist. Bij de voormalige startmenu's bleef de rest van je scherm gewoon intact en dat ervoer ik als veel rustiger en overzichtelijker. Bovendien vind ik het Metro-startscherm onnodig rommelig. Al die tegels komen bij mij maar arbitrair over (om ook maar 's een mooi oer-Nederlands woord te gebruiken...) Tegeltje met email hier, tegeltje met foto's daar. Fijn tegeltjes verplaatsen als zo'n ouderwetse schuifpuzzel. Je raadt het al: ik ben niet zo'n fan van tegeltjes.Ramon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:42:
Ik weet niet wat waar is, maar er zijn wel veel Windows-gebruikers die erg graag vast houden aan hun oude patronen. Ook met de Windows 7 taskbar en het Windows 95 start-menu was er gezeur, alleen omdat dat makkelijk terug te zetten is wordt er verder niet over geklaagd.
Het oude startmenu had zo'n handig lijstje met meest gebruikte programma's, een functie die ik in Windows 8 enorm mis. Metro heb ik op mijn laptop nul behoefte aan dus had ik het leuk gevonden als de optie had bestaan om de hele Metro engine, of hoe dat ook mag heten, te uninstallen. Als ik zit te chatten dan vind ik het leuk om naast het chat-scherm een scherm met bijv Freecell te hebben staan. Dit fijne multitasken kan niet met Metro. Metro moet alles per se fullscreen maar ik heb niet voor niets een full hd scherm. Al die pixels wil ik gewoon dynamisch in kunnen zetten. En ja natuurlijk kan dat alles gewoon in de klassieke desktop maar als ik aan alleen die desktop genoeg heb en het fullscreen startmenu minder fijn vind dan het ouderwetse startmenu waarom zou ik dan uberhaupt Windows 8 blijven gebruiken??
Oh, dat ben ik met je eens en ik verwacht ook niet dat dit de enigste reden is, maar wel de voornaamste.Cyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:18:
[...] Ik vind het een beetje te gemakkelijk aangenomen om te denken dat mensen Windows 8 een probleem vinden puur omdat mensen *mogelijk niet verwachten* dat het anders zou werken. [...]
Daar ben ik het niet mee eens. Ze installeren het niet voor de verandering, maar gewoon alleen om te zien hoe Windows 8 eruit gaat zien. Het liefst zien vooral de 'power'-users (lees MSDN-ers) niet dat de interface verandert, maar dat kleine bugs worden opgelost. De powerusers hebben immers net een hele interface uit hun hoofd leren kennen en elke verandering daaraan kost ze veel tijd om opnieuw op het niveau 'perfecte productiviteit' te komen. Dat die nieuwe interface mogelijk beter werkt hebben ze dan geen boodschap aan.Het punt blijft dat Metro gemaakt is voor tablets en dat veel desktop gebruikende MSDN-ers daar hinder van ondervinden. Dat heeft weinig te maken met het wel/niet willen accepteren van veranderingen, want vele MSDN-ers installeren Windows 8 juist voor een verandering/vernieuwing/verberering.
@hierboven: geen woord tegenin te brengen en IMO ook terechte opmerkingen. Wat betreft je laatste vraag: Niets houd je tegen om Windows 7 te gebruiken. Applicaties die onder Windows 8 werken zullen niet ineens niet werken onder Windows 7. Ik heb me eigenlijk altijd al verbaast waarom mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben en altijd willen upgraden ook al voegen alle nieuwe functionaliteiten niets toe voor de meeste mensen. Niemand dwingt je nieuwe software te gebruiken en het is niet niet cool om oude software te gebruiken, IMO.
Wat betreft je chat + freecell voorbeeld. Die is wat ongelukkig gekozen omdat dit scenario dan weer net wel kan met metro door de chat te 'docken' (of hoe je het ook noemt)
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 22:24 ]
Nou, niet helemaal waar... Ik zou het liefst bij Windows 7 blijven, maar voor het ontwikkelen van WinRT apps MOET je Windows 8 draaien.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:17:
[...]
Applicaties die onder Windows 8 werken zullen niet ineens niet werken onder Windows 7. Ik heb me eigenlijk altijd al verbaast waarom mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben en altijd willen upgraden ook al voegen alle nieuwe functionaliteiten niets toe voor de meeste mensen. Niemand dwingt je nieuwe software te gebruiken en het is niet niet cool om oude software te gebruiken, IMO.
En je kunt nog wel twee apps tegelijk op het scherm hebben of een app en de desktop.
Ook kun je makkelijk via de linker bezel de apps selecteren of in het scherm slepen en links of rechts positioneren.
Of door te klikken rouleren tussen apps.
En snel afsluiten kan altijd nog via win+d, alt-f4...
[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 29-08-2012 22:46 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
En voor het ontwikkelen van iOS apps moet je ook OS X draaien, voor het maken van xbox games moet je ook een xbox hebben. SHOCKING!Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:31:
[...]
Nou, niet helemaal waar... Ik zou het liefst bij Windows 7 blijven, maar voor het ontwikkelen van WinRT apps MOET je Windows 8 draaien.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee, voor het ontwikkelen moet je VS2012 hebben die ook draait op Windows 7. Voor het publishen naar de Marketplace heb je Windows 8 nodig. Maar ja, je hebt gelijk in dat geval zal je toch Windows 8 moeten installeren. Dat kan overigens ook gewoon in een virtuele machine en dan kan je zelf lekker Windows 7 blijven gebruiken.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:31:
[...] Nou, niet helemaal waar... Ik zou het liefst bij Windows 7 blijven, maar voor het ontwikkelen van WinRT apps MOET je Windows 8 draaien.
Uh nee, niet shocking. Dat was m'n punt ook helemaal niet, dus voortaan even lezen voor je zo'n hersenloze opmerking plaatst.Ramon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
En voor het ontwikkelen van iOS apps moet je ook OS X draaien, voor het maken van xbox games moet je ook een xbox hebben. SHOCKING!
Ontwikkelen van een Metro app in Windows 7? Hoe kun je je metro app runnen in Windows 7 dan? Zover ik weet is dat niet mogelijk..Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:50:
[...]
Nee, voor het ontwikkelen moet je VS2012 hebben die ook draait op Windows 7. Voor het publishen naar de Marketplace heb je Windows 8 nodig. Maar ja, je hebt gelijk in dat geval zal je toch Windows 8 moeten installeren. Dat kan overigens ook gewoon in een virtuele machine en dan kan je zelf lekker Windows 7 blijven gebruiken.
Emulator? Zoals je ook een WP7 app kan draaien op een windows machine? Ik krijg iig in VS2012 de keuze uit Local Machine (omdat ik windows 8 draai), een simulator (emulator dus) of een remote machine (fysiek of een virtuele).Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:53:[...] Ontwikkelen van een Metro app in Windows 7? Hoe kun je je metro app runnen in Windows 7 dan? Zover ik weet is dat niet mogelijk..
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2012 23:01 ]
Gaaf, die had ik niet mee gekregenCaelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:57:
[...]
Emulator? Zoals je ook een WP7 app kan draaien op een windows machine? Ik krijg iig in VS2012 de keuze uit Local Machine (omdat ik windows 8 draai), een simulator (emulator dus) of een remote machine (fysiek of een virtuele).
Lees Windows 8 app developer blog: Testing Windows 8 apps using Visual Studio 2012 maar eens.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:05:
[...]
Gaaf, die had ik niet mee gekregenIk meende gelezen te hebben dat je voor Win8 development verplicht was Win8 te draaien. Scheelt een hoop gedoe met VM's.
Important Metro style app development is supported only on Windows 8. You can't develop Metro style apps on Windows 7 or Windows Server 2012.
Ai, je hebt gelijk. Dan zit je dus aan een VM of echt Win 8 installeren. Da's een mooie streek van MS.Avalaxy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:16:
Ik zie daar niks staan over Windows 7? En op MSDN staat dit: [...]

Snap ook niet dat MS dit eruit heeft gehaald...
Lastig om anders applicaties te starten die niet op je bureaublad staan.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik start de meeste apps door op de Windows-toets te drukken en de naam van de app beginnen te typen, werkt prima. Kan me herinneren dat er ook een shortcut was om lijst met alle geïnstalleerde apps op te roepen, maar die weet ik zo niet meer.Sc0rPi0N schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:24:
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
windows+q vanuit het startscreen of vanuit de desktop.jacobras schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:39:
[...] Ik start de meeste apps door op de Windows-toets te drukken en de naam van de app beginnen te typen, werkt prima. Kan me herinneren dat er ook een shortcut was om lijst met alle geïnstalleerde apps op te roepen, maar die weet ik zo niet meer.
Apps op je bureaublad?? Heb je je taskbar al vol dan?Sc0rPi0N schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:24:
Heerlijk net Start8 geïnstalleerd en blij dat ik zo het startmenu weer terug heb.

Kop... spijker.Cyb schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:18:
[...]
Ik vind het een beetje te gemakkelijk aangenomen om te denken dat mensen Windows 8 een probleem vinden puur omdat mensen *mogelijk niet verwachten* dat het anders zou werken.
Alsof het succes van een product alleen maar afhankelijk is van wat mensen ervan verwachten. Het zal vast voor een bepaalde groep mensen gelden, maar ik denk dat vele MSDN-ers Windows 8 juist installeren omdat ze o.a. iets nieuws willen proberen en vooruit willen lopen. Bij elke nieuwe Windows versie verwacht je immers ook iets nieuws, iets beters.
Het punt blijft dat Metro gemaakt is voor tablets en dat veel desktop gebruikende MSDN-ers daar hinder van ondervinden. Dat heeft weinig te maken met het wel/niet willen accepteren van veranderingen, want vele MSDN-ers installeren Windows 8 juist voor een verandering/vernieuwing/verberering.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het is nooit verplicht om te upgraden maar een nieuwe Windows-versie creëert bij mij altijd voldoende nieuwsgierigheid om deze direct te willen testen. Dit topic getuigt ervan dat ik verre van de enige ben. Het heeft niets te maken met gedwongen worden. Alleen waar ik altijd bij de early adopters/adapters zat wat Windows-upgrades betreft, loop ik nu voor het eerst in mijn leven tegen veranderingen aan die voor mij persoonlijk verslechteringen zijn. Niets mis met verandering maar dan moet die op zijn minst een vergelijkbare bruikbaarheid bieden. Aanpassen is nooit mijn probleem geweest. Windows 7 vind ik in de hele Windows-familie sinds Windows 95 veruit de fijnste versie.Caelorum schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:17:
@hierboven: geen woord tegenin te brengen en IMO ook terechte opmerkingen. Wat betreft je laatste vraag: Niets houd je tegen om Windows 7 te gebruiken. Applicaties die onder Windows 8 werken zullen niet ineens niet werken onder Windows 7. Ik heb me eigenlijk altijd al verbaast waarom mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben en altijd willen upgraden ook al voegen alle nieuwe functionaliteiten niets toe voor de meeste mensen. Niemand dwingt je nieuwe software te gebruiken en het is niet niet cool om oude software te gebruiken, IMO.
Voor mensen die al een smartphone met Windows Phone hebben zullen ongetwijfeld geneigd zijn om ook een tablet met Metro te kopen. Ik gebruik al een paar jaar Android. Ik ben niet gecharmeerd van de tiles in WP dus mijn toekomstige tablet draait zeer waarschijnlijk ook Android. Mijn laptop heeft geen touch screen dus daarop heb ik helemaal geen behoefte aan Metro. Kortom, voor mij persoonlijk heeft Metro helemaal niets te bieden. Neemt niet weg dat ik het van Microsoft een gedurfd ontwerp vind. De tijd zal uitwijzen of mensen het gaan accepteren. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen gaan klagen als ze vanaf eind oktober een nieuwe computer kopen waar Windows 8 op meegeleverd wordt. Wij kunnen hier met z'n allen al heel intensief over Windows 8 discussiëren; uiteindelijk is het de grote massa die gaat bepalen of Windows 8 het succes wordt waar Microsoft op hoopt.
Er mag een smiley achter je zin staan maar eerlijk gezegd verwacht ik van een modje wel iets zinnigere bijdragen dan deze. Zoals ik al eerder zei: verschillende gebruikers gaan verschillend met hun OS om. Hoeveel mensen hebben hun desktop niet vol staan met icoontjes? Dat is niet anders dan een bureau vol met post-its, papierwerk en andere zooi. En eerlijk gezegd ervaar ik het Metro startscherm niet heel anders: een scherm vol met icoontjes dat er na verloop van tijd erg onoverzichtelijk uit kan zien als je niet af en toe actief reorganiseert. Met het oude startmenu had je daar tenminste geen last van.TheVMaster schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:48:
Apps op je bureaublad?? Heb je je taskbar al vol dan?
Een volle taskbar heb ik trouwens ook een broertje aan dood. Hoe opgeruimder het eruit ziet hoe beter. Een interface op mijn computer moet er onopvallend uitzien zonder aan functionaliteit in te boeten. Daar passen tig icoontjes, tegeltjes en fullscreen schermen simpelweg niet bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 30-08-2012 07:15 ]
Ik moet toegeven dat het verleidelijk kan zijn, maar ik werk nu sinds de DP met Windows 8 en ik zou adviseren om even zonder te doen want het Start screen went vrij snel imo. Anders ben je weer afhankelijk van een 3rd party tool.Sc0rPi0N schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:24:
Heerlijk net Start8 geïnstalleerd en blij dat ik zo het startmenu weer terug heb.
👉🏻 Blog 👈🏻
Persoonlijk denk ik dat jij gewoon bij Windows 7 moet blijven.Anoniem: 55563 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 07:11:
[...]
Er mag een smiley achter je zin staan maar eerlijk gezegd verwacht ik van een modje wel iets zinnigere bijdragen dan deze. Zoals ik al eerder zei: verschillende gebruikers gaan verschillend met hun OS om. Hoeveel mensen hebben hun desktop niet vol staan met icoontjes? Dat is niet anders dan een bureau vol met post-its, papierwerk en andere zooi. En eerlijk gezegd ervaar ik het Metro startscherm niet heel anders: een scherm vol met icoontjes dat er na verloop van tijd erg onoverzichtelijk uit kan zien als je niet af en toe actief reorganiseert. Met het oude startmenu had je daar tenminste geen last van.
Een volle taskbar heb ik trouwens ook een broertje aan dood. Hoe opgeruimder het eruit ziet hoe beter. Een interface op mijn computer moet er onopvallend uitzien zonder aan functionaliteit in te boeten. Daar passen tig icoontjes, tegeltjes en fullscreen schermen simpelweg niet bij.

Edit: Sorry, ben dat gezeik een beetje zat allemaal......
[ Voor 44% gewijzigd door Pedr0 op 30-08-2012 09:09 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Er is niets mis mee om "intermediate" of "expert" users de mogelijkheid te bieden om bvb de start menu te gebruiken.Ramon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:42:
Ik weet niet wat waar is, maar er zijn wel veel Windows-gebruikers die erg graag vast houden aan hun oude patronen. Ook met de Windows 7 taskbar en het Windows 95 start-menu was er gezeur, alleen omdat dat makkelijk terug te zetten is wordt er verder niet over geklaagd.
[/b]
En dat het via een third party app kan, fijn maar eigenlijk zou dat nooit hoeven.
Met alle respect hoor, maar ik denk dat je gewone mensen onderschat.Ik denk dat het vooral power-users zijn die vastgeroest zijn in hun wereldje die veel gaan klagen. Average users zullen gewoon even slikken en doorgaan, en na een paar dagen willen ze niet anders meer.
Dat Microsoft zo slecht scoort als merk (en dat zeg ik niet, dat wijzen studies uit) is omwille van het feit dat mensen bij Microsoft in tijden van hun dominatie, moesten slikken en doorgaan. Iets zegt mij - en ik ben redelijk zeker dat de toekomst dat ook zal uitwijzen inzake Windows RT tablets - dat dit niet echt een goeie strategie is.
En dat is de reden waarom Microsoft Metro opdringt... . Maar dat geeft niets te maken met a-typische of niet technische gebruikers. Als gebruiker (elke gebruiker) heb je er geen boodschap aan of Microsoft nu wel of niet achterloopt op tablet gebied.Een ander voordeel is dat, als je weet hoe 8 op de PC werkt, je Windows RT ook kent, en vice versa.
Omdat ik te pas en te onpas naar Metro gegooid word of ik moet mijn taskbar vol gaan pinnen of mijn desktop vol iconen gaan zetten, want de gewone start menu hebben ze eruit gehaald. Het overtreed zelf een basis UX principes (trouwens niet het enige) namelijk die van interference en dat heeft 0,0 te maken met "power" usersat ik niet snap is waarom je 'desktop'-taken in Metro wil gaan doen? Waarom kan je die scheiding niet zien? Je productiviteitstaken gaan in de desktop, entertainment KAN (optioneel, hoeft niet) in Metro.
Ik heb niets tegen het feit dat ze Metro erin steken voor gewone gebruikers als het echt moet - want ik ben niet overtuigd dat gewone gebruikers er zoveel baat bij hebben - maar wel dat ze het mij opdringen en mij uit mijn flow haalt.BASIC UX PRINCIPLES: INTERFERENCE EFFECTS
Mental processing in your user is similar to processing in a computer – the more processor you devote to different processes the slower and less responsive it will become. Try not to distract your user too much with flashing images and animations unless that’s exactly what they’ve come to see.
Als mensen het hebben over het frankenstein OS of als ze het gevoel hebben dat ze met 2 OS'es zitten te werken, dan heeft dat weinig te maken met "haters" of "power users" maar eerder met het feit dat het perfect normale mensen zijn.
De opkomst van alternatieve platformen is geen reden om er een soort van unified geheel van te maken of het ene opeens te gaan beperken. De meerwaarde van vertrouwdheid waar jullie zo op hameren, gaat verloren als het problemen veroorzaakt op andere platformen.Vergeet niet dat er tegenwoordig zeer veel gebruik gemaakt wordt van mobiele toestellen (smartphones, tablets, notebooks), terwijl de desktop-computer langzaam verdwijnt, behalve voor bijvoorbeeld productieve gebruikers (content developers bv.) en PC-gamers. Echter is het (waarschijnlijk) niet lucratief genoeg om voor die kleinere groep een apart OS te ontwikkelen.
In de tijd van XP heb ik mensen van pakweg de Nielsen groep (en dat zijn geen kleintjes) Windows XP niet horen omschrijven als een cognitief/ux drama en ze hebben 100% gelijk. Het gaat hier wel om wat meer dan icoontjes en kleurtjes.n de tijd van Windows XP deed men ook moeilijk over de "grote iconen en felle kleuren"
Ik hou mij al jaren bezig met usability en een van mijn favoriete boeken is "The inmates are running the asylum" dat namelijk gaat over het probleem van power users vs beginners. Dus men moet zeker niet beginnen uitleggen dat er een verschil zit tussen beide, ben mij daar heel goed van bewust.
Maar ik zou dat verhaal veel eerder slikken moest ik niet het gevoel hebben dat Microsoft veel meer bezig is met hun achterstand op smartphones en tablets proberen in te halen, dan dat het hun echt gaat om het geheel makkelijker te maken.
Trouwens over het algemeen zijn a-technische of "power" users niet de grootste groep gebruikers, maar de "intermediates".
[ Voor 9% gewijzigd door simplicidad op 30-08-2012 10:13 ]
Wel weer lachen dat ze het voor elkaar krijgen om het dan in Teletubbie Windows XP kleurtjes te doen... Dus voor de mensen die niet zo houden van vooruitgang maar graag stil blijven staan; kies als nieuwe pc een Samsung...Samsung Still Going To Continue Shipping Bloatware In Windows 8 Devices
While PC OEMs like Vizio are shipping their devices with clean Windows 8 installations, Samsung has decided to dirty up the Windows 8 builds of their devices. They are now going to include a bloatware called S-launcher that will mimic the old Windows 7 start menu features. The S-launcher thing is dockable, so you can place it anywhere on the screen. It allows you to search for programs and launch them.
But why Samsung?? Why????
Ow, en over het geklaag hierboven*... Bevalt het niet, dan blijf je op Windows 95 7. Ga iig niet proberen om de definitie van 'powerusers' vast te leggen, en vooral niet als dat betekend dat je panisch bent voor elke vorm van verandering.
Dat jij* het niet prettig vind, prima. Maar zeg dan niet dat het voor alle 'powerusers' geldt. Van de 'powerusers' binnen mijn bedrijf (MS DAX gericht) draaien er al een heel stel op Windows 8, vanaf de CP al. En die vinden het prettig. Maar zijn dat dan geen 'powerusers' alleen omdat hun mening verschilt van die van jou*?
* ik bedoel hier geen specifieke user(s) mee, dit praat gewoon makkelijker
[ Voor 27% gewijzigd door Rowdy.nl op 30-08-2012 10:15 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Je zegt basically dat de persoon niet genoeg weet van "gewone gebruikers", maar jouw visie staat haaks op die van a-technische gebruikers.simplicidad schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:56:
Als je dat denkt, dan heb je volgens mij weinig kaas gegeten van gewone gebruikers.
Dat heeft ALLES te maken met a-techische gebruikers, want zij hebben moeite met het hele concept computer. Ondertussen is men wel gemiddeld verder dan vroeger maar men voert nog steeds zijn webadressen in Google, men weet nog steeds niet waar die zoekbalk in het startmenu voor dient en men snapt ook nog steeds niet zo helemaal wat die C-schijf is. De metro-interface heeft een tweevoudige vernieuwing namelijk het uniform maken van de gebruikservaring over verschillende apparaten en het versimpelen van de interactie (geen mapje C:\Foto's maar gewoon een icoon "Foto's"). Dit heeft Apple geen windeieren gelegd en Microsoft wil niet nog meer marktaandeel verliezen.simplicidad schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:56:
En dat is de reden waarom Microsoft Metro opdringt... . Maar dat geeft niets te maken met a-typische of niet technische gebruikers.
Heeft Microsoft je ook "opgedrongen" dat je Windows 8 moe(s)t kopen en installeren ? Als je het niet wil, koop en gebruik het dan niet !simplicidad schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:56:
Ik heb niets tegen het feit dat ze Metro erin steken voor gewone gebruikers als het echt moet, want ik ben niet overtuigd dat gewone gebruikers er zoveel baat bij hebben, maar wel dat ze het mij opdringen.
Een nadeel van uniformiteit zijn beperkingen. Echter heeft men (de gemiddelde gebruiker, NIET de power user) minder problemen met die beperking als het gebruiksgemak maar beter is. Je wilt natuurlijk antwoorden dat het gebruiksgemak helemaal niet beter is, maar dat is van je power-user point of view, niet van de a-technische gebruiker.simplicidad schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:56:
De opkomst van alternatieve platformen is geen reden om er een soort van unified geheel van te maken. Het effect van vertrouwdheid waar jullie zo op hameren gaat verloren als het problemen veroorzaakt op andere platformen.
Het gaat inderdaad wel al een aantal dagen voornamelijk over de voor- en nadelen van Metro..maar Windows 8 biedt ons zoveel meer moois....Pedr0 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:02:
[...]
Persoonlijk denk ik dat jij gewoon bij Windows 7 moet blijven.
Misschien dat er een apart topic geopend kan worden waarin de perikelen rondom Metro worden besproken?
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2012 10:41 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik kan niet wachten tot ik hardware heb die dat ook ondersteund....CAP-Team schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:42:
Ik wilde net eigenlijk VirtualBox gaan installeren, toch maar besloten om Hyper-V toe te voegen. Werkt ook best leuk moet ik zeggen. En je kunt ook 64-bit guest OS installeren.
Ik merkte dat ik telkens explorer opstartte .
Het waarom was met name dat ik van een zooi programma's (gemigreerd van W7U -> W 8 Pro) geen icoontje op het bureaublad / taakbalk en om dan omslachtig via de verkenner programma's te zoeken en op te starten ging me iets te ver.
Maar met Windows toets + Q zou ik een lijst moeten krijgen dus...
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Wat het eerste beteft: ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik wilde niet over 1 nacht ijs dus voorlopig blijf ik Windows 8 gewoon gebruiken. Wat dat tweede betreft: als je de reacties van mensen hier niet weet te waarderen doe dan niet mee aan de discussie.Pedr0 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:02:
Persoonlijk denk ik dat jij gewoon bij Windows 7 moet blijven.
In dat geval roep ik de mensen op om te stoppen met bagatelliseren van klagers, en trouwens ook met die typische pick-and-shoot discussies, en eens te komen met hun positieve ervaringen van al dat moois. Trap jij dan af?TheVMaster schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:38:
Het gaat inderdaad wel al een aantal dagen voornamelijk over de voor- en nadelen van Metro..maar Windows 8 biedt ons zoveel meer moois....
Misschien dat er een apart topic geopend kan worden waarin de perikelen rondom Metro worden besproken?
Is het trouwens vreemd dat een wezenlijk onderdeel van Windows 8 zo veelbesproken is?
Misschien moet je daar dan eens mee beginnen want ik weet eerlijk gezegd niet wat dat "zoveel meer moois" dan is.TheVMaster schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:38:
[...]
Het gaat inderdaad wel al een aantal dagen voornamelijk over de voor- en nadelen van Metro..maar Windows 8 biedt ons zoveel meer moois....
Helemaal eens met jouw post.Anoniem: 55563 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:54:
[...]
Wat het eerste beteft: ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik wilde niet over 1 nacht ijs dus voorlopig blijf ik Windows 8 gewoon gebruiken. Wat dat tweede betreft: als je de reacties van mensen hier niet weet te waarderen doe dan niet mee aan de discussie.
[...]
In dat geval roep ik de mensen op om te stoppen met bagatelliseren van klagers, en trouwens ook met die typische pick-and-shoot discussies, en eens te komen met hun positieve ervaringen van al dat moois. Trap jij dan af?
Is het trouwens vreemd dat een wezenlijk onderdeel van Windows 8 zo veelbesproken is?
Het is sowieso verschrikkelijk aanmatigend om critici steeds weg te zetten als conservatieve kneusjes die niet met de tijd mee kunnen en niet tegen verandering kunnen want vastgeroest en niet flexibel.....
Verder, helemaal in den beginne mocht in dit topic Metro niet eens besproken worden want er waren zoveel meer mooie wijzigingen en MS kon Metro immers nog veranderen... Belachelijk natuurlijk want W8 werd, is en zal worden defined in history door Metro.
De algemene consensus die ik lees in de reviews is dat er heel veel goede zaken verbeterd zijn in W8, dat Metro op zich een zeer goede stap is maar dat de opgedrongen variant voor wat betreft de Desktop een zeer grote if oplevert of dit OS zal aanslaan.
Verder denk ik dat het niet echt helpt voor een evenwichtige belangenbehartiging in dit topic dat de TS en Mod zeer pro Metro is.
ps:
Denk dat een opsplitsing in W8 Ervaringen & W8 Metro ervaring een goed idee is.
Op die manier worden de discussies over andere zaken dan Metro veel makkelijker vindbaar.
[ Voor 71% gewijzigd door Help!!!! op 30-08-2012 11:35 ]
PC Specs
File History, Storage Spaces, Hyper-V, ...Help!!!! schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:00:
[...]
Misschien moet je daar dan eens mee beginnen want ik weet eerlijk gezegd niet wat dat "zoveel meer moois" dan is.
[ Voor 74% gewijzigd door technorabilia op 30-08-2012 11:28 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Discussieer daar dan eens wat over.....kraades schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:26:
File History, Storage Spaces, Hyper-V, ...
PC Specs
Dingen als:
-Explorer geluidje staat standaard uit
-Verborgen mappen worden standaard weergegeven
-Extensies worden standaard weergegeven
-Automatisch naar de huidige folder uitklappen
-Statusbalk standaard aan in verkenner
-Taakbalk geeft programma's nu weer brede buttons en groepeerd/verkleind pas als ie vol is
-Hibernate optie hoef je niet meer apart aan te zetten
Ik hoef nu als ik klaar ben met installeren niet meer veel dingen in te stellen. Tuurlijk, ik maak wel een rondje bij de configuratie en de metro settings, maar het staat allemaal redelijk logisch ingesteld.
Het nieuwe taakbeheer (waar je ook al opstart programma's kunt uitschakelen) en kopieervenster zijn ook echt een verademing.
Wel jammer dat ik met Office 2013 geen verbinding kan maken met de exchange van het werk (draait blijkbaar 2003 en die is niet compatible) en Adobe CS6 niet te installeren is (OS niet compatible
Jammer trouwens dat Synaptics nog geen goede driver heeft (tenminste, die is niet te vinden voor mijn XPS15) waar ik ook die gestures mee kan doen op de touchpad. Nog even kijken of ik die ergens kan vinden, want dat lijkt me eigenlijk best handig.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 30-08-2012 12:31 ]
Mja, ik vermoed hetzelfde. Zal wel neer komen op dat MS vind dat je je muziek sowieso al in je "My Music" map had moeten zittenVFRRijder schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:14:
Misschien al een keer langs gekomen, maar kan het zo niet vinden. Heeft iemand een idee hoe bijvoorbeeld de music app gaat werken op de RT versie? Nu moet je via de desktop mode muziek aan je library toevoegen, maar dat kan natuurlijk niet in de RT versie.
Mee eens. Ik probeer het dan ook niet te doen. Als mijn reacties toch zo overkomen excuses daarvoor.Help!!!! schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:00:
[...] Het is sowieso verschrikkelijk aanmatigend om critici steeds weg te zetten als conservatieve kneusjes die niet met de tijd mee kunnen en niet tegen verandering kunnen want vastgeroest en niet flexibel..... [...]
Heb je niet toevallig een upgrade gedaan? Verborgen mappen worden bij mij namelijk niet standaard weergegeven. Ik moest dat zelf nog instellen. Wat die ook niet doet is "Automatisch naar de huidige folder uitklappen"en de statusbalk staat bij mij niet standaard aan. De taakbalk groepeert bij mij ook meteenMartinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:
Wat mij vooral opvalt is dat er een aantal kleine dingen standaard anders (lees: beter) staan ingesteld bij een kale installatie.
Je problemen met Adobe CS6 schijnt meer aan de downloader van Adobe te liggen dan dat het daadwerkelijk niet installeert.
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 30-08-2012 12:34 ]
Echter zit ik met één ding, nadat ik Hyper-V had geïnstalleerd duurde het langer voordat mijn laptop was opgestart. Voor de installatie duurde het ongeveer 10 seconden en nu duurde het iets van 40 á 50 seconden. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Edit:
Een deïnstallatie zorgt er ook niet voor dat hij weer de normale snelheid krijgt. De shortcuts in de Metro blijven trouwens wel staan nadat je Hyper-V hebt verwijderd (vinkje is overigs wel weg bij Windows Features). En een system restore ook niet...sh*t

Dan maar een aantal seconden langer wachten

[ Voor 17% gewijzigd door G-Meister op 30-08-2012 13:29 ]
Ik helaas ook niet. Bij EPT moet dan een * i.p.v. - staan.tiguan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:09:
Ja dat Hyper-V vind ik ook echt geweldig, maar zo jammer , ik heb de hardware er gewoon niet voor
(coreinfo)
C:\>coreinfo -v Coreinfo v3.05 - Dump information on system CPU and memory topology Copyright (C) 2008-2012 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9400 @ 2.53GHz Intel64 Family 6 Model 23 Stepping 10, GenuineIntel HYPERVISOR - Hypervisor is present VMX * Supports Intel hardware-assisted virtualization EPT - Supports Intel extended page tables (SLAT) C:\>
👉🏻 Blog 👈🏻
Thx. Geen probleem. Bedoelde sowieso niet specifiek jou maar meer iha.Caelorum schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:30:
[...]
Mee eens. Ik probeer het dan ook niet te doen. Als mijn reacties toch zo overkomen excuses daarvoor.
Denk dat voor en tegenstanders het waarschijnlijk nooit eens worden en dat hoeft wat mij betreft ook niet.
Het ging mij erom dat de voors en tegens besproken moeten kunnen worden zonder dat 1 vd partijen op een vervelende manier weggezet wordt.
PC Specs
Inderdaad. Synaptics is er wel mee bezig, maar de Gesture Suite voor Windows 8 is voorlopig nog niet beschikbaar: http://www.synaptics.com/solutions/technology/windows8 . Vooral de swipe gestures lijken me handig.Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:
Jammer trouwens dat Synaptics nog geen goede driver heeft (tenminste, die is niet te vinden voor mijn XPS15) waar ik ook die gestures mee kan doen op de touchpad. Nog even kijken of ik die ergens kan vinden, want dat lijkt me eigenlijk best handig.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Dit topic is gesloten.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.