jacobras schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Synaptics is er wel mee bezig, maar de Gesture Suite voor Windows 8 is voorlopig nog niet beschikbaar: http://www.synaptics.com/solutions/technology/windows8 . Vooral de swipe gestures lijken me handig.
Mja, de Windows 7 driver kun je wel installeren, maar wat daarbij zit 8)7
Kun je een beetje gestures gebruiken voor het openen van amazon en ebay, dafuq?

Verder ziet het eruit dat er niet echt ondersteuning is voor windows 8 taken, dus is het vrij nutteloos. Tuurlijk, je kunt scrollen e.d. maar dan krijg je die bloatware er ook bij. Nu maar hopen dat die suite snel komt, ziet er namelijk wel gaaf uit en maakt het werken op een laptop een stuk fijner imo

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:
Wat mij vooral opvalt is dat er een aantal kleine dingen standaard anders (lees: beter) staan ingesteld bij een kale installatie.

Dingen als:
-Explorer geluidje staat standaard uit
-Verborgen mappen worden standaard weergegeven
-Extensies worden standaard weergegeven
-Automatisch naar de huidige folder uitklappen
-Statusbalk standaard aan in verkenner
-Taakbalk geeft programma's nu weer brede buttons en groepeerd/verkleind pas als ie vol is
-Hibernate optie hoef je niet meer apart aan te zetten

Ik hoef nu als ik klaar ben met installeren niet meer veel dingen in te stellen. Tuurlijk, ik maak wel een rondje bij de configuratie en de metro settings, maar het staat allemaal redelijk logisch ingesteld.
Wordt dat niet gesynced met een oudere W8 install die je hebt gedaan dan? Of iets anders...? Want ik weet 100% zeker dat de taakbalk default geen brede buttons geeft en direct al groepeert.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

G-Meister schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:07:
[...]
Echter zit ik met één ding, nadat ik Hyper-V had geïnstalleerd duurde het langer voordat mijn laptop was opgestart. Voor de installatie duurde het ongeveer 10 seconden en nu duurde het iets van 40 á 50 seconden. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
[...]
Op zich logisch. Van wat ik ervan heb begrepen wordt eerst de Hyper-V host geladen waar dan Windows 8 als guest bovenop draait. Wat je eigenlijk doet is dus je Windows 8 installatie als VM draaien. Hyper-V is alleen dusdanig snel dat je daar niet veel van merkt. Wat wel zo is is dat je volgens mij geen processor throttle geval hebt. Die zal dus altijd op 100% draaien. In ieder geval met mijn laptop (elitebook 8560w) verlies ik wel de mogelijkheid om een " minimum processor state" in te stellen.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:29:
Mja, de Windows 7 driver kun je wel installeren, maar wat daarbij zit 8)7
Kun je een beetje gestures gebruiken voor het openen van amazon en ebay, dafuq?
Scrybe :+ Niet al te handig nee, maar wordt niet geactiveerd bij installeren.
Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:29:
Verder ziet het eruit dat er niet echt ondersteuning is voor windows 8 taken, dus is het vrij nutteloos. Tuurlijk, je kunt scrollen e.d. maar dan krijg je die bloatware er ook bij. Nu maar hopen dat die suite snel komt, ziet er namelijk wel gaaf uit en maakt het werken op een laptop een stuk fijner imo
Inderdaad, hoop dat het goed in elkaar zet. Ik gebruik nu de Windows 7-drivers, maar twee vingers scrollen werkt vervelend. Heel voorzichtig scrollen = 3 pagina's verder.

Ik heb Windows 8 (beta) direct geïnstalleerd, heel even gebruikt en verder niet meer naar gekeken. Het hele Metro-gebeuren vond ik maar niets. Vorige week de RTM geïnstalleerd, die gebruik ik nu een week. Het Metro-scherm heeft toch wel iets, begin ik zo langzaamaan te vinden. Ik vind het idee dat je met één druk op de startknop een dashboard/startscherm in beeld hebt best aardig :)

Wel heel vervelend: in Metro op Chrome klikken = Metro-versie van Chrome. Ben nog geen truukje tegengekomen om te zorgen dat-ie altijd de desktopversie pakt.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

jacobras schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

Scrybe :+ Niet al te handig nee, maar wordt niet geactiveerd bij installeren.

[...]

Wel heel vervelend: in Metro op Chrome klikken = Metro-versie van Chrome. Ben nog geen truukje tegengekomen om te zorgen dat-ie altijd de desktopversie pakt.
Op de desktop de shortcut rechtsklikken en dan Pin to Start?

• jacobras

jacobras

Developer

AzzKickah schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Op de desktop de shortcut rechtsklikken en dan Pin to Start?
Oeps, ik was niet duidelijk genoeg. Dat werkt inderdaad, ik bedoel dat als ik in een Metro-app op een link klik, dat dan de Metro-versie van Chrome geopend wordt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb Hyper-V weer gedeïnstalleerd en toch maar VirtualBox erop gezet.
Met name de beperking van kleurdiepte tot 16 bits vond ik belemmerend.
Voor servers kan ik me voorstellen dat Hyper-V wel perfect werkt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Ramon schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:52:
[...]
Wordt dat niet gesynced met een oudere W8 install die je hebt gedaan dan? Of iets anders...? Want ik weet 100% zeker dat de taakbalk default geen brede buttons geeft en direct al groepeert.
Hmm, dat zou inderdaad ook kunnen, maar dat is dan wel heel erg handig! Ik dacht dat ie alleen wat metro app instellingen zou synchroniseren van bv people e.d. maar als ie nog meer doet is dat ook erg handig.

Help!!!! schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:00:
[...]

Misschien moet je daar dan eens mee beginnen want ik weet eerlijk gezegd niet wat dat "zoveel meer moois" dan is.

[...]
File History, Improved Printing, GPU Accel., MS Account integration, FastBoot, SkyDrive Integration, Hyper-V Client, 2TB+ disk support, storagespaces, Powermgmt, New Taskmanager, WindowsStore, PicturePassword/PIN, PC Refresh/Reset, Better Narrator, ARM Support, IE10....

En dit zijn de zaken die ik zomaar even uit m'n mouw schud.... O-) Op zich zou je je er natuurlijk zelf ook in kunnen verdiepen. Owja...ik vergeet WinPE 4.0 nog....daarmee gaat het installeren van je client 25% sneller (gebaseerd op hardware met 'normale specs')...

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Persoonlijk vind ik de meest belangrijke aanpassing/toevoeging de Windows Store, dat gaat het heel makkelijk maken om software te vinden, ervaringen ervan te vinden, updaten en up to date houden, etc.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand ervaringen met de upgrade? Ik heb net Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en heb eigenlijk 0.0 zin om alles weer opnieuw te moeten installeren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ik heb nu enige tijd de Windows 8 RTM 64-bit draaien op mijn laptop (Macbook Pro late 2009) en hij draait perfect. Echter heb ik een (redelijk groot) probleem.

Wanneer ik thuis op de WiFi zit, heb ik geen enkel probleem om verbinding te maken en is de verbinding stabiel. Wanneer ik op school kom (Fontys), kan ik met geen mogelijkheid verbinding maken met het WiFi netwerk. Het netwerk is een 802.1x netwerk. Mijn credentials kloppen, want bedraad (dezelfde vorm van authenticatie) kan ik gewoon verbinding maken.
In eerste instantie lukt het om verbinding te maken. Mij wordt gevraagd om mijn credentials, waarna ik een certificaat dien te accepteren. Vervolgens duurt het enkele minuten voordat ik opnieuw het certificaat dien te accepteren. Hierna krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Aan het netwerk zal het waarschijnlijk niet liggen, aangezien medestudenten gewoon verbinding kunnen maken.
Verder heb ik handmatig het netwerkprofiel toegevoegd, maar ook dit mocht niet baten.

Voor mijn gevoel is het een driverprobleem, maar dit lijkt me een beetje vreemd aangezien ik op een non-802.1x netwerk gewoon verbinding kan maken. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, waaronder die van Windows 8 zelf, die van Apple en die van HP. De WiFi-chip zelf is een Broadcom BCM94322.

Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en dat er een oplossing voor is, ik heb namelijk weinig zin om terug te gaan naar Windows 7. :)

Verwijderd

Ik zou even langs netwerk/systeembeheer gaan, met wat geluk kunnen/willen ze het certificaat even handmatig voor je installeren.
Grote kans dat de radius en/of cert server (nog) moeilijk doet met Win8.

• Mint
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:44:
Ik zou even langs netwerk/systeembeheer gaan, met wat geluk kunnen/willen ze het certificaat even handmatig voor je installeren.
Grote kans dat de radius en/of cert server (nog) moeilijk doet met Win8.
Dat dacht ik dus ook, dus daar ben ik al langs geweest. Ik vermoed eigenlijk niet dat het probleem bij Windows 8 ligt, maar bij de driver. Andere klasgenoten (met non-Apple laptops) kunnen onder Windows 8 namelijk probleemloos het netwerk op.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat zal inderdaad aan de drivers liggen. Ik heb nog nooit zo makkelijk verbinding kunnen maken met het Fontys draadloze netwerk sinds Windows 8 namelijk.

Helaas gaat mijn netwerkkennis echt niet ver genoeg om er een oplossing voor te kunnen verzinnen. Je zou nog kunnen kijken wat voor een pakketten er verstuurd worden en die vergelijken? Maar dat is een vrij tijdrovende oplossing.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Mint
Hooglander1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:50:
Dat zal inderdaad aan de drivers liggen. Ik heb nog nooit zo makkelijk verbinding kunnen maken met het Fontys draadloze netwerk sinds Windows 8 namelijk.

Helaas gaat mijn netwerkkennis echt niet ver genoeg om er een oplossing voor te kunnen verzinnen. Je zou nog kunnen kijken wat voor een pakketten er verstuurd worden en die vergelijken? Maar dat is een vrij tijdrovende oplossing.
Dag oud-klasgenoot :w

Ik denk dat ik maar wacht tot de release van Windows 8, dan zal Apple vast wel een keer komen met een nieuw driverpakket. In de tussentijd raad ik wel af om Windows 8 te installeren op Macbooks en dergelijke, wanneer deze verbinding moeten maken met 802.1x netwerken.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

adyta schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:54:
[...]

Dag oud-klasgenoot :w

Ik denk dat ik maar wacht tot de release van Windows 8, dan zal Apple vast wel een keer komen met een nieuw driverpakket. In de tussentijd raad ik wel af om Windows 8 te installeren op Macbooks en dergelijke, wanneer deze verbinding moeten maken met 802.1x netwerken.
Op zich is Windows 8 al wel gereleased ;)

Je kan ook nog proberen om verbinding te maken met het eduroam netwerk. Wie weet werkt dat net ff anders en kan je daar wél verbinding mee maken.

Long shot, maar dit kan je ook nog proberen: http://www.fontys.nl/mede...less.draadloos.171222.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 30-08-2012 18:56 ]

• Mint
Hooglander1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:56:
[...]

Op zich is Windows 8 al wel gereleased ;)

Je kan ook nog proberen om verbinding te maken met het eduroam netwerk. Wie weet werkt dat net ff anders en kan je daar wél verbinding mee maken.
Ook dat heb ik geprobeerd, maar precies hetzelfde resultaat.

Die WiFi manager lijkt me weinig toevoegen. Verder heb ik een dergelijk profiel al handmatig ingesteld door middel van netsh, dus dat lijkt me niet veel toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mint op 30-08-2012 18:58 ]

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Paar handige utilities voor Win8:
  • Tooltje om de randen van Win8 desktop windows wat kleiner te maken: hier
  • Tooltje om direct naar de desktop te booten, en ook de charms bar e.d. weg te halen: hier
  • Shutdown button op je taskbar maken: hier
  • Gadgets terug op je desktop: hier

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik heb net even de Windows 8 trial versie op mijn notebook geïnstalleerd, het enige wat ik kan zeggen is: wow!
Ik had al eerder een betà van Windows 8 geïnstalleerd maar daar was ik niet al te enthousiast over, maar hier ben ik echt wel over te spreken!

Het werkt allemaal heel erg soepel, en eigenlijk veel beter en sneller dan Windows 7, plus dat het er natuurlijk veel gelikter uit ziet :).

EDIT:
Jammer dat ik de Asus Live Updater niet kan installeren :/, dat werkt alleen onder Windows 7.
Maar goed, ik krijg de USB 3 drivers van Intel er ook niet op, iemand tips voor me?

[ Voor 19% gewijzigd door Timons106 op 30-08-2012 20:35 ]

Martinspire schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Hmm, dat zou inderdaad ook kunnen, maar dat is dan wel heel erg handig! Ik dacht dat ie alleen wat metro app instellingen zou synchroniseren van bv people e.d. maar als ie nog meer doet is dat ook erg handig.
Je kan het instellen in de Metro Settings. Best heel erg handig ja!

zie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3tkpu.png

• Timons106
Nee joh, ik kan ook de Intel drivers voor de HD4000 niet installeren :/.
Er zit ook een GT650M in mijn notebook, maar ik neem aan dat je beide drivers moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timons106 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:17:
Ik heb net even de Windows 8 trial versie op mijn notebook geïnstalleerd, het enige wat ik kan zeggen is: wow!
Ik had al eerder een betà van Windows 8 geïnstalleerd maar daar was ik niet al te enthousiast over, maar hier ben ik echt wel over te spreken!

Het werkt allemaal heel erg soepel, en eigenlijk veel beter en sneller dan Windows 7, plus dat het er natuurlijk veel gelikter uit ziet :).

EDIT:
Jammer dat ik de Asus Live Updater niet kan installeren :/, dat werkt alleen onder Windows 7.
Maar goed, ik krijg de USB 3 drivers van Intel er ook niet op, iemand tips voor me?
Ook niet in compatiblity mode? Dus als Windows 7 applicatie draaien? Lijkt me niet dat die applicatie echt specifieke win8 dingen nodig heeft en gewoon een versienummerprobleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Net na een tip van Wout van Tweakers de regio aangepast naar Engels, eindelijk wat meer apps in de Store! Solitaire en Hearts zijn toch wel twee games die ik op een Windows pc moet hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 31-08-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Martinspire schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:28:
[...]

Ook niet in compatiblity mode? Dus als Windows 7 applicatie draaien? Lijkt me niet dat die applicatie echt specifieke win8 dingen nodig heeft en gewoon een versienummerprobleem heeft?
Nope, ik heb alles geprobeerd :(.
Ik heb nu maar weer Windows 7 op m'n notebook geïnstalleerd, maar nu mis ik Windows 8 :'(.

Dat wordt dan maar wachten tot 26 oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Timons106 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:25:
[...]

Nope, ik heb alles geprobeerd :(.
Ik heb nu maar weer Windows 7 op m'n notebook geïnstalleerd, maar nu mis ik Windows 8 :'(.

Dat wordt dan maar wachten tot 26 oktober...
Had je deze drivers ook al geprobeerd? (Klik)
Purpose:
This software driver package will install the WHQL graphics driver for the Intel® HD Graphics 3000/2000 & Intel® HD Graphics 4000/2500 for Windows 8* Release Preview.
En voor jouw andere videokaart kan je de drivers ook gewoon op de Nvidia site vinden (klik) ;)

Google is your friend :D

[ Voor 13% gewijzigd door G-Meister op 31-08-2012 11:14 ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens wordt die HD3/4/5/6000 toch alleen gebruikt voor makkelijke taken. Bij mij werkte het standaard allemaal al wel zonder problemen, dus gok dat je die driver niet eens nodig zou hebben. En die Nvidia driver werkt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hmm ik probeer een MW3sa tool te draaien en dit heeft in Windows 7 altijd gewerkt.
Sinds de migratie naar Windows 8 zie ik dat ea niet goed werkt, hoewel de services wel draaien.
UPNPtest geeft een aantal failed aan terwijl de zaken wel goed staan.

Iemand die toevallig Modern Warfare 3 speelt en weet wat ik nog aan zou moeten passen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:23

LegacyCode

De crack van de division

Ik ben vandaag bezig om alles goed te zetten om Windows 8 te kunnen deployen intern bij mijn werkgever. Kwam ik ineens tot de ontdekking dat zaken die ik bij Windows 7 via RunOnce registry key liet draaien, niet draaien op Windows 8. Dan kijk ik eens wat verder en ik zie dat de RunOnce registry key gewoon niet meer bestaat in de gebruikersprofielen, ondanks dat ik deze gedefinieerd heb in de Default User.
Moeten we nu gaan scripten om nog wat tweaks eenmalig uit te voeren voor elke gebruiker?

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af heeft het nut om te wachten op W8 of om gewoon W7 aan te schaffen? Ik lees in de laatste pagina's van dit topic aardig wat mensen die zich niet kunnen vinden in de nieuwe Metro interface die voor mijn idee ook niet veel toevoegt buiten eye-candy. Maar goed de interface is aan te passen met bijvoorbeeld Start8 is dan W8 gewoon een beter besturingssyteem dan W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:23:
Ik vraag me af heeft het nu om te wachten op W8 of om gewoon W7 aan te schaffen? Ik lees in de laatste pagina's van dit topic aardig wat mensen die zich niet kunnen vinden in de nieuwe Metro interface die voor mijn idee ook niet veel toevoegt buiten eye-candy. Maar goed de interface is aan te passen met bijvoorbeeld Start8 is dan W8 gewoon een beter besturingssyteem dan W7?
Wat je zou kunnen doen is een VM te draaien met daarop W8. W8 kan je namelijk gewoon downloaden van Microsoft (dacht ik en anders zijn er ook nog andere wegen). En dan kan je kijken of je het prettig werken vindt.

Zoals je zelf al zegt, de één vind het fijn werken (waaronder ik) en de andere heeft een hekel eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik hoor veel mensen praten over de Metro interface, echter, ik zie die hele interface niet :D Tenminste, ik gebruik hem niet. Ik zie hem soms 2 secondes langs schieten als ik op de windows toets rammel en een search doe, maar dat was het ook...

Ik vind de algemene respons en opstarttijd van Windows 8 alleen al een reden om over te gaan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
TheVMaster schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:20:
[...]

File History, Improved Printing, GPU Accel., MS Account integration, FastBoot, SkyDrive Integration, Hyper-V Client, 2TB+ disk support, storagespaces, Powermgmt, New Taskmanager, WindowsStore, PicturePassword/PIN, PC Refresh/Reset, Better Narrator, ARM Support, IE10....
Ik had overigens wel dat als ik de mail app aan onze exchange server koppelde dat o.a. (?) picture password uit werd gezet. Zal wel ergens een policy zijn?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:31:
Ik hoor veel mensen praten over de Metro interface, echter, ik zie die hele interface niet :D Tenminste, ik gebruik hem niet. Ik zie hem soms 2 secondes langs schieten als ik op de windows toets rammel en een search doe, maar dat was het ook...

Ik vind de algemene respons en opstarttijd van Windows 8 alleen al een reden om over te gaan.
Oke ja naar dat soort bevindingen ben ik opzoek. Het is onderhuids een beter en sneller systeem geworden? Ook voor oudere processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:41:
[...] Ik had overigens wel dat als ik de mail app aan onze exchange server koppelde dat o.a. (?) picture password uit werd gezet. Zal wel ergens een policy zijn?
Jup, met Exchange ActiveSync kunnen policies worden 'geforceerd'*.

* Je moet nog steeds toestemming geven, maar als je dat niet doet werkt je mail gewoon niet. Grappig genoeg werkt het bij mijn universiteitsmail wel door gewoon te accepteren en dan ergens in de control panel de door de policies veranderde settings te resetten (kan met 1 knop op een linkje ergens).

@boven: het is in ieder geval minder zwaar op het geheugen door de betere geheugenmanagement (dll's niet dubbel inladen enz.) Daarnaast hebben ze het aantal services dat draait vermindert, dus dat zal ongetwijfeld ook wel wat impact hebben. Al met al werkt het op vrijwel alle systemen waar Windows 7 nu op draait even goed en ik vermoed op systemen waar voor Windows 7 er iets te weinig ram was Windows 8 het ook wel doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 31-08-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Laatst online: 29-05-2023
Damian schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:31:

Precies mijn mening, waarom is Metro voor sommige mensen toch zo'n groot probleem?
Over opdringen spreken is in mijn ogen sterk overdreven aangezien Microsoft momenteel niemand verplicht om alleen metro apps op een x86 desktop te gebruiken.
Metro is aanwezig in Windows 8 maar ik heb er met normaal gebruik geen last van, na het inloggen check ik even snel de tegels op updates en soms start ik een metro app (messaging en webradio bv.), daarna klik ik de desktop tile aan om met mijn standaard non metro applicaties aan de slag te gaan.

En in mijn ogen is Windows 8 inderdaad iets vlotter dan Windows 7 alhoewel ik nu met een SSD het verschil nauwelijks kan merken, toen ik nog een 5400rpm hdd in mijn laptop had was het verschil duidelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door dutch_warrior op 31-08-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb ook de RTM Enterprise geïnstalleerd maar komt er toch niet helemaal uit.

Ik zoek een specifieke tekst string in een Word document, hoe vind ik dat nu snel in Windows 8 ?
In Windows 7 zocht die overal en als ik bijvoorbeeld START klikte en '3012' intypte dan kwam m'n Word document met die specifieke string. Maar dat lukt nu niet in Metro. Alleen als ik in Desktop modus zit, en daar dan eerst Explorer opstart en dan in het vakje SEARCH COMPUTER '3012' intyp dan komt m'n Word documentje te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant:
Microsoft kondigt lijst Xbox games voor Windows 8 aan bron
Microsoft laat weten welke Xbox games naar Windows 8 zullen komen, als dit nieuwe besturingssysteem op 28 oktober wordt gelanceerd. Het gaat om de eerste golf aan games, die overigens niet allemaal direct beschikbaar zullen zijn. Microsoft wil het aanbod namelijk een beetje uitsmeren, om zo de aandacht wat te verdelen. Overigens kan dit aanbod per regio verschillen.

Wel weet de softwaregigant te melden dat alle games te spelen zullen zijn op reguliere PC’s waar Windows 8 op staat, maar ook op tablets met het besturingssysteem, waaronder de Microsoft Surface tablets.

De veertig games die zijn aangekondigd, zullen verkrijgbaar zijn via de Windows 8 Store en deze zullen allen de welbekende achievements bevatten.

De ontwikkelstudio’s Microsoft Studios, Rovio, Miniclip, Gameloft, ZeptoLab, Glu Mobile en Halfbrick Studios zijn hard aan het werk om de volgende veertig games klaar te stomen voor Windows 8:

- 4 Elements II Special Edition
- A World of Keflings
- Adera: Episode 1
- Adera: Episode 2
- Adera: Episode 3
- Angry Birds
- Angry Birds Space
- Big Buck Hunter Pro
- BlazBlue Calamity Trigger
- Collateral Damage
- Crash Course GO
- Cut the Rope
- Disney Fairies
- Dragon's Lair
- Field & Stream Fishing
- Fruit Ninja
- Gravity Guy
- Gunstringer: Dead Man Running
- Hydro Thunder Hurricane
- IloMilo
- iStunt 2
- Jetpack Joyride
- Kinectimals Unleashed
- Microsoft Mahjong
- Microsoft Minesweeper
- Microsoft Solitaire Collection
- Monster Island
- PAC-MAN Championship Edition DX
- Pinball FX 2
- Reckless Racing Ultimate
- Rocket Riot 3D
- Shark Dash
- Shuffle Party
- Skulls of the Shogun
- Taptiles
- Team Crossword
- The Harvest HD
- Toy Soldiers Cold War
- Wordament
- Zombies
Ik zie aardig wat titels die ook al op Windows Phone 7 draaien en daar ook prima werken. Ik gok dat Angry Birds, Fruit Ninja, Gravity Guy, Minesweeper/sollitaire/mahjong en Wordament wel zullen bevallen. Al heb ik die zelf al uitgebreid gedaan. Zijn in ieder geval allemaal wel gericht op tablets, dus ik vraag me af hoe dat met tobo/muis gaat, maar ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDirect schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:12:
[...] Ik zoek een specifieke tekst string in een Word document, hoe vind ik dat nu snel in Windows 8 ?
In Windows 7 zocht die overal en als ik bijvoorbeeld START klikte en '3012' intypte dan kwam m'n Word document met die specifieke string. Maar dat lukt nu niet in Metro. Alleen als ik in Desktop modus zit, en daar dan eerst Explorer opstart en dan in het vakje SEARCH COMPUTER '3012' intyp dan komt m'n Word documentje te voorschijn.
Ook niet met win+f? Die zoekt iig bij mij wel naar tekst in bestanden..
De standaard typen om te zoeken zoekt in Win8 alleen naar programma's met win+f of als je aan het zoeken bent rechts op files drukken zoekt die naar bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Nope. WIN F vind bij mij geen strings in bestanden.

Heb net trouwens wel een nadeel gevonden van Metro. Als je RDP't over een niet al te snelle lijn, dan zijn al die tegels met plaatjes veel te zwaar. Zo traag als dikke stroop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDirect schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:29:
Nope. WIN F vind bij mij geen strings in bestanden. [...]
Vreemd bij mij wel.. Misschien dat er staat aangegeven dat die niet de inhoud van die bestandstypen moet indexeren. Kijk eens even in de lijst van de advanced options van de indexing options en check dan ook meteen of de locatie van die bestanden wel in de lijst met locaties om te indexeren staat. Oh en natuurlijk ook of de indexing service zelf wel draait.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 31-08-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Nou heb ik dit topic doorgelezen, maar ik kan het niet vinden of ik lees eroverheen:

Ik heb win8 en heb Outlook2010 geinstalleerd en zou eigenlijk wel willen dat de contacts, agenda en mail integreren in de metro items met dezelfde functie. Ik zie alleen geen mogelijkheid daartoe. Kan dat überhaupt niet of moet ik Office2013 dan hebben?

Voor de foto's heb ik een netwerkmapping naar mijn NAS, maar hoe krijg je die nou weer in metro gekoppeld? Het heeft geen zin foto's eerst naar lokaal te kopieren in de Pictures folder...da's dubbel werk.

Oh, TotalCommander v8.01 doet het gewoon in Win8, de oudere versie geeft een melding.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:29:
[...] Ik heb win8 en heb Outlook2010 geinstalleerd en zou eigenlijk wel willen dat de contacts, agenda en mail integreren in de metro items met dezelfde functie. Ik zie alleen geen mogelijkheid daartoe. Kan dat überhaupt niet of moet ik Office2013 dan hebben? [...]
Kan denk ik sowieso niet. Enigste wat ik mij kan bedenken is dat je een Exchange (ActiveSyns) server opzet of een mail account bij outlook.com of google mail oid neemt. Dan halen ze wel afzonderlijk de gegevens op, maar lopen ze iig altijd synchroon. De contacten, mails en agenda worden immers op de server opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Ok, ik dacht even Windows 8 te gaan installeren maar dat ging dus niet door. Je moet voor de 64-bits versie blijkbaar per se installeren op een GPT-schijf, een MBR-schijf wordt niet geaccepteerd. En aangezien op mijn installatieschijf nog twee andere partities staan met ruim 1.5TB data moet ik eerst maar eens zien waar ik die tijdelijk kan stallen om de schijf van MBR naar GPT om te zetten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:54:
Ok, ik dacht even Windows 8 te gaan installeren maar dat ging dus niet door. Je moet voor de 64-bits versie blijkbaar per se installeren op een GPT-schijf, een MBR-schijf wordt niet geaccepteerd. En aangezien op mijn installatieschijf nog twee andere partities staan met ruim 1.5TB data moet ik eerst maar eens zien waar ik die tijdelijk kan stallen om de schijf van MBR naar GPT om te zetten...
Heh, niets van gemerkt. Bij mijn pc met een Asrock P67 Extreme4 kan ik kiezen tussen een BIOS boot van de usb stick en een UEFI boot. Kies ik BIOS dan kan die niet eens op een GPT schijf installeren (want booten van GPT wordt bij BIOS niet ondersteund). Ik zou je oplossing dus in die richting zoeken.
Overigens draait mijn Windows 8 64bits installatie gewoon op een MBR-schijf anders zou mijn Linux installatie niet eens willen booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:54:
Ehhh.....ik had ook nog gewoon 'een andere' partitie op mijn MBR partitie.....gaat gewoon goed hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Weird, de Windows 8 setup zei toch echt dat 'ie niet kon installeren omdat het een MBR-schijf was.

Voor de duidelijkheid: vier partities op de schijf. Eentje van 100mb, da's de door Windows 7 aangemaakte recovery-partitie. Eentje van zo'n 80 gig, de Windows-partitie zelf. Daarnaast nog twee andere partities van ieder zo'n 900 gig.

Bij de setup heb ik de partities van 100mb en 80 gig verwijderd, om in de vrijgekomen ruimte Windows 8 te kunnen installeren. Maar als ik dan die vrijgekomen ruimte aanklik wil de setup niet verder omdat het geen GPT-schijf is.

Met andere woorden... weird. Nog maar eens kijken dan. Maar goed dat ik een image heb van m'n Windows 7 install, als het mislukt gooi ik die gewoon weer terug zoals ik eerder vanavond dus ook gedaan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het de foutmelding "Windows cannot be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed on GPT." is is dat dus omdat je boot via UEFI. Als het goed is geeft je mobo een mogelijkheid om de usb of dvd te booten via de de oude BIOS mogelijkheid. Kan zijn dat ze het niet expliciet aangeven dat het mogelijk is, maar 1 van de instellingen in je UEFI zou daarvoor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Inmiddels heb ik al redelijk wat uren met Windows 8 achter de rug.
Wat ik me nou steeds afvraag is, hoe moet ik deze OS nou het beste gebruiken?

Wat ik met die vraag bedoel is dat je eigenlijk in 2 werelden zit. Namelijk het Metro-Inferface (weet ff de nieuwe benaming niet) en Desktop.
Ik heb het gevoel dat die 2 niet goed samengaan, hoe graag ik ook wil dat ze wel samengaan.
Bij Metro heb je namelijk een Muziek-App en bij Desktop heb je Windows Media Player, zelfde geldt voor IE, videos en fotos etc etc.

Heb het gevoel dat veel van die dingen er gewoon dubbel inzitten, één voor Metro één voor Desktop, inplaats van die dingen goed synchroniseren tot één.

Ik blijf in ieder geval doorgaan ermee, enigst minpunt blijft voor mij dat die 2 "werelden" te onafhankelijk van elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

TetPr87 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:27:
Ik blijf in ieder geval doorgaan ermee, enigst minpunt blijft voor mij dat die 2 "werelden" te onafhankelijk van elkaar zijn.
Precies mijn gevoel bij Windows 8 :) Momenteel gebruik ik als Metro-apps vrijwel enkel games (Solitaire en Hearts af en toe) en de Berichten app. Het dashboard roep ik vooral op om even mijn tiles te checken, en ik denk dat daar vooral de kracht ligt. In plaats van een startmenu dat enkel wat appjes in een lijst gooit, biedt Metro een startmenu waar je snel je nieuwste updates kunt bekijken (mail, agenda, ..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik Windows 8 nu al bijna een maand, RTM sinds dat hij uitkwam.

Eigenlijk zit ik op mijn desktop PC ruim 90% van de tijd in de desktop omgeving. Metro doe ik (nog) niet veel mee. Wel een paar weer-apps geïnstalleerd, de mail en kalender enzo doen het ook maar het meeste van dat soort dingen doe ik gewoon via de desktop.
Op de desktop heb ik de programma's die ik het meest gebruik gepind aan de taskbar.

Ik kan me voorstellen dat als er meer apps/games voor beschikbaar komen dat ik dat wel meer ga gebruiken.
Voor nu zie ik de Metro omgeving als een extraatje. Hopelijk komen de apps voor Windows 8 ook beschikbaar voor WP7/WP8. Ik acht de kans dan ook vrij groot dat ik tzt mijn HTC Titan ga inruilen voor een WP8 toestel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:02:
Als het de foutmelding "Windows cannot be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed on GPT." is is dat dus omdat je boot via UEFI. Als het goed is geeft je mobo een mogelijkheid om de usb of dvd te booten via de de oude BIOS mogelijkheid. Kan zijn dat ze het niet expliciet aangeven dat het mogelijk is, maar 1 van de instellingen in je UEFI zou daarvoor moeten zorgen.
Dat was 'm dus inderdaad. Het UEFI BIOS stond ingesteld om vanaf CD/DVD met UEFI te booten, dus even aangepast. Tik dit nu onder Windows 8. Nu alleen even uitvogelen waarom de tekst die ik nu in Firefox intik af en toe raar doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TetPr87 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:27:
[...] Heb het gevoel dat veel van die dingen er gewoon dubbel inzitten, één voor Metro één voor Desktop, inplaats van die dingen goed synchroniseren tot één.

Dat is dan meteen ook de kracht van Windows 8. Ze dwingen* je niet om Metro echt te gebruiken. Wat betreft het synchroniseren: tja, de music app laad de muziek uit je muziek bibliotheek. Dat kan WMP natuurlijk ook. Het synchroniseren is dan ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid. Als je alle dingen die in Windows standaard zitten zou gebruiken zoals het 'hoort'/bedoeld is loopt het allemaal nog best synchroon.

* ja, ze forceren wel dat je het niet kan uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 03:59
Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 03:01:
* ja, ze forceren wel dat je het niet kan uitschakelen...
http://www.msfn.org/board...7-explorer-for-windows-8/ - haalt toch duidelijk de volledige Immersive-interface weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet zeggen dat ik nu toch redelijk snel gewend raak aan Windows 8. De Metro-interface ga ik inrichten met wat handige tiles met info, die ik elke ochtend even check en daarna gewoon door naar het bureaublad.

Nog wel enige dingen die nog wel goed gaan komen. Logitech SetPoint werkt (nog) niet en bij het typen in Firefox zie ik de tekst regelmatig even wat wazig ofzo worden. Zal nog wel iets met de hardware-acceleratie ofzo te maken hebben, eens napluizen op GoT dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar is Cut The Rope eigenlijk heen in de store? Kan hem zo gauw niet meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:45:

Nog wel enige dingen die nog wel goed gaan komen. Logitech SetPoint werkt (nog) niet
Control Center Version: 6.32.7
Driver Version: 5.33.14

Werkt hier prima met mijn "Performance MX Darkfield"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:10:
[...]

Control Center Version: 6.32.7
Driver Version: 5.33.14

Werkt hier prima met mijn "Performance MX Darkfield"
Hier dezelfde muis met dezelfde SetPoint versie. Werkt allemaal prima. Ik draai nog wel de Release Preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Werkt hier toch echt niet. Geïnstalleerd met admin-rechten, maakt niet uit. SetPoint vindt m'n MX1100 niet en SetPoint.exe kan niet eens starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:35:
[...] Hier dezelfde muis met dezelfde SetPoint versie. Werkt allemaal prima. Ik draai nog wel de Release Preview.
Same here :)
Probeer anders de versie die bij de Performance MX staat aangegeven te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ben erg tevreden over Windows 8. Metro interface was in eerste instantie nog wat onwennig, maar nu ik mij realiseer dat dit eigenlijk gewoon het start menu is, maar dan interactief/live en beeldvullend kan ik het concept goed plaatsen.

Zaken die wat mij betreft wat beter kunnen zijn het reduceren van het aantal stappen dat nodig is om de PC af te sluiten, en een rechtermuisknop functionaliteit op het start scherm, Deze is er wel maar vereist veel muisbeweging om de gewenste actie aan te klikken.

Mail app vind ik persoonlijk nagenoeg nutteloos en kent veel minder features dan de outlook.com webpagina.
Een update van de mail en calender app is voor mij echt noodzakelijk anders gaan ze van het startscherm af.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Er is eindelijk (zover ik gevonden had) op film vastgelegd wat we van de nieuwe Windows 8 RT kunnen verwachten. Hier is bijvoorbeeld ook office 2013 getoont en ie10 desktopmode laten ze ook fftjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:50:
[...]

Same here :)
Probeer anders de versie die bij de Performance MX staat aangegeven te downloaden.
Er zit blijkbaar een verschil tussen de los downloadbare x64 Setpoint full setup executable en de webinstaller. Met de webinstaller werkt het nu wel.

Da's dus weer een probleem getackeld. Nu eens kijken waarom bij het invoeren van tekst in Firefox (zoals hier op GoT) de letters regelmatig wat wazig worden en raar doen. Zal wellicht een hardware-acceleratie issue ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Wildfire schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:42:
[...]

Nu eens kijken waarom bij het invoeren van tekst in Firefox (zoals hier op GoT) de letters regelmatig wat wazig worden en raar doen. Zal wellicht een hardware-acceleratie issue ofzo zijn.
Hierbij even een quote van mijzelf uit dit topic, had namelijk hetzelfde probleem :)
G-Meister schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:47:
[...]
Inmiddels is dit probleem "opgelost", het komt waarschijnlijk door een bug in de Nvidia drivers. Niet alle Nvidia kaarten hebben er volgens mij last van, maar als je het probleem ook hebt is het simpel op te lossen door “Use hardware acceleration when available” uit te schakelen in Firefox.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb Chrome ingesteld in Windows 8 als default browser, toch openen veel links, waaronder die van Google Chat en andere Google apps wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw mailtje krijg, gewoon weer met Internet Explorer.. Hoe kom ik hier vanaf? Kan het volgens mij gewoon niet wijzigen.. Ik zie wel een vinkje staan, maar kan het niet uitvinken..?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:54:
Er is eindelijk (zover ik gevonden had) op film vastgelegd wat we van de nieuwe Windows 8 RT kunnen verwachten. Hier is bijvoorbeeld ook office 2013 getoont en ie10 desktopmode laten ze ook fftjes zien.
sorry maar 2 zinnen over hoe goed metro werkt en de rest over hoe kut de RT desktop werkt met touch, ja duh daar is Metro voor. Als je een RT koopt moet je nooit in de desktop willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ramon schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:55:
[...]

sorry maar 2 zinnen over hoe goed metro werkt en de rest over hoe kut de RT desktop werkt met touch, ja duh daar is Metro voor. Als je een RT koopt moet je nooit in de desktop willen komen.
Wat hij zei luisterde ik eigenlijk vrij weinig naar, ik was voornamelijk benieuwd wat er mogelijk was in de desktop mode. Had namelijk op de frontpage een discussie dat de desktopmode van ie10 niet aanwezig was en in dit filmpje zag ik hem gewoon voorbij komen. Zodoende hoef ik niet perse gebruik maken van de metro ie10 als ik een toetsenbord en muis aansluit.

Voornamelijk ben ik geïnteresseerd in de w8 RT versie om hem te gebruiken voor mijn hoorcollege op school en de lagere prijs in tegenstelling tot de x86 versie (deze installeer ik wel op mijn bto laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Het grootste manco dat ik zie bij de RT versies, is dat Outlook er niet bij zit. Wel Word, Excel etc.
En ik vrees dat het er ook niet later op gezet kan worden...

De Metro Modern UI apps zijn niet te vergelijken als je Outlook gewend bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
EgMaf schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:06:
Het grootste manco dat ik zie bij de RT versies, is dat Outlook er niet bij zit. Wel Word, Excel etc.
En ik vrees dat het er ook niet later op gezet kan worden...

De Metro Modern UI apps zijn niet te vergelijken als je Outlook gewend bent....
Dat is inderdaad het enige nadeel. Gelukkig kan ik dat opvangen met mijn eigen mail server op exchange 2012 basis. Werkt echt perfect.

Kijk er echt naar uit op de eerste paar w8 rt versie als ze binnen komen op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
LaZZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:51:
Ik heb Chrome ingesteld in Windows 8 als default browser, toch openen veel links, waaronder die van Google Chat en andere Google apps wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw mailtje krijg, gewoon weer met Internet Explorer.. Hoe kom ik hier vanaf? Kan het volgens mij gewoon niet wijzigen.. Ik zie wel een vinkje staan, maar kan het niet uitvinken..?
Moet je doen via Default programs in Windows. moest dit ook doen voor Firefox.
Blijkbaar zijn die applicaties nog niet helemaal klaar voor Windows 8. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
ReVolpe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:12:
[...]

Moet je doen via Default programs in Windows. moest dit ook doen voor Firefox.
Blijkbaar zijn die applicaties nog niet helemaal klaar voor Windows 8. ;)
Welke extensie moet ik dan hebben.. Blijkbaar niet .url want Google Chat opent nog steeds in IE als ik daar op de Gmail icon klik.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet de http en https protocol instellen, niet perse een extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Maar die heb ik al ingesteld voor Chrome maar nog steeds gebruikt hij Internet Explorer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging dat vrijwel automatisch als ik de volgende keer iets met http wou openen. Windows 8 zegt meteen dat er nieuwe apps zijn die dit kunnen openen en vraagt met wat hij het in het vervolg moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Bij veel dingen wel.. Maar niet bij de Google apps in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan natuurlijk in default programs ook alles uitzetten bij IE, misschien helpt dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ik moet erbij zeggen dat het probleem zich ook enkel en alleen voor lijkt te doen bij de Google Apps.. Snap er niks van. Linkjes in Skype bijv openen prima met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 00:16
Martinspire schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:58:
Waar is Cut The Rope eigenlijk heen in de store? Kan hem zo gauw niet meer vinden?
Je moet je locatie even op United States zetten, dat zorgde er bij mij voor dat ik een groter aanbod in de store had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkjes in Tweetro openen ook in Internet Explorer merk ik nu. Geen idee wat daar achter zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07-2021
Ik wil graag Windows 8 gaan installeren op m'n pc. Via MSDNAA kan ik de volgende versie downloaden: "Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English) - DreamSpark". Mijn vraag is of ik vervolgens een taalpakket kan installeren zodat deze in het Nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
JF88 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:33:
Ik wil graag Windows 8 gaan installeren op m'n pc. Via MSDNAA kan ik de volgende versie downloaden: "Microsoft Windows 8 Professional 64-bit (English) - DreamSpark". Mijn vraag is of ik vervolgens een taalpakket kan installeren zodat deze in het Nederlands is?
Ik heb het snel even opgezocht, maar kreeg dit:
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/lehx262q9/taal.png
Ik heb nog niet gegoogled of het op een andere manier nog mogelijk is. Let wel op dat het hier over de "Display language" gaat, mijn taal staat namelijk wel op Nederlands. Dit betekent dus dat mijn Windows er Engelstalig uitziet (shutdown ipv afsluiten etc), maar de voorkeurstaal Nederlands is.

Edit4:
Dit lijkt wel te werken, inclusief instructie video met "The Sims" achtergrond muziek :+ :
http://forums.mydigitalli...-Windows-8-Language-Packs

Edit1:
Dit zorgt er voor dat er bepaalde zaken wel zijn vertaald en andere niet, als voorbeeld een deel van mijn start menu:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/ugom21x7p/taal2.png
Shutdown tile :> , eigenlijk overbodig, want hoe vaak sluit je nou af op 1 dag.., omdat het kan dan maar ;) .

Edit2:
Ik kom er zojuist achter dat het scrolling in Metro ook kan door met de muis naar rechts te blijven gaan. Dit is extreem handig in mijn geval aangezien ik een Thinkpad met een trackpoint gebruik waarbij de touchpad scrolling niet door Metro wordt opgepikt! 8)

Edit3:
Te vroeg gejuicht :'( het scrollen werkt alleen in het Metro start menu, waardeloos dus.

[ Voor 37% gewijzigd door Scheeve op 02-09-2012 00:55 . Reden: Screenshot toegevoegd start menu, trackpoint scrolling Metro, te vroeg gejuicht, link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

JF88 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:33:
Kan je niet op de MSDNAA/Dreamspark website de taal op NL zetten voor je gaat downloaden?

Ik bedoel dus bij de selectie van downloads.

Bij MSDN heb ik gewoon NL er bij staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 02-09-2012 10:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07-2021
Nope staat al op nederlands. Van Windows 7 staat er wel een engelse en nederlandse versie op.

Edit:
Bedankt voor het nakijken scheeve. Ik heb echter nog een vraag. Wanneer je de stappen volgt op onderstaande site komt er dan ook geen NL bij te staan?

http://ewandoo.com/install-language-pack-windows/

[ Voor 55% gewijzigd door JF88 op 02-09-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

JF88 schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:12:
Nope staat al op nederlands. Van Windows 7 staat er wel een engelse en nederlandse versie op.

Edit:
Bedankt voor het nakijken scheeve. Ik heb echter nog een vraag. Wanneer je de stappen volgt op onderstaande site komt er dan ook geen NL bij te staan?

Same here, ik heb ook alleen Windows 8 English. Geen probleem want ik wil de NL niet, maar het kan ook niet zeg maar :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

Ik zie nu dit bericht: http://www.nu.nl/gadgets/...te-besturingssysteem.html
Drie jaar nadat Windows 7 uit is, heeft het eindelijk zijn voorganger ingehaald. (Ik weet dat Vista er nog tussen zat, maar die was niet zo populair.)

Ik heb zelf het idee dat het voor Windows 8 net zolang als Windows 7 drie jaar gaat duren voordat deze een meerderheid krijgt (van de Windows besturingssystemen). De computers met Windows XP gaan i.v.m. hardwareslijtage toch wel defect en dan wordt er vaak toch een nieuwe computer aangeschaft. Hierdoor zal het aandeel Windows 8 worden verhoogt ten koste van Windows XP stijgen.

Windows 7 zal voorlopig niet snel vervangen worden door Windows 8, aangezien de gebruikservaring weer flink anders is, en ik het zelfde effect verwacht als de overgang naar Windows XP.

Wat zijn jullie meningen daarover?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Fijn, Windows 8 loopt weer even moeilijk te doen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2237610/datbenikzelf...png

Ik ben dat zelf..

In control userpasswords2 sta ik als administrator.

Heb ook take ownership geprobeerd.

Ik probeer van alles m.b.t. flash af te komen aangezien flash mijn Firefox laat vastlopen (die plugin check zei dat ik niet de laatste versie van flash had, dus ik heb die nieuwste geïnstalleerd en meteen problemen, great!) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Edit:

Taal downloaden, lpksetup intypen in Metro en aanklikken. Vervolgens het taalpakket aanwijzen in lpksetup en de rest wijst zich vanzelf. Wel de nederlandse taal dan als Primary Language instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinB op 02-09-2012 12:18 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vraaag schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:04:
Fijn, Windows 8 loopt weer even moeilijk te doen:
Meh.
Dat had je met Vista en Win7 ook al.
Waarschijnlijk staat er alleen TrustedInstaller in de ACL met voldoende rechten, met andere woorden: net als vroegah TakeOwnership en reACLlen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:31:
[...]

Meh.
Dat had je met Vista en Win7 ook al.
Waarschijnlijk staat er alleen TrustedInstaller in de ACL met voldoende rechten, met andere woorden: net als vroegah TakeOwnership en reACLlen.
Ik heb het zelf met Windows 7 nooit gehad, daarvoor gebruikte ik XP, maar goed zal straks even kijken of ik het voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LegacyCode schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:39:
Ik ben vandaag bezig om alles goed te zetten om Windows 8 te kunnen deployen intern bij mijn werkgever. Kwam ik ineens tot de ontdekking dat zaken die ik bij Windows 7 via RunOnce registry key liet draaien, niet draaien op Windows 8. Dan kijk ik eens wat verder en ik zie dat de RunOnce registry key gewoon niet meer bestaat in de gebruikersprofielen, ondanks dat ik deze gedefinieerd heb in de Default User.
RunOnce was al legacy* in Vista/Win7 en het is één van de meest misbruikte kludges ooit - zowel door 3rdparty software vendors als de wat minder aardige klasse genaamd malware schrijvers.
Moeten we nu gaan scripten om nog wat tweaks eenmalig uit te voeren voor elke gebruiker?
Waarom pas je je uitrol methodes niet aan met de bijbehorende tools voor een OS van de 21e eeuw?
Oftewel:
MDT/SCCM met TaskSequences. Andere configs kun je met GP preferences of ScheduledTasks doen.

* is namelijk een overblijfsel van Win95.
De win3x/9x varianten kenden geen 'services', en zelfs geen multiple-user optie. Dat is er later ingesleuteld voor gebruikersgemak en niet voor security.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 02-09-2012 14:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraaag schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:33:
[...]

Ik heb het zelf met Windows 7 nooit gehad,
Omdat je in Win7 nooit "zo'n soort" map heb willen verwijderen/wijzigen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve

Daar heb ik juist NL staan, maar die bevat geen Display language in het Nederlands. Wat dus wel werkt is om de language pack inclusief de Display language set te downloaden en dan middels lpksetup deze te installeren. Zoals ook is beschreven in de walk-through in mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het een grote verrassing dat Windows RT een desktop-mode heeft. Volgens de hands-on van ZDnet kun je geen desktop-applicaties installeren - "what you see is what you get" - maar de hoop is natuurlijk dat dat ooit verandert, al dan niet officieel. Wat let bijv Google om een ARM-versie van Chrome voor Windows uit te brengen? Of utorrent? En wie weet zelfs Photoshop? Dan zou een laptop-tablet-hybride met Windows RT voor mij ineens wel interessant kunnen zijn. Is er al bekend wat de limieten zijn van applicaties in Windows RT? Android staat volgens mij maximaal 25 MB RAM per app toe. Voor serieuze desktop-applicaties zou dat natuurlijk veel te beperkt zijn. Zou ARM dan tóch het stokje van x86 langzaam gaan overnemen??

Wel opvallend dat die kerel in het filmpje van ZDnet het raar vindt dat touch mode in de desktop-versie van Powerpoint 2013 standaard uit staat. Lijkt mij nogal voor de hand liggend dat je in desktop-mode een muis en toetsenbord wilt gebruiken. Overigens voegt hij een soortgelijke opmerking zelf toe aan het einde. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:05:
[...]

Omdat je in Win7 nooit "zo'n soort" map heb willen verwijderen/wijzigen waarschijnlijk.
Jawel. Maar dan werkte het bij het eerste venster gewoon, ik had wel compleet UAC eruit gesloopt in Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, dan doe je het in een Administrative command prompt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraaag schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:20:
[...] Jawel. Maar dan werkte het bij het eerste venster gewoon, ik had wel compleet UAC eruit gesloopt in Win7.
Via group policies? Want de slider voor UAC schakelt UAC niet geheel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
In het register kun je UAC compleet uitschakelen

HKEY_LOCAL_MACHINE/ Software/ Microsoft/ Windows/ CurrentVersion/ Policies/ System

EnableUA

DWORD = 0

Je krijgt dan wel een melding in je eventviewer over luafv driver die alleen voor UAC is bedoelt
Deze schakel je uit door

HKEY_LOCAL_MACHINE/ SYSTEM/ CurrentControlSet/ Services/ luafv
"Start"=dword:00000004

[ Voor 59% gewijzigd door Morrisson op 02-09-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Na enkele issues met mijn installatie van 7, toch maar eens de 8 erbij genomen om te bekijken. Een irritant iets wat mijn meteen opviel en ik niet direct de juiste instelling voor vond is dit:

Display language staat ingesteld op Engels: http://images.internix.be/files/Slowchat/lang_setting.png
En toch krijg ik dit op de de desktop: http://images.internix.be/files/Slowchat/lang_desktop.png

Als ik Engels kies, wil ik ook die dingen graag in het Engels. Ik heb al verschillende zaken zitten doorspitten, maar vind niet de juiste instelling om het terug in het Engels te krijgen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geïnstalleerd met Nederlands als taal en dat later aangepast naar Engels. Jij ook? Misschien ligt daar het probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door jacobras op 02-09-2012 20:04 . Reden: quote ingekort ]

Pagina: 1 ... 11 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.