Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

jacobras schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geïnstalleerd met Nederlands als taal en dat later aangepast naar Engels. Jij ook? Misschien ligt daar het probleem.
Moest om mijn Arduino even Windows XP Home x86 installeren... En dan denken we dat Windows 8 snel opstart :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
jacobras schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geïnstalleerd met Nederlands als taal en dat later aangepast naar Engels. Jij ook? Misschien ligt daar het probleem.
Ik heb een Engelse geinstalleerd, en de region staat nu op 'Match Windows display language (recommended)'m en zelf na een restart en log out blijft het op het Nederlands staan.

Ik denk dat W8 het in het Nederlands gezet heeft, omdat ik daar eerst Dutch (Belgium) aangeduid heb.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Applicaties opnieuw downloaden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Met een enkele applicatie gedaan, maar vanaf dat je dan ergens een taal instelling aanpast staat die terug in het Nederlands. Daar had ik met W7 toch een hoop minder problemen mee. Je kiest voor een Engelstalige versie, en dan wil je alles in het Engels, en geen irritante mix van allerlei talen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jump schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:20:
Met een enkele applicatie gedaan, maar vanaf dat je dan ergens een taal instelling aanpast staat die terug in het Nederlands. Daar had ik met W7 toch een hoop minder problemen mee. Je kiest voor een Engelstalige versie, en dan wil je alles in het Engels, en geen irritante mix van allerlei talen.
Hier werkt het zonder problemen wat jij wil.

Als ik de bovenste kies zijn alle tiles op de metro in het Nederlands, kies ik de onderste dan zijn ze na een reboot allemaal Engels.

Win8 is een Engelse versie zonder language pack.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/674761.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Nou weet ik het. Windows 8 Metro lijkt op het scherm van de weegschaal in de supermarkt, met al die vakjes met groenten er op.

Afbeeldingslocatie: http://brusselleer.vgc.be/carlo/bent206/foto/weegschaal.gif

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Kalief schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:52:
Nou weet ik het. Windows 8 Metro lijkt op het scherm van de weegschaal in de supermarkt, met al die vakjes met groenten er op.

[afbeelding]
Daarom kan iedereen er ook gelijk mee werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 00:16
Ik heb de MSDNAA versie gedownload die geheel in het Engels was. Om even aan te tonen dat het mogelijk is om alles in het Nederlands te krijgen: zie onderstaand screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/ryymtvu3l/Schermafbeelding_1.jpg
klikbaar
Ook kun je dus aangeven wat de taalinstellingen moeten zijn voor het aanmeldscherm en andere gebruikers en wordt er duidelijk onderscheid gemaakt tussen invoer taal en weergave taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op Technet kun je ook een taal-DVD downloaden waarmee je alle andere talen ook kunt installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Zouden jullie eens willen kijken of jullie harde schijven correct worden weergegeven in Apparaatbeheer? Mijn twee Samsung HD204UI schijven worden namelijk als volgt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/samsung-win8.png

:P

(ze werken trouwens verder prima en als je via Apparaatbeheer onder het tabblad 'Details' kijkt zie je daar enkel bij "Hardware-ID's" de normale waarden, bij de eigenschappen 'Beschrijvende naam', 'Weergegeven naam' en 'Door bus gerapporteerde apparaatbeschrijving' zie je de verkeerde naam)

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 03-09-2012 10:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:01
Gisteren een vervelend iets op m'n Win8 installatie. M'n bibliotheken worden niet meer "gevonden". Je krijgt nu een melding dat de bibliotheek niet meer bestaat en dat je 'm mag verwijderen. Ik kan gelukkig nog gewoon bij m'n bestanden via de verkenner, maar beetje vervelend dit en ook niet meegemaakt met de CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook weer iets vervelends.

Ik had zojuist weer een Black Screen of Death. Tenminste, anders kan ik hem niet omschrijven. Ik kreeg heel kort een melding dat mijn videokaart driver gecrashed was (Nvidia 540 chip van laptop) en vervolgens werd mn scherm zwart. Wel zag ik mn taakbalk en kon ik dmv alt-tab zien wat er verder nog stond, maar zodra ik een venster selecteerde, kon ik er niets mee want ik zag niets.
De performance leek hetzelfde en ook was het allemaal normaal, maar het leek alsof er vervolgens een zwart venster overheen werd getoond die het beeld blokkeerde. Zowel mijn externe monitor als mijn laptopscherm waren waardeloos.

Ik heb het nu al 2x eerder meegemaakt en het is een interessant probleem want in feite werkt het systeem nog normaal met normale load, maar zodra ik een applicatie actief maak, zie ik niets meer ervan. Het Metro scherm werkt echter nog wel, maar zodra ik daar een applicatie opstart, gaat ie ook stuk. Explorer lukte nog wel om af te sluiten, maar dat gaf ook geen soelaas.

Ik heb de laatste nvidia drivers en van mn laptop verder allemaal lopen en ook de windows installatie is vrij nieuw (zonder rare dingen lopen). Dus ik zit een beetje vast met hoe ik dat voortaan oplos. Uitloggen en inloggen zorgde ervoor dat ik er weer mee kan werken, maar daarvoor moet ik dus wel alles opslaan en dat lukt gewoon erg lastig.

Edit: merk nu wel dat ik 302 draai terwijl de 306 beta al uit is, dus zal even updaten om te kijken of het dan over is.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-09-2012 11:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

[afbeelding]
En bij die weegschalen zie je ook zo vaak mensen staan die een kwartier aan het zoeken zijn naar dat ene vakje. O zo vaak moet ik ze dan even de weg wijzen..... Vooral de mannen hebben er last van, die nooit in de supermarkt komen ;)

En als je de volgorde omgooit gaat het bij de vrouwen ook weer giga lang duren.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 03-09-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

jacobras

Developer

Wildfire schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:01:
Zouden jullie eens willen kijken of jullie harde schijven correct worden weergegeven in Apparaatbeheer? Mijn twee Samsung HD204UI schijven worden namelijk als volgt weergegeven:
[..]
Niet dezelfde situatie, maar mijn SSD en HDD worden in ieder geval prima uit elkaar gehouden.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, zojuist weer een black screen gehad (wederom weinig speciaals aan het doen) en dit keer deed ik weer sign out, maar blokkeerden 2 applicaties dat en toen ik op cancel drukte kon ik weer gewoon alles zien en was mn probleem over.

Jammer dus dat de nieuwe beta driver niets helpt, maar ik vraag me af wat er nou aan de hand is. Net even temperatuur bekeken en die is niet extreem ofzo. Al is het niet echt koud.
CPU is rond de 60, Overige sensors rond de 70 en grafische kaart is 50.. hd is koelst met 46. Nou is mn XPS 15 (L502) nooit echt koel geweest, maar dit is volgens mij gewoon normaal. Vind het alleen wel raar dat alles eigenlijk wel gewoon werkt, maar er gewoon een zwart beeld boven al mn vensters zit.

Edit: Volgens mij heb ik het gevonden. WLM had ik ingesteld om op te starten met compatibiliteitsmodus. Deze stond ingesteld op Vista Service Pack 2. Als ik die vervolgens draaide, komt ie niet normaal opgestart naar voren maar blijft ie op de achtergrond lopen (zonder icoon of venster of whatever) en geeft ie een zwart scherm over de hele desktop.

De reden dat ik WLM als compatibilitymodus had opgestart is om hem in de Tray te krijgen zoals voorheen. Bij Windows 7 had je dat ook dat ie altijd een venster in de taakbalk zette en dat heb ik 90% van de tijd dat ie aanstaat echt niet nodig. Maar blijkbaar vind Windows 8 dat niet meer lief en wil ie een andere modus hebben en dan werkt ie nog wel zoals het hoort. Blijf het raar vinden dat ie dat tegenwoordig niet meer als instelling heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 03-09-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33

[afbeelding]
Het lijkt meer een beetje op:

Afbeeldingslocatie: http://www.chiponline.hu/wp-content/uploads/2012/04/KidsOnly.png

Die tiles zijn in mijn optiek een beetje kinderachtig dat zal hws ook de reden zijn waarom AOL destijds die benaming heeft gegeven.

Had persoonlijk liever gezien dat de optimalisaties die nu in windows 8 sitten in windows 7 SP2 waren gestopt, maar ja daar verdiend microsoft geen geld mee.

De meeste mensen gebruiken hun PC toch niet serieus, daarom hebben ze dit waarschijnlijk ingevoerd (fool proof, de meeste mensen kunnen plaatjes zien)
Jammer dat microsoft geen rekening heeft gehouden met de overige doelgroep.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:41:
[...]

De meeste mensen gebruiken hun PC toch niet serieus, daarom hebben ze dit waarschijnlijk ingevoerd (fool proof, de meeste mensen kunnen plaatjes zien)
Wat? Wat voor serious business gebruik jij je PC dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Programmeren, reverse engineering en debuggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat plaatje doet me aan Windows XP denken:

Afbeeldingslocatie: http://www.crunchbase.com/assets/images/original/0006/0620/60620v4.png
Ook van die felle kleuren.
Die tiles zijn in mijn optiek een beetje kinderachtig dat zal hws ook de reden zijn waarom AOL destijds die benaming heeft gegeven.
Tiles zijn kinderachtig ? Dat slaat nergens op. Iconen zijn beter omdat ze afgerond zijn ?
Gelukkig ziet Microsoft het op tijd in dat de meeste mensen hun PC niet serieus gebruiken. Ik was al blij dat die focus verlegd werd met Windows 7 van de zakelijke gebruikers naar de thuisgebruikers.

[ Voor 67% gewijzigd door Phuncz op 03-09-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nog een probleem met Win8 (wat ik niet op dezelfde laptop heb onder Win7): Wanneer ik op de batterij werk en youtube of een andere online video kijk in firefox, stottert de video. Het is alsof de powersettings van Win8 de CPU throttled tot een niveau waarop deze nog slecht video's af speelt. Fullscreen hoef ik al helemaal niet te proberen. Power plan staat op balanced. Stop ik de sterkker d'r in, heb ik geen enkel probleem. Reboot ik naar Win7, heb ik geen enkel probleem..

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:14
ExtremelyBroken schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:36:
Nog een probleem met Win8 (wat ik niet op dezelfde laptop heb onder Win7): Wanneer ik op de batterij werk en youtube of een andere online video kijk in firefox, stottert de video. Het is alsof de powersettings van Win8 de CPU throttled tot een niveau waarop deze nog slecht video's af speelt. Fullscreen hoef ik al helemaal niet te proberen. Power plan staat op balanced. Stop ik de sterkker d'r in, heb ik geen enkel probleem. Reboot ik naar Win7, heb ik geen enkel probleem..
Dit ligt denk ik niet aan Windows 8, aangezien ik hier nergens las heb. Gebruik hier ook de balanced plan en mijn Intel onboard videokaart draait zelfs op "maximum battery life" via batterij. Alles draait bij mij op maximum save op batterij. En zelfs dan heb ik nog geen stotterend beeld.

Het moet dus haast wel aan een setting liggen ;) Heb je het probleem bijvoorbeeld in alle browsers? En hapert het beeld omdat hij nog niet volledig is gedownload of hapert hij omdat de PC het niet trekt? Hoe druk is je processor op het moment dat je problemen hebt?

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
G-Meister schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:19:
[...]

Dit ligt denk ik niet aan Windows 8, aangezien ik hier nergens las heb. Gebruik hier ook de balanced plan en mijn Intel onboard videokaart draait zelfs op "maximum battery life" via batterij. Alles draait bij mij op maximum save op batterij. En zelfs dan heb ik nog geen stotterend beeld.

Het moet dus haast wel aan een setting liggen ;) Heb je het probleem bijvoorbeeld in alle browsers? En hapert het beeld omdat hij nog niet volledig is gedownload of hapert hij omdat de PC het niet trekt? Hoe druk is je processor op het moment dat je problemen hebt?
Op mijn desktop mij stottert het beeld ook als ik full-screen video kijk in IE10. Ik gebruik nog een 4870 met Windows 7 drivers en volgens mij ligt daar de oorzaak van het probleem. Het is in ieder geval puur de hardware versnelling in een browser die niet goed werkt want de paar games die ik nog speel draaien net zo soepel (traag dus :+) als onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:52
Waarschijnlijk een noob-vraag maar hoe zet ik nou Win8 helemaal uit ipv hibernate?

De shutdown knop zet me pc in hibernate stand en zet hem dus niet volledig uit zoals ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Ga naar de desktop, dan windowstoets+x, Power Options, Choose what the power buttons do

Gewoon uitzetten:
1) Als je in de desktop zit, linkerklik op de desktop en alt-f4
2) In Metro (of desktop): rechtsbovenhoek, dan in de rechterkant naar settings, en dan power

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 03-09-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12

RayNbow

Kirika <3

sewer schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:53:
Ga naar de desktop, dan windowstoets+x, Power Options, Choose what the power buttons do
Win+X werkt als het goed is overal. Je hoeft niet per se naar de Desktop.
Gewoon uitzetten:
2) In Metro (of desktop): rechtsbovenhoek, dan in de rechterkant naar settings, en dan power
Dat kan ook korter Win+C (Charms) -> Settings of direct via Win+I naar Settings.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:06:
Het grootste manco dat ik zie bij de RT versies, is dat Outlook er niet bij zit. Wel Word, Excel etc.
En ik vrees dat het er ook niet later op gezet kan worden...

De Metro Modern UI apps zijn niet te vergelijken als je Outlook gewend bent....
Voor 99% van de users geen probleem denk ik. Heb je wel eens outlook met touch geprobeerd? Dat zou een lachertje zijn. Daarnaast bevat outlook 90% onnodige features voor het grote deel van de gebruikers. De Mail app werkt prima met touch.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
G-Meister schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:19:
[...]

Probleem in mindere mate in IE (nog wel een paar dropped frames, iig een stuk minder, maar ik gebruik normaal geen IE), maar vooral in firefox. Je zou toch zeggen dat een Dell XPS 15 met Core I7 het op z'n sloffen zou trekken. CPU komt ook niet boven de 10% uit. Overigens speelt video via WMP en VLC gewoon prima af. Alleen flash video (hw acceleration staat aan) speelt traag af. Zowel de intel als nvidia drivers zijn geinstalleerd, net als in mijn Win7 partitie. Overigens geeft Win8 mij ook een lagere desktop graphics rating dan in Win7, zij het 0.1 minder.

Wat nog zou kunnen is dat de flash versie iets raars doet (die zit bij IE ingebakken). oh well..

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potential privacy and security risk: Windows 8 belt naar Microsoft om hun de programma's op jouw Pc door te geven. Weten zij ook gelijk wie er UseNet uploaders/downloaders zijn. Daarbij kan dat telefoontje onderschept worden vanwege slechte versleuteling en goedkope autenticatie methodes. Hackers kunnen er potentieel misbruik van maken.

Bron: Softpedia.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:26:
Potential privacy and security risk: Windows 8 belt naar Microsoft om hun de programma's op jouw Pc door te geven. Weten zij ook gelijk wie er UseNet uploaders/downloaders zijn. Daarbij kan dat telefoontje onderschept worden vanwege slechte versleuteling en goedkope autenticatie methodes. Hackers kunnen er potentieel misbruik van maken.
Kon het artikel op Softpedia zo niet vinden, hier een ander artikel erover: http://www.extremetech.co...ime-you-install-a-program .
Protip: bronvermelding met link ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 03-09-2012 21:31 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgezien van het feit dat dit natuurlijk eh...bijzonder is vraag ik mij alleen af hoe zij hieruit zouden kunnen afleiden dat ik de applicaties gedownload zou hebben via Usenet...en niet gewoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is allang debunked http://arstechnica.com/in...the-forest-for-the-trees/

En je kan het zelf uitzetten: Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2012/08/smartscreen-custom-install-640x480.png

Persoonlijk vind ik het heerlijk; als je een obscure app probeert te runnen dan krijg je een alert en kan je naast zelf een keuze maken ook de keuze van de massa laten meewegen in of je iets wilt runnen, ook al heb ik tot nu toe altijd op 'run anyway' geklikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramon op 03-09-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

Zijn er meer mensen met Windows 8 Pro waarbij 'shutdown' niet goed werkt? Het systeem start namelijk gewoon opnieuw op...

Heb nog niet de tijd gehad om echt naar een oorzaak te zoeken, maar wellicht is er hier iemand met vergelijkbare verschijnselen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nog geen last van gehad.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03
Rhapsody schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:47:
Zijn er meer mensen met Windows 8 Pro waarbij 'shutdown' niet goed werkt? Het systeem start namelijk gewoon opnieuw op...

Heb nog niet de tijd gehad om echt naar een oorzaak te zoeken, maar wellicht is er hier iemand met vergelijkbare verschijnselen.
Gokje: je gaat naar hibernate (de standaard afsluitoptie is hibernate) en vervolgens heb je een toetsenbord/muis/whatever die de PC weer uit hibernate haalt. Even via de energieinstellingen de actie van de uit-knop aanpassen naar daadwerkelijke afsluiten zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Hmm daar lijkt het niet op, ik zie nl. ook gewoon het opstartscherm van het moederbord. Maar ik zal het vanavond eens na gaan kijken.

Op het eerste gezicht ziet alles er verder prima uit. Ik denk zelf dat het een kwestie van gewenning is qua UI.

[ Voor 30% gewijzigd door Rhapsody op 04-09-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36
Weet niet of dit al gepost is, maar voor de fans van Aero Glass:

http://www.websonic.nl/ni...ankzij-ontwikkelaar-42345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FishSt1ck
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 22:31
fast-server schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:50:
Programmeren, reverse engineering en debuggen.
Zelf ben ik applicatie ontwikkelaar maar ervaar totaal geen problemen met windows 8 voor mijn werkzaamheden, al mijn 'werk applicaties' draaien namelijk gewoon op het desktop gedeelte en dit werkt dus eigenlijk hetzelfde als voorheen. Mijn algemene indruk is dat alles een stuk vlotter werkt in windows 8 en er aardig wat verbeteringen gedaan zijn m.b.t. geheugen gebruik en file management. Daarnaast vind ik het 'normale' gebruik van de pc erg prettig met de apps/tiles, zelfs de besturing met muis & keyboard vind ik prima te doen.

Ik heb wel een mogelijk probleem geconstateerd met de marketplace. Een applicatie die ik gekocht heb vanuit de marketplace werkt wel voor mij maar niet voor mijn vriendin. Ik had verwacht dat ze hier de xbox variant van licenties toe zouden passen (2 licenties, gebruiker en console). Ik hoop dat dit nog gaat veranderen, ik heb weinig trek om twee keer voor software te betalen die draait op 1 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is dus niet mogelijk om de theme-files uit de CP of RP over te zetten naar de RTM? De desktopinterface in de RTM vind ik echt 3x niks :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, zal wel iets verkeerd hebben gedaan maar waar is de Metro-versie van IE heen? Heb 'm daadwerkelijk één keer gebruikt, maar iig als ik nu via de Metro-interface IE open krijg ik de normale desktop-versie. Niet echt een probleem, gebruik sowieso primair Firefox en secundair de desktop-versie van IE. Maar wil toch de Metro-versie nog eens goed bekijken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Wildfire schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:14:
Hmmm, zal wel iets verkeerd hebben gedaan maar waar is de Metro-versie van IE heen? Heb 'm daadwerkelijk één keer gebruikt, maar iig als ik nu via de Metro-interface IE open krijg ik de normale desktop-versie. Niet echt een probleem, gebruik sowieso primair Firefox en secundair de desktop-versie van IE. Maar wil toch de Metro-versie nog eens goed bekijken.
Volgens mij krijg je die enkel als je IE als primaire browser instelt. Dit had ik gisteren ook met Chrome. Toen ik IE als default had ingesteld, kreeg ik de Metro versie. Nadat ik overgeschakeld was op Chrome, was deze weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de rtm versie inmiddels ook geïnstalleerd staan.
probleem is alleen dat ik erg slechte performance heb in games.(ati mobility 5650, en nog een 4200 series onboard).
Heb gewoon de officiële drivers van de ati site afgehaald, en deze zouden win 8 moeten supporten.
Nog meer mensen deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Windows 2012 is nu net 2 uurtjes uit, maar ik zie nog geen Windows 2012 topic. Ik wilde meteen een van onze Hyper-V servers updaten maar dat wilde niet zomaar. Morgen weer verder kijken. Heb thuis helaas geen hardware over om 't op te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
tiguan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:10:
Windows 2012 is nu net 2 uurtjes uit, maar ik zie nog geen Windows 2012 topic. Ik wilde meteen een van onze Hyper-V servers updaten maar dat wilde niet zomaar. Morgen weer verder kijken. Heb thuis helaas geen hardware over om 't op te testen.
Windows Server 2012 Release Preview ervaringen

:Y)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Die had ik ook al gezien maar dat is geen RTM topic (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
tiguan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:28:
Die had ik ook al gezien maar dat is geen RTM topic (nog).
ik denk dat dat veranderd wanneer er een nieuw deel komt :) Dat is momenteel gewoon hèt Server 2012 topic *O*

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:10
Net ook Windows 8 geïnstalleerd. Ziet hij alleen mijn SSD schijf waar Windows zelf op staat, de harde schijf is nergens te bekennen?

Windows 8 pro RTM Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ev7yvr.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door rudyman85 op 05-09-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Doe eens "Afwijkende schijf importeren"?
Wat voor Filesystem heeft die schijf?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Convoy

g44p

Rudyyy schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:52:
Net ook Windows 8 geïnstalleerd. Ziet hij alleen mijn SSD schijf waar Windows zelf op staat, de harde schijf is nergens te bekennen?

Windows 8 pro RTM [afbeelding]
Idd, zoals mijn bovenbuurman ook aangeeft; "Afwijkende schijf importeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er nu erg sterk op dat AMD geen drivers meer zal uitbrengen voor de Radeon Mobility HD 4000 series en ouder. Jammer want mijn 3 jaar oude laptop kan nog wel een paar jaartjes mee. Zodra ik er de tijd voor heb, ga ik dus weer downgraden. De standaard AMD-driver in Windows 8 werkt op zich ok maar heeft wat nadelen. Zo gaat de backlight niet meer uit als ik het scherm dichtklap, en ook niet na een time-out. Het scherm gaat dan op zwart maar de backlight blijft aan, heel lomp. Ook lijkt de GPU niet terug te klokken bij lage belasting want deze voelt een stuk warmer aan dan voorheen. Tevens heb ik niet de beschikking over het Catalyst Control Center.

De GPU heeft me er ook altijd van weerhouden om Linux te gebruiken. Bij mijn laatste poging om over te stappen op Ubuntu zorgde de GPU ervoor dat de ventilator altijd op volle toeren bleef draaien. AMD/ATi neemt driver-ontwikkeling niet heel erg serieus lijkt het wel. Hoe dan ook zal mijn volgende laptop een nVidia-kaart bevatten. Tot die tijd heb ik dus straks gewoon weer Windows 7 draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:10
c70070540 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:12:
Doe eens "Afwijkende schijf importeren"?
Wat voor Filesystem heeft die schijf?
is inderdaad zoals het op die manier moet. ik dacht ik vraag het voor de zekerheid, wil niet dat er 'perongeluk' data wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:40
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:38:
Het lijkt er nu erg sterk op dat AMD geen drivers meer zal uitbrengen voor de Radeon Mobility HD 4000 series en ouder. Jammer want mijn 3 jaar oude laptop kan nog wel een paar jaartjes mee. Zodra ik er de tijd voor heb, ga ik dus weer downgraden. De standaard AMD-driver in Windows 8 werkt op zich ok maar heeft wat nadelen. Zo gaat de backlight niet meer uit als ik het scherm dichtklap, en ook niet na een time-out. Het scherm gaat dan op zwart maar de backlight blijft aan, heel lomp. Ook lijkt de GPU niet terug te klokken bij lage belasting want deze voelt een stuk warmer aan dan voorheen. Tevens heb ik niet de beschikking over het Catalyst Control Center.

De GPU heeft me er ook altijd van weerhouden om Linux te gebruiken. Bij mijn laatste poging om over te stappen op Ubuntu zorgde de GPU ervoor dat de ventilator altijd op volle toeren bleef draaien. AMD/ATi neemt driver-ontwikkeling niet heel erg serieus lijkt het wel. Hoe dan ook zal mijn volgende laptop een nVidia-kaart bevatten. Tot die tijd heb ik dus straks gewoon weer Windows 7 draaien.
Ik heb helaas hetzelfde probleem.
Deze fix werkte voorheen nog bij mij, helaas geeft Windows 8 nu aan dat de aangewezen driver ouder is dan de huidige. Erg jammer.

Edit!
Met de stappen van de post er onder is het gelukt! Alleen lijken de drivers niet héél stabiel. (Text springt soms van blurry naar minder blurry vice versa.. misschien ligt dit aan Firefox.)

Edit2:
Met hardware acceleratie uit in FF lijkt alles goed te werken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door KirovAir op 05-09-2012 20:37 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel raar dat de 3000 en 4000 dan niet meer ondersteund worden, dat zijn note bene dezelfde chips als op de intel processors wordt meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ik weet zeker wanneer je een maand werkt met windows 8 wil je niet meer terug. Ik zit er nu een uurtje mee te spelen en vind alles prima. Echter vind ik 1 ding irritant: Wanneer IE mijn default browser is start hij via de tiles op in een irritante full screen mode zelfde geldt voor chrome. Wanneer de browsers niet als default staan geïnstalleerd opent hij hem op je desktop. Ik wil dat ze altijd opstarten in de desktop omgeving maar hoe?

Edit: Bij de chrome die ik via start opstart heb ik adblocker geinstalleerd. Maar bij de desktop versie heb ik geen adblocker. :o

[ Voor 13% gewijzigd door jostefa op 05-09-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 18:37
Zojuist voor het eerst een programma tegengekomen wat niet werkt onder Windows 8; Intel SSD Toolbox - v3.0.3. (Ook "Run as Administrator" )
Er wordt een foutmelding gegeven: Installer User Mode Not Supported.

Edit: in "Windows 7 compatibility mode" werkt het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Chills op 05-09-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrome moet je even opzoeken in je User dir:
Users\"gebruikersnaam"\AppData\Local\Google\Chrome\Application\Chrome.exe toevoegen aan je startscherm (eerst dus even de huidige icoon weggooien), zo heb je ook de normale desktop chrome als je hem als default instelt. Geen idee waarom ie telkens met die metro versie komt en dat je daar ook niet iets voor in kunt stellen. Vind dat namelijk weer niet zo prettig aangezien ik vaak multitask tijdens het surfen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Rudyyy schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:44:
[...]

is inderdaad zoals het op die manier moet. ik dacht ik vraag het voor de zekerheid, wil niet dat er 'perongeluk' data wordt gewist.
Daar heb je toch een backup voor?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
jostefa schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:28:
Ik weet zeker wanneer je een maand werkt met windows 8 wil je niet meer terug.
Op m'n prive laptop vind ik Win 8 prima en staat het er nog steeds op. (al hoor ik m'n vriendin nog wel eens vloeken als ze iets niet snapt)

Op m'n werk vind ik het echter helemaal niks.

Dus het hangt er een beetje vanaf met welk doel je Win8 gebruikt denk ik. Prive met al die knipperende tiles is wel grappig, maar op m'n werk heb ik liever gewoon Win7 met een normaal Start menu.

Dus ik wilde zeker wel terug , ook na uitvoerig ermee gespeeld te hebben.
Ik wil dat ze altijd opstarten in de desktop omgeving maar hoe?
Afbeeldingslocatie: http://cloud.intowindows.com/wp-content/uploads/2012/08/Internet-Explorer-Step2_thumb.jpg
Dit misschien? Ik weet niet of Chrome die mogelijkheid ook al heeft?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01
KirovAir schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:20:
[...]

Deze fix werkte voorheen nog bij mij, helaas geeft Windows 8 nu aan dat de aangewezen driver ouder is dan de huidige. Erg jammer.

Edit!
Met de stappen van de post er onder is het gelukt! Alleen lijken de drivers niet héél stabiel. (Text springt soms van blurry naar minder blurry vice versa.. misschien ligt dit aan Firefox.)

Edit2:
Hmm, ik heb ook een 'oude' ATI chip in mijn laptop hier (Mobility 3650 in een Dell Studio 17) en met die truuk krijg ik het CCC wel geïnstalleerd, maar deze kan vervolgens niet starten: "Catalyst Control Center cannot be started. There are currently no settings that can be configured using Catalyst Control Center."

Ik zou het CCC graag gebruiken om overscan instellingen te kunnen aanpassen. Ik hang mijn laptop geregeld aan mijn TV (middels HDMI) maar dan heb ik last van zwarte balken... Speciaal hiervoor draai ik nog dual boot met Windows 7. Heb overigens nog de Release Preview draaien maar denk niet dat RTM veel verbetering zal brengen.

Hoewel ik waarschijnlijk daar toch aan moet beginnen want om de zoveel tijd begint explorer.exe op 50% CPU te draaien en dat is alleen te stoppen door het proces te herstarten. Iemand anders bekend met dit fenomeen? Ik lees hier en daar dat dat kan komen door driverincompatibiliteit of door shortcuts zonder icon. Het is alleen pas sinds kort begonnen, heb de Release Preview al draaien sinds deze uitkwam.

specs

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/aci.png

Hoeveel kans zou ACI-Supplies maken bij een rechter als ze zeggen 'HEY! Dat logo lijkt veel te veel op die van ons!' ? :P ;)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Daar gaan we weer: http://windows.microsoft.com/browser-choice

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/3873/choicer.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 06-09-2012 11:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Harmsen
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:42:
Wel raar dat de 3000 en 4000 dan niet meer ondersteund worden, dat zijn note bene dezelfde chips als op de intel processors wordt meegeleverd
Huh? Nee de Intel HD3000 en Intel HD4000 grafische kaart zijn Imagination PowerVR chips. Het zou toch wel grappig zijn dat Intel een chip van AMD meelevert :P

What a fine day for Science! | Specs

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens de uitspraak is Microsoft daar gewoon nog steeds toe verplicht ja...

c70070540 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:28:
[...]

Als slaat het natuurlijk helemaal nergens op enneh...de mensen die een andere browser willen gebruiken, hebben hem toch al...of weten hem zelf wel te vinden.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
c70070540 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:28:
[...]

Ok, dit is regio gebonden dus niet voor iedereen een verplichte update.

👉🏻 Blog 👈🏻

kraades schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:39:
[...] Ok, dit is regio gebonden dus niet voor iedereen een verplichte update.
De uitspraak is dan ook regio gebonden omdat die alleen in de EU is uitgesproken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

TheVMaster schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:00:
[...]
Als slaat het natuurlijk helemaal nergens op enneh...de mensen die een andere browser willen gebruiken, hebben hem toch al...of weten hem zelf wel te vinden.
Mja het gaat hem eigenlijk erover dat de gemiddelde mens denkt dat er geen andere browser is en Internet Explorer associeert met webbrowsen op een Windows PC. Andere browser-ontwikkelaars krijgen hierdoor geen kans en in de statistieken had IE dan ook een gigantisch aandeel 4-5 jaar geleden.

Een vreemde ontwikkeling die de meeste mensen eerder onnodige moeite en frustratie oproept, de eerste keer Internet Explorer opstarten lijkt altijd moeilijk te gaan en het maakt het ook onnodig ingewikkeldheid voor de "simpele" mens want die wil gewoon "internetten".

Het belangrijkste vind ik niet welke browser je graag hebt, maar dat de ingebouwde browser tenminste zich houdt aan de geldende standaarden en gemiddeld veilig is. Dat is gelukkig wel veranderd sinds Internet Explorer 6 tot nu toe, in positieve zin maar het kan nog altijd beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 06-09-2012 17:04 ]

Phuncz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:01:
[...] Het belangrijkste vind ik niet welke browser je graag hebt, maar dat de ingebouwde browser tenminste zich houdt aan de geldende standaarden en gemiddeld veilig is. Dat is gelukkig wel veranderd sinds Internet Explorer 6 tot nu toe, in positieve zin maar het kan nog altijd beter.
Ik ben het met je eens, maar wat ik altijd jammer vind zijn de vele mensen die zeggen "Maar IE <nummer> ondersteund nog niet eens (de hele) <insert standaard> zoals <insert browser> dat wel doet!". Terwijl de standaarden dan vaak nog niet eens vastliggen en nog in een draft stadium bevinden. Wat dan door die random browser wordt geïmplementeerd kan best wel eens niet correct werken volgens de uiteindelijke standaard.
Nu zijn er genoeg zaken die al wel vastliggen die IE9 en 10 niet ondersteunen, maar die worden er dan weer vaak niet bijgehaald :S
Daarnaast wordt ook vaak voor het gemak die dingen vergeten die eerst door IE worden ondersteund voordat het tot standaard wordt verheven.
Mja, je ziet het met HTML5 nu ook weer. Iedereen heeft het erover terwijl het nog niet officieel klaar is. Daarom moet je nu ook nog (heel frustrerend) browserspecifieke tags gebruiken voor het toewijzen van css3 regels. Nog erg frustrerend voor testwerk aangezien het je toch aardig wat extra regels CSS oplevert en het geheel niet beter leesbaar maakt. Vraag me af hoe dat gaat bij de release van HTML5 en of IE9/10 nog updates gaan krijgen om hier helemaal op aan te passen. Het lijkt me niet dat je straks 5 border-radius regels erbij nodig hebt voor elke browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Ramon schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:59:
[...]

Voor 99% van de users geen probleem denk ik. Heb je wel eens outlook met touch geprobeerd? Dat zou een lachertje zijn. Daarnaast bevat outlook 90% onnodige features voor het grote deel van de gebruikers. De Mail app werkt prima met touch.
Komt nog bij dat Outlook niet meteen de meest resource friendly applicatie is. En dat strookt net niet met het Windows RT principe. Applicaties moeten hun resources op quasi elk moment moeten kunnen loslaten als het OS dat vereist (om oa batterij te sparen). Outlook zou fameus moeten gerecode worden om dat in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Ramon schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:59:
[...]

Je vergeet dat een van de "Killer-features" van de Surface-RT juist het cover met keyboard is..
En ik ben er nog niet achter hoe ik in de Mail App van een email een meeting invite kan maken (om maar eens een veel-gebruikte functie te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:29:
[...]

Je vergeet dat een van de "Killer-features" van de Surface-RT juist het cover met keyboard is..
En ik ben er nog niet achter hoe ik in de Mail App van een email een meeting invite kan maken (om maar eens een veel-gebruikte functie te noemen)
Ehh..omdat je dat vanuit de Calender App doet...

Windows 8 - Calender - Meeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Heb sinds een kwartier Windows 8 er 's op gezet. En ik ben aangenaam verrast. Zelfs met muis en dualscreen: hier ga ik best aan wennen. Het is nog wel 'n beetje uitzoeken wat er gebeurt als je waar klikt, maar ik heb het idee dat ik "gewoon" mijn oude Windows 7 desktop nog heb (als ik die openklik). Dat is wel relaxt.

Is er ergens een makkelijke "tutorial" waar je door Windows 8 heen wordt geholpen? Iemand tips?

En hoe zit 't met Nederlandstalige apps? Is er bijvoorbeeld een NU.nl app? Of wil ik dan teveel? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
TheVMaster schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:18:
[...]

Ehh..omdat je dat vanuit de Calender App doet...

Knip plaatje[/url]
Jamaar, da's niet wat ik bedoelde:
Ik wil van een ontvangen email een meeting maken. Dus de tekst & onderwerp meteen in de uitnodiging, en dan alleen nog maar datum/tijd/plaats en genodigden toevoegen...
In outlook is dat een peuleschilletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

EDIT schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:07:
[...]

Gokje: je gaat naar hibernate (de standaard afsluitoptie is hibernate) en vervolgens heb je een toetsenbord/muis/whatever die de PC weer uit hibernate haalt. Even via de energieinstellingen de actie van de uit-knop aanpassen naar daadwerkelijke afsluiten zou moeten helpen.
Uiteindelijk bleek het te komen door het bestand "AppleCharger.sys". Dat is een bestandje wat bij mijn moederbord hoort (Gigabyte). Daarmee zouden i-devices sneller kunnen opladen.

Na wat uitzoeken heb ik geprobeerd om dat bestand te 'disablen' (via Autoruns), maar toen kwam ik heel Windows niet meer in omdat er geknoeid was met systeem bestanden.

Uiteindelijk de schijf geformatteerd en opnieuw Windows 8 geinstalleerd. Nu lijkt alles een stuk stabieler. Je zult begrijpen dat ik zeer blij ben met mijn Synology NAS en de gemaakte backups :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Ik wil toch even kwijt dat ik het maar sch*tvervelend vind dat je echt moet wachten tot het lockscreen helemaal naar boven is voordat je kunt beginnen met het typen van je wachtwoord.
Man, hoe vaak heb ik wel niet dat ie net het 1e teken niet meepakt? Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik snap er nog niet heel veel van, maar is er een manier om op je start-scherm een snelkoppeling te maken naar een bepaalde URL? Bijvoorbeeld www.nu.nl?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Goeie vraag, lukte mij ook niet via de normale ingangen, dus het werd een gevalletje 'challenge accepted' :P

1) Ga naar de desktop en maak een snelkoppeling naar een url
2) Copieer dit naar C:\Users\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
3) In metro, zoek in de apps naar de naam van je snelkoppeling
4) Rechtsklik --> pin to start menu
5) ????
6) Profit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:54:
Goeie vraag, lukte mij ook niet via de normale ingangen, dus het werd een gevalletje 'challenge accepted' :P

1) Ga naar de desktop en maak een snelkoppeling naar een url
2) Copieer dit naar C:\Users\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
3) In metro, zoek in de apps naar de naam van je snelkoppeling
4) Rechtsklik --> pin to start menu
5) ...
6) Profit!!
Makkelijker...
1) open site in IE10 op de desktop
2) menu Tools -> Add site to start screen
3) profit

en in Metro IE10 is het natuurlijk gewoon de site openen en het punaise knopje :P

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 07-09-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hhhm, dat is inderdaad wel ietjes makkelijker :P Die optie heeft Chrome niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik had http://www.stardock.com/products/start8/ geïnstalleerd, en vervolgens had ik alle apps zeg maar die in de startbalk stonden verwijderd. Nu zijn alle gepinde apps die op het startscherm stonden ook weg. Hoe kan ik dit herstellen :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Kun je ze wel nog vinden als je zoekt naar apps (door gewoon te typen in het start scherm)? Dan kun je ze weer opnieuw pinnen via de rechtermuisknop.

Ik heb die start8 ook geprobeerd, maar vond het jammer dat hij de linkeronderhoek en linkerbovenhoek uitzette, zag ook nergens een optie om dat weer aan te zetten (maar misschien heb ik iets gemist, kon in totaal misschien twee opties vinden door er rechts op te klikken). Nu maar weer terug naar Classic Shell, heerlijk configureerbare applicatie O+

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 07-09-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
sewer schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:10:
Kun je ze wel nog vinden als je zoekt naar apps (door gewoon te typen in het start scherm)? Dan kun je ze weer opnieuw pinnen via de rechtermuisknop.

Ik heb die start8 ook geprobeerd, maar vond het jammer dat hij de linkeronderhoek en linkerbovenhoek uitzette, zag ook nergens een optie om dat weer aan te zetten (maar misschien heb ik iets gemist, kon in totaal misschien twee opties vinden door er rechts op te klikken). Nu maar weer terug naar Classic Shell, heerlijk configureerbare applicatie O+
Nee ik kan ze niet meer vinden :D
Ik ben systeemherstel ook nog niet tegen gekomen.. maar ff goed zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:17:
[...]

Nee ik kan ze niet meer vinden :D
Ik ben systeemherstel ook nog niet tegen gekomen.. maar ff goed zoeken :P
Win+x - system - links is dan system protection.

Maar ik vraag me af wat je gedaan hebt? Heb je in de taakbalk de vastgepinde programma's ge-unpinned? Of heb je echt de programma's uninstalled (bijv. via program and features)? Zijn ze in die start8 dus ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
sewer schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:21:
[...]

Win+x - system - links is dan system protection.

Maar ik vraag me af wat je gedaan hebt? Heb je in de taakbalk de vastgepinde programma's ge-unpinned? Of heb je echt de programma's uninstalled (bijv. via program and features)? Zijn ze in die start8 dus ook weg?
Bedankt,

Ik had alle applicaties (zoals berichten - store - xbox) verwijderd uit de startbalk (rechtsklik -> verwijderd). In windows 7 is dat geen probleem omdat het allemaal snelkoppelingen zijn naar applicaties etc.

Maar omdat de startknop dus een externe applicatie is, vindt Windows 8 dat niet zo grappig :D

Geprobeerd om een repair uit te voeren, maar alles liep in de soep en windows 8 startte niet eens meer :D

Morgen maar ff een herinstallatie uitvoeren. Staat toch als alternatieve os op mn laptop.
Bedankt iig ff voor t meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:55:
[...] Ik had alle applicaties (zoals berichten - store - xbox) verwijderd uit de startbalk (rechtsklik -> verwijderd). In windows 7 is dat geen probleem omdat het allemaal snelkoppelingen zijn naar applicaties etc.

Maar omdat de startknop dus een externe applicatie is, vindt Windows 8 dat niet zo grappig :D
[...]
Bedoel je nu de taakbalk waar de startmenu ooit op stond of het startscherm dat het menu in Win 8 heeft vervangen?
Als het het startscherm is en je hebt verwijderd gedrukt heb je echt daadwerkelijk de apps verwijderd. Dan kan je ze alsnog wel weer uit de store halen, da's geen probleem en ik vermoed dat een herstel op dat punt je ook niet gaat helpen.
Als het alleen va de taakbalk verwijderd is dan had je de desktopapplicaties kunnen opzoeken in het startscherm (-> rechtermuisklik -> all apps of typen om te zoeken) en daar "pin to taskbar" kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KirovAir schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:20:
[...]

Edit!

Edit2:
Interessant. Ik ben nu 12-6-legacy_vista_win7_64_dd_ccc.exe van AMD's downloadpagina aan het binnenhalen. Wordt vervolgd...

*edit*

De driver installeert inderdaad perfect op deze manier. Na de handmatige installatie heb ik ook de officiële installer gebruikt om het Catalyst Control Center te installeren. Installatie gaat prima maar als ik CCC wil starten dan krijg ik deze melding:
Catalyst Control Center cannot be started.
There are currently no settings that can be configured using Catalyst Control Center.
Draaien in Windows 7 compatibility lost dit helaas niet op. Maar ik heb nu in ieder geval een recente driver van AMD.

Overigens blijft het scherm gewoon aan als ik dit dichtklap. Dat lijkt dus een Windows 8 ding te zijn. Heeft iemand daar een oplossing voor??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:10:
[...] Overigens blijft het scherm gewoon aan als ik dit dichtklap. Dat lijkt dus een Windows 8 ding te zijn. Heeft iemand daar een oplossing voor??
Dat lijkt me eerder een gevalletje incompatibiliteit tussen driver en Win8. Wat natuurlijk te verwachten is als je een Win7 driver gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:05:
[...]

Dat lijkt me eerder een gevalletje incompatibiliteit tussen driver en Win8. Wat natuurlijk te verwachten is als je een Win7 driver gebruikt :)
Hoeft niet hoor. Ik heb een HP 5330m laptop en de driver voor de videokaart is gewoon de Windows 8 versie en bij mij is het ook zo dat als ik het scherm dichtklap dat hij dan aanblijft.

In de powersettings heb ik Sleep en Hybernate geprobeerd, maar dat doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Kan iemand het volgende bestand met mij delen?

C:\Users\**gebruikersnaam**\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\ Microsoft.WindowsLive.People.ink

Dit is een bestand om naar "personen" te gaan. dat bestand heb ik per ongeluk verwijderd.

spoiler:
in het startmenu van stardocks staan alle "bestanden" die in bij start van windows staan, die heb ik per ongeluk verwijderd. Dus zodoende heb ik het bestand weer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat "Personen" niet bij all apps in het startscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ramon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:42:
Staat "Personen" niet bij all apps in het startscreen?
Alle apps die in het startscreen staan die staan ook in het stardocks start menu. Maar ik wou al die "apps" uit het startmenu hebben. En naja ik had dus "Personen" verwijderd maar blijkbaar wordt dan ook "Personen" uit het startscreen gehaald. Ik had nog wel een screenshot gemaakt voordat ik het bestand verwijderd had van de locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 08-09-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:44:
[...]

Alle "apps" die in het startscreen staan die staan ook in het stardocks start menu. Maar ik wou al die "apps" uit het startmenu hebben. En naja ik had dus "Personen" verwijderd maar blijkbaar wordt dan ook "Personen" uit het startscreen gehaald. Ik had nog wel een screenshot gemaakt voordat ik het bestand verwijderd had van de locatie.
Snap ik, maar iets verwijderen uit het startscreen is niet erg. Je kan door naar "all apps" te gaan (rechtsonder in het contextmenu op het start screen) een lijst vinden van alle geinstalleerde apps en daar kan je ze weer aan je start screen pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ramon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:48:
[...]
Snap ik, maar iets verwijderen uit het startscreen is niet erg. Je kan door naar "all apps" te gaan (rechtsonder in het contextmenu op het start screen) een lijst vinden van alle geinstalleerde apps en daar kan je ze weer aan je start screen pinnen.
Klopt, maar daar staat het bestand ook niet meer tussen ;)

Zie: http://i45.tinypic.com/29xyseb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 08-09-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:54:
[...] Klopt, maar daar staat het bestand ook niet meer tussen ;)

Zie: http://i45.tinypic.com/29xyseb.png
Dan heb je fysiek het programma zelf verwijderd. Ga anders een de Marketplace in en installeer hem opnieuw. Dus Marketplace -> rechtermuisklik -> your apps -> Mail,.... People -> details -> install.
Dat is overigens ook de enige mogelijkheid om het opnieuw te installeren als die toch nog geinstalleerd staat. De details page van de app in de Marketplace gaat in dat geval namelijk geen install knop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:13:
[...]

Dan heb je fysiek het programma zelf verwijderd. Ga anders een de Marketplace in en installeer hem opnieuw. Dus Marketplace -> rechtermuisklik -> your apps -> Mail,.... People -> details -> install.
Dat is overigens ook de enige mogelijkheid om het opnieuw te installeren als die toch nog geinstalleerd staat. De details page van de app in de Marketplace gaat in dat geval namelijk geen install knop aanbieden.
Mag ik u danken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:05:
[...]

Met de officiële, meegeleverde driver in Windows 8 doet hetzelfde probleem zich voor. Het lijkt dus specifiek aan Windows 8 te liggen.

Catalyst Control Center van de legacy driver 12.6 doet het niet in Windows 8. Ik ben nu versie 12.8 met officiële ondersteuning voor Windows 8 aan het downloaden in de hoop dat CCC in die versie het wél doet samen met de legacy driver. Wordt wederom vervolgd...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat mag best, maar ik heb niets anders gedaan dan zeggen waar andere mensen al op hadden gewezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Waar ik nog tegenaanloop... ik wil mijn Google Agenda importeren / syncen met Win8. Maar ik heb meerdere agenda's ("gewoon", "verjaardagen", "werk", etc.). Hij pakt echter alleen de eerste.

Iemand ervaring mee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:45:
Waar ik nog tegenaanloop... ik wil mijn Google Agenda importeren / syncen met Win8. Maar ik heb meerdere agenda's ("gewoon", "verjaardagen", "werk", etc.). Hij pakt echter alleen de eerste.

Iemand ervaring mee hoe ik dit kan fixen?
2 manieren:
1) agenda's importeren in je live-account. Dus via Calendar.live.com
2) Via deze manier Some of your calendars don't sync with Windows Phone (op je mobiel naar m.google.com/sync gaan, inloggen, toestel aanklikken en daar meerdere kalenders selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Omdat ik een SSD heb, wil ik dat er niet onnodig naar de SSD wordt geschreven. Dus heb ik de omgevingsvariabelen voor de temp folders aangepast. Maar dat zorgt ervoor dat ik geen MUI apps meer kan installeren.
Als ik de omgevingsvariabelen dan weer naar het origineel terugzet en de computer opnieuw heb opgestart, dan kan ik wel weer MUI apps installeren.
Pagina: 1 ... 12 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.