Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Kun je geen mappen op de harde schijf mounten in de temp-folders op de SSD als workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

Satom

Verzamel ervaringen

Ik ben misschien slecht oplettend en denkend over Windows 8, maar als ik het goed begrijp is de 'start'-knop verdwenen maar de Desktop/Bureaublad gebleven? Want ik hoorde ook al verhalen dat je Desktop/Bureaublad verdwenen was.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

@AgentSmith

Ik had de temp folders veranderd naar mappen op mijn harde schijf (E:), wat dus niet werkt.
Mounten van mappen op een harde schijf heb ik nog nooit gedaan (wel iso-bestanden). Via Google zie ik alleen resultaten voor mounten in Linux.
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om de omgevingsvariabelen aan te kunnen passen, zonder dat je daarbij dan geen apps meer kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:07
Vliegtuig02 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:06:
Ik ben misschien slecht oplettend en denkend over Windows 8, maar als ik het goed begrijp is de 'start'-knop verdwenen maar de Desktop/Bureaublad gebleven? Want ik hoorde ook al verhalen dat je Desktop/Bureaublad verdwenen was.. :$
LOL...

Start knop is verdwenen en bureaublad is gewoon gebleven. Je hebt nu een "Metro" scherm inplaats van een menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Vliegtuig02 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:06:
Je bent niet gek, je bent een Vliegtuig(02) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
R15 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:10:
@AgentSmith

Ik had de temp folders veranderd naar mappen op mijn harde schijf (E:), wat dus niet werkt.
Mounten van mappen op een harde schijf heb ik nog nooit gedaan (wel iso-bestanden). Via Google zie ik alleen resultaten voor mounten in Linux.
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om de omgevingsvariabelen aan te kunnen passen, zonder dat je daarbij dan geen apps meer kunt installeren.
http://www.howtogeek.com/...inks-on-windows-or-linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Martinspire schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:56:
[...]

2 manieren:
1) agenda's importeren in je live-account. Dus via Calendar.live.com
2) Via deze manier Some of your calendars don't sync with Windows Phone (op je mobiel naar m.google.com/sync gaan, inloggen, toestel aanklikken en daar meerdere kalenders selecteren)
Top! Gelukt. Thanks.

Wat ik mij nog afvraag:
- Ik vind Windows 8 wat ik tot nu toe zie super. Werkt heerlijk.
- Ik ben al jaren Android fan (doe alles in de cloud, heb ook een Nexus waarin ik volledig in sync ben)
- Heb nu al ff zitten kijken naar Live.com en ik twijfel nu sterk wat ik moet: alles in Google (agenda, mail, contacten) of alles naar Live?

Jullie tips? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:22:
[...]

Top! Gelukt. Thanks.

Wat ik mij nog afvraag:
- Ik vind Windows 8 wat ik tot nu toe zie super. Werkt heerlijk.
- Ik ben al jaren Android fan (doe alles in de cloud, heb ook een Nexus waarin ik volledig in sync ben)
- Heb nu al ff zitten kijken naar Live.com en ik twijfel nu sterk wat ik moet: alles in Google (agenda, mail, contacten) of alles naar Live?

Jullie tips? :)
Door je lijstje wek je de indruk dat je 3 vragen hebt terwijl je er maar één hebt :p verwarrend ;)

Maar om antwoord te geven op je vraag: Windows 8 werkt heel goed samen met de google services. Ik gebruik zowel een microsoft account als een google account voor m'n contacts en agenda en mail en dat gaat prima, dus je hoeft geeneens een keuze te maken....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ramon schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:45:
[...]
Door je lijstje wek je de indruk dat je 3 vragen hebt terwijl je er maar één hebt :p verwarrend ;)

Maar om antwoord te geven op je vraag: Windows 8 werkt heel goed samen met de google services. Ik gebruik zowel een microsoft account als een google account voor m'n contacts en agenda en mail en dat gaat prima, dus je hoeft geeneens een keuze te maken....
Haha, ja klopt. Is eigenlijk 1 vraag.
Maar... ok... klinkt tempting. Dan blijf ik bij Google qua spulletjes. Maar sync jij alles? Hoe ga jij om met agenda-beheer? Alles in Google en link je dat gewoon aan je Microsoft account? Ik had bijvoorbeeld al het probleem dat niet al mijn Google Agenda's in m'n Windows 8 app kwamen. Is pas opgelost door de tip van hierboven te volgen en de ICS bestanden in m'n Outlook Agenda te importen. Maar goed, ik wil uiteindelijk het liefst alles (docs, mail, contacten, agenda, foto's) bij 1 provider hebben staan... Hoe heb jij dat gedaan? Waar staat het fysiek? Google of Live?

Edit: sterker nog: waarom heb je een Microsoft Account nodig??

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

hhoekstra schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:40:
[...]
LOL...
Start knop is verdwenen en bureaublad is gewoon gebleven. Je hebt nu een "Metro" scherm inplaats van een menu.
Oké! Leek mij namelijk al sterk dat ze dat er ook uit gehaald hadden.. :X
EgMaf schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:06:
[...]
Je bent niet gek, je bent een Vliegtuig(02) :)
Deze houden we erin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spaceboy Die laatste vraag is simpel: zodat als je je aanmeld overal hetzelfde hebt, een gevulde peoplehub, messaging, mail e.d. allemaal meteen klaar. Bepaalde windows instellingen kun je ook synchroniseren dus het opzetten van een nieuw systeem is zo gepiept.

Je hoeft eigenlijk niet alles bij Microsoft onder te brengen om alles te kunnen gebruiken, wat wel handig is, maar eigenlijk maakt het weinig uit. Al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig wel prettiger vind om alles bij MS te stallen, aangezien ik naast Windows 8 ook van Windows Phone gebruik maak. Doe je dat niet, dan kun je volgens mij beter kijken hoe je alles in je google telefoon kunt krijgen. Volgens mij is het daar wat lastiger om met hotmail en live.com services te werken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Martinspire schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:27:
@spaceboy Die laatste vraag is simpel: zodat als je je aanmeld overal hetzelfde hebt, een gevulde peoplehub, messaging, mail e.d. allemaal meteen klaar. Bepaalde windows instellingen kun je ook synchroniseren dus het opzetten van een nieuw systeem is zo gepiept.

Je hoeft eigenlijk niet alles bij Microsoft onder te brengen om alles te kunnen gebruiken, wat wel handig is, maar eigenlijk maakt het weinig uit. Al moet ik zeggen dat ik het tegenwoordig wel prettiger vind om alles bij MS te stallen, aangezien ik naast Windows 8 ook van Windows Phone gebruik maak. Doe je dat niet, dan kun je volgens mij beter kijken hoe je alles in je google telefoon kunt krijgen. Volgens mij is het daar wat lastiger om met hotmail en live.com services te werken.
Ok. Dit wordt mijn nieuwe project: alles in Google houden. Kijken of me dat naar tevredenheid lukt. Vooralsnog is het klooien met de verschillende agenda's. En bijvoorbeeld dat hij in Windows Mail default naar m'n Microsoft account (en daar heb ik ...@outlook.com voor) gaat. Kleinigheden maar toch... :)

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 08-09-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:04:
[...]

Haha, ja klopt. Is eigenlijk 1 vraag.
Maar... ok... klinkt tempting. Dan blijf ik bij Google qua spulletjes. Maar sync jij alles? Hoe ga jij om met agenda-beheer? Alles in Google en link je dat gewoon aan je Microsoft account? Ik had bijvoorbeeld al het probleem dat niet al mijn Google Agenda's in m'n Windows 8 app kwamen. Is pas opgelost door de tip van hierboven te volgen en de ICS bestanden in m'n Outlook Agenda te importen. Maar goed, ik wil uiteindelijk het liefst alles (docs, mail, contacten, agenda, foto's) bij 1 provider hebben staan... Hoe heb jij dat gedaan? Waar staat het fysiek? Google of Live?

Hoe bedoel je sync ik alles? Ik laat het gewoon binnenkomen in de betreffende apps. Het enige moment waar ik 'last' heb van meerder accounts is als ik een contact aanmaak, mailtje wil sturen of een item in mijn agenda wil zetten, omdat ik dan moet kiezen in welke account ik het zet. Het is wel handig om een MS account te hebben omdat je daar dan bijv linkedIn en Facebook aan kan koppelen. Maar nodig is het niet afaik.

Leuk van Windows 8 is overigens wel, dat als je een MS account koppelt aan je PC, dat je dan allerlei settings van je desktop, startscreen kan syncen tussen verschillende PC's. Dus als jij straks een nieuwe Windows RT tablet koopt en je start die op, dan heb je direct exact dezelfde apps, backgrounds en andere settings erop staan. Werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn Windows 7 installatie die op mijn Asus Zenbook stond werkte niet meer goed na een of andere windows update. Dit was al een tijdje zo, en nu Windows 8 RTM is heb ik die maar eens geïnstalleerd op mijn zenbook. De snelheid is echt ongekend. Na het indrukken van de powerknop ben ik 15-18 seconden later op mijn classic desktop! Mede dankzij het snel kunnen doorstarten naar het laden van windows (4 seconden).

Metro bedient redelijk via toetsenbord. Afsluiten gaat iets omslachtiger. Verschillende nieuwe features bevallen al goed zoals kopieervenster met snelheid en pauzeer functie. Opstarten dat niet meer in msconfig zit maar in Taakbeheer.

Zie alleen het nut nog niet in van het slepen van je desktop naar links en rechts. Zelfde als een venster links of rechts docken, alleen dan pak je nu het bureaublad in plaats van een venster.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:04:
[...]

Om Apps te downloaden uit de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:10:
[...]

Interessant. Ik ben nu 12-6-legacy_vista_win7_64_dd_ccc.exe van AMD's downloadpagina aan het binnenhalen. Wordt vervolgd...

*edit*

De driver installeert inderdaad perfect op deze manier. Na de handmatige installatie heb ik ook de officiële installer gebruikt om het Catalyst Control Center te installeren. Installatie gaat prima maar als ik CCC wil starten dan krijg ik deze melding:

[...]

Draaien in Windows 7 compatibility lost dit helaas niet op. Maar ik heb nu in ieder geval een recente driver van AMD.

Overigens blijft het scherm gewoon aan als ik dit dichtklap. Dat lijkt dus een Windows 8 ding te zijn. Heeft iemand daar een oplossing voor??
Waarom blijft ie bij mijn HD3450 dan aangeven dat de meest recente driver al is geinstalleerd?
So what?! Ik wil de ATI driver gebruiken, niet de Microsoft-driver.

Lukt ook niet handmatig.

Hoe krijg ik Windows zo ver dat ie toch de niet recentste driver accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

spaceboy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:31:
[...]

Ok. Dit wordt mijn nieuwe project: alles in Google houden. Kijken of me dat naar tevredenheid lukt. Vooralsnog is het klooien met de verschillende agenda's. En bijvoorbeeld dat hij in Windows Mail default naar m'n Microsoft account (en daar heb ik ...@outlook.com voor) gaat. Kleinigheden maar toch... :)
Ik reageer ff op mezelf (tja, zonder vrienden heb je dat...) ;) want dit is vast voor meer mensen een hele nuttige tip. Ere wie ere toekomt, ik kwam 't hier tegen: http://superuser.com/ques...he-new-windows-8-calendar

1. Download User Agent Switcher from the Chrome Webstore
2. Select an iOS device
3. Go to http://m.google.com/sync
4. Deactivate Javascript in Settings (Show advanced settings, Content settings)
5. Click your Windows Mail device
6. In the URL change supportMultipleCalendars=false to supportMultipleCalendars=true
Save
7. Readd your Google Account to your Windows Calendar app. It now works.

Is ff geklooi, maar ik heb nu wel gewoon netjes in m'n Windows 8 agenda multiple agenda's van m'n Google account. Hurrah. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:24:
[...]

Ik reageer ff op mezelf (tja, zonder vrienden heb je dat...) ;) want dit is vast voor meer mensen een hele nuttige tip. Ere wie ere toekomt, ik kwam 't hier tegen: http://superuser.com/ques...he-new-windows-8-calendar

1. Download User Agent Switcher from the Chrome Webstore
2. Select an iOS device
3. Go to http://m.google.com/sync
4. Deactivate Javascript in Settings (Show advanced settings, Content settings)
5. Click your Windows Mail device
6. In the URL change supportMultipleCalendars=false to supportMultipleCalendars=true
Save
7. Readd your Google Account to your Windows Calendar app. It now works.

Is ff geklooi, maar ik heb nu wel gewoon netjes in m'n Windows 8 agenda multiple agenda's van m'n Google account. Hurrah. :D
Makkelijker is waarschijnlijk om het gewoon op je telefoon doen. Tegenwoordig werkt het met Android, iPhone, Windows Phone, Blackbarry en volgens mij nog wel meer. Dus dan hoef je helemaal niets met je browser te doen. Al blijf ik het flauw vinden dat je dit soort dingen niet gewoon via de browser kunt doen bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:08:
[...]

Waarom blijft ie bij mijn HD3450 dan aangeven dat de meest recente driver al is geinstalleerd?

Lukt ook niet handmatig.

Via "Device Manager" de driver updaten/downgraden zou moeten werken.
Browse my computer for driver software/Locate and install driver software manually

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:54:
[...]

Via "Device Manager" de driver updaten/downgraden zou moeten werken.
Browse my computer for driver software/Locate and install driver software manually
Dat is de manier die ik bedoelde met 'handmatig installeren'. Werkt helaas dus ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lukt ook niet handmatig.

Ik had een soortgelijk probleem met mijn CDMA-modem. Blijkbaar heeft Microsoft er een nieuwere driver voor dan door de fabrikant is bijgeleverd maar daarmee werkt de connection manager niet meer en kan ik geen internet-verbinding meer maken. De oplossing voor mij was om een group policy aan te maken specifiek voor het modem die aangeeft dat de driver niet mag veranderen. Dat werkt prima. Ik vind het een beetje vuile oplossing maar ik hoef in ieder geval niet bijv automatisch updaten van alle drivers compleet uit te schakelen. Beetje jammer dat Windows 8 zo stug drivers blijft updaten ook als je er eentje handmatig terugdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
[...]
Die driver is een door AMD aangeleverde driver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb een vraagje over een upgrade naar Windows 8, ik doe de applicatie ontwikkelings opleiding, en zou graag een dual-boot bestaande uit windows 7 en windows 8 op mijn laptop hebben draaien, nu las ik dat je van windows 7 naar windows 8 kon upgraden voor 40 euro, is het mogelijk om dan de windows 7 versie te behouden en daarnaast de windows 8 erop te zetten in dual boot opstelling?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Dat is niet echt de bedoeling van een 'upgrade' denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En Wat zou een losse versie van windows 8 kosten?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Kun je via school trouwens niet goedkoop of zelfs gratis een licentie krijgen ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:30

H.Boss

Hugo Boss

Gister Windows 8 Pro x64 (RTM) geïnstalleerd. Dit vanaf een USB stick. Ging echt megasnel i.c.m. een SSD.

Eerste indruk was dat het sneller reageert dan Windows 7. Daardoor voelt het gelijk snel aan. De metro stijl is een mooie toevoeging. Ik zit de meeste tijd toch in mijn desktop. Al mijn programma's werken prima, die voorheen op Windows 7 werkten. Ook het opstarten tot aan het inlogscherm is een paar seconde.

Daarnaast waren er in het begin wat problemen met Adobe Illustrator/Photoshop en Indesign (CS6). Maar ik heb het aan de praat gekregen.

Ook de driver ondersteuning is perfect. Voorheen moest ik bij Windows 7 toch nog mijn moederbord(Z77) cd tevoorschijn halen voor netwerk/moederbord drivers, maar nu installeert die alles zelf. Heb alleen de AMD drivers van de grafische kaart moeten installeren.

Heb nu een 24 uur later nog geen problemen ondervonden en het werkt allemaal super stabiel!

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 10-09-2012 11:50 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:48
Ik heb op dit moment in het postvak uit van de metro mail app een mail staan met een bijlage van 28MB(ik heb dat niet geprobeerd).

Hoe kan ik dit mailtje verwijderen? De vuilnisbak is bij postvak uit niet aanwezig. Het is in het hoofdaccount dus ik kan het account ook niet even verwijderen en weer toevoegen.

Opeens een brainwave de gehele mail app gedeinstalleerd. Dit werkte.

[ Voor 10% gewijzigd door mknoppert op 10-09-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Oeps, heb iets dom gedaan toen ik mijn start menu aan het herordenen was. Kan iemand eens even in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs kijken, en dan het icoon 'desktop' in Notepad bekijken?

Ik heb die per ongeluk verwijderd, en nu is ook mijn Metro-tile weg. Ik heb even een nieuwe kleine tile gemaakt door zo'n xp-desktop icoon te maken (zie hieronder), maar heb liever weer de originele brede tile.

code:
1
2
3
4
5
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

mobstaa schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:14:
En Wat zou een losse versie van windows 8 kosten?
Ik dacht dat de gewone versie juist € 40,- was.. zo niet dan gok ik toch snel rond de € 100,- (Als de € 40,- een upgrade pakket is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

sewer schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:15:
Oeps, heb iets dom gedaan toen ik mijn start menu aan het herordenen was. Kan iemand eens even in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs kijken, en dan het icoon 'desktop' in Notepad bekijken?

Ik heb die per ongeluk verwijderd, en nu is ook mijn Metro-tile weg. Ik heb even een nieuwe kleine tile gemaakt door zo'n xp-desktop icoon te maken (zie hieronder), maar heb liever weer de originele brede tile.

code:
1
2
3
4
5
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
In mijn desktop.ini daar staat:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21782

[LocalizedFileNames]
Windows Store.lnk=@%SystemRoot%\WinStore\WinStoreUI.dll,-1
Immersive Control Panel.lnk=@%SystemRoot%\ImmersiveControlPanel\systemsettings.exe,-650
Desktop.lnk=@%SystemRoot%\system32\twinui.dll,-4513

Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Thanks, maar het bestand wat ik verwijder had was geen hidden system file (maar misschien wel gewoon hidden), en heette gewoon desktop (waarschijnlijk desktop.scf, of heel misschien desktop.lnk), misschien dat hij dan staat onder C:\Users\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs? In ieder geval was dat fysieke bestand gekoppeld aan de bijbehorende Metro-tile.

Maar anders kijk ik morgen op mijn werk wel even op een (virtuele) win8 installatie, sowieso is het wel eens leuk om uit te vogelen wat die (brede) tiles nu precies voor bestanden zijn op disk.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 10-09-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb nu het idee alsof mijn accu sneller leeg is met W8. Naar mijn idee heb ik de juiste windows 7 drivers geïnstalleerd. Ik heb een Asus Zenbook UX31E-RY009V. Wellicht dat er nog speciale Windows 8 driver gaan komen.

Iemand meer dit vermoeden?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Jay, heb mijn desktop tile weer terug :P

Als je hem ooit kwijt bent: maak zelf de folder C:\Users\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts\microsoft.desktop_8wekyb3d8bbwe aan, en kopieer dan van C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-desktoptileresources_31bf3856ad364e35_6.2.9200.16384_none_2c0380232b43202c het desktop icoon naar die folder (nee, dit heb ik niet zelf verzonnen :P)

Maar nog belangrijker, maak backups van C:\Users\<naam>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts!!!

En als je wat gaat pielen met een zo'n alternatief start menu zoals start8 of classic shell, maak ook een backup van C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs.

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 11-09-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Misschien een beetje domme vraag, maar voor de drivers.. kan ik dan gewoon de Windows 7 drivers pakken? Want ik heb een hp dv7-6190ed laptop met "twee videokaarten" en waarschijnlijk ben ik daar de driver voor nodig..

En, de release die nu op MSDN staat, dat is ook de final release zoals ie in de winkel komt?

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:49:
Misschien een beetje domme vraag, maar voor de drivers.. kan ik dan gewoon de Windows 7 drivers pakken? Want ik heb een hp dv7-6190ed laptop met "twee videokaarten" en waarschijnlijk ben ik daar de driver voor nodig..

En, de release die nu op MSDN staat, dat is ook de final release zoals ie in de winkel komt?

Mijn dank is groot _/-\o_
Voor de Intel HD video zijn win8 drivers. Weet niet of de 2de kaart een Nvidia of Radeon is, maar Nvidia heeft in ieder geval win8 drivers, Radeon weet ik niet uit mijn hoofd maar is vast te vinden op hun support site.

En ja, de MSDN versie is de "winkel release"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:49:
Misschien een beetje domme vraag, maar voor de drivers.. kan ik dan gewoon de Windows 7 drivers pakken? [...]
Normaliter wel, maar er zijn wel wat wijzigingen voor videokaart (en printer) drivers doorgevoerd. In principe is het system backwards compatible, maar ik kan het mij goed voorstellen dat je alsnog problemen kan ondervinden.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Caelorum schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:20:
[...]

Normaliter wel, maar er zijn wel wat wijzigingen voor videokaart (en printer) drivers doorgevoerd. In principe is het system backwards compatible, maar ik kan het mij goed voorstellen dat je alsnog problemen kan ondervinden.
Oké, dus qua programma's hoeven er vrijwel geen veranderingen worden doorgevoerd? Dat zou wel ideaal zijn :)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:59:
[...]

Voor de Intel HD video zijn win8 drivers. Weet niet of de 2de kaart een Nvidia of Radeon is, maar Nvidia heeft in ieder geval win8 drivers, Radeon weet ik niet uit mijn hoofd maar is vast te vinden op hun support site.

En ja, de MSDN versie is de "winkel release"
bedankt, ik beschik inderdaad over een Intel hd kaart en ATI HD6770m.. helaas is het mij nog nooit gelukt om de drivers van ATI zelf te kunnen installeren, dan zegt ie: incompatible :(.. dus dan gebruik ik de drivers van hp zelf.. misschien dat er bij Windows 8 verandering in zit..

Oké.. dan gaan we vanmiddag denk ik maar even testen :+

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe PC, maar zit een beetje te dubben of ik zal wachten tot Windows 8 uit is.

Mijn huidige PC had ik gekocht in de "einddagen" van Vista en kreeg er een upgrade coupon bij naar W7, maar heb deze nooit verzilverd omdat ik (lui als ik ben ;)) geen zin had mijn PC opnieuw in te richten.

Maar de grote vraag is: is de overgang van Windows 7 naar 8 zo groot voor een desktop dat het het wachten tot Windows 8 uit is waard is?

Helaas heb ik de consumer preview niet geïnstalleerd gekregen in een VM (in virtual box), dus geen persoonlijke ervaring met de interface.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

_Peter2_ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:10:
[...] Maar de grote vraag is: is de overgang van Windows 7 naar 8 zo groot voor een desktop dat het het wachten tot Windows 8 uit is waard is? [...]
Dat is lastig te bepalen. Voor mij is het verschil dermate groot dat ik al maanden geen windows 7 meer gebruik. Je zal eens goed moeten kijken of de nieuwe functionaliteiten voor jouw interessant zijn. Niemand hier kan dat voor jouw bepalen. Een mooie (niet complete!!!) lijst is op Wikipedia te vinden: Wikipedia: Features new to Windows 8
Je moet verder goed in gedachten houden dat er ook echt gigantisch veel werk onderwater is gedaan. Dat zijn dingen die je zelf niet zal zien, maar wel merken. Zo is het driver model voor grafische kaarten weer op de schop gegaan en hebben ze behoorlijk wat wijzigingen in het printer drivermodel doorgevoerd, zodat printerdrivers in de toekomst niet te pas en te onpas zelf dialoogvensters gaan zitten spammen (ik kijk oa. naar jou, canon en HP!). Verder is er nogal wat gedaan aan batterijbesparing en geheugenefficientie. Dat laatste houd voornamelijk in dat dll's niet meer twee of meer keren in het geheugen worden gelaten.

• sewer
Als je je pc echt als een desktop gebruikt (dus toetsenbord+muis+hoge resolutie (misschien 2 schermen?)), verwacht dan ook weer niet een hele grote vooruitgang t.o.v. Windows 7. Maar dat is ook niet erg, want Windows 7 is ook een prima OS voor een desktop.

Er zitten wel wat handige nieuwe kleinigheidjes in, bijv. een beter copy-scherm (hoef je teracopy niet meer te installeren), hij kan direct met iso's omgaan (scheelt je daemon tools/vitual sheep) en een betere Task Manager.
En in de eerste testen lijkt de performance ietsjes beter te zijn dan in Windows 7, maar niet van een echt merkbaar niveau.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
Het is mij zojuist opgevallen dat als je een map shared, het icoontje niet veranderd en je niet direct kan zien of een map wel/niet geshared is.

Uiteraard kan je dit wel zien onder Computer Management. Volgens mij is dit een bug?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:40
Hmm.. gister voor het eerst m'n win8 laptop mee naar school, krijg ik op geen enkele manier verbinding met het (school)netwerk.
Hier is een vergelijkbaar probleem. Kans bestaat dat het aan de driver ligt, die deze specifieke security settings niet lekker pakt. Op Windows 7 (dualboot) werkt de verbinding wel gewoon.. Vervelend probleem!
Netwerk authenticatie methode is overigens WPA2 Enterprise, met PEAP - mschapv2. M'n credentials zijn 100% correct.

[ Voor 11% gewijzigd door KirovAir op 12-09-2012 11:19 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een vraagje.... Waar vind ik 'computerbeheer' in Windows 8? Ik heb een aantal harde schijven en die worden niet in de goede volgorde herkend op mijn Windows 8 installatie.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sj44k13 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:18:
Een vraagje.... Waar vind ik 'computerbeheer' in Windows 8? Ik heb een aantal harde schijven en die worden niet in de goede volgorde herkend op mijn Windows 8 installatie.
DE tip voor dit soort shizzle: rechtermuisknop in je linkeronderhoek! ;)

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 16:00
Sj44k13 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:18:
In de linkeronderhoek kikken met de rechter muisknop...

PVOutput Limelight 6750Wp

• Cobiwan
  • Niet online
Wow thx allemaal!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Inderdaad, dat is de tip! Zag het net verschijnen.. maar wat een genot zet, mijn eerste indruk is zeker goed, heb het nu weliswaar draaiend als een virtuele machine, nu even testen of de programma's die ik gebruik ook werken :+

• Harmsen
  • Nu online
KirovAir schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:17:
Hmm.. gister voor het eerst m'n win8 laptop mee naar school, krijg ik op geen enkele manier verbinding met het (school)netwerk.
Hier is een vergelijkbaar probleem. Kans bestaat dat het aan de driver ligt, die deze specifieke security settings niet lekker pakt. Op Windows 7 (dualboot) werkt de verbinding wel gewoon.. Vervelend probleem!
Netwerk authenticatie methode is overigens WPA2 Enterprise, met PEAP - mschapv2. M'n credentials zijn 100% correct.
Hadden ik en meerdere collega's ook. Windows 8 en default driver wil niet connecten met WPA2 Enterprise maar met een andere driver wel. Het ging bij de meeste collega's om een Intel wifi chipset.

Bugje in de default driver denk ik...

What a fine day for Science! | Specs

Harmsen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:53:
[...]

Hadden ik en meerdere collega's ook. Windows 8 en default driver wil niet connecten met WPA2 Enterprise maar met een andere driver wel. Het ging bij de meeste collega's om een Intel wifi chipset.

Bugje in de default driver denk ik...
Wat voor apparaat was het en welke driver werkt dan wel?

• sewer
Pedr0 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:08:
Het is mij zojuist opgevallen dat als je een map shared, het icoontje niet veranderd en je niet direct kan zien of een map wel/niet geshared is.

Uiteraard kan je dit wel zien onder Computer Management. Volgens mij is dit een bug?
Heeft windows 7 ook niet, een uitleg staat hier (al vind ik zelf die redenatie niet erg sterk).

Vind het zelf ook niet erg handig. Trouwens een kleine tip om al je shares te bekijken (en te wijzigen), in cmd typ: net share

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 12-09-2012 14:30 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
sewer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:29:
[...]

Heeft windows 7 ook niet, een uitleg staat hier (al vind ik zelf die redenatie niet erg sterk).

Vind het zelf ook niet erg handig. Trouwens een kleine tip om al je shares te bekijken (en te wijzigen), in cmd typ: net share
Ik vind dat niet een heel erg sterke uitleg, en wel om deze reden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R4t5moPV6ePt3PepmIVgZgO1/full.png

De slotjes doen me geloven dat ik geen rechten heb. Ik kan die folder echter gewoon openen...

We are shaping the future

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ook de bestanden bewerken die in een map staan/zitten met een slotje? :$

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja. Hij doet 't trouwens ook bij mijn eigen user. Daar kan ik toch echt wel files editen :)

We are shaping the future

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Raar ja, aangezien (als je) RTM toch zo'n beetje de winkel versie is.. misschien komt er een update voor, wie weet.

Ben zelf erg tevreden, vind het super vet hoe de agenda en e-mail erin verwerkt zitten, alleen vraag ik mij af: "Kan ik ook de optie voor verzend/ontvangst bevestiging aanzetten?"

Verder voelt het erg soepel aan, lijkt net alsof hij sneller is dan Windows 7 :9~
of | win+x -> k | als je een toetsenbordfanaat bent :)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
sewer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:29:
[...]

LOL, dit is mij echt nooit opgevallen in Windows 7 8)7

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Twee vraagjes,

1. Iemand die toevallig een HP laptop heeft en / of ook SimplePass gebruikt om in te loggen met vingerafdruk-sensor? Zo ja vraag ik mij af hoe ik het werkend kan krijgen.. want kan het niet testen in wmware workstation, moppert iets over een driver :+

2. Hoe krijg ik tekst / titels boven bepaalde apps? Zoals op dit, daar is het gesorteerd met een tekst boven bepaalde apps.. :$

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Satom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:12:
Ook de bestanden bewerken die in een map staan/zitten met een slotje? :$
Volgens mij houdt zo'n slotje niet meer en niet minder in dat er specifieke rechten op die map of dat bestand zitten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Satom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:03:

[..]

2. Hoe krijg ik tekst / titels boven bepaalde apps? Zoals op dit, daar is het gesorteerd met een tekst boven bepaalde apps.. :$
Rechtsonder op het minnetje klikken zodat je uitzoomt, dan kun je met de rechtermuisknop op een groepje tiles klikken en er een naam aan toekennen. Zojuist in een paar seconden zelf uitgevogeld dus zo moeilijk was het niet :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Wildfire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:17:
[...]

Rechtsonder op het minnetje klikken zodat je uitzoomt, dan kun je met de rechtermuisknop op een groepje tiles klikken en er een naam aan toekennen. Zojuist in een paar seconden zelf uitgevogeld dus zo moeilijk was het niet :P
Oh, oké! Dat had mij denk ik wel even een paar dagen gekost voordat ik dat zou vinden.. zat al in het ingezoomde / standaard scherm te kijken / zoeken :+
CAP-Team schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:03:
[...]

Volgens mij houdt zo'n slotje niet meer en niet minder in dat er specifieke rechten op die map of dat bestand zitten.
Oké.. vandaar, bedankt! ;)
Satom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:03:
[..] 1. Iemand die toevallig een HP laptop heeft en / of ook SimplePass gebruikt om in te loggen met vingerafdruk-sensor? Zo ja vraag ik mij af hoe ik het werkend kan krijgen.. want kan het niet testen in wmware workstation, moppert iets over een driver :+
Heb een Elitebook 8560w hier. Ik kreeg de drivers voor de vingerafdruksensor niet aan de praat. Hield er een uitermate instabiel system aan over. Maar bij jou kan dat nog best anders zijn.
Als je met je cursor naar beneden in de metro interface gaat (op het startscherm) komt er een [=] knopje tevoorschijn helemaal rechtsonderin. Als je daar op klikt zoom je uit. Selecteer je dan een groep met rechtsklikken zie je linksonderin de optie 'name group'

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Caelorum schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:37:
[...]

Heb een Elitebook 8560w hier. Ik kreeg de drivers voor de vingerafdruksensor niet aan de praat. Hield er een uitermate instabiel system aan over. Maar bij jou kan dat nog best anders zijn.
Oké, en jij hebt gewoon de standaard Windows 7 drivers van hp gepakt? Ik heb morgen nog school en zal in de loop van de avond Windows 8 dan (zonder virtuele machine :9 ) installeren en houd jou / iedereen up to date.. Ben benieuwd!
Als je met je cursor naar beneden in de metro interface gaat (op het startscherm) komt er een [=] knopje tevoorschijn helemaal rechtsonderin. Als je daar op klikt zoom je uit. Selecteer je dan een groep met rechtsklikken zie je linksonderin de optie 'name group'
Super! Bedankt :)
Satom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:43:
[...] Oké, en jij hebt gewoon de standaard Windows 7 drivers van hp gepakt? Ik heb morgen nog school en zal in de loop van de avond Windows 8 dan (zonder virtuele machine :9 ) installeren en houd jou / iedereen up to date.. Ben benieuwd! [...]
Ja, de windows 7 validity fingerprint driver. Volgens mij waren het uiteindelijk de HP ProtectTools die het systeem om zeep hebben geholpen.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Caelorum schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:14:
[...]

Ja, de windows 7 validity fingerprint driver. Volgens mij waren het uiteindelijk de HP ProtectTools die het systeem om zeep hebben geholpen.
Oké! Op mijn virtuele Windows 8 kreeg ik simplepass van hp niet geïnstalleerd en na wat Google'n heb ik een geüpdate versie gevonden.. maar ja, gebruik de vinger afdruk sensor alleen om met mijn vinger in te loggen bij Windows, voor browsers gebruik ik het niet.. :+

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Caelorum schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:37:
[...]

Hier een Dell Latitude E6520 met ongeveer dezelfde (slechte) ervaringen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:51
Yanze schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:18:
[...]

Hier een Dell Latitude E6520 met ongeveer dezelfde (slechte) ervaringen.
Ik heb hier een Thinkpad X230 en had eerst de fingerprint drivers geïnstalleerd van Windows 7. Dat bleek uiteindelijk niet goed te werken, dus had ik het gedeïnstalleerd. Er bleek echter dat Win8 al een eigen 'biometrisch inlog' systeem/driver mee had geleverd. Die geprobeerd en nu kan ik inloggen door m'n vinger te swipen.

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Waar vind je die builtin biometrische drivers dan?

Bij mijn Dell staan er nu 4 vraagtekentjes in Device Manager die allemaal fingerprintgerelateerd zijn. Ik heb al twee keer geprobeerd om het netjes op orde te krijgen met de W7x64 drivers maar dan is het over en uit met mijn systeem. Na een reboot komt het StartScreen niet tevoorschijn maar flikkert tussen blauw en zwart, net alsof er een soort conflict is tussen de Ctrl-Alt-Del .dll en de fingerprint .dll, een van deze providers probeert het logonproces te initieren (althans, dat is wat ik er van maak :D ) Enige optie is dan nog een herinstallatie want Safe Mode / Repair / System Restore werkt dan ineens ook niet meer, dafuq? Heb me nu al twee keer in mijn vingers gesneden door mijn laptop opnieuw te moeten installeren en ik vind het nu wel best.

Misschien dat ik nog een poging waag als Dell W8 drivers uit gaat brengen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• Cobiwan
  • Niet online
Weet iemand misschien waarom ik al mijn harde schijven veilig kan verwijderen? Komt dit door het aanpassen van de hardeschijfletters?

• sewer
Omdat je ze waarschijnlijk in AHCI-mode draait (is een bios optie), een onderdeel van die specificatie is dat schijven hot-swappable zijn. In Windows 7 werkt het trouwens op dezelfde manier.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sj44k13 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:53:
Weet iemand misschien waarom ik al mijn harde schijven veilig kan verwijderen? Komt dit door het aanpassen van de hardeschijfletters?
S-ATA is plug&play. In Windows 7 kon je ze ook veilig verwijderen als het goed is.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Cobiwan
  • Niet online
Chester schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:11:
[...]

S-ATA is plug&play. In Windows 7 kon je ze ook veilig verwijderen als het goed is.
In windows 7 had ik dat niet, misschien omdat ik toen rapid storage draaide... Maar die is er volgens mij nog niet voor Windows 8.
Geen idee of het nu precies Windows 8 of Office 2013 related is, maar Word 2013 e.d. blijven vaak hangen in het file menu. Ik vermoed dat het te maken heeft met de document issues (zoeken op problemen met compatibiliteit) of de online verbinding, maar hij trekt mn quadcore al snel leeg en mn harde schijf heeft dan ook een hele hoge load.
Ik kan hem dan vaak ook niet meer gebruiken (hij hangt meteen weer als ie weer actief is) en killen van het proces is dan de enige manier.

Verder vind ik het opvallend dat een aantal tiles in de store bij mij (regio USA) verdwenen zijn. Geen tile met "New apps" of "Popular". Alleen nog "Top Apps" (Op review dus) en verder nog de categorieën waar je uiteraard wel binnen kunt filteren, maar ik zie graag snel wat er allemaal nieuw is. Iemand hetzelfde gemerkt?

Ook vind ik het jammer dat je niet via een site apps kunt aanschaffen zoals dat ook met Windows Phone is. Want je kunt er nu bv ook niet naar linken vanaf een website.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Zijn er nog meer mensen die Thunderbird gebruiken in Windows 8? Bij mij reageert Thunderbird echt met grote regelmaat even niet. Hij blijft gewoon hangen om vervolgens na 5 seconden weer te reageren. Echt bloedirritant. In Windows 7 had ik hier nooit last van.

Volgens een tip op internet heb ik nu de affinity aangepast zodat Thunderbird maar één core mag gebruiken, maar het lijkt me niet de bedoeling dat dit nodig is?

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 13-09-2012 12:05 ]

• Chester
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:04:
Zijn er nog meer mensen die Thunderbird gebruiken in Windows 8? Bij mij reageert Thunderbird echt met grote regelmaat even niet. Hij blijft gewoon hangen om vervolgens na 5 seconden weer te reageren. Echt bloedirritant. In Windows 7 had ik hier nooit last van.
Ik gebruik Thunderbird in Windows 8. Werkt hier prima.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Gisteren nieuw moederbord en CPU geinstalleerd (Asus P9X79 met Intel Core i7 3820)
Windows 8 Pro x64 RTM geinstalleerd.

So far 1 issue: De driver van mijn Pro Audio Interface, een MOTU 24IO, werkt niet lekker met Windows 8. Na een cold boot krijg ik een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en eveneens dezelfde na resume from sleep :(

Verder is het ongelooflijk hoe snel het systeem opstart. De P9X79 heeft een UEFI BIOS. Opstarten naar het lockscreen duurt letterlijk 5 seconden :P (Crucial M4 SSD 128GB) Ook rebooten is binnen 5 seconden gedaan :)

So far zeer onder de indruk van de prestaties van Windows 8 en de Modern UI begint me steeds meer te bekoren. Ik ben positief!

Nu alleen nog ff een driver update van MOTU...

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zojuist nog bij toeval deze bug tegengekomen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Zgwi6gtKMr0&feature=youtu.be]

Op drie totaal verschillende laptops lukte het :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

warhamstr schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:04:
Zojuist nog bij toeval deze bug tegengekomen:

[video]

Op drie totaal verschillende laptops lukte het :')
Wat is het precies? Heb hier op het werk geen geluid?
Bij het uittrekken van een audiostekker krijg je blue screen als een usb muis is aangesloten ofzo?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ongeveer wel. Tijdens het aansluiten van de usb muis de audioplug eruit trekken resulteer in een BSOD. Nu op drie laptops met totaal verschillende chipsets geprobeerd. Werkt wel alleen icm. die Gigabyte mouse receiver...

Het gebeurt trouwens ook als je een ander usb apparaat disconnected terwijl je diezelfde receiver aansluit.

Lijkt tot nu toe aan de muis te liggen. Maar onder Win7 hebben we 't nog niet kunnen reproduceren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om programma's uit de store op een andere drive te installeren (dus niet C:)?

• sewer
Sj44k13 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:21:
[...]

In windows 7 had ik dat niet, misschien omdat ik toen rapid storage draaide... Maar die is er volgens mij nog niet voor Windows 8.
Je zal ze in het bios vast wel in ide-mode hebben staan. Ik heb in Windows 7 ook die Intel Matrix Storage Manager geinstalleerd, en ik kan ze nog steeds gewoon ontkoppelen.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Zojuist Windows 8 Pro RTM geïnstalleerd op mijn laptop en geactiveerd, nu vraag ik mij het volgende af:

In het scherm "Systeem" (Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem) staat:

Windows is geactiveerd (detail weergeven in Windows activering)

Maar ik zie geen legitieme logo, plaatje zoals Windows 7? Is dit normaal?

• sewer
Nu je het zegt, dat 'ask for genuine Microsoft (r) software'-logo, of een referentie naar de site lijkt er niet meer in te zitten.

Ben benieuwd of die site na 26 oktober nog aangepast gaat worden.

[ Voor 48% gewijzigd door sewer op 13-09-2012 20:18 ]

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Precies! Schrok eerst wel even, dacht dat ie niet geactiveerd was. Maar dat dus wel, staat ook precies bij welke datum Windows is geactiveerd..

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zegguh... hoe KOMEN jullie aan zo'n legale Windows 8? Via 't werk ofzo?
Ik zit hier met een Enterprise Evaluation. Niet heel erg, maar ik moet op uiterlijk 6 december wel een echte versie hebben. Ook niet heel erg, want die koop ik eind oktober gewoon, maar toch vraag ik me af hoe JULLIE dat doen... ;)

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:28:
Zegguh... hoe KOMEN jullie aan zo'n legale Windows 8?
Technet/MSDN/DreamSpark

• Chester
  • Niet online
Ik zit hier met een Enterprise Evaluation. Niet heel erg, maar ik moet op uiterlijk 6 december wel een echte versie hebben. Ook niet heel erg, want die koop ik eind oktober gewoon, maar toch vraag ik me af hoe JULLIE dat doen... ;)
Via DreamSpark.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ah, Google leert mij dat je dan student moet zijn, right? Wat kost dat nou?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

spaceboy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:35:
[...]

Ah, Google leert mij dat je dan student moet zijn, right? Wat kost dat nou?
Ongeveer 3000 euro aan boeken en collegegeld per jaar :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

jacobras

Developer

Ook DreamSpark! Mooi initiatief voor studenten, er is overigens ook een MKB-variant van.
Phyxion schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:37:
[...]

Zal per opleiding verschillen, ik studeer Informatica en hoef zelden boeken te kopen. Niet meer dan 100 euro per jaar gemiddeld.

[ Voor 24% gewijzigd door jacobras op 13-09-2012 20:38 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

ik denk niet dat iedereen persoonlijk hoeft te gaan vertellen hoe hij/zij aan zijn windows 8 licentie komt....

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ramon schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:41:
ik denk niet dat iedereen persoonlijk hoeft te gaan vertellen hoe hij/zij aan zijn windows 8 licentie komt....
Sorry, I went a bit offtopic. Vroeg het me gewoon af. Helaas ben ik al 10 jaar geen student informatica meer. :P Maar nu terug naar het topic...

Een serieuze vraag nog even. Ik heb een dual-screen setup. Op mijn linkerscherm wil ik in mijn linker taakbalk (normal desktop mode, ik doe nog ff niet serieus aan startmenu's) mijn quicklaunch (zelfgemaakte toolbar). Op mijn rechterscherm wil ik mijn traybar (clock + icons).

Kan dat?

Windows is voor test doeleinden via TechNet en MSDn te verkrijgen en daarnaast kun je via diverse licentieportals / partnerovereenkomsten al legaal over Windows 8 beschikken.

Tja....je hebt hier te maken met Tweakers waarvan (denk ik vooral in het WOS forum) veel mensen ook werkzaam zijn in de ICT, dus tja...die kunnen dat soort software vaak gewoon via de werkgever uitproberen/geinstalleerd krijgen.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Echte Tweakers kunnen niet ontkomen aan Windows 8! haha

En mijn avond kan niet meer stuk! Potverdorie zeg, niet verwacht dat het zou lukken.. maar ik kan inloggen met mijn vinger!

Hier zit nu een hele gelukkig jongetje! Je kan het haast vergelijken met een klein jongetje die na hard werken een snoepje kreeg, of jarig is. Zo blij ben ik nu :9

Voor de mensen met een HP Laptop die geïnteresseerd zijn hoe ik het voor elkaar gekregen heb;

1. Haal de Validity-vingerafdruklezer (mijne is versie: 2011-11-18 , Versie:4.3.205.0, 30.54M, die van jouw kan uiteraard verschillen! mijn laptop is HP DV7-6190ed en heb hem in November 2011 gehaald)

2. De juiste Simple Pass (deze werkte bij mij, versie 5.4.0.620 of nieuwer)

Dan word er ook nog gezegd dat er een .Net Framework (2.0 en 3.5, sowieso 3.5 over de 2.0 weet ik niet zeker..), die heb ik laten downloaden en geïnstalleerd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd en toen kwam tot mijn grote verbazing SimplePass te voor schijn en vroeg of ik de vinderafdruk-sensor gevonden had en toevallig weet ik waar die zit :9

Succes, bij vragen, hoor ik het graag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Phyxion schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:37:
[...]

Er zijn ook andere manieren om een legaal aan een dreamspark account te komen :+ :

A: via www.slim.nl, Als je scholier bent of een ouder ben van een scholier kan je een account aanmaken en onder software een gratis abonnement kopen van dreamspark. (gratis en kopen klinkt raar maar het is echt zo)

B: via deze procedure:

stap 1: Registreer jezelf op de site *knip*

*hele grote knip*

Wat voegt dit precies toe aan de Windows 8 discussie?

[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:37:
Zal per opleiding verschillen, ik studeer Informatica en hoef zelden boeken te kopen. Niet meer dan 100 euro per jaar gemiddeld.
offtopic:
Inderdaad, in mijn bachelor informatica was ik ook toch echt wel ongeveer 1200 euro per jaar kwijt aan boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om Windows 8 via dreamspark te verkrijgen moet je toch echt een Dreamspark Premium hebben en niet een normale dreamspark. Of heb ik iets gemist?

Mijn school (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) staat overigens niet bij slim.nl maar heeft wel met surfspot.nl een inlog om daar dreamspark te verkrijgen. Maar daarmee kan ik geen Windows 8 binnenhalen, ook al doe ik een IT opleiding (CMD)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:34:
Om Windows 8 via dreamspark te verkrijgen moet je toch echt een Dreamspark Premium hebben en niet een normale dreamspark. Of heb ik iets gemist? [...]
Nee klopt. Dreamspark Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Na een volledig dagje te hebben gewerkt met Windows 8 ben ik erg tevreden, ik keek eerst raar tegen het nieuwe "Start-menu" aan en dacht: "De start-knop verwijderen/veranderen lijkt me niet erg praktisch werken". Maar dit valt toch reuze mee!

Ik zou voor geen goud terug willen naar Windows 7, maar aangezien ik met Switchable Graphics te maken heb en dit nu niet kan gebruiken aangezien hier nog geen werkende drivers van HP zijn voor uitgegeven is het toch moeilijk.. ik kan mijn favoriete Game op laagste instellingen spelen en verder verneem ik er ook niets van

Het enige wat ik mis, is dat je niet even snel naar Computer kan als je op het Desktop werkt, dus hiervoor heb ik een snelkoppeling op de Taakbalk gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switchable Graphics? Wasda? Of bedoel je de grafische kaart op je CPU?

Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.